/me zet de 32" led tv (tcl) uit die 18,9Wac verbruikt
16 van deze tv`s gebruiken ook 300watt, gekkenwerk
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ja, het is niet heel verrassend dat RWE de schuld bij duurzame energie legt. Het bedrijf heeft zich daar de afgelopen twintig jaar grotendeels van afstandelijk gehouden met de hoop dat het wel over zou waaien. En dan vind het zichzelf ineens in een compleet andere markt met kapitale assets die een terugverdientijd hebben van tientallen jaren met vrijwel nul uitzicht op een rendabele werking.Cheese_man schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:00:
Hoppa op fok....in de categorie onjuist en tendentieus: http://frontpage.fok.nl/n...ntrale-op-non-actief.html
Niet door het Rijk gesubsidieerd, maar door de eigen bevolking. Zitten wel haken en ogen aan, maar het lijkt er steeds maar op in artikelen dat de Duitse regering door staatssteun de arme energieboeren de nek om draait. Natuurlijk staat er niets in over de hoge olieprijs waardoor het gas duur is in Nederland of dat kolen zo lekker goedkoop zijn tegenwoordig door het Amerikaanse schaliegas. Beide wel degelijk te linken aan bemoeienissen van regeringen.
Lijkt meer op "te rooskleurig plaatje bij het maken businesscase voor de centrale". Maargoed...ik ben leek, what do I know.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
32 gekocht voor het verbruik?Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:41:
* Rol-Co zet de 32" led tv (tcl) uit die 18,9Wac verbruikt
[ Voor 13% gewijzigd door Rol-Co op 05-02-2014 22:04 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Zal ik dan even schieten?hansdegit schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:22:
@teacher: dit is natuurlijk de laatste reactie in een reeks. Lijkt mij duidelijk.
deze beter?
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Dre op 06-02-2014 19:28 ]
[ Voor 24% gewijzigd door hansdegit op 05-02-2014 23:45 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Niet alleen GC. Ik doe ontwikkelwerk voor een webshop, ik kom dus ook vragen van klanten tegen en de antwoorden die daarop worden gegeven. Soms schrijven klanten een heel verhaal met tig vragen, en krijgen ze daar een standaard reactie op terug of slaat het antwoord maar op de helft van de vraag.hansdegit schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:42:
Goeie post Dre (echt!). Misschien verwacht ik ten onrechte dat medewerkers van GC zich in hun klanten kunnen verplaatsen. Zou ook wel heel raar zijn natuurlijk, anno 2014. Klanten bestaan nu slechts tbv het voortbestaan van de onderneming. De onderneming is er niet voor haar klanten, nee, u vraagt, u sponsort, wij draaien niet.
BTW: standaardjaarverbruik is een term die je in de energiewirwar vaak terugvindt. Ook consuwijzer wist zich vanmiddag geen raad met dit begrip, maar het wordt wel degelijk in de meeste (ook Liander) docs gebruikt.
ik zou gewoon een stap je verder gaan.hansdegit schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:42:
Goeie post Dre (echt!). Misschien verwacht ik ten onrechte dat medewerkers van GC zich in hun klanten kunnen verplaatsen. Zou ook wel heel raar zijn natuurlijk, anno 2014. Klanten bestaan nu slechts tbv het voortbestaan van de onderneming. De onderneming is er niet voor haar klanten, nee, u vraagt, u sponsort, wij draaien niet.
BTW: standaardjaarverbruik is een term die je in de energiewirwar vaak terugvindt. Ook consuwijzer wist zich vanmiddag geen raad met dit begrip, maar het wordt wel degelijk in de meeste (ook Liander) docs gebruikt.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Hij zet het backlight waarschijnlijk uitDre schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:14:
Wellicht dat eric-pvt het beeldscherm op onzichtbaar donker zet, dan daalt het verbruik ook
Te weinig?styno schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:17:
Goede initiatieven dat soort websites, alhoewel ik me afvraag hoeveel mensen daadwerkelijk kiezen op basis van niet-auto-leefbaarheid?
[ Voor 29% gewijzigd door JeroenH op 06-02-2014 11:22 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Dat noem ik een stukje comfort als ik TV kijk wil ik gewoon kwaliteit. De reden dat ik digitale TV heb is precies de reden dat ik de surround set aan heb staan. We hebben met zijn allen ook geen analoge zwart/wit TV meer. Dat zou ook volstaan voor een documentaire of het nieuws.robkds schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:33:
[...]
Wat ik me nu afvraag en waar iedereen aan voorbij gaat is of de surroundset ook werkelijk aan moet? Er zitten toch luidsprekers in de televisie? Hier gaat de surroundset alleen maar aan als ik speciaal voor een film ga zitten.
Natuurlijk mag iedereen zelf bepalen of de surroundset aan moet, maar als je naar het nieuws of een documentaire kijkt, wat is dan de meerwaarde?
[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 06-02-2014 12:48 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Mijn vrouw betaalt €10,- per maand (GC) met 3 m3 gasverbruik en 10 kWh electra.hansdegit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:44:
@Migjes: geregeld. Leegstandtarief. Is overigens nog steeds 25 euro per maand.
A'dam PVOutput
Dit klinkt vergelijkbaar met de situatie welke ik bij de Nuon had, hier was de nieuwe EAN code van het teruglevertelwerk niet doorgekomen bij de Nuon.JeroenH schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:22:
[...]
Te weinig?
Overigens blijven Liander een stel fossielen: http://kassa.vara.nl/tv/a...nelen-niet-terug/speel/1/
(En ook Oxxio is wel wat aan te rekenen)
o ?hansdegit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:44:
@Migjes: geregeld. Leegstandtarief. Is overigens nog steeds 25 euro per maand.
[ Voor 10% gewijzigd door migjes op 06-02-2014 14:26 ]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Dan verschillen we van meningmigjes schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:08:
@Cranberry
ik vond ze meer *oe* praten daar, maar dat kan een persoonlijke mening zijn.![]()
@Schinnen-groen
ik weet niet waar ze het daar over hebben, maar veel zaken worden weer eens door elkaar gegooid.
ik begrijp het toch net anders.
ik had meer het idee dat ze met een meter wissel dus geen ferraris terug bedoelen maar een slimme meter die administratief dom word gemaakt (dus het vertrouwen in de blauwe ogen van de netbeheerder.)
maar de antwoorden kwamen er nogal stuntelig uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Schinnen-groen op 06-02-2014 15:39 ]
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik had zelf uitgerekend dat we met 27,- per maand ongeveer 200m3 en 1000kWh konden kopen. Ik verwacht dus eigenlijk dat we met 25 euro/mnd aan het einde van de rit misschien iets moeten bijbetalen; ik vind het wel prima zo.migjes schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:08:
[...]
o ?
leegstandstarief is bij essent gewoon 0 euro.
was ook geen probleem om dat te krijgen.
(moet je allen de loze bedreiging aan horen, dat je geen recht meer hebt op een betalings regeling.
erg lastig om dan je lachen in te houden.)
ik omzeil er ook nog 2 euro administratieve kosten per maand er mee, vond ik ook nog wel leuk.
ja en daar zegt i een ouderwetse meter, en dat hoeft geen feraris te zijn.Schinnen-groen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:28:
[...]
Dan verschillen we van mening![]()
Speciaal voor deze opmerking de uitzending vandaag nog eens bekeken.
Edit: kijk even naar de uitzending en de opmerking op 33:30
http://kassa.vara.nl/tv/a...kassa-6fb6ec2fe9/speel/1/
dat snap ik. (ik ben ook wel iets wat extreem, ik ben producent geen consument)hansdegit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:46:
[...]
Ik had zelf uitgerekend dat we met 27,- per maand ongeveer 200m3 en 1000kWh konden kopen. Ik verwacht dus eigenlijk dat we met 25 euro/mnd aan het einde van de rit misschien iets moeten bijbetalen; ik vind het wel prima zo.
In de praktijk blijkt het aantal bezoekers nauwelijks te veranderen, tenminste als we dit artikel mogen geloven waarin de ontwikkeling van een aantal windparken in de Baltische zee onder de loep worden genomen.NielsTn schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:29:
Kustgemeenten doen huilie-huilie omdat een windmolen in zicht staat, kilometers ver op zee...
http://nos.nl/artikel/607...door-windmolenparken.html
Ja, al zeker twee jaar: http://www.solarwebsite.n...-to-earth-milieudefensie/hansdegit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:20:
@JeroenH: jij, een activist???
[ Voor 17% gewijzigd door JeroenH op 06-02-2014 16:24 ]
Ja, dat is weer eens wat anders dan die lui die huilie huilie doen door wat trillingen agv gaswinning, of huilie huilie om het sluiten van kolenmijnen...NielsTn schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:29:
Kustgemeenten doen huilie-huilie omdat een windmolen in zicht staat, kilometers ver op zee...
http://nos.nl/artikel/607...door-windmolenparken.html
[ Voor 7% gewijzigd door mightym op 06-02-2014 16:41 ]
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Dre, bedankt voor je mooie woorden. Ik heb bovenstaand epistel voor mij situatie geactualiseerd en vanochtend naar Essent verzonden. Ik kreeg vrij snel antwoord........Dre schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:53:
[...]
....
Geachte heer/ mevrouw,
Mijn jaarverbruik van gas komt bij de eerst volgende jaarafrekening onder de 500m3 per jaar. Conform de tarieven van de netbeheerder Liander val ik hiermee in "capaciteitsvergoeding transport" categorie "jaarverbruik 3 tot 500 m3 (n) ". Kunt u mij bevestigen of op mijn eerst volgende jaarnota de tarieven voor de categorie "jaarverbruik 3 tot 500 m3 (n) " in rekening gebracht worden?
Met vriendelijke groet,
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel
Ik weet het, heb ook even een berichtje teruggestuurd, ik wacht dit nog even af....hansdegit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:36:
Kluitje, riet, kastje, muur. Je hebt als consument helemaal niets meer met je netwerkbeheerder te maken. Ik verwacht dat je in categorie "(n) 500 < 10.000m3 " terecht gaat komen. Advies is om dan Essent vooral met Stedin te laten babbelen hoe ze dat recht breien, jij betaalt gewoon categorie 1.
Maak er van wat je wilt................Geachte heer XXXXXXX,
U vraagt naar de kosten voor het omzetten van een 1 fase aansluiting naar een 3 fase aansluiting. Ook wenst u informatie over het type meter wat geleverd wordt. Graag geef ik u meer informatie.
Kosten
Op dit moment hebt u een 1x25 Ampère aansluiting. De kosten voor een verzwaring naar maximaal 3x50 Ampère zijn €198,13. Per 1 januari 2014 betaald u een verhoogd tarief van €203,67 voor een verzwaring.
Type meter
Tijdens uw aanvraag wordt er een keuzemogelijkheid geboden. De verschillende keuzes zijn een conventionele meter, een uitleesbare slimme meter of een niet uitleesbare slimme meter. Wenst u meer informatie over de meter, adviseer ik u na de aanvraag contact op te nemen met de werkvoorbereider.
Ik vertrouw erop dat u hiermee volledig geïnformeerd bent.
Meer informatie?
Neemt u dan contact op met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900 780 87 00. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 18.00 uur. Het is ook mogelijk uw vraag te stellen door deze e-mail te beantwoorden. Daarnaast vindt u informatie op www.enexis.nl.
Met vriendelijke groet,
XXXXX XXXXXXXX
Klantenservice Enexis B.V.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ter zake: heb je zoveel dak over dat je een 3-fase omvormer gaat gebruiken?Per 1 januari 2014 betaald u een verhoogd tarief van €203,67 voor een verzwaring.
[ Voor 16% gewijzigd door hansdegit op 06-02-2014 22:47 ]
Nee niet de hele straat alleen voor ons zelf, maar ik denk vooruit en de enkele fase is nu al tegen de limiet op dit moment.Rol-Co schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:45:
Ga je stroom produceren voor de hele straat? Waarom zou je een 3 fase omvormer nodig hebben als je ook maar maximaal afneemt over 1 fase?
Ja, want komt beter uit. Want als ik dan toch moet betalen voor verzwaren (1F fase omvormer komt met de 1,6 faktor hoger uit dan wat we nu hebben), dan maar gelijk goed en toekomst gericht (zie hierboven).hansdegit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:46:
Ik zie een koe van een spelfout in een officiele reactie van zo'n bedrijf. Ergerlijk.
[...]
Ter zake: heb je zoveel dak over dat je een 3-fase omvormer gaat gebruiken?
Dit , hierom en hierom
[ Voor 8% gewijzigd door Dre op 06-02-2014 23:10 ]
En achteraf gezien hadden we meer dakvlak kunnen hebben, maar we waren bij de zoektocht in 2005-2007 te veel op pal zuid gericht voor dakvlak en oriëntatie glas.hansdegit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:11:
Kostal Piko 5.5, SMA TriPowertje. Leuk. En jeuk, maar ik heb geen lekkere ruimte meer over. Misschien carport....
Bij het verbouwen roept mijn schoonvader ook telkens tegen mij, er hoeft geen olifant aan te hangen/op te staan.Dre schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:16:
@ollie1965
1×35 Ampère en oude meter behouden? Moet toch wel 10 tot 11 kWp kunnen hanteren op 2×20 Ampère groepen.
Factor 1,6 (selectiviteit bedoel je denk ik) is geen noodzaak zoals in het PV topic te lezen is, maar kan een wens van de particulier zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door ollie1965 op 06-02-2014 23:22 ]
Dit , hierom en hierom
[ Voor 10% gewijzigd door Dre op 06-02-2014 23:58 ]
Chemisch anker is sterker, mijn vader heeft nog een voorraadje van 200 stuks in het magazijn liggen en dat moet nog opgeruimd worden 2x raden in welke garage dat belandDre schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:41:
Laat ik voorop stellen dat ik jou en je schoonvader niet ken, maar een schilderij'tje ophangen met een keilbout lijkt mij een beetje overdreven
Yep Ferrari, maar conventioneel is ook goed. Goud waard...... je weet waar de goud prijs op is gebaseerd?In het PV topic komen regelmatig mensen voorbij die 4mm2 AC-bekabeling willen gebruiken om hun 1500 Watt omvormer aan te sluiten op de groepenkast. Ik vraag mij dan wel eens af of dat dan een wel overwogen keuze is door mensen met kennis van zaken, of dat het uit onwetendheid gebeurd.
3-fase kan je rekening mee houden met je eigen installatie (voorbereiden). Eenmaal een andere meter en je krijgt de oude waarschijnlijk nooit meer terug. Ferrarismeter zijn, of worden, goud waard. Eenmaal de stap naar iets anders en.... (wie zal het zeggen)
(ervan uitgaande dat je nu een ferraris hebt)
Dit , hierom en hierom
Een van recent bouwjaar 3-fase digitale meter met slechts 2 telwerken en een digitaal pijltje dat van richting kan veranderen is toch ook perfect en moet met hooivorken enzo verdedigd worden?Dre schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:41:
Eenmaal een andere meter en je krijgt de oude waarschijnlijk nooit meer terug. Ferrarismeter zijn, of worden, goud waard. Eenmaal de stap naar iets anders en.... (wie zal het zeggen)
(ervan uitgaande dat je nu een ferraris hebt)
Niet helemaal waar. Goud (en ook platinum en zilver) wordt veel gebruikt als katalysator in de proces-industrie, en die vervangen door een ander metaal betekend altijd een achteruitgang in prestatie.ollie1965 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:01:
[...]
Yep Ferrari, maar conventioneel is ook goed. Goud waard...... je weet waar de goud prijs op is gebaseerd?
Wat de gek er voor geeft.
Dat klopt, maar als je weet hoe de prijs van goud gaat i.c.m. de economie dan denk ik dat je wel weet wat ik bedoel.Bartjuh schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Niet helemaal waar. Goud (en ook platinum en zilver) wordt veel gebruikt als katalysator in de proces-industrie, en die vervangen door een ander metaal betekend altijd een achteruitgang in prestatie.
Maar ook in elektronica (in je mobieltje bijv. zit ook goud), elektromotoren, en zelfs HR-glas (zilver -> reflectie) zitten dergelijke metalen. Een waterstof brandstofcel zit tsjokvol dure metalen.
Gelukkig is Toyota al wel bezig met de toekomst: nieuws: Toyota ontwikkelt elektromotor zonder zeldzame aardmetalen
Dit , hierom en hierom
@mightym: Noem eens een voorbeeld / of wat namenmightym schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:39:
(trouwens het valt mij op dat politiek in deze regio bedreven wordt door fossielen met dito voorkeuren..)
Ja, ooit eens gezien. Ze pakken het verkeerd aan. Daarom gaf ik ook de linken hoe het wel kan._JGC_ schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:25:
Goud is gewoon verschrikkelijk duur en gevaarlijk om te winnen. Als ik zie wat voor risico's en investeringen mensen doen om een beetje goud bijelkaar te vissen... ooit programma's als Gold Miners en Gold Divers gezien?
Dit , hierom en hierom
[ Voor 19% gewijzigd door izdp op 07-02-2014 16:25 ]
Als het bouwjaar niet overeenkomt is de meter niet afgekeurd. Belangrijker is dat de meter daadwerkelijk terugtelt. Ik kan er ook niet veel over vinden.LaserJet schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:38:
Het gaat om een recente Landis+Gyr Dialog ZMD120ASdr53 meter.
Dit type staat op de afkeurlijst, maar niet dit bouwjaar. Ik kan alleen de verkorte handleiding vinden op internet en daar kan ik geen 100% uitsluitsel van krijgen of deze meter ook kan terugtellen.
Asynchrone kortsluitankermotoren (of Squirrel cage) en synchrone elektromotoren zijn er toch al een poosje... Oke, die hebben een iets lager rendement dan de permanent magneetmotoren, maar bij een moderne energiezuinige variant (IEC IE3 norm) valt dat verschil ook wel mee (paar procent)Bartjuh schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Niet helemaal waar. Goud (en ook platinum en zilver) wordt veel gebruikt als katalysator in de proces-industrie, en die vervangen door een ander metaal betekend altijd een achteruitgang in prestatie.
Maar ook in elektronica (in je mobieltje bijv. zit ook goud), elektromotoren, en zelfs HR-glas (zilver -> reflectie) zitten dergelijke metalen. Een waterstof brandstofcel zit tsjokvol dure metalen.
Gelukkig is Toyota al wel bezig met de toekomst: nieuws: Toyota ontwikkelt elektromotor zonder zeldzame aardmetalen
Neem bijvoorbeeld onze lokale lijst Babijn.. die vent probeert bij de provincie ook voeten aan de grond te krijgen..JAN-B schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:32:
[...]
@mightym: Noem eens een voorbeeld / of wat namen
met zulke vrinden heeft men geen vijanden nodig...Windturbines/Windmolens
Geen windmolens in welke vorm dan ook. Windmolens draaien op subsidie en niet op wind, leveren geen enkele bijdrage aan een beter milieu en ook geen noemenswaardige bijdrage aan onze energievoorziening. Sterker nog, ze brengen de betrouwbaarheid van ‘het net’ zelfs in gevaar. Landschappelijk zijn ze een doorn in het oog. Getroffen burgers ontberen hun rust door geluidsoverlast (gezondheidsklachten) en worden geconfronteerd met een waardedaling van hun woning. Kortom, inwoners van de Gemeente Sluis, op de Lijst Babijn kunt U altijd rekenen in Uw strijd tegen windmolens.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 07-02-2014 18:14 ]
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Verwijderd
Misschien heb je hier wat aanLaserJet schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:38:
Het gaat om een recente Landis+Gyr Dialog ZMD120ASdr53 meter.
Dit type staat op de afkeurlijst, maar niet dit bouwjaar. Ik kan alleen de verkorte handleiding vinden op internet en daar kan ik geen 100% uitsluitsel van krijgen of deze meter ook kan terugtellen.
Jelfeldolgozás
A mikroprocesszor összegzi az egyes fázisok energia komponenseit, majd az összeg eljele alapján elkülöníti energiairányonként a mért mennyiséget (pozitív vagy negatív). Ezután a mérállandóval feldolgozza az értéket és továbbítja a megfelel tarifa regiszterbe, amelyiket a tarifavezérl jel
választott ki. A mikroprocesszor gondoskodik a kijelz megfelel müködtetésérl, illetve az adatok biztosításáról feszültség kimaradás esetén.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Je kunt zelfs redelijk veilig stellen dat wind op land stukken goedkoper is dan kernenergie en wind op zee ongeveer even duur.Bartjuh schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:54:
@BarryH
Windturbines zijn nog steeds financieel een stuk gunstiger dan PV, en ook de EROI is prima. De prijs per kWh ligt een stuk lager. Het benadert nu zelfs kerncentrales qua kosten/kWh, terwijl PV daar nog mijlenver vanaf ligt.
Yep. Of een eigenlijk oneerlijke prijs van stroom vanwege dat externe kosten op de maatschappij afgewend worden i.p.v. de energieafnemer.Dat PV voor de consument uit kan hebben we puur te danken aan de riante belasting op stroom.
Ik ben ook erg benieuwd wat Blue energy gaat doen in Nederland.BarryH schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:05:
ps. ik ben ook wel benieuwd naar de eerste uitkomsten met getijde-energie in nederland. Als dat wat is, dan is dat een mooie constante brom van stroom.
Yes, eens eensstyno schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:43:
[...]
Yep. Of een eigenlijk oneerlijke prijs van stroom vanwege dat externe kosten op de maatschappij afgewend worden i.p.v. de energieafnemer.
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 08-02-2014 11:56 ]
Als ik het nu goed begrepen heb aan de telefoon, is Liander verantwoordelijk voor het indelen in de verbruikscategorie voor gas. En dat kunnen ze wijzigen na een periode van 300 dagen, wanneer in die periode in ieder geval een januari en een februari zitten.quote: ConsuwijzerGeachte heer hansdegit,
Hartelijk dank voor uw vraag van over de indeling van tariefcategorie gas. Uw vraag aan ons is waar u de regels hierover kunt terugvinden. In deze e-mail vertellen geven wij u de broninformatie.
Volgens artikel 2.3.2 van de Tarievencode Gas wordt u ingedeeld op basis van uw standaard jaarverbruik. https://www.acm.nl/downlo...as-per-1-januari-2014.pdf
Wilt u weten hoe dit standaard jaarverbruik wordt berekend? Lees dan bijlage B3.4 van de Informatiecode Elektriciteit en Gas https://www.acm.nl/downlo...ecode-1-augustus-2013.pdf
Vragen?
Hebt u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 123456789. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
A'dam PVOutput
Inderdaad , zeer irritantericplan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:55:
Dat doen we dus ook niet meer.![]()
Iemand stelt me een vraag via DM, ik geef antwoord. Blijkt hij ook op m'n website dezelfde vraag gesteld te hebben en speciaal voor dezelfde vraag ook op Tweakers geregistreerd heeft. Maar een antwoord of een bedankje kan er niet af. Dag Mario V, niet zo netjes
Verwijderd
Heel mooiVerwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:34:
Vorige week tijdens een avond Transition Town een presentatie gehad van 2 heren die een bedrijf hebben opgericht.
Doel: de doorwaaiwoningen uit de jaren 60 en 70, je weet wel: van die lange straten, aanpakken kwa energie.
Voor huiseigenaren.
Voorgevel eruit, achtergevel eruit, dak eraf. Prefab voorkant, achterkant en dak. Nieuwe vloer, zonnepanelen, warmtepomp op zolder. In gevels zit al het hele luchtcirculatiesysteem. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer.
Gasaansluiting opzeggen.
Ze hebben berekend dat dit 50K kost. Besparing gas en stroom ongeveer 2k5 per jaar. Ongeveer in 20 jaar afbetaald. 8 dagen werk. Spulletjes kunnen blijven staan.
Energieneutraal huis, hogere waarde.
Het aardige is dat ze al allerlei partijen verzameld hebben waaronder de gemeente ... en ... niet onbelangrijk de plaatselijke Rabobank. Onder voorwaarden zijn die bereid die 50k voor te financieren.
Het gaat plaats vinden in Zwaag, gemeente Hoorn. Van de benaderde mensen gaat 75% mee.
Zolang ze in de crisis (voor de traditionele bouwbedrijven) nog steeds met een "vork" schrijven....Een aannemer in de zaal vond e.e.a wel zeer scherp geprijsd.
Dit , hierom en hierom
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 09:22 ]
als geld geen probleem is.!null schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:40:
Met zo'n lucht warmtepomp (ga ik vanuit) en luchtcirculatie kom je wel heel ver, maar kun je wel het gas opzeggen? Ik denk dat je heel weinig gas nodig hebt, maar of je zonder zou kunnen op die echt koude dagen?
@Kesterix: Mag het iets duidelijker AUB :Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:34:
Ze hebben berekend dat dit 50K kost. Besparing gas en stroom ongeveer 2k5 per jaar. Ongeveer in 20 jaar afbetaald.
Nou, in een niet verwarmd toilet is dit niet echt verkeerdblissard schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:32:
Ik vind vv in de wc echt erg prettig. Kleedjes in de wc vind ik dan juist weer verschrikkelijk (want smerig)
Wat voor vloerbedekking wil je in de gang gaan toepassen? Als je daar ook een kleedje wilt, dan hoef je je geen zorgen te maken over veel verlies denk ik.
Alles is te regelen dus ook vloerverwarming.!null schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:42:
Het gaat me er meer om dat je de gang (en daarmee dus het hele trappenhuis en zolder!) helemaal niet op 20 graden wil stoken. En de woonkamer wel. Je kan dat dus niet los regelen, tenzij er dus alleen de radiator staat (die ik dan op 17 graden zou zetten).
De verwarming van je woonkamer heeft dus meer verlies over die beperkte oppervlakte in de gang, die harder afkoeld. Hierdoor zal het gasverbruik toch toenemen.
Dit , hierom en hierom
dat klinkt wel heel vreemd?!null schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:15:
Ja ik snap dat het te regelen is. Het wordt echter gelegd als 1 grote groep. Met andere woorden, 1 lange lus door de woonkamer en gang+wc heen. Dan kun je het dus niet los van elkaar regelen. Anders vond ik het allang prima (dan kon ik zo die groep lager regelen of uitzetten naar smaak).
[ Voor 24% gewijzigd door !null op 13-02-2014 14:59 ]
Surfin' paradise!
[ Voor 38% gewijzigd door !null op 13-02-2014 15:23 ]
tja mischien proberen ze het wel in huisvrouwen taal uit te leggen, wie zal het zeggen.!null schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:20:
@migjes, ze hebben het de hele tijd over 1 groep. Of deze groep dan toch gebruik maakt van meerdere lussen weet ik niet, dat zou wel kunnen.
Het idee is overigens om de vloer constant op dezelfde temperatuur te stoken.
[ Voor 8% gewijzigd door Snappie88 op 13-02-2014 15:56 ]
Surfin' paradise!
Daarom heb ik geen luxere ketel gekozen dan een CW4 ketel (dus geen CW5 of 6) zodat de ondergrens lager is en hij niet te snel gaat pendelen.migjes schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:41:
[...]
tja mischien proberen ze het wel in huisvrouwen taal uit te leggen, wie zal het zeggen.
het is geen slecht idee om de temperatuur van de vloer op ongeveer +/- 20-25 graden te proberen te houden.
alleen dat lukt mij nog van geen kant. (gas ketel is gewoon te zwaar op zijn laagst modulerende stand)
Wel gewoon met gas. Maar na een jaartje zal ik er wellicht een flinke zonneboiler opzetten. Ik heb alles zo gekozen dat het er op voorbereid is met LTV.al een idee hoe je het huis gaat verwarmen, gas? of iets anders?
[ Voor 15% gewijzigd door !null op 13-02-2014 16:13 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq