ik rook, drink, neuk etc (en als god nog eens iets leuks uitvind dan doe ik dat er graag bij!!!)
en dat bepaal ik wel zelf ja. zijn we duidenlijk!
laten we een beetje vrijheid behouden op deze wereld.
en niet proberen iedereen in het zelfde keurslijf te duwen.
dat gaat toch nooit lukken.
(aaa dat lucht op, dat is uit de weg.)
ericplan schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:14:
[...]
Je onderschat de macht van de lobbyisten. Met name de rook- en voedingsmiddelenindustrie besteden miljarden aan het bewerken van politici, vooral door het zaaien van twijfel. Elk onderzoek dat de schade van roken aantoont wordt betwist of er wordt een quasi wetenschappelijk tegenonderzoek op het web gezet. Zoals de klimaatsceptici maar dan in het kwadraat.
hier ben ik het wel mee eens.
en voeg er marketing aan toe, dat geeft ook vreemde effecten op die verhalen.
die grenzen zijn mij te onduidelijk af en toe.
(gelukkig ben ik sceptisch genoeg om elke keer als ik weer hoor: "nieuw en verbeterd product!!!",
"dus je hebt mij jaren lang rotzooi verkocht!!!???": te denken.)
maar pas op met verbieden en regelen.
regels en verboden kunnen ook tegen je werken:
zoals nergens meer een windmolen kunnen plaatsen (landschaps-vervuiling).
of het plaatsen van pv op daken (het ziet er niet mooi uit).
of wat dacht je van het niet mogen plaatsen van een airco/warmte pomp (de regering heeft nog gas over en wil dat graag eerst verkopen, laat Groningen maar in de stront zakken, ze kunnen een rietje krijgen)
maar als alles in 1 het zelfde keurs model moet worden gegoten gaat veel van de diversiteit er in de samenleving er aan. en dat is nu net de kracht van de democratie.
het geeft je de vrijheid om zaken juist anders te doen als anderen en vooruitgang te boeken.
het is beter om goed gedrag te belonen dan te verbieden en straffen.
je vangt gewoon meer vliegen met honig als met azijn.
dat is meer iets voor oude zure mannetjes.
je hebt gewoon vrijheid nodig om te kunnen experimenteren, keuzes te kunnen maken, en daar horen ook fouten bij, maar met vallen en op staan komt een mens vooruit.
een mens is niet per definitie succesvol, maar moet zich zelf op de rug kloppen als hem eens een keer iets lukt.
(gelukkig weet ik dat jij dit soort dingen niet te hard op pakt en persoonlijk aantrekt, en daar om durf ik het zo te schrijven anders had ik het niet gedaan.

)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)