nop ze zeuren niet en ze hebben zeker een punt.
als ik kijk naar de hout kachels in mijn stad, ik ken er ongeveer een +/-50.
dan weet ik er 1 te vinden die het perfect doet. (hout cv)
en 1 die waarschijnlijk hele goede scores haalt. (massa kachel met hoog rendement)
dan heb ik er 10 waarvan ik verwacht dat het redelijk oke is (zijn mensen waarmee ik ook wilgen knot. en die snappen ook hout stoken en hoe dat moet.)
en de rest heeft er de ballen geen verstand van en pleurt er maar wat op.
vaak moet ik dan nog uit leggen dat ze de lucht toevoer niet moeten gebruiken om de kachel te smoren.
en dat ze dan ook geen hout met veel verf er op in moeten stoppen etc....
ik verwacht daar veel overlast van. (en ook ik ruik dat)
in mijn oude wijk was er ook nog een huis wat het met kolen deed, en dat kon je altijd goed ruiken.
er word alleen wel gezuurd om hun punt er door heen te drukken.
erg begrijpelijk maar vaak slecht onderbouwd en veel tunnel visie tot het on redelijke toe.
daar mee vind ik wel dat ze hun eigen ruiten aan het in gooien zijn.
in mijn ogen zijn het er een paar die het echt verzieken voor de rest. (voorstanders van hout stook en tegenstanders.)
edit:
het is net zo als bij roken, als ericplan en ik dat tegen elkaar doen, kunnen we dat allebei met redelijke afstand en wat humor doen. punten staan wel tegen over elkaar maar we hoeven elkaar niet voor rotte vis uit te maken, daar zijn wij volwassen genoeg voor. allen je kunt ook merken dat veel mensen dat nog niet zijn.
[
Voor 9% gewijzigd door
migjes op 23-01-2014 10:59
]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)