De Duurzame Kroeg deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste
Acties:
  • 405.772 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:19

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

zonnigtype schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:18:
[...]

Mag je vinden.

[...]

100 procent garantie krijg je nooit (gerealiseerd). Heb ik nooit ontkend.

[...]

Energiebau "installeert" niks. Ze importeren / kopen in, en leveren na enkele heftige, hier kennelijk zwaar bekritiseerde of op de maag vallende kwaliteitscriteria modules, en verkopen die door (en verbinden hun "naam" daar aan, dat het doorgeleverde product OK is naar hun kwaliteitsmaatstaven).

[...]

Allemaal "veronderstellingen" waarmee iedereen maar moet doen wat hem/haar goed dunkt.

Je zou er "het zuur" van krijgen.

#seenemall
Ow dat veranderd de zaak iets, ze installeren niet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof niet dat polderpv.nl zich ergens over hoeft te verantwoorden, anders dan andere websites.
hij geeft inzage en schrijft erover, wie zijn wij om daar een oordeel aan te hangen in de kroeg.
begin anders hier eens : http://www.gasopslagbergermeer.nl/ en beoordeel het minstens even scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:10:
ik geloof niet dat polderpv.nl zich ergens over hoeft te verantwoorden, anders dan andere websites.
hij geeft inzage en schrijft erover, wie zijn wij om daar een oordeel aan te hangen in de kroeg.
begin anders hier eens : http://www.gasopslagbergermeer.nl/ en beoordeel het minstens even scherp.
Dat vraag ik ook niet van hem, het ging om de tendens van het door hem geschreven stuk over het testen en terug sturen van panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Rol-Co schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:26:
[...]

Dat vraag ik ook niet van hem, het ging om de tendens van het door hem geschreven stuk over het testen en terug sturen van panelen.
Ach, er staan nog enkele honderden artikelen op "die site". Van tendentieus tot grappig tot hard core facts, en een gezellige mix van die elementen, al naar gelang mijn humeur. Voor elk wat wils, dus... :*)

Toegevoegd: Het kennelijk "gewraakte" stukje is 285 woorden. Het complete artikel bevat er 4.492. Goeie score, 6% "kennelijk dubieuze" inhoud... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door zonnigtype op 15-12-2013 21:55 . Reden: toevoeging ]

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Rol-Co schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:58:
[...]

Ow dat veranderd de zaak iets, ze installeren niet.
Dat heet "een systeemhuis", sjiek woord voor groothandel die doorlevert aan meestal geselecteerde aanbieders cq. installatiebedrijven. Die dan vaak "partners" worden genoemd. Maar die "partners" zijn uiteraard de feitelijke contractanten van de eindverbruikers, met hun eigen verantwoordelijkheden en post-sale garanties en -service. (in het geval van bijv. module defecten zijn die garanties claimbaar bij de groothandel, Eb dus)

In woorden van het gewraakte Energiebau:
"Om deze kwaliteit over de hele supply chain te bewaken heeft Energiebau een partner programma ontwikkeld. Alleen installateurs die beschikken over ervaring en kennis in de PV branche en kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, kunnen hieraan deelnemen."
http://www.energiebau.nl/...-voor-uw-klan.3204.0.html

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:52
Zo zonnigtype, je noemt opbouwende kritiek en vervolgens spreek je als een verongelijkt kind.

Hou ik niet van. Want zeker kan je als geen ander kritisch zijn, maar net zo zeker is je liefde voor pv.
En dat was nou juist net mijn punt. Liefde maakt blind?

Want, je stelde in feite door die afkeur van 25% van de geleverde zonnepanelen door voorgeselecteerde a-leveranciers van Energiebau, - wat anderen nalieten- dat de markt dus in feite is overspoeld door minderwaardige kwaliteit.
Eerst dat rapport van wat studjes van de unie van utrecht en nu zegt polder-pv , de autoriteit bij uitstek in nl, dat ook:

Buiten de panelen van Energiebau zijn veel geleverde panelen in nl van inferieure kwaliteit!
Zelfs a-merken leverden 25% minderwaardig spul.

Vind je het gek dat er dan om onderbouwing wordt gevraagd?
80.000 panelen retour leverancier, dat is een enorme logistieke kostbare operatie met veel twisten en claims.
Zonder onderbouwing is het als omo wast witter dan dash en die van die aldi is beter en goedkoper.

Voor een goed verstaan, ik zit niet in de hoek van je verdenken.
Als autoriteit heb je naar mijn mening een slippertje gemaakt.
Tenzij je natuurlijk kan staven met meer dan een bewering van Energiebau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:56

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@ZonnigType PolderPV

Als het echt zo zou zijn dat 25% niet aan hun critearia voldoen en deze toch de markt opkomen.
Hoe moet ik dan het hele KIWA soap verhaal met "Mr Sunschine als slachtoffer" zien?
Zat hier een klein deel van in? Zeker niet de waarden die genoemd werden.....

Is er dus meer, maar wat. Als we de parameters niet weten is het gokken

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb sinds kort een inductiekoelplaat. Het zou leuk zijn om eens een totale vergelijking tussen het energieverbruik van een gasfornuis en inductie te hebben, en ik heb mijn gaskookplaat nu al weggegooid, maar voordat ik dat deed heb ik iig 1 ding getest: een fluitketel met 1 liter water.
Op gas (grootste pit, fluitketel past precies) duurde het 7 minuten en ging er 0,038 m3 gas doorheen. De calorische waarde kan verschillen, maar met 8,8 kWh/m3 kom je dan uit op 0,334 kWh.
Nieuwe fluitketel (oude werkte niet op inductie) met weer een liter op een pit van 2 kW: 4 minuten. Dat is 0,133 kWh.

Dat is 40% van het energieverbruik van gas. Nu zal het verschil kleiner zijn als je minder snel verwarmt (pan met pasta of soep dat tegen de kook aan moet blijven).

Oh ja, 1 liter water 85 graden verwarmen is 355.81 kJ ofwel 0.099 kWh.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

izdp schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 03:48:
Zo zonnigtype, je noemt opbouwende kritiek en vervolgens spreek je als een verongelijkt kind.

Hou ik niet van. Want zeker kan je als geen ander kritisch zijn, maar net zo zeker is je liefde voor pv.
En dat was nou juist net mijn punt. Liefde maakt blind?

Want, je stelde in feite door die afkeur van 25% van de geleverde zonnepanelen door voorgeselecteerde a-leveranciers van Energiebau, - wat anderen nalieten- dat de markt dus in feite is overspoeld door minderwaardige kwaliteit.
Nope, dat maak jij er van. Energiebau heeft kennelijk (zeer) hoge kwaliteitsnorm, maar dat wil niet zeggen dat dat "dus" betekent, dat anderen vinden dat de modules die ze "claimen" terug te sturen "minderwaardige" kwaliteit zou betreffen. Dat moet ieder voor zich uitmaken, hoe die "resterende kwaliteit" dan wel "gezien" mag / zou "moeten" worden...
Eerst dat rapport van wat studjes van de unie van utrecht en nu zegt polder-pv , de autoriteit bij uitstek in nl, dat ook:
Ho, ho, jullie lopen met dat "geautoriteit" te smijten. Beweer ik liever niet van mezelf, staat zo arrogant...
Buiten de panelen van Energiebau zijn veel geleverde panelen in nl van inferieure kwaliteit!
Zelfs a-merken leverden 25% minderwaardig spul.
Your words, not mine, je maakt van een mug een olifant. En legt me woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken.

"A-merk" staat nergens gedefinieerd en iedereen roeptoetert daar maar wat over. Zegt niks, dat "A-merk". Net als bij het gesodemieter met "bankable", eerst s.v.p. een internationaal geaccepteerde norm daarvoor.
Vind je het gek dat er dan om onderbouwing wordt gevraagd?
80.000 panelen retour leverancier, dat is een enorme logistieke kostbare operatie met veel twisten en claims.
Zonder onderbouwing is het als omo wast witter dan dash en die van die aldi is beter en goedkoper.
Als je daar zo'n probleem mee hebt, kun je toch ook effe bellie naar Energiebau doen hoe dat zit?

https://www.energiebau.nl/Contact.965.0.html
Voor een goed verstaan, ik zit niet in de hoek van je verdenken.
Als autoriteit heb je naar mijn mening een slippertje gemaakt.
Tenzij je natuurlijk kan staven met meer dan een bewering van Energiebau.
Ach, ieder mensch maakt slippertjes en citeert "beweringen" van derden. Als je me ongewild op een platform zet, kan ik er ook weer zo afduvelen. Such is life.

Over tot de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

ollie1965 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:04:
@ZonnigType PolderPV

Als het echt zo zou zijn dat 25% niet aan hun critearia voldoen en deze toch de markt opkomen.
Hoe moet ik dan het hele KIWA soap verhaal met "Mr Sunschine als slachtoffer" zien?
Zat hier een klein deel van in? Zeker niet de waarden die genoemd werden.....

Is er dus meer, maar wat. Als we de parameters niet weten is het gokken
In elk verhaal zit een stukkie waarheid, dus ook in het verhaal van Mr. Sunshine. Die hele affaire was een grote communicatieblunder. Inmiddels weer overgewaaid, is doodnormaal, zeker ook in deze heftige, dynamische sector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vandaag een interessant stukje op de Radio 1 over de slimmer meter, kan het alleen niet meer terugvinden. Interessant was dat de netbeheerder toegaf de de slimme meter toch niet zo goed was voor de energiebesparing.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Erasmo schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:26:
Vandaag een interessant stukje op de Radio 1 over de slimmer meter, kan het alleen niet meer terugvinden. Interessant was dat de netbeheerder toegaf de de slimme meter toch niet zo goed was voor de energiebesparing.
https://www.google.nl/sea...ter#q=slimmemeter&tbm=nws :?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:40:
Ik heb sinds kort een inductiekoelplaat. Het zou leuk zijn om eens een totale vergelijking tussen het energieverbruik van een gasfornuis en inductie te hebben, en ik heb mijn gaskookplaat nu al weggegooid, maar voordat ik dat deed heb ik iig 1 ding getest: een fluitketel met 1 liter water.
Op gas (grootste pit, fluitketel past precies) duurde het 7 minuten en ging er 0,038 m3 gas doorheen. De calorische waarde kan verschillen, maar met 8,8 kWh/m3 kom je dan uit op 0,334 kWh.
Nieuwe fluitketel (oude werkte niet op inductie) met weer een liter op een pit van 2 kW: 4 minuten. Dat is 0,133 kWh.

Dat is 20% van het energieverbruik van gas. Dat vind ik wel heel erg veel verschil. Nu zal het verschil kleiner zijn als je minder snel verwarmt (pan met pasta of soep dat tegen de kook aan moet blijven).

Oh ja, 1 liter water 85 graden verwarmen is 355.81 kJ ofwel 0.099 kWh.
0,133/0,334=0.398, waar komt die 20% vandaan? Ik kom even snel rekenend op ca 40%.
Het ziet er naar uit dat je precies hetzelfde rendement als de gas-centrale eruit haalt ca 40%:?
Maar dan had je beter een echte plastic-wandige lichtgewicht waterkoker kunnen gebruiken, die blijft nog ruim onder 0.133 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat leverde zo net de volgende link op:
http://www.rijnmond.nl/ni...aart-120-euro-aan-energie

Tenenkrommend.

De titel is 'Slimme meter bespaart 120 euro aan energie'
en dan
Gebruikers zouden ruim 6 procent besparen als ze actief hun verbruik volgen en hun apparaatgebruik aanpassen. Dat komt volgens Stedin neer op meer dan 120 euro per jaar. Het apparaat kost eenmalig 60 euro voor de klant.
Lees wel: "...als..."
Wat hebben ze nou uiteindelijk gemeten onder die 147 huishoudens?

en iets verderop:
Stedin gaat daarom de komende 7 jaar in totaal 4 miljoen slimme huismeters plaatsen op 2 miljoen adressen. :? gemiddeld 2 per adres?, of worden die meters gemiddeld eens per 3 jaar vervangen? >:)

en dan tenslotte:
Om tegemoet te komen aan deze (privacy) bezwaren heeft de overheid wettelijk vastgelegd dat mensen de slimme meters mogen weigeren. De meterstanden moeten dan handmatig jaarlijks worden doorgegeven.
Zou de schrijver niet eens op zijn eigen aangebrachte link hebben geklikt???? :(

Nagekomen: oh ik zie het al, je moet helemaal doorlezen tot het einde. O-)

.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

en iets verderop:
Stedin gaat daarom de komende 7 jaar in totaal 4 miljoen slimme huismeters plaatsen op 2 miljoen adressen. :? gemiddeld 2 per adres?, of worden die meters gemiddeld eens per 3 jaar vervangen? >:)
Elektra en gas zijn 2 meters ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:30:
[...]

0,133/0,334=0.398, waar komt die 20% vandaan?
Oh, slechte omrekening. Ik deed 0,334/0,133 en kwam op 2,5 uit en vertaalde dat naar 20%.
Het is dus 40%.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 21:04
Raadsel:
Welke drie maanden van 2013 had ik mijn woning onder verhuurd?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5Q1jZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:31
Gokje, januari, februari en maart, huurders waren Eskimo's.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Dat is alvast voor 2014...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 21:30
Haha geeft het mooi weer.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Laat me raden, die lui hebben gewoon de thermostaat continu op 23 graden gezet?

Je kunt nog zoveel isoleren, tunen, etc, maar uiteindelijk zit de hele besparing in slim verwarmen: boel uit als je er niet bent.
Heb hier ook elektrische vloerverwarming in de badkamer, die gaat op een schakelaar automatisch na 22:00 uit. Als ik 's morgens uit bed kom stap ik in een warme badkamer onder de douche en als ik klaar ben druk ik de schakelaar van de thermostaat uit. Als ik dan 's avonds naar bed ga druk ik die schakelaar weer aan, zodat 's morgens om 6:00 de vloerverwarming weer begint. Scheelt me gewoon een KWh per uur als dat ding niet verwarmt (1000W vloerverwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

_JGC_ schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:31:

Je kunt nog zoveel isoleren, tunen, etc, maar uiteindelijk zit de hele besparing in slim verwarmen: boel uit als je er niet bent.
Heb hier ook elektrische vloerverwarming in de badkamer, die gaat op een schakelaar automatisch na 22:00 uit. Als ik 's morgens uit bed kom stap ik in een warme badkamer onder de douche en als ik klaar ben druk ik de schakelaar van de thermostaat uit. Als ik dan 's avonds naar bed ga druk ik die schakelaar weer aan, zodat 's morgens om 6:00 de vloerverwarming weer begint. Scheelt me gewoon een KWh per uur als dat ding niet verwarmt (1000W vloerverwarming).
Nog beter is gewoon geen vloer verwarming .... bevalt me best :)
Een houten vloer voelt altijd warm aan.

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 21:38
Ideaal een houten vloer in de badkamer ;)
In ons huis is vloerverwarming een stuk zuiniger dan de radiatoren van voorheen. Ook veel meer comfort. Geen elektrische vloerverwarming maar via cv ketel, binnenkort via zonneboiler.

[ Voor 69% gewijzigd door Appie Heijn op 18-12-2013 09:46 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Vorige bewoners hebben het erin gebouwd en om het te verwijderen moet ik de hele vloer slopen (staat sowieso nog op todo: ze hebben de vloerverwarming te snel te warm gezet na aanleg, tegels zijn van slechte kwaliteit en hobby bob kan geen tegels leggen, net zoals dat ie geen elektra kan aansluiten).

Plan is om er een radiator in te hangen, moet daarvoor 2 gaatjes in een holle tegelwand maken, op zolder even de decoupeerzaag door de vloer halen en ik kan zo 2 geisoleerde buizen met bochtjes/knietjes erin door die gaatjes prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Appie Heijn schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:44:
Ideaal een houten vloer in de badkamer ;)
In ons huis is vloerverwarming een stuk zuiniger dan de radiatoren van voorheen. Ook veel meer comfort. Geen elektrische vloerverwarming maar via cv ketel, binnenkort via zonneboiler.
Wel even 5x lakken .......

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
_JGC_ schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:31:

Waarschijnlijk hebben ze dat idd gedaan.

Maar het is niet helemaal eerlijk: Ik heb bovenburen die hard stoken en heb daardoor een altijd een warme strook in mijn plafond (hun radiatorleidingen), met de thermostaat uit komt het niet onder de 19C maar meestal zelfs gewoon 20C. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Paul C schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:22:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze dat idd gedaan.

Maar het is niet helemaal eerlijk: Ik heb bovenburen die hard stoken en heb daardoor een altijd een warme strook in mijn plafond (hun radiatorleidingen), met de thermostaat uit komt het niet onder de 19C maar meestal zelfs gewoon 20C. :+
Je woont toch niet bij EricPlan in de buurt >:)
ericplan in "De Duurzame Kroeg deel 2"

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Nee. Maar het blijft een feit dat buren aardig voor een warme vloer kunnen zorgen. Bij mij is overigens de gehele vloer lekker warm, niet alleen een strook.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

WoudseHoeve schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:40:
[...]

Nog beter is gewoon geen vloer verwarming .... bevalt me best :)
Een houten vloer voelt altijd warm aan.
Vlóerverwarming bádkamer... soooooo sixties... >:)

Verder noproblemo hoor, iedereen moet doen wat 'ie wil, maar ik vind het "dus" niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

zonnigtype schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:01:
[...]

Vlóerverwarming bádkamer... soooooo sixties... >:)

Verder noproblemo hoor, iedereen moet doen wat 'ie wil, maar ik vind het "dus" niks...
Mmmmm, dan heb ik iets niet goed gedaan tijdens de verbouwing, of mijn kalender is omgeslagen naar een nog nader te bepalen jaartelling :+

Ik vind het wel lekker warm (geen andere hoofdverwarming in de badkamer), en met blote voeten vooral als ze midden in de nacht in een keer op een koude vloer komen, dan is de persoon die er aan vast zit namelijk gelijk wakker en valt hij daarna niet makkelijk meer in slaap :|

Ja, badmatjes ik ken ze en we hebben ze, maar momenteel worden ze regelmatig weggehaald door mijn vrouw, er is namelijk in huis iemand die nog niet zo goed kan richten als hij 's nacht naar de WC gaat en elke dag de badmat in de was is ook zo wat.
Ja het is wat, dat opvoeden van een kind, alle aspecten komen voorbij .........

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Tja, volgend jaar als we de badkamer in ons nieuwe huis gaan bouwen komt daar ook vloerverwarming in. Wist niet dat dat uit de sixties was, voel me beledigd :+
Ik vind het wel prettig, en dan kan de radiator daar weg. (scheelt nogal, want het is een kleine badkamer)

Weet alleen nog niet hoe ik hem aan moet gaan sluiten. Of we nemen de radiator leidingen, of zoals iemand in ander topic voorstelde, een specifiek ventiel op de retour leiding van de vloerverwarming beneden zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door !null op 18-12-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:35
Ik zie in mijn kristallen bol... dat concentrators in Nederland echt niet gaan werken.

Maar mooi is-ie wel: http://www.designboom.com...gy-generator-by-rawlemon/

Afbeeldingslocatie: http://www.designboom.com/weblog/images/images_2/rodrigo/august/andreRawlemon/12-prototype-3-measurements2.jpg

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Niet meer duurzaam?
Is duurzaamheid nu ineens een binair gegeven geworden? 8)7

Kom op kerel, je weet wel beter. ;)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Pom, pom, het is hier nu 21,6C (gekalibreerde meter).

Heb even het plafond op het warmtebeeld gezet:
Afbeeldingslocatie: http://img.warmtecheck.nl/IR_16760.jpg
(je ziet vaag de hanglamp naast de temperatuurschaal voor maatreferentie)
Afbeeldingslocatie: http://img.warmtecheck.nl/IR_16761.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Paul C schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:09:
Pom, pom, het is hier nu 21,6C (gekalibreerde meter).

Heb even het plafond op het warmtebeeld gezet
Volgens mij is je bovenbuuf gestruikeld en ligt nu op de vloer je plafond op te warmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 17:06
zo...hatseflats. Het CBP en Consuwijzer hebben mijn klacht (ehh signaal) ontvangen tegen het ongewenst en onjuist registreren van persoonsgegevens in het PIR/Productie Installatie Register.
Enexis zal hopelijk flink op de vingertjes getikt worden.

[ Voor 0% gewijzigd door NielsTn op 18-12-2013 21:18 . Reden: fix CBP/BCP/PBC whatever..... ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

NielsTn schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:02:
zo...hatseflats. Het CPB en Consuwijzer hebben mijn klacht (ehh signaal) ontvangen tegen het ongewenst en onjuist registreren van persoonsgegevens in het PIR/Productie Installatie Register.
You are a hero!

Benieuwd hoe dit gaat aflopen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
ach.. hero..
misschien gewoon je recht halen ipv als lammetje jezelf ophangen aan dergelijke registraties waar geen nederlandse wet voor is opgesteld (vooralsnog....).
Salderen gaat al jaaaaren goed, zo zonder PIR :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Centraal Planbureau zelfs? Of College Bescherming Persoonsgegevens?

Sorry, kon het niet laten.

Hoe is dat proces gegaan? Je hebt nu gewoon een ontvangstbevestiging gekregen and that's (vooralsnog) all?
Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd hoe dit afloopt. Heb ook wel eens met Liander te maken gehad die mijn explicitiete weigering om op afstand de meter uit te lezen even "vergeten" waren.

Het zou ook gewoon technisch onmogelijk gemaakt moeten worden.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
gefixed Hans, thanks :)

inderdaad, via de browser de nodige informatie verstrekken aan consuwijzer en CBP.
Van consuwijzer krijg je direct een bevestiging per email, CBP moet ik nog op wachten denk ik, nog niets gezien.

[ Voor 81% gewijzigd door NielsTn op 18-12-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

NielsTn schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:02:
zo...hatseflats. Het CBP en Consuwijzer hebben mijn klacht (ehh signaal) ontvangen tegen het ongewenst en onjuist registreren van persoonsgegevens in het PIR/Productie Installatie Register.
Je hebt al een paar extra hapjes adem genomen?
Dit wordt een lange adem traject namelijk. Maar rechtsbijstand is ook niet verkeerd die eens een brief te laten schrijven met een duidelijk vragen lijstje en termijnen te stellen.

Bij het CBP duurt het even eer je daar een goed gesprek mee hebt (eigen ervaring).

Succes ! ik blijf dit met een glimlach volgen

*Ollie1965 vind ook dat dit soort regels (wetgeving), namelijk niet voor niets zijn ingevoerd

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
ollie1965 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:09:
[...]

Je hebt al een paar extra hapjes adem genomen?
Dit wordt een lange adem traject namelijk. Maar rechtsbijstand is ook niet verkeerd die eens een brief te laten schrijven met een duidelijk vragen lijstje en termijnen te stellen.

Bij het CBP duurt het even eer je daar een goed gesprek mee hebt (eigen ervaring).

Succes ! ik blijf dit met een glimlach volgen

*Ollie1965 vind ook dat dit soort regels (wetgeving), namelijk niet voor niets zijn ingevoerd
ik heb lange adem.... hoeft niet vandaag op morgen te gebeuren.. maar mijn bezwaar heb ik nu al dus duidelijk vast liggen...
dat voorkomt 'Ich habe es nicht gewusst' van dergelijke bedrijven!
We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:31
ollie1965 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:12:
[...]

Ja, badmatjes ik ken ze en we hebben ze, maar momenteel worden ze regelmatig weggehaald door mijn vrouw, er is namelijk in huis iemand die nog niet zo goed kan richten als hij 's nacht naar de WC gaat en elke dag de badmat in de was is ook zo wat.
Ja het is wat, dat opvoeden van een kind, alle aspecten komen voorbij .........
Je kun ze ook leren zittend te plassen. Niet mikken maar zitten.... +Geen spetters op de bril, naast de pot en op het WC papier en het badmatje blijft droog. Ik heb bij mijn badkamer verbouwing wel gesproken over elektrische vloerverwarming. Voor €450,- kan ik een hoop badmatjes kopen, en dan heb ik het stroomverbruik nog niet meegerekend. Niet gedaan dus

In Engeland ben ik op diverse plekken kamerbreed tapijt in badkamers tegen gekomen, het kan dus nog gekker dan alleen een matje....

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wij keken bij een oud huis van een oude man, gewoon tapijt in de badkamer, van de vloer tot aan de rand van het bad! Dat doen we gelukkig niet meer :P

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 16:36
welke tweaker zijn vrouw was net op slamFM ? die vrouw werd gek van de besparingen die haar man/vriend doorvoerde :P

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Speedfightserv schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:31:
welke tweaker zijn vrouw was net op slamFM ? die vrouw werd gek van de besparingen die haar man/vriend doorvoerde :P
HAHAHA ja ze kreeg op haar "flikker" als ze het licht beneden aanliet als ze "even" naar boven liep, of de koelkast te lang open liet staan !!! Toppertje !!
(Niet die van mij)

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Zo, de verrekening van mijn teveel-kWh-tjes door GreenChoice is ook binnen.

Netjes! Vorig jaar heeft dit, met een aantal telefoontjes, gebuurd tot ruim in het volgende jaar.

Ze hebben beide facturen dus binnen 3 weken toegezonden.

Nu hebben wij nog een probleempje: wat doen we met het bedrag van €17,75?
Extra aflossen of uit gaan eten? :+

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 16:36
WoudseHoeve schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:46:
[...]

HAHAHA ja ze kreeg op haar "flikker" als ze het licht beneden aanliet als ze "even" naar boven liep, of de koelkast te lang open liet staan !!! Toppertje !!
(Niet die van mij)
idd, heb me ziek gelachen. Maar het helpt wel. Ze doet het nu gewoon maar :+ :+

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 21:38
!null schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:29:
Weet alleen nog niet hoe ik hem aan moet gaan sluiten. Of we nemen de radiator leidingen, of zoals iemand in ander topic voorstelde, een specifiek ventiel op de retour leiding van de vloerverwarming beneden zetten.
Badkamer op begane grond, proberen vloerverwarming lus erin te leggen en goed inregelen, vindt zelf een erg warme badkamer niet zo prettig, wanneer je geen ontkalkingsunit hebt heb ik ook het gevoel dat water nogal raar opdroogt ivm de warmte.

Wanneer het een verdiepingsvloer betreft(zonder vloerverwarming) dan zou ik het lekker op een cv aanvoerleiding houden, ook goed inregelen natuurlijk.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• NielsTn
De mijne ook niet, we wonen nog (lang) niet samen :)
Maar het vooruitzicht van onbeperkt warme baden benutten, is wel een leuke pre bij haar ;)

Verwijderd

Net de jaarafrekening gekregen van Greenchoice. Het jaarverbruik van gas was 147 m3, maar er is gerekend met het capaciteitstarief van 500-4000 m3 p/jr. Dat wordt dus straks een telefoontje naar de klantenservice.

• ollie1965

ollie1965

Pffft :) , ja besparen doe ik wel maar niet op comfort.

Moet wel zeggen dat de WAF wel mijn volgende stap wel eens in de war schopt.
Zo was ik al bezig om van alles bij elkaar te harken voor zonneboiler/verwarmingsondersteuning, komen we op een energiemarkt blijken de zonnestroompanelen welke er glimmend bij staan iets meer WAF faktor te hebben.
Dat wordt dus even omschakelen, maar ik ben al op zoek naar een juiste (bijvoorbeeld) Tripower met mogelijkheid van een manager en accusysteem.

Ja, het leven is zwaar met een WAF faktor waarbij de keuzes telkens wijzigen :+ .

*Ollie1965 heeft niet te klagen thuis want bijna alles op "duurzaam gebied" komt erdoor

Dit , hierom en hierom

Verwijderd

:'( Het lagere capaciteitstarief laten ze pas ingaan vanaf komend jaar omdat nu door de netbeheerder is vastgesteld dat het verbruik lager is dan 500 m3. De rekening van afgelopen jaar wordt dus niet aangepast. Heeft iemand dit al met succes aangevochten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 13:50 ]

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:43
Ik heb het geprobeerd, maar ben inmiddels tot rigoureuzere maatregelen overgegaan..... Zie hier

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:49:
:'( Het lagere capaciteitstarief laten ze pas ingaan vanaf komend jaar omdat nu door de netbeheerder is vastgesteld dat het verbruik lager is dan 500 m3. De rekening van afgelopen jaar wordt dus niet aangepast. Heeft iemand dit al met succes aangevochten?
veel gevochten alleen maar verloren.
eindoordeel is na calorische correctie word uw jaarverbruik bepaald,
en dit cijfer dient 2 jaar onder de 500m3 te blijven pas dan gaan we in het 3e jaar toepassen.
geen enkele wettelijke basis hiervoor.... het gebeurt gewoon.

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 17:57

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:49:
Ja, wel aangevochten, maar geen gelijk gekregen :(

Inderdaad, zoals Eric hierboven zegt: je moet eerst enkele jaren onder de 500 m3 grens zitten.

Trouwens, werkt Greenchoice ook met een prognose, dat ze het jaarverbruik van het komende jaar
" inschatten" :?

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:43
Ik ben begonnen met aanvechten; daarbij wilden ze de meter komen schouwen. Heb toen gezegd dat ze 'm maar moesten inpakken en meenemen. Aldus is geschied. Ik kan niet meer "aan het gas"...

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:40:
[...]

en dit cijfer dient 2 jaar onder de 500m3 te blijven pas dan gaan we in het 3e jaar toepassen.
Ik heb het al ergens anders gemeld: kijk eens naar een kookgas of kookgas(+tapwater) abonnement.
Kost je volgens http://www.stedin.net/Sit...20gas%20kleinverbruik.pdf 100 eutjes per jaar voor een onbemeterde aansluiting.

[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 19-12-2013 19:49 ]

Wise enough to play the fool

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:50:
Net de jaarafrekening gekregen van Greenchoice. Het jaarverbruik van gas was 147 m3, maar er is gerekend met het capaciteitstarief van 500-4000 m3 p/jr. Dat wordt dus straks een telefoontje naar de klantenservice.
kockie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:33:
Ik heb het geprobeerd, maar ben inmiddels tot rigoureuzere maatregelen overgegaan..... Zie hier
(Ik heb geen toegang tot je link?)
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:40:
[...]

JAN-B schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:40:
[...]
Ja, wel aangevochten, maar geen gelijk gekregen :(

Inderdaad, zoals Eric hierboven zegt: je moet eerst enkele jaren onder de 500 m3 grens zitten.

Trouwens, werkt Greenchoice ook met een prognose, dat ze het jaarverbruik van het komende jaar
" inschatten" :?
Wie beheert bij jullie de portemonnee? Het lijkt me niet dat de energieleverancier dat is.

Storneren:
Rabobank
ING
ABN AMRO
ASN Bank
SNS Bank

Gegroet,
Een tevreden <500m3 gebruiker, het pure spul, dus zonder de suiker. (VOF De Kunst)

• Dre
  • Niet online

Dre

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:19:
Deze week weer een paar mooie beloningen voor het verduurzamen van ons huis. De hypotheek wordt overgesloten naar Triodos, waar we de laagste rente krijgen dankzij ons Energielabel A.

Daarnaast de meterstanden doorgegeven aan Greenchoice. Verbruik dit jaar:
Elektriciteit: 2 Kwh
Gas: 147 m3
*O*
Tijdens de winter 4 maanden in het buitenland verblijven helpt uiteraard ook erg mee.
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:57:
triodos doet dat prima, ik had hem bijna totdat de rabo waar ik zat voor "5,2% als sleeper", ineens hetzelfde ging aanbieden. en er zelfs eronderdook, het bied dus een onderhandelingspositie, en ze zijn erg gevoelig voor wegrennende klanten.

/en dat is alweer 2 jaar geleden, let wel op dat triodos een indicatie geeft van 51% ew oid,
de meesten zijn nog in aftrek=goed + nooit aflos modus.
ik heb heel fijn de destijds opgepompte woz kunnen gebruiken om onder die 51% te duiken, dankjewel gemeente.
Ik ben wel erg nieuwsgierig wat jullie nu aan rente betalen en bij welke rentevaste periode :)

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

teacher schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:37:
[...]
Ik heb het al ergens anders gemeld: kijk eens naar een kookgas of kookgas(+tapwater) abonnement.
Kost je volgens http://www.stedin.net/Sit...20gas%20kleinverbruik.pdf 100 eutjes per jaar voor een onbemeterde aansluiting.
Zit helaas buiten het Stedingebied :(

A'dam PVOutput

Verwijderd

Dre schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:04:
Ik ben wel erg nieuwsgierig wat jullie nu aan rente betalen en bij welke rentevaste periode :)
3,9% 10 jaar vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
ericplan schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:13:
[...]

Zit helaas buiten het Stedingebied :(
Ik heb stedin gepakt omdat ik dacht dat eric daar onder viel.

Maar een snelle google op "kookgas abonnement + netbeheerder" doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 17:32
teacher schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:24:
[...]

Ik heb stedin gepakt omdat ik dacht dat eric daar onder viel.

Maar een snelle google op "kookgas abonnement + netbeheerder" doet wonderen.
Hmm, wij zitten bij liander als netbeheerder en een search op google of de site van liander levert niets op voor kookgas.

Wij hebben alleen een gasaansluiting om te koken en gebruiken daarom maar 25 tot 30 m³ per jaar. Vervolgens betalen we wel totaal €121,23 (Q < 500 m³) aan vaste kosten. Wanneer je dit terug rekent naar kosten per m³ worden het vrij dure gekookte aardappelen (€5,46 per m³).

Een kookgas aansluiting zou bij ons dus van toepassing kunnen zijn. Ik kan er echter bij Liander niets over vinden en hoeveel dit per jaar zou schelen.

Ik kan dus wel voor Eneco en Stedin vinden dat zij een kookgas abonnement hebben. Wellicht dat het alleen bij deze partij(en) mogelijk is?

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

MK1o2 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:22:
[...]
Wij hebben alleen een gasaansluiting om te koken en gebruiken daarom maar 25 tot 30 m³ per jaar. Vervolgens betalen we wel totaal €121,23 (Q < 500 m³) aan vaste kosten. Wanneer je dit terug rekent naar kosten per m³ worden het vrij dure gekookte aardappelen (€5,46 per m³).
Volgens mij zit je zo ie zo in een te hoge tarief groep;
http://www.liander.nl/lia...ten/transportdienst_G.htm

kosten <500m3;
vastrecht = Per aansluiting per maand €1,815 incl. btw
Afnemersgroep = T/m G6, jaarverbruik 3 tot 500 m3 (n) per aansluiting per maand €4,5920 incl. btw

(€ 1,81500 + € 4,5920) * 12 = €76.884

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
Freemann schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:50:
[...]

Volgens mij zit je zo ie zo in een te hoge tarief groep;
http://www.liander.nl/lia...ten/transportdienst_G.htm

kosten <500m3;
vastrecht = Per aansluiting per maand €1,815 incl. btw
Afnemersgroep = T/m G6, jaarverbruik 3 tot 500 m3 (n) per aansluiting per maand €4,5920 incl. btw

(€ 1,81500 + € 4,5920) * 12 = €76.884
Naast het vastrecht en de afnemersgroep komt er ook nog aansluitkosten en meetdienst kosten bij. Totaal maakt dan €121. zie ook: de tarieven op de site

Deze 121€ is dus opgebouwd uit:

PostPer maandPer jaar
Vastrecht transport €1,815 €14,22
Afnemersgroep < 500m³ €4,592 €55,10
Aansluitdienst €1,71 €20,52
Meetdienst €1,99 €23,88
Totaal:€10,11 €121,28
Alle prijzen inclusief BTW

Dit betaal je dus zonder ook maar 1 m³ gebruikt te hebben. Ik noem dat dan vaste kosten.

Als ik dan zie dat de vaste kosten voor een kookgas aansluiting bij Stedin rond de €94,52 zit neem ik aan dat dit ook alle vaste kosten betreft. Dat scheelt €27 per jaar.

Edit:
Op de link van de prijzen van Liander die ik hierboven post staat ook een tariefgroep onbemeten. Dat kost €97,36 per jaar en komt aardig overeen met het tarief van Stedin. Zou dat het kookgastarief zijn? En zou ik daar in aanmerking voor kunnen komen? Heb namelijk wel gewoon een G4 gasmeter hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door MK1o2 op 20-12-2013 10:58 ]

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

@MK1o2;
Duidelijk :)

Ik zeg;
Gas eraf en inductie erin ;-)

Hier 3 weken geleden via MP voor een heeeeel leuk prijs een 5 pits inductie plaat in de keuken gehangen.
TVT op basis van bovenstaande tarief zou voor ons < 3 jaar zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Probleem alleen als je van gas naar inductie/elek. koken gaat: kromme pannen. Die liggen niet meer 100% vlak. Daarnaast moeten je pannen ook geschikt zijn voor inductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Hebben deze geen last van:
http://www.demeyere.be/default.asp?CID=908&SLID=2

30 jaar garantie. Da's nog eens een duurzame aankoop geweest.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Bartjuh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:13:
Probleem alleen als je van gas naar inductie/elek. koken gaat: kromme pannen. Die liggen niet meer 100% vlak. Daarnaast moeten je pannen ook geschikt zijn voor inductie.
Valt mee.
Als je nu goede kwaliteit pannen(geen alu Tefal of semi rvs meuk) hebt staan, dan werkt een groot deel van je pannen gewoon. Bij ons werkte 3 van de ong. 10 pannen niet. Daarbij zat 1 ei kook pannetje en 1 Tefal grill pan en 1 goedkope pan met een holle rvs bodem. Alle andere pannen werken prima, waarbij er enkele zijn die idd staan te wiebelen als je ze met 2 handen heen en weer wankelt op de plaat. Maar ze werken wel en worden tzt wel eens vervangen.

Voor nu moet er alleen 1 nieuw ei kook pannetje komen omdat het zonden is om 3/4liter water aan de kook te brengen voor 1 gekookt ei.

Wat wij ook merken is dat de afzuigkap flink minder lang aan hoeft. Inductie kan zo gedoseerd worden dat aardappels en groente kunnen koken zonden overkoken of grote stoom pluimen. Gevolg is dat we 2 pannetjes kunnen halen pruttelen zonder afzuigkap. Indirect ook weer een kleine besparing op gas/stoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
@Freemann en @ Bartjuh

Over op inductie gaat het denk ik niet zo snel worden. We wonen hier pas sinds de zomer en om alles weer te gaan vervangen is niet echt duurzaam. Ook weet ik niet of de woningbouw het leuk vindt als we het gas laten afsluiten. Daarbij heb ik het ook niet echt met elektrisch koken (maar dat is misschien een vooroordeel).

Het gaat mij er meer om om te proberen zo weinig mogelijk te betalen voor gas.

Wat mij net ook opviel is dat de elektra meter uit 1972 is en de gasmeter uit 2005. De flat is gebouwd in 1973 dus dat zou betekenen dat er of bij oplevering geen gasaansluiting in de flat zat of wellicht dat deze meter geplaatst is om te kunnen meten wat de bewoners gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door MK1o2 op 20-12-2013 11:27 . Reden: vooroordeel ]

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Freemann schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:25:
[...]

Voor nu moet er alleen 1 nieuw ei kook pannetje komen omdat het zonden is om 3/4liter water aan de kook te brengen voor 1 gekookt ei.
Volgens mij kun je ook een eitje koken in een bodempje water (i.p.v. helemaal kopje onder) met een deksel op de pan, dan heb je ook geen 3/4 liter water nodig.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja, je kan een ei ook koken dat hij voor de helft onderwater is. Maar je hebt ook van die kleine pannetjes, waar maar 1 ei in kan (mocht je maar 1 ei willen koken), die zijn zo aan de kook. Maar een paar eieren in een klein pannetje, dat kost ook nauwelijks water toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

styno schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:28:
[...]

Volgens mij kun je ook een eitje koken in een bodempje water (i.p.v. helemaal kopje onder) met een deksel op de pan, dan heb je ook geen 3/4 liter water nodig.
tja... vraag mij af of je hiermee een netje eitje kunt koken...
vrouwlief stelt een zacht smeuïg eitje wel erg op prijs en dit soort pannetjes is ideaal;
http://www.kookwinkel.nl/...barsteelpan10cmrvsmat.asp
4 eitjes erin en klaar is cees :)

@vooroordeel inductie/elektra;
Zelf was ik ook sceptisch, maar zie op meerdere punten (grote) voordelen.
- geen last meer van overkoken
- geen aan/in -branden op de pitten/plaat en buitenkant pannen
- schoonmaken is <20sec. geregeld
- aanbranden van zaken als pindasaus etc. is verleden tijd
- waterkoken gaat ong. even snel als in een waterkoker (wel moet je de pit hoog zetten, anders gaat het te langzaam en duurt het een eeuwigheid alvorens het water kookt)
- handvaten van de pannen zijn in 90% van de gevallen normaal beet te pakken
- afzuigkap kan minder aan (scheelt een boel energie "verspilling")
- warmte overdacht gaat razend (en soms te, nadeeltje) snel

[ Voor 4% gewijzigd door Freemann op 20-12-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Nadeel van dergelijke kleine pannen lijkt me dat het op non-inductie kookplaten altijd maar een klein gedeelte van de kleinste pit bedekt en dat je daarmee veel efficientie verliest. Voor inductie lijkt het me inderdaad de ideale oplossing.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

In mijn geval gaat het niet om kookgas, maar een badgeiser. De badkamer met ligbad wordt sporadisch gebruikt, bijvoorbeeld als we logees hebben. Gasaansluiting afkoppelen heeft wat problemen en een extra ww-leiding zou dwars door de kamer moeten lopen en meer 14 meter lang zijn. Elektrische boiler is ook lastig. Kortom, we laten het zoals het is.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Waarom koken jullie niet gewoon een eitje in de magnetron?

No worries, hoor:

http://www.megagadgets.nl/microwave-boiley.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

WoudseHoeve schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:46:
[...]

(Niet die van mij)
Zou zo bijna over mij kunnen gaan? Ik ben ook heel fanatiek met stroombesparen, maar ik drijf 't niet te ver door hoor ;)

Wel regelmatig op zondagochtend "BEN JE NU NOG NIET SCHOON!!!" dan springt altijd direct daarna de douche uit, is mevrouw weer lekker onder de douche aan het staan ;)

Licht aanlaten heb ik een hekel aan, dus dat gebeurd niet, maar in de woonkamer is alles 3 watt led lampjes dus op een gewone avond brand er nog geen 15 watt aan verlichting in de woonkamer wat echt ruim voldoende is. Als er écht veel licht nodig is heb ik nog een ledspot van 9 watt en een led rondstraler van 12 watt. Dus niet meer zo spannend als 'vroeger'.

Daarnaast heb ik vanaf nu aardig wat meer zonnepanelen dan verbruik, dus de enige reden om extremer te besparen zouden milieuredenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Schinnen-groen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:51:
Waarom koken jullie niet gewoon een eitje in de magnetron?

No worries, hoor:

http://www.megagadgets.nl/microwave-boiley.html
Heb ik ooit gedaan, maar dan ook zo'n ding moest je het eitje eerst in tikken. Heb alleen zo'n vette explosie nog nooit eerder meegemaakt dat dit met mijn nieuwe combimagnetron niet gaat gebeuren :P

Als je je 10 sec in de tijd vergist.... BAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Fairy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:04:
[...]

Heb ik ooit gedaan, maar dan ook zo'n ding moest je het eitje eerst in tikken. Heb alleen zo'n vette explosie nog nooit eerder meegemaakt dat dit met mijn nieuwe combimagnetron niet gaat gebeuren :P

Als je je 10 sec in de tijd vergist.... BAM!
Dat zal met dit houdertje niet gebeuren (volgens de beschrijving).
Ik heb er twee besteld voor onder de Kerstboom.

Ben benieuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariemaiden
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 11:07
Bartjuh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:13:
Mijn pannen hebben eerst 8 jaar op een gaspit gestaan. Nu reeds 5 jaar probleemloos op inductie in gebruik. Gewoon BK pannen met een dikke sandwich bodem.
Mij werd ook verteld dat dat niet kon, maar volgens mij is de kwaliteit van de pan bepalend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2,3% 5 jaar vast

prachtige cijfers he, die groene cijfers

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:52
Zonder meer een erg mooie rente.
Zonder meer een compliment voor die bank.
In mijn optiek volgen die hun mond naar hun gekozen eigen beleid.

In mijn optiek kan greenchoice daar nog heel van leren.
En Eneco ook. Om hun weigering van hun net te verkwanselen, gelijk de provincies die met $$$-tekentjes braaf volgden om als dagobertjes te zwemmen in het geld. Vervolgens ook als beheerders zich dachten te mogen doen wat ze goed dunkten. Hun geld , heel democratisch.

Tja, de meeste kritiek heb je toch op je verwanten, de rest is al bierkaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

3,9% 10 jaar vast: is bij mijn weten marktconform.

2,3% 5 jaar vast: klinkt wel opvallend laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 19:51
Dre schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 08:50:
3,9% 10 jaar vast: is bij mijn weten marktconform.

2,3% 5 jaar vast: klinkt wel opvallend laag.
Volgens mij is die 2,3% een spaarrente.. :)

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Een screenshot of scan van de rente van eric-pvt zou het geheel wat verhelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dre schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:23:
Een screenshot of scan van de rente van eric-pvt zou het geheel wat verhelderen.
http://www.triodos.nl/nl/...hypotheken/rentetarieven/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Mooi al die lage rentepercentages.
Ons eerste huis was belast met een hypo van 9,6% voor 10 jaar vast.
Een collega kocht twee jaar eerder een huis en betaalde bijna 12%.

Het kan verkeren.

Maar veel belangrijker vind ik om je netto kosten te berekenen op basis van bruto inkomen, huurwaardeforfait en hypotheekkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Schinnen-groen schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:51:
Mooi al die lage rentepercentages.
Ons eerste huis was belast met een hypo van 9,6% voor 10 jaar vast.
Een collega kocht twee jaar eerder een huis en betaalde bijna 12%.

Het kan verkeren.

Maar veel belangrijker vind ik om je netto kosten te berekenen op basis van bruto inkomen, huurwaardeforfait en hypotheekkosten.
Eensch!
Als ik de berekening maak bij die triodos met energie label A dan kom ik nog 300,- pm bruto hoger uit dan nu de ing, en die maakt het geen bal uit of je label A of Z bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
MK1o2 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:54:
[...]

Naast het vastrecht en de afnemersgroep komt er ook nog aansluitkosten en meetdienst kosten bij. Totaal maakt dan €121. zie ook: de tarieven op de site

Deze 121€ is dus opgebouwd uit:

PostPer maandPer jaar
Vastrecht transport €1,815 €14,22
Afnemersgroep < 500m³ €4,592 €55,10
Aansluitdienst €1,71 €20,52
Meetdienst €1,99 €23,88
Totaal:€10,11 €121,28
Alle prijzen inclusief BTW

Dit betaal je dus zonder ook maar 1 m³ gebruikt te hebben. Ik noem dat dan vaste kosten.

Als ik dan zie dat de vaste kosten voor een kookgas aansluiting bij Stedin rond de €94,52 zit neem ik aan dat dit ook alle vaste kosten betreft. Dat scheelt €27 per jaar.

Edit:
Op de link van de prijzen van Liander die ik hierboven post staat ook een tariefgroep onbemeten. Dat kost €97,36 per jaar en komt aardig overeen met het tarief van Stedin. Zou dat het kookgastarief zijn? En zou ik daar in aanmerking voor kunnen komen? Heb namelijk wel gewoon een G4 gasmeter hangen.
Greenchoice heeft trouwens een mooi overzichtelijk lijstje op de site:
http://www.greenchoice.nl...en/tarieven-netbeheerders
Met onbemeten gas en elektra. :Y

Met een beetje zoeken kom ik wel tegen dat energiened geen nieuwe onbemeten aansluitingen meer toe zou staan. https://www.acm.nl/downlo...saansluitingen_102442.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:22
Over eitjes koken gesproken: wij koken onze 3-5 eieren in een klein pannetje, waarbij ze niet helemaal onder water staan. Zodra het water kookt, gas uit en dan 10 minuten later prima hardgekookte eieren. Eventueel wat korter voor zachtgekookt kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Hier ook op het keramische fornuis. Klein pannetje, centimeter water, deksel erop en koken. Tijd naar believen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Laatst online: 10-10 11:49
Vandaag m'n energie jaarfactuur ontvangen van Electrabel.

Ondanks dat mijn netbeheerder jaarlijks loopt te klooien. (in mei míjn stroom meten en in december gas meten..Waarom is mij nog steeds een vraagteken.)

Is dit jaar weer alles goed gekomen, zonder problemen. Een emailtje met de meterstanden doet wonderen, in zo een geval.

Electrabel heeft zelfs direct mijn stroom gesaldeerd. Dus geen negatieve factuur over een paar weken. :)

Voor zover ik het nu kan zien is alleen het voorschot volledig fout. Dit lijkt mij een software issue, die geen rekening houdt met terugleveren ivm met salderen. Schatting van toekomstig gebruik is volledig fout.

Wisten jullie trouwens dat het capaciteitstarief nu omgedoopt is in netwerkkosten. Samen met de meterkosten. Althans zo lijkt het....nog even googlen. Weet iemand hier meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

internet4me schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:29:
Vandaag m'n energie jaarfactuur ontvangen van Electrabel.

...

Wisten jullie trouwens dat het capaciteitstarief nu omgedoopt is in netwerkkosten. Samen met de meterkosten. Althans zo lijkt het....nog even googlen. Weet iemand hier meer van.
Bij Liander sinds 1 augustus (ingangsdatum leveranciersmodel van facturatie) "CapTar" tarief = verzamelpost van de al langer bestaande posten vastrecht aansluiting + vastrecht transport + capaciteitstarief + meetdienst.

Dat is wat ze doorsturen naar leverancier, die het moet doorfactureren.

Probleem is dat je zelf tariefblad moet controleren of het totaal wel klopt, hangt ook van zwaarte aansluitingen af, grootte gasmeter enzovoorts...

http://www.liander.nl/lia...m?icmp=personal-assistant

Onder tarieven vind je de nieuwe tariefbladen (als voorbeeld "CapTar")....

Owjaa. Gifaddertje: TenneT systeemdienst elektra verstopt Liander al jaren in het "capaciteitstarief", hoort er dus ook bij. Is niet hoog, maar dan weet je dat ook meteen...

Wil je weten hoe hoog, ff spieken bij collegae van Stedin, allemaal een pot nat...

http://www.stedin.net/Sit..._19_Tarieven_elek_KVB.pdf

(dit alles vindt ACM "duidelijk" en "helder". Kennelijk... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Laatst online: 10-10 11:49
Ze verstoppen het mooi zo.

Wat het ook lastig maakt is dat Electrabel, alles per dag omrekend. Ex btw. Zodat je zelf met de calculator alles weer mag terug rekenen naar je situatie met je eigen netbeheerder.

Disclaimer. Per dag rekenen, maakt het trouwens wel overzichtelijker. Omdat een jaarrekening nooit 365 dagen heeft en dat Den Haag, de netbeheerders en de leverancier per jaar meerdere wijzigingen doorvoeren.

Edit: vastrecht zit zo te zien niet bij de netwerkkosten.

[ Voor 6% gewijzigd door internet4me op 21-12-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

internet4me schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:57:
Ze verstoppen het mooi zo.

Wat het ook lastig maakt is dat Electrabel, alles per dag omrekend. Ex btw. Zodat je zelf met de calculator alles weer mag terug rekenen naar je situatie met je eigen netbeheerder.

Disclaimer. Per dag rekenen, maakt het trouwens wel overzichtelijker. Omdat een jaarrekening nooit 365 dagen heeft en dat Den Haag, de netbeheerders en de leverancier per jaar meerdere wijzigingen doorvoeren.

Edit: vastrecht zit zo te zien niet bij de netwerkosten.
Klopt. Ik heb heel wat jaartjes me knettergek zitten zakjapanneren boven die *&@# nota's. Heb zelfs een keer twee dagen aan die ... stadswarmte zitten rekenen omdat ik er niet uit kwam met nieuwe voorschot bedragen. Bleken "de eikels" opeens, zonder me daar van op de hoogte te stellen, i.p.v. per maand, per kwartaal te zijn gaan bevoorschotten... Man, man, man, je zou er een hartverzakking van krijgen. Had al een "pittige" brief klaarliggen toen ik er op tijd achter kwam #kleinelettertjes. Houd je van de straat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

teacher schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:37:
[...]

Als ik het goed begrijp kun je hiermee in theorie het hele jaar 10m3/u gas gebruiken voor een vast tarief? :o

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dre helaas is de toon niet zo dat ik zin heb dat te doen, met die hypo.
opvallend is wel dat ik het al 3x eerder in diverse topics heb gezet
en de reactie is nog steeds hetzelfde, al 2 jaar lang.
jammer want de woz steeg toen nog en zoals mkleinman is het dan feest als je aflost
simpelweg heb ik nu een 30% EW hypotheek met A++ label gewoon omdat ik niet geloof in sprookjes en aftrek. ....inmiddels daalt de woz weer.

ik vraag mij er meer bij af; werkeloosheid of tegenvallers of een dalend inkomen wat er van al die aftrekpostjes overblijft. (je word ziek, en dan?)
als je de verantwoordelijkheid moet dragen over kinderen/ouderen/zieken vraag je je meer af, dan alleen die domme gevaarlijke variabele aftrek (politiek)
verdiep je ook eens in bijv de situatie van jeroenh, duurzaam geld ook onderling en vooral sociaal.
things change in a second.
volg je hart gebruik je hoofd
vwb de kookgas, die levert `mijn liander` niet aan mij, en of ik <500 krijg bepaald de leverancier.
ik heb hierna mijn gas betaling ook op 0 gezet, en zoals je ook bij polderpv ziet,
eerst maar eens een juiste duidelijke afrekening, die betaal ik dan wel per jaar.
er is geen wet die maand of vooruit betaling afdwingt.
met stroom en salderen gaat dit heel goed (dikke stok achter de deur)
dat gaan we nu dus met gas ook doen.

/me /edit nou lijk ik slim, maar de vrouw des huizes heeft dit geregeld met de hypotheek.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Hier gaat de vrouw ook over het geld.

* teacher krijgt zakgeld..
Als ik stofzuig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Dan heb je het nog goed. Ik regel alle geldzaken én doe het huishouden :+

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.