Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Niet helemaal. Als je telefoon geroot is, krijg je volgens mij geen OTA updates meer binnen. Als je eenmaal weet hoe je met mobile odin om moet gaan (niet moeilijk), is dat niet echt een probleem.

Pas bij het terugzetten van je backups wel uit met system apps. Gebruikers apps laten zich meestal zonder problemen terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
gwystyl schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:50:
Niet helemaal. Als je telefoon geroot is, krijg je volgens mij geen OTA updates meer binnen. Als je eenmaal weet hoe je met mobile odin om moet gaan (niet moeilijk), is dat niet echt een probleem.

Pas bij het terugzetten van je backups wel uit met system apps. Gebruikers apps laten zich meestal zonder problemen terugzetten.
Heb net gelezen op xda dat er een light versie is. Een zip bestand schijn ik ook te kunnen gebruiken met de firmware.
Ben nu een backup aan het maken van mijn apps en de instellingen. De rest zie ik dan wel weer.

Toch maar meteen geflashed. Nieuwe versie staat erop. Werkt prima. Root ook behouden.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Ik heb al wel 1 verschil ontdekt aan de update: Het camera geluid blijft het nu ook doen, als de telefoon op stil staat. Dat was met de vorige firmware niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
Klopt. Heb ik ook en had aeraldil hier eerder ook al opgemerkt. Had van mij ook niet gehoeven.

Ik weet dat je je toestel kan rooten en het dan kan uitzetten...Maar er is volgens mij geen andere oplossing beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwjma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:02
Google Drive is toegevoegd als app met deze update. Verder heb ik nog geen andere dingen opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nou heren, scroll eens door dit topic heen en zie nog een verandering: pijl rechts onderaan zodat je in 1 keer naar boven/onderen kan scrollen :) Of ben ik nu traag en was dat al toegevoegd in die laatste grote update?

edit:
of is dat een tweakers.net functie? haha

[ Voor 12% gewijzigd door temp00 op 04-04-2014 21:26 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

temp00 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:25:
Nou heren, scroll eens door dit topic heen en zie nog een verandering: pijl rechts onderaan zodat je in 1 keer naar boven/onderen kan scrollen :) Of ben ik nu traag en was dat al toegevoegd in die laatste grote update?

edit:
of is dat een tweakers.net functie? haha
Jep, een functie van Tweakers. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwjma schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:25:
Google Drive is toegevoegd als app met deze update. Verder heb ik nog geen andere dingen opgemerkt.
Inderdaad, en stond ook op auto synchroniseren, waarom snap ik niet, want heb mij nooit aangemeld voor "drive" en gelijk maar weer uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 09:23
Ik heb die van mij een paar keer laten vallen (telefoon niet kapot :) ) en t hoesje is kapot. Weet iemand een goed hoesje? (geen silliconen!) Geen bling bling ofzo, gewoon een doodnormaal hoesje. Oh, en het moet onder de 15 euro zijn inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarten2001 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:07:
Ik heb die van mij een paar keer laten vallen (telefoon niet kapot :) ) en t hoesje is kapot. Weet iemand een goed hoesje? (geen silliconen!) Geen bling bling ofzo, gewoon een doodnormaal hoesje. Oh, en het moet onder de 15 euro zijn inclusief verzendkosten.
Ik zou dan gelijk vragen of hij bij de bezorging ook "gemonteerd" kan worden, zeker voor dat geld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:45:
[...]

Ik zou dan gelijk vragen of hij bij de bezorging ook "gemonteerd" kan worden, zeker voor dat geld 8)7
Ik heb er wel eentje gevonden :) http://www.amazon.de/PULS...&psc=1&smid=AQQR6OPJSCERT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@de stiekeme fotografen hierboven probeer de app sca secret camera app kan op de hoogste resolutie fotos maken i.t.t. andere "spy" cam apps.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:53
GuitarJJ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:13:
[...]

Wellicht helpt het om het desbetreffende netwerk te selecteren en op 'Netwerk vergeten' te drukken.

Telefoon al opnieuw opgestart?
Yep. Alles gedaan. Zelfs cache partitie bij boot menu schoongemaakt. Probleem treedt alleen op met 2.4ghz wifi en niet met de 5ghz wireless-n netwerken. Static ip truuk werkt ook niet.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Tebbie schreef op zondag 06 april 2014 @ 07:55:
[...]

Yep. Alles gedaan. Zelfs cache partitie bij boot menu schoongemaakt. Probleem treedt alleen op met 2.4ghz wifi en niet met de 5ghz wireless-n netwerken. Static ip truuk werkt ook niet.
Ik weet niet of dit helpt.
http://forums.androidcent...-connection-problems.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
Nee ook allemaal geprobeerd. Sinds laatste android update is wifi voor 2.4Ghz band niet meer werkend.
Begin het een beetje beu te worden. Denk dat ik er maar een custom kernel op ga gooien kijken of daar de wifi driver beter is. Iemand nog tips van een stabiele/betrouwbare kernel voor een standaard sammy rom?
Dus geen complete rom replacement maar gewoon alleen de kernel die goed werkt met een 4.3 rom van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Als 5 Gig wel werkt en wifi 2.4 niet denk ik eerder aan een hardwarefout. Vreemd dat het na een update kwam. Je kan ook via Kies3 de laatste versie downen en installeren.

[ Voor 39% gewijzigd door RAAF12 op 07-04-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

IK heb sinds een paar dagen dat de oplader een beetje gammel zit in de micro usb poort. Een beetje heen en weer friemelen bij de usbpoort laadt een beetje wel en dan weer niet. Niet echt betrouwbaar zo met opladen.

Iemand ervaring hiermee? Of gewoon maar naar de service center ermee?

Edit: wel de connector schoongemaakt van stof en al 3 originele laders geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door BMW_M3 op 08-04-2014 00:34 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
Tebbie schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:41:
[...]

Nee ook allemaal geprobeerd. Sinds laatste android update is wifi voor 2.4Ghz band niet meer werkend.
Begin het een beetje beu te worden. Denk dat ik er maar een custom kernel op ga gooien kijken of daar de wifi driver beter is. Iemand nog tips van een stabiele/betrouwbare kernel voor een standaard sammy rom?
Dus geen complete rom replacement maar gewoon alleen de kernel die goed werkt met een 4.3 rom van Samsung?
Ben inmiddels helemaal terug naar 4.1.2. Reflash van 4.3 mocht niet baten. Uiteindelijk dus rollback naar 4.1.2 gedaan en wifi werkt weer. Geen hardware probleem dus maar gewoon software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

BMW_M3 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 00:16:
IK heb sinds een paar dagen dat de oplader een beetje gammel zit in de micro usb poort. Een beetje heen en weer friemelen bij de usbpoort laadt een beetje wel en dan weer niet. Niet echt betrouwbaar zo met opladen.

Iemand ervaring hiermee? Of gewoon maar naar de service center ermee?

Edit: wel de connector schoongemaakt van stof en al 3 originele laders geprobeerd.
Kan ook zijn dat de USB poort aansluiting of solderingen loszitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Afgelopen weekend werd ineens de BES10 client (zakelijke app voor pusch-mail) gedelete zonder dat ik iets uitgespookt had, en leeg gemaakt. Nadat ik deze opnieuw heb geinstalleerd werkt alles weer maar kan ik de mail notificaties niet meer instellen zoals ik dat zelf wil.
Wat ik wil is dat ik GEEN meldingen krijg dat er zakelijke mail is... (ja ja, die mensen zijn er ook). Ik wil zelf bepalen of er wel of geen zakelijke mail te bewonderen is. Voor de 'crash' kon ik PUSH op handmatig zetten en de piek instellingen (tussen 08.00 - 17.00) gewoon uitzetten. Nu zijn deze beide instellingen niet meer te vinden binnen de synchronisatie instellingen. Het is me wel gelukt om de belletjes en de notificatie bovenin het scherm uit te zetten. Maar als ik nu mail krijg dan zie ik op het icoontje een melding. Een cijfertje 1 of 2 of 3. Daar wil ik van af. Voorheen opende ik dus de mail app en drukte handmatig op het sync icoontje en dan zag ik of ik mail had of niet. Simpele vraag: WAAR zijn mijn push en piek instellingen gebleven?????

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Simpele vraag: WAAR zijn mijn push en piek instellingen gebleven?????

Niemand?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AvK schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:23:
Simpele vraag: WAAR zijn mijn push en piek instellingen gebleven?????

Niemand?
Klinkt als een vraag over BES10, niet over de SGS3. Ik zou dus de vraag stellen in het algemene Google Play topic of een apart topic openen. Ik verwacht niet dat je hier veel antwoorden gaat krijgen.
Kijk eventueel op crackberry, daar zijn ze meer blackberry georienteerd dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
Het lijkt erop dat de S3 toch de firmware update naar Android 4.4 gaat krijgen:
http://www.samsung.com/us...9206/82024/EFC-1G6FFEGSTA

Het is alleen niet duidelijk of het alleen voor de LTE gaat zijn of ook voor de gewone...

[ Voor 23% gewijzigd door zunrob op 14-04-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:53:
Het lijkt erop dat de S3 toch de firmware update naar Android 4.4 gaat krijgen:
http://www.samsung.com/us...9206/82024/EFC-1G6FFEGSTA

Het is alleen niet duidelijk of het alleen voor de LTE gaat zijn of ook voor de gewone...
Er wordt nergens over een specifiek type gesproken, alleen "Samsung Galaxy S® III" in het algemeen.
Maar ik heb het vermoeden dat dit alleen voor de US is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highs3000
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:07
Tebbie schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:37:
[...]

Ben inmiddels helemaal terug naar 4.1.2. Reflash van 4.3 mocht niet baten. Uiteindelijk dus rollback naar 4.1.2 gedaan en wifi werkt weer. Geen hardware probleem dus maar gewoon software.
Ik ben ook weer terug bij 4.1.2. Ik bleef bij 4.3 wifi problemen houden (netwerk uitgeschakeld vanwege trage internetverbinding / Kan geen IP verkrijgen), alle onderstaande maatregelen hebben niet geholpen:
  • Vinkje weg bij automatische netwerk wissel.
  • Router resetten.
  • Van WPA2 naar WPA.
  • Telefoon resetten naar fabrieksinstellingen.
  • Statisch IP adres.
  • Power safe mode uit.
  • Kanaal van router veranderen.
Bij 4.1.2. geen wifi problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Ik ben blij dat het einde in zicht is van mijn contract. Mijn S3 begint met de dag slechter te worden,de rand onder de home knop is zo goed als helemaal kaal en sinds gisteravond heb ik een rode "stuck pixel". Met zo'n repair programmaatje is felheid enorm afgenomen maar hij zit er nog steeds :(
De telefoon is de laatste tijd ook weer heerlijk traag geworden. De update naar 4.3 beloofde in eerste instantie veel goeds, de S3 was weer lekker snappy. Maar na een paar maanden gebruik is het dus weer terug bij af. Als ik aan het browsen met Chrome ben en terug wil naar homescreen om een andere app te open(lees multitasken) dan wordt ik zowaar getrakteerd op een lag van enkele seconden(5 á 10sec).

Het is zo jammer dat de custom roms niet feilloos zijn waardoor ik gebruik moet maken van de Samsung stock rom maar eigenlijk is het wel erg bezopen dat Samsung hiermee wegkomt. Misschien heb ik wel teveel verwacht van deze telefoon maar dit is niet hoe ik mij een "flagship phone" had voorgesteld.

Anyway.. nog heel even volhouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb WiFi-spots van UPC aan gezet, Het blijkt dat mijn S3 bij thuiskomst altijd de WiFi-spot te pakken terwijl dat veel trager is dan mijn eigen WiFi op de TC7200 (modem UPC)
HD daarover gebeld of zij een oplossing wisten om altijd mijn eigen WiFi te kiezen, en die hadden ze, druk bij UPC WifiSpots op vergeten en voer de gegevens opnieuw in wanneer je er gebruik van wil maken. Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen zeg :(
Wie weet of het mogelijk is om prioriteit in een bepaald netwerk in te stellen op de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
@Miki, Jammer dat je die ervaring hebt. Ik zit nog goed hier met m'n S3, lekker snel als dag 1. Alleen m'n gallery start traag op, maar dat komt waarschijnlijk door de 4000+ foto's die ik erop heb staan. Ben er ook wel zuinig op, dat wel.
Waarschijnlijk dat er in de loop van de jaren een hoop apps op zijn gekomen die hun sporen hebben achtergelaten. Misschien is het de moeite waard om je apps op te schonen en wellicht ook nog een hard reset erbij, zodat je weer een frisse S3 hebt. Dan kun je de laatste paar weken goed uitzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:31:
Ik heb WiFi-spots van UPC aan gezet, Het blijkt dat mijn S3 bij thuiskomst altijd de WiFi-spot te pakken terwijl dat veel trager is dan mijn eigen WiFi op de TC7200 (modem UPC)
HD daarover gebeld of zij een oplossing wisten om altijd mijn eigen WiFi te kiezen, en die hadden ze, druk bij UPC WifiSpots op vergeten en voer de gegevens opnieuw in wanneer je er gebruik van wil maken. Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen zeg :(
Wie weet of het mogelijk is om prioriteit in een bepaald netwerk in te stellen op de S3.
Ze leveren dan ook geen support op mobiele telefoons...

Maar je zou een app als deze kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:15:
[...]
Ze leveren dan ook geen support op mobiele telefoons...

Maar je zou een app als deze kunnen proberen...
Bedankt voor je reactie.
Maar ik had in het UPC-topic al een tip gehad Google Play: WiFi Prioritizer
Werkt perfect en simpeler kan denk ik niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
guillaumemay schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:36:
@Miki, Jammer dat je die ervaring hebt. Ik zit nog goed hier met m'n S3, lekker snel als dag 1. Alleen m'n gallery start traag op, maar dat komt waarschijnlijk door de 4000+ foto's die ik erop heb staan. Ben er ook wel zuinig op, dat wel.
Waarschijnlijk dat er in de loop van de jaren een hoop apps op zijn gekomen die hun sporen hebben achtergelaten. Misschien is het de moeite waard om je apps op te schonen en wellicht ook nog een hard reset erbij, zodat je weer een frisse S3 hebt. Dan kun je de laatste paar weken goed uitzitten :)
Ik was het vergeten te melden maar de update naar 4.3 was een fresh install vanuit Kies met de herstel procedure en daarna nog een factory reset gedaan. Het toestel was dus helemaal schoon :)
Daarnaast gebruik ik relatief gezien weinig apps, ik heb er 16 geinstalleerd.
Maar dit probleem doet zich dus continu voor dat het toestel na een paar maanden na een schone installatie met factory reset traag wordt. Misschien dat het komt omdat ik een toestel heb van de eerste lichting met eMMC failure :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Aha, ja wat gek zeg. Je merkt dus echt een verschil tussen net na de installatie en een paar maanden later. Ik vraag me ook of hoe dat komt. Misschien inderdaad de eerste lichting :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wat zou dan het verschil moeten zijn met de latere versies? Een S3 is toch een S3? Daar kunnen ze alleen softwarematig iets aan aanpassen. Mijn net 3 weken oude (nieuwe) S3 doet het perfect. Geen problemen met wifi. Heb er nu best veel apps op zitten. Zakelijke email is ook weer hersteld. Staan redelijk veel foto's op. Loopt zo soepel als wat. En ja, soms duurt het een seconde of 2 voordat hij weer op het Home screen staat. Ik vind het een perfect apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
AvK schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:26:
En ja, soms duurt het een seconde of 2 voordat hij weer op het Home screen staat. Ik vind het een perfect apparaat.
Dat irriteert mij nogal. De responsiveness die het toestel in het begin had ben ik kwijt. Ik draai op android-versie 4.3. Ik heb dat soms ook met het invoeren van de pincode. Overigens heb ik wel veel apps geïnstalleerd en draait er ook van alles op de achtergrond. Ik merk dan ook dat bij muziek luisteren het geluid soms een fractie van een seconde weg is.

Ik ben verder best tevreden over dit toestel. Ik heb geen beschermhoesje en het toestel gewoon in mijn zak en het glas is nog perfect. Mogelijkheden nog altijd prima. De microfoon is een keer verstopt geweest, dat is onder garantie kosteloos opgelost. De homeknop gaat wel wat zwaar, lastig. Nu de tweede batterij, maar dat mag na bijna 24 maanden intensief gebruik. Ik twijfel een beetje of ik moet upgraden. Veel haast heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
AvK schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:26:
Wat zou dan het verschil moeten zijn met de latere versies? Een S3 is toch een S3? Daar kunnen ze alleen softwarematig iets aan aanpassen. Mijn net 3 weken oude (nieuwe) S3 doet het perfect. Geen problemen met wifi. Heb er nu best veel apps op zitten. Zakelijke email is ook weer hersteld. Staan redelijk veel foto's op. Loopt zo soepel als wat. En ja, soms duurt het een seconde of 2 voordat hij weer op het Home screen staat. Ik vind het een perfect apparaat.
Omdat de eerste lichting een defecte eMMC chip heef en dat deze met een software aanpassing is hersteld :? De latere lichting heeft een andere eMMC chip gekregen en ook een iets "ruimere" behuizing gekregen. Door een productie fout was de behuizing te krap waardoor het toestel spontaan op bepaalde plaatsen scheurde. Dus nee niet iedere S3 is een S3 ;)

De lag is er overduidelijk en die is er niet na een verse installatie maar pas na enkele maanden vol gebruik. Dat je S3 nog perfect werkt na net 3 weken te hebben vind ik dat ook niet zo verwonderlijk. Hench, in dit topic (of die andere) heb ik zelfs gemeld dat het vertrouwen na een versie 4.3 installatie was hersteld. Toestel voelde weer snappy aan, maar nu naar enkele maanden is het weer raak. Een toestel met deze specificaties mag niet zomaar een tussen het switchen van apps een paar seconden niet aanspreekbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Miki schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:00:
[...]

Omdat de eerste lichting een defecte eMMC chip heef en dat deze met een software aanpassing is hersteld :? De latere lichting heeft een andere eMMC chip gekregen en ook een iets "ruimere" behuizing gekregen. Door een productie fout was de behuizing te krap waardoor het toestel spontaan op bepaalde plaatsen scheurde. Dus nee niet iedere S3 is een S3 ;)

De lag is er overduidelijk en die is er niet na een verse installatie maar pas na enkele maanden vol gebruik. Dat je S3 nog perfect werkt na net 3 weken te hebben vind ik dat ook niet zo verwonderlijk. Hench, in dit topic (of die andere) heb ik zelfs gemeld dat het vertrouwen na een versie 4.3 installatie was hersteld. Toestel voelde weer snappy aan, maar nu naar enkele maanden is het weer raak. Een toestel met deze specificaties mag niet zomaar een tussen het switchen van apps een paar seconden niet aanspreekbaar zijn.
Ok, ik wist niet dat er in het begin hardware technische problemen waren. :|
We zullen zien of het toestel na enige maanden gebruik mij nog net zo goed bevalt. Met een beetje geluk wordt straks KitKat uitgerold op de S3. Dat zou een goede update zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 16:36
Miki schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:00:
[...]

Ik herken dit. Heb een S3 van mijn werk, maar stop ook af en toe de simkaart in mijn privé Nokia Lumia 620 (Windows Phone). Ik heb heel erg mijn best gedaan om van de S3 te houden en hij kan ook zeker heel veel dingen beter dan die Lumia (slechtere camera, kleiner scherm). Maar ik ben verbaasd hoe laggy de van oorsprong top-notch S3 is in vergelijking met de budget Lumia. Hierdoor gaat Android me tegen staan, alhoewel ik toch wel met enige gezonde jaloezie naar de S4 van mijn vrouw kijk. Die lijkt dan toch weer een stuk snappier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Grappig, ik heb zelf een iPhone 5 van de zaak en ondanks dat op papier de S3 veel betere hardware(quad-core, 1gb ram, enz) heeft is de iPhone toch echt veel sneller, maar dan echt ook veel sneller. Natuurlijk is de iPhone niet perfect maar het laat me wel zien dat er iets grondig mis is met de software op de S3. Ook ik vind het jammer dat de S3 niet het toestel is geworden wat ik er van had verwacht. De reviews toen der tijd waren erg lovend en ook de eerste paar weken was ik een tevreden gebruiker. De traagheid is er eigenlijk de laatste 8 á 9 maanden ingeslopen en ook overduidelijk merkbaar met diverse handelingen.
Bij mij zijn het dan ook de ondermaatste prestaties van de S3, het uitblijven van tijdige updates van Android in het algemeen en het vervelende gepush van Google producten(hangouts, G+) dat ik een overstap ga wagen naar een ander platform. Voor mezelf heb ik besloten om na 4 jaar Android het Windows Phone platform een kans te gaan geven. Mede omdat het OS erg vloeiend oogt, ik goede verhalen verneem en WP8.1 een serieus alternatief is geworden voor iOS en Android.

[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 16-04-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
Ik heb de SIII nu bijna twee jaar en ben er altijd bijzonder tevreden mee geweest. Maar het hierboven beschreven probleem van het steeds langzamer worden herken ik volledig. Apps openen, de appdrawer openen, de telefoon ontgrendelen, het neemt allemaal veel meer tijd in beslag dan voorheen. Na de 4.3 update was het weer wat beter, maar dat duurde niet lang.
Natuurlijk zou een reset helpen, maar daar heb ik geen zin meer in 1 maand voor het einde van mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:37
rodnet1 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:08:
Ik heb de SIII nu bijna twee jaar en ben er altijd bijzonder tevreden mee geweest. Maar het hierboven beschreven probleem van het steeds langzamer worden herken ik volledig. Apps openen, de appdrawer openen, de telefoon ontgrendelen, het neemt allemaal veel meer tijd in beslag dan voorheen. Na de 4.3 update was het weer wat beter, maar dat duurde niet lang.
Natuurlijk zou een reset helpen, maar daar heb ik geen zin meer in 1 maand voor het einde van mijn contract.
inderdaad ook last van, uiteindelijk toch maar besloten custom rom te draaien en dat is toch een verademing..... voor mij wordt het geen samsung meer. Nu er al bijna 2 jaar custom roms op gezeten heeft, voelt het nog steeds niet langzaam. Volgende phone wordt denk ik een nexus, aangezien vanilla veel beter bevalt dan touchwiz

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:26:
[...]Met een beetje geluk wordt straks KitKat uitgerold op de S3. Dat zou een goede update zijn.
Lees net dit:
Goed nieuws voor de Samsung Galaxy note 2 en Galaxy S3 bezitters, de smartphones van Samsung krijgen namelijk een update naar Android 4.4 KitKat. Samsung zal de uitrol van Android 4.4 voor de smartphones rond eind april begin mei uitrollen voor de Nederlandse gebruikers.

http://technieuws.com/330...xy-s3-krijgen-android-4-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 15:13
AvK schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:33:
[...]

Lees net dit:
Goed nieuws voor de Samsung Galaxy note 2 en Galaxy S3 bezitters, de smartphones van Samsung krijgen namelijk een update naar Android 4.4 KitKat. Samsung zal de uitrol van Android 4.4 voor de smartphones rond eind april begin mei uitrollen voor de Nederlandse gebruikers.

"Samsung USA heeft enkele weken geleden aangekondigd dat de Samsung Galaxy S3 en Samsung Galaxy Note 2 op zeer korte termijn de update naar Android 4.4 KitKat zullen ontvangen, volgens diverse bronnen zal Samsung de update eind april / begin mei uitrollen voor de Europese modellen."

Dat de amerikaanse s3 versie hem gaat krijgen was inderdaad al langer aangekondigd, maar tevens werd er gezegd dat de internationale versie (met 1gb geheugen) problemen had i.c.m. touchwiz en die hem vermoedelijk niet gaat ontvangen.

Zie ook http://au.ibtimes.com/art...itkat-os.htm#.U06Lw_l_tGY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
AvK schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:33:
[...]

Lees net dit:

Ik geloof er niet zo heel veel van :)

En wel om de volgende argumenten:
  • Samsung heeft in de afgelopen jaren altijd test firmware bewust gelekt of onbewust laten lekken. Tot op heden is er nog helemaal niets vernomen op XDA.
  • Als er dan een officiële firmware release beschikbaar kwam dan werd deze alleen vrijgegeven in een oost europees land(dacht polen de laatste keer) en 2 maanden later volgde alle andere landen. Het lijkt me daarom sterk dat we over 2 weken een update kunnen verwachten.
  • Samsung heeft geen enkele incentive om de S3 nog van een update te voorzien. Met de komst van de S5 is de S4 de nieuwe middenmotor en vanuit dat model zullen we weer diverse spinoffs gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

flippiej heeft het bericht van gisteren alweer ontkracht met zijn post na mij. Nou, afwachten dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 07:13
Ik vind het wel speciaal dat iedereen altijd vol smacht op de Samsung updates wacht omdat deze zo gemaand hun telefoon sneller zullen maken. Naar mijn ervaring is de enige update die mijn S3 sneller heeft gemaakt, de update naar 4.1 voor de rest hadden ze de updates net zo goed achterwegen kunnen laten (voor de snelheid, ik heb het niet over bugfixes of features).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

KitKat is juist gemaakt om op apparaten met wat minder rekenkracht en geheugen goed te werken. Dus ik vind het niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
AvK schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:22:
KitKat is juist gemaakt om op apparaten met wat minder rekenkracht en geheugen goed te werken. Dus ik vind het niet zo gek.
Je vergeet alleen dat het hier niet gaat om Google's KitKat rom maar Samsung's Touchwiz met bloatware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Miki schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:29:
[...]

Je vergeet alleen dat het hier niet gaat om Google's KitKat rom maar Samsung's Touchwiz met bloatware ;)
Alleen hadden we Touchwiz en alle bloatware nu ook al draaien op 4.3 zonder de KitKat rom optimalisaties ;)

Het zou leuk zijn als 4.4 er nog aan komt voor ons, maar ik ga er niet van uit. Misschien binnenkort toch eens mezelf verdiepen in de custom roms en daar mee aan de slag gaan met 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

@flippie
Makkelijkst is de installer van CM te downen, dan gaat alles vanzelf als je de instruktie opvolgt.
http://www.cyanogenmod.org/

Nadelen van elke custom rom voor de S3 zijn de gesloten libs door de gebruikte Samsung Enyxsos chip, daar heeft de S4 geen last van die gebruikt een Qualcomm chip.

<S3>
geen HDMI output
geen FM radio
beperkte instellingen voor de camera

instabieler als de standaard Samsung ROM

Voor meer snelheid kan je ook een appie zoals Clean Master downen. Die verwijdert cache junk en geeft een geheugen boost.

[ Voor 64% gewijzigd door RAAF12 op 17-04-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:40

bAdmuTs

mAzE

Net Samsung gebeld en krijg een nieuwe accu opgestuurd. Toch wel netjes, zit blijkbaar maar 6 maanden garantie op de accu en de telefoon is +- 11 maanden oud.

Gister eens goed gekeken naar mijn accu en die is een klein beetje bol gaan staan. Verklaart ook meteen de korte accuduur die ik heb (minimaal 2x per dag opladen) en de rare problemen; toestel gaat af en toe spontaan uit, bij bijv 20% (wisselend) accu over gaat het beeld strepen vertonen en raak ik mijn ontvangst compleet kwijt, als ik de telefoon dan niet meteen aan de lader hang valt hij uit en is de accu helemaal leeg (dus eigenlijk is de accu leeg maar geeft iets anders aan).

Hoop iig dat die problemen met een nieuwe accu over zijn :).

[ Voor 4% gewijzigd door bAdmuTs op 19-04-2014 12:19 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansSt
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb sinds een maand problemen met de accuduur soms moet ik 2 x per dag opladen.
Ik heb deze accu op ebay heeft gevonden iemand hier misschien ervaring mee 2850mAh Battery accu for Samsung GALAXY SIII S3 I9300 Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor batterijen zou ik persoonlijk altijd gaan voor producten van Samsung zelf. Zo heeft Samsung zelf een 3000 mAh extended battery. Dit ook in verband met garantie indien de batterij bijvoorbeeld schade toebrengt aan het toestel (oververhitting, ontploffing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bAdmuTs schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:09:
Net Samsung gebeld en krijg een nieuwe accu opgestuurd. Toch wel netjes, zit blijkbaar maar 6 maanden garantie op de accu en de telefoon is +- 11 maanden oud.

Gister eens goed gekeken naar mijn accu en die is een klein beetje bol gaan staan. Verklaart ook meteen de korte accuduur die ik heb (minimaal 2x per dag opladen) en de rare problemen; toestel gaat af en toe spontaan uit, bij bijv 20% (wisselend) accu over gaat het beeld strepen vertonen en raak ik mijn ontvangst compleet kwijt, als ik de telefoon dan niet meteen aan de lader hang valt hij uit en is de accu helemaal leeg (dus eigenlijk is de accu leeg maar geeft iets anders aan).

Hoop iig dat die problemen met een nieuwe accu over zijn :).
6 maanden maar? Mijn tante had met haar Note 1 ook een bolle batterij en op mijn advies had ze toen ook contact opgenomen met Samsung en gratis een nieuwe accu gekregen. Dit terwijl ze de telefoon en batterij al bijna 2 jaar in bezit had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

RekZ schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:56:
[...]

6 maanden maar? Mijn tante had met haar Note 1 ook een bolle batterij en op mijn advies had ze toen ook contact opgenomen met Samsung en gratis een nieuwe accu gekregen. Dit terwijl ze de telefoon en batterij al bijna 2 jaar in bezit had
Ja volgens de Samsung medewerker maar 6 maanden, dacht altijd dat dat 12 of 24 maanden was :?. Maar misschien uit coulance omdat de batterij bol begint te staan ofzo, moet de oude ook terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Een batterij mag helemaal NOOIT bol gaan staan. Dat zou per definitie altijd garantie moeten zijn. Zelfs na 3, 4 of 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Oke dat wist ik niet. Ben blij dat ik het nu merk en niet pas als de telefoon gesloopt is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wat ik bedoel is dat je voor een 'bolle' batterij altijd een vervangende zou moeten krijgen. Niet dat de fabrikanten dat als garantie zien maar dat wel zouden moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vannacht om 3:00 uur de telefoon aan de (originele) lader gehangen, stond op 30%. vanmorgen rond 9:30 op de telefoon gekeken en het rode lampje brandde nog. Telefoon was tot 63% opgeladen. Het oplaadteken wel in beeld.
Stekker uit de telefoon en er weer in. Na ongeveer 1,5 uur stond de teller op 95%.
Wie weet hoe het kan dat de telefoon maar 33% geladen heeft in 6,5 uur tijd en later ongeveer 30% in 1,5 uur?
Als ik mijn telefoon normaal gebruik, dus email controleren, internetten beetje youtube en Whatsappen dan kan ik er makkelijk ruim een dag mee doen.
Originele firmware maar wel geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
mike123 schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:31:
Vannacht om 3:00 uur de telefoon aan de (originele) lader gehangen, stond op 30%. vanmorgen rond 9:30 op de telefoon gekeken en het rode lampje brandde nog. Telefoon was tot 63% opgeladen. Het oplaadteken wel in beeld.
Stekker uit de telefoon en er weer in. Na ongeveer 1,5 uur stond de teller op 95%.
Wie weet hoe het kan dat de telefoon maar 33% geladen heeft in 6,5 uur tijd en later ongeveer 30% in 1,5 uur?
Als ik mijn telefoon normaal gebruik, dus email controleren, internetten beetje youtube en Whatsappen dan kan ik er makkelijk ruim een dag mee doen.
Originele firmware maar wel geroot.
Wat zegt je battery usage en draai je custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:11
klinkt als een slechte kabel. Probeer eens een andere usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Heb ik ook gehad, was een slechte kabel bij mij.

Met dit programma kan je kijken of het opladen op volle snelheid gebeurt. Moet 1000mA zijn en was bij mij maar 300/400mA.

Google Play: Galaxy Charging Current Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
schumi2004 schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:36:
[...]
Wat zegt je battery usage en draai je custom rom?
Batterij is weer volledig opgeladen dus alle verbruikers staan weer op "nul".
Draai originele firmware maar geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
ediel schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:53:
klinkt als een slechte kabel. Probeer eens een andere usb kabel.
Als het weer gebeurd zal ik eens een andere kabel proberen. Goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
bAdmuTs schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:01:
Heb ik ook gehad, was een slechte kabel bij mij.

Met dit programma kan je kijken of het opladen op volle snelheid gebeurt. Moet 1000mA zijn en was bij mij maar 300/400mA.

Google Play: Galaxy Charging Current Lite
Ga deze de volgende keer eens gebruiken als ik weer ga opladen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Misschien een doelloze comment, maar mijn SIII is zo...ont...zet....tend...traaaaaaaaaaaaaaag de laatste tijd. Iemand dit al eens meegemaakt? Reboot helpt niet... misschien toch maar eens herstellen aan de pc.

Ook als ik muziek stream (Spotify) in m'n auto dan hakkelt hij erop los. Vooral als m'n scherm uit gaat. :O

[ Voor 20% gewijzigd door virtualJac op 21-04-2014 11:52 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
mike123 schreef op maandag 21 april 2014 @ 01:45:
[...]

Als het weer gebeurd zal ik eens een andere kabel proberen. Goeie tip.
Kun je heel makkelijk checken. Gedeelte wat in je telefoon gaat van je lader hoort 5 pinnetjes te hebben. Als er eentje mist dan laad hij enorm traag, heb ik ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
virtualJac schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:51:
Misschien een doelloze comment, maar mijn SIII is zo...ont...zet....tend...traaaaaaaaaaaaaaag de laatste tijd. Iemand dit al eens meegemaakt? Reboot helpt niet... misschien toch maar eens herstellen aan de pc.

Ook als ik muziek stream (Spotify) in m'n auto dan hakkelt hij erop los. Vooral als m'n scherm uit gaat. :O
Same here, ik vind hem ook trager en trager geworden. Ik heb bewust nog niet geupdate naar de laatste firmware. Een vriend van me had dat wel gedaan en vond hem daarna alleen nog maar trager geworden. Draai jij wel die laatste firmware?

Die van mij draait nu op 4.1.2 met I9300XXEMG4 als firmware.

Ik merk wel dat ik met steeds meer interesse naar andere toestellen aan het kijken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
virtualJac schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:51:
Misschien een doelloze comment, maar mijn SIII is zo...ont...zet....tend...traaaaaaaaaaaaaaag de laatste tijd. Iemand dit al eens meegemaakt?
Je zou eens de laatste pagina's moeten doorbladeren dan zul je lezen dat je niet de enige bent. De firnware van Samsung zuigt hard en daar gaat helemaal niets aan veranderen voorlopig. Het enige wat helpt is een factory reset :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Zie het inderdaad. Zonde, want telefoon bevalt me verder goed.

Mijne draait de laatste versie via Kies inderdaad. Steeds geupdate over de vorige versie heen.

Ik wil eigenlijk alles wipen en dan de nieuwste Android in 1x installeren. Eens even beginnen met een schone lei. Wat is de beste manier om dit te doen? Want bij een Factory reset blijft er nog heel veel data achter toch?

[ Voor 14% gewijzigd door virtualJac op 21-04-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 09:20
Een vriendin stuurt me net de volgende foto door van haar vriends S3: Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/125lts5.jpg

Hij laat constant dat schermpje zien, en heeft ook geen ontvangst meer. Een factory reset heeft niets verholpen. Iemand een idee hoe dit nog op te lossen zou zijn?
Er is nooit geklooid met de software, die is nog helemaal origineel dus daar kan het niet aan liggen. Zou het kunnen dat de software gewoon op een of andere manier corrupt is geraakt en dat het er met odin even opniew opgezet moet worden, of duid dit op een hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:05:
[...]
Je zou eens de laatste pagina's moeten doorbladeren dan zul je lezen dat je niet de enige bent. De firnware van Samsung zuigt hard en daar gaat helemaal niets aan veranderen voorlopig. Het enige wat helpt is een factory reset :')
Ik heb hem nu een week of 6 en ben benieuwd of ik daar ook tegenaan ga lopen, daarnaast ken ik aardig wat mensen met een S3 en heb er nog niet 1 horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Er valt geen peil op te trekken waarom de een wel een trage S3 en de andere niet. Ik heb het vermoeden dat het komt door de kapotte eMMC chip waar Samsung een workaround voor heeft gemaakt. De eerste batches van de S3 hadden een kapotte eMMC chip dus wie weet gaat het bij de nieuwe wel goed. Op XDA is er ook een draadje over geweest maar helaas dood gebloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:13:
Er valt geen peil op te trekken waarom de een wel een trage S3 en de andere niet. Ik heb het vermoeden dat het komt door de kapotte eMMC chip waar Samsung een workaround voor heeft gemaakt. De eerste batches van de S3 hadden een kapotte eMMC chip dus wie weet gaat het bij de nieuwe wel goed. Op XDA is er ook een draadje over geweest maar helaas dood gebloed.
Dat is toch een goed teken dat een topic doodgebloed is, dat betekent dat er geen probleem meer is met de nieuwere batches, toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ik heb er eentje met een goede eMMC chip maar ik vind mijn telefoon ook zo traag als ....
Na een fresh install werkt alles weer even lekker maar na verloop van tijd gaat alles weer traag, denk dat het voornamelijk door touchwiz komt. Samsung helpt ons gewoon een handje om de keuze om over te stappen op een andere telefoon makkelijker te maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:22:
Ik heb er eentje met een goede eMMC chip maar ik vind mijn telefoon ook zo traag als ....
Na een fresh install werkt alles weer even lekker maar na verloop van tijd gaat alles weer traag, denk dat het voornamelijk door touchwiz komt. Samsung helpt ons gewoon een handje om de keuze om over te stappen op een andere telefoon makkelijker te maken :P.
Ik heb hem net een week of 6, dus dat zal nog wel een jaartje of 2 duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

pimjai schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:01:
Een vriendin stuurt me net de volgende foto door van haar vriends S3: [afbeelding]
Het is een oudere software versie inmiddels is een nieuwere uitgekomen die je via KIES 3 kan downloaden.
Gewoon je telefoon via USB aansluiten en installeren.

Achter H/W: ref

hoort een getal te staan hoe hoger hoe nieuwer.

Omdat er niks staat denk ik dat de hardware kapot is en het nummer niet kan uitlezen. Gevalletje garantie?
Maar kijk eerst of je met de nieuwe KIES 3 kan updaten naar de laatste SW.

[ Voor 23% gewijzigd door RAAF12 op 21-04-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
virtualJac schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:54:
[...]

Kun je heel makkelijk checken. Gedeelte wat in je telefoon gaat van je lader hoort 5 pinnetjes te hebben. Als er eentje mist dan laad hij enorm traag, heb ik ook gehad.
Thanks ik had sinds deze week ook het idee dat mn oplader enorm traag was geworden, maar daarnaast ging mn accu ook een stuk sneller leeg.

Ik dacht dat het volledig aan de accu lag, maar ik zie nu inderdaad dat er ook een pinnetje ontbreekt.
Tijd voor de 3000 mAh extended battery kit en een nieuwe oplader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:54:
[...]
Heb ff gekeken en zie 5 plaatsen voor een koperbaantje (pinnetje), 4 hebben er idd 1, maar de 1na laatste niet en toch gaat laden snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simo007
  • Laatst online: 11-02 14:42
Goedenavond,

Mijn vriendin de telefoon (Galaxy S3) heeft sinds een week inmiddels opstart problemen met een rode warning driehoek
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1z3aqzc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2l88dv5.jpg
Heb geprobeerd om de telefoon de herstellen naar de stock versie via Odin maar krijg dat niet voor elkaar. Krijg elke keer een foutmelding van odin ( Fail )
Heb tevens een andere usb-poort/computer systeem geprobeerd, maar nog steeds het zelfde.

Hoop dat jullie me kunnen helpen

[ Voor 5% gewijzigd door simo007 op 21-04-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

USB foutopsporingsmodus moet wel aan staan. Maar waarom zou je Odin gebruiken als het ook online kan met Kies 3? Dan weet je ook zeker dat je de goede stock versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simo007
RAAF12 schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:53:
USB foutopsporingsmodus moet wel aan staan. Maar waarom zou je Odin gebruiken als het ook online kan met Kies 3? Dan weet je ook zeker dat je de goede stock versie hebt.
Ik kan USB debugging niet aanzetten, omdat hij helemaal niet meer opstart of is er een andere manier om hem te activeren?
En via Kies herkent hij het apparaat niet helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

USB debugging staat bij de Ontwikkelaarsopties. Als je die niet hebt weet ik het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Heb mijn S3 gewiped en voorzien verse installatie. Momenteel lijkt hij veel en veel vlotter en ook lijkt de accuduur verbeterd te zijn. Nu eigenlijk nog eens af zien te komen van al die Samsung meuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Sinds vandaag is er bij mij een update beschikbaar met de volgende tekst:

Size: 52.47 B
"Added new feature"

Iemand een idee wat deze update bevat?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
simo007 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:55:
Goedenavond,

Mijn vriendin de telefoon (Galaxy S3) heeft sinds een week inmiddels opstart problemen met een rode warning driehoek
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb geprobeerd om de telefoon de herstellen naar de stock versie via Odin maar krijg dat niet voor elkaar. Krijg elke keer een foutmelding van odin ( Fail )
Heb tevens een andere usb-poort/computer systeem geprobeerd, maar nog steeds het zelfde.

Hoop dat jullie me kunnen helpen
Misschien een stomme vraag. Maar heb je de firmware gedownload? Odin zelf download geen firmware voor jou. Die moet je van bijvoorbeeld sammobile downloaden.

Hoe je het eventueel anders kan oplossen is een custom bootloader installeren bijvoorbeeld: TWRP of Clockworkmod. En dan Cyanogenmod erop flashen en of je telefoon opstart. Zo 'Ja' flash je weer de orginele Samsung firmware erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simo007
Freedomfighter schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:42:
[...]

Misschien een stomme vraag. Maar heb je de firmware gedownload? Odin zelf download geen firmware voor jou. Die moet je van bijvoorbeeld sammobile downloaden.

Hoe je het eventueel anders kan oplossen is een custom bootloader installeren bijvoorbeeld: TWRP of Clockworkmod. En dan Cyanogenmod erop flashen en of je telefoon opstart. Zo 'Ja' flash je weer de orginele Samsung firmware erop.
Ja ik heb verschillenden firmwares gedownload van Sammobile en Samsmung Updates maar dat mocht niet baten.
Ik krijg TWRP en Clockworkmod ook niet erop helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

MetalfanBlackness schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:24:
Sinds vandaag is er bij mij een update beschikbaar met de volgende tekst:

Size: 52.47 B
"Added new feature"

Iemand een idee wat deze update bevat?
Heb je een provider branded S3? De laatste update is van 16 januari build i9300xxugna5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Is dat niet die stabiliteits upgrade waarbij je 'gratis' Google Drive krijgt? Die is al enkele weken oud hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Het vreemdste is dat ik na de update de volgende apps zie:
  • e-kiosk
  • Rzeczpospolita
  • Skycash
Prachtige russische apps.
AvK schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:06:
Is dat niet die stabiliteits upgrade waarbij je 'gratis' Google Drive krijgt? Die is al enkele weken oud hoor.
Het lijkt er wel op ik kreeg een melding dat mijn google drive is geupdate.
RAAF12 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:22:
[...]

Heb je een provider branded S3? De laatste update is van 16 januari build i9300xxugna5
Ik heb na de update de volgende versie: i9300XXUGNA8
De mobiel is van mijn werk, ik had niet durven zeggen of hij echt branded is, ik heb tot voor de update niets gezien wat dat zou aangeven.
Blijkbaar is het wel een model dat uit rusland komt ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door MetalfanBlackness op 22-04-2014 22:51 ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

MetalfanBlackness schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:36:
Het vreemdste is dat ik na de update de volgende apps zie:
  • e-kiosk
  • Rzeczpospolita
  • Skycash
Prachtige russische apps.
Pools denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:27
Na bijna anderhalf jaar beginnen de problemen eindelijk te komen :)

zodra ik de lock knop indruk geeft mijn telefoon het bekende venster van afsluiten/opnieuw opstarten/vliegtuigstand aan, wat ik ook doe, daarna start hij automatisch opnieuw op en meestal blijft hij hier in hangen ...

knopje er even af gehad en schoon geblazen, blijft echter nogsteeds terug komen, het is heel random, ene dag heb ik er constant last van en daarna kan ik dagen zonder problemen door .
gelukkig handige work arround kunnen vinden, paar keer tegen de tafel aan tikken en hij start weer door.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MetalfanBlackness schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:36:

[...]

Het lijkt er wel op ik kreeg een melding dat mijn google drive is geupdate.

[...]

Ik heb na de update de volgende versie: i9300XXUGNA8
De mobiel is van mijn werk, ik had niet durven zeggen of hij echt branded is, ik heb tot voor de update niets gezien wat dat zou aangeven.
Blijkbaar is het wel een model dat uit rusland komt ofzo.
Ik verwacht dat XXUGNA8 de modem versie is, en XXUGNA5 de PDA/build versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren wordt de "ik-controleer-de-kwaliteit-van-uw-internetverbinding-klucht" nog een beetje doller: terwijl iPad, Samsung tablet, laptop, Nokia E72 en HP printer vrolijk gebruik maken van een prima functionerende verbinding, roept mijn SGS3 mij telkens toe: INTERNET NIET BESCHIKBAAR. Dat ik deze post plaats, bewijst wel dat het onzin is. Speedtest met pingetjes bewijst dat Ziggo vandaag prima presteert. Ik kan maar één conclusie trekken: mijn S3 neemt me in de maling. Is het 1 april? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 21:50

mb1

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:53:
Sinds gisteren wordt de "ik-controleer-de-kwaliteit-van-uw-internetverbinding-klucht" nog een beetje doller: terwijl iPad, Samsung tablet, laptop, Nokia E72 en HP printer vrolijk gebruik maken van een prima functionerende verbinding, roept mijn SGS3 mij telkens toe: INTERNET NIET BESCHIKBAAR. Dat ik deze post plaats, bewijst wel dat het onzin is. Speedtest met pingetjes bewijst dat Ziggo vandaag prima presteert. Ik kan maar één conclusie trekken: mijn S3 neemt me in de maling. Is het 1 april? :+
Heb ik ook, de melding blijft staan nadat ik bv naar zolder of achterin de tuin ben geweest waar de verbinding matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
Gisteravond reageerde mijn telefoon nergens meer op, ik dacht dat de batterij leeg zou zijn. Toen ik hem aan de lader hing gebeurde er niets. Pas na een minuut ging het rode lampje branden. Een minuut later ging het scherm weer aan, maar het rode lampje bleef branden en het apparaat reageerde niet echt. Hij ging ook automatisch opnieuw opstarten.
Wellicht wordt het tijd voor een factory reset, want dit lijkt me geen hardware probleem.
Echter: is het doen van een factory reset hetzelfde als het opnieuw flashen van dezelfde firmware met ODIN? Of geeft dat laatste toch een beter resultaat, en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Zou 4.4 dan toch eindelijk gaan komen :)

http://www.justaboutphone...samsung-galaxy-s3-almost/

Afbeeldingslocatie: http://www.justaboutphones.com/wp-content/uploads/2014/04/JAP-GS3-N2-4.4.2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

zunrob schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:30:
Gisteravond reageerde mijn telefoon nergens meer op, ik dacht dat de batterij leeg zou zijn. Toen ik hem aan de lader hing gebeurde er niets. Pas na een minuut ging het rode lampje branden. Een minuut later ging het scherm weer aan, maar het rode lampje bleef branden en het apparaat reageerde niet echt. Hij ging ook automatisch opnieuw opstarten.
Wellicht wordt het tijd voor een factory reset, want dit lijkt me geen hardware probleem.
Echter: is het doen van een factory reset hetzelfde als het opnieuw flashen van dezelfde firmware met ODIN? Of geeft dat laatste toch een beter resultaat, en zo ja hoe?
Ik ben er niet zeker van of bij het flashen met ODIN de data partitie wordt geleegd.

Probeer het toestel anders eens in download mode op te starten. Komt er dan nog wel leven uit? Het zou namelijk ook mogelijk zijn dat je last hebt van het Sudden Death probleem. Hoe oud is het toestel?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

bAdmuTs schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:45:
Mooi dat ie eraan komt en en dat Knox er NIET inzit!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

bAdmuTs schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:45:
Dat zou heel mooi zijn. Er wordt verder ook niet verwezen naar de 16Gb versies (die wij bijna allemaal hebben) dat die deze update niet zou kunnen verwerken wegens gebrek aan opslag / geheugen. ALS Samsung inderdaad KitKat uitrolt op de S3 dan maken ze in 1 klap een eind aan de veel gehoorde (en terechte) klacht van gebrek aan ondersteuning / updates.
Op zich zou ik het ook wel logisch vinden als Samsung de S3 ook van KitKat voorziet. Vanaf de S3 is er een nieuwe generatie op de markt. De voorganger S2 is toch een beperkter toestel kwa specs en looks. Sterker nog, op een meter afstand kan ik niet zien of iemand een S3, een S4 of sinds kort een S5 in handen heeft.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support