Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
Als je de stagefright patch wil hebben kan je beter gewoon een custom rom nemen die via CyanogenMod de update heeft gehad.

Het is jammer dat Samsung het zelf niet binnen een redelijke tijd fixed, maar erg onverwacht is dat nou ook weer niet. De Galaxy S3 stond op de lijst voor stagefright fixes van Samsung zelf, maar het zou me niet verbazen als ze daar puur amerikaanse S3's mee bedoelen die ook een kitkat update gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:28:
Als je de stagefright patch wil hebben kan je beter gewoon een custom rom nemen die via CyanogenMod de update heeft gehad.

Het is jammer dat Samsung het zelf niet binnen een redelijke tijd fixed, maar erg onverwacht is dat nou ook weer niet. De Galaxy S3 stond op de lijst voor stagefright fixes van Samsung zelf, maar het zou me niet verbazen als ze daar puur amerikaanse S3's mee bedoelen die ook een kitkat update gehad hebben.
Als ik kijk op de CM site is de laatste stable erg oud. Verder allemaal nightly builds en snapshots... Ik heb liever een stable dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:55:
[...]

Als ik kijk op de CM site is de laatste stable erg oud. Verder allemaal nightly builds en snapshots... Ik heb liever een stable dan ...
Stable komt al enkele eeuwen niet meer uit voor de S3 :P Alle custom roms gebruiken nightly builds en die werken allemaal prima.

Ja er zijn wel eens camera en bluetooth issues, maar die had die stable ook al. Dat label moet je niet zoveel waarde aan hechten bij CM. Bovendien bestaat er niet eens een official CM 12 voor ons, aangezien die de S3 ook niet meer supporten.

Maar ik zou zeggen probeer gewoon een custom rom uit en zet je backup terug mocht het uiteindelijk toch niet bevallen. Kost weinig tijd en je hebt de zekerheid dat je altijd terug kan. Als je nog niet eerder van stock samsung met touchwiz af bent geweest kan ik je sowieso verzekeren dat er een wereld van snelheid voor je open gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door flippiej op 09-11-2015 16:06 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:05:
[...]

Stable komt al enkele eeuwen niet meer uit voor de S3 :P Alle custom roms gebruiken nightly builds en die werken allemaal prima.

Ja er zijn wel eens camera en bluetooth issues, maar die had die stable ook al. Dat label moet je niet zoveel waarde aan hechten bij CM. Bovendien bestaat er niet eens een official CM 12 voor ons, aangezien die de S3 ook niet meer supporten.

Maar ik zou zeggen probeer gewoon een custom rom uit en zet je backup terug mocht het uiteindelijk toch niet bevallen. Kost weinig tijd en je hebt de zekerheid dat je altijd terug kan. Als je nog niet eerder van stock samsung met touchwiz af bent geweest kan ik je sowieso verzekeren dat er een wereld van snelheid voor je open gaat.
laat ik nou net de bluetooth en camera veel gebruiken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:17:
[...]

laat ik nou net de bluetooth en camera veel gebruiken... :(
Hehe nou camera kan het zijn dat hij soms niet wil opstarten, maar dat ligt aan je toestel. Sommige i9300's hebben er nooit problemen mee in een custom rom/ anderen bijna altijd / anderen soms (de mijne). Zijn aparte fixes voor te vinden en anders 1x opnieuw opstarten. Is mijzelf het afgelopen half jaar niet meer gebeurd zonder een extra fix te gebruiken (archidroid 3.1.4 huidig)

Bluetooth is volgens mij een probleem i.c.m. bepaalde types carkits, maar aangezien ik daar zelf nooit gebruik van maak kan ik daar verder geen uitspraken over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:08

mr_petit

opperprutser

Weet iemand of je voor de i-9300 een moederboard kan krijgen zonder insane chip? Voor een acceptabele prijs?

Mijn S3 is nu permanent overleden. Ik had de samsung firmware draaien die dus de sudden death moest voorkomen, maar op een gegeven moment begon dat ding elke nacht vast te lopen (als ie aan de lader lag), dus toen had ik er helemaal niets meer aan (geen alarm, niet gebeld kunnen worden etc, de enige manier om m wakker te maken was de batterij eruit...). Met CM11 had ik dat probleem niet, maar die heeft kennelijk niet de sudden death fix, dus na 2 weekjes had ik een scherm wat nog het meest lijkt op een tv die ruis ontvangt.

Is het nog waard om dit ding te repareren? (het MB kan ik er zelf wel inzetten denk ik).
Of koop ik bijv beter een nieuwe motorola motoG oid met minstens net zo goede / betere specs voor ca 230 euro?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Als je niet perse 4G nodig hebt is de S3 NEO een goede koop. Tussen de 180 en 190 Euro. Is een stuk sneller dan de gewone S3 (mijn kinderen hebben die NEO), en draait op KitKat. Veel foon voor weinig geld.

[ Voor 34% gewijzigd door AvK op 10-11-2015 22:25 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

AvK schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:23:
Als je niet perse 4G nodig hebt is de S3 NEO een goede koop. Tussen de 180 en 190 Euro. Is een stuk sneller dan de gewone S3 (mijn kinderen hebben die NEO), en draait op KitKat. Veel foon voor weinig geld.
Voor diezelfde prijs heb je een veel beter toestel met nieuwere software. Samsung zal de S3 Neo geen enkele update meer geven, waardoor je beter (als je nu een nieuwe smartphone moet kopen) eentje kan nemen met Lollipop.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:08

mr_petit

opperprutser

Ik heb dan ook al een 2015 motorola motoG 16gb besteld.
Het is mij onduidelijk of je s3 moederboardjes kan kopen met een bullitproof chip anders dan een stel koreanen/indiers? die op een kapot moederboard een andere chip smelten.
Wel leuk om dat soort filmpjes te zien.
YouTube: Samsung Galaxy S3 dead repair by changing EMMC [HD]

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 11-11-2015 11:33 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

mr_petit schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:32:
Ik heb dan ook al een 2015 motorola motoG 16gb besteld.
Het is mij onduidelijk of je s3 moederboardjes kan kopen met een bullitproof chip anders dan een stel koreanen/indiers? die op een kapot moederboard een andere chip smelten.
Wel leuk om dat soort filmpjes te zien.
YouTube: Samsung Galaxy S3 dead repair by changing EMMC [HD]
Mooi toestel maar wel Eur 50,- duurder. Prima natuurlijk. Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:10
Of koop dit voor €170 (nieuw)
Sneller dan de S3, root-toegang zonder fratsen, ondersteuning voor Android apps en al meer dan 15 updates gehad.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Mijn vriendin heeft haar Galaxy S3 gisteren voor de tweede keer laten vallen (tja, vrouwen). De eerste keer was alleen het glas kapot, maar werkte het toestel nog wel, maar nu is ook het touchscreen kapot en kan je niks meer doen. Hij verbindt nog wel met de PC, maar alleen als muziekspeler, dus je ziet geen bestanden, maar er staan nog wel bestanden (voornamelijk foto's) op, die ze wil bewaren.

Is er toch een manier om de telefoon te verbinden met de PC en de bestanden eraf te halen? Heb al diverse "Phone manager" programmaatjes geprobeerd, maar die vragen allemaal om "USB debugging modus" aan te zetten op het toestel, maar daar kan ik natuurlijk niet bij.

Ze zei maak hem anders open, misschien zit er iets los, maar ik denk dat dat geen zin heeft, want het touchscreen is gewoon kapot. Je ziet allemaal rare kleuren blauw en paars en je kan nergens op drukken. We hebben ook al zitten kijken om het scherm te laten repareren, maar dan zit je vaak boven de 100 euro en dat is het niet waard.

Hoogstwaarschijnlijk wordt het dus een nieuw toestel, maar ze wil wel graag de bestanden, die erop staan bewaren, dus als iemand een andere manier weet, hoor ik dat graag! Of kan een winkel dat misschien doen met een speciale verbinding of software of zo? Als het niet teveel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Als je een app als 'Foto's' (dat windmolentje met 4 kleuren) er op hebt staan, of Picasa dan worden je foto's in de cloud opgeslagen. Met een beetje geluk komen ze weer terug als je op haar nieuwe toestel inlogt met haar account. Dat moet sowieso toch? Dat nieuwe toestel bedoel ik....... :)
Als ze tevreden was met haar oude S3 kan je de S3 Neo aanschaffen. Volstrekt niet duur en prima als je niet perse van 4G gebruik wilt maken. Enneeehh een hoesje voor haar verjaardag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
:9
AvK schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:15:
Als je een app als 'Foto's' (dat windmolentje met 4 kleuren) er op hebt staan, of Picasa dan worden je foto's in de cloud opgeslagen. Met een beetje geluk komen ze weer terug als je op haar nieuwe toestel inlogt met haar account. Dat moet sowieso toch? Dat nieuwe toestel bedoel ik....... :)
Als ze tevreden was met haar oude S3 kan je de S3 Neo aanschaffen. Volstrekt niet duur en prima als je niet perse van 4G gebruik wilt maken. Enneeehh een hoesje voor haar verjaardag?
Volgens mij slaat ze niks op in de cloud en ze wil wel 4G gaan gebruiken, dus wordt toch een wat duurder toestel. Ze wil gewoon een goed en duurzaam toestel (voor zover mogelijk bij telefoons) dat langere tijd meekan. Ik heb ook gezegd om een minder model te nemen, maar dat vind ze niks. Hoesje, screenprotector en alle andere mogelijke beschermingsmethodes sowieso. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Is de Galaxy S3 NEO iets?
Of gaat dat geen 2 jaar meer mee?

Dan bedoel ik dus dat het werkbaar blijft, kwa snelheid enzo.

[ Voor 35% gewijzigd door BlakHawk op 02-02-2016 14:19 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mwoah.... hij is wel iets sneller dan de S III, maar heeft ook minder opslag-geheugen. Ik zou het daar geen 2 jaar mee meer willen doen. Als je zoekt naar een redelijk goedkope vervanger zou ik eerder kijken naar een Moto G 2015 of als je iets meer wilt besteden de Oneplus X of Huawei P8 (lite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Iets wat minder dan 2GB aan ram geheugen heeft is het kopen niet meer waard als je er 2 jaar mee wil doen imo. Bij de normale S3 begint de 1GB aan ram nu toch wel overduidelijk te weinig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Klopt, de telefoon is niet meer zo snel als in het begin. Ook regelmatig vastlopers terwijl ze er geen gekke dingen mee doet. Het lijkt wel of de telefoon langzaam slijt, tot ie onwerkbaar wordt en je een nieuwe moet kopen. Maar we hebben een zaakje gevonden, die voor een redelijke prijs het scherm kan repareren, dus dat wil ze eerst nog proberen. Dus nogmaals bedankt voor de tips voor alternatieve modellen, maar ze neemt geen genoegen met mindere toestellen, dus als het een nieuwe wordt, wordt het wel het vlaggenschip op dit moment, net zoals de SIII toentertijd. Enige jammere is dat we de telefoon moeten langsbrengen bij die zaak en niet kunnen opsturen.

offtopic:
Heb ooit eens iets gehoord op TV over "houdbaarheidsdatum" bij elektronische apparaten en grote fabrikanten waaronder Samsung zouden zich daar schuldig aan maken, ook televisies en zo. Dan wordt een apparaat dusdanig geproduceerd, dat ie na een tijdje gewoon kapot gaat waardoor je geneigd bent een nieuwe te kopen. Weet niet of dit waar is of een broodje aap verhaal, maar als je erover nadenkt, zou het best waar kunnen zijn. Hoeveel mensen klagen over een defect of niet goed functionerend apparaat na een tijdje zonder ook maar een verklaarbare reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
chim0 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:18:
Klopt, de telefoon is niet meer zo snel als in het begin. Ook regelmatig vastlopers terwijl ze er geen gekke dingen mee doet. Het lijkt wel of de telefoon langzaam slijt, tot ie onwerkbaar wordt en je een nieuwe moet kopen. Maar we hebben een zaakje gevonden, die voor een redelijke prijs het scherm kan repareren, dus dat wil ze eerst nog proberen. Dus nogmaals bedankt voor de tips voor alternatieve modellen, maar ze neemt geen genoegen met mindere toestellen, dus als het een nieuwe wordt, wordt het wel het vlaggenschip op dit moment, net zoals de SIII toentertijd. Enige jammere is dat we de telefoon moeten langsbrengen bij die zaak en niet kunnen opsturen.

offtopic:
Heb ooit eens iets gehoord op TV over "houdbaarheidsdatum" bij elektronische apparaten en grote fabrikanten waaronder Samsung zouden zich daar schuldig aan maken, ook televisies en zo. Dan wordt een apparaat dusdanig geproduceerd, dat ie na een tijdje gewoon kapot gaat waardoor je geneigd bent een nieuwe te kopen. Weet niet of dit waar is of een broodje aap verhaal, maar als je erover nadenkt, zou het best waar kunnen zijn. Hoeveel mensen klagen over een defect of niet goed functionerend apparaat na een tijdje zonder ook maar een verklaarbare reden?
Vastlopers komen hoogstwaarschijnlijk door een tekort aan ram geheugen. In de custom rom die ik gebruik wordt dit tegengegaan door gebruik te maken van andere waardes van LMK (low memory killer) en daarnaast een soort extra ram te creeren (Zram), waardoor het langer duurt voordat je telefoon in de problemen komt. Het zorgt er voor dat je telefoon iets soepeler kan werken en wat meer geheugen heeft, maar uiteindelijk komt het er op neer dat het langer duurt voordat je telefoon alsnog een softreboot heeft door ruimtegebrek. Zram kan je normaal gesproken beter niet gebruiken, maar voor onze s3's heeft het meer voor- dan nadelen.

offtopic:
Planned obsolescence heb je het over ja :) Samsung verdenk ik daar sowieso wel van, al hebben die het met bijvoorbeeld onze mobiel ook wel erg makkelijk door het zware en logge Touchwiz wat op de stock rom zit. Op mobieltjes hoef je als fabrikant slechts 'beveiligingsupdates' te geven en ondertussen het apparaat steeds langzamer laten worden en mensen kopen wel een nieuw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
flippiej schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:33:
[...]

Vastlopers komen hoogstwaarschijnlijk door een tekort aan ram geheugen. In de custom rom die ik gebruik wordt dit tegengegaan door gebruik te maken van andere waardes van LMK (low memory killer) en daarnaast een soort extra ram te creeren (Zram), waardoor het langer duurt voordat je telefoon in de problemen komt. Het zorgt er voor dat je telefoon iets soepeler kan werken en wat meer geheugen heeft, maar uiteindelijk komt het er op neer dat het langer duurt voordat je telefoon alsnog een softreboot heeft door ruimtegebrek. Zram kan je normaal gesproken beter niet gebruiken, maar voor onze s3's heeft het meer voor- dan nadelen.
Mja, het is een vrouw, dus custom rom's lijkt me geen goed idee. ;)

Anyway, vorige week vrijdag knoop doorgehakt en de telefoon laten repareren in "de gekste stad van Nederland" voor 89 euro, dus hij is weer als nieuw en vrouwtje helemaal blij. Dat bedrag vond ze nog wel de moeite waard. Alleen voorkant was blauw i.p.v. de originele grijs (dit was duurder) maar paste prima bij de grijze achterkant.

Welke Android versie hebben jullie trouwens? Want ik zie dat de laatste 4.4 zou moeten zijn maar die heeft ze nog niet binnen gehad. Alleen e.o.a. beveiligingsupdate van 8,5MB of zo.

Zie ook http://www.samsung.com/nl...martphones/GT-I9301RWIPHN en http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1097862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
chim0 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:50:
[...]

Welke Android versie hebben jullie trouwens? Want ik zie dat de laatste 4.4 zou moeten zijn maar die heeft ze nog niet binnen gehad. Alleen e.o.a. beveiligingsupdate van 8,5MB of zo.

Zie ook http://www.samsung.com/nl...martphones/GT-I9301RWIPHN en http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1097862
Onze galaxy s3's zijn i9300's en daar is android 4.4 nooit voor uitgebracht. Op engelse websites zal je zien dat 4.4 de laatste versie is, maar dat geldt dus voor de internationale versie niet. (ze kregen kitkat niet werkend op onze toestellen zogenaamd, terwijl dat via custom roms nu nog steeds de meest stabiele CM voor ons toestel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Welke custom rom is op dit moment de rom voor de s3 ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
flippiej schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:22:
[...]

Onze galaxy s3's zijn i9300's en daar is android 4.4 nooit voor uitgebracht. Op engelse websites zal je zien dat 4.4 de laatste versie is, maar dat geldt dus voor de internationale versie niet. (ze kregen kitkat niet werkend op onze toestellen zogenaamd, terwijl dat via custom roms nu nog steeds de meest stabiele CM voor ons toestel is)
Ik weet nog dat ik stomverbaasd keek toen mijn moeder op haar S3 een 4.4.4 update uit het niets kreeg, blijkt dat zij de 4G model heeft (met 2gb RAM :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hij is bij mij nu toch ook retetraag aan het worden. Met Android/Samsung heb je natuurlijk ook de pech dat ie al die nutteloze bloatware blijft updaten en gebruiken. Ik wil helemaal geen Google play enzo, maar je kunt het niet verwijderen zonder te gaan hacken enzo.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FunkyTrip schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:52:
Hij is bij mij nu toch ook retetraag aan het worden. Met Android/Samsung heb je natuurlijk ook de pech dat ie al die nutteloze bloatware blijft updaten en gebruiken. Ik wil helemaal geen Google play enzo, maar je kunt het niet verwijderen zonder te gaan hacken enzo.
Of je zet alles uit inclusief de Play Store, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mizgala28 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:50:
[...]

Of je zet alles uit inclusief de Play Store, probleem opgelost.
Dat gaat niet. Die zetten zichzelf weer aan. als ik ze verwijder worden ze automatisch weer opnieuw geinstalleerd.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FunkyTrip schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:58:
[...]

Dat gaat niet. Die zetten zichzelf weer aan. als ik ze verwijder worden ze automatisch weer opnieuw geinstalleerd.
Vreemd, ik heb de Play Store gewoon uitgeschakeld op mijn moeder haar S3, met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

MdO82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:26:
Welke custom rom is op dit moment de rom voor de s3 ?
Ik hoor en lees erg veel goede dingen over de Resurrection rom. Zitten zelfs al op Android 6 Marshmallow.

Officiële website: http://www.resurrectionremix.com

Zelf gebruik ik momenteel nog de Archidroid Lollipop rom, ook een zeer mooie en stabiele rom. Maar ik denk dat ik binnenkort over ga naar die Resurrection rom ivm Marshmallow. 8)

Archidroid: http://forum.xda-develope...-4-6-power-hands-t2354859

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
The_Scratcher schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:06:
[...]

Ik hoor en lees erg veel goede dingen over de Resurrection rom. Zitten zelfs al op Android 6 Marshmallow.

Zelf gebruik ik momenteel nog de Archidroid Lollipop rom, ook een zeer mooie en stabiele rom. Maar ik denk dat ik binnenkort over ga naar die Resurrection rom ivm Marshmallow. 8)

Zelfde hier, gebruik ook Archidroid 3.1.5 gebaseerd op CM 12.1 gebaseerd op Android 5.1.1 op mijn S3.
Het batterijleven valt niet over te klagen, het is clean maar ik heb er wel wat cameraproblemen mee. Het is een combinatie van Snapchat en de stock camera app en een oplossing is niet te vinden. Enkel herstarten helpt.

Ben er nog altijd tevreden over, ga zeker nog het jaar uitdoen, dan misschien nog een nieuwe ROM op mijn S3 plooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Satangel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:47:
[...]

Zelfde hier, gebruik ook Archidroid 3.1.5 gebaseerd op CM 12.1 gebaseerd op Android 5.1.1 op mijn S3.
Het batterijleven valt niet over te klagen, het is clean maar ik heb er wel wat cameraproblemen mee. Het is een combinatie van Snapchat en de stock camera app en een oplossing is niet te vinden. Enkel herstarten helpt.

Ben er nog altijd tevreden over, ga zeker nog het jaar uitdoen, dan misschien nog een nieuwe ROM op mijn S3 plooien.
Over die camera problemen, op CM13 gebruik ik als oplossing inmiddels de app Mediaserver Killer die dat proces steeds uitgooit waardoor de camera het nu gewoon altijd doet. Waarschijnlijk zal dat voor archidroid ook wel moeten werken, je kan het iig proberen :)
Ik gebruikte eerst in Archidroid een fix (heb het bestand nog steeds op mn sd card staan: CM fixed camera for cm all aosp roms by rohanajoshi v5.0) die het wel redelijk deed, maar af en toe nog steeds de camera liet crashen.

Ik gebruik alleen verder zelf geen Snapchat, dus ik kan niet zelf kijken hoeveel dat er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
The_Scratcher schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:06:
[...]

Bedankt voor je reactie nog (al is het al even geleden :P)
Nu probeer ik deze en andere rom's te installeren.

Heb eerst TWRP op de telefoon geflashed.
Maar als ik nu een rom van CyanogenMod 12, 12.1 of 13 pak zoals hier dan eindigt mijn installatie altijd met Error 7.

Heb ik dan gewoonweg de verkeerde TWRP erop staan ?
Ik heb vandaag twrp-3.0.2-1-i9300.img.tar gepakt.

Iemand een hint waar ik moet gaan zoeken ?

2250 WP Zuid PVoutput

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

MdO82 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:42:
[...]

Bedankt voor je reactie nog (al is het al even geleden :P)
Nu probeer ik deze en andere rom's te installeren.

Heb eerst TWRP op de telefoon geflashed.
Maar als ik nu een rom van CyanogenMod 12, 12.1 of 13 pak zoals hier dan eindigt mijn installatie altijd met Error 7.

Heb ik dan gewoonweg de verkeerde TWRP erop staan ?
Ik heb vandaag twrp-3.0.2-1-i9300.img.tar gepakt.

Iemand een hint waar ik moet gaan zoeken ?
Geen idee, zou kunnen dat je de verkeerde TWRP er op hebt staan. Heb ik ook al eens gehad en kan je rare meldingen krijgen inderdaad. Dus ik zou hem eens opnieuw downloaden en flashen. Ik neem aan dat je wel de juiste toestel versie (i9300) hebt gepakt?

Ik ben zelf nooit een echte fan van de CM roms geweest, erg karige en vaak onstabiele roms.
Heb nu sinds kort een Galaxy A5 Gold en de S3 is door geschoven naar m`n vriendin. Ben groot fan geworden van de Resurrection Remix roms zoals in m`n eerdere post vermeld. Zeer mooie, uitgebreide en stabiele roms. Heb heel wat rom`s gehad voor m`n S3 maar deze vind ik veruit de beste die ik ben tegen gekomen. Archidroid is helaas inmiddels alweer een hele tijd uitontwikkeld.

Ik zou zeggen vergeet in godsnaam die CM roms en doe je zelf een groot plezier en ga voor die Resuurection Remix roms. 8)

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• MdO82
The_Scratcher schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:27:
[...]

Geen idee, zou kunnen dat je de verkeerde TWRP er op hebt staan. Heb ik ook al eens gehad en kan je rare meldingen krijgen inderdaad. Dus ik zou hem eens opnieuw downloaden en flashen. Ik neem aan dat je wel de juiste toestel versie (i9300) hebt gepakt?

Ik ben zelf nooit een echte fan van de CM roms geweest, erg karige en vaak onstabiele roms.
Heb nu sinds kort een Galaxy A5 Gold en de S3 is door geschoven naar m`n vriendin. Ben groot fan geworden van de Resurrection Remix roms zoals in m`n eerdere post vermeld. Zeer mooie, uitgebreide en stabiele roms. Heb heel wat rom`s gehad voor m`n S3 maar deze vind ik veruit de beste die ik ben tegen gekomen. Archidroid is helaas inmiddels alweer een hele tijd uitontwikkeld.

Ik zou zeggen vergeet in godsnaam die CM roms en doe je zelf een groot plezier en ga voor die Resuurection Remix roms. 8)
Dan gaan we daar eens induiken d:)b
Dat was soepel geïnstalleerd :D

Nu nog even testen welke launcher we gaan gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 15-09-2016 14:17 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik merk nu wel na een aantal dagen dat de batterij hard leeg loopt, maar dat kan natuurlijk ook de leeftijd van de accu zijn ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support