Kost +/- 150,- en loont niet echt meer, als de S3 nog steeds bevalt kun je ook de nieuwe S3-neo aanschaffen die afgelopen juni uit is gekomen. De specs zijn bijna hetzelfde maar heeft 1,5 GB RAM waardoor er KitKat op staatVerwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:04:
Vraagje: ik heb mijn S3 laten vallen en nu zit er een barst op de hoek van het scherm.
Waar kan ik deze laten repararen en loont hjet nog wel tov een nieuwe?
Check even een paar posts hier boven, ik heb dit weekend een S3 van nieuw glas voorzien. Het is even wat prutsen maar met een Fohn, 3 handen en een berg geduld is hij voor €15 weer als nieuw!Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:04:
Vraagje: ik heb mijn S3 laten vallen en nu zit er een barst op de hoek van het scherm.
https://nl.ifixit.com/Gui...t+Glass+Replacement/14856
Hem laten repareren is de moeite niet meer waard. Het is duur en de S3 is inmiddels al een verouderd toestel.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:04:
Hem zelf repareren kan je wel doen, kost je een paar tientjes.
Ik heb sindskort als ik met de powerknop het scherm aanzet dat ik een geluidje hoor (bliep). In de geluidsinstellingen heb ik lockscreen sounds al uitgezet. Als ik de telefoon reboot is dat geluidje weer weg. Ik heb het idee dat het ontstaat nadat ik Flitsmeister heb gebruikt. Meer mensen hier last van op hun S3?
[edit] kennelijk was dit het: http://android.stackexcha...screen-sound-on-galaxy-s3 (geen idee waarom dat aan stond en hoe lang al)
[edit] kennelijk was dit het: http://android.stackexcha...screen-sound-on-galaxy-s3 (geen idee waarom dat aan stond en hoe lang al)
[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 11-11-2014 14:30 ]
Ik heb hetzelfde probleem met NFC , Hij gaat bij mij vanzelf weer aan staan.ook nadat ik NFC uitzet in het menu gaat het na een tijdje vanzelf weer aanstaan. Bij het unlocken hoor ik het geluid weer en blijft dat geluid maken als ik met de telefoon werk.Vreselijk irritant !!
Sinds een tijdje ziet mijn SGS3 geen nieuwe wifi netwerken meer. Alleen de netwerken waar ik mee verbonden ben (geweest) en waarvan de login data bewaard zijn gebleven zijn zichtbaar. Met mijn laptop zie ik het netwerk van de buren wel, met mijn S3 dus niet (ook elders is dit het geval, dus het zit niet in mijn router instellingen). Met een progsel als Wifi analyzer zie ik ook geen onbekende / andere netwerken meer. Met bekende netwerken is de verbinding overigens stabiel.
Ik heb me suf gezocht op internet en wat ik vooral tegenkom is dat mensen niet kunnen connecten met hun S3. Maar de mijne detecteert niet eens een nieuw netwerk, laat staan dat ik ermee kan connecten. Bij advanced settings zitten geen instellingen die dit probleem oplossen. Ook de laatste systeemupdate biedt geen soelaas. Voordat ik een factory reset uitvoer, iemand nog die een lumineus idee heeft?
Ik heb me suf gezocht op internet en wat ik vooral tegenkom is dat mensen niet kunnen connecten met hun S3. Maar de mijne detecteert niet eens een nieuw netwerk, laat staan dat ik ermee kan connecten. Bij advanced settings zitten geen instellingen die dit probleem oplossen. Ook de laatste systeemupdate biedt geen soelaas. Voordat ik een factory reset uitvoer, iemand nog die een lumineus idee heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door SePtiCTaNk op 24-11-2014 12:49 ]
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Gebruik je ook Flitsmeister? Want ik merk dat het bij mij alleen optreedt als ik Flitsmeister heb gebruikt en daarbij de optie heb aangezet om Flitsmeister automatisch te laten starten als hij verbonden is met je bluetooth-carkit.GILLEY schreef op zondag 23 november 2014 @ 09:39:
Ik heb hetzelfde probleem met NFC , Hij gaat bij mij vanzelf weer aan staan.ook nadat ik NFC uitzet in het menu gaat het na een tijdje vanzelf weer aanstaan. Bij het unlocken hoor ik het geluid weer en blijft dat geluid maken als ik met de telefoon werk.Vreselijk irritant !!
Gooi al je in het geheugen opgeslagen wifi verbindingen weg. Leeg de cache. Start opnieuw op. Zoiets ongeveer denk ik.SePtiCTaNk schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:47:
Sinds een tijdje ziet mijn SGS3 geen nieuwe wifi netwerken meer. Alleen de netwerken waar ik mee verbonden ben (geweest) en waarvan de login data bewaard zijn gebleven zijn zichtbaar. Met mijn laptop zie ik het netwerk van de buren wel, met mijn S3 dus niet (ook elders is dit het geval, dus het zit niet in mijn router instellingen). Met een progsel als Wifi analyzer zie ik ook geen onbekende / andere netwerken meer. Met bekende netwerken is de verbinding overigens stabiel.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Thanks man, maar nope... Moet eigen netwerk dan ook weer handmatig toevoegen. Morgen maar een clean install doen dan.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Ik heb ondertussen een OnePlus One welke mij bevalt, nu wil ik mijn SIII International terug zetten naar Stock Rom.
Nu heb ik veel gezocht op het internet naar een stock rom, maar kan nergens een fatsoenlijke download snelheid krijgen (vaak 50 kb/s, iets wat mij te lang duurt). Hebben jullie toevallig ergens nog een stock ROM liggen? Of weten jullie waar ik kan een stock rom makkelijk kan downloaden?
Alvast bedankt!
Nu heb ik veel gezocht op het internet naar een stock rom, maar kan nergens een fatsoenlijke download snelheid krijgen (vaak 50 kb/s, iets wat mij te lang duurt). Hebben jullie toevallig ergens nog een stock ROM liggen? Of weten jullie waar ik kan een stock rom makkelijk kan downloaden?
Alvast bedankt!
Sammobile.FRGert schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:09:
Ik heb ondertussen een OnePlus One welke mij bevalt, nu wil ik mijn SIII International terug zetten naar Stock Rom.
Alvast bedankt!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Hebben meer mensen met de Galaxy S3 icm. wifi via een Ziggo-modem problemen met het ontvangen van whatsapp notificaties? Heb regelmatig dat notificaties veel te laat aankomen. Als ik dan wifi uitzet (overschakelen naar 3G) of handmatig whatsapp start dan zie ik opeens berichtjes van +- een uur terug.
Heb er wel eens wat vaker wat over gelezen (zou aan Ziggo modem liggen), maar hoor/lees er verder weinig over van anderen, terwijl dit wel erg storend is.
Heb er wel eens wat vaker wat over gelezen (zou aan Ziggo modem liggen), maar hoor/lees er verder weinig over van anderen, terwijl dit wel erg storend is.
Is genoeg te vinden hoorPalomar schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:17:
Hebben meer mensen met de Galaxy S3 icm. wifi via een Ziggo-modem problemen met het ontvangen van whatsapp notificaties? Heb regelmatig dat notificaties veel te laat aankomen. Als ik dan wifi uitzet (overschakelen naar 3G) of handmatig whatsapp start dan zie ik opeens berichtjes van +- een uur terug.
https://www.google.com/se...+ziggo+vertraging&spell=1
Probleem is dat na een x aantal minuten het Ziggo modem de poort sluit waarmee Whatsapp communiceert. Als je Whatsapp bv opent dan gaat de poort ook weer open en krijg je weer berichten. Of iemand in het gezin start iets op waardoor de poort weer open gaat en dan krijg je de berichten weer binnen. Probleem speelt al erg lang en Ziggo doet er niets aan.
Ik heb het opgelost door het Ziggo modem in bridge mode te laten zetten en zelf een router te gebruiken. Probleem is dan direct verdwenen + voordeel dat je meestal ook een beter WiFi ontvangst hebt
Je kan Push Notifications Fixer proberen. Soms helpt dit.
https://play.google.com/s...ndqlimax.pushfixer.noroot
Ik heb een zakelijke S3. Dus niet mee gekloot (want dat doe je niet met de baas zijn spullen). Nu is mijn zakelijke mail er mee gestopt omdat de BES12 cliënt mij dwong om Avast antivirus te verwijderen. Ik moest dus de BES12 cliënt opnieuw instellen. Koekie natuurlijk. Maar ik krijg foutcode 1001. De helpdesk zei dat ze dit al een paar keer vaker hebben meegemaakt, het niet konden oplossen en toen maar een nieuwe foon hebben besteld (S5
). Komt dit bij anderen bekend voor? Is toch raar dat een S3 de BES12 client niet meer ondersteunt. Ben erg tevreden met mijn S3. Daar niet van.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik weet niet of je er veel zakelijk dingen op hebt staan, maar wellicht proberen om een factory reset uit te laten voeren en de telefoon opnieuw configureren ?
2250 WP Zuid PVoutput
Nee, dat is bij meerder collega's al gedaan. Het is iets met de S3 en BES12. Raar toch.
Dat is inderdaad vreemd, dan zou je denken dat BES12 is gewijzigd waardoor het niet meer werkt
2250 WP Zuid PVoutput
Correct.
Update: BES12 ondersteunt de S3 niet meer. ICT adviseert om een andere (nieuwe) foon te bestellen. Op de bestel site van de zaak staat maar 1 Samsung foon die je kan kiezen. Een S5. Nou ja, dat moet dan maar he.
.
.
.
.

.
.
.
.
Voor mijn dochter vanmiddag een S3 Neo gekocht voor iets meer dan 190 Euro. Ja u leest het goed. Ding is super snel dankzij KitKat en de betere hardware. Ding kost geen drol. Dus als je niet perse G4 nodig hebt kan je met deze zeer voordelige en super goede foon weer jaren verder.
Tot zover de reclame....
Tot zover de reclame....
Dan was een Moto G 2014 of een 2de hands Nexus 4 stukken slimmer, zeker omdat beide Android 5.0 krijgen.AvK schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:05:
Voor mijn dochter vanmiddag een S3 Neo gekocht voor iets meer dan 190 Euro. Ja u leest het goed. Ding is super snel dankzij KitKat en de betere hardware. Ding kost geen drol. Dus als je niet perse G4 nodig hebt kan je met deze zeer voordelige en super goede foon weer jaren verder.
Tot zover de reclame....
Wat kost een MOTO? En 2e hands...... duh
Ergens tussen de 140 a 150 euro !AvK schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:47:
Nieuwste Moto G kost 189 euro, de model van vorig jaar kost 150 euro nieuw.AvK schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:47:
Verschil tussen nieuwe en oude model? Alleen maar 1 groot verschil, de oude is 4,5" scherm, de nieuwe 5", maar de resolutie is hetzelfde.
Mijn s3 was ik behoorlijk zat aan het worden, de trage interface begon op mijn zenuwen te werken. Als je chrome afsloot werd het homescreen opgebouwd alsof het van een ouderwetse floppy moest worden geladen.
Nu heb ik gisteren archidroid 4.4.4 erop geflasht en het ding is sneller dan ooit, Geen enkele vertraging waar dan ook. Dus als je een nieuwe telefoon overweegt, probeer eerst eens een custom rom.
Nu heb ik gisteren archidroid 4.4.4 erop geflasht en het ding is sneller dan ooit, Geen enkele vertraging waar dan ook. Dus als je een nieuwe telefoon overweegt, probeer eerst eens een custom rom.
Welke custom rom heb je erop gezet ?
2250 WP Zuid PVoutput
MdO82 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:59:
Welke custom rom heb je erop gezet ?
Ik denk ArchidroidAidix schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:04:
Mijn s3 was ik behoorlijk zat aan het worden, de trage interface begon op mijn zenuwen te werken. Als je chrome afsloot werd het homescreen opgebouwd alsof het van een ouderwetse floppy moest worden geladen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dank, ik moet even beter lezen zie ik
2250 WP Zuid PVoutput
Ik herken die klachten idd. Ding is nu soms zo traag. Ook bij simpel even snel de bel-app starten moet je soms seconden wachten. Jouw tip klinkt dus goed.Aidix schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:04:
Echter..... is de snelheidswinst ook echt te wijten aan die custom rom, of kan een factory restore van de originele firmware misschien hetzelfde bewerkstelligen? En is de snelheidswinst met die custom rom ook ngo aanwezig na langer gebruik en al je favoriete apps weer geinstalleerd? Soms zijn eerst indrukken van dergelijke acties een beetje gekleurd, omdat je enthousiast bent dat het is gelukt e.d. en is hij in de realiteit toch iets minder snel
Ik zit nu ruim een half jaar op archidroid en heb iig 1 van de stabiele versies voor 3 maanden gebruikt zonder update. Mn mobiel was in de tussentijd wel weer lichtjes slomer geworden, maar bij lange na niet zo erg als de originele firmware met TouchwizPalomar schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:08:
[...]
Ik herken die klachten idd. Ding is nu soms zo traag. Ook bij simpel even snel de bel-app starten moet je soms seconden wachten. Jouw tip klinkt dus goed.
Echter..... is de snelheidswinst ook echt te wijten aan die custom rom, of kan een factory restore van de originele firmware misschien hetzelfde bewerkstelligen? En is de snelheidswinst met die custom rom ook ngo aanwezig na langer gebruik en al je favoriete apps weer geinstalleerd? Soms zijn eerst indrukken van dergelijke acties een beetje gekleurd, omdat je enthousiast bent dat het is gelukt e.d. en is hij in de realiteit toch iets minder snel
Voor zover ik weet van overige custom roms zijn de meeste wel een stuk sneller door alleen al het ontbreken van het gedrocht dat Touchwiz heet
[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 30-12-2014 23:56 ]
Een custom ROM is sneller omdat het ook kaler is, de TouchWiz skin bevat heel veel functies en dat kost resources.Palomar schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:08:
[...]
Ik herken die klachten idd. Ding is nu soms zo traag. Ook bij simpel even snel de bel-app starten moet je soms seconden wachten. Jouw tip klinkt dus goed.
Daarom zijn custom roms en vanilla Android zo snel.
Over deze link. Ik heb ook een youtube tutorial bekeken. Hoef je idd alleen dat zip bestand te downloaden naar je phone en dan je phone rebooten metdie combo power+vol+home? Want in de tutorial wordt ook gesproken over een tool om de phone te swipen, waarvan verder niet wordt uitgelegd hoe je daaraan komt.Aidix schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 19:25:
Deze om precies te zijn:
http://forum.xda-develope...-4-6-power-hands-t2354859
En stel dat archidroid niet bevalt, kun je dan ook eenvoudig terug naar de standaard samsung s3 android-versie?
Je moet eerst zorgen dat je een geschikte recovery hebt zoals CWM of Philz. Daarin zit de optie om een rom te flashen vanuit een zip-bestand, en om een factory reset e.d. te doen. Lees anders nog wat over het rooten van je telefoon of over recoveries, dan wordt e.e.a. misschien wat duidelijker.
In de thread van Archidroid staat ook een heleboel informatie in de eerste paar posts waar je wellicht wat aan hebt (hoe te installeren, welke functies zijn er en heb je nodig etec.)
In de thread van Archidroid staat ook een heleboel informatie in de eerste paar posts waar je wellicht wat aan hebt (hoe te installeren, welke functies zijn er en heb je nodig etec.)
aha ok thnx, het rooten lijkt idd the missing link die ik nodig hadgwystyl schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:46:
Je moet eerst zorgen dat je een geschikte recovery hebt zoals CWM of Philz. Daarin zit de optie om een rom te flashen vanuit een zip-bestand, en om een factory reset e.d. te doen. Lees anders nog wat over het rooten van je telefoon of over recoveries, dan wordt e.e.a. misschien wat duidelijker.
Dat is wel waar, maar toch zijn er custom ROM's voor de SIII die gewoon ook Touchwiz bevatten en veel sneller zijn dan de stock-software van Samsung. Het is niet alleen door de skin, het is ook vooral door de manier van implementeren van de skin.Mizgala28 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:16:
[...]
Een custom ROM is sneller omdat het ook kaler is, de TouchWiz skin bevat heel veel functies en dat kost resources.
Daarom zijn custom roms en vanilla Android zo snel.
Ik heb op mijn SIII diverse custom ROM's geprobeerd die Touchwiz based waren en die liepen vaak vele malen soepeler dan de stock-ROM, ook na meerdere maanden. Echter, vaak leveren die wel in op stabiliteit. Niet dat de stock-ROM nou zo mega stabiel is, maar met de latere exemplaren had ik toch minder vaak reboots en freezes dan met Touchwiz-based custom ROMS.
Overigens vind ik de SIII met geen enkele ROM uitblinken in stabiliteit en vloeiendheid. Het lijkt soms wel of de RAM van stroop is gemaakt met dat ding. Nog los van alle updatebeloftes die Samsung maakt en nooit nakomt en alle waardeloze softwarematige toevoegingen die zelden werken zoals je zou willen. En in plaats van finetune van alles wat ze verzinnen, gooien ze er bij het volgende toestel weer een hoop niet werkende rotzooi bij.
Voor mij was het dan ook de laatste Samsung telefoon voorlopig. Ik ben over op de Oneplus One en het enige wat ik nog mis van Samsung zijn de ongelooflijke AMOLED-displays. Je moet ze even tweaken (lees: alle kleurverzadiging er uit trekken) maar dan heb je echt de beste schermen te pakken die je op een telefoon kunt krijgen. Over een jaartje of 2 kijk ik wel weer eens hoe het op de telefoonmarkt staat.
Regelmatig hier gelezen dat bij sommige mensen de S3 behoorlijk traag werd in de loop der tijd. Ik had er eigenlijk nooit last van maar de laatste paar maanden-half jaar is 't apparaat bij mij ook trager geworden. Als ik bijv. op de homeknop druk vanuit een app, duurt 't best lang voordat m'n homescreen normaal is te zien (zgn redraws). Swappen tussen apps gaat bijv. ook traag. Dit terwijl ik geen hele gekke dingen doe met m'n toestel. Het enige wat best een resource vreter is maar waar ik wel bewust voor kies is Firefox for android met de nodige addons.
Afijn, net het toestel helemaal leeggegooid + factory reset en 't loopt gelijk al een stuk rapper. Jammer genoeg wel weer een halve avond bezig met herinstalleren en waar mogelijk alle (achtergrond)zooi uitschakelen/verwijderen. Ben benieuwd hoelang 't beestje soepel blijft lopen. Over een maand of 5 verloopt m'n garantie en dan ga ik 'm lekker rooten en een andere rom erop gooien zodat ik van die bloated Samsung crap af ben. Zit toch 2 jaar garantie op die dingen trouwens?
Afijn, net het toestel helemaal leeggegooid + factory reset en 't loopt gelijk al een stuk rapper. Jammer genoeg wel weer een halve avond bezig met herinstalleren en waar mogelijk alle (achtergrond)zooi uitschakelen/verwijderen. Ben benieuwd hoelang 't beestje soepel blijft lopen. Over een maand of 5 verloopt m'n garantie en dan ga ik 'm lekker rooten en een andere rom erop gooien zodat ik van die bloated Samsung crap af ben. Zit toch 2 jaar garantie op die dingen trouwens?
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Waarom 5 maanden wachten. Mocht er iets hardwarematig kapot gaan kan je hem helemaal herstellen met stockrom en de flash counter resettentemp00 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:38:
Regelmatig hier gelezen dat bij sommige mensen de S3 behoorlijk traag werd in de loop der tijd. Ik had er eigenlijk nooit last van maar de laatste paar maanden-half jaar is 't apparaat bij mij ook trager geworden. Als ik bijv. op de homeknop druk vanuit een app, duurt 't best lang voordat m'n homescreen normaal is te zien (zgn redraws). Swappen tussen apps gaat bijv. ook traag. Dit terwijl ik geen hele gekke dingen doe met m'n toestel. Het enige wat best een resource vreter is maar waar ik wel bewust voor kies is Firefox for android met de nodige addons.
Verwijderd
M'n vriendin heeft haar S3 laten vallen (recht op het scherm, nog geeneens zo hard) en het scherm is nu kapot. Repareren doe ik niet, zonde van het geld wat ik veel liever in een model uit 2014 stop.
Zulke vragen en cross-posten is niet toegestaan
Zulke vragen en cross-posten is niet toegestaan
[ Voor 64% gewijzigd door The Wizard op 20-01-2015 19:16 ]
Verwijderd
Echt kapot, in het begin zag je een soort fictieve breuklijn lopen (boven de breuk zwart en daaronder van die rare gekleurde 'vlekken').
Cyanogenmod en draait enorm soepel.temp00 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:07:
Omdat ik toch wel een beetje een schijtert ben wat betreft custom roms. Die 5 maanden overleef ik wel denk ik
Batterij gebruik ik Greenify. Enorm tevreden van.
PSN: extreme8eight
Heeft iemand ervaring met de originele flip wallet case van Samsung voor de S3? pricewatch: Samsung Flip Wallet Galaxy S3 (black) EF-NI930BB
Zo te zien past er maar 1 pasje in, terwijl ik er 2 bij me wil hebben. Ik was benieuwd of er in de praktijk misschien toch 2 pasjes in passen.....?
Zo te zien past er maar 1 pasje in, terwijl ik er 2 bij me wil hebben. Ik was benieuwd of er in de praktijk misschien toch 2 pasjes in passen.....?
Werkt de camera ook naar behoren? Ik hoor dat dat namelijk nog wel eens een probleem is bij custom roms.extreme8eight schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:24:
[...]
Cyanogenmod en draait enorm soepel.
Batterij gebruik ik Greenify. Enorm tevreden van.
https://www.booksformanagers.nl
De camera werkt eigenlijk niet naar behoren. Dien regelmatig die fix te draaien van CM ofwel toestel herstarten.
PSN: extreme8eight
Verwijderd
Gister kreeg ik eindelijk de kitkat 4.4.4 update binnen voor mijn S3 4G
even testen en kijken of er verbeteringen zijn.
Hier nu ook aan het binnen halen voor het vrouwtje.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:15:
Gister kreeg ik eindelijk de kitkat 4.4.4 update binnen voor mijn S3 4G![]()
Kijken of het wat verbeteringen brengt
Edit: Update gedaan en heb nu problemen met de mail app. die is traag en sluit soms spontaan af. Denk dat ik aan de factory reset moet als het vrouwtje het goed vind.
Dus vanavond maar even een backup maken.
[ Voor 23% gewijzigd door Dancis op 24-02-2015 11:22 ]
Verwijderd
Ik heb ook probleem met de mail-app gehad in het begin
Maar na 2 dagen ging het weer goed
Maar na 2 dagen ging het weer goed
Dancis schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:07:
[...]
Hier nu ook aan het binnen halen voor het vrouwtje.
Kijken of het wat verbeteringen brengt
Edit: Update gedaan en heb nu problemen met de mail app. die is traag en sluit soms spontaan af. Denk dat ik aan de factory reset moet als het vrouwtje het goed vind.
Dus vanavond maar even een backup maken.
Ik heb de laatste week enkele rare dingen met mijn S3.
Vorige week donderdag heb ik een rit gemaakt van ongeveer een uur met Google maps als navigatie. Mijn phone lag op mijn dashboard.
G4 aan, BT aan, GPS aan, Wifi aan.
Toen ik bij mijn bestemming aan kwam was de phone warm, goed warm en niet heet.
Ik wilde mijn mail nog even controleren voordat ik bij de klant binnen zou stappen en het scherm begon te trillen, zoals een CRT scherm. en toen viel de phone uit. Reboot en de accu was ineens stukken minder vol. Ook mijn telefoon netwerk viel steeds weg.
Dacht dat het de warmte was, heb het hoesje er af gehaald en ben verder gegaan.
Later in het weekend zelfde, ik was Real Racing 3 aan het spelen en eer het CRT effect. En weer een reboot. Ik dacht toen dat ik te veel power vroeg (raar, nooit problemen gehad met de S2 en eerder dit jaar)
Weer hoesje er af en verder geen problemen. Dacht ik! Ik had wel telefoon netwerk maar alle bewaarde wifi netwerken waren kwijt!
En zojuist weer RR3 aan het spelen en het zelfde, CRT effect en reboot.
Wifi instellingen heb ik nog, en de accu is van +/- 55% naar 1% geschoten en daar staat ie nu al een half uur op (gebruik de phone niet, alleen scherm aan) telefoon netwerk is ook vol.
Ik heb een beetje gezocht en zag mensen wel een "CRT effect" hebben, daarom noem ik het ook zo. Maar die hebben oude toestellen. Die van mij is nog geen jaar oud.
De phone wordt goed gebruikt, zakelijk en altijd bij me. Helft van de dag met BT aan, hele dag Wifi aan, en regelmatig ook GPS om te navieren. In de auto laad ik hem soms bij, vaak doe ik hem alleen 'snachts aan de lader.
Is het dan toch de accu?
Hij voelt wel een beetje bol, maar dat komt omdat de NFC lus in de accu zit, heb vroeger vaak zat nokia accu's en één keer een bolle LG accu gezien, en die waren duidelijk bol. Deze lijkt plat + een verdikking onder een deel van de sticker.
Hebben jullie ideeën? Terug sturen naar facilitair ivm garantie (en kans om een mindere phone te krijgen ivm bezuinigingen, zoals de S3 mini) of een factory reset? Of het geheugen van de accu resetten?
--edit--
na 4 uur staat de S3 nog steeds op 1% en nu een reboot zorgde dat er ineens 40% sap in de accu zat...
Vorige week donderdag heb ik een rit gemaakt van ongeveer een uur met Google maps als navigatie. Mijn phone lag op mijn dashboard.
G4 aan, BT aan, GPS aan, Wifi aan.
Toen ik bij mijn bestemming aan kwam was de phone warm, goed warm en niet heet.
Ik wilde mijn mail nog even controleren voordat ik bij de klant binnen zou stappen en het scherm begon te trillen, zoals een CRT scherm. en toen viel de phone uit. Reboot en de accu was ineens stukken minder vol. Ook mijn telefoon netwerk viel steeds weg.
Dacht dat het de warmte was, heb het hoesje er af gehaald en ben verder gegaan.
Later in het weekend zelfde, ik was Real Racing 3 aan het spelen en eer het CRT effect. En weer een reboot. Ik dacht toen dat ik te veel power vroeg (raar, nooit problemen gehad met de S2 en eerder dit jaar)
Weer hoesje er af en verder geen problemen. Dacht ik! Ik had wel telefoon netwerk maar alle bewaarde wifi netwerken waren kwijt!
En zojuist weer RR3 aan het spelen en het zelfde, CRT effect en reboot.
Wifi instellingen heb ik nog, en de accu is van +/- 55% naar 1% geschoten en daar staat ie nu al een half uur op (gebruik de phone niet, alleen scherm aan) telefoon netwerk is ook vol.
Ik heb een beetje gezocht en zag mensen wel een "CRT effect" hebben, daarom noem ik het ook zo. Maar die hebben oude toestellen. Die van mij is nog geen jaar oud.
De phone wordt goed gebruikt, zakelijk en altijd bij me. Helft van de dag met BT aan, hele dag Wifi aan, en regelmatig ook GPS om te navieren. In de auto laad ik hem soms bij, vaak doe ik hem alleen 'snachts aan de lader.
Is het dan toch de accu?
Hij voelt wel een beetje bol, maar dat komt omdat de NFC lus in de accu zit, heb vroeger vaak zat nokia accu's en één keer een bolle LG accu gezien, en die waren duidelijk bol. Deze lijkt plat + een verdikking onder een deel van de sticker.
Hebben jullie ideeën? Terug sturen naar facilitair ivm garantie (en kans om een mindere phone te krijgen ivm bezuinigingen, zoals de S3 mini) of een factory reset? Of het geheugen van de accu resetten?
--edit--
na 4 uur staat de S3 nog steeds op 1% en nu een reboot zorgde dat er ineens 40% sap in de accu zat...
Klinkt als een brakke accu. Lijkt me dat je vrij eenvoudig even een andere kan proberen? Van een collega of desnoods in een foon winkel.
Heb mijn S3 nu ruim 2 jaar en speel er ook een android spel op (knights and dragons). Sinds een tijdje blijft t spel bij het opstarten altijd 20sec hangen... zie t eerste scherm kan 0,5sec iets doen en dan is t altijd 20sec niks. Ook andere functies in het spel blijven altijd een seconde of 8 hangen voordat ze reageren. In eerste instantie ging ik er vanuit dat het door het spel kwam en heb t ondertussen al meerdere keren opnieuw geinstalleerd maar t blijft aanhouden. Op de S5 van mijn vrouw en op onze Samsung tablet hangt t spel niet dus denk toch dat het iets met mijn S3 is.
Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Heb al een booster progje gebruikt maar er veranderd niets.
Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Heb al een booster progje gebruikt maar er veranderd niets.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Zojuist weer geprobeerd met Real Racing 3 een race te doen. (GPS uit, WIFI uit, 4G uit, etc)
Na 3 rondjes liep de S3 vast, geen reboot dit keer. Alleen vast lopen.
Zelf maar accu eruit gedaan en de accu had na een handmatige reboot weer 40% (begon ik ook mee)
Start het spel weer op en heb in het hoofd menu enkele minuten gewacht en toen was de spontane reboot er weer met de bekende 1% accu. Dus nu was alleen het hoofdmenu zichtbaar.
Mijn collega heeft net een S3Neo gekregen, omdat zijn S3 er na 2 jaar mee stopte... Ik ga zijn accu opvragen of anders die van een andere collega om het zelfde te proberen...
--edit--
omdat ik eerst een weekje weg ben, ga ik heb vanavond een hard reset geven. Even helemaal schoon alles opnieuw proberen...
Na 3 rondjes liep de S3 vast, geen reboot dit keer. Alleen vast lopen.
Zelf maar accu eruit gedaan en de accu had na een handmatige reboot weer 40% (begon ik ook mee)
Start het spel weer op en heb in het hoofd menu enkele minuten gewacht en toen was de spontane reboot er weer met de bekende 1% accu. Dus nu was alleen het hoofdmenu zichtbaar.
Mijn collega heeft net een S3Neo gekregen, omdat zijn S3 er na 2 jaar mee stopte... Ik ga zijn accu opvragen of anders die van een andere collega om het zelfde te proberen...
--edit--
omdat ik eerst een weekje weg ben, ga ik heb vanavond een hard reset geven. Even helemaal schoon alles opnieuw proberen...
[ Voor 10% gewijzigd door RedRayMann op 13-05-2015 19:52 ]
Verwijderd
Thanks S3. Deze week overgestapt op een S5.
Geen problemen gehad met S3 (eerste model). Op het scherm zit geen krasje! Echt geen 1! Achterkant natuurlijk wel. En ook een heel kleine deukje aan de zijkant. Altijd los in de broek gehad. Geen hoesjes.
Originele batterij, die het nog steeds 2 dagen uit houd, bij gemiddeld gebruik. Geen spelletjes.
Waar ik vooral erg tevreden over ben is de camera. Video heb ik niet vaak gebruikt, maar de foto's waren af en toe echt heel goed. Waar nog bijkomt: het beste foto toestel is het toestel dat je bij je hebt!
Veel als hotspot gebruikt. Ook geen enkel probleem. Zeer tevreden.
Geen problemen gehad met S3 (eerste model). Op het scherm zit geen krasje! Echt geen 1! Achterkant natuurlijk wel. En ook een heel kleine deukje aan de zijkant. Altijd los in de broek gehad. Geen hoesjes.
Originele batterij, die het nog steeds 2 dagen uit houd, bij gemiddeld gebruik. Geen spelletjes.
Waar ik vooral erg tevreden over ben is de camera. Video heb ik niet vaak gebruikt, maar de foto's waren af en toe echt heel goed. Waar nog bijkomt: het beste foto toestel is het toestel dat je bij je hebt!
Veel als hotspot gebruikt. Ook geen enkel probleem. Zeer tevreden.
Zit mij helemaal niet lekker die StageFright exploit. Ik bezoek nogal eens video rijke sites, zowel op de stock browser als op Firefox for android (welke volgens mij is gepatched), en omdat de exploit zich niet alleen beperkt tot sms/mms, ben je volgens mij gewoon vulnerable.
Net even contact opgenomen met Samsung en volgens de betreffende medewerker, die op de hoogte was van de exploit, is er nog niets bekend over een opkomende patch. Het is toch bezopen dat ze niet patchen of er op z'n minst mee bezig zijn
Net even contact opgenomen met Samsung en volgens de betreffende medewerker, die op de hoogte was van de exploit, is er nog niets bekend over een opkomende patch. Het is toch bezopen dat ze niet patchen of er op z'n minst mee bezig zijn
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Iemand ervaringen met een kapotte home-knop en de reparatie ervan?
Waar hebben jullie een nieuwe batterij gekocht? Ben van plan nog een hele tijd met deze smartphone rond te lopen, is perfect voor mijn gebruik.
Maar een nieuwe batterij zou handig zijn, kan dan ook elke maand eens wisselen, een backup kan nooit kwaad.
Maar een nieuwe batterij zou handig zijn, kan dan ook elke maand eens wisselen, een backup kan nooit kwaad.
Ik heb de mijne (origineel) voor €13,11 bij amazon.de besteld:Satangel schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:43:
Waar hebben jullie een nieuwe batterij gekocht? Ben van plan nog een hele tijd met deze smartphone rond te lopen, is perfect voor mijn gebruik.
http://www.amazon.de/gp/p...oduct_details?ie=UTF8&me=
Alleen goed opletten dat je degene selecteert die door amazon zelf wordt verkocht en verzonden, anders loop je het riscio op neppers.
Verwijderd
Ik dacht dat de SIII een update kreeg maar ik ben nog steeds vulnerable...temp00 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:14:
Zit mij helemaal niet lekker die StageFright exploit. Ik bezoek nogal eens video rijke sites, zowel op de stock browser als op Firefox for android (welke volgens mij is gepatched), en omdat de exploit zich niet alleen beperkt tot sms/mms, ben je volgens mij gewoon vulnerable.
Verkopen dat ding, weg van AndroidVerwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:09:
[...]
Ik dacht dat de SIII een update kreeg maar ik ben nog steeds vulnerable...
Was de Samsung SIII niet het toptoestel toentertijd en laten ze je nu dus eigenlijk zitten met onveilige software? Het gerommel en onprofessionele houding qua updates heeft mij het vertrouwen in Android laten verliezen. De verantwoordelijkheid voor up to date software ligt ergens tussen Google en fabrikant in en je ziet de laatste tijd dat dit problemen oplevert.
Ik heb nu zelf de Jolla phone met Sailfish en die hebben hun zaken tot zover beter voor elkaar.
Helaas is de hardware outdated, maar de software maakt veel goed.
vrede in rust
SIII met Android 4.3 maakt je echt niet blij
Verwijderd
Welkom bij Samsung Live Chat Premium Support.
Ik neem nu de door jou ingevulde beschrijving door.
11:10
Goedemorgen [...]
11:11
hoi
lastige vraag he
11:12
Ik zie dat je graag wilt weten of de stagefright update wordt uitgebracht voor de Galaxy S3
daar komt het op neer
11:13
en dan bedoel ik stagefright 2.0
1.0 is geloof ik wel gepatcht
Ik kan hier helaas geen uitspraak over doen omdat wij hier geen informatie over hebben. Samsung is er sowieso wel mee bezig, alleen hebben wij geen informatie over wanneer dit uitkomt
11:14
betekent dat hij wel komt

of dat je dat niet weet
Dat ik dat niet weet
hmm...
dus het is niet zeker dat het niet komt maar ook niet zeker dat het wel komt
11:15
Nee, wij hebben hier geen informatie over beschikbaar. Dus ik kan sowieso geen uitspraak doen sorry
Nouja dat laat dan ruimte voor hoop
toch apart, de iphone 4s komt uit 2011 en heeft nog een update gekregen naar het nieuwst iOS9
apart dat samsung een toestel uit 2013 niet meer ondersteunt
11:16
maargoed daar kun jij niks aan doen natuurlijk
Ja, ik snap wat je bedoelt. Heb je nog andere vragen voor mij?
Heb je een verwachting over wanneer duidelijk wordt OF het gepatcht gaat worden?
zeg maar
Nee, sorry

Nee dan heb ik geen andere vragen (waar je antwoord op kan geven)
11:17
Oke. Ik wil je verder een hele fijne dag wensen [...]
doei
Ik neem nu de door jou ingevulde beschrijving door.
11:10
Goedemorgen [...]
hoi
lastige vraag he
Ik zie dat je graag wilt weten of de stagefright update wordt uitgebracht voor de Galaxy S3
daar komt het op neer
en dan bedoel ik stagefright 2.0
1.0 is geloof ik wel gepatcht
Ik kan hier helaas geen uitspraak over doen omdat wij hier geen informatie over hebben. Samsung is er sowieso wel mee bezig, alleen hebben wij geen informatie over wanneer dit uitkomt
betekent dat hij wel komt
of dat je dat niet weet
Dat ik dat niet weet
hmm...
dus het is niet zeker dat het niet komt maar ook niet zeker dat het wel komt
Nee, wij hebben hier geen informatie over beschikbaar. Dus ik kan sowieso geen uitspraak doen sorry
Nouja dat laat dan ruimte voor hoop
toch apart, de iphone 4s komt uit 2011 en heeft nog een update gekregen naar het nieuwst iOS9
apart dat samsung een toestel uit 2013 niet meer ondersteunt
maargoed daar kun jij niks aan doen natuurlijk
Ja, ik snap wat je bedoelt. Heb je nog andere vragen voor mij?
Heb je een verwachting over wanneer duidelijk wordt OF het gepatcht gaat worden?
zeg maar
Nee, sorry
Nee dan heb ik geen andere vragen (waar je antwoord op kan geven)
Oke. Ik wil je verder een hele fijne dag wensen [...]
doei
Als je de stagefright patch wil hebben kan je beter gewoon een custom rom nemen die via CyanogenMod de update heeft gehad.
Het is jammer dat Samsung het zelf niet binnen een redelijke tijd fixed, maar erg onverwacht is dat nou ook weer niet. De Galaxy S3 stond op de lijst voor stagefright fixes van Samsung zelf, maar het zou me niet verbazen als ze daar puur amerikaanse S3's mee bedoelen die ook een kitkat update gehad hebben.
Het is jammer dat Samsung het zelf niet binnen een redelijke tijd fixed, maar erg onverwacht is dat nou ook weer niet. De Galaxy S3 stond op de lijst voor stagefright fixes van Samsung zelf, maar het zou me niet verbazen als ze daar puur amerikaanse S3's mee bedoelen die ook een kitkat update gehad hebben.
Verwijderd
Als ik kijk op de CM site is de laatste stable erg oud. Verder allemaal nightly builds en snapshots... Ik heb liever een stable dan ...flippiej schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:28:
Als je de stagefright patch wil hebben kan je beter gewoon een custom rom nemen die via CyanogenMod de update heeft gehad.
Stable komt al enkele eeuwen niet meer uit voor de S3Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:55:
[...]
Als ik kijk op de CM site is de laatste stable erg oud. Verder allemaal nightly builds en snapshots... Ik heb liever een stable dan ...
Ja er zijn wel eens camera en bluetooth issues, maar die had die stable ook al. Dat label moet je niet zoveel waarde aan hechten bij CM. Bovendien bestaat er niet eens een official CM 12 voor ons, aangezien die de S3 ook niet meer supporten.
Maar ik zou zeggen probeer gewoon een custom rom uit en zet je backup terug mocht het uiteindelijk toch niet bevallen. Kost weinig tijd en je hebt de zekerheid dat je altijd terug kan. Als je nog niet eerder van stock samsung met touchwiz af bent geweest kan ik je sowieso verzekeren dat er een wereld van snelheid voor je open gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door flippiej op 09-11-2015 16:06 . Reden: linkje ]
Verwijderd
laat ik nou net de bluetooth en camera veel gebruiken...flippiej schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:05:
[...]
Stable komt al enkele eeuwen niet meer uit voor de S3Alle custom roms gebruiken nightly builds en die werken allemaal prima.
Ja er zijn wel eens camera en bluetooth issues, maar die had die stable ook al. Dat label moet je niet zoveel waarde aan hechten bij CM. Bovendien bestaat er niet eens een official CM 12 voor ons, aangezien die de S3 ook niet meer supporten.
Maar ik zou zeggen probeer gewoon een custom rom uit en zet je backup terug mocht het uiteindelijk toch niet bevallen. Kost weinig tijd en je hebt de zekerheid dat je altijd terug kan. Als je nog niet eerder van stock samsung met touchwiz af bent geweest kan ik je sowieso verzekeren dat er een wereld van snelheid voor je open gaat.
Hehe nou camera kan het zijn dat hij soms niet wil opstarten, maar dat ligt aan je toestel. Sommige i9300's hebben er nooit problemen mee in een custom rom/ anderen bijna altijd / anderen soms (de mijne). Zijn aparte fixes voor te vinden en anders 1x opnieuw opstarten. Is mijzelf het afgelopen half jaar niet meer gebeurd zonder een extra fix te gebruiken (archidroid 3.1.4 huidig)Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:17:
[...]
laat ik nou net de bluetooth en camera veel gebruiken...
Bluetooth is volgens mij een probleem i.c.m. bepaalde types carkits, maar aangezien ik daar zelf nooit gebruik van maak kan ik daar verder geen uitspraken over doen.
Weet iemand of je voor de i-9300 een moederboard kan krijgen zonder insane chip? Voor een acceptabele prijs?
Mijn S3 is nu permanent overleden. Ik had de samsung firmware draaien die dus de sudden death moest voorkomen, maar op een gegeven moment begon dat ding elke nacht vast te lopen (als ie aan de lader lag), dus toen had ik er helemaal niets meer aan (geen alarm, niet gebeld kunnen worden etc, de enige manier om m wakker te maken was de batterij eruit...). Met CM11 had ik dat probleem niet, maar die heeft kennelijk niet de sudden death fix, dus na 2 weekjes had ik een scherm wat nog het meest lijkt op een tv die ruis ontvangt.
Is het nog waard om dit ding te repareren? (het MB kan ik er zelf wel inzetten denk ik).
Of koop ik bijv beter een nieuwe motorola motoG oid met minstens net zo goede / betere specs voor ca 230 euro?
Mijn S3 is nu permanent overleden. Ik had de samsung firmware draaien die dus de sudden death moest voorkomen, maar op een gegeven moment begon dat ding elke nacht vast te lopen (als ie aan de lader lag), dus toen had ik er helemaal niets meer aan (geen alarm, niet gebeld kunnen worden etc, de enige manier om m wakker te maken was de batterij eruit...). Met CM11 had ik dat probleem niet, maar die heeft kennelijk niet de sudden death fix, dus na 2 weekjes had ik een scherm wat nog het meest lijkt op een tv die ruis ontvangt.
Is het nog waard om dit ding te repareren? (het MB kan ik er zelf wel inzetten denk ik).
Of koop ik bijv beter een nieuwe motorola motoG oid met minstens net zo goede / betere specs voor ca 230 euro?
"man is not truly one, but truly two,"
Als je niet perse 4G nodig hebt is de S3 NEO een goede koop. Tussen de 180 en 190 Euro. Is een stuk sneller dan de gewone S3 (mijn kinderen hebben die NEO), en draait op KitKat. Veel foon voor weinig geld.
[ Voor 34% gewijzigd door AvK op 10-11-2015 22:25 ]
Voor diezelfde prijs heb je een veel beter toestel met nieuwere software. Samsung zal de S3 Neo geen enkele update meer geven, waardoor je beter (als je nu een nieuwe smartphone moet kopen) eentje kan nemen met Lollipop.AvK schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:23:
Als je niet perse 4G nodig hebt is de S3 NEO een goede koop. Tussen de 180 en 190 Euro. Is een stuk sneller dan de gewone S3 (mijn kinderen hebben die NEO), en draait op KitKat. Veel foon voor weinig geld.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb dan ook al een 2015 motorola motoG 16gb besteld.
Het is mij onduidelijk of je s3 moederboardjes kan kopen met een bullitproof chip anders dan een stel koreanen/indiers? die op een kapot moederboard een andere chip smelten.
Wel leuk om dat soort filmpjes te zien.
YouTube: Samsung Galaxy S3 dead repair by changing EMMC [HD]
Het is mij onduidelijk of je s3 moederboardjes kan kopen met een bullitproof chip anders dan een stel koreanen/indiers? die op een kapot moederboard een andere chip smelten.
[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 11-11-2015 11:33 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Mooi toestel maar wel Eur 50,- duurder. Prima natuurlijk. Ben erg benieuwd naar je bevindingen.mr_petit schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:32:
Ik heb dan ook al een 2015 motorola motoG 16gb besteld.
Of koop dit voor €170 (nieuw)
Sneller dan de S3, root-toegang zonder fratsen, ondersteuning voor Android apps en al meer dan 15 updates gehad.
Sneller dan de S3, root-toegang zonder fratsen, ondersteuning voor Android apps en al meer dan 15 updates gehad.
vrede in rust
Mijn vriendin heeft haar Galaxy S3 gisteren voor de tweede keer laten vallen (tja, vrouwen). De eerste keer was alleen het glas kapot, maar werkte het toestel nog wel, maar nu is ook het touchscreen kapot en kan je niks meer doen. Hij verbindt nog wel met de PC, maar alleen als muziekspeler, dus je ziet geen bestanden, maar er staan nog wel bestanden (voornamelijk foto's) op, die ze wil bewaren.
Is er toch een manier om de telefoon te verbinden met de PC en de bestanden eraf te halen? Heb al diverse "Phone manager" programmaatjes geprobeerd, maar die vragen allemaal om "USB debugging modus" aan te zetten op het toestel, maar daar kan ik natuurlijk niet bij.
Ze zei maak hem anders open, misschien zit er iets los, maar ik denk dat dat geen zin heeft, want het touchscreen is gewoon kapot. Je ziet allemaal rare kleuren blauw en paars en je kan nergens op drukken. We hebben ook al zitten kijken om het scherm te laten repareren, maar dan zit je vaak boven de 100 euro en dat is het niet waard.
Hoogstwaarschijnlijk wordt het dus een nieuw toestel, maar ze wil wel graag de bestanden, die erop staan bewaren, dus als iemand een andere manier weet, hoor ik dat graag! Of kan een winkel dat misschien doen met een speciale verbinding of software of zo? Als het niet teveel kost.
Is er toch een manier om de telefoon te verbinden met de PC en de bestanden eraf te halen? Heb al diverse "Phone manager" programmaatjes geprobeerd, maar die vragen allemaal om "USB debugging modus" aan te zetten op het toestel, maar daar kan ik natuurlijk niet bij.
Ze zei maak hem anders open, misschien zit er iets los, maar ik denk dat dat geen zin heeft, want het touchscreen is gewoon kapot. Je ziet allemaal rare kleuren blauw en paars en je kan nergens op drukken. We hebben ook al zitten kijken om het scherm te laten repareren, maar dan zit je vaak boven de 100 euro en dat is het niet waard.
Hoogstwaarschijnlijk wordt het dus een nieuw toestel, maar ze wil wel graag de bestanden, die erop staan bewaren, dus als iemand een andere manier weet, hoor ik dat graag! Of kan een winkel dat misschien doen met een speciale verbinding of software of zo? Als het niet teveel kost.
Als je een app als 'Foto's' (dat windmolentje met 4 kleuren) er op hebt staan, of Picasa dan worden je foto's in de cloud opgeslagen. Met een beetje geluk komen ze weer terug als je op haar nieuwe toestel inlogt met haar account. Dat moet sowieso toch? Dat nieuwe toestel bedoel ik....... 
Als ze tevreden was met haar oude S3 kan je de S3 Neo aanschaffen. Volstrekt niet duur en prima als je niet perse van 4G gebruik wilt maken. Enneeehh een hoesje voor haar verjaardag?
Als ze tevreden was met haar oude S3 kan je de S3 Neo aanschaffen. Volstrekt niet duur en prima als je niet perse van 4G gebruik wilt maken. Enneeehh een hoesje voor haar verjaardag?
Volgens mij slaat ze niks op in de cloud en ze wil wel 4G gaan gebruiken, dus wordt toch een wat duurder toestel. Ze wil gewoon een goed en duurzaam toestel (voor zover mogelijk bij telefoons) dat langere tijd meekan. Ik heb ook gezegd om een minder model te nemen, maar dat vind ze niks. Hoesje, screenprotector en alle andere mogelijke beschermingsmethodes sowieso.AvK schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:15:
Als je een app als 'Foto's' (dat windmolentje met 4 kleuren) er op hebt staan, of Picasa dan worden je foto's in de cloud opgeslagen. Met een beetje geluk komen ze weer terug als je op haar nieuwe toestel inlogt met haar account. Dat moet sowieso toch? Dat nieuwe toestel bedoel ik.......
Is de Galaxy S3 NEO iets?
Of gaat dat geen 2 jaar meer mee?
Dan bedoel ik dus dat het werkbaar blijft, kwa snelheid enzo.
Of gaat dat geen 2 jaar meer mee?
Dan bedoel ik dus dat het werkbaar blijft, kwa snelheid enzo.
[ Voor 35% gewijzigd door BlakHawk op 02-02-2016 14:19 ]
Mwoah.... hij is wel iets sneller dan de S III, maar heeft ook minder opslag-geheugen. Ik zou het daar geen 2 jaar mee meer willen doen. Als je zoekt naar een redelijk goedkope vervanger zou ik eerder kijken naar een Moto G 2015 of als je iets meer wilt besteden de Oneplus X of Huawei P8 (lite)
Iets wat minder dan 2GB aan ram geheugen heeft is het kopen niet meer waard als je er 2 jaar mee wil doen imo. Bij de normale S3 begint de 1GB aan ram nu toch wel overduidelijk te weinig te worden.
Klopt, de telefoon is niet meer zo snel als in het begin. Ook regelmatig vastlopers terwijl ze er geen gekke dingen mee doet. Het lijkt wel of de telefoon langzaam slijt, tot ie onwerkbaar wordt en je een nieuwe moet kopen. Maar we hebben een zaakje gevonden, die voor een redelijke prijs het scherm kan repareren, dus dat wil ze eerst nog proberen. Dus nogmaals bedankt voor de tips voor alternatieve modellen, maar ze neemt geen genoegen met mindere toestellen, dus als het een nieuwe wordt, wordt het wel het vlaggenschip op dit moment, net zoals de SIII toentertijd. Enige jammere is dat we de telefoon moeten langsbrengen bij die zaak en niet kunnen opsturen.
offtopic:
Heb ooit eens iets gehoord op TV over "houdbaarheidsdatum" bij elektronische apparaten en grote fabrikanten waaronder Samsung zouden zich daar schuldig aan maken, ook televisies en zo. Dan wordt een apparaat dusdanig geproduceerd, dat ie na een tijdje gewoon kapot gaat waardoor je geneigd bent een nieuwe te kopen. Weet niet of dit waar is of een broodje aap verhaal, maar als je erover nadenkt, zou het best waar kunnen zijn. Hoeveel mensen klagen over een defect of niet goed functionerend apparaat na een tijdje zonder ook maar een verklaarbare reden?
Heb ooit eens iets gehoord op TV over "houdbaarheidsdatum" bij elektronische apparaten en grote fabrikanten waaronder Samsung zouden zich daar schuldig aan maken, ook televisies en zo. Dan wordt een apparaat dusdanig geproduceerd, dat ie na een tijdje gewoon kapot gaat waardoor je geneigd bent een nieuwe te kopen. Weet niet of dit waar is of een broodje aap verhaal, maar als je erover nadenkt, zou het best waar kunnen zijn. Hoeveel mensen klagen over een defect of niet goed functionerend apparaat na een tijdje zonder ook maar een verklaarbare reden?
Vastlopers komen hoogstwaarschijnlijk door een tekort aan ram geheugen. In de custom rom die ik gebruik wordt dit tegengegaan door gebruik te maken van andere waardes van LMK (low memory killer) en daarnaast een soort extra ram te creeren (Zram), waardoor het langer duurt voordat je telefoon in de problemen komt. Het zorgt er voor dat je telefoon iets soepeler kan werken en wat meer geheugen heeft, maar uiteindelijk komt het er op neer dat het langer duurt voordat je telefoon alsnog een softreboot heeft door ruimtegebrek. Zram kan je normaal gesproken beter niet gebruiken, maar voor onze s3's heeft het meer voor- dan nadelen.chim0 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:18:
Klopt, de telefoon is niet meer zo snel als in het begin. Ook regelmatig vastlopers terwijl ze er geen gekke dingen mee doet. Het lijkt wel of de telefoon langzaam slijt, tot ie onwerkbaar wordt en je een nieuwe moet kopen. Maar we hebben een zaakje gevonden, die voor een redelijke prijs het scherm kan repareren, dus dat wil ze eerst nog proberen. Dus nogmaals bedankt voor de tips voor alternatieve modellen, maar ze neemt geen genoegen met mindere toestellen, dus als het een nieuwe wordt, wordt het wel het vlaggenschip op dit moment, net zoals de SIII toentertijd. Enige jammere is dat we de telefoon moeten langsbrengen bij die zaak en niet kunnen opsturen.
offtopic:
offtopic:
Planned obsolescence heb je het over ja
Samsung verdenk ik daar sowieso wel van, al hebben die het met bijvoorbeeld onze mobiel ook wel erg makkelijk door het zware en logge Touchwiz wat op de stock rom zit. Op mobieltjes hoef je als fabrikant slechts 'beveiligingsupdates' te geven en ondertussen het apparaat steeds langzamer laten worden en mensen kopen wel een nieuw apparaat.
Planned obsolescence heb je het over ja
Mja, het is een vrouw, dus custom rom's lijkt me geen goed idee.flippiej schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:33:
[...]
Vastlopers komen hoogstwaarschijnlijk door een tekort aan ram geheugen. In de custom rom die ik gebruik wordt dit tegengegaan door gebruik te maken van andere waardes van LMK (low memory killer) en daarnaast een soort extra ram te creeren (Zram), waardoor het langer duurt voordat je telefoon in de problemen komt. Het zorgt er voor dat je telefoon iets soepeler kan werken en wat meer geheugen heeft, maar uiteindelijk komt het er op neer dat het langer duurt voordat je telefoon alsnog een softreboot heeft door ruimtegebrek. Zram kan je normaal gesproken beter niet gebruiken, maar voor onze s3's heeft het meer voor- dan nadelen.
Anyway, vorige week vrijdag knoop doorgehakt en de telefoon laten repareren in "de gekste stad van Nederland" voor 89 euro, dus hij is weer als nieuw en vrouwtje helemaal blij. Dat bedrag vond ze nog wel de moeite waard. Alleen voorkant was blauw i.p.v. de originele grijs (dit was duurder) maar paste prima bij de grijze achterkant.
Welke Android versie hebben jullie trouwens? Want ik zie dat de laatste 4.4 zou moeten zijn maar die heeft ze nog niet binnen gehad. Alleen e.o.a. beveiligingsupdate van 8,5MB of zo.
Zie ook http://www.samsung.com/nl...martphones/GT-I9301RWIPHN en http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1097862
Onze galaxy s3's zijn i9300's en daar is android 4.4 nooit voor uitgebracht. Op engelse websites zal je zien dat 4.4 de laatste versie is, maar dat geldt dus voor de internationale versie niet. (ze kregen kitkat niet werkend op onze toestellen zogenaamd, terwijl dat via custom roms nu nog steeds de meest stabiele CM voor ons toestel is)chim0 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:50:
[...]
Welke Android versie hebben jullie trouwens? Want ik zie dat de laatste 4.4 zou moeten zijn maar die heeft ze nog niet binnen gehad. Alleen e.o.a. beveiligingsupdate van 8,5MB of zo.
Zie ook http://www.samsung.com/nl...martphones/GT-I9301RWIPHN en http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1097862
Welke custom rom is op dit moment de rom voor de s3 ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik weet nog dat ik stomverbaasd keek toen mijn moeder op haar S3 een 4.4.4 update uit het niets kreeg, blijkt dat zij de 4G model heeft (met 2gb RAMflippiej schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:22:
[...]
Onze galaxy s3's zijn i9300's en daar is android 4.4 nooit voor uitgebracht. Op engelse websites zal je zien dat 4.4 de laatste versie is, maar dat geldt dus voor de internationale versie niet. (ze kregen kitkat niet werkend op onze toestellen zogenaamd, terwijl dat via custom roms nu nog steeds de meest stabiele CM voor ons toestel is)
Hij is bij mij nu toch ook retetraag aan het worden. Met Android/Samsung heb je natuurlijk ook de pech dat ie al die nutteloze bloatware blijft updaten en gebruiken. Ik wil helemaal geen Google play enzo, maar je kunt het niet verwijderen zonder te gaan hacken enzo.
Dit dus.
Of je zet alles uit inclusief de Play Store, probleem opgelost.FunkyTrip schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:52:
Hij is bij mij nu toch ook retetraag aan het worden. Met Android/Samsung heb je natuurlijk ook de pech dat ie al die nutteloze bloatware blijft updaten en gebruiken. Ik wil helemaal geen Google play enzo, maar je kunt het niet verwijderen zonder te gaan hacken enzo.
Dat gaat niet. Die zetten zichzelf weer aan. als ik ze verwijder worden ze automatisch weer opnieuw geinstalleerd.Mizgala28 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:50:
[...]
Of je zet alles uit inclusief de Play Store, probleem opgelost.
Dit dus.
Vreemd, ik heb de Play Store gewoon uitgeschakeld op mijn moeder haar S3, met succes.FunkyTrip schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:58:
[...]
Dat gaat niet. Die zetten zichzelf weer aan. als ik ze verwijder worden ze automatisch weer opnieuw geinstalleerd.
Ik hoor en lees erg veel goede dingen over de Resurrection rom. Zitten zelfs al op Android 6 Marshmallow.MdO82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:26:
Welke custom rom is op dit moment de rom voor de s3 ?
Officiële website: http://www.resurrectionremix.com
Zelf gebruik ik momenteel nog de Archidroid Lollipop rom, ook een zeer mooie en stabiele rom. Maar ik denk dat ik binnenkort over ga naar die Resurrection rom ivm Marshmallow.
Archidroid: http://forum.xda-develope...-4-6-power-hands-t2354859
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Zelfde hier, gebruik ook Archidroid 3.1.5 gebaseerd op CM 12.1 gebaseerd op Android 5.1.1 op mijn S3.The_Scratcher schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:06:
[...]
Ik hoor en lees erg veel goede dingen over de Resurrection rom. Zitten zelfs al op Android 6 Marshmallow.
Zelf gebruik ik momenteel nog de Archidroid Lollipop rom, ook een zeer mooie en stabiele rom. Maar ik denk dat ik binnenkort over ga naar die Resurrection rom ivm Marshmallow.
Het batterijleven valt niet over te klagen, het is clean maar ik heb er wel wat cameraproblemen mee. Het is een combinatie van Snapchat en de stock camera app en een oplossing is niet te vinden. Enkel herstarten helpt.
Ben er nog altijd tevreden over, ga zeker nog het jaar uitdoen, dan misschien nog een nieuwe ROM op mijn S3 plooien.
Over die camera problemen, op CM13 gebruik ik als oplossing inmiddels de app Mediaserver Killer die dat proces steeds uitgooit waardoor de camera het nu gewoon altijd doet. Waarschijnlijk zal dat voor archidroid ook wel moeten werken, je kan het iig proberenSatangel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:47:
[...]
Zelfde hier, gebruik ook Archidroid 3.1.5 gebaseerd op CM 12.1 gebaseerd op Android 5.1.1 op mijn S3.
Het batterijleven valt niet over te klagen, het is clean maar ik heb er wel wat cameraproblemen mee. Het is een combinatie van Snapchat en de stock camera app en een oplossing is niet te vinden. Enkel herstarten helpt.
Ben er nog altijd tevreden over, ga zeker nog het jaar uitdoen, dan misschien nog een nieuwe ROM op mijn S3 plooien.
Ik gebruikte eerst in Archidroid een fix (heb het bestand nog steeds op mn sd card staan: CM fixed camera for cm all aosp roms by rohanajoshi v5.0) die het wel redelijk deed, maar af en toe nog steeds de camera liet crashen.
Ik gebruik alleen verder zelf geen Snapchat, dus ik kan niet zelf kijken hoeveel dat er mee te maken heeft.
Bedankt voor je reactie nog (al is het al even geledenThe_Scratcher schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:06:
[...]
Ik hoor en lees erg veel goede dingen over de Resurrection rom. Zitten zelfs al op Android 6 Marshmallow.
Nu probeer ik deze en andere rom's te installeren.
Heb eerst TWRP op de telefoon geflashed.
Maar als ik nu een rom van CyanogenMod 12, 12.1 of 13 pak zoals hier dan eindigt mijn installatie altijd met Error 7.
Heb ik dan gewoonweg de verkeerde TWRP erop staan ?
Ik heb vandaag twrp-3.0.2-1-i9300.img.tar gepakt.
Iemand een hint waar ik moet gaan zoeken ?
2250 WP Zuid PVoutput
Geen idee, zou kunnen dat je de verkeerde TWRP er op hebt staan. Heb ik ook al eens gehad en kan je rare meldingen krijgen inderdaad. Dus ik zou hem eens opnieuw downloaden en flashen. Ik neem aan dat je wel de juiste toestel versie (i9300) hebt gepakt?MdO82 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:42:
[...]
Bedankt voor je reactie nog (al is het al even geleden)
Nu probeer ik deze en andere rom's te installeren.
Heb eerst TWRP op de telefoon geflashed.
Maar als ik nu een rom van CyanogenMod 12, 12.1 of 13 pak zoals hier dan eindigt mijn installatie altijd met Error 7.
Heb ik dan gewoonweg de verkeerde TWRP erop staan ?
Ik heb vandaag twrp-3.0.2-1-i9300.img.tar gepakt.
Iemand een hint waar ik moet gaan zoeken ?
Ik ben zelf nooit een echte fan van de CM roms geweest, erg karige en vaak onstabiele roms.
Heb nu sinds kort een Galaxy A5 Gold en de S3 is door geschoven naar m`n vriendin. Ben groot fan geworden van de Resurrection Remix roms zoals in m`n eerdere post vermeld. Zeer mooie, uitgebreide en stabiele roms. Heb heel wat rom`s gehad voor m`n S3 maar deze vind ik veruit de beste die ik ben tegen gekomen. Archidroid is helaas inmiddels alweer een hele tijd uitontwikkeld.
Ik zou zeggen vergeet in godsnaam die CM roms en doe je zelf een groot plezier en ga voor die Resuurection Remix roms.
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Dan gaan we daar eens induikenThe_Scratcher schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:27:
[...]
Geen idee, zou kunnen dat je de verkeerde TWRP er op hebt staan. Heb ik ook al eens gehad en kan je rare meldingen krijgen inderdaad. Dus ik zou hem eens opnieuw downloaden en flashen. Ik neem aan dat je wel de juiste toestel versie (i9300) hebt gepakt?
Ik ben zelf nooit een echte fan van de CM roms geweest, erg karige en vaak onstabiele roms.
Heb nu sinds kort een Galaxy A5 Gold en de S3 is door geschoven naar m`n vriendin. Ben groot fan geworden van de Resurrection Remix roms zoals in m`n eerdere post vermeld. Zeer mooie, uitgebreide en stabiele roms. Heb heel wat rom`s gehad voor m`n S3 maar deze vind ik veruit de beste die ik ben tegen gekomen. Archidroid is helaas inmiddels alweer een hele tijd uitontwikkeld.
Ik zou zeggen vergeet in godsnaam die CM roms en doe je zelf een groot plezier en ga voor die Resuurection Remix roms.
Dat was soepel geïnstalleerd
Nu nog even testen welke launcher we gaan gebruiken
[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 15-09-2016 14:17 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ik merk nu wel na een aantal dagen dat de batterij hard leeg loopt, maar dat kan natuurlijk ook de leeftijd van de accu zijn
2250 WP Zuid PVoutput
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support