Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poecillia schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:01:
Ik heb de update ook binnen, maar versienummer staat nog op 4.3. Kennelijk geen kitkat, maar een beveiligingsupdate?
Tja, dat vind ik nou altijd zo jammer, de change-list is altijd erg lastig te vinden. Heb ook nog weinig veranderingen kunnen ontdekken.

PS; ben jij dezelfde als op het usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:34
Klinkt verdacht veel als een efs probleem, heb je er een backup van?
Geen idee of het iets met efs te maken heeft, ik ken er niet zo veel van. Maar zou dat niet betekenen dat er geen IMEI is en derhalve ook geen ontvangst op de telefoon.

Ik heb jammer genoeg geen backup :(

De telefoon werkt voor de rest wel perfect, afgezien van het Wifi probleem dus.

Overigen wordt er wel een verbinding met wifi gemaakt wanneer ik vlak bij de router zit, en dit zowel op de 2,4 als op de 5 ghz band.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:17:
[...]

PS; ben jij dezelfde als op het usenet?
Lol een naamgenoot, nog een guppy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
Ben momenteel ook de update aan het downloaden, maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Ik zie wel.

Edit:

Update is binnen en heb het toestel opnieuw opgestart. Software is geïnstalleerd en toestel start normaal op. Voer mijn pincode in, toestel start verder op. Ontgrendel mijn toestel en klik een keer op het scherm, op hetzelfde moment verscheen een melding waarin iets stond van software maar kon het niet lezen.
Ben weer naar de optie Updaten gegaan bij instellingen en heb gezocht op updates. Nu geeft hij aan dat mijn toestel is aangepast en dat ik geen updates kan krijgen.
Mijn toestel is en was reeds geroot. Wel vreemd dat de eerste keer dat ik keek wel kon updaten.
Wacht nu maar af wat de update inhield en totdat hij beschikbaar komt via het www.

[ Voor 77% gewijzigd door mike123 op 01-11-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Voor de geinteresseerde, een lijst samsung updates:

http://www.sammobile.com/...laxy-tab-3-lite-and-more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:09:
Daarnaast vind ik het wel netjes van Samsung dat ze na 2,5 jaar nog een update uitbrengen.
Hoezo? Bij windows XP was dat nog na tien jaar...
Ik ben bij mijn Jolla al op update nr tien of zo, na tien maanden.
Ik ben voornamelijk om het belabberde updatebeleid (een "top"model na een jaar laten vallen qua updates, slechte/geen communicatie over updates) overgestapt naar een andere telefoon.
Zodra je zonder reden of zonder geldige reden een technologische vooruitgang achterhoud voor je klanten, kun je niet meer spreken over klantvriendelijkheid. Blijkbaar zijn grafiekjes dan belangrijker.
Ik kies voor common sense.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:44:
[...]
Hoezo? Bij windows XP was dat nog na tien jaar...
Ik ben bij mijn Jolla al op update nr tien of zo, na tien maanden.
Ik ben voornamelijk om het belabberde updatebeleid (een "top"model na een jaar laten vallen qua updates, slechte/geen communicatie over updates) overgestapt naar een andere telefoon.
Zodra je zonder reden of zonder geldige reden een technologische vooruitgang achterhoud voor je klanten, kun je niet meer spreken over klantvriendelijkheid. Blijkbaar zijn grafiekjes dan belangrijker.
Ik kies voor common sense.
Hoe kom je daar nou weer bij, ze garanderen 18 maanden en nu bij de S3 is het al 30 maanden, al zullen we 4.4.x niet krijgen. Maar ik ben tevreden met 4.3, als je ziet wat 4.4.x bij de S4 voor negatieve effecten heeft ben ik blij dat ik hem niet krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:21:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij, ze garanderen 18 maanden en nu bij de S3 is het al 30 maanden, al zullen we 4.4.x niet krijgen. Maar ik ben tevreden met 4.3, als je ziet wat 4.4.x bij de S4 voor negatieve effecten heeft ben ik blij dat ik hem niet krijg.
Wat voor negatieve effecten zijn dat dan bij de S4? Ik zie zelf niet echt bijster vervelende problemen in aosp 4.4.4 versies, maar wie weet verpest Samsung het met zijn eigen update natuurlijk ;)

In die lijn zou ik het ook niet heel verbazingwekkend vinden als Samsung nu nog even een kleine update naar S3's stuurt, waarna het toestel opeens een stuk slomer wordt / meer crashes krijgt en zo mensen over de streep trekt om een nieuw toestel aan te schaffen :P

[ Voor 18% gewijzigd door flippiej op 02-11-2014 17:07 . Reden: stukje doomsayer over samsung erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

flippiej schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:05:
[...]
In die lijn zou ik het ook niet heel verbazingwekkend vinden als Samsung nu nog even een kleine update naar S3's stuurt, waarna het toestel opeens een stuk slomer wordt / meer crashes krijgt en zo mensen over de streep trekt om een nieuw toestel aan te schaffen :P
Iets met waard en gasten?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn telefoon stuk laten vallen en nu doet het scherm het niet meer. Ik hoor wel geluidjes van nieuwe meldingen, dus verder werkt ie nog prima. Is het dan mogelijk om de harde schijf over te zetten op de laptop? Het was goedkoper om een nieuw toestel te kopen dan het scherm te repareren, maar nu ben ik wel mijn muziek en foto's kwijt. Vooral dat laatste vind ik erg jammer.

Edit: heb mijn telefoon zojuist aan de laptop aangesloten en hij herkent hem wel. Hij staat tussen het lijstje harde schijven maar als ik erop klik,krijg ik niet de inhoud te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn indruk is dat de batterijduur is toe genomen, na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeijers schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:59:
Mijn indruk is dat de batterijduur is toe genomen, na de laatste update.
Ik vind juist het tegenovergestelde en dat vind ik best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

Mijn zus heeft al een tijd haar Galaxy S3 Mini (i8190). Nu ben ik zelf echt wel een techneut en groot Android-liefhebber, maar ben toch benieuwd of iemand een idee heeft.
Van de week kreeg het toestel een update en deze is geïnstalleerd.

Het gaat om de update XXANI4. Meer mensen met het probleem dat de accu ongelofelijk snel leeggaat, terwijl het toestel niet anders gebruikt wordt. Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben, en hoe ze dit hebben opgelost.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:31
Ik lees vaak de men batterij problemen hebben na een update. Als oplossing lees ik vaak om na een update terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

MadMan68 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 07:40:
Ik lees vaak de men batterij problemen hebben na een update. Als oplossing lees ik vaak om na een update terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
Heb ik nu inderdaad voor d'r gedaan. Ben benieuwd of het uitmaakt.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:06
Zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met het vervangen van gescheurd glas?

Mijn vriendin heeft hem laten vallen en wil me er wel aan wagen ... lijkt een kwestie van het scherm er voorzichtig afwrikken met een mesje rondom de rand en opletten dat het lcd niet scheurd. Evt. De lijm warm maken met een föhn zodat het wat makkelijker gaat.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Op deze website kan je ongeveer alles aan handleidingen vinden voor het repareren van onderdelen.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 23:26
sinds de update is whatsapp ook weer lekker bezig ..
mijn telefoon begint nu te trillen als er iets wordt gezegd in een groepsgesprek, dit heb ik expres uitstaan vanwege de vele groepsgesprekken waar ik in zit, ook na opnieuw downloaden van whatsapp blijft de telefoon trillen

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Staat de laatste update voor de SIII er ook bij? Zou niet weten wat of welke ik zou moeten hebben.
Ik heb geen branded toestel. En gewoon simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nee die staat er niet bij. Dan moet je kijken naar firmwares met i9300 in de naam (niet 9305 of 9308, dat zijn LTE en nog een andere versie). De eerste comment is ook "en hoe zit het met de internationale SIII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:13
Steeffoon schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:50:
Mijn zus heeft al een tijd haar Galaxy S3 Mini (i8190). Nu ben ik zelf echt wel een techneut en groot Android-liefhebber, maar ben toch benieuwd of iemand een idee heeft.
Van de week kreeg het toestel een update en deze is geïnstalleerd.

Het gaat om de update XXANI4. Meer mensen met het probleem dat de accu ongelofelijk snel leeggaat, terwijl het toestel niet anders gebruikt wordt. Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben, en hoe ze dit hebben opgelost.
Ik heb ook de S3 mini 18190 en heb die update niet gekregen . Heb een simlock vrij toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteHwk schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:54:
[...]
Ik heb ook de S3 mini 18190 en heb die update niet gekregen . Heb een simlock vrij toestel
Misschien staat automatisch zoeken uit, heb je al handmatig gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sinds een firmware update naar 4.3 is 'mijn woordenlijst' verdwenen. Als ik Instellingen --> Taal & invoer --> Samsung toetsenbord (radartje) kies, dan is nergens 'mijn woordenlijst' zichtbaar. Volgens google moet dit wel het geval zijn. Dit is nogal irritant, want mijn phone leert zo geen nieuwe woorden meer en moet ik tot in lengte der dagen alles wat ook maar enigszins afwijkt volledig uittikken ipv swypen. Haha wordt niet meer herkend. Zelfs het simpele woordje 'is' valt niet meer te swypen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
gwystyl schreef op woensdag 05 november 2014 @ 07:41:
Nee die staat er niet bij. Dan moet je kijken naar firmwares met i9300 in de naam (niet 9305 of 9308, dat zijn LTE en nog een andere versie). De eerste comment is ook "en hoe zit het met de internationale SIII"
Ik had ook gezocht op de 9300 want dat type heb ik ook. De enige update die er nu staat voor de I9300 is I9300XXUGNJ2. Deze update is 914MB groot. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:03:
[...]
Ik had ook gezocht op de 9300 want dat type heb ik ook. De enige update die er nu staat voor de I9300 is I9300XXUGNJ2. Deze update is 914MB groot. Link
OTA is die update 81,66 MB en heb hem al bijna een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag de voorlaatste firmware DL "i9300XXUGND5"
Maar via sammobile of samsung-updates gaat dat zo traag en duurt een uur of 10, weet iemand waar je wel met normale snelheid kan DL?

Edit;
Ben inmiddels voorzien.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:53:
[...]

OTA is die update 81,66 MB en heb hem al bijna een week.
Ik kreeg de melding van de week dat de update er was alleen is mijn toestel geroot en en waarschijnlijk krijg ik hem dan niet OTA binnen. Hij is toch gedownload maar tijdens installatie kreeg ik een foutmelding. Als ik later weer keek of er een update was kreeg ik de melding dat ik niet de originele software gebruik.
Dus ik heb de hele rom maar gedownload, werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:02:
[...]

Misschien staat automatisch zoeken uit, heb je al handmatig gezocht?
Ja en dan zegt hij dat : de laatste updates zijn geinstaleerd
Binnenkort ga ik toch kijken of ik een goede stabiele kitkat rom kan vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteHwk schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:27:
[...]
Ja en dan zegt hij dat : de laatste updates zijn geinstaleerd
Binnenkort ga ik toch kijken of ik een goede stabiele kitkat rom kan vinden :D
Dan wens ik je veel succes, bij mij komt er iig geen custom-rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al sinds ik de S3 heb de "Dolphin browser", maar sinds de laatste updates ervan staat deze steevast bovenaan in batterijgebruik in plaats van het scherm.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt en er misschien een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:43:
Ik gebruik al sinds ik de S3 heb de "Dolphin browser", maar sinds de laatste updates ervan staat deze steevast bovenaan in batterijgebruik in plaats van het scherm.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt en er misschien een oplossing voor heeft?
Geen idee hoe het komt, misschien via applicatiebeheer de cache leeggooien en dan de app verwijderen en opnieuw installeren? En anders kijken hoe je feedback kunt sturen naar de ontwikkelaar. Misschien moet je een of andere log meesturen waarin de ontwikkelaar je zo kan vertellen wat er mis gaat.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:36:
[...]
Geen idee hoe het komt, misschien via applicatiebeheer de cache leeggooien en dan de app verwijderen en opnieuw installeren? En anders kijken hoe je feedback kunt sturen naar de ontwikkelaar. Misschien moet je een of andere log meesturen waarin de ontwikkelaar je zo kan vertellen wat er mis gaat.
Ik heb die cache eens geleegd (was 40 MB) en kijk het ff aan.
Heb ook de commentaren in de play-store eens bekeken en daar staan ook veel problemen/crashes sinds de laatste updates, dus er is meer aan de hand.

Edit;
Heb Dolphin inmiddels verwijderd, iemand een tip voor een andere goede browser?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb mijn S3 laten vallen en nu zit er een barst op de hoek van het scherm.
Waar kan ik deze laten repararen en loont hjet nog wel tov een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:04:
Vraagje: ik heb mijn S3 laten vallen en nu zit er een barst op de hoek van het scherm.
Heb je zelf ook geprobeerd te zoeken waar je dit kunt laten repareren. Er wordt op Tweakers wel eigen inzet verwacht.

Er zijn genoeg winkels die dit voor je kunnen doen. Met Google even zoeken + je omgeving waar je woont.
Vervolgens de winkel + ervaring in Google en dan kun je meestal wel achterhalen of dit een goed adres is.
En anders vermeld je wat je gevonden hebt en kunnen mede tweakers aangeven of een bedrijf betrouwbaar is.

OF het loont hangt af wat het gaat kosten t.o.v de huidige waarde. Dus altijd eerst een offerte vragen van de kosten en weet je vrij snel of dit het waard is.

Zijn de kosten te hoog dan kun je altijd besluiten om hem in deze staat te verkopen en iets anders te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kost +/- 150,- en loont niet echt meer, als de S3 nog steeds bevalt kun je ook de nieuwe S3-neo aanschaffen die afgelopen juni uit is gekomen. De specs zijn bijna hetzelfde maar heeft 1,5 GB RAM waardoor er KitKat op staat :) en kost maar 190,- Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:06
Check even een paar posts hier boven, ik heb dit weekend een S3 van nieuw glas voorzien. Het is even wat prutsen maar met een Fohn, 3 handen en een berg geduld is hij voor €15 weer als nieuw!

https://nl.ifixit.com/Gui...t+Glass+Replacement/14856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hem laten repareren is de moeite niet meer waard. Het is duur en de S3 is inmiddels al een verouderd toestel.

Hem zelf repareren kan je wel doen, kost je een paar tientjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sindskort als ik met de powerknop het scherm aanzet dat ik een geluidje hoor (bliep). In de geluidsinstellingen heb ik lockscreen sounds al uitgezet. Als ik de telefoon reboot is dat geluidje weer weg. Ik heb het idee dat het ontstaat nadat ik Flitsmeister heb gebruikt. Meer mensen hier last van op hun S3?

[edit] kennelijk was dit het: http://android.stackexcha...screen-sound-on-galaxy-s3 (geen idee waarom dat aan stond en hoe lang al)

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 11-11-2014 14:30 ]

Verwijderd

Heb NFC ter test eens aangezet, maar niets te horen bij activeren scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GILLEY
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb hetzelfde probleem met NFC , Hij gaat bij mij vanzelf weer aan staan.ook nadat ik NFC uitzet in het menu gaat het na een tijdje vanzelf weer aanstaan. Bij het unlocken hoor ik het geluid weer en blijft dat geluid maken als ik met de telefoon werk.Vreselijk irritant !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Sinds een tijdje ziet mijn SGS3 geen nieuwe wifi netwerken meer. Alleen de netwerken waar ik mee verbonden ben (geweest) en waarvan de login data bewaard zijn gebleven zijn zichtbaar. Met mijn laptop zie ik het netwerk van de buren wel, met mijn S3 dus niet (ook elders is dit het geval, dus het zit niet in mijn router instellingen). Met een progsel als Wifi analyzer zie ik ook geen onbekende / andere netwerken meer. Met bekende netwerken is de verbinding overigens stabiel.

Ik heb me suf gezocht op internet en wat ik vooral tegenkom is dat mensen niet kunnen connecten met hun S3. Maar de mijne detecteert niet eens een nieuw netwerk, laat staan dat ik ermee kan connecten. Bij advanced settings zitten geen instellingen die dit probleem oplossen. Ook de laatste systeemupdate biedt geen soelaas. Voordat ik een factory reset uitvoer, iemand nog die een lumineus idee heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door SePtiCTaNk op 24-11-2014 12:49 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
GILLEY schreef op zondag 23 november 2014 @ 09:39:
Ik heb hetzelfde probleem met NFC , Hij gaat bij mij vanzelf weer aan staan.ook nadat ik NFC uitzet in het menu gaat het na een tijdje vanzelf weer aanstaan. Bij het unlocken hoor ik het geluid weer en blijft dat geluid maken als ik met de telefoon werk.Vreselijk irritant !!
Gebruik je ook Flitsmeister? Want ik merk dat het bij mij alleen optreedt als ik Flitsmeister heb gebruikt en daarbij de optie heb aangezet om Flitsmeister automatisch te laten starten als hij verbonden is met je bluetooth-carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GILLEY
Ik zal flitsmeister is verwijderen en kijken of NFC dan uitblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GILLEY
Nadat ik Flitsmeister heb gedestaliniseerd en de telefoon opnieuw op heb gestart staat NFC al binnen 10 minuten weer automatisch aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

SePtiCTaNk schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:47:
Sinds een tijdje ziet mijn SGS3 geen nieuwe wifi netwerken meer. Alleen de netwerken waar ik mee verbonden ben (geweest) en waarvan de login data bewaard zijn gebleven zijn zichtbaar. Met mijn laptop zie ik het netwerk van de buren wel, met mijn S3 dus niet (ook elders is dit het geval, dus het zit niet in mijn router instellingen). Met een progsel als Wifi analyzer zie ik ook geen onbekende / andere netwerken meer. Met bekende netwerken is de verbinding overigens stabiel.

Ik heb me suf gezocht op internet en wat ik vooral tegenkom is dat mensen niet kunnen connecten met hun S3. Maar de mijne detecteert niet eens een nieuw netwerk, laat staan dat ik ermee kan connecten. Bij advanced settings zitten geen instellingen die dit probleem oplossen. Ook de laatste systeemupdate biedt geen soelaas. Voordat ik een factory reset uitvoer, iemand nog die een lumineus idee heeft?
Gooi al je in het geheugen opgeslagen wifi verbindingen weg. Leeg de cache. Start opnieuw op. Zoiets ongeveer denk ik.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 11-09 20:45
Thanks man, maar nope... Moet eigen netwerk dan ook weer handmatig toevoegen. Morgen maar een clean install doen dan.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb ondertussen een OnePlus One welke mij bevalt, nu wil ik mijn SIII International terug zetten naar Stock Rom.

Nu heb ik veel gezocht op het internet naar een stock rom, maar kan nergens een fatsoenlijke download snelheid krijgen (vaak 50 kb/s, iets wat mij te lang duurt). Hebben jullie toevallig ergens nog een stock ROM liggen? Of weten jullie waar ik kan een stock rom makkelijk kan downloaden?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 17:32

TommieW

Numa numa.

FRGert schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:09:
Ik heb ondertussen een OnePlus One welke mij bevalt, nu wil ik mijn SIII International terug zetten naar Stock Rom.

Nu heb ik veel gezocht op het internet naar een stock rom, maar kan nergens een fatsoenlijke download snelheid krijgen (vaak 50 kb/s, iets wat mij te lang duurt). Hebben jullie toevallig ergens nog een stock ROM liggen? Of weten jullie waar ik kan een stock rom makkelijk kan downloaden?

Alvast bedankt! _/-\o_
Sammobile. *O*

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hebben meer mensen met de Galaxy S3 icm. wifi via een Ziggo-modem problemen met het ontvangen van whatsapp notificaties? Heb regelmatig dat notificaties veel te laat aankomen. Als ik dan wifi uitzet (overschakelen naar 3G) of handmatig whatsapp start dan zie ik opeens berichtjes van +- een uur terug.

Heb er wel eens wat vaker wat over gelezen (zou aan Ziggo modem liggen), maar hoor/lees er verder weinig over van anderen, terwijl dit wel erg storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17
Palomar schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:17:
Hebben meer mensen met de Galaxy S3 icm. wifi via een Ziggo-modem problemen met het ontvangen van whatsapp notificaties? Heb regelmatig dat notificaties veel te laat aankomen. Als ik dan wifi uitzet (overschakelen naar 3G) of handmatig whatsapp start dan zie ik opeens berichtjes van +- een uur terug.

Heb er wel eens wat vaker wat over gelezen (zou aan Ziggo modem liggen), maar hoor/lees er verder weinig over van anderen, terwijl dit wel erg storend is.
Is genoeg te vinden hoor
https://www.google.com/se...+ziggo+vertraging&spell=1

Probleem is dat na een x aantal minuten het Ziggo modem de poort sluit waarmee Whatsapp communiceert. Als je Whatsapp bv opent dan gaat de poort ook weer open en krijg je weer berichten. Of iemand in het gezin start iets op waardoor de poort weer open gaat en dan krijg je de berichten weer binnen. Probleem speelt al erg lang en Ziggo doet er niets aan.

Ik heb het opgelost door het Ziggo modem in bridge mode te laten zetten en zelf een router te gebruiken. Probleem is dan direct verdwenen + voordeel dat je meestal ook een beter WiFi ontvangst hebt >:)

Je kan Push Notifications Fixer proberen. Soms helpt dit.
https://play.google.com/s...ndqlimax.pushfixer.noroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik heb een zakelijke S3. Dus niet mee gekloot (want dat doe je niet met de baas zijn spullen). Nu is mijn zakelijke mail er mee gestopt omdat de BES12 cliënt mij dwong om Avast antivirus te verwijderen. Ik moest dus de BES12 cliënt opnieuw instellen. Koekie natuurlijk. Maar ik krijg foutcode 1001. De helpdesk zei dat ze dit al een paar keer vaker hebben meegemaakt, het niet konden oplossen en toen maar een nieuwe foon hebben besteld (S5 :) ). Komt dit bij anderen bekend voor? Is toch raar dat een S3 de BES12 client niet meer ondersteunt. Ben erg tevreden met mijn S3. Daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik weet niet of je er veel zakelijk dingen op hebt staan, maar wellicht proberen om een factory reset uit te laten voeren en de telefoon opnieuw configureren ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Nee, dat is bij meerder collega's al gedaan. Het is iets met de S3 en BES12. Raar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dat is inderdaad vreemd, dan zou je denken dat BES12 is gewijzigd waardoor het niet meer werkt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Correct.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Update: BES12 ondersteunt de S3 niet meer. ICT adviseert om een andere (nieuwe) foon te bestellen. Op de bestel site van de zaak staat maar 1 Samsung foon die je kan kiezen. Een S5. Nou ja, dat moet dan maar he.
:O
.
.
.
.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Voor mijn dochter vanmiddag een S3 Neo gekocht voor iets meer dan 190 Euro. Ja u leest het goed. Ding is super snel dankzij KitKat en de betere hardware. Ding kost geen drol. Dus als je niet perse G4 nodig hebt kan je met deze zeer voordelige en super goede foon weer jaren verder.
Tot zover de reclame.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
AvK schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:05:
Voor mijn dochter vanmiddag een S3 Neo gekocht voor iets meer dan 190 Euro. Ja u leest het goed. Ding is super snel dankzij KitKat en de betere hardware. Ding kost geen drol. Dus als je niet perse G4 nodig hebt kan je met deze zeer voordelige en super goede foon weer jaren verder.
Tot zover de reclame.... :)
Dan was een Moto G 2014 of een 2de hands Nexus 4 stukken slimmer, zeker omdat beide Android 5.0 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wat kost een MOTO? En 2e hands...... duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 06:06
AvK schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:47:
Ergens tussen de 140 a 150 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
AvK schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:47:
Nieuwste Moto G kost 189 euro, de model van vorig jaar kost 150 euro nieuw.

Verschil tussen nieuwe en oude model? Alleen maar 1 groot verschil, de oude is 4,5" scherm, de nieuwe 5", maar de resolutie is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:29

Aidix

Geluidspietlut

Mijn s3 was ik behoorlijk zat aan het worden, de trage interface begon op mijn zenuwen te werken. Als je chrome afsloot werd het homescreen opgebouwd alsof het van een ouderwetse floppy moest worden geladen.
Nu heb ik gisteren archidroid 4.4.4 erop geflasht en het ding is sneller dan ooit, Geen enkele vertraging waar dan ook. Dus als je een nieuwe telefoon overweegt, probeer eerst eens een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Welke custom rom heb je erop gezet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
MdO82 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:59:
Welke custom rom heb je erop gezet ?
Aidix schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:04:
Mijn s3 was ik behoorlijk zat aan het worden, de trage interface begon op mijn zenuwen te werken. Als je chrome afsloot werd het homescreen opgebouwd alsof het van een ouderwetse floppy moest worden geladen.
Nu heb ik gisteren archidroid 4.4.4 erop geflasht en het ding is sneller dan ooit, Geen enkele vertraging waar dan ook. Dus als je een nieuwe telefoon overweegt, probeer eerst eens een custom rom.
Ik denk Archidroid ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:29

Aidix

Geluidspietlut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dank, ik moet even beter lezen zie ik ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Aidix schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:04:
Ik herken die klachten idd. Ding is nu soms zo traag. Ook bij simpel even snel de bel-app starten moet je soms seconden wachten. Jouw tip klinkt dus goed.

Echter..... is de snelheidswinst ook echt te wijten aan die custom rom, of kan een factory restore van de originele firmware misschien hetzelfde bewerkstelligen? En is de snelheidswinst met die custom rom ook ngo aanwezig na langer gebruik en al je favoriete apps weer geinstalleerd? Soms zijn eerst indrukken van dergelijke acties een beetje gekleurd, omdat je enthousiast bent dat het is gelukt e.d. en is hij in de realiteit toch iets minder snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Palomar schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:08:
[...]

Ik herken die klachten idd. Ding is nu soms zo traag. Ook bij simpel even snel de bel-app starten moet je soms seconden wachten. Jouw tip klinkt dus goed.

Echter..... is de snelheidswinst ook echt te wijten aan die custom rom, of kan een factory restore van de originele firmware misschien hetzelfde bewerkstelligen? En is de snelheidswinst met die custom rom ook ngo aanwezig na langer gebruik en al je favoriete apps weer geinstalleerd? Soms zijn eerst indrukken van dergelijke acties een beetje gekleurd, omdat je enthousiast bent dat het is gelukt e.d. en is hij in de realiteit toch iets minder snel ;)
Ik zit nu ruim een half jaar op archidroid en heb iig 1 van de stabiele versies voor 3 maanden gebruikt zonder update. Mn mobiel was in de tussentijd wel weer lichtjes slomer geworden, maar bij lange na niet zo erg als de originele firmware met Touchwiz :P Na een afgelopen update (van archidroid 2.5.3 naar 3.0) is hij in mn beleving wel weer sneller geworden, maar in hoevere dat inderdaad komt door de factory reset of door de update zelf is lastig te bepalen. Hoe dan ook is mn mobiel het afgelopen half jaar sneller dan dat hij ooit is geweest sinds aanschaf 2 jaar terug. Ik had veel eerder een custom rom moeten nemen, denk ik nu zo achteraf.

Voor zover ik weet van overige custom roms zijn de meeste wel een stuk sneller door alleen al het ontbreken van het gedrocht dat Touchwiz heet :P

[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 30-12-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Palomar schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:08:
[...]

Een custom ROM is sneller omdat het ook kaler is, de TouchWiz skin bevat heel veel functies en dat kost resources.

Daarom zijn custom roms en vanilla Android zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Over deze link. Ik heb ook een youtube tutorial bekeken. Hoef je idd alleen dat zip bestand te downloaden naar je phone en dan je phone rebooten metdie combo power+vol+home? Want in de tutorial wordt ook gesproken over een tool om de phone te swipen, waarvan verder niet wordt uitgelegd hoe je daaraan komt.

En stel dat archidroid niet bevalt, kun je dan ook eenvoudig terug naar de standaard samsung s3 android-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je moet eerst zorgen dat je een geschikte recovery hebt zoals CWM of Philz. Daarin zit de optie om een rom te flashen vanuit een zip-bestand, en om een factory reset e.d. te doen. Lees anders nog wat over het rooten van je telefoon of over recoveries, dan wordt e.e.a. misschien wat duidelijker.
In de thread van Archidroid staat ook een heleboel informatie in de eerste paar posts waar je wellicht wat aan hebt (hoe te installeren, welke functies zijn er en heb je nodig etec.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:46:
Je moet eerst zorgen dat je een geschikte recovery hebt zoals CWM of Philz. Daarin zit de optie om een rom te flashen vanuit een zip-bestand, en om een factory reset e.d. te doen. Lees anders nog wat over het rooten van je telefoon of over recoveries, dan wordt e.e.a. misschien wat duidelijker.
In de thread van Archidroid staat ook een heleboel informatie in de eerste paar posts waar je wellicht wat aan hebt (hoe te installeren, welke functies zijn er en heb je nodig etec.)
aha ok thnx, het rooten lijkt idd the missing link die ik nodig had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Mizgala28 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:16:
[...]

Een custom ROM is sneller omdat het ook kaler is, de TouchWiz skin bevat heel veel functies en dat kost resources.

Daarom zijn custom roms en vanilla Android zo snel.
Dat is wel waar, maar toch zijn er custom ROM's voor de SIII die gewoon ook Touchwiz bevatten en veel sneller zijn dan de stock-software van Samsung. Het is niet alleen door de skin, het is ook vooral door de manier van implementeren van de skin.

Ik heb op mijn SIII diverse custom ROM's geprobeerd die Touchwiz based waren en die liepen vaak vele malen soepeler dan de stock-ROM, ook na meerdere maanden. Echter, vaak leveren die wel in op stabiliteit. Niet dat de stock-ROM nou zo mega stabiel is, maar met de latere exemplaren had ik toch minder vaak reboots en freezes dan met Touchwiz-based custom ROMS.

Overigens vind ik de SIII met geen enkele ROM uitblinken in stabiliteit en vloeiendheid. Het lijkt soms wel of de RAM van stroop is gemaakt met dat ding. Nog los van alle updatebeloftes die Samsung maakt en nooit nakomt en alle waardeloze softwarematige toevoegingen die zelden werken zoals je zou willen. En in plaats van finetune van alles wat ze verzinnen, gooien ze er bij het volgende toestel weer een hoop niet werkende rotzooi bij.

Voor mij was het dan ook de laatste Samsung telefoon voorlopig. Ik ben over op de Oneplus One en het enige wat ik nog mis van Samsung zijn de ongelooflijke AMOLED-displays. Je moet ze even tweaken (lees: alle kleurverzadiging er uit trekken) maar dan heb je echt de beste schermen te pakken die je op een telefoon kunt krijgen. Over een jaartje of 2 kijk ik wel weer eens hoe het op de telefoonmarkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Regelmatig hier gelezen dat bij sommige mensen de S3 behoorlijk traag werd in de loop der tijd. Ik had er eigenlijk nooit last van maar de laatste paar maanden-half jaar is 't apparaat bij mij ook trager geworden. Als ik bijv. op de homeknop druk vanuit een app, duurt 't best lang voordat m'n homescreen normaal is te zien (zgn redraws). Swappen tussen apps gaat bijv. ook traag. Dit terwijl ik geen hele gekke dingen doe met m'n toestel. Het enige wat best een resource vreter is maar waar ik wel bewust voor kies is Firefox for android met de nodige addons.

Afijn, net het toestel helemaal leeggegooid + factory reset en 't loopt gelijk al een stuk rapper. Jammer genoeg wel weer een halve avond bezig met herinstalleren en waar mogelijk alle (achtergrond)zooi uitschakelen/verwijderen. Ben benieuwd hoelang 't beestje soepel blijft lopen. Over een maand of 5 verloopt m'n garantie en dan ga ik 'm lekker rooten en een andere rom erop gooien zodat ik van die bloated Samsung crap af ben. Zit toch 2 jaar garantie op die dingen trouwens?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
temp00 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:38:
Regelmatig hier gelezen dat bij sommige mensen de S3 behoorlijk traag werd in de loop der tijd. Ik had er eigenlijk nooit last van maar de laatste paar maanden-half jaar is 't apparaat bij mij ook trager geworden. Als ik bijv. op de homeknop druk vanuit een app, duurt 't best lang voordat m'n homescreen normaal is te zien (zgn redraws). Swappen tussen apps gaat bijv. ook traag. Dit terwijl ik geen hele gekke dingen doe met m'n toestel. Het enige wat best een resource vreter is maar waar ik wel bewust voor kies is Firefox for android met de nodige addons.

Afijn, net het toestel helemaal leeggegooid + factory reset en 't loopt gelijk al een stuk rapper. Jammer genoeg wel weer een halve avond bezig met herinstalleren en waar mogelijk alle (achtergrond)zooi uitschakelen/verwijderen. Ben benieuwd hoelang 't beestje soepel blijft lopen. Over een maand of 5 verloopt m'n garantie en dan ga ik 'm lekker rooten en een andere rom erop gooien zodat ik van die bloated Samsung crap af ben. Zit toch 2 jaar garantie op die dingen trouwens?
Waarom 5 maanden wachten. Mocht er iets hardwarematig kapot gaan kan je hem helemaal herstellen met stockrom en de flash counter resetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Omdat ik toch wel een beetje een schijtert ben wat betreft custom roms. Die 5 maanden overleef ik wel denk ik ;)

[ Voor 12% gewijzigd door temp00 op 10-01-2015 13:07 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n vriendin heeft haar S3 laten vallen (recht op het scherm, nog geeneens zo hard) en het scherm is nu kapot. Repareren doe ik niet, zonde van het geld wat ik veel liever in een model uit 2014 stop.

Zulke vragen en cross-posten is niet toegestaan

[ Voor 64% gewijzigd door The Wizard op 20-01-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Is het touch gedeelte kapot of zie je gewoon helemaal niks meer? Als alleen het touch gedeelte kapot is kan je met een toetscombinatie het apparaat reseten, zie hier (methode 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt kapot, in het begin zag je een soort fictieve breuklijn lopen (boven de breuk zwart en daaronder van die rare gekleurde 'vlekken').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:28
temp00 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:07:
Omdat ik toch wel een beetje een schijtert ben wat betreft custom roms. Die 5 maanden overleef ik wel denk ik ;)
Cyanogenmod en draait enorm soepel.
Batterij gebruik ik Greenify. Enorm tevreden van.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de originele flip wallet case van Samsung voor de S3? pricewatch: Samsung Flip Wallet Galaxy S3 (black) EF-NI930BB

Zo te zien past er maar 1 pasje in, terwijl ik er 2 bij me wil hebben. Ik was benieuwd of er in de praktijk misschien toch 2 pasjes in passen.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
extreme8eight schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Cyanogenmod en draait enorm soepel.
Batterij gebruik ik Greenify. Enorm tevreden van.
Werkt de camera ook naar behoren? Ik hoor dat dat namelijk nog wel eens een probleem is bij custom roms.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:28
De camera werkt eigenlijk niet naar behoren. Dien regelmatig die fix te draaien van CM ofwel toestel herstarten.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat werkt er niet naar behoren aan de camera dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister kreeg ik eindelijk de kitkat 4.4.4 update binnen voor mijn S3 4G _/-\o_
even testen en kijken of er verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:15:
Gister kreeg ik eindelijk de kitkat 4.4.4 update binnen voor mijn S3 4G _/-\o_
even testen en kijken of er verbeteringen zijn.
Hier nu ook aan het binnen halen voor het vrouwtje.

Kijken of het wat verbeteringen brengt :)

Edit: Update gedaan en heb nu problemen met de mail app. die is traag en sluit soms spontaan af. Denk dat ik aan de factory reset moet als het vrouwtje het goed vind.

Dus vanavond maar even een backup maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Dancis op 24-02-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook probleem met de mail-app gehad in het begin
Maar na 2 dagen ging het weer goed :?
Dancis schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:07:
[...]

Hier nu ook aan het binnen halen voor het vrouwtje.

Kijken of het wat verbeteringen brengt :)

Edit: Update gedaan en heb nu problemen met de mail app. die is traag en sluit soms spontaan af. Denk dat ik aan de factory reset moet als het vrouwtje het goed vind.

Dus vanavond maar even een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ik heb de laatste week enkele rare dingen met mijn S3.

Vorige week donderdag heb ik een rit gemaakt van ongeveer een uur met Google maps als navigatie. Mijn phone lag op mijn dashboard.
G4 aan, BT aan, GPS aan, Wifi aan.

Toen ik bij mijn bestemming aan kwam was de phone warm, goed warm en niet heet.
Ik wilde mijn mail nog even controleren voordat ik bij de klant binnen zou stappen en het scherm begon te trillen, zoals een CRT scherm. en toen viel de phone uit. Reboot en de accu was ineens stukken minder vol. Ook mijn telefoon netwerk viel steeds weg.

Dacht dat het de warmte was, heb het hoesje er af gehaald en ben verder gegaan.

Later in het weekend zelfde, ik was Real Racing 3 aan het spelen en eer het CRT effect. En weer een reboot. Ik dacht toen dat ik te veel power vroeg (raar, nooit problemen gehad met de S2 en eerder dit jaar)

Weer hoesje er af en verder geen problemen. Dacht ik! Ik had wel telefoon netwerk maar alle bewaarde wifi netwerken waren kwijt!

En zojuist weer RR3 aan het spelen en het zelfde, CRT effect en reboot.
Wifi instellingen heb ik nog, en de accu is van +/- 55% naar 1% geschoten en daar staat ie nu al een half uur op (gebruik de phone niet, alleen scherm aan) telefoon netwerk is ook vol.

Ik heb een beetje gezocht en zag mensen wel een "CRT effect" hebben, daarom noem ik het ook zo. Maar die hebben oude toestellen. Die van mij is nog geen jaar oud.
De phone wordt goed gebruikt, zakelijk en altijd bij me. Helft van de dag met BT aan, hele dag Wifi aan, en regelmatig ook GPS om te navieren. In de auto laad ik hem soms bij, vaak doe ik hem alleen 'snachts aan de lader.

Is het dan toch de accu?
Hij voelt wel een beetje bol, maar dat komt omdat de NFC lus in de accu zit, heb vroeger vaak zat nokia accu's en één keer een bolle LG accu gezien, en die waren duidelijk bol. Deze lijkt plat + een verdikking onder een deel van de sticker.

Hebben jullie ideeën? Terug sturen naar facilitair ivm garantie (en kans om een mindere phone te krijgen ivm bezuinigingen, zoals de S3 mini) of een factory reset? Of het geheugen van de accu resetten?

--edit--

na 4 uur staat de S3 nog steeds op 1% en nu een reboot zorgde dat er ineens 40% sap in de accu zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Klinkt als een brakke accu. Lijkt me dat je vrij eenvoudig even een andere kan proberen? Van een collega of desnoods in een foon winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28
Heb mijn S3 nu ruim 2 jaar en speel er ook een android spel op (knights and dragons). Sinds een tijdje blijft t spel bij het opstarten altijd 20sec hangen... zie t eerste scherm kan 0,5sec iets doen en dan is t altijd 20sec niks. Ook andere functies in het spel blijven altijd een seconde of 8 hangen voordat ze reageren. In eerste instantie ging ik er vanuit dat het door het spel kwam en heb t ondertussen al meerdere keren opnieuw geinstalleerd maar t blijft aanhouden. Op de S5 van mijn vrouw en op onze Samsung tablet hangt t spel niet dus denk toch dat het iets met mijn S3 is.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Heb al een booster progje gebruikt maar er veranderd niets.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Zojuist weer geprobeerd met Real Racing 3 een race te doen. (GPS uit, WIFI uit, 4G uit, etc)
Na 3 rondjes liep de S3 vast, geen reboot dit keer. Alleen vast lopen.

Zelf maar accu eruit gedaan en de accu had na een handmatige reboot weer 40% (begon ik ook mee)
Start het spel weer op en heb in het hoofd menu enkele minuten gewacht en toen was de spontane reboot er weer met de bekende 1% accu. Dus nu was alleen het hoofdmenu zichtbaar.

Mijn collega heeft net een S3Neo gekregen, omdat zijn S3 er na 2 jaar mee stopte... Ik ga zijn accu opvragen of anders die van een andere collega om het zelfde te proberen...

--edit--

omdat ik eerst een weekje weg ben, ga ik heb vanavond een hard reset geven. Even helemaal schoon alles opnieuw proberen...

[ Voor 10% gewijzigd door RedRayMann op 13-05-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks S3. Deze week overgestapt op een S5.

Geen problemen gehad met S3 (eerste model). Op het scherm zit geen krasje! Echt geen 1! Achterkant natuurlijk wel. En ook een heel kleine deukje aan de zijkant. Altijd los in de broek gehad. Geen hoesjes.

Originele batterij, die het nog steeds 2 dagen uit houd, bij gemiddeld gebruik. Geen spelletjes.

Waar ik vooral erg tevreden over ben is de camera. Video heb ik niet vaak gebruikt, maar de foto's waren af en toe echt heel goed. Waar nog bijkomt: het beste foto toestel is het toestel dat je bij je hebt!

Veel als hotspot gebruikt. Ook geen enkel probleem. Zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zit mij helemaal niet lekker die StageFright exploit. Ik bezoek nogal eens video rijke sites, zowel op de stock browser als op Firefox for android (welke volgens mij is gepatched), en omdat de exploit zich niet alleen beperkt tot sms/mms, ben je volgens mij gewoon vulnerable.
Net even contact opgenomen met Samsung en volgens de betreffende medewerker, die op de hoogte was van de exploit, is er nog niets bekend over een opkomende patch. Het is toch bezopen dat ze niet patchen of er op z'n minst mee bezig zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Iemand ervaringen met een kapotte home-knop en de reparatie ervan?

• Satangel
  • Laatst online: 12-09 09:43
Waar hebben jullie een nieuwe batterij gekocht? Ben van plan nog een hele tijd met deze smartphone rond te lopen, is perfect voor mijn gebruik.

Maar een nieuwe batterij zou handig zijn, kan dan ook elke maand eens wisselen, een backup kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

Satangel schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:43:
Waar hebben jullie een nieuwe batterij gekocht? Ben van plan nog een hele tijd met deze smartphone rond te lopen, is perfect voor mijn gebruik.

Maar een nieuwe batterij zou handig zijn, kan dan ook elke maand eens wisselen, een backup kan nooit kwaad.
Ik heb de mijne (origineel) voor €13,11 bij amazon.de besteld:
http://www.amazon.de/gp/p...oduct_details?ie=UTF8&me=
Alleen goed opletten dat je degene selecteert die door amazon zelf wordt verkocht en verzonden, anders loop je het riscio op neppers.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:14:
Zit mij helemaal niet lekker die StageFright exploit. Ik bezoek nogal eens video rijke sites, zowel op de stock browser als op Firefox for android (welke volgens mij is gepatched), en omdat de exploit zich niet alleen beperkt tot sms/mms, ben je volgens mij gewoon vulnerable.
Net even contact opgenomen met Samsung en volgens de betreffende medewerker, die op de hoogte was van de exploit, is er nog niets bekend over een opkomende patch. Het is toch bezopen dat ze niet patchen of er op z'n minst mee bezig zijn :(
Ik dacht dat de SIII een update kreeg maar ik ben nog steeds vulnerable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:09:
[...]

Ik dacht dat de SIII een update kreeg maar ik ben nog steeds vulnerable...
Verkopen dat ding, weg van Android ;)
Was de Samsung SIII niet het toptoestel toentertijd en laten ze je nu dus eigenlijk zitten met onveilige software? Het gerommel en onprofessionele houding qua updates heeft mij het vertrouwen in Android laten verliezen. De verantwoordelijkheid voor up to date software ligt ergens tussen Google en fabrikant in en je ziet de laatste tijd dat dit problemen oplevert.

Ik heb nu zelf de Jolla phone met Sailfish en die hebben hun zaken tot zover beter voor elkaar.
Helaas is de hardware outdated, maar de software maakt veel goed.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woestyne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-03-2023
SIII met Android 4.3 maakt je echt niet blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom bij Samsung Live Chat Premium Support.
Ik neem nu de door jou ingevulde beschrijving door.
11:10
Goedemorgen [...]
11:11
hoi :)
11:11
lastige vraag he ;)
11:12
Ik zie dat je graag wilt weten of de stagefright update wordt uitgebracht voor de Galaxy S3
11:12
daar komt het op neer
11:13
en dan bedoel ik stagefright 2.0
1.0 is geloof ik wel gepatcht
Ik kan hier helaas geen uitspraak over doen omdat wij hier geen informatie over hebben. Samsung is er sowieso wel mee bezig, alleen hebben wij geen informatie over wanneer dit uitkomt
11:14
betekent dat hij wel komt
:)
of dat je dat niet weet
Dat ik dat niet weet
hmm...
dus het is niet zeker dat het niet komt maar ook niet zeker dat het wel komt
11:15
Nee, wij hebben hier geen informatie over beschikbaar. Dus ik kan sowieso geen uitspraak doen sorry
Nouja dat laat dan ruimte voor hoop :)
toch apart, de iphone 4s komt uit 2011 en heeft nog een update gekregen naar het nieuwst iOS9
apart dat samsung een toestel uit 2013 niet meer ondersteunt
11:16
maargoed daar kun jij niks aan doen natuurlijk ;)
Ja, ik snap wat je bedoelt. Heb je nog andere vragen voor mij?
Heb je een verwachting over wanneer duidelijk wordt OF het gepatcht gaat worden?
zeg maar
Nee, sorry :(
:)
Nee dan heb ik geen andere vragen (waar je antwoord op kan geven)
11:17
Oke. Ik wil je verder een hele fijne dag wensen [...]
doei
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support