Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Bedankt voor je reactie, daar heb ik aan gedacht. Ik heb 2 accu's en bij beiden gebeurd dit. De accu die er nu inzit, oogt niet bol. Aan de lader start de mobiel totaal niet op (geen herhaling van het opstarten). Dat gebeurd wel als ik in ClockRecoveryMod kom. Dan begint het opstarten wel continue te herhalen.

EDIT: Megavreemd wat dat betreft, aangezien dit normaal een soort bug in de software kan betekenen. Na wat klooien aan de aan / uit knop start de mobiel niet meer vanzelf op. Het is dus echt een hardware issue.

[ Voor 25% gewijzigd door Luxicon op 11-08-2014 14:32 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
flippiej schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:29:
[...]

Er staat hier een handige howto guide die ik zelf volgens mij eerst ook gebruikt had.

Ik weet alleen niet of de bestanden die in die guide staan nog goed zijn aangezien er nog wel wat updates zijn geweest voor onze mobiel namens samsung sinds november.

Hier is iig de laatste downloadlink voor CF-root voor de i9300 met daarbij ook de Odin.exe. Dat zou dus sowieso moeten werken.

Gewoon dat bestand uitpakken en aan de hand van de eerder genoemde guide uitvoeren :)
Ik heb alles nog eens doorgelezen en mijn engels is niet best :?
Ik hoop snel iemand tegen te komen die dit al eens eerder heeft gedaan want ik krijg toch echt de kriebels van de uitleg.....ligt niet aan jullie ---jullie zijn toppers met zo'n uitleg _/-\o_ _/-\o_ .
Het is gewoon de angst omdat mijn vorige toestel wat ik wou upgraden ( notabene gewone firmware ) mijn toestel voor reparatie terug moest naar Samsung ( betrof een samsung s plus ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Co1967 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:05:
Ik heb uiteraard een S3 met androidversie 4.3.
Hoe kan ik zien wat voor versie dat is ??? dus bv Jelly of Kitkat??
versie is UGNA8
buildnr is UGND5
Dat is de laatste Jellybean versie voor de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Co1967 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Ik heb alles nog eens doorgelezen en mijn engels is niet best :?
Ik hoop snel iemand tegen te komen die dit al eens eerder heeft gedaan want ik krijg toch echt de kriebels van de uitleg.....ligt niet aan jullie ---jullie zijn toppers met zo'n uitleg _/-\o_ _/-\o_ .
Het is gewoon de angst omdat mijn vorige toestel wat ik wou upgraden ( notabene gewone firmware ) mijn toestel voor reparatie terug moest naar Samsung ( betrof een samsung s plus ).
Naast de voorbereiding is het uiteindelijk een bestandje in Odin selecteren. Daarna druk je op start en dan is het in een paar seconden gebeurd. Het belangrijkst is dat je het juiste bestandje hebt om de root mee te doen. Ik heb het ongeveer 2 jaar terug gedaan met het bestandje: CF-Root-SGS3-v6.4.tar. Het installeren van ROMS is ook hardstikke simpel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbieV
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 08:12
Ik kreeg vanochtend zowaar een update voor de galaxy s3. Hij gaf aan dat er functionaliteit is toegevoegd, maar ik heb geen idee welke. Iemand meer info?

Edit: ik heb een van oorsprong Duitse S3. Heb nu weer de pizza.de app erop staan...

[ Voor 22% gewijzigd door GurbieV op 24-08-2014 09:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Ik heb laatst mijn oude S3 voorzien van Cyanogen mod. Man wat ging dat makkelijk! Ik had dat veel eerder moeten doen. De S3 heeft nog nooit zo soepel gedraaid. En met Android 4.4.4 ook helemaal up-to-date.
Met de app van Cyanogen en het programma van Cyanogen op je PC binnen 30 minuten klaar en heb je 4.4.4 op je S3 draaien.
Aangezien ik de S3 voor me zelf heb kunnen vervangen voor mijn OPO is mijn vader nu blij met zijn eerste Smartphone :)

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

GurbieV schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 09:30:
Ik kreeg vanochtend zowaar een update voor de galaxy s3. Hij gaf aan dat er functionaliteit is toegevoegd, maar ik heb geen idee welke. Iemand meer info?

Edit: ik heb een van oorsprong Duitse S3. Heb nu weer de pizza.de app erop staan...
"Van oorsprong Duits" zegt niet zoveel. Het handigst is om bij Instellingen - Over het toestel - systeeminformatie (oid) te kijken naar buildnummer en modemversie. Zo te zien is er wel een recente update voor een Duitse Vodafone versie, dus dikke kans dat je die hebt. Als je dan op het buildnummer/PDA versie zoekt ([google=I9300XXUGNG3]) kom je misschien wat sites tegen waar daar wat over gezegd wordt.
Over het algemeen lees je dan dingen als: "mijn batterij gaat nu echt veel langer mee" en "hij voelt nu veel sneller hoor", maar na een week merk je geen verschil meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de blokkeerstand maar eens geactiveerd om geen geluid en/of licht-meldingen meer te krijgen tussen 22:30 en 07:00. Tegen twaalven schrok ik wakker van Whatsapp die toch een geluids en lichtmelding gaf.
Waarom doet die blokkeerstand niet wat hij moet doen of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je moet in de instellingen van de blokkeerstand aangeven wat er wel en niet doorheen komt aan geluids- en lichtmeldingen. Bij mij werkte het met de laatste Samsung firmware en Slimrom wel goed voor mails, maar voor whatsapp weet ik het niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:42:
Je moet in de instellingen van de blokkeerstand aangeven wat er wel en niet doorheen komt aan geluids- en lichtmeldingen. Bij mij werkte het met de laatste Samsung firmware en Slimrom wel goed voor mails, maar voor whatsapp weet ik het niet meer zeker.
Ik kan alleen contacten toevoegen als 'toegestaan' en verder alleen maar vinkjes zetten/weghalen en buiten de tijden kan ik verder niets aanpassen, heb overigens stock 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

Ik kan alleen contacten toevoegen als 'toegestaan' en verder alleen maar vinkjes zetten/weghalen en buiten de tijden kan ik verder niets aanpassen, heb overigens stock 4.3.
Anders kan je altijd nog Llama gebruiken. Die gewoon instellen dat hij tussen 22:30 en 07:00 je telefoon op profiel stil moet zetten en tussen 7:00 en 22:30 op normaal of luid moet gaan.

Valt een hoop aan te customizen en ook bij welke locaties hij dat zoal moet doen. Zo laat ik hem bijvoorbeeld mn 3g uitzetten zodra ik thuis kom en weer aan zodra ik wegga..... op iets andere tijden op stil gaan als ik bij mn vriendin ben 's avonds. Ideaal ;)

[ Voor 12% gewijzigd door flippiej op 27-08-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:18:
[...]
Anders kan je altijd nog Llama gebruiken. Die gewoon instellen dat hij tussen 22:30 en 07:00 je telefoon op profiel stil moet zetten en tussen 7:00 en 22:30 op normaal of luid moet gaan.

Valt een hoop aan te customizen en ook bij welke locaties hij dat zoal moet doen. Zo laat ik hem bijvoorbeeld mn 3g uitzetten zodra ik thuis kom en weer aan zodra ik wegga..... op iets andere tijden op stil gaan als ik bij mn vriendin ben 's avonds. Ideaal ;)
Bedankt voor de tip maar wil mij teveel permissies.
Ik kreeg net een tip van een kennis die even langs kwam, hij gebruikt Silent Time
Geen overbodige permissies en kan precies wat ik wil, nu ff een dagje testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Een tijdje geleden heeft Techrepair mijn scherm vervangen i.v.m. haarscheurtjes.

Nu merk ik alleen dat mijn powertoets opeens te gevoelig is. Ik hoef mijn vinger er maar heel iets op te houden en het scherm gaat al aan/uit.

Ik heb de toets er al met mijn nagel uit gehaald en opnieuw geplaatst, maar dat helpt helaas niet.

Iemand ooit hetzelfde probleem gehad? Of dient de gehele telefoon opengehaald te worden om verder te kijken?

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Met een tooltje is de gevoeligheid in te stellen. Zit in een softwarekit van Samsung. Kan het zo gauw niet vinden maar ff Googlen kan je zelf wel. Of Techrepair het laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:36:
[...]

Bedankt voor de tip maar wil mij teveel permissies.
Ik kreeg net een tip van een kennis die even langs kwam, hij gebruikt Silent Time
Geen overbodige permissies en kan precies wat ik wil, nu ff een dagje testen.
Llama (net als tasker) heeft niet teveel permissies, je kunt er zo'n beetje alles mee doen en automatiseren. Vandaar dat ze zo'n beetje alles moeten mogen om de erg uitgebreide functies weekend te krijgen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

reyals schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:17:
[...]
Llama (net als tasker) heeft niet teveel permissies, je kunt er zo'n beetje alles mee doen en automatiseren. Vandaar dat ze zo'n beetje alles moeten mogen om de erg uitgebreide functies weekend te krijgen
Dat begrijp ik natuurlijk wel, maar ik wil/hoef niets meer in te stellen dan alleen het geluid en trillen 's nachts uit.
Ik zou daarvoor graag de ingebouwde blokkeerstand gebruiken, maar die doet helaas niet wat het moet doen.

Verwijderd

Even een vraagje voor jullie. Ik heb mijn S3 nu ongeveer 2 jaar (los gekocht voor €650,-) en twijfel nu toch om over te stappen op iOS. Na hoeveel tijd gaan jullie hem vervangen (voor een iPhone of voor een ander Android toestel)? Ergens vind ik het namelijk zonde. De telefoon voelt (op de meeste momenten) nog snel aan. Scrollen verloopt in de meeste apps vloeiend en toch heb ik erg de neiging om hem weg te doen. :S

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 09:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:44:
Even een vraagje voor jullie. Ik heb mijn S3 nu ongeveer 2 jaar (los gekocht voor €650,-) en twijfel nu toch om over te stappen op iOS. Na hoeveel tijd gaan jullie hem vervangen (voor een iPhone of voor een ander Android toestel)? Ergens vind ik het namelijk zonde. De telefoon voelt (op de meeste momenten) nog snel aan. Scrollen verloopt in de meeste apps vloeiend en toch heb ik erg de neiging om hem weg te doen. :S
Ik heb hem juist een half jaartje geleden pas aangeschaft en ben prima tevreden, ik zou hem lekker houden, want het is nog steeds een prima toestel. Hij wordt niet voor niets nog steeds bij abo's of los te koop aangeboden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik doe hem voorlopig ook nog niet weg. Heb hem ruim een jaar geleden los gekocht voor 350 euro, dus zou ik ook wel wat zonde vinden van het geld. Mede omdat je voor een snellere telefoon al gauw weer 400 euro kwijt bent.

Qua snelheid kan de S3 er nog wel mee door, maar merk wel dat ie soms wat hapert. Wat ik vooral irritant vind is als je op de powerknop drukt om even snel te zien wat voor notificaties je hebt, of wat de tijd is, dat het soms wel 2 seconden duurt voordat het scherm aangaat.
Ook bij het starten van apps gaat allemaal niet meer zo snappy. Zou dus eigenlijk wel weer een snellere phone willen, maar hij is ook weer niet zo traag dat ik het geld ervoor over heb ;)

Met mn vorige iPhone 3GS heb ik overigens 4 jaar gedaan. Maar die was op het laatst ook zo traag dat dat gewoon niet meer kon. Denk niet dat ik dat met mn S3 haal. Al is het maar dat de bouwkwaliteit ook minder is dan een iPhone.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 28-08-2014 12:06 ]

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Na hoeveel tijd gaan jullie hem vervangen (voor een iPhone of voor een ander Android toestel)?
Ik heb hem ook nu exact 2 jaar geleden aangeschaft icm een abonnement, stap over een maandje over naar een sim-only omdat ik nu nog helemaal tevreden ben over het toestel. Het is jammer dat er geen KitKat van Samsung zelf meer komt, maar het verschil tussen JellyBean en KitKat is toch minimaal.
Mocht straks Android L uitkomen met veel vernieuwingen, dan gooi ik er waarschijnlijk een Custom ROM op en verwacht ik er nog zeker 1 jaar of misschien wel 2 mee te kunnen doen. Het toestel was en is nog steeds qua hardware gewoon een heel goed product.
Als 4G een grote vlucht neemt, het toestel versleten is, of er geen custom ROMs meer uit zullen komen zal ik pas upgraden.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 20:15
Ik heb een vraagje. Mijn vriendin heeft nu een dik halfjaar de S3, maar hij is behoorlijk traag vergeleken met mijn Nexus 5. Ik vermoed dat Touchwiz hier de grootste veroorzaker voor is en daarom twijfel ik of ik haar toestel moet gaan rooten en hier een custom ROM op moet zetten. Echter, ik heb dit nog nooit gedaan en ik ben bang dat ik haar telefoon hierdoor 'brick'.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn die deze telefoon geroot hebben en of dit voor een groot verschil in snelheid (animaties, laadtijden, etc.) heeft gezorgd? Als het verschil in snelheid niet zo groot is neem ik liever niet het risico.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Met rooten alleen zal die niet sneller worden. Met een custom rom waarschijlijk wel iets. Op www.cyanogenmod.org staat een installer waarmee het allemaal vrij makkelijk gaat. Weet alleen niet zeker of de S3 in het rijtje van ondersteunde toestellen staat.

Signature

Verwijderd

Belecthor schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:30:
Ik heb een vraagje. Mijn vriendin heeft nu een dik halfjaar de S3, maar hij is behoorlijk traag vergeleken met mijn Nexus 5. Ik vermoed dat Touchwiz hier de grootste veroorzaker voor is en daarom twijfel ik of ik haar toestel moet gaan rooten en hier een custom ROM op moet zetten. Echter, ik heb dit nog nooit gedaan en ik ben bang dat ik haar telefoon hierdoor 'brick'.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn die deze telefoon geroot hebben en of dit voor een groot verschil in snelheid (animaties, laadtijden, etc.) heeft gezorgd? Als het verschil in snelheid niet zo groot is neem ik liever niet het risico.
Het snelheidsverschil is idd niet zo groot, daarnaast heb je kans dat bepaalde dingen niet of niet goed meer werken, ik zou hem lekker stock houden.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 20:15
Als het verschil niet zo groot is, dan houd ik de S3 maar stock. Bedankt voor de antwoorden!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Belecthor schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:50:
Als het verschil niet zo groot is, dan houd ik de S3 maar stock. Bedankt voor de antwoorden!
Je kan hem gewoon stock houden en bijvoorbeeld de Google Now Launcher gebruiken (of een ander alternatief zoals Nova), die is (vind ik) een stuk vlotter dan Touchwiz. Google Play: Google Now Launcher

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Je geeft zelf al het antwoord. Je bent nog steeds tevreden met je toestel en vindt het nog snel genoeg.
Waarom niet gewoon wachten tot je echt problemen krijgt of hem te langzaam vindt worden.

Een toestel vervangen daar zit geen termijn op. De meeste vervangen het toestel niet omdat hij te traag is maar omdat het abbo afloopt en ja dan is het toch weer leuk om iets nieuwe te nemen >:) , ipv een goedkoop sim only te nemen. Achteraf denk je vaak ik had net zo goed de vorige kunnen houden. Het nadeel van Android/IOS wat je ook koopt het blijft op het uiterlijk na bijna hetzelfde uitzien.

Dus je zal zelf een keuze moeten maken of je toe bent aan een nieuwe of dat je gewoon nog steeds kunt genieten van de S3 wat verder een prima toestel is toch.

Verwijderd

da_Mastah schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:08:
[...]
Ik heb hem ook nu exact 2 jaar geleden aangeschaft icm een abonnement, stap over een maandje over naar een sim-only omdat ik nu nog helemaal tevreden ben over het toestel. Het is jammer dat er geen KitKat van Samsung zelf meer komt, maar het verschil tussen JellyBean en KitKat is toch minimaal.
Mocht straks Android L uitkomen met veel vernieuwingen, dan gooi ik er waarschijnlijk een Custom ROM op en verwacht ik er nog zeker 1 jaar of misschien wel 2 mee te kunnen doen. Het toestel was en is nog steeds qua hardware gewoon een heel goed product.
Als 4G een grote vlucht neemt, het toestel versleten is, of er geen custom ROMs meer uit zullen komen zal ik pas upgraden.
Wees blij dat 4.3 het eindstation voor de S3 is, want met KitKat zou de batterij zeker korter mee gaan, kijk maar naar de S4.
Ik kom van een S2 af en daar was de laatste 4.1.2 een ramp qua batterijduur.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Ik heb 4.4 op m'n S3 staan (Cyanogenmod, en daarvoor OmniROM) maar batterijduur is gewoon nog steeds prima hoor, haal een volle dag zelfs met Google Now en location reporting aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:05:
Ik heb 4.4 op m'n S3 staan (Cyanogenmod, en daarvoor OmniROM) maar batterijduur is gewoon nog steeds prima hoor, haal een volle dag zelfs met Google Now en location reporting aan.
Dat zal best maar ik hou het bij stock 4.3 omdat het doet wat het moet doen, en daarnaast ben ik geen zware gebruiker.

Verwijderd

MikeOO schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:58:
[...]

Je geeft zelf al het antwoord. Je bent nog steeds tevreden met je toestel en vindt het nog snel genoeg.
Waarom niet gewoon wachten tot je echt problemen krijgt of hem te langzaam vindt worden.

Een toestel vervangen daar zit geen termijn op. De meeste vervangen het toestel niet omdat hij te traag is maar omdat het abbo afloopt en ja dan is het toch weer leuk om iets nieuwe te nemen >:) , ipv een goedkoop sim only te nemen. Achteraf denk je vaak ik had net zo goed de vorige kunnen houden. Het nadeel van Android/IOS wat je ook koopt het blijft op het uiterlijk na bijna hetzelfde uitzien.

Dus je zal zelf een keuze moeten maken of je toe bent aan een nieuwe of dat je gewoon nog steeds kunt genieten van de S3 wat verder een prima toestel is toch.
Enkele zaken waar ik niet zo blij van word:

- Bouwkwaliteit is ronduit slecht. Ik bepamper mijn telefoon en gebruikte hem in het begin met case + screenprotector. Dan deed ik case eraf en voelde het als nieuw aan en nu maar screenprotector niet vervangen. Wat ik nu wel heb is een lensglaasje die volledig bekrast is, een achterkant die mat is van de krassen en aan de linkeronderhoek brokkelt de 'trim' af. De achterkant zit ook altijd onder de vingerafdrukken.

- Vertragen. Touchwiz houdt het toestel toch wel erg tegen. Custom ROMs bieden hier geen oplossing vind ik. Bij OmniROM heb ik voortduren random reboots (niet handig als je te laat komt in de les omdat je wekker niet afging omdat je telefoon uitgevallen was), CM faalt dan weer op vlak van batterij.

Er zijn natuurlijk ook heel wat zaken waar ik wel blij mee ben:

- De algemene snelheid waarmee apps draaien.

- Battery life. Ik haal ongeveer 3u30 screen on en daarmee kom ik mooi de dag door.

Op zich dus niet echt redenen om hem weg te doen. Het is echter vooral het feit Android vs iOS die me doet twijfelen. Ik wacht sowieso nog even de iPhone 6 voorstelling af en hak dan knopen door. Eventueel kan de S3 dan naar mijn moeder (die nu een Xperia Miro heeft). Zij kan daar nog makkelijk 2 jaar gebruik uit halen, want ze stuurt alleen maar wat berichten en belt ermee. Eventueel eens internetten of een mailtje lezen.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heeft iemand die aan swipen doet ook last van slechtere swipe functionaliteit sinds de laatste algemene update? Net of hij het hele swipe geheugen geleegd heeft waardoor haha en dat soort dingen niet meer herkend worden. Bovendien herkent hij vrij eenvoudige woorden niet meer zoals 'is'. Als ik dat swipe kan ik kiezen uit bijv. ia ijs OS .

Overigens nu ik hier toch post... Hoe kun je van het irritante hoofdlettergebruik af bij het swipen? Als ik midden in een zin het woord 'ik' swipe maakt hij er Ik van.

Verder niet zo handig in die dingen. Ik swype/swipe in alle apps zoals nummi, wordfeud, whatsapp enzo. Allemaal maken ze dezelfde fouten, dus ze zullen allemaal gebruik maken van standaard SG3 swype functionaliteit?

[ Voor 17% gewijzigd door FunkyTrip op 28-08-2014 16:55 ]

Dit dus.

• flippiej
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:09:
[...]

Enkele zaken waar ik niet zo blij van word:

- Bouwkwaliteit is ronduit slecht. Ik bepamper mijn telefoon en gebruikte hem in het begin met case + screenprotector. Dan deed ik case eraf en voelde het als nieuw aan en nu maar screenprotector niet vervangen. Wat ik nu wel heb is een lensglaasje die volledig bekrast is, een achterkant die mat is van de krassen en aan de linkeronderhoek brokkelt de 'trim' af. De achterkant zit ook altijd onder de vingerafdrukken.

- Vertragen. Touchwiz houdt het toestel toch wel erg tegen. Custom ROMs bieden hier geen oplossing vind ik. Bij OmniROM heb ik voortduren random reboots (niet handig als je te laat komt in de les omdat je wekker niet afging omdat je telefoon uitgevallen was), CM faalt dan weer op vlak van batterij.

Er zijn natuurlijk ook heel wat zaken waar ik wel blij mee ben:

- De algemene snelheid waarmee apps draaien.

- Battery life. Ik haal ongeveer 3u30 screen on en daarmee kom ik mooi de dag door.

Op zich dus niet echt redenen om hem weg te doen. Het is echter vooral het feit Android vs iOS die me doet twijfelen. Ik wacht sowieso nog even de iPhone 6 voorstelling af en hak dan knopen door. Eventueel kan de S3 dan naar mijn moeder (die nu een Xperia Miro heeft). Zij kan daar nog makkelijk 2 jaar gebruik uit halen, want ze stuurt alleen maar wat berichten en belt ermee. Eventueel eens internetten of een mailtje lezen.
Of je hem weg doet is een persoonlijke keuze inderdaad ;) Wij kunnen alleen maar zeggen hoe wij de situatie voor onszelf inschatten en wat voor gewicht wij aan dergelijke factoren geven.

Bouwkwaliteit heb ik zelf verder nooit last van... ik heb er een fatsoenlijke hoes omheen en in de 2 jaar dat ik hem nu heb, heb ik nog geen krasje op mn scherm of achterkant gekregen (behalve de haarscheur die er vorige maand opeens zat :P)

Touchwiz is een sloom ding waar ik zelf blij mee ben dat ik hem niet meer heb. Ik zit zelf op custom 4.4.4 van archidroid (op basis van cyanogenmod) met daarbij de Google Launcher en ik merk qua batterijverbruik geen verschil met stock. Ik zou zelfs bijna willen beweren dat de batterij langer meegaat dan voorheen ;) Sneller is hij ook zeker dan stock dus voor mij alleen maar pluspunten, maar dit soort dingen verschillen ook nog wel per S3 of hij het goed doet of niet. Daarnaast gebruik ik door het rooten nu ook apps als Greenify, waardoor je je batterijverbruik alleen nog maar verder verbeterd.

Aangezien mn mobiel sneller is dan wanneer dan ook in de afgelopen 2 jaar, batterij ook nog ruim voldoende meegaat (en dat kan altijd vervangen worden voor 30 euro voor een betere accu) en mn mobiel zelf er ook nog steeds vlekkeloos uitziet zie ik zelf geen enkele reden om hem voor minstens 300 euro te moeten vervangen voor iets anders in het komende jaar.

Een nieuw speeltje is altijd leuk ;) Maar voor mij is het volgens mij wat overbodig.
Hoe dan ook zoals ik al zei, dat is iets persoonlijks.... als je puur een excuus zoekt om een nieuw mobieltje te kunnen kopen en je S3 bij een familielid te kunnen dumpen dan moet je dat vooral doen :P

Verwijderd

Archidroid, Slimkat, Supernexus, CM, Omni, Greenify, stock rom met Xposed, heb het al allemaal geprobeerd, maar wegens slechte ontvangst in gebied waar ik studeer, loopt batterij erg snel leeg. Daar heb ik geen oplossing gevonden. Andere launcher verhelpen ook al wat, maar ik keer altijd terug naar de stock omdat die het meest ingebakken zit (misschien raar gezegd).

Hoe dan ook zie ik wel in dat het niet noodzakelijk is. Zoals al gezegd, ik wacht release van iPhone 6 (en eigenlijk ook Note 4 :D) af en zie dan wel.

• flippiej
Klinkt alsof een nieuw mobieltje daar dan ook niet tegen zou helpen. Koop een grotere batterij ;)

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
RAAF12 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:55:
Met een tooltje is de gevoeligheid in te stellen. Zit in een softwarekit van Samsung. Kan het zo gauw niet vinden maar ff Googlen kan je zelf wel. Of Techrepair het laten oplossen.
Ik heb even zitten Googlen, maar kan het niet vinden. Enig idee hoe die softwarekit heet?

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuitarJJ schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:40:
[...]
Ik heb even zitten Googlen, maar kan het niet vinden. Enig idee hoe die softwarekit heet?
Als ik je probleem nog eens lees krijg ik het vermoeden dat dit softwarematig niet op te lossen is, maar dat het een mechanisch probleem is, ik zou gewoon terug gaan naar die reparateur.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 21:02

AvK

Ready Set Go

Zelf heb ik de S3 nu een klein half jaar. Van de baas gekregen ter vervanging van mijn geheel versleten oude Nokia. Ondanks dat het model nu 2 jaar oud is doet hij voor mijn gevoel niet direct onder voor andere Smart Phones. Als ik een collega met een iPhone zie moet ik bijna lachen om de kleine schermpjes en de kinderachtige Teletubbie kleuren. En ze hebben allemaal (mijn collega's) al 1 of meerdere keren het scherm kapot gehad, barsten in het glas bedoel ik. En het zijn echt geen rouwdouwers die collega's. Ter bescherming heb ik er zo'n rubberen / plastic hoesje omheen. Dus kan de S3 nooit rechtstreeks op zijn scherm of lens liggen. Van die hoesjes waar flappen aan zitten of enveloppen ed vind ik vreselijk onhandig. Wat ik een van de grootste voordelen van de S3 vind is dat de camera zo ontzettend goed is. Ik fotografeer me wezenloos met dat ding. Heb er dan ook een 64Gb SD kaartje in zitten. Wat ik wel lastig vind is dat het werkgeheugen soms vol loopt. Dan is die echt niet meer vooruit te branden. De Clean Master App wordt dan ook regelmatig door mij gebruikt. En ik start hem gemiddeld 1x in de week opnieuw op. Doet ook wonderen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
AvK schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:24:
Wat ik wel lastig vind is dat het werkgeheugen soms vol loopt. Dan is die echt niet meer vooruit te branden. De Clean Master App wordt dan ook regelmatig door mij gebruikt. En ik start hem gemiddeld 1x in de week opnieuw op. Doet ook wonderen.
De home-knop ingedrukt houden en dan rechtsonder op dat kruisje drukken (alles afsluiten) is toch hetzelfde? Bij mij is ie daarna weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Nee, dat is niet hetzelfde. Wat je dan doet is Task Killen. Als ik Clean Master gebruik blijven de Tasks staan. CM schoont geheugen op wat niet ter zake doend is. Cache opschonen, rommel bestanden opruimen ed. Handige app met virus scanner. Probeer het maar eens. Echt een slim gemaakt dingetje.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Laatst online: 27-08 23:07
Heb net een nieuwe S3 en toen ik gisteravond ging slapen was de batterij nog over de 40%, toen ik vanochtend wakker werd was hij 4%... Oorzaak; Android media-server. Waar kan dit ineens vandaan komen en is er een oplossing voor? Ik sluit elke avond alle apps af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Er zijn nogal verschillende oorzaken te vinden blijkbaar.

Sommigen blamen google currents (is tegenwoordig Kiosk volgens mij), maar meer verhalen wijzen richting corrupte muziekbestanden of gedownloade afbeeldingen.

Bestanden verplaatsen naar je sd-kaart of gedownloade afbeeldingen verwijderen, of je sd-kaart unmounten zijn een aantal opties die mogelijk zouden helpen volgens sommigen. Ook kan je kijken of je muziek/afbeeldingen hebt die 0KB zijn en die verwijderen. Volgens mij is dit laatste de enige echte fix en zijn de rest meer work-arounds van dit probleem. Als je echter gigantische hoeveelheden aan foto's en muziek op je mobiel hebt staan, kan dat wel wat tijdrovend gaan zijn.

Mocht je er allemaal geen zin in hebben om veel uit te proberen dan kan je ook nog deze app installeren die media-server sowieso voor je killed :P Heb je alleen wel root-access voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
flashingst schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:53:
Heb net een nieuwe S3 en toen ik gisteravond ging slapen was de batterij nog over de 40%, toen ik vanochtend wakker werd was hij 4%... Oorzaak; Android media-server. Waar kan dit ineens vandaan komen en is er een oplossing voor? Ik sluit elke avond alle apps af.
Dat komt dat je toestel nieuw heb opgestart. Android media server zoekt nogal veel informatie op. Na een week of twee heb je daar, als het goed, is geen last meer van.
Dit heb ik ook altijd gehad met de stockrom als ik hem terug zet naar fabrieksinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het kan komen door opnieuw opstarten wanneer je veel media op de teleoon hebt staan, corrupte bestanden maar de kans is ook behoorlijk dat je een defecte of corrupte SD kaart in je telefoon hebt zitten wanneer dit vaker voorkomt. Mocht het inderdaad vaker voorkomen dan zou je het eens kunnen testen zonder media files en zonder SD card. Redelijke kans dat het euvel dan is verholpen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi, ik zie her en der dat de S III sinds dit jaar een opvolger genaamd S III Neo heeft. ;)
Ik weet dat de S4 is de echte opvolger is van de S III. :X
Deze versie (S III Neo) heeft Qualcomm, ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal, maar de snelheid verschilt niet erg veel als van de Moto G. Ze komen helaas met benchmarks niet in de buurt van Nexus 10 (tablet). :'(
Dit bewijst dat deze quadcores (Cortex A7) van Moto G en S III Neo niet beter zijn dan de beste dualcore (Cortex A15) van Nexus 10 met name 3D games 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door MedionAkoya op 11-09-2014 22:58 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:06
MedionAkoya schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:54:
Hoi, ik zie her en der dat de S III sinds dit jaar een opvolger genaamd S III Neo heeft. ;)
Ik weet dat de S4 is de echte opvolger is van de S III. :X
Deze versie (S III Neo) heeft Qualcomm, ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal, maar de snelheid verschilt niet erg veel als van de Moto G. Ze komen helaas met benchmarks niet in de buurt van Nexus 10 (tablet). :'(
Dit bewijst dat deze quadcores (Cortex A7) van Moto G en S III Neo niet beter zijn dan de beste dualcore (Cortex A15) van Nexus 10 met name 3D games 8)7
Oh. Games draait vooral om GPU. Wat is je punt?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Als je geen waarde hecht aan G4 en je koopt een S3 Neo heb je een mooi handzaam toestel met afgeronde hoeken (lekker in je broekzak), het werkgeheugen is uitgebreid naar 1,5Gb (was 1Gb), een uitstekende camera en als besturings systeem Android KitKat. En dat voor 214 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:43:
Als je geen waarde hecht aan G4 en je koopt een S3 Neo heb je een mooi handzaam toestel met afgeronde hoeken (lekker in je broekzak), het werkgeheugen is uitgebreid naar 1,5Gb (was 1Gb), een uitstekende camera en als besturings systeem Android KitKat. En dat voor 214 Euro.
Ik ben benieuwd of deze de opvolger van KitKat "Lollipop" krijgt, of is 1,5 GB dan weer te weinig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Nas T schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 01:05:
[...]

Oh. Games draait vooral om GPU. Wat is je punt?
S III Neo, blijk niet zo goed te klinken als het is. Het is bijna net zo slecht als de Moto G die ik nu heb. :'(
Behalve dat Interactieve TV van Telfort vloeiender draait op een S III Neo dan op een Moto G. :'(
Ik zal het nooit achter komen waarom dat zo is, beiden hebben Qualcomm 400 MSM8226 :/
De vergelijking met Nexus 10 was moet ik toegeven appels met peren vergelijken. De Mali GPU van Nexus heeft 4 kernen en hoger kloksnelheid (533 MHz ipv 450).

Ontopic:

De S III Neo (GT-9301i) heeft volgens mij geen gaatje boven op de cover.De gewone S III (GT-9300) heeft dat wel.

Tot slot is aan de bovenzijde van het toestel ook nog een klein gaatje zichtbaar. Ook achter dit kleine gaatje zit een microfoon die gebruikt wordt voor active noise-cancellation, oftewel ruisonderdrukking.
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=7397

Trein?

• flashingst
  • Laatst online: 27-08 23:07
Volgens mij is de gewone S3 een stuk krachtiger qua specs dan de S3 Neo. Ik had de keuze tussen deze 2 toestellen en ben uiteindelijk voor de gewone S3 gegaan. Voornamelijk vanwege de grote community (ROMS, tweaks etc) maar ook omdat de Mali GPU van Samsung een stuk beter is dan de Adreno 305 in de Neo.

• MedionAkoya

MedionAkoya

flashingst schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:55:
Volgens mij is de gewone S3 een stuk krachtiger qua specs dan de S3 Neo. Ik had de keuze tussen deze 2 toestellen en ben uiteindelijk voor de gewone S3 gegaan. Voornamelijk vanwege de grote community (ROMS, tweaks etc) maar ook omdat de Mali GPU van Samsung een stuk beter is dan de Adreno 305 in de Neo.
Daar heb je gelijk in en verder de Exynos van S III (niet de Neo) is gebaseerd op Cortex A9 en de Snapdragon 400 Quad van S III Neo is gebaseerd op Cortex A7. :X

Trein?

• RAAF12

RAAF12

*.*

wipe of clear the cache partition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:01:
wipe of clear the cache partition
Ik heb ff terug gezocht, maar heb geen idee op welk bericht deze reactie van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 09:03:
[...]

Ik heb ff terug gezocht, maar heb geen idee op welk bericht deze reactie van toepassing is.
Ik denk dit.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou goed kunnen idd, hier blijkt maar weer dat quoten erg belangrijk kan zijn, zonder quoten is het een losse flodder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Behalve als je direct op een bericht reageert, dan is het enkel irritant om te quoten...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:07:
Behalve als je direct op een bericht reageert, dan is het enkel irritant om te quoten...
Het probleem is dat je nooit zeker weet dat je reply er direct onder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wel als je snel reageert, zie maar <G>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt naar een andere provider met een andere data-bundel, nu wil ik het dataverbruik resetten, dus op 0 zetten, maar nergens kan ik die mogelijkheid vinden.
Wie weet waar dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:45:
Ik ben overgestapt naar een andere provider met een andere data-bundel, nu wil ik het dataverbruik resetten, dus op 0 zetten, maar nergens kan ik die mogelijkheid vinden.
Wie weet waar dat kan?
Binnen het standaard datagebruik gedeelte van android kan ik daar ook geen andere optie voor vinden, naast gewoon de tabel te verslepen binnen de dagen waarvan je wil weten hoeveel je daarin verbruikt hebt.

Ik gebruik zelf al twee jaar my data manager en daar kan je zelf mooi begin van je cyclus aangeven en per dag/uur/locatie zien wat je verbruikt binnen welke app in mooie overzichtjes. Voorlopig heeft die app er voor mij nog nooit naast gezeten qua verbruik en je kan ook nog alarmpjes instellen bij het verbruik van een bepaalde hoeveelheid van je bundel, of het uitzetten van je data boven een bepaalde waarde (even goed opletten Vodafone gebruikers ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:27:
[...]
Binnen het standaard datagebruik gedeelte van android kan ik daar ook geen andere optie voor vinden, naast gewoon de tabel te verslepen binnen de dagen waarvan je wil weten hoeveel je daarin verbruikt hebt.

Ik gebruik zelf al twee jaar my data manager en daar kan je zelf mooi begin van je cyclus aangeven en per dag/uur/locatie zien wat je verbruikt binnen welke app in mooie overzichtjes. Voorlopig heeft die app er voor mij nog nooit naast gezeten qua verbruik en je kan ook nog alarmpjes instellen bij het verbruik van een bepaalde hoeveelheid van je bundel, of het uitzetten van je data boven een bepaalde waarde (even goed opletten Vodafone gebruikers ;) )
Bedankt, maar om nou een extra app daarvoor te installeren gaat mij iets te ver, daarnaast realiseer ik mij net dat over max 1 maandje het verbruik weer correct is, daar heb ik geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:45:
Wie weet waar dat kan?
Traffic counter extended, ik gebruik hem al jaren.

Google Play: Traffic Counter Extended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mooi zo, houwen zo, maar een paar regels erboven staat dat hij **GEEN** extra app wil :Y

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 23-09-2014 21:05 ]

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Iemand hier meer info over de officiele Kitkat update voor de GT-I9305 (LTE versie)? Kan er weinig over vinden ;)

• reyals
Kijk eens op sammobile

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Gisteren op de S3 van mijn vriendin een systeem update gehad maar zie totaal geen verschil ?

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:02:
Gisteren op de S3 van mijn vriendin een systeem update gehad maar zie totaal geen verschil ?
De laatste op mijn unbranded S3 is van mei 2014, nog ff gecheckt maar geen update's.

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:12:
[...]

De laatste op mijn unbranded S3 is van mei 2014, nog ff gecheckt maar geen update's.
Het gekke is dat het 4.3 was en nu nog steeds 4.3 is, de systeemupdate was ongeveer 187 mb

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:23:
[...]
Het gekke is dat het 4.3 was en nu nog steeds 4.3 is, de systeemupdate was ongeveer 187 mb
De laatste 3 waren allemaal 4.3
XXUGMK6 dec 2013
XXUGNA5 maart 2014
XXUGND5 mei 2014

Is dat toestel ook unbranded?

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:40:
[...]

XXUGMK6 dec 2013
XXUGNA5 maart 2014
XXUGND5 mei 2014

Zie net dat het XXUGNG3 is, toestel komt dus uit Duitsland.
Maar deze is al een tijdje uit, Augustus 2014

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:54:
[...]
Zie net dat het XXUGNG3 is, toestel komt dus uit Duitsland.
Maar deze is al een tijdje uit, Augustus 2014
Misschien is dat degene die wij al sinds mei hebben, want het lijkt mij sterk dat Samsung na 2,5 jaar nog update's uitbrengt.

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:17:
[...]

Misschien is dat degene die wij al sinds mei hebben, want het lijkt mij sterk dat Samsung na 2,5 jaar nog update's uitbrengt.
Tja dat moet haast wel, de tel stond ook niet op auto update.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Kon niet zou gauw een draadje vinden over Facebook Messenger. Dat vreselijke 'verplichte' ding heb ik vorige week van mijn S3 gegooid. Nu kwamen er gisteren geloof ik meerdere udate's van apps binnen waaronder een update op messenger. Dat is toch raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dan heb je hem niet verwijderd vorig week. Een app update alleen als hij op de telefoon staat, hetzij als onderdeel van je ROM, hetzij als zelf geinstalleerde app (uitgezonderd google apps)

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 03-10-2014 10:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
AvK schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:34:
Kon niet zou gauw een draadje vinden over Facebook Messenger. Dat vreselijke 'verplichte' ding heb ik vorige week van mijn S3 gegooid. Nu kwamen er gisteren geloof ik meerdere udate's van apps binnen waaronder een update op messenger. Dat is toch raar?
Facebook Messenger is een gedrocht. Vraagt onnodig veel permissies en vreet je batterij leeg. In nog geen dag was hij eraf op mijn S3 (ArchiDroid custom rom).
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:40:
[...]

XXUGMK6 dec 2013
XXUGNA5 maart 2014
XXUGND5 mei 2014

Je blijft ook voor altijd op 4.3. 4.4 is alleen voor de LTE (GT-I9305).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Bor de Wollef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:06:
Dan heb je hem niet verwijderd vorig week. Een app update alleen als hij op de telefoon staat, hetzij als onderdeel van je ROM, hetzij als zelf geinstalleerde app (uitgezonderd google apps)
Messenger staat er echt niet meer op hoor. :)
Ik draai de officiële ROM (zakelijke foon dus daar knoei ik niet mee).
Facebook zal toch niet stiekem dat ding op de achtergrond laten draaien?

[ Voor 7% gewijzigd door AvK op 03-10-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
AvK schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Messenger staat er echt niet meer op hoor. :)
Ik draai de officiële ROM (zakelijke foon dus daar knoei ik niet mee).
Facebook zal toch niet stiekem dat ding op de achtergrond laten draaien?
Dat zou me niet gigantisch verbazen. Ik heb zelf de nieuwe messenger app van facebook niet geinstalleerd, en kan daarom ook niet meer bij messenger berichten vanuit de normale app.

Als ik echter de normale app aan heb staan, mn mobiel vergrendel en er komt een PM van iemand via facebook binnen, dan zie ik dat volledige bericht + naam van de persoon gewoon in mn lockscreen :P Hoe dan ook ziet de app dus nog steeds de messenger berichten binnenkomen alleen blokkeert hij het messenger scherm binnen de app. Wie weet is het wel gefixed sinds de update die ik gister binnenhaalde, maar ik heb dit in de tussentijd wel al een paar keer zien gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door flippiej op 03-10-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:34
Sinds eind september wordt (eindelijk) de KitKat update voor de LTE versie van de S3 (i9305) uitgerold.

Ik heb hem echter nog steeds niet binnen (OTA), ook niet wanneer ik mijn toestel naar updates laat zoeken. Zijn er mensen die hem wel al binnen hebben?

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Edwin_VH schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:51:
Sinds eind september wordt (eindelijk) de KitKat update voor de LTE versie van de S3 (i9305) uitgerold.

Ik heb hem echter nog steeds niet binnen (OTA), ook niet wanneer ik mijn toestel naar updates laat zoeken. Zijn er mensen die hem wel al binnen hebben?
Hier ook nog steeds geen update naar 4.4 beschikbaar, nog steeds 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Albert020 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:22:
[...]

Hier ook nog steeds geen update naar 4.4 beschikbaar, nog steeds 4.3
Als ik zo kijk op sammobile heeft de GT-i9305 voorlopig alleen in Duitsland en Polen een update gehad naar 4.4(.4) met Duitsland in september en Polen in oktober. Afwachten voor jullie dus maar wanneer Nederland sowieso een keer aan de beurt is. Polen is wel vaak als eerste aan de beurt geweest qua updates voor de i9300 en daarna duurde de update voor Nederland toch nog wel aardig wat weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:08:
[...]
Als ik zo kijk op sammobile heeft de GT-i9305 voorlopig alleen in Duitsland en Polen een update gehad naar 4.4(.4) met Duitsland in september en Polen in oktober. Afwachten voor jullie dus maar wanneer Nederland sowieso een keer aan de beurt is. Polen is wel vaak als eerste aan de beurt geweest qua updates voor de i9300 en daarna duurde de update voor Nederland toch nog wel aardig wat weken.
Ben benieuwd of de S3-Neo versie 5 Lollipop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Voor de Neo weet ik het niet, maar volgens een vroeg bericht zou zelfs de gewone S3 (i9300) een upgrade naar Lollipop krijgen.

Uiteraard, het is een provisionele lijst, en een ETA staat er al helemaal niet bij.

Zoals het er nu uit ziet zullen de i 9305-gebruikers hun pas Kitkat krijgen nadat de Nexus gebruikers naar Lollipop werden overgezet.

(bron:
http://www.sammobile.com/...axy-s-iii-galaxy-note-ii/ )

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat de S3 i9300 die upgrade dan zou krijgen is hij inmiddels 3 jaar op de markt wat 18 maanden meer is dan hij officieel door Samsung ondersteunt wordt, ik geloof dat bericht dan ook niet, 4.4.x ging al niet eens.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Edwin_VH schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:56:
Voor de Neo weet ik het niet, maar volgens een vroeg bericht zou zelfs de gewone S3 (i9300) een upgrade naar Lollipop krijgen.

(bron:
http://www.sammobile.com/...axy-s-iii-galaxy-note-ii/ )
Haha xD kijk nog eens goed naar die bron. Dat is van een moment waarin gedacht werd dat na 4.2 als volgende versie 5.0 zou komen ipv 4.3 . Die bron is dan ook van 2 jaar geleden :P

Zelf verwacht ik dat de i9300 helemaal niets meer krijgt (naast miss een security fix ofzo voor 4.3), dat het voor de i9305 afgelopen is na de update naar 4.4.4... en tja de S3 Neo is pas net uit, dus die zal ongetwijfeld wel een keer naar lollipop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:09:
[...]
Haha xD kijk nog eens goed naar die bron. Dat is van een moment waarin gedacht werd dat na 4.2 als volgende versie 5.0 zou komen ipv 4.3 . Die bron is dan ook van 2 jaar geleden :P

Zelf verwacht ik dat de i9300 helemaal niets meer krijgt (naast miss een security fix ofzo voor 4.3), dat het voor de i9305 afgelopen is na de update naar 4.4.4... en tja de S3 Neo is pas net uit, dus die zal ongetwijfeld wel een keer naar lollipop gaan.
Je hebt helemaal gelijk, totaal vergeten naar een datum te kijken wat ik meestal wel doe, maar ik geloofde het toch al niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Laatst online: 15-09 23:39
Vraagje: hoe kan ik HERE (beta) op m'n S3 krijgen? Ik wilde HERE beta downloaden, om te kijken of dit als volwaardige navigatie-app te gebruiken is, maar krijg het niet gedownload uit de Galaxy Apps Store van Samsung. Account gemaakt, pagina van HERE benaderd via m'n S3, maar ik kan alleen aanklikken ''Hoe ophalen?" waarna ik de melding krijg "Download de toepassing via het apparaat"... hier word ik niet veel wijzer van.

Iemand enig idee? Of zelfs succesvol geweest in zijn/haar poging HERE op een S3 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Werkt hier goed op een s3 met neatrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Laatst online: 15-09 23:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik was na ruim twee jaar intensief gebruuik eigenlijk al een opvolger aan het uitzoeken door steeds toenemende traagheid en hoog batterijverbruik. Als laatste poging een factory reset gedaan en google launcher geinstalleerd. Wat een verademing, het toestel is net zo snel als een nieuw toestel met een flink aantal apps geinstalleerd. Ook het batterijverbruik is weer 'normaal'.

Ik heb nooit een hoesje gebruikt, maar het scherm bevat heel weinig verbruikssporen. Alleen de bezel heeft wat krasjes door enkele valpartijen. Functioneel voegt een nieuw toestel niets toe, ik blijf deze nog maar even gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Verdorie, verdorie, verdorie...

Heb eergisteren de Duitse KitKat firmware van Sammobile op de 9305 gezet. (Odin)

Alles leek normaal, tot ik zag de de Wifi niet naar behoren werkt. Ik krijg voortdurend een 'opgeslagen, beveiligd' resultaat, maar er wordt geen verbinding gemaakt.

Het signaal wordt wel herkend (Signaalsterkte: erg sterk), maar een verbinding wordt niet tot stand gebracht.

Ik heb dan getracht er terug jellybean op te flashen (Odin), maar noch de Franse, nog de universele versie werken (Odin: succes:0/failed:1).

Zelfs nog gepoogd om er Cyanogenmod op te zetten (waarvoor ik de tel heb geroot en er de laatste CWM recovery heb gezet), maar noch de 11 (nightly) noch de 10.1 (stable) bieden soelaas.

Ondertussen is door het rooten de Knox counter op 1 gezet, en ben ik waarschijnlijk garantie kwijt. :-(

Op internet naar oplossingen gezocht, maar helaas, geen enkele werkende gevonden (service mode; instellingen op router...).

Het probleem doet zich voor thuis, op beide routers, alsook op het werk, waar er 3 routers staan.

Heeft iemand gelijkaardige problemen, al dan niet na update, en/of evt een oplossing.

Ik zou U dankbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Klinkt verdacht veel als een efs probleem, heb je er een backup van?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Er komt op mijn dochter haar S3 mini een update binnen. Ik dacht laat ik eens kijken op mijn 'echte' stock S3. En ja hoor. Er komt een update binnen. Net geen 82Mb. Ben benieuwd......... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:41:
Er komt op mijn dochter haar S3 mini een update binnen. Ik dacht laat ik eens kijken op mijn 'echte' stock S3. En ja hoor. Er komt een update binnen. Net geen 82Mb. Ben benieuwd......... :X
Ik natuurlijk ook gelijk ff kijken, en ja hoor 81,66 MB, ben benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hoeraaaaaa, KIT KAT!

;)

Volgens mij iets met Samsung GO. Mijn icoontjes zijn verschoven. Maar kan nog niet direct vinden wat er veranderd is. Na de herstart werden wel direct diverse apps geupdate. Maar dat gebeurt wel vaker na een herstart. Kom er nog wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:23:
Hoeraaaaaa, KIT KAT!
;)
Volgens mij iets met Samsung GO. Mijn icoontjes zijn verschoven. Maar kan nog niet direct vinden wat er veranderd is. Na de herstart werden wel direct diverse apps geupdate. Maar dat gebeurt wel vaker na een herstart. Kom er nog wel achter.
Viel me wel op dat onder "toestel-info" veel minder info staat.

Buildnummer i9300XXUGNJ2
CSC version i9300PHNGNJ1

Die laatste heb ik via "Phone info"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wat is er volgens jou veranderd?

[ Voor 255% gewijzigd door AvK op 31-10-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:38:
Wat is er volgens jou veranderd?
Wat ik hierboven al schreef, maar verder heb ik nog niets kunnen ontdekken, als ik wat tegenkom meld ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast vind ik het wel netjes van Samsung dat ze na 2,5 jaar nog een update uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 23:26
update komt hier nu ook binnen, ben benieuwd wat er gaat veranderen, had niet een update verwacht aangezien samsung aangaf dat Kit Kat niet uitgebracht werd op de S3.

hopelijk valt mijn telefoon nu ook minder uit...

Edit:
lijkt zelfs vaker uit te vallen nu

[ Voor 9% gewijzigd door Razenko op 31-10-2014 20:00 ]

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik heb de update ook binnen, maar versienummer staat nog op 4.3. Kennelijk geen kitkat, maar een beveiligingsupdate?
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support