i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Verwijderd
Nee bedankt, ik wil hem net als mijn S2 gewoon stock houden.Koldur schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:35:
[...]
Slimme zet, ik zal ook nog een aantal jaar met mijn SGS3 door gaan, zie het nut er nu niet van in om een andere te kopen, enige wat jammer is, is het gemis van 4G, maar geen super groot punt. Het is een goede telefoon, alleen is de software van Samsung niet altijd helemaal lekker, vooral de launcher, ik heb Nova Launcher (Apex of een andere bekende is ook prima) erop gezet en de Touchwiz launcher bevroren met Titanium Backup, scheelt een hoop in snelheid. Als je een andere kernel wil flashen, dan raad ik de Boeffla kernel aan.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Werken je camera en bluetooth daarmee goed? Dat is voor mij de reden om niet van stock based ROMs over te stappen. Zoals ik al eerder heb aangegeven, met een andere launcher ervaar ik in ieder geval niet de irritatie van Touchwiz, maar als CM11 ook op andere vlakker sneller reageert wil ik het wel eens proberen, maar alleen als BT en de camera goed werken.Snippertje schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:07:
Besloten om ook mijn S3 te houden voorlopig, werd alleen geen van de redraws en daarom een cyanogenmod erop gezet. Mijn god wat een verademing, alsof ik een nieuw toestel heb. Ook gelijk met de laatste versie 4.4.2 en alles loopt super soepel. Hoop dat mijn toestel nu weer een jaar of 2 mee kan
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Camera werkt prima. BT moet ik je schuldig blijven dat gebruik ik zelf nooit, ik kan het echter wel aanzetten en apparaten vinden.Koldur schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:26:
[...]
Werken je camera en bluetooth daarmee goed? Dat is voor mij de reden om niet van stock based ROMs over te stappen. Zoals ik al eerder heb aangegeven, met een andere launcher ervaar ik in ieder geval niet de irritatie van Touchwiz, maar als CM11 ook op andere vlakker sneller reageert wil ik het wel eens proberen, maar alleen als BT en de camera goed werken.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Er draaien 2 mail-apps en whatsapp en op wifi, als dat zo blijft ben ik erg tevreden, veel beter dan de S2.
Afgelopen nacht ging er in 11 uur maar 4% af.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 16:33 ]
ik had na flashen naar 4.3 en teruggaan ook dit probleem...zoeken,zoeken..MysticSnake schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:04:
Hoi. Dus mijn Samsung Galaxy SIII, met android 4.3..... Het begon op een dag dat mijn batterij leeg was, ik deed hem aan de oplader en ineens was de batterij 46%, dat klopte dus al niet. De dag erna ging hij ineens niet meer aan. Hij bleef hangen in het samsung logo, voor uren. Dus ik heb de factory reset gedaan, alle data gewiped, cache gewiped. Het hielp niet.
Vervolgens ben in naar Phonehouse gegaan, een officieel samsung service punt. Ze zijn een half uur met mijn telefoon bezig geweest en tot de conclusie gekomen dat hij hardwarematig kapot is, wellicht iets met de nand ofzo. Dus ik kan hem laten opsturen, maar aangezien ik geen garantie meer heb en wellicht het moederbord vervangen moet worden (wat 120+ euro gaat kosten) heb ik het niet gedaan.
Ik ben thuis er mee gaan experimenteren. Ik heb geprobeerd om via een sd card een rom erop te zetten, dat lukte steeds niet. Ik kreeg de melding: failed to mount /efs
Vervolgens met Odin geprobeerd, dat lukte niet tot ik de efs heb gecleared (een optie in Odin). Daarna heb ik succesvol een firmware erop gezet.
Tot mijn grote verbazing deed hij het ineens weer. De Phonehouse gasten vertellen dus onzin, niets mis met de nand en moederbord, alles werkte weer.
Maar nu komt het, je raadt het al natuurlijk: Mijn IMEI is weg. Het heeft nu de waarde: 004999010640000
Ik heb geen backup van efs of data/radio mappen. Van alles geprobeerd om mijn IMEI weer goed te krijgen (de waarde die achter de batterij staat) maar niets lukt.
Nu heb ik drie vragen:
1. Is het mogelijk om mijn IMEI te herstellen?
2. Als ik er mee naar een samsung service punt ga kunnen zij mijn IMEI herstellen?
3. Als ik hem opstuur, wil Samsung mijn IMEI dan herstellen, of weigeren ze omdat er te veel is gerommeld met mijn telefoon?
blijkt dat 4.3 de indeling efs anders neerzet.
het zipje xxemg4 ( modem) zet het weer goed voor je..weet zo niet waar ik het weg heb gehaald maar je weet nu waar(op) je moet zoeken ,
weet niet of dit bij jou ook gaat helpen maar het leest alsof dit wel eens het geval kan zijn
succes en laat maar ff weten of het heeft geholpen.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Dit klopt inderdaad, alleen heeft mysticsnake zijn efs gecleared, dus zal het nu niet werken.scorpio schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:07:
[...]
ik had na flashen naar 4.3 en teruggaan ook dit probleem...zoeken,zoeken..
blijkt dat 4.3 de indeling efs anders neerzet.
het zipje xxemg4 ( modem) zet het weer goed voor je..weet zo niet waar ik het weg heb gehaald maar je weet nu waar(op) je moet zoeken ,
weet niet of dit bij jou ook gaat helpen maar het leest alsof dit wel eens het geval kan zijn
succes en laat maar ff weten of het heeft geholpen.
Staat genoeg! Succes
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Ik draai OmniROM en zowel camera als BT werken vlekkeloos. Ik stream dagelijks muziek via BT naar m'n autoradio.Snippertje schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:53:
[...]
Camera werkt prima. BT moet ik je schuldig blijven dat gebruik ik zelf nooit, ik kan het echter wel aanzetten en apparaten vinden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Andere kabel of lader geprobeerd?sphere schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:11:
Mijn s3 begint toch steeds moeilijker te laden. Vraag me af of het nut heeft de usb poort te vervangen.
En als je het toch moet vervangen, de S3 is een populair toestel dus onderdelen ervoor kopen zal niet zo duur zijn.
sphere schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:11:
Mijn s3 begint toch steeds moeilijker te laden. Vraag me af of het nut heeft de usb poort te vervangen.
Toevoeging: andere accu? Misschien is je accu gewoon brak. Ik zou daar ook zeker naar kijken voor de eventuele oorzaak.Mizgala28 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:36:
[...]
Andere kabel of lader geprobeerd?
En als je het toch moet vervangen, de S3 is een populair toestel dus onderdelen ervoor kopen zal niet zo duur zijn.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik had dat een tweetal weken geleden ook, duurde gewoon 8 uur om op te laden, andere oplader geprobeerd en hij laadde weer prima op. Wellicht zijn de samsung laders niet van geweldige kwaliteit.sphere schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:11:
[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 14-03-2014 09:11 ]
Ik ben inmiddels al aan de derde lader voor m'n S3 en de lader van de S2 van m'n vriendin heeft het onlangs ook begeven. Conclusie: Samsung laders zijn niet geweldig.Arjant2 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:11:
[...]
Ik had dat een tweetal weken geleden ook, duurde gewoon 8 uur om op te laden, andere oplader geprobeerd en hij laadde weer prima op. Wellicht zijn de samsung laders niet van geweldige kwaliteit.
Overigens zijn de universele laders ook niet zo best, die gaan net zo vaak stuk. Die zooi komt natuurlijk allemaal uit dezelfde Chinese fabrieken waar de kwaliteit er niet toe doet, het moet gewoon zo goedkoop mogelijk

Als je 's avonds gaat slapen, kan je dan op een simpele manier instellen dat hij alleen als telefoon werkt? Dus dat niet alle piepjes en fluitjes afgaan als er weer een FB melding, mailtje, Whatsappje binnenkomt bedoel ik.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik krijg binnenkort zo'n S3. Zijn er nog specifieke zaken waar ik als nono op moet letten? Ik heb nog nooit een Smartphone gehad. Zal dit weekend dit topic ook doorscrollen maar als voorbeeld:
Als je 's avonds gaat slapen, kan je dan op een simpele manier instellen dat hij alleen als telefoon werkt? Dus dat niet alle piepjes en fluitjes afgaan als er weer een FB melding, mailtje, Whatsappje binnenkomt bedoel ik.
wifi uit zetten?
[ Voor 7% gewijzigd door beta-ark op 15-03-2014 10:44 ]
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
De S3 en nieuwere galaxy's hebben een blocking mode.AvK schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 08:39:
Ik krijg binnenkort zo'n S3. Zijn er nog specifieke zaken waar ik als nono op moet letten? Ik heb nog nooit een Smartphone gehad. Zal dit weekend dit topic ook doorscrollen maar als voorbeeld:
Oh, dat is inderdaad wel een heel erg voor de hand liggende oplossing. Dat ik dat zelf niet bedacht had.[b]beta-ark schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 10:42:
wifi uit zetten?ik gebruik wifi ook alleen maar als ik het nodig heb,tel gaat dan ongeveer 4 dagen mee!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
En kijk eens naar de app 'situations' , kan dat automatisch voor je regelen.AvK schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:50:
[...]
Oh, dat is inderdaad wel een heel erg voor de hand liggende oplossing. Dat ik dat zelf niet bedacht had.
Verwijderd
Ga er maar vanuit dat als je de S3 als smartphone wil gebruiken je hem elke dag gewoon moet opladen. Zet je alles uit en is het een ouderwetse telefoon geworden dan houdt die het inderdaad wel 4 dagen uit. In dat geval kun je natuurlijk ook een mobieltje van een paar tientjes kopen.AvK schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:50:
[...]Oh, dat is inderdaad wel een heel erg voor de hand liggende oplossing. Dat ik dat zelf niet bedacht had.
Camera werkt bij mij met Omnirom ook goed, alleen met bluetooth heb ik wat issues. Bluetooth audio werkt goed bij mij, maar met de voice verbinding naar de car-kit gaat het niet goed. Alleen de eerste call gaat goed en daarna kan ik de ander niet meer goed verstaan.(Robotvoice of erger) Na opnieuw opstarten werkt het weer 1 keer goed. Nu is omnirom nog steeds geen stable rom, dus hoop dat het beter wordt.Arfman schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:49:
[...]
Ik draai OmniROM en zowel camera als BT werken vlekkeloos. Ik stream dagelijks muziek via BT naar m'n autoradio.
Deze issue had ik ook. Dat heb ik opgelost door de 5ghz wifi uit te zetten op de S3. Nu kan ik gewoon bellen over mijn car kit. Verder vind ik omni rom aosp wel echt fijn, maar onlangs kon ik niet bellen. Toen heb ik de cache leeg moeten maken en toen kon ik weer bellen. Batterij gaat ongeveer met 2 procent per uur leeg als ik hem niet gebruik. Soms heb ik wel nog wakelocks die veroorzaakt worden door Bleutooth: nadat ik een connectie heb gehad met mijn car kit. Maar dit is heel sporadisch. Ik moet zeggen dat ik wel kan leven met de kleine nadelen. Hier krijg je namelijk wel echt een super vloeiende en mooie interface voor terug.Hurricane schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:00:
[...]
Camera werkt bij mij met Omnirom ook goed, alleen met bluetooth heb ik wat issues. Bluetooth audio werkt goed bij mij, maar met de voice verbinding naar de car-kit gaat het niet goed. Alleen de eerste call gaat goed en daarna kan ik de ander niet meer goed verstaan.(Robotvoice of erger) Na opnieuw opstarten werkt het weer 1 keer goed. Nu is omnirom nog steeds geen stable rom, dus hoop dat het beter wordt.
Edit: helaas heeft dit niet geholpen.
[ Voor 20% gewijzigd door Hurricane op 17-03-2014 17:51 ]
Gewoon het Samsung Service Center?DeeSung schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:32:
Weet iemand een shop waar je originele samsung galaxy s3 onderdelen kan kopen? Het glas van mijn scherm is gebroken en zou dit graag zelf willen vervangen. Nou heb ik op ebay gekeken voor onderdelen en nou blijken deze dus van plastic te zijn en dus fake(vandaar de prijs). Ik weet niet of iemand hetzelfde probleem als mij heeft gehad.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Wie heeft hier ervaring met haarscheurtjes i.c.m. gebroken glas en dit vervolgens succesvol laten vervangen door Samsung onder garantie...?
Anyone? Of is dit onbegonnen werk, en zal samsung dit gooien onder valschade?

Verwijderd
Ik denk dat je dat idd wel kan vergeten.Meinon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:33:
Guys,
Wie heeft hier ervaring met haarscheurtjes i.c.m. gebroken glas en dit vervolgens succesvol laten vervangen door Samsung onder garantie...?
Anyone? Of is dit onbegonnen werk, en zal samsung dit gooien onder valschade?
Het toestel is redelijk groot maar dat vind ik best fijn. Toevallig vandaag nog naast een S4 gelegd (van een collega) en tja. Er is nauwelijks verschil. Letterlijk millimeter werk.
Wat ik wel lastig vind is dat als ik de foon wil activeren / wakker maken, ik de neiging heb om mijn hand om het toestel te leggen en dus tegelijkertijd de volume knop raak. Duim zit dan op de activatie knop en mijn wijsvinger op de volume knop. Het zal wel wennen.
Het 1e krasje zit al op de achterkant trouwens. Ding is wel gevoelig voor krasjes blijkt. Stoort me verder niet hoor. Het is een gebruiksvoorwerp, een stuk gereedschap. Maar wel een heel fijn stuk gereedschap.
ik heb liever praktijk ervaringen pc freakVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:00:
[...]
Ik denk dat je dat idd wel kan vergeten.
ik DENK het namelijk ook niet... maar ja... you never know!
we blijven hopen, voordat we zelf aan de slag gaan met het scherm...!
Heb je al eens contact gehad met een service center? Als je het probleem voorlegt zijn zij degene die je antwoord kunnen geven lijkt meMeinon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:51:
[...]
ik heb liever praktijk ervaringen pc freak(waarom is het uiteindelijk toch de S3 geworden ipv nex5?)
Ja maar die worden erop getraind om gelijk nee te schudden...Koldur schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:57:
[...]
Heb je al eens contact gehad met een service center? Als je het probleem voorlegt zijn zij degene die je antwoord kunnen geven lijkt me
Dat zijn de poortwachters als het ware voor Samsung repair
Als er 1 succesverhaal is wil ik het graag weten
Want dat spaart me heel wat gekloot met een nieuw scherm.. de haarscheurtjes zitten er al in....
Heeft niemand dat geprobeerd voor die 39 euro ofzo???
Gewoon zeggen dat je onderzoek doet voor een krant of voor vara kassa.Meinon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:38:
[...]
Ja maar die worden erop getraind om gelijk nee te schudden...
Dat zijn de poortwachters als het ware voor Samsung repair![]()
Als er 1 succesverhaal is wil ik het graag weten![]()
Want dat spaart me heel wat gekloot met een nieuw scherm.. de haarscheurtjes zitten er al in....
Frozen schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:54:
[...]
Gewoon zeggen dat je onderzoek doet voor een krant of voor vara kassa.

Tja, zij zijn degene die hem zullen maken en bepalen of je moet betalen, je kan wat druk uit proberen te oefenen, maar zij bepalen het nou eenmaal. Je kan er altijd heen, kost je tijd en als je de fiets pakt geen transport kostenMeinon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:38:
[...]
Ja maar die worden erop getraind om gelijk nee te schudden...
Dat zijn de poortwachters als het ware voor Samsung repair![]()
Als er 1 succesverhaal is wil ik het graag weten![]()
Als ze zeggen dat je moet betalen en je wil dat niet, kan je altijd je fiets weer pakken en vertrekken.
Verwijderd
Nou, ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste, en daarnaast las ik teveel negatieve dingetjes over de N5.Meinon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:51:
[...]
ik heb liever praktijk ervaringen pc freak(waarom is het uiteindelijk toch de S3 geworden ipv nex5?)
De S3 bevalt uitstekend en ben nog niets negatiefs tegengekomen.
Iedere telefoon heeft wel iets negatiefs maar dat terzijde de enige echte groote voordeel van de S3 vs N5 is toch echt de SD kaart optie.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:03:
[...]
Nou, ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste, en daarnaast las ik teveel negatieve dingetjes over de N5.
De S3 bevalt uitstekend en ben nog niets negatiefs tegengekomen.
Verwijderd
1 kleine irritatie, ik heb een Telfort sim-only abo en gebruikte op mijn S2 de belstatus-app van Telfort en werkte altijd prima. Een paar dagen terug ook op mijn S3 gezet, WW ingevoerd en vinkje bij WW onthouden. Inloggen gaat de 1e keer prima en de status wordt netjes opgehaald, maar als ik even later weer die app start krijg ik de melding dat het WW fout is, WW weer invoeren en het werkt weer tot de volgende keerMizgala28 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:08:
[...]
Iedere telefoon heeft wel iets negatiefs maar dat terzijde de enige echte groote voordeel van de S3 vs N5 is toch echt de SD kaart optie.
Ik heb het WW al gewijzigd in mijn telfort maar helpt helaas niets, enig idee wat er mis gaat?
Edit;
Het blijkt aan de app te liggen, deze is voor het laatst in oktober 2012 bijgewerkt en kan niet goed om gaan met Android 4.3 en Telfort/KPN weigeren hier kennelijk iets aan te doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 11:13 ]
Verwijderd
Mijn vraag:
Is dit toestel even makkelijk te rooten en zijn er custom roms voor ? Of heb ik een miskoop gedaan op tweak gebied?
Alvast bedankt
Verwijderd
Geen enkel probleem,Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:09:
Hoy mensen ,ik heb zonet een Galaxy S3 LTE van iemand overgekocht I9305. Ik heb dat te laat gezien en het stond ook niet vermeld in de advertentie.
Mijn vraag:
Is dit toestel even makkelijk te rooten en zijn er custom roms voor ? Of heb ik een miskoop gedaan op tweak gebied?
Alvast bedankt
Ik heb ook een I9305
Verwijderd
Bedankt ,inmiddels proberen te roote met CF root,is gelukt maar KNOX strooit roet in het eten. Dus geen root.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:03:
[...]
Geen enkel probleem,
Ik heb ook een I9305
Heb KNOX geistalleerd en vervolgens verwijderd zoal in het S4 topic word aangeraden ,zonder succes.
Ik ga lekker aan de knutsel met het scherm binnenkort.
Zo een barst is irritant o mnog langer mee te lopen!
Bedankt zover guys!

Verwijderd
Praktijk ervaring als ex werknemer bij samsung: er is niks bekend over het spontaan barsten van de S3 display. Haarscheurtjes in het frame wel, hier kan je op hameren en in gelijk gesteld worden, bij haarscheurtjes word automatische het complete display vervangen (touch/lcd,frame(zijkant))Meinon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:51:
[...]
Maar doordat er nu een BARST in het display zit vervalt je garantie gewoon op dat moment.
Ze geloven doordat het geen fabricage fout is niet in het ''nachtkastje verhaal''
En zelf het glas los vervangen, je eerste keer? is af te raden... 100% zeker dat jij je display breekt. Wat je wel kan doen is een volledige display module kopen. Deze is zonder problemen binnen een paar minuten vervangen.
[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 21-03-2014 09:10 ]
Dank voor je antwoord JeroenC.JeroenC schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:09:
[...]
Praktijk ervaring als ex werknemer bij samsung: er is niks bekend over het spontaan barsten van de S3 display. Haarscheurtjes in het frame wel, hier kan je op hameren en in gelijk gesteld worden, bij haarscheurtjes word automatische het complete display vervangen (touch/lcd,frame(zijkant))
Maar doordat er nu een BARST in het display zit vervalt je garantie gewoon op dat moment.
Ze geloven doordat het geen fabricage fout is niet in het ''nachtkastje verhaal''
En zelf het glas los vervangen, je eerste keer? is af te raden... 100% zeker dat jij je display breekt. Wat je wel kan doen is een volledige display module kopen. Deze is zonder problemen binnen een paar minuten vervangen.
(trouwens, als ik het display breek, kan ik altijd nog een complete module aanschaffen, toch? Mocht Samsung dit niet willen maken voor mij
Ik denk dat hier verder een leuke rechtszaak van te maken is..
Want waar staat dat ik mijn garantie verlies als mijn telefoon een barst in het scherm heeft? Weet iemand dat?
En voorts ... breng ik mijn telefoon uitdrukkelijk ter reparatie van de haarscheur! En niet het gebroken display! Dat de bezel waar de haarscheur op zit, aan het display vast zit, en dus het hele scherm dient te worden vervangen, is niet mijn probleem, lijkt mij!
Ik ga eens contact opnemen met het Juridisch loket
Ik heb nog garantie tot okt. 2014! En daar maak ik graag aanspraak op!
ps:
als iemand wel met een niet gebrasten scherm aan komt zetten om een haarscheur te repareren, kan het wel en wordt OOK het HELE scherm vervangen ondanks dat die niets mankeerde...
dus lijkt me een kromme regel dit, die nodig eens recht gezet dient te worden!
conclusie:
Scherm wordt altijd mee vervangen. Kapot of niet! Dus waarom nu opeens wel kijken naar het feit dat hij kapot is??!
Doet me beetje denken hieraan:
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
Die haarscheur komt echt niet door de val! Dus...
[ Voor 32% gewijzigd door Meinon op 21-03-2014 14:00 ]
Succes!
Vervalt dan mijn garantie?
Ja, op het vervangen van de accu na (mitst origineel) vervalt altijd je garantie als je de andere hardware van je telefoon zelf vervangt of laat vervangen door een niet Samsung servicepunt.thechib12 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:35:
Als ik de jack aansluiting vervang mbv deze guide : http://www.ifixit.com/Gui...ssembly+Replacement/12511
Vervalt dan mijn garantie?
Ah ok. Blijkbaar heeft Vodafone ook repair points in Arnhem, knal ik daar wel een keer heen. Hopen dat ze hem daar kunnen maken. Ik kan namelijk niet 3 weken zonder een GSMMizgala28 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:45:
[...]
Ja, op het vervangen van de accu na (mitst origineel) vervalt altijd je garantie als je de andere hardware van je telefoon zelf vervangt of laat vervangen door een niet Samsung servicepunt.
Handige service van Vodafone, ik moet zelf maar kijken in Arnhem of die reparatie mogelijk is. Navraag kan er niet worden gedaan en direct contact met locatie Arnhem is ook niet mogelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door thechib12 op 21-03-2014 17:07 ]
Instellingen > Tabje ' Meer' > Applicatiebeheer > Naar rechts sliden totdat je bij ' Alles' uitkomt en S Planner opzoeken en vervolgens op uitschakelen drukken.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:01:
Mijn zoon wil de S-planner uitschakelen, verwijderen hoeft niet perse, wie weet hoe want het schijnt vrij lastig te zijn. (zonder te rooten)
Succes
Verwijderd
ik vind het nogal logisch dat een fabrikant een barst in een scherm interpreteerd als een gebruikersfout.Meinon schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:24:
[...]
Dank voor je antwoord JeroenC.
(trouwens, als ik het display breek, kan ik altijd nog een complete module aanschaffen, toch? Mocht Samsung dit niet willen maken voor mij..en wordt de eerste keer inderdaad)
Ik denk dat hier verder een leuke rechtszaak van te maken is..![]()
Want waar staat dat ik mijn garantie verlies als mijn telefoon een barst in het scherm heeft? Weet iemand dat?
En voorts ... breng ik mijn telefoon uitdrukkelijk ter reparatie van de haarscheur! En niet het gebroken display! Dat de bezel waar de haarscheur op zit, aan het display vast zit, en dus het hele scherm dient te worden vervangen, is niet mijn probleem, lijkt mij!
Ik ga eens contact opnemen met het Juridisch loket![]()
Ik heb nog garantie tot okt. 2014! En daar maak ik graag aanspraak op!
ps:
als iemand wel met een niet gebrasten scherm aan komt zetten om een haarscheur te repareren, kan het wel en wordt OOK het HELE scherm vervangen ondanks dat die niets mankeerde...
dus lijkt me een kromme regel dit, die nodig eens recht gezet dient te worden!
conclusie:
Scherm wordt altijd mee vervangen. Kapot of niet! Dus waarom nu opeens wel kijken naar het feit dat hij kapot is??!
Doet me beetje denken hieraan:
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
Die haarscheur komt echt niet door de val! Dus...
![]()
![]()
Zij kunnen immers niet weten wat er gebeurd is.Ik heb al vele toestellen gehad en nog nooit zoiets voor gehad.Je kan wel onvoorzichtig geweest zijn en laten vallen of in je kontzak en gaan ziteen,wie zal het zeggen. jekan van samsung niet verwachtten dat ze dit onder garantie herstellen.
Stel je in hun plaats,wat zou jij doen ?
+1, om dit juridisch te forceren is echt de Nederlandse bureaucratie ten top. Verantwoordelijkheid ligt altijd bij iemand anders!Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:02:
[...]
ik vind het nogal logisch dat een fabrikant een barst in een scherm interpreteerd als een gebruikersfout.
Zij kunnen immers niet weten wat er gebeurd is.Ik heb al vele toestellen gehad en nog nooit zoiets voor gehad.Je kan wel onvoorzichtig geweest zijn en laten vallen of in je kontzak en gaan ziteen,wie zal het zeggen. jekan van samsung niet verwachtten dat ze dit onder garantie herstellen.
Verwijderd
Dat hielp helaas niet, hij gebruikt Google-agenda en s-planner gooide roet in het eten qua sync, toen hij Samsung calender sync adapter uitzette was het probleem opgelost.Freedomfighter schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:21:
[...]
Instellingen > Tabje ' Meer' > Applicatiebeheer > Naar rechts sliden totdat je bij ' Alles' uitkomt en S Planner opzoeken en vervolgens op uitschakelen drukken.
Succes
Als je het zo uit zijn verband rukt, dan geef ik je gelijk beste ludoke1955...gebruiksfouten zijn gebruiksfouten.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:02:
[...]
ik vind het nogal logisch dat een fabrikant een barst in een scherm interpreteerd als een gebruikersfout.
Maar mijn vraag is... het scherm wordt in geval van haarscheurtjes ALTIJD meevervangen door samsung!
TENZIJ je scherm is gebarsten....
Waarom dan opeens zo hypocriet doen als het scherm is gebarsten....??? Denk ik dan...
Of vind je dit onlogisch wat ik nu stel?
Of snap je niet wat ik bedoel? (Kan natuurlijk ook...)

Verwijderd
Ik zie het zo;Meinon schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:56:
[...]
Als je het zo uit zijn verband rukt, dan geef ik je gelijk beste ludoke1955...gebruiksfouten zijn gebruiksfouten.
Maar mijn vraag is... het scherm wordt in geval van haarscheurtjes ALTIJD meevervangen door samsung!
TENZIJ je scherm is gebarsten....
Waarom dan opeens zo hypocriet doen als het scherm is gebarsten....??? Denk ik dan...
Of vind je dit onlogisch wat ik nu stel?
Of snap je niet wat ik bedoel? (Kan natuurlijk ook...)
Je weet waarschijnlijk al langer dat die haarscheurtjes er zaten maar stoorde je er niet echt aan, je scherm gaat kapot en denkt, hèè ik heb ook haarscheurtjes en als ik dat laat herstellen onder garantie heb ik gelijk een nieuw scherm, jaja Samsung is wel goed maar niet gek.
ludoke1955 rukt het niet uit zijn verband maar heeft gewoon gelijk.
Verwijderd
Dank UVerwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:11:
[...]
Ik zie het zo;
Je weet waarschijnlijk al langer dat die haarscheurtjes er zaten maar stoorde je er niet echt aan, je scherm gaat kapot en denkt, hèè ik heb ook haarscheurtjes en als ik dat laat herstellen onder garantie heb ik gelijk een nieuw scherm, jaja Samsung is wel goed maar niet gek.
ludoke1955 rukt het niet uit zijn verband maar heeft gewoon gelijk.
Als je nu een leuke aanbieding tegen komt zou ik het gewoon doen.
[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 25-03-2014 23:27 ]
edit: KIES ziet nog niks
[ Voor 12% gewijzigd door bAdmuTs op 26-03-2014 21:46 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
"De software-updateservice is niet beschikbaar. Maximumaantal automatische updates is overschreden. Probeer het later of update uw apparaat met Samsung Kies (www.samsung.com/kies)"
Zal wel weer een kleine update zijn zonder merkbaar verschil.
Signature
verbeterde versie 4.3 dus.
http://www.sammobile.com/...-I9300&pcode=PHN#firmware
Verwijderd
Iemand deze al geïnstalleerd en vreemde dingen tegengekomen?ediel schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:11:
Netherlands 2014 March 4.3 I9300XXUGNA5
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
Ik krijg ook de drukte-melding, Kies installeer ik niet en wacht dus totdat het OTA wel lukt, heb geen haast.bAdmuTs schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:03:
Heb vandaag de firmware via KIES gedaan en nog niks raars gehad. Merk nog weinig verschil ten opzichte van de oude firmware, deze nieuwe is misschien ietsje sneller. Moet eigenlijk een clean install doen maar geen zin in.
Ik krijg helaas ook de drukte-melding en Kies komt weer eens niet verder dan het binnenhalen van de firmware zelf naar mn pc. Wat een verschrikkelijk programma is het toch ook.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:14:
[...]
Ik krijg ook de drukte-melding, Kies installeer ik niet en wacht dus totdat het OTA wel lukt, heb geen haast.
Morgen maar weer gewoon proberen om de update binnen te halen OTA
Zoiets zit er al in sinds Android 2.3.Raymond schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:27:
Ik loop waarschijnlijk hopeloos achter, maar ik tik net bij de toestel-info 3x op de regel met de android versie, krijg ik allemaal jelly-beans te zien
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Verwijderd
ediel schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:11:
Netherlands 2014 March 4.3 I9300XXUGNA5
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 15:17 ]
Nou kreeg ik tijdens de update een melding in beeld: Upgrade mislukt -> noodherstel uitvoeren?
Maar raar genoeg bleef de update op de achtergrond wel doorlopen en lijkt hij goed geïnstalleerd te zijn. Heb qua uiterlijk en/of functies niets nieuws kunnen ontdekken.
Even kijken of ik hem weer kan rooten
https://www.booksformanagers.nl
Verwijderd

Hij reageert veel sneller en blijft minder vaak hangen.
Verwijderd
Ben sinds donderdag aan het proberen en nu lukt het OTA eindelijk, is 32.09 MB.GuitarJJ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:30:
Na een avond/ochtend gebruik van de nieuwe firmware heb ik het gevoel dat mijn S3 een heel stuk vlotter is geworden!
Edit;
Staat erop, nu ff een paar dagen afwachten en kijken of ik ergens verschillen merk qua batterij en zo.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 14:17 ]
http://nasirtech.blogspot...xugna5-43-jelly-bean.html
Zit ik dan goed of moet ik ergens anders rekening mee houden?
Edit- Het is gelukt. Ook gelijk ff met triangle away de counter gereset.
[ Voor 10% gewijzigd door BMW_M3 op 29-03-2014 16:30 ]
Signature
OTA wil hij al helemaal niet updaten en sluit hij af met een foutmelding. Via de PC ben ik nu met de derde poging bezig om de update erop te krijgen. Het toestel staat nu in downloadmode maar maakt nog weinig aanstalten om wat te gaan doen (0%).... Gaat bij mijn Nexus toch allemaal een stuk beter/sneller.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat had niet gehoeven van mij.
Na een paar dagen telefoon geroot en Titanium backup erop gezet en een hoop Samsung spul gedeinstalleerd. Kan ik nu die update ook gewoon installeren via Odin of moet ik eerst zorgen dat de telefoon weer helemaal origineel is? Zo ja, dan wacht ik nog wel even.
Via Kies ging het up-daten in één keer goed.
De update schijnt een (stabiliteits update) te zijn en moet de telefoon geschikt maken voor
Samsung Gear apperaten.
[ Voor 0% gewijzigd door JoeCool op 30-03-2014 22:16 . Reden: Typo ]
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Als hij geroot is, is flashen via mobile odin makkelijker. Dan kan je root behouden, als je met Odin voor PC flasht, moet je na die tijd weer rootenmike123 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:42:
Ik heb mijn telefoon een paar weken geleden gekocht en er stond af fabriek al 4.3 op. Werkt prima eigenlijk.
Na een paar dagen telefoon geroot en Titanium backup erop gezet en een hoop Samsung spul gedeinstalleerd. Kan ik nu die update ook gewoon installeren via Odin of moet ik eerst zorgen dat de telefoon weer helemaal origineel is? Zo ja, dan wacht ik nog wel even.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Misschien een fabrieksreset uitvoeren?Bor de Wollef schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:28:
Gisteren een toestel via OTA geflashed. Tot nu toe eigenlijk niets opvallends gemerkt behalve dat het af en toe iets soepeler lijkt aan te voelen. Navigeren door de galerij lijkt iets sneller, opstarten van de galerij duurt nog steeds lang.
Althans ik heb dat wel gedaan. Ik heb de firmware via Odin geflashed. Enige ding dat bij mij is opgevallen is dat ik weer kan doorsturen via de functie 'Delen' in de galerij. Hij crashed altijd bij mij, maar nu is dat gefixed.
Bij mij Wifi werkt niet meer. Hangen op ip adres verkrijgen.GuitarJJ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:30:
Na een avond/ochtend gebruik van de nieuwe firmware heb ik het gevoel dat mijn S3 een heel stuk vlotter is geworden!
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Ga eens kijken naar Mobile Odin.gwystyl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:00:
[...]
Als hij geroot is, is flashen via mobile odin makkelijker. Dan kan je root behouden, als je met Odin voor PC flasht, moet je na die tijd weer rooten
Als ik kijk op de site van Samfirmware dan vind ik daar I9300XXUGNA5 maar die is van januarie en ruim 880MB groot. Dit is dus niet een update van 38 MB. Kan ik die 38MB ook ergens vinden?
Wellicht helpt het om het desbetreffende netwerk te selecteren en op 'Netwerk vergeten' te drukken.Tebbie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:11:
[...]
Bij mij Wifi werkt niet meer. Hangen op ip adres verkrijgen.
Telefoon al opnieuw opgestart?
Dan had je waarschijnlijk net zoals ik Paper Artist in applicatiebeheer uitgeschakeld, daar werd dat namelijk door veroorzaaktFreedomfighter schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:46:
[..]
Enige ding dat bij mij is opgevallen is dat ik weer kan doorsturen via de functie 'Delen' in de galerij. Hij crashed altijd bij mij, maar nu is dat gefixed.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Haha, ik had idd heel veel Samsung bloatware uitgeschakeld.temp00 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:31:
[...]
Dan had je waarschijnlijk net zoals ik Paper Artist in applicatiebeheer uitgeschakeld, daar werd dat namelijk door veroorzaakt(nu niet meer overigens)
Klopt. De firmware is pas een paar dagen geleden vrijgegeven, maar de build date is ergens in januari. Op Samfirmware staan alleen maar complete firmwares. Ik weet niet of je zo'n OTA update ergens los kan downloaden, maar dat ben ik nog nooit tegen gekomen. Ik zou gewoon de volledige firmware pakken en die naar je SD-kaart uitpakken zodat je hem kan flashen met Mobile Odin.mike123 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:57:
[...]
Ga eens kijken naar Mobile Odin.
Als ik kijk op de site van Samfirmware dan vind ik daar I9300XXUGNA5 maar die is van januarie en ruim 880MB groot. Dit is dus niet een update van 38 MB. Kan ik die 38MB ook ergens vinden?
Je moet daarna wel weer de Samsung-apps verwijderen, want die zitten uiteraard ook in de nieuwe firmware. Ik heb zelf een label aangemaakt in Titanium Backup zodat dat erg snel kan (filter op label 'bloat', daarna verwijder alle systeem-apps).
Nu vindt'ie wel wat, zal je natuurlijk net zien

[ Voor 15% gewijzigd door Raymond op 01-04-2014 12:16 ]
Yup same here. Bloatware moet dood (ook op al mn andere apparaten), maar daarvoor zijn we natuurlijk ook tweakersFreedomfighter schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:13:
[...]
Haha, ik had idd heel veel Samsung bloatware uitgeschakeld.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik zal er binnenkort eens mee bezig gaan en Mobile Odin gaan gebruiken. Kan niet meer dan fout gaan.gwystyl schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:05:
[...]
Klopt. De firmware is pas een paar dagen geleden vrijgegeven, maar de build date is ergens in januari. Op Samfirmware staan alleen maar complete firmwares. Ik weet niet of je zo'n OTA update ergens los kan downloaden, maar dat ben ik nog nooit tegen gekomen. Ik zou gewoon de volledige firmware pakken en die naar je SD-kaart uitpakken zodat je hem kan flashen met Mobile Odin.
Je moet daarna wel weer de Samsung-apps verwijderen, want die zitten uiteraard ook in de nieuwe firmware. Ik heb zelf een label aangemaakt in Titanium Backup zodat dat erg snel kan (filter op label 'bloat', daarna verwijder alle systeem-apps).
In Titanium Backup heb ik mij nooit echt verdiept dus zal alles wel weer 1 voor 1 verwijderen.
Als ik trouwens alle verwijderde apps via Titanium weer terug zet, is de telefoon dan weer origineel volgens Samsung zodat ik wel de OTA update krijg?
Denk dat ik Mobile Odin toch wel ga proberen. Omdat het kan.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support