Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

temp00 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:53:
Ja ben ik ook bang voor. Klopt dit is meer een methodiek om mass storage device te forceren wat op oude Galaxy's nog wel eens wilde werken (als ik het goed heb).
Die mass storage manier voor intern geheugen is volgens mij de camera optie. Je hebt wel programmaatjes waarmee je je sd-kaart als verwisselbare schijf kan aangeven, maar daar heb je volgens mij niets aan als je interne geheugen niet meer benaderbaar is.

Bestaan er niet gewoon recover programaatjes voor Android? Dan hoef je niet via de computer te klooien om hem überhaupt te benaderen.

Dit kan ook, maar daar is root voor nodig. Je kan natuurlijk nu rooten, je data terughalen en dan weer een stock rom flashen om weer te unrooten?

Anders zit dit er nog wel aardig uit, of deze. Bij de laatste gebruiken ze alleen wel de usb foutopsporingsmodus, dus ik verwacht dat je al zoiets geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nee idd. SD-kaart kan ik er wel uit halen en in m'n pc prikken, gaat me echt om het interne opslag geheugen van de phone zelf.

Die apps zijn vrijwel allemaal nep apps die textuele 'guides' bevatten over hoe te handelen in geval van data loss zonder dat ze uberhaupt ook maar iets van recover-functionaliteit hebben (gelijk een zooi apps reported, vind dat toch vervuiling van de app store). Er zitten hier en daar wel legit apps tussen, maar daar heb je dan weer root voor nodig en/of moet je voor betalen. Rooten ga ik niet aan beginnen.

Die één na laatste link heb je weer root nodig (geven ze zelf ook aan) en die laatste link gaat ook niet op: "Method 3. Still have problem, try to use some andorid app, detail here.".

Die usb-debugging mode waar je op veel sites over leest komt volgens mij van oudere versies van android/galaxy's waar MTP vaak als standaard communicatieprotocol werd verkozen boven mass storage mode. Met die usb-debugging was je in staat zelf te kiezen welk protocol je wilde gebruiken (mtp of usb mass storage), maar aangezien de S3 standaard al geen mass storage ondersteunt, gaat dit verhaal niet op.

Ik denk dat het gewoon niet gaat lukken, is verder ook niet zo'n ramp. Iig bedankt voor het meedenken.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Infinitive schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:34:
Ik heb sinds kort ook de 4.3 firmware op mijn S3. Ik vraag me af of het nu mogelijk is om met Bluetooth Smart apparaten te koppelen: in het bijzonder de Polar H6 hartslagband met een app zoals Endomondo. In het algemeen zijn fabrikanten karig in het specificeren welke telefoons werken als ze al iets over android vermelden. Deze nieuwe firmware is bovendien natuurlijk nog niet zo lang uit.
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden: sinds kort staat er op de Polar website dat de S3 ondersteund wordt en heb nu uit eigen ervaring ook vastgesteld dat de S3 met Android 4.3 ook daadwerkelijk met Bluetooth Smart-apparatuur samenwerkt.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Dit wordt mijn laatste Samsung! Word knettergek van alle homescreen redraws. Internet afsluiten=redraw, galerij afsluiten=redraw, spelletje afsluiten=redraw. Word het een beetje zat nu.

Standaard android 4.3.
Wipe cache haalt niets uit.
Bijna alle apps verwijderd.
Alle bijkomende samsung rotzooi uitgeschakeld.
En het blijft maar doorgaan.

Volgende stap= hamer

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
BMW_M3 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 03:45:
Dit wordt mijn laatste Samsung! Word knettergek van alle homescreen redraws. Internet afsluiten=redraw, galerij afsluiten=redraw, spelletje afsluiten=redraw. Word het een beetje zat nu.

Standaard android 4.3.

Volgende stap= hamer
lol.

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47

Standaard android 4.3.

Volgende stap= hamer
Ik raad deze stap meer aan dan jouw idee, is het meteen opgelost.

Google Play: Nova Launcher

Jammer dat Samsung nog steeds geen goede launcher kan maken, maar is simpel opgelost. Met deze launcher zal je zeker tevreden zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Koldur op 09-02-2014 11:59 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:58:
[...]

Jammer dat Samsung nog steeds geen goede launcher kan maken, maar is simpel opgelost. Met deze launcher zal je zeker tevreden zijn.
Helemaal mee eens, heb ook gedaan en gelijk erg tevreden met Nova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Ik heb een vaag probleempje.

Sinds een week heb ik een (-1) icon boven mijn mail app in het homescreen.
Je weet wel, zo'n oranje bolletje rechtsbovenaan het appje waar normaal gesproken een 1 staat als er een nieuwe notificatie is.
Het lijkt er op dat hij een mailtje tekort komt dus.

Heb al cache van de mail gewist en gereboot, maar het -1 dingetje blijft toch steeds maar weer terug komen.
Iemand een idee of ook last hiervan gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:32:
[...]

Helemaal mee eens, heb ook gedaan en gelijk erg tevreden met Nova
Ik moet zeggen dat ik eerst heel sceptisch was over deze optie, maar ik begon me ook steeds meer te ergeren aan de traagheid van de TouchWiz launcher dus heb ik het toch maar geprobeerd. Het snelheidsverschil is echt heel groot; ik vind het echt beschamend voor Samsung dat ze hun launcher niet wat snappier weten te maken.
Ik heb wel het idee dat het sinds 4.3 erger is geworden, want tot december vorig jaar vond ik het nog heel acceptabel. Ik heb gisteren toevallig weer even met mijn oude telefoon gespeeld, een Galaxy S II met de laatste stock rom. De Android versie daarvan is 4.1.2 en die telefoon lijkt maar marginaal langzamer dan de S III. Op basis van de pure rekenkracht zou dat niet mogelijk moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

Standaard android 4.3.

Volgende stap= hamer
Je kan ook de mogelijkheden van een custom ROM gaan bekijken. Misschien wil je dan niet anders meer :P
[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Koldur schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:58:
[...]

eens! ik ben een zeer tevreden gebruiken van Apex
Google Play: Apex Launcher

die TouchWiz flauwekul van Samsung is echt drama maar er zijn zat goede launchers die nooit een redraw hebben.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:36
aardbeix15 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:21:
[...]

eens! ik ben een zeer tevreden gebruiken van Apex
Google Play: Apex Launcher

die TouchWiz flauwekul van Samsung is echt drama maar er zijn zat goede launchers die nooit een redraw hebben.
Ik gebruik op mijn tablet (Asus TF101 met KatKiss 4.4.2) de Apex launcher en op mijn SIII gebruik ik Nova.
Beide bevallen ze mij zeer goed. Je kan ook een backup maken van je instellingen en die later weer terugzetten als je van alles hebt aangepast en het bevalt niet zo.
Het bevalt mij het meest dat je bij de programma's verticaal kan scrollen. Dat naar links en rechts bladeren vind ik niks. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Apex is inderdaad ook een goed alternatief, maar voor mij persoonlijk heeft Nova een wat mooiere vormgeving, is geen groot verschil, maar qua prestaties is het om het even.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 06:47
Zijn er mensen die ervaring hebben met het terugsturen van hun SIII naar Samsung om hun beeldscherm te vervangen?
Mijn mobiel is gevallen waardoor het scherm gebarsten is. Nu kan ik hem terugsturen naar Samsung waarna ik een prijsopgave krijg, maar als ik er niet mee akkoord ga dien ik alsnog even rond de vijftig euro over te maken.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ook wel eens een gebarsten scherm hebben gehad en wat zij in dat geval deden en wat de kosten daarvan waren. Zo weet ik of het de moeite loont om hem op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18
Zoek een Samsung service center in de buurt op...

http://www.google.nl/url?...g2=hKi0LT3pAFpptbpVLzs-WA

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Ja klopt dat terugsturen via samsung had ik ook gevonden, maar dan geven ze aan dat ze ongeveer 50 euro onderzoekskosten rekenen als ik het niet laat repareren. Terwijl ik het af laat hangen van het reparatiebedrag of ik het de moeite waard vind om te repareren.
Ben meer op zoek naar wat anderen hiervoor betaald hebben of alternatieven om het te laten repareren.
Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 07:02
Hebben jullie ook problemen met de synchronisatie van je agenda (outlook 2010) met kies v3.0?
Hij lijkt het goed te doen maar opeens stop kies met synchroniseren en zijn niet alle agenda items gesynchroniseerd (firmware 4.3).

Iemand toevallig een oplossing of een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Mahone schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Ja klopt dat terugsturen via samsung had ik ook gevonden, maar dan geven ze aan dat ze ongeveer 50 euro onderzoekskosten rekenen als ik het niet laat repareren. Terwijl ik het af laat hangen van het reparatiebedrag of ik het de moeite waard vind om te repareren.
Ben meer op zoek naar wat anderen hiervoor betaald hebben of alternatieven om het te laten repareren.
Toch bedankt.
Zoek een KPN XL Business centre op in de buurt, die repareren het voor €120,- met een origineel scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Scipionyx schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:56:
[...]

Je kan ook de mogelijkheden van een custom ROM gaan bekijken. Misschien wil je dan niet anders meer :P
[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Of probeer via ODIN de orginele ROM nog een keer te flashen. De ROM kan je vinden op Sammobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Koldur schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:20:
[...]

Zoek een KPN XL Business centre op in de buurt, die repareren het voor €120,- met een origineel scherm.
Bedankt, hier ga ik nog even overna denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoon heeft sinds een paar dagen ook een S3 met 4.1.2 er op, dit wil hij voorlopig zo houden.
Maar nog voor hij het updaten kon uitzetten kreeg hij al een melding van een update, het probleem is dat hij die melding niet weg krijgt als notificatie.
Iemand enig idee hoe dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:05:
Mijn zoon heeft sinds een paar dagen ook een S3 met 4.1.2 er op, dit wil hij voorlopig zo houden.
Maar nog voor hij het updaten kon uitzetten kreeg hij al een melding van een update, het probleem is dat hij die melding niet weg krijgt als notificatie.
Rooten (kost je garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn beiden tegen rooten, dus als dat de enige manier is, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 18:17
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:05:
Mijn moeder had dit probleem ook. De oplossing heb ik al eerder het gegeven in dit forum (root is niet nodig). Ik typ dit nu op m'n telefoon, dus zoek even naar mijn vorige post...

Gevonden:

eerst automatische update uitzetten. Dan blijf je nog wel de melding houden.
Vervolgens heeft ze haar telefoon (onbewust) helemaal leeg laten lopen (zodat die dus uitging) en daarna kreeg ze de melding niet meer.
Misschien het proberen waard?

[ Voor 18% gewijzigd door lausemaus op 15-02-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lausemaus schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:09:
[...]
Mijn moeder had dit probleem ook. De oplossing heb ik al eerder het gegeven in dit forum (root is niet nodig). Ik typ dit nu op m'n telefoon, dus zoek even naar mijn vorige post...

Gevonden:

Vervolgens heeft ze haar telefoon (onbewust) helemaal leeg laten lopen (zodat die dus uitging) en daarna kreeg ze de melding niet meer.
Bedankt, hij gaat dit ook proberen, laat wel weten of het ook bij hem gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Wat is de reden eigenlijk dat hij 4.1.2 wil behouden?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:26:
Wat is de reden eigenlijk dat hij 4.1.2 wil behouden?
Omdat 4.3 kennelijk aardig wat problemen op kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:29:
[...]
Omdat 4.3 kennelijk aardig wat problemen op kan leveren.
Het zou kunnen, maar ik heb er hier niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hoi Hoi, niet onbekend met Tweakers wel met een S3 sinds Juli. Alles was prima ok tot de update die batterij leven ernstig aan getast heeft, nu tijd voor actie ..
Waar kan ik een veilige tutorial vinden voor het rooten van mijn 9305 ?

En is het mogelijk om het "batterij is opgeladen: signaal te verwijderen / uit te schakelen? Ik word er wakker van en wil eigenlijk het toestel niet uit zetten 's nachts..

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik heb juist de indruk dat de batterij na de update langer meegaat en over het algemeen is het ook allemaal wat sneller geworden. Dus blijkbaar bevalt het bij de een beter als bij de ander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:21:
Vreemd, ik heb juist de indruk dat de batterij na de update langer meegaat en over het algemeen is het ook allemaal wat sneller geworden. Dus blijkbaar bevalt het bij de een beter als bij de ander. ;)
Een update bevalt pas als hij geen problemen oplevert en dat is bij jou kennelijk het geval.
Helaas zijn er zat die wel problemen hebben, genoeg over te lezen op het internet maar echte oplossingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
joopdroid schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:54:
Hoi Hoi, niet onbekend met Tweakers wel met een S3 sinds Juli. Alles was prima ok tot de update die batterij leven ernstig aan getast heeft, nu tijd voor actie ..
Waar kan ik een veilige tutorial vinden voor het rooten van mijn 9305 ?

En is het mogelijk om het "batterij is opgeladen: signaal te verwijderen / uit te schakelen? Ik word er wakker van en wil eigenlijk het toestel niet uit zetten 's nachts..

Joop
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2344125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:21:
Als ik geweten had dat de update dit zou gaan betekenen had ik het nooit toegestaan, mijn toestel is praktisch waardeloos (voor mij dan) Ik loop ge hele dag met kabel of lader en pak ieder oplaad moment.
Op internet is er genoeg over te vinden maar idd zonder oplossing.
Eerst maar rooten en rom wissel toepassen.

Niemand nog een idee over het accu opgeladen geluid? Vannacht vergeten sound off te zetten en om 03:00 wakker..

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
joopdroid schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:04:
[...]

Als ik geweten had dat de update dit zou gaan betekenen had ik het nooit toegestaan, mijn toestel is praktisch waardeloos (voor mij dan) Ik loop ge hele dag met kabel of lader en pak ieder oplaad moment.
Op internet is er genoeg over te vinden maar idd zonder oplossing.
Eerst maar rooten en rom wissel toepassen.

Niemand nog een idee over het accu opgeladen geluid? Vannacht vergeten sound off te zetten en om 03:00 wakker..

Joop
Accu problemen na een update wordt negen van de tien keer veroorzaakt door een app welke niet goed werkt met de nieuwe update van Android, ligt dan dus aan de app. Volgens mij valt het probleem met de batterij drain wel mee, lees er bijna niets over, als het echt een groot probleem zou zijn had dit topic er vol mee gestaan, lees er maar twee of drie keer iemand over.

Je kan het "batterij opgeladen "geluid uitzetten, moet je je telefoon wel voor rooten. Dan in de map /system/media het bestandje verwijderen, probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Even terugkomend op mijn issue met de homescreen redraws:

Het lijkt opgelost. Heb in de app "Downloads" alle onzin(downloads) verwijderd en de browser geschiedenis schoongemaakt. Sindsdien geen redraw meer gehad.
Voorlopig maar weer blij.

(Moet toch maar een keer een Factory Reset doen in de komende weken, sinds aankoop en alle OTA updates tot nu toe nog nooit gedaan.)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
@joopdroid

Er zijn ook apps die je telefoon stil zetten voor een bepaalde tijd (hoef je niet te rooten). Bijvoorbeeld als je gaat slapen van 0:00 tot 07:00.
Je kan wel telefoon nummers aangeven die als die bellen wel gewoon geluid weergeven. App voorbeeld: Silent Time (Google Play: Silent Time)

Voor batterij problemen. Kan zijn dat Play Store de hele tijd probeert te "kijken" of er updates zijn. Heb ik ook gehad; Ik had direct na de update naar 4.3 een probleem met Play Store. Die bleef 3 apps maar downloaden en installeren. Ik heb bij app instellingen de Playstore cache gewist en terug gezet naar oude versie.
Wellicht dat dat de mogelijke oplossing is.
Bij mij werkt de S3 nu weer perfect, zonder problemen en soepeler dan voor 4.3!

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:59
Ik ben benieuwd of Android 4.4 ook naar de S3 komt, op internet vind je wel geruchten, maar het is nergens nog echt bevestigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Laatst online: 11:24

E-B

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:10:
[...]

Een update bevalt pas als hij geen problemen oplevert en dat is bij jou kennelijk het geval.
Helaas zijn er zat die wel problemen hebben, genoeg over te lezen op het internet maar echte oplossingen niet.
Bij mij heeft het ook geen problemen opgeleverd. Ik kan de "if it ain't broke don't try fix it" instelling begrijpen maar je argumentatie niet. Als je even snel googled dan zijn er ook zat bekende problemen met 4.1.2 op de SGS3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lausemaus schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Gevonden:

Helaas, bij hem is dit niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
zunrob schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:31:
Ik ben benieuwd of Android 4.4 ook naar de S3 komt, op internet vind je wel geruchten, maar het is nergens nog echt bevestigd...
Als je inderdaad de geruchten leest, zou het eind maart kunnen plaatsvinden: http://www.android.gs/sam...nd-of-march-says-insider/

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hebben jullie suggesties voor een goede aftermarket batterij? Er zijn er zoveel te koop :)

Ik heb ook gezocht naar een topic met accessoires voor de S3, maar kon die niet zo snel vinden. Murphy dicteert dat ik die ga vinden, direct na het op "plaats reactie" drukken :P

@hieronder: Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 17-02-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:23:
Hebben jullie suggesties voor een goede aftermarket batterij? Er zijn er zoveel te koop :)

Ik heb ook gezocht naar een topic met accessoires voor de S3, maar kon die niet zo snel vinden. Murphy dicteert dat ik die ga vinden, direct na het op "plaats reactie" drukken :P
Accessoires voor de Samsung Galaxy SIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds Omega 55 heb ik het probleem dat alle telefoongesprekken die ik binnen krijg ineens +31 voor het nummer hebben, waardoor ik niet meer zie wie mij belt(alle nummers in mijn adreslijst staan zonder landcode) is er een manier om dit te wijzigen, of moet ik handmatig overal +31 gaan toevoegen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Heeft iemand enig idee waar dat (A) en (1) ding voor staat binnen de muziek speler van de S3?
Rechtsboven in het plaatje..
https://onedrive.live.com...w&v=3&ithint=photo%2c.png

[ Voor 9% gewijzigd door tweegroenethee op 22-02-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19-09 15:34
Alle nummers herhalen en 1 nummer herhalen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Verkeerd!

[ Voor 97% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 24-02-2014 12:07 . Reden: verkeerde sub ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24

bAdmuTs

mAzE

Ik heb mijn telefoon nog geen jaar maar ben bang dat ik ook 2 haarscheurtjes heb aan beide zijkanten, of zijn dit gietlijntjes?

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/27xqdcg.jpg

Deukje komt door een val maar kan mij niet herinneren dat het "haarscheurtje" er toen ook al zat.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2d0f7lw.jpg

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
bAdmuTs schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:01:
Ik heb mijn telefoon nog geen jaar maar ben bang dat ik ook 2 haarscheurtjes heb aan beide zijkanten, of zijn dit gietlijntjes?

[afbeelding]

Deukje komt door een val maar kan mij niet herinneren dat het "haarscheurtje" er toen ook al zat.

[afbeelding]
Ik zou gewoon lichtjes wat druk uitoefenen, zie je zo of deze open gaat staan. Is niet veel kracht voor nodig.
Als ik iig op ongeveer zelfde hoogte kijk als mijn eigen toestel zie ik geen "giet" lijntjes , dus mogelijk een scheurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

schumi2004 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:06:
[...]

Ik zou gewoon lichtjes wat druk uitoefenen, zie je zo of deze open gaat staan. Is niet veel kracht voor nodig.
Als ik iig op ongeveer zelfde hoogte kijk als mijn eigen toestel zie ik geen "giet" lijntjes , dus mogelijk een scheurtje.
Hmm dan zie ik ze niet direct open gaan staan maar als ik er met mijn nagel overheen ga voel ik het wel. Maar eens kijken of dit onder garantie gefixed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:57
bAdmuTs schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:11:
[...]
Hmm dan zie ik ze niet direct open gaan staan maar als ik er met mijn nagel overheen ga voel ik het wel. Maar eens kijken of dit onder garantie gefixed gaat worden.
Dit zijn waarschijnlijk geen haarscheurtjes ;)
Het zijn een soort van gietlijntjes, ik heb ze ook op mijn toestel zitten maar dan precies op het midden van alle 4 de hoeken... Wat opvalt is dat ze mooi kaarsrecht zijn en symetrisch.
Zoals het lijkt op de foto's die je gemaakt hebt zijn die van jou ook mooi kaarsrecht en staan ze waarschijnlijk precies tegenover elkaar op het toestel?

Edit: De naden die ik in de hoek heb zitten blijken idd als gevolg van het productieproces te komen en zijn dus geen haarscheurtjes :P Die van jou zitten inderdaad niet in de hoeken dus misschien dan toch haarscheurtjes?
Zie ook : nieuws: Samsung repareert haarscheurtjes onder garantie

[ Voor 29% gewijzigd door Xyanta op 26-02-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

NG00 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:19:
[...]

Dit zijn waarschijnlijk geen haarscheurtjes ;)
Het zijn een soort van gietlijntjes, ik heb ze ook op mijn toestel zitten maar dan precies op het midden van alle 4 de hoeken... Wat opvalt is dat ze mooi kaarsrecht zijn en symetrisch.
Zoals het lijkt op de foto's die je gemaakt hebt zijn die van jou ook mooi kaarsrecht en staan ze waarschijnlijk precies tegenover elkaar op het toestel?

Edit: De naden die ik in de hoek heb zitten blijken idd als gevolg van het productieproces te komen en zijn dus geen haarscheurtjes :P Die van jou zitten inderdaad niet in de hoeken dus misschien dan toch haarscheurtjes?
Die 4 naden in de hoeken heb ik ook maar die voel ik niet als ik er met mijn nagel overheen ga. Een van deze 2 "haarscheurtjes" stopt halverwege en is niet 100% recht en de ander loopt helemaal door van de rand van de achterkant tot aan de rand van het scherm. Zitten ook niet precies recht tegenover elkaar. Hoop alleen niet dat ze moeilijk gaan doen over dat ene deukje van een val.

[ Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 26-02-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
bAdmuTs schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:30:
[...]
Die 4 naden in de hoeken heb ik ook maar die voel ik niet als ik er met mijn nagel overheen ga. Een van deze 2 "haarscheurtjes" stopt halverwege en is niet 100% recht en de ander loopt helemaal door van de rand van de achterkant tot aan de rand van het scherm. Zitten ook niet precies recht tegenover elkaar.
Had nog een link toegevoegd in mijn laatste edit ;)
Wordt door samsung gewoon onder garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NG00 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:32:
[...]
Had nog een link toegevoegd in mijn laatste edit ;)
Wordt door samsung gewoon onder garantie gerepareerd.
Maar door dat deukje heb ik toch mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:35:
[...]

Maar door dat deukje heb ik toch mijn twijfels.
Enerzijds ik ook, valschade (in een hoesje dus ziet er verder nog goed uit) dus kunnen ze moeilijk gaan doen. Anderzijds heeft dat deukje geen invloed op de "haarscheurtjes" want die zitten op een hele andere plek.

[ Voor 6% gewijzigd door bAdmuTs op 26-02-2014 13:43 ]

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Lees net dat de SIII hoogst waarschijnlijk toch geen update meer naar 4.4 krijgt. Als dat waar blijkt te zijn zou ik dat best wel een ..... streek vinden van samsung. Eerst wordt 4.2 overgeslagen, dan komt 4.3 eindelijk uit en werkt niet lekker en dan gaan ze 4.4 die juist beter/sneller zou moeten zijn overslaan |:( .

http://www.sammobile.com/...firmed-by-samsung-poland/

Ik hoop dat dit niet klopt en 4.4 gewoon nog komt, zo niet is het mijn laatste samsung en gaat de telefoon de deur uit. Ding is zo traag als dikke ..... en dat na meermaals gewiped te zijn en android er opnieuw opgezet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Samsung heeft al officieel bevestigd dat die update niet komt.

Apart genoeg krijgt de Note 2 en de beide 5.8 en 6.3 Galaxy Mega wel de update naar 4.4.

Ik denk dat een custom ROM nog de enige oplossing is voor samsung gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Voor mij hierom waarschijnlijk ook geen Samsung meer. Op een flagship toestel van 600 Euro mag niet na 2 jaar al de updatesupport gedropped worden lijkt me. Slechte zaak van Samsung.

Ik kan iedereen overigens wel aanraden om even een andere launcher te installeren op de S3. Ben zelf sinds een paar weken over op Nova Launcher en dat is een verschil van dag en nacht! Voelt allemaal veel vlotter aan en voor mijn gevoel kan het toestel zo nog wel een jaartje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
bAdmuTs schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:55:
Ik hoop dat dit niet klopt en 4.4 gewoon nog komt, zo niet is het mijn laatste samsung en gaat de telefoon de deur uit. Ding is zo traag als dikke ..... en dat na meermaals gewiped te zijn en android er opnieuw opgezet te hebben.
Ik ben het met je eens dat het een slechte zaak is mocht android 4.4 niet uit komen voor de SIII.
Je kunt er altijd nog voor kiezen om een android 4.4.2 rom te flashen.
Draai nu de rom archidroid 2.3.5 sinds een paar weken, en wat een verschil :o
Alle bloatware van samsung is nu van mijn telefoon af en door de nieuwe kernel loopt de telefoon veel soepeler en gaat de batterij een stuk langer mee.
En zoals hierboven gezegd, kan een andere launcher ook al voor verschil zorgen.
Zelf gebruik ik apex launcher ipv nova launcher, maar dit is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Probleem met custom vind ik altijd dat er bepaalde zaken nog niet of niet goed werken (mijn ervaring). En eigenlijk is het gewoon te gek voor woorden dat je custom of een andere launcher moet draaien om je telefoon goed/snel werkend te krijgen. Maar helaas is dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Zo lang Samsung geen specificaties vrijgeeft over de hardware van de S3 zullen custom roms nooit helemaal vlekkeloos werken. Het klopt wel dat de meeste custom roms lekker snappy aanvoelen en veel meer schijfruimte bieden maar zo hier en daar heb je vage quircks. Spontane reboots, camera die plotseling crashed, bluetooth wat niet werkt, enz. enz. Custom roms zijn leuk om mee te experimenteren maar in mijn ogen geen waardige vervanger van de stockrom. Daarbij ben je ook nog eens afhankelijk van de degene die er tijd en moeite in heeft gestopt. Het komt nog al eens voor dat roms plotseling ophouden te bestaan of dat bugs niet gefixed kunnen worden omdat domweg de kennis van de specifieke hardware ontbreekt.

Als je graag van custom roms gebruik wilt maken koop dan een Nexus of een Sony telefoon. Daarvan zijn de specificaties beschikbaar en daarbij ook de binairy blobs(drivers) zodat de hardware onsteuning ook goed ondervangen is.

Anyway, je kon verwachten dat Samsung de stekker er vroeg of laat uit zou trekken. Samsung verdient geen cent op ondersteuning van oudere hardware. Die heeft liever dat je overstapt naar hun nieuwste product. En ja.. Apple biedt dan wel langdurige ondersteuning maar die heb je infeite zelf van te voren betaald vanwege de hogere aanschafprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Ben ik met je eens! Een telefoon zou zonder aanpassingen goed moeten werken.
Maar zolang dat niet het geval is, wijk ik toch liever uit naar een custom rom.
Bij veel nightly versions van roms zijn er idd vaak een hoop zaken die nog niet goed werken, maar er zijn ook genoeg stable roms die wel fatsoenlijk werken.
Vaak zijn het de op AOSP gebasseerde roms waar het een en ander niet out of the box werkt. De op touchwiz gebaseerde roms werken in veel gevallen beter, en zien er qua uiterlijk vaak ook niet anders uit dan je standaard touchwiz. Ze zijn alleen geoptimaliseerd en debloated etc..
Ieder zijn eigen keus uiteraard om er een custom rom op te zetten of niet.
Wil je niet de moeite en tijd er in investeren om een fatsoenlijke rom uit te zoeken, dan zou ik zeggen blijf bij de stock rom en gooi er een nieuwe launcher over zoals bijvoorbeeld apex of nova lancher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb het gehouden bij rooten zodat ik zelf de meeste bloat weg kan halen, en daarnaast XPosed framework met Wanam XPosed om het uiterlijk aan te passen aan mijn smaak. Verder heb ik Nova Launcher omdat dat echt een stuk sneller is dan ToucWiz.
Ik heb na de opmerkingen hierboven nog weer even zitten kijken op XDA naar custom roms, maar ik zou vanwege de camera en bluetooth toch uitkomen bij een Samsung-gebaseerde rom, en dan voldoet mijn huidige opstelling eigenlijk wel goed.

Op zich vind ik het jammer dat Samsung niet meer met een 4.4 update komt, zeker omdat deze een stuk beter zou moeten werken op 'mindere' hardware. Hoewel de SGS III zeker geen budget-toestel was, is het naar huidige maatstaven natuurlijk geen toptoestel meer. Het zou Samsung sieren als ze die nog een laatste update naar 4.4.2 meegeven en hem dan uit laten lopen, in plaats van ons met een vrij zware en logge 4.3 te laten zitten. Ik snap wel dat de ondersteuning niet eeuwig door kan gaan, maar twee jaar vind ik wel redelijk. Wat dat betreft zou 4.4.2 dus nog moeten komen, maar of die nou wel of niet komt, ik ga voorlopig toch nog geen nieuwe telefoon kopen omdat de SGS III alle serieuze dingen waar ik hem voor gebruik nog makkelijk aankan. Spelletjes speel ik nauwelijks en ik heb weinig behoefte aan meer fancy snufjes zoals de S4 of S5 hebben (die ik op de S III voor het grootste gedeelte al uit heb gezet om de batterij te ontlasten).

[ Voor 49% gewijzigd door gwystyl op 28-02-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
synthdood schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:02:
Voor mij hierom waarschijnlijk ook geen Samsung meer. Op een flagship toestel van 600 Euro mag niet na 2 jaar al de updatesupport gedropped worden lijkt me. Slechte zaak van Samsung.

Ik kan iedereen overigens wel aanraden om even een andere launcher te installeren op de S3. Ben zelf sinds een paar weken over op Nova Launcher en dat is een verschil van dag en nacht! Voelt allemaal veel vlotter aan en voor mijn gevoel kan het toestel zo nog wel een jaartje mee.
Succes met het zoeken van een betere fabrikant in dat opzicht. Van wat ik snel heb kunnen vinden, blijven de concurrenten van de SIII uit hetzelfde launchjaar (One X(+), Xperia S en zelfs de Galaxy Nexus) ook allemaal hangen op 4.3 of lager. Enkel de Nexus 4 heeft 4.4 gekregen en volgens geruchten misschien nog de Xperia T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Mizgala28 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 03:36:
Samsung heeft al officieel bevestigd dat die update niet komt.

Apart genoeg krijgt de Note 2 en de beide 5.8 en 6.3 Galaxy Mega wel de update naar 4.4.

Ik denk dat een custom ROM nog de enige oplossing is voor samsung gebruikers.
Samsung heeft dit nergens officieel bevestigd. Er is ergens een lijstje opgedoken waar een aantal telefoons bevestigd worden waar 4.4 voor uit komt zonder duidelijke bron waarbij de SIII niet expliciet wordt vermeld, dan nog, zou het zomaar waar kunnen zijn, alleen is er dus geen bevestiging vanuit Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ik denk dat 95% van de SIII bezitters niet eens weet welke Android versie ze draaien en wat Kitkat/4.4 is. Mij boeit het eigenlijk ook niet dat 4.4 niet komt. Ik ben meer dan tevreden over m'n huidige Omegav55 (4.3) met Boeffla Kernel. Alles werkt snel en met de batterij doe ik makkelijk een dag, ik zie daarom ook nog geen reden om binnenkort een overstap te maken naar een ander toestel/fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik heb ook een leuke, waar ik gewoon niet uit kan komen.
Ik heb last van stotterende muziek als mijn scherm uit is.
Dit heb ik met alle soorten players gehad.
Zowel met de stock 4.2.1 als met Cygo 4.2.2.
Met Boeffla al de mhz verhoogd maar heb blijft stotteren.
Zodra je het scherm aanzet... niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:34:
Hij klokt te laag terug of zo? Ik zou het niet weten, probeer eens de stock player of Musical Play van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb dit ook met de stock rom, erg irritant (mijn oude Nokia E7 had hier echt nooit last van :/ ). Het scheelt bij mij als ik de Spaarstand aanzet. Blijkbaar stottert het meer als de snelheid van de cpu veranderd, met de Spaarstand aan blijft de clocksnelheid laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Maak je toevallig gebruik van de zzmoove governer? Dat is namelijk 1 van de algemene issues van zzmoove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
RekZ schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:20:
[...]

Maak je toevallig gebruik van de zzmoove governer? Dat is namelijk 1 van de algemene issues van zzmoove
Ik herken dit probleem met zzmoove, welke governer gebruik jij welke dit probleem niet heeft en evengoed goede batterij prestaties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Koldur schreef op zondag 02 maart 2014 @ 23:30:
[...]

Ik herken dit probleem met zzmoove, welke governer gebruik jij welke dit probleem niet heeft en evengoed goede batterij prestaties heeft?
Ik gebruik ook zzmoove, maar luister niet vaak genoeg naar muziek op m'n s3 om me te ergeren aan het probleem. Helaas weet ik dus niet welke governer je beter kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:36
Weet niet zeker of mijn vraag in dit forum hoort maar in het accessoires forum is de laatste reactie van november 2013.
Mijn vraag is of er hier iemand ervaring heeft met een app om bepaalde in-ear oordopjes voor de iphone te laten werken op een android telefoon en dan eventueel de S3. Bv de Yurbuds Inspire Duro werken alleen met de iphone. Sommige functies werken wel maar bv het volume harder en zachter werkt dan weer niet.
Wil eventueel de genoemde dopjes aanschaffen voor tijdens het hardlopen. En het volume aanpassen indien nodig en dan niet eerst de telefoon hoeven te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Laatst online: 11:24

E-B

Miki schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:10:Anyway, je kon verwachten dat Samsung de stekker er vroeg of laat uit zou trekken. Samsung verdient geen cent op ondersteuning van oudere hardware. Die heeft liever dat je overstapt naar hun nieuwste product. En ja.. Apple biedt dan wel langdurige ondersteuning maar die heb je infeite zelf van te voren betaald vanwege de hogere aanschafprijs :)
Toen ik mijn S3 heb gekocht, weliswaar bij een abonnement, lag de verkoopprijs nog rond de 650 euro. Ik vind die prijs niet heel ver van de introductieprijs (ongeveer 700 euro) van een iPhone 4S 16GB liggen. Een iPhone is wel meer waardevast, dat wel.

Ben het niet helemaal eens met je statement, ik zou het erg jammer vinden als er geen 4.4 update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panmanbos
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-02 13:37
ik heb al maanden problemen met kies.
wat bij mij hielp was bij synchroniseren, alle vinkjes weg halen en alleen agenda aan vinken nu deed hij het bij mij wel.

wordt hoog tijd dat samsung kies gaat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panmanbos
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-02 13:37
Knip, want dubbel

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 04-03-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
panmanbos schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:02:
[...]

wordt hoog tijd dat samsung kies gaat updaten.
Het wordt tijd dat Samsung Kies gaat vervangen voor iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Hoe verwijder je al die startschermen ik heb er nu 7 maar wil er maar 2 of 3? Normaal gesproken kun je in Android altijd op een kruisje drukken bij long-press op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Kies is net geupdate naar 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalbuster schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:20:
Hoe verwijder je al die startschermen ik heb er nu 7 maar wil er maar 2 of 3? Normaal gesproken kun je in Android altijd op een kruisje drukken bij long-press op het scherm.
Pinch to zoom op een van je startschermen. Dan krijg je als het goed is een overzicht van je 7 pagina's. Dan pagina ingedrukt houden en slepen naar het vuilbakje om ze te verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
RekZ schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:20:
[...]

Omdat ik ff een aantal dagen En france was heb ik niet kunnen reageren, maar de Govenor is Pegausq en het profiel is standard.
Diverse players geprobeerd (ook folder player free, met speciale optie: Keep cpu running)
Helaas ook niet. Winamp deed het ook even goed.. totdat er na 5 min ook begon te stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heb je ook al geprobeerd om de muziek op andere locaties op te slaan (intern geheugen ipv SD, of andersom?)

En als je muziek streamed (spotify/tune-in radio)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schubbie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik ben werkelijk al uren bezig en heb alles al geprobeerd? Ik kan al een tijd niet meer met mijn pc verbinden via de USB kabel. Er zijn talloze topics op het internet met hetzelfde probleem, maar niks werkt bij mij. Volgens mij is het opgetreden sinds de update naar 4.3. Daarna kreeg ik opeens allerlei foutmeldingen op mijn telefoon: 'blablabla applicatie is gestopt' in allerlei varianten.

Ik heb al de usb drivers opnieuw geïnstalleerd en het geprobeerd via kies. Maar ook talloze andere opties, zoals andere kabel, SD kaart eruit, 'usb debugging mode', cashe leegmaken en nog veel meer zogenaamde 'oplossingen' volgens het internet. Volledig de s3 is resetten is ook nog niet echt optie, want ik kan niet dingen opslaan via de usb kabel. Dus dan ben ik alles kwijt.

Iemand een oplossing voor het feit dat ik niet kan verbinden met mijn PC en de Samsung galaxy s3.
Het heeft iets te maken met de MTP apllicatie. Deze wil niet laden op de S3 en hij wil ook niet installeren op de pc(zie onderstaande foto's). Ik denk dat het ligt aan de S3 en niet aan mijn pc, aangezien die daar de foutmelding geeft en hij het altijd heeft gedaan sinds de update naar 4.3. :?

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/ndwmtz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/27y7low.jpg

IEMAND? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Sd kaartje in je S3 stoppen, data daarnaartoe overzetten, telefoon resetten en nog eens proberen. Als het dan niet werkt, naar een service center gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schubbie
Koldur schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:58:
Sd kaartje in je S3 stoppen, data daarnaartoe overzetten, telefoon resetten en nog eens proberen. Als het dan niet werkt, naar een service center gaan.
gedaan, maar de usb werkt nog steeds niet..... Pak ik een andere S3 en die connect wel gewoon prima met mijn PC en de dezelfde kabel |:(

[ Voor 4% gewijzigd door schubbie op 04-03-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Misschien heb je een of andere app van samsung uitgezet?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Je hebt een factory reset gedaan?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De driver kan je installeren via Windows update. Als je de tel verbind via usb vind windows de samsung hardware. Het zijn 3 drivers.
De losse usb driver wordt ook meegeleverd met Samsung Kies.

[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 04-03-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
schubbie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:35:
[...]

gedaan, maar de usb werkt nog steeds niet..... Pak ik een andere S3 en die connect wel gewoon prima met mijn PC en de dezelfde kabel |:(
Welke ROM staat er op? Anders even een officiele ROM reflashen met ODIN, wil soms wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schubbie
TommieW schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:44:
Je hebt een factory reset gedaan?
Ja :)
RAAF12 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:18:
De driver kan je installeren via Windows update. Als je de tel verbind via usb vind windows de samsung hardware. Het zijn 3 drivers.
De losse usb driver wordt ook meegeleverd met Samsung Kies.
Klopt. Ik heb ook Kies opnieuw geïnstalleerd en van alles geprobeerd. Hij kan de overige 2 wel gewoon gebruiken, maar alleen niet die MTP.
Koldur schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:54:
[...]

Welke ROM staat er op? Anders even een officiele ROM reflashen met ODIN, wil soms wel eens helpen.
Er staat geen speciale ROM op. Er zit gewoon de standaard 4.3 android op. :+ Ik denk dat het met updaten naar 4.3 iets fout is gegaan, waardoor de s3 nu soms foutmeldingen geeft. Dat reflashen is wel een goed idee en ik zal mij dan maar eens moeten verdiepen in ODIN. Ik ben er verder niet bekend mee. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18
Welke versie van kies gebruik je? Kies 3 is de juiste...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Het klinkt inderdaad als een fout in het update proces, is het een OTA update geweest? Daar hoor je het wel vaker over. Odin flashen is vrij simpel, alleen moet je Windows dan wel weer de drivers van je telefoon zelf herkennen, kan evengoed werken ookal werkt je mtp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schubbie
reyals schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:34:
Welke versie van kies gebruik je? Kies 3 is de juiste...
ja, ik gebruik Kies 3. ;)
Koldur schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:47:
Het klinkt inderdaad als een fout in het update proces, is het een OTA update geweest? Daar hoor je het wel vaker over. Odin flashen is vrij simpel, alleen moet je Windows dan wel weer de drivers van je telefoon zelf herkennen, kan evengoed werken ookal werkt je mtp niet.
Het ging inderdaad om een OTA update. Ik zal het binnenkort proberen om te flashen. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Hoi. Dus mijn Samsung Galaxy SIII, met android 4.3..... Het begon op een dag dat mijn batterij leeg was, ik deed hem aan de oplader en ineens was de batterij 46%, dat klopte dus al niet. De dag erna ging hij ineens niet meer aan. Hij bleef hangen in het samsung logo, voor uren. Dus ik heb de factory reset gedaan, alle data gewiped, cache gewiped. Het hielp niet.

Vervolgens ben in naar Phonehouse gegaan, een officieel samsung service punt. Ze zijn een half uur met mijn telefoon bezig geweest en tot de conclusie gekomen dat hij hardwarematig kapot is, wellicht iets met de nand ofzo. Dus ik kan hem laten opsturen, maar aangezien ik geen garantie meer heb en wellicht het moederbord vervangen moet worden (wat 120+ euro gaat kosten) heb ik het niet gedaan.

Ik ben thuis er mee gaan experimenteren. Ik heb geprobeerd om via een sd card een rom erop te zetten, dat lukte steeds niet. Ik kreeg de melding: failed to mount /efs
Vervolgens met Odin geprobeerd, dat lukte niet tot ik de efs heb gecleared (een optie in Odin). Daarna heb ik succesvol een firmware erop gezet.

Tot mijn grote verbazing deed hij het ineens weer. De Phonehouse gasten vertellen dus onzin, niets mis met de nand en moederbord, alles werkte weer.

Maar nu komt het, je raadt het al natuurlijk: Mijn IMEI is weg. Het heeft nu de waarde: 004999010640000
Ik heb geen backup van efs of data/radio mappen. Van alles geprobeerd om mijn IMEI weer goed te krijgen (de waarde die achter de batterij staat) maar niets lukt.

Nu heb ik drie vragen:

1. Is het mogelijk om mijn IMEI te herstellen?
2. Als ik er mee naar een samsung service punt ga kunnen zij mijn IMEI herstellen?
3. Als ik hem opstuur, wil Samsung mijn IMEI dan herstellen, of weigeren ze omdat er te veel is gerommeld met mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

MysticSnake schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:04:
Hoi. Dus mijn Samsung Galaxy SIII, met android 4.3..... Het begon op een dag dat mijn batterij leeg was, ik deed hem aan de oplader en ineens was de batterij 46%, dat klopte dus al niet. De dag erna ging hij ineens niet meer aan. Hij bleef hangen in het samsung logo, voor uren. Dus ik heb de factory reset gedaan, alle data gewiped, cache gewiped. Het hielp niet.

Vervolgens ben in naar Phonehouse gegaan, een officieel samsung service punt. Ze zijn een half uur met mijn telefoon bezig geweest en tot de conclusie gekomen dat hij hardwarematig kapot is, wellicht iets met de nand ofzo. Dus ik kan hem laten opsturen, maar aangezien ik geen garantie meer heb en wellicht het moederbord vervangen moet worden (wat 120+ euro gaat kosten) heb ik het niet gedaan.

Ik ben thuis er mee gaan experimenteren. Ik heb geprobeerd om via een sd card een rom erop te zetten, dat lukte steeds niet. Ik kreeg de melding: failed to mount /efs
Vervolgens met Odin geprobeerd, dat lukte niet tot ik de efs heb gecleared (een optie in Odin). Daarna heb ik succesvol een firmware erop gezet.

Tot mijn grote verbazing deed hij het ineens weer. De Phonehouse gasten vertellen dus onzin, niets mis met de nand en moederbord, alles werkte weer.

Maar nu komt het, je raadt het al natuurlijk: Mijn IMEI is weg. Het heeft nu de waarde: 004999010640000
Ik heb geen backup van efs of data/radio mappen. Van alles geprobeerd om mijn IMEI weer goed te krijgen (de waarde die achter de batterij staat) maar niets lukt.

Nu heb ik drie vragen:

1. Is het mogelijk om mijn IMEI te herstellen?
2. Als ik er mee naar een samsung service punt ga kunnen zij mijn IMEI herstellen?
3. Als ik hem opstuur, wil Samsung mijn IMEI dan herstellen, of weigeren ze omdat er te veel is gerommeld met mijn telefoon?
Hier kan je is er wel wat over te vinden, maar dat kost dan wel geld...
Je zou nog kunnen proberen om via KIES de firmware opnieuw te flashen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Klopt, dan werkt het weer. Je moet de hersteloptie gebruiken in Kies waar gevraagd wordt om je serienummer wat onder de batterij staat. Als je dat invult weet Kies om welk toestel het gaat en zet er de juiste versie op incl. imei. Zie Kies 3 > Hulpmiddelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
RAAF12 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:52:
Klopt, dan werkt het weer. Je moet de hersteloptie gebruiken in Kies waar gevraagd wordt om je serienummer wat onder de batterij staat. Als je dat invult weet Kies om welk toestel het gaat en zet er de juiste versie op incl. imei. Zie Kies 3 > Hulpmiddelen
Dit heb ik gedaan, maar het heeft niet geholpen. Los van het feit dat het een dagtaak is om Kies goed aan de praat te krijgen, is me uiteindelijk gelukt om mijn toestel te verbinden. Ik heb modeltype en S/N ingevoerd, deze werden herkend door Samsung. Firmware gedownload en vervolgens naar mijn telefoon. Nadat dit succesvol was voltooid is mijn telefoon opnieuw opgestart. Helaas was de IMEI nog onveranderd.
Onbegrijpelijk hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
MysticSnake schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 04:31:
[...]

Dit heb ik gedaan, maar het heeft niet geholpen. Los van het feit dat het een dagtaak is om Kies goed aan de praat te krijgen, is me uiteindelijk gelukt om mijn toestel te verbinden. Ik heb modeltype en S/N ingevoerd, deze werden herkend door Samsung. Firmware gedownload en vervolgens naar mijn telefoon. Nadat dit succesvol was voltooid is mijn telefoon opnieuw opgestart. Helaas was de IMEI nog onveranderd.
Onbegrijpelijk hoe dit kan.
Alleen een service center kan je IMEI terugzetten als je hem zelf verwijderd hebt zonder backup gemaakt te hebben van je efs . Dat je het onbegrijpelijk vindt is wat vreemd, je hebt dit zelf veroorzaakt door clear efs te gebruiken tijdens het flashen. Dit zijn algemeen bekende zaken, altijd je efs backuppen voordat je ROMs gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
Koldur schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:14:
[...]

Alleen een service center kan je IMEI terugzetten als je hem zelf verwijderd hebt zonder backup gemaakt te hebben van je efs . Dat je het onbegrijpelijk vindt is wat vreemd, je hebt dit zelf veroorzaakt door clear efs te gebruiken tijdens het flashen. Dit zijn algemeen bekende zaken, altijd je efs backuppen voordat je ROMs gaat flashen.
Ik heb mijn efs verwijderd omdat ik geen andere keuze had, het was dat óf een nieuwe telefoon.
Verder heb ik mijn efs dus niet kunnen back-uppen elke keer kreeg ik de melding: 'unable to mount /efs'

Wat ik niet begrijp is dat Samsung aan mij het modeltype vraagt én mijn S/N. Je zou dus verwachten dat ze dan met een specifieke firmware komen die in de eerste plaats mijn efs en IMEI goed zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
MysticSnake schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:26:
[...]

Ik heb mijn efs verwijderd omdat ik geen andere keuze had, het was dat óf een nieuwe telefoon.
Verder heb ik mijn efs dus niet kunnen back-uppen elke keer kreeg ik de melding: 'unable to mount /efs'

Wat ik niet begrijp is dat Samsung aan mij het modeltype vraagt én mijn S/N. Je zou dus verwachten dat ze dan met een specifieke firmware komen die in de eerste plaats mijn efs en IMEI goed zet.
Je had dit terug kunnen krijgen door terug te flashen naar een oudere ROM, je had waarschijnlijk een oudere ROM met efsV1 op je telefoon en een ROM geflashed met efsV2 waarbij er iets mis is gegaan in het updaten van de efs naar V2 (waarbij je V1 onveranderd was gebleven). Dan had je toen terug kunnen flashen en efs backuppen en nogmaals updaten naar een nieuwe ROM. Ik heb dit toevallig zelf ook gehad en op deze manier opgelost. Mosterd na de maaltijd voor jou, maar voor anderen, dit is de oplossing in dergelijke gevallen.

Dit is trouwens ook een bekend verhaal als je je goed inleest op XDA alvorens ROMs te gaan flashen. Het is over het algemeen vrij simpel, maar dit soort heel erg vervelende fouten kunnen gebeuren en als je je goed voorbereid kan je dit voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult het niet geloven, maar heb ter vervanging van mijn S2 ook een S3 gekocht voor 285,-.
Ik hoef al dat relatief dure geweld niet :)
Wat mij wel gelijk opviel was dat hij net als tegenwoordig de S4 af fabriek met een screenprotector geleverd wordt, en er stond gelijk al 4.3 op.
Er moet nog van alles op en wat finetunen, en ben echt benieuwd wat de batterijduur wordt/is.
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support