Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:31:
[...]

Kijk even bij instellingen..applicatiebeheer.....whatsapp(als het verplaatst kan worden staat er bij/achter?)
Niet alle apps kunnen verplaatst worden
Kunnen jullie dat wel dan? Bij mij is dat deel grijs, dus ik kan hem niet verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:01:
[...]

Kunnen jullie dat wel dan? Bij mij is dat deel grijs, dus ik kan hem niet verplaatsen.
Ikzelf niet,...maar draai nog op 4.1.2 ;)

Op 4.3 zou deze functie toegevoegd zijn. (neem aan dat je je telefoon hebt geupdate naar 4.3)
Klik eens op een andere app.....als deze verplaatst kan worden kun je het aanvinken en verplaatsen...Zoniet(GRIJS)...Kan de app niet verplaatst worden...dan is de app er niet voor gemaakt om verplaatst te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden. Net weer geroot, en in Download mode zie ik alleen staan: custom binary download: 1 counts en wat andere dingen, maar niets over Knox, Knox Flag of iets dergelijks. Ik ga nu TWRP erop zetten en eens aan de slag met Xposed.

Knox zit volgens mij dus niet in de PHN (via Kies erop gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Sinds de 4.3 update zit ik met een irritant probleem...
Ik gebruik altijd het standaard Samsung toetsenbord, omdat die mij altijd goed beviel. Sinds de update lijkt het ding echter mijn woorden niet te onthouden. Voorheen kreeg ik altijd goede suggesties, maar de nieuwe versie lijkt geen woorden meer te leren. Heb al in de instellingen gezocht, maar nergens een optie gevonden die dit zou beïnvloeden.

Anders misschien toch weer eens een ander toetsenbord proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:22:
[...]
Ikzelf niet,...maar draai nog op 4.1.2 ;)

Op 4.3 zou deze functie toegevoegd zijn. (neem aan dat je je telefoon hebt geupdate naar 4.3)
Klik eens op een andere app.....als deze verplaatst kan worden kun je het aanvinken en verplaatsen...Zoniet(GRIJS)...Kan de app niet verplaatst worden...dan is de app er niet voor gemaakt om verplaatst te worden.
En als een app al verplaatst kan worden, blijkt de data die het genereert gewoon op het interne geheugen opgeslagen te worden waardoor je nog weinig opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:44:
[...]

Het probleem is dat ik het met zekerheid moet weten ''voor'' het flashen.
Op een ander forum heeft er ook iemand dezelfde firmware..PHN 4.3,...en die heeft WEL de vermelding knox in het downloadmenu.

Als ik hem flash en er zit KNOX in....is er ''geen'' weg meer terug. :(
Anders blijf ik maar even op 4.1.2, heb nu philz recovery erop, probeer ik anders een 4.3 custom rom zonder knox.

Ik heb de s3 nu een 2 maanden,...maar deze S3 is meteen de laatste geweest van het merk Samsung.

Begrijp me niet verkeerd.....het is een fijn toestel, de 4.1.2 loopt bij mij vlot, bijna geen lag, batterij gaat voldoende lang mee,...... _/-\o_
Maar ze gaan Apple nadoen met de affaire KNOX.. :( ...denk dat velen over zullen stappen naar een ander merk.

Voor degenen die het nog niet weten......grofweg komt het er op neer;

Je hebt nu 4.3 ''met'' knox,.....je gaat rooten,...de binairy flag veranderd...Samsung ziet dat er is gekloot..geen garantie.
Je hebt nu 4.3 ''met'' knox,.....je gaat Downgraden naar een firmware 4.1.2(knox disabled!!),...de binairy flag veranderd,...Je kunt 'niet'' meer naar 4.3 :( ..de knox bootloader staat dit niet toe.
Je flashed met een andere Knox-Enabled firmware/rom via Odin,....binairy flag veranderd,..samsung ziet het...geen garantie.

Ja, nu zul je misschien zeggen.....de s3 die ik heb is bijna op, tijd voor een nieuwe, garantie?op de s3..who cares 8) de s4 en zometeen de s5 hebben/krijgen ook knox 8)7

Zal een kwestie van tijd zijn eer de ''knox'' word gebroken,..maar ik denk niet dat de s3 dit zal meemaken.

Ach, ik doe het nog wel een tijdje met de 4.1.2 ;)
Volgens mij klopt dit niet hoor.
Je mag gewoon een custom ROM installeren en je garantie blijft. Nu zou Samsung ineens KNOX implementeren zou je bij wat je ook doet per definitie je garantie kwijt raken omdat hun vinden dat er gekloot is ook al heeft het flashen van een andere ROM totaal niks met het defect te maken waarvoor je je mobiel ter garantie aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24

bAdmuTs

mAzE

Volgens mij is er geen 4.3 versie voor de Galaxy S3 (i9300) die KNOX heeft.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://omegadroid.co/wanted-knox-void-warranty-0x1/

Lees eens door.

We weten dat samsung al moeilijk doet/deed met garantiegevallen.
Dat ze nu 1x gratis repareren ondanks root....is alleen onder druk van media.

quote van tweakers:
Samsung heeft reparateurs opdracht gegeven om telefoons voortaan altijd onder garantie te repareren, ook als het defect te wijten is aan een custom rom. Pas bij een tweede keer zullen Samsung-eigenaren moeten betalen voor een gebrickte telefoon.

Dit knox gebeuren is natuurlijk mooi voor zakelijke gebruikers(minder risico), maar speelt samsung ook in de kaartmet het ''eventuele'' weigeren van garanties. Uiteindelijk kost een reparatie een fabrikant....geld!!

Het volgende staat hier;
https://plus.google.com/+Chainfire/posts/LCfF5A9fsTG

En de naam Chainfire zegt eigenlijk al genoeg denk ik..toch..(Dev...supersu...triangleaway)
Chainfire;
Worse than that, I've also been hearing that service center instructions are indeed that devices with this status tripped will not receive any warranty repairs.

Natuurlijk is android..open source platform,....en dien je als fabrikant bepaalde beveiligingen op je hardware in te bouwen(zodat een software geen hardware kan beschadigen)

We wachten af ;) ;) ......eerst speelt dit nu voornamelijk op qualcomm toestellen...we zien wel wat er uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:58:
Volgens mij is er geen 4.3 versie voor de Galaxy S3 (i9300) die KNOX heeft.
Nope.. _/-\o_ als ik het zo mag lezen

Maar toestellen met een qualcomm aan boord hebben/krijgen het wel.

Dit gaf diegene op een ander forum..(gaat om een s4 vodafone)...let wel...i9505= S4

ODIN MODE
PRODUCT NAME: GT-I9505
CURRENT BINARY: Samsung Official
SYSTEM STATUS: Official
KNOX KERNEL LOCK: 0x0
KNOX WARRENTY VOID: 0X0
CSB-CONFIG-LSB: 0x30
WRITE PROTECTION: Enable
eMC BURST MODE: enabled

We kunnen niets ander dan afwachten, we zien wel welke kant het balletje oprolt...of ploft :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24

bAdmuTs

mAzE

De S3 LTE (i9305) heeft volgens mij weer wel KNOX dus het zal een kwestie van tijd zijn voordat de i9300 het ook krijgt ben ik bang :(.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:24:
De S3 LTE (i9305) heeft volgens mij weer wel KNOX dus het zal een kwestie van tijd zijn voordat de i9300 het ook krijgt ben ik bang :(.
Die heeft een Exynos 4412 Quad binnenin toch?
De...9300 heeft....Exynos 4412 Quad?
:+

Komt dan akelig dichtbij he :+

Een update naar 4.4 of hoger verwacht ik niet meer.
Tussentijdse update(ota of kies)...weigeren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:22:
[...]

Welke guide heb je gebruikt want hier wil ie maar niet binarie supdaten, geen root toegang te verkrijgen.
Knox heb ik niet eens aan denk ik.

Edit:
CF-Auto-Root lijkt het toch iets beter te doen.
Er gebeurt iig meer nu.
Deze!

http://techverse.net/root...s3-android-4-3-jellybean/

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:24:
[...]

En als een app al verplaatst kan worden, blijkt de data die het genereert gewoon op het interne geheugen opgeslagen te worden waardoor je nog weinig opschiet.
Tja, ook deze update is niet geheel perfect...sammy had hier ietsje meer aandacht aan moeten geven |:(
Kunt deze proberen,...foldermount

Maakt een link naar een alias(folder met zelfde naam)op je ext sd en de data verplaatst daarheen...moet de 'lege' orginele map wel laten staan....dit voor het programma/spel/app.

Google Play: FolderMount [ROOT]

Met de gratis versie kun je maximaal 3 programma's linken, de pro geeft wat meer.
(zoekt en u zult vinden....of kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:05:
[...]

Ik draai nu de AOSP versie van NeatROM (4.4.2). Daar werkt NFC prima. Hiervoor (tot een paar uur geleden) draaide ik de Samsung based 4.3 NeatROM. Daar werkt NFC om een of andere reden vrijwel niet.

Als de batterij het een beetje uithoudt en de camera niet telkens vastloopt ben ik tevreden en houd ik het de komende tijd bij de AOSP versie. Xposed ga ik zo eens verder bekijken, maar zitten inderdaad leuke modules bij.
Wat is er met de camera dan, moet overigens zelf eers even CWM installe voor ik kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Bij CM11 had ik voortdurend vastlopers van de camera(-app). Schijnt dat dat kan komen doordat ze het bij AOSP roms zonder Samsung camera drivers moeten doen. En een niet werkende camera tijdens een bevalling is op z'n zachtst gezegd vervelend (ik wilde nog een andere rom flashen, echter besloot m'n dochter een week eerder te komen... :)).
Nu gebruik ik de camera wat minder vaak, dus ik heb nog niks gemerkt. Zal dit weekend eens een beetje ermee klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij eerdere versies van cm11 wilde de camera wel eens freezen en de melding geven "Can't connect to camera", alleen een reboot wil deze dan weer aan de praat krijgen. Sinds de nightly van 1-2 weken geleden heb ik hier geen last meer van :) Af en toe wil de standaard camera app nog wel een crashen maar ik hoef dan in ieder geval niet de telefoon opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

schumi2004 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:57:
[...]

Wat is er met de camera dan, moet overigens zelf eers even CWM installe voor ik kan flashen.
Hoeft niet als je de CM app dl en de windows installer gebruikt. Zie http://beta.download.cyanogenmod.org/install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
meer mensen last van wanneer ze bellen dat het geluid opeens gaat kraken? en de andere kant dat ook hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:48:
meer mensen last van wanneer ze bellen dat het geluid opeens gaat kraken? en de andere kant dat ook hoort?
:+ Als dit je 1e telefoon is.....zo hard hoef je niet in je telefoon te knijpen..losjes vasthouden zonder dat ie valt is voldoende hoor :+

Heb je er vaker last van?
Met meerdere contacten? Of enkel met die persoon?
Laat degene die het kraken/storing ook heeft gehoord...jou bellen...kijk of het dan ook voorkomt.
Zou gewoon in de verbinding kunnen zitten..tijdelijk wat storing misschien?
Klinkt het echt als zijnde IN het toestel?...dan zou ik zeggen ..laat het checken..daar heb je garantie voor.
Wat staat er op je foon...orgineel/custom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:06:
[...]

:+ Als dit je 1e telefoon is.....zo hard hoef je niet in je telefoon te knijpen..losjes vasthouden zonder dat ie valt is voldoende hoor :+

Heb je er vaker last van?
Met meerdere contacten? Of enkel met die persoon?
Laat degene die het kraken/storing ook heeft gehoord...jou bellen...kijk of het dan ook voorkomt.
Zou gewoon in de verbinding kunnen zitten..tijdelijk wat storing misschien?
Klinkt het echt als zijnde IN het toestel?...dan zou ik zeggen ..laat het checken..daar heb je garantie voor.
Wat staat er op je foon...orgineel/custom?
Origineel 4.3
Nee is bij meerdere mensen. Tijdens het bellen gewoon helder normaal geluid en opeens out of the blue, echt super gekraak, dus je hoort die personen niet meer en zij horen jou niet meer. Toestel heeft al geen garantie meer, glas en touch zijn al een keer vervangen en ook al 1,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er zit 2 jaar garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je muziek of zo afspeelt? (dan zou het speaker kunnen zijn)

4.3..de orginele update.....wel cache gewiped/fabrieksreset gedaan?(zou anders altijd wat van het oude 4.1 systeem kunnen achterblijven)

Als niets helpt...reset. Of naar een servicescenter nu je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:02:
[...]

Nou, ik heb het getest en het werkt met http://repo.xposed.info/m...2.nfclockscreenoffenabler
Ik had Xposed al geinstalleerd staan, ook nog geen problemen mee gehad.

Wel lijkt de NFC van de S3 (met en zonder Xposed) niet goed te werken. Moet er echt lang over de tag heen gaan. Kan dit liggen aan een custom rom (slechte driver)?
Ben eens in die download store van Xposed aan het kijken geweest en heb nu Wanam Xposed draaien, doet het zelfde wat NFC betreft en nog veel meer zoals bv het omzeilen van Exchange Security policy en nog wat geinige functies. Aanrader wat mij betreft en werkt prima op stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Die Exchange Security Policy omzeiling zag ik inderdaad ook voorbij komen (als losse module geloof ik). Is ook wel lekker voor mijn gemoedsrust. Zal er dit weekend nog even mee spelen.

Al ga ik eerst op zoek naar een ROM die mijn batterij niet zo opslurpt... (of een nieuwe batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rockmanz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:47:
Bij eerdere versies van cm11 wilde de camera wel eens freezen en de melding geven "Can't connect to camera", alleen een reboot wil deze dan weer aan de praat krijgen. Sinds de nightly van 1-2 weken geleden heb ik hier geen last meer van :) Af en toe wil de standaard camera app nog wel een crashen maar ik hoef dan in ieder geval niet de telefoon opnieuw te starten.
En de batterijduur?? Bij NeatROM loopt de batterij leeg (volgens mij grotendeels door push exchange - dit is bij stock niet het geval en ik wil mijn exchange mail sowieso op push).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zo leuk zeg die nieuwe update? Wordt ik wakker, telefoon had ik niet opgeladen (was niet nodig). Hij staat op zwart. Doe ik 'm in de lader en er gebeurde niets. Ik voel wel dat-ie warm wordt maar ik kan 'm niet meer aan doen. Enig idee hoe ik dit op kan lossen? Had de nieuwe versie 4.3 sinds een kleine week. Telefoon niet laten vallen, ook niet in het water laten drijven, niets van dat alles.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Heb je dat ook wanneer je geen bon meer hebt??? Kunnen ze dat achterhalen hoe oud ie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:01:
Als je muziek of zo afspeelt? (dan zou het speaker kunnen zijn)

4.3..de orginele update.....wel cache gewiped/fabrieksreset gedaan?(zou anders altijd wat van het oude 4.1 systeem kunnen achterblijven)

Als niets helpt...reset. Of naar een servicescenter nu je nog garantie hebt.
Net getest en wanneer ik tijdens het bellen het cameragedeelte een beetje aanraak dan gaat het zo kraken. Wanneer ik dan handsfree ga bellen en ik druk zachtjes het cameragdeelte in, dan doet ie het ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Jerie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:34:
Zo leuk zeg die nieuwe update? Wordt ik wakker, telefoon had ik niet opgeladen (was niet nodig). Hij staat op zwart. Doe ik 'm in de lader en er gebeurde niets. Ik voel wel dat-ie warm wordt maar ik kan 'm niet meer aan doen. Enig idee hoe ik dit op kan lossen? Had de nieuwe versie 4.3 sinds een kleine week. Telefoon niet laten vallen, ook niet in het water laten drijven, niets van dat alles.
Batterij er uit halen? Reset to factory settings via het recovery menu? Opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik krijg op dit moment de officiele 4.3 update voor de I9305 binnen zo te zien :) Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 08:47
Intrepidity schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:09:
Ik krijg op dit moment de officiele 4.3 update voor de I9305 binnen zo te zien :) Nice!
Pas op, want het schijnt dat voor de I9305 er wel Knox in zit!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
Koldur schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:20:
[...]

Pas op, want het schijnt dat voor de I9305 er wel Knox in zit!
Dat klopt, maar het wordt niet geïnstalleerd. daar kan je zelf voor kiezen als je de app opstart

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
Sinds ik de (officiele) Android 4.3 update heb geinstalleerd (T-Mobile) kan ik geen bestanden meer kopieren naar m'n telefoon via USB. Ik krijg de volgende foutmelding:

Cannot copy <filename>
The device has either stopped responding or has been disconnected

Ik heb de USB computer connection op MTP staan, en ook al geprobeerd USB debugging aan/uit te zetten.
Heeft iemand hetzelfde probleem?

update:
- Ik kan nu als ik snel ben, direct na het inpluggen van m'n usb kabel bestanden kopiëren naar m'n interne opslag.
- Verplaatsen vanuit daar met ES File Explorer naar m'n SD kaart lukte niet.
- Na het unmounten / mounten van m'n SD kaart lukte het verplaatsen wel.
- Toch nog steeds niet mogelijk om direct van Windows naar m'n SD kaart te kopieren (en dan ook niet meer naar interne opslag totdat ik de kabel er opnieuw insteek. 8)7 )

[ Voor 36% gewijzigd door Maarten21 op 17-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Maarten21 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:21:
Sinds ik de (officiele) Android 4.3 update heb geinstalleerd (T-Mobile) kan ik geen bestanden meer kopieren naar m'n telefoon via USB. Ik krijg de volgende foutmelding:

Cannot copy <filename>

Ik heb de USB computer connection op MTP staan, en ook al geprobeerd USB debugging aan/uit te zetten.

update:
- Ik kan nu als ik snel ben, direct na het inpluggen van m'n usb kabel bestanden kopiëren naar m'n interne opslag.
- Toch nog steeds niet mogelijk om direct van Windows naar m'n SD kaart te kopieren (en dan ook niet meer naar interne opslag totdat ik de kabel er opnieuw insteek. 8)7 )
Staat de telefoon aan (ik bedoel dus niet stand-by: het scherm moet aanstaan), en is deze ontgrendeld?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

vwtune schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:40:
[...]

Heb je dat ook wanneer je geen bon meer hebt??? Kunnen ze dat achterhalen hoe oud ie is?
Dan zou ik even contact opnemen met de leverancier van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Cannot copy <filename>

update:
Probeer een andere kabel en/of een andere USB poort. De driver opnieuw installeren wil ook weleens helpen. Dat kan vanuit Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vwtune.....ga terug naar de winkel waar je hem vandaan hebt, leg het uit, een beetje winkel doet wat moeite voor de klant, ze zullen bijhouden wat en wanneer ze iets hebben verkocht.
Misschien kunnen ze een kopie bon printen.
Anders even langs een service punt, leg het even uit, misschien kunnen ze de data verkoop achterhalen, of meteen repareren.
Als ik het zo lees...ligt het intern...misschien een kabeltje los....misschien een printje , gewoon even langs de winkel,...het is een duur toestelletje, gewoon gebruik maken van de garantie.

Dat klopt, maar het wordt niet geïnstalleerd. daar kan je zelf voor kiezen als je de app opstart
[/quote]

Yep....alleen....je hebt ten dele gelijk.
Het is in/uit te schakelen in je instellingen....dwz..je kunt kiezen of je de beveiliging wilt gebruiken.
Maar....volgens mij krijg je krijgt een ''geheel'' nieuw systeem,..met een nieuwe orginele bootloader 8)7 ...met knox hierin geknutseld.
(als ik zo tussen de regels doorlees.....maar bv op xda is er in 1 x zoveel info in korte tijd dat het even moeilijk te behappen is)

:( Samsung told me that Knox warranty becomes 0×1(void) when the device with secured bootloader attempts to have non-secured bootloader. MH1 is the very first binary with secured bootloader. :(

Dus...zoals ik het begrijp.....krijg je een nieuw updated systeem MET!! een stukje extra beveiligde bootloader.

@trepidity ......heb je de update al geiinstalleerd???....kun je eens kijken in bootloader mode(aan/uit knop, menu knop, volume down knop..als ik me niet vergis)....welke info er op het scherm komt.....info met binairy flag..blabla....ook knox??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Chrizzly schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:55:
[...]

Batterij er uit halen? Reset to factory settings via het recovery menu? Opnieuw flashen?
Wat voor recovery menu? Er is geen beeld. De batterij heb ik er al lang uit gehad en ook weer in gedaan. Maakt niets uit. Hij lijkt dood. Tijdens en na het laden is-ie behoorlijk warm bij de lader. Ik heb m'n telefoon een paar keer laten vallen, ik heb 'm ook wel ns in een spijkerbroek gehad tijdens de regen. Maar tijdens dat gebruik is-ie niet doodgegaan, geen problemen mee gehad, en da's recent ook niet gebeurt. Ik weet niet eens meer waar ik 'm heb gekocht (een of andere webshop) maar 't was vlak na release dus 1,5 jaar oid. Dus ik denk dat ik 'm direct naar Samsung op zal moeten sturen. Of heeft iemand een ander advies?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18
Zoek een Samsung service center in de buurt op. Kpn xl zitten die onder andere

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
gwystyl schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:23:
Je moet vooral kijken naar de uitgangs-stroom die je lader aan kan. Ik heb zelf een Hama piccolini dual USB usb plug, met daarin een willekeurige USB naar micro-usb kabel. Deze plug kan volgens mij 2A (2 x 1A?) leveren. 1A is volgens mij genoeg om bij te laden tijdens het navigeren in de auto.
TommieW schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:31:
[...]

Ik had een autolader op eBay gekocht. Die dingen gaan keer op keer binnen een paar maanden kapot. Ik vertrouw die dingen niet meer. Je kan beter een paar euro meer uitgaven, dan dat dadelijk je smartphone kapot is door een te hoog voltage.
Nog bedankt voor de tips! Lag inderdaad aan de goedkope lader. Nu met een fatsoenlijke lader, laadt de telefoon daadwerkelijk bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 08:57
Sinds de laatste update heb ik een vervelend probleem met de dialer. Voorheen kon ik vanuit de dialer naambellen (bert was dan 2378) als een contact dan diezelfde letters had kon ik op sterretje duwen en verder typen aan de achternaam maar nu is dit niet meer mogelijk. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
SmooK schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:01:
Sinds de laatste update heb ik een vervelend probleem met de dialer. Voorheen kon ik vanuit de dialer naambellen (bert was dan 2378) als een contact dan diezelfde letters had kon ik op sterretje duwen en verder typen aan de achternaam maar nu is dit niet meer mogelijk. Iemand hier een oplossing voor?
Dat werkt bij mij nog steeds, kan je er helaas niet mee helpen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44

Cannot copy <filename>

update:
Klinkt als een kapotte sd. Heb een ander sd kaartje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook 4.3 erop gezet. Eerst terug gezet naar fabrieksinstellingen en daarna de update erop.
Het lijkt allemaal goed en vlot te werken.

Enige waar ik me nog aan stoor is de apps op het vergrendelscherm. Die wil ik graag aanpassen, maar dat lukt me niet.

http://www.samsunggalaxys4.nl/sneltoetsen-aanpassen-vergrendelscherm-samsung-galaxy-s4/

Die optie Sneltoets staat er niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
instellingen, mijn apparaten, dan vergrendelscherm, dan sneltoets aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Vorige week de update op m'n S3 gezet zonder factory reset of wat dan ook. Geen enkel probleem ermee gehad, batterij is niet merkbaar sneller leeg (let er eigenlijk niet zo op).

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk laatste tijd dat Proximity sensor niet werkt bij mijn S3. Weet iemand hoe je hem weer werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 18-09 17:07
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:44:
Ik merk laatste tijd dat Proximity sensor niet werkt bij mijn S3. Weet iemand hoe je hem weer werkend kan krijgen?
Wat heb je allemaal al gedaan om het probleem proberen op te lossen?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:16:
[...]

Wat heb je allemaal al gedaan om het probleem proberen op te lossen?
Ik ben gaan googlen maar werd niet wijzer van. Gekeken of het aan Nova launcher ligt die ik laatst heb geinstaleerd, maar dat is het niet, ook met Touchwiz van Samsung doet ie het niet. Zou het misschien aan update met 4.3 liggen? Ik heb die test gedaan (die ik tegen kwam met Google) met een code in je dialer en dan bepaalde sensor testen, volgens die test is ie in orde, maar als je belt gebeurt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Heb je wel aanstaan bij de oproep instellingen dat je scherm uit moet gaan?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Je zou kunnen proberen een factory reset te doen. Als je nog garantie hebt, kan je ook je garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:59:
Heb je wel aanstaan bij de oproep instellingen dat je scherm uit moet gaan?
Ja hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Herkent iemand het probleem dat je jezelf in de telefoon hoort echoen tijdens het bellen? Heeft de ander zijn volume dan te hoog staan, of kan het aan mijn telefoon liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
mbt tot mijn geen gehoor en gekraakt probleem;
Ik heb het gedeelte vervangen aan de bovenkant waar je mee hoort en je volume mee instelt aan de zijkant (en je led)
Probleem is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Chrizzly schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:13:
Herkent iemand het probleem dat je jezelf in de telefoon hoort echoen tijdens het bellen? Heeft de ander zijn volume dan te hoog staan, of kan het aan mijn telefoon liggen?
Dat ligt 9 van de 10 keer aan het netwerk, daar kan je zelf dus niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Ik ben echt helemaal klaar met al het gemekker sinds de update!
Ga hier met enige tegenzin een factory reset uitvoeren om te kijken of het er beter van wordt, we gaan het zien.
Mijn grootste probleem was het gezeur met bekende wifi punten en de zogenaamde trage vebinding, en de algehele traagheid van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
gijsvogel schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 03:01:
Ik ben echt helemaal klaar met al het gemekker sinds de update!
Ga hier met enige tegenzin een factory reset uitvoeren om te kijken of het er beter van wordt, we gaan het zien.
Mijn grootste probleem was het gezeur met bekende wifi punten en de zogenaamde trage vebinding, en de algehele traagheid van het systeem.
Als je geroot bent, gebruik dan Titanium Backup om alles te backuppen en terug te zetten, anders Helium, kan je je belangrijkste data terugzetten.
Dan valt het allemaal ook mee met de factory reset en je kan er dan van uitgaan dat je traagheid problemen in ieder geval opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Nadat ik mijn S3 een aantal keer terug heb gebracht naar TMobile omdat het ding dagelijks vastliep, heb ik vorige week een splinternieuwe gekregen van ze. En wel de 4G variant. Dit weekend dus flink mee aan het spelen gegaan. Ding bevalt uitstekend en tot op heden nog geen vastlopers gehad (afkloppen:) ). Enige minpuntje is het afspelen van Muziek. Heel af en toen (om de 2 nummers) hapert de muziek even kort. Ik heb dezelfde muziek afgespeeld op de laptop en op de telefoon van mijn vriendin en dat werkt beiden perfect. Ik heb ook de sd kaart en het interne geheugen geprobeerd. Als de muziek hapert, en ik spoel vervolgens het nummer terug naar het stukje waar dat was dan loopt dat vervolgens wel weer soepel. Het lijkt dus een bugje oid. Iemand hier bekend mee?
Ik draai momenteen android 4.3

Enig wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere muziekspeler downloaden. Wellicht dat dat nog uitkomst bied:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:36
Sinds vandaag doet mijn Jack aansluiting raar, verschillende headphones geprobeerd.

Het geluid wat er uit komt is raar, stemmen klinken niet of heel erg hol/echo achtig. Soms klinkt de muziek wel goed, maar is de bass er niet.
Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Heb je dit bij alle apps? (Bijvoorbeeld ook bij YouTube of de muziekspeler?) Heb je een of andere equalizer geïnstalleerd? Draai je een custom ROM/heb je je toestel geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
TommieW schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:17:
Heb je dit bij alle apps? (Bijvoorbeeld ook bij YouTube of de muziekspeler?) Heb je een of andere equalizer geïnstalleerd? Draai je een custom ROM/heb je je toestel geroot?
Helemaal vergeten te vermelden.

Zowel bij spotify als bij de standaard muziekspeler. Geen roots. Ik draai echt de OFW van vodafone. 4.3. Geen equalizer instellingen aangepast o.i.d.

Niks veranderd voor ik het probleem ondervond.

EDIT: Probleem gevonden, heb de jack ff schoongemaakt van binnen. (telefoon uiteraard uit) Na goed de jack in te drukken krijg ik weer normaal geluid. Contact was dus niet goed.

[ Voor 14% gewijzigd door thechib12 op 28-01-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 19-09 10:48
Ik heb sinds de update naar 4.3 een klein probleempje met de stock music player. Na de OTA update heb ik een factory reset gedaan. Het probleem met de music player is dat deze niet onthoud waar ik ben gebleven met luisteren. Als ik op de home button druk, wordt de music player gepauzeerd, maar na een tijdje lijkt wel of deze helemaal gestopt wordt. De volgende keer als ik de music player open, wordt weer aan het begin van een lied begonnen (ik luister voornamelijk mix-cd's die uit 1 stuk bestaan). Heeft iemand vergelijkbare problemen en wie weet er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
WorldWideWait schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:37:
[...]

Loop gewoon even langs dichtstbijzijnde Samsung service punt. Bij mij is dat bijvoorbeeld Vodafone winkel in Zwolle. Bij zo'n technische service balie, kunnen ze je direct vertellen of t onder garantie valt of niet. Zo ja, dan kunnen ze vrijwel alle reparaties direct uitvoeren, is mijn ervaring. :)
Gisteren bij KPN XL geweest. Bezel en frontje onder garantie vervangen. Dus toestel is weer als nieuw, zonder haarscheurtjes.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Hoe zit het met garantie en geen bon meer? Aangezien ik overal de melding krijg dat ik een aankoopbon nodig heb. Mijn probleem is dat ik hem van iemand heb overgekocht, dus ook geen bon meer maar ik heb wel garantie tot september dit jaar (volgens het serienummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
vwtune schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:29:
Hoe zit het met garantie en geen bon meer? Aangezien ik overal de melding krijg dat ik een aankoopbon nodig heb. Mijn probleem is dat ik hem van iemand heb overgekocht, dus ook geen bon meer maar ik heb wel garantie tot september dit jaar (volgens het serienummer)
Ik heb sinds een paar dagen een S3 en dit ding is een heel stuk sneller als mijn oude toestel, de S1.
De S3 heb ik ook 2e hands gekocht, net zoals de S1. Waar heb jij je serienummer ingevuld om te kijken of je nog garantie hebt?
En weet iemand misschien ook in hoeverre de info klopt op www.imei.info. Daar staat dat de telefoon 32GB intern geheugen heeft maar hij heeft in werkelijkheid maar 16GB. (staat trouwens op de site ook dat er Android 4.0 op staat maar er zit al 4.3 op, nieuw uit doos.)
Imei nummer op de doos, stikker in de telefoon, oproepen via *#06# en de kassabon zijn allemaal dezelfde nummers. Lijkt mij verder wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb met samsung zelf gebeld. Die vertelde mij dat mijn toestel nog tot september garantie heeft.
Maar ik loop echt overal tegen de muur aan zonder aankoopbewijs. Ook bij Dynafix, die vragen ook naar een aankoopbewijs. Weet nu dus niet meer wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ga eens langs bij een van de Samsung service centra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
thechib12 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:09:
Sinds vandaag doet mijn Jack aansluiting raar, verschillende headphones geprobeerd.

Het geluid wat er uit komt is raar, stemmen klinken niet of heel erg hol/echo achtig. Soms klinkt de muziek wel goed, maar is de bass er niet.
Iemand bekend met dit probleem?
Om even terug te komen op dit probleem, ik dacht dat ik het gefixt had. Dus niet. Hij heeft hetzelfde euvel weer. Af en toe doet hij het even als ik draai en duw, maar dan moet ik hem wel vast houden. Even gekeken met een lamp maar geen rotzooi te bekennen. Ik denk dat een contact puntje slecht contact maakt. Als ik hem inlever voor garantie ben ik hem zeker 1 maand kwijt? Muziek luisteren doe ik toch zeker elke dag met het apparaat, maar een maand kwijt is ook vervelend. Of is dit probleem snel gefixt?

even ter informatie:
Vodafone branded, 16GB OFW 4.3

[ Voor 3% gewijzigd door thechib12 op 31-01-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:58
Ik zoek meestal een Vodafone met reparatiepunt op, die hebben mij nog nooit naar een bon gevraagd en ze controleren volgens mij inderdaad op IMEI nummer voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Sinds Factory reset die ik afgelopen week deed na de 4.3 update eigenlijk nog niet heel veel geweldige verbeteringen gemerkt.
Al met al is het een beetje hetzelfde gebleven allemaal....
Sterker nog, de onaanvaardbare lag's op sommige momenten, met name bij het openen van de galerij lijken steeds langer te duren. Het lijkt dan wel of de telefoon een echte vastloper heeft.

Maar tegen één dingetje blijf ik toch sinds de update aanlopen en dat is het wifi issue wat ik voorheen nooit had.
Het probleem is dat er met bekende wifi netwerken niet automatisch meer wordt verbonden, of althans, de verbinding wordt uitgeschakeld...
Reden: "Netwerk uitgeschakeld vanwege trage internetverbinding"

Voorheen en dus normaal stond de wifi en de mobiele gegevens knop gewoon altijd aan.
Zodra je onder een bekend wifi-netwerk kwam dan verbond de telefoon daar automagisch mee, nooit problemen mee gehad dus, werkte altijd....
Ging je buiten de deur dan schakelde je vanzelf over op mobiel internet...
En als je niet verbonden werd met een bekend wifi-netwerk dan hoefde je maar naar de telefoon te kijken en dan verbond ie 'ineens' tóch.
Simple as that.

Maar sinds de update lijkt er iets veranderd in het wifi modem ofzo.
De netwerken worden wel gewoon herkend, verificatie en IP-adres ophalen gebeurt, maar als dan de "kwaliteit van de internet verbinding" gecontroleerd wordt komt steevast de melding: "Netwerk uitgeschakeld vanwege trage internetverbinding" tevoorschijn.
(als je kijkt naar het overzicht van je wifi netwerken)

Ik heb een aantal keren geprobeerd om op de telefoon de wifi uit/aan te zetten waarna het toen weer wél werkte, soms was een reboot nodig zodat het weer ging. maar de laatste tijd continue nul op het rekest.

1 ding valt op, en dat is dat de wifi netwerken waar geen verbinding mee gemaakt wordt vanwege "te traag" ineens zonder problemen werken als ik de mobiele gegevens knop in de taakbalk uitzet.
Het kan dus blijkbaar wél!

Waar zit 'm nou het probleem...? Is het wifi modem van de telefoon toevallig en plotseling gaar? is het mobiele internet sneller als het aangeboden wifi, en schakelt hij daarom wifi uit?? zit er een bug in de update?? roep het maar...
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft in ieder geval en het lijkt mij vanwege datagebruik over mobiel en de kosten daarvoor dat het toch wel een belangrijk issue is als er meer mensen last van hebben.

heb je nergens last van mag je het natuurlijk ook laten weten.

Ik heb gespit in alle geavanceerde instellingen of er ergens een vinkje veranderd was t.o.v. voorheen maar ik kan er niets raars in vinden.
Aanvullend: een collega van mij met een SGS4 heeft exact hetzelfde probleem op het werk en thuis.

Wie roept!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Vinkje bij autom.netwerkwissel uitzetten.... En dan pakt hij netjes wifi en geen gezeur meer over de kwaliteit van wifi.
http://i.imgur.com/2PZ9LD1.jpg
Die moet gewoon uit staan anders pakt hij de mobiele data

[ Voor 78% gewijzigd door reyals op 01-02-2014 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
reyals schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:58:
Vinkje bij autom.netwerkwissel uitzetten.... En dan pakt hij netjes wifi en geen gezeur meer over de kwaliteit van wifi.
http://i.imgur.com/2PZ9LD1.jpg
Die moet gewoon uit staan anders pakt hij de mobiele data
Oh, Echt??? zo simpel???

ik ga het proberen, optie was de hele tijd greyed out maar blijkbaar voorheen dus anders in de normale instellingen.
En eigenlijk niet heel erg logisch om te kiezen of uit te vinken, want je denkt dat als je zegt "wissel automatisch tussen wifi en mobiele netwerken" 'AAN' dat de telefoon dat dan ook daadwerkelijk doet.... of heb ik nou zo'n autistisch momentje....? IMO een bugje of een onvolkomenheid.

Thanks anyways. Fijn dat je me toch nog even op deze omweg waar ik niet over had gedacht hebt gewezen.
:*)

[ Voor 20% gewijzigd door gijsvogel op 01-02-2014 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb sinds kort de S3 en wil eigenlijk mijn telefoon wel weer rooten. Ik kan nu niet oa de gps opstarten via nfc, dit vereist root volgens de app. Maar in de nieuwe 4.3 versie zou Knox zitten. Als ik op mijn telefoon kijk in het bootloader menu dan staat daar geen Knox tussen. Het is een origineel 4.3 geleverd toestel.
Baseband versie I9300XXUGMK6
Buildnummer JSS15JI9300XXUGMK6

Er staat in het bootscherm:
Odin mode
Product name: GT-9300
Custom Binary Download: No
Current Binary: Samsung Official
System Status: Official

Kan ik dus zonder problemen mij toestel rooten en wat zou de meest "veilige" manier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Dat is niet het "bootscherm", maar de download mode. ;)
Maar als in de download mode geen KNOX staat, zit het niet op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
TommieW schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:45:
Dat is niet het "bootscherm", maar de download mode. ;)
Maar als in de download mode geen KNOX staat, zit het niet op je telefoon.
Sorry, ik bedoel ook de download mode. Al die termen tegenwoordig 8)7
Geen KNOX klinkt goed in ieder geval.

Update.
Zojuist het toestel geroot. Ging zonder problemen. Volgens deze link.(heb alleen stap 9 niet gezien. Toestel is wel uit zichzelf opgestart)
Nu staat er alleen een vermelding bij in download mode:
CUSTOM BINARY DOWNLOAD: Yes (1 counts)

Ik neem aan dat dat eventueel weer weg is na gebruik van Triangle-away en de originele firmware weer terug flashen.
Zien we dan wel weer.

[ Voor 39% gewijzigd door mike123 op 02-02-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 19-09 10:48
thechib12 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:01:
[...]

Om even terug te komen op dit probleem, ik dacht dat ik het gefixt had. Dus niet. Hij heeft hetzelfde euvel weer. Af en toe doet hij het even als ik draai en duw, maar dan moet ik hem wel vast houden. Even gekeken met een lamp maar geen rotzooi te bekennen. Ik denk dat een contact puntje slecht contact maakt. Als ik hem inlever voor garantie ben ik hem zeker 1 maand kwijt? Muziek luisteren doe ik toch zeker elke dag met het apparaat, maar een maand kwijt is ook vervelend. Of is dit probleem snel gefixt?

even ter informatie:
Vodafone branded, 16GB OFW 4.3
De hoofdtelefoonaansluiting van mijn S3 is vorig jaar september ook gesneuveld. Is binnen garantie verholpen maar ben de telefoon 6 weken kwijt geweest omdat het onderdeel vanuit Azië moest komen.

De hoofdtelefoonaansluiting zit samen met de camera en de luidspreker in 1 component. Deze kun je ook zelf op ebay verkrijgen. Vervangen is heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 07:15
gijsvogel schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:14:
Sinds Factory reset die ik afgelopen week deed na de 4.3 update eigenlijk nog niet heel veel geweldige verbeteringen gemerkt.
Al met al is het een beetje hetzelfde gebleven allemaal....
Sterker nog, de onaanvaardbare lag's op sommige momenten, met name bij het openen van de galerij lijken steeds langer te duren. Het lijkt dan wel of de telefoon een echte vastloper heeft.

Maar tegen één dingetje blijf ik toch sinds de update aanlopen en dat is het wifi issue wat ik voorheen nooit had.
Het probleem is dat er met bekende wifi netwerken niet automatisch meer wordt verbonden, of althans, de verbinding wordt uitgeschakeld...
Reden: "Netwerk uitgeschakeld vanwege trage internetverbinding"

Voorheen en dus normaal stond de wifi en de mobiele gegevens knop gewoon altijd aan.
Zodra je onder een bekend wifi-netwerk kwam dan verbond de telefoon daar automagisch mee, nooit problemen mee gehad dus, werkte altijd....
Ging je buiten de deur dan schakelde je vanzelf over op mobiel internet...
En als je niet verbonden werd met een bekend wifi-netwerk dan hoefde je maar naar de telefoon te kijken en dan verbond ie 'ineens' tóch.
Simple as that.

Maar sinds de update lijkt er iets veranderd in het wifi modem ofzo.
De netwerken worden wel gewoon herkend, verificatie en IP-adres ophalen gebeurt, maar als dan de "kwaliteit van de internet verbinding" gecontroleerd wordt komt steevast de melding: "Netwerk uitgeschakeld vanwege trage internetverbinding" tevoorschijn.
(als je kijkt naar het overzicht van je wifi netwerken)

Ik heb een aantal keren geprobeerd om op de telefoon de wifi uit/aan te zetten waarna het toen weer wél werkte, soms was een reboot nodig zodat het weer ging. maar de laatste tijd continue nul op het rekest.

1 ding valt op, en dat is dat de wifi netwerken waar geen verbinding mee gemaakt wordt vanwege "te traag" ineens zonder problemen werken als ik de mobiele gegevens knop in de taakbalk uitzet.
Het kan dus blijkbaar wél!

Waar zit 'm nou het probleem...? Is het wifi modem van de telefoon toevallig en plotseling gaar? is het mobiele internet sneller als het aangeboden wifi, en schakelt hij daarom wifi uit?? zit er een bug in de update?? roep het maar...
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft in ieder geval en het lijkt mij vanwege datagebruik over mobiel en de kosten daarvoor dat het toch wel een belangrijk issue is als er meer mensen last van hebben.

heb je nergens last van mag je het natuurlijk ook laten weten.

Ik heb gespit in alle geavanceerde instellingen of er ergens een vinkje veranderd was t.o.v. voorheen maar ik kan er niets raars in vinden.
Aanvullend: een collega van mij met een SGS4 heeft exact hetzelfde probleem op het werk en thuis.

Wie roept!?
kijk eens op http://www.galaxyclub.nl/...-sms-problemen-oplossing/

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Bij de KPN XL store geen aankoopbon laten zien hoor. Gewoon op serienummer gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
mike123 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:56:
[...]

Sorry, ik bedoel ook de download mode. Al die termen tegenwoordig 8)7
Geen KNOX klinkt goed in ieder geval.

Update.
Zojuist het toestel geroot. Ging zonder problemen. Volgens deze link.(heb alleen stap 9 niet gezien. Toestel is wel uit zichzelf opgestart)
Nu staat er alleen een vermelding bij in download mode:
CUSTOM BINARY DOWNLOAD: Yes (1 counts)

Ik neem aan dat dat eventueel weer weg is na gebruik van Triangle-away en de originele firmware weer terug flashen.
Zien we dan wel weer.
Ja, met triangle away kan je dat probleem verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
TommieW schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Dat ligt 9 van de 10 keer aan het netwerk, daar kan je zelf dus niets aan doen.
Dat ik mezelf vaak hoor echoen tijdens het bellen ligt blijkbaar toch aan de telefoon of software. Vandaag heb ik mijn simkaart in een oudere SGS1 gedaan en toen hoorde ik alles veel beter zonder echo.
Het verschil is zo groot dat ik toch maar ga proberen om de software opnieuw te installeren. Ik heb nu de laatste stock rom en wilde geen risico lopen garantie kwijt te raken met een flash counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Chrizzly schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:36:
[...]

Dat ik mezelf vaak hoor echoen tijdens het bellen ligt blijkbaar toch aan de telefoon of software. Vandaag heb ik mijn simkaart in een oudere SGS1 gedaan en toen hoorde ik alles veel beter zonder echo.
Het verschil is zo groot dat ik toch maar ga proberen om de software opnieuw te installeren. Ik heb nu de laatste stock rom en wilde geen risico lopen garantie kwijt te raken met een flash counter.
Op mijn S2 had ik dat ook vaak. Kwam door een telefoonhoesje die erop zat. Hoesje eraf, echo weg. Of het uitschakelen van ruisonderdrukking tijdens het bellen. Later is het vanzelf verdwenen met een nieuwe firmwareupdate van samsung.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Chrizzly schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:36:
[...]

Met een stock rom gaat je flash counter niet omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:47
Inmiddels oplossing gevonden. Onder Settings heb je locations, heb daar checkbox van wifi uitgezet.
Nog beter, zet daar alles uit (ja google maps werkt dan niet door eerste vinkje op allow apps to have access to locations). Maar in ieder geval die wifi ondersteuning uitzetten.
Tebbie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:01:
Ook hier wifi problemen naar de 4.3 update. "Obtaining IP address" en daarna melding dat niet gelukt is door trage verbinding. Via restore mode de cache folder gecleared, mag niet baten. Verder *#0011# en daarna wifi menu power saving mode uitgezet heeft ook geen resultaat. Kan thuis wel 5Ghz gebruiken dat gaat prima maar de 2,4Ghz is signaal technisch sterker laat het dus afweten.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tebbie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:47:
Inmiddels oplossing gevonden. Onder Settings heb je locations, heb daar checkbox van wifi uitgezet.
Nog beter, zet daar alles uit (ja google maps werkt dan niet door eerste vinkje op allow apps to have access to locations). Maar in ieder geval die wifi ondersteuning uitzetten.

[...]
Ik had met sommige routers ook dit probleem, had dat al uitstaan (voornamelijk omdat het batterij vreet) maar dus evengoed het probleem. Wat het bij mij opgelost heeft is de GNA5 FW flashen. Ik zeg niet dat jou probleem zeker terugkomt, maar als het gebeurt dan zou ik die FW flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Ik kan een instelling niet vinden :o

Ik kom er net achter dat mijn accounts op de telefoon (onder "mijn accounts" android 4.3) niet meer worden gesynchroniseerd. Maar ik zie nergens een optie/vinkje om dat in te schakelen.

Als ik per account erin duik (bijvoorbeeld exchange mail) dan zie ik de opmerking "mastersynchronisatie is uitgeschakeld". Waar kan ik die mastersynchronisatie weer inschakelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Raymond schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:57:
Ik kan een instelling niet vinden :o

Ik kom er net achter dat mijn accounts op de telefoon (onder "mijn accounts" android 4.3) niet meer worden gesynchroniseerd. Maar ik zie nergens een optie/vinkje om dat in te schakelen.

Als ik per account erin duik (bijvoorbeeld exchange mail) dan zie ik de opmerking "mastersynchronisatie is uitgeschakeld". Waar kan ik die mastersynchronisatie weer inschakelen? :P
Schuif even met twee vingers je notificatie balk naar beneden, dan moet je het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Thanks!
Die instelling kon ik dus nergens in het menu vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Raymond schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:34:
Thanks!
Die instelling kon ik dus nergens in het menu vinden :)
Ja, die instelling staat inderdaad voor de rest helemaal nergens... Vreemd, vooral omdat het nogal een belangrijke optie is :P . Je kan hem ook aan je één vinger manier van notificatie balk openen toevoegen, maar nu weet hoe je hier kan komen zal dat waarschijnlijk niet zo erg nuttig meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Momenteel volg ik een opleiding, waarbij ik een e-mail adres + inloggevens heb gekregen. Ik heb hiervoor een account aangemaakt op mijn telefoon (microsoft exchange active sync) echter als ik deze aanmaak, dan moet ik 'beheerder opties' inschakelen. Je moet akkoord gaan met een hele reeks aan zaken die de beheerder op jouw telefoon kan uitvoeren o.a. wissen op afstand. Is dit normaal? Is dit ook te omzeilen op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ja dat is normaal wanneer je gebruik wilt maken van Exchange. Daar staan policies in dit geval waar je aan moet voldoen wil je connectie willen maken. Doe je dat niet dan zul je de exchange omgeving niet kunnen gebruiken. Dat staat trouwens los van de Galaxy SIII

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 05-02-2014 09:01 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Als je imap gebruikt ipv exchange, moet je dan dezelfde voorwaarden accepteren?

Al getest, hierbij is dit niet nodig. Dan maar imap gebruiken. Wil toch geen agenda's of taken synchroniseren.

[ Voor 43% gewijzigd door virtualJac op 05-02-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik probeerde een paar minuten geleden een foto te maken op mijn Galaxy S III (voor de duidelijkheid, het gebeurt echt heel weinig dat ik foto's maak op mijn telefoon) met flits aan en mijn telefoon crasht als ik dit doe, zelfs het ingedrukt houden van de aan knop werkt niet. Na een paar keer herhalen blijft dit gebeuren, zonder flits heb ik helemaal geen problemen. Ben ik de enige die hier last van heeft? Voor 4.3 had ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
virtualJac schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:45:
Momenteel volg ik een opleiding, waarbij ik een e-mail adres + inloggevens heb gekregen. Ik heb hiervoor een account aangemaakt op mijn telefoon (microsoft exchange active sync) echter als ik deze aanmaak, dan moet ik 'beheerder opties' inschakelen. Je moet akkoord gaan met een hele reeks aan zaken die de beheerder op jouw telefoon kan uitvoeren o.a. wissen op afstand. Is dit normaal? Is dit ook te omzeilen op een of andere manier?
Je zou dit kunnen proberen als je een AOSP rom draait: Xposed Module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Nog meer mensen last van krasjes in het camera glas?

Ik ga deze misschien eens proberen:

YouTube: how to replace a scratched Samsung Galaxy S3 camera lens cover

[ Voor 111% gewijzigd door virtualJac op 06-02-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb net p/ongeluk wat data op m'n S3 verwijderd en wil deze graag restoren. De data staat niet op de externe sd-kaart, maar op de S3 zelf. Nu ben ik wat aan de slag geweest met Recuva, maar omdat de S3 geen usb mass storage ondersteunt, ziet Recuva en andere programma's de S3 niet. De enige manier om usb mass storage aan te zetten is te rooten en dat wil ik niet.

Zal wel een verloren zaak zijn, maar kent iemand misschien een magisch gratis progje die dit kan?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ha. ik heb sinds een week ofzo dat ineens mijn wifi verbinding steeds opnieuw connect....heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
Voor de s4 heb je een wifi fix, is dat er ook voor de S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

temp00 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:29:
Ik heb net p/ongeluk wat data op m'n S3 verwijderd en wil deze graag restoren. De data staat niet op de externe sd-kaart, maar op de S3 zelf. Nu ben ik wat aan de slag geweest met Recuva, maar omdat de S3 geen usb mass storage ondersteunt, ziet Recuva en andere programma's de S3 niet. De enige manier om usb mass storage aan te zetten is te rooten en dat wil ik niet.

Zal wel een verloren zaak zijn, maar kent iemand misschien een magisch gratis progje die dit kan?
probeer eens de usb foutopsporing aan te zetten of in plaats van MTP als protocol het camera-protocol te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Usb foutopsporing al geprobeerd, dat maakte geen verschil. Camera protocol net geprobeerd, werkt helaas ook niet. Toch thanks voor de tip.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Gaat waarschijnlijk niet meer lukken. USB foutopsporing heeft hier vrij weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja ben ik ook bang voor. Klopt dit is meer een methodiek om mass storage device te forceren wat op oude Galaxy's nog wel eens wilde werken (als ik het goed heb).

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support