Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musback
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-08 14:54
Kleine update, beetje irrelevant, maar als Belg was ik het wachten meer dan zat, en heb er dan maar Cyanogenmod opgezet. Werkt als een zonnetje, alleen de camera-app is behoorlijk triest :-) maar daar zoek ik snel een alternatief voor. (iemand een mooie suggestie? :+)

Doet wel deugd terug root en zonder problemen alles netjes te kunnen instellen. Je voelt meteen dat de telefoon helemaal ontlast is van al die crapware. Nu wachten op een final van Kit Kat hé ;-)

Mij zal je dus niet zo vaak meer horen op dit forum :-) het ga jullie goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De update staat er bij mij nu ook op. Tot nu toe voelt de interface niet echt soepel, zeker niet wanneer er aardig wat op de homescreens staan. Het schokt af en toe ligt en het overgangseffect is niet vloeiend. Ik merk geen verschil met het openen van bv de contacten app / dialer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een waardeloze update.
Heb met mijn Galaxy S3 (niet gerooted) tot op heden geen probleem gehad. Kon met een volle accu 13 tot 14 uur doorkomen. Na de update 4.3 die ik er nu 4 dagen op heb staan zie je de accu leeglopen. Kom met een volle accu zelfs de nacht niet meer door. Heb dan alles wat mat enigszins wat gebruikt uitgezet.

Cache al gewiped etc. maar het helpt niet.

Nog zinvolle tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Als ik alle reacties zo lees denk ik dat ik 4.3 maar even oversla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Al een fabrieksreset gedaan?
Ff backup maken en resetten.

Heb ik ook gedaan en heb totaal geen problemen met accu.
Toestel reageert snel en heb geen problemen gehad tot nu toe (en draait nu toch al ruim een week op 4.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:11
Jezus wat een verschillen in performance en functionaliteit? Ik herken de issues niet.
Ik heb de MK6 en kan niet meer voorstellen terug te willen naar 4.1.2. Wát een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Zojuist ook de MK6 maar eens geïnstalleerd. Met name met het openen van contacts gaat dat wel sneller, ook Whatsapp lijkt sneller te openen (was soms enkele seconden). Nadelen nu op die korte duur nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:18

sphere

Debian abuser

Sinds de update vind ik mijn telefoon trager. Soms duurt het zomaar 10+ seconden voordat ik mijn apps kan bekijken. De GPS blijft eindeloos aan ook als er geen applicatie meer open is die er gebruik van maakt. Voor mijn gevoel is de batterij ook sneller leeg. Echt een hele verbetering dat 4.3.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 11:06
enkele weken geleden zat ik met xxella firmware. Was ongelooflijk gecrashed maar toch via kies de 'la fleur' extra gay editie er op gekregen :)
Batterijduur was ongeveer t zelfde. nu ja, redelijk beter omdat er niets meer op stond maar nog steeds gewoon slecht..

Met kerstverlof dus gaan skieën....
WTF! Na dagje AlpineReplay te hebben gebruikt (elke dag dus) was mijn batterij minder leeggelopen dan dat die thuis deed zonder gps op en actief.
enigste wat ik veranderd had was dat ik 3g had uitgeschakeld wegens toch niet nodig.
heb dus enkele mogelijke redenen die ervoor zorgen dat ie leegloopt. Ofwel mijn wifi waar hij problemen met zou hebben ofwel het Base netwerk dat extreem veel zou verbruiken. (bij skieën zit je wel meestal op redelijke afstand van zendpaal, obstakels nog niet vermeld...) Komende dagen ga ik dit toch maar eens onderzoeken...
Om het compleet te maken, gisterenavond ging ik slapen met rond de 30% batterij en toen ik te snel wakker werd was mijn tel al dood! terwijl ik geen 30% verloor de dagen ervoor toen hij gps aan't loggen was gedurende uren!!

[ Voor 83% gewijzigd door somnus op 06-01-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Zijn er mensen die dit ook ervaren?:
Sinds de 4.3 update heb ik regelmatig problemen met wifi verbindingen.

Thuis onder mijn eigen wifi (ziggo) bijvoorbeeld wordt de verbinding regelmatig uitgeschakeld.
Als ik kijk in de lijst met beschikbare netwerken dan meldt hij: "verbinding met netwerk uitgeschakeld vanwege trage internetverbinding" (of zoiets...)
wifi uit/aanzetten op telefoon wil dan soms helpen, maar ook al een paar keer moeten rebooten voordat het niet meer voorkwam.
Tablet en laptop hebben overigens geen probleem met wifi dus vandaar dat ik het aan de telefoon wijd.

Overall is de update best fraai, ziet er weer even anders uit.
Maar het meeste is er niet sneller van geworden, gallery is inderdaad waardeloos. dailer en contacts opent nog steeds niet sneller als voorheen, en die issue had echt allang opgelost moeten zijn IMO.
Ervaar nu ook zelfs een lag als ik op de powerknop druk om het scherm aan te doen.... heel apart....
Batterijduur is bij mij hetzelfde gebleven.

maargoed, mijn vraag voor nu dus; het wifi gedoe, en een eventuele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
gijsvogel schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:13:

Ervaar nu ook zelfs een lag als ik op de powerknop druk om het scherm aan te doen.... heel apart....
Dat heb ik al vanaf de release van de telefoon. Een vervanging (refurbished telefoon) gekregen en nog altijd hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:15
Xepos schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:06:
[...]

Dat heb ik al vanaf de release van de telefoon. Een vervanging (refurbished telefoon) gekregen en nog altijd hetzelfde probleem.
Dat heb ik ook altijd al gehad, ben niet anders gewend. Je moet echt wel even wachten voordat het scherm aangaat nadat je drukt op de knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heeft iemand ook het probleem met 4.3 dat als je een foto uit de galerij probeert te delen, met het "delen icoon" de galerij vastloopt en stopt zodra je op het icoon klikt?

Heb de cache van de galerij geleegd zonder resultaat. Kan ik gegevens wissen van de galerij zonder mn fotos te verliezen?

-Edit-
"Gegevens wissen" verwijderd je foto's, lees ik elders. Dat ga ik dus niet doen voorlopig.

-Edit2-
Schijnbaar is de galerij gekoppeld aan Paper Artist app. Zodra je paper artist uitzet bij de apps krijg je de crashes met delen vanuit de galerij. Paper artist jammergenoeg weer aan moeten zetten en nu werkt het weer wel.

[ Voor 36% gewijzigd door BMW_M3 op 07-01-2014 15:46 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn vrouw heeft sinds gisteren ook de vraag of ze 4.3 wil installeren, maar ik heb het haar afgeraden voorlopig. Maar nu krijgt ze dus om de 3 uur de vraag of ze wil updaten. En elke keer kan ze dus maximaal 3 uur uitstellen. Is er nog een manier om dat volledig uit te stellen zonder vraag? Ik heb de automatische controle op updates inmiddels al uitgezet in de settings, maar dat heeft nu geen invloed meer.

Ik vind via Google iets van 'FOTAkill.apk', maar daarvoor moet je telefoon geroot zijn volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door hars73 op 08-01-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:29
Na de update naar 4.3 krijg ik de vraag van Google Accountbeheer om gmail toestemming te geven voor iets,
kan niet zien wat.
Zodra ik op de aanvraag klik vanuit de dropdown menu dan crashed Google Accountbeheer.
Iemand een idee hoe ik kan achterhalen wat er fout gaat/ hoe het te repareren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van Samsung mijn update 4.3 ontvangen en geinstalleerd op mijn Galaxy S3. Was tot op dat moment een tevreden gebruiker zonder noemenswaardige problemen.
Had ik dat maar nooit gedaan, wat een waardeloze update is dit.
Naast een serie kleinere probleempjes wordt mijn accu nu binnen 4 uur leeggetrokken!

Kon altijd probleemloos de dag en nacht door komen. Nu kan ik als ik om 23:00 uur ga slapen met een volle accu de nacht hier niet meer mee rondkomen. Is de batterij reeds om 05:00 uur leeg!

Heb reeds een wipe cache en reboot gedaan, de GPS uitgezet etc. helpt slechts fractioneel.
Zie dat op veel fora deze problemen volop worden gemeld, ben blijkbaar niet de enige.
Zag dat over de laatste 3 dagen Google play services 60% van het batterij verbruik voor zijn rekening nam. Kan ik dat proces zonder al te veel gevolgen uitzetten?
Verder nog suggesties om dit op te lossen (toestel is niet gerooted)

Bedankt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:48
hars73 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:10:
Mijn vrouw heeft sinds gisteren ook de vraag of ze 4.3 wil installeren, maar ik heb het haar afgeraden voorlopig. Maar nu krijgt ze dus om de 3 uur de vraag of ze wil updaten. En elke keer kan ze dus maximaal 3 uur uitstellen. Is er nog een manier om dat volledig uit te stellen zonder vraag? Ik heb de automatische controle op updates inmiddels al uitgezet in de settings, maar dat heeft nu geen invloed meer.

Ik vind via Google iets van 'FOTAkill.apk', maar daarvoor moet je telefoon geroot zijn volgens mij.
Ik heb de update ook heel lang uitgesteld, met maximaal 3 uur iedere keer. Op het laatst had ik wel de notificatie, maar niet de melding.

Bij mij ging de melding weg toen ik een whatsapp bericht opende die ik had ontvangen. Ik had de updatemelding in beeld (het scherm waarin je kunt uitstellen), en opende het whatsapp bericht vanuit de notificatiebalk (omlaag slepen en bericht aantikken). Vervolgens verdween het updatebericht, en opende whatsapp. Daarna de melding niet meer gezien (nog wel het update icoon in de notificatiebalk). Mogelijk heb je hier iets aan.
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:56:
Heb van Samsung mijn update 4.3 ontvangen en geinstalleerd op mijn Galaxy S3. Was tot op dat moment een tevreden gebruiker zonder noemenswaardige problemen.
Had ik dat maar nooit gedaan, wat een waardeloze update is dit.
Naast een serie kleinere probleempjes wordt mijn accu nu binnen 4 uur leeggetrokken!

Kon altijd probleemloos de dag en nacht door komen. Nu kan ik als ik om 23:00 uur ga slapen met een volle accu de nacht hier niet meer mee rondkomen. Is de batterij reeds om 05:00 uur leeg!

Heb reeds een wipe cache en reboot gedaan, de GPS uitgezet etc. helpt slechts fractioneel.
Zie dat op veel fora deze problemen volop worden gemeld, ben blijkbaar niet de enige.
Zag dat over de laatste 3 dagen Google play services 60% van het batterij verbruik voor zijn rekening nam. Kan ik dat proces zonder al te veel gevolgen uitzetten?
Verder nog suggesties om dit op te lossen (toestel is niet gerooted)

Bedankt vast
Ik heb vanuit recovery een cache wipe en een factory reset gedaan (niet geroot). Nu is het accuverbruik flink gedaald. Ook een hoop bloatware apps uitgeschakeld vanuit applicatiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 18:17
hars73 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:10:
Mijn moeder had hetzelfde probleem. Uiteindelijk hebben we het opgelost:
eerst automatische update uitzetten. Dan blijf je nog wel de melding houden.
Vervolgens heeft ze haar telefoon (onbewust) helemaal leeg laten lopen (zodat die dus uitging) en daarna kreeg ze de melding niet meer.
Misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:05
M'n vriendin kreeg gisterochtend de melding om up te daten, wat ze braaf deed. Maar ze baalt nu echt als een stekker. Batterij wordt leeg getrokken met dezelfde snelheid als er water door de Niagra Falls gaat.

Opladen is ook een drama. Met de 'normale' Galaxy S3 adapter is het nagenoeg niet te doen. Duurt zo ongeveer een half uur om 1 % erbij te krijgen.

Heb het cache al gewiped, paar keer herstart, services uit gezet etc. Allemaal zonde resultaat. Enige wat nog rest is een factory reset, maar daar hebben zij en ik eigenlijk weinig zin in, voordat alles dan weer terug is gezet en weer is ingesteld naar wens, zijn we een dag verder. En er zijn vele meldingen dat het maar heel kort het probleem verhelpt.

Al met al een ruk update, waarvan al maanden bekend is dat het ruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Wow kreeg vanochtend de melding om te updaten. Mazzel dat ik op m'n werk zit en 'm heb uitgesteld tot vanavond, wat een negatieve reacties! Ben al jaren een tevreden S, S2 en S3 gebruiker maar hier schrik ik toch wel van. Laat deze aan me voorbijgaan, thankyouverymuch!

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verschil moet er zijn blijkbaar.
Ik heb een backup gemaakt en daarna een factory reset.
Even backup terugzetten en wat dingen die niet meegenomen waren terug er op en klaar.
Telefoon draait als een zonnetje al 1,5 week. Batterij totaal geen probleem mee.

PS een dag om alles terug te zetten na een factory reset? lijkt me wat overdreven. Het meeste doet de backup voor je.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 08-01-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 09:39
Ik heb mijn niet-geroot unbranded toestel in de kerstvakantie van de update voorzien. Geen problemen. Geen merkbare verandering in de batterijduur (die van mij op zich wel wat beter zou mogen zijn). Ik kom er de dag mee door. Ik heb geen factory reset of iets dergelijks gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door coenox op 08-01-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18
Het is nogal een grote update, dus zou ik zeker eerst een Factory reset doen. Mocht er dan nog wat idd spul achter zijn gebleven is dat ook weg

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
Hopelijk helpt een factory reset.
In 7,5 uur leeg is echt niet leuk :(
Kon ik eerst een hele dag ermee doen, nu lukt zelfs dát niet eens. ;(

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:02
SPee schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:13:
Hopelijk helpt een factory reset.
In 7,5 uur leeg is echt niet leuk :(
Kon ik eerst een hele dag ermee doen, nu lukt zelfs dát niet eens. ;(
Snap de negatieve reacties echt niet met update 4.3. Ik doe juist veel langer met de accu. Hebben jullie na de update het toestel in vliegtuigstand gezet en de accu voor 5 minuten uit het toestel gehaald? Daarna accu er weer in doen en opnieuw opstarten. Daarna vliegtuigstand weer uitzetten. Dit is een truuk die volgens mij op de s2 werd toegepast. Ik heb het ook bij de s3 gedaan en ik doe makkelijk 3 dagen met het toestel. Bel weinig en internet meerdere malen per dag op het toestel. Ben erg blij met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

lausemaus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:18:
[...]

Mijn moeder had hetzelfde probleem. Uiteindelijk hebben we het opgelost:
eerst automatische update uitzetten. Dan blijf je nog wel de melding houden.
Vervolgens heeft ze haar telefoon (onbewust) helemaal leeg laten lopen (zodat die dus uitging) en daarna kreeg ze de melding niet meer.
Misschien het proberen waard?
Is al te laat... Ze heeft de update zelf al geïnstalleerd vandaag. Tot nu toe heb ik nog geen issues gehoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

blueface schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:26:
[...]

Snap de negatieve reacties echt niet met update 4.3. Ik doe juist veel langer met de accu. Hebben jullie na de update het toestel in vliegtuigstand gezet en de accu voor 5 minuten uit het toestel gehaald? Daarna accu er weer in doen en opnieuw opstarten. Daarna vliegtuigstand weer uitzetten. Dit is een truuk die volgens mij op de s2 werd toegepast. Ik heb het ook bij de s3 gedaan en ik doe makkelijk 3 dagen met het toestel. Bel weinig en internet meerdere malen per dag op het toestel. Ben erg blij met de update.
Sorry maar het is toch compleet kul dat je dit soort trucks moet uithalen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:18
Hier ook de update van de week geinstalleerd, nog geen problemen qua batterij gebruik e.d. met Bluuetooth, GPS, Wifi e.d. de hele dag aan.

Wel een ander kleine issue, iedere paar uur krijg ik de melding:

"Toestemming gevraag voor account xxx@gmail.com" in de notificaties. Iedere keer als ik daar op tik komt enkele seconden later de melding "Google-accountbeheer is gestopt". Van de applicatie Google accountbeheer heb ik de cache en data al verwijderd. Dit lost het probleem echter niet op. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24

bAdmuTs

mAzE

Het is zelfs zo erg bij mij na de 4.3 update dat als mijn tel aan de lader hangt en ik een beetje op internet surf de accu of niet voller word of zelfs leegloopt :(, voor de update nergens last van. Heb sinds 4.3 ook enorm veel wifi wakelocks (heeft schijnbaar iets te maken met multicast) waardoor ik de dag niet eens door kom met een volle accu.

Het is toch te zot voor woorden dat je allemaal trucjes moet gaan uithalen zoals apps freezen enz. om een dag met je telefoon te kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door bAdmuTs op 08-01-2014 23:23 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Zijn er hier mensen met deze ervaring op de SGS3: Als we het geluid harder of zachter willen zetten, gaat die met grote sprongen. Lijkt wel als je de volume knop heel even indrukt deze blijft hangen.
Is hier wat voor? Zit er mogelijk stof in? Heeft iemand deze ervaring ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
Bor de Wollef schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:02:
[...]

Sorry maar het is toch compleet kul dat je dit soort trucks moet uithalen?
Dat is het ook en waarschijnlijk is het dan ook een nutteloos "truukje" en slaat het nergens op. Negen van de tien keer gaat het om een app welke niet goed werkt met de nieuwe Android versie en is daarom een factory reset een oplossing. Je kan ook alle apps freezen en één voor één erachter zien te komen welke het probleem veroorzaakt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb sinds kort ook de 4.3 firmware op mijn S3. Ik vraag me af of het nu mogelijk is om met Bluetooth Smart apparaten te koppelen: in het bijzonder de Polar H6 hartslagband met een app zoals Endomondo. In het algemeen zijn fabrikanten karig in het specificeren welke telefoons werken als ze al iets over android vermelden. Deze nieuwe firmware is bovendien natuurlijk nog niet zo lang uit.

Ik heb gelezen dat de firmware tot deze update simpelweg nog geen Bluetooth Smart ondersteunde hoewel de S3 dat wat hardware betreft wel aankan. Omdat de S3 en de S4 nu beide Android 4.3 draaien, kan ik daaruit afleiden dat als een bepaald Bluetooth Smart apparaat wel met de S4 werkt, het dan nu ook met de S3 zou moeten werken?

Ik kan het natuurlijk ook uitproberen door in dit geval zo'n Polar H6 band te kopen. Ik weet alleen niet of ik wat kan testen zonder de verpakking te openen. Ik heb absoluut geen idee of zo'n band al af en toe een
een signaal stuurt zonder dat je 'm draagt. Een winkel dan wel webshop zal er vast niet zo happig op zijn dat de verpakking geopend is terwijl je in dit geval toch goed kan verwachten dat het niet werkt...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Sowieso mag je een verpakking openen om een product uit te testen.
Ik weet niet of ze zoiets bij de MM hebben, dan heb je helemaal geen probleem, daar doen ze niet moeilijk over open verpakkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Zo, nu net mijn S3 (T-Mobile abo) geupdate naar Android 4.3. En het ziet er allemaal goed uit. Fijne menu structuur nu met die 4 tabbladen

Ik had wel direct na de update een probleem met Play Store. Die bleef 3 apps maar downloaden en installeren. Ik heb bij app instellingen de Playstore cache gewist en terug gezet naar oude versie. Vervolgens ging Playstore wel goed om met het installeren van die 3 apps. De apps waren: Google Maps, Dolphin Browser en Samsung Link (Allshare Play).
Het duurde naar mijn gevoel wel lang voor de installatie van die apps.
Net ook even een andere willekeurige app gedownload. De download ging redelijk snel maar vervolgens blijft Playstore hangen op 100%. Klinkt alsof er een bug zit in Playstore als ik hier ook andere reacties hoor over Playstore en slechte batterij. Als Playstore continue bezig is met het proberen te installeren van apps dan is die inderdaad batterij aan het zuipen.
Eens kijken wat ik hier aan kan doen. Tips zijn welkom...

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
RAR_ schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:48:
Ben ik nou de enige die vind dat de 4.3 update juist een verbetering is, ik vind dat me telefoon een fractie sneller is en het oogt allemaal wat strakker. De galerij laad ook gewoon vlot genoeg en me batterij doet het nog steeds even lang/kort. Ook geen rare reboots of iets dergelijks, alleen is me whatsapp 1x vastgelopen.

Voor de rest hulde dat samsung een 2 jaar oud toestel nog zo een grote update geeft! _/-\o_
Ik vond de telefoon al traag, maar nu eigenlijk alleen nog maar trager :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Ik weet niet of het aan mijn S3 ligt (Android 4.3). Maar ik heb heel vaak dat mijn telefoon errors geeft bij Wechat en Whatsapp (Via eduroam wifi). Andere wifi-netwerken heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

WhatsApp en eduroam zijn geen vriendjes, is bekend.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Wel vreemd dat ik dit met Android 4.1.2 niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hier nog iemand die niet zo gek is op die update naar 4.3 -.-
mijn RAM geheugen is gedaald naar 831MB (What The Hack), dan instellingenmenu is ook nogal achteruit gegaan en ik merk ook een duidelijk achteruitgang van mijn batterij... ik heb ook het gevoel dat hij iets minder soepel loopt... een voordeel vind ik wel het notificatiescherm dat je met 2 vingers naar beneden kan halen en de doorzichtige notificatiebalk. qua interfase weetik niet wat er veranderd is, die touchwiz gebruik ik niet maar Nova Launcher (top)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
gijsvogel schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:13:
Zijn er mensen die dit ook ervaren?:
Sinds de 4.3 update heb ik regelmatig problemen met wifi verbindingen.

Thuis onder mijn eigen wifi (ziggo) bijvoorbeeld wordt de verbinding regelmatig uitgeschakeld.
Als ik kijk in de lijst met beschikbare netwerken dan meldt hij: "verbinding met netwerk uitgeschakeld vanwege trage internetverbinding" (of zoiets...)
wifi uit/aanzetten op telefoon wil dan soms helpen, maar ook al een paar keer moeten rebooten voordat het niet meer voorkwam.
Tablet en laptop hebben overigens geen probleem met wifi dus vandaar dat ik het aan de telefoon wijd.
Zelfde probleem hier.
Ben over gegaan van AOKP met Android 4.3 naar de stock 4.3.
Reden voor mij is dat met zowel (oudere) CyanogenMod en AOKP mijn bluetooth verbinding niet goed werkt met mijn auto (Tijdens bellen hoor ik een rare zoem en kan ik niemand verstaan).
Met stock rom nergens last van maar doet WiFi het weer niet goed.

Iemand ervaring met bluetooth i.s.m. kitkat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vrouw heeft bijna altijd nadat ze het scherm ontgerendeld nog altijd een klein slotje onderin het beeldscherm staan waar ze ook nog eens op moet drukken.
voor de upadte had ze dit niet .
Ik heb vandaag mijn s3 geupdate naar 4.3 en heb het niet .
waar kan ze dat slotje uitzetten want het slaat nergens op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Je moet dan in de vergrendelscherm instellen de instelling wijzigen van de beveiliging dat de veeg beveiliging uitstaat

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk het straks wel even na hoe het bij haar staat ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stond uit de ene keer krigt ze het slotje in beeld de andere keer weer niet .
als ze er op klikt gaat ze pas naar het andere scherm.
raar
zelf heb ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 07:30
Nas T schreef op maandag 06 januari 2014 @ 03:02:
[...]

Samsung zou de update minstens een half jaar terug moeten uitbrengen. Het toptoestel voor 2012 zo'n slecht update-schedule meegeven is heel, héél slecht. Heb weinig te klagen over de update zelf, maar het voegt voor mij ook weinig toe. De grootste wijziging is de toevoeging van "professionele foto" kleurenprofiel, dit maakt het scherm niet vies oververzadigd, maar heeft wel iets meer kleurintensiteit dan de dofste stand, zonder overdreven kleurnep te worden.
Daar ben ik het zeker met je eens, de update heeft veel te lang op zich laten wachten. Eerst werd er zelfs de 4.2.2 update beloofd die ook nooit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:52:
stond uit de ene keer krigt ze het slotje in beeld de andere keer weer niet .
als ze er op klikt gaat ze pas naar het andere scherm.
raar
zelf heb ik het niet
Heeft dat niet te maken met de Widget mogelijkheid op het vergrendel scherm?

Als je je widget (Is standaard de klok) opzij schuift voor een andere widget (zelf als er niets staat kan dat, je ziet dan een leeg widget scherm) komt er inderdaad een slotje onderin het beeld te staan.

Je kan namelijk nu bepaalde widgets op je vergrendel scherm zetten en zonder te ontgrendelen die bekijken. Widgets als kalender, nu.nl, mail etc.

[ Voor 13% gewijzigd door HNies op 10-01-2014 12:09 ]

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel bedankt voor alle tips.

Mijn accu probleem is opgelost door zoals voorgesteld hier een wipe cache te doen en daarna terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Accu gaat nu weer probleemloos 24 uur mee.

Blijft het feit dat je als bedrijf je toch moet schamen om software op de markt te zetten die zo vol zit met allerlei haken en ogen, zodat je als gebruiker toch heel wat avonturen moet ondernemen om redelijk probleemloos van je dure smartphone te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
HNies schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:06:
[...]

Heeft dat niet te maken met de Widget mogelijkheid op het vergrendel scherm?

Als je je widget (Is standaard de klok) opzij schuift voor een andere widget (zelf als er niets staat kan dat, je ziet dan een leeg widget scherm) komt er inderdaad een slotje onderin het beeld te staan.

Je kan namelijk nu bepaalde widgets op je vergrendel scherm zetten en zonder te ontgrendelen die bekijken. Widgets als kalender, nu.nl, mail etc.
Klopt,
@Lemmingskiller:
Instellingen>mijn apparaat>vergrendelscherm>meerdere widgets uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:14:

Mijn accu probleem is opgelost door zoals voorgesteld hier een wipe cache te doen en daarna terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Accu gaat nu weer probleemloos 24 uur mee.

Blijft het feit dat je als bedrijf je toch moet schamen om software op de markt te zetten die zo vol zit met allerlei haken en ogen, zodat je als gebruiker toch heel wat avonturen moet ondernemen om redelijk probleemloos van je dure smartphone te kunnen genieten.
Tja, waarschijnlijk heeft het gewoon aan één app gelegen wat niet goed werkt met de nieuwere Android versie en zodoende je batterij leeg trekt. Dus de maker van die app moest zich schamen ;) of jij omdat je zoveel apps geïnstalleerd hebt dat je niet meer weet wat het veroorzaakt kan hebben :+
Het is natuurlijk vervelend dat je de telefoon moet resetten, maar dat is nu eenmaal het nadeel van updates, als oude apps er niet goed mee werken, dan geeft dat problemen. Het is natuurlijk lastig om uit te vogelen welke app het is als je er veel op je telefoon hebt geïnstalleerd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:14:

Niet eens... Je gaat je Windows toch ook niet upgraden van Win95-naar-Win98 of je XP-naar-Win7.
Je gaat altijd formatteren (leeggooien) en schoon opnieuw beginnen.
Nooit problemen.

Samsung moet upgrade eigenlijk niet aanbieden... Mag wel, maar dan met waarschuwing dat ie eerst leeg gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
maffe schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:28:
[...]
Niet eens... Je gaat je Windows toch ook niet upgraden van Win95-naar-Win98 of je XP-naar-Win7.
Je gaat altijd formatteren (leeggooien) en schoon opnieuw beginnen.
Nooit problemen.

Samsung moet upgrade eigenlijk niet aanbieden... Mag wel, maar dan met waarschuwing dat ie eerst leeg gaat :)
Nee, klopt.
Ik wil mijn smartphone niet leegmaken voor een update. Dan ben ik al mijn conversatiegegevens kwijt, en voortgang in games.
In het ergste geval ben je alles kwijt met een schone installatie. Contacten, berichten, apps, voortgang, notities, agenda-items, alles. Nou zal dat bij de meesten niet zijn, maar ik wil er niks van kwijt als ik een nieuwe versie van Android krijg...

En: ik heb geüpdatet (dit is de juiste schrijfwijze ;) ) en ik heb nergens last van.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Nas T schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Nee, klopt.
Ik wil mijn smartphone niet leegmaken voor een update. Dan ben ik al mijn conversatiegegevens kwijt, en voortgang in games.
In het ergste geval ben je alles kwijt met een schone installatie. Contacten, berichten, apps, voortgang, notities, agenda-items, alles. Nou zal dat bij de meesten niet zijn, maar ik wil er niks van kwijt als ik een nieuwe versie van Android krijg...

En: ik heb geüpdatet (dit is de juiste schrijfwijze ;) ) en ik heb nergens last van.
Behalve de voortgang in apps, kan je alles back-uppen. Sterker nog, de kans dat het al in je Google account staat is vrij groot.

Als je de data van apps wil gaan back-uppen zal je eerst moeten rooten, en dan Titanium Backup gebruiken. Het nadeel is dan wel weer dat je niet mag upgraden van Samsung. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn batterij ervaringen.

Momenteel zit ik op 50% en heb ik precies (op 15 seconden na ) 2 uur screen on tijd. Dat wil dus zeggen dat ik ongeveer 4 uur kan halen, als ik hem volledig leeg laat lopen. Meestal laad ik echter al op rond de 20 à 25% dus haal ik ongeveer 3 u screen on. Volgens sommigen onder jullie is dit echter weinig en zou het stukken beter moeten kunnen? Ik moet toegeven dat ik de laatste tijd steeds meer gedurende de dag moet bijladen, maar ik gebruik mijn telefoon ook meer. Ik gebruik hem tegenwoordig vooral voor surfen, youtube en appen/sms. Mijn helderheid staat overdag op 50%, 's avonds zet ik die op 0%. Verder staat WiFi de hele dag aan, en is Gmail het enige die op push staat. Wakelocks zijn het zeker niet, want die heb ik zo goed als niet.

Is dit weinig, kan dit beter, welke apps/tips hebben jullie voor betere battery life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Lol Samsung: good job, na upgrade naar 4.3 werkt mijn camera niet meer...(camera failed) Al vanalles geprobeerd om hem terug levend te krijgen (cache clearen van camera app, galery app, sd kaart eruit, algemene cache clearen) enkel volledige factory reset nog niet. Ik zal dit vanmiddag maar eens proberen (indien ik er de tijd voor heb).

Het bijzonder grappige is dat ik enkele weken geleden eens met CM 10.2 en CM11 heb zitten spelen en bij beide kreeg ik na enkele dagen steeds exact hetzelfde probleem.

Uiteindelijk heb ik besloten om dan gewoon terug full stock te gaan omdat ik werkende camera wou. Nu doet Sammy zelf een upgrade en heb ik terug exact hetzelfde probleem!
Lig hier eigenlijk dubbel van't lachen. Lijkt wel of de camera van mijn GS3 allergisch is voor Android versies hoger dan 4.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Yoma666 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:41:
Lol Samsung: good job, na upgrade naar 4.3 werkt mijn camera niet meer...(camera failed) Al vanalles geprobeerd om hem terug levend te krijgen (cache clearen van camera app, galery app, sd kaart eruit, algemene cache clearen) enkel volledige factory reset nog niet. Ik zal dit vanmiddag maar eens proberen (indien ik er de tijd voor heb).

Het bijzonder grappige is dat ik enkele weken geleden eens met CM 10.2 en CM11 heb zitten spelen en bij beide kreeg ik na enkele dagen steeds exact hetzelfde probleem.

Uiteindelijk heb ik besloten om dan gewoon terug full stock te gaan omdat ik werkende camera wou. Nu doet Sammy zelf een upgrade en heb ik terug exact hetzelfde probleem!
Lig hier eigenlijk dubbel van't lachen. Lijkt wel of de camera van mijn GS3 allergisch is voor Android versies hoger dan 4.2.1
Na 4.3 is bij mij eindelijk de shuttersound weg bij het maken van foto's. Maar ik heb het gevoel de de kwaliteit van de foto's iets achteruit is gegaan -O-

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur

Waarschijnlijk staat er nog ergens iets van CM i.c.m. met de camera op je SGS3, heb je al een kernel cleanup gedaan en een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik vind toch wel dat je mag verwachten van een telefoon met quad core dat ie fatsoenlijk reageert?
Ik vind hem echt langzaam met reacties. Wanneer je hem al wil unlocken moet je 2 seconden wachten voordat je het scherm ziet. Vervolgens om bijvoorbeeld facebook of whatsapp te openen moet je weer 2 a 3 seconden wachten. Is toch niet normaal? Wanneer je whatsapp open hebt staan en je druk op de back toets, dan lijkt het wel of ie heel de applicatie afsluit want wanneer je eruit gaat met de hometoest en vervolgens weer whatsapp wil openen gaat dat wel snel.
Ik heb bij ontwikkelaarsopties, de animatieschaal op 0 gezet en het scheelt ietsjes maar niet heel veel.
Iemand nog nuttige tips?

edit: De apps die je al open had staan en wil oproepen met de homeknop, die lijken op de duur toch ook een soort van afgelosten te worden want ze staan dan wel in die lijst maar hij gaat toch weer helemaal het opstartproces door van de desbetreffende applicatie. Toch irritant, is daar wat aan te doen?

[ Voor 18% gewijzigd door vwtune op 12-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Koldur schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:59:
[...]

Waarschijnlijk staat er nog ergens iets van CM i.c.m. met de camera op je SGS3, heb je al een kernel cleanup gedaan en een factory reset?
Alles was volledig gewist bij terug naar stock gaan. Camera werkte ook terug perfect. Samsung maakte hem echter terug stuk bij upgrade 4.3
Wanneer ik tijd heb probeer ik opnieuw factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Yoma666 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:44:
[...]

Alles was volledig gewist bij terug naar stock gaan. Camera werkte ook terug perfect. Samsung maakte hem echter terug stuk bij upgrade 4.3
Wanneer ik tijd heb probeer ik opnieuw factory reset.
Heb je ook al eens een kernel cleaner gebruikt? Is vrij belangrijk als je van welke custom dan ook terug naar stock gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vwtune schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:19:
Ik vind toch wel dat je mag verwachten van een telefoon met quad core dat ie fatsoenlijk reageert?
Ik vind hem echt langzaam met reacties. Wanneer je hem al wil unlocken moet je 2 seconden wachten voordat je het scherm ziet. Vervolgens om bijvoorbeeld facebook of whatsapp te openen moet je weer 2 a 3 seconden wachten. Is toch niet normaal? Wanneer je whatsapp open hebt staan en je druk op de back toets, dan lijkt het wel of ie heel de applicatie afsluit want wanneer je eruit gaat met de hometoest en vervolgens weer whatsapp wil openen gaat dat wel snel.
Ik heb bij ontwikkelaarsopties, de animatieschaal op 0 gezet en het scheelt ietsjes maar niet heel veel.
Iemand nog nuttige tips?

edit: De apps die je al open had staan en wil oproepen met de homeknop, die lijken op de duur toch ook een soort van afgelosten te worden want ze staan dan wel in die lijst maar hij gaat toch weer helemaal het opstartproces door van de desbetreffende applicatie. Toch irritant, is daar wat aan te doen?
Applicaties sluiten met de back button is "by design" en niet iets samsung specifieks. Het lijstje apps dat je ziet als je de home knop lang ingedrukt houdt draaien niet allemaal, dit zijn eigenlijk shortcuts van de recent geopende apps. De apps die wel in het geheugen staan zie je in de task manager, home knop ingedrukt houden en dan knopje linksonder meen ik (in stock 4.1 althans).

Dat er maar max 1 of 2 apps in het geheugen blijven mag je Samsung voor bedanken en dit is de grootste reden dat ik CM11 nu draai. Van de 1gb ram is er iets van 832 over voor Android waarvan standaard 500-600mb verbruikt wordt zonder apps open. Gezien de ram manager van Sammy bij mij nooit meer dan 730mb liet gebruiken betekent dit dat er voor apps iets van 130mb over blijft, en als bijv. de browser alleen al 100mb verbruikt is er weinig meer over voor multitasking. Buiten een custom rom oid installeren kan je hier weinig aan doen, misschien wat stock apps disablen en wat widgets verwijderen als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb software versie uit Luxemburg en sinds 9 januari zou voor die versie ook 4.3 uitgekomen zijn, maar als ik probeer update te doen zowel via OTA en Kies zegt ie dat ik al nieuwste versie van software heb. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Kies updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Hier gaat alles nog steeds goed na de update, draai hem nu een weekje en nog geen problemen gezien, het lijkt wat soepeler te draaien en volgens mij gaat hij ook wat langer mee op een accu lading.

Dus de problemen die anderen ervaren heb ik niet. Wel een keer een melding gehad over dat de wifi verbindin gniet helemaal stabiel was, maar naderhand ging hij vrolijk verder op wifi zonder verdere problemen.

Persoonlijk vind ik het lockscreen wat minder mooi geworden, maar zie nu wel opeens een hoop meer widgets op dit scherm.

Alleen jammer dat het grijs van het baterij icoon niet dezelfde kleur is als het grijs van de andere iconen, en het ziet er niet zo mooi uit dat in de apps drawer de taakbalk niet donker wordt..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bekokv de LUX 4.3 update staat sinds 7½ uurtje klaar :)

Heb zelf een XEF(frans), dus nog even wachten, denk om de phn versie te flashen.

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn met een unbranded Nederlandse 4.3 firmware (PHN) om deze in (officiele)downloadmode te checken of er KNOX aanwezig is?

Of de duvel er mee speelt,..sinds 1 minuutje de XEF update :+

Maar wil nog steeds weten of er KNOX aanwezig is in de PHN versie voordat ik flash.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Heb al een poos 4.3 draaien op mijn S3 maar nu zou ik graag gebruik willen maken van NFC wanneer scherm uit en/of toestel locked is.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb sowieso root nodig dus dat ga ik eerst maar even fixen (zoekt guide hiervoor) en ik las iets over een ander framework genaamd Xposed?
Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct me if i am wrong

Om de 4.3 te rooten kun je cf-autoroot proberen(maar deze werkt niet als je KNOX hebt)
Staat ergens in je instellingen,..ook in downloadmode staat of je knox hebt of niet.

Dan kun je SuperSu van chainfire proberen(playstore)
http://www.w0lfdroid.com/...xy-S3-S4-Note2-Note3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:03:
Correct me if i am wrong

Om de 4.3 te rooten kun je cf-autoroot proberen(maar deze werkt niet als je KNOX hebt)
Staat ergens in je instellingen,..ook in downloadmode staat of je knox hebt of niet.

Dan kun je SuperSu van chainfire proberen(playstore)
http://www.w0lfdroid.com/...xy-S3-S4-Note2-Note3.html
Ik heb mijn S3 met 4.3 inderdaad ook met cf-autoroot (via odin3) geroot. Klaar binnen 2 minuten en hij installeert SuperSU er vanzelf bij d:)b

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:32:
Heb al een poos 4.3 draaien op mijn S3 maar nu zou ik graag gebruik willen maken van NFC wanneer scherm uit en/of toestel locked is.
Ja, ervaring mee. Wanneer je toestel gelocked is, kun je NFC niet gebruiken. Enige manier waarop het wel werkt is je toestel zonder beveiliging te hebben. Dat is mijn inziens onwenselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GuitarJJ schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:24:
[...]

Ik heb mijn S3 met 4.3 inderdaad ook met cf-autoroot (via odin3) geroot. Klaar binnen 2 minuten en hij installeert SuperSU er vanzelf bij d:)b
Welke guide heb je gebruikt want hier wil ie maar niet binarie supdaten, geen root toegang te verkrijgen.
Knox heb ik niet eens aan denk ik.

Edit:
CF-Auto-Root lijkt het toch iets beter te doen.
Er gebeurt iig meer nu.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19-09 15:34
Vads schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:33:
[...]

Ja, ervaring mee. Wanneer je toestel gelocked is, kun je NFC niet gebruiken. Enige manier waarop het wel werkt is je toestel zonder beveiliging te hebben. Dat is mijn inziens onwenselijk...
Nog geen ervaring mee, maar het moet gewoon kunnen met een Xposed module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:36:
[...]

Nog geen ervaring mee, maar het moet gewoon kunnen met een Xposed module.
Ik blijf nog even van Xposed af, zag wat berichtjes dat er toestellen niet goed meer functioneerde maar die module schijn je wel nodig te hebben iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:12
Ook hier wifi problemen naar de 4.3 update. "Obtaining IP address" en daarna melding dat niet gelukt is door trage verbinding. Via restore mode de cache folder gecleared, mag niet baten. Verder *#0011# en daarna wifi menu power saving mode uitgezet heeft ook geen resultaat. Kan thuis wel 5Ghz gebruiken dat gaat prima maar de 2,4Ghz is signaal technisch sterker laat het dus afweten.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Ik blijf nog even van Xposed af, zag wat berichtjes dat er toestellen niet goed meer functioneerde maar die module schijn je wel nodig te hebben iig.
Nou, ik heb het getest en het werkt met http://repo.xposed.info/m...2.nfclockscreenoffenabler
Ik had Xposed al geinstalleerd staan, ook nog geen problemen mee gehad.

Wel lijkt de NFC van de S3 (met en zonder Xposed) niet goed te werken. Moet er echt lang over de tag heen gaan. Kan dit liggen aan een custom rom (slechte driver)?

[ Voor 28% gewijzigd door barrymossel op 14-01-2014 14:02 . Reden: Quote toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook CM, geen probleem maar wil weer terug naar de standaard stock versie, kan je mij helpen/uitleggen hoe je terug naar stock bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:19:
Ik heb nu ook CM, geen probleem maar wil weer terug naar de standaard stock versie, kan je mij helpen/uitleggen hoe je terug naar stock bent gegaan?

[...]
Kijk even in het "andere" S3 topic, daar is jouw vraag nu wel zo'n beetje 100x langs geweest inclusief complete stappenplannen hoe je kunt herstellen naar stock.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 14-01-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:02:
[...]

Nou, ik heb het getest en het werkt met http://repo.xposed.info/m...2.nfclockscreenoffenabler
Ik had Xposed al geinstalleerd staan, ook nog geen problemen mee gehad.

Wel lijkt de NFC van de S3 (met en zonder Xposed) niet goed te werken. Moet er echt lang over de tag heen gaan. Kan dit liggen aan een custom rom (slechte driver)?
Zal het eens proberen. Heb stock ROM met alleen root access en moet ook zeggen dat het reageren op NFC lastig werkt (mogelijk vanwege hoesje) maar altijd nog beter als op enkele S4's die ik vast gehad heb. Hij moet redelijk precies erop liggen.

Edit:
Werkt nog makkelijker als ik dacht. 2 apk's installeren en klaar is het.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 4.3 binnen gehaald. Ik moet zeggen dat ik voorlopig merk dat alles veel sneller werkt dat voorheen. Over batterij kan ik nog niks zeggen. Heel vreemd dat zoveel mensen problemen hebben en aan andere kant ook tevreden gebruikers van 4.3 waaronder ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:15:
Ik heb net 4.3 binnen gehaald. Ik moet zeggen dat ik voorlopig merk dat alles veel sneller werkt dat voorheen. Over batterij kan ik nog niks zeggen. Heel vreemd dat zoveel mensen problemen hebben en aan andere kant ook tevreden gebruikers van 4.3 waaronder ik.
Enige wat me erg opviel en best storend is imo is dat wanneer je naar homescreen terug wilt dit lang duurt voor scherm er is.
Verder lijkt het aardig te werken en batterij duur is ook netjes vergeleken met hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:32:
[...]

Enige wat me erg opviel en best storend is imo is dat wanneer je naar homescreen terug wilt dit lang duurt voor scherm er is.
Verder lijkt het aardig te werken en batterij duur is ook netjes vergeleken met hiervoor.
Als je van die lag af wil dan kan ik je Nova Launcher aanraden, gebruik het zelf en heb het voor veel mensen geïnstalleerd en zijn er allemaal erg blij mee! Als het bevalt raad ik je aan de volledige versie te kopen voor €3,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:22:
[...]

Welke guide heb je gebruikt want hier wil ie maar niet binarie supdaten, geen root toegang te verkrijgen.
Knox heb ik niet eens aan denk ik.

Edit:
CF-Auto-Root lijkt het toch iets beter te doen.
Er gebeurt iig meer nu.
Dus als ik goed lees,...zit er in de PHN versie..KNOX??
Had gehoopt dat Samsung het er niet in zou stoppen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat zit er bij mij niet in 4.3 PHN (build jss15j.i9300xxugmk6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:32:
Ik heb sowieso root nodig dus dat ga ik eerst maar even fixen (zoekt guide hiervoor) en ik las iets over een ander framework genaamd Xposed?
Iemand daar ervaring mee?
https://www.google.com/ur...Ys8txLdk_p8MGnAET4jJmhpAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:42:
Hoe kun je eigenlijk te weten komen of het erin zit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:42:
@ RAAF12 Heb je OTA? of een volledige(kies/samsun mobile download) ??
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:07:
[...]

Hoe kun je eigenlijk te weten komen of het erin zit of niet?
@MUTN10 Even opstarten in downloadmode, komt info in scherm te staan, zoals bv de binaire status, maar als je knox in de bootloader hebt, ook knox-status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik had die met Kies gedownload via firmware upgraden. Ik heb een unbranded S3 van Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:35:
Ik had die met Kies gedownload via firmware upgraden. Ik heb een unbranded S3 van Hollandsnieuwe.
Heb je deze ergens op de comp? in de kies map of zo?Zou je hem ergens kunnen uploaden?

(build jss15j.i9300xxugmk6)
Hoe zou ik vantevoren kunnen controleren welke build de zip is?? Geeft ODIN dit aan?

Wil wel de update installeren maar wil absoluut geen knox(blijf anders maar even op 4.1.2
Even wat uitleg waarom :)
Heb de s3 nu zo'n 2 maanden(WTF??..ja, had mijn redenen om niet voor de s4 te gaan)
Maar zonder knox kan ik nog custom roms proberen...en dan eventueel nog altijd terug naar compleet stock ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Zal het eens proberen. Heb stock ROM met alleen root access en moet ook zeggen dat het reageren op NFC lastig werkt (mogelijk vanwege hoesje) maar altijd nog beter als op enkele S4's die ik vast gehad heb. Hij moet redelijk precies erop liggen.

Edit:
Werkt nog makkelijker als ik dacht. 2 apk's installeren en klaar is het.
En met een andere (AOSP) ROM (NeatROM) werkt hij een stuk beter (hiervoor NeatROM Samsung based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:48:
[...]

Heb je deze ergens op de comp? in de kies map of zo?Zou je hem ergens kunnen uploaden?
Ik heb hem niet op de comp, maar je kan hem downloaden
http://www.sammobile.com/firmwares/2/
Dat is dezelfde build als je kiest voor GT-i9300 en landencode Nederlands (PHN)

[ Voor 45% gewijzigd door RAAF12 op 14-01-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Dus als ik goed lees,...zit er in de PHN versie..KNOX??
Had gehoopt dat Samsung het er niet in zou stoppen :'(
Heb eigenlijk geen idee of het er wel of niet in zit, kan er niks van vinden maar was in veronderstelling dat het gedeeltelijk aanwezig zou zijn.
Zal wel niet dus ;)
barrymossel schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:20:
[...]

En met een andere (AOSP) ROM (NeatROM) werkt hij een stuk beter (hiervoor NeatROM Samsung based).
Als het beter werkt waarom deze ROM dan weer verwijderd? Welke is het nu geworden?
Xposed is overigens wel bijna een must op je toestel. Vele handige addons/modules, meeste zijn wel voor Xperia en/of ASOP ROMS maar toch.
Koldur schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:40:
[...]

Als je van die lag af wil dan kan ik je Nova Launcher aanraden, gebruik het zelf en heb het voor veel mensen geïnstalleerd en zijn er allemaal erg blij mee! Als het bevalt raad ik je aan de volledige versie te kopen voor €3,-
Heb die ook wel eens op een blauwe maandag geprobeerd maar iets deed me terug gaan naar ADWLauncher. Zal hem weer eens proberen hoewel Themer Beta ook verdomd lekker werkt en er nog eens fancy screens in zitten ook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:40:
[...]

Ik heb sinds twee weken ook Nova launcher geinstaleerden en ik wil nooit meer standard launcher gebruiken, man wat een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:59:
[...]

Als het beter werkt waarom deze ROM dan weer verwijderd? Welke is het nu geworden?
Xposed is overigens wel bijna een must op je toestel. Vele handige addons/modules, meeste zijn wel voor Xperia en/of ASOP ROMS maar toch.
Ik draai nu de AOSP versie van NeatROM (4.4.2). Daar werkt NFC prima. Hiervoor (tot een paar uur geleden) draaide ik de Samsung based 4.3 NeatROM. Daar werkt NFC om een of andere reden vrijwel niet.

Als de batterij het een beetje uithoudt en de camera niet telkens vastloopt ben ik tevreden en houd ik het de komende tijd bij de AOSP versie. Xposed ga ik zo eens verder bekijken, maar zitten inderdaad leuke modules bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:26:
[...]

@ RAAF12 Heb je OTA? of een volledige(kies/samsun mobile download) ??

[...]

@MUTN10 Even opstarten in downloadmode, komt info in scherm te staan, zoals bv de binaire status, maar als je knox in de bootloader hebt, ook knox-status
Oh ik zie daar niets staan dus zal het er niet opzitten. M.a.w. Ik kan weer gaan rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:53:
[...]

Ik heb hem niet op de comp, maar je kan hem downloaden
http://www.sammobile.com/firmwares/2/
Dat is dezelfde build als je kiest voor i9300 en landencode PHN
Het probleem is dat ik het met zekerheid moet weten ''voor'' het flashen.
Op een ander forum heeft er ook iemand dezelfde firmware..PHN 4.3,...en die heeft WEL de vermelding knox in het downloadmenu.

Als ik hem flash en er zit KNOX in....is er ''geen'' weg meer terug. :(
Anders blijf ik maar even op 4.1.2, heb nu philz recovery erop, probeer ik anders een 4.3 custom rom zonder knox.

Ik heb de s3 nu een 2 maanden,...maar deze S3 is meteen de laatste geweest van het merk Samsung.

Begrijp me niet verkeerd.....het is een fijn toestel, de 4.1.2 loopt bij mij vlot, bijna geen lag, batterij gaat voldoende lang mee,...... _/-\o_
Maar ze gaan Apple nadoen met de affaire KNOX.. :( ...denk dat velen over zullen stappen naar een ander merk.

Voor degenen die het nog niet weten......grofweg komt het er op neer;

Je hebt nu 4.3 ''met'' knox,.....je gaat rooten,...de binairy flag veranderd...Samsung ziet dat er is gekloot..geen garantie.
Je hebt nu 4.3 ''met'' knox,.....je gaat Downgraden naar een firmware 4.1.2(knox disabled!!),...de binairy flag veranderd,...Je kunt 'niet'' meer naar 4.3 :( ..de knox bootloader staat dit niet toe.
Je flashed met een andere Knox-Enabled firmware/rom via Odin,....binairy flag veranderd,..samsung ziet het...geen garantie.

Ja, nu zul je misschien zeggen.....de s3 die ik heb is bijna op, tijd voor een nieuwe, garantie?op de s3..who cares 8) de s4 en zometeen de s5 hebben/krijgen ook knox 8)7

Zal een kwestie van tijd zijn eer de ''knox'' word gebroken,..maar ik denk niet dat de s3 dit zal meemaken.

Ach, ik doe het nog wel een tijdje met de 4.1.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Op een ander forum heeft er ook iemand dezelfde firmware..PHN 4.3,...en die heeft WEL de vermelding knox in het downloadmenu.
Ik kan alleen maar herhalen dat ie van mij het niet heeft. En dat is dus de versie die ik met Kies heb binnengehaald. Dus build JSS15J.I9300XXUGMK6 dat is dezelfde als van de sammobile site.
Ik zou eens vragen op dat andere forum naar een schermdump van de knox melding en de buildversie.

Zie ook http://www.androidpit.com/how-to-uninstall-knox een zip met knox remover van de xda site.

[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 14-01-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:45:
[...]

Ik kan alleen maar herhalen dat ie van mij het niet heeft. En dat is dus de versie die ik met Kies heb binnengehaald. Dus build JSS15J.I9300XXUGMK6 dat is dezelfde als van de sammobile site.
Ik zou eens vragen op dat andere forum naar een schermdump van de knox melding en de buildversie.
;) Heb nog eens gekeken,..... :? had schermdump van z'n s4!!! :? :z op het s3 gedeelte staan.
Je hebt gelijk..de phn versie heeft dan voor onze exynos(de internationale) versie geen knox _/-\o_
Zou dan betekenen dat ''voorlopig'' alleen de qualcomm de knox heeft :?

Nog wat meer interessant leesvoer,...
http://omegadroid.co/wanted-knox-void-warranty-0x1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het wel het slimst om na custom rom enzo gewoon de 4.1.2 te flashen als jr terug naar stock wil. Dan heb je zeker het risico niet op knox en kun je gewoon via kies updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt,..in 4.1.2 zit het zeker niet :)
Maar zogauw je update via kies..dit is alles oficieel(methode/firmware)..loop je al het risico dat je het toch krijgt....(als het in de firmware ingebakken zit)

Ik heb de 4.3 phn nu op de comp staan.

Kijk het nog even aan, 4.3 brengt mij niet heel veel extra(of het zou de updated drivers gpu, trim support, move app 2 sd moeten zijn..en voor die laatste 2 heb je lagfix en foldermount/binddirectory)
Nog veel onduidelijkheid rondom knox.
Vreemd dat bv xda al behoorlijk volloopt met knox discussies...maar die amerikanen hebben de qualcomm en wij europeanen hebben de exynos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Over dat move app 2 sd: Waarom kan ik Whatsapp niet verplaatsen naar de SD kaart???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:22:
Over dat move app 2 sd: Waarom kan ik Whatsapp niet verplaatsen naar de SD kaart???
Kijk even bij instellingen..applicatiebeheer.....whatsapp(als het verplaatst kan worden staat er bij/achter?)
Niet alle apps kunnen verplaatst worden
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support