Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
bAdmuTs schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:37:
[...]

Hmm nu lijkt het weer normaal te werken :?

edit: En daar gaat gallerij weer :(
Wel een standaard reactie, maar ik ga hem toch doen:
Telefoon uit, batterij los (1 minuut). Batterij erin, telefoon aan, na opstarten half uur laten "rammelen".
Als het probleem dan nog voorkomt...dan weet ik het ook niet...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Freedomfighter schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:48:
[...]

Ap: I9300XXUGMK6
Csc: I9300PHNGMK1

Btw weet iemand hoe je een screenshot kan maken in 4,3?
Ik neem aan dat die tweede AP eigenlijk CP is....
Ik heb die eerste twee hetzelfde, dus alleen de CSC is bij mij anders. Ik laat hem dan maar zo, scheelt me weer instellen

Screenshot maken gaat hetzelfde als onder 4.1.2, met homeknop + Powerknop tegelijk indrukken tot het beeld even verkleint met een kader erom. Je krijgt bovenin beeld een plaatjes-icoontje met de melding dat er een screenshot wordt opgeslagen.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 27-12-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:31
Update via OTA gedaan, echter na de tweede reboot gaat bij 27% het android mannetje liggen met een rood direhoekje en doet niets meer.
Nu maar proberen via ODIN moet echter eerst nog de firmware downloaden en dat duurt al 2 uur.

Update maar afgebroken, ga het straks nog wel ff proberen. :(

[ Voor 12% gewijzigd door MadMan68 op 27-12-2013 11:21 . Reden: Afbreken van het downloaden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, die transparante meldingsbalk vind ik niet zo sterk. Ligt waarschijnlijk aan mn achtergrond, maar ik vind zwart toch praktischer dan ben je niet zo afhankelijk van je achtergrond foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 15:22

bAdmuTs

mAzE

Nas T schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:59:
[...]

Wel een standaard reactie, maar ik ga hem toch doen:
Telefoon uit, batterij los (1 minuut). Batterij erin, telefoon aan, na opstarten half uur laten "rammelen".
Als het probleem dan nog voorkomt...dan weet ik het ook niet...
Had ik ook al gedaan maar werkt helaas niet. Wacht wel todat de firmware op sammobile staat en flash het dan wel met odin. En anders weer terug naar custom waar het wel normaal werkt bij mij.

edit: denk dat er toch iets niet helemaal lekker zit aan de update bij mij haha :?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2lksmk0.png

[ Voor 11% gewijzigd door bAdmuTs op 27-12-2013 11:32 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwjma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 22:02
Freedomfighter schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:48:
[...]

Csc: I9300PHNGMK1

Btw weet iemand hoe je een screenshot kan maken in 4,3?
Ik veeg meestal met mijn hand over het scherm om een screenshot te maken. Deze functie is te vinden onder 'motion' bij de instellingen. Anders kun je ook de home button en power button tegelijk indrukken.
bAdmuTs schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:27:
Eindelijk de 4.3 update binnen :) alleen gallerij werkt bij mij nog steeds kut. Net even 5 foto's gemaakt, gallerij is verder leeg maar gebruikt gewoon 25% cpu en 200MB geheugen. Hele telefoon wordt zo traag als ....... :(, dat was bij mij in 4.1.2 ook al het geval. Beetje jammer weer :X.
Ik ben ook geen fan van de samsung gallery app. Hij lijkt na deze update inderdaad erg buggy. Ik raad je QuickPic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwjma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 22:02
Na een halve dag spelen ben ik toch tevreden met de update. Ik heb geen factory reset gedaan en de update was uitgevoerd via kies.

- Snelheid: het toestel lijkt een fractie sneller te zijn dan voorheen.
- Scherm: Kleuren zijn natuurlijker met de nieuwe "professionele foto" weergave modus. Vooral de blauwe waas die te zien was bij het weergeven van wit is veel minder zichtbaar!
- Lockscreen widgets: Persoonlijk vind ik het handig maar let op dat deze widgets niet te gebruiken zijn als er een beveiliging (patroon, pin etc.) op je (ongeroote) telefoon staat.
- Samsung gallery app: lijkt vol te zitten met bugs, hoge cpu belasting/ram gebruik en force closes.
- Samsung calculator en klok: enkel reskins.
- Samsung muziek app: Sterk verbeterd qua looks maar over smaak valt te twisten. Verder fijn dat de app te sluiten is via de notificaties en dat er een automatische lockscreen widget komt als er muziek gespeeld wordt.
- Apps naar SD-kaart mogelijkheid.
- Camera: Enkele nieuwe cameramodi zoals sound shot zijn nu beschikbaar. De kwaliteit heb ik nog niet kunnen testen.
- Telefoon, contacten en SMS: Deze apps lijken iets sneller te openen en verder hebben ze ook de nieuwe skin.
- Touchwiz: Is over het algemeen stabiel. Hij crashte wel een paar keer toen ik binnen een folder twee apps probeerde te verschuiven. Na een reboot deed het probleem zich niet meer voor.
- Multitasking: Zeker verbeterd ten opzichte van 4.1.2, meer apps zijn beschikbaar en de uitwerking is iets beter.
- Batterij: Ik denk dat ik hier nog niks over kan zeggen.

Weet iemand trouwens wanneer de fstrim zijn werk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Mijn mobiel maar eens helemaal gewiped, alles eraf en helemaal clean opnieuw begonen.
Update komt nu netjes binnen, daara maar voor zekerheid een factory reset en eens zien wat er allemaal anders aan is.
Mijn vriendin klaagde gisteren iig al wat ik gedaan had met der telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Gegevens van de galerij al gewist? Factory reset gedaan?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 14:09
TommieW schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:58:
Ontwikkelaarsopties zijn te bereiken door 7 keer op het build nummer te tikken bij info over het toestel in de instellingen.
Bedankt voor je reactie, dat deed het 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? Ik wilde een firmware upgrade doen via Kies maar die is op 75% mislukt, vervolgens een noodherstel geprobeerd maar dit lukte ook niet en nu wordt mijn telefoon niet meer herkend door mijn pc en kan ik helemaal niets meer. Heeft iemand een idee hoe ik dit goed kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:35

TommieW

Numa numa.

Kan je nog opstarten in de Download mode? (Als het toestel uit is, power+home+volume up ingedrukt houden.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat lukt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:33
Mijn S3 draait nu ook op 4.3 nadat ik vanochtend de update had gedownload en geïnstalleerd.
Eerste indruk is dat ik niet echt veel verscheel in snelheid merk. Sommige apps zijn wel voorzien van een likje verf wat soms niet echt goed is uitgevallen (Email app is lelijk). Bij Instellingen heeft Samsung nu zelfde gedaan als op S4 met tabjes ...
TouchWiz gelijk weer vervangen door Apex Launcher, alleen soms als ik uit een app kom, komt TouchWiz weer tevoorschijn (bijv. bij RAM beheer).

Zie ook al de eerste bug. Sommige permissies hebben geen vertaling (zoals com.sec.android.provider.badge.permission.READ).

Ik kijk hier nog even tegenaan hoe het bevalt. Misschien ga ik wel over naar CyanogenMod 10.2.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:11:
Kan iemand mij helpen? Ik wilde een firmware upgrade doen via Kies maar die is op 75% mislukt, vervolgens een noodherstel geprobeerd maar dit lukte ook niet en nu wordt mijn telefoon niet meer herkend door mijn pc en kan ik helemaal niets meer. Heeft iemand een idee hoe ik dit goed kan krijgen?
Als je in download mode kan komen (Volume omlaag, Home toets en power ingedrukt houden) kan je vanuit Kies je S3 opnieuw initialiseren.

[ Voor 5% gewijzigd door Zidane007nl op 27-12-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ah, mooi! Dan kan je via Sammobile de ROM downloaden. (Bovenste in het linkje.) Vervolgens kan je die ROM via ODIN flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:54
Is de update weer ingetrokken of zo? Kreeg hem eerder deze dag aangeboden via OTA, dat wilde ik niet. Wil het nu via kies proberen, die zegt dat de nieuwste firmware er al op staat. OTA zegt nu precies het zelfde. Terwijl er bij mij android 4.1.2 opstaat. Unbranded model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ga ik proberen. Bedankt voor je reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na meerdere pogingen is het uiteindelijk toch nog met Kies gelukt, heb Odin dus niet nodig gehad. Toch nogmaals bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
G*DVER, G*DVER, G*DVER!
Ik wordt ècht niet goed van dat toestel. Dágen ben ik al bezig om android up te graden.
Na uren werk kom ik er achter dat ik eindelijk op kàn graden, maar er nog geen update beschikbaar is.
Dan is er eindelijk, maanden later dan zou moeten, die update, faalt het tijdens installatie. Tweemaal, na nogmaals 400MB te hebben moeten binnenhengelen. Hangt het thuis aan KIES:
U bezit al over de laatste..
NEEEEEE!!! DAT IS NIET WAAR!
Updaten OTA: u beschikt al...
*doet raam open*, *schop* + flat = splet.

Ja jongens, je mag zeggen wat je wilt....ik kan toch niet meer anders concluderen dan dat het een prutstoestel is?
Tips zijn toch nog welkom.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou prutstoestel, ik denk eerder dat het aan Kies ligt. Niet de meest ideale software dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:33
Toestel rooten. Ook standaard Samsung roms zijn te downloaden, een niet officiele rom is met rooten niet noodzakelijk.
Misschien niet zoals je het liefst hebt, maar wel de weg van de minste weerstand.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Nas T schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:13:
G*DVER, G*DVER, G*DVER!
Ik wordt ècht niet goed van dat toestel. Dágen ben ik al bezig om android up te graden.
Na uren werk kom ik er achter dat ik eindelijk op kàn graden, maar er nog geen update beschikbaar is.
Dan is er eindelijk, maanden later dan zou moeten, die update, faalt het tijdens installatie. Tweemaal, na nogmaals 400MB te hebben moeten binnenhengelen. Hangt het thuis aan KIES:

Ja jongens, je mag zeggen wat je wilt....ik kan toch niet meer anders concluderen dan dat het een prutstoestel is?
Het is géén prutstoestel, de software is gemaakt door een stel zwakzinnige apen. :+
De software van de S3 is naar mijn mening gewoon ruk. Ik raad je dus aan om gewoon een custom ROM er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Mijn upgrade naar 4.3 ging OTA zonder problemen en draai er nu een dag mee en mn batterij life is echt met 25% verbeterd.Camera is iets sneller geworden (gevoel) en de hele GUI is lekker crispy :)

Hier een blije gup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
TommieW schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:53:
[...]

Het is géén prutstoestel, de software is gemaakt door een stel zwakzinnige apen. :+
De software van de S3 is naar mijn mening gewoon ruk. Ik raad je dus aan om gewoon een custom ROM er op te zetten.
Uhuh.. designed for humans _O-

Het is wel degelijk een prutstoestel geweest want pas nu bij deze update heb ik het gevoel dat het zich enigszins kan meten met een iPhone 5 uit diezelfde periode. Zelfs mijn oude Nexus One voelde soms veel sneller aan dat die crapware die Samsung uitgebracht heeft. Ik ben echt voor het eerst sinds lange tijd weer een beetje tevreden over mijn S3. Er is nog van alles mis zoals render bugs met de stock browser, mismatch in widgets/s-voice, enz.

Maar goed het is nu wel overduidelijk dat Samsung totaal geen kaas heeft gegeten van software. Daarentegen zijn ze erg goede hardware boeren, dat dan weer wel :P

Voor de degene met 4.3 en problemen, misschien een laatste redmiddel een volledige factory reset doen in recovery modus. Misschien dat oude dalvik en cache restanten roet in het eten gooien. Anders zou ik het niet weten en is het misschien toch niet zo gek dat de update mogelijk(nergens bevestiging gelezen) is teruggetrokken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 27-12-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
...wtf.
Mijn vorige reactie zou op de FP met minnetjes worden bekogeld en hier geven jullie me gewoon gelijk?
Helden. Dat zijn jullie.

Ontopic:
Ik ben geen fan van android. Veel vage problemen en veel oplossingen (die niet werken).
Een custom rom heb ik er een tijdje op gehad, maar was ook niet heilig. Ik mis gewoon zó de tijd met Maemo en de N900: open source, geen bloatware en de drivers werden door Nokia vrijgegeven. En weinig commerciële apps. Dat waren nog eens tijden.

Binnenkort maar naar Jolla's Sailfish, wat het vervolg is van MeeGo, wat het vervolg was van Maemo. Ik ken weinig mensen die dat mobiele OS niet konden waarderen. En genoeg die over anderen niet te spreken zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Laatst online: 01-07 17:38
Miki schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:43:
[...]

Voor de degene met 4.3 en problemen, misschien een laatste redmiddel en volledige factory reset doen in recovery modus. Misschien dat oude dalvik en cache restanten roet in het eten gooien. Anders zou ik het niet weten en is het misschien toch niet zo gek dat de update mogelijk(nergens bevestiging gelezen) is teruggetrokken :)
Alweer? lol... ze kunnen beter 4.4 straks uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de de 4.3 gedownload van sammobile en kan die hem delen via zijn dropbox. Binnen halen via sammobile duurt veel te lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 18:48
Hallo,

Ik heb een Galaxy SIII en loop nog steeds op Android 4.1.2.

Als ik updates controleer geeft hij aan geen nieuwe updates te hebben en ook Samsung's Kies vertelt me dat ik de nieuwste firmware heb.
Ik wil graag Android 4.3 en zeker 4.2.
Mijn S3 is sinds een tijdje erg traag, ik hoop dat hij na die update sneller zal zijn. Of moet ik daarvoor hem rooten en er bijvoorbeeld Cyanogenmod opzetten?

buildnumber r is JZO54K.I9300XXEMH1 en Baseband versie is I9300CEEMG2.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nas T schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:50:
...wtf.
Mijn vorige reactie zou op de FP met minnetjes worden bekogeld en hier geven jullie me gewoon gelijk?
Helden. Dat zijn jullie.

Ontopic:
Ik ben geen fan van android. Veel vage problemen en veel oplossingen (die niet werken).
Een custom rom heb ik er een tijdje op gehad, maar was ook niet heilig. Ik mis gewoon zó de tijd met Maemo en de N900: open source, geen bloatware en de drivers werden door Nokia vrijgegeven. En weinig commerciële apps. Dat waren nog eens tijden.

Binnenkort maar naar Jolla's Sailfish, wat het vervolg is van MeeGo, wat het vervolg was van Maemo. Ik ken weinig mensen die dat mobiele OS niet konden waarderen. En genoeg die over anderen niet te spreken zijn.
Ja daar heb je helemaal gelijk in, als je 1 lelijk woord over Android of Samsung opschrijft is het feest. Maar schijf je iets negatiefs over apple dan krijg je dikke punten... ja zo rollen we hier op T.Net

Dit was mijn eerste en tevens mijn laatste Samsung smartphone en ook mijn laatste Android telefoon. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee.

De bouwkwaliteit van het toestel is werkelijk dramatisch. Gescheurde behuizing (gelukkig onder garantie gerepareerd) maar nu begint bijvoorbeeld de verf los te laten. De powerbutton is al helemaal kaal, en de volume knoppen zilver ipv blauw. Over de software hebben we al genoeg geschreven. Custom rom support _O-

Dan Google wat me met iedere update van Android meer en meer tegen staat. Ik ben ooit een Google fanboy geweest, gmail account van het eerste uur enz. enz. Maar hell, iedere keer weer wordt me iets opgedrongen. Is het niet Google+ om een reactie achter te laten in de playstore, dan is het wel via Hangouts. Google Now wat stiekem in me mail zit te neuzen, enz. enz. Nee ik wil het allemaal niet. Verder vind het update beleid vaag, nou ja eigenlijk gewoon uitermate slecht. KitKat 4.4 is een klein maandje uit en nu pas kunnen we 4.3 verwelkomen. Tegen de tijd dat mijn contract is afgelopen en Samsung geen vage smoes verzint kunnen waarschijnlijk 4.4 verwachten. Dit geldt dus voor alle Android leveranciers op Google's eigen toestellen na. Alleen daarvan is de support uitermate ruk. Forums hebben ze wel maar reageren ze niet op en ook social media zijn ze monddood behalve als ze weer een nieuw product in je maag kunnen splitsen.

Sorry voor de rants, maar zoals jullie merken ben ik er even helemaal klaar mee. Ik ga mijn heil zoeken in een midrange Lumia toestel zodra mijn contract afloopt. Windows Phone spreekt me wel aan, zowel op resources gebied als update beleid en bouwkwaliteit van Nokia is altijd top geweest. Met een schuin oog kijk ik ook naar Jolla maar dat is me nog even iets te beta vooralsnog. Wel zeer belovend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd google neemt alles over zelf youtube moet niet gekker worden.
maar waar is de 4.3 nu ergens te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:31
Nas T schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:13:
G*DVER, G*DVER, G*DVER!

Een tip: geef ff een seintje als je hem uit het raam kikt, dan sta ik eronder om op te vangen. De mijne vandaag via OTA willen updaten, dit is mislukt daarna via ODIN en gelukt. De telefoon is veel soepeler geworden nu,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
maxpusch schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:13:
Hallo,

Ik heb een Galaxy SIII en loop nog steeds op Android 4.1.2.

Als ik updates controleer geeft hij aan geen nieuwe updates te hebben en ook Samsung's Kies vertelt me dat ik de nieuwste firmware heb.
Ik wil graag Android 4.3 en zeker 4.2.
Mijn S3 is sinds een tijdje erg traag, ik hoop dat hij na die update sneller zal zijn. Of moet ik daarvoor hem rooten en er bijvoorbeeld Cyanogenmod opzetten?

buildnumber r is JZO54K.I9300XXEMH1 en Baseband versie is I9300CEEMG2.

Alvast bedankt!
Hier dus precies hetzelfde. Krijg de update nier meer aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I9300XXUGMK6_I9300VFGGMK4_VDF.zip niemand die deze even ergens anders neer kan zetten om hem binnen te halen. 5uur wachten is mij toch iets te lang...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:39:
I9300XXUGMK6_I9300VFGGMK4_VDF.zip niemand die deze even ergens anders neer kan zetten om hem binnen te halen. 5uur wachten is mij toch iets te lang...:P
Ik ben hem nu op Mega neer aan het zetten, maar dat duurt nog zeker een uur. Dan ben ik alleen niet meer wakker, dus misschien is het alsnog sneller om hem gewoon vannacht te laten lopen en dan morgenochtend te installeren....

edit: toch nog wakker.... Hier staat ie

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 28-12-2013 00:25 . Reden: linkje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:29:
[...]

Ik ben hem nu op Mega neer aan het zetten, maar dat duurt nog zeker een uur. Dan ben ik alleen niet meer wakker, dus misschien is het alsnog sneller om hem gewoon vannacht te laten lopen en dan morgenochtend te installeren....
bedankt!! pak hem morgen wel mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Qnet
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-01 00:08
Thanks voor de I9300XXUGMK6_I9300VFGGMK4_VDF.zip is dit dus de 4.3 PHN nederlandse versie voor de i9300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Freaky_Qnet schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:34:
Thanks voor de I9300XXUGMK6_I9300VFGGMK4_VDF.zip is dit dus de 4.3 PHN nederlandse versie voor de i9300?
Nee, VDF versie, dus Vodafone, is hier ook te vinden/zien.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 21:17
Raar dat ze hem terug hebben getrokken? Ik heb een unbranded S3 en heb gisteren na het lezen van dit topic snel een update OTA binnengetrokken.

Na installatie was het dikke ellende, maar heb daarna een factory reset gegeven. Dat heeft enorm geholpen! Soepel, lekker lopend, nog geen issues ervaren.

Eerste tip kan ik wel geven: ik was de ontwikkelaarsopties kwijt.
Deze kun je weer tevoorschijn toveren door een stuk of 7x op je buildnummer te klikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraisky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 20:20
Het bestand voor de Nederlandse unbranded versie van 4.3 is eindelijk beschikbaar op sammobile en samsung-updates.com:

http://www.sammobile.com/...GT-I9300&pcode=0#firmware

http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9300

Mijn toestel is geroot en ik heb middels triangle away de counter teruggezet naar 0. Ondank de root krijg ik wel een melding op KIES dat ik mijn toestel mag updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij de 4.3update nu nog meer last van home screen redraws bij het verlaten van een programma ( back toets / home knop ) .

Nog iemand last van ?

Gewoon het programma foursquare bijvoorbeeld verlaten , heeft me al een redraw van homescreen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Even los van het feit dat de bouwkaliteit van de S3 inderdaad matig is, dat het update beleid van Samsung (en eigenlijk voor alle Android-bouwers) beneden het peil blijft dat we zouden willen, de vele onzinnige 'features' en het feit dat Android weliswaar beter wordt, maar ook steeds minder open...... Ben ik nog steeds tevreden over mijn S3.

Ik begrijp ook eigenlijk helemaal niet waarom er nog zoveel mensen aanrommelen met Stock Samsung of daaruit voortgevloeide shitzooi. Ik draai nu een paar weken Cyanogenmod en denk dat ik er met dit toestel nog een jaartje achteraan plak. Ongelooflijk hoe soepel en snel het toestel dan is, dan zie je pas waar de hardware toe in staat is. Ik durf te beweren dat de gebruikerservaring, qua soepelheid en snelheid, bij mij niet onderdoet voor de laatste Iphones of welke nieuwe toptoestellen dan ook.

Echt, blijf niet prutsen met Touchwiz en homescreen redraws. Knal er CM op en je hebt een S3 zoals hij out-of-the-box zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
iemand die de phn versie op een andere hoster kan plaatsen? terafile hapert aan alle kanten...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeraldil
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 23:29
Download hem nu van rapidgator, maar dat schiet niet op. Duurt nog 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34
Hoppa! schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:59:
Even los van het feit dat de bouwkaliteit van de S3 inderdaad matig is, dat het update beleid van Samsung (en eigenlijk voor alle Android-bouwers) beneden het peil blijft dat we zouden willen, de vele onzinnige 'features' en het feit dat Android weliswaar beter wordt, maar ook steeds minder open...... Ben ik nog steeds tevreden over mijn S3.

Ik begrijp ook eigenlijk helemaal niet waarom er nog zoveel mensen aanrommelen met Stock Samsung of daaruit voortgevloeide shitzooi. Ik draai nu een paar weken Cyanogenmod en denk dat ik er met dit toestel nog een jaartje achteraan plak. Ongelooflijk hoe soepel en snel het toestel dan is, dan zie je pas waar de hardware toe in staat is. Ik durf te beweren dat de gebruikerservaring, qua soepelheid en snelheid, bij mij niet onderdoet voor de laatste Iphones of welke nieuwe toptoestellen dan ook.

Echt, blijf niet prutsen met Touchwiz en homescreen redraws. Knal er CM op en je hebt een S3 zoals hij out-of-the-box zou moeten zijn.
Samsung stock ROM kan prima werken hoor! Ik draai Samsung stock omdat ik anders de HDMI kabel niet kan gebruiken wat ik belangrijk vind, maar heb er wel een andere kernel op gezet (Yank555 kernel) en gebruik de Nova Launcher wat heel erg snel en soepel werkt. Ik heb dan ook hetzelfde gevoel erbij als jij beschrijft, kan er nog prima een jaar of misschien wel twee mee door.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musback
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-08 14:54
@Koldur en Hoppa

idem hier. De S3 blijft imho een toptoestel, lekker snel, zeer goede foto's en opslagruimte zat. Het zal dan ook pas de S5 zijn die me eventueel kan bekoren om te upgraden.
Ik heb ook altijd de stock rom blijven gebruiken (wel geroot) en inderdaad met Nova Launcher en greenify heb ik eigenlijk niks te klagen :-) Momenteel als Belg nog wel op 4.1.2 :( maar eigenlijk... soms denk ik ook 'waarom upgraden als alles nu echt supergoed werkt?' Want het is altijd een beetje gokken hé. Batterydrains, bugs, wifi problemen, ... momenteel allemaal geen last van, maar met 4.3 duiken er weer meer vreemde zaken op als ik dit zo lees.

CyanogenMod heb ik altijd mijn twijfels bij om 2 redenen: minder goede camera-functionaliteit( HDR zou daar niet hardwarematig kunnen) en de mp3player van Samsung vind ik eigenlijk zéér goed (beter dan iPod applicatie op iPhone iig) omwille van de SOundAlive en de prachtige deel/stream opties... Die wil ik niet missen :-) maar als ik bij een collega CM op zijn S3 zie, dan merk je wel dat de bloat er uitgehaald is. Gelukkig met Root uninstaller heb ik hetzelfde gedaan ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door musback op 28-12-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 12:56
Ook hier begrijp ik niet helemaal waar de rants vandaan komen omtrent bouwkwaliteit. Ik heb tot nu toe het toestel anderhalf jaar, en de lak is nog steeds goed en het toestel is op wat kleine gebruikskrasjes na echt nog zeer netjes. Ik gebruik de standaard 4.3 software, en heb via applicatiebeheer een hoop uitgezet zoals S-voice, hangouts etc... alle onnodige software staat hier in ieder geval uit of is niet meer aanwezig op het toestel. Snelheid heeft daarmee een dikke prima en inderdaad de camera is echt geweldig! Ik ben er blij mee in ieder geval :). Ook hier wordt het waarschijnlijk pas de S5 als ik mag verlengen in juni/juli. Deze smartphone heb ik in ieder geval het langst gehad en ik vind hem nog steeds helemaal top.

[ Voor 20% gewijzigd door __1337__ op 28-12-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp ook eigenlijk helemaal niet waarom er nog zoveel mensen aanrommelen met Stock Samsung of daaruit voortgevloeide shitzooi.
Misschien omdat het gewoon werkt ??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Qnet
  • Laatst online: 09-01 00:08
reyals schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:06:
iemand die de phn versie op een andere hoster kan plaatsen? terafile hapert aan alle kanten...
Hierbij een linkje naar MEGA van de laatste firmware PHN voor de i9300,

https://mega.co.nz/#!A9Qk...ZS4iO88T8dRTTQ2n7K9SSqV3g

BTW: S3 nog altijd prima toestel! Hier geen klachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Na gisteren veel geklooi te hebben gehad met de update, kreeg ik hem vanmorgen ook weer ota voorgeschoteld. Ik hem geïnstalleerd en het viel me op hoeveel ram geheugen er gelijk in gebruik is. Ook vindt ik het toestel traag aanvoelen. Heb al een factory reset gedaan, maar hielp niets. De komende dagen maar is in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
__1337__ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:54:
Ook hier begrijp ik niet helemaal waar de rants vandaan komen omtrent bouwkwaliteit. Ik heb tot nu toe het toestel anderhalf jaar, en de lak is nog steeds goed en het toestel is op wat kleine gebruikskrasjes na echt nog zeer netjes. Ik gebruik de standaard 4.3 software, en heb via applicatiebeheer een hoop uitgezet zoals S-voice, hangouts etc... alle onnodige software staat hier in ieder geval uit of is niet meer aanwezig op het toestel. Snelheid heeft daarmee een dikke prima en inderdaad de camera is echt geweldig! Ik ben er blij mee in ieder geval :). Ook hier wordt het waarschijnlijk pas de S5 als ik mag verlengen in juni/juli. Deze smartphone heb ik in ieder geval het langst gehad en ik vind hem nog steeds helemaal top.
Ik zal vast wel een andere S3 hebben }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

reyals schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:06:
Zet 'm nu op Mega, duurt een uurtje...

edit: ik zie dat iemand dat al gedaan heeft, komt er nog een mirror bij O-) --> bij deze

[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 28-12-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
zo na anderhalve minuut downloaden vanaf mega:

mirror voor de liefhebbers: https://mega.co.nz/#!hJgT...ZS4iO88T8dRTTQ2n7K9SSqV3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:33:
zo na anderhalve minuut downloaden vanaf mega:

mirror voor de liefhebbers: https://mega.co.nz/#!hJgT...ZS4iO88T8dRTTQ2n7K9SSqV3g
Hartstikke bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 21:17
Iemand ook problemen met de 3G/HSDPA verbinding?
Met de standaard Vodafone APN doet ie niets qua mobiele data, daarna zelf een APN aangemaakt voor office.vodafone.nl maar hij blijft nu alleen op Gprs verbinding knetteren. Dat schiet niet op...

Iemand zelfde ervaring?

/oh fail...
Als je de APN aanpast moet je m ook op WCDMA/GSM modus zetten. Beginnersfout, sorry.

[ Voor 15% gewijzigd door dnhelle op 28-12-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Eindelijk gelukt, via KIES. Wel een tweede poging nodig gehad (uiteraard).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 23:46
Iemand problemen met het opladen van de accu na de update?

Toestel laadde gisteren gigantisch sloom op (+- 10% in 2 uur tijd), vandaag lijkt dit probleem niet meer aanwezig.

Accu was net nog 13% vol, ik zette het toestel uit en plugde de oplader eraan. Scherm ging aan om de batterijstatus te laten zien, is deze tot mijn verbazing ineens halfvol... Start ik het toestel op en de batterij staat op 49%. Vind ik knap in minder dan 1 minuut :p

Verder is de telefoon lekker snappy geworden alleen heb ik problemen met bepaalde apps. Chrome werkt stukken slechter dan voor de update en Youtube hapert regelmatig als ik het menu oproep wanneer ik een filmpje bekijk. Telefoon is trouwens niet geroot of gewiped en draait op de standaard firmware sinds android 4.0.4.

[ Voor 7% gewijzigd door KoekBenaan op 30-12-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
langzaam opladen is 9 van de 10 keer een kapotte lader. Probeer een andere lader en je zult zien dat de problemen zijn verholpen.

Uiteraard heeft het niks met de dramatische bouwkwaliteit te maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:02

E-B

Klopt het dat de standaard e-mail applicatie nu zo is aangepast dat je alleen de mogelijkheid hebt om afbeeldingen wel / niet weer te geven? Ik meen in 4.1.2 de mogelijkheid gehad te hebben om "afbeeldingen van contactpersonen" toe te staan (of ben ik nu in de war met mijn tablet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 4.3 maar ben niet echt blij met de sms app. Ik zit echt niet te wachten op de tijd bij ieder bericht of contactfoto. Kun je deze uitzetten of neem ik best gewoon een 3rd party app?

En dan misschien een nog wat subjectieve vraag. De laatste tijd app/sms ik erg veel. Hierbij komt natuurlijk een grote screen on tijd en moet mijn gsm 's avonds nog een stuk bijladen en ook als ik wegga moet ik hem eerst opladen of ik haal het niet. Ik vraag me dus of het het nog waard is om de extended battery te kopen, of zal de s3 geen jaartje meer meegaan zonder lag? Wanneer gaan jullie voor een nieuwe mobiel? En is die extended battery de moeite?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ik zit met het volgende. Mijn abonnement verloopt binnenkort en ik mag dus verlengen, echter twijfel ik heel erg tussen de Nexus 5 en de Galaxy S3. Ik heb eerder een LG Optimus gehad en heb er nog een rare nasmaak van (slechte bouwkwaliteit). Op dit moment heb ik een Nokia Lumia 620 en tevreden over de telefoon maar vooral over de camera, die geeft gewoon mooie foto's (uiteraard bij juist gebruik)
Welk toestel zouden jullie zelf doen? Ik kom er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk de Nexus 5. 1080p, Snapdragon 800, 2GB RAM, kortom hij werkt een stuk vlotter dan de S3. Qua bouwkwaliteit denk ik dat de Nexus toch een stukje steviger is dan de S3 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musback
Als fan van de S3 zou ik ook hier de Nexus 5 aanraden... Enkel het AMOLED scherm en microSD verhaal zou me nog doen twijfelen...

Update... hier in België is het met de LUX versie nog steeds huilen met de pet op. Nog ALTIJD geen update!!
Wel een leuke site gevonden om de updates op de voet te volgen! http://live.samsung-updates.com/index.php?device=GT-I9300

Ik vermoed vandaag of morgen... maarja dat zei ik in oktober :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:33:
Ik zit met het volgende. Mijn abonnement verloopt binnenkort en ik mag dus verlengen, echter twijfel ik heel erg tussen de Nexus 5 en de Galaxy S3. Ik heb eerder een LG Optimus gehad en heb er nog een rare nasmaak van (slechte bouwkwaliteit). Op dit moment heb ik een Nokia Lumia 620 en tevreden over de telefoon maar vooral over de camera, die geeft gewoon mooie foto's (uiteraard bij juist gebruik)
Welk toestel zouden jullie zelf doen? Ik kom er niet meer uit.
Als je tevredenen bent over de Lumia 620 met Windows phone waarom zou je dan toch een Android toestel willen hebben :? Is het dan niet logischer dat je een high-end Windows phone kiest, zoals een 920 of 925, dan wel een 1020.

Anyway, persoonlijk zou ik je geen S3 aanraden maar een Nexus 5 als het opnieuw een Android smartphone zou moeten worden. De bouwkwalitieit van de S3 is niet al te best, zeker in vergelijking met een Nokia Lumia. En daarbij is de software van Samsung niet al te best. Je bent dus beter af met een Nexus 5. De software en ondersteuning is beter en bouwkwaliteit is voldoende voor de prijs die je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Miki schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:08:
[...]

Als je tevredenen bent over de Lumia 620 met Windows phone waarom zou je dan toch een Android toestel willen hebben :? Is het dan niet logischer dat je een high-end Windows phone kiest, zoals een 920 of 925, dan wel een 1020.

Anyway, persoonlijk zou ik je geen S3 aanraden maar een Nexus 5 als het opnieuw een Android smartphone zou moeten worden. De bouwkwalitieit van de S3 is niet al te best, zeker in vergelijking met een Nokia Lumia. En daarbij is de software van Samsung niet al te best. Je bent dus beter af met een Nexus 5. De software en ondersteuning is beter en bouwkwaliteit is voldoende voor de prijs die je betaalt.
Ik ben tevreden met de telefoon, de bouwkwaliteit is echt top maar het is dan ook een Nokia. Echter ben ik nog niet helemaal overtuigd van Windows Phone, ik mis toch een functionaliteit als bijvoorbeeld een filmpje doorsturen. Dat kan bij WP alleen als je het filmpje opneemt vanuit Whatsapp. Ook vind ik persoonlijk WA nog steeds ruk (traag) en er zitten fouten in. En doordat WP zo goed draait op de 620 heb ik dan weer niet zo'n aandrang om een high end WP telefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Laatst online: 23-07 19:16
Ik ben er bij mijn 9305 achter wat het probleem is: met de nieuwe versie 4.3 lukt het niet om het device te coderen én root te hebben. Als je eerst root toegang hebt voor het coderen dan lukt het encrypten niet en doe je het andersom dan werkt ie niet meer. Ik vraag me af of dit een bewuste keuze van Samsung is (rooted devices hebben wellicht een lagere beveiliging?) of dat het een bug is.

Overigens is met 4.3 mijn batterij tijd wel veel verbeterd: krijg nu ongeveer 2x zo lange tijd met alles hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Mijn batterijduur is ernstig verslechterd met ongeveer de helft. Ik heb een factory reset gedaan en een batterij callibratie. Beide heeft niets geholpen. Ik hoop dat samsung een update gaat uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik heb het toestel nu een jaar, en ik moet zeggen dat ik een ding wel heel erg vervelend vind. (Verder vind ik het echt een toptoestel)
En dat is de ondersteuning van a2dp. Zodra het scherm uit gaat met de stockrom of met welke andere custom rom dan ook, is het over met de streaming naar headsets, autoradio's.
Voorheen met mijn Iphone echt nergens last van. (btw met dezelfde autoradio)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:33:
Ik heb het toestel nu een jaar, en ik moet zeggen dat ik een ding wel heel erg vervelend vind. (Verder vind ik het echt een toptoestel)
En dat is de ondersteuning van a2dp. Zodra het scherm uit gaat met de stockrom of met welke andere custom rom dan ook, is het over met de streaming naar headsets, autoradio's.
Das wel erg vreemd - bij mij blijft het gewoon werken en ik heb zowel in de auto als thuis een BT audio koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik zal erger vertellen, het heeft nu niet eens meer te maken met bleutooth.
Als ik het scherm zo al uit zet, en het geluid uit de speaker komt... begint het te stotteren. En dan begint het te zwalken (zoals je oude vinyl)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:02
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:33:
Ik heb daar geen last van. Gaat prima via de headset in mijn motorhelm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Zojuist een update begonnenmet downloaden voor mijn galaxy s3 (unbranded). Grootte is 418.45 MB. Zou dit dan eindelijk de 4.3 update zijn die eerder was teruggetrokken?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35
Onder welke steen heb jij gezeten? :)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

mastair schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:34:
Onder welke steen heb jij gezeten? :)
De afgelopen paar weken kreeg ik geen update binnen hoor. Bij mijn weten begonnen vorige week alleen de branded toestellen. Ik heb pas vandaag de melding dat er een update is. Jij had hem al eerder?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Moest zelf naar updates zoeken bij instellingen, maar kon ook de update OTA binnen halen (unbranded). Mijn eerste impressies:

Traag als stront, nog meer bloatware, nog meer ram usage. UI ziet er beter uit.

Ik heb letterlijk na het opstarten van het toestel op een clean install na een tijdje nog maar 9-13% ram over... Het switchen tussen apps duurt echt te lang. Mijn S2 was nog sneller met 4.1.2...

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:58
Hier ook 4.3 OTA een weekje geleden binnen gehaald.
Toestel reboot vaker dan ooit tevoren, de Gallery is niet vooruit te branden.
Algemene indruk is dat t niet echt een verbetering is. Batterijgebruik na een week is t zelfde al voor de update.

Waar ik me vooral op verheugde in de 4.3 is eindelijk ondersteuning voor de Buetooth 4.0 (BLE / Smart) chip die -voor stock versies- dus anderhalf jaar onbruikbaar is geweest. Echt een aanvulling voor energiezuinige accessoires als sporthorloges en headsets.

Tot mijn grote verbazing krijg ik het helaas niet aan de praat.
Heb meerdere BLE devices liggen om te pairen die niet worden gevonden, meerdere apps geprobeerd maar t lijkt zelfs slechter te zijn geworden dan voorheen: eerst was er een app ( Google Play: nRF Utility) die de benodigde registers zelf installeerde en dus beperkt je BT 4.0 functionaliteit kon unlocken. Nu doet deze app het zelfs niet eens meer (device not supported). Lijkt me een fail van samsung? Iemand met een Bluetooth 4.0 Smart device die dit kan beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Misschien wel een ontzettende n00b vragen hoor, maar sinds ik de update naar 4.3 heb gedaan vind ik de telefoon veel onoverzichtelijker. Bijvoorbeeld waar je je 'code' intoetst voor de toestelbeveiliging, ziet er gewoon niet uit en vond ik in de vorige versie veel beter.

Waar ik verder niet uit kom:

- In de gallerij druk ik op een mapje met afbeeldingen, waar ik voorheen zo'n 15 afbeeldingen van die map in mn scherm kreeg zie ik er nu nog maar 3. Als ik naar de laatste moet scrollen ben ik uren bezig... hoe krijg ik die instelling weer goed? Kan het echt nergens vinden!!

- Aan de linkerkant had ik altijd een soort 'snel starten' balk, daarmee kon je ook 2 applicaties tegelijk in 1 scherm zetten. Heel die balk is weg, en ik kan 'em nergens meer terugvinden.

- Standaard staat er ineens een datum door mn foto's heen, hoe haal ik dit weg?

Ik vind de update maar ruk!

[ Voor 4% gewijzigd door koekjah op 02-01-2014 19:31 ]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Die van de gallerij wil ik ook graag weten.. Wat een boutoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 20:54

Snippertje

Light up your life

Dat snel starten kan je terugkrijgen door je terug knop ingedrukt te houden. Op dezelfde manier verwijder je hem ook weer.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Tip! Voor de mensen die een trage S3 hebben. Download de firmware van Sammobile.com en flash het met Odin. Dit heeft bij mij geholpen. De OTA was een ramp voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Hoe lang doen jullie met een volle accu lading op een dag? Ik doe met full stock 4.3, ong 40% brightness, wifi altijd aan, 3g/H altijd aan, sync aan maar dat is alleen voor mail en de rest allemaal uit misschien net een 12/13 uurtjes. Screen time is dan ong 2.5 uur, beetje internetten, af en toe een filmpje kijken en spelletje doen.

Heb 4.3 er al opnieuw op gezet via odin en de phone helemaal gereset. Stomme is dat ik met dezelfde instellingen met 4.1.2 ong 4 uur screen time haalde met richting de 16/17 uur accu.

Betterbatterystats er maar eens opzetten want dit schiet niet op zo, moet me tel nu 2x per dag opladen :(, opladen gaat naar mijn idee na 4.3 ook langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:01

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik doe met een volle accu twee dagen.

4.3 Stock. 3G, wifi en bluetooth altijd aan. E-mail synct 4 accounts ieder half uur. Circa 2 uur screen time per dag (met name browsen). Scherm helderheid op auto.

's nachts gaat de telefoon uit, staat gemiddeld ongeveer 16 uur per dag aan.

resterend percentage na 2 dagen is meestal rond de 15 tot 20%

[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 03-01-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musback
Zelf doe ik momenteel een 2,5 à 3 dagen met volle accu, maar da's wel met zuinig gebruik, ik zet wifi of 3G enkel aan als ik niet achter PC zit en het effectief nodig heb, Bluetooth altijd aan... noem me bijgelovig, maar ik heb de indruk dat de batterij dan nog langer meegaat!? Maar wel een goeie 4u schermtijd verspreid over deze dagen, 'snachts wifi uit en gewoon in standby...

Nu ik m'n root kwijt ben merk ik wel dat hij iets sneller leegloopt (wegens Greenify & AdAway die het niet meer doen...)
- Aan de linkerkant had ik altijd een soort 'snel starten' balk, daarmee kon je ook 2 applicaties tegelijk in 1 scherm zetten. Heel die balk is weg, en ik kan 'em nergens meer terugvinden.
staat deze niet langer bij display-opties? 'meerdere schermen' heet deze optie. Je kan hem ook in de drawer opnieuw activeren door die knop toe te voegen (ook in diplay opties)

Ik weet het wel niet zeker, hier nog steeeeeeeds op 4.1.2...
Begin het wachten nu echt wel kots en zeikesmoe te worden. Denk volgende keer maar gewoon een Nexus of zo.

Kan ik eigenlijk op mijn "lux" SGS3 gewoon een nederlandse rom flashen met Odin? Of zou ik dan toch nog maar gewoon een dag of 2 extra wachten ;-) verdorie toch Samsung zelfs Noord Korea heeft de update al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Hmm mijn telefoon tot 40% opgeladen, afgekoppeld en 3,5 standby laten staan. 2 min gebeld en verder niks mee gedaan. Nu is er gewoon 0% accu vanaf terwijl de telefoon volgens bbs toch een 30 min awake is geweest :?. Vanavond de telefoon met een volle accu maar eens in standby laten staan en morgen maar eens kijken hoeveel % er vanaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmera
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-07 06:38
Ik heb na de update naar 4.3 geen internet verbinding meer via 3G/HSDPA. Via wifi geen probleem. Proxy instellingen etc nagekeken(BASE BE), staat allemaal goed. Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik heb een tijdje geleden mijn telefoon encrypted. Nu wil ik dat ongedaan maken maar ik heb geen idee hoe en krijg het ook niet voor elkaar. Op internet kan ik ook niet echt iets vinden hoe dat verwijderd kan worden.
http://cdn.howtogeek.com/...ting-an-android-phone.jpg

Als ik een nieuwe rom wil flashen zegt die cannot mount.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
koekjah schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:30:
Misschien wel een ontzettende n00b vragen hoor, maar sinds ik de update naar 4.3 heb gedaan vind ik de telefoon veel onoverzichtelijker. Bijvoorbeeld waar je je 'code' intoetst voor de toestelbeveiliging, ziet er gewoon niet uit en vond ik in de vorige versie veel beter.

Waar ik verder niet uit kom:

- In de gallerij druk ik op een mapje met afbeeldingen, waar ik voorheen zo'n 15 afbeeldingen van die map in mn scherm kreeg zie ik er nu nog maar 3. Als ik naar de laatste moet scrollen ben ik uren bezig... hoe krijg ik die instelling weer goed? Kan het echt nergens vinden!!

- Standaard staat er ineens een datum door mn foto's heen, hoe haal ik dit weg?

Ik vind de update maar ruk!
voor de galerie moet je gewoon een mapje met afbeeldingen openen en dan met 2 vingers op t scherm een knijp beweging maken, dan krijg je wel al de plaatjes.

[ Voor 3% gewijzigd door iefie op 04-01-2014 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
In 4.3 werkt dat hier niet in ieder geval.. Had ik allang geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

De nieuwe galerie is geen verbetering, en je kan werkelijk niets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:17
Als galerij-app zou ik je Quickpic willen aanraden, superklein, werkt vloeiend, snel en je kan veel zelf instellen :)

Google Play: QuickPic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
voil schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:27:
Ik heb een tijdje geleden mijn telefoon encrypted. Nu wil ik dat ongedaan maken maar ik heb geen idee hoe en krijg het ook niet voor elkaar. Op internet kan ik ook niet echt iets vinden hoe dat verwijderd kan worden.
http://cdn.howtogeek.com/...ting-an-android-phone.jpg

Als ik een nieuwe rom wil flashen zegt die cannot mount.

Iemand tips?
2 mogelijkheden:
- schakel de apparaatbeheerder van de codering uit - dan kan je vervolgens decoderen
- reset terug naar fabrieksinstellinge (je kunt eerst een backup via Kies maken)

Ik heb de 2de optie maar gedaan. Het decoderen kost ook weer een paar uur nl. Let verder wel op dat na de update kun je coderen - maar alleen zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
wildcheese schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:00:
[...]

2 mogelijkheden:
- schakel de apparaatbeheerder van de codering uit - dan kan je vervolgens decoderen
- reset terug naar fabrieksinstellinge (je kunt eerst een backup via Kies maken)

Ik heb de 2de optie maar gedaan. Het decoderen kost ook weer een paar uur nl. Let verder wel op dat na de update kun je coderen - maar alleen zonder root.
Ik heb al in recovery geprobeerd om wipe dat / factory reset te doen, wipe cache, wipe dalvik cache .. maar dat helpt dus niet.

Hoe ga ik dan terug naar fabrieksintellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Laatst online: 29-10-2021
Over de gallerie: bij mij werkt hij goed op de ota 4.3 mk6.
Mijn neefje heeft een vodafone branded met 4.3 en daar werkt de gallerie anders. Maar hij heeft dan ook geen mk6 maar mk2 dacht ik. Op de 4.3 mk6 heb je ook meer instellingen dan bij de vod 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
voil schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:30:
[...]

Ik heb al in recovery geprobeerd om wipe dat / factory reset te doen, wipe cache, wipe dalvik cache .. maar dat helpt dus niet.

Hoe ga ik dan terug naar fabrieksintellingen?
Volgens mij heb jij een custom bootloader (CWM of TWRP).

Als je het probeert via de telefoon: Instellingen > Back-up maken en terugzetten > Standardgegevens herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
MaltaSoron schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:18:
Als galerij-app zou ik je Quickpic willen aanraden, superklein, werkt vloeiend, snel en je kan veel zelf instellen :)

Google Play: QuickPic
Danku voor de tip, werkt perfect hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Freedomfighter schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:07:
[...]

Volgens mij heb jij een custom bootloader (CWM of TWRP).

Als je het probeert via de telefoon: Instellingen > Back-up maken en terugzetten > Standardgegevens herstellen?
Deze optie heb ik gebruikt, ik heb geen custom bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Laatst online: 18-09 07:30
Ben ik nou de enige die vind dat de 4.3 update juist een verbetering is, ik vind dat me telefoon een fractie sneller is en het oogt allemaal wat strakker. De galerij laad ook gewoon vlot genoeg en me batterij doet het nog steeds even lang/kort. Ook geen rare reboots of iets dergelijks, alleen is me whatsapp 1x vastgelopen.

Voor de rest hulde dat samsung een 2 jaar oud toestel nog zo een grote update geeft! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Geen hulde. Het is hun plicht om een telefoon van €600 toch minstens wat ondersteuning te geven. Verder hebben we 1 jaar met 4.1.2 gezeten. Het werkt bij mij ook allemaal vlot, maar alleen als ze KitKat op korte termijn zouden uitbrengen, zou ik het echt mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Zoveel voegt kitkat niet toe. Ik draai het nu in de cyanogen mode. Beter zou het zijn als Samsung tough wiz zou afschaffen. Dat verziekt de speed van de ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
RAR_ schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:48:
Ben ik nou de enige die vind dat de 4.3 update juist een verbetering is, ik vind dat me telefoon een fractie sneller is en het oogt allemaal wat strakker. De galerij laad ook gewoon vlot genoeg en me batterij doet het nog steeds even lang/kort. Ook geen rare reboots of iets dergelijks, alleen is me whatsapp 1x vastgelopen.

Voor de rest hulde dat samsung een 2 jaar oud toestel nog zo een grote update geeft! _/-\o_
Samsung zou de update minstens een half jaar terug moeten uitbrengen. Het toptoestel voor 2012 zo'n slecht update-schedule meegeven is heel, héél slecht. Heb weinig te klagen over de update zelf, maar het voegt voor mij ook weinig toe. De grootste wijziging is de toevoeging van "professionele foto" kleurenprofiel, dit maakt het scherm niet vies oververzadigd, maar heeft wel iets meer kleurintensiteit dan de dofste stand, zonder overdreven kleurnep te worden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Het enige puntje wat ik op kan merken na de update is dat het bekijken van tweakers.net met de standaardbrowser niet meer lekker gaat. Het scrollen gaat niet meer vloeiend maar stotterend...
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support