Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Sinds een maandje ben ik in het bezit van een S3. Daarvoor had ik een Galaxy Nexus, maar de batterijduur ging me steeds meer tegenstaan. De S3 doet het véél langer op één lading. Ik heb 'm nú 33 uur geleden van de netstroom gehaald, met 1,5 uur schermtijd en nog 65% over. Heel fijn, precies wat ik wilde. Ik wilde ook een groter scherm, want door de onscreen knoppen van de GNex was het scherm toch wel wat kleiner dan van de S3. Het enige, grote nadeel van mijn S3 vind ik het standaard woordenboek. Wanneer ik woorden typ als 'ik' of 'was', dan herkent ie dat niet. Daar wordt altijd iets anders van gemaakt. Vreemd! Nou heb ik wel Swiftkey geprobeerd en die vind ik wel aardig werken. Misschien dat ik een 3V card ga halen om deze app te kunnen kopen, maar ik vind het van de zotte dat het Nederlands woordenboek bovengenoemde woorden (en meer) niet herkent!

Ik merk ook dat in de rand boven het scherm (tussen scherm en bezel) stof ophoopt. Dat had ik van de S3 niet eerder gehoord, maar misschien heb ik daar volledig overheen gelezen. Hebben anderen dat ook?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Staat de taal op nederlands? zie menu taal en invoer. Als er een woord is wat niet herkend kan je dat zelf toevoegen door het blauwe woord aan te raken.
Ik heb geen stofophoping. Misschien heb je een 2dehands met een slecht gemonteerd nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Toch mijn toestel maar even laten opsturen, haarscheurtjes bij de oplader, en het opladen zelf was ook niet helemaal tof meer.
Overigs ging de lijm loslaten die het scherm vast hield. Daardoor kwam er stof tussen de naden. Niet echt bevoordelijk.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25
Ja, reken er maar op dat de S3 KitKat krijgt, Note II krijgt em ook binnen en heeft vergelijkbare specs:

nieuws: Samsung brengt Android 4.4-update voor Galaxy Note II uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
TommieW schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:33:
[...]

Ik ben er niet zeker van of bij het flashen met ODIN de data partitie wordt geleegd.

Probeer het toestel anders eens in download mode op te starten. Komt er dan nog wel leven uit? Het zou namelijk ook mogelijk zijn dat je last hebt van het Sudden Death probleem. Hoe oud is het toestel?
Ik had duidelijker moeten zijn. Hierna deed de telefoon het weer. Twee dagen erna gebeurde echter hetzelfde, toen heb ik de accu eruit moeten halen. Sudden death die eraan komt, maar niet zo heel sudden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 15:13
MaltaSoron schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:56:
Ja, reken er maar op dat de S3 KitKat krijgt, Note II krijgt em ook binnen en heeft vergelijkbare specs:

nieuws: Samsung brengt Android 4.4-update voor Galaxy Note II uit
Behalve dat het nog steeds niet bevestigd is voor de 1 GB ram versie (de internationale) en er gezegd werd dat door de combinatie met touchwiz problemen waren in de ontwikkeling van 4.4 voor de s3 met maar 1 GB ram. Voor zover ik weet heeft de Note II 2 GB aan ram, dus dat die wel de update nu krijgt zegt verder nog steeds niets over de internationale SIII versie.

Daarnaast kan samsung ook zo zn redenen hebben om hem niet voor de s3 uit te brengen. Zeker als ze 'problemen' hebben met touchwiz goed werkend krijgen, zouden ze er misschien niet teveel moeite meer in willen stoppen.

Hoe dan ook... laten we hopen dat het plaatje met het update schedule op de vorige pagina klopt en dat we misschien begin mei wel met 4.4 kunnen rondlopen :P

[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 28-04-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:14:
[...]
Behalve dat het nog steeds niet bevestigd is voor de 1 GB ram versie (de internationale) en er gezegd werd dat door de combinatie met touchwiz problemen waren in de ontwikkeling van 4.4 voor de s3 met maar 1 GB ram. Voor zover ik weet heeft de Note II 2 GB aan ram, dus dat die wel de update nu krijgt zegt verder nog steeds niets over de internationale SIII versie.

Daarnaast kan samsung ook zo zn redenen hebben om hem niet voor de s3 uit te brengen. Zeker als ze 'problemen' hebben met touchwiz goed werkend krijgen, zouden ze er misschien niet teveel moeite meer in willen stoppen.

Hoe dan ook... laten we hopen dat het plaatje met het update schedule op de vorige pagina klopt en dat we misschien begin mei wel met 4.4 kunnen rondlopen :P
Ik ga er ook vanuit dat 4.4.x niet gaat komen voor de S3, ben tevreden met 4.3.
Is het ook niet zo dat alle toestellen die nu 4.4.x draaien meer dan 1GB aan ram hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Wat mij weer een beetje triggerde dat in dit bericht http://www.justaboutphone...samsung-galaxy-s3-almost/ niet gesproken wordt over enig onderscheid tussen de 2 en 1 GB ram versies. Sterker nog: ik lees het als zijnde dat alle S3 foons de update krijgen en dat speciaal daarvoor Samsumg KNOX weggelaten wordt. Maar goed, het blijft gissen en afwachten. :X

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hebben meer mensen met de standaard android browser dat afbeeldingen bij google zoeken niet geopend worden?

Dus je zoekt op google naar “pamela" ofzo en je klikt op afbeeldingen. Dan krijg je een heleboel thumbnails, als je vervolgens een afbeelding groter wil zien en erop klikt krijg ik alleen een blanke pagina. Kan nergens op klikken verder.

Ik heb dit met twee S3's, beide stock op 4.3.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 15:13
AvK schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:22:
Wat mij weer een beetje triggerde dat in dit bericht http://www.justaboutphone...samsung-galaxy-s3-almost/ niet gesproken wordt over enig onderscheid tussen de 2 en 1 GB ram versies. Sterker nog: ik lees het als zijnde dat alle S3 foons de update krijgen en dat speciaal daarvoor Samsumg KNOX weggelaten wordt. Maar goed, het blijft gissen en afwachten. :X
Veel Engelstalige websites schrijven alsof er maar 1 galaxy s3 versie is, dus ik vraag me af of er in bv Amerika sowieso wel een 1 GB versie verkocht is. Als die artikels dan ook voor amerikanen geschreven zijn, zullen ze al helemaal geen andere versies noemen die voor hun niet relevant zijn.

Maar zoals je zegt... het blijft gissen en hopen ^^

[ Voor 3% gewijzigd door flippiej op 28-04-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:22:
[...]

Is het ook niet zo dat alle toestellen die nu 4.4.x draaien meer dan 1GB aan ram hebben?
Nee. Motorola Moto G heeft een snapdragon 400 met 1 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:40

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:22:
[...]

De Samsung Galaxy Ace Style heeft maar 512MB en toch draait daar 4.4.x op. De enige reden die ik kan bedenken waarom de Galaxy S3 geen 4.4.x zou krijgen is omdat Samsung het de moeite niet meer waard vind, geld is toch al binnen.
BMW_M3 schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:27:
Hebben meer mensen met de standaard android browser dat afbeeldingen bij google zoeken niet geopend worden?

Dus je zoekt op google naar “pamela" ofzo en je klikt op afbeeldingen. Dan krijg je een heleboel thumbnails, als je vervolgens een afbeelding groter wil zien en erop klikt krijg ik alleen een blanke pagina. Kan nergens op klikken verder.

Heb precies hetzelfde, dacht al dat ik de enige was :). Heb dit probleem plotseling sinds een paar dagen.

[ Voor 30% gewijzigd door bAdmuTs op 28-04-2014 23:25 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

RAM moet sowieso geen probleem zijn bij Android 4.4. Google heeft bij Android 4.4 er juist veerman gedaan om het beter te laten werken op toestellen met 512MB RAM.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

TommieW schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:17:
RAM moet sowieso geen probleem zijn bij Android 4.4. Google heeft bij Android 4.4 er juist veel aan gedaan om het beter te laten werken op toestellen met 512MB RAM.
Klopt. Het schijnt dan ook dat dat niet het probleem is. Maar dat de upgrade zelf meer dan 1 GB nodig heeft om te kunnen slagen..... Hoe ironisch. Heb ik ergens gelezen weet alleen niet meer waar.
Nu heeft Samsung wel vaker in fases (meerdere updates achterelkaar) een Android versie verhoogd. Moet nu toch ook kunnen? Of de update compacter maken door inderdaad KNOX weg te laten????

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze gewoon vasthouden aan de +/- 18 maanden ondersteuning, als ze die termijn voor de S3 gaan verlaten zullen ze straks veel commentaar krijgen in de trant van;
Ja maar de S3 kreeg ook nog een update na 2 jaar, waarom mijn S-huppeldepup niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

AvK schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:58:
[...]

Klopt. Het schijnt dan ook dat dat niet het probleem is. Maar dat de upgrade zelf meer dan 1 GB nodig heeft om te kunnen slagen..... Hoe ironisch. Heb ik ergens gelezen weet alleen niet meer waar.
Nu heeft Samsung wel vaker in fases (meerdere updates achterelkaar) een Android versie verhoogd. Moet nu toch ook kunnen? Of de update compacter maken door inderdaad KNOX weg te laten????
Als je alle Samsung troep weg laat heb je een zipje van zo'n 200MB. Misschien dat Samsung dat dan maar eens moet doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Als je op Android Geeks de specs van de S3 bekijkt dan staat er oa het volgende (zou het dan toch echt waar zijn?) :

Samsung Galaxy S3

Android Version
Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich
Android 4.3 Jelly Bean

Android Update
Android 4.4.2 KitKat

Internal Storage
16GB/32GB/64GB

RAM Capacity
1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
BMW_M3 schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:27:

Sinds ruim een week inderdaad.

Google is al op de hoogte van het probleem: https://productforums.goo...pic/websearch/MdbCCsABVNQ

Hi everyone,

Thank you for continuing to share details. I'm continuing to collect information from the thread and we're working on investigating a fix. I'm sorry for the frustration this is continuing to cause and I'll keep you posted as soon as I have an update!

Best,
Jessica

[ Voor 18% gewijzigd door GuitarJJ op 01-05-2014 21:43 ]

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AvK schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:32:
Als je op Android Geeks de specs van de S3 bekijkt dan staat er oa het volgende (zou het dan toch echt waar zijn?) :

Samsung Galaxy S3

Android Version
Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich
Android 4.3 Jelly Bean

Android Update
Android 4.4.2 KitKat

Internal Storage
16GB/32GB/64GB

RAM Capacity
1GB
Het begint er wel op te lijken. Voor de Sprint versie is het in ieder geval bevestigd. We houden de moed er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Het is positief teken maar meer ook niet. De Amerikaanse S3 dragen de naam GT-I9300 niet en zijn ook voorzien van een heel ander binnenwerk. Dwz een Snapdragon SOC en 2gb ram.

Ik wil het eerst zien voor dat ik het ga geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 18:20
Voor de Amerikaanse S3 is nu een officiële KitKat ROM verschenen:

http://www.sammobile.com/...-for-sprints-galaxy-siii/

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jassy schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:32:
Voor de Amerikaanse S3 is nu een officiële KitKat ROM verschenen:

http://www.sammobile.com/...-for-sprints-galaxy-siii/
Klopt, is al een paar keer besproken hierboven. Dat is alleen een versie met een Qualcomm chipset, dus het is niet zeker dat het dan ook voor de internationale versie met Exynos SoC uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

De mogelijke problematiek ligt niet bij het soort processor maar bij de hoeveelheid RAM geheugen. Tot voor kort zou 2GB RAM nodig zijn om te kunnen upgraden naar KitKat (Android 4.4). Op dit moment komen er berichten naar voren waarbij S3 foons met 1 GB RAM tóch worden ge-upgrade naar KitKat. Vandaar mijn melding hier enkele posts boven betreffende de Android Geeks site.
Inderdaad, we moeten afwachten meer er komen steeds meer signalen dat ook de internationale versie van de S3 (dus de 1GB versie) de upgrade krijgt naar KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
GuitarJJ schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:42:
[...]

Sinds ruim een week inderdaad.

Google is al op de hoogte van het probleem: https://productforums.goo...pic/websearch/MdbCCsABVNQ

Hi everyone,

Thank you for continuing to share details. I'm continuing to collect information from the thread and we're working on investigating a fix. I'm sorry for the frustration this is continuing to cause and I'll keep you posted as soon as I have an update!

Best,
Jessica
Het probleem lijkt opgelost te zijn d:)b

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AvK schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:52:
De mogelijke problematiek ligt niet bij het soort processor maar bij de hoeveelheid RAM geheugen. Tot voor kort zou 2GB RAM nodig zijn om te kunnen upgraden naar KitKat (Android 4.4). Op dit moment komen er berichten naar voren waarbij S3 foons met 1 GB RAM tóch worden ge-upgrade naar KitKat. Vandaar mijn melding hier enkele posts boven betreffende de Android Geeks site.
Inderdaad, we moeten afwachten meer er komen steeds meer signalen dat ook de internationale versie van de S3 (dus de 1GB versie) de upgrade krijgt naar KitKat.
Ik dacht dat Kitkat juist beter geschikt zou moeten zijn om te draaien op mindere hardware. Ik verbaas me dan als ik een eis van 2Gb zie. Juist de meeste mid-range toestellen die nu uitkomen en ook toptoestellen tot vorig jaar hebben geen 2Gb RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Klopt, maar Samsung wil er touchwiz op houden die erg zwaar draait

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:27
Vandaag zijn dan de problemen erger geworden ...
zodra ik de powerbutton ook maar lichtjes aanraak valt de telefoon uit, leukste is dat hij dan in een reboot blijft hangen, na veel erop tikken en powerknop indrukken start hij dan uiteindelijk op (half uur later)

powerknop al even los gehad en schoon geblazen, maar geen effect, blijft terug komen ...

zal na werk maar eens langs de belcompany gaan, kijken wat zij er over te melden hebben, toestel is nu 13 maanden oud.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de ingebouwde mailclient voor 1 e-mail adres en werkt bijna helemaal goed, het probleem is dat als ik de prullenbak leeg, even later de verwijderde e-mail opnieuw opgehaald word wat ik natuurlijk niet wil en had dit probleem ook al met mijn S2.
Ik gebruik POP3 en laat alle mail op de server staan.
Wie kan mij een mail-app aanraden die gewoon doet wat het moet doen en niet die rare fratsen vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:41:
Ik gebruik de ingebouwde mailclient voor 1 e-mail adres en werkt bijna helemaal goed, het probleem is dat als ik de prullenbak leeg, even later de verwijderde e-mail opnieuw opgehaald word wat ik natuurlijk niet wil en had dit probleem ook al met mijn S2.
Ik gebruik POP3 en laat alle mail op de server staan.
Wie kan mij een mail-app aanraden die gewoon doet wat het moet doen en niet die rare fratsen vertoond.
Ik maak gebruik van K-9. Het programma bevalt mij prima.
Als je mail hebt opgehaald en weer weggooid en het weer opnieuw ophaalt komt het niet meer binnen.
Blijft ook op de server staan. Je kan een backup van je ingestelde account maken, meerdere accounts maken kan ook. Alles naar gelang de instellingen.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
Hoeveel punten haalt een SIII in de battery-benchmark van Antutu bij jullie? Met stock rom (4.3), geen wifi, geen mobile data, scherm op 50% helderheid, power saving disabled krijg ik 431 punten.

Ik vraag het me af omdat de batterij naar mijn gevoel erg kort meegaat, dus of 'ie is stuk of ik stel me aan en dan heeft het geen zin een nieuwe accu te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Razenko schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:03:
Vandaag zijn dan de problemen erger geworden ...
zodra ik de powerbutton ook maar lichtjes aanraak valt de telefoon uit, leukste is dat hij dan in een reboot blijft hangen, na veel erop tikken en powerknop indrukken start hij dan uiteindelijk op (half uur later)

powerknop al even los gehad en schoon geblazen, maar geen effect, blijft terug komen ...

zal na werk maar eens langs de belcompany gaan, kijken wat zij er over te melden hebben, toestel is nu 13 maanden oud.
Had hier ook last van, rond dezelfde tijd. Enige wat ze kunnen doen is je power knop wat losser maken zodat je weer een tijdje vooruit kunt. Van mijn kant werkt het beste om de power knop in het midden te drukken ipv de zijkanten, daardoor heb je minder kans dat ze weer te ver inzitten wat het restart gaat triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
polopolo150 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:16:
[...]

Had hier ook last van, rond dezelfde tijd. Enige wat ze kunnen doen is je power knop wat losser maken zodat je weer een tijdje vooruit kunt. Van mijn kant werkt het beste om de power knop in het midden te drukken ipv de zijkanten, daardoor heb je minder kans dat ze weer te ver inzitten wat het restart gaat triggeren.
Gisteren op aanraden van een vriend bij de Belcompany een FBI uitgevoerd,
gaat al een stuk beter nu, zelf gisteravond nog even de knop los gehad en schoongemaakt (alweer ... )
benieuwd hoelang het gaat duren, mocht het weer voorkomen dan wordt toestel opgestuurd voor reparatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Lucky als je nog garantie heb. Ik moet nu gewoon sparen voor een nieuw toestel of af en toe weer de knop losser maken. En ik heb de S 3 al bijna twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

polopolo150 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:05:
Lucky als je nog garantie heb. Ik moet nu gewoon sparen voor een nieuw toestel of af en toe weer de knop losser maken. En ik heb de S 3 al bijna twee jaar.
Je hebt gewoon twee jaar garantie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
TommieW schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:08:
[...]

goed lezen, hij heeft hem al bijna 3! jaar.
garantie is dus verstreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Razenko schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:23:
[...]

goed lezen, hij heeft hem al bijna 3! jaar.
garantie is dus verstreken
Da's knap voor een toestel dat pas twee jaar geleden aangekondigd is ;). Polopolo zegt dat hij de telefoon bijna twee jaar heeft, jij hebt hem 13 mnd. Beide mooi binnen de garantietermijn, dus ik zou in beide gevallen langs een service center gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
gwystyl schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:33:
[...]

Da's knap voor een toestel dat pas twee jaar geleden aangekondigd is ;). Polopolo zegt dat hij de telefoon bijna twee jaar heeft, jij hebt hem 13 mnd. Beide mooi binnen de garantietermijn, dus ik zou in beide gevallen langs een service center gaan.
hmm mijn fout ..
heb het 2 keer gelezen en 2x stond er 3 jaar :o

heb er wel garantie op, maar ik kan dan geen leentoestel krijgen, dus moet zelf eerst op zoek naar een toestel, jammer genoeg een jaar geleden alle toestellen die we hadden weg gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:07:
[...]
Ik maak gebruik van K-9. Het programma bevalt mij prima.
Als je mail hebt opgehaald en weer weggooid en het weer opnieuw ophaalt komt het niet meer binnen.
Blijft ook op de server staan. Je kan een backup van je ingestelde account maken, meerdere accounts maken kan ook. Alles naar gelang de instellingen.
Werkt prima.
Bedankt, heb hem erop staan en werkt zo op het 1e gezicht wel hoe ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
TommieW schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:08:
[...]

:( geen idee hoe ik er op ben gekomen dat ik dan 1 jaar garantie had. Maar fijn, ik heb mijn S 3 al een beetje afgeschreven, misschien daarom dat het me niet zo veel doet.

[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 06-05-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zucht, wat is het nou....

Tweet van Sammobile:
Developer report of Galaxy S III’s (GT-I9300) Android 4.4.2 KitKat test build.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BnDTzGfCAAAmZHO.jpg

Even later op XDA via twitter:
Leaked Samsung Document Details KitKat Update Plans; Galaxy S3 GT-I9300 KitKat Update "Canceled For Now" http://goo.gl/2Op1P3
Ziet er niet goed uit in ieder geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haffies
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-07 05:03
Een paar maanden terug is mijn S3 overleden door het probleem met de chip die plotseling uitvalt (ben de juiste benaming even kwijt). Omdat er barsten in het scherm zitten heb ik deze toen niet onder garantie laten repareren omdat ik de kosten voor het vervangen van het scherm zelf zou moeten betalen.
Ondertussen heb ik een andere telefoon gekocht, maar nu het einde van de garantietermijn in zicht komt vroeg ik me af of het zin heeft om het gebroken glas zelf te vervangen door een nieuw van ebay oid en dan alsnog op te sturen om onder garantie het mb te laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Is het proberen waard, maar de vraag is of er nog garantie op zit als je zelf het scherm veranderd. Of je moet het zo nauwkeurig doen dat ze het niet zien, maar volgens mij maak je bij het demonteren al een warrenty sticker kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
gwystyl schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:19:
Zucht, wat is het nou....

Tweet van Sammobile:

[...]

[afbeelding]

Even later op XDA via twitter:

[...]

Ziet er niet goed uit in ieder geval :(
Het zal er eigenlijk al aan te komen en ik denk dat deze leak bewust met opzet is verspreid om aan tonen dat het technisch niet mogelijk is. Je moet voor de gein is kijken naar het geheugen management. Daar zie je al dat met het huidige geheugen al kantje boord is. Van de resterende 831mb ram is na een reboot al ruimschoots se helft opgeslokt door touchwiz.
Ach ja zoals ik al zei zal Samsung met een feature pack komen zoals ze ook deden met de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Met het feature pack voor de S2 bedoel je een uitgeklede 4.1.2? Ik heb namelijk niet het idee dat ik daarbij wat miste. Ik heb mijn oude S2 naar mijn vader gedaan toen ik de S3 kreeg, dus op een gegeven moment draaiden ze beide 4.1.2 stock. De S2 was een stuk langzamer, maar de enige dingen die niet werkten waren volgens mij gerelateerd aan sensoren die de S2 niet had en de S3 wel. Daarnaast gebruikte ik de meeste "handige extra's" toch al niet.
Wat mij betreft is het dus prima als ze een "uitgeklede" firmware maken, dat scheelt weer uitzetten van een heleboel Samsung meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Zijn er nog meer mensen die last hebben van een wifi signaal die niet goed op word gepikt en vast wordt gehouden? hij switched steeds tussen data en wifi terwijl wifi verder prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haffies
  • Laatst online: 23-07 05:03
Ik heb m al vaker open gehad, kan me niet herinneren dat ik toen stickers tegen ben gekomen.
Maar lijken de ebay-glaasjes op de originele? Precies werken kan ik wel, maar het materiaal moet dan wel echt lijken.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, in combinatie met garantie?
Daan87423 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 06:59:
Is het proberen waard, maar de vraag is of er nog garantie op zit als je zelf het scherm veranderd. Of je moet het zo nauwkeurig doen dat ze het niet zien, maar volgens mij maak je bij het demonteren al een warrenty sticker kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Nou het is officieel, geen kitkat op de Galaxy S3 en S3 mini

http://www.sammobile.com/...00-and-galaxy-s-iii-mini/

Dit is mijn laatste Samsung telefoon, nu blijven we met een buggie 4.3/langzame telefoon zitten terwijl 4.4.2 makkelijk moet kunnen draaien op de S3 maar vanwege die touchwiz bloatware krijgen ze het zelf niet voor elkaar |:( .

Nou kijken of ik mijn telefoon verkoop of custom ga.

[ Voor 8% gewijzigd door bAdmuTs op 08-05-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:59:

Dit is mijn laatste Samsung telefoon, nu blijven we met een buggie 4.3/langzame telefoon zitten terwijl 4.4.2 makkelijk moet kunnen draaien op de S3 maar vanwege die touchwiz bloatware krijgen ze het zelf niet voor elkaar |:( .
Ben ik blij dat ik een S3 LTE heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:59:

Dit is mijn laatste Samsung telefoon, nu blijven we met een buggie 4.3/langzame telefoon zitten terwijl 4.4.2 makkelijk moet kunnen draaien op de S3 ....
Hier is het ding niet buggie en ook niet langzaam. Werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:10:
[...]

Hier is het ding niet buggie en ook niet langzaam. Werkt gewoon goed.
Hmm heb 4.3 er 2 dagen geleden helemaal opnieuw opgezet en wordt nog steeds niet echt vrolijk van de snelheid. Terug naar homescreen duurt af en toe paar seconden, wakeup van de telefoon duurt ook nog steeds te lang, soms reageert het toetsenbord nergens op, wifi instabiel melding en zo nog wel paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zit nog steeds op 4.1.2; is er een reden om de upgrade naar 4.3 te doen? Op zich werkt het nog goed, eens in de zoveel tijd een reboot bij een app-update, maar geen echte problemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
4.3 voegt niets toe dat echt een verbetering is t.o.v. 4.1.2. Dus als je tevreden bent met je huidige versie dan lekker zo houden.
En ook niet al te onbelangrijk om te weten, je kunt niet meer terug naar 4.1.2 als je naar 4.3 geupgrade hebt. De EFS partitie wordt overgeschreven namelijk en dat zorgt ervoor dat je geen netwerk meer kunt selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Miki schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:47:
En ook niet al te onbelangrijk om te weten, je kunt niet meer terug naar 4.1.2 als je naar 4.3 geupgrade hebt. De EFS partitie wordt overgeschreven namelijk en dat zorgt ervoor dat je geen netwerk meer kunt selecteren :)
Volgens mij kan je met de NL (PHN) firmware gewoon terug naar 4.1.2. Dacht dat de laatste 4.1.2 PHN firmware al EFS v2 had en dat het daarom geen probleem is.

[ Voor 10% gewijzigd door bAdmuTs op 08-05-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Miki schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:47:
4.3 voegt niets toe dat echt een verbetering is t.o.v. 4.1.2. Dus als je tevreden bent met je huidige versie dan lekker zo houden.
Dank, ik blijf wel op 4.1.2 :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
bAdmuTs schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:57:
[...]

Volgens mij kan je met de NL (PHN) firmware gewoon terug naar 4.1.2. Dacht dat de laatste 4.1.2 PHN firmware al EFS v2 had en dat het daarom geen probleem is.
Het klopt idd dat de laatste PHN in de reeks 4.1.2 al een EFSv2 firmware. Echter is het nooit duidelijk welke landenversie je hebt. Er is een hoop grijze import en als gebruiker merk je daar helemaal niks van. Nu zul je net zien dat je geen EFSv2 partitie hebt en dan zit je er mooi aan vast. Ik heb laatst nog iemand geholpen in het custom rom topic die dus na het terug flashen geen netwerk meer had.
Dus als je tevreden bent met 4.1.2 blijf er dan lekker bij zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:14
Ik wil mijn Speaker module vervangen in mijn telefoon. Zit er een verschil tussen "Genuine used part" of een brand new part(Deze zijn stukken goedkoper en makkelijker verkrijgbaar) qua kwaliteit?

Ik neem aan dat de reparatie dienst het opvalt als ik het onderdeel vervangen heb indien ik hem ooit inlever, en dus mijn garantie vervalt?

4.3 loopt bij mij bagger. Batterij gaat leeg als een gek. Hij gaat nog geen dag mee met alleen whatsapp en facebook. Ik zit er over na te denken om te rooten. Garantie vervalt dan ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:28:
[...]

Het klopt idd dat de laatste PHN in de reeks 4.1.2 al een EFSv2 firmware. Echter is het nooit duidelijk welke landenversie je hebt. Er is een hoop grijze import en als gebruiker merk je daar helemaal niks van. Nu zul je net zien dat je geen EFSv2 partitie hebt en dan zit je er mooi aan vast. Ik heb laatst nog iemand geholpen in het custom rom topic die dus na het terug flashen geen netwerk meer had.
Dus als je tevreden bent met 4.1.2 blijf er dan lekker bij zou ik zeggen :)
Maar je kan zelf met behulp van Odin natuurlijk altijd de PHN versie zelf uitkiezen om te flashen, dus je kan altijd 'terug'.

Verder kan ik iedereen wel de 4.3 update aanraden, met 4.1.2 had ik nog wel 's problemen dat er bijvoorbeeld even geen respons was (lastig bij opnemen van gesprek) en dat is opgelost met 4.3.
Ik gebruik zelf echter al sinds een tijdje de Google Experience Launcher ipv Touchwiz. Daar hoef je niet voor te rooten, werkt een stuk sneller, kost minder geheugen en je krijgt handige Google Now integratie.

Mbt de 4.4. update, het is jammer dat hij niet meer komt, maar de verschillen vallen mee tussen 4.3 en 4.4 dus misschien is het niet zo erg dat die update wordt gemist. En als android 4.5 of 5.0 uitkomt worden de custom ROMs toch interessanter dan een 4.4 stock die niet meer geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
da_Mastah schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:09:
[...]

Maar je kan zelf met behulp van Odin natuurlijk altijd de PHN versie zelf uitkiezen om te flashen, dus je kan altijd 'terug'.
Tuurlijk, alles kan maar ik ga in dit stukje forum Odin niet aanraden. Het gebruik van Odin is niet zomaar te gebruiken zonder risico's. Als je je niet verdiept in de materie kun je je telefoon veranderen in een mooi stukje plastic afval.
Verder kan ik iedereen wel de 4.3 update aanraden, met 4.1.2 had ik nog wel 's problemen dat er bijvoorbeeld even geen respons was (lastig bij opnemen van gesprek) en dat is opgelost met 4.3.
Ik gebruik zelf echter al sinds een tijdje de Google Experience Launcher ipv Touchwiz. Daar hoef je niet voor te rooten, werkt een stuk sneller, kost minder geheugen en je krijgt handige Google Now integratie.
Dat zijn jouw ervaringen ;) Als een persoon tevreden is met 4.1.2 en dat goed functioneerd voor hem dan is er geen enkele reden om up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyfb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 15:34

rudyfb

the Mentor

Ik had begrepen dat Odin niet te gebruiken is voor het flashen van custom roms, iemand heir ervaringen mee? Ik krijg geen CWM meer geinstalleerd en kan dus geen custom rom meer installeren, maar wil wel 4.4.2 AOKP installeren, iemand suggesties?

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rudyfb schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:45:
Ik had begrepen dat Odin niet te gebruiken is voor het flashen van custom roms, iemand heir ervaringen mee? Ik krijg geen CWM meer geinstalleerd en kan dus geen custom rom meer installeren, maar wil wel 4.4.2 AOKP installeren, iemand suggesties?
[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyfb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 15:34

rudyfb

the Mentor

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Daan87423 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 06:59:
die warranty stickers zijn ook gewoon te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Helaas jongens. Geen KitKat voor de I9300.. De I9305 krijgt WEL KitKat en dat komt naar aller waarschijnlijkheden door de 2GB RAM die daar aanwezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

mrjraider schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:09:

Helaas jongens. Geen KitKat voor de I9300.. De I9305 krijgt WEL KitKat en dat komt naar aller waarschijnlijkheden door de 2GB RAM die daar aanwezig is...
Spuit 11, staat een paar berichten hierboven ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zag deze net op XDA staan.. Dacht link em ff door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
Ik heb hier 2 opladers liggen voor de Samsung Galaxy S3.
Kan iemand mij vertellen welke van de 2 de originele is ?

Afbeeldingslocatie: http://i887.photobucket.com/albums/ac77/BeauFrits/20140510_155411.jpg

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mijn originele adapter heeft ook dat geel / bruinige opschrift. De beschrifting komt ook exact overeen.
Die rechtse dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

De oplader die bij mijn mobieltje zat heeft ook het bruine opschrift. Dus wat AvK zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:24:
De oplader die bij mijn mobieltje zat heeft ook het bruine opschrift. Dus wat AvK zegt.
Ik heb de linker, uit China dus, en die andere is uit Vietnam en zijn dus beide origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Die China adapter wordt ook los verkocht in een gesealde Samsung blisterverpakking. Maar het USB kabeltje wat erbij zit is een fake. Het originele Samsung kabeltje heeft een ingeprinte code en is veel dikker.
Opladen gaat zowel met het dikke als dunne kabeltje goed.
Maar aangesloten op een Windows bak werkt de Cyanogenmod Windows installer niet.
Het Samsung logo op de China adapter ziet er niet zo strak uit als op de Vietnam adapter, zou mij niet verbazen dat die ook fake is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:47:
Die China adapter wordt ook los verkocht in een gesealde Samsung blisterverpakking. Maar het USB kabeltje wat erbij zit is een fake. Het originele Samsung kabeltje heeft een ingeprinte code en is veel dikker.
Opladen gaat zowel met het dikke als dunne kabeltje goed.
Maar aangesloten op een Windows bak werkt de Cyanogenmod Windows installer niet.
Het Samsung logo op de China adapter ziet er niet zo strak uit als op de Vietnam adapter, zou mij niet verbazen dat die ook fake is.
De USB-kabel die erbij zit is toch echt behoorlijk dik en vrij stijf en heeft ook die ingeprinte code in de kabel, ik twijfel er niet aan dat het origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
De freezes op mijn telefoon worden steeds erger. De telefoon bevriest en reageert helemaal nergens meer op. Soms gaat het vanzelf na een flink aantal minuten voorbij, soms moet ik de aan-/uitknop lang ingedrukt houden.Één keer heb ik zelfs de accu eruit moeten halen... Niemand anders die hier last van heeft gehad of een oplossing weet?
Daarnaast zag ik dat de verf van mijn cover op de achterkant begint af te bladeren. Iemand anders die dit tegengekomen is en een nieuwe cover heeft gekregen van Samsung? Ik kan me herinneren dat toen de S3 net uit was er wel vergelijkbare problemen waren met de witte cover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

random freezes zijn bij mij zo'n 2 weken geleden begonnen. ik moet nu gemiddeld 2x per dag m'n batterij eruit halen om te resetten. De accu staat dan ook gelijk zo'n 20% lager :(
Ik draai wel een custom rom, ik ga 'm vanavond maar eens naar stock rom terugzetten. Eens kijken of dat verschil maakt.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 16:36
Ik ben al dagen op zoek naar een manier om mijn camera snel te starten. In 4.2 had ik een instelling om het lockscreen vast te houden en de camera te draaien. In 4.3 kan ik het niet meer vinden. Iemand die me kan helpen? Heb me al suf gegoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
coenox schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:02:
Ik ben al dagen op zoek naar een manier om mijn camera snel te starten. In 4.2 had ik een instelling om het lockscreen vast te houden en de camera te draaien. In 4.3 kan ik het niet meer vinden. Iemand die me kan helpen? Heb me al suf gegoogled.
Ik heb de volgende app geprobeerd en bij mij werkt hij. Ik moet normaal gesproken mijn telefoon ontgrendelen dmv een patroon.
Ik gebruik de volgende methode in de app. Telefoon rechtop in de hand houden en naar het scherm kijken. Draai de telefoon nu zo dat het Samsung logo nu op de kop staat, druk 1x op de aan/uit knop (ik moest hem iets langer vast houden) de telefoon trilt nu 1x, houd te telefoon nu horizontaal. De camera is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 16:36
Ziet eruit alsof dit is wat ik zoek. Ik heb inderdaad ene 'company phone' zoals in de beschrijving van de app staat en ontgrendel met een patroon. Ga het proberen. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:27:
random freezes zijn bij mij zo'n 2 weken geleden begonnen. ik moet nu gemiddeld 2x per dag m'n batterij eruit halen om te resetten. De accu staat dan ook gelijk zo'n 20% lager :(
Ik draai wel een custom rom, ik ga 'm vanavond maar eens naar stock rom terugzetten. Eens kijken of dat verschil maakt.
En, heeft het verschil gemaakt? Ik draai stock rom (nooit iets anders gehad), maar toch freezes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 11:31
Even een domme vraag. Sinds een week of zo ben ik heel snel door mijn acculading heen zonder dat ik iets in mijn eigen gedrag aangepast heb. Eerder deed ik minimaal 1-2 dagen met een lading, nu hooguit 1 dag. 's morgen van de lader en 's avonds nog maar 15%. Zonder GPS en een heel bepekrt gebruik.

Eerst dacht isk dat het met een update van de Sonos-app te maken had, maar die eraf halen maakte geen verschil. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn (update van iets of zo) of is mijn accu aan vervanging toe?

De laatste (on)bewuste update was die van WhatsApp waarvan ik mij kan voorstellen dat ie de slaapmodus onregelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sodela schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:41:
Even een domme vraag. Sinds een week of zo ben ik heel snel door mijn acculading heen zonder dat ik iets in mijn eigen gedrag aangepast heb. Eerder deed ik minimaal 1-2 dagen met een lading, nu hooguit 1 dag. 's morgen van de lader en 's avonds nog maar 15%. Zonder GPS en een heel bepekrt gebruik.

Eerst dacht isk dat het met een update van de Sonos-app te maken had, maar die eraf halen maakte geen verschil. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn (update van iets of zo) of is mijn accu aan vervanging toe?

De laatste (on)bewuste update was die van WhatsApp waarvan ik mij kan voorstellen dat ie de slaapmodus onregelt...
Installeer CPU-SPY uit de playstore, die laat je zien of hij in deepsleep gaat.
Google Play: CPU Spy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 11:31
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 17:04
Hoi tweakers,

Is er hier iemand die met succes Cyanogenmod heeft kunnen flashen op de GT-I9070?

Ik krijg Cyanogenmod 11 er wel op, maar hij blijft dan vastzitten in airplane mode.

Dit, terwijl de telefoon zelf vind dat deze al uit staat. Dit is nadat ik de efs folder backup terug zette (lees: verwijder originele efs folder en zet mijn efs backup erin terug).

Als ik de EFS folder backup niet terug zet, heb ik geen IMEI nummer.

Iemand bekend met dit airplane mode probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Dit is het topic voor de S3, de GT-I9300. Niet de S Advance.

Daarbij, CM lijkt niet beschikbaar te zijn voor de S Advance. Tenminste, vanuit CM ondersteund. Dus wat heb je dan geprobeerd te flashen? Als je een andere ROM op je mobieltje flasht als het model is, kan je aardig wat dingen slopen. Als je dit doet, betwijfel ik of je voldoende kennis bezit om überhaupt je mobieltje te flahen.

[ Voor 71% gewijzigd door TommieW op 19-05-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 17:04
TommieW schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:54:
Dit is het topic voor de S3, de GT-I9300. Niet de S Advance.

Daarbij, CM lijkt niet beschikbaar te zijn voor de S Advance. Tenminste, vanuit CM ondersteund. Dus wat heb je dan geprobeerd te flashen? Als je een andere ROM op je mobieltje flasht als het model is, kan je aardig wat dingen slopen. Als je dit doet, betwijfel ik of je voldoende kennis bezit om überhaupt je mobieltje te flahen.
Wups, excuses.
Ik pak wel gewoon een standaard 4.4 rommetje.. kan ook ='P. Bedankt :)

Hij staat wel tussen de unofficial maar dat is dus hit or miss als ik het goed begrijp?

[ Voor 19% gewijzigd door Ijstheefles op 19-05-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
De batterij van mijn S3 gaat de laatste tijd nogal snel leeg. Had er al een paar weken last van, maar het wordt langzaam erger. Als ik gedurende ca. 2 uur per dag op mijn telefoon zit (kan net zo goed 1 uur zijn) haalt hij het einde van de dag vaak niet of nauwelijks.

Alle software en apps zijn up to date, en er staan niet veel aps op. Alleen een paar van de meer bekende en alle samsung bloatware. Dingen die ik niet regelmatig gebruik heb ik al verwijderd. In de batterij monitor zijn er niet echt apps die een grote claim op de accu leggen. Zoals vandaag heb ik de telefoon minder dan een uur gebruikt (kan net zo goed een half uur zijn) en de accu zit op slechts 28%. De verbruiks monitor geeft het volgende weer:

Scherm: 37%
android systeem: 15%
apparaat standby: 14%
mobiel standby 12%
gmail: 8%
En nogmaals android systeem 7%

De rest zij een een paar aps, services, etc.

De accu heb ik net vervangen, maar dat maakt geen verschil.

Iemand tips? Een factory reset doe ik liever niet gezien alle data en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Je kan met de app "Wakelock Detector" kijken of er apps zijn die de CPU wakker houden als deze zou moeten "slapen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
@ SuperKris, misschien de helderheid van je scherm donkerder doen?

En anders dan toch een hard reset. Even een backup maken en gaan, het valt allemaal best mee als je contacten e.d. gesynchroniseerd zijn met bijv. je gmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
SuperKris schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:04:
De batterij van mijn S3 gaat de laatste tijd nogal snel leeg...
Iemand tips? Een factory reset doe ik liever niet gezien alle data en instellingen.
Misschien gaat het algoritme wat je accupercentage berekent niet helemaal lekker.
Laat hem eens helemaal leeglopen, zou een dag of twee moeten meekunnen, schat ik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Dag of 2? Ik ben al blij als ik de (late) avond haal met 1/1.5 screen on time. Zo geweldig is de accu niet (meer).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:47:
Dag of 2? Ik ben al blij als ik de (late) avond haal met 1/1.5 screen on time. Zo geweldig is de accu niet (meer).
Ik haal makkelijk 2,5 dag en 4 uur scherm aan tijd, maar heb hem dan ook pas een week of 10, ik zit op Android 4.3 wat tevens het eindstation is. Dus geen last meer van een kortere batterijduur vanwege updates, want die krijgt hij niet meer.
Met mijn vorige S2 werd de batterijduur met elke update korter waar ik met de S3 dus geen last van krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik haal ook wel 4 uur scherm aan tijd, als ik hem meteen van de lader 4 uur gebruik. Als ik hem om 18:00 's avonds (als ik rond de 60% zit) ga gebruiken haal ik dat niet meer :)

Zit ook op 4.3, wel SmartDroid ROM met zo min mogelijk Samsung bloatware.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Staar je niet zo blind op batterij verbruik vanuit Apps die op de achtergrond draaien. Een brakke WiFi verbinding of 3G netwerk kan net zo goed de oorzaak zijn. Als de telefoon steeds verbinding moet maken omdat het bereik steeds wegvalt dan heb je daar ook een mooie batterij lek.
In verlengde van bovenstaande zijn apps die stand-by staan om data te ontvangen(mail, chat, alerts, etc.) ook batterij slurpers. Er vind namelijk steeds een vorm van polling plaats om de meest nieuwste/laatste content op te halen dus dat kost energie. Facebook en WA zijn bijvoorbeeld grootverbruikers.

Zo lang je telefoon zo rond de 8uur meegaat moet je je niet al te druk maken. Zit je daar onder dan is er iets aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 20-05-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Miki
8 uur is prima!!!!!!!!!!!!....... Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het effect van goede dekking is wel aanzienlijk. Dat kan over een werkdag zo rond de 15-20% schelen, heb ik gemerkt. Maargoed, mijn accu is ook alweer ruim anderhalf jaar oud (net zo oud als de telefoon) dus de capaciteit zal ook aan het afnemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:08:
@Miki
8 uur is prima!!!!!!!!!!!!....... Zucht.
Duiding gewenst :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Miki schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:43:
Zo lang je telefoon zo rond de 8uur meegaat moet je je niet al te druk maken. Zit je daar onder dan is er iets aan de hand.
8 uur is belachelijk kort :F

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb nog niet zolang een S3. Ja, al weer 2! jaar oud maar eigenlijk het begin van een nieuwe generatie. Prima foon maar ook ik verbaas me over het willekeurige en onvoorstelbare batterij verbruik. Soms tijdens de nacht 5% energie verbruik maar de volgenden nacht gedraind van 100% naar 60 ofzo. WTF? Ondertussen allerlei trucjes en tips toegepast maar nog steeds verrast de S3 mij. Opeens ging Google Play Services mijn batterij overnemen. Na een herstart was dat opgelost. Maar ik heb er geen controle over. Dat frustreert mij. In het dagelijks gebruik vind ik het een zeer vriendelijke telefoon. Maar die onvoorspelbare rare dingen die die soms doet. Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Je mag het belachelijk kort vinden maar als ik mijn S3 intensief gebruik lees: een telefoongesprek of 6 a 7, flink wat appjes stuur, mailtjes afhandel, wat documenten bekijk en ook nog eens van project naar project aan het reizen dan red ik net aan de 8uur. Als ik mijn S3 lichtjes over de gehele dag gebruik en niet aan het reizen ben dan kom ik ergens uit tussen de 11 en 13uur.

Naar mijn mening zijn het beide prima stats maar blijkbaar heerst er een andere mening zo blijkt :/
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support