DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je denkt zeker dat ik al bewust van te voren screenshots bewaar voor dit soort gelegenhedenArfman schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:30:
Je verhaal zegt niet zoveel zonder precieze nummers. Hoeveel screen on time bijvoorbeeld?

Ja.Miki schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:45:
[...]
Je denkt zeker dat ik al bewust van te voren screenshots bewaar voor dit soort gelegenheden
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Nee, maar zonder harde cijfers is dit (nofi) geneuzel in de ruimte. Als jij van die 8 uur 5 uur je scherm aan hebt zijn het goede waardes. Heb je maar 1 uur screen on time dan is je batterij brak of is er iets goed mis in de instellingen, dat is mijn punt.Miki schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:45:
[...]
Je denkt zeker dat ik al bewust van te voren screenshots bewaar voor dit soort gelegenheden
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat is dus helemaal geen geneuzel als je vervolgens het gebruikspatroon er naast legt zoals ik beschreven heb. Maar blijkbaar wil jij geneuzel lezen wat er niet is.Arfman schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:28:
[...]
Nee, maar zonder harde cijfers is dit (nofi) geneuzel in de ruimte. Als jij van die 8 uur 5 uur je scherm aan hebt zijn het goede waardes. Heb je maar 1 uur screen on time dan is je batterij brak of is er iets goed mis in de instellingen, dat is mijn punt.
Je kunt namelijk zelf ook wel uitrekenen dat als ik wat telefoontjes pleeg, mailtjes afhandel, veel appjes verstuur en documenten bekijk dat ik toch wel iets meer dan een 1 uur het scherm heb aanstaan, toch?
Maar goed, we zijn bezig met data vergaring
tussenstand: 3u 50m op batterij, scherm aan 44m, batterij percentage 77% dit op basis van iets meer dan lichtgebruik.
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 21-05-2014 11:15 ]
Dit komt ongeveer overeen met mijn toestel, ook bij licht gebruikt. Ik sta nu op 4u 50m, scherm aan 50m, batterijpercentage 75%. Alhoewel... is toch wel een uur meer.Miki schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:12:
[...]
Maar goed, we zijn bezig met data vergaring
tussenstand: 3u 50m op batterij, scherm aan 44m, batterij percentage 77% dit op basis van iets meer dan lichtgebruik.
[ Voor 35% gewijzigd door coenox op 21-05-2014 11:23 ]
13u 52m op batterij, scherm aan 2u 53m, resterende batterij percentage 14%. 1 telefoontje gepleegd en over de gehele dag wat gebrowsed en een enkel appje gestuurd. Verder niet gereisd dus een rustig dagje gehad.
Ik zat er dus niet ver naast met mijn eerdere schatting, zodra ik een druk dagje heb zal ik de data ook posten
systeem 31%
apparaat standby 24%
mobiel standby 21 %
scherm 21 %
c:geo 2%
bar weinig, die 16 uur
iemand ervaring met extended batteries? Mijn originele accu doet het op zich nog goed maar ik ben er een beetje klaar mee dat ik 's avonds thuis moet gaan opletten dat ik hem niet teveel gebruik omdat ik anders de dag niet haal (even Candy Crushen op de bank b.v.
Iemand bijvoorbeeld ervaring met de Hyperion 4200mAh batterij + case? Ik lees overal dat die case nogal brak is maar de batterij goed. Je hebt ook Mugen maar die kosten een vermogen. Iemand tips?
Leuke aanbieding bij Expert. Zie onderaan de folder. 19 Euro voor een Philips Extended battery, met USB-micro USB kabeltje en een handig meeneem zakje. Geen geld. Gister ook een gehaald.Arfman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:51:
^^ Daarop inhakend:
iemand ervaring met extended batteries? Mijn originele accu doet het op zich nog goed maar ik ben er een beetje klaar mee dat ik 's avonds thuis moet gaan opletten dat ik hem niet teveel gebruik omdat ik anders de dag niet haal (even Candy Crushen op de bank b.v.).
Iemand bijvoorbeeld ervaring met de Hyperion 4200mAh batterij + case? Ik lees overal dat die case nogal brak is maar de batterij goed. Je hebt ook Mugen maar die kosten een vermogen. Iemand tips?
http://media.expert.nl/Im.../ExpertFolderWk212014.pdf
Edit: Begrijp nu bij herlezing dat je zo'n dikke batterij met dik opzet deksel wilt. Ik las (in de haast op mijn werk) dat je een externe batterij bedoelde. Maar misschien is die Philips externe batterij ook een oplossing? In theorie kan je de S3 er anderhalf x mee vol krijgen. Mooi compact en licht dingetje. En ook te gebruiken op je MP3, je TomTom, desnoods op je tablet (krijgt ie niet vol maar toch). Ik ben er wel blij mee. Ben vaak en veel buiten, door de bossen enzo. Handig zo'n ding in je rugzakje.
[ Voor 24% gewijzigd door AvK op 22-05-2014 21:03 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik ben overigens zelf over op de Jolla. Draait ook android-apps, scherm is van mindere kwaliteit helaas, maar ben er toch tevreden over. Nog steeds snel, ècht open source (en geen bloatware) en verbruik kan zelfs tot onder de 1%/uur liggen. Heb zelfs verhalen gehoord over 0,5%/uur.
Ik heb overigens scherm op kwart/gemiddelde helderheid, bluetooth aan, gps uit.
vrede in rust
Mijn telefoon is gisteren helaas na 2 jaren enigszins zorgvuldig er mee om te zijn gegaan, gevallen. Het touchscreen is hierbij beschadigt geraakt en werkt nu niet meer. Helaas ben ik zo stom geweest om sommige gegevens zoals contactpersonen niet op mijn simkaart te zetten of als back-up ergens.
Wanneer ik nu mijn telefoon aansluit via USB ziet mijn computer de telefoon wel maar laat 0 inhoud zien. Is er een manier waarop ik de contacten en eventueel andere zaken nog van mijn telefoon af kan halen zonder het scherm te hoeven gebruiken?
De andere oplossingen die ik had bedacht zijn: nieuw scherm laten plaatsen of een andere s3 opkopen die nog enigszins werkt en dan het moederbord(dus inclusief geheugen en dergelijke) overzetten op die telefoon.
Ik hoor graag of jullie hier een oplossing of eventueel ervaring mee hebben. Mocht je eventueel een kapotte S3 hebben waarvan het scherm nog lichtelijk te gebruiken is(om bijvoorbeeld na het overzetten van moederbord mijn contacten in te zien en over te nemen) dan hoor ik het ook graag.
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Ik was er heilig van overtuigd dat ik dit aangezet had en dit dus het geval was, maar blijkbaar dus niet...Edwin_VH schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:19:
Heb je je contacten niet gesynchroniseerd met je (gmail) account? Dat gebeurt meestal automatisch, en wanneer je op andere telefoon account opnieuw activeert, krijg je je contacten onmiddellijk terug.
Gewoon een tweede volle accu meenemen en op tijd wisselen. Dan heb je er ook nog iets aan als accu 1 op is. Wil je zuinig dan leg je accu 2 's nachts in de koelkast. Dan is de afbraak van de cellen, die al na het verlaten van de fabriek begint, het laagst.Arfman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:51:
^^ Daarop inhakend:
iemand ervaring met extended batteries? Mijn originele accu doet het op zich nog goed maar ik ben er een beetje klaar mee dat ik 's avonds thuis moet gaan opletten dat ik hem niet teveel gebruik omdat ik anders de dag niet haal (even Candy Crushen op de bank b.v.).
pricewatch: Philips USB-accu
[ Voor 21% gewijzigd door AvK op 23-05-2014 23:05 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Helemaal eens, daarnaast zou de achterkant er door het vele verwijderen er op een gegeven moment zelf uitvallen denk ik, want daar is het niet op gemaakt.AvK schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:51:
Dan moet je steeds de achterkant openen, accu der uit, andere erin, opnieuw opstarten, waar laat en laadt je die reserve accu? Dan is voor 19 Euro dat dingetje van de Expert toch veel handiger? Stekkertje erin en klaar.
pricewatch: Philips USB-accu
Ik vind het juist wel handig, ik laad de extra batterij op in een losse lader. Daarmee verklein ik de kans op schade aan de aansluiting op het toestel omdat ik die minder gebruik. De achterkant maak ik me niet druk om. Dat ding is zo flexibel dat ik verwacht dat ie er tegen kan en zo niet dan heb ik op Ebay voor 10 euro een andere.Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:29:
[...]
Helemaal eens, daarnaast zou de achterkant er door het vele verwijderen er op een gegeven moment zelf uitvallen denk ik, want daar is het niet op gemaakt.
Tja, als je de mogelijke schade aan je toestel door het constant afhalen van de backcover, herplaatsen van batterij, opnieuw opstarten, aanschaf van een speciale lader en de mogelijke aankoop van een nieuwe backcover op Ebay een makkelijkere methode vind dan het op de juiste manier insteken van een stekkertje (wat dus vrijwel 100% van de normale consument doet) moet je vooral dat voorgaande doen. Eehmmm.coenox schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:07:
[...]
Ik vind het juist wel handig, ik laad de extra batterij op in een losse lader. Daarmee verklein ik de kans op schade aan de aansluiting op het toestel omdat ik die minder gebruik. De achterkant maak ik me niet druk om. Dat ding is zo flexibel dat ik verwacht dat ie er tegen kan en zo niet dan heb ik op Ebay voor 10 euro een andere.

En met dat hamertje bedoel ik dus dat mij de logica ontgaat. Niet om lullig te doen ofzo. Voor de duidelijkheid.
[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 24-05-2014 19:40 ]
Intussen zit ik toch na te denken over upgrade. Hij begint vast te lopen bij intensief gebruik, een reset naar factory heeft niet geholpenMiki schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:25:
Dat zijn jouw ervaringenAls een persoon tevreden is met 4.1.2 en dat goed functioneerd voor hem dan is er geen enkele reden om up te graden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tja, ik wijk graag af. Bovendien erger ik me rot aan het feit dat ik geen 24 uur op een lading kan doen. Maar ieder zijn eigen keuze.AvK schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:38:
[...]
....wat dus vrijwel 100% van de normale consument doet...
Ik heb deze functionaliteit ook op andere Android telefoons getest en daar werkt het prima. Dit is dus kennelijk een S3 probleem.
Iemand een tip hoe ik in NL een Hyperion (of Anker oid) 4200mAh accu kan scoren?
Verwijderd
Is dit wat?Arfman schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:50:
Bedankt voor de suggesties, maar ik vind een aparte lader/accu meeslepen echt niet handig. Ik had m'n zinnen gezet op een 4200mAh accu van b.v. Hyperion, maar die worden niet verstuurd naar Nederland en vreemd genoeg lijkt er geen enkele NL webshop in dat gat te zijn gesprongen.
Iemand een tip hoe ik in NL een Hyperion (of Anker oid) 4200mAh accu kan scoren?
http://www.batteryupgrade...ctId/92538097/shopGroupId
Of zoek er zelf 1 uit.
http://www.batteryupgrade..._nl#/shopGroupId/10295524
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 14:15 ]
Moet zeggen dat de prijzen van dit soort extended battery's mij zeer mee vallen inclusief zo'n extra dikke cover bedoel ik. Een originele S3 accu (de gewone) kost al gauw 12-14 Euro. Het grootste nadeel van zo'n extended case lijkt mij toch dat het allemaal wat minder lekker in de broekzak zit.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:02:
[...]
Is dit wat?
Of zoek er zelf 1 uit.
Verwijderd
Plus dat extra gewicht natuurlijkAvK schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:27:
[...]
Moet zeggen dat de prijzen van dit soort extended battery's mij zeer mee vallen inclusief zo'n extra dikke cover bedoel ik. Een originele S3 accu (de gewone) kost al gauw 12-14 Euro. Het grootste nadeel van zo'n extended case lijkt mij toch dat het allemaal wat minder lekker in de broekzak zit.
We zitten daarnaast allemaal te wachten op _de_ batterij-doorbraak. We hebben de laatste jaren aardig wat artikelen zien passeren die een doorbraak suggeren, maar tot op heden is er nog niets toegepast.
Zal ook niet gebeuren, alle materialen waar accu's uit worden gemaakt zijn bekend. Nieuwe technieken ontwikkelen gaat langzaam. Ik zit er ook niet op te wachten. Optimisme is mooi maar realisme is beter.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:25:
[...]
Plus dat extra gewicht natuurlijk![]()
We zitten daarnaast allemaal te wachten op _de_ batterij-doorbraak. We hebben de laatste jaren aardig wat artikelen zien passeren die een doorbraak suggeren, maar tot op heden is er nog niets toegepast.
Bijna precies wat ik zocht, bedankt! Helaas alleen in rood, wit of blauw leverbaar .. zit je dan met je zwarte S3Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:02:
[...]
Is dit wat?
Of zoek er zelf 1 uit.

Dan maar elke middag een uurtje aan de lader .. zucht.
Bevalt prima.
Is er ook in het zwart: http://www.ebay.de/itm/Ne...Akkus&hash=item565f777e3c
Verwijderd
Verwijderd
Ik hou ook alles lekker origineel, zelfs de firmware, ik laad hem eens in de +/- 3 dagen op en heeft dan 3 á 4 uur schermtijd en ben gewoon tevreden met mijn S3, ben geen heavy user.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:37:
Ikzelf zou nooit een batterij van €5 stoppen in een telefoon van €650 (toen ik hem kocht). Die kan toch kwalitatief niet even goed zijn als de batterij die Samsung er zelf in stopt of de extended battery van Samsung?
Verwijderd
Ik gebruik het nu 3 weken en ben nog geen rare dingen tegengekomen, het doet idd gewoon wat het doen moet, nogmaals bedankt voor de tipmike123 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:07:
[...]
Ik maak gebruik van K-9. Het programma bevalt mij prima.
Als je mail hebt opgehaald en weer weggooid en het weer opnieuw ophaalt komt het niet meer binnen.
Blijft ook op de server staan. Je kan een backup van je ingestelde account maken, meerdere accounts maken kan ook. Alles naar gelang de instellingen.
Werkt prima.
http://androidworld.nl/ni...te-nog-steeds-android-43/
New features and changes in Android 4.3 Jelly Bean:
Galaxy S4 like lockscreen, Multi-pages feature on lockscreen, support widget on lockscreen, Tabbed UI in Settings, Daydream feature, Voice control feature for apps like phone, camera, music player and so on, Hands-free Mode, New Notification Panel with 2 pages, ANT+ support, TRIM support, Camera Improvements, Move apps to SD feature, New Samsung keyboard, Changed icons for some Samsung apps, Smoother TouchWiz, Adapt display, Adapt sound, New S-Voice from Galaxy S4, Full screen mode in Samsung apps and many more.
Bron: http://nasirtech.blogspot...ndroid-43-jelly-bean.html
[ Voor 69% gewijzigd door AvK op 27-05-2014 21:46 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Mooi dat het goed bevalt. Mij bevalt het ook nog steeds prima. Op de telefoon en op de tablet.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:41:
[...]
Ik gebruik het nu 3 weken en ben nog geen rare dingen tegengekomen, het doet idd gewoon wat het doen moet, nogmaals bedankt voor de tip
Verwijderd
Toch 1 vraag, er is heel veel in te stellen, maar ik kan nergens vinden om automatisch e-mail te checken als ik de app start.mike123 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:53:
[...]
Mooi dat het goed bevalt. Mij bevalt het ook nog steeds prima. Op de telefoon en op de tablet.
Verwijderd
Niets veranderd op eerste gezicht. Zelfs geen kadertje bij booten met wat er veranderd is. Wel zegt ie nu dat de laatste updates geïnstalleerd zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 19:55 ]
Jep er zijn niet echt cosmetische veranderingen toegepast.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:58:
Ik ben de "nieuwe" 4.3 er momenteel op aan het zetten. Ik ben eens benieuwd, hopelijk wat UI changes, dat maakt het altijd leuk, maar ik vrees ervoor.
Niets veranderd op eerste gezicht. Zelfs geen kadertje bij booten met wat er veranderd is. Wel zegt ie nu dat de laatste updates geïnstalleerd zijn.
Het zal.
Eerste indruk is dat de S3 inderdaad sneller reageert. Het toestel reageert sneller.
Ik kan het ook nergens vinden. Heb er verder ook nooit naar gezocht omdat ik hen niet nodig heb.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:21:
[...]
Toch 1 vraag, er is heel veel in te stellen, maar ik kan nergens vinden om automatisch e-mail te checken als ik de app start.
Ik open de app wel eens om alleen de mail ff te lezen die er al op staat. Ik hoef niet constant de mail op te halen.
Het is anders wel een kleine moeite om even op de halve ronde pijltjes onderin het scherm te drukken om alle mail te checken
Je kan natuurlijk ook een tijd instellen zodat hij bv elk half uur de mail checkt. Of imap gebruiken. Komt de mail gepusht binnen.
Verwijderd
Het is ook geen groot probleem, nu nog ff uitvinden wat er bedoeld wordt met 1e en 2e klasse mappen.mike123 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:01:
[...]
Ik kan het ook nergens vinden. Heb er verder ook nooit naar gezocht omdat ik hen niet nodig heb.![]()
Ik open de app wel eens om alleen de mail ff te lezen die er al op staat. Ik hoef niet constant de mail op te halen.
Het is anders wel een kleine moeite om even op de halve ronde pijltjes onderin het scherm te drukken om alle mail te checken![]()
Je kan natuurlijk ook een tijd instellen zodat hij bv elk half uur de mail checkt. Of imap gebruiken. Komt de mail gepusht binnen.
Verwijderd
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de accuduur, ik wacht dus nog ff af totdat daar meer over bekend is.AvK schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:27:
Ik moest een 2e upgrade doen? Zit nu op versie: I9300XXUGNAB
Het zal.
Eerste indruk is dat de S3 inderdaad sneller reageert. Het toestel reageert sneller.
Vannacht met uitgezette wifi en data waarbij ik ook nog 2 uur langer heb geslapen dan normaal (HemelvaartsdagVerwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:10:
[...]
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de accuduur, ik wacht dus nog ff af totdat daar meer over bekend is.

Verwijderd
Klinkt veelbelovend, ik wacht nog 1 á 2 dagen op je verdere bevindingenAvK schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:34:
[...]
Vannacht met uitgezette wifi en data waarbij ik ook nog 2 uur langer heb geslapen dan normaal (Hemelvaartsdag) is de accu gezakt van 75% naar 72%. Normaliter zakt mijn accu onder dezelfde omstandigheden binnen 8 uur zo'n 5%. Ergo: het lijkt erop dat in sleepmodus het verbruik verbeterd is. Nu nog de praktijk van alle dag natuurlijk. Dat moeten we even afwachten. Heb net weer even zitten klooien met de S3 en ik kan nogmaals zeggen dat het toestel veel sneller reageert. Applicaties starten sneller. Er is 1 Samsung app bijgekomen ik weet alleen niet welke (gebruik die dingen nooit). Terug met de home knop gaat flitsend. Als ik (gevoelsmatig) het percentage dat de S3 nu sneller reageert moet omschrijven dan is de S3 2x zo snel nu. En nu maar hopen dat dat zo blijft.
Welke versie staat er nu bij jou op?Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:58:
Ik ben de "nieuwe" 4.3 er momenteel op aan het zetten. Ik ben eens benieuwd, hopelijk wat UI changes, dat maakt het altijd leuk, maar ik vrees ervoor.
Bij mij is het de I9300XXUGNA8
Verwijderd
Bij mij ook en ik heb de update nog niet. De Baseband-versie blijft hetzelfde na de update, het Buildnummer veranderd naar I9300XXUGND5.AvK schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:10:
[...]
Welke versie staat er nu bij jou op?
Je hebt gelijk!Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:42:
[...]
Bij mij ook en ik heb de update nog niet. De Baseband-versie blijft hetzelfde na de update, het Buildnummer veranderd naar I9300XXUGND5.
Update 29-05: Toch maar geprobeerd te updaten via Mobile Odin en dat gaat prima.
Heb de cache en geheugen niet gewist dus alle apps staan er nog gewoon op.
Toestel is na flashen via Mobile Odin ook nog steeds geroot.
Telefoon doet het ook nog na opnieuw opstarten.
[ Voor 60% gewijzigd door mike123 op 29-05-2014 23:51 ]
Verwijderd
Heb die update er ook maar opgezet, maar die 2e update heb ik niet gehad, heb nu ook I9300XXUGND5.AvK schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:27:
Ik moest een 2e upgrade doen? Zit nu op versie: I9300XXUGNA8
Het zal.
Hij moet nog een maandje of 2 mee, ik mag al verlengen, maar ik zit te wachten op de nieuwe toestellen waar nu geruchten over gaan (S5 prime/HTC one prime). De huidige serie topmodellen spreken me niet echt aan
Verwijderd
Dat is de Baseband-versie en blijft hetzelfde na de update, het Buildnummer veranderd naar I9300XXUGND5, want die was I9300XXUGNA5.Raymond schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:01:
Hier nu ook GNA8. Ik zal eens in de gaten houden wat het doet. Mijn telefoon was de laatste tijd wel wat trager en buggy, hopelijk door deze update weer even opgefrist.
Hij moet nog een maandje of 2 mee, ik mag al verlengen, maar ik zit te wachten op de nieuwe toestellen waar nu geruchten over gaan (S5 prime/HTC one prime). De huidige serie topmodellen spreken me niet echt aan
Voorlopig lijkt hij overal wat sneller te werken inderdaad, maar verder heb ik nog geen verandering kunnen spotten. Nu maar eens de batterij in de gaten houden ^^
Voor zover ik nu heb kunnen kijken zijn er ook geen echte veranderingen. Gelukkig maar.flippiej schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:50:
Vanochtend kon ik eindelijk de update OTA binnenhalen, daarvoor was altijd het maximale aantal updates overschreden (en samsung kies heeft nog nooit gewerkt voor updaten, al heb ik het ook dit keer weer 2x geprobeerd).
Voorlopig lijkt hij overal wat sneller te werken inderdaad, maar verder heb ik nog geen verandering kunnen spotten. Nu maar eens de batterij in de gaten houden ^^
Vannacht heeft mijn S3 12 uur in sleepmode gestaan. De batterij is slechts enkele procenten gezakt. (Wifi en 3G uit).
En? Wat is je eerste indruk?Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:42:
[...]
Heb die update er ook maar opgezet, maar die 2e update heb ik niet gehad, heb nu ook I9300XXUGND5.
Verwijderd
Apps lijken iets sneller te starten, voor de rest weet ik nog weinig, hij staat er net een paar uur op.
Ben benieuwd naar het batterijgebruik.
Ik merk dat ie in alles sneller en 'smoother' is. De menu's gaan soepeler en veranderen van scherm (bijvoorbeeld van Whatsapp naar het hoofdscherm gaan) gaat sneller. De camera vond ik altijd wat traag opstarten, dit gaat nu ook beduidend sneller. Er is een app bijgekomen (Play Movies), maar voor de rest heb ik nog geen veranderen ontdekt. Kan nog niks zeggen over de batterij.
Tot nu toe dus een goede update!
Aha, dus die (onnodige 2e update) komt door Kies. Ik heb ook via Kies de update uitgevoerd. En ja, Play Movies zit er nu tussen. Voor de rest dezelfde positieve indruk van de update. En het lijkt of het batterij gebruik niet negatief wordt beïnvloed. Maar dat moeten we inderdaad nog wat langer monitoren.ikJaap schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:25:
Ik heb net de update geïnstalleerd via Kies. Als ik hem daarna weer aansluit, zegt ie elke keer dat er weer een update is. Dit nu twee keer gedaan, maar de melding komt steeds terug. Volgens mij een foutje ergens.
Ik merk dat ie in alles sneller en 'smoother' is. De menu's gaan soepeler en veranderen van scherm (bijvoorbeeld van Whatsapp naar het hoofdscherm gaan) gaat sneller. De camera vond ik altijd wat traag opstarten, dit gaat nu ook beduidend sneller. Er is een app bijgekomen (Play Movies), maar voor de rest heb ik nog geen veranderen ontdekt. Kan nog niks zeggen over de batterij.
Opnieuw starten... en opgelostikJaap schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:25:
Ik heb net de update geïnstalleerd via Kies. Als ik hem daarna weer aansluit, zegt ie elke keer dat er weer een update is. Dit nu twee keer gedaan, maar de melding komt steeds terug. Volgens mij een foutje ergens.
Vorige week dinsdag was ik bijna op het punt m'n s3 door het raam te werpen!
Oorzaak traag vastlopen zonder reden erg "druk zijn met iets" en dientengevolge aan de onderzijde achteraan erg warm worden enzovoort.
Afgelopen weekend de stoute schoenen aangetrokken en de telefoon geheel teruggebracht naar fabriek instellingen en alles opnieuw geïnstalleerd.
Conclusie 50% sneller maar nog steeds een beetje stroperig, batterij ging gisteren wel 17uur mee (7% resterend) met 2 1/2 uur screentime .
Nu vanmiddag de laatste update geïnstalleerd, wat een verschil!
Lekker soepel is de 1e indruk!
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 01:22 ]
Verwijderd
Heb je misschien een branded versie?Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 01:21:
Ik snap er voorlopig niks van, ik probeer al twee dagen die update binnen te halen maar krijg steeds de melding dat mijn toestel up to date is zowel ota als via kies.
Verwijderd
Hier iedere nacht 3 á 4% in +/- 11 uur, ook nu na de update en wifi staat aan.AvK schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:28:
Het blijven rare dingen die smartfoons.... Gisteren 12 uur sleepmodus en 3% batterij drain. Vannacht 9 uur sleepmodus en dan ineens 6%. Dat is 3x zoveel........
Dus wat dat betreft nog niets te klagen over die update.
Verwijderd

En nog een vraagje. Ik heb dus een SIII (los aangekocht) en denk er misschien aan om hem na de zomer te verkopen om terug naar iOS over te stappen of eventueel een Note 4 te kopen. Mijn vraag is nu hoeveel ik er dan nog voor zou kunnen vragen? Scherm is volledig krasvrij (vanaf minuut 1 met screenprotector gewerkt), geen valschade (meestal case gebruikt), alleen is de achterkant wel redelijk bekrast. Ik heb de Samsung official flip cover en UAG case (€30 nieuw). Hoeveel zouden jullie hiervoor vragen deze zomer/na de zomer?
Verwijderd
Ik werk niet meer, en omdat ik er 2 á 4 dagen mee doe, laadt ik hem eens in de 2 á 3 dagen 's morgens op.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:01:
Laden jullie dan niet 's nachts op?
En nog een vraagje. Ik heb dus een SIII (los aangekocht) en denk er misschien aan om hem na de zomer te verkopen om terug naar iOS over te stappen of eventueel een Note 4 te kopen. Mijn vraag is nu hoeveel ik er dan nog voor zou kunnen vragen? Scherm is volledig krasvrij (vanaf minuut 1 met screenprotector gewerkt), geen valschade (meestal case gebruikt), alleen is de achterkant wel redelijk bekrast. Ik heb de Samsung official flip cover en UAG case (€30 nieuw). Hoeveel zouden jullie hiervoor vragen deze zomer/na de zomer?
Nieuw kost de S3 nu rond de 230,- dus max 100,-.
Het blijft natuurlijk wat de gek ervoor geeft.
Verwijderd
Nee, ik heb geen branded versie. Ik snap er helemaal niets van.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 13:04 ]
Verwijderd
Misschien heb je een toestel uit een andere regio dan NL en is daar de update nog niet voor uit.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:03:
[...]
Nee, ik heb geen branded versie. Ik snap er helemaal niets van.
Tik eens op je telefoon toetsenbord *#1234#
En post eens wat er bij CSC staat.
Batterij was op dus de hele nacht aan de oplader gelegen.
Zet ik 'm in de ochtend aan is alles opeens weg.
Foto's / apps etc. gewoon een complete reinstall lol.
Weet niet of dat aan mn ROM ligt maar beetje vreemd dit haha.
Verwijderd
Daar staat I9300DBTGNB1.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:14:
[...]
Misschien heb je een toestel uit een andere regio dan NL en is daar de update nog niet voor uit.
Tik eens op je telefoon toetsenbord *#1234#
En post eens wat er bij CSC staat.
Verwijderd
Dat bevestigd mijn vermoeden, DBT staat namelijk voor Duitsland en die is nog niet uit, nog ff geduld dus.
Ik heb daar PHN staan en dat is NL.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 15:52 ]
En de WLAN speed is verbeterd met de Speedtest app haal ik nu up en down 25 Mbps de vorige build kwam niet boven 20 Mbps (fiber)Lekker soepel is de 1e indruk!
Verwijderd
Oke, dan wacht ik het nog ff af. Thanks!Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:32:
[...]
Dat bevestigd mijn vermoeden, DBT staat namelijk voor Duitsland en die is nog niet uit, nog ff geduld dus.
Ik heb daar PHN staan en dat is NL.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 21:48 ]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Verwijderd
Ik merk 0,0 verschil, gewoon installeren.flashingst schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:54:
Al iets bekend over het batterijgebruik van de update? Heb sinds 1 week een nieuwe S3 en ben erg tevreden over de batterij maar hij blijft maar komen met die update... Nou wil ik natuurlijk niet dat het straks weer pet is met de batterij...
Verwijderd
Ik merk iig geen verschil, zowel voor als na de update max 40 / 6 Mbps.RAAF12 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:22:
[...]
En de WLAN speed is verbeterd met de Speedtest app haal ik nu up en down 25 Mbps de vorige build kwam niet boven 20 Mbps (fiber)
Wil jij beweren dat de bouwkwaliteit van de S3 ruk is of zo, he?TommieW schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:45:
Hebben er meer mensen last van dat het Samsung logo van het klepje af valt?
Hier is het logo er nog niet afgevallen maar mijn S3 lijkt niet meer op een blauwe S3 die het ooit was. Hij begint langzamerhand helemaal zwart te worden, de verf is rondom aan het loslaten. Spontaan ook nog een rode stuck pixel gekregen en een of andere capacitator is gaan opzetten. Ik heb een klein bultje naast mijn USB poort op de achterzijde.
Nee echt Samsung is echt helemaal geweldig
Verwijderd
EDIT: in de haast vergeten vanuit recovery mode te doen. Al gelukt dus.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 14:31 ]
De nieuwe is I9300XXUGND5_I9300PHNGNE1_PHN, I9300XXUGNA8 is de vorige. Modem is hetzelfde gebleven, PDA en CSC hebben een nieuwe code gekregen volgens mij. Ik heb hem er indirect opstaan via Neatrom v7.6, maar ik merk geen verschil met UGNA8. Misschien dat ik hem nog een keer leegtrek en de stock rom er op zet, maar dan ben ik weer een tijdje aan het optimaliseren voor mezelf....AvK schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:10:
[...]
Welke versie staat er nu bij jou op?
edit: pff anders lees ik ook de volgende bladzijde even.... bovenstaande is beetje spuit 11

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 01-06-2014 21:16 ]
Snap ik niet. Heb ook een blauwe. Is van mijn werk. Dat betekent dat ik er zuinig op ben (screenprotector en hoesje), maar niet overdreven. Ziet er nog vrijwel net zo uit als toen ik hem een jaar geleden kreeg.Miki schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:54:
[...]
Wil jij beweren dat de bouwkwaliteit van de S3 ruk is of zo, he?
Hier is het logo er nog niet afgevallen maar mijn S3 lijkt niet meer op een blauwe S3 die het ooit was. Hij begint langzamerhand helemaal zwart te worden, de verf is rondom aan het loslaten. Spontaan ook nog een rode stuck pixel gekregen en een of andere capacitator is gaan opzetten. Ik heb een klein bultje naast mijn USB poort op de achterzijde.
Nee echt Samsung is echt helemaal geweldig
Verwijderd
Ik snap het welcoenox schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:59:
[...]
Snap ik niet. Heb ook een blauwe. Is van mijn werk. Dat betekent dat ik er zuinig op ben (screenprotector en hoesje), maar niet overdreven. Ziet er nog vrijwel net zo uit als toen ik hem een jaar geleden kreeg.
Ik heb mijn S3 dus goed een jaar langer dan jij nu hebt. En ook ik ben er zuinig op geweest, ik heb een kantoorbaan dus mijn S3 zit vaak in speciaal vakje in mijn tas of in mijn broekzak. Geen zand, geen sleutels gewoon netjes op de bovenstaande genoemde plaatsen. Natuurlijk is het een gebruiksvoorwerp dus sporen heb je altijd wel maar mijn iPhone 5 van de zaak ziet er nog als nieuw uit na 1,5jaar en dat terwijl deze krasgevoeliger had moeten zijn volgens de vele apple azijnpissers op Tnet.
Drive zat er bij mij al sinds de vorige update bij? Nieuw is wel Play movies. Qua snelheid merk ik helaas geen enkel verschil, dat vind ik erg jammer want het toestel is me iets te traag geworden. Als ik zie hoe snel een htc one x van twee jaar geleden nog steeds is met opstarten van apps dan kan ik wel concluderen dat mijn s3 toch een stuk trager is.thechib12 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:13:
Vandaag ook de update binnengekregen. Het enige wat anders is is een app genaamd Drive. Verder zie of voel ik geen veranderingen. ergens een changelog te vinden?
Een hele rij microsoft certificeringen.
Werkt kennelijk beperktVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:09:
Ik heb er helemaal niets voor ingesteld, maar kreeg toch om 12:00 een controlebericht van NL-alert, werkt kennelijk out off the box.
Gewoon in dezelfde stad als de vorige keren ook, dus wat het probleem precies is vraag ik me af. Net even gecontroleerd of de laatste update het er toevallig uitgesloopt heeft, maar alles staat nog steeds goed.
Het zal wel gewoon aan NL-alert zelf liggen
Vreemd dat sommigen geen snelheids verschil ervaren terwijl ik het gevoel heb dat ie 2x zo snel reageert. Hij loopt veel soepeler, apps starten sneller, terug naar home screen gaat sneller. Unlock code regeert veel sneller. Enz.@r!k schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:46:
[...]
Drive zat er bij mij al sinds de vorige update bij? Nieuw is wel Play movies. Qua snelheid merk ik helaas geen enkel verschil, dat vind ik erg jammer want het toestel is me iets te traag geworden. Als ik zie hoe snel een htc one x van twee jaar geleden nog steeds is met opstarten van apps dan kan ik wel concluderen dat mijn s3 toch een stuk trager is.
Verwijderd
Hij reageert bij mij niet sneller, maar ik had dan ook niet het gevoel dat het toestel voor de update langzaam was.AvK schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:15:
[...]Vreemd dat sommigen geen snelheids verschil ervaren terwijl ik het gevoel heb dat ie 2x zo snel reageert.
Ik heb de update ook uitgevoerd en heb geen reset gedaan naar fabrieksinstellingen dus alle apps staan er nog op maar heb wel het gevoel dat de camera app sneller opstart. En die gebruik ik bijna dagelijks.AvK schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:15:
[...]
Vreemd dat sommigen geen snelheids verschil ervaren terwijl ik het gevoel heb dat ie 2x zo snel reageert. Hij loopt veel soepeler, apps starten sneller, terug naar home screen gaat sneller. Unlock code regeert veel sneller. Enz.
Misschien hangt 'het gevoel' van de verbetering af van wat je er allemaal op hebt staan of welke specifieke apps?
[ Voor 44% gewijzigd door AvK op 03-06-2014 11:12 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support