Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:58
Probeer het eens als 'Tweaker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:36:
Beste bezitters, (st gt vt zt alle bouwjaren)

Wie heeft hier nog meer last van en went dit of krijg je er alleen maar hoofdpijn van op een gegeven moment?

En wat heb je gedaan om het enigszins te 'verhelpen' ?

Dankje
Niemand..? Of mogen we het van de rest van de dag nog alleen maar over IFC hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:19:
Niemand..? Of mogen we het van de rest van de dag nog alleen maar over IFC hebben ;)
Een kick binnen twee uur, really?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07
psy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:08:
Blijft erg persoonlijk denk ik.

Ik kijk liever naar een 100% "vloeiende" 24fps (met de daarbij horende motion judder) als naar een gefakete IFS framerate. Ik kan zelfs erg genieten van een 100% goed lopende 24p weergave, ik heb hiervoor heel lang gezocht naar een goed werkende HTPC configuratie wat uiteindelijk wel gelukt is.

Ik vind 50p ook realistischer laat dat duidelijk zijn (zoals mijn videofilmpjes).
Maar die lopen ALTIJD PERFECT vloeiend.
Dat kan je van IFC echter nooit zeggen. Hier krijg je altijd (kleine) haperingen. IFC kan nou eenmaal nooit een perfect vloeiend geheel maken van een 24p bron.
Bij mij is een film met IFC op max wel volledig soepel.

Ik gebruik de xtreamer sidewinder 3. Deze zet ik op 50hz, dan 24p aan. Daarbij moet natuurlijk geluid en beeld weer worden gelijk gemaakt. Hierna IFC op max waarbij er staat: 24p smooth film in de tv.

Op deze manier is het bij mij altijd soepel. Ik vind het bij sommige films mooier dan bij andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:32:
[
IFC is niet heel brak, het is anders. Geen IFC is ook brak. Beide zijn niet perfect.

Maar normaal kijk ik echt gewoon normaal film. Alleen als ik me een par keer stoor aan de schokkerige pans dan wil ik het weleens aanzetten voor de rest van de film.
Je kijkt dus meestal met IFC uit ?

Bij mij staat ie trouwens op "min", maar dan zie je de nadelen ervan niet.
Maar zoals ik al zei : op max vind ik het onkijkbaar.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:35:
Bij mij staat ie trouwens op "min", maar dan zie je de nadelen ervan niet.
Met tussenbeelden en niet zoals de regisseur het bedoelde dus. Waarmee we weer bij af zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:39:
[...]

Met tussenbeelden en niet zoals de regisseur het bedoelde dus. Waarmee we weer bij af zijn :P
ik weet niet hoe ik het je moet uitleggen maar het is eigenlijk allemaal vrij simpel hoor.
Ik zit me niet mateloos aan iets te ergeren waar je toch GEEN ZAK aan kan veranderen. Of denk je dat ze ineens van 24fps gaan afstappen omdat jij hier op een onbenullig forum zit te janken? Ga dan je klaagzangen bij de filmmakers en producenten doen, dan heeft het misschien nog wat nut.
Dus wat ik gewoon doe is de IFC stand op het laagste zetten wat eigenlijk visueel bijna geen verschil maakt, ik heb alleen het gevoel dat DFC dan iets minder is. Dat is de enige reden eigenlijk dat ik het uberhaupt op "min" zet.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
<what-ever ook>

24p is smooth en schokt absoluut niet, klaar.

[ Voor 167% gewijzigd door Brad Pitt op 05-11-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:52:

[...]

Als jij dan stopt met nonsens verkondigen wordt het alsnog misschien een boeiend/leerzaam forum d:)b
Ok, zal mijn post even aanpassen naar : "IK vind het niet schokken".
Zijn we dan terug weer een beetje leerzaam, meester Pitt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29
Je ziet die 24p schokken alleen bij specifieke scenes.. met ifc uit. op alle tv's ever made.

[ Voor 25% gewijzigd door Bever! op 05-11-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Bij mij schokt 24p ook niet, maar kan iemand uitleggen in welke modus de TV dan op 96Hz draait? Met die speciale pulldown ofzo, die alleen de duurdere plasma's kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder IFC:
input 50i/p output 100 Hz
input 60i/p output 60 Hz
input 24p output 96 Hz

Met IFC:
input 50i/p output 100 Hz op low/mid en 60Hz op Max
input 60i/p output 60 Hz
input 24p output 96 Hz op low/mid en 60Hz op Max

Overigens moet ik de eerste film nog tegen komen waar geen horizontale, of langzame verticale panning shots of door het beeld lopende mensen in zitten (=schokken, want zo ziet ons oog 24 plaatjes per seconde
van een bewegend object nu eenmaal).

Let wel je ziet bij 24p input zonder IFC dus gewoon 24 verschillende beeldjes per seconde, alleen dan elk beeldje 4x. Dat schokt net zo hard als elk beeldje 1x tonen, alleen knippert het minder. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 06-11-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:32:
Let wel je ziet bij 24p input zonder IFC dus gewoon 24 verschillende beeldjes per seconde, alleen dan elk beeldje 4x. Dat schokt net zo hard als elk beeldje 1x tonen, alleen knippert het minder. ;)
d:)b Juistem, u snapt het. Vanavond toch nog een keertje IFC op minimaal proberen dan, for the sake of it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:43:
[...]

d:)b Juistem, u snapt het. Vanavond toch nog een keertje IFC op minimaal proberen dan, for the sake of it :)
Nou ja, IFC op min kun je net zo goed niet doen (imho). Ik zie geen verschil meestal :)

Toen ik erg OCD aan het testen was, was de enige setting die echt verschil maakte (max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Min en Off is inderdaad amper verschil.
vanaf Mid merk je echter wel verschil. Wat wel een voordeel is van IFC op mid bij 24p content : duidelijk minder DFC.
Hoe staat jou IFC eigenlijk bij 24p content Adlermann? Meestal dan bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
michael3 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:43:
Heb zins een paar weken tenminste toen viel het mij pas op een lichte ruis op het beeld.
De ruis zie ik heel erg goed op ongeveer 10 cm van het beeld af en soms zelfs bij 1.5M.
De ruis die zie ik overal, bij de xbox 360, ziggo decoder maar ook bij smartvira.
Dacht eerst dat het misschien aan mijn HDMI aansluiting lag maar dat is dus niet het geval.
Het het ook geaard aangesloten maar dat bied dus ook geen oplossing.
Het vreemde is dat als ik de schuifbalk aan doe ik niks zie, dus licht het misschien aan bepaalde instellingen (beeld verbeteraars) , heb er ook last van in de Game Modes.
Zijn er meer die daar last van hebben.

Heb een TX-42ST50e

Mijn oude LG plasma van ongeveer 5 jaar oud die heeft nergens last van.
Even mijn eigen vraag qouten, wat een hoop reactie's betreft het IFC.
Zijn er meerdere die hier last van hebben en is dat normaal?
Met zwarte beelden van bv games zie ik het zelfs van een meter of 2.5 ervandaan.

In de game modes staat toch alles al uit, dus dan kan het niet aan de instellingen liggen.
Ik zie het overal bij elke HDMI input en smartvira, gek genoeg zie ik niks bij de schuifbalk.

Wat moet ik nu gaan doen, dat is mijn grote vraag?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zie je het ook op de THX stand? Ik meen me te herinneren dat zonder de pixel orbiter/ pixelomloop het beeld rustiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:10:
Min en Off is inderdaad amper verschil.
vanaf Mid merk je echter wel verschil. Wat wel een voordeel is van IFC op mid bij 24p content : duidelijk minder DFC.
Hoe staat jou IFC eigenlijk bij 24p content Adlermann? Meestal dan bedoel ik.
meestal staat het uit (default). maar er zit weleens een film tussen die elke 5 seconden een panning shot heeft. En als dat teveel irriteert dan gaat het naar max voor de rest van de film.

Het is een beetje afwegen wat meer irriteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ultra schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:31:
Zie je het ook op de THX stand? Ik meen me te herinneren dat zonder de pixel orbiter/ pixelomloop het beeld rustiger is.
Ik kan geen THX stand vinden, waar kan ik het vinden?
Pixelomloop kan ik niet uitschakelen kan het alleen op auto of op aan zetten.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
michael3 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:37:
Ik kan geen THX stand vinden, waar kan ik het vinden?
Aangezien je een ST50 hebt, zul je die nergens vinden want deze setting is op jouw tv niet beschikbaar. De THX-stand is te vinden op de GT's en hoger.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 06-11-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
S1NN3D schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:40:
[...]

Aangezien je een ST50 hebt, zul je die nergens vinden want deze setting is op jouw tv niet beschikbaar. De THX-stand is te vinden op de GT's en hoger.
Vandaar, bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Adlermann schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:48:
[...]

True cinema is een goed alternatief.
Dit is mijn oorspronkelijke vraag:

Heb zins een paar weken tenminste toen viel het mij pas op een lichte ruis op het beeld.
De ruis zie ik heel erg goed op ongeveer 10 cm van het beeld af en soms zelfs bij 1.5M.
De ruis die zie ik overal, bij de xbox 360, ziggo decoder maar ook bij smartvira.
Dacht eerst dat het misschien aan mijn HDMI aansluiting lag maar dat is dus niet het geval.
Het vreemde is dat als ik de schuifbalk aan doe ik niks zie, dus licht het misschien aan bepaalde instellingen (beeld verbeteraars) , heb er ook last van in de Game Modes.

Heb een TX-42ST50e

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michael3 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:49:
[...]

Dit is mijn oorspronkelijke vraag:

Heb een TX-42ST50e

Ik gok dat het dithering is wat je ziet. Dat is normaal.

True cinema en/ of cinema heeft hier het minst last van. Standaar/ Normaal veel meer. Zet je tv in true cinema en dan heb je er minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:32:
Zonder IFC:
input 50i/p output 100 Hz
input 60i/p output 60 Hz
input 24p output 96 Hz

Met IFC:
input 50i/p output 100 Hz op low/mid en 60Hz op Max
input 60i/p output 60 Hz
input 24p output 96 Hz op low/mid en 60Hz op Max
Hoe geeft het scherm eigenlijk 3D weer?

Zonder IFC:
input 24p = output ???

Met IFC:
input 24p = output ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dank je, neem aan dat dit voor 60 serie hetzelfde is gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:16:
Dank je, neem aan dat dit voor 60 serie hetzelfde is gebleven?
Geen idee, heb nog geen x60, niet echt in verdiept verder. Komt wel als Ned1 er in gefikt staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:18:
[...]

Geen idee, heb nog geen x60, niet echt in verdiept verder. Komt wel als Ned1 er in gefikt staat ;)
haha, ja ik zit ook te twijffelen of ik mijn groene drek ga verhullen door een NL1 logo :)

Maar ik zit wel in het risicogedoe omdat ik eigenlijk te vaak mijn panels heb omgeruild ;)

Ze houden het dus bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:18:
[...]

Hehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 22:29
Afgelopen maandag is bij mij de 50VT50 omgeruild voor de 50VT60 ivm inbranden van een logo.

Mijn bevindingen tot nu toe:

Het uiterlijk van de VT50 vond ik persoonlijk qua design wat mooier . Door de nieuwe speakers in de vt60 zijn de randen aan de zijkanten wat breder geworden die juist mooi smal waren bij de vt50. De zilveren randen die bij de vt50 rondom het scherm zaten zitten op de vt60 alleen op de zijkanten en bovenkant en de onderste rand is nu een doorzichtig strip geworden. Op zich valt dit niet echt op. Volgens mij is de onderste rand wel weer iets dunner geworden tov de vt50. Ik moest vooral even wennn aan de dikkere randen van de zijkanten, van mij hadden ze de speakers gewoon weer onderin het toestel mogen plaatsen want zoveel verschil hoor ik nu ook weer niet en grotendeels zal ik toch geen gebruik van de ingebouwde tv speakers gaan maken.

Het beeld lijkt wel iets te zijn verbeterd, Het verschil is minimaal maar ik heb het idee dat het zwart heel ietjes dieper is en het contrast daardoor hoger (of er zit iets meer "pop" in de kleuren).

IR of DSE beiden tot op heden niets van opgemerkt, maar dat kan natuurlijk nog komen al hoop ik uiteraard van niet.

Waar ik me wel aan irriteer is het geluid van de fans die hoorbaar zijn vanaf de bank (2,5m). Wanneer er op tv of tijdens een film een wat rustiger stukje is met weinig geluid hoor ik de fans duidelijk. Het is volgens mij ook echt het geluid van de fan zelf (niet van lucht die zich verplaatst). Ik heb eigenlijk weinig zin om weer CE repair te gaan bellen dus ik ga zelf even wat experimenteren voordat ik dat doe. De tv hangt aan de muur en gisteren heb ik even tegenover de fans op de muur 2 papieren zakdoekjes geplakt zodat het geluid iets minder weerkaatst, dit leek wel iets te helpen maar ik ga nog even wat andere material(en) proberen en kijken of dit nog verder te verbeteren valt.
Cap schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:42:
Net maar even 2 stukjes afzuigkapfilter op de uitlaat van de fans van mijn VT60 geplakt met wat tape. Filter van de goedkoopste soort, iets van 1 euro bij de Action voor een grote lap. Geluid is sterk verminderd tot op het vrijwel niet hoorbaar niveau van de VT50. Ik zou eigenlijk even moeten meten wat het doet met de temperatuur. Het filter is erg los van structuur, dus erg doorlatend. Het zou mee moeten vallen.
Heb je na jou custom fix de temperatuur nog gemeten en kunnen vergelijken met de temperatuur zonder de aanpassing? Anders is dit misschien ook nog wel een optie. Ik heb sowieso het idee, maar misschien dat ik ernaast zit, dat de vt60 een stukje warmer wordt dan de vt50, is dat jou ook opgevallen?

Verder ga ik gewoon weer genieten van de mooie tv want los van het geluid van de fans is het beeld natuurlijk weer prachtig. Gisteren 4 afleveringen gekeken van het nieuwe seizoen Breaking Bad in 1080p en ik werd weer helemaal gelukkig van het beeld ;)

Tot nu toe dus zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Bij mij (50") heeft de fix zeker wel effect gehad en is het aan te raden om CE even langs te laten komen. Alleen al vanwege het feit dat zij verantwoordelijk zijn voor wanneer de fix toch onverwachte neveneffecten blijkt te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Adlermann schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:51:
[...]

Ik gok dat het dithering is wat je ziet. Dat is normaal.

True cinema en/ of cinema heeft hier het minst last van. Standaar/ Normaal veel meer. Zet je tv in true cinema en dan heb je er minder last van.
Heb het gedaan alleen het probleem blijft zich voordoen en naar mijn mening ook het zelfde.
Is dat dan normaal of niet, graag zou ik andere erover horen of die er ook last van hebben.
En wat ik er tegen kan doen erger me er steeds meer aan.

Dit is mijn probleem:

Heb een TX-42ST50e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik zie dat je sinds gisterenochtend al 4x deze vraag gesteld hebt. Tjeez, ik snap dat je het vervelend vind maar om op deze manier schopjes aan het topic en probleem blijven geven, is ook vervelend.
Als iemand je kan helpen, krijg je heus wel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Adlermann zei toch dat het dithering was. Zo maakt plasma kleuren aan en dat kan je verwarren als ruis als je aan LCD denkt.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 06-11-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michael3 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:36:
[...]

Heb het gedaan alleen het probleem blijft zich voordoen en naar mijn mening ook het zelfde.
Is dat dan normaal of niet, graag zou ik andere erover horen of die er ook last van hebben.

Dit is mijn probleem:

Heb een TX-42ST50e
herkenbaar,

kijk vooral ook even of dehelderheid niet te hoog staat, zet deze eens 1 of 2 stappen terug en kijk of het probleem daarmee verdwijnt of minder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Afrojan schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:45:
...
Waar ik me wel aan irriteer is het geluid van de fans die hoorbaar zijn vanaf de bank (2,5m). Wanneer er op tv of tijdens een film een wat rustiger stukje is met weinig geluid hoor ik de fans duidelijk. Het is volgens mij ook echt het geluid van de fan zelf (niet van lucht die zich verplaatst). Ik heb eigenlijk weinig zin om weer CE repair te gaan bellen dus ik ga zelf even wat experimenteren voordat ik dat doe. De tv hangt aan de muur en gisteren heb ik even tegenover de fans op de muur 2 papieren zakdoekjes geplakt zodat het geluid iets minder weerkaatst, dit leek wel iets te helpen maar ik ga nog even wat andere material(en) proberen en kijken of dit nog verder te verbeteren valt.
...
Als je de ventilatoren monotoon hoort zoemen/ruisen, dan helpt de foam fix niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michael3 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:36:
[...]

Het is normaal. Dat is dithering. Ik heb er ook last van, elke plasma heeft er last van. is niet oz'n probleem van normale kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
D vd V
Dat "schopje" is ervoor, zodat leden begrijpen wat mijn probleem is, niet iedereen gaat tot 4 bladzijdes terug lezen.
Dat doe ik zelf ook niet.

BARACUS en Adlermann:
Dus dat is normaal, dat is dan wel weer een nadeel van plasma's helaas.
Maar jullie hebben dat dus ook, hoeveel hebben jullie er last van, zien jullie het ook bij grijzen beelden op zo een 2.5m afstand?

freaky32:
zal het vanavond is even uit testen, hopelijk word het wat minder.

Bedankt voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
michael3 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:26:
Dat "schopje" is ervoor, zodat leden begrijpen wat mijn probleem is, niet iedereen gaat tot 4 bladzijdes terug lezen.
Zo werkt dat uiteraard niet hè. Uit de FAQ, voor de duidelijkheid:

Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

Het wordt gewoon niet gewaardeerd, punt.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 06-11-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D vd V

BARACUS en Adlermann:
Dus dat is normaal, dat is dan wel weer een nadeel van plasma's helaas.
Maar jullie hebben dat dus ook, hoeveel hebben jullie er last van, zien jullie het ook bij grijzen beelden op zo een 2.5m afstand?

freaky32:
zal het vanavond is even uit testen, hopelijk word het wat minder.

Bedankt voor de reactie's
OP al het content behalve bij primaire kleuren e.d.
Het is gewoon normaal om te zien, ik zie het ook van 3 meter afstand (wel een stuk minder e.d.) Maar in films e.d. valt het niet echt op. Vaak zit er ook 'ruis' in een film. Dat hoort ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik denk dat het merendeel van de lezers dat juist wél doen. Men volgt dit topic immers uit interesse.

On topic:
Adlermann heeft de vraag reeds beantwoord dus laat het daar dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen maandag is bij mij de 50VT50 omgeruild voor de 50VT60 ivm inbranden van een logo.

Ik moest vooral even wennn aan de dikkere randen van de zijkanten, van mij hadden ze de speakers gewoon weer onderin het toestel mogen plaatsen want zoveel verschil hoor ik nu ook weer niet en grotendeels zal ik toch geen gebruik van de ingebouwde tv speakers gaan maken.
Precies. Het scheelt nauwelijks. Ze klinken out of the box wel anders, maar wat rommelen met de bass/treble/eq/surround/muurafstand en ze klinken even goed. Voor een tv dan. (Eigenlijk even slecht dus, naar Hi-Fi maatstaven.)
Het beeld lijkt wel iets te zijn verbeterd, Het verschil is minimaal maar ik heb het idee dat het zwart heel ietjes dieper is en het contrast daardoor hoger (of er zit iets meer "pop" in de kleuren).
Klopt. Dat contrast is gewoon iets hoger, het paneel is zowel iets zwarter als iets helderder. De "pop" in de kleuren wordt daarmee natuurlijk ook wat verhoogd.

Maar let op. Panasonic heeft tegenwoordig een optie die "kleur remasteren" (in dynamic/normaal/cinema) of "kleurengamma" (in custom/pro) heet. Zoek maar op in het beeldmenu. Die optie zorgt dat er een uitgebreider kleurgebied (gamma) wordt gebruikt, namelijk dat wat het paneel van de tv maximaal aan kan. En dat wil je niet, want HD uitzendingen en films worden uitgezonden volgens de Rec.709 standaard met bijbehorende Rec.709 kleurbereik. Gebruik je bij Rec.709 bronmateriaal toch het volledige kleurbereik van het paneel dan zit je steevast naar oververzadigde kleuren te kijken. (Als je dat mooi vindt mag dat natuurlijk ook. ;))

Ook is er nog een handvol levendige kleuren/ruis/mpeg/resolutie/tekst/helderheid opties die "magisch" het beeld beter zouden moeten maken. Dat werkt natuurlijk alleen als het bronsignaal al brak is, dus met veel ruis/low-res/donker etc. Als je goede HD content werkt het niet, sterker nog, die processing kan je beeld eigenlijk alleen maar slechter maken. Bij HD content wil je dat dus allemaal UIT hebben staan.
IR of DSE beiden tot op heden niets van opgemerkt, maar dat kan natuurlijk nog komen al hoop ik uiteraard van niet.
Hier wel heel kortdurende retentie (nagloeien) van zenderlogo's als ik een volledig wit scherm op zet, maar dat is wel heel snel weer weg. Ik heb een hele dag kalibratiewindows op mijn scherm gehad met het Viera beeldmenu open. Dat was op de 50 serie toestellen de volgende uren/dagen steevast nog te zien op een wit scherm: linksboven de "Viera" tekst en middenin het beeld een grote rechthoek. Bij de VT60 zie ik daar tot op heden dus helemaal niets van. DSE is tot nu toe ook nog (zo goed als) onzichtbaar, ook op 10-30% grey fields.
Waar ik me wel aan irriteer is het geluid van de fans die hoorbaar zijn vanaf de bank (2,5m). Wanneer er op tv of tijdens een film een wat rustiger stukje is met weinig geluid hoor ik de fans duidelijk. Het is volgens mij ook echt het geluid van de fan zelf (niet van lucht die zich verplaatst).
Precies mijn ervaring.
Heb je na jou custom fix de temperatuur nog gemeten en kunnen vergelijken met de temperatuur zonder de aanpassing? Anders is dit misschien ook nog wel een optie. Ik heb sowieso het idee, maar misschien dat ik ernaast zit, dat de vt60 een stukje warmer wordt dan de vt50, is dat jou ook opgevallen?
Ik denk dat de tv iets heter wordt als je een wit scherm op laat staan, simpelweg omdat de maximale helderheid wat hoger is. Bij normaal gebruik is de gemiddelde helderheid lager en dus het verschil minder.

Wat mijn "fix" betreft: mijn tv hangt dicht tegen de muur met een "slim" muurbeugel. Stukjes filter tegen de muur recht tegenover de fans helpen dan bijna even goed als wanneer je de gaten zelf afplakt met dat filter. Ik heb die filters nu dus maar tegen de muur geplakt, dan hebben de fans toch iets meer lucht. Het geluid is nu echt weer subtiel, nog iets meer dan maar toch in de buurt van dat van mijn VT50. Ik merk het nu alleen nog op als ik binnen 1 meter van de tv zit, of vanaf mijn kijkpositie (3 meter) als het geluid van de tv uit staat en er ook geen gerucht van buiten in de straat is. Het is nu iig zo zacht dat ik het niet meer als storend ervaar.

Ik ben het met Ultra eens dat een officiële foam fix binnenin de tv wellicht weinig gaat doen omdat ik niet de luchtstroom hoor (ssssshhh) maar het zoemen van de fans zelf (bzzzzz). Als die foam fix er echter voor zorgt dat de lucht veel beter gekanaliseerd wordt dat de onderdelen beter gekoeld worden én de fans temperatuur geregeld zijn, dan zou het resultaat kunnen zijn dat de fans langzamer gaan draaien en dus het geluid van de fans minder hoorbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodanie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:02
heb sinds vandaag de 50gt60 en merk dat bij films afspelen vanaf mijn media speler de lip sync
niet helemaal synchroon loopt. is hier toevallig een of andere setting voor die ik kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

prodanie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:48:
heb sinds vandaag de 50gt60 en merk dat bij films afspelen vanaf mijn media speler de lip sync
niet helemaal synchroon loopt. is hier toevallig een of andere setting voor die ik kan aanpassen?
Als je afspeelt via een receiver heb je meestal in de settings van je AV een "Lip sync" instelling.
En anders kan je eens in de settings van je media speler zelf kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nadeel van een Panasonic en in het bijzonder een plasma tv is dat het tweedehands lastig te verkopen is. Mijn led Samsung D8000 had ik binnen een dag verkocht. Nu al meerdere mensen gehad die op het laatst de koop afblazen terwijl het om een GT50 gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kreeg 900 Euro voor m'n 50 inch plasma dus die mening deel ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had jij die ST50 nog niet zolang, dat maakt wel degelijk uit. Mensen, voornamelijk leken zijn nu eenmaal sceptischer over plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:34:
Volgens mij had jij die ST50 nog niet zolang, dat maakt wel degelijk uit. Mensen, voornamelijk leken zijn nu eenmaal sceptischer over plasma.
Was een vier jaar oude HD-Ready plasma, geen ST50, die hebben m'n ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:25:
Een nadeel van een Panasonic en in het bijzonder een plasma tv is dat het tweedehands lastig te verkopen is. Mijn led Samsung D8000 had ik binnen een dag verkocht. Nu al meerdere mensen gehad die op het laatst de koop afblazen terwijl het om een GT50 gaat.
Ik heb mijn st50 ook binnen een week verkocht voor 900 euro. Nieuwprijs was 1000 euro op dat moment. (maand of zo oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prodanie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:48:
kan je weinig aan doen,qua instellingen op de tv, behalve de synch op de mediaspeler regelen of op je reciever indie je die hebt.

Welke mediaspeler heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel lekker hoor, hele wedstrijd Ajax - Celtic kijken op de VT60.

- De standaard custom/pro mode is helder zat, dus geen switchen naar normaal mode nodig
- Geen spoor van DSE
- Meteen daarna even een wit scherm gepauzeerd en geen retentie te zien van het NOS logo, scorebord of NED3 logo

Voorlopig dus zeer tevreden! d:)b

Oh en ik heb nu ook de 10-punts gamma strak gekregen zonder dat de greyscale er slechter op is geworden, beeld is nu echt prima.

Nu maar kijken hoe sterk de kalibratie verloopt de komende paar honderd uur en zien hoe de DSE en retentie zich ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
Cap schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:40:

Voor een tv dan. (Eigenlijk even slecht dus, naar Hi-Fi maatstaven.)
Haha mooi verwoord maar klopt idd wel.

Maar let op. Panasonic heeft tegenwoordig een optie die "kleur remasteren" (in dynamic/normaal/cinema) of "kleurengamma" (in custom/pro) heet. Zoek maar op in het beeldmenu. Die optie zorgt dat er een uitgebreider kleurgebied (gamma) wordt gebruikt, namelijk dat wat het paneel van de tv maximaal aan kan. En dat wil je niet, want HD uitzendingen en films worden uitgezonden volgens de Rec.709 standaard met bijbehorende Rec.709 kleurbereik. Gebruik je bij Rec.709 bronmateriaal toch het volledige kleurbereik van het paneel dan zit je steevast naar oververzadigde kleuren te kijken. (Als je dat mooi vindt mag dat natuurlijk ook. ;))

Ook is er nog een handvol levendige kleuren/ruis/mpeg/resolutie/tekst/helderheid opties die "magisch" het beeld beter zouden moeten maken. Dat werkt natuurlijk alleen als het bronsignaal al brak is, dus met veel ruis/low-res/donker etc. Als je goede HD content werkt het niet, sterker nog, die processing kan je beeld eigenlijk alleen maar slechter maken. Bij HD content wil je dat dus allemaal UIT hebben staan.
Dat was me idd ook opgevallen ja. De tv staat op beeld instelling pro en alle aanwezige "beeldverbeteraars" heb ik direct uit gezet voor zover deze al niet automatisch werden uitgezet wanneer je deze instelling selecteert ;) kleurengamma staat op rec709, toch maar even nagekeken.

Hier wel heel kortdurende retentie (nagloeien) van zenderlogo's als ik een volledig wit scherm op zet, maar dat is wel heel snel weer weg. Ik heb een hele dag kalibratiewindows op mijn scherm gehad met het Viera beeldmenu open. Dat was op de 50 serie toestellen de volgende uren/dagen steevast nog te zien op een wit scherm: linksboven de "Viera" tekst en middenin het beeld een grote rechthoek. Bij de VT60 zie ik daar tot op heden dus helemaal niets van. DSE is tot nu toe ook nog (zo goed als) onzichtbaar, ook op 10-30% grey fields.
Korte retentie is wat mij betreft ook prima die verwacht ik eigenlijk ook wel bij een plasma en zolang het daarbij blijft ben ik tevreden.

Ik denk dat de tv iets heter wordt als je een wit scherm op laat staan, simpelweg omdat de maximale helderheid wat hoger is. Bij normaal gebruik is de gemiddelde helderheid lager en dus het verschil minder.

Wat mijn "fix" betreft: mijn tv hangt dicht tegen de muur met een "slim" muurbeugel. Stukjes filter tegen de muur recht tegenover de fans helpen dan bijna even goed als wanneer je de gaten zelf afplakt met dat filter. Ik heb die filters nu dus maar tegen de muur geplakt, dan hebben de fans toch iets meer lucht. Het geluid is nu echt weer subtiel, nog iets meer dan maar toch in de buurt van dat van mijn VT50. Ik merk het nu alleen nog op als ik binnen 1 meter van de tv zit, of vanaf mijn kijkpositie (3 meter) als het geluid van de tv uit staat en er ook geen gerucht van buiten in de straat is. Het is nu iig zo zacht dat ik het niet meer als storend ervaar.
Ik test het dan ook nog even met een vergelijkbaar materiaal want met de papieren zakdoekjes is de zoem nog steeds wel teveel te horen, wellicht dan niet meer (of minder). Als ik het pas vanaf een meter zou horen zou ik er vrede mee hebben, zo dicht op de tv zit ik toch niet :)

Ik ben het met Ultra eens dat een officiële foam fix binnenin de tv wellicht weinig gaat doen omdat ik niet de luchtstroom hoor (ssssshhh) maar het zoemen van de fans zelf (bzzzzz). Als die foam fix er echter voor zorgt dat de lucht veel beter gekanaliseerd wordt dat de onderdelen beter gekoeld worden én de fans temperatuur geregeld zijn, dan zou het resultaat kunnen zijn dat de fans langzamer gaan draaien en dus het geluid van de fans minder hoorbaar wordt.
Precies dat ja. Het is geen geluid van lucht wat zich verplaatst maar echt een zoem van de fan zelf. Maar mocht het aanhouden kan ik natuurlijk altijd CErepair bellen al wil ik de tv eigenlijk niet meer van de muur afhalen (en open hebben).

Mocht ik nog een andere oplossing vinden zal ik die hier uiteraard delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Afrojan schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:49:
Precies dat ja. Het is geen geluid van lucht wat zich verplaatst maar echt een zoem van de fan zelf. Maar mocht het aanhouden kan ik natuurlijk altijd CErepair bellen al wil ik de tv eigenlijk niet meer van de muur afhalen (en open hebben).

Mocht ik nog een andere oplossing vinden zal ik die hier uiteraard delen.
Je kunt inderdaad berichten dat de fix wel effect heeft ook gewoon negeren en zelf maar gaan hobbyen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaringen tot nu toe:
SanduTje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:03:
[...]

De geluid is bij mij na de fix veranderd van mechanisch/irritant pulserend naar een luchtruis op een zeer acceptabel geluidsniveau.
SanduTje schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:38:
Het verschil tussen voor en na vond ik behoorlijk groot en is het hoge pulserend geluid nu veranderd in enkel het blazen van de fans. Als het stil is hoor ik ze wel (nog steeds meer dan de VT50) maar dat had ik ook niet anders verwacht en is voor mij ook nu acceptabel.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:01:
[...]

Bij mij is de fix dinsdag geplaatst maar ik merk er niet heel veel van. Het geluid is iets minder, maar meer ook niet.
Ultra schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:11:
[...]

Dit heeft niets geholpen. Ik hoor blijkbaar als het heel stil is de ventilatoren zelf; er was geen sprake van de wervelingen waar de fix voor bedoeld is.
We hebben dus:
- een 50VT60 waarbij de fix behoorlijk hielp (van mechanisch pulserend geluid naar luchtruis, nog wel meer geluid dan bij de VT50, SanduTje)
- een 55VT60 waarbij de fix een beetje tot niet hielp (Loondijke)
- een ??50VT60 waarbij de fix niet hielp (zoemend geluid fans, niet pulserend en geen geluid luchtstroom, Ultra)
- een 50VT60 waarbij zelf hobbyen met 2 lapjes geluidsdemping op de muur half hielp (zoemend geluid fans, niet pulserend, minimaal geluid luchtstroom, nog wel meer geluid dan bij de VT50, Cap)

De bevindingen van Ultra zijn behoorlijk tegengesteld aan die van SanduTje zowel mbt het wegnemen van het mechanische geluid als het aanwezige luchtgeruis. Ultra, welk formaat VT60 heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Mijn VT60 maakt meer herrie dan de VT50. Mijn 50VT60 had sowieso al geen last van een pulserend geluid, vandaar dat de foam fix niks helpt.

[ Voor 93% gewijzigd door Ultra op 07-11-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Hoe ervaren jullie de ondertiteling op de plasma's? Na een filmpje met ondertiteling, blijft dit gewoon goed zichtbaar. En dit blijft constant terugkomen omdat ik veel Engelstalige series en films kijk.
Ik ga nu de ondertiteling om en om boven en onder plaatsen via XBMC. Maar dit is natuurlijk niet echt handig.

Ik hoop dat dit minder gaat worden, maar als dit niet zo is....dan is het echt een dealbreaker in mijn ogen. Daarom mijn vraag; ligt dit nou voor de 2e keer toevallig aan het VT60 paneel? Of hoort dit er gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:13:
Hoe ervaren jullie de ondertiteling op de plasma's? Na een filmpje met ondertiteling, blijft dit gewoon goed zichtbaar. En dit blijft constant terugkomen omdat ik veel Engelstalige series en films kijk.
Ik ga nu de ondertiteling om en om boven en onder plaatsen via XBMC. Maar dit is natuurlijk niet echt handig.

Ik hoop dat dit minder gaat worden, maar als dit niet zo is....dan is het echt een dealbreaker in mijn ogen. Daarom mijn vraag; ligt dit nou voor de 2e keer toevallig aan het VT60 paneel? Of hoort dit er gewoon bij?
Ik heb ook retentie van ondertitels als ik ze zou gebruiken (en wanneer ik het doe). Ook niet heel raar. Je hebt daar witte tekst op vaak een donkere achtergrond. Dat is juist een worst-case scenario voor retentie.

Als je kunt zou ik een andere kleur ondertitels kiezen (geel bijvoorbeeld, en dan niet heel fel)

Ja, ondertitels die retentie opleveren zijn normaal. maar als je content genoeg afwisselt zou het niet tot burn-in moeten leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 12:19
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:13:

Ik heb persoonlijk veel problemen gehad met panasonic plasma tv's met name met retentie/inbranden. Maar ook genoeg panelen gezien die daar in veel mindere mate last van hebben gehad. Ligt er een beetje aan welk paneel je te pakken krijgt. Als je er echt veel last van hebt zou ik gewoon e-care bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Loondijke Hoe lang kijk je per dag naar films met zwarte balken en ondertiteling? En op welke beeldstand heb je de tv staat, en hoe hoog staat het contrast? Heb je de pixel orbiter aan staan?

Ik kijk 70% tv en 30% films met zwarte balken en ondertiteling. Bij de 50ST50 en de 50VT50 heb ik misschien een enkele keer gemerkt dat er iets van een waas zichtbaar was (kan het me niet eens meer goed herinneren), maar in het algemeen had ik nergens last van. Niet opgemerkt dus, wat niet wil zeggen dat het niet zichtbaar zou kunnen zijn bij goed kijken + zwart scherm bijv. Bij de 50VT60 tot nu toe nog niks van gemerkt, maar die heb ik nog te kort om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

PS ik zie net een mooie 50VT60 te koop staan, benieuwd wat er voor in de plaats komt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 07-11-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Nog niets :) Maar de planning is een 55VT60 aangezien ik toch wel erg gecharmeerd ben van de 60 serie en graag een maatje groter wil kijken totdat oled betaalbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:49:
Nog niets :) Maar de planning is een 55VT60 aangezien ik toch wel erg gecharmeerd ben van de 60 serie en graag een maatje groter wil kijken totdat oled betaalbaar wordt.
Gewoon voor de 65" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Cap schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:50:
Let je wel op je energieverbruik? >:)
Ik laat de auto wel een keertje staan dit jaar :P
Wat betreft beleving is dat ultiem uiteraard maar dat is me echt te groot/aanwezig voor de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:58:
[...]
Wat betreft beleving is dat ultiem uiteraard
Dat duurt hooguit de helft van de eerste film die je kijkt. Daarna is het reeds mwaaa, 80 inch next time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:58:
[...]

Ik laat de auto wel een keertje staan dit jaar :P

[...]

Wat betreft beleving is dat ultiem uiteraard maar dat is me echt te groot/aanwezig voor de woonkamer.
Gewoon de woonkamer eromheen ontwerpen. En je hoeft een stuk minder muur te witten :)
Ik zie alleen win-win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Brad Pitt schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:59:
[...]

Dat duurt hooguit de helft van de eerste film die je kijkt. Daarna is het reeds mwaaa, 80 inch next time :)
Ja klopt, dat went helaas allemaal verdomd snel...
Adlermann schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:00:
[...]

Gewoon de woonkamer eromheen ontwerpen. En je hoeft een stuk minder muur te witten :)
Ik zie alleen win-win :)
Onlangs een huis gekocht die nu in aanbouw is dus zou alvast een muur kunnen confisqueren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Lol goed plan en dan 's avonds uurtje schuifbalken om de kamer op temperatuur te krijgen. Met jullie ideeën woon ik daar in ieder geval wel heel snel alleen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
En je kunt ongegeneerd precies in het midden voor het scherm zitten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ik denk dat ik het geld voor een groter scherm maar voor de notaris ga gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je na jou custom fix de temperatuur nog gemeten en kunnen vergelijken met de temperatuur zonder de aanpassing?
Er was bij mij nog een stukje fanrooster vrij, namelijk de bovenste 3 rijen gaatjes. Ik heb daar nu losjes een set 3 cm brede filterreepjes tegenaan gelegd (steunt daar op muurbeugel), en kan nu zeggen dat het geluid op VT50 niveau zit. Vooral het afdekken van de rechterfan (van voren gezien) maakt veel uit.

Testcondities
  • model P50VT60
  • gladde gestuukte muur
  • kamertemperatuur 20 graden
  • 2 uur lang een 100% wit scherm met contrast op 55 (worst case scenario)
  • afstand tussen de muur en de achterkant tv bezel (zilveren rand) is 5 cm, dat is ca 2cm van fanopening tot muur (zoals ik al zei, een "slim" beugel)
  • temperatuurprobe maakt contact met behuizing
  • meetpunten midden achter camera en midden op de fanroosters (allen dus op c.a. 20 cm van de bovenkant vh scherm)
Gemeten maximum temperaturen
  • midden behuizing 41.3 graden
  • linker fan 46.5 graden
  • rechter fan 50.4 graden
Temperaturen zonder de fix heb ik niet, maar weet van mijn ST50 dat ie rond de 40 graden midden boven deed.

Foto's:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/filter1.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/filter2.JPG

Nu bij het tv kijken is behuizing in het midden 40, links 44, rechts 47graden

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 07-11-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Mooi onderzoek :)

Maakt het veel verschil met alleen het bedekken van de fan(s) met de afzuigkapfilters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die 2 stukjes erbovenop doen veel, ze verminderen enorm de reflectie van het geluid tegen de muur. Ik zou zelfs kunnen proberen die onderste op de muur geplakte filters eraf te halen en kijken hoeveel geluid er dan is. Ze kunnen iig best een stuk korter zie ik op de foto. Maar dan moet de tv wel weer van de muur:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Oke interessant, dus wanneer het scherm een behoorlijk stuk van de muur staat/hangt zal het geluid minder aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Bij mij stond-ie eerst 45cm van de muur, nu 25cm. Ik hoor het niet vaak, maar soms wel (voor en na fix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt een beetje van de situatie af, de positie van de muur tov de andere muren, de luisterpositie, etc. Maar in principe fungeert een gladde harde muur als een mooie reflector voor geluid. Als je echter van die reflector juist een absorber maakt door middel van akoestisch schuim bijv dan dempt dat het geluid juist extra als de tv dicht tegen de muur hangt: zet je hem er verder vanaf dan kan het geluid gemakkelijker door de omringende lucht ontsnappen.

@Ultra merkte je verschil tussen die twee afstanden?

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 07-11-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:54:
@Ultra merkte je verschil tussen die twee afstanden?
Niet echt, enige wat ik er nu van kan zeggen is dat het er niet erger op geworden is. Ik erger me er voorlopig niet aan (op beide afstanden) gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij helpen
ik heb een vt60 en nu is het geval ik heb een update gedaan voor interactive tv van ziggo,en dit via een quantis ci+ module.
nu doet de interactieve dienst het niet dat vind ik het probleem niet.
nu kan ik wel alles zenders zien maar als ik een favoriet aan maak dan kan ik maar de eerste 12 zenders wel zien en vanaf zender 13 geeft hij even beeld en dan op zwart.
als ik op een zwart beeld staat en druk op de blauwe knop van de afstandbediening dan heb ik wel beeld,
dit is sinds ik de update heb gedaan.
wie heeft dit ook of kan mij helpen?
en wie kan ik aanspreken ziggo of panasonic?
en heb alles al geprobeerd module eruit en erin fabrieksinstellingen op nu uitgevoerd niks helpt

ik hoor het graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:33:
wie kan mij helpen
ik heb een vt60 en nu is het geval ik heb een update gedaan voor interactive tv van ziggo,en dit via een quantis ci+ module.
nu doet de interactieve dienst het niet dat vind ik het probleem niet.
nu kan ik wel alles zenders zien maar als ik een favoriet aan maak dan kan ik maar de eerste 12 zenders wel zien en vanaf zender 13 geeft hij even beeld en dan op zwart.
als ik op een zwart beeld staat en druk op de blauwe knop van de afstandbediening dan heb ik wel beeld,
dit is sinds ik de update heb gedaan.
wie heeft dit ook of kan mij helpen?
en wie kan ik aanspreken ziggo of panasonic?
en heb alles al geprobeerd module eruit en erin fabrieksinstellingen op nu uitgevoerd niks helpt

ik hoor het graag van jullie
Ik heb geen ervaring met CI-modules maar als het komt door een update van Ziggo, zou ik als eerste aan hun denken om aan te spreken. Maar zoals gezegd, ik werk niet met CI-modules.

Off-topic:
Het zou wel prettig zijn als je zinnen met een hoofdletter zou beginnen en niet na elke zin op enter drukt. Ik vond het maar lastig lezen zo.

Terug on-topic:
Gezien de aanstaande productiestop van de plasma's overweeg ik om mijn GT30 nog een upgrade te geven. In eerste instantie zit ik te denken aan een VT60 maar de afgelopen dagen zijn er erg veel posts voorbij gekomen over de ventilatoren. Is de "herrie" hiervan echt zo goed hoorbaar bij gebruik of is dit alleen hoorbaar wanneer je vlak bij de tv gaat staan?
Gezien alle berichten hierover, twijfel ik of de GT60 niet een betere keuze is. Maar deze zou in principe iets minder moeten zijn. Heeft er iemand met eigen ogen deze schermen in actie gezien? Ben benieuwd of de beeldkwaliteit erg zal verschillen; de prijs in ieder geval wel. Zowel de GT60 als de VT60 hebben op hdtvtest.co.uk het label "reference level" gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ik heb ze niet naast elkaar gezien.
Belangrijkste vraag voor mij zou zijn of de GT60 meer spiegelt dan de VT60. Ik vind het anti-reflectiefilter van de VT60 (en VT50 daarvoor) redelijk slecht (i.e. dat ding spiegelt gewoon), maar wellicht kan het nog erger. Andere merkbare voordelen van de VT-serie weet ik zo niet. In een verduisterde kamer zie je het zwart van een VT60 nog steeds een beetje oplichten, dus zou ik nu voor een 50GT60 zonder ventilatoren kiezen en sowieso niet in een pikdonkere kamer films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
Cap schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:22:

Er was bij mij nog een stukje fanrooster vrij, namelijk de bovenste 3 rijen gaatjes. Ik heb daar nu losjes een set 3 cm brede filterreepjes tegenaan gelegd (steunt daar op muurbeugel), en kan nu zeggen dat het geluid op VT50 niveau zit. Vooral het afdekken van de rechterfan (van voren gezien) maakt veel uit.

Testcondities
  • model P50VT60
  • gladde gestuukte muur
  • kamertemperatuur 20 graden
  • 2 uur lang een 100% wit scherm met contrast op 55 (worst case scenario)
  • afstand tussen de muur en de achterkant tv bezel (zilveren rand) is 5 cm, dat is ca 2cm van fanopening tot muur (zoals ik al zei, een "slim" beugel)
  • temperatuurprobe maakt contact met behuizing
  • meetpunten midden achter camera en midden op de fanroosters (allen dus op c.a. 20 cm van de bovenkant vh scherm)
Gemeten maximum temperaturen
  • midden behuizing 41.3 graden
  • linker fan 46.5 graden
  • rechter fan 50.4 graden
Temperaturen zonder de fix heb ik niet, maar weet van mijn ST50 dat ie rond de 40 graden midden boven deed.

Foto's:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/filter1.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/filter2.JPG

Nu bij het tv kijken is behuizing in het midden 40, links 44, rechts 47graden
Bedankt voor het testen en de resultaten Cap! De gemeten temperaturen zien er prima uit en moet geen issue zijn volgens mij.

Ik denk dat ik jou set-up ook eens ga testen (vrijwel dezelfde omgeving/opstelling).
S1NN3D schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:56:

Gezien alle berichten hierover, twijfel ik of de GT60 niet een betere keuze is. Maar deze zou in principe iets minder moeten zijn. Heeft er iemand met eigen ogen deze schermen in actie gezien? Ben benieuwd of de beeldkwaliteit erg zal verschillen; de prijs in ieder geval wel. Zowel de GT60 als de VT60 hebben op hdtvtest.co.uk het label "reference level" gekregen.
Volgens mij maakt het qua beeldkwaliteit ook niet zoveel uit maar is het grootste verschil het design en de filter.

Kijk je je vaak in een omgeving met veel licht dan zou ik de VT60 kiezen, kijk je voornamelijk 's avonds of met weinig omgevingslicht dan is de GT60 net zo goed qua beeld.

Qua design heeft de VT60 een glazen plaat zonder randjes (die zitten er natuurlijk wel maar er zit dus 1 glasplaat over de hele oppervlakte) terwijl de GT60 een scherm heeft met daaromheen een plastic rand.

Wat betreft het zoemen van de VT60 is dit wel iets wat per type kan verschillen volgens mij en de ene persoon zal er gevoeliger voor zijn dan de ander echter is de kans op een zoemend geluid bij een VT60 wel aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VT60 vs GT60 is los van de glasplaat en het filter wat beeld betreft niet / slechts theoretisch verschillend, dus dat is geen issue.

Het design is het meest in het oog springende verschil, daarnaast heeft de VT60 een ingebouwde camera, 2 tuners/common interfaces, "betere" speakers langs de randen van het scherm en een touch pad controller naast de gewone afstandsbediening.

Ook de GT60 heeft last van reflecties, want ook daar zit een glasplaat voor. Wat spreekt voor de GT60 is er dus geen extra glasplaat met ruimte ertussen zit, je hebt dus geen dubbele (verschoven) reflecties van de binnenste en buitenste glasplaat bij kijken onder een grote hoek.

Het filter van de VT60 is daarentegen nog sterker dan bij de GT60, waardoor het contrast bij kijken in een lichte omgeving beter behouden blijft. Gevolg van glasplaat+filter is wel dat de maximale helderheid iets afneemt, maar dat is geen probleem bij de 60 serie.

Het komt wat beeldkwaliteit betreft dus neer op kiezen tussen iets minder reflecties of iets meer contrast.

Bij mij is reflectie geen issue omdat ik altijd behoorlijk recht op het beeld kijk en de muur achter de bank geen ramen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 08-11-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Heb een VT60, maar zou persoonlijk voor de GT60 gaan. Geen ventilatoren, geen extra glasplaat dus beter contrast etc.

Alleen het design is natuurlijk bij de VT mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ultra, Afrojan, Cap en D-TECH, bedankt voor jullie reacties.

Het tv kijken zal voornamelijk 's avonds plaatsvinden. Er zijn wel enkele ramen in de buurt die overdag wat problemen zouden kunnen geven; met de zon er op is het met de GT30 ook wat lastig kijken. We zitten wel recht tegenover de tv.
Extra's zoals 2 tuners en een camera zijn voor mij geen dealmaker of -dealbreaker. De speakers zijn ook minder belangrijk want er hangt een aardige 5.0 set aan. Zoals ik uit de reacties opmaak is de "overlast" van de ventilatoren van de VT60 situatieafhankelijk.
Blijft over de keuze tussen het extra filter van de VT60 (met dus bijbehorende voor- en nadelen) en het verschil in design (misschien dat de WAF nog iets gaat uitmaken). Blijft een lastige keuze, maar ik begin er wel naar te neigen om weer voor een GT-model te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

Kluus

Gang is alles

Grrr ik zie net (in het zonlicht) wat lichte krassen op mijn vt50. Waarschijnlijk is dit normaal niet te zien maar ik vrees wel dat ik er nu op ga letten. Iemand ervaringen met bepaalde kits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TjaBske schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:49:
Grrr ik zie net (in het zonlicht) wat lichte krassen op mijn vt50. Waarschijnlijk is dit normaal niet te zien maar ik vrees wel dat ik er nu op ga letten. Iemand ervaringen met bepaalde kits?
Ik heb er ook een paar. GA je echt niet zien hoor. Te repareren valt het niet, want het zijn krassen in de coating/filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

Kluus

Gang is alles

Adlermann schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:51:
[...]

Ik heb er ook een paar. GA je echt niet zien hoor. Te repareren valt het niet, want het zijn krassen in de coating/filter.
Ik hoop het, net al vaseline geprobeerd (Google tip), dat hielp natuurlijk niets 8)7 . Mijn dochtertje van 1,5 stond een tijdje terug heel hard "Nijntje" te roepen en met een stuk speelgoed tegen het scherm te slaan, dat zal de boosdoener zijn geweest ;( .

Gelukkig heb ik hem deze week opgehangen en is ie even niet meer binnen bereik ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:27:
Wees blij dat die superdunne glasplaat niet gebroken is, hij buigt al door als je er naar kijkt. ;)
En dan maar uitleggen aan e-care 'ja ik keek ernaar en toen brak ie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de TX-P50GT60 gekocht bij Foka (bedankt voor de tips), thuis alles aangesloten en tv doet 't prima.

Wel een paar vraagjes aan degene die bekend zijn met deze tv's
- Moet ik nog in het begin bepaalde instellingen hanteren zoals niet te bright etc?
- Geen uitzending gemist app?
- Probeerde een 3D Half SBS af te spelen via mediaplayer en zie dus 2x hetzelfde beeld en geen 3D, kan dit wel op deze TV en doe ik iets fout of heb je daar andere brillen voor nodig (sorry eerste 3D tv en heb dus geen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:29:
Vandaag de TX-P50GT60 gekocht bij Foka (bedankt voor de tips), thuis alles aangesloten en tv doet 't prima.

- Moet ik nog in het begin bepaalde instellingen hanteren zoals niet te bright etc?
- Probeerde een 3D Half SBS af te spelen via mediaplayer en zie dus 2x hetzelfde beeld en geen 3D, kan dit wel op deze TV en doe ik iets fout of heb je daar andere brillen voor nodig (sorry eerste 3D tv en heb dus geen ervaring)
Kan je mediaspeler wel 3 d aan?

Als die het niet ondersteund,dan heb je nog geen 3 d

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:29:

1) stop hem in professional mode. Dat is voldoende
2) geen idee, maarh eeft mijn vt50 ook niet
3) als je 2x hetzelfde beeld ziet dan is dat iig goed. Wat hje nog moet doen is je tv in 3d modus zetten. Blijkbaar detecteert hij het niet zelf. Gewoon op de 3d knop drukken en dan 3d kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prof mod, ga ik doen\proberen.

3D film speelde ik af met Mediaportal, TV had ik wel op 3D gezet maar dat maakte geen verschil.
Ga straks even testen om het bestand af te spelen via TV Mediabrowser en heb bijna een "normale" 3D binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:24:
Prof mod, ga ik doen\proberen.

3D film speelde ik af met Mediaportal, TV had ik wel op 3D gezet maar dat maakte geen verschil.
Ga straks even testen om het bestand af te spelen via TV Mediabrowser en heb bijna een "normale" 3D binnen.
Raar. Voor SBS heb je namelijk geen speciale speler nodig. Elke speler kan sbs/ou afspelen.
Het kan ook zijn dat je even overscan oid moet uitzetten. Door deze scan kan er wat informatie missen en de tv ziet dan niet dat het 3d beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het forum is niet bedoeld voor V&A.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 11-11-2013 13:38 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.