Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou... ik weet het niet. Ik heb nog wat meer tijd nodig voor een definitief oordeel. :)

- Zwartwaarde: het mooie is dat het zwart in de custom/pro instellingen inderdaad zwarter is. Dus vrijwel zwarte balken, ook in een vrijwel donkere kamer.
- Greyscale: near-black is ie out of the box minder rood. De kleurtemperatuur van de stand warm is out of the box behoorlijk goed, dus gemiddeld weinig kleurzweem, geen groene gezichten. Maar het verloop per grijsstap is wel onregelmatiger en is moeilijk goed te krijgen: kalibreer je de 10-100% windows dan zijn de greyscale bars een palet van kleurtjes. En de AVSHD kalibratiewindows 20-40% verschieten gewoon van kleur als de menubar met de afspeelopties na enkele seconden verdwijnt, erg instabiel dus.
- Gamma: minder goed out of the box: setting 2.4 is eerder 2.1 en 2.6 is in praktijk 2.3, bovendien is de gamma minder vlak, namelijk in de 10-40 IRE regio een stuk lager dan bij de 50 serie.
- Kleurweergave: is min of meer even goed als de 50 serie en het CMS is even goed in te stellen.
- Motion bij 50 Hz materiaal naar verluidt beter dan de 50 serie, maar ik heb het nog niet echt op kunnen merken
- DFC geen last van gehad
- Fans: maken meer geluid dan de 50 serie, maar er is mee te leven. Het doet met denken aan het geluid van een projector, maar dan wel op een heel erg laag niveau. Wellicht verhelpt de foam fix dat tot op bepaalde hoogte
- DSE: nu nog geen last van, maar kan nog komen :)
- Uniformiteit: als de tv koel is vrij goed, wordt ie erg warm (getest met lange tijd fullscreen wit beeld) dan vermindert ie en verschijnen er plekken met name aan de rand, beetje roodachtig. Ook verschijnt dan de bekende donkere vertikale balk van 5-10 cm breed, iets rechts van het midden. Als ik de tv weer laat afkoelen verwijnt ie weer.
- Menu's: positief. Meer instelmogelijkheden, custom mode, kopieren tussen verschillende beeldmodi (bijv pro1 -> pro 2)
- Retentie: nu beduidend minder / onmerkbaar tov de 50 serie. Hopelijk blijft dat zo.
- Inbranden: nog niet gebeurd :)
- Smart TV is verbeterd door de komst van het home screen, maar nou niet echt iets wat ik veel ga gebruiken. De apps zelf komen natuurlijk op hetzelfde neer als bij de 50 serie.
- Geluid: misschien iets beter dan de 50 serie maar echt niet noemenswaardig
- Uiterlijk: vind ik persoonlijk wat minder mooi dan de VT50, minder strak rondom, maar daar wen ik wel aan

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 02-11-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Van je mac worden er nog miljoenen gemaakt, van de VT dadelijk geen enkele meer...

Kwestie van prioriteiten stellen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
SanduTje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:05:
Van je mac worden er nog miljoenen gemaakt, van de VT dadelijk geen enkele meer...

De VT serie zal heus niet eind van deze middag nergens meer te vinden zijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:05:
Nou... ik weet het niet. Ik heb nog wat meer tijd nodig voor een definitief oordeel. :)

- Zwartwaarde: het mooie is dat het zwart in de custom/pro instellingen inderdaad zwarter is. Dus vrijwel zwarte balken, ook in een vrijwel donkere kamer. De retentie is NU ook minder.
- Greyscale: near-black is ie out of the box minder rood. De kleurtemperatuur van de stand warm is out of the box behoorlijk goed, dus gemiddeld weinig kleurzweem, geen groene gezichten. Maar het verloop per grijsstap is wel onregelmatiger en is moeilijk goed te krijgen: kalibreer je de 10-100% windows dan zijn de greyscale bars een palet van kleurtjes. En de AVSHD kalibratiewindows 20-40% verschieten gewoon van kleur als de menubar met de afspeelopties na enkele seconden verdwijnt, erg instabiel dus.
- Gamma: minder goed out of the box: setting 2.4 is eerder 2.1 en 2.6 is in praktijk 2.3, bovendien is de gamma minder vlak, namelijk in de 10-40 IRE regio een stuk lager dan bij de 50 serie.
Kleurweergave: is min of meer even goed als de 50 serie en het CMS is even goed in te stellen.
- Motion bij 50 Hz materiaal naar verluidt beter dan de 50 serie, maar ik heb het nog niet echt op kunnen merken
- DFC geen last van gehad
- Fans: maken meer geluid dan de 50 serie, maar er is mee te leven. Het doet met denken aan het geluid van een projector, maar dan wel op een heel erg laag niveau. Wellicht verhelpt de foam fix dat tot op bepaalde hoogte
- DSE: nu nog geen last van, maar kan nog komen :)
- Uniformiteit: als de tv koel is vrij goed, wordt ie erg warm (lange tijd fullscreen wit beeld) dan vermindert ie en verschijnen er plekken met name aan de rand, beetje roodachtig. Ook verschijnt dan de bekende donkere vertikale balk van 5-10 cm breed, iets rechts van het midden. Als ik de tv weer laat afkoelen verwijnt ie weer.
- Menu's: positief. Meer instelmogelijkheden, custom mode, kopieren tussen verschillende beeldmodi (bijv pro1 -> pro 2)
- Retentie: nu beduidend minder / onmerkbaar tov de 50 serie. Hopelijk blijft dat zo.
- Inbranden: nog niet gebeurd :)
- Smart TV is verbeterd door de komst van het home screen, maar nou niet echt iets wat ik veel ga gebruiken. De apps zelf komen natuurlijk op hetzelfde neer als bij de 50 serie.
- Geluid: misschien iets beter dan de 50 serie maar echt niet noemenswaardig
- Uiterlijk: vind ik persoonlijk wat minder mooi dan de VT50, minder strak rondom, maar daar wen ik wel aan

Met andere woorden grootste pluspunten zijn het verbeterde contrast
Aah, ok. Volgens mij ga ik dit niet genoeg vinden om te upgraden nu meteen. Dat van die uniformiteit dat zie ik ook met mijn vt50. De groene drek is weg op een koud scherm, op een warm scherm komt het naar voren.
SanduTje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:05:

Nou ik heb wel een laptop nodig :P Ik maak gebruik van de byod regeling op het werk en moet dus een goede laptpo hebben (en ik haat windows machines :P )
Maar dit was vervelend, i kdacht eerst hd stuk, dus hd vervangen. Bah dat was het niet, dan verder zoeken. aah bij apple gaat ook vaak de custom designed sata kabel stuk..Dus daar wacht ik nu op. Is die niet stuk dan ben ik 220 euro verder (ja ja..) en dan is het logic board stuk :( dan moet ik dus nog ff 2k uitgeven aan een laptop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat de mac betreft, ik denk dat ie niet stuk is. Die kapotte SATA kabel heb ik ook gehad op mijn 13 inch macbook pro, komt gewoon omdat ie vlak onder de onderplaat van de laptop doorloopt over een richteltje tussen het moederbord en het schijfcompartiment. Door het lichtjes doorbuigen van de onderplaat bij het gebruik en oppakken van de laptop begeeft dat filnterdunne kabeltje het op een gegeven moment. Is hier onder garantie vervangen, maar los zijn ze natuurlijk ook verkrijgbaar en vervangen is een eitje.

Wat de VT50 betreft: begrijp me goed, ik vind het wat beeld betreft wel een vooruitgang hoor. Het beeld heeft meer contrast en de kleuren zijn out of the box beter, niet die irritante groen- of roodzweem. Motion is wellicht ook net wat beter. Al met al lijkt het beeld net iets cleaner. Bovendien is er niet of nauwelijks DSE te bekennen of retentie. Dat zijn de echte pluspunten.

Natuurlijk, als je de VT50 kalibreert zijn de kleuren min of meer net zo goed en in een wat verlichte kamer valt de gebrekkige zwartwaarde al minder op, hoewel die lichtere/groene zijkanten wat mij betreft irritant blijven bij fade-outs etc. Wat betreft DSE en retentie is het gewoon nog even afwachten. Het verschil in uniformiteit tussen koude en warme start lijkt bij mijn VT60 groter dan bij de 50 serie, daar merkte ik weinig tot geen verschil.

Zoals ik het nu zie: als de DSE en retentie op termijn net zo wordt als op de VT50 dan vind ik het niet lonen om te upgraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 02-11-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hoi ik merkte op dat mijn GT60 als ik films kijk via mijn mediaplayer (dune hd d1) dat de ondertiteling met bewegende beelde in film/serie flikkert of (lijkt net alsof een geest door het beeld zal lopen op de plek van de ondertiteling) Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? instelling? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:50:
Wat de mac betreft, ik denk dat ie niet stuk is. Die kapotte SATA kabel heb ik ook gehad op mijn 13 inch macbook pro, komt gewoon omdat ie vlak onder de onderplaat van de laptop doorloopt over een richteltje tussen het moederbord en het schijfcompartiment. Door het lichtjes doorbuigen van de onderplaat bij het gebruik en oppakken van de laptop begeeft dat filnterdunne kabeltje het op een gegeven moment. Is hier onder garantie vervangen, maar los zijn ze natuurlijk ook verkrijgbaar en vervangen is een eitje.

Wat de VT50 betreft: begrijp me goed, ik vind het wat beeld betreft wel een vooruitgang hoor. Het beeld heeft meer contrast en de kleuren zijn out of the box beter, niet die irritante groen- of roodzweem. Motion is wellicht ook net wat beter. Al met al lijkt het beeld net iets cleaner. Bovendien is er niet of nauwelijks DSE te bekennen of retentie. Dat zijn de echte pluspunten.

Natuurlijk, als je de VT50 kalibreert zijn de kleuren min of meer net zo goed en in een wat verlichte kamer valt de gebrekkige zwartwaarde al minder op, hoewel die lichtere/groene zijkanten wat mij betreft irritant blijven bij fade-outs etc. Wat betreft DSE en retentie is het gewoon nog even afwachten. Het verschil in uniformiteit tussen koude en warme start lijkt bij mijn VT60 groter dan bij de 50 serie, daar merkte ik weinig tot geen verschil.

Zoals ik het nu zie: als de DSE en retentie op termijn net zo wordt als op de VT50 dan vind ik het niet lonen om te upgraden.
Wat betreft de mac: nieuwe sata kabel geen verbetering. Logic board is stuk :( Beide kabels zien mijn hdd's niet meer :(

(die twee werken prima in andere pc's).

Ik blijf toch twijffelen mbt de vt60 :)

[edit]
I kwas een mongool, de nieuwe kabel werkt toch...Alleen daar kom ik achter nadat ik olp hoge poten en met dikke ruzie de koop had ontbonden lol :)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 02-11-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh? Wat was je aan het doen? De nieuwe SATA kabel aan het testen door de oude gewoon weer aan te sluiten? ;)

Wat de VT60 betreft: geen haast toch? Voorlopig zijn die dingen nog wel verkrijgbaar. Maar als het geld echt in je zak brandt, gewoon doen. :) Ik vermoed dat jij nog een aantal maanden garantie hebt op de VT50, dus kan ook wachten of die eventueel stuk gaat en anders tegen die tijd nog een VT60 kopen?

@Sandutje, ik ervaar wat betreft retentie tot nu toe dus hetzelfde als jij, in tegenstelling tot Loondijke. Zijn er nog andere dingen die jou opvallen tov de VT50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:22:
[...]

onzin dat inspelen. Gewoon in professonal mode zetten en pixel orbiter aan. Dan gewoon gaan.
Precies! Om vervolgens 2 tot 3 toestellen te gaan omruilen vanwege ingebrande logo's. Hoort er allemaal bij voor de hobby toch? :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:50:
Wat betreft DSE en retentie is het gewoon nog even afwachten. Het verschil in uniformiteit tussen koude en warme start lijkt bij mijn VT60 groter dan bij de 50 serie, daar merkte ik weinig tot geen verschil.

Wen er maar aan. Dat is Panasonic, en ze gaan er ook niets aan doen. Net zoals die software van ze. Niets doen aan bijv. Netflix of CI+ VOD ondertsteuning bij Ziggo. Welnee, lekker verkopen en scoren. Daar is het om te doen. Ze hebben totaal lak aan de consument.

Overigens mooie schermen hoor, daar niet van. Jammer dat de service zo beroerd is en ze niets met dat inbranden van logo's doen.

SBS6 doet geen rood logo meer uitzenden. Zouden die klachten hebben gehad van Panasonic plasma gebruikers? :o

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar moet ik aan wennen? Heb je het over DSE, over retentie, uniformiteit, iets anders? Hoe dan ook, ik heb 4 toestellen van Panasonic gehad dus zal inmiddels wel gewend zijn denk ik. De Netflix app staat erop, mocht je dat gemist hebben.

Wat betreft inbranden: de service is zo beroerd dat ze bij licht ingebrande logo's je toestel al gratis omruilen voor een helemaal nieuwe tv, vaak de opvolger van het model dat je al hebt. Echt heel beroerd inderdaad.

SBS6 doet het goed ja. Nu nog hopen dat ze eens acceptabele programma's gaan uitzenden.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 02-11-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:22:
Waar moet ik aan wennen? Heb je het over DSE, over retentie, uniformiteit, iets anders? Hoe dan ook, ik heb 4 toestellen van Panasonic gehad dus zal inmiddels wel gewend zijn denk ik. De Netflix app staat erop, mocht je dat gemist hebben.

Wat betreft inbranden: de service is zo beroerd dat ze bij licht ingebrande logo's je toestel al gratis omruilen voor een helemaal nieuwe tv, vaak de opvolger van het model dat je al hebt. Echt heel beroerd inderdaad.

SBS6 doet het goed ja. Nu nog hopen dat ze eens acceptabele programma's gaan uitzenden.
Nou nou, zo zo, wat een service dan. Misschien is het een idee dat ze daar eens iets aan gaan doen. Toestellen tot in den treure omruilen, maar liefst 4 al in jouw geval. En wat andere tweakers hier die daar een hobby van hebben gemaakt. dat is inderdaad maar net waar je zin in hebt, en waar je tijd voor hebt. Nofi. Het is echt een aanfluiting!

En Netflix? Toevallig op een recent toestelletje zeker? Want op een toestel van 2011 werkt het vooralsnog nog steeds niet. Als je TV ouder is dan 2 jaar ben je al afgeschreven voor Panasonic. Baggerbende met hun software!

Kijk dat het een wedstrijd is om het laatste model in huis te hebben om de continuïteit te waarborgen is niet voor iedereen weggelegd. Misschien daar eens aan gedacht dan? Niet persoonlijk bedoeld en dit mag je zeer zeker als cynisme interpreteren. Dat word je vanzelf wel met een merk als Panasonic zo onderhand. De feiten worden maar constant weggehoond, en het gaat hier al gauw over instellingen en waar je het goedkoopst aan je laatste model plasma kunt komen. Maar de échte problemen aankaarten en eens een vuist maken tegen Panasonic lijkt nog voor niemand weggelegd. Ach, ff toestelletje omruilen.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:52:
[...]

Nou nou, zo zo, wat een service dan. Misschien is het een idee dat ze daar eens iets aan gaan doen. Toestellen tot in den treure omruilen, maar liefst 4 al in jouw geval. En wat andere tweakers hier die daar een hobby van hebben gemaakt. dat is inderdaad maar net waar je zin in hebt, en waar je tijd voor hebt. Nofi. Het is echt een aanfluiting!

En Netflix? Toevallig op een recent toestelletje zeker? Want op een toestel van 2011 werkt het vooralsnog nog steeds niet. Als je TV ouder is dan 2 jaar ben je al afgeschreven voor Panasonic. Baggerbende met hun software!

Kijk dat het een wedstrijd is om het laatste model in huis te hebben om de continuïteit te waarborgen is niet voor iedereen weggelegd. Misschien daar eens aan gedacht dan? Niet persoonlijk bedoeld en dit mag je zeer zeker als cynisme interpreteren. Dat word je vanzelf wel met een merk als Panasonic zo onderhand. De feiten worden maar constant weggehoond, en het gaat hier al gauw over instellingen en waar je het goedkoopst aan je laatste model plasma kunt komen. Maar de échte problemen aankaarten en eens een vuist maken tegen Panasonic lijkt nog voor niemand weggelegd. Ach, ff toestelletje omruilen.... :D
Het blijven consumentenproducten, een bepaalde afwijking van de specificaties zal daarom altijd getolereerd worden. Anders krijg je namelijk nooit voor zo'n laag bedrag zoveel TV. Wil je perfectie? Dan betaal je 3000/4000 euro extra voor een TV.

Je krijgt gewoon veel TV voor weinig geld. Dat is hoe het ervoor staat. Ik heb ook geen perfect exemplaar, maar het totaal product voor die spotlage prijs (ja want dat is het effectief) is gewoon goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 03-11-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Op de modellen van vorig jaar werkt netflix ook gewoon, dus wat dat betreft is de ondersteuning echt niet slecht. De 30 serie heeft een totaal andere software draaien, die wrs. niet eens snel genoeg is. Andere merken geven helaas ook geen support op die oude modellen.

Realiseer dat andere merken gewoon zeggen succes ermee als je een inbrander hebt, service is echt uitmuntend van pana..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:52:
[...]

Nou nou, zo zo, wat een service dan. Misschien is het een idee dat ze daar eens iets aan gaan doen. Toestellen tot in den treure omruilen, maar liefst 4 al in jouw geval.
Waar zeg ik dat??? Er is 1 tv omgeruild. De andere tv's heb ik gewoon gebruikt en daarna verkocht. De rest van jouw verhaal is dus in mijn geval niet van toepassing. Het woord "aanfluiting" is hier niet van toepassing. Hoewel, misschien wel, maar dan niet op de service van Panasonic...

PS Ik vind het wel heel erg grappig dat je die rant aan mij richt, want ik ben ook erg voor langdurige support van producten, daar heb ik laatst nog een bericht aan gewijd op dit forum. Ben niet voor niets gecharmeerd van het concept van bedrijven als Apple, Sonos en Synology om producten een (relatief) lang technologisch leven te geven dmv productondersteuning en updates. Maar dat betekent wel dat je meer betaalt. En ook daar houdt het op een gegeven moment op, de nieuwste Apple iOS draait dan bijvoorbeeld niet meer op een te oude 3GS. Het beestje is gewoon te langzaam voor de techniek die de consument eist. Daar doe je weinig aan.

Waar jij over klaagt geldt helaas niet alleen voor Panasonic maar voor al die grote bedrijven die consumentenaudio/video maken. Sony, Samsung, LG, Toshiba, Philips, Sharp etc etc. Ik denk zelfs dat de ondersteuning en service van Panasonic relatief gunstig afsteekt tov het gemiddelde van die bedrijven. Hetzelfde geldt voor de pc branche. Daar is het misschien nog wel erger. De gemiddelde consument wil, natuurlijk gevoed door de marketing van de bedrijven en pers, "veel voor weinig" en tegelijk steeds het nieuwste van het nieuwste.

PS Ik hoor graag een suggestie van een tv-merk dat het volgens jou wel goed voor elkaar heeft wat betreft ondersteuning/service/klantgerichtheid. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Cap op 03-11-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
wbtje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:23:
Hoi ik merkte op dat mijn GT60 als ik films kijk via mijn mediaplayer (dune hd d1) dat de ondertiteling met bewegende beelde in film/serie flikkert of (lijkt net alsof een geest door het beeld zal lopen op de plek van de ondertiteling) Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? instelling? alvast bedankt
Niemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Dat is IFC. Als je dat uitzet heb je daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:46

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verkeerde been uit bed gestapt? Of had de vriendin/vrouw vanmorgen geen zin in ochtendgymnastiek? ;)

Je richt je frustraties op de verkeerde personen en de verkeerde merken.
Wat jij beschrijft is simpelweg te omschrijven in 1 woord : consumptiemaatschappij.
Ik vind het persoonlijk ook belachelijk dat ze jou (de consument) er proberen toe aan te zetten elk jaar of elke 2 jaren een nieuwe TV, nieuwe Bluray, nieuwe PC, etc. aan te kopen.
Je kunt echter als consument er ook voor kiezen daar niet op in te gaan en tevreden te zijn met wat je hebt.
Niet continu denken dat je de laatste snufjes nodig hebt.
Netflix werkt niet? Jammer dan, zoek een alternatief. Blu-ray is trouwens kwalitatief veel beter ;)

En als ik hier zo lees hoe Panasonic met hun klanten omgaat, dan is dit qua bedrijf nog een van de betere in onze fijne "comsumptiemaatschappij", of niet soms?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Adlermann schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:40:
[...]

Dat laatste is onzin. Inspelen heeft geen enkel bewezen effect mer op voorkomen van inbranden. Elke plasma zal vroeg of laat inbranden met kabeltelevisie.

MIjn vt50 is even gevoelig nu als hij op dag 1 was (vrij gevoelig voor retentie ;P )

Een CRT tv ging je vroeger toch ook nooit inspelen....
Mooi dat jij dit zo ervaart. Maar ik heb duidelijk op meerdere plasma panelen gemerkt dat inspelen wel degelijk nut had. Op een px80, x20, g10, st30 heb ik gemerkt dat het paneel minder gevoelig werd na inspelen dan ervoor. Zowel voor retentie als voor inbranding. Ik spreek uit eigen ervaring en daar hecht ik het meeste waarde aan. Niet aan jouw argumenten... Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:12:
[...]

Mooi dat jij dit zo ervaart. Maar ik heb duidelijk op meerdere plasma panelen gemerkt dat inspelen wel degelijk nut had. Op een px80, x20, g10, st30 heb ik gemerkt dat het paneel minder gevoelig werd na inspelen dan ervoor. Zowel voor retentie als voor inbranding. Ik spreek uit eigen ervaring en daar hecht ik het meeste waarde aan. Niet aan jouw argumenten... Sorry.
Klopt, mooi dat je het zo ervaart. er zijn ook culturen die geloven dat je het kunt laten regenen door te dansen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Cap schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:31:
@Sandutje, ik ervaar wat betreft retentie tot nu toe dus hetzelfde als jij, in tegenstelling tot Loondijke. Zijn er nog andere dingen die jou opvallen tov de VT50?
De lichtopbrengst met name in Pro mode is ootb een stuk beter vind ik. Waar deze op de 50 behoorlijk gedimd is vind ik hem nu helderder en nog meer 'pop' geven en dat zal met name te maken hebben met de panel brightness optie wat wel een toegevoegd waarde is.

Tot op heden erg tevreden met het scherm dat weliswaar (ook na de fix) iets meer geluid maakt en misschien qua design wat minder strak is dan de VT50 maar voor de rest in alles minimaal even goed zo niet beter is. Nu bekend is gemaakt dat de productie zal stoppen ben ik aan het overwegen mijn 50" te vervangen voor een 55" om hiermee de periode tot een betaalbare oled te overbruggen.

De volgende stap wordt dan sowieso een (zelf)kalibratie want je weet gewoon dat dit scherm nog beter kan presteren dan het nu al doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Adlermann schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:23:
[...]

Klopt, mooi dat je het zo ervaart. er zijn ook culturen die geloven dat je het kunt laten regenen door te dansen ;)
Jammer dat je nog even snel een schop na moet geven :N.
SanduTje schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:30:
[...]

De lichtopbrengst met name in Pro mode is ootb een stuk beter vind ik. Waar deze op de 50 behoorlijk gedimd is vind ik hem nu helderder en nog meer 'pop' geven en dat zal met name te maken hebben met de panel brightness optie wat wel een toegevoegd waarde is.

Tot op heden erg tevreden met het scherm dat weliswaar (ook na de fix) iets meer geluid maakt en misschien qua design wat minder strak is dan de VT50 maar voor de rest in alles minimaal even goed zo niet beter is. Nu bekend is gemaakt dat de productie zal stoppen ben ik aan het overwegen mijn 50" te vervangen voor een 55" om hiermee de periode tot een betaalbare oled te overbruggen.

De volgende stap wordt dan sowieso een (zelf)kalibratie want je weet gewoon dat dit scherm nog beter kan presteren dan het nu al doet :)
Hoe ervaar jij het als jouw paneel nog koud is? Als ik mijn tv net aanzet en van rtl4 naar een andere zender ga, dan zie ik meteen zware retentie van het logo en dit blijft ook nog enkele minuten zichtbaar. Maar als ik een complete film kijk met zwarte balken, zie ik hier niks van terug als ik daarna iets op fullscreen ga kijken. Een enkele seconde wel, maar na 5 seconden is dit weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dat is me (nog :)) niet opgevallen maar zal dat vanavond eens testen. De retentie die ik heb is tot dusver zoals retentie hoort te zijn, namelijk tijdelijk. Met name die verdomde (rode/groene/oranje/blauwe) publieke logo's zijn altijd nog wel iets langer zichtbaar maar ook die verdwijnen daarna ook snel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Retentie heb ik (afkloppen) nog geen zak van gemerkt. Zal op dat gebied geluk hebben dan zeker :)
Heb trouwens ondertussen 2 beeld settings gemaakt (prof 1 en prof 2) voor Bluray content en voor DUNE/Digibox. C44 en H8 in prof 1 en C41 en H10 in prof 2. Hier ben ik happy mee :)
Had Frank trouwens nog gemaild over die helderheid setting... Hij weet niet wat hier precies fout is gegaan...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Vreemd dat de basisinstellingen niet goed stonden terwijl dat toch wel het meest gemakkelijk deel is lijkt me.

Maar mooi dat het nu 100% naar wens is en je de kalibratie niet voor niets hebt laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ultra schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:22:
CE repair stuurt als het goed is maandag iemand langs voor de ventilatoren op mijn VT60 (afgelopen maandag vervangen). Mogelijk komt die voor niets, laat ik dan wel weten.
Dit heeft niets geholpen. Ik hoor blijkbaar als het heel stil is de ventilatoren zelf; er was geen sprake van de wervelingen waar de fix voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Je hebt de fix dus al wel nu? Of vond men het niet nodig om deze aan te brengen?

[ Voor 3% gewijzigd door SanduTje op 04-11-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:11:
Vreemd dat de basisinstellingen niet goed stonden terwijl dat toch wel het meest gemakkelijk deel is lijkt me.

Maar mooi dat het nu 100% naar wens is en je de kalibratie niet voor niets hebt laten doen :)
Ja idd vreemd. Of nee, niet vreemd... zeg maar gerust slordig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
'Vreemd' is de genuanceerde versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
SanduTje schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:53:
Je hebt de fix dus al wel nu? Of vond men het niet nodig om deze aan te brengen?
Ik heb hem wel, maar ik denk geen verschil te horen. Vandaag heb ik voordat de fix werd toegepast niet geluisterd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het verschil tussen voor en na vond ik behoorlijk groot en is het hoge pulserend geluid nu veranderd in enkel het blazen van de fans. Als het stil is hoor ik ze wel (nog steeds meer dan de VT50) maar dat had ik ook niet anders verwacht en is voor mij ook nu acceptabel.

Maar het is net aan welk geluid je je stoort of de fix helpt. Als je een VT60 verwacht die geen geluid meer maakt dan kun je CE Repair beter niet laten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Dat pulserende geluid had ik al niet. Misschien toch een keer wat akoestische panelen ophangen achter de tv.

Wat anders, heeft iemand de Netflix app al op 24p gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ultra, dat is een beetje wat ik verwachtte op basis van het geluid bij mijn VT60: ik hoor op kijkafstand eigenlijk geen gesuis van de luchtstroom maar het zacht zoemende geluid van lagers van de fans zelf. Ik merk zelf tijdens het gebruik van de tv ook geen pulserend geluid, behalve als ik de tv aanzet terwijl ik er met mijn neus op sta: dan hoor ik de eerste seconden de fans op hoger toerental draaien, waarna ze al snel op laag toerental gaan.

Wat bij mij goed helpt tegen dat geluid is inderdaad demping tussen de muur en de tv op de plekken waar de 2 fanroosters zitten. Met mijn 2 stukjes afzuigkapfilter van 15 bij 15 cm erachter is het ergste geluid al weg en stoort het me niet meer: ik denk dat het geluid bij mij nu dicht in de buurt van dat van mijn oude VT50 ligt.

Het kan overigens best dat de fix minder goed werkt bij een 50 inch model dan bijv. het 65 inch model, daar zitten meer/andere/grotere fans in op een andere plaats. Op avsforum en avforums heb ik meerdere reacties gelezen dat de foam fix bij de 50 inch niet zo goed helpt, maar dat het geluid van de 50 inch ook minder storend is dan van de grotere modellen. Welk formaat tv heb jij?

PS Kalibratie (tv nog niet ingespeeld natuurlijk maar aangezien ik een meter heb hoef ik niet te wachten op 500 uur gebruik :)).

Kalibreren van deze tv is een crime t.o.v. de 50 series. Als ik de de standaardmethode met windows of apl gebruik om zowel de greyscale als de gamma recht te trekken dan is het resultaat steeds een kleurenzee in je greyscale-ramp en -steps. Dat ga je zeker zien bij echte content: grijs- en kleurverlopen van donker naar licht krijgen dan gewoon colour banding. Dat is geen feest, dan kun je nog beter een egale rood of blauwzweem hebben over de hele range.

Het beste resultaat bereik ik als ik de 10-punts gamma ongemoeid laat en dan op de greyscale steps zelf kalibreer met de 2 punts. Vervolgens doe ik dan *subtiele* aanpassingen (enkele tikken) op de 10 punts. Visueel nalopen van de 10-punts met behulp van de greyscale ramps werkt eigenlijk nog het beste.

CMS kalibreren op APL small 75% color, of liever nog de 2%- of 4%-windows 75% color. APL large of 15% windows geven gewoon teveel afwijking.

Wel prima beeld zo. :)

(@Adlermann: hoe hoger de APL hoe meer rood er gemiddeld in het beeld zit gaat hier nog sterker op dan bij de 50 series, zo lijkt het. Maar daarnaast varieert de greyscale zelf ook meer en is het moeilijker tot onmogelijk :) om deze met de 10-punts goed recht te trekken. Het is dus meer dan ooit zoeken naar een geschikt compromis.)

[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 04-11-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Nog een reden om mijn 50" voor een 55" te vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou als het om het geluid gaat niet echt. Wat ik eruit begrijp is dat de 55 en 65 inch gewoon meer (luchtstroom?) herrie maken dan de 50 inch, er is natuurlijk meer koeling nodig bij die modellen. Omdat ze meer herrie maken werkt de fix die de luchtstroom kanaliseert verhoudingsgewijs beter bij de grotere modellen. Dat betekent echter niet dat het eindresultaat is dat de grotere modellen stiller worden dan de 50 inch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Klopt, het geluid zal vermoedelijk na de fix op hetzelfde niveau zijn als de 50" omdat de fix meer effect heeft. Misschien dat ik toch eens langs de Action wandel voor een stukje afzuigkapfilter, wie weet krijg ik hem hiermee wel helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Ik heb 3 vragen:
1: Garantie verlenging
Normaal vind ik die verlengde garanties maar dubieus maar bij foka bieden ze het volgende aan om de garantie te verlengen van 2 naar 5 jaar:
- boven op de 999,- voor de 50st60, €150,- 'borg'. als je geen reparatie kosten maakt tussen de 3 en 5 jaar krijg je dit bedrag volledig terug. Heeft dit zin? Het klinkt me als wel fair maar naar alle gesprekken hier over wettelijke garantie van de retailer ben ik er onzeker over.

2: Stereo versterker aansluiten
Ik heb een NAD versterker zonder HDMI of optische ingang, betekent dit dat ik een DAC moet kopen om het geluid via mijn versterker te laten lopen?

3: Scherm uit
Kan je het scherm uitzetten als je bv muziek afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megalomania schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:43:
Ik heb 3 vragen:
1: Garantie verlenging
Normaal vind ik die verlengde garanties maar dubieus maar bij foka bieden ze het volgende aan om de garantie te verlengen van 2 naar 5 jaar:
- boven op de 999,- voor de 50st60, €150,- 'borg'. als je geen reparatie kosten maakt tussen de 3 en 5 jaar krijg je dit bedrag volledig terug. Heeft dit zin? Het klinkt me als wel fair maar naar alle gesprekken hier over wettelijke garantie van de retailer ben ik er onzeker over.

2: Stereo versterker aansluiten
Ik heb een NAD versterker zonder HDMI of optische ingang, betekent dit dat ik een DAC moet kopen om het geluid via mijn versterker te laten lopen?

3: Scherm uit
Kan je het scherm uitzetten als je bv muziek afspeelt?
1) niet nodig. Je hebt wettelijk garantie en dat is al de gehele levensduur van je tv (zeg maar 5 jaar). Gaat een product dan stuk dan is het non-conform en moet de winkel het onder garantie voor je repareren.
2) een idee
3) ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:03:
'Vreemd' is de genuanceerde versie ;)
Klopt. Mij lijkt het een sprekend voorbeeld van iets met ''te veel hooi'' en een ''vork''... Je weet wel wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ik heb een 50". Hij is stil, maar 's avonds laat soms hoorbaar, en ik vrees dat dat wat erger wordt als ik hem weer dichter bij de muur hang (van 45cm naar 25cm gemeten van muur tot achterkant tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:17:

Kalibreren van deze tv is een crime t.o.v. de 50 series. Als ik de de standaardmethode met windows of apl gebruik om zowel de greyscale als de gamma recht te trekken dan is het resultaat steeds een kleurenzee in je greyscale-ramp en -steps. Dat ga je zeker zien bij echte content: grijs- en kleurverlopen van donker naar licht krijgen dan gewoon colour banding. Dat is geen feest, dan kun je nog beter een egale rood of blauwzweem hebben over de hele range.
Blijkt dus dat Frank ook meer dan ooit gelijk had m.b.t. dat compromis zoeken ;)
Neemt natuurlijk niet weg dat de helderheid gewoon veel te hoog stond.
Mijn greyscales zijn hier inderdaad ook wat kleurrijk, had ik al gemerkt.

[ Voor 44% gewijzigd door daffie82 op 04-11-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plasma kalibreren is altijd een compromis zoeken omdat ABL invloed heeft op zowel de greyscale als het cms. Dat weet frank ook. Maar deze 60 serie is érg plasma. De 50 serie kon je gemakkelijker ontdoen van die kleurstappen in de greyscale-ramps, en dat was dan ook redelijk consistent met de greyscale windows en APL schermen. Ook kon je de gamma prima bijregelen zonder dat dit al teveel invloed had op de greyscale. Bij de 60 serie lijken deze settings veel meer invloed op elkaar te hebben, je moet dus veel beter opletten wat je doet. Als je van de 10-punts gamma af blijft dan is het nog te doen. Over een paar honderd uur ga ik de gamma uitdaging nog eens aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:02:
Als je van de 10-punts gamma af blijft dan is het nog te doen.
Laat dat nu net zijn wat Frank ook gedaan heeft ;)

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 04-11-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Een VT60 een paar maanden in het bezit. En de eerste retentie is een feit.
Het VTM logo is in de lichte kleuren al goed zichtbaar.(en blijft zichtbaar na paar dagen)
Het rare is dat we enkel vtm zien voor het nieuws (amper 30 min.per dag) !!!
History HD en andere met veel zwaardere logo's kunnen we uren naar kijken, maar daar is niets van te zien.
Vorige plasma heeft hier nooit last van gehad. Stoort mij toch een beetje .
Waarschijnlijk te maken met dat er veel reclame tussen door is. en tijdens het nieuws niet.
Maar dat dan zo een redelijk licht logo er al na 30 minuten blijft in staan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Begrijp dit toch niet dat iedereen hier zo last heeft van retentie.
Ik ben ook Belg en kijk dus ook o.a. naar VTM en andere zenders. Nog nooit gezien dat een logo is blijven staan... Op hoeveel staat je contrast? 80 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik ook niet :-) mijn vorige plasma (kom nu niet op het model) nooit iets van gezien (zelf nu nog niet)
Contrast staat op 40 (van dag 1) en als ik films bekijk op 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ja, maar ik heb bijna zelfde model als jij (GT60), vandaar dat ik het zo raar vind.
Contrast staat hier op 41 of 44 afhankelijk van de bron, dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb er met mijn VT60 erg veel last van helaas. Mijn vorige VT60 en VT50 ook.

Ik kijk amper kabeltv, dus logo's heb ik geen last van. Maar bij mij gaat het voornamelijk om de ondertiteling. Hopelijk wordt dit minder, want dit is niet echt heel handig :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Even een hele andere vraag:

Is een bluray speler bepalend in het beeld dat op de tv wordt weergeven? M.a.w.: Is er verschil tussen bluray spelers wat betreft beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Heb zins een paar weken tenminste toen viel het mij pas op een lichte ruis op het beeld.
De ruis zie ik heel erg goed op ongeveer 10 cm van het beeld af en soms zelfs bij 1.5M.
De ruis die zie ik overal, bij de xbox 360, ziggo decoder maar ook bij smartvira.
Dacht eerst dat het misschien aan mijn HDMI aansluiting lag maar dat is dus niet het geval.
Het het ook geaard aangesloten maar dat bied dus ook geen oplossing.
Het vreemde is dat als ik de schuifbalk aan doe ik niks zie, dus licht het misschien aan bepaalde instellingen (beeld verbeteraars) , heb er ook last van in de Game Modes.
Zijn er meer die daar last van hebben.

Heb een TX-42ST50e

Mijn oude LG plasma van ongeveer 5 jaar oud die heeft nergens last van.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diamond3d schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:42:

Is een bluray speler bepalend in het beeld dat op de tv wordt weergeven? M.a.w.: Is er verschil tussen bluray spelers wat betreft beeldkwaliteit?
Nee, voor bluray's kan in principe een speler van 100 euro net zo goed zijn als die van 1000 euro (ik heb een speler van 1000 euro :P)

Het is wel belangrijk om te weten dat een bluray speler niets met het beeld doet (zoals noise reduction)

Er zit wel verschil in dingen zoals: upscaling, audio cd weergave, bouwkwaliteit, smart tv etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Diamond3d schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:42:

Je hebt blijkbaar het forum de laatste tijd niet gevolgd?
Lees mijn posten eens over de kalibratie van mijn TV, is het perfecte bewijs dat er veel verschil is tussen bluray spelers onderling. En mijn speler is geen goedkoop ding... Dus dat heeft er ook niets mee te maken.

edit : qua kwaliteit zoals jij vraagt, maakt het niets uit. Wel qua settings. Dat bedoelde ik eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 05-11-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

michael3 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:43:
Heb zins een paar weken tenminste toen viel het mij pas op een lichte ruis op het beeld.
De ruis zie ik heel erg goed op ongeveer 10 cm van het beeld af en soms zelfs bij 1.5M.
De ruis die zie ik overal, bij de xbox 360, ziggo decoder maar ook bij smartvira.
Dacht eerst dat het misschien aan mijn HDMI aansluiting lag maar dat is dus niet het geval.
Het het ook geaard aangesloten maar dat bied dus ook geen oplossing.
Het vreemde is dat als ik de schuifbalk aan doe ik niks zie, dus licht het misschien aan bepaalde instellingen (beeld verbeteraars) , heb er ook last van in de Game Modes.
Zijn er meer die daar last van hebben.

Heb een TX-42ST50e

Mijn oude LG plasma van ongeveer 5 jaar oud die heeft nergens last van.
Zet ALLE beeldverbeteraars eens af, dan weet je het meteen.
Zeker IFC eens afzetten en al die andere zooi op OFF zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:00:
Zeker IFC eens afzetten en al die andere zooi op OFF zetten.
Zat gisteren filmpje te kijken en begreep niet waarom ik mij zo irriteerde aan het brakke beeld. Een snelle blik in de instellingen leerde mij dat IFC uit stond :o Meteen weer op Maximaal. Bliss. Heerlijk verder gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Heb sinds mei een 55VT50 en kom er een paar dagen geleden achter dat ik last heb van retentie/inbranding.

Komt van een spel vandaan, die ik begin van het weekend ben gaan spelen. TV is al ingespeeld en heb er ook nooit eerder last van gehad. Staat nu al een aantal dagen in de linkeronderhoek en de rechterbovenhoek.

Heb gebeld met de klantenservice. Retentie van games valt niet onder garantie?! Alleen als het een logo van een zender is? Klinkt als bullshit...

Iemand ervaring hiermee? Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kashika schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:25:
Heb sinds mei een 55VT50 en kom er een paar dagen geleden achter dat ik last heb van retentie/inbranding.

Komt van een spel vandaan, die ik begin van het weekend ben gaan spelen. TV is al ingespeeld en heb er ook nooit eerder last van gehad. Staat nu al een aantal dagen in de linkeronderhoek en de rechterbovenhoek.

Heb gebeld met de klantenservice. Retentie van games valt niet onder garantie?! Alleen als het een logo van een zender is? Klinkt als bullshit...

Iemand ervaring hiermee? Advies?
Dit is dus al wat we dachten. Logo van een zender valt als normaal gebruik, ingebrande computer gfx niet...

Maar als je pas een week er gebruikt van maakt, dan is het nog echt geen burn-in. Dit krijg je nog wel weg. Even het spel NIET meer spelen en een paar nachten de schuifbalk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kashika schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:25:
Retentie van games valt niet onder garantie?! Alleen als het een logo van een zender is? Klinkt als bullshit...
Nederland 1 aan. Contrast op max. Twee weken Italië. Done.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 05-11-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Correct gebeld, daar had ik het toestel gekocht. Vertelde me dat de monteur langs zou komen van Pana en keek of het onder garantie zou vallen.

Debiel dat dit niet onder normaal gebruik valt.

Edit: Correct belde me terug en zei dat Pana de garantie claim had afgewezen. Omdat games niet onder hun garantie vallen. Alleen inbranding van TV logo's.
Ik mocht wel een foto maken en samen met mijn bon mailen naar Pana zodat ze het kunnen keuren.

[ Voor 39% gewijzigd door Kashika op 05-11-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kashika schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:42:
Omdat games niet onder hun garantie vallen. Alleen inbranding van TV logo's.
Staat dat specifiek zo in de voorwaarden dan? Zou daar wel een quote van willen zien eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:02:
[...]

Staat dat specifiek zo in de voorwaarden dan? Zou daar wel een quote van willen zien eigenlijk :)
Nergens voorwaarden gelezen. Dit is mij aan de telefoon verteld. En de technische dienst van Correct kreeg hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kashika schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:09:
Nergens voorwaarden gelezen. Dit is mij aan de telefoon verteld. En de technische dienst van Correct kreeg hetzelfde verhaal.
Da's natuurlijk wel fijn (voor hen) maar zegt niet zoveel. Denk niet dat ze hiermee zomaar weg komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:10:
[...]

Da's natuurlijk wel fijn (voor hen) maar zegt niet zoveel. Denk niet dat ze hiermee zomaar weg komen hoor.
Wat kan je er tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Niets. Een paar nachten de schuifbalk draaien en hopen dat het vervaagt/verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:07:
[...]

Zat gisteren filmpje te kijken en begreep niet waarom ik mij zo irriteerde aan het brakke beeld. Een snelle blik in de instellingen leerde mij dat IFC uit stond :o Meteen weer op Maximaal. Bliss. Heerlijk verder gekeken :)
IFC op max is niet mijn definitie van Bliss :-(
Maar goed, ieder zen ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:48:
[...]

Maar goed, ieder zen ding natuurlijk.
IFC op max haalt wel veel bewegingsonscherpte weg. maar ik word wagenziek van ifc op max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

In navolging van dit:
FreakNL in "[Plasma] Panasonic - Alle series"

en dit:
FreakNL in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

Mijn ouders hebben uiteindelijk een 55ST50 gekocht en hadden achteraf (paar maanden later) "spijt", 65" mistaat daar echt niet. Maarja, om dan meteen weer te gaan leuren op marktplaats met een paar maanden oude plasma omdat daarna een nieuwe te kopen is ook zo wat...

Nu wilde ik dus eigenlijk wel een nieuwe (of nieuwere), dus had het nog eens aangekaart bij mijn pa.. Enfin, lang verhaal kort, vandaag wordt daar een 65st60 bezorgd en ik kan de 55st50 overnemen voor een mooie tweedehands prijs. Van de week ff gechecked, ze hebben in ieder geval geen burnin ofzo.. Dus prima voor mij. :)

Nu de vraag, hoe ga ik in 's hemelsnaam die 55st50 bij mij krijgen? Hij past namelijk wel in mijn auto, maar niet geheel rechtopstaand. Ik kan hem wel half neerleggen als ik de achterbank klap. Zeg maar met de ene kant leunend op de de voorstoelen en met de andere kant geklemmed tegen de kofferbakstijl... Dan ligt hij dus niet helemaal horizontaal, maar meer in een hoek van 45 graden.. Geen idee of dit beter is? Of dat hij echt perse rechtop moet staan?

Uiteraard moet ik hem wel vastzetten als ik hem op de voorstoelen laat leunen.. Zodat hij er niet "afvalt".. En een hele hoop dekens/bubbelplastic/etc in de achterbak, zodat hij in ieder geval geen kant op kan..

(wordt overigens in de doos van de nieuwe TV vervoerd, evt opgevuld met allerlei zooi om de kleinere grootte te compenseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:48:
Schok schok schok schok schok film kijken ook niet. Fijn als een auto in één seconde van links naar rechts rijdt en elke keer 5 cm. overslaat. Werkelijk bagger dat 24fps. Zonder IFC is het Ben Hur style kijken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:46:
[...]

Schok schok schok schok schok film kijken ook niet. Fijn als een auto in één seconde van links naar rechts rijdt en elke keer 5 cm. overslaat. Werkelijk bagger dat 24fps. Zonder IFC is het Ben Hur style kijken imho.
De filmmaker heeft het in ieder geval niet zo gemaakt om IFC op max te zetten. Dat ziet gewoon totaal fake uit IMO.
maar zoals ik al zei : ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:50:
De filmmaker heeft het in ieder geval niet zo gemaakt om IFC op max te zetten. Dat ziet gewoon totaal fake uit IMO.
De filmmaker kán niet anders. Als ze een keuze zouden hebben uit 24, 48 of 96fps denk jij dat ze 24 kiezen?
Don't think so. Het is gewoon een niet-te-omzeilen issue van zoveel jaar geleden. Puur en puur bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

24 is niet ideaal nee, kijk naar The Hobbit bijvoorbeeld. Stukken beter in 48fps.
Maar echt... IFC op max is totaal niet naar te kijken. Dan heb ik liever 24fps any time of the day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:59:
Maar echt... IFC op max is totaal niet naar te kijken. Dan heb ik liever 24fps any time of the day.
Dan zullen alle reguliere tv-uitzendingen ook wel een hel zijn. Jammer dat er geen 50/60>24Hz optie in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:01:
[...]

Dan zullen alle reguliere tv-uitzendingen ook wel een hel zijn. Jammer dat er geen 50/60>24Hz optie in zit.
Ik kan mijn bluray zetten op 60fps ipv 24fps. Maar dat is ook niet te kijken, dan schokt het beeld bij panning shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bij mij komt er ook echt geen IFC aan. Maakt het beeld ontzettend nep (in mijn beleving) en zorgt voor artifacts.

Wel jammer, want de 24fps beelden zijn met pans ook vaak erg onrustig, maar verder weinig aan te doen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:23:
Ik kan mijn bluray zetten op 60fps ipv 24fps. Maar dat is ook niet te kijken, dan schokt het beeld bij panning shots.
Het beeld schokt met 24p-content altijd bij panning. Op 60Hz is dat vaak minder. Met IFC op maximaal is dat het minst. Kijk even Casino Royale op 1:11:13 uur. Je kan mij niet vertellen dat 24p zo fijn is daarna.
StealthyPeanut schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:50:
Bij mij komt er ook echt geen IFC aan. Maakt het beeld ontzettend nep (in mijn beleving) en zorgt voor artifacts.
Kijken naar een filmstandaard die in 1926 is bedacht (met de toenmalige extreem brakke technieken) vind ik ook nep. Vrijwel elke regisseur zal 24p meteen skippen als daar een mogelijkheid toe was. Er past veel en veel te weinig beeldinformatie in 24 beelden per seconde. Je hebt altijd motion judder, tenzij de pan heel toevallig (uiteraard vaak niet toevallig) in een range ligt die op 24p nog enigszins te verkroppen is.

[ Voor 41% gewijzigd door Brad Pitt op 05-11-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:51:
[...]

Het beeld schokt met 24p-content altijd bij panning.
Nee dat is niet waar.
Ik vind het net feller schokken als ik een Bluray handmatig naar 60Hz omzet. Dan schokt het beeld pas bij panning. Ok, het beeld is soms wazig bij panning in 24hz, maar IK vind het niet schokken - EDITED om het forum terug leerzaam te maken, dank aan heer Pitt voor zijn uitzonderlijke bijdrage in deze materie !!!!
Op mijn marantz bijvoorbeeld had ik ook schokken als ik media files ging afspelen. Wat bleek na lang onderzoek : marantz zet die files automatisch om van 24hz naar 60hz. Vandaar dus de schokken ! Ik had toen ook kunnen zeggen : 24p is crap want dat schokt !

[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 05-11-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:55:
Nee dat is niet waar.
Ok, het beeld is soms wazig bij panning in 24hz, maar schokken doet het niet. En als het dat bij jou doet zou ik toch ook eens je settings checken.
Hahaha, you're kidding right? Onscherpte is totaal geen issue. Schokken wel. Het schokt altijd, vanwege te weinig beelden per seconde. Heeft werkelijk niets met settings te maken.
Op mijn marantz bijvoorbeeld had ik ook schokken als ik media files ging afspelen. Wat bleek na lang onderzoek : marantz zet die files automatisch om van 24hz naar 60hz. Vandaar dus de schokken ! Ik had toen ook kunnen zeggen : 24p is crap want dat schokt !
No shit Sherlock. Dat gaat toch over iets heel anders. Brakke speler dan, als 'ie dat automatisch omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:58:
[...]

Hahaha, you're kidding right? Onscherpte is totaal geen issue. Schokken wel. Het schokt altijd, vanwege te weinig beelden per seconde. Heeft werkelijk niets met settings te maken.

No shit Sherlock. Dat gaat toch over iets heel anders. Brakke speler dan, als 'ie dat automatisch omzet.
Dan kijk jij toch mooi met IFC op max Sherlock. Heb je een lekker fake opera effect dat totaal nergens op slaat.
Jij heel gelukkig blijkbaar, maar voor mij liever niet, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:00:
Dan kijk jij toch mooi met IFC op max Sherlock. Heb je een lekker fake opera effect dat totaal nergens op slaat.
Speciaal deze tv voor gekocht zelfs, baalde enorm dat de Kuro dat niet had. Jaren aan geïrriteerd. Daar op was de motion ook zo "puur" en zoals het hoorde. Klopte wel. Schok schok schok 1926 onzin.
Jij heel gelukkig blijkbaar, maar voor mij liever niet, dank je.
Dat mag uiteraard, alleen jammer dat je dan ook niet kan kijken naar Ned1, 2, 3, RTL, SBS, Veronica, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta op het punt om de TX-P50GT60E te kopen via PlatteTVDiscounter, krijg daar een zeer nette prijs. Moet ik nog ergens op letten kwa buitenlands toestellen enzo? Of is dit redelijk veilig om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:03:

[...]

Dat mag uiteraard, alleen jammer dat je dan ook niet kan kijken naar Ned1, 2, 3, RTL, SBS, Veronica, etc.
Die laatste 3 kan ik niet eens ontvangen gelukkig ;)
En heb geen probleem met TV kijken hoor, maar toch bedankt voor je bezorgdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Blijft erg persoonlijk denk ik.

Ik kijk liever naar een 100% "vloeiende" 24fps (met de daarbij horende motion judder) als naar een gefakete IFS framerate. Ik kan zelfs erg genieten van een 100% goed lopende 24p weergave, ik heb hiervoor heel lang gezocht naar een goed werkende HTPC configuratie wat uiteindelijk wel gelukt is.

Ik vind 50p ook realistischer laat dat duidelijk zijn (zoals mijn videofilmpjes).
Maar die lopen ALTIJD PERFECT vloeiend.
Dat kan je van IFC echter nooit zeggen. Hier krijg je altijd (kleine) haperingen. IFC kan nou eenmaal nooit een perfect vloeiend geheel maken van een 24p bron.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:08:
Blijft erg persoonlijk denk ik.

Ik kijk liever naar een 100% "vloeiende" 24fps (met de daarbij horende motion judder) als naar een gefakete IFS framerate. Ik kan zelfs erg genieten van een 100% goed lopende 24p weergave, ik heb hiervoor heel lang gezocht naar een goed werkende HTPC configuratie wat uiteindelijk wel gelukt is.

Ik vind 50p ook realistischer laat dat duidelijk zijn (zoals mijn videofilmpjes).
Maar die lopen ALTIJD PERFECT vloeiend.
Dat kan je van IFC echter nooit zeggen. Hier krijg je altijd (kleine) haperingen. IFC kan nou eenmaal nooit een perfect vloeiend geheel maken van een 24p bron.
Voila, kon het niet mooier zeggen.
is dus ook PERFECT mijn gevoel hierover.
Is ook de reden dat ik naast mijn marantz ook nog de DUNE heb gekocht. Gewoon vloeiend 24p _/-\o_
Bedankt voor je verwoordingen ;)
Begrijp ook echt niet hoe je uberhaupt kan genieten van IFC op max. voegt gewoon crap toe die er niet is en dat zie je gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:15:
Begrijp ook echt niet hoe je uberhaupt kan genieten van IFC op max. voegt gewoon crap toe die er niet is en dat zie je gewoon.
Oh vrijwel iedereen die hier komt kijken verafschuwd het ook hoor, of wordt zelfs misselijk. Maar goed, L.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:04:
Sta op het punt om de TX-P50GT60E te kopen via PlatteTVDiscounter, krijg daar een zeer nette prijs. Moet ik nog ergens op letten kwa buitenlands toestellen enzo? Of is dit redelijk veilig om te doen?
Denk dat het wel redelijk veilig is. Wel zou ik je willen aanraden om ook nog een mail naar Foka en Plasmadiscounter te doen. Die shops staat iets hoger aangeschreven, en ook daar kun je af en toe nog weleens iets aan de prijs doen als je maar overtuigend genoeg overkomt ;-)

Iemand nog een tip over mijn plasma-vervoer-vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
FreakNL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:23:
[...]

Denk dat het wel redelijk veilig is. Wel zou ik je willen aanraden om ook nog een mail naar Foka en Plasmadiscounter te doen. Die shops staat iets hoger aangeschreven, en ook daar kun je af en toe nog weleens iets aan de prijs doen als je maar overtuigend genoeg overkomt ;-)
...
Ik heb de 50st60 bij Foka gekocht, zat kassa korting op: in de webshop 1199 en in de winkel 999,-
misschien wel een telefoontje waard!

over het vervoer: volgens mij gaat het om de (dunne) glasplaat bij plasma tv's. als de tv plat ligt zal hij hol staan en een drempel kan dan al funest zijn. ik zou zeggen dat als je hem onder 45° vervoert dat het minder snel zal gebeuren. Anders me ov? :) met zn 2e gaat dat prima

[ Voor 20% gewijzigd door Megalomania op 05-11-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het scherm goed inwikkelen met dekens, vervolgens de doos ook goed inwikkelen en dan maar heel voorzichtig rijden (zou drempels even mijden :)).

Desnoods laat je iemand anders rijden en kruip je zelf ook achterin om het scherm vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
FreakNL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:23:
[...]

Iemand nog een tip over mijn plasma-vervoer-vraag? :)
De reden dat er in de handleiding/ doos staat ie rechtop vervoerd moet worden is omdat het een glasplaat betreft. Als een glasplaat ligt kan er teveel druk op komen. Zoals je hem nu wil vervoeren zal niet zo'n probleem zijn, rustig rijden en niet als een idioot over een verkeersdrempel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
SanduTje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:32:
Het scherm goed inwikkelen met dekens, vervolgens de doos ook goed inwikkelen en dan maar heel voorzichtig rijden (zou drempels even mijden :)).

Desnoods laat je iemand anders rijden en kruip je zelf ook achterin om het scherm vast te houden.
hoe meer je hem inwikkelt, hoe platter hij komt te liggen waarschijnlijk... heeel rustig rijden lijkt mee vooral verstandig. Misschien iets van extra demping eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:15:
[...]

Voila, kon het niet mooier zeggen.
is dus ook PERFECT mijn gevoel hierover.
Is ook de reden dat ik naast mijn marantz ook nog de DUNE heb gekocht. Gewoon vloeiend 24p _/-\o_
Bedankt voor je verwoordingen ;)
Het is vloeiend 24p, maar de echte pans zijn gewoon om te janken. Op ELKE tv ZONDER hulpmiddelen aan en met 24p materiaal. Brad vindt het fijner om dit wat vloeiender te hebben en jullie niet..... what's the problem? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

StealthyPeanut schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:21:
[...]

Het is vloeiend 24p, maar de echte pans zijn gewoon om te janken. Op ELKE tv ZONDER hulpmiddelen aan en met 24p materiaal. Brad vindt het fijner om dit wat vloeiender te hebben en jullie niet..... what's the problem? 8)7
Geen probleem, ik zeg toch ook : ''als jij dat mooi vindt, prima toch.''
Dus inderdaad, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:04:
Het punt is dat ze een beetje liegen over voorraad en vervolgens niets laten horen na betaling. Bellen je niet terug terwijl ze dit beloven, super irritant. Vervolgens staat er onverwachts de DHL voor je deur. Rare tent wel goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:51:
Geen probleem, ik zeg toch ook : ''als jij dat mooi vindt, prima toch.''
Dus inderdaad, geen probleem :)
Het probleem is nonsens dingen als "Nee dat is niet waar. Ok, het beeld is soms wazig bij panning in 24hz, maar schokken doet het niet. En als het dat bij jou doet zou ik toch ook eens je settings checken." roepen. Dat is pure onzin. Als jij 24p mooi(er) vindt, helemaal top. Maar het schokt, als een malloot, en wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben het wel met Brad Pitt eens dat 24p een overgeromantiseerd artefact uit het verleden is. :o :)

Echter, IFC zet ik niet helemaal op max want dat vind ik ook niet prettig.
En IFC (op max is) natuurlijk niet gelijk aan bijv. uitzendingen op NL1.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 05-11-2013 18:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste bezitters, (st gt vt zt alle bouwjaren)

Ik overweeg al n poos de aankoop van een GT60, maar ik zag in de winkel toch wel duidelijk wat flikkering van het licht. Ongeacht het formaat of type.

Eerder heb ik gelezen dat sommige mensen er gevoelig zijn en anderen weer niet.

Maar ik ben wel onder de indruk vd beeldkwaliteit zelf (weergave van kleuren / bewegingen van het scherm).

Mijn vraag:

Wie heeft hier nog meer last van en went dit of krijg je er alleen maar hoofdpijn van op een gegeven moment?

En wat heb je gedaan om het enigszins te 'verhelpen' ?

Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:04:
[...]

Het probleem is nonsens dingen als "Nee dat is niet waar. Ok, het beeld is soms wazig bij panning in 24hz, maar schokken doet het niet. En als het dat bij jou doet zou ik toch ook eens je settings checken." roepen. Dat is pure onzin. Als jij 24p mooi(er) vindt, helemaal top. Maar het schokt, als een malloot, en wel altijd.
Er zijn in the matrix (1 of 2, volgens mij 2) een paar mooie panning shots. Super wazig, phosphor lag (after image) en schokken. Zeg je ifc op max, super scherp en die dingen niet meer.

Het hangt een beetje van de film of of ik het aanzet. Veel snelle panning. dan staat het aan. Veel rustige beelden, dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk ook nooit naar 24p met icf uit, ziet er gewoon niet uit en komt door de camera`s van 100 jaar geleden, daar zat geen motor in maar zat een slinger aan om de film met de hand te draaien , waarom er in al die jaren nooit een verbetering is geweest is mij een raadsel (misschien hetzelfde waarom de t-ford 1 op 10 liep en een nieuwe auto nog steeds), zal wel met rechten en commercie te maken hebben.
Icf op max stoort mij in de subs net te erg, behalve op 3d, dus zet ik hem altijd op mid, dacht dat ie dan naar 72hz schakelde. Beste van 2 werelden, weinig artifacts en mooie smooth pans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:43:
Super wazig, phosphor lag (after image) en schokken. Zeg je ifc op max, super scherp en die dingen niet meer.
Dan is een Panasonic plasma imho gewoon een brakke tv en/of met brakke techniek. Hoe kan een 24p beeld nu opeens onscherp worden. De tv hoeft maar 24 beelden weer te geven. IFC bedenkt wat tussenbeelden. Dus er worden scherpe beelden gegenereerd uit blurry slides. Geniaal systeem dan dus eigenlijk.
Het hangt een beetje van de film of of ik het aanzet. Veel snelle panning. dan staat het aan. Veel rustige beelden, dan uit.
Aangezien je/ik dat van tevoren niet weet zit je dus te switchen en weer te rewinden of zo? Ik snap dat niet. Is IFC brak? Prima, zet het uit. Is het een voor jou werkend systeem? Mooi, lekker aan laten. Beiden zijn niet perfect. Zonder IFC heb je echter met élke mogelijke film geschok. Inherent aan te weinig frames per seconde.

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 05-11-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:11:
[...]

Dan is een Panasonic plasma imho gewoon een brakke tv en/of met brakke techniek. Hoe kan een 24p beeld nu opeens onscherp worden. De tv hoeft maar 24 beelden weer te geven. IFC bedenkt wat tussenbeelden. Dus er worden scherpe beelden gegenereerd uit blurry slides. Geniaal systeem dan dus eigenlijk.

Dat ervaar ik niet zo, speel BR content via mijn acryan en ik vindt de 24p weergave met ifc absoluut niet storend, sterker nog content is haarscherp! wel lees ik veel dat het ook aan de DVD/BR speler kan liggen en of instellingen en of brakke hdmi-kabel.

[...]

Aangezien je/ik dat van tevoren niet weet zit je dus te switchen en weer te rewinden of zo? Ik snap dat niet. Is IFC brak? Prima, zet het uit. Is het een voor jou werkend systeem? Mooi, lekker aan laten. Beiden zijn niet perfect. Zonder IFC heb je echter met élke mogelijke film geschok. Inherent aan te weinig frames per seconde.
Precies, ik vindt het zowiezo ook beter met IFC, vliegbeelden in Avatar zijn zonder niet om aan te zien, en ik heb met die instelling ook geen last motion judder die anderen weer wel ervaren. ( 50GT50 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:11:
[...]

[...]

a) het is vrij typische motion blur. Probeer zelf maar eens. Het is de scene waarin neo met agent smith en nog 100x vecht. Daar zit een pan die heel veel last van motion blur heeft.
b) nee, ik zit niet te rewindne, maar als het een paar keer voor is gekomen dan wil ik het weleens aanzetten voor de rest van de film.
IFC is niet heel brak, het is anders. Geen IFC is ook brak. Beide zijn niet perfect.

Maar ik heb ook weleens gekeken met welke scenes het beter is (die matrix scene heb ik een keer of 30 gekeken om de verschillen goed in kaart te brengen). Maar normaal kijk ik echt gewoon normaal film. Alleen als ik me een par keer stoor aan de schokkerige pans dan wil ik het weleens aanzetten voor de rest van de film.

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 05-11-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Weet iemand of ik met HDMI ARC ook het geluid wat binnenkomt op de andere HDMI ingangen uit kan sturen ??
Pagina: 1 ... 7 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.