Acties:
  • 0 Henk 'm!
cky schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:50:
[...]

ook geen extern kastje, gewoon direct aan de kabel. Dan toch de tv?

iets anders;
iemand die al skype gebruikt heeft?
Ja, als hij het zo blijft vergeten dan vermoed ik wel de TV ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Goed bezig!

nieuws: NPO bang voor schadeclaims door inbranden schermlogo's

Scheelt weer wat ingebrande schermen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Spuit 11 is weer present! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Of jij hebt gewoon wél een leven en zit niet 23.5 uur per dag op fora, dat kan natuurlijk ook ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb het nieuwe scherm ontvangen. De THX Cinema stand blijkt bij deze nóg een stapje roder te zijn :X Werkelijk geen gezicht. Die huidstinten... de gruwel... de horror... bah bah bah!

Één zwakke subpixel aangetroffen. Twee verticale lijnen. Here we go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:52:
Zo ik heb het nieuwe scherm ontvangen. De THX Cinema stand blijkt bij deze nóg een stapje roder te zijn :X Werkelijk geen gezicht. Die huidstinten... de gruwel... de horror... bah bah bah!
Tja, een goede kalibratie doet daar wonderen tegen. Ook zou ik dit zeker nog afwachten, want in het begin is de vt60 rete instabiel en drift behoorlijk
Één zwakke subpixel aangetroffen. Twee verticale lijnen. Here we go ;)
Dit kan een probleem zijn?
Zie je die zwakke subpixel vanaf kijkafstand? En hoe zien die twee verticale lijnen eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh, geen probleem. Banden zijn enkel (nauwelijks) in het bewegend volledig wit te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand de TX-P60ZT60E gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:57:
Al iemand de TX-P60ZT60E gekocht?
Vriend van mij. Vind het een érg mooie tv, was onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor reactie Bratt. Heb nu ongeveer een jaar de 55VT50 en vraag mij af of de 60ZT60E beter is. Las een recensie en daar werd hij zelfs beter gevonden als OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:11:
Dank voor reactie Bratt. Heb nu ongeveer een jaar de 55VT50 en vraag mij af of de 60ZT60E beter is. Las een recensie en daar werd hij zelfs beter gevonden als OLED.
De vt60 is al beter dan de vt50, behoorlijk zelfs. Uniformiteit is beter en het contrast is schrikbarend beter (donkerder en helderder).

Beter dan OLED geloof ik niet zo. Contrast van OLED is beter. Enige nadeel van OLED is sample and hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus voor een budget van € 4000 zou jij een OLED nemen? Zoja LG of Sansung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:52:
Dus voor een budget van € 4000 zou jij een OLED nemen? Zoja LG of Sansung.
ZT60 heb je nu wel voor 2500-3000.

Als ze niet curved zouden zijn, ja dan misschien wel een OLED. Maar ik zou sowieso nog een jaar of 2 wachten met OLED. totdat de techniek zich bewezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Curved heeft absoluut niet mijn voorkeur, zeker omdat ik hem zoals nu aan de muur wil hangen.
Waar heb jij hem overigens gezien voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:47
Zou maar goed nadenken of je hem wel bij Qplaza wil bestellen , zeer slechte ervaring mee , als je het al doet dan onder rembours , kan je hem direct terug sturen , bij mij was de doos zeer ernstig beschadigd en het was geen Nederlands model .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ramrodwillem schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:43:
Zou maar goed nadenken of je hem wel bij Qplaza wil bestellen , zeer slechte ervaring mee , als je het al doet dan onder rembours , kan je hem direct terug sturen , bij mij was de doos zeer ernstig beschadigd en het was geen Nederlands model .
Ja, ik heb er ook slechte ervaringen mee, maar weinig keuze.

Ik heb ook onder rembours gedaan daar.

Ze zijn ook zojuist veroordeeld door de rechter:

http://blog.iusmentis.com...ding-koop-smarttelevisie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stof tot nadenken. Heb nu 55 inch en denk dat 60 nog net kan, maar 65.....
Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Ha! Ik bestel vrijdag een Panasonic TX-P50GT60, blijken ze hun voorraad niet goed te hebben weergegeven op de site en krijg ik een VT60 aangeboden voor dezelfde prijs. Het zou gaan om een waarvan de doos alleen open is geweest. Ik ben benieuwd...ik ga meteen in het system menu checken hoeveel branduren ie heeft. Als het een demo is, krijgen ze 'm weer terug.

En nu maar wachten op maandag...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, als ie gewoon onbeschadigd en goed is met 100 of zelfs meer branduren dan zou ik het wel weten hoor, dan houd ik de VT. ;) De garantie is toch hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 19-07-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:07:
Ach, als ie gewoon onbeschadigd en goed is met 100 of zelfs meer branduren dan zou ik het wel weten hoor, dan houd ik de VT. ;) De garantie is toch hetzelfde.
Ik denk ook niet dat je veel betere krijgt atm...Dit is echt allemaal restvoorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cap schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:07:
Als het een beetje binnen de perken blijft zal ik er denk ik ook niet een heel grote halszaak van maken. Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk... :+ Als ze zeggen dat ie alleen maar open is geweest om te laten zien, is dat wat anders dan een demotv die een paar maanden heeft staan draaien bij wijze van spreken.

Maar goed, ik loop vooruit...eerst maar eens dat ding in huis hebben. Burnin dvd ligt al klaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mphilipp schreef op zondag 20 juli 2014 @ 01:45:
[...]
Burnin dvd ligt al klaar.
Aaaaaand here we go again :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brad Pitt schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:10:
[...]
Aaaaaand here we go again :P
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 16:46
Yep :) jammer dat de voorraad zo'n beetje weg is anders was na het WK en de Tour een ideaal moment om Ecare aan huis te hebben voor een nieuw scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cap schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:42:
Als je hem wilt laten inbranden kun je gewoon NED1 opzetten, werkt perfect! ;)
Nee, CNN met die ticker is veel leuker...

But seriously, of het nu aan het inspelen of hoe je het dan ook noemt (met zo'n dvd die full screen kleuren cycled) of aan de ISF calibratie, maar mijn huidige plasma (Pana TH-42PY70 bijna 7 jaar oud) is eigenlijk nog steeds top. Ik denk dat als ik morgen die VT60 er naast zet, ik me een hoedje schrik, maar als je kijkt hoe mooi het beeld nog steeds is, ben ik dik tevreden. Eigenlijk koop ik nu alleen een nieuwe omdat het de laatste kans is. Die OLED of wat er straks dan ook komt zijn mij nog te duur en ik weet niet hoe lang dat nog duurt.
Ik heb gisteren even een paar van die patronen voorbij laten gaan en voor zover ik met mijn oude ogen kan zien, zijn alle kleuren nog steeds uniform en goed. Geen ingebrande logo's (ik kijk ook niet heel veel TV) dus of het nou aan de kwaliteit van die oude Pana ligt of aan hoe ik ermee omgegaan ben... Dus ik neem het zekere voor het onzekere en behandel 'm hetzelfde.

Ik vraag me alleen af of het met die VT60 ook nodig is om 'm ISF te laten calibreren, of dat ik wat settings opsnor en die probeer. Voor het oog zal het er altijd wel goed uitzien, maar een calibratie is absoluut natuurlijk. Die meneer die mijn ouder Pana kwam calibreren zei dat het nauwelijks nodig was, iets dat ik in de reviews toen ook al eens gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien je ter direct vergelijk een gekalibreerde Y70 hebt waar je zeer tevreden over bent weet je het snel of je het nodig vindt om te laten kalibreren: gewoon de 2 tv's naast elkaar aan zetten en bekende beelden en vooral ook testschermen de revue laten passeren. Kan zijn dat de kalibratie van je Y70 wel wat verlopen is, maar als je tevreden bent over het beeld mag dat de pret niet drukken.

Of kalibreren nodig is hangt erg af van hoe kritisch je bent (sommigen zien ook nooit retentie, om maar een voorbeeld te noemen, laat staan tomaat- of hulkhoofden) en natuurlijk het exemplaar. Want per exemplaar kan het nogal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 06:49
Heeft iemand een idee wat de nieuwe firmware voor de st60 verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 09:00
Op de site van Panasonic staat lipsync, op de TV zelf stond iets anders.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cap schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:11:
Aangezien je ter direct vergelijk een gekalibreerde Y70 hebt waar je zeer tevreden over bent weet je het snel of je het nodig vindt om te laten kalibreren: gewoon de 2 tv's naast elkaar aan zetten en bekende beelden en vooral ook testschermen de revue laten passeren.
Ik mag hopen dat de VT60 sowieso al een mooier beeld geeft... ;) Na bijna 7 jaar zal ie best wel een beetje verlopen zijn en ook het panel een beetje 'gesleten' of hoe je zoiets ook noemt. Even terug heb ik al een keer aan de helderheid gedraaid omdat ie toch wat te donker leek.

Ik ben heel erg beniewd hoe die VT60 is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Burnin discs/beelden zijn futile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kunnen we geen topicwarning ofzo zetten boven de Quick Reply box?

Elke 3 dagen precies dezelfde discussie krijgen is best vermoeiend....En ook nu voel je weer dat hij eraan zit te komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn VT50 is door ecare een jaartje geleden vervangen door een VT60 vanwege het 'inbranden' van logo's. Met de VT60 had ik de eerste 9 maanden natuurlijk last van retentie, maar alles verdween vrij snel of in ieder geval na een aantal uur. Ik dacht dan ook dat de VT60 beter met retentie omging. Helaas is dat inmiddels anders. In de linker en rechter bovenhoek inmiddels flink wat 'donkere' vlekken waar diverse logo's in te herkennen zijn. Dagje schijfbalken lost niets op en dit terwijl ik zeer weinig TV kijk, regelmatig van beeldformaat wissel en de schijfbalk aanzet. Toch jammer dat dit het enige onderdeel van plasma is dat zich in negatieve zin heeft ontwikkeld. Mijn oude TH-42pa50 had echt nergens last van. Na 6 jaar was er nog steeds niets van inbranden te zien.

Zou het kunnen dat een kalibratie de gevoeligheid voor inbranden heeft vergroot?

Nu de taak om me er overheen te zetten en me er niet aan te storen. Een andere TV is momenteel geen optie gezien de beeldkwaliteit van de VT60. Over 4 jaar maar eens kijken naar een oled. Jammer dat de gemiddelde consument de dienst uitmaakt en 4k het voor nu gewonnen heeft van oled. Onzin ten koste van contrast, zwartwaarden en kleurechtheid... Vreemd, maar het zal de prijsontwikkeling van oled niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

StealthyPeanut schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:56:
Kunnen we geen topicwarning ofzo zetten boven de Quick Reply box?
Wat wil je in de TW hebben?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
FeaR schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:09:
[...]

Wat wil je in de TW hebben?
Wellicht iets over het verouderen van het paneel cq nut van burn-in DVD voor het paneel?

Het valt me op dat elke week deze oneindige discussie voorbij komt. Elke keer worden dezelfde argumenten aangedragen en komt er dezelfde conclusie uit; Het heeft technisch gezien weinig nut, maar sommige mensen doen het wel omdat ze zich er goed bij voelen.

Maakt mij verder niet uit, maar ik merk dat ik met minder zin dit topic open omdat het heel erg vaak over dit zelfde onderwerp gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ga geen discussie voeren, don't worry... ;)

De buit is inmiddels binnen. Teller geeft aan dat ie 20 uur heeft gedraaid. Niet echt om je druk over te maken denk ik. De boel is niet beschadigd zo te zien. Nog even wachten op de muurbeugel en dan kunnen we volop genieten van het nieuwe speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Heb net de 65vt60 binnen, met mooie korting door 'verpackungsschaden' via http://comtech.de (momenteel hebben ze er geen op de site staan). Wat een beest van een tv zeg. Heb hem nog niet gekalibreerd maar THX Cinema komt aardig in de buurt. Vooralsnog geen last van retentie, fingers crossed dat dat zo blijft.

Kan er nog niet over uit hoe levensecht sommige beelden zijn (en hoe weerzinwekkend slecht bronmateriaal er uit ziet). Heel blij om weer een plasma te hebben, op de valreep :)

Scherm is minder reflectief dan mijn LG LED en bij indirect daglicht zeer tolereerbaar, veel beter dan bv een GT30 in dat opzicht.

Wat opvalt is dat lichte beelden nog altijd flink in brightness worden teruggeschroefd. Enige minpunt van dit paneel tot nu toe.

[ Voor 9% gewijzigd door srekaewt op 21-07-2014 18:04 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
mphilipp schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:23:
Ik ga geen discussie voeren, don't worry... ;)

De buit is inmiddels binnen. Teller geeft aan dat ie 20 uur heeft gedraaid. Niet echt om je druk over te maken denk ik. De boel is niet beschadigd zo te zien. Nog even wachten op de muurbeugel en dan kunnen we volop genieten van het nieuwe speelgoed.
Heb j 'm via plattetvdiscounter gekocht? Ik had daar ook een 50GT60 in bestelling die niet meer leverbaar bleek te zijn. Wel mooi dat ze nog een VT hadden staan.

[ Voor 3% gewijzigd door srekaewt op 21-07-2014 18:08 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

srekaewt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:06:
[...]
Heb j 'm via plattetvdiscounter gekocht?
plattetv zonder discounter.

Helaas is ie sinds vorige week ook al niet meer leverbaar via Bol. Da's nl mijn werkgever en dan had ik nog een klein beetje korting gehad ook. Maar goed, nu heb ik een VT ipv een GT, dus da's beter dan korting toch? Elk nadeel heeft zijn voordeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
mphilipp schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:16:
[...]

plattetv zonder discounter.

Helaas is ie sinds vorige week ook al niet meer leverbaar via Bol. Da's nl mijn werkgever en dan had ik nog een klein beetje korting gehad ook. Maar goed, nu heb ik een VT ipv een GT, dus da's beter dan korting toch? Elk nadeel heeft zijn voordeel :+
Ja, is het beste wat je kon krijgen in de serie, dus dat geeft gemoedsrust. Belangrijkste is dat je geen lemon hebt nu. Weinig opties meer om er nog een te vinden. Hoe bevalt ie tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Uiteraard de nodige demo's gedraaid, onder andere een Pioneer Kuro filmpje en het zwart is idd indrukwekkend. Alleen - en misschien moet dat wennen - heb ik met bv gewone tvbeelden dat het hier en daar wat tè donker lijkt. Iets te contrastrijk. Maar ik heb nog helemaal niets aan instellingen gedaan. Misschien een paar tikkies meer of minder contrast/helderheid ofzo en dan is het misschien wel goed.

Heel even de 3D brilletjes geprobeerd maar dat is 3x niks. Ik ben toch al geen 3D liefhebber en zo'n ding over mijn eigen bril heen is niet ideaal. Ze gaan de la in. Misschien probeer ik het nog een keer, maar ik mis er niets aan denk ik. Ik ben misschien een plat figuur :+

Overall: prachtig! Mooi scherm, en zeer zeker een upgrade. Nu zie ik idd dat mijn oude scherm een klein beetje fletser geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
mphilipp schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:25:

Overall: prachtig! Mooi scherm, en zeer zeker een upgrade. Nu zie ik idd dat mijn oude scherm een klein beetje fletser geworden is.
Ja, een weg terug is er niet meer hè. 3d vind ik beter dan passive vanwege hogere resolutie - duidelijk verschil. Attenborough's natuurdocu's zijn zeer de moeite waard in 3d, maar daar moet je van houden. En die brilletjes zijn niet comfie nee.

Contrast is redelijk optimaal hier bij het vallen van de avond en licht uit, ook bij SD - THX cinema mode. Je moet overigens alle bronnen apart op de juiste preset zetten - mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu aardig wat potjes Mario Kart 8 er op zitten (Custom, Contrast 30, Scherpte 15, Panel Mid) en de retentie valt bij deze VT60 een heel pak mee. Vooral geen úren achter elkaar dezelfde statische troep de eerste 200 uur in het scherm laten branden, want dan blijft het er geheid weken lang in staan ;) ...en moet je net als Adlermann tientallen uren de witte schuifbalk laten draaien :P ..so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:18:
Ik heb nu aardig wat potjes Mario Kart 8 er op zitten (Custom, Contrast 30, Scherpte 15, Panel Mid) en de retentie valt bij deze VT60 een heel pak mee. Vooral geen úren achter elkaar dezelfde statische troep de eerste 200 uur in het scherm laten branden, want dan blijft het er geheid weken lang in staan ;) ...en moet je net als Adlermann tientallen uren de witte schuifbalk laten draaien :P ..so far so good.
contrast op 30 is toch onkijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welnee, gaat prima. Goed verduisterd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:29:
Welnee, gaat prima. Goed verduisterd ;)
Leef in een mancave maar op 30 kijken is echt no-go, geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

srekaewt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:50:
[...]
Contrast is redelijk optimaal hier bij het vallen van de avond en licht uit, ook bij SD - THX cinema mode. Je moet overigens alle bronnen apart op de juiste preset zetten - mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Ik heb nu met wat van die testpatronen helderheid, contrast, kleur en tint afgesteld. Scheelt al een stuk. Het ziet er een stuk beter uit, met behoud van het mega-zwart.
Ik heb 'm op THX Cinema voor donkere kamer staan. Als het nog licht is en ik kijk tv dan laat ik van die plisédingetjes zakken voor het raam dat pal tegenover het scherm staat. Als het erg licht is bij het raam ernaast ook. Maar meestal kijk ik in de avonduren films enzo. Dus die overdag/heldere kamer setting ga ik niet gebruiken.

Ik heb maar één bron: mijn XBMC apparaatje. Daar komt ook TV (via TVHeadend) uit. Makkelijk zat dus. Eigenlijk heb ik al die ellende van tuners en apps helemaal niet nodig, maar ja...bij een scherm uit die categorie krijg je die shizzle er bij. Het kan me allemaal niet bekoren. En XBMC heeft zo'n beetje dezelfde apps. Niets voor mij die nieuwlichterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
srekaewt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:06:
[...]

Heb j 'm via plattetvdiscounter gekocht? Ik had daar ook een 50GT60 in bestelling die niet meer leverbaar bleek te zijn. Wel mooi dat ze nog een VT hadden staan.
Ik had vorige week donderdag een 50GT60 besteld bij Plattetv.nl. Er was toen volgens de website nog voldoende voorraad. Vandaag betaald, en vanmiddag een melding dat hij niet meer leverbaar was.

Aanbod gehad voor vervanging door een 50ST60 voor E899,- die 1x uit de doos is geweest. Vond het niet echt een goed aanbod, dus krijg er nu een mooi Vogel's 325 muurbeugel bij voor E150,- i.p.v. E209,- :P

Wel benieuwd of die input lag duidelijk merkbaar is bij gebruik van een mediaspeler. De lip sync zou verholpen moeten zijn door nieuwe firmware.

Nu nog even kijken waar ik de Logitech Z5500 op ga aansluiten. Heb begrepen dat de tv geen DTS (en andere) signalen doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:50:
[...]
Leef in een mancave maar op 30 kijken is echt no-go, geen gezicht.
Momenteel enkel voor games. Films (16:9 only) op stand Cinema met het rood behoorlijk teruggedraaid ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
mphilipp schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:55:
[...]

Ik heb nu met wat van die testpatronen helderheid, contrast, kleur en tint afgesteld. Scheelt al een stuk. Het ziet er een stuk beter uit, met behoud van het mega-zwart.
Ik heb 'm op THX Cinema voor donkere kamer staan. Als het nog licht is en ik kijk tv dan laat ik van die plisédingetjes zakken voor het raam dat pal tegenover het scherm staat. Als het erg licht is bij het raam ernaast ook. Maar meestal kijk ik in de avonduren films enzo. Dus die overdag/heldere kamer setting ga ik niet gebruiken.

Ik heb maar één bron: mijn XBMC apparaatje. Daar komt ook TV (via TVHeadend) uit. Makkelijk zat dus. Eigenlijk heb ik al die ellende van tuners en apps helemaal niet nodig, maar ja...bij een scherm uit die categorie krijg je die shizzle er bij. Het kan me allemaal niet bekoren. En XBMC heeft zo'n beetje dezelfde apps. Niets voor mij die nieuwlichterij :+
Ja, ik kan er ook weinig mee. En dat touch-remote geval is ook nogal useless. Draai zelf een plex-nucje, en internet video via appletv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:18:
Dat was ook mijn eerste indruk. Weinig last van retentie gedurende de eerste uren. Inmiddels ben ik een jaar onderweg en is ook op de VT60 retentie een feit. Dit terwijl ik de eerste uren zeker, maar ook daarna zeer voorzichtig ben geweest en er weinig televisie met logo's wordt gekeken. Vooral veel films en series via een mediaplayer. Wel veel WK gekeken, maar gedurende de wedstrijd het logo regelmatig verplaatst en regelmatig de schiufbalk laten lopen. Toch is het NOS logo en het NED1 logo inmiddels aardig zichtbaar. Net als het net 5 logo (vrouwen...). Helaas.. Er is geen alternatief, dus weer ecare bellen gaat weinig veranderen vrees is. Verder dik, dik tevreden met dit scherm. Nergens zo een strak beeld gezien als thuis. Gisteren weer eens een wat afleveringen BBC Life gekeken, fantastisch! Ik moet me maar over de retentie heen zien te zetten... hoewel het wel storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:25

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:26:
[...]

contrast op 30 is toch onkijkbaar :)
Hier contrast op 41
Hoger zetten zorgde namelijk niet voor meer zichtbaarheid van de balkjes op de AVSHD contrast test.
Op 4 of 5 balkjes na zag ik ze trouwens ook allemaal bij contrast op 41, dus dat zit wel goed denk ik.

Heeft het dan nog zin om contrast hoger te zetten ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:17:
[...]

Hier contrast op 41
Hoger zetten zorgde namelijk niet voor meer zichtbaarheid van de balkjes op de AVSHD contrast test.
Op 4 of 5 balkjes na zag ik ze trouwens ook allemaal bij contrast op 41, dus dat zit wel goed denk ik.

Heeft het dan nog zin om contrast hoger te zetten ?
Dat is witter-dan-wit. Ik heb contrast op 100 staan op custom en 70 op professional, dat is de maximale lichtopbrengst van het toestel bij paneelhelderheid op medium, tewrijl er nog voldoende witter-dan wit is (tot 243 bij mij). Ik verkies contrastperformance (helderheid) boven alle witter-dan wit details.

Witter dan wit zit in 99% niet in content. Ik heb dan liever de extra punch van de extra lichtopbrengst. (als hij reference white niet zou halen dan is dat een ander verhaal).
Leolinedance schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:21:
Ik kan voor € 100,- extra de 55ST60 krijgen i.p.v. de 50ST60.
Is dat de moeite waard?
euh 100x ja :)

[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 22-07-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Is dat de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Leolinedance schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:21:
Is dat de moeite waard?
Dat lijkt mij een no-brainer ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:23:
[...]

Dat lijkt mij een no-brainer ja!
Oke, gedaan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 09:00
Kreeg ik die optie maar. Als de 55" je te groot is, pm me dan gerust! :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:20:
[...]

Dat is witter-dan-wit. Ik heb contrast op 100 staan op custom en 70 op professional, dat is de maximale lichtopbrengst van het toestel bij paneelhelderheid op medium, tewrijl er nog voldoende witter-dan wit is (tot 243 bij mij). Ik verkies contrastperformance (helderheid) boven alle witter-dan wit details.

Witter dan wit zit in 99% niet in content. Ik heb dan liever de extra punch van de extra lichtopbrengst. (als hij reference white niet zou halen dan is dat een ander verhaal).
Hmmm, ok. Dan zou ik het dus ook eens hoger kunnen zetten.
Dit gaat geen andere instellingen van de kalibratie teniet doen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:51:
[...]

Hmmm, ok. Dan zou ik het dus ook eens hoger kunnen zetten.
Dit gaat geen andere instellingen van de kalibratie teniet doen?
Ja contrast slider past alles evenredig aan, zelfde als brightness. Dus kan prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 22-07-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zal het straks eens proberen.
Ben alleen bang dat het meer nadelen oplevert dan voordelen. Voorbeeld : meer zichtbare retentie en misschien ook meer zichtbare posterization/DFC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:25:
Zal het straks eens proberen.
Ben alleen bang dat het meer nadelen oplevert dan voordelen. Voorbeeld : meer zichtbare retentie en misschien ook meer zichtbare posterization/DFC ?
Ik zie niet meer posterizaiton / dfc erdoor...dat krijg je eerder met een kapot getrokken greyscale. Niet met extra contrast op panel brightniss medium.

Contrast op 42 vind ik onkijkbaar eerlijk gezegd, maar dat is een persoonlijke voorkeur hoor.
Contrast is gewoon heel belangrijk voor een goed beeld (bv lees dit maar http://www.trustedreviews...spect-for-picture-quality)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Ik zie niet meer posterizaiton / dfc erdoor...dat krijg je eerder met een kapot getrokken greyscale. Niet met extra contrast op panel brightniss medium.

Contrast op 42 vind ik onkijkbaar eerlijk gezegd, maar dat is een persoonlijke voorkeur hoor.
Contrast is gewoon heel belangrijk voor een goed beeld (bv lees dit maar http://www.trustedreviews...spect-for-picture-quality)
Ok, dacht alleen dat door het contrast hoger te zetten dit eventueel meer zou kunnen opvallen.
Zal vandaag eens wat hoger zetten en opnieuw checken met AVSHD, rond de 50-60 moet zeker wel kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:30:
[...]
Ook hier wordt de BT. 1886 aangeprezen. De calibrateur zal deze dan maar moeten blijven hanteren.

Mocht het uiteindelijk geen porum blijken, dan mag ie het volledige zaakje op 2.4 gaan caliverstieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:24:
[...]

Ook hier wordt de BT. 1886 aangeprezen. De calibrateur zal deze dan maar moeten blijven hanteren.

Mocht het uiteindelijk geen porum blijken, dan mag ie het volledige zaakje op 2.4 gaan caliverstieren ;)
Bij een vt60 zou ik gewoon 2.4 gebruiken.

Bt1886 is ontwikkend voor schermen met slechte zwart weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:31:
[...]

Bij een vt60 zou ik gewoon 2.4 gebruiken.

Bt1886 is ontwikkend voor schermen met slechte zwart weergave.
Maar jij krijgt toch uberhaupt, met jouw equipment, simpelweg de BT. 1886 niet voor elkaar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:38:
[...]

Maar jij krijgt toch uberhaupt, met jouw equipment, simpelweg de BT. 1886 niet voor elkaar? :9
Juist makkelijker, bt1886 legt teveel nadruk op shadow detail door de luminance van near black hoger te maken. Dus heb je geen meter van 10k nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de 'shadow detail' van jouw VT60 ? Aardig linkje voor jou >

Click on this link below to see for yourself how well using the BT 1886 2.4 formula can work.

http://s000.tinyupload.co...e_id=08602971250428642221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:20:
[...]

Even wat testen gedaan hier met AVSHD contrast / helderheid testschermen.

Het contrast heeft blijkbaar toch invloed op iets anders, namelijk op de helderheid. Maar wel in zeer lichte mate.
Mijn bevindingen :

Op het contrast testscherm van AVSHD kan ik contrast tot 100 zetten en balkje 241 en alles daaronder zal altijd zichtbaar zijn.
Voor balkje 242 te zien moet ik contrast terugschroeven naar 49.
Voor balkje 243 te zien moet ik contrast terugschroeven naar 48. etc...

Nu heeft dit dus wel invloed op de helderheid. Bij mijn vorige contrast instelling van 41 kon ik helderheid op +10 zetten.
Als ik contrast op 48 of hoger zet moet ik helderheid terugbrengen naar 9.
Als ik contrast op 54-55 zet moet ik helderheid zelfs terugbrengen naar 8.
Hogere contrast settings dan 55 hebben hierna GEEN invloed meer op de helderheid.

Heb dus nu besloten contrast op 55 te zetten ipv 41 en helderheid daarom terug te schroeven van 10 naar 8.

Alle balkjes boven 241 ben ik dan dus wel kwijt, maar zoals je al zei, zie je dat in real life content toch bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meng me er ook weer even in. :) Bij mij staat contrast op 55-57 Kan inderdaad nog hoger zonder storende effecten, maar ik heb er geen behoefte aan, het beeld is me helder genoeg. Eigenlijk gebruik ik custom niet meer maar alleen pro1 (avond) en pro2 (iets lichter). Voor kijken op een zonnige dag gebruik ik normal op stand 60-70.

Wel opmerkelijk dat het gedrag van de contrast instelling bij mij zo anders is, ik vermoed dat we ergens een verschil in settings hebben. Hier:
- custom mode
- panel brightness mid
- bron interne mediaspeler

C100 balk 241 (komt overeen met jouw tv)
C90 balk 243
C80 balk 246
C70 balk 248
C60 balk 252
C57 en lager alle balken (dus veel hoger dan jouw waarde van < 40)

Verder heeft het contrast geen/verwaarloosbare invloed op de helderheid, de zichtbaarheid van balk 17 op het black clipping scherm blijft hetzelfde. Met dien verstande dat het ophogen van het contrast natuurlijk de witte letters "Reference black" etc in het beeld helderder maakt, waardoor mijn ogen iets meer verblind worden en dus de zichtbaarheid van balk 17 terug lijkt te lopen. Als ik een ander reference black scherm gebruik zonder storende witte letters, of die witte letters van het AVSHD scherm met wat slim geplaatste objecten aan het zicht onttrek dan zie ik geen verschil meer in balk 17.
Of een andere methode: als ik een geheel zwart scherm in verduisterde ruimte bekijk en ik zet de helderheid op de grenswaarde, d.w.z. precies 1 tik onder de waarde waarbij het scherm helderder wordt, dan kan ik vervolgens doen met het contrast wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tja, vreemd.
Bij mij heeft het wel degelijk heel licht invloed op de helderheid.
Als ik helderheid op 10 laat staan bij mijn huidige contrast instelling van 55 (ipv 41) dan zie ik echt lichte rode puntjes in het reference black balkje (wat dus niet mag). Als ik dit terugdraai naar +8 is het pas volledig weg.

Dit is via de Oppo en de AVSHD schermen.

Bij eerdere testen (toen nog met de brol Marantz UD7006 speler) had ik al gemerkt dat bij gebruik van de interne mediaspeler op de TV (en dus geen gebruik van een externe bron) dit wel eens heel lichtjes wil verschillen m.b.t. helderheid waarde.

Maar mits ik die interne mediaspeler toch nooit gebruik, boeit me dit niet.

Ik zou dit nu opnieuw kunnen testen om te zien of dit anders is met de interne mediaspeler. Doe ik misschien straks nog even. En met een volledig zwart scherm test ik dan misschien ook nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 23-07-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
De verschillen komen door het verschil in bron: interne mediaspeler <> blurayspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, die 1 a 2 tikjes verschil in helderheid setting boeit niet toch? Wat ik wel vreemd vind is dat hele grote verschil in contrast waarde, maar ik vermoed dat dat komt doordat je een andere bron gebruikt. Bij gebruik van een andere bron merkte ik ook wel opmerkelijke verschillen wat betreft clipping, en ook gamma.

@PP inderdaad, waarbij de conclusie dus is dat die lage contrast setting in dit geval niet zozeer een beperking is van het VT60 paneel, maar van de bron. Maar goed, even praktisch: zolang je 240+ balkjes blijft zien hoef je je volgens mij geen zorgen te maken, maw daffie is vrij om het contrast naar believen tussen 40-100 in te stellen, en past daarbij de helderheid 1 of 2 tikjes aan (niet dat je dat gaat zien maar ja :P).

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 23-07-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Others argue that one should use a display gamma of 2.4, especially if one has a high contrast display. This stems partially from the fact that Rec. 709 implies a 2.4 display gamma and many professional studio environments reportedly use 2.4 when mastering content for Blu-ray release. This is also not quite true. Calibrating a display to a straight power curve of 2.4 will only result in substantially reduced shadow detail and an unnatural "contrasty" quality to the image.

The correct approach is suggested by the sRGB standard and has fairly recently been codified in a new gamma specification called BT.1886, which uses 2.4 as a starting point but adjusts the overall response curve depending on the black level and white level of the display. Like sRGB, BT.1886 recommends a gamma response that is higher at the top end than at the low end. A straight power curve of 2.4 is correct only if the display has a zero black level and an infinite contrast ratio, which no real-world display has. The full BT.1886 specification is complex and its precise recommendations vary depending upon the white level, and especially the black level, of the display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:52:
Goed, die 1 a 2 tikjes verschil in helderheid setting boeit niet toch? Wat ik wel vreemd vind is dat hele grote verschil in contrast waarde, maar ik vermoed dat dat komt doordat je een andere bron gebruikt. Bij gebruik van een andere bron merkte ik ook wel opmerkelijke verschillen wat betreft clipping, en ook gamma.

@PP inderdaad, waarbij de conclusie dus is dat die lage contrast setting in dit geval niet zozeer een beperking is van het VT60 paneel, maar van de bron. Maar goed, even praktisch: zolang je 240+ balkjes blijft zien hoef je je volgens mij geen zorgen te maken, maw daffie is vrij om het contrast naar believen tussen 40-100 in te stellen, en past daarbij de helderheid 1 of 2 tikjes aan (niet dat je dat gaat zien maar ja :P).
Jup, ga je waarschijnlijk niet zien, maar correct is correct ;)
Ga het nog wat aanzien met contrast 55 maar dat leek me wel een OK setting.

En inderdaad, denk ook dat het aan de bron ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb een isf gekalibreerde 42gt60 en hier is het contrast gezet op 69 en helderheid op +2 gamma 2.4. Op de bron, een Oppo blu ray speler staar het contrast 2 tikjes terug en ik heb dan geen white crush. Achteraf bleek dat helderheid veel te laag stond. Deze was goed op gamma 2.2. Sindsdien blijf ik maar klooien. Beeld is niet erg stabiel. Soms veel te licht ineens en dan weer prachtig en soms.... Ik krijg er geen hoogte van. Maar ja, het maar een tv. Ik denk niet dat er momenteel iets beter is. Momenteel de oppo op neutraal gezet en contrast op 69 helderheid op 0. De 10 punts gamma wat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 21:38
op het oog 10 punts gamma aanpassen lijkt me recept voor slechte instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Bever! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:05:
op het oog 10 punts gamma aanpassen lijkt me recept voor slechte instelling?
Tot nu toe heb ik het idee dat het beeld beter is. Ik heb de instellingen overgenomen van avforum. 10 ire -20 20 ire -10 30 ire -5 en 40 ire -3. Verder niet. De gamma curve van die tv leek op die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Qapla1 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:03:
Ik heb een isf gekalibreerde 42gt60 en hier is het contrast gezet op 69 en helderheid op +2 gamma 2.4. Op de bron, een Oppo blu ray speler staar het contrast 2 tikjes terug en ik heb dan geen white crush. Achteraf bleek dat helderheid veel te laag stond. Deze was goed op gamma 2.2. Sindsdien blijf ik maar klooien. Beeld is niet erg stabiel. Soms veel te licht ineens en dan weer prachtig en soms.... Ik krijg er geen hoogte van. Maar ja, het maar een tv. Ik denk niet dat er momenteel iets beter is. Momenteel de oppo op neutraal gezet en contrast op 69 helderheid op 0. De 10 punts gamma wat aangepast.
Oplossing voor helderheid correct in the stellen is thans simpel : AVSHD
Is een prachtig testscherm bij voor de helderheid.
Ook zit daar een volledig zwart scherm bij, dan kan je het ook instellen op de manier als Cap hierboven beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qapla1 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:03:
Soms veel te licht ineens en dan weer prachtig en soms.... Ik krijg er geen hoogte van.
Klinkt alsof ECO mode / CATS / automatische helderheidsaanpassing aan staat. Die moet iig uit. Ook zwart enhancer en automatische gamma moet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
daffie82 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:33:
[...]

Oplossing voor helderheid correct in the stellen is thans simpel : AVSHD
Is een prachtig testscherm bij voor de helderheid.
Ook zit daar een volledig zwart scherm bij, dan kan je het ook instellen op de manier als Cap hierboven beschreef.
Klopt. Helderheid moest naar +10 op gamma 2.4, maar bij een contrast van 69 werd her beeld er niet mooier van. Degene die mijn tv gekalibreerd heeft, heeft contrast rn helderheid afgesteld op gamma 2.2. Daarna heeft hij de gamma curve gedaan en kwam toen tot de conclusie, dat die stand een gemiddelde gamma gaf van 2,07. Toen gamma 2.4 geselecteerd en niet meer contrast en helderheid gechecked. Daarna is hij gaan kalibreren. Hij was binnen een half uurtje klaar.

Eco mode en adaptive gamma e.d. staan uit. Mer dat het beeld ineens lichter wordt, bedoel ik mee dat het zwart ineens grijs lijk en het beeld dan flets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiire
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2024
Hopelijk kan ik hier wat tips krijgen. Ik heb een Plasma Panasonic van het type TX-P46G10 uit 2009

Aangesloten is een satelliet ontvanger, en via een HDMI switch, een xbox, panasonic bluray en een Medi8er mediaspeler. De xbox en bluray speler heb ik geen probleem mee, maar bij de mediaspeler heb ik (waarschijnlijk) een handshake probleem. En het wordt steeds erger. Soms krijg ik geen beeld op de tv, of valt hij kort weg steeds, trilt soms, dat soort problemen. En rustig bewegen van de HDMI kabel is vaak de (tijdelijke) oplossing.

Ik heb dus via internet begrepen dat het om een handshake probleem te gaan en dat een TV firmware upgrade vaak de oplossing is. Nu heb ik contact opgenomen met Panasonic omdat ik alleen van de G20 een update kon vinden. Panansonic e-care geeft aan dat er nooit een firmware update is geweest voor de G10.

Heeft iemand hier tips voor? het wordt steeds lastiger om een film vanaf de mediaspeler zonder haperingen te kijken.

Extra info, met de vorige mediaspeler een Play-on had ik ook dat handshake probleem, die Play-on staat nu boven met een andere TV (LCD van Samsung) en daar heb ik geen enkel probleem. Ik heb ook de Medi8er een keer boven gehad en die korte tijd geen probleem (maar niet lang genoeg om het echt uit te sluiten).

Andere dingen die ik heb gedaan zonder dat het is opgelost.;
- Andere HDMI kabel gebruikt
- Andere ingang op de TV gebruikt
- Andere poort op de HDMI switch gebruikt
- Direct op de TV aangesloten

Er zijn geen andere devices op de mediaspeler aangesloten.

Hopelijk iemand met een oplossing of een tip.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vrees dat je ver alles geprobeerd hebt...
Als er echt een handshake probleem is tussen 2 apparaten dan kan dat soms inderdaad met een firmware update opgelost worden. Verder kan je niet veel doen volgens mij (behalve wat je al geprobeerd hebt) :(
Andere mediaspeler kopen?
Heb nog een DUNE voor je in de aanbieding ;)

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 23-07-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Qapla1 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:20:
[...]

Klopt. Helderheid moest naar +10 op gamma 2.4, maar bij een contrast van 69 werd her beeld er niet mooier van. Degene die mijn tv gekalibreerd heeft, heeft contrast rn helderheid afgesteld op gamma 2.2. Daarna heeft hij de gamma curve gedaan en kwam toen tot de conclusie, dat die stand een gemiddelde gamma gaf van 2,07. Toen gamma 2.4 geselecteerd en niet meer contrast en helderheid gechecked. Daarna is hij gaan kalibreren. Hij was binnen een half uurtje klaar.

Eco mode en adaptive gamma e.d. staan uit. Mer dat het beeld ineens lichter wordt, bedoel ik mee dat het zwart ineens grijs lijk en het beeld dan flets wordt.
Zwart dat ineens grijs wordt, lijkt me echt niet goed.
Kan je die gast die je kalibratie gedaan heeft niet terug laten komen?
Mijn kalibratie is trouwens ook maar op een gamma van 2.14 uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiire
daffie82 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:13:
Vrees dat je ver alles geprobeerd hebt...
Als er echt een handshake probleem is tussen 2 apparaten dan kan dat soms inderdaad met een firmware update opgelost worden. Verder kan je niet veel doen volgens mij (behalve wat je al geprobeerd hebt) :(
Andere mediaspeler kopen?
Heb nog een DUNE voor je in de aanbieding ;)
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Aangezien ik met zowel Playon als met Mede8er probleem heb, zal ik even goed onderzoek moeten doen als ik een nieuwe mediaspeler wil kopen (had er al over nagedacht :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
daffie82 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:15:
[...]

Zwart dat ineens grijs wordt, lijkt me echt niet goed.
Kan je die gast die je kalibratie gedaan heeft niet terug laten komen?
Mijn kalibratie is trouwens ook maar op een gamma van 2.14 uitgekomen.
Het is al bijna een jaar geleden. Ik heb hem destijds een mail gestuurd. Zijn antwoord was, dat hij het raar vond dat de helderheid omhoog moest op gamma 2.4, maar dat hij het na mij twee keer gehad heeft waar de helderheid flink omhoog moest en het geen kwaad kon om de helderheid omhoog te schroeven, want de panasonic past iets aan in dat gebied en anders gamma 2.2 te kiezen. Het is iemand die er echt wel verstand van heeft. Het is de vierde tv die hij bij mij heeft gekalibreerd. Volgens mij dezelfde die jouw tv heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:52
Kiire schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:31:
Hopelijk kan ik hier wat tips krijgen. Ik heb een Plasma Panasonic van het type TX-P46G10 uit 2009

Aangesloten is een satelliet ontvanger, en via een HDMI switch, een xbox, panasonic bluray en een Medi8er mediaspeler. De xbox en bluray speler heb ik geen probleem mee, maar bij de mediaspeler heb ik (waarschijnlijk) een handshake probleem. En het wordt steeds erger. Soms krijg ik geen beeld op de tv, of valt hij kort weg steeds, trilt soms, dat soort problemen. En rustig bewegen van de HDMI kabel is vaak de (tijdelijke) oplossing.

Ik heb dus via internet begrepen dat het om een handshake probleem te gaan en dat een TV firmware upgrade vaak de oplossing is. Nu heb ik contact opgenomen met Panasonic omdat ik alleen van de G20 een update kon vinden. Panansonic e-care geeft aan dat er nooit een firmware update is geweest voor de G10.

Heeft iemand hier tips voor? het wordt steeds lastiger om een film vanaf de mediaspeler zonder haperingen te kijken.

Extra info, met de vorige mediaspeler een Play-on had ik ook dat handshake probleem, die Play-on staat nu boven met een andere TV (LCD van Samsung) en daar heb ik geen enkel probleem. Ik heb ook de Medi8er een keer boven gehad en die korte tijd geen probleem (maar niet lang genoeg om het echt uit te sluiten).

Andere dingen die ik heb gedaan zonder dat het is opgelost.;
- Andere HDMI kabel gebruikt
- Andere ingang op de TV gebruikt
- Andere poort op de HDMI switch gebruikt
- Direct op de TV aangesloten

Er zijn geen andere devices op de mediaspeler aangesloten.

Hopelijk iemand met een oplossing of een tip.

Alvast bedankt
die play on moet probleemloos werken met de g10.Mijn zus heeft deze ook beide en dat werkt uitstekend.

Heb je de firmware van de play on al eens een update gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiire
freaky35 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:13:
[...]

die play on moet probleemloos werken met de g10.Mijn zus heeft deze ook beide en dat werkt uitstekend.

Heb je de firmware van de play on al eens een update gegeven?
Zal ik eens bekijken, en dan weer omdraaien, ja dat zou een optie kunnen zijn.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Qapla1 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:44:
[...]

Het is al bijna een jaar geleden. Ik heb hem destijds een mail gestuurd. Zijn antwoord was, dat hij het raar vond dat de helderheid omhoog moest op gamma 2.4, maar dat hij het na mij twee keer gehad heeft waar de helderheid flink omhoog moest en het geen kwaad kon om de helderheid omhoog te schroeven, want de panasonic past iets aan in dat gebied en anders gamma 2.2 te kiezen. Het is iemand die er echt wel verstand van heeft. Het is de vierde tv die hij bij mij heeft gekalibreerd. Volgens mij dezelfde die jouw tv heeft gedaan?
Als je Frank bedoelt, is het dezelfde ja.
Hij heeft er inderdaad zeker verstand van.
Maar hij maakt teveel fouten doordat hij niet precies genoeg is. Wil het volgens mij te snel doen.
Helderheid bij mij op 14 was gewoon een dikke fout. En bij jou was het blijkbaar ook niet top.

@cap : Helderheid staat nu hier op +9 ipv +8 trouwens, op een volledig zwart scherm (Black 0%) ging hij pas bij +10 lichter worden. En als ik dan terug naar helderheid test scherm ging kijken zag ik ref. black niet meer knipperen.

edit @cap : enige wat me gisteren wel opviel met het hoger contrast was bij de blurays van star trek the next generation : in die episodes zitten regelmatig cut to black scenes in aan het einde van een chapter.
Als je dat zwart scherm op pauze zet, zie ik héél lichte rode puntjes hierin (echt miniem hoor). Is natuurlijk omdat men near black een lichte roodzweem heeft, maar bij men vorige contrast instelling van 41 had ik dat niet.
Dus op een of andere manier zie ik dit wel door het contrast te verhogen. Vreemd, niet?
Voor de duidelijkheid : op reference black (0% black testschermen e.d. op AVSHD) zit er GEEN roodzweeem.

[ Voor 20% gewijzigd door daffie82 op 24-07-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
daffie82 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:23:
[...]

Als je Frank bedoelt, is het dezelfde ja.
Hij heeft er inderdaad zeker verstand van.
Maar hij maakt teveel fouten doordat hij niet precies genoeg is. Wil het volgens mij te snel doen.
Helderheid bij mij op 14 was gewoon een dikke fout. En bij jou was het blijkbaar ook niet top.
Inderdaad Frank. En nee bij mij was het verre van top. Beetje zonde van het geld op die manier. Ik vraag me af of er nog anderen zijn die een ISF kalibratie kunnen doen en daar goede ervaringen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^Die gast is met veel te veel dingen bezig. Ziekte van de tijd...
Zullen er heus wel andere zijn die goed zijn hoor, Cap en Adlermann bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 16:46
^ Ja, maar Adlermann vraagt toch altijd kratjes bier? Nou zie 'm dan daarna nog maar 'ns weg te krijgen ;)

@daffie82: krijg toch stiekem weer behoefte om mijn instellingen weer na te lopen door je posts. Even wegslikken maar want zodra ik gewoon wat content kijk, vind ik mijn huidige settings prima... kan mijn tijd mss beter besteden door gewoon een filmpje te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^Haha, ja het is wat verslavend soms :)
Dat gevoel heb ik soms ook wel : ''kijk gewoon een film/serie ipv die testschermen'' denk je dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 24-07-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qapla1 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:33:
[...]
Inderdaad Frank. En nee bij mij was het verre van top. Beetje zonde van het geld op die manier.
'n gedetailleerd verslagje perhaps ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Frank heeft bij mij 2 toestellen gecalibreerd en ik was daar in beide gevallen dik tevreden over. Volgens mij is wel zo professioneel dat als je ontevreden bent (kan altijd gebeuren, nietwaar?) hij nog een keer langskomt om het te corrigeren. Daar heeft ie meer belang bij dan dat er mensen gaan roepen dat ie slecht is, zonder dat hij de kans krijgt om het recht te zetten. Maar goed, ik ben niet zijn marketingafdeling, maar het lijkt me wel zo fair om 'm die kans te geven.

Even wat anders: iedereen die zo'n mooi scherm heeft, wil er graag mee 'opscheppen' natuurlijk :+ I know I do. Je wilt graag laten zien dat het een mooi plankie is, toch?
Naast de demo's die soms wat saai zijn en helemaal speciaal geselecteerd om mooi over te komen, zijn 'echte' beelden ook erg mooi om te tonen.
Concerten doen het wat dat betreft goed omdat je natuurlijk een donkere zaal hebt en vaak mooie kleurrijke achtergronden, lichtshows en soms ook vuurwerk:
* Doe Maar in Symfonica Rosso (superdonkere achtergrond en zaal, de mannen springen er echt heel mooi uit!)
* Coldplay Live 2012 (erg kleurrijk)
* Muse in Rome Olympic Stadium
* Elton John The Million Dollar Piano (zwart podium, zwarte pakken, zwarte piano en een kleurige achtergrond)

Nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
De film Sin City bevat mooie beelden voor showing off :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Pagina: 1 ... 48 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.