Dat is wel een duidelijk verschil met de 55 inch. Custom en professional hebben exact hetzelde contrast,mzo 120 cd/m2 op een 10% window..Cap schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:33:
Tja zou kunnen, aan de andere kant, behoorlijk strak blijft natuurlijk een behoorlijk subjectief begrip.
Professional heeft zat contrast in de avonduren bij schemerverlichting, met gamma 2.4. Sowieso al duidelijk meer dan de VT50, en die had al genoeg contrast voor kijken in de avond.
Als het buiten nog niet donker is grijp ik al snel na ar professional 2 die gamma 2.2 heeft, of custom met inderdaad een wat hoger contrast. En als ik overdag op een zonovergoten dag in mijn kamer op het zuiden een wielerwedstrijd bekijk gaat ie gewoon op de "normal" stand met contrast op plusminus 70. Hoewel custom dan ook nog steeds kijkbaar is.
Het is vooral bij (snel) bewegende gezichten, wanneer het beeld "stilstaat" is het weer weg, ik twijfelde al of dat wel DFC was. De term "phosfor trails" staat me ook vaag iets van bij.Cap schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:08:
@adler ik weet nog wel dat "normaal" bij mij meer te blauw was dan "warm" te rood. Bij 20% windows dan he. Andere schermen ander verhaal.Maar zal het nog eens nalopen.
[...]
DFC?
[afbeelding]
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Verwijderd
Ok prima. Ik kan mijn ruimte te allen tijde goed verduisteren. Dus dan houd ik het bij Professional.Cap schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:33:
Tja zou kunnen, aan de andere kant, behoorlijk strak blijft natuurlijk een behoorlijk subjectief begrip.
Professional heeft zat contrast in de avonduren bij schemerverlichting, met gamma 2.4. Sowieso al duidelijk meer dan de VT50, en die had al genoeg contrast voor kijken in de avond.
Als het buiten nog niet donker is grijp ik al snel na ar professional 2 die gamma 2.2 heeft
Ik zal de calibrateur opnieuw langs laten komen. Mocht het resulaat net zo zijn als zijn eerste poging, dan lijkt het mij nogal wiedes dat ik niet opnieuw voor deze calibratie hoef te betalen.
Maar eerst maar eens afwachten wat CE Repair over het scherm heeft te melden
Ook met dezelfde white crush? Bij mij kan als ik het mij goed herinner bij custom het contrast tot 55 zonder enige white crush, bij professional tot 40. Welke helderheidswaarden daar bij horen met window patterns weet ik niet uit mijn hoofd.Adlermann schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:37:
[...]
Dat is wel een duidelijk verschil met de 55 inch. Custom en professional hebben exact hetzelde contrast,mzo 120 cd/m2 op een 10% window..
Phosphor trailing toont bij beweging aan de ene kant van het object een roodblauwe waas, aan de andere kant een groengele. Maar dat komt dus door trailende fosfors, oftewel verschillende decay tijden van de rode, blauwe en groene fosfors, en is dus op zich niet afhankelijk van de kalibratie, hoewel het natuurlijk altijd kan dat bepaalde instellingen het extra laten opvallen. Maar het effect is altijd aanwezig.DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:47:
[...]
Het is vooral bij (snel) bewegende gezichten, wanneer het beeld "stilstaat" is het weer weg, ik twijfelde al of dat wel DFC was. De term "phosfor trails" staat me ook vaag iets van bij.
http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm
Je weet nu in ieder geval waar je op moet letten (het beeld!) naast een gelikt kalibratierapportje met vlakke lijntjes en mooie 10-punts meetwaarden.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:49:
[...]
Ok prima. Ik kan mijn ruimte te allen tijde goed verduisteren. Dus dan houd ik het bij Professional.
Ik zal de calibrateur opnieuw langs laten komen. Mocht het resulaat net zo zijn als zijn eerste poging, dan lijkt het mij nogal wiedes dat ik niet opnieuw voor deze calibratie hoef te betalen.
Maar eerst maar eens afwachten wat CE Repair over het scherm heeft te melden
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 03-07-2014 23:03 ]
Verwijderd
Tja ik heb de dagen na de calibratie voornamelijk zitten gamen. Daarin vielen de errors nou niet bepaald op
Ik had het volste vertrouwen in de calibrateur en zijn rapporten. Until next time...
Maar goed, het is nu wel duidelijk. De 50VT60 blijkt maar weer een moeilijk te temmen beessie
Maar goed, het is nu wel duidelijk. De 50VT60 blijkt maar weer een moeilijk te temmen beessie
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2014 23:12 ]
Ja sorry, tikfoutje... Het is inderdaad een 30 natuurlijk. Ik vind het zelf ook bizar dat ik het zie maar het puntje licht fel groen op bij bewegende beelden. Het is net alsof iemand met een kleine laser pointer op het beeld schijnt. Super irritant. Ik ben alleen bang dat er weinig aan te doen is. Maar Mijn vorige een 42PZ85EU ging ook al binnen drie jaar kaduuk... ik ben er een beetje klaar mee, nu schrijf ik 600 euro per jaar af aan tv's en elke keer kort na de garantie hoppa....Adlermann schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:11:
[...]
Is het maar 1 pixel? Zie je dat uberhaupt vanaf normale kijkafstamd?
Naja je hebt altijd je wettelijke garantie, maar ik weet niet of een stukke subpixel die je toch niett ziet gelijk non conform is....
En bet is een vt30 gok ik dan en geen vt60
Even die pixel tipp-exen dan maar.
Wel jammer idd, helaas kan die zooi stuk. Voor mij reden om er geen godsvermogen aan uit te geven. Hoewel dat rekbaar is, bij mij ligt de grens wel rond 1000 euro maar veel vrienden zullen me voor gek verklaren omdat je immers ook een tv van 299 euro kan kopen.
Dan heb je geen geluk JimmyJimmyNL schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:56:
[...]
Ja sorry, tikfoutje... Het is inderdaad een 30 natuurlijk. Ik vind het zelf ook bizar dat ik het zie maar het puntje licht fel groen op bij bewegende beelden. Het is net alsof iemand met een kleine laser pointer op het beeld schijnt. Super irritant. Ik ben alleen bang dat er weinig aan te doen is. Maar Mijn vorige een 42PZ85EU ging ook al binnen drie jaar kaduuk... ik ben er een beetje klaar mee, nu schrijf ik 600 euro per jaar af aan tv's en elke keer kort na de garantie hoppa....

Een vel oplichtende pixel is irritant, beter dat ze dood zijn en zwart blijven
[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 04-07-2014 09:07 ]
Probeer dit eens (verschillende uren laten spelen), het is eigenlijk bedoeld om retentie en ingebrande logos te helpen verwijderen, maar gelijkaardige dingen worden ook gebruikt om "stuck pixels" te "repareren".JimmyNL schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:56:
[...]
Ja sorry, tikfoutje... Het is inderdaad een 30 natuurlijk. Ik vind het zelf ook bizar dat ik het zie maar het puntje licht fel groen op bij bewegende beelden. Het is net alsof iemand met een kleine laser pointer op het beeld schijnt. Super irritant. Ik ben alleen bang dat er weinig aan te doen is. Maar Mijn vorige een 42PZ85EU ging ook al binnen drie jaar kaduuk... ik ben er een beetje klaar mee, nu schrijf ik 600 euro per jaar af aan tv's en elke keer kort na de garantie hoppa....
Proberen kan alleszins geen kwaad...
Custom gaat tot 100 contrast zonder white crush (en dan 120 cd/m2)Cap schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:00:
[...]
Ook met dezelfde white crush? Bij mij kan als ik het mij goed herinner bij custom het contrast tot 55 zonder enige white crush, bij professional tot 40. Welke helderheidswaarden daar bij horen met window patterns weet ik niet uit mijn hoofd.
Professional gaat tot 70 contrast zonder white crush en dan 120 cd/m.
Als ik kleurtemp warm gebruik dan gaan beide tot 95 cd/m2. Maar met normaal is het 120. (ja heel weird).
Bij mij is normaal echt véél blauwer dan de warm stand. Dat lijkt me dan ook helderder, maar ik kan me voorstellen dat ik blauw dan zoveel terug moet draaien dat het uiteindelijk niks helderder is dan de warm stand. Maar dat zou ik moeten testen.
White crush bij mij, bij afspelen via interne mediaspeler van het AVSHD White Clipping scherm, gamma 2.4, panel brightness mid en uiteraard adaptieve gammecontrole en zwartversterker uit:
White crush bij mij, bij afspelen via interne mediaspeler van het AVSHD White Clipping scherm, gamma 2.4, panel brightness mid en uiteraard adaptieve gammecontrole en zwartversterker uit:
- Custom contrast 100: balk 241 nog net zichtbaar, dus officieel voldoende voor geen white crush in de meeste content (235 reference) natuurlijk maar er vindt toch wel al een crush plaats
- Custom contrast 57: uiterste balk 253 nog net zichtbaar -> geen white crush
- Pro contrast 100: balk 241
- Pro contrast 40: balk 253
Ik ben regelmatig voor gek verklaard in mijn omgeving 3k voor tv betaald en volgens hun veel te grote 65" op 3 meter afstand.Cap schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:50:
Even die pixel tipp-exen dan maar.Wel jammer idd, helaas kan die zooi stuk. Voor mij reden om er geen godsvermogen aan uit te geven. Hoewel dat rekbaar is, bij mij ligt de grens wel rond 1000 euro maar veel vrienden zullen me voor gek verklaren omdat je immers ook een tv van 299 euro kan kopen.
Maar goed ieder zijn meug.
Ik heb bijvoorbeeld jarenlang belastingvrij gereden in mercedes diesels, dus daar gaf ik dan weer geen geld aan uit.
Ook daarin werd ik voor gek verklaard trouwens
Lig jij nu de hele dag voor pampus en een beetje met je tv te klotenAdlermann schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:46:
[...]
Custom gaat tot 100 contrast zonder white crush (en dan 120 cd/m2)
Professional gaat tot 70 contrast zonder white crush en dan 120 cd/m.
Als ik kleurtemp warm gebruik dan gaan beide tot 95 cd/m2. Maar met normaal is het 120. (ja heel weird).
Weten jullie eigenlijk hoe de interne Netflix omgaat met verschillende framerates, dus 24p (23,976 fps) 25p etc.? Ik heb namelijk het idee dat films en series (zoals House of Cards) opgenomen in 24p, niet in 24p wordt weergegeven. Als ik namelijk via HDMI naar mijn eigen 24p films/series kijk, dan loopt het gewoon smooth (met de normale 24p "schokken") maar in de Netflix app lijkt panning en zelfs aftiteling best wel jerky. IFC staat overigens op low en 24p smooth voor de HDMI (of hoe het ook mag heten) staat ook op low. Overigens zijn IFC en dat 24p smooth instellingen eigenlijk hetzelfde toch?
Master_A
heeft ie mooi de tijd voor nuMaxHardcore schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:06:
[...]
Lig jij nu de hele dag voor pampus en een beetje met je tv te kloten
Vandaag is het te warm om er mee te klooien en ik ben bekaf... dus nu alleen in zon-lig-modus.MaxHardcore schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:06:
[...]
Lig jij nu de hele dag voor pampus en een beetje met je tv te kloten
Maar ik kan je wel vertellen, genezen van zo'n operatie is euh harder werken dan werken zelf
Interessant. Ik neem aan dat IFC Min wel vergelijkbaar is? Had je toevallig ook met game mode vergeleken? Ik had soort van besloten om maar niet te upgraden, maar als motion clarity met game mode aan ook nog beter is, oef...Adlermann schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:14:
Motion (met ifc uit) is echt goed. Ik zie merkbaar minder DFC, vooral bij de pan shots bij het voetbal valt dat op. Goed te zien met side by side met mijn vt50. (die nu verkocht is trouwens)
Geen idee eigenlijk daaroverbasshead91 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:28:
[...]
Interessant. Ik neem aan dat IFC Min wel vergelijkbaar is? Had je toevallig ook met game mode vergeleken? Ik had soort van besloten om maar niet te upgraden, maar als motion clarity met game mode aan ook nog beter is, oef...
Zo en nu mijn eerste gedetailleerde kalibratie ervaringen. It is hell
Ik heb een 2.2 en een 2.4 gamma gekalibreerd:
greyscale, alleen de tweepuntsgebruikt en verder niet de tienpunts (niet nodig, de dE op standaard windows waren overal <1)
Gamma op standaard window gekalibreerd.
kleurengamut, op 75% saturation en 100% saturation gewoon goed.
Lang verhaal kort te maken, op de kalibratieplaatjes zag het er goed uit, maar het eindresultaat bij content is te groen. Bijvoorbeeld als ik een klein beetje wit zie, is dat prachtig wit. Maar krijg ik meer wit, trekt het hele beeld groen (en ook echt groen weg).
Ik heb nog niet een idee hoe ik dit moet oplossen. Ik denk dat ik ook een APL LARGE erbij ga pakken en daarover middelen met de standaard window.
Een andere optie is om te kalibreren op warm (ik heb nu op normaal gedaan). Er zit (ook bij een vlakke greyscale op beide) wel wat helderheid verschil tussen die twee. Heel bizar. Maar ik vermoed dat ik dat sowieso wel recht kan trekken met de gamma instellingen (gamma boost is lumninance boost en lagere gamma, maar doe je dat op 100 ire, dan kan dat wel.)
In ieder geval, nog veel werk te doen. Maar vandaag niet
Ik kan me niet herinneren dat motion kwaliteit van game mode op 60 series eerder was langsgekomen. Ervan uitgaande dat dit 'is tig keer langsgekomen op dit forum' sarcasme is...
Ik heb echt serieus geen idee. Ik had er op de vt50 geen klachten over en de vt60 ook niet. Maar ik heb het niet side by side vergeleken.basshead91 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:35:
[...]
Ik kan me niet herinneren dat motion kwaliteit van game mode op 60 series eerder was langsgekomen. Ervan uitgaande dat dit 'is tig keer langsgekomen op dit forum' sarcasme is...
Het enige wat ik bij games zie is idd wel de erge phosphor trailing bij bewegingen. Ja, daar is niet zo veel aan te doen.
Ah ok. Dan hoef ik niet meer te twijfelen
Verwijderd
Zal ook vast per toestel verschillen. Ik heb nog geen enkele vorm van trailing kunnen waarnemenAdlermann schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:41:
[...]
Het enige wat ik bij games zie is idd wel de erge phosphor trailing bij bewegingen. Ja, daar is niet zo veel aan te doen.
Ik zie het alleen als ik als een gek rondjes ga draaien in bv red dead redemption, maar in normale game play niet echt idd.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:26:
[...]
Zal ook vast per toestel verschillen. Ik heb nog geen enkele vorm van trailing kunnen waarnemen
En dan vooral als er veel contrast verschil is. Maar ja, dat zie ik ook al bij ondertitels, die zie ik ook wat nagloeien.
Erg herkenbaar.Adlermann schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:01:
[...]
Zo en nu mijn eerste gedetailleerde kalibratie ervaringen. It is hell
Ja, bij mij heb ik veel verschil tussen de apl levels. Op windows prschtig vlak, in echte content gewoon groen als het erg helder is....Cap schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:57:
[...]
Erg herkenbaar.Welcome to the 60 serie. Lekker inconsistente kleurtemperatuur afhankelijk van getoonde heelheid wit (2%, 5%, 10%, 20%, 50%, 100%) en / of redelijk snel varierend per IRE grijswaarde. Of een nette kalibratierun maar een matige greyscale ramp.
Soms is het ook spot on hoor, da ziet het er orachtig uit, maar veel licht, of wit, hige hekderheid dan gaat het mis...
Jan ook een effect zijn van dat ik in normaak heb gekalibreerd (kleurtemo, niet de setting)"
Ik zal morgen eens warm doen. Het is zelfs zo erg dat ik nu naar ottb settings kijk
[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 05-07-2014 19:13 ]
Kan zijn. Maar het gaat lukken hoor, je krijgt goed beeld. Alleen geen prachtige meetwaarden op elk kalibratiescherm.
Ja dat lukt wel. Op mijn vt50 moest ik ook al fors gaan itereren tussen verschillende apl en windows en ergens tussen gaan zitten. Die werd toevallig (op 4000 uur) ook veel te groen.Cap schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:27:
Kan zijn. Maar het gaat lukken hoor, je krijgt goed beeld. Alleen geen prachtige meetwaarden op elk kalibratiescherm.
Maar, dit zie ik, dit zie jij. Ik liet het vandaag aan een kameraard zien en die zag die groentint niet lol.
Maar ja, die zag die groene blobs ook niet
Ik vraag mij af; wat is beter.
Heb een nieuwe 50ST60 aangeschaft en heb een verouderde Yamaha RX-V1900, wat is nu beter,
alle apparatuur toch via HDMI van de receiver gebruiken of
de HDMI van de Pana gebruiken en het geluid (optical) via de receiver te laten lopen?
Heb een nieuwe 50ST60 aangeschaft en heb een verouderde Yamaha RX-V1900, wat is nu beter,
alle apparatuur toch via HDMI van de receiver gebruiken of
de HDMI van de Pana gebruiken en het geluid (optical) via de receiver te laten lopen?
Als je optisch gaat aansluiten, verlies je de mogelijkheden voor HD audio formaten want die werken alleen via HDMI. Ik zou alles aan de receiver hangen met HDMI en één HDMI kabel leggen naar je tv.
Gewoon via de reciever laten lopen. Op die manier krijg je in ieder geval DTS,DTS HD,ect. Dat kan de optische aansluitng van de 50st60 niet
Bedankt, waar ik een beetje over in zat was of mijn Yamaha RX-V1900 het 3D wel aan kon , hij is toch wel iets gedateerd.
Maar verder is het een prima receivertje.
Dat zou dan wel een probleempje zijn, de Yamaha heeft HDMI 1.3 en kan dan niet met 3D omgaan. Als dat belangrijk is, zul je toch rechstreeks op de tv moeten aansluiten met je blu rayspeler en via optical terug moeten naar de receiver. Hierbij zul je sowieso de HD-audioformaten verliezen.Sa.Tan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:55:
Bedankt, waar ik een beetje over in zat was of mijn Yamaha RX-V1900 het 3D wel aan kon , hij is toch wel iets gedateerd.
Oké, dan nog iets over die 3D bril, er zit folie met sensors op, moet dit er af of laten zitten?
Stom eigenlijk, zag net op YouTube dat die er dus af moet, sorry!!

[ Voor 28% gewijzigd door Sa.Tan op 08-07-2014 12:27 ]
Dat staat ook in de handleiding. Eventueel de uitgebreide PDF handleiding van Panasonic downloaden. Die is een stuk uitgebreider dan de papieren versie.Sa.Tan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:09:
Oké, dan nog iets over die 3D bril, er zit folie met sensors op, moet dit er af of laten zitten?
Een vraagje, sinds ik de ZT60 heb aangelsoten op het thuisnetwerk waar de andere computers ook op zitten, heeft mijn computer een extra commando gekregen. Als ik op een video file klikt met mijn rechter muistoets dan zie ik het command afspelen met Viera ZT60 staan. En het werkt ook nog, de ZT60 schakelt automatisch over naar de af te spelen video file. Helaas wordt de SRT ondertiteling niet meegenomen.
Is er een manier om deze ondertiteling ook door te geven ?
Media server installeren?Blord schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:11:
[...]
Is er een manier om deze ondertiteling ook door te geven ?
Nickname does not reflect reality
Als je tijdens het afspelen op de 'option' toets drukt op de afstandsbediening, kun je dan ook de ondertitelingfile niet selecteren?
www.teamgenie.nl
Lang niet alle ondertitel bestanden worden ondersteund , het is maar zelden dat ik van die optie gebruik kan maken op mn VT60
Die van de 50GT60 kan het dan vast ook niet neem ik aan. Hoe sluit ik dan het beste mijn Logitech Z5500 set aan op de TV? Er komt ook nog een Minix X8-H mediaspeler aan te hangen met optical out. Daar kan ik de Logitech set ook aan hangen, maar dan heb ik dus geen DTS,DTS HD,ect. bij films op televisie.freaky35 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:21:
Gewoon via de reciever laten lopen. Op die manier krijg je in ieder geval DTS,DTS HD,ect. Dat kan de optische aansluitng van de 50st60 niet
Ik heb ook nog een 'normale' maar oude stereo Marantz versterker die ik prefereer voor muziek.
Ik zou graag beide aansluiten en de keuze willen hebben welke ik gebruik.
Ik krijg hem morgen binnen, demomodel gekocht voor € 859,-. Ben reuze benieuwd!
Ik heb het nog niet zo vaak geprobeerd, maar elke keer dat ik het probeerde werkte het gewoon. Via DLNA vanaf mijn (oude, Netgear Readynas Duo) NAS. Zorgen dat het mkv- en srt-bestand in dezelfde directory staan en ik kan hem gewoon selecteren.
www.teamgenie.nl
Ik ben inmiddels wel blij dat het voetbal bijna afgelopen is
Het heeft me ongeveer 50 uur schuifbalken gekost om die retentie van de stand linksboven eruit te krijgen lol.
Maar nog steeds erg tevreden over mijn vt60
Ik heb een aantal blurays gekeken en ik weet nog niet helemaal zeker of de kalibratie wel zover 'off' is. Op bluray zie ik geen rare kleurtinten, maar vooral in TV uitzendingen. Natuurlijk weet je nooit precies hoe het wel moet zijn. Ik zal eens outputten naar mijn dell monitor (ips, ook hd 709 gekalibreerd).
Maar nog steeds erg tevreden over mijn vt60
Ik heb een aantal blurays gekeken en ik weet nog niet helemaal zeker of de kalibratie wel zover 'off' is. Op bluray zie ik geen rare kleurtinten, maar vooral in TV uitzendingen. Natuurlijk weet je nooit precies hoe het wel moet zijn. Ik zal eens outputten naar mijn dell monitor (ips, ook hd 709 gekalibreerd).
HDMI 1.3 kan gewoon 3D op full sbs 1080p 24 fps doorgeven. (zie PS3)S1NN3D schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:05:
[...]
Dat zou dan wel een probleempje zijn, de Yamaha heeft HDMI 1.3 en kan dan niet met 3D omgaan. Als dat belangrijk is, zul je toch rechstreeks op de tv moeten aansluiten met je blu rayspeler en via optical terug moeten naar de receiver. Hierbij zul je sowieso de HD-audioformaten verliezen.
Dat is geen SBS toch, maar alternate frame sequencing...MaxHardcore schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:20:
[...]
HDMI 1.3 kan gewoon 3D op full sbs 1080p 24 fps doorgeven. (zie PS3)
Bluray zelf slaat het ook niet op als SBS, maar frame stacking.
HDMI 1.3 kan iig gewoon 3D doorgeven, met andere woorden er is bij mijn weten technisch van 1.3 naar 1.4 niets gewijzigd dat 3D doorgifte belemmert. Wel moet je kabel van voldoende kwaliteit zijn zodat ie de benodigde bandbreedte trekt. Of een apparaat wat er als schakelkast tussenzit (receiver) het belemmert of niet is gewoon een kwestie van uitproberen.
[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 08-07-2014 19:29 ]
@Adler
Je hebt gelijk, ik haal zaken door elkaar.
@Cap voor korte lengtes zijn action kabels a 2 euro prima
Je hebt gelijk, ik haal zaken door elkaar.
@Cap voor korte lengtes zijn action kabels a 2 euro prima
Kan zeker werken, soms ook niet. Ik heb ruim een jaar geleden eens 3 3m kabels en 1 1,5m kabel van Action gekocht. Ik had problemen met enkele 3m action kabels wanneer het uiterste van ze gevraagd werd. Maar bij een ander kunnen ze weer probleemloos werken. Kwestie van proberen.
>ik ben inmiddels wel blij dat het voetbal bijna afgelopen is
Het heeft me ongeveer 50 uur schuifbalken >gekost om die retentie van de stand linksboven eruit te krijgen
Hoe kan het dat ik hier dan geen last van heb , heb soms ook 2 wedstrijden op een avond gezien maar nergens last van , ja die fans die je hoort als je het geluid uit zet .
Hoe kan het dat ik hier dan geen last van heb , heb soms ook 2 wedstrijden op een avond gezien maar nergens last van , ja die fans die je hoort als je het geluid uit zet .
Of het valt je niet op, dat kan natuurlijk ook. Zelf zie ik het logo wel zitten, ook weer na de touretappe van vandaag. Moet wel zeggen dat het wel helpt om andere content te kijken. Waar ik bang was dat hij er permanent in zou zitten na het begin van het WK op ned1 gekeken te hebben, heeft het echt geholpen om veel van de wedstrijden op de belg te bekijken.
Wat ook goed helpt en mogelijk beter dan het vrij onbenullige imo schuifbalken is de reclame, is al eens eerder opgemerkt in dit topic, afkijken na ieder programma op NL1: een aantal minuten logo-vrij beeld met wisselende inhoud, probeer maar eens. Eventueel daarna nog even BBC laten lopen voor een tijdje als je nog wat ziet en niet alweer NL moet kijken.
Die is dus vandaag vol met barsten door de transporteur afgeleverdLeolinedance schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:55:
[...]
Die van de 50GT60 kan het dan vast ook niet neem ik aan. Hoe sluit ik dan het beste mijn Logitech Z5500 set aan op de TV? Er komt ook nog een Minix X8-H mediaspeler aan te hangen met optical out. Daar kan ik de Logitech set ook aan hangen, maar dan heb ik dus geen DTS,DTS HD,ect. bij films op televisie.
Ik heb ook nog een 'normale' maar oude stereo Marantz versterker die ik prefereer voor muziek.
Ik zou graag beide aansluiten en de keuze willen hebben welke ik gebruik.
Ik krijg hem morgen binnen, demomodel gekocht voor € 859,-. Ben reuze benieuwd!
Schuifbalken werkt het best ivm de fors hogere lichtopbrengst. Geen enkele beeldmodus kan zo fel.ParkOverall schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:39:
Wat ook goed helpt en mogelijk beter dan het vrij onbenullige imo schuifbalken is de reclame, is al eens eerder opgemerkt in dit topic, afkijken na ieder programma op NL1: een aantal minuten logo-vrij beeld met wisselende inhoud, probeer maar eens. Eventueel daarna nog even BBC laten lopen voor een tijdje als je nog wat ziet en niet alweer NL moet kijken.
Meeste retentie die je weg wilt krijgen is toch mgo sputtering en dat gaat isd best met schuifbalken
Deze op stand dynamic / normaal met maximaal contrast werkt ook goed. Omdat de verlichte gebieden zo klein zijn. 
GreenStuff in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"
Relaxed. Zal het eens proberen.Cap schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:01:
Deze op stand dynamic / normaal met maximaal contrast werkt ook goed. Omdat de verlichte gebieden zo klein zijn.
Negative. Ik heb na een kwartier WK kijken op NL1 al dusdanige retentie dat ik dat met 2 uur een andere zender kijken pas zo goed als wegkrijg.ParkOverall schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:39:
Ik heb nu van 4 wedstrijden kijken al een retentie die nog steeds niet weg is, terwijl mijn vriendin altijd savonds urenlang de BBC aan heeft staan.
Retentie kan makkelijk maanden aanhoudenParkOverall schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:06:
Da's dan geen retentie.
Wat dan? Het verdwijnt weer volledig na een uur of 5. Dus retentie.ParkOverall schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:06:
Da's dan geen retentie.
Verwijderd
Scherm is broken... ik zal van vooraf aan moeten beginnen. Volgende week van start. Hopelijk heeft dit scherm ook minder last van retentie/line bleeding.
Broken als in stuk? Balen. Wat zegt CE-repair ervan, wat is er precies stuk?
De kans dat er de retentie / line bleed significant anders is acht ik trouwens klein.
De kans dat er de retentie / line bleed significant anders is acht ik trouwens klein.
Verwijderd
Wat ze me enkel konden vertellen was dat het panel fabrieksmatig niet juist stond afgesteld. Misschien verklaart dit ook wel de rampzalige poging tot calibreren... who knows. Heb nog even naar eenzelfde VT60 model zitten kijken. Deze was toch beduidend minder "vlokkerig". Tot volgende week
Gebruik de VT60 nu twee weken naar volle tevredenheid, Tv kijken doe ik de komende tijd nog op contrast 30. de films die ik kijk op THX-cinema met daarna de schuifbalk als er sprake is geweest van zwarte balken onder en boven. Tot op heden nog geen retensie of burn-in gezien maar ik ga dit volhouden tot ik op 200 uur zit. Screen mirroring/Spiegelen app werkt leuk kan alles op mijn telefoon bekijken op de tv maar helaas geen geluid via optical out. alleen via de tv speakers. Panansonic heeft mij ook bevestigd dat dit niet kan 
Nog een aantal vragen:
- iemand die de skype app al geprobeerd heeft? Ik kan wel inloggen maar zie niemand online en de testservice werkt ook niet. Moet ik een poort openzetten ofzo?
- Bij het opnemen op de harddisk, kun je standaard aangeven dat er voor en na de uitzending 5 minuten extra wordt opgenomen? Of moet je dit handmatig voor iedere opname doen?
- Bij opnemen kun je geen serie opnemen? ook allemaal apart instellen iedere week?
Nog een aantal vragen:
- iemand die de skype app al geprobeerd heeft? Ik kan wel inloggen maar zie niemand online en de testservice werkt ook niet. Moet ik een poort openzetten ofzo?
- Bij het opnemen op de harddisk, kun je standaard aangeven dat er voor en na de uitzending 5 minuten extra wordt opgenomen? Of moet je dit handmatig voor iedere opname doen?
- Bij opnemen kun je geen serie opnemen? ook allemaal apart instellen iedere week?
Er zit geen intelligentie in het systeem. Je klikt een programma aan in de guide, hij vraagt dan of je dat wilt opnemen, zo ja, dan kom je in het opnamescherm met zender, datum en tijd vooringevuld uit de guide. Je kunt dan nog de tijden wijzigen voordat je de opname bevestigt. Of je wekelijks kunt schedulen moet ik even proberen vanavond, zit nu op het werk.- Bij het opnemen op de harddisk, kun je standaard aangeven dat er voor en na de uitzending 5 minuten extra wordt opgenomen? Of moet je dit handmatig voor iedere opname doen?
Ik heb trouwens iets geks op mijn VT60. Met name bij de Yellowbrick reclame is dat goed zichtbaar: het scherm is felgeel met een zwart logo in het midden. Links en rechts van het logo is het geel wat donkerder. Is dit line bleeding en is dit normaal op deze schermen? Of is het een gevalletje garantie? Ik heb er bij films of tv kijken totaal geen last van en ben bijzonder te spreken over de beeldkwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 11-07-2014 09:13 ]
Dat is horizontal line bleed. Heeft elke plasma in meerdere of mindere mate.
Ja dat kan linebleed zijn (ik moet het zien om zeker te zijn). Maar dat is normaal. Heeft elke (panasonic )plasma een beetje.PhilipsFan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:12:
[...]
Er zit geen intelligentie in het systeem. Je klikt een programma aan in de guide, hij vraagt dan of je dat wilt opnemen, zo ja, dan kom je in het opnamescherm met zender, datum en tijd vooringevuld uit de guide. Je kunt dan nog de tijden wijzigen voordat je de opname bevestigt. Of je wekelijks kunt schedulen moet ik even proberen vanavond, zit nu op het werk.
Ik heb trouwens iets geks op mijn VT60. Met name bij de Yellowbrick reclame is dat goed zichtbaar: het scherm is felgeel met een zwart logo in het midden. Links en rechts van het logo is het geel wat donkerder. Is dit line bleeding en is dit normaal op deze schermen? Of is het een gevalletje garantie? Ik heb er bij films of tv kijken totaal geen last van en ben bijzonder te spreken over de beeldkwaliteit.
Hoe is het met je kalibratie Adlermann, heb je "warm" nu al geprobeerd en vergeleken met "normaal"?
Prima. Ik heb warm vergeleken met normaal en het eindresultaat is exact hetzelfde, alleen normaal blijft meetbaar iets helderder, maar visueel eigenlijk nietCap schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:40:
Hoe is het met je kalibratie Adlermann, heb je "warm" nu al geprobeerd en vergeleken met "normaal"?
Kalibratie was sowieso wel goed op hdmi2, ik had alleen verkeerde instellingen overgenomen (kopieren werkt om 1 of andere reden niet?!).
Ik heb nu een gamma 2.4 en een gamma 2.2. Verbazingwekkend hoe weinig gamma (op de tienpunts) effect heeft op de greyscale bij de vt60 (kan per toestel anders zijn). Bij mijn vt50 moest ik de greyscale weer aanpassen, maar hier niet.
Ik ben nu wel tevreden. TV staat nu op 220 uur. Op 500 uur doe ik weer een kalibratie en op 1000 ook.
Het enige waar ik op moet letten is toch wat colourbanding. Daar had ij ootb ook wat last van en dat is niet echt minder geworden (misschien een tikeltje erger). Maar eigenlijk alleen zichtbaar op het hoofdmenu van mijn bluray speler.
De greyscaleramp is compleet kleurneutraal. Die ziet er echt goed uit. Ik heb ook alleen maar de tweepuntskalibratie gebruikt en dat was meer dan genoeg om alles onder dE 1.5 te krijgen. Ik gebruik liever de tienpunts instellingen niet, aangezien ik dan vrijwel zeker rainbow greyscale ga krijgen. Dit is echt goed zo.
Met 12 -16 uur per dag de tv aan gaat het wel rap trouwens
Ik heb trouwens al 3 keer in 2 weken gehad dat ik mijn zenders opnieuw moet zoeken. Andere instellingen worden wel onthouden. Best vervelend om mijn favorieten iedere keer opnieuw in te stellen.
Ligt dit aan UPC of zou mijn tv brak zijn?
Verwijderd
Nou WK bijna voorbij, in ieder geval zit ik nu geen zes uur per dag op Ned1 met rood logo en dat enorme logo met de stand en wisselen we nu meer van zender. Geen centje pijn met de logo's want ze lossen op als sneeuw voor de zon. Hele geruststelling.
Zijn er meer mensen die sinds de update van de netflix app hier problemen mee hebben??
Ik heb mijn VT60 via Wifi op het internet aangesloten, en dat werkte eigenlijk altijd perfect. De laatste tijd echter, en volgens mij vanaf het moment dat de app geupdate is, stopt het afspelen regelmatig met de mededeling dat er verder niet meer afgespeeld kan worden. Een netwerk-test binnen de App geeft aan dat de netflix-servers niet meer bereikbaar zijn. Zet ik het toestel uit en weer aan, dan werkt het weer gewoon.
Wanneer dit gebeurt, werkt het wifi-netwerk wel gewoon naar behoren.
Ik heb mijn VT60 via Wifi op het internet aangesloten, en dat werkte eigenlijk altijd perfect. De laatste tijd echter, en volgens mij vanaf het moment dat de app geupdate is, stopt het afspelen regelmatig met de mededeling dat er verder niet meer afgespeeld kan worden. Een netwerk-test binnen de App geeft aan dat de netflix-servers niet meer bereikbaar zijn. Zet ik het toestel uit en weer aan, dan werkt het weer gewoon.
Wanneer dit gebeurt, werkt het wifi-netwerk wel gewoon naar behoren.
en vandaag weercky schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:09:
Ik heb trouwens al 3 keer in 2 weken gehad dat ik mijn zenders opnieuw moet zoeken. Andere instellingen worden wel onthouden. Best vervelend om mijn favorieten iedere keer opnieuw in te stellen.

maandag maar eens CE-repair bellen.
@ Upper
2 dagen geleden 1x last van gehad maar weet niet of dit aan Netflix of mijn WIFi lag , gisteren 4 afleveringen van BB gekeken , nergens last van .
2 dagen geleden 1x last van gehad maar weet niet of dit aan Netflix of mijn WIFi lag , gisteren 4 afleveringen van BB gekeken , nergens last van .
Goed dat je tevreden bent. Warm of normaal maakt dus niet zo heel veel uit begrijp ik. Die banding is toch echt iets van de 60 serie. Op mijn 50 inch heb ik ook zonder de tienpunts helaas wat kleurgebieden in de greyscale ramp.Adlermann schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:13:
[...]
Prima. Ik heb warm vergeleken met normaal en het eindresultaat is exact hetzelfde, alleen normaal blijft meetbaar iets helderder, maar visueel eigenlijk nietIk moest op warm wel beter opletten op near black, die werd met warm snel te rood. Maar kunnen corrigeren, door rood op 99 te zetten en blauw op 100.5 met de twee puntskalibratie op 30 ire.
Kalibratie was sowieso wel goed op hdmi2, ik had alleen verkeerde instellingen overgenomen (kopieren werkt om 1 of andere reden niet?!).
Ik heb nu een gamma 2.4 en een gamma 2.2. Verbazingwekkend hoe weinig gamma (op de tienpunts) effect heeft op de greyscale bij de vt60 (kan per toestel anders zijn). Bij mijn vt50 moest ik de greyscale weer aanpassen, maar hier niet.
Ik ben nu wel tevreden. TV staat nu op 220 uur. Op 500 uur doe ik weer een kalibratie en op 1000 ook.
Het enige waar ik op moet letten is toch wat colourbanding. Daar had ij ootb ook wat last van en dat is niet echt minder geworden (misschien een tikeltje erger). Maar eigenlijk alleen zichtbaar op het hoofdmenu van mijn bluray speler.
De greyscaleramp is compleet kleurneutraal. Die ziet er echt goed uit. Ik heb ook alleen maar de tweepuntskalibratie gebruikt en dat was meer dan genoeg om alles onder dE 1.5 te krijgen. Ik gebruik liever de tienpunts instellingen niet, aangezien ik dan vrijwel zeker rainbow greyscale ga krijgen. Dit is echt goed zo.
Met 12 -16 uur per dag de tv aan gaat het wel rap trouwens
kan natuurlijk ook de ci module zijn, kan je die eventueel nog omruilen?cky schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:11:
[...]
en vandaag weer![]()
![]()
Kunnen jullie ook nog wel een beetje fijn en ontspannen van een film of zo genieten , als ik dit zo lees dan zijn een aantal toch vooral met de meest kleine details bezig en slaat bij het minste of geringste de Kalibratie stress weer toe , zit het niet tussen de oren op een gegeven moment ....?
Een kalibratie is geen 'kleine' details, maar een verschil van dag en nacht. En natuurlijk kan ik prima genieten van een film, maar ik wil dat wel met zo goed mogelijk beeld doen.ramrodwillem schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:24:
Kunnen jullie ook nog wel een beetje fijn en ontspannen van een film of zo genieten , als ik dit zo lees dan zijn een aantal toch vooral met de meest kleine details bezig en slaat bij het minste of geringste de Kalibratie stress weer toe , zit het niet tussen de oren op een gegeven moment ....?
Heb precies hetzelfde. Was al heel snel zichtbaar toen ik de TV had. Eigenlijk alleen maar zichtbaar bij bepaalde effen kleuren. Bij 'normaal' beeld kan ik het echt niet zien.MaxHardcore schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:37:
Ik heb vertical banding op de p65vt60 aan de rechterkant van mijn scherm, rechts van het CI logo(de bekende plek schijnt).
[afbeelding]
Ga er verder ook geen punt van maken. Aan de reacties te lezen van VT60 bezitters zijn er veel die dit hebben. Andere die het niet hebben zien het wellicht gewoon niet. Niet iedereen heeft even goede ogen. Ik ben heel erg gevoelig voor afwijkingen op detail niveau. Als ik dit voorleg aan mijn ouders bijv zien ze het nog niet ook al wijs ik het aan.
Die donkere streep rechts heeft elke vt60 denk ik. Die van mij heeft het en al mijn vt50s hadden het ook. Imho 1 van de laatste dingen waar ik me druk im kan makenbenchMarc schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:00:
[...]
Heb precies hetzelfde. Was al heel snel zichtbaar toen ik de TV had. Eigenlijk alleen maar zichtbaar bij bepaalde effen kleuren. Bij 'normaal' beeld kan ik het echt niet zien.
Ga er verder ook geen punt van maken. Aan de reacties te lezen van VT60 bezitters zijn er veel die dit hebben. Andere die het niet hebben zien het wellicht gewoon niet. Niet iedereen heeft even goede ogen. Ik ben heel erg gevoelig voor afwijkingen op detail niveau. Als ik dit voorleg aan mijn ouders bijv zien ze het nog niet ook al wijs ik het aan.
Voor de mensen die problemen hebben met green blobs op de 50 serie. Er is een fix (void warranty). Het is een voltage issue, gecombineerd met hitte.
Korte samenvatting: vsus naar high zetten in het service menu helpt een beetje (zorgt ervoor dat het scherm meer stroom krijgt, je krijgt ook een hogere lichtopbrengst).
Als dit niet genoeg helpt kun je ook met de podmeters (als je de achterkant verwijderd) de blobs wegkrijgen door de vsus handmatig te verhogen (je kunt je scherm ook wel slopen hiermee).
http://www.avsforum.com/f...w-ish-blob-display-7.html
[edit]
verder in het topict helpt extra fans plaatsen/ betere koeling ook. De plekken met de blobs zijn 15graden warmer, hala je dat weg, blobs ook weg.
Korte samenvatting: vsus naar high zetten in het service menu helpt een beetje (zorgt ervoor dat het scherm meer stroom krijgt, je krijgt ook een hogere lichtopbrengst).
Als dit niet genoeg helpt kun je ook met de podmeters (als je de achterkant verwijderd) de blobs wegkrijgen door de vsus handmatig te verhogen (je kunt je scherm ook wel slopen hiermee).
http://www.avsforum.com/f...w-ish-blob-display-7.html
[edit]
verder in het topict helpt extra fans plaatsen/ betere koeling ook. De plekken met de blobs zijn 15graden warmer, hala je dat weg, blobs ook weg.
[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 13-07-2014 15:59 ]
witbalans : 10 : -18,0,0 / 20 : -9,0,0 / 40 : 7,0,-4 / 70 : -11,5,0 / 80 : 9,0,0 / 90 : -17,0,0 / 100 : -4,-8,4Cap schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:51:
Als er bij een VT60 sprake is van posterization dan zou ik als eerste de 10-punts settings van zowel de witbalans als de gamma checken. Zie ik daar grote waarden staan als +15, -10, +20 dan is dat voor mij de eerste verdachte voor het veroorzaken van problemen in de greyscale en dus posterization. Heftig getrek aan de 10-punts is gewoon niet zonder risico. Bij voorzichtige waarden als af en toe een +3 of -5 treden veel minder snel ongewenste bijeffecten op.
Gamma niet gekalibreerd hier.
Valt wel mee lijkt me?
In het 10-punts van CMS zitten ook nog wel paar uitschieters, maar dat kan niet zo een kwaad lijkt me (1 keer 15 en 1 keer -15 en nog een keertje -11)
[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 14-07-2014 12:39 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Dit is behoorlijk hard getrokken aan de witbalans. Dat is helemaal ook niet nodig, want de tweepunts krijgt het met geduld best wel goed.
Dit is voor mij al wel een verdachte voor posterization. (ik heb de 10punts settings zelf helemaal niet gebruik voor de greyscale).
Gamma wel trouwens (en hard ook in ire 20-30), maar geen last van posterization.
Dit is voor mij al wel een verdachte voor posterization. (ik heb de 10punts settings zelf helemaal niet gebruik voor de greyscale).
Gamma wel trouwens (en hard ook in ire 20-30), maar geen last van posterization.
Wat is posterization precies? Vraag me af of ik er uberhaupt wel visueel last van heb...
EDIT : enige waar ik het echt visueel bij merk is soms bij close-ups van gezichten die snel door het scherm bewegen... Maar dat is het dan ook.
EDIT : enige waar ik het echt visueel bij merk is soms bij close-ups van gezichten die snel door het scherm bewegen... Maar dat is het dan ook.
[ Voor 45% gewijzigd door daffie82 op 14-07-2014 12:48 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Dat laatste is dfc, (ook eigenlijk posterizaitondaffie82 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:44:
Wat is posterization precies? Vraag me af of ik er uberhaupt wel visueel last van heb...
Eigenlijk zijn colour banding en dfc allemaal vormen van posterization, alleen in andere gebruiksscenarios.
Maar een beetje is niet erg, dat heb ik op mijn toestel ook, (bv bij het voetbal een snelle pan langs de spelers tijdens het volkslied, niet heel erg, maar soms wel zichtbaar). Dit heb ik ook met gewoon de default instellingen.
Het is pas echt een 'probleem' als je het overal gaat zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 14-07-2014 12:55 ]
Ok, duidelijk 
Zie het zeker niet overal, valt goed mee
Zie het zeker niet overal, valt goed mee
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een p50st60, ik heb er eentje op V&A staan.
http://tweakers.net/aanbo...er-*nieuw-ongeopend*.html
http://tweakers.net/aanbo...er-*nieuw-ongeopend*.html
PSN : Marnixio
Helaas na het WK, maar gaat het dan toch eindelijk gebeuren dat de harde logo's van de NPO gaan verdwijnen?
http://www.telegraaf.nl/b...vreest_schadeclaim__.html
Ik zag het net op de voorpagina van het AD. Dat zou toch eindelijk weleens tijd worden.
Tijdens het WK zeker niet alle wedstrijden gezien maar die ik gekeken heb, bewust op de Belg afgestemd. Nog altijd de score in beeld maar geen schreeuwerig logo. Scheelt in ieder geval een beetje. Het zou mooi zijn als men bij de publieke omroepen stopt met die vreselijke logo's. Wat dat betreft hulde aan SBS6. Dat kijkt stukken rustiger.
quote:
cky schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:09:
en vandaag weer
zaterdag 12 juli 2014 15:19
BekijkBookmarkQuote
freaky35
quote:
cky schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:11:
[...]
en vandaag weer
kan natuurlijk ook de ci module zijn, kan je die eventueel nog omruilen?
bedankt voor je reactie, maar ik heb geen CI module
en vandaag weer

BekijkBookmarkQuote
freaky35
quote:
[...]
en vandaag weer

Upper schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 07:23:
Helaas na het WK, maar gaat het dan toch eindelijk gebeuren dat de harde logo's van de NPO gaan verdwijnen?
Het probleem zou vooral spelen bij plasmaschermen. Die worden inmiddels niet meer zoveel verkocht omdat ze in tegenstelling tot LCD-schermen veel energie slurpen.

www.teamgenie.nl
lol, en ondertussen moeten ze een verwarmd buitenzwembad gaan zetten want anders renderen hun zonnepanelen niet optimaal.... Stelletje hypocrieten.
Verwijderd
Hebben ze het over het logo aan de rechterkant. Die aan de linkerkant zijn net zo 'inbranderig'Upper schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 07:23:
[..]
Tijdens het WK die score logo's waren ook niet om aan te zien. Hard en liet zeker een hoop retentie achter. Nu met de TdF wederom die kudtlogo's in beeld. Vraag me überhaupt af waarom die krengen er zitten
En inderdaad. De Belg, Duister of Brit zijn een stuk beschaafder.
Wel even het artikel zelf lezen hè 
"De NPO heeft de omroepen voorgesteld alle beeldmerken gedurende het programma transparanter te maken. Aan het begin en aan het eind zouden dan wel de felle kleuren te zien zijn. Dat geldt zowel voor de logo's van de publieksnetten 1, 2 en 3 rechtsboven, als die van de omroepen zelf aan de linker bovenkant."
"De NPO heeft de omroepen voorgesteld alle beeldmerken gedurende het programma transparanter te maken. Aan het begin en aan het eind zouden dan wel de felle kleuren te zien zijn. Dat geldt zowel voor de logo's van de publieksnetten 1, 2 en 3 rechtsboven, als die van de omroepen zelf aan de linker bovenkant."
Of het moet nog komen of m'n ogen zijn niet zo goed maar hier hele avonden achter elkaar WK voetbal op gehad en helemaal geen last van retentie gehad (65ST60).
Ook met spellen die soms urenlang ergens in een hoek een map oid. laat zien.
Afgezien van de soms rare 50HZ juddering (geen idee of dat de juiste benaming is maar zo voelt het voor mij) ben ik er erg tevreden over. Het rare met die 50Hz bug is dat het soms helemaal niet is terwijl het wel een 50Hz uitzending is. Neem de WK, dat was haarscherp en supervloeiend (en nee heb geen ifc op max, hij staat op min), maar sommige reclames er tussendoor dan weer niet.
Ook met spellen die soms urenlang ergens in een hoek een map oid. laat zien.
Afgezien van de soms rare 50HZ juddering (geen idee of dat de juiste benaming is maar zo voelt het voor mij) ben ik er erg tevreden over. Het rare met die 50Hz bug is dat het soms helemaal niet is terwijl het wel een 50Hz uitzending is. Neem de WK, dat was haarscherp en supervloeiend (en nee heb geen ifc op max, hij staat op min), maar sommige reclames er tussendoor dan weer niet.
Je bent niet alleen hoor, ook hier nog nooit iets gezien wat op retentie leek.
Alsjeblieft niet weeeer deze zinloze discussie.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Is dat een discussie? Zeggen dat ik het niet zie. Kan zijn dat het er wel is hoor, boeit me ook geen zak zolang ik het niet zie
Er bestaat geen enkele plasma tv zonder retentie en aging/inbranden. Dus er is helemaal geen discussie mogelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 15-07-2014 17:26 ]
Nickname does not reflect reality
Dan kan het ook nooit aan je tv liggen....cky schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:54:
quote:
en vandaag weer![]()
![]()
BekijkBookmarkQuote
freaky35
quote:
[...]
en vandaag weer![]()
![]()
Als je een exterrn kastje gebruikt, dan is daar wat mee aan de hand.
Alleen als je een ci module gebruikt, wat niet werkt,kan dat met de tv te maken hebben
Bij upc heb je geen ci+ nodig voor basis digitale tv.freaky35 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:14:
[...]
Dan kan het ook nooit aan je tv liggen....
Als je een exterrn kastje gebruikt, dan is daar wat mee aan de hand.
Alleen als je een ci module gebruikt, wat niet werkt,kan dat met de tv te maken hebben
[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 15-07-2014 18:31 ]
ook geen extern kastje, gewoon direct aan de kabel. Dan toch de tv?Adlermann schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:23:
[...]
Bij upc heb je geen ci+ nodig voor basis digitale tv.
iets anders;
iemand die al skype gebruikt heeft?
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.