Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Volgens mij kan je dat blijven herhalen herhalen herhalen ........

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je wel zeggen maar ik heb met mijn ST60 met deze instellingen een mooi beeld en ja die komen van deze site ( http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1366730214 ) . En het zal best wel mooier kunnen maar ik vind het goed zo.... Ik kijk niet met een extreme focus, ik geniet gewoon (en sommige hier kunnen dat waarschijnlijk nooit met deze settings of wat voor setting dan ook).

Viewing mode: True Cinema
Contrast 60
Brightness 0
Colour: 50
Sharpness: 0
Color temperature: Warm
Vivid Color: Off
Ambient sensor On/Off
Noise reduction Off
Mpeg Noise reduction Off
Intelligent Frame Creation Off
Panal luminance setting Low
Adaptive gamma control 0
Black expander 0
Gamma 2.2
16:9 Overscan Off
R-Gain -2
G-Gain -3
B-Gain +3
R-Cutoff 0
G-Cutoff -1
B-Cutoff +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:02:
Dat kan je wel zeggen maar ik heb met mijn ST60 met deze instellingen een mooi beeld en ja die komen van deze site ( http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1366730214 ) . En het zal best wel mooier kunnen maar ik vind het goed zo.... Ik kijk niet met een extreme focus, ik geniet gewoon (en sommige hier kunnen dat waarschijnlijk nooit met deze settings of wat voor setting dan ook).

Viewing mode: True Cinema
Contrast 60
Brightness 0
Colour: 50
Sharpness: 0
Color temperature: Warm
Vivid Color: Off
Ambient sensor On/Off
Noise reduction Off
Mpeg Noise reduction Off
Intelligent Frame Creation Off
Panal luminance setting Low
Adaptive gamma control 0
Black expander 0
Gamma 2.2
16:9 Overscan Off
R-Gain -2
G-Gain -3
B-Gain +3
R-Cutoff 0
G-Cutoff -1
B-Cutoff +1
Dit kan nog wel, dit is namelijk alleen de twee punts witbalans die generiek is aangepast. En aangezien de meeste toestellen te rood zijn van panasonic, dan kan je hee lglobaal wel een bter beeld dan out of the box krijgen.

maar gedetailleerde 10 punts instellingen overnemen dat gaat zeker niet werken, aangezien je non stop aan het corrigeren bent tijdens kalibreren (afweingen maken, trade off analyses etc). En die zijn alleen per scherm per kalibratie van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:47
> Gedetailleerde instellingen overnemen werkt niet

Wel makkelijk om te roepen
Hij kan het toch proberen ,misschien verbeterd het , is het niks dan zet hij de instellingen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ramrodwillem schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:41:

Hij kan het toch proberen ,misschien verbeterd het , is het niks dan zet hij de instellingen terug
Nee niet nakkelijk, gewoon de waarheid. En ik heb vaak genieg gezien dat mensen dachten het beeld beter gemaakt te hebben (subjectieve beoordeling), maar in werkelijkheid maakte ze het veel slechter (objectief gemeten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 01:03
ramrodwillem schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:41:

Yup, je kan ook TomTom Europa gaan gebruiken in Australië. Misschien werkt het goed. Maar de kans is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Het gaat er om of Kadoendra met deze instellingen tevreden is zo ja mooi toch .
De 1 vind instelling A mooi en de ander insteling B ,niks objectiefs aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je snapt het punt niet. Het punt is dat mensen misleid worden door de suggestie dat het overnemen van 10-punts instellingen zin heeft. En dat is nogal irritant, want misleidend.

Ik kan ook een set 10-punts -witbalans, -gamma en RGB instellingen op het internet zetten. Dat kan een random set instellingen zijn of mijn persoonlijke instellingen waar ik op uit kom na kalibratie van MIJN tv. Allemaal prima.

En dan kan jij ze overnemen. En dan kan jij die (al dan niet willekeurige) set mooier vinden dan je originele instelling. Dat staat je vrij. Ook allemaal prima.

Maar als ik de instellingen publiek maak en ga pretenderen dat die 10-punts instellingen van enige meerwaarde zullen zijn voor andere tv's dan is dat kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ramrodwillem schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:49:
Het gaat er om of Kadoendra met deze instellingen tevreden is zo ja mooi toch .
De 1 vind instelling A mooi en de ander insteling B, niks objectiefs aan .
In andere woorden als jij je TV kalibreert (of 150 euro neertelt om dat te laten doen door iemand) doe je dat zonder een meter. Gewoon op het oog. Want er is toch niets objectiefs aan.

Dat is natuurlijk gewoon groot koekkoek. Het is wel degelijk objectief. En met alle respect. Als je dat niet kan/wil begrijpen dan denk ik niet dat je moet kalibreren. Koop dan gewoon in de winkel meteen de TV die je het mooist vindt uitzien ongeacht LCD/plasma. Daar schiet je meer mee op.

[ Voor 24% gewijzigd door dangerpaki op 22-06-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
>Als je dat niet kan/wil begrijpen dan denk ik niet dat je moet kalibreren. Koop dan gewoon in de winkel >meteen de TV die je het mooist vindt uitzien ongeacht LCD/plasma

Of je probeert de instellingen die als suggestie dienen .... kwaad kan het niet

Het blijf een kwestie van eigen smaak , dat willen jullie niet begrijpen blijkbaar de 1 houdt van knallende kleuren de ander van zachte .
Waar staat in 1 van die suggestie,s over de instellingen dat de instellingen die hij gebruikt de juiste zijn en alleen DIE instellingen het beste beeld geven en dus die MOET gebruiken , nergens, het is een suggestie zoals hij zn tv heeft afgesteld en ik begrijp echt wel dat in een andere kamer er weer andere instellingen nodig zullen zijn .

Ik heb zelf mn tv ook ooit laten kalibreren maar ik ga niet roepen dat die instellingen de enigste juiste zijn , ja op papier misschien maar als IK vind dat er na het kalibreren toch anders kan omdat IK dat mooier vindt dan is dat MIJN keuze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 09:28
ramrodwillem schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:44:
...maar als IK vind dat er na het kalibreren toch anders kan omdat IK dat mooier vindt dan is dat MIJN keuze .
Dan moet je niet kalibreren maar gewoon zelf lekker alle waardes een beetje op en neer zwiepen. Je kalbreert alleen maar om een zo natuurlijk mogelijk (zoals het bedoelt was) plaatje te krijgen, niet om een beeld te hebben zoals de gebruiker het heel toevallig mooi vindt. Gekalibreert wit vind je te geel? Dat kan, had je niet moeten kalibreren. Groen is niet groen genoeg? Dat kan, niet kalibreren maar gewoon zelf doen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Nou kwaad kan het wel want het kan ook je beeld verslechteren (zoals we dus eerder in dit topic zagen).

Daarnaast begrijp jij niet dat wanneer je een TV kalibreert dat je dat kalibreert om de kleuren weer te geven zoals deze volgens standaarden weergegeven moeten worden. Dat is waarom je dat met een meter doet en niet met de eigenaar ernaast die zegt dit vind ik mooier.

Natuurlijk hebben mensen eigen voorkeuren hoe ze kleuren mooier vinden. Maar daar hoef je en niet voor te kalibreren en moet je ook zeker niet de instellingen van iemand anders van internet overnemen (want ALS, zoals jij dat beweert het toch alleen om de subjectieve beleving gaat, dan zijn die instellingen van iemand anders op internet voor jou nutteloos). Dan moet je ZELF met instellingen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 22:11
Pup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

wat een discussie :P

Ik krijg morgen mijn panasonic vt60 geleverd, ik heb hiervoor ook een plasma gehad welke helaas was ingebrand.
Heeft er iemand nog tips om dit te voorkomen? Ik had het volgende in gedachten;
- eerste honderd uur de slides van D'nice laten lopen. op standaard instellingen.
- daarna op laag contrast verder kijken tot 200 uur ofzo?
- daarna s'nachts af en toe de schuifbalk laten lopen.

Bij films kies ik dan gewoon de THX instelling.

De Settings van D'nice ga ik ook nog proberen. Kijken of het voor mij een verbetering oplevert tegenover de standaard THX settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
cky schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:25:
- eerste honderd uur de slides van D'nice laten lopen. op standaard instellingen.
Verhelpt niets.
- daarna op laag contrast verder kijken tot 200 uur ofzo?
Verhelpt niets.
- daarna s'nachts af en toe de schuifbalk laten lopen.
Verhelpt niets.
De Settings van D'nice ga ik ook nog proberen.
Niet super zinvol.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Het is helaas niet te voorkomen bij normaal gebruik. Zeker niet bij de huidige plasma reeks van Panasonic.

Als ik een logo zie nagloeien na een paar dagen of een duidelijke waas bij de subtitles, dan laat ik de tv even een nachtje met de schuifbalk zijn werk doen op de volledig dynamische stand (brightness 100%, contrast 100%). Het is dan na een nachtje wel weer ver weg op mijn paneel, maar het is de vraag of je dit de moeite vindt. Het is uitstel van.....

Wat ik vooral doe is ervoor zorgen dat ik de logo's regelmatig buiten beeld laat vallen en niet te lang 1 zender op laat staan. Ook het WK kijk ik op Canvas (BE) omdat het NL1 logo na 5 minuten al staat na te gloeien :(.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-06-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Dank jullie voor de snelle reacties!
Maar er is eigenlijk geen voorbereidend werk voor te doen dus? Zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Eens met alle bovenstaande punten...inspelen en dat soort ongein heeft echt geen zin....ik heb een st50 gehad welke ook dik was ingebrand. Nu een st60, ok ander scherm maar, Ik heb voor mezelf een foefje welke het inbranden zeker lijkt te verminderen... Zeker nu met wk, niet na een avondje voetbal tv uitzetten, maar eerst nog even de schuifbalk laten draaien (even is tot de tv uitgeschakeld op standby, ik meen na 3 uur). Je schrikt je soms werkelijk de te.... Als je direct na een wedstrijd het ned 1 logo rechts en nos links ziet staan, maar s' ochtends (of bij een nachtelijk wc bezoek) zie je er eigenlijk niets meer van. Ik heb echt het idee dat als ,ik dit niet zou doen er gewoon een dikke inbrander instaat. Ik weet het niet zeker en heb ook geen zin om te checken of het echt zo is, maar toch lijkt dit de oplossing te zijn. Het is net alsof je na een hele dikke retentie je de tv niet moet uitzetten (af laten koelen wellicht?) maar dus moet schuifbalken en dan pas de tv uitzetten. Ik ben een pietlut, let zeker op logo's en zie ze ook bij kennissen terwijl die ze niet zien, maar dit foefje lijkt voor mij echt te helpen. Of je de moeite wilt nemen ( en de extra branduren en energieverbruik op de koop toe neemt) laat ik aan jullie, maar ik doe niet anders meeren heb nu geen irritante ingebrande k.. Logo's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
Zag op mijn 6 jaar oude 42PZ80 na een avondje FIFA nog wel eens het mini veldje onderin beeld staan als ik de PS3 uitschakelde. Of na een avondje filmkijken de bars boven en onder in beeld bij een 2,35:1 film. Moet alleen zeggen dat geen van deze dingen ooit tot permanent inbranden heeft geleid. Volgende dag even iets andere content en het was al weer weg.

Hoop niet dat mijn nieuw besteld GT60 ineens veel erger zal zijn trouwens, maar maak me als "ervaren" plasma eigenaar eerlijk gezegd nog niet super druk om. Heb me verder nooit superdruk gemaakt over dingen als inspelen eerlijk gezegd.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs op een scherm met 5000 uur kan ir/ burn-in problemen geven ja. Ik zit nu ziek thuis, maar wel in staat elke voetbalwedstrijd te kijken. NOS en het NL1 logo is nu wel euh zeer hardnekkig aanwezig :)

De 1 van het Nederland 1 logo is ook donkerder dan het wit, dus volgens mij is het dan al vrij definitief :)

Eens kijken of ik het er nog uit krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het is ook eigenlijk geen probleem bij afwisselend gebruik (kabeltv, blurays, gamen), maar als je zenders heel veel bekijkt zonder de logo's buiten het scherm te laten vallen, dan blijft het een probleem. Ik moet wel zeggen dat de Panasonic hier veel gevoeliger voor is dan de Samsungs.

@Adlermann

Kijk eens op de belg. Amper een logo aanwezig en nog luidere stadiongeluiden ook :). Krijg je meer mee van de sfeer.

[ Voor 25% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-06-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:17:
Het is ook eigenlijk geen probleem bij afwisselend gebruik (kabeltv, blurays, gamen), maar als je zenders heel veel bekijkt zonder de logo's buiten het scherm te laten vallen, dan blijft het een probleem. Ik moet wel zeggen dat de Panasonic hier veel gevoeliger voor is dan de Samsungs.

@Adlermann

Kijk eens op de belg. Amper een logo aanwezig en nog luidere stadiongeluiden ook :). Krijg je meer mee van de sfeer.
Gewoon die op de kabel beschikbaar is?

Dat zou wel handig zijn ja. Ik heb gewoon dit keer mijn eigen advies genegeert en teveel naar Nederland 1 gekeken. Eigenlijk vanaf 18:00 tot euh 2:00. Ik ga wel op tijd naar bed, maar alles na 22.30 neem ik op en kijk ik in de ochtend ;)
(niet trouwens heel bevordeljk voor mijn herstel, maar ja moesten ze die operatie maar niet tijdens het wk plannen :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 23-06-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 09:19

Blord

Hello Kitty !

Ik kijk de WK wedstrijden altijd op de Belgische kanalen. Voor mij zijn die uitzending ook nog in HD omdat ik in België woon. De zender logo is een grijs en valt weinig op in de wedstrijd beelden. In tegenstelling tot de felle NOS logo. Dus inbranden op de ZT60 gebeurd in ieder geval niet tijdens de WK matchen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Blord op 23-06-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:34

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gewoon niet naar Nederlandse zenders kijken, heb je ook die irritante Jack van Gelder zijn geblaat niet....
(niet dat Frank Raes zoveel beter is trouwens...)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Blord schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:05:
Ik kijk de WK wedstrijden altijd op de Belgische kanalen.
Ik kijk als Nederlandah ook de WK op de Belgische kanaal zonder dat irritante rode Nederland 1 logo en stomme commentator.

Ik heb momenteel de 65VT50 en vraag me af of upgraden naar de ZT60 wel zinvol is als ik kijk naar alleen de beeldkwaliteit?

[ Voor 22% gewijzigd door Mandrake466 op 23-06-2014 12:37 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Laatst online: 01-10 07:59
Hier ook iemand die sinds vrijdag is overgestapt naar de belgen, aangezien Nederland 1 gewoon k*t is met zijn logo's. Heb ook weinig zin om het beeld in te gaan zoomen. Wel verdomd lastig, en ik ben bang dat ik vanavond weer enigszins gedwongen wordt om toch NL1 op te zetten door mijn vrouwelijke wederhelft:)

Zou het wellicht een optie zijn om hier eens over te klagen bij de NPO, of zijn er mensen die dit al reeds gedaan hebben en een reactie terug hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
:P En jullie krijgen er dan nog Jan Mulder gratis bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Upper schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:35:

Zou het wellicht een optie zijn om hier eens over te klagen bij de NPO, of zijn er mensen die dit al reeds gedaan hebben en een reactie terug hebben ontvangen?
Ik heb ergens (mischien hier op tweakers) gelezen dat er wel degelijk geklaagd is maar dat de NPO er zich geen reet van aan trekt.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Wat ook heel prima te kijken is op stand Sidecut Zoom. Enig nadeel is dat wanneer het spel zich onder aan de zijlijn afspeelt je dit deels mist, maar voor de rest een perfecte stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Mandrake466 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:27:
[...]

Ik kijk als Nederlandah ook de WK op de Belgische kanaal zonder dat irritante rode Nederland 1 logo en stomme commentator.

Ik heb momenteel de 65VT50 en vraag me af of upgraden naar de ZT60 wel zinvol is als ik kijk naar alleen de beeldkwaliteit?
Dit lijkt me geen zinnige upgrade. VT50 vs ZT60 is niet de extra euries waard. Dan zou ik eerder na een aantal uren nogmaals een calibratie laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mandrake466 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:27:
[...]

cky schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Dit lijkt me geen zinnige upgrade. VT50 vs ZT60 is niet de extra euries waard. Dan zou ik eerder na een aantal uren nogmaals een calibratie laten uitvoeren.
Het is een hele zinnige upgrade op 1 gebied en ook meteen het belangrijkste onderdeel van een goed beeld, zwart, en helderheid maw contrast performance. Maar misschien dat een vt65 meer value for money geeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Adlermann op 23-06-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:43
StealthyPeanut schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:43:
Het is helaas niet te voorkomen bij normaal gebruik. Zeker niet bij de huidige plasma reeks van Panasonic.

Als ik een logo zie nagloeien na een paar dagen of een duidelijke waas bij de subtitles, dan laat ik de tv even een nachtje met de schuifbalk zijn werk doen op de volledig dynamische stand (brightness 100%, contrast 100%). Het is dan na een nachtje wel weer ver weg op mijn paneel, maar het is de vraag of je dit de moeite vindt. Het is uitstel van.....

Wat ik vooral doe is ervoor zorgen dat ik de logo's regelmatig buiten beeld laat vallen en niet te lang 1 zender op laat staan. Ook het WK kijk ik op Canvas (BE) omdat het NL1 logo na 5 minuten al staat na te gloeien :(.
eigenlijk belachelijk dat dit nodig is om er voor te zorgen dat er niks inbrand :( ,maar de 60 serie is helaas hier gevoelig voor.

Ik ben zelf blij dat ik weinig digitale tv kijk :). Het WK kijk ik wel op de belgische zender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel voor dat een ieder hier een bericht stuurt naar NOS ivm logo Ned 1 (heb ik net gedaan). Ik vertik het om naar een buitenlands kanaal te kijken overigens. Dat gaat ook niet lukken want Studio Brasil kan ik daar niet kijken, de Wereld draait Door ook niet enz enz. Als men niet reageert gaan we gewoon een stichting oprichting en gaan Ned 1 aanklagen voor opzettelijke schade aan onze plasma's. Lijkt me wel leuk zo'n proefproces.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:50:
Ik stel voor dat een ieder hier een bericht stuurt naar NOS ivm logo Ned 1 (heb ik net gedaan). Ik vertik het om naar een buitenlands kanaal te kijken overigens. Dat gaat ook niet lukken want Studio Brasil kan ik daar niet kijken, de Wereld draait Door ook niet enz enz. Als men niet reageert gaan we gewoon een stichting oprichting en gaan Ned 1 aanklagen voor opzettelijke schade aan onze plasma's. Lijkt me wel leuk zo'n proefproces.... >:)
Dat heeft geen zin. N het verleden ook al genoeg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:43:
Het is een hele zinnige upgrade op 1 gebied en ook meteen het belangrijkste onderdeel van een goed beeld, zwart, en helderheid maw contrast performance. Maar misschien dat een vt65 meer value for money geeft.
Mee eens. De 65VT50 verkocht en een 65VT60 gehaald en ben er, ondanks de aderlating, erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord van NOS op klacht logo. Daar moeten we het mee doen jongens!

Onlangs heeft u een klacht geplaatst via onze website.
Nogmaals hartelijk dank voor uw mail. Namens de redactie kunnen wij het volgende melden:

Door de fabrikanten zijn bepaalde waardes afgesproken. Als wij ons aan die waardes houden, gebeurt er bij normaal gebruik niks.
Bovendien staan de logo's niet permanent in beeld.
Over het STER blok en promo's wordt geen logo geplaatst. Per uur zijn we hierdoor 12 minuten zonder logo's.

Namens NPO Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
lol wat een bullshit antwoord van NPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:19:

Nogmaals hartelijk dank voor uw mail. Namens de redactie kunnen wij het volgende melden:

Door de fabrikanten zijn bepaalde waardes afgesproken. Als wij ons aan die waardes houden, gebeurt er bij normaal gebruik niks.
Over het STER blok en promo's wordt geen logo geplaatst. Per uur zijn we hierdoor 12 minuten zonder logo's.

Namens NPO Video
Steek je energie hier toch niet in man, plasma gebruikers zijn 3% van de tv kijkende mensen in de Benelux ofzo.
THEY DON'T GIVE A F*CK!

Zo, dat is er weer uit :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:51
Het wk logo (de stand) en het nederland 1 logo zitten er bij mijn st60 ook redelijk hard in momenteel. Dat terwijl ik niet eens zo heel veel voetbal heb gekeken.. de laatste paar wedstrijden maar op zoom gezet (wat ik eigenlijk belachelijk en lelijk vind maar het is nu eenmaal niet anders) in combinatie met 's nachts schuifbalken tot hij op automatisch stand-by staat.

Hopelijk krijg ik het nog een beetje weg anders ga ik eens kijken of ik nog terug kan met de TV (plasma-discounter.nl/garantie/reparatie?). Het is echt irritant zichtbaar bij licht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Das verbaast me dus niks.De 60 serie is helaas hier gevoelig voor en die logo's van nl1 zijn gewoon vervelend voor plasma tv's.

Met een nieuwe krijg je zeer waarschijnlijk precies hetzelfde, niet goed inderdaad, maar k denk vrij weinig aan te doenv is. :X

Ja zoals hieronder beschreven,niet naar die zender kijken ;)

[ Voor 44% gewijzigd door freaky35 op 25-06-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Oplossing is thans heel simpel als je daar niet mee kan leven : niet naar die zender in kwestie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
65"? :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Adlermann schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:35:
Zo, ik heb toch maar een vt60 besteld om mijn vt50 te vervangen. Deze komt binnenkort dus op VA (gekalibreerd natuurlijk).
gefeliciteerd! :)Kon je het niet laten?? :)

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 25-06-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Alhoewel de problemen met retentie hier waarschijnlijk groter lijken dan ze werkelijk zijn vind ik het wel bizar dat men het ervoor over heeft om een hele nacht de tv aan te laten staan met schuifbalken en zenders te ontwijken om toch maar een mooi beeld te behouden :p
Toch blijven die plasma tv's me wel intrigeren, maar ik heb er verder zelf zo goed als geen ervaring mee.

[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 25-06-2014 12:36 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SToRM666 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:33:
Alhoewel de problemen met retentie hier waarschijnlijk groter lijken dan ze werkelijk zijn vind ik het wel bizar dat men het ervoor over heeft om een hele nacht de tv aa
Niet zo bizar als constant kijken naar matige zwartwaarden met brakke kijkhoeken en ghosting imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:18:
[...]

gefeliciteerd! :)Kon je het niet laten?? :)
Ja, ik zit nu wegens ziekte ook 24/7 thuis (darmoperatie gehad) en ik wil gewoon een compensatieaankoop :)

Dat is dit geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Groot gelijk hoor, veel plezier ermee in elk geval, genoeg tijd heb je in ieder geval om er van te kunnen genieten:). Is het trouwens een maatje groter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:07:
Groot gelijk hoor, veel plezier ermee in elk geval, genoeg tijd heb je in ieder geval om er van te kunnen genieten:). Is het trouwens een maatje groter geworden?
Gewoon wer een 55" toch maar. Ik moet even rustig aan doen met geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:01:
[...]

Nee :)

[...]

Dat doet allemaal, imho, gewoon niéts :P
het is wel zo, dat als je vooral in het begin volbeeld draait, de cellen mooi gelijkmatig verouderen, daar voor kan het zeker wel nut hebben.

Voor retentie heeft het helaas bij Panasonic minder nut als wat het deed bij een Pioneer, die werd wel steeds resistenter naarmate het scherm meer uren had gedraait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Adlermann schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Gewoon wer een 55" toch maar. Ik moet even rustig aan doen met geld ;)
55 inch is ook mooi :) ,groter als mijn tv in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:49:
het is wel zo, dat als je vooral in het begin volbeeld draait, de cellen mooi gelijkmatig verouderen, daar voor kan het zeker wel nut hebben.
En daarmee voorkom je precies wát?
Voor retentie heeft het helaas bij Panasonic minder nut als wat het deed bij een Pioneer, die werd wel steeds resistenter naarmate het scherm meer uren had gedraait
Pioneer heeft/had ook gewoon retentie. Net als elke plasma known to man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Zekers had de pioneer retentie, maar zeer licht en je hoefde niet een nacht die schuifbalk te laten lopen om het weg te krijgen. En permanente burn in kwam bijna niet voor of je had een slecht scherm.

Een volledig scherm zorgt voor een gelijkmatige veroudering, in het begin zijn de cellen nog nieuw en verouderen ze heel snel in korte tijd,naarmate na een 200 aantal uur word dat veel minder en heb je daar minder last van.

Vandaar dat een plasma ook meestal beter tegen retentie kan,na een x aantal uur op de teller.
Wat ik vaker gelezen heb,is dat je ook helderheid verschillen kan krijgen als je het scherm in het begin veel met balken bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel grappig: plekken die lekker een tijdje wit aan het branden zijn zijn geweest (o.a. NOS logo, de 1/2/3 in de zenderlogo's) geven op de VT60 een roodachtige schaduw, op de 50 serie was dat een neutraler grijs. Komt wellicht door het nieuwe type rode fosfor gebruikt in de VT60 serie. Aangezien de ST60 en GT60 het "oude" fosfor hebben, wellicht dat deze ook gewoon de "grijze" retentie van de 50 serie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ow das nog vervelender, als het grijs is ,dan is het nog niet zo'n probleem, maar als het rood is valt het nog meer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:12:
naarmate na een 200 aantal uur word dat veel minder en heb je daar minder last van.
Het voorkomt niets.
Wat ik vaker gelezen heb,is dat je ook helderheid verschillen kan krijgen als je het scherm in het begin veel met balken bekijkt.
Aging voorkom je ook niet. Hoeveel uur je ook inspeelt. Alleen de Nuon heeft er baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:16:
[...]

Het voorkomt niets.

[...]

Aging voorkom je ook niet. Hoeveel uur je ook inspeelt. Alleen de Nuon heeft er baat bij.
Ik heb 4000 uur op mijn vt 50. Na een wedstrijd of 2 op nl heb ik ook zware retentie waar ik 2 dagen voor miet schuufbalken....

Ja dus ben het net je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:12:Een volledig scherm zorgt voor een gelijkmatige veroudering, in het begin zijn de cellen nog nieuw en verouderen ze heel snel in korte tijd,naarmate na een 200 aantal uur word dat veel minder en heb je daar minder last van.
Het klopt wel dat de lichtafname in het begin sneller is, maar dat is een functie van zowel tijd als de afgegeven lichtsterkte, dus niet alleen tijd. In het voorbeeld van jouw 200 uur:

Stel dat cel 1 van je panel de eerste 200 uur continu wit beeld vertoont en cel 2 gemengde content.

Cel 1 heeft na 200 uur zijn "snellere veroudering" (steilste deel van de curve) achter de rug en komt eerder in het vlakkere deel van de verouderingscurve.

Cel 2 met gemengde content is na 200 uur nog minder verouderd maar nog wel in het steile deel van de verouderingscurve.

Vervolgens gaan we na 200 uur gemengde content kijken op zowel cel 1 als cel 2. Beide verouderen, maar cel 2 haalt cel 1 steeds meer bij wat veroudering betreft omdat die nog in het steilere deel van de verouderingscurve zit.

Het resultaat is uiteindelijk dus (vrijwel) hetzelfde. Waar je vooral voor zorgt als je de eerste paar honderd uur zonder logo's en op laag contrast kijkt is dat je minder schrikt van de snelle veroudering (factor 1) van je splinternieuwe toestel (placebo factor 2), omdat die veroudering op dat moment al lekker gelijkmatig is. Maar voor het resultaat op 1000 uur maakt dat weinig meer uit, laat staan op nog meer uur. :)
freaky35 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:15:
ow das nog vervelender, als het grijs is ,dan is het nog niet zo'n probleem, maar als het rood is valt het nog meer op..
Klopt, de rode schaduw vind ik storender dan de neutralere schaduw die mijn VT50 had. Maar het stoort met gelukkig nog steeds zelden. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 25-06-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind wel grappig dat als je naar de plasma onderdeel kijkt van avsforums je intressante vergelijkingen ziet tussen de verschillende merken plasma's. Vergelijkingen met de nieuwste x800 led tv's. owner threads van kuro's, met pics, ect.

Hier op tweakers zie je een 10 jaar oude discussie over retentie in een eindeloze circel.

1 keer raden waar ik het meest te vinden bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:
vind wel grappig dat als je naar de plasma onderdeel kijkt van avsforums je intressante vergelijkingen ziet tussen de verschillende merken plasma's. Vergelijkingen met de nieuwste x800 led tv's. owner threads van kuro's, met pics, ect.

Hier op tweakers zie je een 10 jaar oude discussie over retentie in een eindeloze circel.

1 keer raden waar ik het meest te vinden bent ;)
avforums is ook maar waardeloos. Niet veel beter dan het t.net gehalte. hdtvtest.co.uk, daar ben ik veel te vinden. Veel kleinschaliger en vooral geen bumptious (insert rant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Even een gedachte. Misschien heeft iemand dit al eerder geprobeerd. Ik heb nu redelijk permanent een NL1 logo zitten rechts boven in het beeld op mijn GT50. Wordt dat nou veroorzaakt door veroudering van het fosfor op een bepaalde manier of is er daadwerkelijk sprake van inbranden zoals met het noemt (gezien het nu permanent is).

Zat te bedenken om een beeld van NL1 op te slaan en de kleuren om te draaien en dan het logo op TV te laten staan met verder zwart beeld en kijken of het de retentie oplost. Dat zal waarschijnlijk alleen werken als het echt om veroudering van fosfor gaat maar denk niet dat het wat zal uitmaken als het daadwerkelijk ingebrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fosfor veroudering is ook permanent, inbranden = zeer ongelijkmatige veroudering fosfor + MgO sputter om er een schepje bovenop te doen. :)

Cap in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

Jouw oplossing zal in die zin werken dat het waarschijnlijk een stuk minder zichtbaar wordt. Maar om het helemaal weg te krijgen moet je natuurlijk wel overdreven lang de boel "omgekeerd" laten verouderen...

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 25-06-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:18:
[...]

avforums is ook maar waardeloos. Niet veel beter dan het t.net gehalte. hdtvtest.co.uk, daar ben ik veel te vinden. Veel kleinschaliger en vooral geen bumptious (insert rant).
Eens. Alhoewel ze op avforums wel behulpzaam zijn, vind ik het gehalte aan kennis vrij laag.
avsforum is bijvoorbeeld STUKKEN beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 19:09
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:19:

Namens NPO Video
Ik snap überhaupt niet waarom die logo's per sé zo pontificaal in beeld moeten. Laat ze een voorbeeld aan de BBC nemen.
En als ze dan al zo graag een logo willen, moet dat dan echt keihard in het wit op rood? Wat is er mis met 50% transparantie bijv? Een zender betaald van ons belastinggeld en dan moeten er twee logo's keihard in beeld... Sneue figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:18:
[...]
Veel kleinschaliger en vooral geen bumptious (insert rant).
Bumtious is al enkele weken weg van AVF. (Permanent) geband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Cap schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:45:
Fosfor veroudering is ook permanent, inbranden = zeer ongelijkmatige veroudering fosfor + MgO sputter om er een schepje bovenop te doen. :)

Cap in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

Jouw oplossing zal in die zin werken dat het waarschijnlijk een stuk minder zichtbaar wordt. Maar om het helemaal weg te krijgen moet je natuurlijk wel overdreven lang de boel "omgekeerd" laten verouderen...
Thanks. Voorlopig is het permanent maar heel subtiel. Alleen te zien op een even beeld. Dus ga ik er nu niets aan doen. Mocht het erger worden (denk het niet want heb nu eigenlijk niet eens meer zichtbare retentie na langdurig een zender met logo bekijken) kan ik het altijd eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinkPanther1970 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:21:
[...]

Bumtious is al enkele weken weg van AVF. (Permanent) geband.
Wat heeft hij gedaan? Weer iemand voor compleet mongool oid uitgemaakt? :)
Mijn vt60 zit in het afleverproces. Ik heb voor vanavond ook al een kameraad gevonden die me kan helpen met de tv ophangen (ik mag nog 6 weken niet tillen grrrr). Ik ben zeer benieuwd.

Jammer wel een kleintje van 55". Maar ja, ik moet ook nog een vakantie naar miami betalen :P

[ Voor 34% gewijzigd door Adlermann op 26-06-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Mijn tv zit ook in de afleverproces, jammer dat het tussen reparatie en levering van het vervangende toestel 4 weken moet zitten!

2 juni opgehaald, en vandaag opgebeld naar de transporteur waar het toestel nog steeds niet binnen is (panasonic 50vt60)

Ik ga er dus niet van uit dat hij vandaag of morgen geleverd wordt :( frustrerend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cky schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:45:
Mijn tv zit ook in de afleverproces, jammer dat het tussen reparatie en levering van het vervangende toestel 4 weken moet zitten!

2 juni opgehaald, en vandaag opgebeld naar de transporteur waar het toestel nog steeds niet binnen is (panasonic 50vt60)

Ik ga er dus niet van uit dat hij vandaag of morgen geleverd wordt :( frustrerend :X
Welke toko als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
cky schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:45:

ook geen vervangende tv gehad in de tussentijd of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:40:
[...]

Wat heeft hij gedaan? Weer iemand voor compleet mongool oid uitgemaakt? :)
Een beetje teveel het forum gebruikt als zijn persoonlijk publiciteitsmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinkPanther1970 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:33:
[...]

Een beetje teveel het forum gebruikt als zijn persoonlijk publiciteitsmiddel.
Ja ok, daar kijk ik ook niet raar van op (well lekker off topic).

Om het ontopic te maken: ik ga lekker zelf mijn vt60 kalibreren en bumptious niet.

Ben echt benieuwd hoe temperamentvol hij is.

Ik denk dat ik vandaag (als alles goed gaat) een vlugge twee puntskalibratie doe van de greyscale en contrast en brightness enzo goed. Dan op 50 uur, 100 uur en 250 uur bijstellen en zodra het een beetje stabiel is een volledige kalibratie ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Adlermann schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:47:
[...]

Welke toko als ik vragen mag?
Plattetvdiscounter
freaky35 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:09:
[...]

ook geen vervangende tv gehad in de tussentijd of?
Nope, het enige wat ik heb gehad is een eindeloze discussie (iets met GT60, of VT60 met bijbetaling als vervanging voor de VT50) Uiteindelijk gelukkig wel uitgekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door cky op 26-06-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:39:
[...]

Ik denk dat ik vandaag (als alles goed gaat) een vlugge twee puntskalibratie doe van de greyscale en contrast en brightness enzo goed. Dan op 50 uur, 100 uur en 250 uur bijstellen en zodra het een beetje stabiel is een volledige kalibratie ga doen.
Zit aan een goeie 1400 uur en heb de indruk die 'ie nog steeds niet stabiel is... Zal wel iets te maken hebben met de eerste spanningsverhoging niet zo lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@cky
Hoewel ik weet dat hier meestal contact opnemen met de winkel aanbevolen wordt ivm met consumentenrecht, kinkt het in dit geval toch als mindere service dan via CE-repair en Panasonic. Zolang daar een vervangend toestel beschikbaar was kreeg je bij een ingebrand scherm zonder morren een 1 op 1 vervanging of een upgrade naar een gelijkwaardig model uit de nieuwe serie (50 -> 60), of je aankoopbedrag terug. Hoe het bij CE-repair zit met reparatietijden en het leveren van een tijdelijk toestel weet ik niet.

@pp
In mijn geval meet mijn VT60 op 1000+ uur (zit nu op 1200 maar laatste meting is van paar 100 uur geleden gok ik) nog nagenoeg hetzelfde als op 250 uur. Spanningsverhogingen, vertel eens?

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 26-06-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zit te twijfelen wat te doen. De IR op de VT60 blijft dusdanig sterk dat dit gewoon voor problemen gaat zorgen zodra mijn vriendin bij me in trekt. Ik kijk amper kabel, maar zij dus wel.

Als ik nu mijn VT60 (met alweer 2 logo's aardig lang in de bovenhoeken alweer) kan laten crediteren dan kan ik gewoon een Samsung nemen voor hetzelfde geld met veel minder IR problemen. De kwaliteit is minder, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:28:
Zit te twijfelen wat te doen. De IR op de VT60 blijft dusdanig sterk dat dit gewoon voor problemen gaat zorgen zodra mijn vriendin bij me in trekt. Ik kijk amper kabel, maar zij dus wel.

Als ik nu mijn VT60 (met alweer 2 logo's aardig lang in de bovenhoeken alweer) kan laten crediteren dan kan ik gewoon een Samsung nemen voor hetzelfde geld met veel minder IR problemen. De kwaliteit is minder, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Dat blijft ook een gok. Als je bij een samsung ook elke dag nederland 1 gaat kijken of rtl 4, dan staat dat ook vrij snel vast in het beeld. Je moet dan eignelijk voor een local dimming lED gaan.

Ik heb genoeg samsungs gezien (met 1 oogopslag) waar gewoon rtl 4 vast in beeld staat en dat is alleen van elke dag goede tijden slechte tijden kijken en showbizz rtl boulevard whatever nieuws.

[edit]
Live track en trace is wel gaaf :)

Mijn vt60 is op 500 meter van mijn huis en komt dichterbij :d

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 26-06-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cap schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:18:
Spanningsverhogingen, vertel eens?
Officieel van Panasonic:
"Automatic Control of Contrast over Operational Lifetime."

Panasonic Viera plasma HDTVs deliver exceptional picture performance throughout the lifetime of these products. Various elements and material characteristics of all electronic displays change with use over time. In order to achieve the optimal picture performance throughout the life of the set, Panasonic Viera plasma HDTVs incorporate an automatic control which adjusts an internal driving voltage at predetermined intervals of operational hours.

As a result of this automatic voltage adjustment, background brightness will increase from its initial value. After several years of typical use, the internal material characteristics will stabilize and no additional automatic voltage adjustments are required. The Black Level at this stabilized point will yield excellent picture performance.

The newest Viera plasma HDTVs incorporate an improved automatic control which applies the voltage adjustments in smaller increments. This results in a more gradual change in the Black Level over time."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Kan het zijn dat hierdoor mijn oude ST50 na anderhalf jaar harder ging brommen dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pp ah ok ik snap hem, ik zat te denken aan lokale spanningsverhogingen bij jou op het electriciteitsnet. :P Ik heb nog niks gemerkt van de verslechterde black level, die is nog steeds een stuk beter dan de 50 serie nieuw uit de doos.

@kadoendra kan natuurlijk maar ik denk dat het vooral de natuurlijke veroudering van de spoelen / transformator is. Veroudering wil in dit geval zeggen dat ze minder vast op de printplaat zitten en de lijm of hars die de spoelen bijeen houdt wat uitdroogt. Hierdoor kan de boel wat meer gaan trillen. Je kan controleren of de printplaten stevig vastgeschroefd zitten en strategisch demping (stukjes stevig schuim of rubber) aanbrengen tussen de soldeerkant van de printplaat en de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:02:
@pp ah ok ik snap hem, ik zat te denken aan lokale spanningsverhogingen bij jou op het electriciteitsnet. :P Ik heb nog niks gemerkt van de verslechterde black level, die is nog steeds een stuk beter dan de 50 serie nieuw uit de doos.

@kadoendra kan natuurlijk maar ik denk dat het vooral de natuurlijke veroudering van de spoelen / transformator is. Veroudering wil in dit geval zeggen dat ze minder vast op de printplaat zitten en de lijm of hars die de spoelen bijeen houdt wat uitdroogt. Hierdoor kan de boel wat meer gaan trillen. Je kan controleren of de printplaten stevig vastgeschroefd zitten en strategisch demping (stukjes stevig schuim of rubber) aanbrengen tussen de soldeerkant van de printplaat en de behuizing.
David van hdtvtest heeft een s60 gekocht met 7000 uur erop en die zat nog op 0.009 cd/m2 :)

Hij is binnen. Lijkt heel te zijn, en dan vanavond ophangen als mijn vrienden er zijn (grrr open buik stinkt).
Het is wel een vtw60 lol, maar mij hoor je niet klagen.
[edit]
Er zit wel een niet nederlandse/eu kabel bij (3 pootjes..) Ook lijkt het boekje niet helemaal meer ok.
Ok TV heeft 34 uur erop staan. Als ie goed is stuur ik hem niet terugh ierom, maar ik ga wel proberen om een korting te krijgen nog.
Het is volgens mij niet helemaal allemaal origineel. Maar gelukkig heb ik zovaak een vt50 teruggestuurd dat ik wel passende kabels heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 26-06-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:07:
[...]

Er zit wel een niet nederlandse/eu kabel bij (3 pootjes..)
Een UK-kabel bij een DE-model? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Waar heb je hem vandaan? Ik zou dit niet zomaar accepteren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:33:
Waar heb je hem vandaan? Ik zou dit niet zomaar accepteren geloof ik.
qplaza. Ik heb al een mail gestuurd. Kijk als die tv goed is vind ik het niet zo'n probleem. Maar dan moet er wel compensatie tegenover staan. De touchpen ontbreekt bv ook.

Ik wil gewoon compensatie.

[edit]

Gebeld en gemaild: er wordt mits de TV goed is en ik hem besluit te houden een korting aangeboden. Die krijg ik per mail.

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 26-06-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Touchpen wordt volgens mij standaard alleen meegeleverd met de ST60. Ik heb hem namelijk ook niet.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:54:
Touchpen wordt volgens mij standaard alleen meegeleverd met de ST60. Ik heb hem namelijk ook niet.
Daar heb je gelijk in lol.

Naja, verkeerde kabel (wtf) en 34 branduren zijn wmb genoeg reden voor een korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 09:19

Blord

Hello Kitty !

Heb je goed rondgekeken ? Volgen mij zaten er twee voedingskabels bij mijn ZT60, een EU stekker en zo'n 3 pin stekker. Dat is een UK stekker denk ik.
Een compensatie is zeker aan de orde wanneer de doos niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Die van mij ook gekocht bij qplaza , wat een drama .

Voor niets een dag vrij genomen , kwamen pas de volgende dag ... , de doos lag aan de zijkant helemaal open en op nog div andere plekken was de doos ook behoorlijk beschadigd , had gelukkig onder rembours besteld
TV niet aangenomen en terug weer met de koerier laten mee nemen .

Nu bij een ander bedrijf besteld wel €250 duurder maar veel keus is er niet meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blord schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:06:
Heb je goed rondgekeken ? Volgen mij zaten er twee voedingskabels bij mijn ZT60, een EU stekker en zo'n 3 pin stekker. Dat is een UK stekker denk ik.
Een compensatie is zeker aan de orde wanneer de doos niet compleet is.
Ja, ik heb alleen de 3 pin erin zitten. Ook geen probleem ,want ik heb nog 3 normale hierliggen van mijn vt50, maar dat hoeft qplaza niet te weten.

Deze doos is zeker open geweest, want zit dichtgeplakt, boekje is gescheurd en er staat 34 uur op de teller ;)

Maar ik zie geen dode pixels, ik zie geen retentie/burn-in van gebruik. En geen groene blobs :)

Dus ik laat het er maar bij. Ik hang hem aan de muur vanavond en ga er gewoon van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Adlermann schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:19:
[...]

Ja, ik heb alleen de 3 pin erin zitten. Ook geen probleem ,want ik heb nog 3 normale hierliggen van mijn vt50, maar dat hoeft qplaza niet te weten.

Deze doos is zeker open geweest, want zit dichtgeplakt, boekje is gescheurd en er staat 34 uur op de teller ;)

Maar ik zie geen dode pixels, ik zie geen retentie/burn-in van gebruik. En geen groene blobs :)

Dus ik laat het er maar bij. Ik hang hem aan de muur vanavond en ga er gewoon van genieten.
Wacht maar af, die komen vanzelf :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:27:
[...]

Wacht maar af, die komen vanzelf :p
ja ik blijf er bang voor. Maar op mijn vt50 kwamen ze pas na 1000 uur. Dus ik kan ongeveer een dag of 200 veilig kijken ;)

even netflix aangezet.

panel brightness mid is wel lekker helder zeg :d

wow

Gewoon overdag fatsoenlijk tv kijken ;P

Zo en via via mijn vt50 ook misschien al verkocht voor 1200 euro ;) Man komt morgenochtend kijken :d

[ Voor 29% gewijzigd door Adlermann op 26-06-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

mijne is ook binnen, Vt60E. De VTW60 is het duitse model dacht ik, dus alleen ff kijken of de Tuners gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PinkPanther1970 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:16:
[...]

Zit aan een goeie 1400 uur en heb de indruk die 'ie nog steeds niet stabiel is... Zal wel iets te maken hebben met de eerste spanningsverhoging niet zo lang geleden.
Hoe weet je dat je niet zo lang geleden een spanningsverhoging gehad hebt?

Pagina: 1 ... 45 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.