Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 19:09
FeaR schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:00:
[...]

Idem hier en in het eerste reclamespotje was er inderdaad het mooie Nederland 1-logo te zien. Echter was dit bij mij binnen no-time weg. Ook na de wedstrijd maar een heel korte retentie te zien. Voor de grap nog even UPC Zenderinfo (haast wit scherm) opgezet en ook de schuifbalk om het goed te zien, maar geen centje pijn. Nu is mijn motto ook "het is maar een TV", maar het kijkt toch wel een stukje fijner te weten dat de schade relatief mee valt.
Bij mij is de 1 rechts dus nog steeds zichtbaar. Zelfs al heb ik vandaag de hele dag wat content laten draaien. Ik denk dat NL1 in de tijd dat ik de TV heb alles bij elkaar hooguit 3 uur heeft aangestaan.
Bizar dat het zoveel per scherm verschilt. Zo gevoelig was mijn G20 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18

FeaR

In GoT we trust

benchMarc schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:03:
[...]
Bij mij is de 1 rechts dus nog steeds zichtbaar. Zelfs al heb ik vandaag de hele dag wat content laten draaien. Ik denk dat NL1 in de tijd dat ik de TV heb alles bij elkaar hooguit 3 uur heeft aangestaan.
Bizar dat het zoveel per scherm verschilt. Zo gevoelig was mijn G20 niet.
Ik heb het ook echt puur en alleen bij Nederland 1. Het blauwe van Nederland 2 en groene van Nederland 3 is veel minder erg, uren cabaret achter elkaar kijken op Nederland 3 geeft minder problemen dan een drie kwartier Nederland 1. Overigens heb ik mijn (VT50) op THX-mode staan dus zonder pixelshift (of hoe het moge heten), wel relatief laag qua helderheid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:10:
Inderdaad: NED 1, NOS, fel rood met wit, dat geeft het optimale resultaat. ;)
Gelukkig, dan doe ik het goed! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:51
grappenmakers:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ziggo kanaal 26 kijken, in hd en kun je nog verstaan ook.
En bij de volgende verkiezingen op die partij stemmen welke het meest
wil bezuinigen op de publieke omroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:07:
Gewoon ziggo kanaal 26 kijken, in hd en kun je nog verstaan ook.
En bij de volgende verkiezingen op die partij stemmen welke het meest
wil bezuinigen op de publieke omroep.
Hele andere discussie, maar voetbal kan prima op fox :)

Maa jullie klagen teveel, ik heb voetbalmgekekwn op een 20 jaar oude 20 centimeter patientline crt. Dat is pas klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:30
Ik wil zelf de VK60 binnenkort gaan kopen , hoe zit het met dat inbranden van een logo , gebeurt dit vaak in het begin en is na een 100-200 kijkuren het risico veel kleiner geworden of blijft dit risico altijd bestaan , mijn huidige Pioneer Kuro heeft nergens last van , ook nooit gehad .

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
ramrodwillem schreef op zondag 15 juni 2014 @ 07:53:
Ik wil zelf de VK60 binnenkort gaan kopen , hoe zit het met dat inbranden van een logo , gebeurt dit vaak in het begin en is na een 100-200 kijkuren het risico veel kleiner geworden of blijft dit risico altijd bestaan , mijn huidige Pioneer Kuro heeft nergens last van , ook nooit gehad .
Misschien handig om dit topic eens door te lezen dan wel er in te zoeken. Staat een boel info in! d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Thx

Ja een beetje erg veel info , 173 pagina,s lang met 1000en antwoorden....

Ik heb gewoon 1 vraag hoe het met de HUIDIGE plasma schermen van Panasonic is en dan voor de VK60 in het bijzonder tav inbranden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ramrodwillem schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:25:
Thx

Ja een beetje erg veel info , 173 pagina,s lang met 1000en antwoorden....

Ik heb gewoon 1 vraag hoe het met de HUIDIGE plasma schermen van Panasonic is en dan voor de VK60 in het bijzonder tav inbranden
Daar is een zoekfunctie voor. Allemaal te vinde. Daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Als dat de insteek is ,
Op Google is ook alles te vinden , waarom dit forum dan nog als vraagbaak ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 01:03
ramrodwillem schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:34:
Als dat de insteek is ,
Op Google is ook alles te vinden , waarom dit forum dan nog als vraagbaak ....?
Voor discussie, en voor als je het op google of het forum niet kan vinden.

Beetje zelf moeite doen lijkt mij niet zo'n probleem toch. Anders krijg je een topic waar 20x vraag A wordt gesteld en elke keer 10 man antwoord X, Y of Z geeft.
Met zoeken kom je tot dezelfde informatie. Waarom zou je dat dan niet doen? Bedoel je hebt nu al moeite gedaan om 3 reacties te typen. In die tijd had je het ook wel kunnen vinden zonder dat er weer 6 reacties heen en weer waren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ramrodwillem, ik denk dat je beeld niet helemaal klopt. Het forum is een plek waar mensen samenkomen om te discussiëren over een gemeenschappelijk onderwerp, dus veel breder dan een helpdesk (vraagbaak). Hier wordt van de gebruikers toch wel verwacht dat ze zelf eerst onderzoek doen en daarbij ook de google én forum zoekfuncties gebruiken. Als iemand die moeite neemt en dan nog niks vindt is het prima dat ie een vraag stelt.

Dus de reactie "onderwerp al vaak besproken" + "is te vinden is met de forumzoekfunctie" is prima to the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ramrodwillem schreef op zondag 15 juni 2014 @ 07:53:

Thx
Je kuro is bijna resistent voor burn in, de panasonics simpelweg niet.

Als je een lx hebt,zou ik sowieso geen andere plasma nemen, geen betere tv's als de lx van pio,vooral de lx 5090 en hoger dan.

Of je moet groter willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Thx ,

Ja zou eventueel iets groter willen , maar hoeft ook niet , 55" max is voor mij ok .

Een andere reden is dat ik die grote zwarte rand niet echt mooi vind , randloos vind ik persoonlijk fraaier en hij steekt toch wel zo,n 11 cm uit de muur , ook denk ik dat ik nu nog een redelijke prijs voor mn Pioneer kan krijgen .

Qua beeld zal ik gelijk blijven of misschien iets op vooruit gaan , verwacht geen achteruitgang in ieder geval .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
de kuro is beter hoor,vooral met bewegend beeld is die beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok ,
Maar ik wil ook wel eens wat anders , ook al hoeft het niet , andere auto ,vriendin ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:46
... andere hand. Scheelt aanzienlijk in de kosten.

Als ik zie hoe gevoelig onze GT60 is dan vrees ik dat je spijt terugdenkt naar je Kuro, dus die zou ik sowieso zeker niet wegdoen voordat je een paar weken een pana hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
QwaftZefoni schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:45:
Als ik zie hoe gevoelig onze GT60 is dan vrees ik dat je spijt terugdenkt naar je Kuro, dus die zou ik sowieso zeker niet wegdoen voordat je een paar weken een pana hebt staan.
M'n Kuro had ook gewoon last van retentie, aging, DSE, the works. Zoals elke plasma.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 15-06-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:26
Iemand de ax800 al kunnen vergelijken met de laatste plasma's? Heb zelf een 50gt60 maar kriebelt om een 65" aan te schaffen en dan staat de Panasonic bovenaan lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 17:56
Ik zou nu niet meer naar lcd gaan maar oled nemen, na plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ParkOverall schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:46:
Ik zou nu niet meer naar lcd gaan maar oled nemen, na plasma.
Een OLED in een grote maat is "iets" duurder dan een grote plasma en daarbij helemaal niet veel beter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Brad Pitt schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:47:
[...]

M'n Kuro had ook gewoon last van retentie, aging, DSE, the works. Zoals elke plasma.
toch minder als de pana's hoor en retentie was er wel,maar zeer weinig en het trok ook snel weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Weet iemand ook of het mogelijk is om op te nemen vanaf HDMI signaal? Met andere woorden: ik heb een settopbox van Vodafone (Animo) deze is via HDMI aangesloten op mijn VT60. Nu merk is de laatste weken dat ik wel eens een programma mis die ik graag wilde kijken. Terugkijken kost vaak €1,49 of €0,99 en dat heb ik er simpelweg niet voor over.

Nu kan je wel opnemen wanneer je gebruik maakt van CI+, maar dat wordt niet ondersteund door de glasvezelprovider.
Iemand die dit al eens getest heeft? Heb zelf geen USB-stick of externe schijf (alles staat op mijn NAS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Is niet mogelijk. Opnemen kan de tv alleen vanaf de ingebouwde tuners.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Ik heb 2 jaar een ST50 gehad. Deze was binnen de garantieperiode te vaak gerepareerd waardoor ik deze mocht omruilen voor een ST60. Omdat deze bij binnenkomst meteen een dode pixel had, heb ik mijn aankoopbedrag teruggehad. Met dat bedrag heb ik de GT60 gekocht.

Nu ben ik misschien een beetje paranoia geworden door het feit dat ik binnen een paar maanden tijd 3 verschillende tv's aan de muur heb gehad, maar ik heb het idee dat het scherm van de GT60 minder mooi is dan de ST50 en de ST60. Dat moet toch welhaast onmogelijk zijn?

Als ik dicht op het scherm sta, lijkt het scherm wel een iets andere pixelstructuur te hebben of iets dergelijks. Komt dat door het andere filter? Ook zie ik allemaal kleine mini rode pixeltjes, die telkens verspringen. Dat zie je overigens alleen als je heel dichtbij staat. Viel me bij mijn ST nooit op. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Wil deze week de Vt60 gaan kopen , ik twijfel tussen de 55" en de 50" versie .
Ik lees regelmatig dat je de koeler fans nog goed en vaak hoort , is het nu zo dat de 50" , omdat hij kleiner is dus minder warm wordt, minder last van die fans zou hebben of is dat te simpel gedacht ?

Hoe weet ik of het om een 100% Nederlands toestel is , lees dat er nog wel wel toestellen via parallel import worden verkocht.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
- 55"
- Valt mee maar zijn inderdaad hoorbaar
- Met een EU model zit je altijd goed wat betreft garantie (heb hem zelf in DE gekocht en via NL de fanfix laten doen)

Veel plezier met je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ramrodwillem schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:02:

Hoe weet ik of het om een 100% Nederlands toestel is , lees dat er nog wel wel toestellen via parallel import worden verkocht.

Thx
Het hoeft geen Nederlands toestel te zijn, zolang het een E is (dus VT60E) is het prima voor de onsite garantie van Panasonic.

Er is ook geen specifiek model voor Nederland, voor continentaal europa (om en nabij, zonder scandinavie, UK) is er gewoon de E versie.

Anders heeft je winkelier natuurlijk ook altijd nog de verplichting tot de wettelijke garantie (wat altijd je eerste aanspreekpunt moet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
kadoendra schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:28:
Ik heb 2 jaar een ST50 gehad. Deze was binnen de garantieperiode te vaak gerepareerd waardoor ik deze mocht omruilen voor een ST60. Omdat deze bij binnenkomst meteen een dode pixel had, heb ik mijn aankoopbedrag teruggehad. Met dat bedrag heb ik de GT60 gekocht.

Nu ben ik misschien een beetje paranoia geworden door het feit dat ik binnen een paar maanden tijd 3 verschillende tv's aan de muur heb gehad, maar ik heb het idee dat het scherm van de GT60 minder mooi is dan de ST50 en de ST60. Dat moet toch welhaast onmogelijk zijn?

Als ik dicht op het scherm sta, lijkt het scherm wel een iets andere pixelstructuur te hebben of iets dergelijks. Komt dat door het andere filter? Ook zie ik allemaal kleine mini rode pixeltjes, die telkens verspringen. Dat zie je overigens alleen als je heel dichtbij staat. Viel me bij mijn ST nooit op. Iemand een idee?
die ruis die je ziet je kan komen, doordat de helderheid te hoog staat.

Ze zal dit vooral met zwart beeld zien, maar ook met groene gedeeltes .Sowieso heeft de gt60 daar last van helaas.Ik zie het op mijn tv ook, maar de mode en helderheid verschilt wel enorm met de hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
freaky35 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:37:
[...]

die ruis die je ziet je kan komen, doordat de helderheid te hoog staat.
Ik kijk de laatste dagen nogal veel voetbal inderdaad ;) dus het viel me ineens op. Op mijn ST was het me nooit opgevallen. Is toch raar bij dit hoger geplaatste model.

Is dit het welbekende dithering?

[ Voor 16% gewijzigd door kadoendra op 16-06-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japster-
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Beste,

Ben van plan om binnenkort een nieuwe console aan te schaffen en was op zoek naar een goede maar betaalbare televisie. Ben hierbij tegen een Panasonic P42ST50 aangelopen die ik voor een redelijke prijs kan overnemen. De televisie is enkel bedoeld om te gamen en eventueel films maar dat is bijzaak. Nu lees ik net overal dat 30fps games er niet uitzien op een plasma omdat ze erg veel last hebben van een soort dubbel beeld dat ze creëren bij games die 30fps lopen. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben en mij een goede raad kunnen geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Niet van gemerkt dat bubbelbeeld eerlijk gezegd. Ook geen enkel idee wat je ermee bedoelt. Speel hier gewoon op game mode op de GT50 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Net 1 van de laatste Pana's 55VT60 besteld , nou dacht ik dat je op een bepaalde manier kon zien hoeveel speel uren het scherm heeft gedraaid , iemand die dit weet ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ramrodwillem schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:38:
Net 1 van de laatste Pana's 55VT60 besteld , nou dacht ik dat je op een bepaalde manier kon zien hoeveel speel uren het scherm heeft gedraaid , iemand die dit weet ?

Thx
Staat 100x in dit topic. Hier kun je prima op zoeken en vinden (ik moet het zelf ook even opzoeken hoe het precies op de vt60 gaat (de makkelijke manier zonder service menu).

[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 17-06-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17

Blord

Hello Kitty !

Ik zag op de Foka site dat de ZT60 maar 2499euro kost. Weliswaar tijdelijk uitverkocht maar mocht het terug in stock komen zal het niet lang duren om weer uitverkocht te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blord schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:03:
Ik zag op de Foka site dat de ZT60 maar 2499euro kost. Weliswaar tijdelijk uitverkocht maar mocht het terug in stock komen zal het niet lang duren om weer uitverkocht te raken.
Die prijs maakt het wel heel verleidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Nog iemand die kan bevestigen of mijn "probleempje" inderdaad dithering is? (paar posts hierboven) En hoe het zou kunnen komen dat het mij op de st50 nooit opviel?

Ik moet sowieso nog een beetje overweldigd raken van de GT60. Het is moeilijk te omschrijven, maar ik heb het idee dat mijn ST50 een natuurlijker beeld gaf. Soms lijken bij de GT60 de gezichten (als ik dichtbij sta) wel een beetje "gewaterverfd" ofzo. Nogmaals, lastig te omschrijven. Uiteraard staan alle beeldverbeteraars uit.

Aanvulling: beetje googlen bracht mij op het volgende. Dit voorbeeld is behoorlijk overdreven maar is wel wat ik bedoel. Ik zie het alleen als ik dichtbij sta. Op mijn ST50 was het nooit opgevallen. Is dit dan posterisatie?

Hier de link

[ Voor 23% gewijzigd door kadoendra op 17-06-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^Yep, had ik ook.
Had wel de indruk dat het minder wordt na verloop van tijd. Of ik werd er gewoon aan :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blord schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:03:
Ik zag op de Foka site dat de ZT60 maar 2499euro kost.
Nee, dat betrof het enige aanwezige winkel demomodel. Zou ik voor die prijs nooit en te nummer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
daffie82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:24:
^Yep, had ik ook.
Had wel de indruk dat het minder wordt na verloop van tijd. Of ik werd er gewoon aan :)
OK. Dit is dus geen defect? En zo nee, is er iets aan te doen dmv de instellingen?

[ Voor 9% gewijzigd door kadoendra op 18-06-2014 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
kadoendra schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 06:02:
[...]

OK. Dit is dus geen defect? En zo nee, is er iets aan te doen dmv de instellingen?
Welke instelling heb je voor panel luminance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Eerst mid. Nu low. Zie het op allebei.

Ik baal hier wel een beetje flink van. Vandaag is de laatste dag dat ik hem zou kunnen terugsturen, maar daar heb ik dus absoluut geen zin in. Ik weet niet of je mijn posts weleens gezien hebt, maar in het kort is dit het verhaal:

ST50 kreeg na bijna 2 jaar green blobs --> scherm vervangen --> dode pixel in nieuw scherm --> weer panel vervangen --> weer dode pixel (aarghh) --> Panasonic zegt pech voor je --> winkel lost prima op en ruilt hem om voor nieuwe ST60 --> in nieuwe ST60 weer dode pixel --> aankoopbedrag ST50 terug --> ik koop daarmee GT60 (bij andere winkel, oorspronkelijke winkel had geen GT60).

Bij de ST50 had ik nauwelijks problemen. Klein beetje banding, overmatige buzz (is verholpen), maar dat was het. Bij het constateren van de dode pixel in de ST60 heb ik er verder niet meer naar om gekeken dus ik weet niet hoe het daar was met de dithering en de posterisatie. Maar ik dacht: he, de ST50 was prima, dus ik kan me geen buil vallen aan de GT60.

Maar nu ik dit zie....

Mijn vrouw schopt me alleen met tv en al buiten denk ik, als ik ga zeggen dat deze tv ook niet voldoet ;) Ben de afgelopen maanden namelijk elke week wel een dag thuis geweest voor het laten ophalen en terugbrengen van de tv. Heb geen zin meer om weer dat circus in te gaan. Vandaar mijn vraag of het echt een defect is of meer een kwestie van "live with it", beter wordt het niet. In dat laatste geval probeer ik me er wel overheen te zetten en kijk ik over 2 jaar wel weer eens wat er dan te krijgen is.

Als er iets is wat ik de afgelopen tijd geleerd heb, is het namelijk wel dat er met vrijwel ieder scherm wel wat is.

[ Voor 95% gewijzigd door kadoendra op 18-06-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Met mijne is niks aan de hand. Fantastisch beeld! Genieten met WK en mooie logo op Ned 1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
kadoendra schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:06:

Ik baal hier wel een beetje flink van. Vandaag is de laatste dag dat ik hem zou kunnen terugsturen, maar daar heb ik dus absoluut geen zin in. Ik weet niet of je mijn posts weleens gezien hebt, maar in het kort is dit het verhaal:

ST50 kreeg na bijna 2 jaar green blobs --> scherm vervangen --> dode pixel in nieuw scherm --> weer panel vervangen --> weer dode pixel (aarghh) --> Panasonic zegt pech voor je --> winkel lost prima op en ruilt hem om voor nieuwe ST60 --> in nieuwe ST60 weer dode pixel --> aankoopbedrag ST50 terug --> ik koop daarmee GT60 (bij andere winkel, oorspronkelijke winkel had geen GT60).

Bij de ST50 had ik nauwelijks problemen. Klein beetje banding, overmatige buzz (is verholpen), maar dat was het. Bij het constateren van de dode pixel in de ST60 heb ik er verder niet meer naar om gekeken dus ik weet niet hoe het daar was met de dithering en de posterisatie. Maar ik dacht: he, de ST50 was prima, dus ik kan me geen buil vallen aan de GT60.

Maar nu ik dit zie....

Mijn vrouw schopt me alleen met tv en al buiten denk ik, als ik ga zeggen dat deze tv ook niet voldoet ;) Ben de afgelopen maanden namelijk elke week wel een dag thuis geweest voor het laten ophalen en terugbrengen van de tv. Heb geen zin meer om weer dat circus in te gaan. Vandaar mijn vraag of het echt een defect is of meer een kwestie van "live with it", beter wordt het niet. In dat laatste geval probeer ik me er wel overheen te zetten en kijk ik over 2 jaar wel weer eens wat er dan te krijgen is.

Als er iets is wat ik de afgelopen tijd geleerd heb, is het namelijk wel dat er met vrijwel ieder scherm wel wat is.
Met elk scherm is wel wat mis inderdaad, dit wat je ziet is normaal helaas voor de gt60.Ik heb dat posterisatie ook namelijk, ik zie dat ook op mijn gt60, dus dat is geen defect,volgens mij is daarover ook wel vaker wat genoemd hier in dit topic.gezegt

En je moet ook niet op zoek gaan naar defecten, uit ervaring weet ik dat dat het kijkplezier verpest.
Gewoon kijken en genieten. En niet dichtbij gaan staan :)

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 18-06-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:30:
Nee hoor. Met mijne is niks aan de hand. Fantastisch beeld! Genieten met WK en mooie logo op Ned 1. ;)
ook die van jou heeft dat wel,maar je ziet het niet, wees blij in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar nu ik dit zie....

Niks mis met je huidige scherm. Misschien dat correct instellen contrast gamma en helderheid cq kalibratie het iets kan verminderen. Maar wat je ziet is niet abnormaal.

Gewoon eigenschappen van de gebruikte techniek,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:08:

Niks mis met je huidige scherm. Misschien dat correct instellen contrast gamma en helderheid cq kalibratie het iets kan verminderen.
Die ervaring had ik ook, maar dat kan ik uiteraard niet wetenschappelijk onderbouwen :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Op low is het normaal dat je het ziet, maar op mid nog nooit gezien.
Waarschijnlijk spelen dan de andere settings mee.
Post die ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Viewing Mode: Professional2
Contrast: 50
Brightness: -1
Colour: 50
Tint: 0
Sharpness: 0
Colour Temperature: Warm
Vivid Colour: Off
Colour Remaster: Off
Reversal Film Effect: Off
Ambient Sensor: Off
Noise Reduction: Off
MPEG Remaster: Off
Resolution Master: Off
Caption Smoother: Off
Brilliance Enhancer: Off
Intelligent Frame Creation/24p Smooth Film: Off
Advanced Settings
Panel Luminance Setting: Low
Adaptive Gamma Control: 0
Blac Expander: 0
Colour Gamut: Rec. 709
White Balance 2-Point: Red Gain 6, Green Gain 2, Blue Gain 0, Red Cutoff 1, Green Cutoff -5, Blue Cutoff -2
White Balance 10-Point: 10 R-10/G-10/B10, 20 R6/G-10/B-9, 30 R0/G1/B1, 40 R2/G-2/B3, 50 R-1/G-5/B3, 60 R3/G-2/B0, 70 R-6/G1/B3, 80 R0/G0/B3, 90 R-10/G0/B10, 100 R-10/G-5/B4
Colour Management: Red Hue -4, Saturation 0, Luminance -15, Green Hue 0, Saturation -4, Luminance -3, Blue Hue -5, Saturation 0, Luminance -11, Cyan Hue 0, Saturation 0, Luminance 2, Magenta Hue 0, Saturation 0, Luminance -2, Yellow Hue -4, Saturation 0, Luminance 9
Gamma: 2.2
Gamma Detailed: 10 -20, 20 -10, 30 -5, 40 -2, 50 0, 60 0, 70 -2, 80 0, 90 0, 100 0
Option Settings
Game Mode: Off
Film Cadence Mode: On
1080p Pure Direct: On
Screen Settings
16/9 Overscan: Off
Side Panel: High
Pixel Orbiter: On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
kadoendra schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:42:
Advanced Settings
White Balance 2-Point: Red Gain 6, Green Gain 2, Blue Gain 0, Red Cutoff 1, Green Cutoff -5, Blue Cutoff -2
White Balance 10-Point: 10 R-10/G-10/B10, 20 R6/G-10/B-9, 30 R0/G1/B1, 40 R2/G-2/B3, 50 R-1/G-5/B3, 60 R3/G-2/B0, 70 R-6/G1/B3, 80 R0/G0/B3, 90 R-10/G0/B10, 100 R-10/G-5/B4
Colour Management: Red Hue -4, Saturation 0, Luminance -15, Green Hue 0, Saturation -4, Luminance -3, Blue Hue -5, Saturation 0, Luminance -11, Cyan Hue 0, Saturation 0, Luminance 2, Magenta Hue 0, Saturation 0, Luminance -2, Yellow Hue -4, Saturation 0, Luminance 9
Gamma Detailed: 10 -20, 20 -10, 30 -5, 40 -2, 50 0, 60 0, 70 -2, 80 0, 90 0, 100 0
Option Settings
Screen Settings
pure direct kan je uit zetten,verder valt het me op dat de contrast en kleuren beide aardig hoog hebt staan,
Brightness heb ik op +1 staan,-1 is te donker en mis ik schaduw details.

Verder panel luminance op mid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:42:
Advanced Settings
Option Settings
Screen Settings
En zet alle whitebalance dingen aub op default. Zet cms ook op default. Dat overnemen van het internet kan het beeld heeel goed verxieken en duidelijk de problemen erger maken. Verkeerde wb instellingen veroorzaken juist posterization.

He hebt ook detailed 10point wb overgenomen. Zet dat allemaal op standaard. Die settings zijn NIET over. Te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 18-06-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

freaky35 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:51:
[...]

pure direct kan je uit zetten,verder valt het me op dat de contrast en kleuren beide aardig hoog hebt staan,
Brightness heb ik op +1 staan,-1 is te donker en mis ik schaduw details.

Verder panel luminance op mid
Pure direct maakt geen bal uit.
contrast en kleuren heb ik zelf wel lager inderdaad. Uit het hoofd : Contrast 41, Kleur 46.
Brightness moet inderdaad hoger. AVSHD testdisc erbij nemen en testen. Maar gaat niet veel doen aan je probleem, vrees ik.
Volledige calibratie gaat meer helpen, maar het is vooral een kwestie van wennen en accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PinkPanther1970 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:09:
[...]

Op low is het normaal dat je het ziet, maar op mid nog nooit gezien.
Waarschijnlijk spelen dan de andere settings mee.
Post die ook eens.
En op andere forums zeggen ze net dat luminance op low net voor minder problemen (DFC o.a.) zorgt. Dus je zou het minder zien als het op Low staat. Had ik hier ook nog gepost.

EDIT :
Hier was die post :
daffie82 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:51:
Op forums lees ik dat Panel Luminance op LOW zetten ipv Mid of High heel erg helpt tegen DFC. Jammer dat dan mijn kalibratie naar de kloten is.... Was handig geweest als ik dit geweten had voor de kalibratie :(
Die info kwam van avforums trouwens.

[ Voor 30% gewijzigd door daffie82 op 18-06-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:03:
[...]

Pure direct maakt geen bal uit.
contrast en kleuren heb ik zelf wel lager inderdaad. Uit het hoofd : Contrast 41, Kleur 46.
Brightness moet inderdaad hoger. AVSHD testdisc erbij nemen en testen. Maar gaat niet veel doen aan je probleem, vrees ik.
Volledige calibratie gaat meer helpen, maar het is vooral een kwestie van wennen en accepteren.
Hij heeft gewoon instellingen van het internet overgenomen zo te zien. Ik garandeer je dat dat de reden van het slechte beeld is.

Witbalans en kleurengamut zijn niet over te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dank voor jullie reacties. Ik ga jullie tips uitproberen (Adlermann heeft me meteen door he met mijn fancy WB instellingen....).

Het gaat mij erom nu even om dat ie niet stuk is. (vanaf normale kijkafstand zie ik de dithering en de posterization niet. Ik neem aan dat dat wel zo'n beetje het criterium is of ie wel of niet stuk is??)

Ik was heel tevreden met mijn ST50, maar ik herinner me nog wel dat ik in het begin ook moest wennen aan de flicker enzo. Later viel me dat nooit meer op. Ik hoop dat het met dit ook zo is. Toch blijf ik het raar vinden. Ik kijk nu al 2 jaar naar plasma. Maar met de GT60 lijkt het wel of ik weer op 0 begin qua wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:06:
[...]

Ik garandeer je dat dat de reden van het slechte beeld is.

Klopt, had ik overheen gekeken.
Dat maakt het inderdaad alleen maar erger !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
daffie82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:05:
[...]

En op andere forums zeggen ze net dat luminance op low net voor minder problemen (DFC o.a.) zorgt. Dus je zou het minder zien als het op Low staat. Had ik hier ook nog gepost.

EDIT :
Hier was die post :

[...]

Die info kwam van avforums trouwens.
Panel luminance op low zorgt inderdaad voor minder dfc, maar veroorzaakt dan wel weer posterisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PinkPanther1970 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:08:
[...]

Panel luminance op low zorgt inderdaad voor minder dfc, maar veroorzaakt dan wel weer posterisatie.
u win some u lose some :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
kadoendra schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:07:
Dank voor jullie reacties. Ik ga jullie tips uitproberen (Adlermann heeft me meteen door he met mijn fancy WB instellingen....).
Probeer ook eens met gamma op 2.4 en brightness op +8 of +9, zal ook al helpen tegen posterisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:06:
[...]

Hij heeft gewoon instellingen van het internet overgenomen zo te zien. Ik garandeer je dat dat de reden van het slechte beeld is.

Spijker op de kop. Als iemand flink aan de 10-punts witbalans / gamma gaat zitten draaien dan kun je erop wachten dat er posterization optreedt. Mijn ervaring is dat dit uberhaupt ziet op de 60 serie dan de 50 serie, ik vermoed omdat het gammaverloop en de witbalans wat onregelmatiger is van IRE naar IRE, zoals ik eerder wel eens heb aangestipt. Het is ook moeilijker kalibreren, als je hier niet op let krijg je gegarandeerd "mooie" kalibratiewaarden maar wel zichtbare posterization in gezichten, luchten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Cap schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:38:
[...]

Spijker op de kop. Als iemand flink aan de 10-punts witbalans / gamma gaat zitten draaien dan kun je erop wachten dat er posterization optreedt. Mijn ervaring is dat dit uberhaupt ziet op de 60 serie dan de 50 serie, ik vermoed omdat het gammaverloop en de witbalans wat onregelmatiger is van IRE naar IRE, zoals ik eerder wel eens heb aangestipt. Het is ook moeilijker kalibreren, als je hier niet op let krijg je gegarandeerd "mooie" kalibratiewaarden maar wel zichtbare posterization in gezichten, luchten e.d.
Niet om het een of ander hoor. Ik geloof jullie graag dat het niet handig is om internetinstellingen over te nemen, maar ik zie het ook gewoon in de thx cinema of in de normaal stand. En bij de ST50 zag ik het nooit. Wat ik bedoel te zeggen; deze discussie lijkt nu de kant op te gaan van: ja, eigen schuld want je zit aan dingen te draaien waar je geen verstand van hebt... maar dat vind ik niet geheel terecht. Ik ging juist eraan prutsen omdat er een aanleiding was. Een aanleiding die ik bij de ST50 nooit heb gehad.

De kids zitten nu een tekenfilm te kijken, dus ik kan even niet testen maar ik ga vanavond even aan de slag met die tip over de gamma op 2.4 en brightness op 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo bedoelde ik het niet helemaal. Mijn ervaring is dat de witbalans van de 60 serie onregelmatiger is dan de 50 serie, en dit geeft icm met gamma aanleiding tot het posterization effect. Als het verloop van de witbalans van licht naar donker op de standaard instellingen al onregelmatig is dan zul je het daar ook zien. En als je lukraak aan 10-punts knoppen gaat draaien of instellingen gaat overnemen dan is de kans erg groot dat dit alleen maar erger wordt.

Met onregelmatig bedoel ik dus relatief snelle wisselingen per helderheid, dus bijv 50 IRE roder, 60 IRE blauwer, 65 IRE roder, 80 IRE blauwer, etc. Mijn VT60 had het out of the box ook, en na kalibratie (2+10-punts witbalans) nog steeds een beetje, maar dat is alleen omdat ik weet waar ik op moet letten. Toen ik de gamma met de 10-punts kalibreerde lukte het niet meer de posterization uit te bannen, die gebruik ik dus op de standaardwaarden 2.2, 2.4. Gamma is toch all over the place bij een plasma, afhankelijk van het getoonde beeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

lol, dan was het precies toch niet zo dom van Frank om gewoon de gamma niet te kalibreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Achteraf gezien had ik dan toch misschien beter gewoon de ST60 kunnen nemen. Nu erger ik me namelijk niet alleen aan het spel van oranje maar ook aan het matige beeld van mijn gt60. Kan toch niet de bedoeling zijn na 2 tevreden jaren met een st50. Het is verdorie een hoger geplaatst model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nieuwer is niet altijd beter kadoendra.... Dat is in de huidige consumptiemaatschappij meer dan ooit de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik ben echt verbaasd om dit dan allemaal te lezen. Ik zou nu eigenlijk het liefst mijn oude ST50 er nog eens naast zetten om het te vergelijken, want nu ga ik bijna aan mezelf twijfelen. Dat gaat helaas niet, maar mijn gevoel zegt nu dat die (qua dithering, en posterization) beter was dan de GT60 en (volgens sommigen) de ST60. En dat terwijl de reviews over de ST60 en de GT60 superlatieven tekort komen.

Hoe kan dat?

Ben ik dan helemaal niet blij met mijn GT60? Nou ik vind de bezel (want zwart) mooier dan die van de ST50 (grijs). Ik heb geen last van vertical banding. De IR valt reuze mee. En ik zie nauwelijks flicker. Maar dan houdt het wel een beetje op. Van het rustige, natuurlijk beeld van de ST50 zie ik niet zoveel terug in de GT60. En gezichten (wangen en jukbeenderen) zijn gewoon niet om aan te zien. Ik krijg ze in geen enkele stand scherp.

[ Voor 12% gewijzigd door kadoendra op 18-06-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:55:
ST60 is niks beter dan de GT60....
Het ging om het verschil ST50 en ST60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:07:
[...]

Het ging om het verschil ST50 en ST60
kadoendra schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:04:
Achteraf gezien had ik dan toch misschien beter gewoon de ST60 kunnen nemen. Nu erger ik me namelijk niet alleen aan het spel van oranje maar ook aan het matige beeld van mijn gt60. Kan toch niet de bedoeling zijn na 2 tevreden jaren met een st50. Het is verdorie een hoger geplaatst model.
Daar had mijn reactie betrekking op.

@kadoendra de st50 was idd minder gevoelig voor posterization en had nog wat andere voordelen. De st60 heeft vooral meer contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ook mijn VT60 vertoont meer dan acceptabele posterization/dither. Zelfs na 'n ISF calibratie. Gamma blijft steken op 2.06 en vooral de luchten zijn nog altijd vrij onrustig voor het oog :(

Collega van mij heeft een Pio LX 5090 (heeft ooit de bumptious settings overgenomen) en geeft een overall véél mooier plaatje... Kuro killer my ass ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
kadoendra schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:19:
Ik ben echt verbaasd om dit dan allemaal te lezen. Ik zou nu eigenlijk het liefst mijn oude ST50 er nog eens naast zetten om het te vergelijken, want nu ga ik bijna aan mezelf twijfelen. Dat gaat helaas niet, maar mijn gevoel zegt nu dat die (qua dithering, en posterization) beter was dan de GT60 en (volgens sommigen) de ST60. En dat terwijl de reviews over de ST60 en de GT60 superlatieven tekort komen.
Tja, een review is vaak ook maar een test van enkele dagen en dan kiezen ze waarschijnlijk vaak ook nog films welke sowieso een erg strak beeld geven in plaats van gewoon tv beeld.
Ik heb in het begin veel twijfel/spijt gehad, maar achteraf toch wel blij dat ik voor de W905 LED gegaan ben.

Ik vind het eigenlijk ook altijd wel apart om te lezen dat de kritische kijkers meer waarde hechten aan bijvoorbeeld de zwartwaarde dan aan de negatieve punten die plasma heeft t.o.v. LED. Maarja, dat is waarschijnlijk net zoiets als een liefhebber van auto's die zweert bij een bepaalde klassieker i.p.v. een moderne auto :)

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 19-06-2014 12:36 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:31:
[...]

Tja, een review is vaak ook maar een test van enkele dagen en dan kiezen ze waarschijnlijk vaak ook nog films welke sowieso een erg strak beeld geven in plaats van gewoon tv beeld.
Ik heb in het begin veel twijfel/spijt gehad, maar achteraf toch wel blij dat ik voor de W905 LED gegaan ben.

Ik vind het eigenlijk ook altijd wel apart om te lezen dat de kritische kijkers meer waarde hechten aan bijvoorbeeld de zwartwaarde dan aan de negatieve punten die plasma heeft t.o.v. LED. Maarja, dat is waarschijnlijk net zoiets als een liefhebber van auto's die zweert bij een bepaalde klassieker i.p.v. een moderne auto :)
Omdat het belangrijkste element van een goed beeld namelijk contrast ratio is. En die is bij plasma nog steeds veel en veel beter dan bij een LED :)

En die negatieve punten van een plasma zijn veel minder erg dan van een LED, daar kan ik me pas aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
SToRM666 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:31:
[...]

ik denk ook dat het een kwestie van smaak is, beide technieken hebben hun eigen nadelen. Kwestie van smaak, welke je kiest.

Verder ben ik wel blij dat ik wat minder kritisch ben geworden, kijkt toch veel prettiger :) .Als je je gaat ergeren aan elk foutje van een scherm(en elk scherm heeft wel wat), dan is het echt niet leuk kijken meer :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:23:
[...]
ik denk ook dat het een kwestie van smaak is, beide technieken hebben hun eigen nadelen. Kwestie van smaak, welke je kiest.
Unaniem iedereen die hier is geweest met een "LED" ( :/ ) tv thuis was amazed over het beeld van de plasma. Rustiger, mooier, alles. Had men niet verwacht, vanwege het meestal brakke beeld in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Hi ,

Zaterdag wordt mijn nieuwe VT60 van Panasonic bezorgd , ik heb nog een oude Pioneer soundbar die prima klinkt .Echter is deze ouderwets bedraatd (rood wit ) , kan ik deze eigenlijk ook nog op mn nieuwe TV aansluiten ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ramrodwillem schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:32:
Hi ,

Zaterdag wordt mijn nieuwe VT60 van Panasonic bezorgd , ik heb nog een oude Pioneer soundbar die prima klinkt .Echter is deze ouderwets bedraatd (rood wit ) , kan ik deze eigenlijk ook nog op mn nieuwe TV aansluiten ?

Thx
Volgens mij alleen digitaal out mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:39
Headphone out gebruiken, kabeltje van 3,5mm naar stereo tulp werkt prima (zo heb ik hem ook op mijn versterker aangesloten). Headphone volume kun je instellen in het menu, mocht hij standaard te hard/zacht uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 21:38
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:32:
Yup, ook mijn VT60 vertoont meer dan acceptabele posterization/dither. Zelfs na 'n ISF calibratie. Gamma blijft steken op 2.06 en vooral de luchten zijn nog altijd vrij onrustig voor het oog :(

Collega van mij heeft een Pio LX 5090 (heeft ooit de bumptious settings overgenomen) en geeft een overall véél mooier plaatje... Kuro killer my ass ;w
Lekker waardeloze calibratie dan als hij minder beeld geeft dan zonder.

Iemand nog 5 ton over voor de ultieme 4K plasma?

http://www.costco.co.uk/v...,cos_1.1,cos_1.1.7/142976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Half miljoen en toch maar 2 HDMI aansluitingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:01:
[...]

In elk geval een beter plaatje dan de THX Cinema stand. Kan zijn dat het scherm fabrieksmatig al niet juist stond afgesteld. Heeft niets met de calibratie te maken. Dan zullen er nou eenmaal consessies moeten worden gedaan. Ik ga er verder ook geen werk meer van maken.

Over een kleine twee jaar schaf ik een 4K Projector aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Bever! schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:01:
[...]

Iemand nog 5 ton over voor de ultieme 4K plasma?

http://www.costco.co.uk/v...,cos_1.1,cos_1.1.7/142976
Ik ben benieuwd wat zo'n monster aan energie slurpt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
harde_cynist schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 01:22:
Ik ben benieuwd wat zo'n monster aan energie slurpt. :|
Rond de 2600W bij gemiddeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
en als je zo'n scherm kan betalen, moet het stroom verbruik ook geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:42:
en als je zo'n scherm kan betalen, moet het stroom verbruik ook geen probleem zijn
Enorm brakke leveringstijd, 5 maanden like wtf! Anders was het echt een no-brainer geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Brad Pitt schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:21:
[...]

Unaniem iedereen die hier is geweest met een "LED" ( :/ ) tv thuis was amazed over het beeld van de plasma. Rustiger, mooier, alles. Had men niet verwacht, vanwege het meestal brakke beeld in de winkel.
Nou ik kan je ook vertellen dat mijn moeder eerste generatie allochtoon hier die echt ook echt de balle verstand heeft van electronica (niet lullig bedoeld, maar ze is in haar land er nooit mee opgegroeid) ook gewoon zegt ik vind jouw TV veel mooiere kleuren geven. En dit is een dame waar je op de iPad de skype voor aanzet een gesprek videochat opstart en dan deze in d'r handen geeft (ze word wel handiger ondertussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Brad Pitt schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:21:
[...]

Zelfde verhaal hier. Iedereen heeft een schitterend vormgegeven LED hangen, maar de beeldkwaliteit blijft verbluffend bij mij thuis. Maar het aloude slechte imago is en blijft plasma achtervolgen helaas.... En het feit dat ze in de winkels gewoon niet (meer) verkocht worden.

Tja, tijd voor een nieuwe techniek! Ben benieuwd wanneer OLED een beetje verkrijgbaar gaat worden en de kinderziektes eruit zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-06-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het ding is ook dat de meesten een tv kopen en er verder weinig tot niets aan afstellen. Ik stoor me ook regelmatig aan het beeld bij anderen. De kopers van een plasma zullen vaker liefhebbers zijn en hun scherm ook vaker goed afregelen.
Ik heb mijn LED wel goed afgesteld om een rustiger beeld te krijgen met minder felle kleuren en op het gebied van kleur is er weinig tot geen verschil met plasma. Bij de zwartwaardes ga je in het donker het verschil wel zien, maar ik kijk nooit in een volledig donkere kamer. Bij daglicht zal de LED een stuk beter zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 20-06-2014 18:21 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:18:
Het ding is ook dat de meesten een tv kopen en er verder weinig tot niets aan afstellen. Ik stoor me ook regelmatig aan het beeld bij anderen. De kopers van een plasma zullen vaker liefhebbers zijn en hun scherm ook vaker goed afregelen.
Ik heb mijn LED wel goed afgesteld om een rustiger beeld te krijgen met minder felle kleuren en op het gebied van kleur is er weinig tot geen verschil met plasma. Bij de zwartwaardes ga je in het donker het verschil wel zien, maar ik kijk nooit in een volledig donkere kamer. Bij daglicht zal de LED een stuk beter zijn.
Volledig donkere kamer is zwart bij een plasma ook kut, , maar in een licht verduisterde kamer (mret beperkt licht) komt een plasma dus idd beter voor de dag. maar als je in de avonduren ook alle lampen op 150 watt zet, ja dan zie je het verschil ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Als ik straks op mn nieuwe VT60 een nieuwe soundbar wil aansluiten en het geluid met de AB van de VT60 wil kunnen bedienen , kan dit ook via de optische aansluiting of alleen dmv een HDMI kabel .

Zou het liever niet via HDMI doen want er zitten maar 3 HDMI aansluitingen op het toestel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Dat kan alleen via HDMI, en dan nog moet je je soundbar specifiek aansluiten op HDMI2 volgens mij. Er is in ieder geval één HDMI poort waar ARC bij staat, en daar moet 'ie dan op. Kun je de soundbar dan niet "gewoon" doorlussen naar een ander HDMI apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xudonax schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:08:
Dat kan alleen via HDMI, en dan nog moet je je soundbar specifiek aansluiten op HDMI2 volgens mij. Er is in ieder geval één HDMI poort waar ARC bij staat, en daar moet 'ie dan op. Kun je de soundbar dan niet "gewoon" doorlussen naar een ander HDMI apparaat?
De tv heeft toch ook gewoon een 'normale' digitale out? toslink / of spdif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Dat klopt, maar de vraag was of het mogelijk was om het volume van de soundbar te besturen vanaf de TV. Dat kan niet over een optisch signaal. Of er is in ieder geval geen standaard voor. Dat is er alleen voor HDMI, en zelfs dan laat het te wensen over bij sommige combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
PinkPanther1970 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:10:
[...]

Probeer ook eens met gamma op 2.4 en brightness op +8 of +9, zal ook al helpen tegen posterisatie.
Helpt wel iets, maar ik zie het nog steeds. Heb de "sweetspot" nog steeds niet gevonden zeg maar. Ik zie het nog het minst in de THX Cinema stand (maar ik zie het nog wel, vooral in gezichten). Alleen vind ik daar de huidskleuren te rood. Hoe pas ik dat het beste aan? Met tint? Of met kleur? Of bij de witbalans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:30:
[...]

Helpt wel iets, maar ik zie het nog steeds. Heb de "sweetspot" nog steeds niet gevonden zeg maar. Ik zie het nog het minst in de THX Cinema stand (maar ik zie het nog wel, vooral in gezichten). Alleen vind ik daar de huidskleuren te rood. Hoe pas ik dat het beste aan? Met tint? Of met kleur? Of bij de witbalans?
Probeer de "R-Gain" eens te verminderen op bijvoorbeeld -2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
@Kadoendra

Misschien heb je hier iets aan

http://reviews.plasmatvbu...t60-picture-settings.html
Pagina: 1 ... 44 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.