Als je een receiver gebruikt moet je meestal lip sync instellen, is niets vreemd aan. Geluid loopt altijd sneller dan het beeld.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:34:
[...]
Volgens mij zit dat toch in de ST60 want ik heb het ook. Decoder rechtstreeks met hdmi op tv en geluid via tv, geen probleem. Geluid van decoder via Marantz reciever wel probleem. Ik heb het opgelost door mijn Marantz van audio direct af te halen en met vertragingfunctie op reciever het geluid gelijk te zetten met die van de televisie, net zolang tot de galm weg is en gelijk loopt.
Ik heb ook een GT60, maar je moet gewoon de correcte vertraging in je receiver instellen. Dat zou voldoende moeten zijn om alles sync te laten lopen.
Ik heb zelfs een nog veel ingewikkeldere setup : TV box loopt via de Oppo en deze laatste gaat via 1 HDMI direct naar TV en via andere HDMI naar de receiver voor geluid. En ook dat loopt goed (als het op de bron goed is uiteraard, TV opnamen zijn meestal niet het beste om dit te checken)
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)