Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:00

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:34:
[...]

Volgens mij zit dat toch in de ST60 want ik heb het ook. Decoder rechtstreeks met hdmi op tv en geluid via tv, geen probleem. Geluid van decoder via Marantz reciever wel probleem. Ik heb het opgelost door mijn Marantz van audio direct af te halen en met vertragingfunctie op reciever het geluid gelijk te zetten met die van de televisie, net zolang tot de galm weg is en gelijk loopt.
Als je een receiver gebruikt moet je meestal lip sync instellen, is niets vreemd aan. Geluid loopt altijd sneller dan het beeld.
Ik heb ook een GT60, maar je moet gewoon de correcte vertraging in je receiver instellen. Dat zou voldoende moeten zijn om alles sync te laten lopen.
Ik heb zelfs een nog veel ingewikkeldere setup : TV box loopt via de Oppo en deze laatste gaat via 1 HDMI direct naar TV en via andere HDMI naar de receiver voor geluid. En ook dat loopt goed (als het op de bron goed is uiteraard, TV opnamen zijn meestal niet het beste om dit te checken)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
daffie82 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:11:
[...]

Ik heb ook een GT60, maar je moet gewoon de correcte vertraging in je receiver instellen.
Op hoeveel staat die bij jou?
Probleem dat ik ondervind, is dat het nogal verschilt van bron tot bron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:57:
[...]

De Darbee in de Oppo zou wel goed zijn (indien gebruikt met mate), zoals ik her en der lees.
Het is helemaal niet nodig zo'n darbee. Je krijgt dan beelden die niet zo door de regisseur bedoeld zijn. Als ze die enhance effecten erin hadden willen hebben, dan hadden ze dat wel in postproduction gedaan. Je beeld wordt er niet beter door, alsin: je oppo kan het beeld zonder die rotzooi (en 99,99% van alle bluray spelers) al weergeven zoals het op de disc te staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha..daar is geen woord Chinees bij.. >:) Maar misschien iets tekort door de bocht?!

Als ik links en rechts wat gebruikers reviews en ervaringen lees, lijkt het er toch op dat het enige toegevoegde waarde heeft, en dan met name bij grotere schermen 65 inch en meer, en ook vooral bij projectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:03:
Als ik links en rechts wat gebruikers reviews en ervaringen lees, lijkt het er toch op dat het enige toegevoegde waarde heeft, en dan met name bij grotere schermen 65 inch en meer, en ook vooral bij projectoren.
Nou, mooi dan toch? Gewoon kopen en zelf testen i.p.v. op positieve reacties hier wachten! :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:05:
[...]

Nou, mooi dan toch? Gewoon kopen en zelf testen i.p.v. op positieve reacties hier wachten! :)
Ik heb niet zo n "grote". Dus dat kopen zit er niet in.

Maar op zich was mijn bijdrage toch wel legitiem met al die experts in dit topic.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

_/-\o_
lol, kon dit niet laten liggen :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:12:
[...]

Op hoeveel staat die bij jou?
Probleem dat ik ondervind, is dat het nogal verschilt van bron tot bron...
Voor ik mijn Oppo had stond dit op 90ms vertraging.
Nu ik mijn Oppo gebruik staat dit op 170ms vertraging. Dit is ok voor zowel TV box (gaat ook via Oppo) als Bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:20:
[...]

_/-\o_
lol, kon dit niet laten liggen :)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
daffie82 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:21:
[...]

Voor ik mijn Oppo had stond dit op 90ms vertraging.
Nu ik mijn Oppo gebruik staat dit op 170ms vertraging. Dit is ok voor zowel TV box (gaat ook via Oppo) als Bluray.
Thx, zal het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:03:
[...]

Hahahaha..daar is geen woord Chinees bij.. >:) Maar misschien iets tekort door de bocht?!

Het probleem is: de meeste gebruikers willen geen natuurgetrouw beeld maar een kunstmatig 'scherp' beeld met zuurstokkleuren ;)

Een darbee zorgt voor 0 meer detail, er komen 0 pixels bij en het laat het beeld niet zien zoals de regisseur het bedoeld heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17

Blord

Hello Kitty !

Meer foto's van mijn ZT60. Het is wel moeilijk om de mooie beelden van de ZT60 in foto's om te zetten.
Zoals het Gandalf beeld, in werkelijkheid is het grijs zonder een blauwzeem.
De metalen statief zit weer terug in de doos. Dat is wel zonde maar het kan niet anders. :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-1.gif
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-2.gif
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-3.gif
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-4.gif
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-5.gif
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-6.gif
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-7.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Blord op 03-06-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 21:47

Bear

wench

Adlermann schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:31:
[...]

Nee.

Panasonic crediteert de winkel, en die gaat jou crediteren. Dit is trouwens wel zoals het hoort hoor. Jij hebt een overeenkomst met de winkel. Die moet garantie verlenen en zorgen dat jij een conform product hebt.

Ok, het gaat een beetje op een rare manier en volgorde, maar je kan het iig terugpuzzelen naar de juiste.

Sterker nog, de winkel kan ook zeggen, ik geef je een exact dezelfde TV terug :)
Ik dacht laatst de winkel dus buiten te sluiten met mijn ingebrande gt60 demo model door hem op te laten halen door panasonic. Mede door gebrek aan vervoer :p en goede service van ce repair. Echter vergoeden ze alleen inbranding bij zender logo's en geen demo beeld. Maarjah met 1100 uur demo beeld draaien was het toch vrij ernstig. Gelukkig nu een nieuwe gt60 gekregen van de winkel, deze is top! :9~

p.s. bij het ophalen van me nieuwe gt60 in de desbetreffende winkel zag ik dat ze de zt60 ook aan hadden gezet met demo beeld :X

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Bijzonder mooie tv Blord, ik ben wel een beetje jaloers.
Veel plezier met je mooie ZT60!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vriend van mij heeft ook sinds vanmiddag, na een avondje hier de VT50 te hebben bekeken, een ZT60 staan. Krijgt echter geen surround geluid uit de SPDIF bij het afspelen van een film via het netwerk. Op mijjn VT50 ging dat prima. Is dat bij de x60 serie anders of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:09:
Wat heb jij nu trouwens staan? Geen VT50 meer iig? ;)
Staat nu even niks, morgen VT60 bestellen waarschijnlijk. Absurde méga upgrade werkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:44
Brad Pitt schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:05:
Vriend van mij heeft ook sinds vanmiddag, na een avondje hier de VT50 te hebben bekeken, een ZT60 staan. Krijgt echter geen surround geluid uit de SPDIF bij het afspelen van een film via het netwerk. Op mijjn VT50 ging dat prima. Is dat bij de x60 serie anders of zo?
Ik weet niet hoe het met de ZT is. Ik weet dat de GT50 (en volgens mij de rest van de 50 serie) via SPDIF alleen surround geluid stuurde van de ingebouwde tuner. De rest werd gewoon 2.0 of 2.1 gestuurd. Voor mij zelf geen probleem want ik heb alles via de receiver lopen, ook de ingebouwde tuner geluid gaat via ARC naar de receiver.

Overigens mooie TVs die ZTs, zou zelf ook graag willen. Maar mij te duur en voorlopig tevreden met de GT50.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 05-06-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dangerpaki schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:21:
Ik weet niet hoe het met de ZT is. Ik weet dat de GT50 (en volgens mij de rest van de 50 serie) via SPDIF alleen surround geluid stuurde van de ingebouwde tuner. De rest werd gewoon 2.0 of 2.1 gestuurd.
Nou naar aanleiding van een test op mijn VT50 heeft 'ie dus die ZT60 gehaald. Speelde op de VT50 een filmpje af via het netwerk (met PMS) en de receiver sprong, via SPDIF, keurig op DD5.1. Vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
HD audio kan nooit via SPDIF, heeft daar te weinig bandbreedte voor. Voor DTS-HD en Dolby TrueHD zul je gebruik moeten maken van HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:19:
Volgens dit bericht wel stereo en DD 5.1 (?) maar geen HD audio. Zo is het toch ook met de 50 serie?
Yes, dat klopt. Morgen weet ik of de VT60 hetzelfde doet, denk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 18:27

ewf

Ik ben op zoek naar een P55VT60e. Waar kan ik die het beste kopen?? Beste prijs is bij wat webshops maar zijn die ook goed qua service etc??

Las ook berichten over het in Duitsland halen, is dat zinnig en waar dan??

Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ewf schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:50:
Ik ben op zoek naar een P55VT60e. Waar kan ik die het beste kopen?? Beste prijs is bij wat webshops maar zijn die ook goed qua service etc??

Graag jullie reactie.
Ik denk dat we nu op het punt zijn beland: elke die je kan vinden die nog kan leveren zou ik bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Cap schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:19:
Volgens dit bericht wel stereo en DD 5.1 (?) maar geen HD audio. Zo is het toch ook met de 50 serie?
Ok dat wist ik dus niet. Maar volgens mij is het zo dat je input geluid wel als DD moet gecodeerd zijn. De TV zet dus niet zelf stereo/DTS/etc om naar DD. Stuurt alleen maar door volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Graag jullie reactie.
Ik ben ook van mening dat je niet te moeilijk moet doen. Je zou al blij moeten zijn dat je er één te pakken zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Laatst online: 01-10 18:56

Graag jullie reactie.
Laatst ook dezelfde aangeschaft. Daar werd wel aangegeven dat de webshop versies vaak buitenlandse modellen zijn. Dit zou problemen kunnen geven met de CI-sloten en garantie.
Of dit waar is weet ik niet, maar ik wou toch nog de laatste generatie LED LCD's even vergelijken met Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-10 10:15
Goedenavond.. Nieuwe tweaker hier en eigenaar van een 50vt50..
Hij gaat alleen de deur uit want wil over op een 55 vt50 of 60.

Op bovenstaand; ja deze problemen bestaan nog steeds (spreek uit ervaring). De ci module wordt niet herkend etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterE schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:52:
[...]

Laatst ook dezelfde aangeschaft. Daar werd wel aangegeven dat de webshop versies vaak buitenlandse modellen zijn. Dit zou problemen kunnen geven met de CI-sloten en garantie.
Of dit waar is weet ik niet, maar ik wou toch nog de laatste generatie LED LCD's even vergelijken met Plasma.
Zolang het een E toestel is, maakt het niets uit. Alle europese toestellen (behalve UK, scandinavie) zijn exact hetzelfde. En geeft ook geen problemen met de fabrieksgarantie.

Voor de wettelijke garantie maakt het al helemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
Ik ben in de rouw. Mijn pana plasma 42PV700 van 2007 heeft zijn geest gegeven... Pats en het was gedaan. Zekering van de woonkamer was gesprongen, deze terug opgeduwd en alles werkte terug behalve de pana. De winkel waar deze vandaan kwam wil nog wel eens kijken of het een kleinigheid is, maar raadde af om er nog grote kosten aan te doen. Ik vroeg of ze nog een plasma konden op de kop tikken, maar ze zegden dat wat men nu nog verkoopt einde productie is, en mogelijk eerst even "opzij" heeft gestaan. Men vindt het ook jammer, maar stuurt me nu richting LED van panasonic, omdat de topmodellen ook plasma benaderen (al geven ze grif toe dat het "benaderen" is). ze raden de TX-47AS750 aan of de 47AS800 die volgende week binnen komt. Die zou nog een trapje beter zijn. Heeft iemand deze al eens naast een plasma zien spelen? Een treurende plasma-adept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16
7 jaar oud moet nog te fixen zijn, ik heb 18 jaar gedraaid met m'n Sony Super Trinitron 100 Hz Multi PiP met twee reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Laatst online: 01-10 18:56
Ik heb een TX-P55VT60 icm een Zotac ID80 (openELEC).
De optie "adjust tv refresh to movie" staat aan. Vrijwel elke optie voor "beeldverbetering" staat uit op de TV.

Als ik een video afspeel van 23.976Hz dan geeft de TV 24Hz aan.
Als ik een video afspeel van 24Hz dan springt de TV naar 60Hz.
xbmc zelf draait ook op 60Hz.

Nou probeer ik een vloeiende weergave te krijgen. Maar soms schokt het nog steeds een beetje.
bijvoorbeeld een simpele avi film op 24,97Hz hapert soms bij horizontale bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParkOverall schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:32:
7 jaar oud moet nog te fixen zijn, ik heb 18 jaar gedraaid met m'n Sony Super Trinitron 100 Hz Multi PiP met twee reparaties.
Ik zou de moeite niet eens nemen. Ook eens wat nieuws kopen he. Maar ja, ik doe gemiddeld 1,5 jaar per TV oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Nu kan je nog een 60 serie kopen...waarom niet zou ik zeggen? Is meteen ook een stuk zuiniger denk ik :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Dvamber schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:24:
Ik vroeg of ze nog een plasma konden op de kop tikken, maar ze zegden dat wat men nu nog verkoopt einde productie is, en mogelijk eerst even "opzij" heeft gestaan. Men vindt het ook jammer, maar stuurt me nu richting LED van panasonic, omdat de topmodellen ook plasma benaderen (al geven ze grif toe dat het "benaderen" is).
Bestel gewoon een Plasma bij een webshop dan, nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat het even "opzij" heeft gestaan (1 maand, een paar maanden of een jaar) maakt natuurlijk helemaal niets uit voor de kwaliteit van de tv en de garantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MisterE schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:41:
Ik heb een TX-P55VT60 icm een Zotac ID80 (openELEC).
De optie "adjust tv refresh to movie" staat aan. Vrijwel elke optie voor "beeldverbetering" staat uit op de TV.

Als ik een video afspeel van 23.976Hz dan geeft de TV 24Hz aan.
Als ik een video afspeel van 24Hz dan springt de TV naar 60Hz.
xbmc zelf draait ook op 60Hz.

Nou probeer ik een vloeiende weergave te krijgen. Maar soms schokt het nog steeds een beetje.
bijvoorbeeld een simpele avi film op 24,97Hz hapert soms bij horizontale bewegingen.
dan staat er iets mis in XBMC instellingen gok ik.
Omdat je 24Hz laat omzetten naar 60Hz zie je dus die haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zo, de VT60 staat. Indrukken (t.o.v. VT50): zwart is inderdaad donkerder, beeld is/kan veel helderder, moet nu i.t.t. vroeger lipsync correctie toepassen, IFC op maximaal heeft artefacts galore (maar op de andere standen is het helemaal waardeloos kijken), kleuren vind ik wat minder natuurlijk (vorige was gecalibreerd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag jullie reactie.
Hier kopen http://www.plattetv.nl/xt...n&search_in_description=1

Topwinkel, ook wat betreft service! (Nee, werk er niet :) )

NB: ik heb destijds 15 procent van de prijs afgeknabbeld maar weet niet of dat met de huidige schaarste nog lukt. Nooit geschoten, altijd mis!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:49:
[...]
Topwinkel, ook wat betreft service! (Nee, werk er niet :) )
Juist vanwege de service, volgens de Pricewatch dan, bij een andere winkel de tv gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Maar even zien, nu eentje besteld bij Qplaza, komt vanmiddag.....

Iemand nog interesse in een P50G20?? Hoeft niet de hele wereld te kosten.
Met Skype camera en wireless interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Brad Pitt schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:39:
Zo, de VT60 staat. Indrukken (t.o.v. VT50): zwart is inderdaad donkerder, beeld is/kan veel helderder, moet nu i.t.t. vroeger lipsync correctie toepassen, IFC op maximaal heeft artefacts galore (maar op de andere standen is het helemaal waardeloos kijken), kleuren vind ik wat minder natuurlijk (vorige was gecalibreerd) :)
hoezo is de andere standen waardeloos, ifc op mild lost in mijn geval in ieder geval de meeste op. Of ben je er gevoelig voor schokkend beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:42:
[...]
Of ben je er gevoelig voor schokkend beeld?
Niet gevoelig, vind 24p-geschok iets van het jaar Ben Hur en niet meer van deze tijd. Philips Matchline had een prima systeem (imho) met Natural Motion, de Kuro was okay, de VT50 was super en de VT60 sucks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17

Blord

Hello Kitty !

ewf schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:53:
Maar even zien, nu eentje besteld bij Qplaza, komt vanmiddag.....

Iemand nog interesse in een P50G20?? Hoeft niet de hele wereld te kosten.
Met Skype camera en wireless interface.
Niet dat ik interesse heb in je tv maar wat is je richtprijs ? Mijn 50" G20 heb ik verkocht voor 300euro en ik vond dat een goede prijs voor een 4 jaar oude televisie.

Je hebt een betere prijs als de originele doos nog bewaard is.

[ Voor 6% gewijzigd door Blord op 07-06-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:22:
[...]

Niet gevoelig, vind 24p-geschok iets van het jaar Ben Hur en niet meer van deze tijd. Philips Matchline had een prima systeem (imho) met Natural Motion, de Kuro was okay, de VT50 was super en de VT60 sucks :)
Dat valt tegen dan, kan me voorstellen dat de VT50 dan ondanks het mindere contrast toch je voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:39:
Dat valt tegen dan, kan me voorstellen dat de VT50 dan ondanks het mindere contrast toch je voorkeur heeft.
Nog nul films/iets serieus gekeken hoor, nog geen tijd voor gehad. Voorlopig prefereer ik wel de 60 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Zo de P50VT60 hangt en het is wel heel mooi!!

Ligt het aan mij of is de mediaspeler die erin zit nog steeds waardeloos??
Krijg buffering issues met 1080p via een bedraad gigabit netwerk van een Synology.
Via de pc draait het prima.

Foto's en filmpjes van je telefoon/tablet swipen naar de tv is wel cool!

Prijs die in gedachten had voor de G20 is € 400,- met de genoemde accessoires en staat nu in V/A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ewf schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:42:

Krijg buffering issues met 1080p via een bedraad gigabit netwerk van een Synology.

Prijs die in gedachten had voor de G20 is € 400,- met de genoemde accessoires en staat nu in V/A.
Mediaplayer is volgens mij (onafhankelijk van merk/model) vaak gewoon bagger. Helaas zijn ze wat ik laatst las vanuit Panasonic ook nog eens personen aan het tegen werken die op de 'appstore' van Panasonic bijvoorbeeld een client voor Plex willen aanbieden. Zo'n oplossing zou echt heel veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
ewf schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:42:

Die is inderdaad waardeloos, van Samsung is b.v veel beter, ondersteund veel meer ect. Een externe mediaspeler is wel aan te raden met de pana's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:22:
[...]

aha :) ,kuro was inderdaad beter,maar dat de vt60 zoveel minder is als de vt50 had ik niet verwacht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:20:
aha :) ,kuro was inderdaad beter,maar dat de vt60 zoveel minder is als de vt50 had ik niet verwacht |:(
VT60 heeft een mooier plaatje dan de VT50 hoor :)

Alleen IFC op Max geeft veel artefacts maar echte filmliefhebbers kijken sowieso niet op die stand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IFC is altijd al waardeloos geweest op de Panasonics (geloof niet dat de interpolatie software op andere schermen nou zoveel beter is) ...zelfs op min krijgt deze het niet voor elkaar om 'n constante framerate te bewaren... snelle beelden gaan de VT60 volledig boven de pet ;(

Ook TV kijken via Ziggo is absoluut waardeloos... zelfs op 'n ISF gecalibreerd toestel is het beeld veel te rood en is de posterisatie all over the place :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:32:

Alleen IFC op Max geeft veel artefacts maar echte filmliefhebbers kijken sowieso niet op die stand ;)
Op Medium is het ook teveel artefacts voor mij persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 02:29:
Op Medium is het ook teveel artefacts voor mij persoonlijk :)
Klopt, en dáármee wordt het beeld totaal niet smooth. Raar dat de VT50 IFC, imho, daarin véél beter was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Brad Pitt schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:39:
[...]

Klopt, en dáármee wordt het beeld totaal niet smooth. Raar dat de VT50 IFC, imho, daarin véél beter was :/
Ik hou het juist op "min" omdat vanaf medium alles té soepel is en je het SOE krijgt. Ik vind het veel authentieker op "min" zonder artefacten.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Brad Pitt schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:32:
[...]

VT60 heeft een mooier plaatje dan de VT50 hoor :)

nee vind ik ook vreselijk,,i k heb mijn gt 60 hier op min staan, werkt voor mij het beste, grotendeels zijn de schokken weg en niet te veel artefacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:12:
nee vind ik ook vreselijk,,i k heb mijn gt 60 hier op min staan, werkt voor mij het beste, grotendeels zijn de schokken weg en niet te veel artefacts
Op Min los je niets van de ouderwetse en heden ten dage geheel zinloze 24p-schokken op. Op Med ook niet. Alleen op Max is het heerlijk smooth, met bizar veel artefacts rondom de ondertiteling, de onderste paar cm van het beeld tijdens verticale pans en op plekken met veel "lastige" content. Maar ja, moet dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Bear schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:31:
[...]

Ik dacht laatst de winkel dus buiten te sluiten met mijn ingebrande gt60 demo model door hem op te laten halen door panasonic. Mede door gebrek aan vervoer :p en goede service van ce repair. Echter vergoeden ze alleen inbranding bij zender logo's en geen demo beeld. Maarjah met 1100 uur demo beeld draaien was het toch vrij ernstig. Gelukkig nu een nieuwe gt60 gekregen van de winkel, deze is top! :9~

p.s. bij het ophalen van me nieuwe gt60 in de desbetreffende winkel zag ik dat ze de zt60 ook aan hadden gezet met demo beeld :X
Ik was ook van plan om een gt60 aan te schaffen hoe bevalt die je tot nu toe?Heeft deze tv goede zwartwaarden en geen last van clouding e.d.?
En hoe zit dat met dat inbranden gebeurt op een geven moment met alle plasma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
marcel2112 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:32:
[...]
Heeft deze tv goede zwartwaarden en geen last van clouding e.d.?
En hoe zit dat met dat inbranden gebeurt op een geven moment met alle plasma's?
Hier is een heel handig forum dat je even door kunt lezen of kunt zoeken naar bepaalde kwesties d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Hartelijk dank voor de info,das dus nog een hele uitgebreide en lange forum,heel wat stuf nog om door te lezen,ik heb nog nooit een plasma gehad dus wil er ff het fijne van weten maar je ziet ze wel steeds minder nu en Panasonic stopt er nu ook al mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Ik ben in het bezit van een pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver waar ik via Telfort "HD" tv op ontvang. Echter ben ik over te kwaliteit en de internet snelheid van Telfort niet meer zo te spreken. Nu kunnen we momenteel voordelig overstappen naar Ziggo. Echter brengt dit een aantal uitdagingen met zich mee. Bij telfort kunnen we standaard opnemen en pauzeren, echter via Ziggo moet je hier de HD recorder bij bestellen wat betekend dat je niet kan kiezen voor korting op je abonnement. Echter heeft Panasonic een geweldige Viera functie waarmee je programma's kan pauzeren, opnemen en terugspoelen dmv een aangesloten externe HDD. Dit lijkt me ideaal, Ci+ module in de tv dus geen kastjes, 6 maanden korting op ons abonnement en toch kunnen pauzeren etc. Echter lees is op veel fora dat deze Viera functie nog niet zo lekker werkt en maar met bepaalde externe HDD's. Heeft een van jullie ervaring met het opnemen op een externe HDD en zijn er merken die het altijd doen icm Panasonic.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is de handleiding http://youtu.be/JqeLDaB5nvQ waarin wordt aangegeven dat de HDD boven en onder een bepaalde capaciteit moet zitten, maar duidelijkheid over het type/merk HDD kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58
bbblije schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:12:
Ik ben in het bezit van een pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver waar ik via Telfort "HD" tv op ontvang. Echter ben ik over te kwaliteit en de internet snelheid van Telfort niet meer zo te spreken. Nu kunnen we momenteel voordelig overstappen naar Ziggo. Echter brengt dit een aantal uitdagingen met zich mee. Bij telfort kunnen we standaard opnemen en pauzeren, echter via Ziggo moet je hier de HD recorder bij bestellen wat betekend dat je niet kan kiezen voor korting op je abonnement. Echter heeft Panasonic een geweldige Viera functie waarmee je programma's kan pauzeren, opnemen en terugspoelen dmv een aangesloten externe HDD. Dit lijkt me ideaal, Ci+ module in de tv dus geen kastjes, 6 maanden korting op ons abonnement en toch kunnen pauzeren etc. Echter lees is op veel fora dat deze Viera functie nog niet zo lekker werkt en maar met bepaalde externe HDD's. Heeft een van jullie ervaring met het opnemen op een externe HDD en zijn er merken die het altijd doen icm Panasonic.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is de handleiding http://youtu.be/JqeLDaB5nvQ waarin wordt aangegeven dat de HDD boven en onder een bepaalde capaciteit moet zitten, maar duidelijkheid over het type/merk HDD kan ik nergens vinden.
Volgens mij kan je met de ST niet opnemen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
bbblije schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:12:

Ik vind de opname functionaliteit bijzonder brak eerlijk gezegd. Ten eerste heb je maar één tuner. Je moet dus kijken wat je opneemt (of de tv staat op stand-by). Daarnaast stopt de opname negen van de tien keer een uur later. En als je spontaan op de rec knop drukt (dus niet de gids gebruikt) kan je niet instellen dat er tot het einde van het programma moet worden opgenomen. Als je fervent opnemert bent zou ik er gewoon een losse unit bij nemen. Maar ik heb een VT50 dus misschien is het een stuk beter bij de ST60

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

_Brake_ schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:47:
[...]
Volgens mij kan je met de ST niet opnemen?
Hier op Tweakers staat vermeld:

Bijzonderheden: Ondersteunt opnemen op SDXC kaart (zijkant TV, bij CI slot)

Lijkt me dat het dan ook op een Externe HDD moet kunnen. Is dit ook niet bij elke Viera tv vanaf 2010? Link

Maar de panasonic website zegt:

USB-HDD Recording —

Zou wel een domper zijn als deze hele functie er niet op zit. Kan iemand hier uitsluitsel over geven? Echter is het dan ook volkomen nutteloos dat er knoppen als record, stop, play ffwrd etc op de afstandsbediening zitten.

Ik denk dat het hier ook gaat om dubbele tv tuner modellen, het is dus niet mogelijk om op mijn tv op te nemen en te zappen. Wat ook al is aan gegeven.

De opname functie zullen wij ook sporadisch gebruiken. Het gaat ons meer om pauzeren en terug spoelen. Ik zal er ook niet meer dan 500GB aanhangen. Films en series kijken we toch veelal via Netflix e.d. en gemiste programma's kan je terug kijken via ZIggo gemist. Het gaat hier puur om even het gemak om wat je aan het kijken bent te pauzeren of terug te spoelen omdat je wat miste.

[ Voor 60% gewijzigd door bbblije op 10-06-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58
bbblije schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:02:
[...]

Hier op Tweakers staat vermeld:

Bijzonderheden: Ondersteunt opnemen op SDXC kaart (zijkant TV, bij CI slot)

Lijkt me dat het dan ook op een Externe HDD moet kunnen. Is dit ook niet bij elke Viera tv vanaf 2010? Link

Maar de panasonic website zegt:

USB-HDD Recording —

Zou wel een domper zijn als deze hele functie er niet op zit. Kan iemand hier uitsluitsel over geven? Echter is het dan ook volkomen nutteloos dat er knoppen als record, stop, play ffwrd etc op de afstandsbediening zitten.

Ik denk dat het hier ook gaat om dubbele tv tuner modellen, het is dus niet mogelijk om op mijn tv op te nemen en te zappen. Wat ook al is aan gegeven.

De opname functie zullen wij ook sporadisch gebruiken. Het gaat ons meer om pauzeren en terug spoelen. Ik zal er ook niet meer dan 500GB aanhangen. Films en series kijken we toch veelal via Netflix e.d. en gemiste programma's kan je terug kijken via ZIggo gemist. Het gaat hier puur om even het gemak om wat je aan het kijken bent te pauzeren of terug te spoelen omdat je wat miste.
Ik zie het ook nergens terug in de handleiding, dus ik denk dat het feest niet doorgaat.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik heb de 55ST60 gehad en deze heeft geen ondersteuning voor een externe HDD.
De ST50 serie had dit weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

_Brake_ schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:21:
[...]

Ik zie het ook nergens terug in de handleiding, dus ik denk dat het feest niet doorgaat.
Je hebt gelijk in deze review http://www.homecinemamaga...t60-st60-serie-plasma-tv/ staat duidelijk aangegeven in het modellen overzicht dat de ST60 deze functie niet heeft. Dan trap ik deze Plasma de deur uit, energie verbruik en warmte productie vind ik eigenlijk ook te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bbblije schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:02:
[...]

Je hebt gelijk in deze review http://www.homecinemamaga...t60-st60-serie-plasma-tv/ staat duidelijk aangegeven in het modellen overzicht dat de ST60 deze functie niet heeft. Dan trap ik deze Plasma de deur uit, energie verbruik en warmte productie vind ik eigenlijk ook te hoog.
Maar dan ruil je wel weer beeldkwaliteit weer voor in. En dat is nou precies waar een TV voor bedoeld is: goed beeld geven. Die paar tientjes stroom per jaar.....Je moet mara zo zien, dankzij het broeikaseffect krijgen wij het klimaat wat nu in bordeaux zit. Ik kan daar prima mee leven. Ook gaat de landbouwproductie in Nederland niet achteruit, maar vooruit. Dus wij worden er alleen maar beter van :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Adlermann schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:10:
[...]

Maar dan ruil je wel weer beeldkwaliteit weer voor in. En dat is nou precies waar een TV voor bedoeld is: goed beeld geven. Die paar tientjes stroom per jaar.....Je moet mara zo zien, dankzij het broeikaseffect krijgen wij het klimaat wat nu in bordeaux zit. Ik kan daar prima mee leven. Ook gaat de landbouwproductie in Nederland niet achteruit, maar vooruit. Dus wij worden er alleen maar beter van :d
Enkel met Netflix kan ik van deze kwaliteit genieten, aangezien Telfort geen echt HD signaal door stuurt. Vandaar ook de overstap naar Ziggo. Ik ga even puzzelen hoe we dit mogelijk gaan maken, zal wel weer geld kosten :| Iets dat ik juist probeerde te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bbblije schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:26:
[...]

Enkel met Netflix kan ik van deze kwaliteit genieten, aangezien Telfort geen echt HD signaal door stuurt. Vandaar ook de overstap naar Ziggo. Ik ga even puzzelen hoe we dit mogelijk gaan maken, zal wel weer geld kosten :| Iets dat ik juist probeerde te minimaliseren.
Ziggo HD is echt uitstekend. Betere kwaliteit dan netflix.

Ik heb zelf ook alleen internet van kpn (glasvezel) en tv van ziggo om dezelfde reden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Okay, iemand hier ervaring met het optische audio uit de TV krijgen? Ik heb een Panasonic TX-P42ST60E staan, welke dit volgens de handleiding en de labels achterop zou moeten kunnen. Kwestie van kabeltje erin, instellen en gaan dacht ik. Niet dus.

Ik heb Vierra Link aan gezet in het menu (Hoofdmenu => Instellingen => VIERA Link Instellingen => VIERA Link: Aan - Alles daar staat op Aan), en ben vervolgens naar Apps gegaan en gekozen voor VIERA Link. Daar zou ik moeten kunnen instellen dat ik externe speakers (nu: koptelefoon met decoder, straks een soundbar) wil gebruiken. Echter, als ik de app wil opstarten dan zegt 'ie doodleuk "Functie niet ondersteund", en that's it.

Googlen levert me verdomd weinig op, het enige wat ik vind is dit topic van iemand met een vergelijkbaar probleem op AVForums, maar dat gaat over HDMI out. Maar daar zie ik ook geen echte oplossing in vermeld staan. Vervolgens heb ik gecontroleerd of er misschien een software update nodig was, maar ik zit op de laatste versie (versie 3720). Ook de eHelp functie maakt me niet veel wijzer. Tenslotte nog geprobeerd om de VIERA Link functie uit te zetten en aan te zetten, TV volledig uit (incl hardware schakelaar om) en weer aan. Niets mag helpen...

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Want ik neem toch wel aan dat ik iets verkeerd doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Waarom denk je dat Viera Link iets met optisch audio uit te maken heeft?

Kijk m.a.w. eerst eens bij meer direct met audio te maken hebbende instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Omdat ik bij de audio instellingen niets kon vinden, en de handleiding hiernaar verwees. Na 5x de audio instellingen te hebben,doorlopen vond ik het toch tijd om mijn geluk in de handleiding te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:08
Hallo allen,

Vanwege drukte niet veel tijd om hier te lezen / reageren. Maar wil onderstaande toch even mededelen.

Tijdje terug "klaagde" ik over een Vertical Band op mijn VT60. Toch maar CErepair gebeld / gemaild. Ze zijn vandaag langs geweest en gaan het voorleggen aan Panasonic omdat het zichtbaar is van een normale kijkafstand.

Ik laat jullie uiteraard weten wat hier uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Xudonax schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:31:
Omdat ik bij de audio instellingen niets kon vinden, en de handleiding hiernaar verwees. Na 5x de audio instellingen te hebben,doorlopen vond ik het toch tijd om mijn geluk in de handleiding te zoeken.
Als ik mij niet vergis krijg je daar enkel surround geluid uit als je de mediaplayer gebruikt. In het andere geval standaard stereogeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:39
Bij mijn ouders moest ik de optische output op PCM zetten om geluid uit de soundbar te krijgen, ik weet alleen niet meer precies waar je dat kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 04-10 19:09
Ik blijf het bizar vinden dat ik op mijn VT60 na 10min voetbal kijken op NL1 een retentie heb die er na een uur andere content (zonder logo's) nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Ja, heb de NOS al ge-mailed maar ze hebben er schijt aan (ons plasma-kijkers). Wel eens gelezen dat de sterke logo's ook in strijd zijn met voorschriften van de internationale unie van uitzenders, maar met het beperkte aandeel plasma's is er geen vuist te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:16:
Ik blijf het bizar vinden dat ik op mijn VT60 na 10min voetbal kijken op NL1 een retentie heb die er na een uur andere content (zonder logo's) nog niet uit is.
Ja deze discussie komt elk jaar langs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Adlermann schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:05:
[...]

Ja deze discussie komt elk jaar langs,
De discussie over dat die logo's irritant zijn ja. Mij gaat het niet zozeer om NL1, maar om het feit dat 10 minuutjes wit logo zorgt voor minstens een uur retentie.
Ik had verwacht dat retentie die door zo'n korte duur fixed logo's kijken ook weer zo weg zou zijn en dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
benchMarc schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:16:
Is gewoon een erg vervelend logo voor plasma's,ik had dit logo op mijn vorige tv ook erin staan, ging helaas niet meer weg

Maar dat het na 10 min al zo erin staat, dat zou toch niet moeten mogen, is het een neiuw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
benchMarc schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:13:
[...]

De discussie over dat die logo's irritant zijn ja. Mij gaat het niet zozeer om NL1, maar om het feit dat 10 minuutjes wit logo zorgt voor minstens een uur retentie.
Ik had verwacht dat retentie die door zo'n korte duur fixed logo's kijken ook weer zo weg zou zijn en dat is niet het geval.
dit zou normaal gesproken ook moeten, dat was in elk geval op mijn Pioneer wel zo(deze was zeer resistent tegen retentie).

hoe deze pana daarop, reageert dat weet ik niet.
Ik kijk op dit moment eigenlijk alleen films en series via mijn mediaspeler en weinig gewone digitale tv, dus ik kan daar niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:13:
[...]

Ja die discussie komt echt elk jaar langs. Daar bedoelde ik ook op.

En elk haar hetzelde antwoord. Ene toestel heeft daar meer last van dan een ander.mof het valt bj sommige mensen eerder op. Gewoon niets nieuws onder de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:19
Adlermann schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:45:
[...]

Ja die discussie komt echt elk jaar langs. Daar bedoelde ik ook op.

En elk haar hetzelde antwoord. Ene toestel heeft daar meer last van dan een ander.mof het valt bj sommige mensen eerder op. Gewoon niets nieuws onder de zon.
Heb het opgelost door voor de niet NL wedstrijden, indien mogelijk, naar de BBC te kijken. Meestal ook nog leuker commentaar en analyse ;)

Verder heb ik zelf de knoop toch maar doorgehakt en besloten mijn 42PZ80 uit 2008 te vervangen door een nieuwe 50GT60. Hoop hier weer minimaal 6-8 jaar vooruit mee te kunnen en dat tegen die tijd er iets anders als LCD beschikbaar is. Waren trouwens al aardig wat winkels die nee verkochten omdat hun leveranciers de plasma's niet meer op voorraad hadden. Lijkt harder te gaan dan ik dacht.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
freaky35 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:14:
[...]

Is gewoon een erg vervelend logo voor plasma's,ik had dit logo op mijn vorige tv ook erin staan, ging helaas niet meer weg

Maar dat het na 10 min al zo erin staat, dat zou toch niet moeten mogen, is het een neiuw scherm?
Wat heet nieuw? Nu ongeveer 400 branduren als ik het zo moet schatten. Ik heb ook nog een P42G20 staan en die heeft er al veel meer branduren opzitten. Daar verdwijnt de retentie ook veel sneller.
Misschien dat het uiteindelijk na veel meer branduren dus ook gewoon minder erg wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:08:
[...]

Wat heet nieuw? Nu ongeveer 400 branduren als ik het zo moet schatten. Ik heb ook nog een P42G20 staan en die heeft er al veel meer branduren opzitten. Daar verdwijnt de retentie ook veel sneller.
Misschien dat het uiteindelijk na veel meer branduren dus ook gewoon minder erg wordt.
Mijn scherm met 4000 branduren heeft hetzelfde. Maar ik let er ook niet neer op. Gewoon normaal voor eenplasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
benchMarc schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:08:
[...]

Nieuw bedoelde ik echt net uit de doos, een paar uur gespeeld.

Na 400 uur zou het scherm toch aardig ingespeeld moeten zijn, maar zolang het wegtrekt is er weinig aan de hand.

Echter als je heel veel van plan bent om b.v. het WK te kijken op NL1, dan is het oppassen dit logo brand gewoon makkelijk in bij lang kijken.

Ik heb dit gehad met de olympische spelen, op mijn oude scherm.
Ik keek dagelijks een best aantal uur achter elkaar, vond de tv niet leuk. Het logo helaas niet meer weg gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky35 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:29:
[...]

[..]
Echter als je heel veel van plan bent om b.v. het WK te kijken op NL1, dan is het oppassen dit logo brand gewoon makkelijk in bij lang kijken.

Ik keek dagelijks een best aantal uur achter elkaar, vond de tv niet leuk. Het logo helaas niet meer weg gegaan.
Kan bovenstaande bevestigen. Kocht mijn GT60 vorig jaar rond de Tour de France stond bijna de hele dag aan. Gevolg het NOS-logo aan de linkerkant, en het salmmenakje met de 1 aan de rechterkant. Heeft me echt tig uren gekost omdat middels de schuifbalk weer weg te krijgen. NOS heeft wat dat betreft voor mij afgedaan, en kijk meestal BBC, Duitse zenders of via de Belgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Chocovla schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:22:
[...]

Heb het opgelost door voor de niet NL wedstrijden, indien mogelijk, naar de BBC te kijken. Meestal ook nog leuker commentaar en analyse ;)

Verder heb ik zelf de knoop toch maar doorgehakt en besloten mijn 42PZ80 uit 2008 te vervangen door een nieuwe 50GT60. Hoop hier weer minimaal 6-8 jaar vooruit mee te kunnen en dat tegen die tijd er iets anders als LCD beschikbaar is. Waren trouwens al aardig wat winkels die nee verkochten omdat hun leveranciers de plasma's niet meer op voorraad hadden. Lijkt harder te gaan dan ik dacht.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar over het algemeen is de bitrate van de BBC ook stukken beter dan de NL zenders. Maakt het sowieso aangenamer om te kijken.

Net 5 logo is trouwens ook een lelijke. Bij mij permanent ingebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 20:22
Ik heb zelf een 46GT30, 50VT50 en nu inmiddels een 55ST60 in huis staan en kijk zelf toch ook aardig wat sport op de verschillende zenders... Maar ik zie bijna nooit ingebrande logo's en als ik ze zie maar echt heel tijdelijk lees 20 minuten ofzo...

Geluk gehad? Of gewoon scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:48
ParkOverall schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 04:44:
Ja, heb de NOS al ge-mailed maar ze hebben er schijt aan (ons plasma-kijkers). Wel eens gelezen dat de sterke logo's ook in strijd zijn met voorschriften van de internationale unie van uitzenders, maar met het beperkte aandeel plasma's is er geen vuist te maken.....
Klopt. De EBU (European Broadcasting Union) heeft in publicatie R129 van 9 februari 2010 met betrekking tot het voorkomen van image retention richtlijnen opgesteld voor de aangesloten leden:
https://tech.ebu.ch/news/...on-avoiding-image-09feb10

Helaas blijkt de Nederlands omroep deze compleet te negeren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jantje_ schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:26:
Ik heb zelf een 46GT30, 50VT50 en nu inmiddels een 55ST60 in huis staan en kijk zelf toch ook aardig wat sport op de verschillende zenders... Maar ik zie bijna nooit ingebrande logo's en als ik ze zie maar echt heel tijdelijk lees 20 minuten ofzo...

Geluk gehad? Of gewoon scheel?
Als je scheel bent staan ze aan de andere kant. _O-

Nee hoor, ik heb ook nergens last van met mijn 55ST60. Goedkoop is goede koop! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 17:32
Ik heb m'n 65ST60 nu een maand of 3 a 4 en ik heb 0,0 last van retentie/inbranden en geloof me ik weet precies wat het is. M'n vorige plasma, een LG, had hier wel last van maar was na enige tijd wat anders kijken ook vrij snel weer weg.
Maar de tv staat gerust een 3-tal uur op dezelfde zender (meestal voor de kids op nickelodeon oid) of op de PS3/4 een aantal uren op dezelfde game maar heb geen retentie.
En nee ben niet scheel. :-)

En met panel brightness (weet ff het nederlandse woord niet meer) op laag (instelling vanaf het duitse hifi forum site) ook vrijwel geen last van 'false contouring'.
Het enige wat me af en toe stoort is die 50Hz bug, dan zit ik weleens te pielen met IFC op min, med, max waarbij ik toch elke keer weer op min kom want ik vind de andere gewoon te vloeiend (misschien een kwestie van wennen en gewoon een tijd gebruiken?).
Hoop dat ik er nog jaren plezier mag van hebben (en niet na 4,5 jaar de geest geeft net als m'n vorige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
freaky35 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:29:
[...]

Nieuw bedoelde ik echt net uit de doos, een paar uur gespeeld.

Na 400 uur zou het scherm toch aardig ingespeeld moeten zijn, maar zolang het wegtrekt is er weinig aan de hand.

Yup, i know. Die fout heb ik gemaakt toen ik dus 4 jaar geleden mijn G20 aanschafte. Heel erg veel WK zitten kijken op de NL1. Logo's zitten er tot de dag van vandaag nog in. Het is door de tijd wel minder geworden, maar iemand met oog voor details (zoals ik zelf helaas) valt het wel op.

Daarom heb ik bij deze VT60 ook mijn vriendin verboden om zenders te kijken met logo's of half beeld :X Gelukkig houdt ze van de BBC (en genoeg van mij om te luisteren :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuurjans
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06-2024
Hoop dat iemand idee heeft hoe ik onderstaand probleem kan oplossen. Heb een 42GT30 verbonden met thuisnetwerk via high speed WIFI verbinding. Stream vanaf Win7 laptop naar TV. Geluis van TV loopt via receiver. TV en gaat helemaal top (beeld en geluid via receiver). Streamen gaat ook top voor wat betreft beeld, scherp en zonder haperingen. Heb alleen problemen met geluid, muziek en andere geluiden gaan goed spraak is heel zacht. |Het licht niet aan de film. Op de laptop is het geluid wel normaal voor zowel spraak als andere geluiden. Het heeft overigens wel gewerkt, maar ging niet altijd goed, nu gaat het bij geen enkele film meer goed. Ik heb zowel de standaard Windows Media Server als de Servio, Twonky en Universal media Server geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem, dus moet uit combi van receiver/TV liggen. Hoop dat iemand goeie tip heeft. Bij voorbaat dank, Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:18:
[...]

Yup, i know. Die fout heb ik gemaakt toen ik dus 4 jaar geleden mijn G20 aanschafte. Heel erg veel WK zitten kijken op de NL1. Logo's zitten er tot de dag van vandaag nog in. Het is door de tijd wel minder geworden, maar iemand met oog voor details (zoals ik zelf helaas) valt het wel op.

Daarom heb ik bij deze VT60 ook mijn vriendin verboden om zenders te kijken met logo's of half beeld :X Gelukkig houdt ze van de BBC (en genoeg van mij om te luisteren :+)
Dan kan je dus naar geen Nederlands kanaal kijken??? Kom op, waarom heb je dan die tv? Ik heb gisteren intens genoten van de wedstrijd van de Oranje kanjers en niet alleen vanwege de uitslag maar ook vanwege het fantastische beeld op mijn plasma met Nederlands commentaar, dus Ned 1 logo.

Ik houd overigens meer van vrouw en kinderen dan van mijn Pana dus knal die logo's maar op het scherm. Het is maar een tv .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:52:
[...]

Dan kan je dus naar geen Nederlands kanaal kijken??? Kom op, waarom heb je dan die tv? Ik heb gisteren intens genoten van de wedstrijd van de Oranje kanjers en niet alleen vanwege de uitslag maar ook vanwege het fantastische beeld op mijn plasma met Nederlands commentaar, dus Ned 1 logo.

Ik houd overigens meer van vrouw en kinderen dan van mijn Pana dus knal die logo's maar op het scherm. Het is maar een tv .... :+
Voornamelijk voor series en films. Gewone TV-zenders boeien ons beiden niet. De BBC is dan nog wel ok maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:25

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:52:
[...]
Ik heb gisteren intens genoten van de wedstrijd van de Oranje kanjers en niet alleen vanwege de uitslag maar ook vanwege het fantastische beeld op mijn plasma met Nederlands commentaar, dus Ned 1 logo.
Idem hier en in het eerste reclamespotje was er inderdaad het mooie Nederland 1-logo te zien. Echter was dit bij mij binnen no-time weg. Ook na de wedstrijd maar een heel korte retentie te zien. Voor de grap nog even UPC Zenderinfo (haast wit scherm) opgezet en ook de schuifbalk om het goed te zien, maar geen centje pijn. Nu is mijn motto ook "het is maar een TV", maar het kijkt toch wel een stukje fijner te weten dat de schade relatief mee valt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 43 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.