Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volledig off-topic natuurlijk maar ik wilde het - met alle respect - toch ff hier posten.

Funk76, we weten dat je ooit mindere ervaringen hebt gehad met plasma en Panasonic niet al te hoog aan slaat. Je pagina's lange rant heeft dat iedereen wel duidelijk gemaakt maar ik denk dat we het ondertussen wel weten. Laten we het topic verder gebruiken als plek waar Panasonic plasma liefhebbers elkaar met tips en trics vooruit helpen of op een positieve manier over hun tv kunnen ouwehoeren.

Back on topic, zou ik zeggen.

Erg vet dat Blord een ZT60 in huis heeft gehaald en ik sluit me aan bij kwdtjuh: pictures please! Dat is toch wel het uber-model van Panasonic waarmee ze hun plasma tijdperk dus hebben afgesloten. Heb er wel reviews van gelezen maar vond deze tv toch wel een beetje te duur. Meerdere beetjes zelfs. Ik blijf lekker doorkijken naar de 42" GT30 en 50" GT60 hier in huis. Ook leuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 01:12:
[...]

Is toch niet echt een probleem bij geld terug indien niet meer te vervangen / repareren (binnen de garantietermijn uiteraard)?
En ja kan altijd de verkoper dwingen om een vervangend toestel te leveren, dus dan heb je altijd wel weer keus voor het topmodel op dat moment.

Ik zie het probleem niet zo. De consument gaat over dat aankoop bij winkel voor een zt60. Gaat ding stuk en kan niet meer worden gerepareerd, dan kan je vervangend toestel eisen (gelijkwaardig toestel) of ontbinden.

Mensen doen veel te moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Brad Pitt schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:27:
[...]

Had m'n Kuro 500 uur ingespeeld. Nul normale content gekeken tijdens die periode, alleen maar "inspeel-slides" afgespeeld. Wat een hel was dat, zo'n scherm hebben en niet normaal kunnen/willen kijken.

Welnu, uiteraard daarna gewoon bakken met retentie, mega aging van de 4:3 en 21:9 balken, the works. Mensen die roepen die inspelen retentie/inbranden voorkomt geven valse informatie. Het voorkomt niets.
Toch gek, want op mijn oude 42PX80 heeft het wel geholpen. Zoals eerder aangegeven en door mijn eigen ogen gezien. Daar ga ik meer vanuit dan wat er gepost wordt door andere.

Maar, dat het ene paneel er gevoeliger voor is zal vast zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:44:
[...]

Toch gek, want op mijn oude 42PX80 heeft het wel geholpen. Zoals eerder aangegeven en door mijn eigen ogen gezien. Daar ga ik meer vanuit dan wat er gepost wordt door andere.

Maar, dat het ene paneel er gevoeliger voor is zal vast zo zijn.
Ik geloof niet dat het geholpen heeft p je oude panel. Ik denk dat jij gewoon het placebo-effect hebt gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:44:
Toch gek, want op mijn oude 42PX80 heeft het wel geholpen. Zoals eerder aangegeven en door mijn eigen ogen gezien.
Hoe weet je dat? Je hebt toen tien exemplaren gekocht en vijf laten inspelen en vijf niet en alle vijf die je had laten inspelen hadden minder last van retentie en/of aging?
Zo niet zegt één exemplarisch geval uiteraard ook niets.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:08
basshead91 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:03:
[...]

Ik heb dat ook, bij zwarte laadschermen met GT5 op de ps3. Ik gebruik die goedkope Samsung brilletjes, dacht altijd dat het daar aan lag.
Ik vind het een vreemd verschijnsel, vooral bij donkere stukken valt het op. Welke tv heb jij?
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:50:
[...]

De deal is dat je nog van geluk mag spreken om een vervanger te krijgen aangezien de productie is gestopt. Er is zo niets meer voor handen. Dus sowieso geen vervangende Panasonic meer binnenhalen maar overstappen. Als je over een jaartje opnieuw gedoe krijgt is die TV nóg minder waard en is er geen vervanger meer.
Vervanger krijg je niet van panasonic idd. Of ze kunnen alleen het panel vervangen of het wordt een creditering. Ik moet zeggen datop mijn werklaptop de band op de foto niet te zien is, maar op mijn oude thuislaptop onder een slechte kijkhoek heel goed te zien is op de foto (inclusief CI logo retentie)

Hij valt een klein beetje op bij het kijken van content waarbij je een egale omgeving hebt, blauwe lucht, sneeuwerige omgeving. Omdat zelfs mijn vriendin, die zich helemaal niet interesseert in dit soort dingen, de streep ziet, ben ik van mening dat het een defect is.

Maar goed, bellen met Panasonic zal uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:48:
[...]

Hoe weet je dat? Je hebt toen tien exemplaren gekocht en vijf laten inspelen en vijf niet en alle vijf die je had laten inspelen hadden minder last van retentie en/of aging?
Volgens mij heeft het inderdaad totaal geen zin. Ik loop nu tegen de 3000 uur en ik kan nog steeds wel iets in het scherm schroeien als ik wil.

Probeer op PS3 maar eens 2 uurtjes Super stardust in 3D :) duurde ongeveer een week normale content kijken om de HUD volledig uit het scherm te krijgen. En toen had ik er al 1500 uur opzitten.

Overigens heb ik wel jongen kinderen en die mogen lekker op volledige zoom televisie kijken. Dus wie weet voorkom ik daarmee ook wel een beetje de 4:3 21:9 aging problemen.

Overigens heb ik wel last van subs retention met dank aan netflix en de vrouw. Valt niet enorm op, maar bij egale vlakken is het zichtbaar.

Volgens mij krijg je ook alles wel weg als je wil met white wash / schuifbalken. Het is maar net hoeveel tijd je hierin wil steken.

[ Voor 16% gewijzigd door MaxHardcore op 23-05-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MaxHardcore schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:03:
[...]
Volgens mij krijg je ook alles wel weg als je wil met white wash / schuifbalken. Het is maar net hoeveel tijd je hierin wil steken.
Bij de ST50 van m'n ouders na twee weken maar opgegeven. Logo's zitten er gewoon voor eeuwig in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:12:
[...]

Bij de ST50 van m'n ouders na twee weken maar opgegeven. Logo's zitten er gewoon voor eeuwig in :)
De truuk is dit: maak een slide met aleen maar die logos, behalve op die plek. Brandt dan overal dat logo in.

Voila uniform beeld met logo's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:16:
De truuk is dit: maak een slide met aleen maar die logos, behalve op die plek. Brandt dan overal dat logo in.

Voila uniform beeld met logo's!
Ah, en een semi-transparante boven-en onderkant voor de 2.35:1 balken en wat random transparante tekst op de plek van de subtitles. Goed idee. Zal vanavond even voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:12:
[...]

Bij mijn ouders zit het scherm vol met teletekst karakters :) Ze hebben er nog nooit over geklaagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraag (zou je die kunnne beantwordne, misschien heb ik het ook wel gemist hoor)>

Is de band lichter of donkerder van kleur? Dat is cruciaal.

Lichter = VBI/ Slijtage/ whatever

donkerder: zit het in de coating en heb je het al vanaf het begin en dat heeft elk scherm zo'n beetje (mijn vt50 ook, alle vt50's die ik heb gezien hebben dat). En van wat ik her en der op het internet lees, alle vt60's ook.

Maar dat zou BV cap ook kunnen bevestigen.

http://www.avsforum.com/t...-no-street-price-talk/300

daar wordt er ook over gesproken.

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 23-05-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:37
Bij werd mijn toestel (GT30) gewoon netjes omgeruild (GT60) voor een nieuw toestel door Panasonic ivm ingebrande logo's. Deden ze absoluut niet moeilijk over. Had absoluut geen last van de logo's, maar een nieuwe tv zag ik wel zitten en wist dat ze makkelijk omruilden. De GT60 heeft overigens veel minder last van inbranden. Ja retentie is er wel, maar dat verdwijnt binnen enkele minuten. In laten spelen is echt onzin wat mij betreft, daar koop je geen tv voor toch. Gewoon lekker kijken! Moet zeggen dat de laatste modellen van Panasonic nog altijd veel beter beeld geven dan de huidige LED toestellen van Samsung, LG of Sony.
Komt denk ik vooral door de matige zwart weergave van deze techniek en heb beeld komt ook zo nep over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Adlermann schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:32:
[...]

Even een vraag (zou je die kunnne beantwordne, misschien heb ik het ook wel gemist hoor)>

Is de band lichter of donkerder van kleur? Dat is cruciaal.

Lichter = VBI/ Slijtage/ whatever

donkerder: zit het in de coating en heb je het al vanaf het begin en dat heeft elk scherm zo'n beetje (mijn vt50 ook, alle vt50's die ik heb gezien hebben dat). En van wat ik her en der op het internet lees, alle vt60's ook.

Maar dat zou BV cap ook kunnen bevestigen.
Hij is lichter, volgens mij niet de coating.

Ik weet ook zeker dat het er niet altijd zat, heb het scherm zo onderzocht toen ik hem net had :)

Onderstaande foto is exact hoe ik het heb aan de rechterkant.

Kan ik je nog lokken voor een calibratie? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/attachments/tv-blobs-and-defects-sept-2-2012-resized-jpg.334401/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
macweeds schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:35:
Bij werd mijn toestel (GT30) gewoon netjes omgeruild (GT60) voor een nieuw toestel door Panasonic ivm ingebrande logo's. Deden ze absoluut niet moeilijk over. Had absoluut geen last van de logo's, maar een nieuwe tv zag ik wel zitten en wist dat ze makkelijk omruilden. De GT60 heeft overigens veel minder last van inbranden. Ja retentie is er wel, maar dat verdwijnt binnen enkele minuten. In laten spelen is echt onzin wat mij betreft, daar koop je geen tv voor toch. Gewoon lekker kijken! Moet zeggen dat de laatste modellen van Panasonic nog altijd veel beter beeld geven dan de huidige LED toestellen van Samsung, LG of Sony.
Komt denk ik vooral door de matige zwart weergave van deze techniek en heb beeld komt ook zo nep over.
Kijk en dit is wat ik bedoel met het wachten op de AX900 / 2015 oled lineup. :)

Schroeien en ruilen maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:41:
[...]

Hij is lichter, volgens mij niet de coating.

Ik weet ook zeker dat het er niet altijd zat, heb het scherm zo onderzocht toen ik hem net had :)

Onderstaande foto is exact hoe ik het heb aan de rechterkant.

[afbeelding]
Ja lichter is idd vaak later (vbi/ whatever). Ik heb geen idee of ze het hierom omruilen hoor. Na 3000 uur kan je dit ook onder slijtage scharen....

Ik zou me persoonlijk hier niet al te erg aan storen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Adlermann schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:45:
[...]

Ja lichter is idd vaak later (vbi/ whatever). Ik heb geen idee of ze het hierom omruilen hoor. Na 3000 uur kan je dit ook onder slijtage scharen....

Ik zou me persoonlijk hier niet al te erg aan storen...
Ik stoor me hier ook niet echt aan. Als de AX900 echt helemaal de bom is, kan ik Panasonic altijd nog eens een belletje geven.

Maar goed, hoe kan ik jou nu eens lokken om mijn dierbare panny te calibreren? :P

Met grote schaamte moet ik bekennen helaas vanwege tijdgebrek er zelf nog steeds nooit eens even naar gekeken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Adlermann schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:47:
[...]

Ik geloof niet dat het geholpen heeft p je oude panel. Ik denk dat jij gewoon het placebo-effect hebt gezien...
Ik speelde in het begin (eerste dagen) nogal wat GTA4 met de bekende ronde HUD. Deze bleef erg lange tijd zichtbaar bij het kijken van voetbal daarna. Zeker een week of 2 heb ik het duidelijk gezien. Daar was ik erg van geschrokken en heb de tv bijna 400 uur ingespeeld. Geen logo's, HUD, contrast laag etc etc...

Na loop van tijd weer gaan gamen op het paneel en toen zelfs 1 complete nacht Fifa09 gespeeld met een maatje met alles in beeld. Tientallen wedstrijden gespeeld. Daarna voetbal gekeken en het was na 1 minuut weg. Ook op de slides die ik had gedownload was het niet meer waarneembaar.

Ook de proef gedaan met 1 dag volledige dag GTA4 te spelen. Hetzelfde resultaat als de alinea hierboven.

Beide keren in een verduisterde ruimte gecontroleerd. Dus ja, het werd op MIJN PX80 wel degelijk minder, naar mate het paneel verouderde.
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:48:
[...]

Zoals hierboven uitgelegd; Het werd op MIJN PX80 wel degelijk minder, naar mate het paneel verouderde. Het zegt helemaal niks over andere panelen, tv's of ervaringen.

Ik deel gewoon mijn eigen persoonlijke ervaring. Het spijt me dat ik het zo heb ervaren. Kan er ook niks aan doen O+ .

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-05-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:54:
[...]
Ik deel gewoon mijn eigen persoonlijke ervaring.
Daar is niks mis mee. Wat bij de één werkt zou bij persoon twee heel anders kunnen uitpakken :)

Inspelen kan natuurlijk ook geen kwaad. Helpt het? Mooi! Helpt het niet? No biggie, worth the try :P

[ Voor 70% gewijzigd door Brad Pitt op 23-05-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Je hebt helemaal gelijk Brad. Aangepast.

Sorry kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:44
Geen idee of inspelen nou wel of niet zou uitmaken. Ik heb het voor de zekerheid wel gedaan. Ik heb nu eigenlijk nooit meer gemerkt dat ik last zou hebben van retentie of wat dan ook.
Helaas wel een (waarschinlijk) permanent ingebrande logo van Net 5. Ben nog niet meer aan uitgebreide scrolling bar etc etc gegaan met het idee dat het tijdens normaal TV kijken wel weg zou moeten trekken als het retentie is. Vooralsnog zit het er nog, maar valt het alleen bij een egaal beeld op.

Ik zou contact op kunnen nemen met Panasonic, maar met een GT50 betekent het vrijwel zeker dat ze m'n geld gewoon terugstorten naar Media Markt en ik daar iets anders mag uitzoeken. En eigenlijk ben ik verder erg tevreden over beeldkwaliteit en zou ik niet weten wat ik anders kan uitzoeken. Dus accepteer ik het maar.

[ Voor 29% gewijzigd door dangerpaki op 23-05-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
dangerpaki schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:12:
Geen idee of inspelen nou wel of niet zou uitmaken. Ik heb het voor de zekerheid wel gedaan. Ik heb nu eigenlijk nooit meer gemerkt dat ik last zou hebben van retentie of wat dan ook.
Helaas wel een (waarschinlijk) permanent ingebrande logo van Net 5. Ben nog niet meer aan uitgebreide scrolling bar etc etc gegaan met het idee dat het tijdens normaal TV kijken wel weg zou moeten trekken als het retentie is. Vooralsnog zit het er nog, maar valt het alleen bij een egaal beeld op.

Ik zou contact op kunnen nemen met Panasonic, maar met een GT50 betekent het vrijwel zeker dat ze m'n geld gewoon terugstorten naar Media Markt en ik daar iets anders mag uitzoeken. En eigenlijk ben ik verder erg tevreden over beeldkwaliteit en zou ik niet weten wat ik anders kan uitzoeken. Dus accepteer ik het maar.
Krijg je de creditering niet gewoon op eigen rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Volgens mijn niet en wordt het gecrediteerd naar de winkel. Met deze zul je vervolg afspraken moeten maken. In de praktijk zal dit meestal betekenen dat je daar een ander toestel moet uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:34:
[...]

Krijg je de creditering niet gewoon op eigen rekening?
Nee.

Panasonic crediteert de winkel, en die gaat jou crediteren. Dit is trouwens wel zoals het hoort hoor. Jij hebt een overeenkomst met de winkel. Die moet garantie verlenen en zorgen dat jij een conform product hebt.

Ok, het gaat een beetje op een rare manier en volgorde, maar je kan het iig terugpuzzelen naar de juiste.

Sterker nog, de winkel kan ook zeggen, ik geef je een exact dezelfde TV terug :)

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 23-05-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Dat laatste zou prima zijn als ze mij een goedwerkende GT50 geven. Maar ik denk dat ze die niet meer maken :-). Dus ik accepteer maar de Net 5 logo die daar af en toe zichtbaar is.

Wat mij betreft zouden ze daar echt ook afspraken over mogen maken. Sommige logo's zijn zo aanwezig. Waarom dat in NL zo moet geen idee. Verbaas me elke keer weer over hoe goed de bitrate van Engelse kanalen is en hoe subtiel hun logo's ook zijn. Gewoon free-2-air kanalen.

Als ik dan eens een BBC4 (non-HD, toen die nog niet in HD werd uitgezonden) naast een NED1 HD beeld zag was het huilen met de NL kanalen. Datzelfde geldt ook voor de logo's. Zo aanwezig in NL kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb zelf een p55st60 met ci+ module. Ik merk dat mijn afstandbediening soms wat traag reageert als ik bijv in menu's zit of een kanaal intyp door middel van cijfers. Net of de tv een trage processor heeft.

Nu heeft mn moeder een p50st60 gekocht. Hier zit nog geen ci+ module in, maar is aangesloten op een kastje van upc. Wat mij opvalt is dat de tv veel sneller reageert. De menu's, de afstandbediening, het gaat veel rapper.

Hoe kan dit? Heeft het met het formaat van het beeld te maken? Of ligt dit aan de ci+ module? Ik vind het schrikbarend hoeveel beter/sneller mijn moeders tv reageert

Een i7 vs een pentium1, dat idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29

Blord

Hello Kitty !

Dat kun je zelf testen of het aan de CI+ module ligt. Trek dat ding eruit en probeer of de televisie sneller is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
MaxHardcore schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Ik vind het een vreemd verschijnsel, vooral bij donkere stukken valt het op. Welke tv heb jij?
Ik heb een 42GT50. Inderdaad een vreemd verschijnsel. Bij mij was het geloof ik steeds ongeveer een dikke horizontale vlak/band midden in het beeld dat dan elke seconde even iets oplicht. Ik weet niet meer of het er precies zo uitzag, kan het nu niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Blord schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:12:
Dat kun je zelf testen of het aan de CI+ module ligt. Trek dat ding eruit en probeer of de televisie sneller is geworden.
In de 50 inch zit nu ook een ci+ module. Tv is nog steeds sneller. Ligt het aan de grootte van het paneel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik heb net een ci+ module van UPC geinstalleerd op mijn GT60 en alles lijkt te werken. Wat ik alleen graag zou willen doen is de volgorde van de zenders veranderen. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe doe je dat? Ik kan er in de handleiding niks over vinden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
pingkiller schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:03:
Ik heb net een ci+ module van UPC geinstalleerd op mijn GT60 en alles lijkt te werken. Wat ik alleen graag zou willen doen is de volgorde van de zenders veranderen. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe doe je dat? Ik kan er in de handleiding niks over vinden.
favorietenlijstje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferra: zou dit niet type afhankelijk zijn, i.p.v. schermgrootte afhankelijk? Ander scherm is ook ander type toestel. Opbouw van bepaalde circuits en toegepaste chips kunnen wat anders zijn hierdoor. Zou me niets verbazen zoals je al aangaf dat de processor het wat moeilijk heeft in combinatie met CI+. Ik meen dat de laatste nieuwste modellen een duo of quadcore processor aan boord hebben wat de snelheid ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:21:
@Ferra: zou dit niet type afhankelijk zijn, i.p.v. schermgrootte afhankelijk? Ander scherm is ook ander type toestel. Opbouw van bepaalde circuits en toegepaste chips kunnen wat anders zijn hierdoor. Zou me niets verbazen zoals je al aangaf dat de processor het wat moeilijk heeft in combinatie met CI+. Ik meen dat de laatste nieuwste modellen een duo of quadcore processor aan boord hebben wat de snelheid ten goede komt.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar of dit dan verschilt. Zou ik wel kwalijk vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online
Ferra schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:50:
Ik heb zelf een p55st60 met ci+ module. Ik merk dat mijn afstandbediening soms wat traag reageert als ik bijv in menu's zit of een kanaal intyp door middel van cijfers. Net of de tv een trage processor heeft.

Nu heeft mn moeder een p50st60 gekocht. Hier zit nog geen ci+ module in, maar is aangesloten op een kastje van upc. Wat mij opvalt is dat de tv veel sneller reageert. De menu's, de afstandbediening, het gaat veel rapper.

Hoe kan dit? Heeft het met het formaat van het beeld te maken? Of ligt dit aan de ci+ module? Ik vind het schrikbarend hoeveel beter/sneller mijn moeders tv reageert

Een i7 vs een pentium1, dat idee
Zit dezelfde processor in dus scheelt niet, probeer eens haar module in jouw tv. Of jouw tv zonder module.. is toch simpel zelf te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29

Blord

Hello Kitty !

Mijn ZT60 is net aangekomen. Meer foto's komen later.
Nu eerst alles aansluiten en instellen. Dit beeld is zo uit de doos.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-1.gif

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/ZT60-2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Blord schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:43:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er mooi uit! Gefeliciteerd.

Check trouwens even je DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Hey mensen, een vraagje.

Ik kwam bij de Mediamarkt te Groningen vandaag en daar hebben ze een TX-P55VT50 staan, het is een demomodel en kost 999 euro. Nou vroeg ik aan de verkoper hoeveel uren deze jongen al had gedraaid en de verkoper ging het servicemenu in maar kon het niet vinden. Hij ging liever niet teveel bezig in dat menu ivm dat hij dingen kon verpesten. Als hij moest gokken had de tv 6000 uur gedraaid.

Wat te doen? Zouden jullie het doen of gewoon beter van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:56:
Hey mensen, een vraagje.

Ik kwam bij de Mediamarkt te Groningen vandaag en daar hebben ze een TX-P55VT50 staan, het is een demomodel en kost 999 euro. Nou vroeg ik aan de verkoper hoeveel uren deze jongen al had gedraaid en de verkoper ging het servicemenu in maar kon het niet vinden. Hij ging liever niet teveel bezig in dat menu ivm dat hij dingen kon verpesten. Als hij moest gokken had de tv 6000 uur gedraaid.

6000 uur op ongeveer 100.000 levensduur?

Voor dat geld: zeker doen.

Wel even controleren op burn-in. Mocht met misgaan, krijg je altijd nog jeg eld terug, een reparatie of een vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:05:
[...]

6000 uur op ongeveer 100.000 levensduur?

Voor dat geld: zeker doen.

Wel even controleren op burn-in. Mocht met misgaan, krijg je altijd nog jeg eld terug, een reparatie of een vervangend toestel.
Kijk dat wist ik niet dat hij zo'n lange levensduur zou hebben. Ik heb op dit moment een beamer en heel even een LG PN6504 plasma gehad, maar dat is gewoon echt niet super. En hoe mooi groot je beeld met beamer ook is..ik mis de diepe kleuren en black levels van plasma. Ik zie dat jij hem ook hebt. :)

Burn-in is het beste te checken op een witte achtergrond he? Dus effe testpic op USBtje zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 26-05-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online
Hey mensen, een vraagje.

Zit vooral tussen de oren, ik zou het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Bever! schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:39:
[...]

Zit vooral tussen de oren, ik zou het doen :)
Zit tussen de oren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
devilsnight schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:11:
[...]

Kijk dat wist ik niet dat hij zo'n lange levensduur zou hebben. Ik heb op dit moment een beamer en heel even een LG PN6504 plasma gehad, maar dat is gewoon echt niet super. En hoe mooi groot je beeld met beamer ook is..ik mis de diepe kleuren en black levels van plasma. Ik zie dat jij hem ook hebt. :)

Burn-in is het beste te checken op een witte achtergrond he? Dus effe testpic op USBtje zetten.
Ik zou het niet doen, de binnenkant is waarschijnlijk al erg stoffig vanwege de ventilatoren en in de demo-stand staat-ie natuurlijk knal fel, wat niet goed is voor de voeding (en elektronika).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
D-TECH schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:21:
[...]

Ik zou het niet doen, de binnenkant is waarschijnlijk al erg stoffig vanwege de ventilatoren en in de demo-stand staat-ie natuurlijk knal fel, wat niet goed is voor de voeding (en elektronika).
Ja ik twijfel ook wel heel erg. Vind het altijd fijner om gloednieuwe producten te halen. Daarnaast zijn er andere mogelijkheden. Zo zou ik voor een ST60 kunnen gaan, ook 55 inch alleen 300 eurotjes meer. Daar weer nog een extra 300 euro bovenop echter en ik heb een 4K tv van Samsung, ook 55 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online
Gezien het feit dat jij nooit twee jaar met die tv gaat doen maakt het al helemaal niet uit ;) Maar heb vaak genoeg showmodel gescoord en nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Bever! schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:35:
Gezien het feit dat jij nooit twee jaar met die tv gaat doen maakt het al helemaal niet uit ;) Maar heb vaak genoeg showmodel gescoord en nooit problemen gehad
Hoezo zou ik er geen twee jaar mee doen? :)

Als hij echt goed is en een prachtig beeldje geeft tijdens mijn gaming (das hoofdzaak) , geen blurring/ghosting geeft en gewoon lekker soepel is....dan heb ik hem vast wel langer dan twee jaar. :)

Als het op plasma aan komt is Panasonic gewoon 'the way to go' toch? Vooral nu er helaas haast geen Samsung meer te krijgen is.

Enige wat ik hoop is dat er niet al teveel vertical banding en groene vlekken op het scherm zitten. De LG die ik had, had dat overduidelijk, beide kwaaltjes. Maar ja...welke tv heeft dat niet en het is maar net hoe kritisch je bent.

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 26-05-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online
Oh ik daxht te herinneren dat je regelmatig van tv wisselde nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Bever! schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:57:
Oh ik daxht te herinneren dat je regelmatig van tv wisselde nofi
Ah op die fiets. Dan bedoel je mij wel denk ik :D

Ik ging een paar jaar geleden van een Samsung HD ready plasma naar een Panasonic VT30 die gigantisch leed aan banding en groene vlekken. Toen een beslissing genomen om voor de verandering een LED te nemen en uiteindelijk toch weer terug bij plasma. Toen beamer...en nu weer plasma...of maybe 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hey mensen, een vraagje.

Zou het niet doen.
6000 uur op de totale maximale levensduur is misschien niet veel maar 6000 uur is bij 4 uur per dag ook 1500 dagen ! Dat is dus meer dan 4 jaar...
Tja, dat vind ik wel veel.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Zou het niet doen.
6000 uur op de totale maximale levensduur is misschien niet veel maar 6000 uur is bij 4 uur per dag ook 1500 dagen ! Dat is dus meer dan 4 jaar...
Maar je hebt normale garantie...Dus ik zie het probleem niet. Je kunt heir echt niet op achteruit gaan. Vooral niet voor 999! Zo goedkoop zou ik mijn vt50 ook nog niet wegdoen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Als het scherm verder in prima staat is zou ik het wel doen. Geen ingebrande zooi. Dan is die TV al lekker voor je ingespeeld en heeft ie zich ook al bewezen. Je hoeft in die zin niet bang te zijn dat ie DOA is of na 1 week de geest geeft (kan altijd nog natuurlijk).

Maar de prijs moet er natuurlijk ook naar zijn. En je hebt gewone garantie. Dus als er wat gebeurt dan is het toch gedekt. Maar bij aanschaf goed kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeterea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 12:34
daffie82 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Zou het niet doen.
100000 / 4 uur = 25000 dagen = ruim 68 jaar
6000 / 4 uur = 1500 dagen = ruim 4 jaar.

Dus ipv ruim 68 jaar gaat de tv maar 64 jaar mee, kopen dus, niet teveel over nadenken. :)

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeterea schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:54:
[...]
100000 / 4 uur = 25000 dagen = ruim 68 jaar
Ik denk dat je blij mag zijn met 6-7 jaar... electronica van tegenwoordig :'(

Over MM gesproken... alle plasma show modellen zijn daar zo'n beetje ingebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 11:59
Zoals Adlermann al zei, wat boeit het? Je hebt gewoon je garantie. Ik zou het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat je blij mag zijn met 6-7 jaar... electronica van tegenwoordig :'(

Over MM gesproken... alle plasma show modellen zijn daar zo'n beetje ingebrand.
Ach alle panasonic plasma's krijgen last van burn-in / slijtage :P Vroeger of later.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 27-05-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Blord schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:43:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ooohh,

dat ziet er fraai uit, zeker nu OLED in de vriezer staat en ik nog 1 lcd heb staan die eruit moet. Geen kijken als je ook 2 plasma schermen hebt staan. Vakantie geld.......

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen en foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:54:
[...]
Ach alle panasonic plasma's krijgen last van burn-in / slijtage :P Vroeger of later.
Ach ja natuurlijk... zij zijn je enkel voor geweest 8)7 Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:02
zeker een nette prijs dus het overwegen waard!

kijk ook 's op een zwart scherm naar alle burn-in / retentie :)

Ons fijne Net5 logo van de eerste paar weken toen we net de GT60 hadden en toen vrouwlief zo nodig die kook-zooi moest kijken, is er echt nog niet uit, wel wat vervaagd... en dat was dus 1 uur per dag voor 14 dagen op rij met tussendoor ander gebruik. Toegegeven: sindsdien hooguit 6 uur de schuifbalk gedraaid.

Maar ach, bij normaal kijken, lees 2 meter afstand en series/films/kabel is dat niet zichtbaar, alleen op een zwart scherm op 3 cm afstand.

Afgelopen zaterdag naar de Samsung UHD gebogen blabla staan kijken. En met een vrolijke smile de MM uitgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
hahahah hier ook NEt5 logo, helaas permanent, maar subtiel.

Overigens schijnt te zijn (las via een link die iemand had gepost), dat de reden dat Panasonic nu ook uit de OLED markt zou willen stappen is heeft te maken met de vrijwel plasma beeldkwaliteit die ze zouden kunnen behalen met LCD.

[ Voor 66% gewijzigd door dangerpaki op 28-05-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 15:16
Slappe actie dan van Pana, maar wel begrijpelijk: voor de meeste mensen is een 'LED' lichtbak mooi genoeg, merkten ze (ook) aan de verkoop van de plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik weet dat ik te maken heb met een Panasonic thread...maar ik vraag het toch maar.

Bij Plattetv kan ik voor hetzelfde bedrag ook deze halen

pricewatch: Samsung PS60F5000 Zwart

60 inch, dus stukje groter ook. Als we de twee naast elkaar zetten....wat zijn de echte verschillen? Ik blijf altijd een beetje richting Samsung gaan omdat mijn 50 inch van jaren geleden vrijwel perfect was. Geen banding, geen groene shit zoals ik met de VT30 had.

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 28-05-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:34:
Ik weet dat ik te maken heb met een Panasonic thread...maar ik vraag het toch maar.

Bij Plattetv kan ik voor hetzelfde bedrag ook deze halen

pricewatch: Samsung PS60F5000 Zwart

60 inch, dus stukje groter ook. Als we de twee naast elkaar zetten....wat zijn de echte verschillen? Ik blijf altijd een beetje richting Samsung gaan omdat mijn 50 inch van jaren geleden vrijwel perfect was. Geen banding, geen groene shit zoals ik met de VT30 had.
vt50 gaat zeker groene shit krijgen.

Maar om nu voor een budgetpanel te gaan van samsung is ook weer een uiterste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Adlermann schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:54:
[...]
Nouja, alles slijt natuurlijk. Maar mijn Pana (TH-42PY70) wordt eind dit jaar 7 en ik heb eigenlijk nog geen irritante zaken kunnen waarnemen. Af en toe een beetje image retention, maar dat zie je ook alleen maar als je er met je neus bovenop zit. En dat gaat ook weer weg.

Misschien scheelt het dat ik de TV in het begin met zo'n breakin dvd een poos heb laten spelen en daarna heb laten calibreren. De man die dat deed zei toen dat het met deze modellen bijna niet nodig was. Hij was er nog nooit een tegen gekomen die er heel veel naast zat. Uiteraard zijn er mensen die alles menen te zien en op de knieën met de neus tegen het scherm aan kijken of er iets van degradatie te zien is, maar ik betwijfel of die dingen ook daadwerkelijk storend zijn als je een film kijkt. Mij valt in ieder geval niets op en ik ben toch echt wel een zeikerd. Maar dan wel een realistische.

Ik kijk trouwens nauwelijks TV, dus logo's krijgen de kans niet om in te branden.

Het gaat soms een beetje op de audiofielen lijken. Als die ergens lezen dat een of ander fenomeen het geluid beïnvloed, menen ze ook meteen dat ze het kunnen horen.

Evengoed komt er binnenkort een nieuwe. De laatste kans om nog een plasma te scoren, dus ga ik komende maand een Panasonic TX-P50GT60 scoren. Wel apart: die 50" GT60 is maar een heel klein beetje breder dan die 42" PY70. En zowat 9cm dunner. Ik koop er meteen een superstrakke beugel bij, dan zit ie strak tegen de muur aan (1.2cm). Dat wordt genieten!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat retentie betreft zou ik me niet druk maken. Gewoon scoren, zeker als je geen tv kijkt levert het geen problemen op. Hele erge uniformiteitsproblemen (DSE, dikke gekleurde blobs) zijn veel storender. Mijn VT60 is na 1500 uur nog steeds niet groen uitgeslagen, bij mijn VT50 begon dit na zo'n 800 uur. Maar dan nog, ook met een beetje groen kan ik wel leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:13:
Wat retentie betreft zou ik me niet druk maken. Gewoon scoren, zeker als je geen tv kijkt levert het geen problemen op. Hele erge uniformiteitsproblemen (DSE, dikke gekleurde blobs) zijn veel storender. Mijn VT60 is na 1500 uur nog steeds niet groen uitgeslagen, bij mijn VT50 begon dit na zo'n 800 uur. Maar dan nog, ook met een beetje groen kan ik wel leven.
Anders gewoon meer voetbal kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

mphilipp schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:35:
[...]

Nouja, alles slijt natuurlijk. Maar mijn Pana (TH-42PY70) wordt eind dit jaar 7 en ik heb eigenlijk nog geen irritante zaken kunnen waarnemen. Af en toe een beetje image retention, maar dat zie je ook alleen maar als je er met je neus bovenop zit. En dat gaat ook weer weg.

Misschien scheelt het dat ik de TV in het begin met zo'n breakin dvd een poos heb laten spelen en daarna heb laten calibreren. De man die dat deed zei toen dat het met deze modellen bijna niet nodig was. Hij was er nog nooit een tegen gekomen die er heel veel naast zat. Uiteraard zijn er mensen die alles menen te zien en op de knieën met de neus tegen het scherm aan kijken of er iets van degradatie te zien is, maar ik betwijfel of die dingen ook daadwerkelijk storend zijn als je een film kijkt. Mij valt in ieder geval niets op en ik ben toch echt wel een zeikerd. Maar dan wel een realistische.

Ik kijk trouwens nauwelijks TV, dus logo's krijgen de kans niet om in te branden.

Het gaat soms een beetje op de audiofielen lijken. Als die ergens lezen dat een of ander fenomeen het geluid beïnvloed, menen ze ook meteen dat ze het kunnen horen.

Evengoed komt er binnenkort een nieuwe. De laatste kans om nog een plasma te scoren, dus ga ik komende maand een Panasonic TX-P50GT60 scoren. Wel apart: die 50" GT60 is maar een heel klein beetje breder dan die 42" PY70. En zowat 9cm dunner. Ik koop er meteen een superstrakke beugel bij, dan zit ie strak tegen de muur aan (1.2cm). Dat wordt genieten!
Ik heb ook naast een oude 42PZ85 (jaartje jonger als jouw PY70) een nieuwe 50"GT60.... het is frappant om te zien dat deze qua kast niet echt heel veel groter is terwijl het wel 50 in plaats van 42 inch is :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:35:
[...]

maar dat zie je ook alleen maar als je er met je neus bovenop zit. En dat gaat ook weer weg.

Uiteraard zijn er mensen die alles menen te zien en op de knieën met de neus tegen het scherm aan kijken of er iets van degradatie te zien is, maar ik betwijfel of die dingen ook daadwerkelijk storend zijn als je een film kijkt.

Zo. Dat zijn een hele hoop generalisaties en onwaarheden op een rijtje. :)

De mensen die zich o.a. in dit topic hebben gemeld met de ervaringen zijn niet alleen mensen die op 'audiofiel' lijken en zien wat ze willen zien. Er zitten een hoop 'doorsnee' consumenten bij, leert onderzoek. Niet alleen hier op Tweakers maar ook elders op andere mediaforums zie je dezelfde klachten terug over Panasonic. En dat waarneembaar van een afstandje van 3/4 meter is nou niet echt met je neus bovenop, of wel? Omdat jij een goede ervaring hebt doe je dit even voorkomen, gooit er wat generalisaties uit, want mensen moeten niet zeuren en zijn puristen en het zit allemaal tussen de oren volgens jou. Nou nee, het is een feit dat er diverse problemen zijn, waarvan een hele hoop zijn erkent door reparateurs en ondernemingen die namens Panasonic toestellen omruilen. Als het daadwerkelijk zo is wat jij hier durft te beweren zouden al die toestellen nooit zijn omgeruild, maar was er een boekje psychologie cadeau gedaan incl. een tegoedbon voor een eerste sessie bij de plaatselijke psycholoog. Dus even dimmen met je generalisaties en onwaarheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^Feit is wel dat op een forum als deze, en tal van andere fora, vooral de negatieve verhalen aan bod komen en uitgelicht worden.
Iemand die niks negatief te vertellen heeft zal je hier ook minder rap horen.
En tuurlijk zijn er problemen, voor mij persoonlijk het enige waar ik me soms echt een beetje aan stoor is de dfc en die andere zooi die je ziet bij snelle camera bewegingen. Maar het is wel de beste TV die ik ooit gehad heb, zonder twijfel.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:58:
[...]
Zo. Dat zijn een hele hoop generalisaties en onwaarheden op een rijtje. :)
Zo ben ik nu eenmaal... :+

Er zullen best problemen zijn. Maar als ik één ding heb geleerd over internet forums (en de voorlopers daarvan) is dat mensen elkaar graag gek maken met allerlei zaken. Ik trek de vergelijking met audiofielen omdat ook met tv's vergelijkbare verhalen worden verkondigd. En mensen praten elkaar graag na op fora. Inderdaad een generalisatie, maar wél een gebasseerd op jarenlange ervaring.

Maar wie de schoen past, trekt 'm aan. Ik heb nergens verklaard dat er geen problemen zijn, ik reageerde juist op een statement dat je problemen gaat krijgen. Ik zeg ook nergens dat dit voor iedereen geldt. Dus dimmen doe ik voorlopig niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

daffie82 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:58:
En tuurlijk zijn er problemen, voor mij persoonlijk het enige waar ik me soms echt een beetje aan stoor is de dfc en die andere zooi die je ziet bij snelle camera bewegingen. Maar het is wel de beste TV die ik ooit gehad heb, zonder twijfel.
Inderdaad. Voorlopig wordt het imho niet veel beter als op een plasmascherm. De top-LCD's zijn erg mooi, maar uiteindelijk wint een plasma het gewoon. En volgens mij maakt(e) Panasonic nog altijd de beste plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mphilipp schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:08:
[...]
En volgens mij maakt(e) Panasonic nog altijd de beste plasma's.
Met legiio, gewoon goed zichtbare, issues. Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:23:
[...]

Met legiio, gewoon goed zichtbare, issues. Klopt.
Weet je, als ik zo na de nieuwste recensies kijk van de led schermen, dan zitten die zwartwaarden ook niet zover meer van mijn VT50 (en die van jou dus) vandaan. Ik zou ook weleens een scherm zonder groene drek willen, zonder angst voor infikken. En natuurlijk 4k om op te gamen met mijn pc unit die ik aan het bouwen ben :d (nou ja ontwerpen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Adlermann schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Weet je, als ik zo na de nieuwste recensies kijk van de led schermen, dan zitten die zwartwaarden ook niet zover meer van mijn VT50 (en die van jou dus) vandaan. Ik zou ook weleens een scherm zonder groene drek willen, zonder angst voor infikken. En natuurlijk 4k om op te gamen met mijn pc unit die ik aan het bouwen ben :d (nou ja ontwerpen) :)
En edge bleeding/flashlighting dan? Dat is de hoofdreden dat ik mijn LED-tv de duur heb uitgetrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harde_cynist schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:57:
[...]

En edge bleeding/flashlighting dan? Dat is de hoofdreden dat ik mijn LED-tv de duur heb uitgetrapt.
Volgens diverse berichten hier en daar wil Panasonic daar juist verbetering in aanbrengen met de LCD's door zich nu daar volledig op te storten. Ik ben dus erg benieuwd waar ze nu mee komen na het stoppen met de plasma's. Ik sta open voor alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 19:09
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:32:
[...]

Volgens diverse berichten hier en daar wil Panasonic daar juist verbetering in aanbrengen met de LCD's door zich nu daar volledig op te storten. Ik ben dus erg benieuwd waar ze nu mee komen na het stoppen met de plasma's. Ik sta open voor alles. :)
LCD is wel zo'n beetje klaar de laatste jaren. Ook in de wereld van PC-monitoren zag je dat. Er is nog steeds geen LCD-scherm dat zoals een CRT èn diep zwart èn geen inputlag èn perfecte kijkhoeken heeft zonder bleeding.
Toch is de technologie eruit gedonderd omdat iedereen zo graag een plat ding op het bureau wilde hebben. En natuurlijk energiezuinig want dat is helemaal hip.

Als ze nu OLED eens fatsoenlijk weten te krijgen. Zonder inputlag etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:20:
[...]

LCD is wel zo'n beetje klaar de laatste jaren. Ook in de wereld van PC-monitoren zag je dat. Er is nog steeds geen LCD-scherm dat zoals een CRT èn diep zwart èn geen inputlag èn perfecte kijkhoeken heeft zonder bleeding.
Toch is de technologie eruit gedonderd omdat iedereen zo graag een plat ding op het bureau wilde hebben. En natuurlijk energiezuinig want dat is helemaal hip.

Als je zo de berichten hier en daar mag geloven gaat de AX900 4k TV's proberen de plasma technologie te evenaren. Zie o.a. dit bericht: http://www.homecinemamaga...or-ax900-4k-ultra-hd-tvs/ Het is nog even wachten op de reviews. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

benchMarc schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:20:
[...]
Ik heb ook goede hoop op OLED. Dus ik hoop dat dat over een paar jaar - als ik uitgekeken ben op mijn nieuwe plasma - mooie OLED's voor een normale prijs te krijgen zijn. Of weer iets nieuws, who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:48:
[...]
Ik heb ook goede hoop op OLED. Dus ik hoop dat dat over een paar jaar - als ik uitgekeken ben op mijn nieuwe plasma - mooie OLED's voor een normale prijs te krijgen zijn. Of weer iets nieuws, who knows?
Wat OLED betreft is LG aardig aan de weg aan het timmeren. De next big thing? ...8K Holographix Laser Particle Fusion... gaat het helemaal worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mphilipp schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:47:
[...]
Nu zal er best op detailnivo van alles mis zijn met plasmaschermen, maar dat zijn dan dingen die - in mijn optiek - je alleen maar opvallen als je:
a)wéét waar je op moet letten (duh!)
b)op je knieëen voor het scherm gaat zitten
c)specifieke testpatronen of beelden opzet om ze naar voren te laten komen
Het grijze i.p.v. zwarte paneel, retentie, aging, DFC, DSE etc. zijn allemaal dingen die ik hier zomaar zie zonder enige moeite te hoeven doen / 3cm van het scherm af te gaan zitten. Hoort er gewoon allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:00:
[...]

De topmodellen die je duizenden euro's kosten wel ja. Ben o.a. ook benieuwd naar de bewegingsscherpte. Eerst zien dan geloven natuurlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:17:
[...]

Oh wat treurig dit maar ik had hier al op gerekend. De discussie kan niet worden gewonnen dus lopen we als een kleuter stampvoetend naar de leraar (de mod in dit geval). Hoe voorspelbaar. :D

Maar wees gerust jochie, je gaat je gang maar. Je maakt me de pis niet lauw (laat staan dat Heineken bier die jij drinkt want dat is ook paardenpis).

Fijne dag!

Oh ja, voor ik het vergeet, ik zal me aan het niveau aanpassen: _/-\o_ _/-\o_ :D 8) 8) Bier bier bier!!!

Ontopic dan maar hé. Dat OLED verhaal gaat het niet worden bij Panasonic. Het wachten is op de reviews van de AX900 modellen, waarbij er al voorzichtig wordt geroepen dat dit het antwoord gaat zijn op plasma. Ik denk juist door nieuwe productietechnieken dat het met de zwart waarden wel los zal lopen. Ze zijn zich in elk geval bewust van wat andere fabrikanten doen ten aanzien van dat probleem.
Wat een flauwekul zeg, kan je eens ophouden met het topic te vervuilen met jouw nuttleloze discussies en betweterigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:39:
[...]
Wat een flauwekul zeg, kan je eens ophouden met het topic te vervuilen met jouw nuttleloze discussies en betweterigheid?
^^ dat!
Bepaalde personen hier zijn al vaker aangesproken op dat ze het laatste woord willen hebben, als je dat echt wilt vecht je het maar via DM uit, maar nu gaan we weer ontopic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan Adlermann. Als opvolger van je VT, gaat jou voorkeur op dit moment uit naar een 4K of OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:59:
Vraagje aan Adlermann. Als opvolger van je VT, gaat jou voorkeur op dit moment uit naar een 4K of OLED?
Als ik nog een VT60 zou kunnen krijgen (en willen). Dan die misschien.

Ik zou alleen voor OLED gaan, mits recht, en 4k. En betaalbaar. Dus ongeveer 5k denk ik.

Maar dat gaat nog wel jaren duren :) Ik zag voor 4400 de LG OLED en afgezien van die curve...was het wel verleidelijk.

Een high-end led 4k kan ook een prima toestel zijn. Ik wil even afwachten wat panasnic doet met hun top model dit jaar.

De LCD fabrikanten hebben eindelijk een beetje de motion resoltion voor elkaar en de zwartwaarden. Ik zou wel voor een full array local dimming gaan en zeker geen edge lit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 21:29

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
Heren ff een onwetende vraag :P

de pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart ondersteund toch Ci+ 1.3 van ziggo ( interactief ) ? Ik kreeg dit weekend te horen dat dit niet zou werken.

En misschien een overbodige vraag.
Is er een reden om voor Led/Ultra HD te gaan ipv plasma binnen nu en 4 maanden ?
Ik heb altijd een Lcd Tv gehad maar wij kijken veel films en om nou te zeggen die "spatten van het beeld".

Het enige waarom ik nog twijfel is de af en toe negatieve reacties hier in dit forum ( Bv inbranden ), nou begrijp ik wel dat mensen die niks hebben te klagen ook zelden hier een bericht achter laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
De kans dat je over zo'n 4 maanden een Panasonic plasma in handen weet te krijgen, is denk ik niet zo groot. En gezien de schaarste zal de prijs dan ook wel weer aardig opgelopen zijn.

4K is leuk voor de toekomst. De noodzaak buiten beschouwing gelaten, zie ik er verder voorlopig nog geen meerwaarde in. Er is nauwelijks/geen randapparatuur die iets in dat formaat kan uitsturen en er is ook nauwelijks/geen content in 4K. Dit gaat nog wel de nodige jaren duren.

Inbranden/retentie, lees eens wat rond in dit topic. In de praktijk valt het allemaal reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een zijstapje naar een hardware beeld enhancer. Zou graag willen weten wat jullie ervan denken.. ;)

Zou dit nog wat kunnen doen voor onze plasma pannies..Klik link, want ik had er al een topic over geopend waar nog geen reacties op zijn.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:04:
Even een zijstapje naar een hardware beeld enhancer. Zou graag willen weten wat jullie ervan denken.. ;)
Drie browsers geprobeerd, drie maal failure. Dát begint alvast goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:16:
[...]

Drie browsers geprobeerd, drie maal failure. Dát begint alvast goed :)
Hahaha..

Probeer deze eens: http://www.projectorrevie...dvp-5000-video-processor/ is een review. Vraag mij echt af of dit ding toegevoegde waarde heeft....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:40:
[...]

Hahaha..

Probeer deze eens: http://www.projectorrevie...dvp-5000-video-processor/ is een review. Vraag mij echt af of dit ding toegevoegde waarde heeft....
Er zijn ook Oppo modellen met een Darbee ingebouwd.
Als ik al voor Darbee zou kiezen zou ik het op die manier doen (want is goedkoper), maar heb pas een Oppo gekocht zonder Darbee. Ik zie de meerwaarde niet echt. Maar schijnt wel goed te zijn, brengt scherpte bij. Vind mijn GT60 echter scherp zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:04:

Zou dit nog wat kunnen doen voor onze plasma pannies..Klik link, want ik had er al een topic over geopend waar nog geen reacties op zijn.. :'(
Dat is rotzooi.

We noted problems in the processing of both the luminance and chromatic signals, and certain on-screen objects appeared very over-processed; particularly foliage, vegetation (on a regular basis), skin-tones and, on occasion, human hair, especially with grey tones. The effects on a 3D signal were really not for us either, there's plenty enough depth cues inherent to the source content, thank you.
All of the above said, we weren’t completely impervious to the DVP 5000’s charms; at times the sense of depth and clarity it delivered were truly impressive, without it looking unnatural. Video games where, arguably, a natural looking picture isn’t necessarily top of the agenda, could definitely benefit from the pixel manipulations and some animated content too, for that matter.

http://www.avforums.com/r...ncement-device-review.346

[ Voor 49% gewijzigd door Adlermann op 02-06-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

S1NN3D schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:42:
De kans dat je over zo'n 4 maanden een Panasonic plasma in handen weet te krijgen, is denk ik niet zo groot. En gezien de schaarste zal de prijs dan ook wel weer aardig opgelopen zijn.

4K is leuk voor de toekomst. De noodzaak buiten beschouwing gelaten, zie ik er verder voorlopig nog een meerwaarde in. Er is nauwelijks/geen randapparatuur die iets in dat formaat kan uitsturen en er is ook nauwelijks/geen content in 4K. Dit gaat nog wel de nodige jaren duren.

Inbranden/retentie, lees eens wat rond in dit topic. In de praktijk valt het allemaal reuze mee.
Precies, dat 4K is echt total bullshit.
Laten de mensen zich echt door ELK markerting bullshit argument vangen, vraag ik me soms af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Laatst online: 04-10 12:18
Ik heb de laatste tijd heel erg veel last van lipsync problemen met mijn 55 inch ST60. Ik heb het met KPN glasvezel TV (stp direct naar TV via HDMI). En ook met mijn mede8er, aangesloten via mijn receiver. Ik probeer van alles om het goed te krijgen maar het lukt niet. Audio delay instellen op de receiver of mede8er helpt ook niet. Heb ook al geprobeerd met auto lip sync maar resultaat is ook niet geweldig. Iemand een idee waar ik moet beginnen met lip sync problemen op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

jmbosch82 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:20:
Ik heb de laatste tijd heel erg veel last van lipsync problemen met mijn 55 inch ST60. Ik heb het met KPN glasvezel TV (stp direct naar TV via HDMI). En ook met mijn mede8er, aangesloten via mijn receiver. Ik probeer van alles om het goed te krijgen maar het lukt niet. Audio delay instellen op de receiver of mede8er helpt ook niet. Heb ook al geprobeerd met auto lip sync maar resultaat is ook niet geweldig. Iemand een idee waar ik moet beginnen met lip sync problemen op te lossen ?
lip sync problemen is kut, want dat kan aan veel factoren liggen.
Meestal gerelateerd met hdmi handshake problemen.

oplossing is : zo veel mogelijk apparaten uit je hifi keten halen en telkens opnieuw testen dmv 1 apparaatm toe te voegen.
Dus eerst eens TV alleen testen, zonder receiver en zonder mediaspeler. Als dat werkt zonder lip sync problemen dan je receiver erbij doen. En opnieuw testen.
Dan heb je in ieder geval de oorzaak en dan kan je weer vandaaruit verder zoeken door bijvoorbeeld de fabrikant van het apparaat te contacteren.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:26:
[...]

Dat is rotzooi.

We noted problems in the processing of both the luminance and chromatic signals, and certain on-screen objects appeared very over-processed; particularly foliage, vegetation (on a regular basis), skin-tones and, on occasion, human hair, especially with grey tones. The effects on a 3D signal were really not for us either, there's plenty enough depth cues inherent to the source content, thank you.
All of the above said, we weren’t completely impervious to the DVP 5000’s charms; at times the sense of depth and clarity it delivered were truly impressive, without it looking unnatural. Video games where, arguably, a natural looking picture isn’t necessarily top of the agenda, could definitely benefit from the pixel manipulations and some animated content too, for that matter.

http://www.avforums.com/r...ncement-device-review.346
De Darbee in de Oppo zou wel goed zijn (indien gebruikt met mate), zoals ik her en der lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Laatst online: 04-10 12:18
daffie82 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:53:
[...]

lip sync problemen is kut, want dat kan aan veel factoren liggen.
Meestal gerelateerd met hdmi handshake problemen.

oplossing is : zo veel mogelijk apparaten uit je hifi keten halen en telkens opnieuw testen dmv 1 apparaatm toe te voegen.
Dus eerst eens TV alleen testen, zonder receiver en zonder mediaspeler. Als dat werkt zonder lip sync problemen dan je receiver erbij doen. En opnieuw testen.
Dan heb je in ieder geval de oorzaak en dan kan je weer vandaaruit verder zoeken door bijvoorbeeld de fabrikant van het apparaat te contacteren.
Succes !
Bedankt, ga ik proberen. Alhoewel de KPN STB nu ook al lip sync problemen geeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank aan Adlermann voor mijn reactie en Ikbenben voor de leestip. Als ik dit zo lees wordt de volgende waarschijnlijk toch weer een Pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmbosch82 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:20:
Volgens mij zit dat toch in de ST60 want ik heb het ook. Decoder rechtstreeks met hdmi op tv en geluid via tv, geen probleem. Geluid van decoder via Marantz reciever wel probleem. Ik heb het opgelost door mijn Marantz van audio direct af te halen en met vertragingfunctie op reciever het geluid gelijk te zetten met die van de televisie, net zolang tot de galm weg is en gelijk loopt.
Pagina: 1 ... 42 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.