Wat vind je zo erg aan die beeldversoepeling / interpolatie / 60 beelden per seconde? De term SOE gebruik ik maar niet omdat het vloeiendere beeld bij mij iig geen associaties oproept met As the World Turns. Dan denk ik meer aan onscherpe lenzen, slechte belichting en nog slechtere kleuren, en uiteraard slechte decors, kleding en acteurs.
@JSTPS: Ook gekeken. VT60. Blu-ray Avatar, scene helikopter met verbaasde hoofden en dan heli vliegend tussen de zwevende eilanden, vervolgens landing heli bij de basis daarna.
IFC max: soepel, geen haperingen bij de overgangen voor zover ik kan zien. Het zou best kunnen zijn dat precies bij de beeldovergang het beeld 1 frame skipt of zo hoor (dus een enkele hapering van 1/24e van een seconde) maar dat kan ik door het toch al veranderende shot niet detecteren. Panning shot van landing heli bij basis helemaal soepel, ook de horizontaal door het beeld bewegende basis.
IFC mid: nog steeds soepeltjes, in ieder geval geen haperingen.
IFC min en in het bijzonder IFC uit: allemaal mini-schokjes, door het 24 beeldjes per seconde verhaal. Maar dat zijn bedoelde haperingen. Met name als de helikopter van links naar rechts door het beeld vliegt langs de eilanden, en nog erger als je naar de horizontaal groot door het beeld schuivende basis kijkt als de helikopter landt. Maar dat is niet verassend met 24 plaatjes per seconde plus het feit dat Avatar meer als een soort videogame is opgenomen dan als een traditionele film waarbij de director rekening houdt met de beperkingen van 24 beelden per seconde. Mede hierdoor is kijken op 24p alsof je een spelletje Unreal Tournament anno 1999 speelt zeg maar.