Dat verschijnsel is niet tv-specifiek maar gerelateerd aan de werking van de common interface (CI) i.c.m. betaal-tv oftewel een versleuteld signaal. De module is nog bezig met de autorisatie terwijl de tv al klaar is om weer te geven. Met mijn Philips had ik het 8 jaar geleden ook al.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 02-04-2014 11:18 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:16
Wat ik ook wel eens ervaar, is dat hij deze melding geeft na een x aantal uren tv kijken.

Zappen verhelpt het vaak, maar het is wel vervelend.

Het is me eenmalig gelukt de CAM te updaten in de TV. Als ik dat nu weer probeer, geeft de TV aan dat dit niet mogelijk is.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45
Hmm ik keek al een hele tijd naar Samung TV's, heb nu ook een Samsung en die bevalt goed. Maar toch kan het altijd beter.
Nu zit ik hier in dit topic te kijken en begrijp dat de xx60 serie de nieuwste is. Maar ik kan niet echt onderscheiden wat de verschillen zijn. Bij Samsung heb ik dat veel beter in de gaten (5000, 6000, 7000, 8000 serie).
Bij Samsung keek ik naar de 6740 of de 7000 serie, maar wat is een beetje vergelijkbaar met de Panasonic? Ik gebruik geen CI-module (kijk via een settopbox), aantal HDMI aansluitingen is ook niet echt van belang want ik heb alles via de reciever.
Kijk graag films, TV kijkt mijn vriendin het meest.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
Hier al gekeken voor verschillen?

Duurste/grootste Plasma's staan eerst, en dan het rijtje af steeds minder beeldkwaliteit danwel featureset.

In de overige pagina's in dit topic vind je informatie over de specifieke eigenschappen en voor- en nadelen van plasma TV.

//edit UE40F7000? > TX-P42GT60 maar dan heb je geen armgebaren of andere ongein :)

[ Voor 10% gewijzigd door QwaftZefoni op 02-04-2014 13:05 ]

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
Binnetie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:47:
Bij Samsung keek ik naar de 6740 of de 7000 serie, maar wat is een beetje vergelijkbaar met de Panasonic?
In dit topic? Niets, want je vergelijkt led met plasma (appels met peren).
8)7 |:(

[ Voor 34% gewijzigd door PinkPanther1970 op 02-04-2014 13:22 ]

QwaftZefoni schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:01:
Hier al gekeken voor verschillen?

Duurste/grootste Plasma's staan eerst, en dan het rijtje af steeds minder beeldkwaliteit danwel featureset.

In de overige pagina's in dit topic vind je informatie over de specifieke eigenschappen en voor- en nadelen van plasma TV.

//edit UE40F7000? > TX-P42GT60 maar dan heb je geen armgebaren of andere ongein :)
En een brakke led vs een reference level TV :)

Alle samsung leds zou ik mijden als de pest. Misschien krijg ik liever de pest zelfs dan een samsung led :)

Tegen de pest hebben we een geneesmiddel tegenwoordig, tegen samsng leds niet :)

• QwaftZefoni
kosten gewijs vergelijking he.... O+ En dan hou je nog geld over voor stemgestuurde dimlichten voor als je film kijken op je superieure beeldplaat

• Binnetie
Haha, het voelt een beetje als vreemdgaan om hier in het Panasonic topic te posten. Ik ga de Panasonic site doorlezen en even de voor- en nadelen bekijken.
Ik snap dit dan weer niet: reviews: Tweakers Awards 2013/2014: de uitslag hier scoort de F8000 hoger dan de VT60... niet om een discussie uit te lokken, maar is het beeld van plasma dan zoveel beter?

In onze woonkamer krijgen we van de de zijkant wat zonlicht. Is er nog verschil in beeld bij de inval van zonlicht op een plasma of lcd?

[ Voor 34% gewijzigd door Binnetie op 02-04-2014 16:53 ]

Verwijderd

Binnetie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:51:
Haha, het voelt een beetje als vreemdgaan om hier in het Panasonic topic te posten. Ik ga de Panasonic site doorlezen en even de voor- en nadelen bekijken.
Ik snap dit dan weer niet: reviews: Tweakers Awards 2013/2014: de uitslag hier scoort de F8000 hoger dan de VT60... niet om een discussie uit te lokken, maar is het beeld van plasma dan zoveel beter?

In onze woonkamer krijgen we van de de zijkant wat zonlicht. Is er nog verschil in beeld bij de inval van zonlicht op een plasma of lcd?
Nee beeld van Plasma is waardeloos, daarom lopen wij ermee weg en zijn we allemaal blij dat we nog een laatste hebben kunnen kopen om zo NIET naar Led te hoeven kijken.... 8)7 >:) Alles heeft zijn voor- en nadelen maar voor mij zijn de voordelen van Plasma het belangrijkst.

Zou zeggen lees het forum "even". Ook je vraag mbt inval zonlicht kan je hier makkelijk vinden met de zoekfunctie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 18:12 ]

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:04

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Adlermann schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:24:
[...]

Ik zou dit eerder zoeken op de server dan de client van de tv ;)
Ben ik mee bezig, maar kom er echt niet meer uit.
De server is in dit geval gewoon de PC, heb al een systeemherstel gedaan naar een paar weken terug.
1 mkv staat nu in de lijst maar de rest is gewoon niet te zien :?
Waarom staat er maar eentje en de rest niet? aaarrghh :P

• Binnetie
Ik heb me een beetje ingelezen en weet de belangrijkste verschillen tussen de VT, GT en de ST serie.
Mijn keus zou een 50 of 55 inch worden. Helaas net als bij Samsung is de GT er niet in een 50 inch serie. Net die modellen die ik interessant vind, bij Samsung is dat de F7000 serie.
Ik denk dat de P50GT60 dan voor mij interessant is. Wil ik wel 55 inch is de ST de enige afweging.

Qua lichtinval zit ik wel goed met plasmaschermen las ik. Het enige waar ik nog wat huiverig voor ben is het memory-effect en het inbranden (ben even de echte benaming ervoor kwijt).
Nu kijken we vrijwel geen net5. 75% van de tijd staat hij op RTL4 en af en toe eens op RTL5 of RTL7

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 03-04-2014 10:59 ]

Binnetie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:54:
Ik heb me een beetje ingelezen en weet de belangrijkste verschillen tussen de VT, GT en de ST serie.
Mijn keus zou een 50 of 55 inch worden. Helaas net als bij Samsung is de GT er niet in een 50 inch serie. Net die modellen die ik interessant vind, bij Samsung is dat de F7000 serie.
Ik denk dat de P50GT60 dan voor mij interessant is. Wil ik wel 55 inch is de ST de enige afweging.

Qua lichtinval zit ik wel goed met plasmaschermen las ik. Het enige waar ik nog wat huiverig voor ben is het memory-effect en het inbranden (ben even de echte benaming ervoor kwijt).
Nu kijken we vrijwel geen net5. 75% van de tijd staat hij op RTL4 en af en toe eens op RTL5 of RTL7
Je krijgt dan gegarandeerd burn-in. Maar, dat beetje uniformiteitsverschil valt in het niet met wat LED's laten zien...

• Binnetie
Gelukkig kijken we ook regelmatig series of een film.
Ik zit nu 4 - 4,30 m van mijn 40 inch lcd-tv. Dan vallen die stroringen mij niet echt op, maar op een grotere tv natuurlijk des te sneller.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:56
Dan zou een Samsung plasma wellicht een goede optie zijn. Deze hebben veeeeel minder last van inbranden bij kabel-tv. Neef van me heeft de 51" variant van € 600,- ongeveer en die kijkt alleen maar kabel. Helemaal niks te zien, op de ondertiteling waas na bij sommige shots.

• Binnetie
Ik dacht dat Panasonic een beetje de pioneer was van plasma. Welke techniek gebruikt Samsung dan dat ze veel minder last hebben van inbranden? Toch lees je ook mensen die geen last hebben van inbranden.

Mijn toevoer is IPTV van Vodafone. Zoals ik hierboven aangeef. Goed te behappen op een kleinere tv, die nu groter moet worden ivm mijn nieuwe woning.

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 03-04-2014 11:42 ]

StealthyPeanut schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:29:
Dan zou een Samsung plasma wellicht een goede optie zijn. Deze hebben veeeeel minder last van inbranden bij kabel-tv. Neef van me heeft de 51" variant van € 600,- ongeveer en die kijkt alleen maar kabel. Helemaal niks te zien, op de ondertiteling waas na bij sommige shots.
Ben ik het niet mee eens. Vrienden van me hebben samsung plasma's Daar staat RTL 4 gewoon ingefikt. Gaat net zo snel.

• StealthyPeanut
Oké. Ik heb niet goed gekeken denk ik bij de Samsung die hier om de hoek staat. Er zullen dus wel logo's staan overal.... 8)7 . Lekker makkelijke conclusie zo :F .

Ik ken zijn kijkgedrag en dat is veeeel op dezelfde zenders. En nee, hij heeft geen duidelijke logo's staan bovenin. Ook uit de reviews komt naar voren dat de Samsungs gewoon minder retentiegevoelig zijn. De Samsung is dus wel de betere keus.

Dat er uiteindelijk logo's in staan, is onvermijdelijk. Maar de Samsungs die ik heb gezien en heb kunnen vergelijken met mijn eigen Panasonic gaan hier een stuk beter mee om.

Kortom; dit is wat ik heb ervaren en daaruit blijkt gewoon dat de Samsungs er veel beter mee omgaan. In mijn omgeving staan 5 Panasonic plasma's en 3 Samsung plasma's. 3 Pana's hebben duidelijke inbranding en geen enkele Samsung. Mijn mening en ervaring.
Ik heb genoeg panas gezien zonder inbranden en met inbrandne. Ook met samsungs.

Het blijft plasma. Ze fikken allemaal in op den duur als je naar dezelfde content gaat kijken. Als je elke dag een uur rtl 4 kijkt en alleen naar rtl 4. Dan fikt dat net zo hard in.

• QwaftZefoni
Kortom: "Sorry schat, we moeten echt nu een film of serie kijken want anders brandt dat logo in"...

• Binnetie
Haha ja daar zat ik nou net aan te denken. Dacht altijd dat het met reclames wanneer het logo dan niet in beeld is, dat het scherm zich dan een beetje kan herstellen. Dan heb je gelijk 1 voordeel van de reclames.
De beeldkwaliteit lijkt me echt mooi. Zal eens bij de MM kijken hier in de beurt.
Enig puntje is het inbranden voor mij zeg maar.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Als je een TV moet hebben voor de hele familie in een ruimte waar veel lichtinval is dan vind ik plasma sowieso geen goede keuze. Ik vind het beeld er niet uitzien onder invloed van de zon.

• Binnetie
We zijn met zijn tweeen en zitten recht voor de tv. Rechts hebben we grote ramen op een meter of 2 van de tv: Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/opstelling_zps273544ce.jpg
De TV zelf staat een beetje in de luwte.

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:32:
Ik dacht dat Panasonic een beetje de pioneer was van plasma.
oh the irony.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:02:
We zijn met zijn tweeen en zitten recht voor de tv. Rechts hebben we grote ramen op een meter of 2 van de tv: [afbeelding]
De TV zelf staat een beetje in de luwte.
Zelf heb ik nagenoeg dezelfde indeling en volgens mij aanzienlijk grotere ramen en vind het nog altijd prima kijken op een plasma tv.

• JSTPS
  • Nu online
Als de tv inderdaad niet direct in het licht staat/hangt dan valt het nog wel mee overdag. Hier is het zo dat de tv midden in de kamer staat waar ook grote ramen zijn. Geen hoek dus. 6 jaar geleden hadden we hier nog een crt en dat was echt een hel. Wanneer de zon naar binnen scheen zag je niet eens meer dat de tv aanstond;)

Nu staat hier in de woonkamer een Philips lcd met mat scherm en boven een plasma.

[ Voor 12% gewijzigd door JSTPS op 03-04-2014 14:55 ]

• Binnetie
Ik bedoelde pionier... de bedenker :)

• Binnetie
JSTPS schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:46:
Als de tv inderdaad niet direct in het licht staat/hangt dan valt het nog wel mee overdag. Hier is het zo dat de tv midden in de kamer staat waar ook grote ramen zijn. Geen hoek dus. 6 jaar geleden hadden we hier nog een crt en dat was echt een hel. Wanneer de zon naar binnen scheen zag je niet eens meer dat de tv aanstond;)

Nu staat hier in de woonkamer een Philips lcd met mat scherm en boven een plasma.
De zon draait 's avonds nog een beetje richting de TV. Ik wil dit nog even bekijken want ik zie op een bepaald moment de schaduw van de TV een stukje op de muur. Dat wordt nog meer wanneer het langer licht blijft.

• Binnetie
Na mijn werk even naar de Mediamarkt gereden om de Panasonic te bekijken.
De Mediamarkt in Zwolle is wel erg op Samsung ingericht, met als tweede plek LG.

Er waren een aantal Panasonics, maar dat waren lcd-tv's. Er was 1 plasma: de P55VT60, helaas stond deze op de bovenste plank op 1,80 hoog. Ik kon dus niet goed het beeld vergelijken met de rest. Het scherm was wel iets donkerder dan de overige tv's aan de wand. Het betrof een showmodel met een barstje rechts in het scherm.
Het enige wat ik echt goed kon bekijken was de vorm. Er zit een rand om de tv heen van een paar cm. Omdat ik van onderop naar de tv keek is dat ook de reden dat de tv wat donkerder oogde.

Helaas dus niet kunnen genieten van een Panasonic plasma tv. Ik wil nog even in de buurt rondkijken of ik daar nog ergens een Panasonic kan bekijken.

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02-2025
De Mediamarkt is ook niet geschikt om een plasma te bekijken.
Waar woon je in de buurt van Zwolle?
Ik woon 50 km noordelijker en heb net een 55VT60 gekocht. Als je wilt mag je wel bij mij komen kijken.
PM me maar als je interesse hebt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:23:
De Mediamarkt in Zwolle is wel erg op Samsung ingericht, met als tweede plek LG.
Dit is in nagenoeg alle winkels zo. Ga er maar rustig van uit dat dit is omdat hier de meeste marge op zit.
Het scherm was wel iets donkerder dan de overige tv's aan de wand.
...
Omdat ik van onderop naar de tv keek is dat ook de reden dat de tv wat donkerder oogde.
Onder ontelbare tl-balken komt een plasma nooit goed over. Daarnaast lijken ze ook donker omdat je verder omgeven bent door om aandacht schreeuwende lcd's die je met de daar gebruikte instellingen in een thuissituatie gegarandeerd migraine zullen geven.
S1NN3D schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 07:24:
[...]

Dit is in nagenoeg alle winkels zo. Ga er maar rustig van uit dat dit is omdat hier de meeste marge op zit.

[...]

Onder ontelbare tl-balken komt een plasma nooit goed over. Daarnaast lijken ze ook donker omdat je verder omgeven bent door om aandacht schreeuwende lcd's die je met de daar gebruikte instellingen in een thuissituatie gegarandeerd migraine zullen geven.
En aangezien de Tv ook hoog stond zie je ook het effect van het filter (verticale kijkhoek is minder door het filter)

• StealthyPeanut
Binnetie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:23:
Na mijn werk even naar de Mediamarkt gereden om de Panasonic te bekijken.

Er waren een aantal Panasonics, maar dat waren lcd-tv's. Er was 1 plasma: de P55VT60, helaas stond deze op de bovenste plank op 1,80 hoog. Ik kon dus niet goed het beeld vergelijken met de rest. Het scherm was wel iets donkerder dan de overige tv's aan de wand. Het betrof een showmodel met een barstje rechts in het scherm.
Het enige wat ik echt goed kon bekijken was de vorm. Er zit een rand om de tv heen van een paar cm. Omdat ik van onderop naar de tv keek is dat ook de reden dat de tv wat donkerder oogde.

Helaas dus niet kunnen genieten van een Panasonic plasma tv. Ik wil nog even in de buurt rondkijken of ik daar nog ergens een Panasonic kan bekijken.
Zoals hierboven aangegeven is het beeld verticaal gezien donkerder door het filter.

Woon je in de buurt van Breda? Je bent altijd welkom om de 55VT60 eens in een normale omgeving te komen bekijken :).

• Binnetie
Nee ik woon in het noorden des lands. Heb Marcel9970 al een berichtje gestuurd die woont redelijk bij me in de buurt. Ik zag alleen de VT versie, maar ik overweeg de GT60 te doen.

http://tweakers.net/price.../327135;341074/categorie/ hier zie je de VT en de GT naast elkaar. Ik snap alleen niet waarom de VT 11 kilo zwaarder is. Verbruik is ook 66 watt meer.
Binnetie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:31:
Nee ik woon in het noorden des lands. Heb Marcel9970 al een berichtje gestuurd die woont redelijk bij me in de buurt. Ik zag alleen de VT versie, maar ik overweeg de GT60 te doen.

http://tweakers.net/price.../327135;341074/categorie/ hier zie je de VT en de GT naast elkaar. Ik snap alleen niet waarom de VT 11 kilo zwaarder is. Verbruik is ook 66 watt meer.
Andere voet? Ander ontwerp met meer glas etc.

Verbruik zou ik niet zo opletten. Met dezelfde instellingen zal het verbruik vergelijkbaar zijn.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:54
Adlermann schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:41:
[...]

Andere voet? Ander ontwerp met meer glas etc.

Verbruik zou ik niet zo opletten. Met dezelfde instellingen zal het verbruik vergelijkbaar zijn.
Ik weet dat de VT60 in ieder geval een loodzware voet heeft. Ik heb de 60 inch een tijdje thuis gehad en de voet is zwaarder dan mijn complete LG Led tv van 42 inch.

Verder is inderdaad de afwerking beter met waarschijnlijk meer metaal, aluminium en glas.

• PinkPanther1970
Binnetie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:31:

Die gewichten kloppen niet.
50GT60: 22,5kg (zonder voet) en 26kg (met voet)
50VT60: 26 kg (zonder voet) en 31,5kg (met voet)

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 13:19
Ik weet niet of het op het forum al voorbij gekomen is, maar ik kon het zo snel niet vinden.

Ik ben in bezit van de 65st50. De tv bevalt me prima, echter ik stoor me vaak aan 1 ding.
Telkens als ik de tv aanzet en via de schotel kijk of game, dan wordt het beeld niet volledig gevuld, voornamelijk aan de rechterkant heb ik dan een zwarte strook van een cm of 2. Als ik een aantal keer switch tussen de aspect ratio`s via de afstandsbediening, lost dit op, maar als ik weer zap of iets doe komt dit terug.

Nu heb ik in het menu wel een functie gevonden, voor het afsnijden van de randen, maar hierdoor mis ik rondom stukken beeld ( het beeld lijkt gewoon te zoomen als het ware ). Weet iemand of hier iets aan te doen is? :?

Ik heb al verschillende hdmi kabels gebruikt en heb ook uitgelosten dat het komt door mijn av reciever.

• Binnetie
Ik ga vanavond of binnenkort even bij Marcel9970 kijken hoe de tv presteert in een gewone woonkamer. Ben benieuwd!
Hopen dat tegen die tijd de voorraden niet stukken minder worden en de prijs weer wat omhoog gaat.
Killing_Calu schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:27:
Ik weet niet of het op het forum al voorbij gekomen is, maar ik kon het zo snel niet vinden.

Ik ben in bezit van de 65st50. De tv bevalt me prima, echter ik stoor me vaak aan 1 ding.
Telkens als ik de tv aanzet en via de schotel kijk of game, dan wordt het beeld niet volledig gevuld, voornamelijk aan de rechterkant heb ik dan een zwarte strook van een cm of 2. Als ik een aantal keer switch tussen de aspect ratio`s via de afstandsbediening, lost dit op, maar als ik weer zap of iets doe komt dit terug.

Nu heb ik in het menu wel een functie gevonden, voor het afsnijden van de randen, maar hierdoor mis ik rondom stukken beeld ( het beeld lijkt gewoon te zoomen als het ware ). Weet iemand of hier iets aan te doen is? :?

Ik heb al verschillende hdmi kabels gebruikt en heb ook uitgelosten dat het komt door mijn av reciever.
Dit heeft elke TV. Dat komt omdat uitzendingen gewon poep zijn. Daarvoor is overscan uitgevonden

Wikipedia: Overscan

Dat legt het wel uit.

Dit heeft elke Tv. Zit gewoon in het bronmateriaal.

• QwaftZefoni
Mijn GT60 staat .in. Zwolle. Dus je bent welkom.

Gisteren I am Legend maar eens herkeken.

[ Voor 14% gewijzigd door QwaftZefoni op 04-04-2014 13:53 ]

• JSTPS
  • Nu online
Ik heb de gt60 vandaag binnengekregen als vervanger van de gt50. Het plaatje is beter, al had ik nog meer helderheid verwacht zonder dat het ten koste gaat van het detail.

Een groot probleem heb ik met ifc. Op de gt50 ziet dit er erg goed uit: soepel, maar niet te soepel, geen haperingen tussendoor, gewoon perfect dus. Met de gt60 is het een heel ander verhaal. Met ifc wordt het beeld overmatig soepel, waardoor ik er bijna duizelig van wordt. Ook veel haperingen tussendoor. Erg slecht dus. Is dit op te lossen door al die smart apps uit te schakelen, of is het gewoon echt zoveel slechter?

Ik wilde trouwens sowieso wel weten hoe je dat waar de tv op start, dat begin scherm met al die apps, weghaalt.

ik heb op beide tv's alle extra opties uit en alleen 24p smooth film op max.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:08

daffie82

Minisforum UM773 Lite

JSTPS schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:25:
Met ifc wordt het beeld overmatig soepel, waardoor ik er bijna duizelig van wordt. Ook veel haperingen tussendoor. Erg slecht dus. Is dit op te lossen door al die smart apps uit te schakelen, of is het gewoon echt zoveel slechter?
enige wat je kan doen is ifc minder hoog zetten. Als je het nu op max hebt staan, probeer dan eens medium. Maar ken het wel hoor, ik vind het ook niet zo schitterend... Zet het enkel op als ik heel erg last heb van DFC.
Met apps heeft het volgens mij niks te maken.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024

Pixel orbiter verschuift het beeld ook een paar pixels een willekeurige kant op om de zoveel tijd. Maar een balk van 2 cm breed zal inderdaad wel in de bron zitten.

Verwijderd

[..]
Als je via de schotel kijkt, kijk dan ook even naar de instellingen van de decoder. Speel eens wat met 'letterbox' , pan scan, of 16x9

Op mijn Rebox 4200 is de stand pan scan de beste instelling.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:14:
[...]

Als je via de schotel kijkt, kijk dan ook even naar de instellingen van de decoder. Speel eens wat met 'letterbox' , pan scan, of 16x9

In principe is 16x9 de enige die pixel mapping doet. Pan en Scan (in het algemeen) geen goede instelling.

• JSTPS
  • Nu online
daffie82 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:25:
[...]

enige wat je kan doen is ifc minder hoog zetten. Als je het nu op max hebt staan, probeer dan eens medium. Maar ken het wel hoor, ik vind het ook niet zo schitterend... Zet het enkel op als ik heel erg last heb van DFC.
Met apps heeft het volgens mij niks te maken.
Ik vind het bij de gt50 veel beter geregeld. Ik heb de tv's naast elkaar gezet en ze hebben 24p smooth film echt veel minder kijkbaar gemaakt op de gt60. Jammer dat het altijd zo gaat, Wel verbeteringen maar ook de goede punten van de vorige generatie niet meenemen.

Hetzelfde geldt voor het draadloze signaal: Ik heb de tv nu aangesloten met internet via een lan kabel en alsnog komt er een hoogfrequent signaal uit de tv. Geen idee waar dit kan worden uitgezet, ik heb er al uren naar gezocht. Dit was bij de gt50 geen probleem. Deze zendt geen hoogfrequent signaal uit als je geen internet gebruikt.

Misschien is er ergens een toegangspunt op de gt60 waar je dit kan uitzetten?

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

Heb vorige week iets te enthousiast een 50GT60 show model gekocht, nu heb ik hem van het weekend getest en met de AVSHD dvd de basis instellingen gedaan. Echter zag ik bij lichte achtergrond ernstige IR of burn in? zie foto.

Ik kom van een 42G30 heb met deze tv genoeg tv logo's in beeld gehad en gegamed, maar de IR op dit scherm was na hoog uit een dag al verdwenen.

Na een urencheck gedaan zag ik dat er al 1100 uur op stond wat neer komt op 5 maanden in de winkel te hebben gestaan met een demo beeld.. Nu heb ik er een hard hoofd in dat deze verschijnselen nog weg te werken zijn met schuifbalken

Wat is wijsheid, tv terug brengen naar de winkel of Panasonic e-care inschakelen? Heb de tv pas een paar dagen kan je dan gewoon e-care bellen als er al 1100 uur op staat?

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Hiervoor kun je gewoon CE Repair bellen.
JSTPS schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:52:
[...]

Ik vind het bij de gt50 veel beter geregeld. Ik heb de tv's naast elkaar gezet en ze hebben 24p smooth film echt veel minder kijkbaar gemaakt op de gt60. Jammer dat het altijd zo gaat, Wel verbeteringen maar ook de goede punten van de vorige generatie niet meenemen.
Is een beetje subjectief, het kan mij niet soepel genoeg zijn. Mij oogt de 60 serie nog soepeler dan de 50 serie en ik heb geen haperingen. Wat ik natuurlijk wel heb is artefacten als het moeilijk wordt, maar die neem ik dan voor lief.
JSTPS schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:52:
[...]
Hetzelfde geldt voor het draadloze signaal: Ik heb de tv nu aangesloten met internet via een lan kabel en alsnog komt er een hoogfrequent signaal uit de tv. Geen idee waar dit kan worden uitgezet, ik heb er al uren naar gezocht. Dit was bij de gt50 geen probleem. Deze zendt geen hoogfrequent signaal uit als je geen internet gebruikt.

Misschien is er ergens een toegangspunt op de gt60 waar je dit kan uitzetten?
Bedoel je met het 2e signaal nou een draadloos netwerk signaal of een hoogfrequent geluid? Daar heb ik hier geen last van. De tv heeft ook geen accesspoint functie oid.

• StealthyPeanut
Bear schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:46:
Heb vorige week iets te enthousiast een 50GT60 show model gekocht, nu heb ik hem van het weekend getest en met de AVSHD dvd de basis instellingen gedaan. Echter zag ik bij lichte achtergrond ernstige IR of burn in? zie foto.

Ik kom van een 42G30 heb met deze tv genoeg tv logo's in beeld gehad en gegamed, maar de IR op dit scherm was na hoog uit een dag al verdwenen.

Na een urencheck gedaan zag ik dat er al 1100 uur op stond wat neer komt op 5 maanden in de winkel te hebben gestaan met een demo beeld.. Nu heb ik er een hard hoofd in dat deze verschijnselen nog weg te werken zijn met schuifbalken

Wat is wijsheid, tv terug brengen naar de winkel of Panasonic e-care inschakelen? Heb de tv pas een paar dagen kan je dan gewoon e-care bellen als er al 1100 uur op staat?
Ze doen soms een urencheck bij CE Repair als het om inbranding gaat. Als ze het aantal uren dan zien staan terwijl jij de tv nog geen 100 uur in jouw bezit hebt.....Dan is de kans aanwezig dat ze er niks aan gaan doen.

Het is een risico wat je neemt, als je een showmodel neemt. Je betaalt er immers ook minder voor. Ik hoop voor je dat je een ander paneel krijgt, maar ik heb er een hard hoofd in...
Ik weet niet onder welke voorwaarden de tv gekocht is, maar normaalgesproken heb je bij de winkel gewoon garantie. Ik weet niet hoe klantgericht de winkel is, maar zij zouden hem zonder morren moeten terugnemen / laten repareren. Helaas is dat in praktijk vaak een ander verhaal. De service van CE-repair is naar mijn eigen ervaring zeer goed.

Loondijke, heb jij dat meegemaakt, die urencheck? Mijn ervaring: Reparatie online aangemeld bij CE-repair, op verzoek enkele foto's van de inbranding + de aankoopbon opgestuurd en 2 dagen later de uitslag dat ik een vervangende VT60 kreeg. VT60 werd de week daarna bezorgd en de VT50 meegenomen. Die laatste is dus niet eens aangezet, laat staan dat er een blik op is geworpen. Zo is het ook bij verschillende andere forumleden hier gegaan. De laatste tijd vinden er bij CE-repair panel exchanges plaats in plaats van tv omruil, omdat Panasonic geen voorraad nieuwe tv's meer heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 07-04-2014 09:22 ]

• StealthyPeanut
De VT50 naar VT60 omruil is meteen gedaan. Daarna de VT60 omgeruild voor een VT60, werd er wel de urencheck uitgevoerd. Het is niet altijd dus, maar de kans bestaat dat ze het wel doen.

Ik kan me voorstellen, omdat de panelen nu schaars aan het worden zijn, dat ze het wel checken om zodoende niet zomaar elk paneel om te ruilen na een speeltijd van 5 uur bijvoorbeeld.
StealthyPeanut schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:57:
[...]

Ze doen soms een urencheck bij CE Repair als het om inbranding gaat. Als ze het aantal uren dan zien staan terwijl jij de tv nog geen 100 uur in jouw bezit hebt.....Dan is de kans aanwezig dat ze er niks aan gaan doen.

Het is een risico wat je neemt, als je een showmodel neemt. Je betaalt er immers ook minder voor. Ik hoop voor je dat je een ander paneel krijgt, maar ik heb er een hard hoofd in...
Als er geen beperkingen aangegeven staan dan kan je gewoon volledige garantie eisen bij de winkel. Je kan gewoon verwachten dat een tv die nog geen 1% van de levensduur is gebruikt gewoon goed is.

Non-conform dus, koop ontbinden (wel succes daarmee trouwens...)

[eidt]

Ter illustratie, mijn vt30 was ook een showroommodel. (wel vrijwel normale prijs betaald). Daar zat 500 uur op. Ook gewoon gecrediteerd door e-care wegens euh volgens mij groene drek.

Zat er ook al op toen ik hem kocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 07-04-2014 10:03 ]

• JSTPS
  • Nu online
Cap schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:42:
[...]

Is een beetje subjectief, het kan mij niet soepel genoeg zijn. Mij oogt de 60 serie nog soepeler dan de 50 serie en ik heb geen haperingen. Wat ik natuurlijk wel heb is artefacten als het moeilijk wordt, maar die neem ik dan voor lief.

[...]

Bedoel je met het 2e signaal nou een draadloos netwerk signaal of een hoogfrequent geluid? Daar heb ik hier geen last van. De tv heeft ook geen accesspoint functie oid.
Ik bedoel het draadloos netwerk signaal, maar dit wordt al opgelost.

Over de gt60 met 24 smooth film: Ik heb wel haperingen. Je moet eens een blu-ray opzetten (Ik gebruik Avatar) en dan letten op een schermovergang van bewegend beeld naar bewegend beeld. Met de gt60 zie ik elke keer schokken, terwijl op de gt50 de overgangen soepel gaan, zonder schokken. Dit kan toch geen verbetering zijn.

Als jij dit niet hebt en je weet het zeker, (test Avatar met de helikopter scene) dan moet het dat mijn gt60 niet klopt. Helemaal omdat m'n gt50 dit ook niet heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door JSTPS op 07-04-2014 15:38 ]

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:56:
. Daarna de VT60 omgeruild voor een VT60,
goeie deal!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 08:26
SanduTje schreef op maandag 07 april 2014 @ 06:42:
Hiervoor kun je gewoon CE Repair bellen.
Wat doen ze tegenwoordig? De TV vervangen of het paneel. Ik heb een GT50 waar ik qua design en beeld erg over tevreden ben. En wil de TV zelf niet kwijt. Zou wel een andere paneel durven (hoewel mijn paneel nu echt perfect lijkt in mijn ogen behalve dan de Net 5 logo rechtsboven).
JSTPS schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:53:
[...]

Ik bedoel het draadloos netwerk signaal, maar dit wordt al opgelost.

Over de gt60 met 24 smooth film: Ik heb wel haperingen. Je moet eens een blu-ray opzetten (Ik gebruik Avatar) en dan letten op een schermovergang van bewegend beeld naar bewegend beeld. Met de gt60 zie ik elke keer schokken, terwijl op de gt50 de overgangen soepel gaan, zonder schokken. Dit kan toch geen verbetering zijn.

Als jij dit niet hebt en je weet het zeker, (test Avatar met de helikopter scene) dan moet het dat mijn gt60 niet klopt. Helemaal omdat m'n gt50 dit ook niet heeft.
Zal ik binnenkort eens doen. Wat bedoel je met een schermovergang, van shot 1 met beweging naar shot 2 met beweging? Als ik toch Avatar neem, geef eens een exact tijdstip min+sec waarop het voorkomt. En kijk je hem in 3D?

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 07-04-2014 18:13 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:32
Iemand ook klachten met betrekking tot de sterkte van het Bluetooth signaal voor luisteren met een draadloze hoofdtelefoon?

• JSTPS
  • Nu online
Cap schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:02:
[...]

Zal ik binnenkort eens doen. Wat bedoel je met een schermovergang, van shot 1 met beweging naar shot 2 met beweging? Als ik toch Avatar neem, geef eens een exact tijdstip min+sec waarop het voorkomt. En kijk je hem in 3D?
Ik bedoel vanaf 55:45 vanaf het vooraanzicht van de helikopter naar de scene met het uitzicht op die zwevende stukken land en met daar weer na de scene met de landende helikopter. Bij m'n gt50 lopen deze scenes vloeiend in elkaar over, maar op m'n gt60 schokt het beeld bij elke overgang. Dit met precies dezelfde instellingen.

Ik doel op de 2d versie van Avatar. Ik hoop dat de overgangen bij jou wel zonder haperingen zijn. ;)

• PinkPanther1970
JSTPS schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:56:
[...]

Ik bedoel vanaf 55:45 vanaf het vooraanzicht van de helikopter naar de scene met het uitzicht op die zwevende stukken land en met daar weer na de scene met de landende helikopter. Bij m'n gt50 lopen deze scenes vloeiend in elkaar over, maar op m'n gt60 schokt het beeld bij elke overgang. Dit met precies dezelfde instellingen.

Ik doel op de 2d versie van Avatar. Ik hoop dat de overgangen bij jou wel zonder haperingen zijn. ;)
Ga die scene vanavond ook even testen...
Met welke stand IFC bekijk je die scene? Min, Mid of Max?
24p out geactiveerd in de bluray-speler?

[ Voor 3% gewijzigd door PinkPanther1970 op 07-04-2014 19:29 ]

• JSTPS
  • Nu online
PinkPanther1970 schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:28:
[...]

Ga die scene vanavond ook even testen...
Met welke stand IFC bekijk je die scene? Min, Mid of Max?
24p out geactiveerd in de bluray-speler?
Ifc op max en 24p geactiveerd ja.

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 20:27
Vraag over "server not found" melding van de Media server van pana st50.
Terwijl al mijn servers aan staan (pc, synology nas (24/7) en serviio) krijg ik de melding te zien "cannot find server", internet/apps zijn nog wel toegankelijk netwerk is gewoon connected.

Ik dacht dit te hebben opgelost met een statisch ip toe te kennen in mijn router voor de pana. Paar dagen was ik ervan overtuigd dat dit het was en net opnieuw een dezelfde melding. Vervolgens heb ik alles in tussen tijd geprobeerd (via menu pana herstel network connection, switch van bedraad naar wifi en terug, pana uit/aan, opstart sequal eerst pvr, dan tv en andersom) en niks schijnt overtuigend te werken of het probleem aan te geven.
Iemand een idee?

• ParkOverall
Lijkt me een bug.
Vreemd, ik had die melding niet met mijn ST50 + Synology nas. Ik gebruikte hem altijd bedraad met de interne Synology uPnP media server. Heb je die al eens geprobeerd? Was zelf niet zo te spreken over serviio op de Synology.

• roycerolls
ik gebruik nu eigenlijk alleen maar mediaserver package op de synology nas en serviio gebruikte ik op windows pc, deze staat vaak wel aan en is ook meestal te zien bij de gevonden dlna servers van de pana.
..interne uPnP media server bedoel je daar mee, t toevoegen vd de pana aan de device list van restrict acces? (onder media server van dsm4.3)

even nog aanvulling: Uiteindelijk vind de media server de nas wel maar dat varieert van 10 sec tot minuten lang wachten en/of kloten in menu's/on/off..begin je niet lekker aan je filmpje :X en het gebeurt altijd wanneer je er net ff geen zin in hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door roycerolls op 07-04-2014 21:15 ]

Interne mediaserver = mediaserver package van Synology.

Uiteraard moeten alle devices access gegeven zijn in de device list, dat zal in dit geval het probleem niet zijn. ;)

Ik heb geen idee, ik had (en heb) het probleem dus nooit. Je hebt het meeste wel gecheckt zo te lezen. Ik zou toch eens "back to basics" gaan met standaardinstellingen (automatisch IP) van de ST50, en ook je router eens terug zetten naar fabrieksinstellingen en alles op je Synology nas ook zoveel mogelijk op default. Vanaf daar opnieuw proberen.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 07-04-2014 21:18 ]

• roycerolls
router kan verder geen issue zijn? alle ip zijn statisch (ubee3210)
Ja daar zat ik dus aan te denken. Maar het is een gok. Ik zou dus voor het "terug bij af" scenario gaan van de instelleingen op de apparatuur incl hardware check (kabels, router). Maar het kan zijn dat dat in jouw situatie niet te doen is / teveel werk is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 07-04-2014 21:20 ]

• roycerolls
probleem bestaat al langer, kabels zijn in orde. Modem is reeds op fabrieks instellingen gereset en vervolgens poort forwarded en statisch ip's toegekent binnen range. Tv op fabrieks instellingen reset (adviseeren ze altijd als eerste en ook vaak als enigste bij de helpdeks :) ) , synology nas helemaal goed ingerichjt shared folders, user groups, media server device list, alles (volgens mij) alleen heb ik geen indexeren aan staan, zal ook niet uit moeten maken aangezien het 8.5 van de 10 keer wel werkt. Ook op google wel wat over te vinden (algemeen windows servers, met of zonder mediaplayer, serviio, plex etc, nas synology enz) maar geen oplossingen. Sommige mensen hebben er een halve dag last van, zolang duurt het bij mij uiteindelijk niet om te kunne gaan kijken.
Mochten al die mensen er ook icm een ST50 last van hebben dan zal het wel aan de tv liggen. Wel gek dan dat ik er geen last van had, ik gebruikte de mediaspeler vaak, samen met de synology nas en een UPC Horizon box als router.

• roycerolls
upc horizon box, tja ik heb ziggo ubee 3210 (meest recent verspreide modem/router). Dan denk ik toch de ubee het probleem is. JIj ook synology en pana st50.. Maar wat kan ervoor zorgen (mischien portforwarding of upnp (al weet ik niet precies wat dat inhoud)of..) dat ik veelal de servers wel zie en soms dus niet.

?!Volgorde gebruik apparatuur: ik heb het idee dat het vaker wel lukt als ik eerst even op de pc ben geweest, dat is normaal wel standaard pctje aan meisie komt later langs, pc tje uit en filmpje aan. Ook staat dan de humax vaak al aan, dan werkt ie vaker naar mijn idee. Wanneer ik spontaan alleen de tv aanzet vind ie het vaker niet. Maar ik zou dat moeten gaan bijhouden om het een of ander uit te sluiten.

• PinkPanther1970
JSTPS schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:52:
[...]

Ifc op max en 24p geactiveerd ja.
Even bekeken met ifc op max (wat dus eigenlijk 60hz is en geen 24p) en geen schokken, maar wel onmogelijk te kijken voor mij... Snap dus niet dat mensen dat enorm SOE mooi kunnen vinden...
Wat vind je zo erg aan die beeldversoepeling / interpolatie / 60 beelden per seconde? De term SOE gebruik ik maar niet omdat het vloeiendere beeld bij mij iig geen associaties oproept met As the World Turns. Dan denk ik meer aan onscherpe lenzen, slechte belichting en nog slechtere kleuren, en uiteraard slechte decors, kleding en acteurs. :P

@JSTPS: Ook gekeken. VT60. Blu-ray Avatar, scene helikopter met verbaasde hoofden en dan heli vliegend tussen de zwevende eilanden, vervolgens landing heli bij de basis daarna.

IFC max: soepel, geen haperingen bij de overgangen voor zover ik kan zien. Het zou best kunnen zijn dat precies bij de beeldovergang het beeld 1 frame skipt of zo hoor (dus een enkele hapering van 1/24e van een seconde) maar dat kan ik door het toch al veranderende shot niet detecteren. Panning shot van landing heli bij basis helemaal soepel, ook de horizontaal door het beeld bewegende basis.

IFC mid: nog steeds soepeltjes, in ieder geval geen haperingen.

IFC min en in het bijzonder IFC uit: allemaal mini-schokjes, door het 24 beeldjes per seconde verhaal. Maar dat zijn bedoelde haperingen. Met name als de helikopter van links naar rechts door het beeld vliegt langs de eilanden, en nog erger als je naar de horizontaal groot door het beeld schuivende basis kijkt als de helikopter landt. Maar dat is niet verassend met 24 plaatjes per seconde plus het feit dat Avatar meer als een soort videogame is opgenomen dan als een traditionele film waarbij de director rekening houdt met de beperkingen van 24 beelden per seconde. Mede hierdoor is kijken op 24p alsof je een spelletje Unreal Tournament anno 1999 speelt zeg maar. ;)

• JSTPS
  • Nu online
Cap schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 00:42:
Wat vind je zo erg aan die beeldversoepeling / interpolatie / 60 beelden per seconde? De term SOE gebruik ik maar niet omdat het vloeiendere beeld bij mij iig geen associaties oproept met As the World Turns. Dan denk ik meer aan onscherpe lenzen, slechte belichting en nog slechtere kleuren, en uiteraard slechte decors, kleding en acteurs. :P

@JSTPS: Ook gekeken. VT60. Blu-ray Avatar, scene helikopter met verbaasde hoofden en dan heli vliegend tussen de zwevende eilanden, vervolgens landing heli bij de basis daarna.

IFC max: soepel, geen haperingen bij de overgangen voor zover ik kan zien. Het zou best kunnen zijn dat precies bij de beeldovergang het beeld 1 frame skipt of zo hoor (dus een enkele hapering van 1/24e van een seconde) maar dat kan ik door het toch al veranderende shot niet detecteren. Panning shot van landing heli bij basis helemaal soepel, ook de horizontaal door het beeld bewegende basis.

IFC mid: nog steeds soepeltjes, in ieder geval geen haperingen.

IFC min en in het bijzonder IFC uit: allemaal mini-schokjes, door het 24 beeldjes per seconde verhaal. Maar dat zijn bedoelde haperingen. Met name als de helikopter van links naar rechts door het beeld vliegt langs de eilanden, en nog erger als je naar de horizontaal groot door het beeld schuivende basis kijkt als de helikopter landt. Maar dat is niet verassend met 24 plaatjes per seconde plus het feit dat Avatar meer als een soort videogame is opgenomen dan als een traditionele film waarbij de director rekening houdt met de beperkingen van 24 beelden per seconde. Mede hierdoor is kijken op 24p alsof je een spelletje Unreal Tournament anno 1999 speelt zeg maar. ;)
Dus goed te kijken bij jou. Ik doel inderdaad op de kleine hapering aan het begin van elke scene, voor als je die kan detecteren.

PinkPanther1970: Ik geloof best dat je het onkijkbaar vindt. Zelf vind ik ifc aan op de gt60 er ook niet uitzien, terwijl ik voordat ik de gt60 had besteld, op de gt50 bijna alles keek met 24p smooth film op max.

• PinkPanther1970
Cap schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 00:42:
Nooit gezien, maar kan me we er wel iets bij voorstellen. :P
Wat me stoort? Heb niet meer het gevoel naar een film te kijken met echte mensen, maar naar iets dat in Madame Tussaud is gedraaid met een handycam.
JSTPS schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 02:04:
[...]

PinkPanther1970: Ik geloof best dat je het onkijkbaar vindt. Zelf vind ik ifc aan op de gt60 er ook niet uitzien, terwijl ik voordat ik de gt60 had besteld, op de gt50 bijna alles keek met 24p smooth film op max.
Heb geen enkel probleem met ifc op Min, maar dat helpt nagenoeg niets.
Op Mid is het al veel beter, goed te doen voor journaal, sport, docu, ... maar als een film of serie begint, steekt het SOE weer zijn kop op.
Op Max... tja. :'(

[ Voor 30% gewijzigd door PinkPanther1970 op 08-04-2014 08:01 ]

Ik begrijp het niet helemaal geloof ik. Hoezo onkijkbaar? Waarom steekt het SOA tijdens het kijken naar een tv zender de kop op bij series of films en niet bij het journaal, sport of een docu? Het binnenkomende signaal is in beide gevallen 1080i 50Hz en IFC doet er hetzelfde mee. Of wat mis ik? Wat maakt het onecht(er) dan 24 fps?

Als het geen technische oorzaak heeft maar een psychologische, ok. Dan komt het toch door de gewenning aan 24 fps + negatieve associatie (soap) met hogere framerates dan 24 fps? Volgens mij is er niks inherent natuurlijker aan 24 beelden per seconde dan 60. Wil je natuurlijk, hoe minder de refresh rate van de bron een rol speelt hoe beter, die heb je in de werkelijkheid immers ook niet. En dat pleit voor...

PS ik vind 24 fps prima kijkbaar hoor, mits er bij de cameravoering ernstig rekening wordt gehouden met de beperkingen, om een schokfestijn te voorkomen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 08-04-2014 21:27 ]

Verwijderd

Zijn er al mensen met een ZT 60 , waar de glasplaat van loslaat?
Zijn er hier überhaupt al mensen met een ZT 60,waar de glasplaat van loslaat?

Even de vraag voor je aangepast. :P
JSTPS schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 02:04:
[...]

Dus goed te kijken bij jou. Ik doel inderdaad op de kleine hapering aan het begin van elke scene, voor als je die kan detecteren.
Hoe lang duurt die hapering bij jou dan? Heb je het over een seconde, een halve? Ik zie het na herhaald kijken naar dezelfde scene nog steeds niet dus bij mij is het zo kort dat het al voorbij is voordat mijn ogen/brein zich hebben aangepast aan het nieuwe beeld, dat kost me vast wel 1/10e van een seconde.

Overigens een VT60 en geen GT60, maar het lijkt me stug dat dat iets uitmaakt. Het lijkt me ook stug dat het een exemplarisch probleem is: ik heb het vermoeden dat jij het bij een andere GT/VT60 ook gaat zien. Ik zit ook een beetje te denken aan een probleem in de bron(apparatuur), hoewel ik dat ook niet kan verklaren.

[ Voor 90% gewijzigd door Cap op 08-04-2014 21:38 ]

• JSTPS
  • Nu online
Cap schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:28:
Zijn er hier überhaupt al mensen met een ZT 60,waar de glasplaat van loslaat?

Even de vraag voor je aangepast. :P

[...]

Hoe lang duurt die hapering bij jou dan? Heb je het over een seconde, een halve? Ik zie het na herhaald kijken naar dezelfde scene nog steeds niet dus bij mij is het zo kort dat het al voorbij is voordat mijn ogen/brein zich hebben aangepast aan het nieuwe beeld, dat kost me vast wel 1/10e van een seconde.

Overigens een VT60 en geen GT60, maar het lijkt me stug dat dat iets uitmaakt. Het lijkt me ook stug dat het een exemplarisch probleem is: ik heb het vermoeden dat jij het bij een andere GT/VT60 ook gaat zien. Ik zit ook een beetje te denken aan een probleem in de bron(apparatuur), hoewel ik dat ook niet kan verklaren.
Ik heb 2 verschillende mediaplayers gebruikt. Het is echt alleen bij de scene verandering en inderdaad het ziet er uit als een kleine verschuiving van het beeld. Het is duidelijk zichtbaar hier. Alsof het beeld bij de volgende scene niet al bewoog voordat de film overging naar de scene, maar alsof de beweging dan pas wordt ingezet, na omschakeling naar de volgende scene. Misschien is dit een bijkomend effect van het feit dat de gt60 het beeld nog soepeler maakt met ifc dan de gt50. De gt50 lijkt minder vloeiend maar heeft dit euvel ook niet.

Het probleem met het draadloze signaal is trouwens niet opgelost. De draadloze lan adapter is uit de tv en de tv straalt nog steeds 2.4ghz uit. Dit zal dan wel bluetooth zijn, al weet ik dit niet zeker. Wel vreemd dat dit niet stopt, zeker omdat ik internet gebruik met een kabel en de 3d brillen niet zijn aangesloten.

• JSTPS
  • Nu online
Cap schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:15:
Interessant, hoe meet je dat 2.4GHz signaal eigenlijk?
Ik heb zo'n metertje dat magnetische straling, electrische en hoogfrequente straling meet. Het is alleen wel een simpel apparaatje, dus ik zie niet precies welke frequentie het is. ;) In het boekje staat dat de bluetooth de 2.4ghz frequentie gebruikt en de wifi staat uit, dus ja.

[ Voor 12% gewijzigd door JSTPS op 08-04-2014 22:31 ]

• Binnetie
Gisteravond ben ik bij Mark9970 wezen kijken naar zijn/mijn P55VT60.
We waren er zo rond schemer tijd en zo kon Mark9970 goed laten zien wat de TV doet op de 2 THX standen (die voor daglicht en als de kamer donker is). Hoe donkerder het werd hoe mooier het beeld werd EN hoe meer detail ik zag.
Jeetje wisten jullie dat Lieke van Lexmond al rimpeltjes krijgt? En dat die vrouw van 'if you have it flaunt it' Eva Jinek een pukkeltje had op haar kin en dat ze wat onhandig uitstekende haren had? :):)
Mark9970 gaf het ook al aan. Als je 4,50 meter van een 40 inch tv zit dan mis je details en is elk beeld goed. Zelfs niet HD beeld bijna.
Verder nog een een stukje echt 1080p materiaal gekeken en dat was gewoon fantastisch, ook de geluidsinstallatie klink heel goed (al moest hij nog worden afgesteld begreep ik).
De zwartwaarden zijn ook echt goed, thuis gekomen ging mijn vriendin direct bij ons tv kijken en wat naar ene hoek van de kamer zitten. Dan valt je dus meteen op dat zwart dan grijs wordt.

Zo zie je maar dat als je plasma wilt zien, je het beste naar een winkel kan gaan die erop is ingericht of bij iemand thuis. Bij de MM is de omgeving verre van ideaal.

Dus ik ben om en ga zeker voor plasma! Mark9970 jij nog heel erg bedankt voor de uitnodiging!

• StealthyPeanut
Bekend verhaal en mooi dat er weer iemand enthousiast is geworden voor de plasma techniek :D.

Toch jammer dat het een techniek is die aan het doodbloeden is....

• Binnetie
Voorlopig zit ik nog wel even goed en zal er tegen die tijd wel weer een nieuwe suprieure en redelijk betaalbare techniek zijn.
Moest nog denken toen de breedbeeld tv's kwamen. Iedereen massaal zo'n ding kopen terwijl 90% van de uitzendingen nog in 4:3 was. En dan zag je bij sommige mensen de gezixhten helemaal uitgerekt omdat ze alles in 16:9 instelden :)

De echte plasma liefhebber zal denk ik via op de tweedehands martkt nog wel zijn slag slaan. Vooral als er ook andere plasmaliefhebbers zijn die iets anders willen (misschien wel overstap naar oled). De echte liefhebbers zorgen goed voor hun tv en zal daarom redelijk hun waarde behouden denk ik.

• QwaftZefoni
Binnetie schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:00:
De echte liefhebbers zorgen goed voor hun tv en zal daarom redelijk hun waarde behouden denk ik.
Ik stof hem iedere week netjes af
maar bij iedere dag hooguit 1 of 2 uur kabel -zenders kijken, komt de IR definitief om de hoek kijken. Ik zie nu al een mooie rij logo's bovenin beeld op een scherm van ca. 4 mnd oud. :+ Binnenkort eens kijken of een nachtje schuifbalk dit vermindert...

• Binnetie
Haha, dat dus. Maar ook het 'onderhoud' aan de tv behoord alleen aan liefhebbers toe. Zoals een nachtje schuifbalk. Het IR zag ik gisteren ook, als je op je neus bij de tv gaat staan. maar zit je op de bank dan viel het mij niet op tijdens een film of andere zender (logo aan andere zeide van het scherm).

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 13:19
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:14:
[...]

Thnx voor de tip. Ik heb die vanmij op "Alleen Schalen" staan en dit lijkt het beste te werken.
Ik denk na het verhaal van Adlermann dat ik er maar aan moet wennen.

Opzich kan ik er wel mee leven, maar ik weet niet of het ervoor zorgt dat die randen gaan 'inbranden', of omdat de randen toch zo goed als zwart zijn dat je hier geen last van hebt.

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10-2025
Na lange tijd gelurkt te hebben, heb ik een vraag:

Ik wil misschien overstappen van mn 50g10 naar de 50gt60. Ben nog steeds erg blij met de g10, ondanks dat ze zwartwaarden soms te wensen overlaat. Nog steeds erg mooi beeld, zowel bij gamen (360 en ps4) als bluray. Nou is mijn vraag, gezien het voor mij bijna een maandsalaris om de gt60 te kopen: is het de moeite waard om te upgraden?

Ik las iets over problemen met sommige games? Gamen is 25% vd het gebruik, de overige tijd gebruik ik de tv voor bluray en .mkv bestanden. Normaal tv kijken doe ik niet.
Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden. :) Je hebt hier al een tijd gelurkt dus je weet de voordelen van de nieuwere series. Koop 50GT60 - verkoop 50GT10 kost c.a. 900 euro + moeite, is dat het je waard? Beeld is in ieder geval beter en ik vind de tv er ook mooier uit zien. Maar als ik het zo hoor: als je weinig geld hebt en nog steeds erg tevreden bent met je G10 dan lijkt me upgraden niet nodig. Indien erg tevreden, waarom zou je?

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 10-04-2014 09:31 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Heren, dit is het Panasonic Plasma-topic, niet voor Blu-rayspelers. Sowieso is crossposten niet gewenst dus verder in daffie82 in "Blu-ray speler met stille drive ?".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:58
daffie82 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:13:
Ik zou wel nog graag een reactie ontvangen van Adlermann, dit had hij immers in dit topic gepost :)
DM ftw?

Nickname does not reflect reality

daffie82 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:13:
Ik zou wel nog graag een reactie ontvangen van Adlermann, dit had hij immers in dit topic gepost :)
Ik kan beide doen:

Over je bluray en on-topic:

Als je voor de beste beeldkwaliteit wil gaan op je panasonic televisie, dan moet je een panasonic bluray speler kopen (zie hiervoor hdtvtest.co.uk).

Wel typisch als je nu een beetje rondkijkt is dt ze zt60 nu beter leverbaar is dan de vt60 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 11-04-2014 14:36 ]

• Binnetie
Ik denk dat dat is omdat de ZT60 voor de meeste mensen net even te gek is qua prijs. De VT60 is echt mooi. De mijn haal ik morgen op!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:39
DanielC. schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:05:
Na lange tijd gelurkt te hebben, heb ik een vraag:

Ik wil misschien overstappen van mn 50g10 naar de 50gt60.
(..)
Ik heb een poosje terug een soortgelijke stap gemaakt van 42s10 naar 42st60 en voor mij was het het meer dan waard. Het verschil in beeldkwaliteit is aanzienlijk groter dan ik dacht en de tv zelf is ook een stuk mooier ;) enige spijt die ik (vrij snel) had / heb is dat ik graag achteraf een 50ST60 had willen halen :X

Je kunt ook overwegen naar een 50ST60 te gaan, scheelt aanzienlijk in de kosten ;)

Als je het geld kunt missen zou ik het doen. Als je huidige G10 nog goed bevalt en het geld ook prima besteed kan worden aan andere dingen zou ik lekker wachten tot 4K OLED betaalbaar en aanzienlijk beter wordt dan de huidige generatie plasma's.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:08

daffie82

Minisforum UM773 Lite

matk89 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:20:
lekker wachten tot 4K OLED betaalbaar en aanzienlijk beter wordt dan de huidige generatie plasma's.
Dat zal nog wel even duren denk ik.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• ParkOverall
ParkOverall schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:12:
Iemand ook klachten met betrekking tot de sterkte van het Bluetooth signaal voor luisteren met een draadloze hoofdtelefoon?
-kickje-

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-01 09:23
Ik ben sinds vanmorgen aan het kijken naar een nieuwe Panasonic, aangezien mijn goede oude 42PV70 (uit 2008) aan het overlijden is (blue screen om de paar seconden)

Na wat leeswerk lijkt mijn oog te vallen op een 50ST60. Deze kost me ongeveer hetzelfde als ik destijds voor de PV70 heb betaald, maar ik vraag me af of het qua beeldkwaliteit ook een goede stap is?
kellhus schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:31:
Ik ben sinds vanmorgen aan het kijken naar een nieuwe Panasonic, aangezien mijn goede oude 42PV70 (uit 2008) aan het overlijden is (blue screen om de paar seconden)

Na wat leeswerk lijkt mijn oog te vallen op een 50ST60. Deze kost me ongeveer hetzelfde als ik destijds voor de PV70 heb betaald, maar ik vraag me af of het qua beeldkwaliteit ook een goede stap is?
Dat is hier al vrij vaak besproken. Het is (kort) samengevat een zeer grote stap vooruit.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-01 09:23
Excuus, ik ben niet erg actief hier. De specificaties zien er logischerwijs beter uit, maar dat zegt me niet zoveel.

Zo heeft een vriend een aardig oude Kuro aan de muur hangen die ik nog veel mooier vind dan menig 'duur' scherm welke ik in winkels tegenkom
kellhus schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:51:
Excuus, ik ben niet erg actief hier. De specificaties zien er logischerwijs beter uit, maar dat zegt me niet zoveel.

Zo heeft een vriend een aardig oude Kuro aan de muur hangen die ik nog veel mooier vind dan menig 'duur' scherm welke ik in winkels tegenkom
Je kan genoeg besprekingen vinden over reviews in dit topic. In het kort, ga niet alles meer samenvatten, is de st60 1 van de beste schermen die je op dit moment kan kopen.
Pagina: 1 ... 38 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.