• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:45
Heeft iemand de NBA gametime app op zijn panasonic TV zitten? Hij zit niet op mijn GT60 maar hij schijnt wel op Viera Connect te zitten. Daarnaast kan ik de Viera Link niet openen. Hoe zit dat? Ik wil graag ARC gebruiken maar als ik hem start dan miept ie over functie niet beschikbaar. Google.levert niet heel veel op en ik snap niet waarom het zo moeilijk moet zijn om zoiets basaals als ARC fout te laten gaan door brakke software.

Edit: ik zie net dat ARC bij HDMI 1.4 is geïntroduceerd. Morgen even een nieuwe kabel halen te kijken of het dan wel werkt

[ Voor 12% gewijzigd door Robkazoe op 25-03-2014 22:34 ]

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
Heeft niets met kabel te maken... trouwens, een HDMI 1.4 kabel bestaat niet.

• Robkazoe
Waar heeft het dan wel mee te maken? Want het maakt mij gek dat die functie niet werkt.
Robkazoe schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:10:
Heeft iemand de NBA gametime app op zijn panasonic TV zitten? Hij zit niet op mijn GT60 maar hij schijnt wel op Viera Connect te zitten. Daarnaast kan ik de Viera Link niet openen. Hoe zit dat? Ik wil graag ARC gebruiken maar als ik hem start dan miept ie over functie niet beschikbaar. Google.levert niet heel veel op en ik snap niet waarom het zo moeilijk moet zijn om zoiets basaals als ARC fout te laten gaan door brakke software.

Edit: ik zie net dat ARC bij HDMI 1.4 is geïntroduceerd. Morgen even een nieuwe kabel halen te kijken of het dan wel werkt
Viera Connect heeft per land een ander aanbod. Weet je z keer dat hij in NL beschikbaar is?
ARC is simpel aan te zetten. Je moet gewoon goed de handleiding lezen :P

• Robkazoe
http://www.superfi.co.uk/...PANASONIC-GT60-MANUAL.PDF

Er wordt staat drie keer ARC in de manual.
● Use HDMI2 for connecting an amplifier. This connection is applicable when using an amplifier that has ARC (Audio
Return Channel) function.
As for an amplifier without ARC function, use DIGITAL AUDIO
en op pagina 12:
: Use HDMI2 for connecting an amplifier. This connection is applicable when using an amplifier that has ARC (Audio
Return Channel) function.
Dus ja, wat kun je fout doen dan enkel een HDMI kabel in je Onkyo stoppen en in mijn GT60. Want meer staat er niet in de manual.
Robkazoe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:46:
http://www.superfi.co.uk/...PANASONIC-GT60-MANUAL.PDF

Er wordt staat drie keer ARC in de manual.

[...]

en op pagina 12:

[...]

Dus ja, wat kun je fout doen dan enkel een HDMI kabel in je Onkyo stoppen en in mijn GT60. Want meer staat er niet in de manual.
Ook de handleiding van je receiver lezen, daar moet je ook het een en ander instellen.

Zolang op de TV vieralink aanstaat, staat ie grotendeels goed.

Bij mijn DENON moest kin og HDMI control bv aanzetten in de receiver. Dus ik zou daar ook even naar kijken.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik kies in de viera link app altijd bij speakers voor homecinema system ipv TV, als hij de hdmi functies (control en arc) kwijt is.

Daar kan hij dus niet bij nu.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• PinkPanther1970
Robkazoe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:46:

Als je nou eens zou kijken op bladzijde 160-161 van de eHelp...

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 19:41
Worden vandaag niet de nieuwe toestellen voorgesteld in Amsterdam? (Weliswaar geen plasma of OLED)
Ik ben eerlijk gezegd toch wel benieuwd naar reviews van de nieuwe topmodellen. Zou zo maar eens kunnen dat de beweringen dat de nieuwe LCD's hun mannetje kunnen staan tegenover de huidige plasma's meteen van de baan zijn :)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31

daffie82

Minisforum UM773 Lite

what the hell is ARC eigenlijk ?
waarvoor zou je dat gebruiken?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• PinkPanther1970
ARC = audio return channel
Geluid niet via je televisie, maar via een receiver en speakers.

Meer uitleg: http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx

[ Voor 29% gewijzigd door PinkPanther1970 op 26-03-2014 12:24 ]

PinkPanther1970 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:21:

Ik gebruik het ook op mijn PS4. Mijn receiver introduceert teveel input lag :) Dus ps4 meteen op TV, dan via ARC geluid over receiver.

win.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PinkPanther1970 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:21:

Mijn geluid is ook via een receiver en speakers, maar gebruik volgens mij geen ARC.
Heb gewoon hdmi van TV naar receiver lopen.

En voor geluid op speakers te horen als ik mediacenter op de TV gebruik, dat doe ik via optische kabel :)

edit : twijfel zelfs of ARC wel mogelijk is op mijn SR5004.... (staat ook niets van in de manual)

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 26-03-2014 14:07 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Robkazoe
Ik zit nu ook sterk te twijfelen om een optische kabel te kopen. Het schijnt dat ARC alleen 2.0 ondersteunt en het is volgens mij veel makkelijker in te stellen.
Robkazoe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:39:
Ik zit nu ook sterk te twijfelen om een optische kabel te kopen. Het schijnt dat ARC alleen 2.0 ondersteunt en het is volgens mij veel makkelijker in te stellen.
ARC werkt prima met 5.1. Alleen er zijn soms wel beperkingen, maar die moetj e even goed opzoeken. Maar ik heb gewoon dolby 5.1 vanaf netflix/interne mediaspeler naar mijn receiver.
True HD etc werkt idd niet.

En ARC is echt niet moeilijk in te stellen. Als je er langer dan 5 min over doet, dan doe je iets niet goed :)

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:41:
[...]

En ARC is echt niet moeilijk in te stellen. Als je er langer dan 5 min over doet, dan doe je iets niet goed :)
Zoals de handleiding van je toestellen niet lezen. >:)

• Robkazoe
Adlermann schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:41:
[...]

ARC werkt prima met 5.1. Alleen er zijn soms wel beperkingen, maar die moetj e even goed opzoeken. Maar ik heb gewoon dolby 5.1 vanaf netflix/interne mediaspeler naar mijn receiver.

Geen idee wat ik dan fout doe. Ik zal binnenkort wel eens een andere kabel erbij pakken om te kijken of dat dan wel werkt. Mijn Onkyo support ook ARC en daar ook aangegeven dat ik HDMI input heb op mijn HDMI output. En meer valt er niet in te stellen. Enige wat nog de ellende kan veroorzaken is mijn HDMI mini naar HDMI verloopje. Maar volgens mij zou dit geen gevolgen moeten hebben op de functionaliteit van mijn HDMI kabel. Maar goed, zal vanmiddag wel eens een normale kabel trekken tussen receiver en TV.

Maar niemand heeft dus ook de NBA Game Time app op zijn Panasonic toestel zitten? Ben toch wel benieuwd of dit enkel op de Amerikaanse modellen is toegepast en/of dit ook voor de Europese modellen kan.

• PinkPanther1970
Robkazoe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:52:
[...]

En meer valt er niet in te stellen.
Je hebt dus nog steeds niet in de eHelp van je televisie gekeken?
[...]

Geen idee wat ik dan fout doe. Ik zal binnenkort wel eens een andere kabel erbij pakken om te kijken of dat dan wel werkt. Mijn Onkyo support ook ARC en daar ook aangegeven dat ik HDMI input heb op mijn HDMI output. En meer valt er niet in te stellen. Enige wat nog de ellende kan veroorzaken is mijn HDMI mini naar HDMI verloopje. Maar volgens mij zou dit geen gevolgen moeten hebben op de functionaliteit van mijn HDMI kabel. Maar goed, zal vanmiddag wel eens een normale kabel trekken tussen receiver en TV.

Maar niemand heeft dus ook de NBA Game Time app op zijn Panasonic toestel zitten? Ben toch wel benieuwd of dit enkel op de Amerikaanse modellen is toegepast en/of dit ook voor de Europese modellen kan.
Heb je viera link wel aangezet? zonder viera link (in instellingen/settings/setup etc) geen arc.

Op mijn vt50 heet het allemaal net iets anders.

• Robkazoe
Viera Link op TV staat aan in de instellingen menu, ik kan echter niet in de Viera Link app want dan zegt hij Functie niet beschikbaar. eHelp heb ik nog niet in gekeken, ik gebruik enkel de manual in PDF omdat je daar snel doorheen kunt met Control-F.
Robkazoe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:59:
Viera Link op TV staat aan in de instellingen menu, ik kan echter niet in de Viera Link app want dan zegt hij Functie niet beschikbaar. eHelp heb ik nog niet in gekeken, ik gebruik enkel de manual in PDF omdat je daar snel doorheen kunt met Control-F.
Welke onkyo heb je?

• PinkPanther1970
Robkazoe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:59:
eHelp heb ik nog niet in gekeken, ik gebruik enkel de manual in PDF omdat je daar snel doorheen kunt met Control-F.
Moet je dan dringend eens doen, want daar staat letterlijk in wat je moet doen (en dat staat niet in de manual).
https://dlc.panasonic-eur...ng=nl-NL&model=TXP50GT60E

Zoals reeds eerder gezegd: bladzijde 160-161

• Robkazoe
Ik kan dus niet in de Viera Link app komen. Functie niet beschikbaar, aldus TV.

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05
Vandaag de TX-P55VT60 gekocht, eerste indruk is erg goed :)

Heeft er nog iemand tips mbt Apps ??

Groeten
Nos

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nosfera7u schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:44:
Vandaag de TX-P55VT60 gekocht, eerste indruk is erg goed :)

Heeft er nog iemand tips mbt Apps ??
Gefeliciteerd met je nieuwe tv.

En wat betreft die apps... Gewoon geen gebruik van maken. :+ Smart tv is imho zwaar over rated en je kan beter gebruik maken van een laptop/pc, tablet/smartphone, mediaspeler, etc. Persoonlijk maak ik nooit gebruik van welke smartfunctie dan ook van de GT30 en GT60 die hier in huis staan omdat de gebruikservaring en functionaliteit onder de maat is.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik vind het smart gebeuren juist wel erg handig. Netflix, Youtube en de ingebouwde mediaspeler gebruik ik allen regelmatig. Via een draadloos toetsenbord kan ik prima zoeken in Youtube en ik ben nog geen bestanden tegengekomen die niet afgespeeld werden door de mediaspeler.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:00:
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik vind het smart gebeuren juist wel erg handig. Netflix, Youtube en de ingebouwde mediaspeler gebruik ik allen regelmatig. Via een draadloos toetsenbord kan ik prima zoeken in Youtube en ik ben nog geen bestanden tegengekomen die niet afgespeeld werden door de mediaspeler.
Ik gebruik youtube en netflix ook regelmatig ja.

Youtube kan je gewoon met je phone/ipad bedienen. super handig.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ingebouwde mediaspeler i.c.m. Mezzmo (super DLNA software) kan ik gewoon draadloos alles afspelen. En als de mediaspeler iets niet zou ondersteunen, gaat Mezzmo het gewoon on the fly omzetten :)

daffie82 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:36:
ingebouwde mediaspeler i.c.m. Mezzmo (super DLNA software) kan ik gewoon draadloos alles afspelen. En als de mediaspeler iets niet zou ondersteunen, gaat Mezzmo het gewoon on the fly omzetten :)
Naja ik ben sowieso niet echt te spreken over DLNA in het algemeen :P

Maar mijn Mac Mini speelt prima films af :)

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:00:
Eens, behalve dat de mediaspeler geen externe SRT ondertitels kan gebruiken. Dat is de reden dat ik nog steeds een externe mediaplayer heb staan.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik heb het nog maar één keer gebruikt (Intouchables zonder subs is voor mij niet te begrijpen :p), maar dat ging bij mij prima. Ik kon bij het selecteren van de ondertiteling kiezen voor 'extern bestand' of iets dergelijks.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 19:57
De GT60 gisteren binnengekregen. Beeld ingesteld op professioneel1 en
-contrast 47
-helderheid +9
-kleur 47
-scherpte 0
-kleur warm
-ifc min
-paneel helderheid mid
-gamma 2.4
-alle opties uit

Daarna HTPC erop aangesloten en lekker American Hustle gekeken. O+ Genieten.

Weet iemand hoe je het Viera logo en de menu balk boven in beeld kunt uitzetten wanneer de tv wordt ingeschakeld? Is het voor de garantie ook nodig om de tv te registreren bij Panasonic zelf of voldoet de aankoop alleen ook?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:41:

Naja ik ben sowieso niet echt te spreken over DLNA in het algemeen :P

Maar mijn Mac Mini speelt prima films af :)
Snap ik, echter nog nooit een probleem gehad.
Maar ik gebruik voor 90% de DUNE hoor gewoon met een USB stick of externe HD. Dat blijft het meest betrouwbare ;)

Verwijderd

harde_cynist schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:53:

Weet iemand hoe je het Viera logo en de menu balk boven in beeld kunt uitzetten wanneer de tv wordt ingeschakeld? Is het voor de garantie ook nodig om de tv te registreren bij Panasonic zelf of voldoet de aankoop alleen ook?
Volgens mij heb ik het zo http://www.cnet.com/how-t...from-panasonic-smart-tvs/
gedaan......

Garantie heb je gewoon middels je aankoopfactuur via je leverancier of rechtstreeks bij Pana (dat laatste heb ik gedaan met de problemen die ik had).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 17:35 ]

Verwijderd

[...]

Toevallig een externe mediaplayer (mede8ter bijvoorbeeld) aangesloten?
Zo ja....koppel maar eens los en probeer het nog eens.
Arc en een mediaplayer bijten elkaar soms. :(
Hebben niet alle apparaten last van, ik dacht de Dunes niet en ook mijn cheap-ass Xtreamer niet. Wellicht is het vakkundig mollen van ARC toch een typische mede8ter "feature"?

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 28-03-2014 07:59 ]

• ikbenben
  • Laatst online: 18:09
Ik speel films af via mijn pc die dan op zich verbonden is via hdmi op mijn av receiver.
Vroeger paste ik de beeldfrequentie niet aan waardoor een 24p film in 60p afgespeeld werd. Bij panning scenes gaf dit een vrij schokkend beeld. Nu pas ik de frequentie aan en zet ik die op 24p. Echter zie je wel dat je naar een beeld kijkt met minder frames.
Op mijn Panasonic kan ik idd de IFC aan zetten om dit te voorkomen maar het probleem dat ik dan heb is dat er lip sync problemen zijn.
Is er een bepaalde instelling in tv of pc waardoor ik ifc kan aanzetten zonder lip sync problemen?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 23:34
Lipsync is volgens mij meer een optie op je AV-receiver, aangezien die het geluid regelt. Daar kan je eventueel ook vertragingen toevoegen om lip-sync te verhelpen.

• ikbenben
Maar blijf je zo niet bezig? Als ik ifc aanzet krijg ik lipsync problemen. Dit corrigeer ik door lipsync in de receiver. Ik probeer dan een probleem op te lossen waardoor ik een ander probleem krijg die ik weer moet oplossen.
Als ik dan gewoon tv wil kijken met 50Hz materiaal moet ik telkens mijn instellingen weer gaan aanpassen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Zo is het leven ;) De realiteit is toch dat lipsync zelden perfect is, zowel de uitzending / film als de bron- en kijkapparatuur hebben elk hun eigen invloed. Als je heel kieskeurig bent moet je elke keer dat je iets gaat kijken weer bijstellen.

• ikbenben
Als ik eens zin heb ga ik eens met dit experimenteren : http://www.svp-team.com/.
Hiermee zou het moeten lukken zonder ifc en lipsync in de receiver. Alleen niet zo eenvoudig om de perfecte instellingen te vinden.

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
basshead91 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 01:50:
Ik heb iets vervelends met m'n 42GT50. Ik zie met Cinema, Professional en in mindere mate THX Cinema dat donkerbruin haar en donkerbruine huid rare groen-grijzig tinten hebben. Wanneer ik Game of Normal op zet verdwijnt het zo'n beetje, ten koste van wat shadow detail. Het lijkt dus samen te hangen met de panel brightness. Ik vind het ook vreemd dat ik hier eigenlijk niet eerder van gehoord heb ofzo, zou er iets mis zijn met mijn exemplaar? Zien jullie ook iets op jullie plasma's in die richting? Ik zag dit eigenlijk al veel vroeger, maar ik dacht steeds dat het wel aan de bron zou liggen. Maar dit lijkt me niet normaal.

edit: Toch niet zo onnormaal... Wat ik zie komt precies overeen met de grafiekjes van de review van de 42GT50 op HDTVtest, en 42UT50. Ik had niet gedacht dat ik die kleur/gammafouten zou opmerken... Nou valt alles tenminste op z'n plek :) Ik ga straks eens kijken of het op het blote oog te verhelpen valt...
Zo, ik kom er gister net achter dat je gamma in donkere gebieden ook kan manipuleren door R/G/B Gain Cutoff aan te passen in het 2 punts witbalans menu, ik krijg dat grijzige nu zo'n beetje compleet weg in donkere gebieden itt alleen met gamma 10 punts. Dat groene op het oog goed weg krijgen is nog wel een beetje stoeien, maar is nu al wel stukken beter dan THX. Ik heb gister Hannibal gekeken (heeft lekker veel donker bruine/oranje tinten), en kon voor de verandering gewoon rustig kijken zonder te hannesen met verschillende picture modes en me steeds te storen aan gebreken :Y *O* Ben dus toch best tevreden nu.

De zwartwaarde in Pro mode is het laatste wat nog een beetje te wensen over laat, ik vind het soms ook wel fijn om in het pikkedonker series/films te kijken of te gamen. Stiekem wil ik een GT60 kopen voor die diepere zwartwaardes :> en die Game mode binnen de picture modes lijkt me ook erg lekker...
Klopt, dat is de taktiek: 2-punts zo goed mogelijk instellen zodat én de witbalans over 10-100 IRE redelijk constant is én het near-black (< 10 IRE) niet te roodbruin is. Dit laatste doe je met de cutoffs. Het te weinig rood in de 10-50 regio compenseer je dan met de 10-punts witbalans. Ik neem aan dat je die bedoelt, de gamma 10-punts die je noemt is uiteraard alleen om de snelheid waarmee het beeld uit het zwart komt in te stellen.

• Nosfera7u
S1NN3D schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:11:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe tv.

En wat betreft die apps... Gewoon geen gebruik van maken. :+ Smart tv is imho zwaar over rated en je kan beter gebruik maken van een laptop/pc, tablet/smartphone, mediaspeler, etc. Persoonlijk maak ik nooit gebruik van welke smartfunctie dan ook van de GT30 en GT60 die hier in huis staan omdat de gebruikservaring en functionaliteit onder de maat is.
Thanks, de eerste indrukken zijn ook erg goed :)

Ik ben zelf al een beetje aan het testen geweest en de apps die ik tot nu toe heb gezien zijn niet echt goed, de beeldkwaliteit van de netflix app is erg slecht, gebruik dan liever de Xbox One versie, die werkt perfect.
Xbox One, 360 en PS3 games zien er ook super uit op de TV :)

Heb al wat 3d films getest, en bij sommige films is het echt mooi en bij andere valt het 3d effect wel tegen.
Frozen is bijv. echt top.

Xbmc werkt goed alleen de Full SBS 3D films krijg ik niet aan de gang met Xbmc en ook niet met de PowerDVD. Iemand nog een idee ?

Groeten.

• harde_cynist
Ik bedoel geen reclame of zo maar het Smart Viera logo als je de televisie aanzet:
Afbeeldingslocatie: http://i.iinfo.cz/urs/Panasonic_Smart_VIERA_logo_black-133225502600636.png

en de soort van gekleurde menubalk helemaal bovenin.

Verwijderd

Nosfera7u schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 07:43:
Xbmc werkt goed alleen de Full SBS 3D films krijg ik niet aan de gang met Xbmc en ook niet met de PowerDVD. Iemand nog een idee ?
Met mijn mediaspeler werkt dat wel, dat is toch ook gewoon een .mkv bestand? Of komt de melding dat je kan overschakelen naar 3D niet in beeld?

Ik heb met netflix app trouwens wel goed beeld, maar gebruik altijd netflix van de mediaspeler en soms van de chromecast stick, dat werkt echt beter dan welke app van de panasonic dan ook.

• PinkPanther1970
harde_cynist schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:26:
[...]

Ik bedoel geen reclame of zo maar het Smart Viera logo als je de televisie aanzet:
[afbeelding]

Denk niet dat je die kan wegkrijgen... Is me alleszins nog niet gelukt.
Kan niet geheel weg, is gelukkig binnen luttele seconden vanzelf weg. Op het moment dat ie het logo toont is ie nog bezig met een en ander te initialiseren, dus tv kijken zit er toch nog niet in.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 29-03-2014 15:16 ]

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
En zo'n groot probleem lijkt me dat logo nu ook weer niet...

Maar aan de andere kant, dit is daarentegen wel het panasonic plasma thread waar men over het algemeen niet snel tevreden te krijgen is :)

• harde_cynist
SanduTje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:50:
En zo'n groot probleem lijkt me dat logo nu ook weer niet...

Maar aan de andere kant, dit is daarentegen wel het panasonic plasma thread waar men over het algemeen niet snel tevreden te krijgen is :)
Het is zeker geen probleem maar als het kon zou ik het uitzetten. Op het beeld heb ik (nog :P ) niets aan te merken. Ik kijk alleen veel films en weinig tv waardoor ik wel een lichte angst heb dat ik straks wat zwarte balken in beeld ga zien.

• Nosfera7u
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:33:
[...]

Met mijn mediaspeler werkt dat wel, dat is toch ook gewoon een .mkv bestand? Of komt de melding dat je kan overschakelen naar 3D niet in beeld?

Ik heb met netflix app trouwens wel goed beeld, maar gebruik altijd netflix van de mediaspeler en soms van de chromecast stick, dat werkt echt beter dan welke app van de panasonic dan ook.
Nee het is een iso die ik mount en dan met PowerDvd afspeel, hij schakelt dan idd niet over naar 3D.
Krijg ook "normaal" beeld , geen SBS ofzo.

harde_cynist schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:24:
[...]

Het is zeker geen probleem maar als het kon zou ik het uitzetten. Op het beeld heb ik (nog :P ) niets aan te merken. Ik kijk alleen veel films en weinig tv waardoor ik wel een lichte angst heb dat ik straks wat zwarte balken in beeld ga zien.
Slijtage gaat zeker gebeuren. Als je alleen maar films met balken kijkt dan ga je dat wel uets zien ja :)

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Cap schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 02:06:
Klopt, dat is de taktiek: 2-punts zo goed mogelijk instellen zodat én de witbalans over 10-100 IRE redelijk constant is én het near-black (< 10 IRE) niet te roodbruin is. Dit laatste doe je met de cutoffs. Het te weinig rood in de 10-50 regio compenseer je dan met de 10-punts witbalans. Ik neem aan dat je die bedoelt, de gamma 10-punts die je noemt is uiteraard alleen om de snelheid waarmee het beeld uit het zwart komt in te stellen.
Lijkt erop dat ik nu inderdaad wat rood/paarsigs heb onder 10 IRE. Maar voor nu vind ik het even goed zo :P heb voorlopig even geen zin om daar weer twee uur mee te klooien :+

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:35

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Ik heb sinds een paar dagen dat de Media Server van mijn VT60 geen mkv files meer ziet. Heb de tv nu bijna een jaar en al die tijd heb ik mkv's gestreamd via de Media Server maar opeens zijn ze weg!
Ik zie nog wel alle folders staan maar als ik ze open zijn ze gewoon leeg.
.MOV files op .AVI files herkent hij nog wel.

Meer mensen die dit probleem hebben/hadden?
Marrruuuk schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:21:
Ik heb sinds een paar dagen dat de Media Server van mijn VT60 geen mkv files meer ziet. Heb de tv nu bijna een jaar en al die tijd heb ik mkv's gestreamd via de Media Server maar opeens zijn ze weg!
Ik zie nog wel alle folders staan maar als ik ze open zijn ze gewoon leeg.
.MOV files op .AVI files herkent hij nog wel.

Meer mensen die dit probleem hebben/hadden?
Ik zou dit eerder zoeken op de server dan de client van de tv ;)

Verwijderd

harde_cynist schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:26:
[...]

[afbeelding]

Dat logo heb ik dus uitgezet. Het balkje bovenin blijf ik zien, maar die paar seconden ??? Geen probleem!

Verwijderd

Hebben we nu toch te vroeg een Pana gekocht ? :? 8)7

http://www.audiovideo2day...gh-end-tv-s-van-Panasonic

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
De AX900 zou nog wat beter moeten zijn en zelfs in de buurt van plasma moeten komen:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ax900-201403243688.htm

Maar de AX800 58" moet al 4000 euro gaan kosten en dan koop ik nog steeds liever een ZT60 voor dat geld ;)

• harde_cynist
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:46:
[...]

Dat logo heb ik dus uitgezet.
Hoe dan? :P

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:02
Nee, want dat artikel gaat over LCD en niet over plasma.

• ikbenben
Dat wil ik ook wel eens weten :)

Verwijderd

In de link stond het al maar vooruit:

Instellingen:tv instellingen: Smart Vierra Balk op uit zetten. Bij mij geen logo meer.

• ikbenben
De reclamebalk gaat ermee uit maar niet het logo. Althans niet op mijn VT60 alleszins.

Idem, bij het aanzetten van de tv verschijnt kort het SmartViera logo in beeld, en vervolgens kort de "Home" menubar bovenin, zo'n 2-3 seconden. Geen ramp, de rest van de tv kijk sessie zie je hem niet meer. :)

Zet je "Smart Viera Balk" aan dan zie je onderin natuurlijk ook nog de zinloze Smart Viera balk onderin met iets van "druk op de App toets". Maar dat heeft iedereen natuurlijk al uit staan. :P

• PinkPanther1970
Daar krijg je het logo bij het opstarten inderdaad niet mee weg... anders had iedereen dat al lang gedaan.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
... of er een logo naar eigen smaak in proberen te drukken :)

Verwijderd

Ik heb bij opstarten toch echt geen logo. Ik start overigens op in het beeld dat je alleen boven even een balkje ziet met functies maar een logo zie ik absoluut niet. Dus niet in dat Pipo de Clown scherm.

• PinkPanther1970
In mijn, lijkt ondertussen eeuwige, zoektocht naar manieren om DFC/ghosting/posterisation/phosphor trails te minderen, ben ik nog even aan het klooien gegaan met m'n stomme telenet-decoder.
Daar heb je dus de keuze uit 576i, 576p, 720p en 1080i output.
Ben nu al enkele dagen omgeschakeld van 1080i naar 720p output en alle bovenstaande problemen lijken me minder te zijn op deze manier en de lagere input-resolutie lijkt ook geen nadelige gevolgen te hebben voor de algemene beeldkwaliteit...
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Zou telenet gewoon 720p doorsturen en die decoder zet dat om in 1080i alvorens naar de televisie te sturen?
Is er een manier om te controleren welke kwaliteit er via de kabel binnenkomt?

[ Voor 7% gewijzigd door PinkPanther1970 op 31-03-2014 14:27 ]

PinkPanther1970 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:26:
In mijn, lijkt ondertussen eeuwige, zoektocht naar manieren om DFC/ghosting/posterisation/phosphor trails te minderen, ben ik nog even aan het klooien gegaan met m'n stomme telenet-decoder.
Daar heb je dus de keuze uit 576i, 576p, 720p en 1080i output.
Ben nu al enkele dagen omgeschakeld van 1080i naar 720p output en alle bovenstaande problemen lijken me minder te zijn op deze manier en de lagere input-resolutie lijkt ook geen nadelige gevolgen te hebben voor de algemene beeldkwaliteit...
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Zou telenet gewoon 720p doorsturen en die decoder zet dat om in 1080i alvorens naar de televisie te sturen?
Is er een manier om te controleren welke kwaliteit er via de kabel binnenkomt?
Interne decoder gebruiken. Dan selecteert je TV automatisch de beste resolutie :)

[edit]
Ik kijk net op de telenet website. Wtf hebben ze daar lopen slikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 31-03-2014 14:30 ]

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Interne decoder gebruiken. Dan selecteert je TV automatisch de beste resolutie :)
Welke interne decoder?

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:36:
[...]
Of kan dat niet in belgie...
Dat dus... moest het maar zo eenvoudig zijn.

Net dit artikel even gelezen... Zou dus wel kunnen dat de Pana beter kan omgaan met 720p dan 1080i.

Moest nu enkel die digicorder-onzin van telenet op "auto" kunnen worden ingesteld zodat die doorstuurt wat 'ie binnenkrijgt i.p.v. dat je verplicht wordt een resolutie te kiezen... :(

[ Voor 53% gewijzigd door PinkPanther1970 op 31-03-2014 15:34 ]

Verwijderd

PinkPanther1970 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:37:
[...]

Dat dus... moest het maar zo eenvoudig zijn.

Net dit artikel even gelezen... Zou dus wel kunnen dat de Pana beter kan omgaan met 720p dan 1080i.

Moest nu enkel die digicorder-onzin van telenet op "auto" kunnen worden ingesteld zodat die doorstuurt wat 'ie binnenkrijgt i.p.v. dat je verplicht wordt een resolutie te kiezen... :(
Bij Ziggo kan dat gewoon op auto zetten.

Overigens zou ik als ik jou was een beetje minder kritisch worden. Man jij hebt geen leven zo. Accepteer dat niet alles perfect is in het leven en adem rustig door. Als ik jou commentaren lees krijg ik het al benauwd. Of een slechte bril kopen dan valt alles niet meer zo op!

Enjoy life! *O*

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 10:39
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:36:
[...]
Overigens zou ik als ik jou was een beetje minder kritisch worden. Man jij hebt geen leven zo..
Als je met een paar klikjes een beter beeld hebt is daar toch weinig mis mee? Zie daar niet helemaal het probleem van in. Wil ook graag op m'n zuurverdiende schermpje een zo goed mogelijk plaatje hebben.

Nickname does not reflect reality

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:36:
[...]

Bij Ziggo kan dat gewoon op auto zetten.

Overigens zou ik als ik jou was een beetje minder kritisch worden. Man jij hebt geen leven zo. Accepteer dat niet alles perfect is in het leven en adem rustig door. Als ik jou commentaren lees krijg ik het al benauwd. Of een slechte bril kopen dan valt alles niet meer zo op!

Enjoy life! *O*
Bij de telenet digicorder niet dus...
Kijk, iedereen zijn hobby. Jij gaat misschien voetballen of verzamelt postzegels ( >:) ), ik ben filmfan, heb een steeds groeiende blu-ray verzameling en probeer elke dag een film te kijken... en dan wil ik dat doen met de best mogelijke kwaliteit.
Als ik, zoals Brad Pitt zegt, die kwaliteit kan verbeteren door op een paar knopjes te duwen...

Terug naar de originele vraag... Niemand die kan uitleggen waarom 720p minder dfc geeft dan 1080i?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 10:39
PinkPanther1970 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:57:
Terug naar de originele vraag... Niemand die kan uitleggen waarom 720p minder dfc geeft dan 1080i?
Wellicht geen geweldig deïnterlacer in de tv of zo. Laat deze taak dan ook aan m'n receiver over, met een zichtbaar beter resultaat.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

[...]

Bij de telenet digicorder niet dus...
Kijk, iedereen zijn hobby. Jij gaat misschien voetballen of verzamelt postzegels ( >:) ), ik ben filmfan, heb een steeds groeiende blu-ray verzameling en probeer elke dag een film te kijken... en dan wil ik dat doen met de best mogelijke kwaliteit.
Als ik, zoals Brad Pitt zegt, die kwaliteit kan verbeteren door op een paar knopjes te duwen...

Ik heb dezelfde hobby .... ;) Happy viewing, met logo's, inbranden, retentie, 24p bibbers etc etc ! >:) (NB: uit je posts klikt gewoon behoorlijk veel frustratie die jij blijkbaar niet weg krijgt met knopjes duwen en dat vind ik jammer je)

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:55:
[...]

Ik heb dezelfde hobby .... ;)
*O* d:)b
Is er hier een subforum om erover te babbelen?
Indien het je zou interesseren, mijn verzameling.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vond je dat uberhaupt?
Heb hier ook mee liggen spelen, zie weinig verschil eerlijk gezegd.
Maar goed, ik lig dan ook niet meer te focussen op dfc en bij tv kijken interesseert me dat sowieso geen moer, toch niks decent op tv.
en als het mij bij bluray ECHT ENORM stoort kan ik nog altijd ifc op medium zetten

daffie82 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:07:
[...]

Vond je dat uberhaupt?
Heb hier ook mee liggen spelen, zie weinig verschil eerlijk gezegd.
Maar goed, ik lig dan ook niet meer te focussen op dfc en bij tv kijken interesseert me dat sowieso geen moer, toch niks decent op tv.
en als het mij bij bluray ECHT ENORM stoort kan ik nog altijd ifc op medium zetten
Ja bij TV kijken boeit het mij ook niet zo (ben er ook niet heel gevoelig voor gelukkig).

Ik denk er zelfs over on mijn ziggo basis abonnement gewoon op te zeggen...Ik kijk toch alleen maar netflix...

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:21:

Ja bij TV kijken boeit het mij ook niet zo (ben er ook niet heel gevoelig voor gelukkig).

Ik denk er zelfs over on mijn ziggo basis abonnement gewoon op te zeggen...Ik kijk toch alleen maar netflix...
Als ik single was, had ik lang geen tv zenders meer. Waste of money.
Maar ik moet ook rekening met mijn vrouwtje houden :+

• PinkPanther1970
daffie82 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:23:
[...]

Het kan nog erger: een vrouw én een 11-jarige dochter.
daffie82 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:23:
[...]

haha, naja ik zit tussen single en relatie in. En mijn af en toe een goed weekend spreekt alleen italiaans en italiaans engels, dus ik kom er wel mee weg om idd mijn zenders weg te halen :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:29:
[...]

haha, naja ik zit tussen single en relatie in. En mijn af en toe een goed weekend spreekt alleen italiaans en italiaans engels, dus ik kom er wel mee weg om idd mijn zenders weg te halen :)
Haha, dat is ideaal :)
Weg met die zenders ! ;)

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33
Iemand had het hier over kortingen die plattetv.nl geeft wanneer je interesse toont in een tv. Nu heb ik voor de 42gt60 een beste prijs aanvraag gedaan en het beste wat ze konden bieden was 4% van de basis prijs als korting. Dit vind ik niet bepaald een goede korting.

Zijn er meer winkels die op deze tv korting geven?

• PinkPanther1970
Die 4% is een extra korting op hun prijs die al de laagste is, niet op de basisprijs (die is 1199).

[ Voor 7% gewijzigd door PinkPanther1970 op 01-04-2014 14:00 ]

• JSTPS
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:52:
Die 4% is een extra korting op hun prijs die al de laagste is, niet op de basisprijs (die is 1199).
Ja dat snap ik ook wel. Ik bedoel hun basisprijs, die overigens al een hele tijd hetzelfde is. De enige reden dat de tv nog niet stukken goedkoper is, is dat panasonic stopt met plasma. Ik hoop toch op nog een verlaging naar 800 euro. De gt50 had ik vorig jaar rond deze tijd voor 600.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

JSTPS schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:09:
[...]

Ik hoop toch op nog een verlaging naar 800 euro. De gt50 had ik vorig jaar rond deze tijd voor 600.
Wat is dat voor een vergelijking.... Die gt50 wilden ze kwijt omdat de 60 serie eraan kwam. Dit is nu wel even anders.... Waarom zou Panasonic in godsnaam dumpprijzen gaan hanteren?? Ze krijgen echt wel hun plasma's verkocht hoor. Wet van vraag en aanbod is dat.

Dus als jij wil wachten op een absurde prijs, be my guest, maar je gaat eindigen zonder panasonic plasma ;)

[ Voor 13% gewijzigd door daffie82 op 01-04-2014 14:25 ]

• JSTPS
daffie82 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:25:
[...]

Wat is dat voor een vergelijking.... Die gt50 wilden ze kwijt omdat de 60 serie eraan kwam. Dit is nu wel even anders.... Waarom zou Panasonic in godsnaam dumpprijzen gaan hanteren?? Ze krijgen echt wel hun plasma's verkocht hoor. Wet van vraag en aanbod is dat.

Dus als jij wil wachten op een absurde prijs, be my guest, maar je gaat eindigen zonder panasonic plasma ;)
Dat is logisch, dat ze de gt50 fors in prijs verlaagden omdat ze hem kwijt wilden. Daarom zeg ik ook dat de enige reden dat de gt60 nog niet goedkoper is, is omdat er geen gt70 aan komt.

Ik wacht het nog even af of de gt60 richting de 800 euro gaat. Anders haal ik de tv gewoon binnenkort. ;)

• QwaftZefoni
Ik liet 'm gewoon brengen :)

En nu probeer ik fijn boven/onder zwarte balken te krijgen door films en links/rechts door Maja de Bij, Muis, en andere grafische zoethouders voor 3-jarigen

• JSTPS
QwaftZefoni schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:46:
Ik liet 'm gewoon brengen :)

En nu probeer ik fijn boven/onder zwarte balken te krijgen door films en links/rechts door Maja de Bij, Muis, en andere grafische zoethouders voor 3-jarigen
Wat verwacht je dan van de leverancier wanneer de zwarte balken in de tv blijven staan? Ben je zo ontevreden met de tv?

Verwijderd

JSTPS schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:06:
Iemand had het hier over kortingen die plattetv.nl geeft wanneer je interesse toont in een tv. Nu heb ik voor de 42gt60 een beste prijs aanvraag gedaan en het beste wat ze konden bieden was 4% van de basis prijs als korting. Dit vind ik niet bepaald een goede korting.

Zijn er meer winkels die op deze tv korting geven?
Ik heb mijn 55ST60 daar toch echt voor € 1229,- gekocht. Dat is toch echt een scherpe prijs....Onderhandelen is ook een kunst. >:)

• QwaftZefoni
JSTPS schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:59:
[...]
Ben je zo ontevreden met de tv?
Integendeel. Ik had jaren eerder een 42GT60 moeten kopen. Maar ja, toen was het een G20, G30 etc en heb jaren afgewacht om de vele bugs die gebruikers meldden.

De eerste maand zag ik de flicker nog wel wat, maar dat went gelukkig in mijn geval.
Vanaf dag 1 genoten van de beeldkwaliteit. Ben echt sommige films met veel plezier aan het herkijken puur daarom.

De apps doe ik niets mee helaas, ik vind het gebruikersgemak suboptimaal zal ik maar zeggen.
Streamen van youtube vanaf tablet/phone naar de TV daarentegen vind ik een fijne feature.

• JSTPS
QwaftZefoni schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:32:
[...]

Integendeel. Ik had jaren eerder een 42GT60 moeten kopen. Maar ja, toen was het een G20, G30 etc en heb jaren afgewacht om de vele bugs die gebruikers meldden.

De eerste maand zag ik de flicker nog wel wat, maar dat went gelukkig in mijn geval.
Vanaf dag 1 genoten van de beeldkwaliteit. Ben echt sommige films met veel plezier aan het herkijken puur daarom.

De apps doe ik niets mee helaas, ik vind het gebruikersgemak suboptimaal zal ik maar zeggen.
Streamen van youtube vanaf tablet/phone naar de TV daarentegen vind ik een fijne feature.
Oke, ja de versies hiervoor (vooral voor de 50 serie) vind ik niet genoeg 'pop' leveren. De flicker is met 60hz bijna niet te zien. Met ifc op max zie ik al helemaal geen flicker meer.

Apps vind ik inderdaad ook niet handig, alleen dat streamen vanaf de telefoon naar de tv is inderdaad weleens handig.

Musicmasters: Ik heb het op meerdere manieren geprobeerd, via de mail en via de telefoon. Via de telefoon kreeg ik geen korting en via de mail 4%. De volgende winkel in de lijst gaf helemaal geen korting. Probeer jij het voor mij en laat mij dan van de aanbieding profiteren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JSTPS op 01-04-2014 20:21 ]

• harde_cynist
Mijn GT60 bevalt tot nu toe ook prima. Voor die paar tientjes zou ik hem nu halen in plaats van er op gokken dat 'ie nog wat goedkoper wordt. Misschien wordt de tv juist wel duurder. Net als de ST60, die was enkele weken geleden bij drie winkels 639.

• harde_cynist
Ik vraag mij trouwens wel iets af. Ik kijk televisie middels een Smith module van Ziggo. Nu is het zo dat ik vaak bij het inschakelen van mijn GT60 de volgende melding krijg: Zender is gecodeerd controleer of de ci module en smartcard juist zijn ingevoerd. Is dit normaal?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
Dat heb ik met mijn st60 en Smit ook regelmatig.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
en ik ook met mijn gt60...

• harde_cynist
Dan zal het wel goed zitten.
Pagina: 1 ... 37 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.