• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Ik ga vanavond even de thread van achter naar voren doornemen, dank.

Verwijderd

kellhus schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:08:
Ik ga vanavond even de thread van achter naar voren doornemen, dank.
Hoeft niet. Ik heb een "oude" V10 en mijn 55ST60 is veel mooier dan die oude V. Snel halen dat ding!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Ligt er ook wel aan in wat voor omgeving hij komt te staan. Heb je veel lichtval tijdens het tv kijken? Staat de tv naast een raam?

De ST60 is een top tv, maar in een verlichte woonkamer zal het beeld wat tegenvallen. Dan zou een VT60 een beter alternatief zijn. Hoewel ook deze natuurlijk (zoals elke plasma) gewoon veel last heeft van veel omgevingslicht.

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:38:
Ligt er ook wel aan in wat voor omgeving hij komt te staan. Heb je veel lichtval tijdens het tv kijken? Staat de tv naast een raam?

De ST60 is een top tv, maar in een verlichte woonkamer zal het beeld wat tegenvallen. Dan zou een VT60 een beter alternatief zijn. Hoewel ook deze natuurlijk (zoals elke plasma) gewoon veel last heeft van veel omgevingslicht.
Ik heb een woonkamer met serre op het zuiden. Ik kijk op dit moment 10.15 even RTL-Z en heb gewoon strak beeld. Alleen wanneer de zon vol naar binnen schijnt rechtstreeks op de tv is het minder maar dat is volgens mij echt niks beter met welke tv dan ook. En daar hebben we zonneschermen en gordijnen voor uitgevonden dacht ik.....Ik ben onder welke omstandigheid ook enorm happy met mijn ST.

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-11 11:32
Ik heb een probleempje met mijn GT60. Als de televisie op een van de hdmi kanalen staat en ik open het menu dan sluit dit menu zich automatisch na minder dan 1 seconde. Ik kan zo dus niets instellen. Ik heb de HDMI kabel al nagekeken en de televisie aan en uit gezet. Als de TV-ingang is geselecteerd blijft het menu wel geopend.

• harde_cynist
Probleem opgelost. Het bleek vreemd genoeg aan de interactieve Smit module te liggen.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
StealthyPeanut schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:38:

Hij komt inderdaad in een woonkamer met veel licht te staan. Maar daar staat mijn oude 42vp70 ook, dus qua beleving ga ik daar niet op achteruit ;)

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 20:45
Ben ik weer even. Beeld gaat er nog steeds niet beter uit zien. Welke instellingen ik ook probeer of doe. Verschillende beeldmodussen proberen bied ook geen oplossing.
Contact gehad met Panasonic. Ze willen de tv crediteren aan de leverancier. En dan mag ik daar een nieuwe uitzoeken.
Nu weten jullie dat ik juist heel bewust voor plasma heb gekozen. Maar de ST (behalve de hele grote) is niet meer leverbaar. De GT staat bij mijn leverancier nog wel op zijn site maar ja wat als die ook niet meer leverbaar is? Panasonic zelf zegt dat hij geen plasma's meer kan leveren en daarom wordt er niet meer gerepareerd maar gecrediteerd. Dat is dus nu het beleid bij problemen met je plasma.
Mijn paneel wordt dus ook niet opnieuw vervangen (vermoedens zijn wel dat het paneel het probleem is), de tv niet omgeruild omdat Panasonic ze niet meer heeft, dus het wordt gecrediteerd.

Tuurlijk zijn er heel veel mensen (misschien wel het merendeel zelfs) die daar enorm dankbaar voor zijn en het een super oplossing vinden. Zou ik normaal gesproken ook heel coulant vinden.
Echter, ik wil graag plasma en misschien stom maar ik wil gewoon graag de GT.

Nu denk ik wel: had ik mijn eerste paneel met ingebrande logo's maar nooit laten repareren. Dat paneel was buiten het chronisch logo kijken om echt perfect (in mijn ogen).

Maar goed dat is achteraf gepraat en kan niks meer aan veranderd worden.

Stel dat de GT60 er niet meer is, de ST is er sowieso niet bij mijn leverancier en de VT bijbetaling heb ik niet.

Wat komt dan kwalitatief het beste bij de GT60 in de buurt als alternatief dan om met mijn leverancier te bespreken? (de prijs die ik gecrediteerd krijg is 1099,-)

Want ik weet het niet. Ik heb op internet gezocht naar beste lcd (wat ik eigenlijk niet wil) naar beste plasma (is toch altijd panasonic ST GT en VT) en of ze zijn veel duurder of het haalt het gewoon niet bij de GT60 wat ik er uit begrijp. Wellicht dat jullie mij een steuntje kunnen bieden waarop ik verder kan zoeken want jullie zijn tenslotte tweakers dus meer technisch onderlegt wat betreft begrippen en toelichtingen.

Hoop op jullie hulp.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-11 13:34
Samsung heeft ook plasma's?

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Onlangs heb ik nog een hele reeks tv's gezien, maar imo komt geen LED in de buurt van Plasma.
De beste led's van wat ik gezien heb vond ik de Samsung F8000 en de Sony W905. De Sony is veel goedkoper en ik zou dan naar deze kijken.

Er stond in de hele winkel maar 1 plasma tv en daar liep ik naar toe omdat ik dat het beste beeld vond geven. Ik wist echt niet dat die tv een plasma was, het was een ST60.

Persoonlijk zou ik snel zijn en die GT60 die nog op zijn site staat nemen.

Verwijderd

Als er gecrediteerd wordt kan je toch ergens anders een ST of GT zoeken? Ik zie het probleem niet...Desnoods in Duitsland.

Volgens mij nog genoeg GT-jes : http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1158019#prijzen

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 18:23 ]

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:20:
Als er gecrediteerd wordt kan je toch ergens anders een ST of GT zoeken? Ik zie het probleem niet...Desnoods in Duitsland.

Volgens mij nog genoeg GT-jes : http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1158019#prijzen
De winkel hoeft niet te crediteren he...

Panasonic crediteert namelijk de winkelier, niet de koper ;)

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:30:
[...]

De winkel hoeft niet te crediteren he...

Panasonic crediteert namelijk de winkelier, niet de koper ;)
OOOOOOOOH, dat is dan mooi waardeloos ja!. Ik zou gewoon eens rechtstreeks bellen met CE Repair om de mogelijkheden zeker te weten.

En volgens mij heb je volgens de wet sowieso recht op een gelijkwaardig toestel en dan is het weer aan de winkelier om ergens een GT vandaan te halen lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 18:35 ]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:27

daffie82

Minisforum UM773 Lite

De laatste LG LED tvs zijn sommige mensen ook lyrisch van... Kan je ook eens op reviews checken.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 16-04-2014 19:58 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Van plasma naar IPS. Ik zou het niet aanraden :)

Als je al naar LCD aan het kijken bent zou ik ook eerder een Samsung of Sony met VA paneel (W905A, W829B) overwegen, dan hou je tenminste nog een beetje contrast over.

• Digibeetje28
Idd, zoals ik al schreef ze crediteren de tv aan mijn leverancier en daar zal ik een nieuwe tv moeten uitzoeken. Bovendien heb ik gesproken met CE Repair en hebben zij het contact met Panasonic gevoerd. Dit is de enige mogelijkheid of ze boden aan de printplaat te vervangen van de tv maar we denken beide niet dat daar het probleem in zit. Aangezien het oude paneel deze klachten niet had dus is het vermoeden niet dat de aansturing dit veroorzaakt.

Ik ga morgenochtend meteen bellen of hij de GT60 nog heeft maar als hij die niet meer heeft kan hij hem ook niet meer krijgen daar hij alleen met NL modellen werkt (is imo ook handiger ivm fabrieksgarantie) want bij Panasonic zelf zijn ze dus op. Bovendien heb ik een 5 jaar garantie bij hem genomen en dan zou ik dat ook voor nop hebben betaald. Deze 5 jaar is namelijk overdraagbaar op een ander toestel indien omruiling vanuit fabrikant plaats vindt. Leverancier gebonden dus. Hoewel ik dat geen probleem vind want het is een goede leverancier.

De W905 heb ik idd ook al eerder aangeraden gekregen toen er nog geen sprake was van einde plasma om naar te kijken ipv de GT60. Maar ik wil plasma vanwege de rustige beeldkwaliteit. Niet dat hij nu zo rustig kijkt, beetje actiefilm kijken voel je aardig je maag omdraaien maar goed...

W905 zal ik voor moeten bij tikken en dat is eigenlijk niet de bedoeling. Die Samsung LED stond op een site die ik via google vond op beste koop van 2014. Verder nog niet gekeken naar de prijzen daarvan. Zal ik ook even doen.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Weet iemand of ze nog wel die ventilator fix uitvoeren? Heb eergisteren mijn VT60 eindelijk uitgepakt en hoef geen moeite te doen om de fans te horen.

Metal up your ass

• harde_cynist
Digibeetje28 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:52:

De W905 heb ik idd ook al eerder aangeraden gekregen toen er nog geen sprake was van einde plasma om naar te kijken ipv de GT60. Maar ik wil plasma vanwege de rustige beeldkwaliteit. Niet dat hij nu zo rustig kijkt, beetje actiefilm kijken voel je aardig je maag omdraaien maar goed...

W905 zal ik voor moeten bij tikken en dat is eigenlijk niet de bedoeling. Die Samsung LED stond op een site die ik via google vond op beste koop van 2014. Verder nog niet gekeken naar de prijzen daarvan. Zal ik ook even doen.
Niet om je te ontmoedigen maar ik zou de edge lit led-tv's links laten liggen in verband met clouding, bleeding etc. Of er toch een nemen, deze tweedehands verkopen en nog snel een GT60 bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door harde_cynist op 17-04-2014 14:49 ]

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
JaymzHetfield schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:59:
Weet iemand of ze nog wel die ventilator fix uitvoeren? Heb eergisteren mijn VT60 eindelijk uitgepakt en hoef geen moeite te doen om de fans te horen.
Je kunt bij CE repair een afspraak inplannen waarna ze deze bij je komen installeren. Kleine tip, laat de monteur pas vertrekken totdat jij tevreden bent. Let wel op dat je altijd een bepaalde ruis blijft horen aangezien het toch ventilatoren zijn (en wanneer de tv hangt het geluid nog wat meer is).

Bij mij zijn ze 2x geweest met matig resultaat waarna ik het toestel zelf maar heb opengemaakt. Ben nu eindelijk 100% tevreden met deze geweldig tv d:)b

Verwijderd

@digibeetje er staat nog een splinternieuwe krp pioneer op marktplaats bij een winkelier, als je niks om 3D geeft , en wat geld wil bijleggen zou ik dat doen!! Alleen een nieuwe Pio heeft zin is niet duur 1750,- denk dat je hem voor 1500,- ook hebt ...

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 12:00
Ik heb thuis een st30 met behoorlijk wat retentie door kindjes die tv urenlang op pauze hadden gezet op disney channel. Is buiten garantie, iemand idee hoe Panasonic hierop zou reageren?
lapino schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:00:
Ik heb thuis een st30 met behoorlijk wat retentie door kindjes die tv urenlang op pauze hadden gezet op disney channel. Is buiten garantie, iemand idee hoe Panasonic hierop zou reageren?
Vroeger, vrij coulant. Nu niet zo meer. Er zijn al geen onderdelen meer blijkbaar voor de 60 serie.

Maar, dat is een gok. Bel CE repair.

• JaymzHetfield
SanduTje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:14:
[...]

Bij mij zijn ze 2x geweest met matig resultaat waarna ik het toestel zelf maar heb opengemaakt. Ben nu eindelijk 100% tevreden met deze geweldig tv d:)b
En wat kun jij, wat zij niet kunnen? :)

Metal up your ass

@SanduTje: ik ben ook benieuwd wat je nog hebt gewijzigd. Vermoedelijk extra / anders gepositioneerd foam bij de rechter fan? En heb je het probleempje met de groene gezichten nog kunnen verminderen met de fijninstellingen?

@JaymzHetfield: bij mijn 50VT60 hielp de combinatie foam fix en Cap in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2". Andere forumleden hebben me ook laten weten dat ze dit met succes hebben toegepast op een groter dan 50" model.

• Digibeetje28
@ harde_cynist
Behalve de blobs heb ik tot nu toe alle narigheid van plasma op mijn bord gekregen en daar werd ik ook niet vrolijk van. Mettertijd (na paar jaar gebruik) zeg ik het zij zo... maar na 2 maanden en bij dit nwe paneel meteen vanaf eerste gebruik?
Zo zijn er dus kennelijk allemaal nadelen verbonden aan platte schermen en moet je net die gelukstreffer hebben die er weinig tot geen last van heeft of mensen die zich daar niet aan storen, kan ook.
Ik weet niet wat clouding en bleeding is omdat ik me nooit verdiept heb in LED.
Ik wilde het beeld dat het beste leek op CRT en dat zou plasma zijn. En dan de beste op plasma gebied, dat zou Panasonic zijn.
En een nwe tv gaan kopen om met verlies door te verkopen en vervolgens weer geld bij te moeten leggen om een nwe te kopen? Geniaal idee! NOT. Als je mijn post goed had gelezen dan had je kunnen lezen dat de GT60 nog te koop wordt aangeboden bij mijn leverancier maar dat er een kans bestaat dat tegen de tijd dat mijn "zaak" is afgerond deze niet meer leverbaar is en dat mijn vraag is wat dan goede optie's zouden zijn.

@ Danny1979
Dank voor je antwoord maar als je mijn post had gelezen dan wist je dat mijn leverancier gecrediteerd wordt en niet ik.

Ik heb contact gehad met mijn leverancier en die zegt eens te gaan kijken naar de LED van Panasonic en Samsung. Daarvan zou de resolutie ?? dusdanis aan te passen zijn dat deze zeer dicht bij plasma beeldkwaliteit in de buurt komen.
Maar goed ik kom er hier ook niet echt verder mee dus ik zie wel.
Bedankt in ieder geval en ik wens jullie allen (hopelijk) probleemvrij genieten van je plasma toe!
Fijne paasdagen alvast.

• harde_cynist
Digibeetje28 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:53:
Clouding en edge bleeding of flashlighting zijn uniformiteitsproblemen in de vorm van lichte/donkere vlekken wanneer de televisie zwart/wit beeld geeft.

Clouding Sony W905

Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/max/292661/clouding-kdl55w905-1_335116.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/attachments/img_1783-jpg.408046/
Als je mijn post goed had gelezen dan had je kunnen lezen dat de GT60 nog te koop wordt aangeboden bij mijn leverancier maar dat er een kans bestaat dat tegen de tijd dat mijn "zaak" is afgerond deze niet meer leverbaar is en dat mijn vraag is wat dan goede optie's zouden zijn.
Excuses, daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Ik hoop voor je dat het nog lukt om een GT60 te bemachtigen.
Wat je hier natuurlijk laat zien is wel een worst case image met de sluitertijd erg hoog. In het echt ziet het er een stuk subtieler uit (wel zichtbaar natuurlijk)>

Maar mijn plasma ziet er zo in het donker nu ook uit hoor (vt50) daar is ook alleen het midden nog zwart, het zwart aan de randen is al een stuk lichter.

[ Voor 32% gewijzigd door Adlermann op 18-04-2014 16:09 ]

• harde_cynist
Adlermann schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:08:
Maar mijn plasma ziet er zo in het donker nu ook uit hoor (vt50) daar is ook alleen het midden nog zwart, het zwart aan de randen is al een stuk lichter.
Dat is geen fijn vooruitzicht... :X Zou jij je VT50 trouwens inruilen voor een led-tv?
harde_cynist schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:16:
[...]

Dat is geen fijn vooruitzicht... :X Zou jij je VT50 trouwens inruilen voor een led-tv?
Met voldoende omgevinglicht valt het niet op hoor, alleen in het pikke donker (dat is sowieso niet heel erg bevorderlijk voor zwart van een plasma tv) valt het op.

Nee, mijn vt50 ruil ik voor geen miljoen om, want zelfs het lichte zwart is nog beter dan het zwart van alle LED tv's zo'n beetje.

Adlermann 1.0 wil een compensatie zt60/vt60 halen, maar Adlermann 2.0 niet :)

• harde_cynist
Adlermann schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:18:
[...]
het pikke donker (dat is sowieso niet heel erg bevorderlijk voor zwart van een plasma tv)
Klopt, dan valt op dat zwart eigenlijk ook maar donkergrijs is.
Adlermann schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:18:
[...]
Adlermann 1.0 wil een compensatie zt60/vt60 halen, maar Adlermann 2.0 niet :)
Adlermann 1.5 moet gewoon een GT60 halen. :)
harde_cynist schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:26:
[...]

Klopt, dan valt op dat zwart eigenlijk ook maar donkergrijs is.

[...]

Adlermann 1.5 moet gewoon een GT60 halen. :)
Nee, ik moet wel minimaal 55" behoudne. Liefst 60 of 65"....

Verwijderd

@ harde_cynist
Behalve de blobs heb ik tot nu toe alle narigheid van plasma op mijn bord gekregen en daar werd ik ook niet vrolijk van. Mettertijd (na paar jaar gebruik) zeg ik het zij zo... maar na 2 maanden en bij dit nwe paneel meteen vanaf eerste gebruik?
Zo zijn er dus kennelijk allemaal nadelen verbonden aan platte schermen en moet je net die gelukstreffer hebben die er weinig tot geen last van heeft of mensen die zich daar niet aan storen, kan ook.
Ik wilde het beeld dat het beste leek op CRT en dat zou plasma zijn. En dan de beste op plasma gebied, dat zou Panasonic zijn.
En een nwe tv gaan kopen om met verlies door te verkopen en vervolgens weer geld bij te moeten leggen om een nwe te kopen? Geniaal idee! NOT. Als je mijn post goed had gelezen dan had je kunnen lezen dat de GT60 nog te koop wordt aangeboden bij mijn leverancier maar dat er een kans bestaat dat tegen de tijd dat mijn "zaak" is afgerond deze niet meer leverbaar is en dat mijn vraag is wat dan goede optie's zouden zijn.

@ Danny1979
Dank voor je antwoord maar als je mijn post had gelezen dan wist je dat mijn leverancier gecrediteerd wordt en niet ik.

Ik heb contact gehad met mijn leverancier en die zegt eens te gaan kijken naar de LED van Panasonic en Samsung. Daarvan zou de resolutie ?? dusdanis aan te passen zijn dat deze zeer dicht bij plasma beeldkwaliteit in de buurt komen.
Maar goed ik kom er hier ook niet echt verder mee dus ik zie wel.
Bedankt in ieder geval en ik wens jullie allen (hopelijk) probleemvrij genieten van je plasma toe!
Fijne paasdagen alvast.
Als hij de GT nog heeft vraag je toch ff of hij hem heel even wil reserveren en mee wil denken? Zal toch geen weken gaan duren lijkt me, Pana kennende.

NB: overigens iets vriendelijker naar de mensen die je willen helpen mag echt. Ik snap de frustratie maar daar kunnen je mede Tweakers niks aan doen. Succes, hoop voor je dat het goed komt!

• SanduTje
Cap schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:05:
@SanduTje: ik ben ook benieuwd wat je nog hebt gewijzigd. Vermoedelijk extra / anders gepositioneerd foam bij de rechter fan? En heb je het probleempje met de groene gezichten nog kunnen verminderen met de fijninstellingen?
Inderdaad, ik heb het foam netjes gepositioneerd (was scheef aangebracht) en onnodig aangebracht isolatietape verwijderd wat ze bij CE repair aan de bovenzijde aan de rechter fan (voorzijde gezien) hadden aangebracht. Dat was op z'n zachts gezegd nogal amateuristisch gedaan.

Daarnaast heb ik ook de rubbers van beide fans omgedraaid waardoor de fans wat lager en directer op het foam komen te liggen. Wat betreft foam heb ik nu 2 verticale stukken onder de linker fan en 1 verticaal aan de linkerzijde van de rechter fan.

Ik heb ook niet de illusie dat het helemaal verdwijnt, want het zijn tenslotte ventilatoren, maar ik stoor me er nu in ieder geval niet meer aan 8)

Wat betreft de groene gezichten is dat na verloop van tijd wel iets minder geworden maar nog wel wat aanwezig. Graag zou ik het scherm nog willen (laten) kalibreren aangezien het daarna denk ik wel nagenoeg verdwenen zal zijn, maar dat is er nog steeds niet van gekomen helaas.

• Digibeetje28
@ harde_cynist

dus dat is clouding en bleeding. Dan heb ik dat gezien bij de leentv die ik van CE Repair had gekregen. Die had inderdaad bij witte/lichte schermen allemaal van die zwarte lijnen zoals op jouw foto 2.
Viel behoorlijk op tijdens tv kijken. Hij had ook nog 3 van die stippen in het midden van het beeld.
Ik vroeg nog aan die monteur wat dat was maar hij zei alleen dat het een afgekeurde tv was dus het scherm was niet 100%. Maar nu weet ik via jou dat dat dus clouding/bleeding is.
Hmmm nee daar zit ik nou ook weer niet op te wachten.
God wat is dit moeilijk zeg.

Ik heb mijn leverancier gevraagd te reserveren, desnoods na de bevestigingsmail die ik van CE Repair krijg zodra ze hem opgehaald hebben (dat panasonic hem gaat crediteren). Maar ze wachten tot ze hun geld van Panasonic hebben en dan kunnen we verder kijken.
Hij vermoed dat het niet zo'n vaart zal lopen en ze zijn nu nog bestelbaar dus dat het wel goed gaat komen. Maar ja, ze worden nu massaal in prijs verlaagd dus ik houd mijn vingers maar gekruist.

Ik begin toch wel te denken dat, mits een goede getroffen dan, het beste af bent met plasma.

Wel ga ik nog een tip opvolgen die iemand hier aan iemand anders had gegeven. Eens even een kijkje te nemen bij Plasma Discounter in Naarden. Die hebben een showroom, is dichtbij, en kan ik eens goed kijken naar LED en verschillende merken/features e.d. daarvan. Ben ik in ieder geval alvast geinformeerd mocht de GT er niet meer zijn.

Bedankt voor het plaatsen van de foto's.

• Bever!
  • Laatst online: 07-11 16:57
Die nieuwste pana led toestellen zijn direct led, is betere lichtverdeling tov edge leds. Iemand een adres waar ze al staan? mediamarkt hier nog niet

• ParkOverall
Je bent hier op GoT ('Gathering of Tweakers'), een forum voor de gevorderde gebruiker. M.a.w. het is hier niet bepaald de bedoeling te vragen naar ervaringen van anderen (GoT is geen hell-desk) maar ze zelf te delen.

• Marcel9970
Ik ben van een 55VT60 naar een 65ST60 gegaan.
Mij vallen een aantal verschillen op; de ST geeft een wat onrustiger beeld, meer ruis is zichtbaar en het beeldverloop is bij overzicht shot/pan's schokkiger.
Zijn dit normale verschillen?

• SanduTje
Wat betreft paneel zit er volgens mij niet heel veel verschil tussen beiden dat je zulke verschillen hebt. Dat je meer ruis ziet komt misschien omdat je een groter formaat hebt dit meer opvalt? Zet daarnaast IFC eens op max en kijk of het beeld dan minder schokt.

• Marcel9970
IFC op max. heb ik al geprobeerd, beeld blijft dan schokkiger dan bij de VT60.
Marcel9970 schreef op zondag 20 april 2014 @ 08:36:
Mij vallen een aantal verschillen op; de ST geeft een wat onrustiger beeld, meer ruis is zichtbaar en het beeldverloop is bij overzicht shot/pan's schokkiger.
Meer ruis kan wel, dat is dithering. De st60 heeft minder gradaties b beschikbaar voordat het moet overschakelen op dithering. Dat kan je zien. Maar, om heel eerlijk te zijn dat zal je niet moeten opvallen. Dat viel mij ook niet echt op.

Ik gok dat het een soort omgekeerd placebo effect is. Zolang je ze niet naast elkaar hebt staan gok ik dat het vooral de gedachte is...

• Marcel9970
Thx Adlerman.
Ruis kan ik zien op 3.60 m van de tv, maar ik begrijp dat dit niet normaal is.
Heb jij verschil tussen beide tv's op het gebied van vloeiende overgangen/pans waargenomen?
Vooral bij overzichtsshots zie ik duidelijke schokken en is het beeld niet vloeiend.
Marcel9970 schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:24:
Thx Adlerman.
Ruis kan ik zien op 3.60 m van de tv, maar ik begrijp dat dit niet normaal is.
Heb jij verschil tussen beide tv's op het gebied van vloeiende overgangen/pans waargenomen?
Vooral bij overzichtsshots zie ik duidelijke schokken en is het beeld niet vloeiend.
Wat je bespreekt daar is gewoon telecine judder (aangezien je het ook hebt bij ifc op max, dan is het telecine judder en geen beperking van 24fps)

Zit gewoon in het bronmateriaal dus. Schokken bij panning shots kan op 2 manieren voorkomen

a) ifc uit en bij 24ps materiaal. Dit is te weinig om het vloeind weer te geven. Zet je ifc op max dan is dit weg.
b)Bij materiaal wat van 24 fps in een niet matching refreshrate omgezet gaat worden. Hierbij worden frames herhaald. En zie je dus ook af en toe een schok.

Beide zie je op een st/vt even goed.
The “2:3 pulldown” telecine process creates a slight error in the video signal compared to the original film frames that can be seen in the above image. This is one reason why films viewed on typical NTSC home equipment may not appear as smooth as when viewed in a cinema and PAL home equipments. The phenomenon is particularly apparent during slow, steady camera movements which appear slightly jerky when telecined. This process is commonly referred to as telecine judder. Reversing the 2:3 pulldown telecine is discussed below.

PAL material in which 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown has been applied, suffers from a similar lack of smoothness, though this effect is not usually called “telecine judder”. Effectively, every 12th film frame is displayed for the duration of three PAL fields (60 milliseconds), whereas the other 11 frames are each displayed for the duration of two PAL fields (40 milliseconds). This causes a slight “hiccup” in the video about twice a second. It is increasingly being referred to as Euro pulldown as it largely affects European territories.

[ Voor 37% gewijzigd door Adlermann op 20-04-2014 11:35 ]

• Marcel9970
Ok dan is het mij wel duidelijk, er is iets mis.
De verschillen tussen de VT en ST zijn bij mij overduidelijk.

Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, dat heeft geen invloed.
Ik heb ook een mail naar Ziggo gestuurd over het signaal.
Ligt het daar niet aan dan moet het de tv wel zijn.

• SanduTje
Ik zou een fatsoenlijke blu-ray gebruiken als referentie en zeker niet Ziggo oid. Dan weet je in ieder geval zeker dat het bronmateriaal niet de oorzaak is.
Marcel9970 schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:51:
Ok dan is het mij wel duidelijk, er is iets mis.
De verschillen tussen de VT en ST zijn bij mij overduidelijk.

Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, dat heeft geen invloed.
Ik heb ook een mail naar Ziggo gestuurd over het signaal.
Ligt het daar niet aan dan moet het de tv wel zijn.
Ik zou een goede bluray proberen, bluray speler op 24p zetten en een beetje dan testen met ifc aan/uit.

Ik vermoed dat er niets mis is met je TV, maar dat het je nu pas opvalt...

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 10:41
Adlermann schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:22:
[...]

Ik zou een goede bluray proberen, bluray speler op 24p zetten en een beetje dan testen met ifc aan/uit.
Bij 24p input is het niet IFC, maar Smooth Film en op Max. heb je geen 24p meer maar 60Hz (en dus 2:3 pulldown).
Trouwens, bij 24p wordt elk beeld 4 keer herhaald dus waarom zou dit beter zijn dan 2:3 pulldown?

Verwijderd

Marcel9970 schreef op zondag 20 april 2014 @ 08:36:
Ik heb met mijn 55ST60 geen last van jouw klachten....Vreemd!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:01
Na enkele LCD/LED TV's te hebben gehad twijfel ik of ik een plasma moet nemen. Ik merk bij alle TV's die ik heb gehad namelijk heel erg motion blur op en stoor mij hier erg aan. Hiernaast is een hoog contrast alleen maar mooi meegenomen.

Is het zo dat op een Panasonic plasma TV totaal geen motion blur voorkomt, of heb ik dit verkeerd? Is tevens een LCD TV met een zeer hoge refresh rate een alternatieve oplossing, of zal dit amper verschil maken?

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 42LA8609 Zwart€ 737,99€ 737,99
1Panasonic Viera TX-P42GT60 Zwart€ 850,-€ 850,-
1Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver€ 649,-€ 649,-
1Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver€ 850,-€ 850,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.086,99

Dit zijn enkele TV's waartussen ik twijfel.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Plasma heeft geen perfect scherpe motion. Daarnaast heeft plasma ook last van DFC, hoewel motion processing dit verminderd. Ik vond het zelf best storend in het begin met mijn GT50, maar tegenwoordig valt het me alleen soms op met bewegende gezichten/andere lichaamsdelen met 50p materiaal, en als ik aan het gamen ben soms (game mode=meer DFC en blur).

Qua LCD doen zover ik weet Samsung en Sony nog iets leuks met BFI/backlight strobing, kan je ook nog naar kijken als plasma het ook niet voor je doet. LG zou ik niet doen.

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11 16:06
ik heb de 55 st60 en het valt me de laatste tijd op dat bij sommige zenders/programma's af en toe het beeld niet vloeiend verloopt. wat kan hier de oorzaak van zijn en is dit met een instelling te verhelpen?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

fv12 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:04:
ik heb de 55 st60 en het valt me de laatste tijd op dat bij sommige zenders/programma's af en toe het beeld niet vloeiend verloopt. wat kan hier de oorzaak van zijn en is dit met een instelling te verhelpen?
Ligt denk ik meer aan de box van je digitale TV... Heb je dit ook bij andere bronnen? DVD/Bluray ofzo ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb bij voetbalwedstrijden soms last van haperingen in het beeld van mijn p55st60... Kan ik dit met bepaalde settings aan/uit te zetten verhelpen?

• ParkOverall
Nee, lijkt me niet. Wel kun je b.v. last hebben van storing op het kabel-signaal: gebruik goed afgeschermde pluggen aan je coax-kabel. Het kan ook in de transmissie-lijn zitten vanzelfsprekend kun je daar weinig aan doen. Kijk je voetbal live dan is dat niet heel raar.

Verwijderd

Na 2 maanden heb ik gisteren tot mijn schrik geconstateerd dat er bij heldere achtergrond linksboven een zweem van een logo te zien is. Dit verschijnseltreedt overigens alleen op bij beeldmateriaal / film, niet bij een fel witte achtergrond. Het is ook niet overduidelijk zichtbaar maar ik wil toch graag voorkomen.

Hoe lang, in jullie ervaring, is het nodig om de zwart/witte balk te laten lopen voor een goed resultaat (en hoe frequent)?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:11:
Hoe lang, in jullie ervaring, is het nodig om de zwart/witte balk te laten lopen voor een goed resultaat (en hoe frequent)?
Wie zegt dat dat er überhaupt ooit nog uit gaat dan? Op elke plasma die ik heb gehad was dit gewoon ingebrand en da's gewoon normaal i.v.m. phosphor aging imho. Ik heb het, ouders hebben het, vrienden hebben het, mijns inziens heeft iedereen dat gewoon. Hoort erbij. Plasma, Amoled, all the same :)

Nickname does not reflect reality

Brad Pitt schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:03:
[...]

Wie zegt dat dat er überhaupt ooit nog uit gaat dan? Op elke plasma die ik heb gehad was dit gewoon ingebrand en da's gewoon normaal i.v.m. phosphor aging imho. Ik heb het, ouders hebben het, vrienden hebben het, mijns inziens heeft iedereen dat gewoon. Hoort erbij. Plasma, Amoled, all the same :)
En uiteraard groene blobs. Horen er ook bij. Hoeveel uur heb jij inmiddels op je vt50? En hoe erg is de groene drek? :)

Verwijderd

phosphor aging na 2 maanden? ik lees idd op andere fora dat de st60 meer last heeft van IR dan voorgaange plasma's.
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:56:
phosphor aging na 2 maanden? ik lees idd op andere fora dat de st60 meer last heeft van IR dan voorgaange plasma's.
LOL, En op andere fora zeggen ze minder. In the end: dus gewoon evenveel :)

En twee maanden is lang zat om burn-in te krijgen. meer dan lang zat. Een weekje elke avond nederland 1 doet het alwel denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 23-04-2014 11:59 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

Het is wel jammer dat telkens weer diezelfde discussie gevoerd moet worden nietwaar?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Mijn VT50 wordt morgen opgehaald door CE Repair. Er zit in de linker onderhoek een vlek en aan de rechter zijkant een volledig vertikale veeg van 3-5cm. Beide zijn zelfs te zien als de TV uitstaat. Het zit aan de binnenkant van de glasplaat en CE Repair heeft aangegeven de plaat te gaan reinigen.

Heeft iemand een idee hoelang ik de TV moet missen ? Ik heb namelijk geen ervaring met garantie afhandelingen.
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:15:
Mijn VT50 wordt morgen opgehaald door CE Repair. Er zit in de linker onderhoek een vlek en aan de rechter zijkant een volledig vertikale veeg van 3-5cm. Beide zijn zelfs te zien als de TV uitstaat. Het zit aan de binnenkant van de glasplaat en CE Repair heeft aangegeven de plaat te gaan reinigen.

Heeft iemand een idee hoelang ik de TV moet missen ? Ik heb namelijk geen ervaring met garantie afhandelingen.
Wit?

Dat heb ik ook (alleen maar 1 cm en nauwelijks te zien). Was mij ook al een keer opgevallen.

Verwijderd

Het lijkt wit als de TV uit staat (zeer goed zichtbaar als je onder een horizontale hoek naar de glasplaat kijkt). Maar als hij aanstaat lijkt het een zwarte/donker grijze vlek/veeg. Mijn idee was dat er iets niet goed is met de coating van het glas.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:11:
Het is wel jammer dat telkens weer diezelfde discussie gevoerd moet worden nietwaar?
so true

Verwijderd

Pardon me all over the place...
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:37:
Het lijkt wit als de TV uit staat (zeer goed zichtbaar als je onder een horizontale hoek naar de glasplaat kijkt). Maar als hij aanstaat lijkt het een zwarte/donker grijze vlek/veeg. Mijn idee was dat er iets niet goed is met de coating van het glas.
Yup, exact hetzelfde wat ik heb.

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:50:
[...]
Pardon me all over the place...
8)

Probeer in ieder geval zoveel mogelijk variatie in je kijkgedrag te krijgen...
Vaak dezelfde zender op is gewoon killing voor plasma, welke generatie of merk je ook hebt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

psy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:52:
[...]

8)

Probeer in ieder geval zoveel mogelijk variatie in je kijkgedrag te krijgen...
Vaak dezelfde zender op is gewoon killing voor plasma, welke generatie of merk je ook hebt.
Behalve een zender dat alleen 16:9 doet zonder logos.

:P

• psy

psy

Dat vraagt om een gedegen onderzoek! Bestaan die überhaupt :D

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 11:13
Ik wil over een paar maandjes een nieuwe TV kopen, nu lijkt mij een Panasonic plasma de beste keuze (zeker kwa kleur en zwartwaarden) Ik weet daarbij ook dat ze gestopt zijn met plasma's en die binnenkort schaars gaan worden, nu heb ik interesse in de TX-P55ST60E en de TX-P55VT60E, maar wat zijn nu de grootste verschillen? Is het beeld van de VT echt zoveel beter?

Wat is metro? | Webdesign met een grid

TheNightbringer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:22:
Ik wil over een paar maandjes een nieuwe TV kopen, nu lijkt mij een Panasonic plasma de beste keuze (zeker kwa kleur en zwartwaarden) Ik weet daarbij ook dat ze gestopt zijn met plasma's en die binnenkort schaars gaan worden, nu heb ik interesse in de TX-P55ST60E en de TX-P55VT60E, maar wat zijn nu de grootste verschillen? Is het beeld van de VT echt zoveel beter?
binnenkort? ik denk als je een paar maanden wacht je ongeveer een paar maanden te laat bent.

De grootste verschillen zijn te vinden als je de moeite neemt te zoeken in dit topic.

• PinkPanther1970
Vreemd eigenlijk, Nederland lijkt zo een beetje het enigste land te zijn waar er op dit moment nog redelijk wat stuks beschikbaar zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door PinkPanther1970 op 23-04-2014 14:29 ]

PinkPanther1970 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:29:
Vreemd eigenlijk, Nederland lijkt zo een beetje het enigste land te zijn waar er op dit moment nog redelijk wat stuks beschikbaar zijn...
Ja, maar wordt snel minder. I kzag al een 65" VT60 voor 2200 :)

• TheNightbringer
Adlermann schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:27:
[...]

binnenkort? ik denk als je een paar maanden wacht je ongeveer een paar maanden te laat bent.

De grootste verschillen zijn te vinden als je de moeite neemt te zoeken in dit topic.
Zou het echt zó snel gaan?

Ik zal het topic nog eens doorspitten, maar ik kon niks over de 2013 serie vinden in de startpost.

TheNightbringer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:29:
[...]

Zou het echt zó snel gaan?

Ik zal het topic nog eens doorspitten, maar ik kon niks over de 2013 serie vinden in de startpost.
De 65" st60 is al uitverkocht, aantal winkels is opeens nog maar een handvol die voorraad hebben voor de vt60.

Productie is in december al gestopt, dus ja het gaat snel :)

je kan beter nu kopen en zekerheid hebben. Goedkoepr dan dit gaat het niet meer zijn (of tientjes werk).

• PinkPanther1970
Zo snel?
De meesten voorspellingen spraken van geen voorraad meer in februari/maart...

• TheNightbringer
Helaas heb ik momenteel het geld nog niet, ik moet eerst maar eens weten of ik de ST of VT wil aanschaffen, daarnaast zoek ik de 55'' die nog wel op meerdere site's beschikbaar is zie ik.

TheNightbringer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:33:
Helaas heb ik momenteel het geld nog niet, ik moet eerst maar eens weten of ik de ST of VT wil aanschaffen, daarnaast zoek ik de 55'' die nog wel op meerdere site's beschikbaar is zie ik.
Over een paar maanden echt niet meer hoor. Je kunt dan beter je pijlen richten op een samsung plasma. Of een hele goede LED. Of het geld lenen wat je nu niet hebt.

• TheNightbringer
Adlermann schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:33:
[...]

Over een paar maanden echt niet meer hoor. Je kunt dan beter je pijlen richten op een samsung plasma. Of een hele goede LED. Of het geld lenen wat je nu niet hebt.
Ik zal het overwegen, maar voor zover ik weet is er niks beter dan deze plasma serie op gebied van prijs en kwaliteit.

• PinkPanther1970
In de VS stelt men zich al meerdere weken tevreden met tweedehandsmodellen en in het VK zijn de winkels die nog enkele stuks in voorraad hebben op beide handen te tellen. Denk dat de voorraad in Duitsland er ook bijna doorzit, behalve voor de ZT60.

Er duiken ook steeds meer berichten op dat Panasonic helemaal geen panelen meer op voorraad heeft voor garantiegevallen en automatisch crediteerd...

[ Voor 23% gewijzigd door PinkPanther1970 op 23-04-2014 15:37 ]

PinkPanther1970 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:35:

Er duiken ook steeds meer berichten op dat Panasonic helemaal geen panelen meer op voorraad heeft voor garantiegevallen en automatisch crediteerd...
Dat is wel puur mismanagement. Als dat zo is, dan koop ik nooit van mijn leven ooit nog een Panasonic product. Dat is je klanten gewoon in de steek laten.
TheNightbringer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:34:
[...]

Ik zal het overwegen, maar voor zover ik weet is er niks beter dan deze plasma serie op gebied van prijs en kwaliteit.
mee eens, maar over 2 maanden ben je te laat. Klaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Adlermann op 23-04-2014 15:38 ]

• TheNightbringer
Dan is vooral het verschil tussen de VT en de ST interessant, ik kan vinden dat alles wat sneller gaat op de VT en die heeft een camera. Is dan het beeldkwaliteit verschil gecombineerd met input lag echt zo groot ten opzichte van de VT?

TheNightbringer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:39:
Dan is vooral het verschil tussen de VT en de ST interessant, ik kan vinden dat alles wat sneller gaat op de VT en die heeft een camera. Is dan het beeldkwaliteit verschil gecombineerd met input lag echt zo groot ten opzichte van de VT?
Heel kort door de bocht:

Heb je veel licht in je woonkamer (zonlicht/ overdag) en vind je design belangrijk: dan VT.
Game je veel en ben je echt top of the line snel en moet je lage inputlag: VT

Voor de rest is de st60 gelijkwaardig.

• TheNightbringer
Dan zou ik dus toch voor de VT moeten gaan, aangezien ik wel redelijk veel game en er komt veel zonlicht in mijn huiskamer.

Zijn er nog vergelijkbare modellen/merken met de TX-P55VT60E? (indien het mij niet lukt)

TheNightbringer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:43:
Dan zou ik dus toch voor de VT moeten gaan, aangezien ik wel redelijk veel game en er komt veel zonlicht in mijn huiskamer.

Zijn er nog vergelijkbare modellen/merken met de TX-P55VT60E? (indien het mij niet lukt)
Samsung, F8500. Maar die heeft alleen 51" en 64".

En veel duurder.

De 55" is nu echt maar 1600 euro. Dat is toch wel te overzien? Volgende maand vakantiegeld, dus even snel op je CC zetten desnoods :)

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 23-04-2014 15:45 ]

• TheNightbringer
Ik zie het, 55" is wel een fijne tussenmaat in dat opzicht.

Ik weet voor nu genoeg, hopelijk kan ik wat regelen en anders wordt het naar alternatieven zoeken.

Er zijn mogelijkheden, maar ik moet het ook met m'n vriendin overleggen enzovoort, en volgens mij heeft m'n CC een limit van € 1000,- :)

[ Voor 30% gewijzigd door TheNightbringer op 23-04-2014 15:49 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:37:
[...]

Dat is wel puur mismanagement. Als dat zo is, dan koop ik nooit van mijn leven ooit nog een Panasonic product. Dat is je klanten gewoon in de steek laten.
Eens, dan doe ik hetzelfde !

• psy

psy

Zelfs Samsung lijkt de handdoek in de ring te gooien
http://www.cnet.com/news/...the-last-great-plasma-tv/

• harde_cynist
Na enige tijd in het bezit te zijn van mijn GT60 en spelen met de instelling valt mij op dat er een soort witte of vale waas/zweem over hetgeen ligt wat op de tv wordt getoond, zowel bij het televisie kijken als ook bij het kijken van films. Een beetje 'washed out' zeg maar. Ik kijk voornamelijk 's avonds televisie in een niet erg verlichte ruimte.

Zou het kunnen liggen aan het aangeboden signaal? De tv uitzendingen zijn 1080i en de films die ik kijk zijn veelal mkv/mp4 met compressie. Of heeft dit een andere oorzaak? Zou een calibratie in dit geval wellicht helpen om de vale zweem weg te halen? Blijft zo'n calibratie lang goed?
harde_cynist schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:44:
Na enige tijd in het bezit te zijn van mijn GT60 en spelen met de instelling valt mij op dat er een soort witte of vale waas/zweem over hetgeen ligt wat op de tv wordt getoond, zowel bij het televisie kijken als ook bij het kijken van films. Een beetje 'washed out' zeg maar. Ik kijk voornamelijk 's avonds televisie in een niet erg verlichte ruimte.

Zou het kunnen liggen aan het aangeboden signaal? De tv uitzendingen zijn 1080i en de films die ik kijk zijn veelal mkv/mp4 met compressie. Of heeft dit een andere oorzaak? Zou een calibratie in dit geval wellicht helpen om de vale zweem weg te halen? Blijft zo'n calibratie lang goed?
Dat is grwoon een kleurafwijking. Kalibreren dus

Op mijn vt50 blijft zo. Kalibratie 2500 uur goed. Daarna echt niet meer goed

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 23-04-2014 20:59 ]

• harde_cynist
Adlermann schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:58:
[...]

Dat is grwoon een kleurafwijking. Kalibreren dus

Op mijn vt50 blijft zo. Kalibratie 2500 uur goed. Daarna echt niet meer goed
Het is toch verstandig om dit te laten na doen na een x aantal uur? Blijft het dan ook goed of moet de tv dan weer gekalibreerd worden? Omdat het nogal een dure grap is zit ik hier natuurlijk niet op te wachten.

Verwijderd

Hallo Panasonic eigenaars, Ik heb op dit moment een Pioneer PDP-436FDE (720p, ISF gecalibreerd, 8 jaar oud) maar ben erg geïnteresseerd in de TX-P50GT60. Zijn er hier mensen die een soortgelijke overstap hebben gemaakt?
Ik ben nog steeds erg tevreden over de Pioneer maar als ik de positieve reviews van de Panasonic lees en naar de relatief lage prijs kijk gaat het toch een beetje kriebelen. Is de beeldkwaliteit echt significant beter? Ik kijk hoofdzakelijk x264 mkv films op 4,5 meter zitafstand.
Kan hier iemand iets over zeggen? Alvast bedankt.

• PinkPanther1970
Vanaf zulke afstand ga je 0,0 verschil zien.

• freaky35
  • Laatst online: 00:17
Das niet waar vind ik Alleen al het verschil in zwartwaarde is zeer groot.Ik heb de 436FDE thuis gehad als leen toestel omdat ik toendertijd een kuro had die in reperatie was.

Maar het verschil tussen de kuro en de 436 was al gigantisch/(ik was blij toen ik de kuro terug had!)
En de Panasonic vind ik aardig vergelijkbaar met de Kuro dus ook tussen de 436 en de 50gt60(is mijn huidige scherm) zit dat grote verschil.Naar mijn mening dan he :) .

Vooral in kleuren,contrast en zwartwaarde en misschien ook wel scherpte met 1080p content
..
Voor die afstand zou ik toch eerder kijken naar een 55inch of groter,maar das mijn persoonlijke mening,moet ook maar net kunnen natuurlijk.... :)

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 24-04-2014 17:37 ]

• ParkOverall
ParkOverall schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:12:
Iemand ook klachten met betrekking tot de sterkte van het Bluetooth signaal voor luisteren met een draadloze hoofdtelefoon?
Gisteren even contact gehad met de Panasonic helldesk en ze beweren het zelf ook te constateren, geven echter aan dat er niets aan te doen valt.

Zit nu met een werkende verbinding met de hoofdtelefoon, echter rijk je naar de bedienings-elementen van deze hoofdtelefoon op de rechter gehoorschelp dan valt het geluid weg. Komt weer terug als je je hand weghaalt.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-11 15:03
freaky35 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:38:
..
Voor die afstand zou ik toch eerder kijken naar een 55inch of groter,maar das mijn persoonlijke mening,moet ook maar net kunnen natuurlijk.... :)
Ik zit ook op 4,5 meter en zou inderdaad minimaal 55inch adviseren, het prijsverschil tss de 50 en de 55 is minimaal.

• PinkPanther1970
Op 4,5 meter vind ik 65inch een minimum, op die afstand en met dat formaat is het verschil tussen 720p en 1080p nauwelijks te zien... als je nog kleiner gaat, heeft het helemaal geen zin meer.
Dus: grotere tv of dichterbij gaan zitten.

• JaymzHetfield
Omdat mijn huidige receiver geen ARC ondersteunt, heb ik mijn VT60 met een optisch kabeltje aangesloten. Gebruik ik bijvoorbeeld de Youtube app op de tv, dan werkt dit perfect; het geluid gaat via de receiver.
Bij de Skype-app echter niet. Dan heb ik alleen geluid via de tv-speakers (die normaal altijd uit staan). Is dit een voor jullie bekend probleem? Hoe kan ik ook dit geluid via de optische kabel naar mijn receiver laten lopen?

Metal up your ass

• TheNightbringer
Ik zit op 4 a 4,5 meter maar 65 inch lijkt mij net wat té groot, 55 inch is volgens mij wel prima en het meest gebruikt op die afstand.

Pagina: 1 ... 39 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.