• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:07:
Daar trappen wij hier niet in en pauzeren gewoon (gratis) de uitzending en spoelen dan door bij reclame ;)
Wij ook hier.
Maar dat willen ze dus gaan veranderen ......

EDIT : http://www.hln.be/hln/nl/...-Belgacom-TV-Replay.dhtml

Ik heb gelukkig geen Belgacom maar ik gok dat teleslet wel zal volgen 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door daffie82 op 19-02-2014 16:36 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Cootje79
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik ben van plan om te upgraden naar een groter scherm. Het liefste weer een Panasonic plasma. Bezit nu een 42PZ80EA en ben daar, op het formaat na, zeer tevreden over. Ik lees verschillende verhalen over retentie / inbranden m.b.t. de nieuwere schermen. Op mijn huidige scherm heb ik zo nu en dan last van retentie, maar het trekt altijd wel weer netjes weg. Wat zijn jullie ervaringen met de VT60 / GT60 modellen?

P.S. Ik schrok een beetje van de Consumentenbond scores m.b.t. de VT60-serie. Andere reviewers zijn weer lovend...
Cootje79 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:21:
Ik ben van plan om te upgraden naar een groter scherm. Het liefste weer een Panasonic plasma. Bezit nu een 42PZ80EA en ben daar, op het formaat na, zeer tevreden over. Ik lees verschillende verhalen over retentie / inbranden m.b.t. de nieuwere schermen. Op mijn huidige scherm heb ik zo nu en dan last van retentie, maar het trekt altijd wel weer netjes weg. Wat zijn jullie ervaringen met de VT60 / GT60 modellen?

P.S. Ik schrok een beetje van de Consumentenbond scores m.b.t. de VT60-serie. Andere reviewers zijn weer lovend...
Al deze vragen zijn te beantwoorden in dit topic. Zoekt en gij zult vinden.
daffie82 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:17:
[...]

Wij ook hier.
Maar dat willen ze dus gaan veranderen ......

EDIT : http://www.hln.be/hln/nl/...-Belgacom-TV-Replay.dhtml

Ik heb gelukkig geen Belgacom maar ik gok dat teleslet wel zal volgen 8)7
Dat zijn de reclames bij uitzendinggemist zo te zien. Dat boeit niet toch? Zo wordt die dienst betaald.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:24:
[...]

Dat zijn de reclames bij uitzendinggemist zo te zien. Dat boeit niet toch? Zo wordt die dienst betaald.
Klopt, voorlopig wel nog.
Maar hier spreken ze al een tijdje van, kwestie van tijd vooraleer iedereen gaat moeten betalen om reclame door te spoelen. Misschien nog 2 jaar, maar mijn gok is dat het wel zo ver gaat komen...
Mij boeit het eigenlijk ook niet, die zenders met reclame in kijk ik toch amper. In geen 100 jaar ga ik daar voor extra betalen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik weet niet wat de beste plek is, maar wilde toch even op Tweakers melden dat er een Plex app in de maak is voor Panasonic.

De maker (VieraApp) stuit alleen op wat onredelijk verzet vanuit Panasonic blijkbaar.

Ik zeg iedereen die het interesseert, help mee om Panasonic overstag te krijgen!

https://forums.plex.tv/in...or-panasonic-smart-viera/

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:26
Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit van mijn 50GT50. Echter nu sinds enige tijd toch een net5 logo rechts bovening die persisteert ondanks de scrolling bar. Ik ben bang dat het permanent is. Zijn er nog dingen die je kunt proberen om te kijken of het toch nog op te lossen is? Vind de 50GT50 erg mooi en wil eigenlijk niet een ander toestel.

Waarschijnlijk is deze bij panasonic in te ruilen voor een GT60. Is dat iets als je gamet ook?
Veel schuifbalken / logoloos kijken zal het weer doen vervagen, maar het komt weer terug als je veel naar NET5 gaat kijken. Je kunt naast de schuifbalk ook nog het videobestand van greenstuff proberen hierboven: GreenStuff in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

Het beste is, zeker als je verder zo tevreden over de tv bent, proberen te accepteren dat er op termijn een beetje logo zichtbaar is en blijft. Je voorkomt het uiteindelijk toch niet.

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
dangerpaki schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:32:

Waarschijnlijk is deze bij panasonic in te ruilen voor een GT60. Is dat iets als je gamet ook?
Panasonic heeft meer dan waarschijnlijk geen 50GT60 meer op voorraad, de laatste zijn normaliter allemaal naar de verdelers gegaan enkele weken terug.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Cap schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:44:
Het beste is, zeker als je verder zo tevreden over de tv bent, proberen te accepteren dat er op termijn een beetje logo zichtbaar is en blijft. Je voorkomt het uiteindelijk toch niet.
+1

Als je in verhouding veel reguliere tv kijkt en ook nog eens dezelfde zender is de kans groter dat je hardnekkige retentie van logo's krijgt. Daar is gewoon niets aan te doen en kun je beter mee leren leven en niet het plezier van je plasma door laten verpesten.

Zelf kijk ik veel meer films/series dan normale tv en wanneer dat andersom was geweest was ik zelfs niet eens voor plasma gegaan.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
Op termijn? Ben benieuwd hoe lang dat hier gaat duren op de GT60 :)

Ik zag zojuist al IR dat omdat de afgelopen weken we één aflevering van Masterchef USA op NET5 kijken op zo'n 4 uur schermgebruik per dag :P Vind ie niet leuk.

Voorlopig maar even no more NET5 dus.

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10-2025
QwaftZefoni schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:18:
Op termijn? Ben benieuwd hoe lang dat hier gaat duren op de GT60 :)

Ik zag zojuist al IR dat omdat de afgelopen weken we één aflevering van Masterchef USA op NET5 kijken op zo'n 4 uur schermgebruik per dag :P Vind ie niet leuk.

Voorlopig maar even no more NET5 dus.
dangerpaki schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:32:
Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit van mijn 50GT50. Echter nu sinds enige tijd toch een net5 logo rechts bovening die persisteert ondanks de scrolling bar. Ik ben bang dat het permanent is. Zijn er nog dingen die je kunt proberen om te kijken of het toch nog op te lossen is? Vind de 50GT50 erg mooi en wil eigenlijk niet een ander toestel.

Als jullie beide nou even een klein mailtje wagen naar Net5 (via contactformulier op de SBS broadcasting website, zoekt en gij vindt) dan zijn ze misschien bereid er naar te gaan kijken.
Ik kreeg namelijk in eerste instantie de terugkoppeling dat het aan mijn provider zou liggen. Bedoel ben niet super technisch gesnuft aangelegd maar dit is was wel een heel erg dom antwoord.
Toen ik weer terug schreef hebben ze aangegeven dat als er meerdere meldingen binnen zouden komen ze er misschien naar konden kijken maar volgens hun was ik de enige die hiermee was gekomen en is de kans dat ze er wat mee doen ongelooflijk klein.

Dus gaarne een klein mailtje met verzoek het logo transparanter te gaan maken en wie weet...
Want Net5 is wel de hardnekkigste van allemaal. Even 1 a 2 uur kijken is al een logo hebben staan.
De andere blijven ook wel hangen maar die vervagen weer dus das retentie... maar Net5, pfff zie hem overal door heen bij regulier tv kijken.
En wat ik ook doe, krijg hem niet weg. Dus moet volgende week maar gaan bellen.

Hoop op jullie medewerking aangezien jullie het ook beide specifiek over Net5 hebben.

• QwaftZefoni
'tuurlijk, als jij dat linkje nou even geeft, hoef ik niet te zoeken ;)

Het logo vervaagt overigens al en dat zal binnen twee weken wel pleite zijn, da's IR
Voorlopig maar sidecut zoom bij NET5....

@all: trouwens 'pixel flippen' is net zoiets als dit Pixel Jogger? Dat werkt beter dan de schuifbalk en kan geen kwaad?

• PinkPanther1970
Waarom zou dat beter werken dan de schuifbalk?

• Digibeetje28
QwaftZefoni schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:01:
'tuurlijk, als jij dat linkje nou even geeft, hoef ik niet te zoeken ;)
Contactformulier NET5

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb een 50ST60, na creditatie van een 42ST50 wegens Net5 logo, en had ook dankzij de kookwedstijdjes aldaar in no time het logo er alweer in staan, bleef ook echt dagen zichtbaar op effen achtergronden zoals op mijn ST50. Ik zit nu rond de 140 uur trouwens.

Nu zet ik dagelijks Net5 op 4:3 full zoom, kijkt even raar maar went snel (voor mij iig, en vriendin had niet eens door dat er iets anders was..) en zowaar, na dit een week te doen is het al praktisch geheel verdwenen, en ik focus er bij elke effen achtergrond op (vooral bij vol geel scherm zoals in sommige reclames.
Scheelt in elk geval weer wat frustratie.
Klopt, logoloos kijken is dus hetzelfde recept als langdurig de schuifbalk of een wit scherm op zetten, kost minder energie en je kunt blijven kijken. Het uitslijten van het logo gaat dan alleen wat langzamer. Als je weer een tijdje met logo gaat kijken staat het er natuurlijk gewoon weer in. ;)

Ik heb het ook geprobeerd, vind zo'n zoom toch nogal brak kijken en kies daarom toch voor zoomloos kijken waarbij ik dan af en toe een schaduw van het logo opmerk.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:46
Als ik al kabeltv kijk, wissel ik het vaak af met zoom en normal view. Dit zorgt ook al voor minder IR.
Soms is de zoom irritant als de ondertiteling van het beeld valt.

Niet ideaal, maar voor de afwisseling gewoon goed te doen. Gelukkig kijk ik amper serieus kabeltv maar veel meer films en series :).

• ErikIrie
Voordeel is wel dat Net5 een van de weinige HD zenders is die enigszins fatsoenlijke beeldkwaliteit leveren, wat ook ingezoomd nog overeind blijft (iig bij Masterchef USA). Heb ook al uren schuifbalk gedraaid hiervoor, maar dat loste het toch minder snel op voor mijn gevoel.

• ErikIrie
Alle overige zenders kijk ik gewoon 16:9 btw., daar (nog) geen merkbare IR van.
Als je vaak Ned 1 / 2 / 3 / NOS kijkt dan zie je die hoogcontrast ruitjes + cijfers en het fel roodwitte NOS logo ook echt wel hoor. Het is een combinatie van wat je het meeste kijkt plus welk logo het meest agressief is. ;)

• SanduTje
Voor de sportliefhebbers met een plasma is 2014 met de OS en WK geen goed jaar :)

Verwijderd

Gewoon kijken, tekortkoming van plasma. Indien je er niet mee kunt leven zit er niks anders op dan zo'n mooie led te kopen........ >:) Zoals Cruijf zegt: "Ieder voordeel heb zijn nadeel".

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:47:
Gewoon kijken, tekortkoming van plasma. Indien je er niet mee kunt leven zit er niks anders op dan zo'n mooie led te kopen........ >:)
110% akkoord.
Is altijd een nadeel van plasma geweest, weet je voor je hem koopt dat er altijd wel risico op is, moet je achteraf niet constant over lullen.

[ Voor 3% gewijzigd door PinkPanther1970 op 21-02-2014 12:56 ]

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Ik heb vandaag het hele menu (denk ik...) doorlopen van mijn 42ST60, en ik kan niet vinden hoe ik ervoor zorg dat, als de TV gewekt word door een HDMI CEC signaal, het HDMI beeld direct op volledig scherm word getoond. Nu krijg ik eerst zo'n "prachtig" startscherm waar ik eigenlijk vrij weinig aan heb :) Als mijn TV gewekt word door de Playstation, dan wil ik direct kunnen spelen en niet eerst de afstandsbediening hoeven op te graven :P

Iemand die kan zeggen of (en hoe) dat in te stellen is?
Xudonax schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:02:
Ik heb vandaag het hele menu (denk ik...) doorlopen van mijn 42ST60, en ik kan niet vinden hoe ik ervoor zorg dat, als de TV gewekt word door een HDMI CEC signaal, het HDMI beeld direct op volledig scherm word getoond. Nu krijg ik eerst zo'n "prachtig" startscherm waar ik eigenlijk vrij weinig aan heb :) Als mijn TV gewekt word door de Playstation, dan wil ik direct kunnen spelen en niet eerst de afstandsbediening hoeven op te graven :P

Iemand die kan zeggen of (en hoe) dat in te stellen is?
Staat duidelijk in dit topic. enkele keren. Zoek maar ff goed!

Verwijderd

Heeft iemand ook ervaring met het spelen van 2d retro games op de ST60? Ik heb gelezen van de input lag van ongeveer 73ms. Nu game ik niet heel frequent maar ik zou het vervelend vinden als ik geen side scrolling 2d platform spellen of vechtspellen meer zou kunnen spelen door de hoge lag.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:47:
Gewoon kijken, tekortkoming van plasma. Indien je er niet mee kunt leven zit er niks anders op dan zo'n mooie led te kopen........ >:) Zoals Cruijf zegt: "Ieder voordeel heb zijn nadeel".
Cruijff zegt juist precies het omgekeerde, maar dat terzijde.

Nickname does not reflect reality

Nou. I finally joined de zware retentie club :) Ik kon mijn os x desktop, zenders altijd unlimited aan laten staan. Ik heb nu 12 uur cod gespeeld en heb al vrij vast de HUD erin staan :)

Ik vind het wel grappig eigenlijk. Eens kijken hoe dit goed gefixed kan worden. Challenge!

• SanduTje
Je bent dan een van de weinige hier die retentie grappig vindt :)

Ben benieuwd wat je resultaten zijn als je full screen white en/of de schuifbalk doet.
SanduTje schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:57:
Je bent dan een van de weinige hier die retentie grappig vindt :)

Ben benieuwd wat je resultaten zijn als je full screen white en/of de schuifbalk doet.
Nieuwsgierig is misschien het juiste woord.

Ik ga eens heel fanatiek aan de slag om te kijken wat het beste werkt. Anders een nieuw panel erin laten zetten ;P

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb sinds 2012 een 50ST50. Na ongeveer een jaar werd de Plasma Buzz een stuk erger. CE-repair laten komen en die heeft toen een silliconenblokje geplaatst achter een grote (resonerende) printplaat. Het probleem was daarmee verholpen in die zin dat de buzz weer de "normale" proporties had. Geleidelijk aan is deze echter weer erger geworden tot het niveau dat deze was voor het plaatsen van het silliconenblokje.

Voorts zag ik de beruchte groene vlekken en vlakken (vooral tijden schaatsen en ijshockey en uiteraard op slides). Ik heb dus voor beide problemen CE-repair weer gebeld en ik moest foto's opsturen.

Vanuit de verhalen in dit topic hoopte ik eigenlijk stiekem een klein beetje op een omruil voor de 60-serie, maar helaas dat feest gaat niet door. Ze komen hem ophalen om het paneel te vervangen. Dat vind ik ook niet erg, als de vlekken maar weg zijn en de buzz weer normaal wordt. Nu vraag ik me alleen het volgende af:

1) Heeft het vervangen van het paneel ook invloed op de buzz? M.a.w. komt het buzzen van het paneel. Tijdens de vorige reparatie was ik er namelijk en bij en kwam de buzz duidelijk van de printplaat. Bij het vervangen van het paneel lijkt mij dat de oospronkelijke printplaat blijft zitten, of zie ik dat verkeerd.

2) Hoe zit het met de garantie. Mijn 2-jaarstermijn loopt over een maand of 2 af. Betekent dat dan ook dat als mijn nieuwe paneel het na 4 maanden begeeft (of weer al vlekken krijgt et cetera) ik dan gewoon vette pech heb?
kadoendra schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:34:
Ik heb sinds 2012 een 50ST50. Na ongeveer een jaar werd de Plasma Buzz een stuk erger. CE-repair laten komen en die heeft toen een silliconenblokje geplaatst achter een grote (resonerende) printplaat. Het probleem was daarmee verholpen in die zin dat de buzz weer de "normale" proporties had. Geleidelijk aan is deze echter weer erger geworden tot het niveau dat deze was voor het plaatsen van het silliconenblokje.

Voorts zag ik de beruchte groene vlekken en vlakken (vooral tijden schaatsen en ijshockey en uiteraard op slides). Ik heb dus voor beide problemen CE-repair weer gebeld en ik moest foto's opsturen.

Vanuit de verhalen in dit topic hoopte ik eigenlijk stiekem een klein beetje op een omruil voor de 60-serie, maar helaas dat feest gaat niet door. Ze komen hem ophalen om het paneel te vervangen. Dat vind ik ook niet erg, als de vlekken maar weg zijn en de buzz weer normaal wordt. Nu vraag ik me alleen het volgende af:

1) Heeft het vervangen van het paneel ook invloed op de buzz? M.a.w. komt het buzzen van het paneel. Tijdens de vorige reparatie was ik er namelijk en bij en kwam de buzz duidelijk van de printplaat. Bij het vervangen van het paneel lijkt mij dat de oospronkelijke printplaat blijft zitten, of zie ik dat verkeerd.

2) Hoe zit het met de garantie. Mijn 2-jaarstermijn loopt over een maand of 2 af. Betekent dat dan ook dat als mijn nieuwe paneel het na 4 maanden begeeft (of weer al vlekken krijgt et cetera) ik dan gewoon vette pech heb?
De fabrieksgarantie houdt echt op na twee jaar. Je hebt nig wel wettelijke gatantie bij je winkel

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Je hebt ook garantie op de reparatie als het goed is. Ik weet niet hoe dit officieel zit, maar ik dacht dat het 3 maanden was. Maar als je het zeker wilt weten zou je de voorwaarden van CE-Repair eens moeten lezen denk ik.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

kadoendra schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:34:
Dat zie je helemaal goed. Kan wel zijn dat CE repair ook de condensatoren vervangt op de printplaat, die (als ik het goed heb) verantwoordelijk zijn voor de buzz. Ik zou die klacht ook nog even specifiek melden.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
OK, thanks. Dan ga ik CE-repair daar nog eens op wijzen. Ik vind dat extreme buzzen (ik heb niet alleen flinke buzz bij witte achtergronden, maar bijvoorbeeld ook bij een voetbalwedstrijd en dat gewoon op True Cinema, dus niet op standje zonnebank) namelijk net zo irritant als die groene vlekken.

Andere vraag nog. Ik krijg het niet voor elkaar dat hij de instellingen voor overscan onthoudt. Althans, ik wil op hdmi 1 (waar mijn Dune op zit) overscan uit hebben, maar op HDMI 2 (waar het TV-signaal) op binnenkomt overscan wel aan zetten. Ik had de indruk dat hij dat altijd kon onthouden, maar nu moet ik telkens handmatig alles goed zetten. Weet iemand hoe ik dit oplos?
kadoendra schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:07:
OK, thanks. Dan ga ik CE-repair daar nog eens op wijzen. Ik vind dat extreme buzzen (ik heb niet alleen flinke buzz bij witte achtergronden, maar bijvoorbeeld ook bij een voetbalwedstrijd en dat gewoon op True Cinema, dus niet op standje zonnebank) namelijk net zo irritant als die groene vlekken.

Andere vraag nog. Ik krijg het niet voor elkaar dat hij de instellingen voor overscan onthoudt. Althans, ik wil op hdmi 1 (waar mijn Dune op zit) overscan uit hebben, maar op HDMI 2 (waar het TV-signaal) op binnenkomt overscan wel aan zetten. Ik had de indruk dat hij dat altijd kon onthouden, maar nu moet ik telkens handmatig alles goed zetten. Weet iemand hoe ik dit oplos?
overscan is global. Dus dat kan niet ;)

• SanduTje
Blijft vreemd waarom dit (net als de PO) een algemene instelling is aangezien ik dit per input wil kunnen regelen.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

SanduTje schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:46:
Blijft vreemd waarom dit (net als de PO) een algemene instelling is aangezien ik dit per input wil kunnen regelen.
Tschja...Vraag het Panasonic zou ik zeggen. Misschien is het in technisch wel niet mogelijk op de manier waarop zij de tv ontwerpen.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• SanduTje
Het was meer een uiting van ongenoegen dan dat ik er een punt van wil maken. Maar het is overigens simpel op te lossen door Pro1 voor blu-ray en Pro2 voor tv te gebruiken.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:34

inXs

known as inXs

Anders soort vraagje, ik heb de VT60 en ik was in de veronderstelling dat er een DVB-T tuner in zou zitten (zit iig een C+ slot in). Ik heb me helemaal rot gezocht, maar kom er niet uit. In theorie zou het toch moeten zijn dat ik gewoon een loze coax kabel in de tv kan prikken dan via de ether NL1, 2 en 3 zou kunnen ontvangen? (heb namelijk geen kabel tv, of digitaal). Dit lukt uiteraard niet, dus ik zal wel verkeerd aan het denken zijn, maar is het mogelijk om de gratis stream van NL1, 2 en 3 te ontvangen? (ik heb er een pc aan hangen, maar de NPO stream via internet is wel heel slecht....).

superB

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Een loze coax zal niet veel doen. De mantel werkt namelijk als afscherming waardoor je niets of weinig ontvangt. Wat je kunt proberen is de kabel deels te strippen aan het uiteinde zodat je daar alleen de kern overhoudt als een antenne.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:43:
Het was meer een uiting van ongenoegen dan dat ik er een punt van wil maken. Maar het is overigens simpel op te lossen door Pro1 voor blu-ray en Pro2 voor tv te gebruiken.
Inderdaad, doe ik ook.

Verwijderd

Killer schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:56:
[...]

Tschja...Vraag het Panasonic zou ik zeggen. Misschien is het in technisch wel niet mogelijk op de manier waarop zij de tv ontwerpen.
"Technisch wel niet mogelijk ....." Bedoel je nu wel of niet? ;)
inXs schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:53:
Anders soort vraagje, ik heb de VT60 en ik was in de veronderstelling dat er een DVB-T tuner in zou zitten (zit iig een C+ slot in). Ik heb me helemaal rot gezocht, maar kom er niet uit.
Ik weet niet waar je op hebt gezocht maar de specs op de Panasonic site vertellen dat er inderdaad een DVB-T tuner in zit. Daar hoef je niet aan te twijfelen. :)
inXs schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:53:
In theorie zou het toch moeten zijn dat ik gewoon een loze coax kabel in de tv kan prikken dan via de ether NL1, 2 en 3 zou kunnen ontvangen? (heb namelijk geen kabel tv, of digitaal). Dit lukt uiteraard niet, dus ik zal wel verkeerd aan het denken zijn, maar is het mogelijk om de gratis stream van NL1, 2 en 3 te ontvangen? (ik heb er een pc aan hangen, maar de NPO stream via internet is wel heel slecht....).
Je moet er een antenne aan hangen, dus geen coaxkabel want dat is juist het tegenovergestelde, zoals dudeproductions uitlegt. Soms - maar dat ligt heel erg aan de DVB-T signaalsterkte ter plekke - heb je al succes met een simpel FM antennedraadje zoals die bij een tuner/receiver komen, want de tv heeft een ingebouwde antennevoeding. Anders zijn er her en der simpele DVB-T antennes verkrijgbaar voor prijzen varierend van een paar euro voor de simpele enkelvoudige sprieten tot enkele tientjes voor de uitgebreidere modellen. Kwestie van proberen. ;)

• SanduTje
Cap, nog steeds tevreden met je VT60? Of vertoont deze inmiddels al VT50 kwalen? :)
Wel tevreden. Ten opzichte van de VT50 is het een mixed bag.

De VT60 heeft niet de DSE in de 10-40% IRE zone. En ook niet de groene vlekken aan de zijkanten die me met name bij weergave van zwart stoorden. Het contrast is natuurlijk hoger en daardoor oogt het beeld frisser.

Ik vind de gelijkmatigheid van de greyscale echter wel significant beroerder. Die hupt in verschillende smalle IRE zone's ( zones van 5-15 IRE) gewoon van teveel rood naar teveel groen en dat krijg je er niet helemaal uit. Je kunt sleutelen aan de 10-punts wat je wilt, maar je hebt daarvoor gewoon een > 20-punts instelling nodig.

Bij zwart-wit beelden zie ik daarom regelmatig gewoon kleurafwijkingen in gezichten. Mensen zijn nu eenmaal van nature geprogrammeerd op gezichtsherkenning dus daar zie ik het het eerste. Bijv een gelaat dat in 40 IRE getoond wordt getoond is iets groener dan zijn omgeving, zeg een subtiel hulk hoofd. :) Bij een andere IRE is het gelaat weer wat roder dan de omgeving. Dat is soms wel storend.

Je ziet de onregelmatige greyscale ook terug als een bleed (linebleed) effect bij de interviews van voetballers. Door de achtergrondschermen met daarop in hoog contrast strepen en reclamelogo's is er sprake van linebleed, dus horizontale banden met kleine verschillen in helderheid. Op zichzelf hoeft dat nog niet zo erg opvallend te zijn, maar door de variaties in de greyscale hebben de groot in beeld zijnde gezichten van Koeman et al. horizontale banden in beeld die afwisselend iets groener en roder zijn.
Bij de VT50 zag ik dat niet. Die had uiteraard ook greyscale problemen die gecombineerd met de ABL van de TV, de groene en rode blobs voor een niet constante kleurweergave zorgden, maar dat effect was wat meer uitgesmeerd.

Gelukkig is dit bij het gros van de beelden niet zichtbaar en wint voor mij de duidelijk betere zwartwaarde (filmbalken) en afwezigheid van DSE het (met name prettig bij voetbal) het. Wel heeft mijn tv bij sommige beelden, zoals bepaalde scenes in de sneeuw op de olympische spelen, een zichtbare rode blob midden onderin het beeld. Maar ja. Als ik het paneel laat omwisselen heb ik vast weer DSE. Of een groene blob. Of iets anders. ;)

Hoe is het bij jouw nieuwe VT60?

• SanduTje
Het scheelt waarschijnlijk dat ik zelf niet kalibreer zodat ik ook niet weet waar ik precies op moet letten. De wat groenige gezichten is iets wat me wel ook op valt, met name bij donkere scenes. Daarnaast heb ik wat meer last van 'fan noise' dan bij mijn 50" ondanks dat de fix is aangebracht door CE Repair. Dus ik kijk het nog even aan en anders ga ik jouw oplossing eens uittesten.

Voor de rest ben ik zeer tevreden met het scherm en is het vooral de Panel Luminance optie die voor mij het verschil maakt. Het beeld is met name in Pro mode een stuk frisser dan bij de VT50. Los van het scherm zelf ben ik vooral erg blij dat ik de 50" voor een 55" heb verruild want op 3.5m is dat echt (voor mij) de perfecte maat. Retentie is daarnaast veel minder een issue dan bij de VT50 maar misschien dat dit op termijn veranderd.

Vooralsnog kan ik komende jaren wel vooruit met dit toestel :)
Cap schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:26:
Wel tevreden. Ten opzichte van de VT50 is het een mixed bag.

De VT60 heeft niet de DSE in de 10-40% IRE zone. En ook niet de groene vlekken aan de zijkanten die me met name bij weergave van zwart stoorden. Het contrast is natuurlijk hoger en daardoor oogt het beeld frisser.

Ik vind de gelijkmatigheid van de greyscale echter wel significant beroerder. Die hupt in verschillende smalle IRE zone's ( zones van 5-15 IRE) gewoon van teveel rood naar teveel groen en dat krijg je er niet helemaal uit. Je kunt sleutelen aan de 10-punts wat je wilt, maar je hebt daarvoor gewoon een > 20-punts instelling nodig.

Bij zwart-wit beelden zie ik daarom regelmatig gewoon kleurafwijkingen in gezichten. Mensen zijn nu eenmaal van nature geprogrammeerd op gezichtsherkenning dus daar zie ik het het eerste. Bijv een gelaat dat in 40 IRE getoond wordt getoond is iets groener dan zijn omgeving, zeg een subtiel hulk hoofd. :) Bij een andere IRE is het gelaat weer wat roder dan de omgeving. Dat is soms wel storend.

Je ziet de onregelmatige greyscale ook terug als een bleed (linebleed) effect bij de interviews van voetballers. Door de achtergrondschermen met daarop in hoog contrast strepen en reclamelogo's is er sprake van linebleed, dus horizontale banden met kleine verschillen in helderheid. Op zichzelf hoeft dat nog niet zo erg opvallend te zijn, maar door de variaties in de greyscale hebben de groot in beeld zijnde gezichten van Koeman et al. horizontale banden in beeld die afwisselend iets groener en roder zijn.
Bij de VT50 zag ik dat niet. Die had uiteraard ook greyscale problemen die gecombineerd met de ABL van de TV, de groene en rode blobs voor een niet constante kleurweergave zorgden, maar dat effect was wat meer uitgesmeerd.

Gelukkig is dit bij het gros van de beelden niet zichtbaar en wint voor mij de duidelijk betere zwartwaarde (filmbalken) en afwezigheid van DSE het (met name prettig bij voetbal) het. Wel heeft mijn tv bij sommige beelden, zoals bepaalde scenes in de sneeuw op de olympische spelen, een zichtbare rode blob midden onderin het beeld. Maar ja. Als ik het paneel laat omwisselen heb ik vast weer DSE. Of een groene blob. Of iets anders. ;)

Hoe is het bij jouw nieuwe VT60?
Hmm, ik ben denk ik dat nniet ontevreden met mij nvt50. Ik heb geen DSE op mijn vt50. Wel de groene blobs inmiddels. Maar ik denk dat ik die nu weg kan kalibreren. Mijn kalibratie is fors aan het verlopen rond de 3500 uur en het gehele scherm is nu groen getint bij witte beelden (en grijs) :)

Bijvoobeeld tijdens het schaatsen was al het ijs groen :) Volgens mij zijn die groene blobs gewoon een voorteken dat het panel slijt. Op den duur krijgt het hele panel last van die slijtage.

• SanduTje
In theorie zou het paneel toch wel 50.000 uur moeten meegaan dus dan zou er bij 3500 uur nog niet echt sprake mogen zijn van zichtbare slijtage. Maar daarentegen zijn er altijd wel een paar die dat wel voor elkaar krijgen :)
SanduTje schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:45:
In theorie zou het paneel toch wel 50.000 uur moeten meegaan dus dan zou er bij 3500 uur nog niet echt sprake mogen zijn van zichtbare slijtage. Maar daarentegen zijn er altijd wel een paar die dat wel voor elkaar krijgen :)
slijtage hier is gewoon een verlopende greyscale. niet dat het panel echt stuk gaat :)
Een update van hier. Ik heb dus een vt50. die ik 3000 uur geleden heb gekalibreerd.

Mijn ogen hebben mij niet bedrogen. Het beeld was inderdaad veel te groen.

Gemiddeld was het tussen ire 30 en ire 100:

R: 95
G:100
B: 92

(windows)

Wat ik vermoedde over de groene blobs is ook correct. Het zijn plekken op het scherm waar de greyscale sneller afwijkt (slijt). Nu ik rond de 3000 uur zit en een hele snelle (2 punts) herkalibratie gedaan op het scherm. Zijn de groene blobs nu op fields ook nagenoeg niet zichtbaar. Eigenlijk op het punt dat ik niet meer zou klagen.

Het beeld was namelijk vooral groen met lichtere plekken. Nu is het beeld weer een stuk meer uniform (alleen de lichtere plekken zijn nu iets te rood).

Maar dit is wel weer heel acceptabel. Ik heb geen zin in een volledige kalibratie vanavond. Die doe ik dit weekend.

[edit]

Zo, wat een verademing om nu weer met een correcte greyscale te kijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 24-02-2014 21:02 ]

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bestaat er in de gt60 reeks eigenlijk een 55 inch?

Verwijderd

daffie82 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:54:
bestaat er in de gt60 reeks eigenlijk een 55 inch?
Nee, daarom heb ik de ST genomen.

Verwijderd

SanduTje schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:45:
De mijne was vanaf de eerste minuut echt veel te groen. Ben nog steeds in afwachting van een nieuw paneel via CE. :'(

• SanduTje
Is die nog steeds niet vervangen dan?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:34

inXs

known as inXs

Cap schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:19:
[...]

Ik weet niet waar je op hebt gezocht maar de specs op de Panasonic site vertellen dat er inderdaad een DVB-T tuner in zit. Daar hoef je niet aan te twijfelen. :)

[...]

Je moet er een antenne aan hangen, dus geen coaxkabel want dat is juist het tegenovergestelde, zoals dudeproductions uitlegt. Soms - maar dat ligt heel erg aan de DVB-T signaalsterkte ter plekke - heb je al succes met een simpel FM antennedraadje zoals die bij een tuner/receiver komen, want de tv heeft een ingebouwde antennevoeding. Anders zijn er her en der simpele DVB-T antennes verkrijgbaar voor prijzen varierend van een paar euro voor de simpele enkelvoudige sprieten tot enkele tientjes voor de uitgebreidere modellen. Kwestie van proberen. ;)
En waar koppel ik die antenne dan aan? Aan de sat ingang?

superB

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:12
inXs schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:58:
[...]

En waar koppel ik die antenne dan aan? Aan de sat ingang?
Nee, aan de ingang waar je anders ook de coax van de kabelaar zou aansluiten. DBV-C en DVB-T zijn dezelfde ingang. Staat overigens gewoon in het instructieboekje op blz. 8 (van mijn 50Gt60 dan, maar zal bij de VT op vrijwel dezelfde pagina staan).

[ Voor 9% gewijzigd door Powder Toastman op 25-02-2014 00:04 ]

• GreenStuff
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-01 21:45
Zo.
Na een paar nachten zwart-witte balken vegen, afgewisseld met gericht lokaal "knalwit" op de plek waar het NOS en NL1 logo zitten toch maar even contact gezocht met CE. De retentie keert toch heel snel terug en is behoorlijk hardnekkig. Kreeg gisteren het heuglijke bericht dat er een nieuwe 55VT60 mijn kant op komt :)
Ben wel blij met deze service.
Het nieuwe scherm toch maar extra bemoederen, I guess.

Panasonic TX-P55VT60 | Pioneer VSX-828-K | Mede8er MED600X3D

GreenStuff schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:53:
Zo.
Na een paar nachten zwart-witte balken vegen, afgewisseld met gericht lokaal "knalwit" op de plek waar het NOS en NL1 logo zitten toch maar even contact gezocht met CE. De retentie keert toch heel snel terug en is behoorlijk hardnekkig. Kreeg gisteren het heuglijke bericht dat er een nieuwe 55VT60 mijn kant op komt :)
Ben wel blij met deze service.
Het nieuwe scherm toch maar extra bemoederen, I guess.
Mooi dat je een nieuw scherm krijgt. Maar bemoederen heeft alleen zin als je daarmee bedoelt: minder zenders met logo's kijken. Echt inspelen etc heeft weinig nut.

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:55:
[...]

minder zenders met logo's kijken.
Bestaan er zenders zonder logo?

• DuDePrOdUcTiOnS
BBC, usenet :p

www.teamgenie.nl

• GreenStuff
Adlermann schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:55:
[...]

Mooi dat je een nieuw scherm krijgt. Maar bemoederen heeft alleen zin als je daarmee bedoelt: minder zenders met logo's kijken. Echt inspelen etc heeft weinig nut.
Ja, bemoederen = nog veel voorzichtiger zijn met statische logo's.
En ik ga tot 1000 uur m'n contrast laag houden.
Break-in ga ik niet meer doen, bleek vrij nutteloos in mijn geval.

• PinkPanther1970
Ah, keuze te over dus... :P
GreenStuff schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:24:
[...]

Ja, bemoederen = nog veel voorzichtiger zijn met statische logo's.
En ik ga tot 1000 uur m'n contrast laag houden.
Break-in ga ik niet meer doen, bleek vrij nutteloos in mijn geval.
Contrast hoeft niet heel laag te staan hoor. Ongeveer op normaal zonder clipping is al genoeg.

Als ik het contrast op mijn scherm met 3500 uur ook hoog zet dan heb ik nog een week last van retentie erop.

De professional modes zijn wel relaxed wat dat betreft. Die krijg ik nauwelijks echt ingefikt, maar game mode op max contrast (zie aantal posts van mij terug) is ook nog steeds een sluipmoordenaar :)

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:58:
[...]
Nee, daarom heb ik de ST genomen.
Nee, daarom heb ik de VT genomen :P

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• QwaftZefoni
Adlermann schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:36:
[...]

Contrast hoeft niet heel laag te staan hoor. Ongeveer op normaal zonder clipping is al genoeg.
Normaal lijkt mij nogal subjectief.
Ik heb Pro1/2 op contrast 55~60 staan, als ik dan toch na een jaar onwenselijk veel/snel IR krijg, gaat de TV dan wel weg. Dan desnoods een LED O-)
QwaftZefoni schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:18:
[...]

Normaal lijkt mij nogal subjectief.
Ik heb Pro1/2 op contrast 55~60 staan, als ik dan toch na een jaar onwenselijk veel/snel IR krijg, gaat de TV dan wel weg. Dan desnoods een LED O-)
'normaal' is heel objectief. Maximale punt waarop je geen clipping bereikt en het dichts bij 120 cd/m2 :)

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:21:
[...]

'normaal' is heel objectief. Maximale punt waarop je geen clipping bereikt en het dichts bij 120 cd/m2 :)
Dacht dat de 60-reeks helemaal niet clipte... zelfs niet bij contrast=100

Verwijderd

ikbenben schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:10:
[...]

Nee, daarom heb ik de VT genomen :P
Je kan je geld maar 1 keer uitgeven en mijn leven is al duur genoeg, vandaar geen VT. ;)

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:36:
[...]

Contrast hoeft niet heel laag te staan hoor.
Is een contrast van 70 in Cinema of True Cinema ook aan te raden?

• Digibeetje28
Mooi Greenstuff dat je een nieuwe krijgt...
Dat krijg ik niet. Die van mij wordt a.s. vrijdag opgehaald en wordt nieuw paneel ingezet.
Kun je zien hoe random ze omgaan met hun garantieverlening. Natte vinger werk wat ze bij wie doen, blijkt nu wel.
Maar goed maakt mij niet uit. Als het nieuwe paneel maar goed is en geen andere problemen gaat vertonen of opnieuw binnen de 150 uur inbrandt.
Dan bel ik net zo hard weer 8)

Broer heeft een oude generatie G10, wel last van retentie maar volgende dag is dat vrijwel altijd weg en anders doet hij een bluraytje (geen idee welke) en is het ook altijd weg. Hij heeft dat toestel dus al behoorlijk wat jaartjes en nog geen logo ingebrand staan.

Adlermann, hoe staat het met jouw hardnekkige retentie? Is het gelukt weg te krijgen?
Ben benieuwd naar je bevindingen wat goed werkt of wat toch uiteindelijk niet blijkt te werken aangezien ik met mijn nieuwe paneel wel wat voorzichtiger wil gaan zijn.
Logoloos kijken is voor mij geen optie daar ik een televisie koop om televisie op te kijken :)
Digibeetje28 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:11:
Dat krijg ik niet. Die van mij wordt a.s. vrijdag opgehaald en wordt nieuw paneel ingezet.
Kun je zien hoe random ze omgaan met hun garantieverlening. Natte vinger werk wat ze bij wie doen, blijkt nu wel.
Maar goed maakt mij niet uit. Als het nieuwe paneel maar goed is en geen andere problemen gaat vertonen of opnieuw binnen de 150 uur inbrandt.

Broer heeft een oude generatie G10, wel last van retentie maar volgende dag is dat vrijwel altijd weg en anders doet hij een bluraytje (geen idee welke) en is het ook altijd weg. Hij heeft dat toestel dus al behoorlijk wat jaartjes en nog geen logo ingebrand staan.

Adlermann, hoe staat het met jouw hardnekkige retentie? Is het gelukt weg te krijgen?
Ben benieuwd naar je bevindingen wat goed werkt of wat toch uiteindelijk niet blijkt te werken aangezien ik met mijn nieuwe paneel wel wat voorzichtiger wil gaan zijn.
Logoloos kijken is voor mij geen optie daar ik een televisie koop om televisie op te kijken :)
16 uur schuifbalk gedraaid in totaal en nu is het wel zo goed als weg alweer.

• Digibeetje28
Dus toch de schuifbalk... goed dat het bij jou geholpen heeft :)
Dat valt wel mee volgens mij, althans op basis hiervan kun je het nog niet vaststellen dat het random is, aangezien Greenstuff een VT60 heeft (die ze wellicht nog hebben staan) en jij een GT60 (die ze wellicht niet meer hebben staan).
Klopt, daar gaat het om. Overigens stopt dat omruilen wel na een keer of 2, 3 geloof ik. Dan wordt de boodschap "u behoort tot de 0,1% van de klanten waar we niets mee kunnen". ;)

Hopelijk is het nieuwe paneel beter dan het paneel dat je had, maar retentie en op den duur ook semi-permanente / permanente retentie (inbranden) is uiteindelijk niet te voorkomen als je veel naar beeld kijkt met bepaalde HUD's, logo's etc op dezelfde plek. Dan is het een kwestie van mee leren leven of iets anders kopen.

Verwijderd

Nood breekt wet en aangezien ik mijn beeld tot vervanging niet in de basisinstellingen mooi kreeg onderstaande in mijn ST60 gezet. Moet zeggen valt niet tegen ...... ja jongens weet het het kan nooit precies kloppen maar diegene die geen centen kunnen/willen uitgeven aan kalibratie hebben hier wellicht toch iets aan. Veel plezier ermee!

Picture
Picture Mode: Custom
Contrast: 79 NB: ik heb hem op 60 gezet!
Brightness: +1
Color: 50
Tint: 0
Sharpness: 0
Color Temp: Warm2
Vivid Color: Off
C.A.T.S: Off
Video NR: Off
MPEG NR: Off
Motion Smoother: Off

Pro Settings
Panel Brightness: Mid
AGC: 0
Black Extension: 0
Color Gamut: Normal

W/B Detail Adjustment
W/B High R: 5
W/B High G: 0
W/B High B:5
W/B Low R: 3
W/B Low G: 0
W/B Low B: 1

(W/B) More Detail Adjustment
10 W/B R: -20
10 W/B G: 0
10 W/B B: 13

20 W/B R: 5
20 W/B G: 0
20 W/B B: 14

30 W/B R: 7
30 W/B G: 0
30 W/B B: 4

40 W/B R: 6
40 W/B G: 0
40 W/B B: 2

50 W/B R: 3
50 W/B G: 0
50 W/B B: -4

60 W/B R: -3
60 W/B G: 0
60 W/B B: -8

70 W/B R: -2
70 W/B G: 0
70 W/B B: -7

80 W/B R: 6
80 W/B G: 0
80 W/B B: -1

90 W/B R: 1
90 W/B G: -1
90 W/B B: 2

100 W/B R: -11
100 W/B G: 0
100 W/B B: 4

Color Detail Adjustment
R-Hue: 2
R-Sat: -39
R-Lum: -9

G-Hue: 12
G-Sat: -50
G-Lum: 0

B-Hue: -22
B-Sat: 8
B-Lum: -8

Gamma Detail Adjustment
Gamma: 2.6 (2.4 on 60 and 65" models)

(Gamma) More Detail Adjustment
10 Gain: -33
20 Gain: -15
30 Gain: -6
40 Gain: -3
50 Gain: -2
60 Gain: 3
70 Gain: 3
80 Gain: -1
90 Gain: 0
100 Gain: 0

Advance Picture
3:2 PullDown: Auto

HDMI Content Type
***Leave settings in this menu at their default***

HDMI/DVI RGB Range
***Leave settings in this menu at their default***

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-11-2025
zo das een flinke instelling ;) ik heb een vraag aan de beeldinstellers onder ons. Ik heb nu ong een jaar mijn gt60 alleen merk ik dat er met tv kijken het beeld toch naar groen neigt hebben jullie mis tips om dit te verminderen. (nb ikheb het dan niet over groene waas ofzo)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 20:03
Kijk even in het menu onder de uitgebreide aanpassingsmogelijkheden van het beeld en schuif daar wat.

• SanduTje
Dan kun je beter helemaal niks aanpassen :)

Een kalibratie zou die groene tint (deels) weg moeten kunnen halen. Heb het zelf ook en ik wacht nog tot mijn scherm aan z'n uren zit en dan wordt deze ook gekalibreerd.

• wbtje
haha ik zit al aan de uren ik zoek nog iemand die kan kalibreren in de buurt.

• SanduTje
Als ik in de buurt zou wonen dan was ik al lang bij je langs geweest :)

• wbtje
hahah waar kom je vandaan adlermann ik wil je ook wel ophalen ;)

• SanduTje
Uit het noorden ;)

• wbtje
ohhhhhhhh das balen

• SanduTje
Hmm minder.. Beterschap in dat geval.

• QwaftZefoni
Enschede het noorden? Euh...

Maar met spoed, klinkt vervelend.

• wbtje
idd beterschap!!

• QwaftZefoni
Ik kan het vragen in het Ziggo / CI+ forum maar liever hier... googlen leverde mij voor m'n GT60 in ieder geval nog geen sluitend antwoord op.

Hoe haal ik de gepushte ondertitels bij buitenlandse zenders (BBC1/2, ZDF e.a.) weg?
Ik kan wel switchen tussen DVB-C / Teletekst stand maar krijg ze niet uit beeld via de opties onder de ' option' knop of via Menu > TV instellingen. Zie ik iets over 't hoofd?

• DuDePrOdUcTiOnS
Als ze in het beeld zitten ingebakken kun je ze niet wegkrijgen, logischerwijs. Weet je zeker dat dit niet het geval is?

www.teamgenie.nl

• freaky35
  • Laatst online: 24-01 23:55
Adlermann schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:54:
[...]

Enschede...

Ophalen gaat voorlopig niet want ik ben gisternacht weer met spoed opgenomen in het mst hier :)
beterschap gewenst!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 20:03
QwaftZefoni schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:15:
Ik kan het vragen in het Ziggo / CI+ forum maar liever hier... googlen leverde mij voor m'n GT60 in ieder geval nog geen sluitend antwoord op.

Hoe haal ik de gepushte ondertitels bij buitenlandse zenders (BBC1/2, ZDF e.a.) weg?
Ik kan wel switchen tussen DVB-C / Teletekst stand maar krijg ze niet uit beeld via de opties onder de ' option' knop of via Menu > TV instellingen. Zie ik iets over 't hoofd?
Handleiding gelezen?

• QwaftZefoni
Pijnlijk :) dus daar is die knop voor

Verwijderd

[...]

Enschede...

Ophalen gaat voorlopig niet want ik ben gisternacht weer met spoed opgenomen in het mst hier :)
Veel beterschap gewenst, hoop voor je dat je er snel weer bovenop bent.

• GreenStuff
[...]

Beterschap!!
wbtje schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:27:
haha ik zit al aan de uren ik zoek nog iemand die kan kalibreren in de buurt.
Ik haal goede resultaten met m'n X-Rite i1Pro2 en ColorHCFR. Niet dat ik een calibratie-pro ben, maar iedereen die ik tot nu toe heb geholpen is erg blij. Den Haag - Westland is mijn lokatie. PM me maar.

Greenstuff, je noemde de i1Pro2 al eerder. Heb jij echt de i1Pro2, dus de spectrometer? Dat is een apparaat vanaf zo'n 1300 euro ex btw in de Basic uitvoering, het lijkt me dat je dat alleen hebt als je toch best wel een DTP-, foto- of kalibratie-pro bent. :) Klikbaar plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdprofessional.nl/files/producten/groot/i1basic-pro-2567.jpg

Heb je niet de i1Display Pro colorimeter? Of de Display 2?

pricewatch: X-Rite i1Display Pro
pricewatch: X-Rite i1Display 2

• GreenStuff
Cap schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:30:
Greenstuff, je noemde de i1Pro2 al eerder. Heb jij echt de i1Pro2, dus de spectrometer? Dat is een apparaat vanaf zo'n 1300 euro ex btw in de Basic uitvoering, het lijkt me dat je dat alleen hebt als je toch best wel een DTP-, foto- of kalibratie-pro bent. :) Klikbaar plaatje:

[afbeelding]

Heb je niet de i1Display Pro colorimeter? Of de Display 2?

pricewatch: X-Rite i1Display Pro
pricewatch: X-Rite i1Display 2
Ja, dat is hem, de i1Pro2. Mooi hè :-)
Goed ingeschat: ik ben o.a. DTP-er van beroep, kalibratie/profilerings ervaringsdeskundige voor de grafische schermen en printers, maar met plasma's heb ik nog genoeg te leren. Misschien ben ik wel iets te bescheiden ;)

Pagina: 1 ... 32 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.