• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
Thx om mijn vermoedens te bevestigen. ;)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:56:
[...]

Het voorkomt het niet, het smeert het wat meer uit zodat het minder opvalt.

Ja, je pixel mapping valt volgens mij weg (doe maar eens een resolutie test met de orbiter aan)

Dat weet ik niet helemaal zeker.
Zeg je nu dat de pixel orbiter nadelig effect heeft op de beeldkwaliteit?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

daffie82 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Zeg je nu dat de pixel orbiter nadelig effect heeft op de beeldkwaliteit?
Ik zeg dat ik het niet helemaal zeker weet :P

Maar als je een resolutie pattern (pixel mapping testing) opzet zie je wel wat veranderen met de pixeloribter aan.
Maar je z iet een effect op het pattern. In echte content weet ik niet heel zeker of je het gaat opvallen.

Maar in principe als alle pixel relatief meebewegen dan valt het effect wel mee.

Maar je kunt het zien ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 14-02-2014 14:32 ]

• GreenStuff
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-01 21:45
SanduTje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:50:
Voor diegene die een egaal wit scherm willen gebruiken, er zit ook een optie in het servicemenu (genaamd 'Aging').
Zet deze je scherm op maximaal contrast, zoals de schuifbalken? Dit lijkt dan dé methode te zijn in het geval van retentie.

Aan- en uitzetten van de pixels is geloof ik niet zo zinvol als ik alles teruglees. Dan stop ik maar met mijn gepruts 8)7

P.S. @samsunger gewoon Photoshop --> Animation

Panasonic TX-P55VT60 | Pioneer VSX-828-K | Mede8er MED600X3D

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
GreenStuff schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:38:
[...]

Zet deze je scherm op maximaal contrast, zoals de schuifbalken? Dit lijkt dan dé methode te zijn in het geval van retentie.

Aan- en uitzetten van de pixels is geloof ik niet zo zinvol als ik alles teruglees. Dan stop ik maar met mijn gepruts 8)7

Aan de instellingen kun je verder niets wijzigen aangezien je in het servicemenu zit. Of full screen white nu beter is dan de schuifbalk ben ik zelf ook nog niet uit. De schuifbalk is feller en lijkt wat meer 'onbegrensd' dus ik neig zelf meer daar naar.
Adlermann schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:31:
[...]

Ik zeg dat ik het niet helemaal zeker weet :P

Maar als je een resolutie pattern (pixel mapping testing) opzet zie je wel wat veranderen met de pixeloribter aan.
Maar je z iet een effect op het pattern. In echte content weet ik niet heel zeker of je het gaat opvallen.

Maar in principe als alle pixel relatief meebewegen dan valt het effect wel mee.

Maar je kunt het zien ;)
Het beeld wordt 5% vergroot om vervolgens te kunnen 'verschuiven'. In theorie (en blijkbaar ook in de praktijk) zou dat inderdaad voor een verschil in kwaliteit moeten zorgen omdat enkel zonder PO het onbewerkte signaal wordt getoond.

[ Voor 31% gewijzigd door SanduTje op 14-02-2014 15:00 ]

GreenStuff schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:38:
[...]

Die ABL zit er niet voor niks in, de voeding is berekend op het leveren van een beperkte hoeveelheid stroom. ABL treedt dus onverminderd in werking, je kan dit ook in het servicemenu zien aan het verschil in helderheid tussen het kleine vierkantje op zwarte achtergrond (voor kalibratie witbalans) en een volledig wit scherm.

Herhaaldelijk snel aan-/uitzetten van pixels is vooral handig om stuck/schijndode pixels te activeren bij LCD's, ik weet niet in hoeverre dat bij plasma ook zin heeft. Ik weet wel dat ik bij mijn VT50 toen ie uit de doos kwam middenin een rode pixel had, die was na 1/2 weken verdwenen. Zonder pixel

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 15:23
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:58:
[...]

Bekend met de zoekfunctie in het forum? Staat meer dan genoeg over hier. Volgens mij 3 weken geleden zijn de basisinstellingen van de 60 serie hier nog weggezet.

Vooruit dan, hier:

Aanbevolen instellingen voor de 60 serie, waarden kunnen per type (ST/GT/VT)
beeldmodus Professional mode
contrast afstellen met het white clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van de 40-50.
brightness afstellen met het black clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van 6-12 bij gamma 2.4 of 0-6 bij gamma 2.2
color 48-50
tint 0
scherpte < 15 of als dat je te zacht is dan maximaal 20, alles daarboven geeft echt vermindering van detail
kleurtemperatuur Warm
Levendige kleuren, omgevingssensor, ruis/mpeg reductie, resolutie remasteren, tekst scherper, helderheid verbeteren allemaal uit
IFC naar believen
optie instellingen: gamemodus uit, HDMI bestandstype overal uit, HDMI RGB bereik overal normaal
16:9 beeldscan uit
H-formaat H-Formaat 1
Geavanceerd: paneel helderheid Midden, Adaptieve gamma 0, Zwart versterker 0, kleurengamma Rec.709, Witbalans neutraal, gamma 2.4 of bij lichtere kamer 2.2, hele lichte kamer 2.0

Witbalans is eventueel 2-punts nog wel wat aan te doen met behulp van de AVSHD greyscale ramp en greyscale steps + goed oog + geduld.

Met dank aan Cap !!!

Succes!
Bij kleurengamma Rec.70 kan ik alleen kiezen tussen normaal of moedertaal? en bij IFC kan ik kiezen uit maximum, midden, minimum, uit, welke moet ik dan nemen?

Verwijderd

earthknake schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:33:
[...]

Bij kleurengamma Rec.70 kan ik alleen kiezen tussen normaal of moedertaal? en bij IFC kan ik kiezen uit maximum, midden, minimum, uit, welke moet ik dan nemen?
IFC heb ik bij Ziggo signaal op minimum staan, hoger krijg je een raar onnatuurlijk beeld. Bij Blueray en mediaspeler heb ik hem uit staan. Zet hem in ieder geval niet op maximum want dan lijkt het net dat zaken die op de voorgrond staan op de achtergrond zijn geplakt.

• earthknake
  • Laatst online: 21-01 15:23
Zo ziet het er al beter uit, thanks!

Verwijderd

Wat zijn de beste beeldinstellingen voor de ST60? Heeft iemand daar een overzicht van? Wat zijn de beste instellingen voor de eerste 200 uur?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 19:10 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:59:
Wat zijn de beste beeldinstellingen voor de ST60? Heeft iemand daar een overzicht van? Wat zijn de beste instellingen voor de eerste 200 uur?
Echt even een paar posts terug kijken...... En er is een zoekfunctie op dit forum :d

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Helaas blijft mijn ec/hdmi1 probleem. Sterker, het wordt steeds erger. Inmiddels op de playstation4, de versterker en de tv alle HDMI link opties uitgezet. De ps4 verplaatst naar hdmi3. En nog blijft de tv op willekeurige momenten omschakelen naar ec/hdmi1... Godsgruwelijk irritant.

Erg vreemd dat dit zomaar kan onstaan, het is tijden goed gegaan met de 55st50 en deze configuratie. Iemand nog een idee? Op internet lees je veel problemen, maar verder dan een zelftest workaround kom ik niet. En deze zelftest, blijkt een factory reset te zijn.., heeft ook niet geholpen.

Iemand nog tips voordat ik randapparatuur en kabels na moet gaan lopen?
Ik las op internet ook dat wellicht een HDMI poort kapot kan zijn,mag het niet hopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:59:
Lezen is ook een kunst.

Wat heb je nu gedaan? Toch een plasma gekocht? Goed bezig. d:)b

Nu alleen je gebruikersnaam ff veranderen naar Pana-er. :+

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:10
Ik ben nog een beetje aan het klooien met mijn GT60 om ARC aan de praat te krijgen met mijn Onkyo SR508. Maar het lukt voor geen meter. Ik heb op mijn Onkyo op de TV/CD stand staan en daar de desbetreffende HDMI instelling op AUTO (en niet op uit). Op mijn GT60 heb ik poort 2 HDMI aangesloten en Viera Link aangezet bij instellingen. Maar ik krijg geen geluid over mijn versterker heen. Ik zag sommige mensen dat je de instellingen op "home cinema" moet zetten maar ik kan dat nergens vinden. Waar zit die optie precies? En wat moet ik eventueel nog meer nalopen om instellingen te controleren?

Ik baal er wel een beetje van. Overal lees ik dat ARC zo goed als automatisch met elke HDMI kabel moet werken maar ik krijg het niet werkend. En ik begin mij steeds meer te storen aan de menu's van Panasonic. Ik heb het idee dat soms informatie wel en soms informatie niet getoond wordt in de menu's. Hadden ze niet gewoon alles aan kunnen laten staan ipv hotel menu ja/nee, professional isfccc aan/uit en alle anders settings. Soms moet je setting X aan hebben, setting Y uit staan, een zuid-oosten windkracht 3,5 hebben en de tijd moet op 21:41 staan om bepaalde settings in te kunnen zien en aan te passen. Op z'n zachts gezegd vind ik alles heel beroerd in elkaar steken en ondanks dat ik er nu al meerdere keren in heb zitten klooien kan ik mijn draai er niet helemaal in vinden.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
eerste vraag terug: heeft de SR508 een speciale ingang voor ARC?
ik moest op mijn pio vsx-923 wel irgendwo instellen dat ik ARC wilde gebruiken, dus nog los van HDMI settings

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:27

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Je moet ARC aan zetten onder Apps (knop) -> Viera Link. Ik liep hier een paar dagen geleden ook mee te klooien op mijn nieuwe GT60.

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10-2025
Nacht schuifbalken... logo staat er nog steeds. Gisteren geen Net5 gekeken maar zag wel het logo in rode en blauwe achtergronden staan van waar ik wel naar keek.
Ik zal me er nog een nacht aan wagen te schuifbalken... niet over, ga ik maar bellen met Home Service van Panasonic. Gaan zij maar kijken/oordelen.
Heb ook mailtje naar Net5 gestuurd of ze genegen zijn hun logo transparanter te maken. Althans de 5 in het logo want die is fel wit. Baat het niet, schaadt het ook niet. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Heb het voorbeeld van hun moedermaatschappij SBS6 genoemd, die is het meest vriendelijk van alle tv logo's.

Verwijderd

Digibeetje28 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:00:
Nacht schuifbalken... logo staat er nog steeds. Gisteren geen Net5 gekeken maar zag wel het logo in rode en blauwe achtergronden staan van waar ik wel naar keek.
Ik zal me er nog een nacht aan wagen te schuifbalken... niet over, ga ik maar bellen met Home Service van Panasonic. Gaan zij maar kijken/oordelen.
Heb ook mailtje naar Net5 gestuurd of ze genegen zijn hun logo transparanter te maken. Althans de 5 in het logo want die is fel wit. Baat het niet, schaadt het ook niet. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Heb het voorbeeld van hun moedermaatschappij SBS6 genoemd, die is het meest vriendelijk van alle tv logo's.
Heb je al eens een compleet wit scherm geprobeerd?

• Digibeetje28
  • Laatst online: 17-10-2025
Nee. Waar vind je dat dan in het menu? En moet je dat dan ook een hele nacht op laten staan?
Digibeetje28 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:50:
Nee. Waar vind je dat dan in het menu? En moet je dat dan ook een hele nacht op laten staan?
Ik denk dat de schuifbalk effectiever is hoor. Maar je kan het proberen.

Wit scherm moet je zelf even maken. Een jpg ofzo op een usb stick zetten.

Verwijderd

Sinds kort heb ik een 50ST60 plasma. Hier heb ik een 2e 3D bril bij gekocht: TY-ER3DME. Het lukt me echter niet deze te registreren aan de TV. Het rode lampje in de bril blijft knipperen en verder gebeurt er niets. Heb het al veelvuldig opnieuw geprobeerd. Kent iemand dit probleem? (Het meegeleverde model werkt wel prima)

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 21:45
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:02:
Sinds kort heb ik een 50ST60 plasma. Hier heb ik een 2e 3D bril bij gekocht: TY-ER3DME. Het lukt me echter niet deze te registreren aan de TV. Het rode lampje in de bril blijft knipperen en verder gebeurt er niets. Heb het al veelvuldig opnieuw geprobeerd. Kent iemand dit probleem? (Het meegeleverde model werkt wel prima)
Je hebt de verkeerde.
Van de panasonic site:
TY-EW3D3ME 3D glasses are compatible with Panasonic 3D TV models VT20, GT20, VT30, GT30, ST30, DT30, UT30. If you own 2012 Panasonic 3D TV models , please purchase TY-ER3D4ME, or TY-ER3D4SE.
Voor de 2013 reeks kan je wel die van de 2012 reeks gebruiken

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Sorry, het typenummer moet zijn: TY-ER3D4ME.

(Normaalgesproken zou tijdens het registreren het ledje rood en groen moeten knipperen, volgens manual, maar bij knippert het alleen rod en gebeurt er verder niets).
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:38:
Sorry, het typenummer moet zijn: TY-ER3D4ME.

(Normaalgesproken zou tijdens het registreren het ledje rood en groen moeten knipperen, volgens manual, maar bij knippert het alleen rod en gebeurt er verder niets).
Registreer je wel goed? Op 30 cm van de tv en het knopje helemaal naar achteren duwen (voorbij het normaal aanzetten).

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:18
Hoe kan ik mijn branduren bekijken?

Wat er in de topic start staat lijkt niet te werken. -/v en drie keer 0 gebeurt niks.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:18
Thanks wilde net me post updaten dat ik het al gevonden had.

[ Voor 5% gewijzigd door Dracula op 15-02-2014 18:10 ]

Verwijderd

Weet iemand of er ook voor de Panasonic viera een app op de marketplace is voor fox sports?

Zo ja waar kan ik die vinden?
Bij sports staat hij niet.

_/-\o_

• PinkPanther1970
Dracula schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:10:
Thanks wilde net me post updaten dat ik het al gevonden had.
Veel eenvoudiger: menu help > system information > status 4
Cijfer na letter A, B of C is het aantal uren.
(A tot 100 uren, B tot 200 uren en vanaf dan C)

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:39:

Het beeld wordt 5% vergroot om vervolgens te kunnen 'verschuiven'. In theorie (en blijkbaar ook in de praktijk) zou dat inderdaad voor een verschil in kwaliteit moeten zorgen omdat enkel zonder PO het onbewerkte signaal wordt getoond.
mja, je kan PO toch niet afzetten? Ik heb enkel de optie "aan" en "auto". Geen idee wat het verschil is trouwens ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• PinkPanther1970
Auto = uitgeschakeld

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:24:
[...]

Incorrect. Bijn auto is het ook altijd aan, behalve bij 16:9 en overscan uit
Tja, zoals de televisie dus eigenlijk moet zijn afgesteld en is afgesteld bij de meesten hier... in de praktijk komt dat dus neer op uit.
PinkPanther1970 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:15:
[...]

Tja, zoals de televisie dus eigenlijk moet zijn afgesteld en is afgesteld bij de meesten hier... in de praktijk komt dat dus neer op uit.
Ik heb bij mijn TV input gewoon overscan aanstaan, super irritant die zwarte stukjes, witte lijntjes etc :) Dat zijn er wel meer.

Alleen waar ik echt pixel mapping nodig heb staat ie op overscan uit (bluray, mac mini, ps4)

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:48:
[...]

Registreer je wel goed? Op 30 cm van de tv en het knopje helemaal naar achteren duwen (voorbij het normaal aanzetten).
Ja, pecies zo. Ik heb nu op marktplaats iemand gevonden die eenzelfde bril aanbiedt als die bij de TV wordt meegeleverd (nieuw). Denk dat ik die maar bestel.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-01 23:12
Ik probeer een system update van mijn VT50, maar de TV blijft hangen bij "searching for system updates".

Kan het zijn dat het al de laatste versie? Lijkt me stug want ik heb nooit eerder een update gedaan. De versie die ik nu heb is 1.629.

Iemand ervaring mee? De rest van de interwebs bieden geen uitkomst..

Hallo met Tim

Pkunk schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:48:
Ik probeer een system update van mijn VT50, maar de TV blijft hangen bij "searching for system updates".

Kan het zijn dat het al de laatste versie? Lijkt me stug want ik heb nooit eerder een update gedaan. De versie die ik nu heb is 1.629.

Iemand ervaring mee? De rest van de interwebs bieden geen uitkomst..
1629 is de laatste.

• cogmios
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik heb een P50Vt50 en ik heb het volgende problemen met de netwerk connectie, ik vroeg me af of iemand dit herkent:

1. Als ik de netwerk instellingen zet op automatisch d.w.z. een adres verkrijgen via dhcp dan werkt de connectie. als ik ze hard invoer e.g. 192.168.1.4 deze is vrij / 255.255.255.0 subnet zoals de andere 40+ verbonden devices.. / 192.168.1.1 gateway = router / 192.168.1.1 = dns dan krijgt hij geen connectie.

2. het lijkt erop alsof ik alleen half duplex connectie kan maken, ik heb nu 4 verschillende switches gebruikt om te kijken of het de switch zou kunnen zijn. Maar hij blijft half duplex aangeven. Ik zou verwachten dat het apparaat gewoon op full duplex zou fungeren.

Herkent iemand dit?

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic maar als je echt van een nieuwe film wil genieten die het uiterste uit je plasma haalt, deze kijken: http://www.moviemeter.nl/film/93997

Mooie donkere scenes afgewisseld met kleurrijke. Verhaal dunnetjes maar de beelden zijn schitterend. Happy viewing!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Ik kreeg net een system-update binnen voor mijn 50VT60....Er is dus wat nieuws uit...ff zoeken

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Cap schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:27:
3.875 is de laatste en ook al een paar weken beschikbaar (22 jan).

Improvements
Date/Version Description
Jan. 22, 2014
Ver. 3.875 Update a network application.

http://panasonic.jp/suppo...13/down_eu_uk_cis_03.html
Ja, maar het vreemde is, dat ik die update er al op had staan. En toch kwam de tv gisteren spontaan met de melding dat er een systeem-update beschikbaar was. En die ging hij vrolijk installeren nadat ik daarvoor toestemming gegeven had. Als ik nu bij het versienummer kijk staat er echter gewoon 3.875....Vreemd

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:53:
[...]

Ik heb bij mijn TV input gewoon overscan aanstaan, super irritant die zwarte stukjes, witte lijntjes etc :) Dat zijn er wel meer.

Alleen waar ik echt pixel mapping nodig heb staat ie op overscan uit (bluray, mac mini, ps4)
Thanks Adler.
Heb Pixel orbiter nu op men Bluray instelling (pro 1) op auto staan ipv ''aan''
Benieuwd of ik verschil ga zien :)

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:53:
[...]

Kijk meestal naar HD kanalen, dus geen last van die dingen. :P

• GreenStuff
Adlermann schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat de schuifbalk effectiever is hoor. Maar je kan het proberen.

Wit scherm moet je zelf even maken. Een jpg ofzo op een usb stick zetten.
Of je gebruikt de "Aging" optie in het servicemenu. Die blijft gewoon aan staan. Daar kun je ook voor de schuifbalk kiezen trouwens. De schuifbalk is feller maar niet continu (door het schuiven), ik heb de twee steeds afgewisseld. Het volledig witte scherm is door ABL minder fel, heb ik begrepen.

Na een week Olympische Spelen heb ik het NL1 logo en het NOS logo erin staan. Hopelijk retentie wat verdwijnt (na twee nachten Aging nog niet). Wel bizar, ik heb dit met eerder plasma's niet gezien. Terwijl ik nu voor het eerst alles volgens het boekje heb gedaan, break-in enz. :-(
Als het niet verdwijnt ga ik maar eens bellen.
Digibeetje28 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:50:

GreenStuff schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:16:
[...]

Of je gebruikt de "Aging" optie in het servicemenu. Die blijft gewoon aan staan. Daar kun je ook voor de schuifbalk kiezen trouwens. De schuifbalk is feller maar niet continu (door het schuiven), ik heb de twee steeds afgewisseld. Het volledig witte scherm is door ABL minder fel, heb ik begrepen.

Na een week Olympische Spelen heb ik het NL1 logo en het NOS logo erin staan. Hopelijk retentie wat verdwijnt (na twee nachten Aging nog niet). Wel bizar, ik heb dit met eerder plasma's niet gezien. Terwijl ik nu voor het eerst alles volgens het boekje heb gedaan, break-in enz. :-(

[...]
sorry, maar ik ga niet het service menu aanraden voor mensen die de naam 'digibeetje' hebben :)

Break-in is ook compleet overbodig en niet eens volgens het boekje. het staat namelijk niet eens in het boekje :)
zo zie je maar weer: het helpt geen niets :)

• freaky35
  • Laatst online: 24-01 23:55
[...]

[...]
mijn oude v20 heeft dit ook , door de olympische zomerspelen en paar jaar terug.Uren kijken naar dezelfde zenders kan alsnog burn in opleveren,wat je ook doet. Bij mijn v20 is het in ieder geval nooit weer weggegaan.

Dat nl1 logo is gewoon een @#@!# logo :(

Het is wel minder geworden,maar nooit geheel verdwenen

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:05:
[...]

Helaas zijn er ook brakke HD kanalen helaas :( :(
Idd, heeft helaas niets van doen met SD of HD. Komt in beide voor.

Verwijderd

[...]

Na een week Olympische Spelen heb ik het NL1 logo en het NOS logo erin staan. Hopelijk retentie wat verdwijnt (na twee nachten Aging nog niet).
[...]
Pixelflippen?

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:43
Ik probeerde net via Swipe and Share en de Remote app wat 1080p filmpjes van mijn iPhone 5S te streamen, maar dat ging voor geen meter. Haperen en vastlopers. Hebben meer mensen hier last van?

Tevens schakelt de vt60 dan over naar de interne Mediaplayer en die staat blijkbaar standaard op Normal ipv THX. Kan ik dit aanpassen?
frankpaul1 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:43:
Ik probeerde net via Swipe and Share en de Remote app wat 1080p filmpjes van mijn iPhone 5S te streamen, maar dat ging voor geen meter. Haperen en vastlopers. Hebben meer mensen hier last van?

Tevens schakelt de vt60 dan over naar de interne Mediaplayer en die staat blijkbaar standaard op Normal ipv THX. Kan ik dit aanpassen?
de mediaplaye heeft geen thx. Professional mode werkt wel.

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:43
Ah, ja dat gaat. Na de softwareupdate lijkt video ook beter te gaan. Nog niet vlekkeloos, maar goed genoeg.

• SanduTje
Vreemd, als ik in de Pro mode op HDMI1 de pixelorbiter op auto zet dan wordt dit automatisch ook (viceversa) aangepast bij de instellingen van HDMI2.

Heeft iemand anders dat ook?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:10
Ik gebruik zelf deze video om inbranden eruit te werken:
YouTube: HD LCD Screen Burn In Fix / Stuck Pixel Fix 9 Hours Long

Wat is nu handiger? Zwart/wit balk van de TV zelf of bovenstaande video met kleuren?

• SanduTje
Cap schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:43:
Klopt, de opties in het beeldinstellingen zijn system wide.
Oke dank je. Dacht dat dit op de VT50 niet zo was.

• SanduTje
Duidelijk tnx :)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:46
Robkazoe schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:54:

Wat is nu handiger? Zwart/wit balk van de TV zelf of bovenstaande video met kleuren?
Mooie video. Ik ga deze even opslaan in de favorieten :). Kan handig zijn om het paneel in het begin wat sneller te verouderen of inderdaad IR te laten vervagen.
Robkazoe schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:54:

Zwart/wit balk. Hoger voltage (meer lichtopbrengst) beter tegen mgo sputtering.

Daarna zou ik een full screen white doen.

Dat flippen lijkt me onzin.

• GreenStuff
Adlermann schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:57:
[...]

Zwart/wit balk. Hoger voltage (meer lichtopbrengst) beter tegen mgo sputtering.
Daarna zou ik een full screen white doen.

Dat flippen lijkt me onzin.
Kan ik zo ondertussen beamen. Veel wit werkt bij mij i.i.g. het beste, en het waarom wordt hier en daar ook goed onderbouwd.
Ik vraag nog af of het zin heeft om zelf een schuifbalk-video te maken waarbij het witte gedeelte nog kleiner is, zodat de lichtopbrengst nog groter is. M.b.v. m'n i1Pro 2 kan ik zo op zoek naar het grootste vlak met de hoogste lichtopbrengst.
Any thoughts?

GreenStuff schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:03:
[...]

Kan ik zo ondertussen beamen. Veel wit werkt bij mij i.i.g. het beste, en het waarom wordt hier en daar ook goed onderbouwd.
Ik vraag nog af of het zin heeft om zelf een schuifbalk-video te maken waarbij het witte gedeelte nog kleiner is, zodat de lichtopbrengst nog groter is. M.b.v. m'n i1Pro 2 kan ik zo op zoek naar het grootste vlak met de hoogste lichtopbrengst.
Any thoughts?
Volgens mij heeft de schuifbalkunit een hogere lichtopbrengst dan de normale beeldmodi. Je kan het proberen.

• SanduTje
Wat is een snelle manier om een lichte groentint weg te krijgen? Valt me vooral bij gezichten nog wel eens op.

• SanduTje
Dat klinkt niet als een snelle oplossing...

Als er genoeg uren op zitten toch maar (weer) eens een kalibratie overwegen dan :)
SanduTje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:45:
Dat klinkt niet als een snelle oplossing...

Als er genoeg uren op zitten toch maar (weer) eens een kalibratie overwegen dan :)
Wat je kan proberen....
Ik ben niet zo van instellingen delen (je hebt een vt60 inmiddels toch?)

Je zou iets met de 2 punts kalibratie kunnen proberen. Heel grof afstellen zou je de de wel lager kunnen krijgen. Misschien dat Cap je daarbij kan helpen.

• SanduTje
Dank je, ja klopt VT60. Ik ben ook niet van het overnemen maar tot een degelijke kalibratie kan het geen kwaad om wat te proberen. Misschien dat Cap inderdaad kan assisteren met wat 2-punts instellingen :)

• PinkPanther1970
SanduTje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:56:
Dank je, ja klopt VT60. Ik ben ook niet van het overnemen maar tot een degelijke kalibratie kan het geen kwaad om wat te proberen. Misschien dat Cap inderdaad kan assisteren met wat 2-punts instellingen :)
Probeer deze eens... (weet niet welke maat je hebt)
50": http://www.avforums.com/a...rter-settings-pdf.406482/
55": http://www.avforums.com/a...rter-settings-pdf.406483/
65": http://www.avforums.com/a...rter-settings-pdf.406484/

• SanduTje
Thanks.

In de white balance zit tussen de verschillende maten nogal een verschil zeg (heb zelf de 55") maar zal ze eens proberen aangezien ik de overige instellingen wel praktisch hetzelfde heb.

• PinkPanther1970
Zijn de instellingen van één van de beste Engelse calibrators... heb zelf zijn basisinstellingen voor mijn GT60 overgenomen als vertrekpunt en ze zijn zeker niet slecht.
Tja jullie kennen mijn mening wel denk ik: ik blijf het grote onzin vinden, die witbalans instellingen van D-Nice anderen (Bumptious?) overnemen.

Ik doel op die veel te gedetailleerde instellingen. Dus niet op "ballpark" contrast, helderheid en uitzetten van onzin features, dat is prima. Maar het geven van de instellingen voor witbalans, cms, gamma slaat helemaal nergens op, tenminste niet als het doel ervan is het beeld te laten lijken op een gekalibreerde tv. Naast de exemplarische afwijkingen doet de onregelmatige greyscale (behoorlijk sterk wisselend van IRE tot IRE) bij de 60 serie er nog een schep bovenop.

Wat dan nog veel zinvoller is wanneer je geen meter + software hebt: de greyscale steps erbij pakken en kijken waar de overdaad aan groen/blauw/rood zich bevindt en dan kijken hoeveel IRE dat dan is, en daar de betreffende kleur wat terugdraaien. Uiteraard de aanpassingen visueel heen en terug checken met de greyscale steps.

Bij SanduTje (groene gezichten) lijkt het op groen terugdraaien ergens in het middengebied, maar of dat de hele range 50-100 IRE is (2-punts), of een beperkt gebied van 60, 70 en/of 80 IRE (10-punts) valt alleen met die greyscale steps. :)

PS had de linkjes niet bekeken maar zie nu dat het AVforums is, zal dus wel Bumptious zijn. Een van de beste engelse kalibrators weet ik niet hoor, vind hem altijd wat warrig overkomen, heb zelf meer vertrouwen in Mackenzie van een ander forum. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 19-02-2014 12:09 ]

• GreenStuff
Adlermann schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:17:
[...]

Volgens mij heeft de schuifbalkunit een hogere lichtopbrengst dan de normale beeldmodi. Je kan het proberen.
Ik heb even snel een bèta oplossing geprobeerd. Omdat er maar twee (relatief kleine) witte vlakken zijn is het wit behoorlijk sterk/helder, sterker dan bij de schuifbalken (op het oog, nog niet gemeten). Hij loopt nu zo'n 15 minuten en het NOS en NL1 logo zijn zo goed als verdwenen!
Custom settings, met alles wat met helderheid te maken heeft zo hoog mogelijk (dus ook panel brightness enz.)
Nogmaals een snelle en zeer plaatselijke fix, kan vast beter, maar het werkt voorlopig.
Ik wissel 10 seconden twee kleine vlakken af met 10 seconden vol wit (logischerwijs veel minder helder).
Zet hem op repeat. Ennuh..... niet uren lang denk ik, kan me voorstellen dat dit filmpje weer andere retentie kan geven ;)

http://www.petergroen.nl/files/Peters_NL1_fixer.mp4

• SanduTje
Cap schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:00:
Tja jullie kennen mijn mening wel denk ik: ik blijf het grote onzin vinden, die witbalans instellingen van D-Nice anderen (Bumptious?) overnemen.

Ik doel op die veel te gedetailleerde instellingen. Dus niet op "ballpark" contrast, helderheid en uitzetten van onzin features, dat is prima. Maar het geven van de instellingen voor witbalans, cms, gamma slaat helemaal nergens op, tenminste niet als het doel ervan is het beeld te laten lijken op een gekalibreerde tv. Naast de exemplarische afwijkingen doet de onregelmatige greyscale (behoorlijk sterk wisselend van IRE tot IRE) bij de 60 serie er nog een schep bovenop.

Wat dan nog veel zinvoller is wanneer je geen meter + software hebt: de greyscale steps erbij pakken en kijken waar de overdaad aan groen/blauw/rood zich bevindt en dan kijken hoeveel IRE dat dan is, en daar de betreffende kleur wat terugdraaien. Uiteraard de aanpassingen visueel heen en terug checken met de greyscale steps.

Bij SanduTje (groene gezichten) lijkt het op groen terugdraaien ergens in het middengebied, maar of dat de hele range 50-100 IRE is (2-punts), of een beperkt gebied van 60, 70 en/of 80 IRE (10-punts) valt alleen met die greyscale steps. :)

PS had de linkjes niet bekeken maar zie nu dat het AVforums is, zal dus wel Bumptious zijn. Een van de beste engelse kalibrators weet ik niet hoor, vind hem altijd wat warrig overkomen, heb zelf meer vertrouwen in Mackenzie van een ander forum. ;)
Dank je Cap zal eens gaan prutsen en kijken of ik het wat beter krijg. Overnemen van instellingen is inderdaad onzin aangezien ieder paneel anders is. Zal ze enkel eens gebruiken om te zien wat het effect is op de groene gezichten, dan weet ik in ieder geval dat ik het daar ongeveer moet zoeken (en het geen groene drek is :)).

• PinkPanther1970
Cap schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:00:
De instellingen van Bumtious zijn heel algemeen, enkel "ball park" witbalans en de rest blijft onaangeroerd.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PinkPanther1970 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:58:
[...]

De instellingen van Bumtious zijn heel algemeen, enkel "ball park" witbalans en de rest blijft onaangeroerd.
Dan nog is het nutteloos :)
EDIT : had ook die settings ingegeven voor mijn kalibratie om het verschil te zien. Kan je zeggen dat het uiteindelijk totaal andere settings geworden zijn. Heeft dus echt nul zin, tenzij het toevallig visueel je probleem zou oplossen (groene gezichten)

Heb een ander vraagje : is er eigenlijk een spotify app op de GT60 ?
Moet straks eens kijken thuis, vroeg me dit even af omdat ik 2 maand gratis premium heb sinds kort.

[ Voor 22% gewijzigd door daffie82 op 19-02-2014 14:11 ]

• PinkPanther1970
Geen idee, al die apps interesseren me niet echt... Ben trouwens in België, dus niet noodzakelijk dezelfde apps als in Nederland.

Edit: ach juist... jij bent ook belg of vergis ik me?

[ Voor 18% gewijzigd door PinkPanther1970 op 19-02-2014 14:08 ]

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hier ook BE ;)

Cap schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:04:
Bekijk nu het PDFje en zie wel de 2-punts witbalans staan. Maar gelukkig geen 10-punts idd.
Wat hij g edaan heeft is: ik heb nu een x aantal tv's gekalibreerd. Ze hebben allemaal een vergelijkbare greyscale afwijking op hoog niveau. Dus een soort 'thx' setting bedacht waarbij de meeste tv's iets beter worden.

Ik geloof dat dit in veel (lang niet alle) best wel iets verbetering kan opleveren (bij de vt50 zag je ook wel een tendens van teveel rood in hoog, en te weinig in laag). Hele grove 2punts kan daar (op basis van ervaring ) misschien wel iets verbetering opleveren.

Maar ik blijf er bij: detailed settings overnemen (meer dan een kleine correctie) is useless en vooral contraproductief zelfs.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Laatste keer dat ik zocht was het nog niet mogelijk om Spotify te doen met mijn VT60. Volgens mij is daar in de afgelopen 3 maanden niets aan veranderd.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat is balen... Dan zal ik mijn premium heel waarschijnlijk niet verlengen na 2 maanden :P

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Ja, ik vind het ook wel jammer. Ik heb nu gewoon mijn oude HTC desire aan een kabeltje hangen voor spotify.. Maar in de auto via BT is het wel relaxed hoor. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:17:
[...]

koop een iPhone (ipad), apple tv en gebruik airplay
Heb hier één keer een ibrol in huis gehad... nooit meer dus. O-)

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:17:
[...]

koop een iPhone (ipad), apple tv en gebruik airplay
neen bedankt.....
Voor dat geld heb ik 3 telefoons die evengoed zijn.
Zo schitterend is dat spotify sowieso niet - was alleen handig als het via de TV zou werken.

• SanduTje
Net uitzondering van Netflix kunnen die apps me gestolen worden :)
SanduTje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:42:
Ja heir ook. Maar inmiddels heb ik toch 3 netflix devices (ps4, samsung bluray, tv).

Ik heb nu al meer plezier van mijn eur 100 bluray spelertje dan ik ooit van die 1k speler heb gehad lol.

• PinkPanther1970
SanduTje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:42:
De enige app die de moeite waard is... en waar wij Belgen weer naar kunnen fluiten... :(
Misschien binnen een jaar of 5... :X

• SanduTje
Dat is wel zuur aangezien er verder inderdaad geen zinnige apps beschikbaar zijn. Maar ja, daarvoor koop je ook geen Panasonic ;)
SanduTje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:51:
Dat is wel zuur aangezien er verder inderdaad geen zinnige apps beschikbaar zijn. Maar ja, daarvoor koop je ook geen Panasonic ;)
Ik vind de euh euh eueh euh, eurosport app ook niet onhandig ;)

• SanduTje
Ja oke, maar dat is ook wel een hele exotische app ;)

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PinkPanther1970 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:48:
[...]

De enige app die de moeite waard is... en waar wij Belgen weer naar kunnen fluiten... :(
Misschien binnen een jaar of 5... :X
Ja maar wij kunnen binnenkort wel lekker gaan betalen om reclame door te spoelen, dat dan weer wel ! _/-\o_
Duidelijk waar bij ons de prioriteit ligt he ;)

• SanduTje
Daar trappen wij hier niet in en pauzeren gewoon (gratis) de uitzending en spoelen dan door bij reclame ;)
Pagina: 1 ... 31 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.