Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:37:
[...]

wel grappig dat men plasma zo roemt om beeldkwaliteit, en velen uren besteed aan het kalibreren van het scherm. Maar een ingebrand logo is geen probleem 8)7
burn-in is een probleem. Retentie echt niet. Trekt wel weg. Je gaat vanzelf minder paniekerig doen :)

En een klein beetje schaduweffecten is echt niet zo erg als:

- slecht contrast
- slechte motion
-banding /DSE, etc ;)

Verwijderd

ik heb sinds 2001 een plasmascherm hier staan, en zelden problemen gehad met burnin/retentie. Heb ook vaak tv serie marathons gehad waarbij de hele middag/avond 4:3 materiaal op het scherm stond, met black sidebars. 0.0 retentie/burnin.

toch raad ik plasma af bij de meeste mensen omdat gewoon teveel vraagt, zeker van de hedendaagse consument. Die willen gewoon ongestoord een tv zender met logo de hele dag op hebben staan, zonder zich zorgen te maken over IR.

Ik vind het nog steeds een prachtig plaatje geven, en wanneer ik bij mensen bent met een LCD TV dan zit ik soms met gekromde tenen te kijken.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De problemen met LED worden ook wat overdreven hoor. Plasma is beter, maar ook niet in alle situaties.
Als je graag films kijkt in een volledig verduisterde kamer, dan ga je veel voordeel hebben met plasma, maar in bijna alle andere situaties kan een goeie LED tv wel al goed concurreren of zelfs plasma overtreffen (vooral overdag).

Ik had zelf graag een plasma gekocht vanwege alle goeie berichten over de beeldkwaliteit, maar uiteindelijk vond ik persoonlijk het verschil te klein om de nadelen (retentie, stroomverbruik) van plasma erbij te nemen.
Ik speel ook veel spellen heb geen zin om continu in de weer te zijn met pixel flippers en dergelijke.

Heel soms twijfel ik nog wel of LED de goeie keuze was. Het hele gedoe met retentie kan ook enorm opgeblazen zijn, maar overal waar ik lees over plasma lees ik ook veel berichten over retentie.

[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 07-02-2014 15:41 ]

PSN id: NL_SToRM

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 08:18
Ik ben de afweging aan het maken en ik heb een beetje hetzelfde, het niet aandurven. Jonge kinderen die wel eens lang naar dezelfde zender kijken, ikzelf die wel eens FOX Sports de hele dag aan wil hebben, dat soort dingen. En dan heb ik inderdaad helemaal geen zin om bezig te zijn en me zorgen te maken omtrent IR.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Joster schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:34:
Ik ben de afweging aan het maken en ik heb een beetje hetzelfde, het niet aandurven. Jonge kinderen die wel eens lang naar dezelfde zender kijken, ikzelf die wel eens FOX Sports de hele dag aan wil hebben, dat soort dingen. En dan heb ik inderdaad helemaal geen zin om bezig te zijn en me zorgen te maken omtrent IR.
Dan zou ik gewoon geen plasma nemen, tenzij je je niet stoort aan retentie/inbranden. TV van mijn ouders is geheel brak, links en rechtsboven logo's die er nooit meer uit gaan en zij kijken niet eens veel tv.

Op mijn plasma (2200 uur er op) links/rechts/boven/onder zichtbare balken plus gebruikelijke retentie. Ach ja.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Is het ook zo dat Panasonic hier meer vatbaar voor is dan Samsung? Of is dat weer een fabel?

Ik weet namelijk niet in hoeverre dit tekenend is voor alle toestellen van Panasonic en Samsung:
http://reviews.cnet.com/8...-accidental-burn-in-test/

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-01 21:07
In mijn ervaring zijn voornamelijk de nieuwe series van Panasonic slechter bestand tegen inbranding / retentie dan de Samsungs.

Verwijderd

Joster schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:34:
In tegenstelling tot Brad Pitt heb ik de tegenovergestelde ervaring en nee het is geen kwestie van goed kijken (ik zit bij een hele goede opticien en ben een kritische kijker).

Ik heb boven mijn oude V10 en beneden mijn ST60 en op beide wordt alles bekeken en gegamed. Geen centje pijn met inbranden. Wel, maar dat is normaal, na film kijken dat het even duurt totdat de zwarte balken helemaal weg zijn. Ik kijk heel wat uren Ned1 met rood logo en ik zie op beide toestellen helemaal niets van een ingebrand logo. Heb nu 4 weken de ST en kijk bijna iedere avond Dwdd en Pauw en Witteman dus dat is 2 uur rood logo minimaal per 5 avonden in de week.

Enige probleem met de ST60 is nog steeds dat ik het plaatje nog steeds niet helemaal lekker krijg zoals ik het graag zie maar dat komt wel goed. Komt waarschijnlijk ook vanwege mijn kritische kijkgedrag. ;)

Verwijderd

@Musicmasters
Wat doe je nou? Nu breng je me weer aan het twijfelen... :( Ik word helemaal gek na talloze topics op avforum, avsforum en hier te hebben bekeken. Wel of geen retentie.

Zien mensen het niet? Behandelen ze de tv niet goed (contrast 80+)? Is er een formule om retentie te voorkomen maar dat je wel gewoon televisie kunt kijken? Dus niet een hele avond zappen om in branden van logo's te voorkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:25:
@Musicmasters
Wat doe je nou? Nu breng je me weer aan het twijfelen... :( Ik word helemaal gek na talloze topics op avforum, avsforum en hier te hebben bekeken. Wel of geen retentie.

Zien mensen het niet? Behandelen ze de tv niet goed (contrast 80+)? Is er een formule om retentie te voorkomen maar dat je wel gewoon televisie kunt kijken? Dus niet een hele avond zappen om in branden van logo's te voorkomen.
Ik vrrees dat niemand het twijfelen weg kan nemen, omdat het niet zozeer afhankelijk is van het model, maar van het paneel. Vorig jaar heb ik na jaren afscheid genomen van mijn trouwe Panasonic Plasma van 6 jaar oud. Inbranden/retentie was bij dit model geen enkel probleem. Ik ging er daarom blind vanuit dat het probleem van inbranden bij de nieuwe modellen er niet zou zijn. Helaas, het risico op inbranden/retentie lijkt bij de huidige modellen groter dan bij de modellen van 5, 6 jaar geleden.

Het vervelende is dat het per paneel ontzettend verschilt. Het is dan ook lastig om te bepalen of het een reden moet zijn om geen plasma te kopen. Zit het mee, dan heb je er geen last van. Zit het tegen, dan word je er echt ongelukkig van. Ik wel althans. Ik had een VT50 die ik na 2 maanden heb ingeruild voor een VT60 vanwege inbranden. De zwarte waas die zenderlogo's achterlieten was niet weg te krijgen. Ik stoorde me er mateloos aan.

Mijn VT60 heeft nagenoeg geen last van retentie. Een avondje publieke omroep is na een uurtje wat anders kijken niet meer te zien. De VT60 heb ik nu ongeveer 7 maanden in gerbuik.

Mijn ervaring is dus; Je moet het treffen met het paneel. Ik zie het als het er is en irriteer me er aan. Ik ben een ervaren plasma kijker en ga netjes met het paneel om, desalniettemin was inbranden een serieus probleem op mijn VT50. Daar is dan niets aan te doen.

Overigens krijg ik na het lezen van diverse fora wel de indruk dat de VT60 er minder last van heeft dan de VT50, toch zijn er over de VT60 ook voldoende verhalen te vinden waarbij retentie een serieus probleem is.

De vraag is wil je de gok wagen? Dat de kwaliteit van het beeld bij de huidige stand van de techniek in zijn algemeenheid niet tot nauwelijks beter kan, daar zijn we het wel over eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 17:45 ]

Verwijderd

Ik denk dat panasonic nog wel een voorraadje achter de hand heeft voor na de olympische spelen en deze zomer wk voetbal. Allemaal veel sterkte, op mijn tv komen er alleen de ringen er nog bij, de 1 staat er al permanent.

• SToRM666
@Musicmasters

Anders moet je gewoon eens naar een winkel gaan waar ze zowel plasma als LED hebben staan, dan kun je zelf beoordelen of je plasma zoveel mooier vindt of niet.
Van al dat lezen wordt je op den duur ook niet veel wijzer meer, je gaat er alleen maar meer door twijfelen.

Bij plasma zijn vooral de eerste paar honderd uur belangrijk om de tv in te spelen. Daarna kun je volgens mij wel kijken wat je wil, zolang er wat afwisseling in zit.

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 07-02-2014 18:23 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
SToRM666 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:20:
[...]

Anders moet je gewoon eens naar een winkel gaan waar ze zowel plasma als LED hebben staan, dan kun je zelf beoordelen of je plasma zoveel mooier vindt of niet.
Van al dat lezen wordt je op den duur ook niet veel wijzer meer, je gaat er alleen maar meer door twijfelen.

Bij plasma zijn vooral de eerste paar honderd uur belangrijk om de tv in te spelen. Daarna kun je volgens mij wel kijken wat je wil, zolang er wat afwisseling in zit.
Zo'n goed advies is dat nu ook weer niet. Vaak staan de TV's dermate slecht afgesteld onder erbarmelijke lichtomstandigheden. Ook staan soms de TV's met de grootste marges expres beter afgesteld. Hij moet gewoon een Panny kopen en ophouden met [lezen|zeuren|piekeren] en gaan genieten.

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:26:
[...]

Zo'n goed advies is dat nu ook weer niet. Vaak staan de TV's dermate slecht afgesteld onder erbarmelijke lichtomstandigheden. Ook staan soms de TV's met de grootste marges expres beter afgesteld. Hij moet gewoon een Panny kopen en ophouden met [lezen|zeuren|piekeren] en gaan genieten.
ah okay, dus een tv vergelijken met andere tv's is geen goed advies, maar gewoon blind een TV kopen is dat wel? 8)7

• ToFast
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:00:
[...]
ah okay, dus een tv vergelijken met andere tv's is geen goed advies, maar gewoon blind een TV kopen is dat wel? 8)7
Nou goed, zo zwart op wit is het ook weer niet. Maar het kan best zijn dat je dan tot de verkeerde conclusie zou komen dat het beeld veel beter is van die mooie Samsung LED TV bij de desbetreffende winkel :+ en dat komt dan waarschijnlijk door mijn aangekaarte argumenten. Verder had @samsunger het vooral in zijn laatste post over image retentie, wel of niet en dat hij gek wordt door alle berichten. Hij maakt zichzelf een beetje gek denk ik. Gewoon een Pannie ST/GT/VT 60 en je zit gebakken. Brand er wat in, doe een beroep op de garantie. Image retentie hoef je je sowieso niet druk om te maken, gaat dat niet weg is het ingebrand.

Mensen blazen dat inbranden/retentie wel erg op (misschien de 50VT serie daargelaten?). LCD's kunnen ook best inbranden trouwens >:)

Verwijderd

[...]
Hij moet gewoon een Panny kopen en ophouden met [lezen|zeuren|piekeren] en gaan genieten.
Ik geef toe ik ben best een mierenneuker maar ik kan mijn geld maar een keer uitgeven natuurlijk. Eigenlijk wacht op de heilige graal oled maar wie weet hoe lang dat nog gaat duren. Ook daarover heb ik al gehoord dat deze schermen inbranden.

Ik moet voor mijzelf afwegen wat ik minder erg vind, of retentie/inbranden en het onderhoud van plasma of dse/banding van led.

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:10:
[...]
Brand er wat in, doe een beroep op de garantie.
Ja maar dan? Over een half jaar is er geen plasmascherm van Panasonic meer te krijgen en dan word je afgescheept met een edge led :-( televisie. The horror!

• ToFast
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:15:
[...]
Ja maar dan? Over een half jaar is er geen plasmascherm van Panasonic meer te krijgen en dan word je afgescheept met een edge led :-( televisie. The horror!
Een half jaar lijkt me wel erg overdreven. Maar goed, wie weet over 1.5 jaar inderdaad. OLED is ook (nog) geen optie verder. Onhoude van plasma, LOL ehh..die snap ik even niet. Je hoef echt niet na elke uitzending the white washen/te veruissen met analoge sneeuw en die pixel orbitor staat hier ook op geen een plasma paneel aan. Lastig.

[ Voor 19% gewijzigd door ToFast op 07-02-2014 19:25 ]

• SToRM666
Bij plattetv mocht ik de tv waar ik interesse in had wat bijregelen en toen was het verschil met de andere tv's wel te zien. Bij een MM of een andere winkel waar massaal veel tv's opeen gepakt staan is dit inderdaad wat moeilijker om te doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:15:
Heb je wel eens een goeie edge lit LED gezien dan? Ik weet verder ook niet wat je budget is en waar je de tv vooral voor wil gebruiken, want dat kan ook meehelpen bij je keuze.
Je neigt nu al veel naar plasma, dus dan ga je waarschijnlijk meer vallen over de nadelen van LED dan over de nadelen van plasma denk ik.

Verwijderd

SToRM666 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:24:
Heb je wel eens een goeie edge lit LED gezien dan?
Ik heb een Sony HX850 gehad maar weggedaan wegens edge bleeding en clouding.
SToRM666 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:24:
Ik weet verder ook niet wat je budget is en waar je de tv vooral voor wil gebruiken, want dat kan ook meehelpen bij je keuze.
Je neigt nu al veel naar plasma, dus dan ga je waarschijnlijk meer vallen over de nadelen van LED dan over de nadelen van plasma denk ik.
De tv gaat gebruikt voor voor gewoon televisie kijken, het kijken van films, soms gamen en om de pc op aan te sluiten zodat ik muziek kan afspelen in xbox media centre.

• ToFast
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:54:
[...]
Ik heb een Sony HX850 gehad maar weggedaan wegens edge bleeding en clouding.
[...]
De tv gaat gebruikt voor voor gewoon televisie kijken, het kijken van films, soms gamen en om de pc op aan te sluiten zodat ik muziek kan afspelen in xbox media centre.
Hoeveel plasma aanraders wil je (nog) verzamelen die jou een Pannie gaan adviseren? Je weet in welk topic je zit toch >:)

Misschien doe ik er wat luchtig over, maar sommige mensen mogen op een gegeven moment (na al dat eigen onderzoek) ook wel wat luchtiger gaan denken en overgaan tot acties. Dat maakt het leven soms een heel stuk gemakkelijker.

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:58:
[...]
Misschien doe ik er wat luchtig over, maar sommige mensen mogen op een gegeven moment (na al dat eigen onderzoek) ook wel wat luchtiger gaan denken en overgaan tot acties. Dat maakt het leven soms een heel stuk gemakkelijker.
Eens. O-)

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
+3

jaar welteverstaan...
zo lang heb ik nl getwijfeld over de aanschaf van een pana plasma. En dat vanwege al dat lezen.

En nu ik de GT60 heb hangen heb ik spijt. Spijt dat ik zo lang heb gedraald :)

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:12
SToRM666 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:20:
[...]
Dit. Als je scherm gelijkmatig ingespeeld is ga je er volgens mij minder rap last van hebben van IR. Dit is in ieder geval de ervaring die ik heb met plasma, zit ondertussen al aan mijn 2de.

Ook lees je op fora natuurlijk sneller negatieve ervaringen dan positieve en dit kan ook een vertekend beeld geven. Hoogst waarschijnlijk zullen de meeste mensen niet zo'n hevige last hebben van IR en burn in.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:59:
Ik denk dat panasonic nog wel een voorraadje achter de hand heeft voor na de olympische spelen en deze zomer wk voetbal. Allemaal veel sterkte, op mijn tv komen er alleen de ringen er nog bij, de 1 staat er al permanent.
Nope. Komt niks meer binnen en er wordt zeker n8ks achtergehouden. Productiebedrijven moeten snel voorraad doorverkopen

• Brad Pitt
ikbenben schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:14:
[...]
Hoogst waarschijnlijk zullen de meeste mensen niet zo'n hevige last hebben van IR en burn in.
Hoogstwaarschijnlijk zien de meeste mensen het gewoon niet :)

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Inderdaad, en 'zien' het pas nadat ze er over gelezen hebben en er vervolgens op gaan letten.

Kijk je veel content met logo's dan zul je meer retentie zien dan wanneer je voornamelijk films kijkt, maar in principe trekt het allemaal naar verloop van tijd weg wanneer je afwisselt met content zonder logo's.

Gewoon genieten van je scherm en niet steeds met je neus er boven op zitten :)

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 15:23
SanduTje schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:01:
Inderdaad, en 'zien' het pas nadat ze er over gelezen hebben en er vervolgens op gaan letten.

Kijk je veel content met logo's dan zul je meer retentie zien dan wanneer je voornamelijk films kijkt, maar in principe trekt het allemaal naar verloop van tijd weg wanneer je afwisselt met content zonder logo's.

Gewoon genieten van je scherm en niet steeds met je neus er boven op zitten :)
Ben bang dat het bij mij geen retentie meer is... Heb nu 2 nachten en 1 middag de balk laten draaien en het logo zit er nog steeds in, het is ook niet minder geworden. Met de settings die ik draai, veel zappen, zoom gebruiken en ook afwisselen met bluray fullscreen is het wel erg snel gegaan bij mij :(

• Brad Pitt
earthknake schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:15:
Ben bang dat het bij mij geen retentie meer is...
Het is dan ook gewoon een fabeltje dat logo's er wel weer altijd uit zullen trekken. Da's vaak zat niet zo.

Verwijderd

@Musicmasters

Als je twijfelt. Koop hem bij Plattetv.nl. Betaal 6 tientjes bij en binnen 4 weken kan/mag je hem omruilen. Bevalt hij niet, ruil je hem tegen een Led. Opgelost!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

inXs

known as inXs

Ik zit nu aan mijn 2e plasma en wel de VT60. Ik kijk dan geen normale TV, alleen maar netflix en streams en ik heb in ieder geval nergens last van (qua inbranden en retentie). Ook niet met de zwarte balken. En dat terwijl ik een redelijk kritische kijker ben. Het beeld is fantastisch (ook al in de standaard THX mode) en inderdaad zoals veel LED's hebben geen edge bleeding en andere nadelen. Maar goed, nogmaals, het blijft persoonlijk.

superB

Verwijderd

inXs schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:53:
Ik zit nu aan mijn 2e plasma en wel de VT60. Ik kijk dan geen normale TV, alleen maar netflix en streams en ik heb in ieder geval nergens last van (qua inbranden en retentie). Ook niet met de zwarte balken. En dat terwijl ik een redelijk kritische kijker ben. Het beeld is fantastisch (ook al in de standaard THX mode) en inderdaad zoals veel LED's hebben geen edge bleeding en andere nadelen. Maar goed, nogmaals, het blijft persoonlijk.
Haha, leuke uitspraak "geen normale tv".... Dat gaat mij niet lukken, zeker nu met de Winterspelen. En allemaal Ned1 met mooi rood logo, uren aan een stuk. De ultieme test! >:)

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:11:
[...]

Haha, leuke uitspraak "geen normale tv".... Dat gaat mij niet lukken, zeker nu met de Winterspelen. En allemaal Ned1 met mooi rood logo, uren aan een stuk. De ultieme test! >:)
Ja wist even geen andere uitspraak te bedenken ;) Maar volgens mij is het helder wat ik bedoelde!

superB

Verwijderd

inXs schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:12:
[...]

Ja wist even geen andere uitspraak te bedenken ;) Maar volgens mij is het helder wat ik bedoelde!
Zeker! Ik kijk ook veel abnormale tv.... :+ Vond hem gewoon grappig.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Na de winterspelen is het in ieder geval zeker dat Panasonic snel door z'n voorraden heen zal zijn :)

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 17:04
Ik kwam ook weer eens in dit topic kijken vanwege de spelen idd, ben dus niet de enige die zich zorgen maakt zie ik al, we gaan het zien :P.

• inXs

inXs

known as inXs

Er is zeker geen mooie HD stream te krijgen (al dan niet tegen betaling) van de spelen? Ik heb natuurlijk geen 'normale' tv ;)

superB

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10-2025
Even vraagje:

Mijn moeder heeft vandaag een ST60 geleverd gekregen via DHL op zijn zijkant (kopse kant doos).
De glasplaat is nog heel, hij doet het ook maar kan dit verder kwaad voor het paneel zelf?
Dan doel ik op beeldkwaliteit, techniek, levensduur e.d. of daar problemen van kunnen gaan komen.

Verder misschien leuk om te vermelden aan degene die mij nog van vorig jaar weten te herinneren. Ben inmiddels zelf ook weer in het bezit van de GT60 sinds een maandje en kijk met volle tevredenheid :)

Heb alleen wel iets opgemerkt wat me toen niet op viel... toen was de 42 inch grooooot, ik kwam immers af van een CRT met stuk kleinere beeldbuis. Nu denk ik stiekem af en toe... hmmm had wel een 50 inch kunnen nemen volgens mij :+
Ik zie hier heel vaak twijfels voorbij komen van andere mensen tussen twee formaten en kan uit eigen ervaring nu ook zeggen: neem het maatje groter want sjee want went het snel zo'n scherm.
Digibeetje28 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:32:
Even vraagje:

Mijn moeder heeft vandaag een ST60 geleverd gekregen via DHL op zijn zijkant (kopse kant doos).
De glasplaat is nog heel, hij doet het ook maar kan dit verder kwaad voor het paneel zelf?
Dan doel ik op beeldkwaliteit, techniek, levensduur e.d. of daar problemen van kunnen gaan komen.

Verder misschien leuk om te vermelden aan degene die mij nog van vorig jaar weten te herinneren. Ben inmiddels zelf ook weer in het bezit van de GT60 sinds een maandje en kijk met volle tevredenheid :)

Heb alleen wel iets opgemerkt wat me toen niet op viel... toen was de 42 inch grooooot, ik kwam immers af van een CRT met stuk kleinere beeldbuis. Nu denk ik stiekem af en toe... hmmm had wel een 50 inch kunnen nemen volgens mij :+
Ik zie hier heel vaak twijfels voorbij komen van andere mensen tussen twee formaten en kan uit eigen ervaring nu ook zeggen: neem het maatje groter want sjee want went het snel zo'n scherm.
zolang die plaat heel is, niets aan het handje.

• inXs

inXs

known as inXs

Digibeetje28 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:32:
Even vraagje:

Ik ken het, had eerst ook 42 inch, vet groot natuurlijk! Na een week was het al van.... mmmm... kan groter... Vriend kocht een 47 inch, dat was al stukken beter, schoonouders 50 inch, wauw wat groot... Na een week, mmmm kan groter.. Nu hebben wij een nieuwe, gelijk maar 65inch gehaald. Lekker plat, strak tegen de muur en het oogt dus ook gelijk niet massief... ! Of ik een grotere wil dan 65inch? Misschien over 5 jaar weer ;)

superB

Verwijderd

inXs schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:17:
[...]

Ik ken het, had eerst ook 42 inch, vet groot natuurlijk! Na een week was het al van.... mmmm... kan groter... Vriend kocht een 47 inch, dat was al stukken beter, schoonouders 50 inch, wauw wat groot... Na een week, mmmm kan groter.. Nu hebben wij een nieuwe, gelijk maar 65inch gehaald. Lekker plat, strak tegen de muur en het oogt dus ook gelijk niet massief... ! Of ik een grotere wil dan 65inch? Misschien over 5 jaar weer ;)
Ik heb nu na 42 inch, 55 inch op 3 a 3,5 meter maar ben blij dat ik niet groter ben gegaan. Kan nu nog met 1 blik het hele beeld zien, maar groter moet je met je ogen van links naar rechts (en omgekeerd) om het hele beeld te zien. Mijn vriend heeft 65 inch op die afstand en vind het niet lekker kijken. Ik vind dus niet dat groter altijd beter is. Ben wel enorm blij met mijn 55 inch na de 42 inch want in het donker film kijken met mijn 5.1 surround is nu echt thuisbios geworden.

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:38:
[...]

Ik heb nu na 42 inch, 55 inch op 3 a 3,5 meter maar ben blij dat ik niet groter ben gegaan. Kan nu nog met 1 blik het hele beeld zien, maar groter moet je met je ogen van links naar rechts (en omgekeerd) om het hele beeld te zien. Mijn vriend heeft 65 inch op die afstand en vind het niet lekker kijken. Ik vind dus niet dat groter altijd beter is. Ben wel enorm blij met mijn 55 inch na de 42 inch want in het donker film kijken met mijn 5.1 surround is nu echt thuisbios geworden.
Inderdaad persoonlijk, ik vind met de ogen van links naar rechts juist de bioscoop ervaring geven! ;)

superB

Verwijderd

inXs schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:39:
[...]

Inderdaad persoonlijk, ik vind met de ogen van links naar rechts juist de bioscoop ervaring geven! ;)
Is erg vermoeiend om zo te kijken. Sterker, ik krijg er hoofdpijn van. In de bios (als ik er al kom) probeer ik ook zo zitten dat ik redelijk gecentreerd en met weinig moeite het scherm kan bekijken. Het zal de leeftijd zijn.... ;)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:34

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hatsikidéé

zojuist ook een 55ST60 besteld :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:27:
Als je twijfelt. Koop hem bij Plattetv.nl. Betaal 6 tientjes bij en binnen 4 weken kan/mag je hem omruilen. Bevalt hij niet, ruil je hem tegen een Led. Opgelost!
Laat ik dat nou ook net gedaan hebben...ik had ook geen zin in gezeik en/of wellesnietes.
En de pixelgarantie, die sluit ik ook altijd af op mijn desktopmonitoren.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:38:
Ik heb nu na 42 inch, 55 inch op 3 a 3,5 meter maar ben blij dat ik niet groter ben gegaan. Kan nu nog met 1 blik het hele beeld zien, maar groter moet je met je ogen van links naar rechts (en omgekeerd) om het hele beeld te zien. Mijn vriend heeft 65 inch op die afstand en vind het niet lekker kijken.
Kijk, dat is ook precies mijn redenatie geweest voor ff een serie-tje kijken ofzo.

Neemt niet weg dat hier binnenkort ook een projector wordt opgehangen voor het echte biosgevoel ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:45:
[...]

Is erg vermoeiend om zo te kijken. Sterker, ik krijg er hoofdpijn van. In de bios (als ik er al kom) probeer ik ook zo zitten dat ik redelijk gecentreerd en met weinig moeite het scherm kan bekijken. Het zal de leeftijd zijn.... ;)
Leeftijd? Kan, ben 'ook al' 30 ;) Met gamen deel ik je mening overigens wel, maar ik kan gelukkig afstand nemen!

superB

Fraggert schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:49:
Hatsikidéé

zojuist ook een 55ST60 besteld :)

[...]

Laat ik dat nou ook net gedaan hebben...ik had ook geen zin in gezeik en/of wellesnietes.
En de pixelgarantie, die sluit ik ook altijd af op mijn desktopmonitoren.

[...]

Kijk, dat is ook precies mijn redenatie geweest voor ff een serie-tje kijken ofzo.

Neemt niet weg dat hier binnenkort ook een projector wordt opgehangen voor het echte biosgevoel ;)
Niet geheel ontopic. Maar pixelgarantie op ene online aankoop is zo overbodig. Uitpakken monitor, aanzetten, aha defectie pixel. Terugsturen dat ding ;)

Zo makkelijk.

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Niet geheel ontopic. Maar pixelgarantie op ene online aankoop is zo overbodig. Uitpakken monitor, aanzetten, aha defectie pixel. Terugsturen dat ding ;)

Zo makkelijk.
Ik had het over een omruilgarantie als toestel niet bevalt en die is niet gebruikelijk. Voor een pixelgarantie zou ik ook niet betalen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:34

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Adlermann schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:57:

Zo makkelijk.
Niet in het geval van 1 dode pixel toch? Panasonic ruilt pas met 4 dooie.

edit: ik snap hem, jij gebruikt dan de Wet aankopen op Afstand.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:00:

Ik had het over een omruilgarantie als toestel niet bevalt en die is niet gebruikelijk. Voor een pixelgarantie zou ik ook niet betalen.
Pixelgarantie zit bij dat omruilverhaal in één extra garantie.

[ Voor 34% gewijzigd door Fraggert op 08-02-2014 16:05 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Fraggert schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Niet in het geval van 1 dode pixel toch? Panasonic ruilt pas met 4 dooie.

edit: ik snap hem, jij gebruikt dan de Wet aankopen op Afstand.

[...]

Terug naar de leverancier. Wet koop p afstand. Je mag namelijk het product uITPROBEREN. Dus ff aanzetten, controleren, en dan besluiten: ga ik het in gebruik nemen of terugsturen.

Verwijderd

Fraggert schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Weet ik, maar ik beaam dat je voor pixelgarantie geen extra garantie hoeft te sluiten. Ik heb bij Plattetv.nl puur voor de omruilgarantie extra betaald omdat ik niet zeker was van de maat en dit valt niet onder normale garantie en consumentenrecht.

Voor het normale consumentenrecht betalen heel veel mensen voor iets wat ze wettelijk al hebben door die garantie te kopen. Eigenlijk mag je dit gerust oplichting noemen.

Overigens vallen er bij Plattetv nog meer zaken onder maar daar ga ik maar gezien offtopic niet op in. Zie hun website.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
vind de hele discussie over koop-op-afstand een zeker kieskeurig-gehalte hebben :)

@BARACUS: heb jij al wat geprobeerd met zwarte matte tape? Begin me wel wat storen aan de zilveren rand op de GT60 ook bij bijna donker met maar 1 gedimde lamp aan.

[ Voor 6% gewijzigd door QwaftZefoni op 09-02-2014 10:20 ]

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
QwaftZefoni schreef op zondag 09 februari 2014 @ 07:46:
vind de hele discussie over koop-op-afstand een zeker kieskeurig-gehalte hebben :)

@BARACUS: heb jij al wat geprobeerd met zwarte matte tape? Begin me wel wat storen aan de zilveren rand op de GT60 ook bij bijna donker met maar 1 gedimde lamp aan.
Het probleem is dat tape vaak plak rotzooi achterlaat. Ik ben nog steeds op zoek naar iets dat ik er zo weer af kan trekken. Verder dan paars schildertape van de Action ben ik nog niet gekomen, werkt perfect maar oerlelijk :P

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 09:27
Gaffatape :) Is gemaakt om er zonder lijmresten weer af te komen. Ik heb zelf voornamelijk ervaring met tape van Nichiban. Het voordeel is wel dat je het zonder problemen zo kunt scheuren, en het scheurt vrijwel altijd netjes recht af :D

[ Voor 10% gewijzigd door Xudonax op 09-02-2014 11:17 ]

Isolatietape zwart (voor elektra). Plakt niet heel hard, mooi zijdemat van glans, eenvoudig te verwijderen. Gebruik ik altijd om lelijke felblauwe ledjes af te plakken enzo. En anders pak je die schildertape en de dikste zwarte marker die je hebt liggen en ben je een half uurtje creatief met kleur. :P

Als er dan al lijmresten zijn even aan de slag met een microvezeldoekje en een klein beetje wasbenzine, geen probleem voor metalen randen en kunsttoffen, tenzij er een erg brakke coating op zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 09-02-2014 13:00 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:25
Waarom zijn die Samsung brillen overal uitverkocht/niet leverbaar?
Weet iemand wel nog een adresje of is het gewoon wachten of voor de OEM gaan?

Verwijderd

En wie heeft er al een mooi 1 in zijn tv staan? >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 17:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:18:
En wie heeft er al een mooi 1 in zijn tv staan? >:)
Heb je nu nog dat ding niet besteld? Pana Plasma IS een mooie nummer 1! :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:58:
[...]

Heb je nu nog dat ding niet besteld? Pana Plasma IS een mooie nummer 1! :*)
Ik durf het gewoon niet... :'(

• Xudonax
Gewoon doen :) Heb zelf de TX-P42ST60E gekocht en ben er heel erg over te spreken. Vond het vooral grappig hoe de medewerkers bij zowel de Media Markt als de BCC me naar een LED TV wilde halen want dat gaf zóveel beter beeld. Plasma moest je niet willen, dat brand in en gebruikt veel stroom en blablabla. Helaas voor hun zaten overal labeltjes op hoeveel stroom het verbruikte, en de plasma kwam er redelijk positief uit.

Voor mij gaf vooral de zwartwaardes (en het contrast) de doorslag, want kijk redelijk wat films en het zwart valt heel erg tegen op mijn matte laptop. Op de plasma is het trouwens geweldig <3 Geld ook voor de games vanaf de PS3, hoewel ik nu het "probleem" heb dat ik sommige games niet donker genoeg kan zetten :P

Verwijderd

Xudonax schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:48:
Gewoon doen :) Heb zelf de TX-P42ST60E gekocht en ben er heel erg over te spreken. Vond het vooral grappig hoe de medewerkers bij zowel de Media Markt als de BCC me naar een LED TV wilde halen want dat gaf zóveel beter beeld. Plasma moest je niet willen, dat brand in en gebruikt veel stroom en blablabla. Helaas voor hun zaten overal labeltjes op hoeveel stroom het verbruikte, en de plasma kwam er redelijk positief uit.

Voor mij gaf vooral de zwartwaardes (en het contrast) de doorslag, want kijk redelijk wat films en het zwart valt heel erg tegen op mijn matte laptop. Op de plasma is het trouwens geweldig <3 Geld ook voor de games vanaf de PS3, hoewel ik nu het "probleem" heb dat ik sommige games niet donker genoeg kan zetten :P
Dus nog geen retentie na uren spelen? Zit daar trouwens ook garantie op? Tegen inbranden? Ik zie op Amerikaanse forums dat in de Panasonic gebruiksaanwijzing staat dat inbranden niet onder garantie valt.

• Xudonax
Ik speel niet echt uren achter elkaar, ding staat er nu net ~2 weken ;) Maar films stream ik via de built-in DLNA client (dat ding speelt echt praktisch alles af, zolang het een MKV is zonder FLAC audio).

Maar ik zie (nog?) niets inbranden. Sowieso heb ik daarvoor niet echt heel veel statisch beeld. In bijv Motorstorm op de PS3 schiet de auto ook alle kanten op, dus ik ben daar niet echt bang voor.

Verwijderd

Intressante ontwikkeling trouwens met diegene die een ZT60 hebben gekocht. Bij een aantal exemplaren (met name de oktober 2013 batch) schijnt de zijkant van de glasplaat los te komen. zie foto:

http://www.avsforum.com/t...thread/8670#post_24333038

• inXs

inXs

known as inXs

Mmm kom ergens niet uit, als het goed is kan je op de VT60 meerdere beelden tonen als ze verbonden zijn via hdmi (toch?). Als ik via beeld naar deze optie ga dan staat er alleen maar: niet ingesteld... Iemand een idee of het mogelijk is om bijvoorbeeld de ps3 aan te hebben via hdmi en dan een htpc via hdmi en dit te tonen tegelijk?

superB

• SToRM666
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:54:
Dus nog geen retentie na uren spelen? Zit daar trouwens ook garantie op? Tegen inbranden? Ik zie op Amerikaanse forums dat in de Panasonic gebruiksaanwijzing staat dat inbranden niet onder garantie valt.
Tegen inbranden heb je volgens mij wel enkele jaren garantie, maar inbranden is tegenwoordig bijna onmogelijk. Als je pech hebt kun je wel hardnekkige retentie krijgen welke pas na weken weg gaat, maar ook dat is volgens mij vrij zeldzaam.
Als je echt zo zwaar aan retentie tilt dan ga je volgens mij ook niet echt gerust tv zitten kijken. Dat was voor mij ook een reden om toch niet voor plasma te kiezen.

• Brad Pitt
SToRM666 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:12:
Tegen inbranden heb je volgens mij wel enkele jaren garantie, maar inbranden is tegenwoordig bijna onmogelijk.
Inbranden zal elke plasma doen. Ook de nieuwste, van welk merk dan ook.

Verwijderd

Angst is een slechte raadgever. Gewoon net zolang wachten tot ze op zijn ....... 8)7

Ik ga vandaag maar weer eens uren op 1 naar de spelen kijken. ;)

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

SToRM666 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:12:
[...]
Tegen inbranden heb je volgens mij wel enkele jaren garantie, maar inbranden is tegenwoordig bijna onmogelijk. Als je pech hebt kun je wel hardnekkige retentie krijgen welke pas na weken weg gaat, maar ook dat is volgens mij vrij zeldzaam.
Als je echt zo zwaar aan retentie tilt dan ga je volgens mij ook niet echt gerust tv zitten kijken. Dat was voor mij ook een reden om toch niet voor plasma te kiezen.
Ik was er jaren geleden ook heel bang voor en heb toen een LCD gekocht. Horrorverhalen over inbranden, hardnekkige retentie en enorm stroomverbruik hadden mij een beetje plasma huiverig gemaakt. En wat bleek na een lang avondje tv kijken op mijn LCD?........Het logo bleef staan/was zichtbaar! Heb de tv toen direct omgeruild en heb toen toch een plasma gekocht. Deze is inmiddels vervangen door een 2de plasma, omdat de eerste aan vervanging toe was.
En weet je wat? Energieverbruik valt alleszins mee, inbranden heb ik geen last van gehad en retentie komt zo af en toe voor, maar is nooit hardnekkig en zo weer weg.
Maar het grote voordeel t.o.v. LCD is de o zo mooie beelkwaliteit. En dat is toch uiteindelijk waar je een tv voor hebt, voor het voor je ogen toveren van mooie bewegende plaatjes.

Dus laat je niet regeren door de angst en koop wat je leuk/mooi/fijn lijkt. Ik zou mijn VT60E plasma voor geen goud meer willen omruilen tegen een LCD. En ik hoop vurig dat dat ding het volhoudt totdat de Panny OLED's een beetje betaalbaarder zijn geworden.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Dat kun je tegen Samsunger 10x zeggen maar zelfs met een geadviseerde omruilgarantie blijft hij twijfelen....Ondertussen genieten wij iedere avond weer! ;)

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 19:41
inXs schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:06:
Mmm kom ergens niet uit, als het goed is kan je op de VT60 meerdere beelden tonen als ze verbonden zijn via hdmi (toch?). Als ik via beeld naar deze optie ga dan staat er alleen maar: niet ingesteld... Iemand een idee of het mogelijk is om bijvoorbeeld de ps3 aan te hebben via hdmi en dan een htpc via hdmi en dit te tonen tegelijk?
Lees even een paar pagina's terug. Je moet DVB-C/S ingesteld hebben wil je dit kunnen.
Als Belg zonder satteliet heb ik ook de pech hier geen gebruik van te kunnen maken.

Wat het verhaal betreffende inbranden en retentie betreft. De panelen branden dus wel nog in. Ben er zelf steeds voorzichtig mee maar het VRT1 logo is duidelijk zichtbaar op mijn vt60. En ik kan verzekeren dat het er zelden meer dan 2 uur heeft opgestaan. Is nu vooral zichtbaar bij lichtere scenes (logo is wit) en wat ik ondertussen ook doe (heb er al uren opzitten met de schuifbalk en afspelen van logovrijmateriaal).
Het verdwijnt of mindert niet.

Opvallend is dat ik met mijn PZ85 er nooit moeite voor gedaan heb en ik daar geen enkel probleem heb.

• earthknake
Ekfad schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Wat het verhaal betreffende inbranden en retentie betreft. De panelen branden dus wel nog in. Ben er zelf steeds voorzichtig mee maar het VRT1 logo is duidelijk zichtbaar op mijn vt60. En ik kan verzekeren dat het er zelden meer dan 2 uur heeft opgestaan. Is nu vooral zichtbaar bij lichtere scenes (logo is wit) en wat ik ondertussen ook doe (heb er al uren opzitten met de schuifbalk en afspelen van logovrijmateriaal).

Opvallend is dat ik met mijn PZ85 er nooit moeite voor gedaan heb en ik daar geen enkel probleem heb.
Hoe lang heb je je toestel al? Die van mij heeft het dus al na 2 weken...

• Ekfad
Sinds 12 december, en staat er nu ong 2 weken in. Het stoort mij niet echt en wacht voorlopig nog even af, anderes een belletje naar panasonic.

• SToRM666
De eerst paar honderd uur zijn dan ook de meest risicovolle voor retentie ;)

• Brad Pitt
SToRM666 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:25:
De eerst paar honderd uur zijn dan ook de meest risicovolle voor retentie ;)
Wát je de eerste paar honderd uur ook doet, retentie en inbranden voorkom je daar geheel niet mee ;)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:05

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ekfad schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:24:
Sinds 12 december, en staat er nu ong 2 weken in. Het stoort mij niet echt en wacht voorlopig nog even af, anderes een belletje naar panasonic.
contrast op hoeveel ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

Brad Pitt schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:26:
[...]

Wát je de eerste paar honderd uur ook doet, retentie en inbranden voorkom je daar geheel niet mee ;)
Dit. Je best case scenario is dat je alleen zwarte balken ingebrand krijgt (bij mij is rest van het scherm minder zwart dan waar de balken zitten :P )

En krijg wel wat vlekjes bij logo's, maar niets storends nog. Gaat toch gebeuren.

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:29:
[...]

Dit. Je best case scenario is dat je alleen zwarte balken ingebrand krijgt (bij mij is rest van het scherm minder zwart dan waar de balken zitten :P )

En krijg wel wat vlekjes bij logo's, maar niets storends nog. Gaat toch gebeuren.
dus ik heb ongelofelijk veel mazzel gehad met mijn plasma uit 2001 met 0.0 retentie/burnin?

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Ekfad schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:55:
[...]
Lees even een paar pagina's terug. Je moet DVB-C/S ingesteld hebben wil je dit kunnen.
Als Belg zonder satteliet heb ik ook de pech hier geen gebruik van te kunnen maken.

Vreemd, mijn VT60 heeft er behoorlijk wat uurtjes opzitten, maar met de beste wil van de wereld kan ik er geen inbranding op ontdekken. Retentie komt wel eens voor na een lang avondje 1 zender kijken, maar dat is vrij snel (max 2 dagen) weer verdwenen met normaal tv kijken. Ik heb mijn contrast gemiddeld op ongeveer 70% staan (varieert een beetje per bron) en de helderheid staat ook niet erg hoog (ik gebruik de instelling proffesioneel met kleur warm en contrast tussen 65% - 75% paneel sterkte gemiddeld/hoog en pixel orbiter aan en voor de rest zowat alles op standaard setting)

Die schuifbalk gebruik ik nooit (1 keer geprobeerd om te testen). Ik ga mijn paneel niet verslijten met beelden waar ik niet naar kijk. Maar goed, dat is natuurlijk een heel persoonlijke keuze

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Ekfad
Killer schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:45:
[...]

Vreemd, mijn VT60 heeft er behoorlijk wat uurtjes opzitten, maar met de beste wil van de wereld kan ik er geen inbranding op ontdekken. Retentie komt wel eens voor na een lang avondje 1 zender kijken, maar dat is vrij snel (max 2 dagen) weer verdwenen met normaal tv kijken. Ik heb mijn contrast gemiddeld op ongeveer 70% staan (varieert een beetje per bron) en de helderheid staat ook niet erg hoog (ik gebruik de instelling proffesioneel met kleur warm en contrast tussen 65% - 75% paneel sterkte gemiddeld/hoog en pixel orbiter aan en voor de rest zowat alles op standaard setting)

Die schuifbalk gebruik ik nooit (1 keer geprobeerd om te testen). Ik ga mijn paneel niet verslijten met beelden waar ik niet naar kijk. Maar goed, dat is natuurlijk een heel persoonlijke keuze
Tja, Ik had op mijn pz85 enkel last van retentie die na miximaal 1 dag terug verdwenen was, daar had ik nooit last van inbranden (hangt nu op de slaapkamer dus kon al ruim testen :) ). Ik kijk op dit moment naar THX cinema met contrast op 60 dacht ik (standaardwaarde). Heb enkel de scherpte teruggebracht naar nul en alle andere meuk uitgezet (volgens mij kan ik in die stand de pixel orbiter niet veranderen in waarde. Paneel sterkte staat op hoog maar in de beschrijving staat dat dit juist het inbranden zou tegengaan.

Nu het is niet super storend, enkel zichtbaar bij lichte/heldere scenes (wit en groene achtergronden), en dan nog is het onduidelijk. Mocht het erger worden bel ik Panasonic wel. Gisteren trouwens de volledige dag naar de OS gekeken en daar wordt een gelijkaardig logo gebruikt dat iets nadrukkelijker in beeld is maar daar is geen spatje van terug te vinden nadien. Heb wel in zijn begindagen veel naar die bepaalde zender gekeken, mss ligt het daar aan.
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:26:
[...]

dus ik heb ongelofelijk veel mazzel gehad met mijn plasma uit 2001 met 0.0 retentie/burnin?
Nee, ik weet zeker dat je het had. Maar dat het je niet opviel.

Het is gewoon een gegeven dat het gebeurt. Het paneel slijt onevenredig en dat laat gewoon sporen achter..

Dit onderbouw ik doordat ik al tientallen mensen heb horen zeggen: ik heb geen retentie of burn-in. Dan kom ik daar kalibreren en wijs ik het gewoon aan. Het valt 90% van de mensen ook gewoon niet op.

Verwijderd

Killer schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:45:
[...]

Retentie komt wel eens voor na een lang avondje 1 zender kijken, maar dat is vrij snel (max 2 dagen) weer verdwenen met normaal tv kijken.
Wat is normaal tv kijken als je niet naar één zender kunt kijken :?
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:35:
[...]

Wat is normaal tv kijken als je niet naar één zender kunt kijken :?
Ik denk dat jij even naar een ander topic moet :) Het enige wat je post is ' ik ben bang voor burn-in'.

Prima. noted. Het is lang niet zo'n groot issue als iedereen voor laat komen. Het is onvermijdelijk, maar kom op zolang je geen groot logo definitief in beeldh ebt staan valt het allemaal wel mee. Het is MINDER storend dan clouding/ bleeding bij LCD :)

• earthknake
Ben ik niet met je eens Adlermann. Je scherm moet netjes zijn, dus geen resten van wat dan ook. Daar betaal je toch geen 1000+ Euro voor?
earthknake schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:53:
Ben ik niet met je eens Adlermann. Je scherm moet netjes zijn, dus geen resten van wat dan ook. Daar betaal je toch geen 1000+ Euro voor?
Sorry hoor maar voor 1000 euro heb je geen perfecte TV. Wat je voor 1000e uro krijgt, of 3000 is een koopje met wat de tv's tegenwoordig kunnen. Plasma heeft nu als nadeel (en OLED straks ook) dat de pixels slijten en dus de lichtopbrengst afneemt. Je gaat dit na verloop van tijd altijd zien.

Bij CRT's had je hetzelfde..Daar hoorde je toch ook niemand over...

• Brad Pitt
earthknake schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:53:
Geen plasma kopen dan :) Ze hebben állemaal retentie en inbrandingsverschijnselen. Allemaal, 100% d:)b

• earthknake
Retentie is niet zo erg, dat gaat wel weg. Maar inbrand bij een 1000+ Euro scherm normaal vinden is echt bullshit.

• Brad Pitt
earthknake schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:00:
Retentie is niet zo erg, dat gaat wel weg. Maar inbrand bij een 1000+ Euro scherm normaal vinden is echt bullshit.
Dan dus gewoon geen plasma nemen. Of jezelf houden aan de "regeltjes". Hetgeen inderdaad irritant is.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:02:
[...]

Dan dus gewoon geen plasma nemen. Of jezelf houden aan de "regeltjes". Hetgeen inderdaad irritant is.
Aan regeltjes houden???? Gewoon kijken naar wat je wil moet gewoon kunnen. Ik kijk uren met rood logo en geen centje pijn. Aan regeltjes houden moet ik al genoeg buitenshuis. :+ Mocht ik nu problemen krijgen met mijn Pana door olympische spelen gaat hij mooi terug. Met de V10 heb ik ook altijd gewoon alles gekeken en er is uren door de kids op gegamed.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:18:
[...]
Gewoon kijken naar wat je wil moet gewoon kunnen
Nee. Lees de handleiding van élke plasma maar. Dan krijg je inbranding, en da's 100% logisch.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:20:
[...]

Nee. Lees de handleiding van élke plasma maar. Dan krijg je inbranding, en da's 100% logisch.
Knappe jongen bij Pana die mij gaat zeggen dat ik geen 3 uur aan een stuk schaatsen kan/mag kijken. Ik zal een timer gaan wegzetten ....... Ja jongens, de tv moet om anders wordt hij overspannen en krijgt hij een burnout. Oh nee, burnin hahahahaha.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:25:
Knappe jongen bij Pana die mij gaat zeggen dat ik geen 3 uur aan een stuk schaatsen kan/mag kijken.
Drie uur is dan ook geen enkel probleem.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:27:
[...]

Drie uur is dan ook geen enkel probleem.
Hoeveel uur zou niet goed gaan? Ik denk namelijk dat ik er toch maar voor ga.

Ik ben bij mijn ouders geweest en die hebben een Philips 9707. Deze heeft behoorlijk last van banding/dirty screen effect. Elke camera beweging levert vieze vlekken op. Bij reclames met een witte achtergrond is ook duidelijk een band in het midden van het beeld te zien. Ondanks dat het een full array led tv is met local dimming en de tv een nieuwprijs heeft van bijna 3000! euro is screen uniformity dus ver te zoeken. Deze tv valt dus ook af. Een edge lit led tv begin ik niet meer aan na het debakel met de Sony HX850 die ondanks een soort van local dimming last had van clouding en edge bleeding.

Dus dan toch maar een gokje wagen met plasma. Ik denk de ST60. Weet iemand hoe het precies zit met de garantievoorwaarden? Indien ik last krijg van hardnekkige retentie/ burn in, doet Panasonic dan moeilijk wat betreft omruilen of geld terug? Ik heb zelf geen handleiding maar op Amerikaanse fora wordt gezegd dat inbranden niet onder de garantievoorwaarden valt. Geldt dit ook in Nederland?

Wat is de beste manier om een plasma scherm in te spelen? True cinema mode en contrast max op 60? Pixel orbiter aan? Is inspelen nodig? Ik heb de Disney WOW disc al in mij bezit. Is retentie tegen te gaan door na iedere kijkbeurt toch een poosje de pixel flipper aan te zetten?

• Brad Pitt
Als je denkt daarmee iets te voorkomen: neen.
Is retentie tegen te gaan door na iedere kijkbeurt toch een poosje de pixel flipper aan te zetten?
Meestal wel ja :)

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:41:
[...]

Als je denkt daarmee iets te voorkomen: neen.

[...]

Meestal wel ja :)
Ik kom net dit tegen. :X

V&A aangeboden: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 15:43 ]

Verwijderd

Kopen en kijken. Simpel. En nu ophouden met dat angstig zijn. En nogmaals, bij een nieuwe bij Plattetv.nl met omruilgarantie kan je altijd nog naar een led tv mocht je het echt niet bevallen.

Zekerheid heb je nergens mee..... ja dat je ooit dood gaat. >:)

Verwijderd

Ja meneer! 8)

Verwijderd

d:)b

En nu snel naar de winkel of online voordat ze op zijn!!! :Y

Verwijderd

Is het nog noodzakelijk om er extra garantie bij te kopen? Deze is normaal twee jaar. Is de kans op inbranden daarna niet een stuk kleiner?
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:04:
Is het nog noodzakelijk om er extra garantie bij te kopen? Deze is normaal twee jaar. Is de kans op inbranden daarna niet een stuk kleiner?
Zou ik niet doen. Zonde van het geld. En garantie bijkopen is bij een toko. Ik weet vrijwel zeke dat die geen inbranden ondersteunen als garantie. Pan

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:25
Doet Panasonic dat dan wel?
Als er na bv 1,5 jaar een transparante 'Ned1" zichtbaar is op het scherm.
Krijg ik dan een nieuwe TV?
Pagina: 1 ... 28 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.