• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
ik heb eindelijk alles bedraad, moet ik settings opschrijven of kan ik mijn GT60 voorzien van software update zonder dat mijn instellingen verloren gaan?

//edit: nee dus 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door QwaftZefoni op 01-02-2014 19:06 ]

Verwijderd

Prophet Steve schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:22:
Zo, ik heb weer mijn ST60 binnen na hem eergisteren retour te hebben gestuurd voor luid buzzen.

Eerst was ik bang dat het buzzen gewoon even luid zou zijn, maar na een uurtje lijkt het al een stuk minder te zijn.

Ik kan het nog steeds horen, ook bij zwarte schermen, maar ik heb er gelukkig geen last meer van. Ik zal later nog wat meer testen.
Kijk je televisie zonder geluid aan? Ik hoor toch echt helemaal niets als ik op 3,5 meter naar mijn 55ST60 zit te kijken. Je kan je er natuurlijk ook teveel op focussen. Alles wat je aandacht geeft groeit....Dat heb ik met de kwaliteit van televisie uitzendingen. ;)

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:10:
Over de retentie, ik houd er met mijn VT60 geen rekening mee door niet te lang naar één zender te kijken. Aan het begin uren achter elkaar Fox (SIMPSONS!! :D) met het knalrood/oranje logo gekeken, hele avonden Nat. Geographic met het knalgele logo enzovoorts. Ik zie tijdens gewoon kijken geen "ingebrande" logo's, als ik ga zoeken misschien wel maar dat doe ik niet.

Wel heb ik af en toe last van het feit dat op egale witte of grijze vlakken vooral aan de zijkanten van het beeld er een wat groenige waas ontstaat (groene drek anyone? :p).

Tv is (nog) niet gecalibreerd overigens, Adlermann, als jij toevallig een keer in de buurt van Emmen bent met je i1? O-)
idem, soms staat hier de hele dag de sims3 op mijn VT50 aan, maar áls ik al image retention zie dan is dat binnen no time weer weg.

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:55:
[...]

Kijk je televisie zonder geluid aan? Ik hoor toch echt helemaal niets als ik op 3,5 meter naar mijn 55ST60 zit te kijken. Je kan je er natuurlijk ook teveel op focussen. Alles wat je aandacht geeft groeit....Dat heb ik met de kwaliteit van televisie uitzendingen. ;)
Daarom dat ik hem ook eerst had teruggestuurd, als ik in de menu's bezig was of iets dergelijks was het gewoon niet te negeren. Maar ook in de wat stillere scenes was het al erg opvallend. Ik geef het nu aandacht maar het is gelukkig een heel stuk minder en tijdens het kijken van content onmerkbaar.

In ander nieuws, gezien iedereen "Warm" lijkt aan te raden toch maar is meer informatie gezocht gezien het er zo rood voor me uitzag. Nou ja, ik weet dus nu dat het niet vreemd is dat ik zo erover denk. Al mijn beeldschermen staan behoorlijk koud ingesteld, Behalve met f.lux 's avonds dan, zette bij deze TV dan ook oorspronkelijk het meteen op "Cold".

Nou toch is "Warm" gebruiken gezien het meer natuursgetrouw is, kijken na een weekje of ik er gewend aan ben.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Prophet Steve schreef op zondag 02 februari 2014 @ 01:26:
[...]
kijken na een weekje of ik er gewend aan ben.
Hmmm dat zou jij nú toch al moeten weten eigenlijk! ;)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Ik ben toch weer eens eigenwijs en heb deze instellingen eens in mijn tv gezet : http://reviews.plasmatvbu...t60-picture-settings.html

Ik moet zeggen dat deze toch een heel mooi realistisch plaatje geven. Ik hou deze even aan totdat ik een echte kalibratie ga laten uitvoeren. Contrast heb ik wel een stukje teruggeschroeft, maar de "sinnasappel" hoofden zijn een stuk minder.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:18
Contrast lijkt idd nogal hoog

• Prophet Steve
Brad Pitt schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:01:
[...]

Hmmm dat zou jij nú toch al moeten weten eigenlijk! ;)
Tja, als ik gewend aan schermen die constant op koel zijn ingesteld en ik had hetzelfde voor een week met me TV gedaan, zou ik toch even moeten wennen.
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:27:
Ik ben toch weer eens eigenwijs en heb deze instellingen eens in mijn tv gezet : http://reviews.plasmatvbu...t60-picture-settings.html

Ik moet zeggen dat deze toch een heel mooi realistisch plaatje geven. Ik hou deze even aan totdat ik een echte kalibratie ga laten uitvoeren. Contrast heb ik wel een stukje teruggeschroeft, maar de "sinnasappel" hoofden zijn een stuk minder.
Dacht er ook aan om zoiets te doen, maar bijna alles instellingen zijn voor de VS. Komt de colour temperature wat daar Warm2 is overeen met wat Warm hier is?

Verwijderd

Prophet Steve schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:00:
[...]

Tja, als ik gewend aan schermen die constant op koel zijn ingesteld en ik had hetzelfde voor een week met me TV gedaan, zou ik toch even moeten wennen.

[...]

Dacht er ook aan om zoiets te doen, maar bijna alles instellingen zijn voor de VS. Komt de colour temperature wat daar Warm2 is overeen met wat Warm hier is?
Ik heb gewoon Warm ingesteld en dat ziet er goed uit. Moet zeggen dat mijn beeld met deze instellingen er nog niet zo goed hebben uitgezien. De puristen hier zullen zeggen dat ieder scherm verschilt en dat de fijn tuning niet zal kloppen en dat klopt maar voor nu ben ik tevreden. Probeer het zou ik zeggen. Ben benieuwd naar je mening.

• Prophet Steve
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:03:
[...]

Ik heb gewoon Warm ingesteld en dat ziet er goed uit. Moet zeggen dat mijn beeld met deze instellingen er nog niet zo goed hebben uitgezien. De puristen hier zullen zeggen dat ieder scherm verschilt en dat de fijn tuning niet zal kloppen en dat klopt maar voor nu ben ik tevreden. Probeer het zou ik zeggen. Ben benieuwd naar je mening.
Ik heb het geprobeert met de Europese settings die ik vond. Alleen gezien mijn TV pas drie dagen oud is en gezien ik dus ook nog compleet moet wennen aan de Warm setting tegenover Cool kan ik er nog niet veel over zeggen.

Al vind ik het er wel een stuk beter uitzien dan wat het standaard is.

Verwijderd

Prophet Steve schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:07:
[...]

Ik heb het geprobeert met de Europese settings die ik vond. Alleen gezien mijn TV pas drie dagen oud is en gezien ik dus ook nog compleet moet wennen aan de Warm setting tegenover Cool kan ik er nog niet veel over zeggen.

Al vind ik het er wel een stuk beter uitzien dan wat het standaard is.
Cool is echt nooit mooi. Wit wordt dan veel te blauw en kleuren veel te hard. Gewoon een weekje kijken naar "goede" instellingen en dan terug naar Cool. Je schrikt je dan wezenloos waarschijnlijk dat je Cool ooit mooi hebt gevonden.

• Prophet Steve
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:12:
[...]

Cool is echt nooit mooi. Wit wordt dan veel te blauw en kleuren veel te hard. Gewoon een weekje kijken naar "goede" instellingen en dan terug naar Cool. Je schrikt je dan wezenloos waarschijnlijk dat je Cool ooit mooi hebt gevonden.
Ja, ik probeer het zo nu en dan, al zou ik eigenlijk het gewoon constant op Warm te laten, maar ik merk inderdaad dat cool toch wat blauwig is en op het moment dan neutral prefereer. Zou me niet verbazen als het over een paar dagen compleet normaal is. En dan kijk ik is rond en zie ik toch ook wel dat dit er een stuk realistischer uitziet dan al dat blauw.

Tijdens menu's en dergelijke stoort het me nog wel.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:27:

contrast op 90 slaat helemaal nergens op... Kan je imo heel die settings mee uit het raam gooien, belachelijk.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Dat zijn instellingen van Amerikaanse toestellen en daarbij is 50 de nulwaarde.

• Prophet Steve
SanduTje schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:00:
Maar dat is hier toch hetzelfde?

• SanduTje
Bij mij is nul de default waarde.

[ Voor 7% gewijzigd door SanduTje op 03-02-2014 06:49 ]

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:00:
lol, goed bezig dan als je die settings gewoon overneemt...
geloof me nou maar : settings overnemen heeft echt geen zin en maakt 99% van de keren je beeld slechter. Alleen DENK je dat het beter is... Heb het namelijk zelf ook ervaren.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Brad Pitt
daffie82 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:36:
Alleen DENK je dat het beter is...
Prima toch. Tevreden met die brakke settings? Lekker zo laten dan.

• SanduTje
Tsja, laten we dit topic dan ook maar gelijk sluiten want het maakt toch niet uit waar je naar kijkt :+

• Brad Pitt
SanduTje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:20:
Tsja, laten we dit topic dan ook maar gelijk sluiten want het maakt toch niet uit waar je naar kijkt :+
Hoezo? Is toch een ervaringen topic. Persoon X vindt instelling Y mooi. Ik niet. Hij wel. Dus moet hij veranderen? Lekker zo laten. Er zullen legio mensen zijn die een gecalibreerd beeld mat vaal of saai vinden.

Verwijderd

daffie82 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:36:
[...]

lol, goed bezig dan als je die settings gewoon overneemt...
geloof me nou maar : settings overnemen heeft echt geen zin en maakt 99% van de keren je beeld slechter. Alleen DENK je dat het beter is... Heb het namelijk zelf ook ervaren.
Ik had al gezegd dat de puristen hier het er niet mee eens zouden zijn. Maar ik constateer dat in True Cinema er een groenige zweem over mijn beeld hangt en met name gelaatskleuren veel te rood/oranje zijn. Die klacht is nu bij mij weg met deze instellingen en dat DENK ik niet dat ZIE ik. Zoals gezegd vind ik het contrast te hoog staan en die heb ik naar 60 teruggebracht. Binnenkort gooi ik er maar eens wat centjes tegenaan voor een echte kalibratie want ben dat gelazer met de instellingen beu. Het blijkt lastig met deze tv zelf een mooi plaatje te krijgen.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Brad Pitt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:23:
Hoezo? Is toch een ervaringen topic. Persoon X vindt instelling Y mooi. Ik niet. Hij wel. Dus moet hij veranderen? Lekker zo laten. Er zullen legio mensen zijn die een gecalibreerd beeld mat vaal of saai vinden.
Dat gaat niet enkel over mooi vinden, niet elk panel is exact gelijk qua kleuren. Dus waar de ene bij het calibreren de waarde voor rood lager zet omdat er teveel rood in het beeld zit, is dat bij een ander toestel misschien helemaal niet nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door SToRM666 op 03-02-2014 11:28 ]

PSN id: NL_SToRM

Verwijderd

Weet ik.

Mijn V10 heeft gewoon altijd op THX gestaan en was gewoon mooi. Krijg bijna spijt dat hij naar boven is... >:)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 11:26 ]

Verwijderd

[...]

Dan moet je het ook geen brakke instellingen noemen als het persoonlijk is. ;)

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:28:
Dan moet je het ook geen brakke instellingen noemen als het persoonlijk is. ;)
Het is dan ook een mening (zonder "echte" waarde), geen feit. Meerendeel dat hier staat is persoonlijk. De een zegt mijn paneel is zwart. Is niet zo, is een mening. De ander heeft geen retentie. Dat is niet zo, het is een mening. Als je ziet wat de gemiddelde persoon voor tv koopt weet je al wat men blijkbaar "mooi" vindt.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:33:
[...]

Het is dan ook een mening (zonder "echte" waarde), geen feit. Meerendeel dat hier staat is persoonlijk. De een zegt mijn paneel is zwart. Is niet zo, is een mening. De ander heeft geen retentie. Dat is niet zo, het is een mening. Als je ziet wat de gemiddelde persoon voor tv koopt weet je al wat men blijkbaar "mooi" vindt.
Wat men mooi vindt? Volgens mij vergis je je. Je bedoelt waar men waarde aan hecht. De meeste mensen om mij heen verklaren mij voor gek dat ik zo intensief bezig ben met hifi en video. Die zeggen letterlijk als ik maar kan kijken en er geluid uit komt. Die zien of horen niet of iets "mooi" is omdat ze niet zoals wij erop focussen. En gelijk hebben ze. Iedere gek, zijn eigen gebrek. (Ik vind het wel een leuke afwijking :D )

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:40:
Wat men mooi vindt? Volgens mij vergis je je. Je bedoelt waar men waarde aan hecht.
Dus de gemiddelde koper in een MM hecht waarde aan een LCD die op dynamisch staat? Really? Toen ik mijn VT50 aan zette was de eerste vraag: wilt u thuis of winkel instellingen gebruiken?

Winkel instellingen = overdreven beeld = wat men mooi vindt. Zo simpel is het.

• SToRM666
De plasma's in de showroom zien er ook erg flets uit tegenover de LCD's.
En daarnaast lijken zelfs de verkopers altijd de voorkeur te geven aan LCD, terwijl je toch zou zeggen dat die het beste beeld (plasma) zouden aanprijzen.
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:40:
Wat men mooi vindt? Volgens mij vergis je je. Je bedoelt waar men waarde aan hecht. De meeste mensen om mij heen verklaren mij voor gek dat ik zo intensief bezig ben met hifi en video. Die zeggen letterlijk als ik maar kan kijken en er geluid uit komt. Die zien of horen niet of iets "mooi" is omdat ze niet zoals wij erop focussen. En gelijk hebben ze. Iedere gek, zijn eigen gebrek. (Ik vind het wel een leuke afwijking :D )
Hoe meer ik me inlees over de gebreken van een bepaalde techniek, hoe meer ik me eraan gaat ergeren :P
En tv's welke ik in het verleden een mooi beeld vond hebben, vind ik nu opeens ook een stuk minder.

[ Voor 92% gewijzigd door SToRM666 op 03-02-2014 11:51 ]

• SanduTje
[...]

Ja tuurlijk, maar de gemiddelde plasmakijker (als ik kijk naar mijzelf) wil wel iets meer dan alles op default laten staan en het maximale uit z'n scherm halen. En dan zijn ervaringen van verschillende instellingen altijd welkom, je kunt dan zelf bepalen wat mooi is.

• Brad Pitt
SanduTje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:55:
En dan zijn ervaringen van verschillende instellingen altijd welkom, je kunt dan zelf bepalen wat mooi is.
Jawel maar dan hou je alsnog: "ik heb instellingen van site X gedownload en vind het beeld nu geweldig!" opmerkingen die dan tóch worden beantwoordt met "zus en zo staat verkeerd/te hoog/te laag" etc.
Als die persoon die instellingen geweldig vindt is dat toch prima? Nu komt het over alsof een gecalibreerd paneel het mooiste is. Dat zal voor de een zo zijn, voor een ander echter geheel niet. Wat mij betreft d:)b

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:43:
[...]

Dus de gemiddelde koper in een MM hecht waarde aan een LCD die op dynamisch staat? Really? Toen ik mijn VT50 aan zette was de eerste vraag: wilt u thuis of winkel instellingen gebruiken?

Winkel instellingen = overdreven beeld = wat men mooi vindt. Zo simpel is het.
NEEEEEE! Je leest niet. Die mensen hechten daar helemaal GEEN waarde aan. Toen ik bij mijn schoonmoeder je el cheapo led van Dynamisch naar een enigszins acceptabel niveau bracht en een week later vroeg of het beviel zei ze dat ze geen verschil zag en dat ze het allemaal wel best vond als ze maar kon kijken. |:(

• SanduTje
Brad Pitt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:00:
[...]

Jawel maar dan hou je alsnog: "ik heb instellingen van site X gedownload en vind het beeld nu geweldig!" opmerkingen die dan tóch worden beantwoordt met "zus en zo staat verkeerd/te hoog/te laag" etc.
Als die persoon die instellingen geweldig vindt is dat toch prima? Nu komt het over alsof een gecalibreerd paneel het mooiste is. Dat zal voor de een zo zijn, voor een ander echter geheel niet. Wat mij betreft d:)b
Instellingen overnemen van websites is sowieso zinloos, met name de gedetailleerde. Wat ik bedoel zijn diegene die zelf aan het proberen zijn en hulp nodig hebben om tot een mooier beeld te komen maar daar zelf niet uitkomen. De mensen die tevreden zijn over hun beeld zul je hier ook niet horen meestal ;)

Verwijderd

SanduTje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:06:
[...]

Instellingen overnemen van websites is sowieso zinloos, met name de gedetailleerde. Wat ik bedoel zijn diegene die zelf aan het proberen zijn en hulp nodig hebben om tot een mooier beeld te komen maar daar zelf niet uitkomen. De mensen die tevreden zijn over hun beeld zul je hier ook niet horen meestal ;)
Dat is ook de reden dat ik nu even met overgenomen instellingen werk want ik krijg hem zelf niet zoals ik hem wil hebben, lees mooi beeld. Een groene waas en rode hoofden vind ik niet mooi. En ik weet dat deze overgenomen instellingen ook niet het optimum bieden.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:03:
NEEEEEE! Je leest niet. Die mensen hechten daar helemaal GEEN waarde aan. Toen ik bij mijn schoonmoeder je el cheapo led van Dynamisch naar een enigszins acceptabel niveau bracht en een week later vroeg of het beviel zei ze dat ze geen verschil zag en dat ze het allemaal wel best vond als ze maar kon kijken. |:(
Je hebt uiteraard helemaal gelijk. Daarom werd die vraag ook gesteld toen ik de tv aanzette en vrijwel alle tv's in winkels op torch-mode staan. Omdat mensen daar niet naar kijken. Stom, dat ik er zo over dacht.
Een groene waas en rode hoofden vind ik niet mooi.
Wees niet bang, die rode hoofden ben je na een calibratie niet kwijt. Maar maakt niet uit, wen je toch aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 03-02-2014 12:10 ]

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:09:
[...]

Je hebt uiteraard helemaal gelijk. Daarom werd die vraag ook gesteld toen ik de tv aanzette en vrijwel alle tv's in winkels op torch-mode staan. Omdat mensen daar niet naar kijken. Stom, dat ik er zo over dacht.
Whatever........

• Brad Pitt
<nvm ook>

[ Voor 93% gewijzigd door Brad Pitt op 03-02-2014 12:31 ]

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
SToRM666 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:44:
En daarnaast lijken zelfs de verkopers altijd de voorkeur te geven aan LCD, terwijl je toch zou zeggen dat die het beste beeld (plasma) zouden aanprijzen.
Ze hebben meer winst op lcd.

• SanduTje
Een verkoper wil uiteindelijk maar 1 ding en dat is jouw een toestel verkopen waarop hij het meeste verdient. Als je niet zelf vraagt naar bijv. een plasma zullen ze daar nooit mee komen, ook al vraag je welk scherm het 'mooiste' beeld geeft. En als je al informeert naar een plasma dan vreten die stroom of worden niet meer gemaakt :)

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

SanduTje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:46:
Een verkoper wil uiteindelijk maar 1 ding en dat is jouw een toestel verkopen waarop hij het meeste verdient. Als je niet zelf vraagt naar bijv. een plasma zullen ze daar nooit mee komen, ook al vraag je welk scherm het 'mooiste' beeld geeft. En als je al informeert naar een plasma dan vreten die stroom of worden niet meer gemaakt :)
Dat laatste hebben ze dan in het geval van Panasonic dan wel weer (helaas) gelijk in.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-01 21:07
Killer schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:25:
[...]

Dat laatste hebben ze dan in het geval van Panasonic dan wel weer (helaas) gelijk in.
Een 65" scheelt € 60,- per jaar met een LCD LED.

Dealbreaker die € 5,- per maand op een aanschafbedrag van + € 2000,- ? No way 8)

• SanduTje
En al helemaal niet als je een 55VT60 voor 1600 piek bij de MM kon krijgen afgelopen week.

Verwijderd

de fabrikanten maken meer winst op LCD. Denk dat de verkopers daar bar weinig van merken.

Verwijderd

Natuurlijk wel. Grotere aantallen inkopen (en daarom maakt de fabrikant ook meer winst), betekent lagere inkoopprijs, betekent bij een dezelfde verkoopprijs meer marge.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 14:01 ]

Verwijderd

oooh zit dat zo.

Verwijderd

SanduTje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:46:
Behalve bij "Expert" in mijn woonplaats. Die zweert bij Plasma.

• StealthyPeanut
Verkopers bij grote ketens krijgen elke week te horen welk model het meest verkocht moet worden. Oude modellen of modellen die ze in grote partijen hebben staan. Deze worden vaak dan ook beter afgesteld dan omringende tv's. De marge op LCD's is ook groter, doordat deze goedkoper worden ingekocht. Dit samen met afstellen, gigantische lichtbalken, aantrekkelijke energiezuinige labels en klootjesvolk, wordt een LCD in 9 van de 10 gevallen gekozen boven plasma.

Erg opvallend vond ik in Breda, waar een plasma gewoon zo belabberd af stond gesteld en ik niks aan de afstelling mocht veranderen. Daarnaast stond een LCD op zuurstokmodus onder de TL-Balken....tja, dan is dat met een ultra slowmotion filmpje natuurlijk helemaal de bom voor 99% van de bezoekers.

• Kaluee
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Volg de Plasma's van Panasonic en dit topic al een tijdje. Nu eindelijk de beslissing genomen om er 1 aan te schaffen. Gezien het feit dat ik altijd spijt heb als ik niet voor een groter model ga heb ik besloten voor de 65st60 te gaan. Van het weekend geprobeerd deze bij de Mediamarkt te scoren, maar helaas was die bij de vestigingen bij mij in de buurt niet te vinden. De 55VT60 inderdaad wel gezien voor rond de €1.600. Ook had men nog een 65Vt60 als showroommodel, maar daar ging dan weer niks van de prijs af dus leek me ook niet zo'n goeie deal. Iemand nog tips waar ik kan kijken voor de 65st60 of wordt het gewoon via de Pricewatch?

• SanduTje
Je zou Foka of Plattetv via hun website een email kunnen sturen, ze willen nog wel eens een scherpe prijs geven. Afhankelijk van waar je woont kun je ook Duitsland nog overwegen.

Maar het beste had je afgelopen week toch nog een paar andere MM vestigingen moeten afrijden aangezien je voorlopig geen lagere prijs zult krijgen gok ik.

Verwijderd

Kaluee schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:46:
Volg de Plasma's van Panasonic en dit topic al een tijdje. Nu eindelijk de beslissing genomen om er 1 aan te schaffen. Gezien het feit dat ik altijd spijt heb als ik niet voor een groter model ga heb ik besloten voor de 65st60 te gaan. Van het weekend geprobeerd deze bij de Mediamarkt te scoren, maar helaas was die bij de vestigingen bij mij in de buurt niet te vinden. De 55VT60 inderdaad wel gezien voor rond de €1.600. Ook had men nog een 65Vt60 als showroommodel, maar daar ging dan weer niks van de prijs af dus leek me ook niet zo'n goeie deal. Iemand nog tips waar ik kan kijken voor de 65st60 of wordt het gewoon via de Pricewatch?
Plattetv.nl. Ik heb daar €270,- van de prijs afgesnoept. En wel goed advies want ook daar adviseert men Plasma (in Breda tenminste). ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:56:
[...]

Plattetv.nl. Ik heb daar €270,- van de prijs afgesnoept.
Hoe heb je dat gedaan? Tips graag. Ik ben slecht in zulek dingen. :|

• SToRM666
Van tevoren even uitzoeken waar de tv goedkoper is dan bij plattetv? Dan zullen ze misschien wel hun prijs mee aanpassen als je de lagere prijs kunt aantonen.
Vaak is de prijs op de website ook al niet meer de huidige prijs. Ik kreeg mijn tv ook direct mee voor een lagere prijs dan op de website.

[ Voor 43% gewijzigd door SToRM666 op 03-02-2014 16:34 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:18
Ga op de duur nog spijt krijgen dat ik de GT60 heb gekocht ipv de VT60, prijsverschil wordt met de dag kleiner :/

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:05
Was met btw korting eraf he ;)

• SanduTje
Tenzij je een groter formaat wil hoef je geen spijt te hebben dan je geen VT ipv GT hebt gehaald. Bij schermen zijn nagenoeg gelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:21:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Tips graag. Ik ben slecht in zulek dingen. :|
Ja dat is lastig, sorry. Ik zit in de verkoop en weet daarom ook hoe het werkt in de inkoop.

Ik ben ook brutaal. Ik zeg bijvoorbeeld ook rustig dat ik heb gelezen op Tweakers dat ......... en vul de rest maar in. Nee, heb je, ja kan je krijgen.

Of als je in de winkel staat, als je hem nu aanbiedt voor € ....., neem ik hem nu gelijk mee. Ik weet gewoon dat er altijd makkelijk 15 tot 20 procent af kan (kijk naar de BTW actie mediamarkt). Die ene eikel (ik dus voor de verkoper >:) ) komen ze dan tegemoet en kan men weer een streepje zetten op de targetlijst en die 99 andere betalen toch gewoon de volle mep.

Hier ook gemeld dat ik de Ziggo HDD voor vijf tientjes heb geregeld. Gewoon gevraagd met enkele argumenten en gelukt.

Waag gewoon een poging, lees stel een prijs voor met relevante argumenten en kijk hoever je komt. Succes! d:)b

• SToRM666
lapino schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:38:
Ga op de duur nog spijt krijgen dat ik de GT60 heb gekocht ipv de VT60, prijsverschil wordt met de dag kleiner :/
De VT60 heeft ook nogeens een beter filter tegen het daglicht.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:25:
[...]
Ik weet gewoon dat er altijd makkelijk 15 tot 20 procent af kan (kijk naar de BTW actie mediamarkt).
Dit is uiteraard gewoon een pure aanname en zeker niet in elke winkel mogelijk. Dat zou lekker zijn zeg.

Verwijderd

Íets minder direct en op de man mag ook wel...

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 04-02-2014 05:56 ]

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-01 12:34
Mijn 42ST60 staat inmiddels zo goed als waterpas op zijn voet. (Geen waterpas gebruikt, vandaar ook 'zo goed als')

Vind het ontzettend jammer dat sommige digitale TV zenders bij Ziggo van zodanig slechte kwaliteit zijn dat het nu storend is.
Discovery World bijvoorbeeld, Erg jammer want ik kijk er graag naar.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:41
@sato

Hoe stuur je het signaal uit de box? En gebruik je een AV receiver?

Ik heb hier een horizon en was tevreden met het beeld (hoewel de Cisco beter beeld gaf). Gisteren even met de settings gespeeld.

Upscalen liet ik door de Horizon doen. Nu native 1080i en upscalen door receiver. Maar dat is een wereld van verschil. Veel scherper en artifacts zijn ook na genoeg weg.

Misschien om iets te proberen, als je dat nog niet gedaan hebt.

.

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:00
gisteren de 55 inch st60 ontvangen. ik heb hem verbonden met de router en de smartfuncties functioneren naar behoren..echter ik kan geen foto's, video en muziek bestanden afspelen die op mijn nas staan. de nas wordt herkend en ook de mp3 bestanden..echter ik krijg ze niet afgespeeld iemand een tip?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 18:40
Ze zitten wel in dezelfde IP range? Is de TV bedraad of draadloos in het netwerk gehangen? Misschien een vast IP adres opgeven?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Brad Pitt
wackidth schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:32:
Upscalen liet ik door de Horizon doen. Nu native 1080i en upscalen door receiver. Maar dat is een wereld van verschil.
Da's deïnterlacen :) Vind het op die manier ook zichtbaar mooier ja.

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:00
verbinding is draadloos, een vast ip adres..hoe doe ik dat?
_Brake_ schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:07:
Ze zitten wel in dezelfde IP range? Is de TV bedraad of draadloos in het netwerk gehangen? Misschien een vast IP adres opgeven?

• wackidth
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Da's deïnterlacen :) Vind het op die manier ook zichtbaar mooier ja.
Ach als het beessie maar een naam heeft.
Gelukkig word het begrepen. ;)

Das dus weer een van de redenen en bevestiging waarom ik geen Samsung producten in huis wil.

.

• Brad Pitt
wackidth schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:35:
[...]
Das dus weer een van de redenen en bevestiging waarom ik geen Samsung producten in huis wil.
De deïnterlacer van de receiver is blijkbaar ook beter dan die van de Panasonic. Die is "dus" ook crap? ;)

• wackidth
Klopt...die is ook minder dan de receiver.

Maar wat ik al zei de Cisco HD receiver had sowieso beter beeld dan de Horizon.

Soms denk ik er over na om m terug te nemen.... Maar jah 4 programma's tegelijk opnemen is toch erg makkelijk.
Nooit geen reclame meer en altijd iets leuks op tv.

On topic:

Klikken van het relais na een tijd is inderdaad verdwenen door automatische updates uit te schakelen.

[ Voor 49% gewijzigd door wackidth op 04-02-2014 11:12 ]

.

Bij was het precies omgekeerd: de Cisco HD recorder box van UPC (in c.a. 3 jaar 4 exemplaren van gehad wegens verschillende defecten) was beduidend slechter dan de Horizon. Uiteraard ook getest met beide vastgezet op de hoogst mogelijke resolutie zodat ze zelf de beeldomzetting voor hun rekening nemen.

De beeldkwaliteit van de Horizon vind ik (vergeleken met wat ik heb gezien van het overige aanbod) prima, de rest van de Horizon box is zo'n beetje allemaal bagger. :P Is overigens voor het overgrote deel de schuld van de softwarebakkers en niet van Samsung.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 04-02-2014 11:37 ]

• wackidth
@cap

Ja ook hier zijn de meningen flink verdeeld over. Zat topics te vinden over deze kwestie.

Het enige waarom ik voor Horizon zijn de opnamemogelijkheden en de lang beloofde android app!
Die naar schatting in 2014 klaar is hahaha maanden durven ze niet meer te noemen....

Voor de nog twijfelaars op het forum.

http://www.homecinemamaga...t-je-niet-langer-wachten/

[ Voor 69% gewijzigd door wackidth op 04-02-2014 16:18 ]

.

• wackidth
Gisteren een film gekeken met veel donkere scènes.

Maar zag iets waar de 50 ook last van had. Wel in veel mindere mate.

Bij shots met veel donker. En met enkele lichtspots dan zie je het zwart een tikje lichter worden en dan weer donker.

Fluctuation brightness??

Nu staan de instellingen nog laag vanwege inbrandperiode.

Bepaalde instelling verkeerd? Of komt het gewoon vanwege de lage instellingen? Alle toeters en bellen staan uit.

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 05-02-2014 08:49 ]

.

• StealthyPeanut
wackidth schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:42:

Bij shots met veel donker. En met enkele lichtspots dan zie je het zwart een tikje lichter worden en dan weer donker.

Fluctuation brightness??

Bepaalde instelling verkeerd? Of komt het gewoon vanwege de lage instellingen? Alle toeters en bellen staan uit.
Ik dacht ook zoiets gemerkt te hebben, maar dit kan haast niet...

Calibrated black level (black screen) 0.0033 cd/m2
Calibrated black level (ANSI checkerboard) 0.0039 cd/m2
BRON: HDTVTEST.CO.UK

ANSI Checkerboard pattern:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v646/mattsherr2/8x8bwcheck.jpg

Dit is met het menselijk haast niet op te merken....

Wat ik wel heb, is dat het wit dan zo fel is, dus het contrast zo hoog, dat je ogen moeite hebben om het wit van het zwart te onderscheiden. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Als ik naar die ANSI patroon kijk, dan zie ik op het zwart ook het wit doorlopen zeg maar. Terwijl dit echt niet kan......
Het zwart blijft bijna net zo zwart namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-02-2014 09:00 ]

wackidth schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:44:
@cap

Ja ook hier zijn de meningen flink verdeeld over. Zat topics te vinden over deze kwestie.

Het enige waarom ik voor Horizon zijn de opnamemogelijkheden en de lang beloofde android app!
Die naar schatting in 2014 klaar is hahaha maanden durven ze niet meer te noemen....
Tja... ik gebruik dan geen android maar het is beroerd. Er valt weinig anders van te zeggen, er zijn zoveel punten beneden de maat. :(

Ik heb even gezocht op Chelloo en heel veel topics kon ik over pure beeldkwaliteit niet vinden. Ik had het voornamelijk over weergave van grijstinten en kleuren, die vind ik merkbaar beter (beeldkwaliteit op de stand YCbCr 4:4:4).

In een oud topic van vlak na de introductie van Horizon las ik dat je klachten had/hebt over de motion / beeldprocessing: schokkerig beeld bij snelle camera zwenkingen (met name RTL4). Ik heb ten tijde van H1 ook flink last van haperingen en schokkerigheid gehad. De box was naar mijn idee met teveel zaken bezig, de ingebouwde harde schijf maakte waarschijnlijk overuren tijdens het afspelen van tv beeld (softwarefouten, indexeren van bestanden op het netwerk, en wat al niet meer). Dit lijkt sindsdien wel grotendeels verholpen, maar de box blijft gevoelig voor vertragingen (zappen bijv.).

Maar goed, dit is off-topic. :)

Fluctuation brightness??
Komt mij niet bekend voor bij de 50 en 60 serie, maar kan me voorstellen dat dit een beperking is van het aantal tegelijk te tonen grijsstappen, dat ie dan net tussen 2 stappen in zit en daar steeds tussen switcht. In de pro en cinema modes is die het hoogste, in de andere standen zijn er wat minder grijsstappen. Maakt de gekozen beeldmodus verschil? Of wellicht iets met de ABL die net op een grenswaarde zit. En weet je zeker dat het niet in het beeldmateriaal zelf zit?

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 05-02-2014 09:48 ]

• wackidth
Ik ben al aan mijn derde Horizon bezig. En die klachten die ik eerder had zijn weg. Vandaar ook vooroordelen Samsung.

Ik vond de Cisco vnl scherper over komen.

De haperingen met zappen zijn een stuk minder geworden door automatisch schijfbeheer uit te zetten.
Ook kun je de box sneller bedienen (menus, zappen) als hij uit diepe slaap komt.

De VT staat nu nog in normaal stand.

Dus als ik m op pro zou zetten dan heeft hij meer stappen en zou het dus ook minder zichtbaar moeten zijn?

En tja andere modus en terug spoelen naar moment, dan krijg ik weer diverse opmerkingen en geïrriteerde blikken van mijn wederhelft.
Want zij ziet niets en interesseert het ook niet. Als het maar een groot beeld heeft. Haha

Ik hou het iig in de gaten. Als ik een avond alleen ben en in rust kan "spelen"

Las op Avs dat het helpt om CATS uit te zetten. Maar dat hebben we niet.... Of is dat panel helderheid?

[ Voor 17% gewijzigd door wackidth op 05-02-2014 09:50 ]

.

Jawel dat hebben we wel, heet (automatische?) lichtsensor bij de 60 serie. Die moet sowieso uit natuurlijk, anders kijk je gewoon naar onnodig vaal beeld. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 05-02-2014 09:47 ]

• JSTPS
  • Laatst online: 20:01
Edit:nvm

[ Voor 98% gewijzigd door JSTPS op 05-02-2014 18:07 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Je kunt per ingang je beeldinstellingen wijzigen, dus waarschijnlijk zijn de instellingen die je voor HDMI4 hebt brak. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• JSTPS
Nee. Het apparaat moet op hdmi1 zijn aangesloten. Je zet de tv aan op tv signaal. Dan het apparaat aan en dan springt de tv over naar het apparaat met ec/hdmi1. Elke andere hdmi (2,3,4) doet dit niet. Het ligt dus niet aan de hdmi instellingen. Check zelf maar of je de aanduiding 'ec' hebt staan voor 'hdmi1'
JSTPS schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:30:
Nee. Het apparaat moet op hdmi1 zijn aangesloten. Je zet de tv aan op tv signaal. Dan het apparaat aan en dan springt de tv over naar het apparaat met ec/hdmi1. Elke andere hdmi (2,3,4) doet dit niet. Het ligt dus niet aan de hdmi instellingen. Check zelf maar of je de aanduiding 'ec' hebt staan voor 'hdmi1'
EC heeft helemaal niets, maar dan helemaal niets met de beeldinstellingen en beeld kwaliteit te maken :)

Waarschijnlijk heeft je hdmi 4 a nadere instellingen dan hdmi 1 en daarom ziet het beeld er anders uit.

Ik gok dat EC (en het automatisch aangaan) gewoon viera link is.

• JSTPS
Het is of door de hdmi, ec, of 60hz. Geen idee. Ik zal het nog eens omdraaien.
JSTPS schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:54:
Het is of door de hdmi, ec, of 60hz. Geen idee. Ik zal het nog eens omdraaien.
Ec is het zeker niet. 60 hz heeft ook geen effect op kleuren. Het zijn gewoon je beeldinstellingen per hdmi kanaal. Kijk even waar ze opstaan en post ze hier.

• JSTPS
Adlermann schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:58:
[...]

Ec is het zeker niet. 60 hz heeft ook geen effect op kleuren. Het zijn gewoon je beeldinstellingen per hdmi kanaal. Kijk even waar ze opstaan en post ze hier.
Misschien is het de omwisseling van 50 naar 60hz geweest. Scalen gaat bij de xtreamer sidewinder 3 beter op 60hz lijkt het. Ik ga nog even kijken waar het verschil nou zit. :P

ik gebruik: thx cinema, kontrast 50, helderheid 0, scherpte 0, kleur 38, levendige kleuren: uit, eco: uit, p-nr: max, pure direct:uit.

Verwijderd

ik mis toch wel de THX stand op de ST60. In True Cinema is het beeld echt veel te groenig. Blijf maar donderjagen daarmee. Alles na settings van internet weer op fabrieksinstellingen dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn V10 heb ik nooit gekalibreerd maar die ziet er toch echt veel kleur getrouwer uit op THX dan de ST op True Cinema ondanks dat dit waarschijnlijk volgens de kenners ook niet optimaal was.

Ik ga binnenkort toch snel de kalibratieboer bellen. Iemand tot die tijd nog de gouden tip om de kleuren lekker te krijgen?
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:31:
ik mis toch wel de THX stand op de ST60. In True Cinema is het beeld echt veel te groenig. Blijf maar donderjagen daarmee. Alles na settings van internet weer op fabrieksinstellingen dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn V10 heb ik nooit gekalibreerd maar die ziet er toch echt veel kleur getrouwer uit op THX dan de ST op True Cinema ondanks dat dit waarschijnlijk volgens de kenners ook niet optimaal was.

Ik ga binnenkort toch snel de kalibratieboer bellen. Iemand tot die tijd nog de gouden tip om de kleuren lekker te krijgen?
In mijn ervaring is thx nagenieg gelijk aan true cinema. Ze zijn altijd allemaal te groen namelijk en in lichte gebieden te rood

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
lol ik kwam er nu pas achter dat inderdaad afhankelijk van HDMI input de settings anders zijn (duh)... maw ik kijk al een tijdje x264 vanaf SMB terwijl ik denk de settings te gebruiken die ik zelf had ingesteld voor de DVB tuner :P

trouwens, die THX 3D setting zie ik die alleen als de TV is overgeschakeld naar 3D? Want anders heb ik gewoon het standaard rijtje van dynamisch t/m pro2. Vond laatst bij een 3D film testen de kleuren en zwartdiepte niet je-van-het nl

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

QwaftZefoni schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:48:
lol ik kwam er nu pas achter dat inderdaad afhankelijk van HDMI input de settings anders zijn (duh)... maw ik kijk al een tijdje x264 vanaf SMB terwijl ik denk de settings te gebruiken die ik zelf had ingesteld voor de DVB tuner :P

trouwens, die THX 3D setting zie ik die alleen als de TV is overgeschakeld naar 3D? Want anders heb ik gewoon het standaard rijtje van dynamisch t/m pro2. Vond laatst bij een 3D film testen de kleuren en zwartdiepte niet je-van-het nl
Je kan ook HDMI settings kopieren.

Kleur en zwartdiepte is nooit je-van-het bij 3D. Kan je nooit zo goed krijgen als 2D, zal je mee moeten leven.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55

Fluctuation brightness??

Dit heb ik ook wel eens gezien,in zeer lichte mate.
Echter lang niet zo erg vergeleken met mijn oude v20 die had dat veel erger!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 15:23
Gisterenavond iets van een half uur / 3 kwartier MTV gekeken en nu blijft het logo zichtbaar. Je ziet het eigenlijk alleen op een witte achtergrond. Vannacht de balk laten draaien maar zie het logo nog steeds. Is hij nu ingebrand of zal ik vannacht de balk weer draaien of lost dat niks meer op?
earthknake schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:44:
Gisterenavond iets van een half uur / 3 kwartier MTV gekeken en nu blijft het logo zichtbaar. Je ziet het eigenlijk alleen op een witte achtergrond. Vannacht de balk laten draaien maar zie het logo nog steeds. Is hij nu ingebrand of zal ik vannacht de balk weer draaien of lost dat niks meer op?
Trekt wel weg denk ik. Kan even duren. Geduld.

Of anders pech :)

• earthknake
Mag het hopen! Hij is net 2 weken oud... Is het maandag nog niet weg dan mogen ze hem lekker omruilen :)
earthknake schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:14:
Mag het hopen! Hij is net 2 weken oud... Is het maandag nog niet weg dan mogen ze hem lekker omruilen :)
Wat zijn je instellingen eigenijk? Welke beeldmodus gebruik je? THX is berucht om inbranden ivm geen pixel orbiter.

Hoe hoog staat je contrast?

• earthknake
Draai True Cinema, contrast 40, helderheid -1, kleur 50, tint 0, scherpte 0, warm en pixelomloop staat aan.

• earthknake
Dat dacht ik ook ja :) Heb een ST60 (55 inch versie).

Vorige week had ik het ook al met Nederland 1 na 50 minuten... Alleen toen draaide ik de balk een uurtje en was het weg... Nu dus niet :(

[ Voor 57% gewijzigd door earthknake op 07-02-2014 13:39 ]

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Bij mijn 55ST60 zie je nog een klein beetje het (belachelijk grote) Disney Channel logo linksonderin. De kinderen hebben dat in het begin een paar uurtjes gekeken. Heb deze zender geblokkeerd ;)
Het was veel nadrukkelijker aanwezig maar na een nachtje schuifbalk en een week of twee normaal tv kijken is het vrijwel weg (alleen als je het weet).

Wel oppassen dus. De publieke zenders zijn ook niet echt fijn met de ruit rechtsboven.. Hoop dat dit alleen in het begin is. Met mijn Panasonic 42PV70 is dit nooit zo opgevallen maar dat was ook een kleiner scherm en toen keek ik nog geen HD zenders.
BigSurf schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:30:
Bij mijn 55ST60 zie je nog een klein beetje het (belachelijk grote) Disney Channel logo linksonderin. De kinderen hebben dat in het begin een paar uurtjes gekeken. Heb deze zender geblokkeerd ;)
Het was veel nadrukkelijker aanwezig maar na een nachtje schuifbalk en een week of twee normaal tv kijken is het vrijwel weg (alleen als je het weet).

Wel oppassen dus. De publieke zenders zijn ook niet echt fijn met de ruit rechtsboven.. Hoop dat dit alleen in het begin is. Met mijn Panasonic 42PV70 is dit nooit zo opgevallen maar dat was ook een kleiner scherm en toen keek ik nog geen HD zenders.
Ook op mijn vt50 met 3000 uur op de teller zijn logo's nog een issue :)

maar ik maak me er niet zo druk om. Gister ook 4 uur ofzo mijn ps4 menu aanlaten staan. Ik zie wel wanneer dat verdwijnt. :)

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:32:
[...]

Ook op mijn vt50 met 3000 uur op de teller zijn logo's nog een issue :)

maar ik maak me er niet zo druk om. Gister ook 4 uur ofzo mijn ps4 menu aanlaten staan. Ik zie wel wanneer dat verdwijnt. :)
wel grappig dat men plasma zo roemt om beeldkwaliteit, en velen uren besteed aan het kalibreren van het scherm. Maar een ingebrand logo is geen probleem 8)7

• earthknake
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:37:
[...]

wel grappig dat men plasma zo roemt om beeldkwaliteit, en velen uren besteed aan het kalibreren van het scherm. Maar een ingebrand logo is geen probleem 8)7
Voor mij is het wel een probleem hoor ;) Als het niet snel weg is wil ik een ander toestel...

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:18
Het feit dat iemand hier een zender gaat blokkeren om geen inbranding te krijgen zou voor mij ook niet de gewenste manier van TV kijken zijn.

Verwijderd

Ik moet dit weekend beslissen of ik een full array LED tv met local dimming neem of een Plasma tv. Als ik al deze verhalen over zware retentie/inbranden hoor dan is de keuze snel gemaakt. Ook al vind ik plasma beter beeld geven. Ik kijk regelmatig naar de publieke omroep en ik heb geen zin om na iedere kijkbeurt te gaan klooien met schuifbalken pixelflippers Disney WOW discs en weet ik veel wat. Dan ben je de helft van de tijd alleen maar bezig met het managen van de televisie.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:37:
[...]
Inderdaad, banding of DSE in beeld is not done maar een logo of witte waas van de ondertitels kan dan weer wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 15:00 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.