Eigenlijk wel zonde dat al die ervaring dan ook verloren gaat... Had Panasonic niet iets overgenomen van Pioneer toen deze stopte met het produceren van plasma tv's?
wackidth schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:50:
Tja.... "Don't believe the hype".
Zullen we maar zeggen. (mbt negatieve punten plasma, stroomverbruik, hoge kosten) tuurlijk het verbruikt meer. Maar niet onoverkomelijk.
Vergeet ook niet dat de gemiddelde consument de nadelen van LCD niet eens opmerken. Als ze maar felle cartoonkleuren zien, is het goed. Wow wat een mooie kleuren... Maar als je een film kijkt lijkt het wel met een amateurcamera te zijn geschoten.
Gaf bij een vriend aan wat er" mis" was met zijn LCD.
Uhhh hij vergeeft het me nooit meer. Ziet nu dingen wat hij eerst niet zag. En nu wel.....
Je zit nu zelf ook vooroordelen over LCD's op te noemen die niet altijd waar zijn

Als je een beetje een fatsoenlijke LED tv koopt dan zijn de kleuren al zodanig goed dat je bijna het verschil niet meer ziet met een plasma tv.
Beide technologiën hebben zo hun voor- en nadelen, LCD heeft de mindere kijkhoeken en zwartwaardes en clouding. Bij plasma heb je IR, hoog verbruik, buzzing, line bleed.
Ik heb zelf (zelfs tot nu) nog zitten twijfelen wat ik liever heb, maar ik ga maar bij mijn Sony LED tv blijven
Er zijn trouwens ook veel mensen die zeggen dat ze snel een plasma willen kopen om de tijd te overbruggen tot er betaalbare OLED tv's komen, maar ik denk dat de LED tv's ook weleens zodanig goed kunnen worden (vooral de FALD modellen), dat tegen de tijd dat OLED betaalbaar is je maar kleine verschillen gaat hebben tussen LED en OLED.