StealthyPeanut schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:22:
De ingebouwde mediaspeler is leuk als je een keer een filmpje wilt kijken. Maar hij is niet te vergelijken met een HTPC of een Dune HD 3D bijvoorbeeld. Beeldkwaliteit, geluidkwaliteit, ondertiteling, formaten/containers, snelheid, uitstraling, mogelijkheden etc, daar lever je gewoon op in, in vergelijking met een ander apparaat.

Maar, daar staat wel tegenover dat je hem er "gratis" bijkrijgt. Dus als hij werkt voor wat jij ermee wilt doen, super toch? Ik ben meer gecharmeerd van een HTPC + XBMC met de oneindige mogelijkheden. Maar dat kost nou eenmaal weer wat extra geld.
Ik had vroeger een linux(zelfbouw) machine en xbmc.

Ik moet zeggen dat een mac mini + plex echt nog net iets fijner is. Mac mini had ik speciaal gekocht voor plex toen.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-01 21:07
Ik wil niet teveel off topic gaan (anders wellicht via PM), maar wat zijn voor jou net die voordelen dan? Ik sta altijd open voor verandering natuurlijk :).
StealthyPeanut schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:37:
Ik wil niet teveel off topic gaan (anders wellicht via PM), maar wat zijn voor jou net die voordelen dan? Ik sta altijd open voor verandering natuurlijk :).
Even ontopic brengen:
Een externe oplossing is beter dan de Interne speler van de vt50 :)

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:07
Ik ga binnenkort aan de slag met de minix neo x7. Met XBMC frodo.

Kijken of het wat is, zijn aardig wat positieve geluiden. 1080p is met wat workarounds mogelijk.

Voor onder de 100 euro is het de moeite waard om te kijken.

Normaal gebruik ik de Zalman hd160xt met Mediaportal.

.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Adlermann schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:27:
[...]
Ik had vroeger een linux(zelfbouw) machine en xbmc.

Ik moet zeggen dat een mac mini + plex echt nog net iets fijner is. Mac mini had ik speciaal gekocht voor plex toen.
Zit je nog om te schakelen als je TV wil kijken. Geef mij maar een allround htpc oplossing met Live TV support.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
wackidth schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:42:

Heb een Harmony Touch remote. Geweldig apparaat.
En zag dat daar een dedicated Netflix button aanwezig is.
Nu weet ik dat je codes kunt implementeren bij Harmony. Via bijvoorbeeld de Pronto hex codes.

Is er geen dedicated button the maken van beeldinstellingen? Ik heb het nooit kunnen vinden iig.

Krijg altijd commentaar als ik in de settings zit :-)
Idem hier... zou het ook wel eens willen weten of dit mogelijk is.
psy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:58:
[...]

Zit je nog om te schakelen als je TV wil kijken. Geef mij maar een allround htpc oplossing met Live TV support.
Ik kijk geen TV :) (nou ja, minder dan een paar % van totaal gebruik)

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 29-01-2014 15:02 ]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:44

daffie82

Minisforum UM773 Lite

StealthyPeanut schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:22:
De ingebouwde mediaspeler is leuk als je een keer een filmpje wilt kijken. Maar hij is niet te vergelijken met een HTPC of een Dune HD 3D bijvoorbeeld. Beeldkwaliteit, geluidkwaliteit, ondertiteling, formaten/containers, snelheid, uitstraling, mogelijkheden etc, daar lever je gewoon op in, in vergelijking met een ander apparaat.

Maar, daar staat wel tegenover dat je hem er "gratis" bijkrijgt. Dus als hij werkt voor wat jij ermee wilt doen, super toch? Ik ben meer gecharmeerd van een HTPC + XBMC met de oneindige mogelijkheden. Maar dat kost nou eenmaal weer wat extra geld.
Eens. Maar voor het er gratis bij te krijgen vind ik het best aardig.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

Cap schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:34:
Mijn Samsung blu-ray speler heeft idd ook altijd wat noise reduction maar ik stoor me er niet zo aan. :)

De interne mediaspeler van de tv niet snel genoeg, welke snelheid bedoel je daarmee? Want wat betreft reactiesnelheid bij browsen door de mappen met content is ie sneller dan elke andere mediaspeler die ik hier heb gehad. Selecteer ik mijn muziek map met 370 submappen dan staat ie binnen een halve seconde in beeld. En start ik een film, dan begint ie ook binnen 1-2 seconden met spelen. Het ligt natuurlijk ook aan de gebruikte server en de netwerkverbinding, maar als dat goed zit vind ik de file handling in ieder geval lekker vlot.

Weet je wat hier langzaam is? Die Smart Hub op de Samsung speler. :P
Ok mee eens nu. Die bluray speler an sich is wel prima (ok, niet zo fijn als mij CA, maar die was ook factor 7 duurder) :)

Maar plex voor de smart hubis wel snel en leuk en aardig. MAAR NIET FULL SCREEN. Alle smart TV rotzooi is niet full screen (zit 5 cm rand overal om heen). En nee, ik ga daarvoor geen overscan aanzetten. Dat moet geowon met 1:1 pixel mapping kunnen, want blurays speelt ie ook goed af.

On topic brengen: Zelfs de interne vt50 speler is beter :)

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
Is de Panasonic TX-P50ST60E outdated? Ik krijg hem niet meer gevonden in de MediaMarkt en BCC, terwijl hij nog wel gewoon op de Panasonic website staat.

BlaBlaBla

Strider schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:25:
Is de Panasonic TX-P50ST60E outdated? Ik krijg hem niet meer gevonden in de MediaMarkt en BCC, terwijl hij nog wel gewoon op de Panasonic website staat.
Panasonic is gestop met produceren van plasmatoestellen. Inclusief die. Ze zijn dus langzaam maar zeker aan het opraken.

• Strider
Adlermann schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:26:
[...]

Panasonic is gestop met produceren van plasmatoestellen. Inclusief die. Ze zijn dus langzaam maar zeker aan het opraken.
Hmm ik had begrepen dat Panasonic met de ontwikkeling van de Plasmatechnologie is gestopt, maar nog wel gewoon Plasma tv's produceert?

BlaBlaBla

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Strider schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:27:
Hmm ik had begrepen dat Panasonic met de ontwikkeling van de Plasmatechnologie is gestopt, maar nog wel gewoon Plasma tv's produceert?
Na de BTW-dagen zal deze heus wel weer verschijnen op de site(s). Daarvoor stond ie er namelijk ook op.
Het is geen toeval dat deze magischerwijs is verdwenen, tijdens deze dagen :)

Nickname does not reflect reality

• StealthyPeanut
Strider schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:27:
[...]

Helaas niet...... :(

nieuws: Panasonic stopt al dit jaar met het maken van plasma-tv's

• wackidth
Hoop toch echt wel dat ze een hoop panels op voorraad hebben geproduceerd.

Fabriek is al sinds december dicht.

http://asia.nikkei.com/Bu...unload-plasma-panel-plant

.

• Strider
Tjeemig zeg, dat is balen. Als je te lang wacht kun je er dus geen meer kopen..

BlaBlaBla

• StealthyPeanut
Inderdaad. Wel bizar dat Panasonic in 2009 nog een gigantische investering heeft gedaan om plasma nieuw leven in te blazen...
http://www.homecinemamaga...anasonic-opent-de-deuren/

Helaas zijn de vooroordelen en het slechte imago van plasma gewoon funest geweest.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Brad Pitt schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:28:
[...]

Na de BTW-dagen zal deze heus wel weer verschijnen op de site(s). Daarvoor stond ie er namelijk ook op.
Het is geen toeval dat deze magischerwijs is verdwenen, tijdens deze dagen :)
De plasma's schijnen ook mee te doen met de BTW-dagen en als iedereen besluit massaal er nog een aan te schaffen dan zal het helemaal hard gaan met de voorraden.

• SanduTje
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:14:

Helaas zijn de vooroordelen en het slechte imago van plasma gewoon funest geweest.
Met de vriendelijke groeten van de Consumentenbond :-(

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Op de website waren sommige modellen ineens verdwenen een paar dagen voor de btw actie. Echter maakt dat niks uit aangezien alle 3D modellen op het lijstje uitzonderingen staan waardoor de prijzen op de site waarschijnlijk onveranderd waren gebleven. Het zou best kunnen dat in verschillende MM filialen ze die best mee laten doen in de actie maar de voorraad is niet al te uitgebreid (die ik op het oog had is bijv. niet aanwezig hier maar was wel nog op de website voordat de voorwaarden van de actie bekend gemaakt werden :/ ; @ Strider: de 50ST60 was wel nog bij MM Almere toen ik er dinsdagavond keek).

Dat de productie ging stoppen was inderdaad al een tijdje bekend vandaar dat dus idd 'laatste kans' is en op=op. Dus als er weer één omgeruild moet worden krijg je zeker een LED terug ;)

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 30-01-2014 11:37 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
SanduTje schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:17:
Met de vriendelijke groeten van de Consumentenbond :-(
Die hebben inderdaad altijd hun best gedaan om deze techniek af te schieten.

Helaas moet er blijkbaar weer een superieur product het onderspit delven en komt een inferieur product als winnaar uit de bus. Vroeger bijvoorbeeld ook gebeurd met Video2000 vs. VHS en nu met plasma vs. lcd.

Gelukkig heb ik nog een GT30 en GT60 in huis dus ik kan voorlopig lekker blijven kijken. :+

• SanduTje
Ben ook heel blij dat ik de komende tijd vooruit kan met m'n VT60. Nu ze ook daadwerkelijk op beginnen te raken komen sommige er achter dat het toch echt geen verkooptruc is :)

• wackidth
Tja.... "Don't believe the hype".
Zullen we maar zeggen. (mbt negatieve punten plasma, stroomverbruik, hoge kosten) tuurlijk het verbruikt meer. Maar niet onoverkomelijk.

Vergeet ook niet dat de gemiddelde consument de nadelen van LCD niet eens opmerken. Als ze maar felle cartoonkleuren zien, is het goed. Wow wat een mooie kleuren... Maar als je een film kijkt lijkt het wel met een amateurcamera te zijn geschoten.

Gaf bij een vriend aan wat er" mis" was met zijn LCD.
Uhhh hij vergeeft het me nooit meer. Ziet nu dingen wat hij eerst niet zag. En nu wel.....

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 30-01-2014 11:54 ]

.

wackidth schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:50:

Uhhh hij vergeeft het me nooit meer. Ziet nu dingen wat hij eerst niet zag. En nu wel.....
Ja dat probleem ken ik.

Ik had laatst ook bij m'n ouders hun dt30 gekalibreerd. Super goed beeld (ja een LCD kan dat ook wel weergeven hoor, afgezien van de standaard dingentjes). Greyscale was goed, gamma was goed en CMS was goed.

Kom ik een maand alter terug. Staat ie weer op dynamic omdat dat zo mooi beeld geeft ;)

En bedankt :)

• SanduTje
Altijd heel fascinerend hoe verschillend de perceptie van 'mooi beeld' kan zijn :)

Verwijderd

Vraagje; Mijn beeld met HD Content en DVD helemaal goed. Televisie met (nieuwe!!!) decoder blijft een beetje aanmodderen met de kleur.

Instellingen:
Contrast staat op 40
Tint 0
Helderheid +1
Kleur 40 tot 44 (blijf pielen)
Warm
Scherpte 0
Gamma: 2.4
Helderheid : laag
Alle poppenkast staat uit.

De gelaatskleur van mensen vind ik gewoonweg niet mooi. Het blijft onnatuurlijk. Iemand tip?

• SanduTje
Het kan aan de uitzending liggen of aan het feit dat je kleur wel laag hebt staan (normaal vaak tussen 46-48). Of misschien dat temperatuur op Normal beter werkt voor jou.

Daarnaast is het ook de vraag wat je dan precies onnatuurlijk is. Te veel rood of groen misschien?

• Strider
apis29 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:19:
Op de website waren sommige modellen ineens verdwenen een paar dagen voor de btw actie. Echter maakt dat niks uit aangezien alle 3D modellen op het lijstje uitzonderingen staan waardoor de prijzen op de site waarschijnlijk onveranderd waren gebleven. Het zou best kunnen dat in verschillende MM filialen ze die best mee laten doen in de actie maar de voorraad is niet al te uitgebreid (die ik op het oog had is bijv. niet aanwezig hier maar was wel nog op de website voordat de voorwaarden van de actie bekend gemaakt werden :/ ; @ Strider: de 50ST60 was wel nog bij MM Almere toen ik er dinsdagavond keek).

Dat de productie ging stoppen was inderdaad al een tijdje bekend vandaar dat dus idd 'laatste kans' is en op=op. Dus als er weer één omgeruild moet worden krijg je zeker een LED terug ;)
Thanks, ze hebben helaas alleen het showmodel nog :/

BlaBlaBla

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:01:

Instellingen:
Contrast staat op 40
Tint 0
Helderheid +1
Kleur 40 tot 44 (blijf pielen)
Warm
Scherpte 0
Gamma: 2.4
Helderheid : laag
Alle poppenkast staat uit.

De gelaatskleur van mensen vind ik gewoonweg niet mooi. Het blijft onnatuurlijk. Iemand tip?
Contrast moet normaliter toch iets hoger, tussen 50 en 60.
Panel: mid, zeker niet laag (denk dat de problemen met gelaatskleur vooral hierdoor komen).

[ Voor 7% gewijzigd door PinkPanther1970 op 30-01-2014 12:33 ]

Toevoeging: contrast hangt af van de beeldmodus: custom gaat goed tot 50-60 zonder white crush, professional mode maar tot 40.

Maar Musicmasters, het beeld van tv uitzendingen is "all over the place". Dat de tint van gezichten er her en der niet uit ziet heeft iedereen, en dat ligt niet aan de tv... ;)

• PinkPanther1970
Cap schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:34:
Toevoeging: contrast hangt af van de beeldmodus: custom gaat goed tot 50-60 zonder white crush, professional mode maar tot 40.
Klopt ook weer... zit de laatste tijd meer in Custom te spelen, lijkt me beter beeld te geven dan Pro (al weet ik niet waarom).

Is max 40 toch niet een beetje te laag, zelfs in de Pro modes?

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
wackidth schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:46:
Hoop toch echt wel dat ze een hoop panels op voorraad hebben geproduceerd.

Fabriek is al sinds december dicht.

http://asia.nikkei.com/Bu...unload-plasma-panel-plant
Eigenlijk wel zonde dat al die ervaring dan ook verloren gaat... Had Panasonic niet iets overgenomen van Pioneer toen deze stopte met het produceren van plasma tv's?
wackidth schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:50:
Zullen we maar zeggen. (mbt negatieve punten plasma, stroomverbruik, hoge kosten) tuurlijk het verbruikt meer. Maar niet onoverkomelijk.

Vergeet ook niet dat de gemiddelde consument de nadelen van LCD niet eens opmerken. Als ze maar felle cartoonkleuren zien, is het goed. Wow wat een mooie kleuren... Maar als je een film kijkt lijkt het wel met een amateurcamera te zijn geschoten.

Je zit nu zelf ook vooroordelen over LCD's op te noemen die niet altijd waar zijn ;)
Als je een beetje een fatsoenlijke LED tv koopt dan zijn de kleuren al zodanig goed dat je bijna het verschil niet meer ziet met een plasma tv.
Beide technologiën hebben zo hun voor- en nadelen, LCD heeft de mindere kijkhoeken en zwartwaardes en clouding. Bij plasma heb je IR, hoog verbruik, buzzing, line bleed.
Ik heb zelf (zelfs tot nu) nog zitten twijfelen wat ik liever heb, maar ik ga maar bij mijn Sony LED tv blijven :)

Er zijn trouwens ook veel mensen die zeggen dat ze snel een plasma willen kopen om de tijd te overbruggen tot er betaalbare OLED tv's komen, maar ik denk dat de LED tv's ook weleens zodanig goed kunnen worden (vooral de FALD modellen), dat tegen de tijd dat OLED betaalbaar is je maar kleine verschillen gaat hebben tussen LED en OLED.

PSN id: NL_SToRM

• SanduTje
Van hdtvtest.co.uk:

...the Viera TXP50VT65B clipped whiter-than-white (WTW) levels above 240 by default in the [THX Cinema] and [Professional] modes, requiring a drop in [Contrast] from the default value of “60” to “40” before the entire range of WTW shades is displayed. [Custom] mode, on the other hand, retained full WTW detail even at its default [Contrast] setting of “50“, which persuaded us to go with this preset even though only very rarely is WTW information (for example specular highlights) encoded in the majority of real-world video material.

Perhaps more intriguing is the fact that this behaviour of clipping WTW detail in the [THX Cinema] and [Professional] modes is not present on the bigger 55in and 65in Panasonic VT65, indicating that it’s specific only to the 50″ screen size for whatever reason.

Verwijderd

Ik heb juist gisteren met AVSHD helderheid en contrast afgesteld. Vandaar op 40. Zit ook in een behoorlijk donkere kamer (houden wij van) en bij hogere waarde vind ik een en ander al snel te fel. Denk dat Cap gelijk heeft en het toch aan de kwaliteit van input ligt. Ik heb overigens op ST60 op Custom ingesteld.

• PinkPanther1970
Maar is dit dan weer enkel specifiek voor de VT of ook voor GT en ST (geen thx of pro modes in ST uiteraard)?
(en dan ook enkel voor de 50")

[ Voor 8% gewijzigd door PinkPanther1970 op 30-01-2014 12:43 ]

• SanduTje
Alleen de 50" GT en VT, dus een ST (alle maten) zou een hoger contrast mogen kunnen hebben dan 40.

Beste kun je de AVS HD gebruiken om brightness/contrast te bepalen en dan zit je in principe goed.

[ Voor 44% gewijzigd door SanduTje op 30-01-2014 12:55 ]

• PinkPanther1970
Ga het even uittesten deze avond.
Bedankt.

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:00
Zelf twijfel ik nu heel erg tussen de panasonic txp55st60 of de samsung ue55f7000. De samsung is behoorlijk in prijs gedaald.
Heb ff een duwtje in een bepaalde richting nodig. Ik wil mijn huidige tx-p42x60 vervangen omdat ik een groter formaat wil.
SToRM666 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:39:
[...]

Eigenlijk wel zonde dat al die ervaring dan ook verloren gaat... Had Panasonic niet iets overgenomen van Pioneer toen deze stopte met het produceren van plasma tv's?

[...]

Je zit nu zelf ook vooroordelen over LCD's op te noemen die niet altijd waar zijn ;)
Als je een beetje een fatsoenlijke LED tv koopt dan zijn de kleuren al zodanig goed dat je bijna het verschil niet meer ziet met een plasma tv.
Beide technologiën hebben zo hun voor- en nadelen, LCD heeft de mindere kijkhoeken en zwartwaardes en clouding. Bij plasma heb je IR, hoog verbruik, buzzing, line bleed.
Ik heb zelf (zelfs tot nu) nog zitten twijfelen wat ik liever heb, maar ik ga maar bij mijn Sony LED tv blijven :)

Er zijn trouwens ook veel mensen die zeggen dat ze snel een plasma willen kopen om de tijd te overbruggen tot er betaalbare OLED tv's komen, maar ik denk dat de LED tv's ook weleens zodanig goed kunnen worden (vooral de FALD modellen), dat tegen de tijd dat OLED betaalbaar is je maar kleine verschillen gaat hebben tussen LED en OLED.

Verwijderd

SanduTje schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:51:
Alleen de 50" GT en VT, dus een ST (alle maten) zou een hoger contrast mogen kunnen hebben dan 40.

Beste kun je de AVS HD gebruiken om brightness/contrast te bepalen en dan zit je in principe goed.
Dat heb ik gedaan en kom dan op 40....
Een ST is toch juist van zichzelf al wat "feller" door een minder filter in het scherm?

• SanduTje
Klopt. Als het volgens AVS goed is en jij er vooral tevreden mee bent dan is 40 perfect.

Verwijderd

Ik wel. Ik vind beeld al snel te fel.

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:05:
Ik wel. Ik vind beeld al snel te fel.
Heb je geen last van te weinig detail in donkere beelden?

• Bertus_1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-01 11:58
Graag had ik jullie mening even over de schermgrootte. Doordat ik pas binnen twee maanden kan verhuizen lang getwijfeld om de knoop door te hakken. Maar nu toch maar besloten om een pana te bestellen, aangezien de voorraden snel opgeraken. Ik zag nu een gebruikte P55ST60 met 2 jaar garantie vanuit de winkel voor de aantrekkelijke prijs van €850, maar zit op slechts 3 meter 50 van het scherm. Is groter daadwerkelijk altijd beter, zoals ik dikwijls lees? of zou ik toch voor een P50ST60 gaan. Ik kijk ook nog regelmatig wat 720P materiaal.

-

• StealthyPeanut
Op die afstand kan 55" makkelijk. Te groot bestaat bijna niet. Het went zo ontzettend snel, dat je na 2 weken denkt; 60 inch had ook wel gemogen eigenlijk.....

Te klein bestaat heel snel.

• PinkPanther1970
Bij een 55" zou ik niet van "slechts" spreken op 3m50. >:)
Zit zelf op max 2m van een 50".

• Bertus_1
Bedankt voor de snelle reactie's. Zal dan maar snel voor de 55" gaan :-).

-

• wackidth
Inderdaad voor 55" gaan.
Zit op ongeveer dezelfde afstand.

Als het budget het toe laat zou ik voor 65 gaan. 55 vond ik toch "te klein"
Maar het is ook wat je gewend bent.

[ Voor 50% gewijzigd door wackidth op 30-01-2014 13:27 ]

.

• SanduTje
Of de gulden middenweg: 60" ZT60 :P

Overigens opvallend weinig ZT bezitters hier maar dat zal vast iets met de prijs te maken hebben...

[ Voor 59% gewijzigd door SanduTje op 30-01-2014 14:25 ]

• Bertus_1
Het zal toch de 55st60 worden.

Budget is na het kopen van een huis niet toereikend voor een ZT of een 65" :| .

-

• SanduTje
Lijkt me ook geen straf ;)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
Een beetje aan het pielen met de instellingen,maar. Deze serie(60) lijkt echt veel op de kuro qua beeldkwaliteit,zekers met blu ray.
Het enigste wat jammer is,is de aanwezige ruis.Het zwart,kleuren.scherpte ,contrast zijn echt super
PinkPanther1970 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:06:
[...]

Heb je geen last van te weinig detail in donkere beelden?
Kan maar dat ligt dan niet aan de contrast afstelling, die is voor de waarde in het hoge bereik. Te weinig detail in het donker kan komen door:

1. Te lage helderheid -> helderheid met AVSHD zwartwaarde scherm zo hoog zetten dat balkje 16 net niet meer zichbaar is.
2. Indien 1. goed is, te hoge gamma -> gamma bij "donkere" kamer op 2.4 of bij "lichte" kamer op 2.2. Bij een zee van licht 2.0 of zelfs nog lager, hoewel je je bij dit soort kijkomstandigheden niet teveel vh beeld moet voorstellen.
3. Indien 2. goed ingesteld is kan je nog wat rommelen aan de 10-punts gamma, maar eigenlijk zou het met 2. al voldoende moeten zijn.

• Strider
Adlermann schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:52:
net even bij de mediamarkt geweest. de 55" vt60 voor 1600 euro (btw actie).

Almost tempted ;)
Welke Mediamarkt :)?

BlaBlaBla

Enschede. Er waren er nog een paar op voorraad.

De samsungman die daar was wist nog wel te vertellen (voor wat het waard is). Dat samsung twee modellen plasma dit jaar blijft houden. Een cheap ass en een variant gebaseerd op de f8500. Maar geen nieuwe ontwikkelingen.

[ Voor 45% gewijzigd door Adlermann op 30-01-2014 19:07 ]

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-01 21:15
Jammer dat ik niet in de buurt woon, in Ede hebben ze namelijk geen Panasonic plasma's meer :(

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Dit is fijn, de TV die ik heb opgestuurd voor te luid buzzen was gisterochtend bij plasmadiscounter aangekomen en die avond hebben ze alweer een nieuwe gestuurd. Dan vanavond kijken of het een stuk minder en hopen dat er geen andere problemen zijn, want ik wil hem echt niet weer opsturen.

• StealthyPeanut
fv12 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:00:
Zelf twijfel ik nu heel erg tussen de panasonic txp55st60 of de samsung ue55f7000. De samsung is behoorlijk in prijs gedaald.
Heb ff een duwtje in een bepaalde richting nodig. Ik wil mijn huidige tx-p42x60 vervangen omdat ik een groter formaat wil.

[...]
Mijn keuze zou een ST60 zijn. Hands down.

Maar, wat is de situatie bij jouw thuis? Lichtinval, kinderen, mediaspeler, veel kabeltv etc. etc...

• fv12
tv gaat gebruikt worden in de woonkamer, de 42px60 is voor de kids om op te gamen en is een impulsaankoop geweest toen deze bij mm in de aanbieding was.
Lichtinval is matig in de huiskamer, heb een htpc aangesloten voor het bekjiken van films ed. en wat voor mj belangrijk is er wordt veel sport op gekeken. De tv staat de normaliter de gehele avond aan dus het stroomverbruik weegt wel wat mee.

Verder lees ik dat de samsung 6400 ook behoorlijk goed schijnen te zijn.
Ik heb nog nooit een lcd gehad alleen maar plasma maar dat stopt een keer....
Al die smartdingen zijn voor mij niet belangrijk en ik heb ze er liever niet op doordat ik de htpc heb aangesloten en alles afspeel met xbmc.

Ik neig naar de p55st60...... maar de samsung 6400 is ruim €300 goedkoper plus het jaarlijkse verbruik aan energie....dat zal na 5 jaren denk ik behoorlijk aangetikt zijn...
StealthyPeanut schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:42:
[...]

Mijn keuze zou een ST60 zijn. Hands down.

Maar, wat is de situatie bij jouw thuis? Lichtinval, kinderen, mediaspeler, veel kabeltv etc. etc...

• StealthyPeanut
De Panasonics 60-serie hebben over het algemeen wat meer problemen met de image retention en inbranding. Wellicht zijn de Samsung plasma's een optie voor je? Deze hebben een iets mindere beeldkwaliteit, maar gaan beter om met logo's en kabeltv zeg maar.

Het stroomverbruik, tja....een plasma kost meer geld op jaarbasis. Zeker op zo'n grote tv.
Hoewel dit allemaal meevalt tegenwoordig, zal je dit een euro of 30 meer kosten op jaarbasis.

Blijft een lastige keuze, maar ik betaal graag iets meer voor een superieure beeldkwaliteit. Ieder zijn eigen voorkeur :).

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:48:
Hoewel dit allemaal meevalt tegenwoordig, zal je dit een euro of 30 meer kosten op jaarbasis.
Hmmm, een 65 inch Panasonic plasma verbruikt ongeveer 300W (gecalibreerd), een even grote LCD zo rond de 140. Stel je kijkt 4 uur per dag tv, kost je dat 4 x 160 x 365 / 1000 x 0.25 = kleine 60 Euro per jaar meer.

Bij de kleinere maten zal dit verschil heus wel minder zijn, niet berekend.

• nadroJ
  • Laatst online: 15:34
Heb deze week een 46F6500 aangeschaft. Voorheen altijd plasma gehad, maar voor mezelf de concessie gemaakt: geen zorgen om inbranden etc. Heb nu vriendin en kids thuis die urenlang naar 1 zender kunnen kijken. Als ik nog op mezelf was had ik direct een plasma aangeschaft.

Die paar tientjes op jaarbasis zijn te overzien.

Het beeld valt me niet zo tegen als ik had verwacht. Kijkhoeken zijn redelijk. Minimale bleeding in de hoeken. Het had erger gekund. zwartwaarden...muah, niet top, maar nog wel enigszins te doen.

Sowieso schrijf je zo!

• StealthyPeanut
Brad Pitt schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:04:
[...]

Hmmm, een 65 inch Panasonic plasma verbruikt ongeveer 300W (gecalibreerd), een even grote LCD zo rond de 140. Stel je kijkt 4 uur per dag tv, kost je dat 4 x 160 x 365 / 1000 x 0.25 = kleine 60 Euro per jaar meer.

Bij de kleinere maten zal dit verschil heus wel minder zijn, niet berekend.
Iets hoger dan ik had ingeschat. Dat is bij een 65" tv inderdaad en elke dag 4 uur. Dat red ik echt never nooit. Het blijven ook gemiddeldes.

Het verbruik van een plasma is variabel en bijna nooit zoals aangegeven met een volledig wit beeld natuurlijk. Hoe minder lichtuitstoot, hoe lager het verbruik.

En stel dat het voor een 55" tv dan echt die € 5,- p/m meer kost. Zijn 2 biertjes in de kroeg. Waar gaat het over? :+ :+

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-01-2014 10:22 ]

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:21:
En stel dat het voor een 55" tv dan echt die € 5,- p/m meer kost. Zijn 2 biertjes in de kroeg. Waar gaat het over? :+ :+
Ja mij boeit het ook nul hoor, al was het 20 Euro per maand. De milieu maffia/treehuggers denken anders.

• SanduTje
Het stroomverbruik vind ik toch zo'n belachelijk argument om geen plasma aan te schaffen. Die (ruim genomen) paar tientjes op jaarbasis voor een toestel van 1000+ euro... :O

• PinkPanther1970
Trouwens, met de warmte die een plasma afgeeft, kan je gerust de verwarming iets lager zetten (of verbruikt deze automatisch minder met een centraal geregeld systeem) wat veel meer besparing oplevert dan wat het hogere verbruik aan elektriciteit kost...
Eindbesluit: met een plasma bespaar je. :P

[ Voor 13% gewijzigd door PinkPanther1970 op 31-01-2014 10:54 ]

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:53:
Trouwens, met de warmte die een plasma afgeeft, kan je gerust de verwarming iets lager zetten (of verbruikt deze automatisch minder met een centraal geregeld systeem) wat veel meer besparing oplevert dan wat het hogere verbruik aan elektriciteit kost...
Eindbesluit: met een plasma bespaar je. :P
Alleen een beetje jammer dat aardgas-electriciteit- hitte iets minder oplevert dan aardgas - hitte :)

bijna!

• fv12
heb de st60 besteld....
fv12 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:32:
tv gaat gebruikt worden in de woonkamer, de 42px60 is voor de kids om op te gamen en is een impulsaankoop geweest toen deze bij mm in de aanbieding was.
Lichtinval is matig in de huiskamer, heb een htpc aangesloten voor het bekjiken van films ed. en wat voor mj belangrijk is er wordt veel sport op gekeken. De tv staat de normaliter de gehele avond aan dus het stroomverbruik weegt wel wat mee.

Verder lees ik dat de samsung 6400 ook behoorlijk goed schijnen te zijn.
Ik heb nog nooit een lcd gehad alleen maar plasma maar dat stopt een keer....
Al die smartdingen zijn voor mij niet belangrijk en ik heb ze er liever niet op doordat ik de htpc heb aangesloten en alles afspeel met xbmc.

Ik neig naar de p55st60...... maar de samsung 6400 is ruim €300 goedkoper plus het jaarlijkse verbruik aan energie....dat zal na 5 jaren denk ik behoorlijk aangetikt zijn...

[...]

• wackidth
Gefeliciteerd fv12 toch nog een leuk adresje kunnen vinden

.

• fv12
via plasma discounter zie price watch.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
StealthyPeanut schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:48:
De Panasonics 60-serie hebben over het algemeen wat meer problemen met de image retention en inbranding. Wellicht zijn de Samsung plasma's een optie voor je? Deze hebben een iets mindere beeldkwaliteit, maar gaan beter om met logo's en kabeltv zeg maar.
Gisteren sloeg bij mij de twijfel weer even toe of een plasma toch echt niet de betere keuze is, maar als ik dan weer lees over image retention dan schrikt me dat toch wel weer af. Ik heb eigenlijk ook weinig zin om rekening te houden met logo's en dergelijke en om me bezig te houden met dingen om de retentie weer weg te krijgen.

Het stomme is dat ik zeer tevreden was met het beeld van mijn 7 jaar oude Sharp LCD, terwijl het zwart daar eerder grijs was. Het zal natuurlijk ook wel meespelen dat nu het zwart bij de LED tv's ook echt behoorlijk zwart is de typische foutjes wat meer op beginnen te vallen.

PSN id: NL_SToRM

de 65" st60 is nu ook betaalbaar... Ik neig ernaar om mijn vt50 weg te doen en dan maar een st60 in de plaatst e halen. Ik kijk toch alleen in de avonduren (en altijd met gordijnen dicht).. Dit is namelijk echt de laatste kans op een fatsoenlijke 65" plasma :P

Hij kan nu ook goed gekalibreerd worden. Dus dat is ook nice. Een keer 500 -800 piek toeleggen is te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 31-01-2014 11:35 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Over de retentie, ik houd er met mijn VT60 geen rekening mee door niet te lang naar één zender te kijken. Aan het begin uren achter elkaar Fox (SIMPSONS!! :D) met het knalrood/oranje logo gekeken, hele avonden Nat. Geographic met het knalgele logo enzovoorts. Ik zie tijdens gewoon kijken geen "ingebrande" logo's, als ik ga zoeken misschien wel maar dat doe ik niet.

Wel heb ik af en toe last van het feit dat op egale witte of grijze vlakken vooral aan de zijkanten van het beeld er een wat groenige waas ontstaat (groene drek anyone? :p).

Tv is (nog) niet gecalibreerd overigens, Adlermann, als jij toevallig een keer in de buurt van Emmen bent met je i1? O-)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• wackidth
Nee he..... Toch niet het groene Schrek monster op de VT60...

Was op de 50 ook present....

Hoeveel uur staat er op bij jou?

.

DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:10:
Over de retentie, ik houd er met mijn VT60 geen rekening mee door niet te lang naar één zender te kijken. Aan het begin uren achter elkaar Fox (SIMPSONS!! :D) met het knalrood/oranje logo gekeken, hele avonden Nat. Geographic met het knalgele logo enzovoorts. Ik zie tijdens gewoon kijken geen "ingebrande" logo's, als ik ga zoeken misschien wel maar dat doe ik niet.

Wel heb ik af en toe last van het feit dat op egale witte of grijze vlakken vooral aan de zijkanten van het beeld er een wat groenige waas ontstaat (groene drek anyone? :p).

Tv is (nog) niet gecalibreerd overigens, Adlermann, als jij toevallig een keer in de buurt van Emmen bent met je i1? O-)
Ja dat is de groene drek die ook op de 50 serie zit en op de 30 serie. Ik kijk er niet heel raar van op :)

Verwijderd

Hoe komt het toch dat als ik bijvoorbeeld Nieuwsuur kijk en een presentator wordt van iets verder af in beeld genomen of DWDD dat het beeld er gewoonweg niet scherp uit ziet met Ziggo tv? Gisteren Wie is de Mol kijken en dan is het beeld weer top, lees haarscherp. Kan mij toch niet voorstellen dat men voor studiowerk zulke slechte camera's gebruikt en voor Wie is de Mol topapparatuur. Het ligt niet aan mijn ogen want de vrouw ziet het ook.... :D

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:12:
Kan mij toch niet voorstellen dat men voor studiowerk zulke slechte camera's gebruikt en voor Wie is de Mol topapparatuur. Het ligt niet aan mijn ogen want de vrouw ziet het ook.... :D
De meeste in-studio beelden zijn inderdaad compleet ruk. Onscherp, oranje sinaasappelhoofden, etc.

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:12:
Hoe komt het toch dat als ik bijvoorbeeld Nieuwsuur kijk en een presentator wordt van iets verder af in beeld genomen of DWDD dat het beeld er gewoonweg niet scherp uit ziet met Ziggo tv? Gisteren Wie is de Mol kijken en dan is het beeld weer top, lees haarscherp. Kan mij toch niet voorstellen dat men voor studiowerk zulke slechte camera's gebruikt en voor Wie is de Mol topapparatuur. Het ligt niet aan mijn ogen want de vrouw ziet het ook.... :D
Omdat lang niet alles wat de publieke omroep produceet echt al native hd is. Veel dingen zoals nieuwsuur en dwdd zijn soms idd gewoon belabberd v an kwaliteit.

• Brad Pitt
Gewoon wachten tot de reclames er weer zijn. Mooie natuurlijke kleurtjes en haarscherp. Tussen de bagger in.

Verwijderd

Dat is dan toch HET nadeel van een tv met grote diameter met hoge kwaliteit. Op mijn 42 inch V10 nooit opgemerkt! 8)7

Maar ik erger me er groen en geel aan!!!

Bedankt voor jullie toelichting!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 15:19 ]

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:17:
Dat is dan toch HET nadeel van een grote tv met grote diameter. Op mijn 42 inch V10 nooit opgemerkt! 8)7
Op de 42 inch V10 waren de echt mooie HD-beelden dan weer niet zo mooi als nu :P
Maar ik erger me er groen en geel aan!!!
Wen er maar aan. Gaat voorlopig echt niet verbeteren. Driekwart van de uitzendingen ziet er niet uit imho.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:14:
[...]

De meeste in-studio beelden zijn inderdaad compleet ruk. Onscherp, oranje sinaasappelhoofden, etc.
Kijk daar heb ik wat aan. Vandaar dat ik maar blijf klooien met de kleurinstellingen.....Het ligt dus niet aan de tv. Ik was al van plan de tv nu te gaan inruilen. Maar of ik hier aan ga wennen.....
Kijk veel film maar ook veel DWDD, Nieuwsuur, Pauw en Witteman .....Zal dus wel moeten wennen maar dat is moeilijk voor een perfectionist ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan. Vandaar dat ik maar blijf klooien met de kleurinstellingen.....Het ligt dus niet aan de tv. Ik was al van plan de tv nu te gaan inruilen. Maar of ik hier aan ga wennen.....
Kijk veel film maar ook veel DWDD, Nieuwsuur, Pauw en Witteman .....Zal dus wel moeten wennen maar dat is moeilijk voor een perfectionist ;)
Een andere tv gaat geen betere kleuren weergeven.

Maar je tv instellen op tv beelden is de meest slechte manier ooit ;)

Gebruik dan een kalibratie disk.

• Brad Pitt
Kan het ook niet aanzien. Bij een blik op zo'n Appelsientje Programma zap ik meteen door. Weiger daar naar te gaan kijken. Ongelooflijk dat er anno 2014 echt zulke brakke *nieuwe!* uitzendingen gemaakt worden.

Brad Pitt schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:27:
[...]

Kan het ook niet aanzien. Bij een blik op zo'n Appelsientje Programma zap ik meteen door. Weiger daar naar te gaan kijken. Ongelooflijk dat er anno 2014 echt zulke brakke *nieuwe!* uitzendingen gemaakt worden.
Tja, je doet er niets aan idd.

Behalve better call saul!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:27:
[...]

Een andere tv gaat geen betere kleuren weergeven.

Maar je tv instellen op tv beelden is de meest slechte manier ooit ;)

Gebruik dan een kalibratie disk.
Heb ik gedaan, maar snapte niet hoe het kwam dat TV signaal af en toe zo brak eruit ziet. Vandaar mijn vraag.

Overigens had ik dit kleur probleem ook niet op mijn V10. In ieder geval niet zo extreem dat het mij opviel. Het zal wel met de maat te maken hebben. Die Witteman heeft nu net zijn groot hoofd als ik op het beeld en bij mijn vrouw valt het ook gelijk op als ik er "poep" uit zie. _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 15:31 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:18
Vandaag de Disney WOW calibratiedisc ontvangen. Echt een aanrader, als je toch iets meer uit je tv wil halen zonder een professionele calibratie...kopen!
lapino schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:28:
Vandaag de Disney WOW calibratiedisc ontvangen. Echt een aanrader, als je toch iets meer uit je tv wil halen zonder een professionele calibratie...kopen!
Kopen is zonde. Met de AVSHD dvd/bluray haal je dezelde resultaten. Je kan namelijk toch alleen maar fatsoenlijk contrast en brightness afstellen. En dingen zoals overscan en een beetje colour misschien. Maar that's it.

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:29:
Kopen is zonde. Met de AVSHD dvd/bluray haal je dezelde resultaten. Je kan namelijk toch alleen maar fatsoenlijk contrast en brightness afstellen. En dingen zoals overscan en een beetje colour misschien. Maar that's it.
Maar Wow heeft weer een heerlijke ruis-scene om de hardnekkige retentie weerstand te kunnen bieden :)

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:42:
trek je kabel eruit en zat nl1 analoog op
Da's geen mooie strakke FullHD-noise :P

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:07:
Hdmi handshake gine bad geeft mooie noise
Heb alleen goed spul, dus nooit last van.

[...]

Dat vertellen we je al de hele tijd, tv is prima, de uitzendingen niet, en vroeger was je tv zo brak/klein dat je het verschil niet zag. :P Wie is de Mol is top ja, tv-beeld gewijs.

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:48:
[...]

Dat vertellen we je al de hele tijd, tv is prima, de uitzendingen niet, en vroeger was je tv zo brak/klein dat je het verschil niet zag. :P Wie is de Mol is top ja, tv-beeld gewijs.
Hee beetje dimmen (geintje)....ik loop nog steeds weg met mijn V10. De kwaliteit van de V10 is de reden dat ik nog snel een nieuwe Pana heb gekocht om niet in Led te hoeven vervallen. Ik had eigenlijk nog helemaal geen nieuwe nodig.

Wel een beetje waardeloos want in uren kijk ik nog altijd meer tv dan film.

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:10:
Mag ik raden? Een 50" VT60 zeker? Hier 2 stuks met het zelfde probleem.

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Zo, ik heb weer mijn ST60 binnen na hem eergisteren retour te hebben gestuurd voor luid buzzen.

Eerst was ik bang dat het buzzen gewoon even luid zou zijn, maar na een uurtje lijkt het al een stuk minder te zijn.

Ik kan het nog steeds horen, ook bij zwarte schermen, maar ik heb er gelukkig geen last meer van. Ik zal later nog wat meer testen.

Verwijderd

Wie weet wat een nieuw plasma scherm kost om er in te laten zetten ?

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:31:
Wie weet wat een nieuw plasma scherm kost om er in te laten zetten ?
Er is een klein verschil in prijs tussen een 32 inch LG paneel en een 150 inch Panasonic paneel, lijkt mij.

Pagina: 1 ... 26 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.