Cap schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:25:
Plex via mac mini moet natuurlijk snel kunnen zijn.

Zoals ik zei, als de muziekmap met 370 submappen er binnen 0.5 seconden staat kan je dat in mijn optiek nauwelijks traag noemen. Het gaat sneller dan het benaderen van de netwerkshares op dezelfde server met behulp van mijn mac of pc.
Hat kan natuurlijk dat de 60 serie iets sneller is dan de 50 serie, maar ik vond de mediaspeler bij de 50 serie ook vlot. Volgens mij ligt het dus niet zozeer aan de interne mediaspeler van de tv maar vooral aan de combinatie mediaserver en software die erop draait. Ik gebruik een Synology diskstation, de interne DLNA mediaspeler werkt daar erg snel op. Installeer ik op de diskstation bijv het Plex pakket of erger nog, serviio, dan is het echt trage meuk. De ARM proc van de diskstation kan dat zware pakket gewoon niet aan.
Het duurt hier echt langer dan een halve seconde. Als ik een lijst heb (dlna) met 100 fims zit er enkele seconden tussen het switchen/bladeren per film.
Ik gebruik PMS op een Mac Mini 2011 (core i5).
Ik ga vanavond eens kijken hoe Plex draait op de samsung bluray player.
Maar misschien ben ik echt gewoon verwend met de snelheid van de mac mini. Maar ik wil gewoon 1 device voor alles: netflix/ plex/buray etc.
Ik word er strontziek van al het switchen tussen hdmi inputs, naar internet tools te gaan, etc
{fatsoenlijke mediaplayback op de ps4 zou eigenlijk het ideale zijn}
Misschien toch maar een xboxone moeten halen
[
Voor 4% gewijzigd door
Adlermann op 29-01-2014 12:34
]