Wellicht verwar je crispy/scherp met helderheid? Het beeld is precies even scherp in alle modi, zolang je hetzelfde 1080p signaal erin gooit. De verschillen tussen de beeldmodi zitten hem met name in:

- minimale helderheid (zwart)
- maximale helderheid (wit beeld waarbij de ABL nog niet in werking treedt)
- maximaal aantal simultaan getoonde grijswaarden

In het algemeen geldt volgens mij de regel: hoe meer grijswaarden een beeldmodus kan tonen (pro, cinema) hoe minder contrast (zwartwaarde en max helderheid). Als het beeld minder helder is dan heeft het minder "pop" en oogt alles matter / "onscherper".

Heb je in alle modi zowel met helderheid en contrast apart afgesteld, de goede waarde verschilt per beeldmodus. En heb je voor een eerlijk vergelijk gezorgd dat in elke beeldmodus CATS (omgevings sensor), adaptieve gamma controle en zwart versterker uit staan?

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Jammer dat ik helemaal niet geïnteresseerd ben in kalibratie......of wie nu de enige echte kalibratiekoning is van Nederland en omstreken.

Zijn gewone gebruikersvragen beneden GoT peil?
Op welk forum kan ik terecht met gewone-mensen-vragen over een Panaplasma?
Hier toch? Het een sluit het ander niet uit lijkt me.

(PS het blijft hier wel "Tweakers", geen Kieskeurig of Consumentenbond natuurlijk)

Edit: ik snap je opmerking eigenlijk niet zo, kijk even in je post historie en je "foam-fix" vraag (best tweaker waardig ;)) is toch ook heel netjes beantwoord met een linkje naar een PDF document met foto's van de fix?

[ Voor 88% gewijzigd door Cap op 25-01-2014 11:30 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37

inXs

known as inXs

Cap schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:17:
Wellicht verwar je crispy/scherp met helderheid? Het beeld is precies even scherp in alle modi, zolang je hetzelfde 1080p signaal erin gooit. De verschillen tussen de beeldmodi zitten hem met name in:

- minimale helderheid (zwart)
- maximale helderheid (wit beeld waarbij de ABL nog niet in werking treedt)
- maximaal aantal simultaan getoonde grijswaarden

In het algemeen geldt volgens mij de regel: hoe meer grijswaarden een beeldmodus kan tonen (pro, cinema) hoe minder contrast (zwartwaarde en max helderheid). Als het beeld minder helder is dan heeft het minder "pop" en oogt alles matter / "onscherper".

Heb je in alle modi zowel met helderheid en contrast apart afgesteld, de goede waarde verschilt per beeldmodus. En heb je voor een eerlijk vergelijk gezorgd dat in elke beeldmodus CATS (omgevings sensor), adaptieve gamma controle en zwart versterker uit staan?
Heb even zitten spelen, maar nog niet helemaal gelukkig. Op normaal ziet alles er wat korreliger uit en in de andere modussen is het meer uitgesmeerd zeg maar, het gaat echt om de textures. Bijzonder!

superB

inXs schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Heb even zitten spelen, maar nog niet helemaal gelukkig. Op normaal ziet alles er wat korreliger uit en in de andere modussen is het meer uitgesmeerd zeg maar, het gaat echt om de textures. Bijzonder!
Normaal heeft iets meer dithering. Dat valt je op.

• inXs

inXs

known as inXs

Adlermann schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:14:
[...]

Normaal heeft iets meer dithering. Dat valt je op.
Ja dat zal hem zijn volgens mij, dat kan ik zeker niet aankrijgen in de THX modus? (of vloek ik nu in de kerk). Ik merk dat met games dit wat lekkerder oogt, met name PS3 games dan...

superB

inXs schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:18:
[...]

Ja dat zal hem zijn volgens mij, dat kan ik zeker niet aankrijgen in de THX modus? (of vloek ik nu in de kerk). Ik merk dat met games dit wat lekkerder oogt, met name PS3 games dan...
Zet game mode eens aan?

En nee, dit is niet op thx te krijgen. IK zou gewoon proberen op professional, sharpness op 0, alle zooi verder uit en game mode aan.

Dat zou prima beeld moeten opleveren tijdens gamen :)

• Shisheido
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Welke contrasthoogte raden jullie aan het met gamen? Op mijn vorige gt50 was de hud van battlefield netjes ingebrand op het scherm. Ik heb nu een gt60 met toeters en bellen uit, met contrast op 25 en gamemode on in prof of custom modus.
Shisheido schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:14:
Welke contrasthoogte raden jullie aan het met gamen? Op mijn vorige gt50 was de hud van battlefield netjes ingebrand op het scherm. Ik heb nu een gt60 met toeters en bellen uit, met contrast op 25 en gamemode on in prof of custom modus.
Contrast: gewoon normaal.

Gewoon niet langer dan een uurtje BF spelen en dan wat anders voor een uurtje ;)

• Shisheido
Adlermann schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:16:
[...]

Contrast: gewoon normaal.

Gewoon niet langer dan een uurtje BF spelen en dan wat anders voor een uurtje ;)
Een uurtje battlefield ...... ik begin dan net warm te draaien :P

• Shisheido
Adlermann schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:22:
[...]

Ik kan je garanderen als je langer gaat spelen dat het weer op den duur (vroeger of later) gaat inbranden....
Ook als je het contrast heel laag zet?
Shisheido schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:24:
[...]

Ook als je het contrast heel laag zet?
Dan misschien later. Maar dan ziet het er niet uit ;) Zelfs met contrast op 0 slijten de phosphor cellen nog

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 25-01-2014 13:29 ]

• Shisheido
Adlermann schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:28:
[...]

Dan misschien later. Maar dan ziet het er niet uit ;) Zelfs met contrast op 0 slijten de phosphor cellen nog
Ik speel op een avond hoogstens 2,5 uur op contrast 25, meestal daarna film of serie op contrast 50, en laat na afloop de schuifbalk lopen als afsluiting. Ik hoop daarmee zware retentie of inbranding mee te voorkomen, maar uit jou woorden op te maken, voorkom je hier geen zware retentie of inbranding mee, Het komt enkel later....

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
ik speelde op mijn 46pz85 uuuren aan een stuk BF en heb nooit last gehad van IR. Ik zou het erg vinden dat ik het met mijn VT60 wel zou hebben.
Staat nu op de THX cinema setting @ 60 contrast.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Shisheido
ikbenben schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:13:
ik speelde op mijn 46pz85 uuuren aan een stuk BF en heb nooit last gehad van IR. Ik zou het erg vinden dat ik het met mijn VT60 wel zou hebben.
THX mode is toch zonder pixel orbiter aan? Neem aan dat met gaming deze optie aan moet?

Verwijderd

Ridder schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:18:
Jammer dat ik helemaal niet geïnteresseerd ben in kalibratie......of wie nu de enige echte kalibratiekoning is van Nederland en omstreken.

Zijn gewone gebruikersvragen beneden GoT peil?
Op welk forum kan ik terecht met gewone-mensen-vragen over een Panaplasma?
????? Wat is dit een zeldzaam domme post. Sorry hoor.......
Iedereen kan hier vragen wat hij wil. Dan zijn er mensen hier met veel ervaring (niet ik) die je met alles helpen: instellingen, verschillen tussen de types, foamfix, televisies die niet recht staan, decoders, en zo kan ik wel door gaan en dan plaats je zo'n opmerking?

Ik heb als iets meer dan doorsnee gebruiker tot nu toe veel aan dit forum gehad. Keep up the good work boys! _/-\o_

NB: je kan met gewone mensen vragen altijd terecht bij de Media Markt of zo. _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 19:20 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 15:04
Dit forum blijft leuk als je inzet toont; de 'gewone mensen vragen' zijn normaal, maar plomp ze hier niet zondermeer neer, maar laat in je post weten wat je geprobeerd hebt om er achter te komen. Zo voorkom je dat honderdduizenden maal dezelfde vragen langskomen, waardoor de lol bij iedereen met wat interesse vergaat en niemand meer wat verder komt.

Gewone vragen kun je stellen aan de klantenservice van de fabrikant, per e-mail of telefoon. GoT daarentegen is geen hell-desk.

[ Voor 15% gewijzigd door ParkOverall op 25-01-2014 22:22 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

ikbenben schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:13:
Dan kijk je niet goed! Het is gewoon 100% zeker te zien bij welke plasma dan ook.
Als ik bijvoorbeeld mijn PZ85 een tijdje op de windows desktop gehad heb, en hem dan uitzet, dan kan ik gewoon diverse elementen van de desktop nog na zien gloeien.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• ikbenben
Ik had wel IR maar niet van BF huds. Zwarte banden van films zag ik alsook het vakje als je van hdmi poorten switcht. Maar dit was enkel zichtbaar bij volledig zwarte beelden.
Dat het onvermijdelijk is weet ik maar dat ik het nu al zou hebben zou ik erg vinden. De tv heeft nog maar amper 130u er op zitten.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
ikbenben schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:43:
Ik had wel IR maar niet van BF huds. Zwarte banden van films zag ik alsook het vakje als je van hdmi poorten switcht. Maar dit was enkel zichtbaar bij volledig zwarte beelden.
Dat het onvermijdelijk is weet ik maar dat ik het nu al zou hebben zou ik erg vinden. De tv heeft nog maar amper 130u er op zitten.
Juist dan heb je er de meeste kans op,het scherm is nieuw en brand daardoor helaas eerder in,of heb je meer last van retentie.

• ikbenben
Dat is het hem net. Bij mijn vorige plasma was het maar zichtbaar geworden na +-4 jaar en ik heb er ook veel op gegamed.

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik weet dat buzzing nou eenmaal bij plasma tvs hoort, maar ik denk dat die van mij een stuk luider is dan dat hij zou moeten zijn. Ik heb de ST60 trouwens.

Met alleen de ventilator van mijn PC en voor de rest vrijwel geen PC ben ik nog steeds in staat vanaf 3.5 meter het buzzing van mijn TV te horen op een compleet zwart scherm. En met een wit scherm is het nog veel erger. Ik kan het niet horen wanneer ik iets afspeel met geluid, dus zo verschrikkelijk vind ik het nou ook niet, maar het is wat storend als ik heel even iets pauzeer of gewoon door de menus aan het gaan ben. Ik geloof dat ik het bij de wat stillere scenes ook wel kon horen.

Me TV staat wel tegen een hoek aan, dus misschien klinkt het geluid harder door de weerkaatsing tegen de muren.
Prophet Steve schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:31:
Ik weet dat buzzing nou eenmaal bij plasma tvs hoort, maar ik denk dat die van mij een stuk luider is dan dat hij zou moeten zijn. Ik heb de ST60 trouwens.

Met alleen de ventilator van mijn PC en voor de rest vrijwel geen PC ben ik nog steeds in staat vanaf 3.5 meter het buzzing van mijn TV te horen op een compleet zwart scherm. En met een wit scherm is het nog veel erger. Ik kan het niet horen wanneer ik iets afspeel met geluid, dus zo verschrikkelijk vind ik het nou ook niet, maar het is wat storend als ik heel even iets pauzeer of gewoon door de menus aan het gaan ben. Ik geloof dat ik het bij de wat stillere scenes ook wel kon horen.

Me TV staat wel tegen een hoek aan, dus misschien klinkt het geluid harder door de weerkaatsing tegen de muren.
Met een zwart scherm zou hetw el zo goed als stil moeten zijn eigenlijk. Maar wat buzzen voorkom je niet.

• Prophet Steve
Adlermann schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:43:
[...]

Met een zwart scherm zou hetw el zo goed als stil moeten zijn eigenlijk. Maar wat buzzen voorkom je niet.
Ja, dat dacht ik ook. Maar drie en een half meter leek me wel een redelijke afstand. Ik zou het waarschijnlijk van wel verder kunnen horen, maar mijn kamer heeft maar zoveel ruimte. Ik heb ook geen enkel probleem met wat licht buzzen. Vooral niet als er veel wit is, dan kan ik wel verwachten. Maar dit leek me wat veel.

• psy

psy

ikbenben schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:56:
Dat is het hem net. Bij mijn vorige plasma was het maar zichtbaar geworden na +-4 jaar en ik heb er ook veel op gegamed.
Raar hoor, ik had er bij mijn PZ85 eigenlijk meteen last van cq het was altijd wel zichtbaar. Retentie dan. Inbranden heeft hij nooit gedaan, en de retentie is ook altijd tijdelijk geweest, ik game echter nooit en kijk altijd gevarieerd. En de bron gaat altijd automatisch uit na ~20minuten dat voorkomt ook onnodige retentie (de "HDMI in" indicatie daarentegen heeft vaker uren opgestaan en dit heeft nooit retentie opgeleverd, hoe dat kan begrijp ik niet zo goed)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Zo eindelijk de 50VT60 verruild voor een maatje groter (55") en het is inderdaad waar, groter is beter :)

En het blijft ook gewoon een fantastisch toestel die VT60 8)
SanduTje schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:10:
Zo eindelijk de 50VT60 verruild voor een maatje groter (55") en het is inderdaad waar, groter is beter :)

Groter is bijna altijd beter, behalve bij tumoren oid dan ;)

En dat is de take home message van de dag ;)

• SanduTje
Ja daar heb je wel een punt :)

Maar 55" is voor m'n woonkamer toch echt wel de limiet. Nu hopen dat tie heel blijft tot de oleds.

• ikbenben
psy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:03:
[...]

Raar hoor, ik had er bij mijn PZ85 eigenlijk meteen last van cq het was altijd wel zichtbaar. Retentie dan. Inbranden heeft hij nooit gedaan, en de retentie is ook altijd tijdelijk geweest, ik game echter nooit en kijk altijd gevarieerd. En de bron gaat altijd automatisch uit na ~20minuten dat voorkomt ook onnodige retentie (de "HDMI in" indicatie daarentegen heeft vaker uren opgestaan en dit heeft nooit retentie opgeleverd, hoe dat kan begrijp ik niet zo goed)
Ik had die van mij ook wel ingespeeld. Hij had zijn proef goed doorstaan en nooit last gehad van IR door gaming.
SanduTje schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:10:

Ik kom van 46 naar 55 en ben het na een kleine 2 weken al gewoon. Had gerust een 65" mogen zijn :P
Maar dat liet mijn budget wel niet toe.

• psy

psy

Ha! Wij gingen van 21 naar 50 inch :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
psy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:54:
Ha! Wij gingen van 21 naar 50 inch :)
Zo'n zelfde stap maken gaat niet nog een keer lukken denk ik, qua factor dat je vooruit bent gegaan :P

Nickname does not reflect reality

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 16:08
Mooi nieuws voor plex gebruikers!

Het is grafisch niet erg hoogstaand, maar als ik de maker moet geloven werkt het in ieder geval wel!
Ik ben toch wel benieuwd of ik eindelijk afscheid kan nemen van mijn RPi.

De app zal $3 kosten en zal als het goed is binnenkort in de app store staan.

• SanduTje
ikbenben schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:34:
[...]

Ik had die van mij ook wel ingespeeld. Hij had zijn proef goed doorstaan en nooit last gehad van IR door gaming.

[...]

Ik kom van 46 naar 55 en ben het na een kleine 2 weken al gewoon. Had gerust een 65" mogen zijn :P
Maar dat liet mijn budget wel niet toe.
Volgens mij bestaat er geen bewijs dat inspelen IR voorkomt. Het zorgt er alleen voor dat de cellen gelijkmatig slijten in tegenstelling tot wanneer je vanaf het begin veel 4:3 of andere niet full screen content zou kijken.

En 55" zal inderdaad ook snel wennen maar is nog niet zo aanwezig in de kamer als een 65" zou zijn ;)

• ikbenben
Dat beweer ik ook niet. Ik weet wel dat inspelen voor het gelijkmatig slijten is maar de mogelijkheid is er wel.

• SanduTje
Inderdaad, en zolang de kans bestaat neem je liever het zekere voor het onzekere met een tv waar je geld opzij hebt gelegd ;)

• Prophet Steve
Een week na aankoop denk ik toch dat ik een poging ga doen om mijn ST60 in te wisselen. Want ik denk dat mijn buzz (hoorbaar vanaf 3.5 meter zelfs op zwarte schermen) toch luider is dan het hoort.

Ik heb de TV van plasma-discounter gehaald, op de website staat dat je de Panasonic support zou moeten bereiken, maar ik dacht altijd dat je de winkel moest bereiken. Enig advies op dit punt?

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Prophet Steve schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:55:
Een week na aankoop denk ik toch dat ik een poging ga doen om mijn ST60 in te wisselen. Want ik denk dat mijn buzz (hoorbaar vanaf 3.5 meter zelfs op zwarte schermen) toch luider is dan het hoort.

Ik heb de TV van plasma-discounter gehaald, op de website staat dat je de Panasonic support zou moeten bereiken, maar ik dacht altijd dat je de winkel moest bereiken. Enig advies op dit punt?
Altijd alles via de winkel laten lopen.

Verwijderd

Ik zou het maar doen ja. Ik hoor mijn ST echt niet op die afstand. Ik moet echt bij de tv staan wil ik een buzzzzzzzzzzzz horen.

Via de winkel. Leverancier is verantwoordelijk voor garantie.

• SanduTje

Een hoorbare buzz bij zwart beeld klinkt niet goed en zou ik inderdaad om een vervangend toestel of reparatie vragen.

Verwijderd

SanduTje schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:27:
[...]

Een hoorbare buzz bij zwart beeld klinkt niet goed en zou ik inderdaad om een vervangend toestel of reparatie vragen.
Reparatie bij een toestel van een week oud? Gewoon een nieuwe ja.......Niet meer dan normaal.
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:01:
[...]

Reparatie bij een toestel van een week oud? Gewoon een nieuwe ja.......Niet meer dan normaal.
In principe heb je natuurlijk geen recht op een nieuwe en mogen ze het ook repareren...

• inXs

inXs

known as inXs

Grom, ik blijf vragen stellen.. Maar goed, komt er nog 1, ik was eindelijk zover om 3d films te gaan kijken, schakelt de bril zichzelf steeds uit... Het pairen gaat goed, rechtsonderin komt dat logotje met de batterijstatus in beeld en voila, ik kijk 3d (met een 3d SBS film en getest met een OU film). De tv herkent ook prima dat het een 3d signaal is en ik kan gewoon overschakelen...

Maar helaas, bril is herkent, rode lampje blijft nog wel knipperen (om de 2 seconden....) en dan na 1 minuut gaat de bril weer uit. Mijn andere bril gaat na 5 minuten uit....

Wat heb ik al geprobeerd? In ieder geval flink gezocht op google, de oplossing die daar langs kwam was de batterij eruit halen en er weer in. Dit heb ik uiteraard gedaan. Verder kan het zo zijn dat er objecten in de weg staan, dit is duidelijk niet het geval. Daarnaast is de maximale kijkafstand 3.2meter, ik zit ruim binnen die marge en recht voor de tv (dus ook binnen de toegestane hoek).

Heb ze ook al na het pairen gewoon voor de tv gelegd, maar ook dan schakelen ze uit na 1 of 5 minuten. Als ik in het menu van de tv kijk, bij instellingen en bluetooth, dan zie ik hier ook geen brillen staan tijdens het pairen. Verder zie ik bijvoorbeeld mijn iphone hier ook niet tussen staan (of hoort dat?). Kan het zijn dat de bluetooth uit staat? Ik kan nergens vinden hoe ik dat kan zien en of ik dat aan kan passen..... (wat raar zou zijn, want ik krijg wel rechtsonder in beeld het plaatje van de bril + accustatus)..

Iemand nog enig idee? Het gaat om de VT60.

Edit: aanvullende info, het gaat om films die ik kijk via een pc > HDMI naar tv.. En dan dus SBS films, waarbij de tv er een 3d beeld van maakt.... Ik heb helaas geen blu ray films in 3d om te testen via de ps3..

[ Voor 9% gewijzigd door inXs op 26-01-2014 22:27 ]

superB

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 15:04
Lijkt me een storing in de tv.

• inXs

inXs

known as inXs

mmm dat is best naar dan ;)

superB

• ikbenben
inXs schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:17:

Edit: aanvullende info, het gaat om films die ik kijk via een pc > HDMI naar tv.. En dan dus SBS films, waarbij de tv er een 3d beeld van maakt.... Ik heb helaas geen blu ray films in 3d om te testen via de ps3..
Ik heb ook een VT60 en kijk ook op dezelfde manier. Nog geen problemen ermee gehad.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:10

daffie82

Minisforum UM773 Lite

inXs schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:17:
Grom, ik blijf vragen stellen.. Maar goed, komt er nog 1, ik was eindelijk zover om 3d films te gaan kijken, schakelt de bril zichzelf steeds uit... Het pairen gaat goed, rechtsonderin komt dat logotje met de batterijstatus in beeld en voila, ik kijk 3d (met een 3d SBS film en getest met een OU film). De tv herkent ook prima dat het een 3d signaal is en ik kan gewoon overschakelen...

Maar helaas, bril is herkent, rode lampje blijft nog wel knipperen (om de 2 seconden....) en dan na 1 minuut gaat de bril weer uit. Mijn andere bril gaat na 5 minuten uit....

Wat heb ik al geprobeerd? In ieder geval flink gezocht op google, de oplossing die daar langs kwam was de batterij eruit halen en er weer in. Dit heb ik uiteraard gedaan. Verder kan het zo zijn dat er objecten in de weg staan, dit is duidelijk niet het geval. Daarnaast is de maximale kijkafstand 3.2meter, ik zit ruim binnen die marge en recht voor de tv (dus ook binnen de toegestane hoek).

Heb ze ook al na het pairen gewoon voor de tv gelegd, maar ook dan schakelen ze uit na 1 of 5 minuten. Als ik in het menu van de tv kijk, bij instellingen en bluetooth, dan zie ik hier ook geen brillen staan tijdens het pairen. Verder zie ik bijvoorbeeld mijn iphone hier ook niet tussen staan (of hoort dat?). Kan het zijn dat de bluetooth uit staat? Ik kan nergens vinden hoe ik dat kan zien en of ik dat aan kan passen..... (wat raar zou zijn, want ik krijg wel rechtsonder in beeld het plaatje van de bril + accustatus)..

had dit ook, gewoon brillen binnen brengen in winkel waar je hem gekocht hebt en nieuwe brillen (zelfde merk en type uiteraard) vragen. Was bij mij de oplossing. Was gewoon defecte bril, had het ook maar met een van de twee trouwens.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:10

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ja, gaf bij mij ook vol aan. Probleem was dat bril gewoon na een tijdje zijn connectie steeds verloor.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-01 21:00
Voor wie interesse heeft in de Skype mogelijkheden van in ieder geval de 42st60.
Ik zag op de Panasonic website dat voor dit toestel de TYCC20W webcam beschikbaar is.

Vandaag bij BCC gehaald voor 30 euro, adviesprijs is 130 euro. Werkt prima!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 18:40
Goeie tip! Kan je er nog meer mee?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-01 21:00
_Brake_ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:19:
Goeie tip! Kan je er nog meer mee?
Ik heb er nog niets anders mee gedaan dan Skype. Ik zou zo ook niet op iets anders kunnen komen waar de webcam eventueel voor te gebruiken is.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:15
Ehhh... afplakken?

Afbeeldingslocatie: http://static.apparata.nl/images/2013/Webcam-laptop-afplakken.jpg

• bzzzt
  • Laatst online: 21-01 08:54
Razzy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:10:
[...]
Ik heb er nog niets anders mee gedaan dan Skype. Ik zou zo ook niet op iets anders kunnen komen waar de webcam eventueel voor te gebruiken is.
Volgens de introductie video van mijn GT60 kan je iets doen met gezichtsherkenning zodat je "persoonlijke" homepage wordt getoond als je voor de TV zit. Kan zijn dat je dan ook nog iets in je smartphone moet roepen, maar vond het eerlijk gezegd vrij onzinnig dus heb het niet geprobeerd ;)

Verwijderd

Oei, dit klinkt vervelend! Ik wilde eigenlijk net dezelfde tv bestellen bij dezelfde winkel. Ik wacht even jouw ervaringen af.

Verwijderd

Zo, sinds een kleine week ook "lid" van de Panasonic-plasma-club…

Vorige week bij de oosterburen bij de Media de voor-voorlaatste TX-P42STW60 gescoord (de W staat schijnbaar voor het duitse model, een extra tuner-ingang voor een digitale schotel?, heb ik niet nodig, tv gaat via een Humax 5050C).

Geprijst was ie nog op 777 (website gaf 799 aan), toen ik zij dat ik ik maar als reserve wou kopen voor als mijn 32" plasma ooit het begeeft ("A, een LG!!" als antwoord) kreeg ik 'm voor 599 mee… no-brainer eigenlijk. Toch maar eerst gereserveerd en de volgende avond gekocht.

Die avond laat thuis maar kort in de doos gekeken of alles compleet was en pas de volgende avond opgebouwd. Spijt dus, na een dag wil je al niet meer kleiner kijken…

Moet zeggen, 6 jaar heb ik genoten van de 32" LG, oplossing XVGA 854x480 lijkt bagger maar in de praktijk heerlijk om te kijken, SD uitzendingen zagen er goed uit en HD ietsje beter. Nu op de Panasonic zijn sommige SD's ok tot goed (BBC bijvoorbeeld), enkele HD's matig en diverse SD uitzendingen gewoon bagger… Op de LG had ik de Humax staan op 720P output fixed, nu 1080i fixend geprobeerd maar het lijkt alsof de schaler van de TV ietjes beter is, nu op "Original staan. Nadeel, tussen HD en SD kanaal schakelen duurt nog eens een 1,5 seconde langer… Op de bank zit ik er 3m vanaf, en soms vanaf de tafel op 5m. Nu snap ik jullie, voor films mocht ie best nog een maatje groter, maar voor reguliere uitzendingen groot zat.

Niet alles is nog perfect, hij bromt lichtjes (nooit last gehad bij de LG) maar bij normaal volume niet of nauwelijks hoorbaar. Minpunten:

1) hoofdtelefoonuitgang is niet variabel (via de AB). Werkelijk! Vooralsnog had/heb ik nog een oud Cambridge/Soundworks setje aangesloten, ik kan wel het volume via de AB van de Humax regelen maar zo gauw ik DVD kijk dus niet. Oplossing waarschijnlijk via de analoge Hifi ingang van de versterker…

2) software/compatibiliteitsfoutjes: nadat ik een stroommeter tussen de TV alleen plaatste wou de DVD geen beeld meer geven, opnieuw de TV van de spanning halen loste dit op. Maar toen ik na paar dagen de inputkanalen beperkte tot HDMI 1 & 2 gaf de Humax alleen nog maar een trillend beeld (had ik bij de LG misschien 1x per 2 weken last van, uit&aan zetten loste dit op). Hier niet, werkelijk van alles geprobeerd, misschien toeval maar na vrijschakelen van alle inputkanalen had ik weer fatsoenlijk beeld. BTW software update is via Wifi al gedownload maar nog niet geïnstalleerd.

3) de TV moet ooit gekalibreerd worden, zwart is hier werkelijk zwart (in tegenstelling tot de LG) maar het blijft wel lang te zwart, sommige uitzendingen is net alsof iemand met een zwarte viltstift bezig was.

4) meeste SD uitzendingen zien dus niet uit...

Vooralsnog planning om de TV 100..200 uur merendeels via een break-in DVD in te spelen, soms een film, op normaal en alle "beeldverslechteraars" uit. Oja nog op overscan, anders mis ik links via de DVD enkele pixels op 1080P. Stroomverbruik valt werkelijk super mee, gelijk aan de 32", op normaal bij wit beeld 190W, bij zwart 40W, gemiddeld ca. 100W. Grappig, de Viera-link is schijnbaar Philips DVD Easylink compatible.

Vooralsnog tevreden ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:00:

Niet alles is nog perfect, hij bromt lichtjes (nooit last gehad bij de LG) maar bij normaal volume niet of nauwelijks hoorbaar.
Bij welke afstand is dit? Op welk volume staat de tv dan?

Verwijderd

Moeilijk te zeggen, de ingebouwde luidsprekers gebruik ik niet meer. Ik heb voor 12 jaar een gehoorbeschading opgelopen (lichte tinnitus) waardoor ik bepaalde frequentie's beter hoor (en andere denk ik minder...) Het is geen ramp, maar bij geluid uit goed te horen op 5m afstand, bij normaal volume nauwelijks....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:14:
Moeilijk te zeggen, de ingebouwde luidsprekers gebruik ik niet meer. Ik heb voor 12 jaar een gehoorbeschading opgelopen (lichte tinnitus) waardoor ik bepaalde frequentie's beter hoor (en andere denk ik minder...) Het is geen ramp, maar bij geluid uit goed te horen op 5m afstand, bij normaal volume nauwelijks....
Hmmm ik ben zelf ook gevoelig voor geluiden. Ik heb een extreem stille pc gebouwd dus het is niet de bedoeling dat de televisie die in dezelfde ruimte komt te staan irritante bijgeluiden gaat maken. Dat is vast iets waar ik mij aan ga ergeren, dus de bijwerking van deze tv klinkt een beetje als een dealbreaker... :-(
Erg jammer want al die edge lit LED televisies met hun clouding en edge bleeding kunnen mij ook niet bekoren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 00:47 ]

• Prophet Steve
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:42:
[...]

Oei, dit klinkt vervelend! Ik wilde eigenlijk net dezelfde tv bestellen bij dezelfde winkel. Ik wacht even jouw ervaringen af.
Ik heb gister gebeld, ze zeiden dat ze hem morgen op konden halen, daar deden ze niet moeilijk over.

Nu hopen dat de buzz niet kwam door apparatuur erom heen of dat alleen ik het kan horen of iets dergelijks en dat ze het zien als een defect. Maar ik zal zeggen wat er gebeurt.

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:14:
Het is geen ramp, maar bij geluid uit goed te horen op 5m afstand, bij normaal volume nauwelijks....
Ben ook gevoelig voor dergelijke dingen, maar enkel bij heel helder scherm (bijna volledig wit dus) hoor ik op 2 meter een lichte buzz, op gewoon beeld helemaal niets en zeker al niet op 5 meter afstand.
Trouwens, vanaf die afstand kijken naar een 42"... zou ik wel een 65" hebben genomen... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door PinkPanther1970 op 28-01-2014 08:10 ]

Verwijderd

Prophet Steve schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 07:52:
[...]

Ik heb gister gebeld, ze zeiden dat ze hem morgen op konden halen, daar deden ze
niet moeilijk over
Dus het wordt een reparatiekwestie in plaats van een omruiling?

Had je ook last van hardnekkige retentie trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 09:21 ]

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 22-01 21:07
Heeft de ST60 serie (55 of 65 inch) ook fans aan boord? Dat zou voor mij misschien ook nog wel een reden zijn om te proberen een 55 of 65 ST60 te regelen voor mijn 55VT60.

• PinkPanther1970
Neen, geen fans op de ST60 en GT60, wel op de VT60 en ZT60.

• SanduTje
StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:54:
Heeft de ST60 serie (55 of 65 inch) ook fans aan boord? Dat zou voor mij misschien ook nog wel een reden zijn om te proberen een 55 of 65 ST60 te regelen voor mijn 55VT60.
Heb je de foamfix al laten installeren?

• StealthyPeanut
SanduTje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:08:
[...]

Heb je de foamfix al laten installeren?
Die heb ik laten installeren inderdaad, maar hij hangt strak tegen mij dubbele wand. Je hoort de circulatie van de lucht zeg maar.

Het is geen deal-breaker, maar ik begin zo aan mijn 3e VT60 en ik zit in twijfel of ik deze zal proberen om te ruilen voor een 65ST60. De meerwaarde/voordelen van de VT60 heb ik minder gebruik van gemaakt dan ik had verwacht (dubbele tuner, webcam, smart omgeving, extra filter tegen lichtinval, one-sheet-design) en daardoor ben ik een beetje in dubio. 10" meer is voor dezelfde prijs voor mij toch meer waard dan de VT60 denk ik.

Als daar dan nog een compleet stille tv tegenover staat......tja, dan moet ik toch eens goed na gaan denken wat ik wil >:)

1) hoofdtelefoonuitgang is niet variabel (via de AB). Werkelijk! Vooralsnog had/heb ik nog een oud Cambridge/Soundworks setje aangesloten, ik kan wel het volume via de AB van de Humax regelen maar zo gauw ik DVD kijk dus niet. Oplossing waarschijnlijk via de analoge Hifi ingang van de versterker…
Kan je wel regelen met de AB, via menu, geluid, en dan zit daar de optie voor het volume van de hoofdtelefoon. Wellicht zit ie op de volgende pagina (kan ik nu niet checken) maar hij zit er wel. Dus geen directe toegang met de AB maar wel via het menu.
2) software/compatibiliteitsfoutjes: nadat ik een stroommeter tussen de TV alleen plaatste wou de DVD geen beeld meer geven, opnieuw de TV van de spanning halen loste dit op. Maar toen ik na paar dagen de inputkanalen beperkte tot HDMI 1 & 2 gaf de Humax alleen nog maar een trillend beeld (had ik bij de LG misschien 1x per 2 weken last van, uit&aan zetten loste dit op). Hier niet, werkelijk van alles geprobeerd, misschien toeval maar na vrijschakelen van alle inputkanalen had ik weer fatsoenlijk beeld. BTW software update is via Wifi al gedownload maar nog niet geïnstalleerd.
TV geen beeld door stroommeter lijkt me groot toeval, hij krijgt stroom of niet. Tenzij de stroommeter zo beperkt is dat ie geen pakweg 500 watt kan doorgeven, maar dat lijkt me stug... voor een stroommeter.
Aangezien je dat probleem met je LG ook hebt zou ik eens goed kijken naar je HDMI kabels en je Humax ipv naar de tv.
3) de TV moet ooit gekalibreerd worden, zwart is hier werkelijk zwart (in tegenstelling tot de LG) maar het blijft wel lang te zwart, sommige uitzendingen is net alsof iemand met een zwarte viltstift bezig was.
Helderheid aanpassen. Dit is op te lossen met de AVSHD testschermen (zoek in dit topic of google), bij basic settings kun je zonder meter de helderheid instellen. Gewoon met het oog. Daarnaast ben je wellicht gewend aan een (te) lage gamma op je LG, waardoor beeld sneller (te snel) uit zwart komt. Tv's zijn meestal standaard zo afgesteld.
4) meeste SD uitzendingen zien dus niet uit...
Ik gok dat je LG beeldoptimalisaties had zoals extra verscherping om het beeld "scherper" (is het dus niet, is nepscherpte) over te laten komen. Het full HD paneel van de Panasonic kan natuurlijk gemakkelijk met dezelfde scherpte SD weergeven als je oude LG. Bovendien is die LG een stap kleiner: vooral bij SD scheelt dat een stuk want je loopt dan minder tegen de fysieke grens van die bagger resolutie aan.

• SanduTje
StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Die heb ik laten installeren inderdaad, maar hij hangt strak tegen mij dubbele wand. Je hoort de circulatie van de lucht zeg maar.

Het is geen deal-breaker, maar ik begin zo aan mijn 3e VT60 en ik zit in twijfel of ik deze zal proberen om te ruilen voor een 65ST60. De meerwaarde/voordelen van de VT60 heb ik minder gebruik van gemaakt dan ik had verwacht (dubbele tuner, webcam, smart omgeving, extra filter tegen lichtinval, one-sheet-design) en daardoor ben ik een beetje in dubio. 10" meer is voor dezelfde prijs voor mij toch meer waard dan de VT60 denk ik.

Als daar dan nog een compleet stille tv tegenover staat......tja, dan moet ik toch eens goed na gaan denken wat ik wil >:)
Je hoort inderdaad de circulatie wel maar (in mijn geval) enkel wanneer het compleet stil is en dan is het nog lang niet zo storend als zonder de fix. Volgende week wordt gelukkig mijn 55" onder handen genomen want ik hoorde gelijk dat de fix niet gedaan was in de fabriek.

Als je het voor elkaar krijgt om een ST te krijgen voor dezelfde prijs en je verder geen waarde hecht aan de 'voordelen' van een VT dan moet je dat zeker doen. Voor mij is het one-sheet-of-glass design één van de redenen om voor de VT te gaan dus dan maar wat geluid van de fans ;)

• freaky35
  • Laatst online: 24-01 23:55
StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:39:
[...]

de gt60 heeft ook geen fans

• Brad Pitt
Die is kleiner :P

• StealthyPeanut
SanduTje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Je hoort inderdaad de circulatie wel maar (in mijn geval) enkel wanneer het compleet stil is en dan is het nog lang niet zo storend als zonder de fix. Volgende week wordt gelukkig mijn 55" onder handen genomen want ik hoorde gelijk dat de fix niet gedaan was in de fabriek.

Als je het voor elkaar krijgt om een ST te krijgen voor dezelfde prijs en je verder geen waarde hecht aan de 'voordelen' van een VT dan moet je dat zeker doen. Voor mij is het one-sheet-of-glass design één van de redenen om voor de VT te gaan dus dan maar wat geluid van de fans ;)
Het is mooier, maar voor mij gaat het eerst om de beeldkwaliteit/grootte. Daarna pas om de vormgeving :). Daarin vond ik de VT50 nog mooier dan de VT60. De speakers aan de zijkant vind ik echt een afknapper bij de VT60. Geen enkel idee waarom ze dit hebben gedaan, aangezien 98% van de gebruikers van zo'n high-end tv echt luistert via een home-cinema set.
freaky35 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:14:
[...]

de gt60 heeft ook geen fans
Klopt maar uhmm.....
Precies >:) . De reden dat ik hem in zou ruilen is dat ik groter ga. En juist niet kleiner O+
SanduTje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Voor zover ie dat al niet uit zichzelf doet, vraag of ie ook meteen even foam onder de spoelen (en indien nodig onder de hoeken van het mainboard) doet, dat voorkomt onnodige buzz-problemen als de epoxy van de spoelen veroudert en de spoelen meer kunnen gaan trillen. :)

Hoe dichter je tv tegen de muur hangt, hoe harder je het hoort door de reflectie van de muur.
Maar de fix helpt wel een beetje, het is bij mij afdoende in combinatie met mijn eigen fix:

Magnetische fanguards 120mm
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1377522434.jpeg

+ een beetje buigen voor de fit om de afgeronde achterkant van de tv

+ een afgepeld laagje (halve dikte) wasemkapfilter exact ter grootte van de fan-grilles achterop de tv
Afbeeldingslocatie: http://formido-cdn.imageserve.nl/1000_700_image/665541.jpg
=

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/fan1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/fan2.jpg

Als de tv aan de muur zit zie je van boven de gaatjes van de fangrille, dus je schuift ze er zo op.
StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:28:
[...]

De speakers aan de zijkant vind ik echt een afknapper bij de VT60. Geen enkel idee waarom ze dit hebben gedaan, aangezien 98% van de gebruikers van zo'n high-end tv echt luistert via een home-cinema set.
De bedoeling was dat het beter zou klinken. Nou heb ik ze allebei gehad en kijk ik altijd tv via de interne speakers, en ik vind dat verschil minimaal tot non-existent. Oftewel, of het doel gehaald is is twijfelachtig. Ik kan de VT60 hoogstens een kleine plus geven voor het stereo effect t.o.v. de VT50. Beiden hebben trouwens - in de klasse platte tv - "prima" geluid (en bagger geluid naar Hi-Fi standaarden). Het is natuurlijk wel hoogstnoodzakelijk om de bass/treble/equalizer te gebruiken om de weergave aan te passen aan de locatie van de tv. Muur, hoek, objecten in pad, akoestiek, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 28-01-2014 12:24 ]

• SanduTje
Dat ziet eruit als een prima oplossing/alternatief voor diegene die liever niet hebben dat hun trots opgeschroefd wordt ;)

edit

Bedankt voor de tip om extra schuim te laten aanbrengen. Zal eens kijken of ze daar bereid toe zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door SanduTje op 28-01-2014 12:27 ]

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:07
ff off topic.

THX heeft een nieuwe app ontwikkeld voor Android. (op IPhone) bestond deze al. Let wel op niet elk toestel is geschikt.

THX tune up. Een app waar je globaal je Pana kunt afstellen en je THX receiver.

De Android app is tot 3 februari gratis te installeren

Google Play: THX tune-up Promo

Ik ga er vanavond iig ff mee spelen.

En voor de critici.... Nee het is geen calibratietool waar je blindelings van uit kunt gaan. En Jahhh THX is niet heilig...

[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 28-01-2014 12:45 ]

.

SanduTje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:20:

Bedankt voor de tip om extra schuim te laten aanbrengen. Zal eens kijken of ze daar bereid toe zijn.
Hij deed het bij mij uit zichzelf. Bij mij onder de spoelen op de grote boards aan de linker en rechterkant van de tv. Plus een paar stukken schuim onder de hoeken van het board aan de rechterkant, tv van voren gezien. Maar dat kan per exemplaar verschillen, de monteur luisterde met zijn oor boven elk board naar wat ie hoorde. Hele vriendelijke man en perfecte service weer trouwens, ook weer helemaal netjes opgehangen.

Hij wist ook te melden dat Panasonic / CE-repair geen exemplaren meer op voorraad heeft en die ook niet meer gaan komen. Dus bij een reparatieverzoek ivm inbranden of ander panel probleem krijg je geen nieuwe tv meer maar een ander panel.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 28-01-2014 12:47 ]

• SanduTje
Ah ik wist niet dat je fix ook had laten uitvoeren.

Maar uit jouw eigen oplossing maak ik op dat de combinatie van de 2 een beter resultaat geeft? En de buzz is hierdoor ook verminderd (niet dat ik me daar aan stoor)?
Buzz was bij mij al geen probleem, dit was uit voorzorg, die spoelen kunnen later gaan buzzen.

De combinatie geeft voor mij het optimale resultaat ja: de officiële interne fix geleidt de interne luchtstroom wat beter en dempt de trilling van de fans dubbelzijdig (aan de buitenkant van de fans zit al foam vanuit de fabriek). De grilles+wasemkapfilter maken de luchtstroom naar buiten meer diffuus en verminderen daardoor het tegen de muur weerkaatste geluid. Plus de doorstroom wordt door de extra weerstand iets beperkt waardoor de fans iets meer belast zijn en rustiger draaien. Dit principe heb ik ook al succesvol toegepast bij mijn lawaaiige badkamerventilator. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 28-01-2014 12:56 ]

• SanduTje
Uitermate goeie tips allemaal Cap d:)b

Dan zal ik inderdaad de monteur vriendelijk doch dringend te verzoeken wat extra schuim te plaatsen. Vervolgens zal ik afhankelijk van het resultaat jouw oplossing eens gaan proberen.

• PinkPanther1970
Cap schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:45:
[...]

Hij wist ook te melden dat Panasonic / CE-repair geen exemplaren meer op voorraad heeft en die ook niet meer gaan komen. Dus bij een reparatieverzoek ivm inbranden of ander panel probleem krijg je geen nieuwe tv meer maar een ander panel.
En als ook die op zijn?

• PinkPanther1970
Wat ik een tijdje terug dus ook al zei (en toen wou niemand het geloven...).
Enig idee over welke voorraad panels ze ongeveer beschikken?
Cap schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:07:
Tenzij OLED binnen de garantiermijn al op prijsniveau plasma zit, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Onwaarschijnlijk is eerder het understatement of the year... Eerst zien of binnen dit en 2 jaar er überhaupt al OLED schermen te krijgen zijn van Panasonic.

[ Voor 42% gewijzigd door PinkPanther1970 op 28-01-2014 13:17 ]

• SanduTje
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:14:
[...]

Verwacht je hier nu een serieus antwoord op? ;)
[...]

[...]

Onwaarschijnlijk is eerder het understatement of the year... Eerst zien of binnen dit en 2 jaar er überhaupt al OLED schermen te krijgen zijn van Panasonic.
Pioneer heeft nog steeds genoeg voorraad. Dus als we dat als vergelijkingsmateriaal gebruiken....Lang zat.

Sowieso ga ik in dit geval mijn leverancier aansprakelijk stellen dan :) Zij moeten maar een gelijkwaardige tv leveren (doormiddel van reparatie of vervanging). Kan mij niet schelden dat het hun dan geld moet kosten :P

• SanduTje
Ik vraag me af of in het Pioneer-tijdperk ook in dergelijke mate schermen zijn vervangen als Panasonic nu doet en heeft gedaan.

Vooral omdat er nu ook genoeg zijn die op de valreep nog even een nieuw scherm willen scoren en een 'defect' gaan aanmelden.

• PinkPanther1970
SanduTje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:53:
[...]

Verwacht je hier nu een serieus antwoord op? ;)
Euh.... ja? O-)

Vraag me gewoon af of we spreken in de orde van enkele tientallen, honderden of eerder duizenden...
[...]

Viel wel mee toch, ik stelde een open vraag en verder werd het voor zover ik weet niet ontkend :)

Cap in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

Ik heb geen enkel idee over de voorraad panels nee, niet naar gevraagd ook.

• StealthyPeanut
Ik zal deze week of volgende week eens proberen wat los te peuteren bij CE Repair als ze mijn nieuwe 55VT60 komen brengen. Deze is voorzien van een nieuw paneel en wordt per omgaande teruggebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-01-2014 14:17 ]

Controleer je meteen even op de foam fix? Zowel schuim tussen het achterpaneel en de fans, als tussen de fans en de binnenplaat van het paneel (dit is de fix), door de fanschoepen heen turen dus. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 28-01-2014 14:19 ]

• SanduTje
Ze zullen vast genoeg onderdelen geproduceerd hebben om de komende paar jaar (tot de eerste oled's) reparaties te kunnen uitvoeren.

• Brad Pitt
SanduTje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:20:
Ze zullen vast genoeg onderdelen geproduceerd hebben om de komende paar jaar (tot de eerste oled's) reparaties te kunnen uitvoeren.
Twee à drie maal zoveel op voorraad dus als dat er verkocht zijn, willen ze iedereen hier tevreden houden :P

• SanduTje
Sommigen schijnen het inderdaad wel heel bont te maken met bijv. 3x een nieuwe VT :P

• Brad Pitt
Was geneigd een VT60 te gaan halen (omdat die uiteraard een véél beter beeld heeft dan de VT50) maar met deze berichten vind ik dat allemaal niet zo'n succes. Aan de andere kant, vind hem toch te duur, alleen een ST60 zou mogelijk zijn. Maar trek het mentaal niet van een VT naar een ST te gaan. Ga dan toch spijt krijgen.

• StealthyPeanut
SanduTje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:53:
Sommigen schijnen het inderdaad wel heel bont te maken met bijv. 3x een nieuwe VT :P
Tja, het wordt mijn 4e VT.

Eerste VT50 had na 1 avond het Nat. Geographic logo erin staan.

Eerste VT60 had na 100 uur de ondertiteling erin staan en verticale strepen links en rechts.

Tweede (huidige) VT60 heeft na de oude jaars conference (en daarvoor 200+ uur goede content gekeken) van Theo gewoon het Vara logo staan.

Ik heb mijn hoop nog op de laatste gevestigd. Anders stap ik over naar Samsung.

• SanduTje
Mijn vorige (50VT60) had na een paar dagen top2000 ook dat monsterlogo er een tijdje in staan maar na ongeveer twee weken andere content en tussendoor de schuifbalk was die toch echt weg.

Hopelijk heb je met no 4. meer succes :)
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:03:
Was geneigd een VT60 te gaan halen (omdat die uiteraard een véél beter beeld heeft dan de VT50) maar met deze berichten vind ik dat allemaal niet zo'n succes. Aan de andere kant, vind hem toch te duur, alleen een ST60 zou mogelijk zijn. Maar trek het mentaal niet van een VT naar een ST te gaan. Ga dan toch spijt krijgen.
NAJA Ik lees toch her en der ook uniformiteitsproblemen bij de VT60. Kijk een beetje ergeren kan ik me niet. Dus ik ga geen moeite meer steken in het upg raden van mijn vt50. Die groene drek valt best mee :) En ik heb helemaal geen VBI. Dus dat is ook prima.

Heb nu redelijke backlights/omgevignslicht die sfeervol zijn. En dan is het zwart ook uitstekend.

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:13:
[...]
Heb nu redelijke backlights/omgevignslicht die sfeervol zijn. En dan is het zwart ook uitstekend.
In het weekend spannend filmpje gekeken in het donker. Ook voor de lol even die ambient lcd strip uit gezet. Het "zwart" is dan wel echt zó onwaarschijnlijk brak (Pro stand uiteraard). Snap alle reviews dan ook nooit zo goed. Irriteerde me al bij de Kuro, nu nog steeds. Gaat met een VT60 vast niet beter worden want ook die is absoluut niet zwart. Al die panelen zie je gewoon gloeien in het donker, echt waardeloos vind ik dat.

Brad Pitt schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:16:
[...]

In het weekend spannend filmpje gekeken in het donker. Ook voor de lol even die ambient lcd strip uit gezet. Het "zwart" is dan wel echt zó onwaarschijnlijk brak (Pro stand uiteraard). Snap alle reviews dan ook nooit zo goed. Irriteerde me al bij de Kuro, nu nog steeds. Gaat met een VT60 vast niet beter worden want ook die is absoluut niet zwart. Al die panelen zie je gewoon gloeien in het donker, echt waardeloos vind ik dat.
hmm ja, maar dat ga je altijd zien. Die reviews kijken ook niet in het donker he. Maar met beperkt omgevingslicht.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Ja, ik zorg ook dat ik geen films in het donker kijk want dat zwart van mijn VT60 is echt niet helemaal zwart.. Maar als ik dan weer eens bij mijn moeder haar PZ85 gezien heb, of nog erger, bij mijn vader zijn egelit LCD valt het allemaal weer reuze mee.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Pagina: 1 ... 24 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.