Kan zijn dat hij een retour op afstandje heeft gekregen. En principe als dat allemaal er netjes eruit ziet (en het is compleet). En de tv heet hooguit even aangestaan, dan kan je dat nog prima als nieuw verkopen. Misschien een tientje minder, maar meer ook nietSeven_of_Nine schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:11:
[...]
Daar was ik dus afgelopen vrijdag en heb de 50GT60 meegenomen; vrij prominent stonden de 42ST60's in het midden van de winkel op een keurige stapel; een stuk of 10. Al die units waren gewoon nieuw / sealed en niet open gemaakt. Beetje raar als ie open is geweest; die indruk kreeg ik niet van hun ook gezien ze op de site duidelijk de demo modellen aanprijzen e.d.
Zou echt een beetje raar zijn als je een opendoos unit hebt gekregen...
ARC heb ik niet voor elkaar gekregen ondanks tips en handleidingen. Maar goed is niet schokkend.
Gisteren voor het eerst 3D gekeken. Wat een ongelooflijk verschil met 55 inch. De pop out effecten zijn veel beter zichtbaar.
En de bijgeleverde 3D brillen zijn de beste actieve brillen die ik ooit gezien heb. Geen flikkeringen als je naar buiten kijkt of in led verlichting.
Wel raar dat de Ty-er3d4me aangegeven wordt als extra bril voor de VT60. Deze had ik nog en die flikkeren wel.
Weet iemand waar je de bijgeleverde brillen kunt bestellen? Of is de ty-er3d4me verbeterd?
Gisteren voor het eerst 3D gekeken. Wat een ongelooflijk verschil met 55 inch. De pop out effecten zijn veel beter zichtbaar.
En de bijgeleverde 3D brillen zijn de beste actieve brillen die ik ooit gezien heb. Geen flikkeringen als je naar buiten kijkt of in led verlichting.
Wel raar dat de Ty-er3d4me aangegeven wordt als extra bril voor de VT60. Deze had ik nog en die flikkeren wel.
Weet iemand waar je de bijgeleverde brillen kunt bestellen? Of is de ty-er3d4me verbeterd?
.
Ik heb 2x TY-ER3D4MA besteld in HK via eBay.
De bijgeleverde brillen (bij de 55VT60) zijn volgens mij hetzelfde......en ik zag wel geflikker wanneer ik naar buiten kijk.
Ik heb nog iets wat niet helemaal naar wens gaat, en ik weet zo gauw even geen oplossing.
Ik heb een Logitech Harmony Touch en 1 van de activiteiten heb ik GlasTV genoemd: TV van de glasvezel.
Wanneer ik de activiteit start, gaat de TV aan op het home screen.
Wanneer je OK indrukt op de Pana ab, gaat ie naar fullscreen TV.
De OK-knop op de Harmony is echter toegewezen aan de glasvezel decoder (bij de GlasTV activiteit).
Dus: wanneer ik de OK knop indruk bij GlasTV gaat er een "OK signaal" naar de decoder en niet naar de TV. Wanneer ik echter de OK knop aan de TV toewijs, kan ik de OK knop niet meer gebruiken voor de decoder.....
Iemand een oplossing?
O ja, dan heb ik ook nog steeds dat ik altijd het homescreen geluid (bijv. de decoder) blijf horen wanneer ik naar een app ga.......dus je hoort de TV-decoder geluiden wanneer je Skype of Netflix opstart en fullscreen in beeld hebt.
De bijgeleverde brillen (bij de 55VT60) zijn volgens mij hetzelfde......en ik zag wel geflikker wanneer ik naar buiten kijk.
Ik heb nog iets wat niet helemaal naar wens gaat, en ik weet zo gauw even geen oplossing.
Ik heb een Logitech Harmony Touch en 1 van de activiteiten heb ik GlasTV genoemd: TV van de glasvezel.
Wanneer ik de activiteit start, gaat de TV aan op het home screen.
Wanneer je OK indrukt op de Pana ab, gaat ie naar fullscreen TV.
De OK-knop op de Harmony is echter toegewezen aan de glasvezel decoder (bij de GlasTV activiteit).
Dus: wanneer ik de OK knop indruk bij GlasTV gaat er een "OK signaal" naar de decoder en niet naar de TV. Wanneer ik echter de OK knop aan de TV toewijs, kan ik de OK knop niet meer gebruiken voor de decoder.....
Iemand een oplossing?
O ja, dan heb ik ook nog steeds dat ik altijd het homescreen geluid (bijv. de decoder) blijf horen wanneer ik naar een app ga.......dus je hoort de TV-decoder geluiden wanneer je Skype of Netflix opstart en fullscreen in beeld hebt.
@Ridder
Dan zul je het verschil wel merken als je over 3 weken de brillen binnen hebt.
Dan flikkeren de bijgeleverde (bijna) niet. Active shutters zul je altijd flikkeringen blijven zien.
Dit zijn niet dezelfde brillen als de bijgeleverde.
Edit:
Ben net thuis en zie dat hier de ty-er3d5ma op staat.
Staat dus anders aangegeven op de Panasonic website.
En ik weet meteen welke ik moet bestellen.
Dan zul je het verschil wel merken als je over 3 weken de brillen binnen hebt.
Dan flikkeren de bijgeleverde (bijna) niet. Active shutters zul je altijd flikkeringen blijven zien.
Dit zijn niet dezelfde brillen als de bijgeleverde.
Edit:
Ben net thuis en zie dat hier de ty-er3d5ma op staat.
Staat dus anders aangegeven op de Panasonic website.
En ik weet meteen welke ik moet bestellen.
[ Voor 25% gewijzigd door wackidth op 21-01-2014 17:46 ]
.
Mijn algehele indruk vanaf het moment dat de doos bezorgt werd is nooit geweest dat deze al eens open was geweest, Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn in mijn vorige bericht.Seven_of_Nine schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:11:
[...]
Zou echt een beetje raar zijn als je een opendoos unit hebt gekregen...
Alles zat netjes geseald verpakt, er ontbreken alleen twee kleine dingen (De zak van de accessoires zou wel eens gescheurd kunnen zijn voordat deze de doos inging, of is zelf een productie fout geweest.) straks even de branduren van het paneel checken maar ik ga ervan uit dat ik gewoon een nieuw toestel heb gekregen.
Even iets anders, als je te dicht op de tv zit (<1 meter.) met full hd dan is het normaal dat je kartelranden kunt zien aan tekst enzo toch? stuk naar achteren en je ziet het niet meer dus het lijkt mij normaal, Ik was er alleen even verbaasd over en waarschijnlijk verwachte ik er ook teveel van. (Humax 5100C op 1080i (tv guide) en playstation 3 op 1080p met gran turismo 6.)
Die kartelranden komen waarschijnlijk doordat je de scherpte op de helft hebt staan. Zet hem maar eens op 0.
Ik hoorde trouwens van de mediamarkt medewerkers dat de panasonic plasma's gewoon weer meedoen met de btw actie.
Ik hoorde trouwens van de mediamarkt medewerkers dat de panasonic plasma's gewoon weer meedoen met de btw actie.
tja maar ik moest en zou een GT60 hebben voordat het 2014 was... maar wie twijfelt over een pana plasma: doe jezelf een plezier en koop er een
Verwijderd
Wat is eigenlijk het meest belangrijk van kalibratie of heeft het meeste invloed op je beeld maw wat biedt de meeste vooruitgang , Gamma of het cms of witbalans ? Ga volgende kijken naar kalibratie tools om het zelf te leren ontdekken het kalibreren is leuker dan iemand langs laten komen voor 250 euri
Op een gemiddelde panasonic: witbalans, gamma en dan cms.Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:57:
Wat is eigenlijk het meest belangrijk van kalibratie of heeft het meeste invloed op je beeld maw wat biedt de meeste vooruitgang , Gamma of het cms of witbalans ? Ga volgende kijken naar kalibratie tools om het zelf te leren ontdekken het kalibreren is leuker dan iemand langs laten komen voor 250 euri
Maar alle drie samen correct is eureka. Maar witbalans en gamma maken het meeste verschil.
Iemand een idee hoe je de netflix app kunt resetten op een pana 50GT60? m'n abo was verlopen en heb een nieuw account bij netflix aangemaakt. Maar kom steeds standaard als ik de app start op een betaal veld, moet een creditcard nr invoeren? Heb inmiddels nieuwe inloggegevens, maar waar kan ik die invullen?
Zouden de plasma's nu al op beginnen te raken? Ben druk aan het sparen om m'n oude 42PV70 te vervangen door een 50GT60. Maar ik zie dat de 50GT60 al van de site van Foka is vertrokken, en bijna sommige andere uitverkocht is. Ze zijn nog wel te krijgen bij diverse (web)winkels, maar zou dit de voorbode zijn van het begin van het einde? Ik hoop van niet, met nog even doorsparen....
Het lijkt inderdaad nu wel redelijk snel te gaan. Vooral met de GT aangezien dat voor dat geld toch wel een heel goed toestel is.
Om het nog even af te ronden: ARC / CEC / Viera Link, hoe je het wilt noemen, werkt bij mij nu perfect in de combinatie Panasonic 55VT60, Mede8er MED600X3D (gisteren gehaald) en Pioneer VSX-828-K. De A.C. Ryan naar de slaapkamer verhuisd, krijgt ie daar een tweede leven
Panasonic TX-P55VT60 | Pioneer VSX-828-K | Mede8er MED600X3D
Ah toch ook! Goed nieuws. Nog iemand waar CEC gewoon werkt zoals het hoort, niceGreenStuff schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:03:
Om het nog even af te ronden: ARC / CEC / Viera Link, hoe je het wilt noemen, werkt bij mij nu perfect in de combinatie Panasonic 55VT60, Mede8er MED600X3D (gisteren gehaald) en Pioneer VSX-828-K. De A.C. Ryan naar de slaapkamer verhuisd, krijgt ie daar een tweede leven
(mede8er wel ff updaten, nieuwe firmware is wáy beter!)
[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 22-01-2014 09:09 ]
Nickname does not reflect reality
Nieuwe firmware uit voor de GT en VT's (Ver. 3.875)
Release notes zijn mager:
1.Update a network application.
Ben benieuwd of die BUG met Interactieve TV / GOS en openen menu eruit is gehaald....
Downloaden via de Panasonic site:
http://panasonic.jp/suppo...13/down_eu_uk_cis_03.html
( de ST's blijven op Ver. 3.720 zitten )
Ben benieuwd of die BUG met Interactieve TV / GOS en openen menu eruit is gehaald....
Gisteren mijn 42ST60 ontvangen. Even snel uit de doos gehaald om zonder voet te testen of alles een beetje in orde was. Nu weer terug in de doos voor een maandje of 2 tot we verhuisd zijn, of wellicht eerder als onze huidige TV kast verkocht is; de plasma pas daar niet in
Zouden ook enkele nieuwe apps zijn toegevoegd.Seven_of_Nine schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:43:
Ook te downloaden via televisie zelf: menu > network > software update
Dan zou je dus een PX42ST60 voor 699*(1/1.21) = 577 euro kunnen scoren? Of zal de basisprijs dan omhoog gaan.JSTPS schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:20:
Die kartelranden komen waarschijnlijk doordat je de scherpte op de helft hebt staan. Zet hem maar eens op 0.
Nee, gaan dus ook niet komen volgens Panasonic klantenservice
[ Voor 19% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-01-2014 11:32 ]
Tutti-frutti schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:32:
Dan zou je dus een PX42ST60 voor 699*(1/1.21) = 577 euro kunnen scoren? Of zal de basisprijs dan omhoog gaan.
^lol
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
Blijkbaar werkt het dus niet op de ST serie. Wat op zich dus alleen een software instelling lijkt op de tv aangezien het concept wel werkt met een image en "PlayTo".Cyclops10 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:56:
Ik heb een 55ST60. Bevalt prima, ook met gamen. (FM5 en AC4 via de XboxOne atm)
Kom van een 42pv70 welke nu boven in de slaapkamer staat.
Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om in windows 8.1 de native "miracast" aan de praat te krijgen.
Tenminste, wat wel lukt is om een image in windows via PlayTo op de Panasonic ST60 te tonen, maar volgens mij moet je dus ook gewoon je normale windows beeld kunnen dupliceren/extenden.
Iemand hier ervaring mee?
(Heb ook wel de Andriod Panasonic app werkend, maar wil juist op mijn Windows laptop/tablet kunnen dupliceren)
Ze noemen het bij Panasonic ook Screen-mirroring function en geen Miracast, terwijl het eigenlijk hetzelfde is, maar dan waarschijnlijk net niet compatible. Wel jammer dat fabrikanten dit soort dingen doen, waarom niet gewoon de standaard goed implementeren ipv een variant.
Hopelijk voegen ze het in de toekomst nog toe bij een update van de ST60 serie. (had ik toch een duurdere moeten kopen
Kan wel een miracast dongle in een hdmi poort van de tv steken, maar dan moet ik eerst nog van hdmi input switchen, dat is niet ideaal.
Zijn hier nog veel VT(/ZT?) eigenaren die last hebben van 'fan noise' bij een recent aangeschaft toestel?
Aangezien deze af fabriek al de 'foam fix' geïnstalleerd zouden moeten hebben namelijk.
Aangezien deze af fabriek al de 'foam fix' geïnstalleerd zouden moeten hebben namelijk.
VT60 van december, had geen foam fix. Nu welSanduTje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:46:
Zijn hier nog veel VT(/ZT?) eigenaren die last hebben van 'fan noise' bij een recent aangeschaft toestel?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Alles wat ik hoor is erger dan bij de vorige fanless TV (42PX80).
Ik vindt het niet echt storend, maar als het beter kan.......
Hoe kan je zien of de foam fix er al in zit? (55VT60)
Ik vindt het niet echt storend, maar als het beter kan.......
Hoe kan je zien of de foam fix er al in zit? (55VT60)
Ik heb nu 3.864 en dat is de meest recente zegt ze......(55VT60)
Seven_of_Nine schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:43:
Dan help je haar toch even handmatig?Ridder schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:39:
Ik heb nu 3.864 en dat is de meest recente zegt ze......(55VT60)
En na een herstart zegt ze opeens dat er een nieuwe versie is: 3.875 ..........
Dat is mooi, maar je zou verwachten dat ze deze in de fabriek al zouden plaatsen om zo te voorkomen dat laters alsnog monteurs op pad moeten deze te installeren.Microkid schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:08:
[...]
VT60 van december, had geen foam fix. Nu wel
Maar goed we gaan het zien. Anders toch maar weeg CE repair inschakelen
Denk dat het overgrote meerendeel van de mensen niets van een fix weet en het gewoon "zo" laat.SanduTje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:56:
Dat is mooi, maar je zou verwachten dat ze deze in de fabriek al zouden plaatsen om zo te voorkomen dat laters alsnog monteurs op pad moeten deze te installeren.
Denk dat ze daar idd ook op gokken. Het wijzigen van de productielijn zal waarschijnlijk meer kosten
Foam fix was al af fabriek gedaan. Toestel uit december.
.
Ah oke dus zo kan het dus ook. Deutsche gründlichkeit zullen we maar zeggen
Twijfel heel erg tussen de TX-P50GT60 en TX-P55ST60E. Kijk veel TV en af en toe een film. Kan iemand mij advies geven? Natuurlijk weet ik dat de 55 iets groter is
hmmm dan snap ik toch niet waarom bij mij de VSX-923 niet aangaat als ik tv of streamer aanzet?Brad Pitt schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:09:
[...]
Ah toch ook! Goed nieuws. Nog iemand waar CEC gewoon werkt zoals het hoort, nice
(mede8er wel ff updaten, nieuwe firmware is wáy beter!)
Ik gebruik een 42GT60 icm met mede8er 600x3d op fw V3.0.0 en heb overal CEC/HDMI control/VIERA opties aan. Maar alleen als ik een dvd in de bluray mik springt de tv aan, dat dan wel...
Als de versterker in standby staat brandt wel het rode HDMI lampje bv rechtsboven
nog verder off-topic: wel grappig zelf skins maken voor de x3d, heb er al twee af
In dit geval groter is bter.earthknake schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:54:
Twijfel heel erg tussen de TX-P50GT60 en TX-P55ST60E. Kijk veel TV en af en toe een film. Kan iemand mij advies geven? Natuurlijk weet ik dat de 55 iets groter is
Ik heb die van mij sinds verleden week. Geen last van fan noise dus ik veronderstel dat die de fix al gehad heeft.SanduTje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:46:
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Omdat je bij film heel vaak ook nog balken boven en onder hebt (21:9)
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Keek net Jarhead, daar zit een scène in waar ze in de woestijn lopen (dûh) waar ze mensen met kamelen tegenkomen. Anyhoe, het is een behoorlijk lichte scène qua beeld (woestijn is bijna wit) en geluid. En dan hoor ik toch wel behoorlijke plasma buzz. Is dat normaal bij de 65"?
Mijn 42ST60 hangt een beetje scheef, scheelt net iets meer dan één centimeter tussen helemaal links en rechts van het scherm. Net genoeg dat het opvallend en licht storend is, Heb de voet geplaatst terwijl het scherm plat lag zoals de instructies instrueren.
Ga ervanuit dat dit niet helemaal de bedoeling is en vroeg mij af of het een bekend probleem is en of het makkelijk te verhelpen is?
-----
En dan nog iets anders, Dankzij de geweldige plaatsing van de HDMI ingangen op dit toestel steken er nu twee kabels uit de zijkant van de TV, Voor mij niet echt een probleem gezien de lokatie van het scherm en het gebruik. Maar zoiets moet je in je huiskamer toch niet willen? Kabel met haakse aansluiting zal het wel verhelpen maar ik vind de plaatsing van de poorten zo maar ongelukkig gekozen.
Ga ervanuit dat dit niet helemaal de bedoeling is en vroeg mij af of het een bekend probleem is en of het makkelijk te verhelpen is?
-----
En dan nog iets anders, Dankzij de geweldige plaatsing van de HDMI ingangen op dit toestel steken er nu twee kabels uit de zijkant van de TV, Voor mij niet echt een probleem gezien de lokatie van het scherm en het gebruik. Maar zoiets moet je in je huiskamer toch niet willen? Kabel met haakse aansluiting zal het wel verhelpen maar ik vind de plaatsing van de poorten zo maar ongelukkig gekozen.
Volgens mij moet je het scherm staand plaatsen. Kijk maar in de gebruiksaanwijzing naar plaatje 5 en 6.Sato schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 03:58:
Mijn 42ST60 hangt een beetje scheef, scheelt net iets meer dan één centimeter tussen helemaal links en rechts van het scherm. Net genoeg dat het opvallend en licht storend is, Heb de voet geplaatst terwijl het scherm plat lag zoals de instructies instrueren.
Voet normaal neerzetten en dan het scherm van boven naar beneden er op bevestigen. Bij mij hing hij helemaal horizontaal (tv hangt nu aan de muur).
Bij mij knikken de kabels dusdanig dat ze niet aan de zijkant uitsteken. Dus gewoon een beetje buigen die kabels!En dan nog iets anders, Dankzij de geweldige plaatsing van de HDMI ingangen op dit toestel steken er nu twee kabels uit de zijkant van de TV, Voor mij niet echt een probleem gezien de lokatie van het scherm en het gebruik. Maar zoiets moet je in je huiskamer toch niet willen? Kabel met haakse aansluiting zal het wel verhelpen maar ik vind de plaatsing van de poorten zo maar ongelukkig gekozen.
Hier ook een exemplaar van december zonder de foam fix (ondertussen dankzij de uitstekende service van Panasonic wel, en het is voor mij persoonlijk een groot verschil)SanduTje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:46:
Ja die fix maakt inderdaad veel verschil. Hopelijk is deze bij m'n nieuwe scherm al voor geïnstalleerd.
Even een vraagje.
Ik heb een 55vt50 staan waar ik heel tevreden over ben. Ik heb alleen nog wat problemen met het geluid van m'n htpc i.c.m. mijn Marantz receiver die ik nog niet opgelost krijg. Ik zit eraan te denken om een nieuwe receiver te kopen. Vooral omdat ik dan alles centraal aan kan sluiten, maar hoe zit het met de instellingen van het beeld? Nu staat alles per hdmi-input ingesteld natuurlijk maar straks komt alles op één input binnen, hoe doen jullie dat?
Ik heb een 55vt50 staan waar ik heel tevreden over ben. Ik heb alleen nog wat problemen met het geluid van m'n htpc i.c.m. mijn Marantz receiver die ik nog niet opgelost krijg. Ik zit eraan te denken om een nieuwe receiver te kopen. Vooral omdat ik dan alles centraal aan kan sluiten, maar hoe zit het met de instellingen van het beeld? Nu staat alles per hdmi-input ingesteld natuurlijk maar straks komt alles op één input binnen, hoe doen jullie dat?
Als je alles op 1 input gaat doen zul je handmatig moeten wisselen tussen verschillende instellingen.
Wat ik al dacht dus. Klinkt niet héél handigSanduTje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:43:
Als je alles op 1 input gaat doen zul je handmatig moeten wisselen tussen verschillende instellingen.
Maar bedankt!
TV/DVD/Blu-ray: Professional
Spelletje: Game
Zó moeilijk is dat niet
Gewoon roepen. "Ik ga nu gamen!". "Ik wil weer filmpje kijken!". Evt. als dank rosé neerzetten. Settledomnom schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:41:
Nee klopt, maar hoopte stiekem dat je dat op een of andere manier automatisch kon laten doen
of gewoon een zware kater hebben zodat je de hogere lag in de andere modi niet merkt. Of dronken zijn.Brad Pitt schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:53:
[...]
Gewoon roepen. "Ik ga nu gamen!". "Ik wil weer filmpje kijken!". Evt. als dank rosé neerzetten. Settled
Voor alcoholisten is de keus tussen de ST60 en GT60 dan ook snel gemaakt
Ik zit te denken om te upgraden naar de 55VT60, van een TX-P50V10.
Hoe lang denken jullie dat de VT60 nog beschikbaar blijft? En hoeveel zou ik kunnen vragen voor mijn V10?
Dank!
Hoe lang denken jullie dat de VT60 nog beschikbaar blijft? En hoeveel zou ik kunnen vragen voor mijn V10?
Dank!
Tip, mocht je een adres in DE hebben waar je kunt laten bezorgen dan kan het lonen om daar te bestellen.
Tsjechisch, Japans zullen we maar zeggen. ;-)SanduTje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:46:
Ah oke dus zo kan het dus ook. Deutsche gründlichkeit zullen we maar zeggen
.
Verwijderd
Mijn 55ST60 staat gewoon helemaal waterpas dus je hebt iets niet helemaal goed gedaan.Sato schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 03:58:
-----
De kabels zie ik helemaal niets van. Tip: gebruik de kabelbinder achter op het toestel en dan buigen de kabels netjes naar achter weg. Opgelost!
Kan niet altijd. Heb hele stugge kabels en deze zijn niet zo makkelijk te buigen. De plek IS gewoon bagger.Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:15:
De kabels zie ik helemaal niets van. Tip: gebruik de kabelbinder achter op het toestel en dan buigen de kabels netjes naar achter weg. Opgelost!
Heb ik ook. Daar heeft mijn VT30, 50 en 60 allemaal last van gehad.frankpaul1 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:36:
Keek net Jarhead, daar zit een scène in waar ze in de woestijn lopen (dûh) waar ze mensen met kamelen tegenkomen. Anyhoe, het is een behoorlijk lichte scène qua beeld (woestijn is bijna wit) en geluid. En dan hoor ik toch wel behoorlijke plasma buzz. Is dat normaal bij de 65"?
Schijnt de trafo te wezen is mij verteld. Lichte kleuren betekend meer vermogen vraag van de trafo.
.
Maar in DE gekochtwackidth schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:08:
[...]
Tsjechisch, Japans zullen we maar zeggen. ;-)
Werkt dat bij jou?Brad Pitt schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:53:
[...]
Gewoon roepen. "Ik ga nu gamen!". "Ik wil weer filmpje kijken!". Evt. als dank rosé neerzetten. Settled
Misschien met champagne, maar met rosé zeker niet
Verwijderd
Dat de plek bagger is ben ik helemaal met je eens.Brad Pitt schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:16:
[...]
Kan niet altijd. Heb hele stugge kabels en deze zijn niet zo makkelijk te buigen. De plek IS gewoon bagger.
Koop dan ook gewoon kabels bij de Action a €5,- die gewoon lekker buigen. Geintje!
Jahhh het is ook een VTW(aar de Foam fix al in zit)60
.
Die rosé is voor mezelf en moet ook gewoon zelf handmatig instellen hooromnom schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:18:
Werkt dat bij jou?
Gamen op een Pana Plasma.... Ik durf het nog steeds niet aan.
.
Gebruik hier ook 2 high-end kabels van de Albert Cuyp en die buigen perfectVerwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:20:
[...]
Dat de plek bagger is ben ik helemaal met je eens.
Koop dan ook gewoon kabels bij de Action a €5,- die gewoon lekker buigen. Geintje!
Ach, daarvoor is een 24 uur white wash uitgevonden.wackidth schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:27:
Mijn vt50 laat ik zelfs weleens een nachtje op mijn os x desktopstaan (per ongeluk dronken in slaapvallen). Kan best.
Maar er zijn genoeg reports van burn-in. Het is echt panel afhankelijk blijkbaar
Inbranden doen ze allemaalAdlermann schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:33:
Maar er zijn genoeg reports van burn-in. Het is echt panel afhankelijk blijkbaar
Ja daarom, heb ook verhalen gelezen waar de snelheidsmeter voorgoed is ingebrand.
En het oude SBS logo heb ik nooit weg gekregen met white wash.
Met het huidige SBS logo zal het wat minder snel gaan denk/hoop ik.
En het oude SBS logo heb ik nooit weg gekregen met white wash.
Met het huidige SBS logo zal het wat minder snel gaan denk/hoop ik.
.
Dat logo van SBS mogen ze op alle kanalen wel gebruiken, vooral de publieke.
Ze moeten gewoon een logo maken die elke keer weg gaat. En dan om de tien minuten in een hoekje "U kijkt naar SBS6" of zo zetten. Uiteraard lijdt dat af als de neten maar ik zou dat liever hebben dan zoals het nu is.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er nog altijd logo's bovenin moeten staan, ik weet toch zelf wel waar ik naar kijk?!
Film1, BBC Die hebben het allemaal goed voor elkaar. Qua logo's.
Als Panasonic nou een optie had gemaakt om een bepaald gedeelte te "blurren" dan hadden ze veel minder tv's terug hoeven nemen.
En hadden ze misschien nog een paar jaar extra plasmas gemaakt.
Wil niet weten hoeveel er retour zijn genomen door burn ins
Als Panasonic nou een optie had gemaakt om een bepaald gedeelte te "blurren" dan hadden ze veel minder tv's terug hoeven nemen.
En hadden ze misschien nog een paar jaar extra plasmas gemaakt.
Wil niet weten hoeveel er retour zijn genomen door burn ins
.
LCD Mode op On zettenwackidth schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:10:
Daar ben ik het zeker mee eens. Alleen de 1 wat sneller dan de ander.
LCD Mode?? Gaan we vloeken?
Ach ik hoop voor Pana dat ze het gaan redden. Ik denk zelf dat ze iets te vroeg gestopt zijn.
Ik hoop dat ik het kan uitzingen tot oled. Hoewel?? Moeten eerst maar zien hoe dat beeld over komt.
En anders toch richting Samsung Plasmas.
Ach ik hoop voor Pana dat ze het gaan redden. Ik denk zelf dat ze iets te vroeg gestopt zijn.
Ik hoop dat ik het kan uitzingen tot oled. Hoewel?? Moeten eerst maar zien hoe dat beeld over komt.
En anders toch richting Samsung Plasmas.
.
Over inbranden gesproken.....
Vanmorgen is mijn tweede 55VT60 opgehaald met een ingebrand logo.
Na heeeeeeel veel uur (300+) alleen maar fullscreen, zonder logo's, films en series en geen stilstaande beelden te hebben gekeken, stond er na de oudejaarsconference van held Theo een VARA logo ingebrand. Na 2 keer kijken binnen 4 dagen was het blijkbaar goed geweest. Ook 30 uur aan break-in of andere content werkte niet.
Ook had ik verticale strepen links en rechts in het beeld. Stuk of 4 per kant. Jammer, want het beeld is echt fenomenaal. Hopelijk heb ik gewoon pech en een defect paneel. Wellicht dat ik weer een nieuwe krijg. Zien we dan wel weer.
Vanmorgen is mijn tweede 55VT60 opgehaald met een ingebrand logo.
Na heeeeeeel veel uur (300+) alleen maar fullscreen, zonder logo's, films en series en geen stilstaande beelden te hebben gekeken, stond er na de oudejaarsconference van held Theo een VARA logo ingebrand. Na 2 keer kijken binnen 4 dagen was het blijkbaar goed geweest. Ook 30 uur aan break-in of andere content werkte niet.
Ook had ik verticale strepen links en rechts in het beeld. Stuk of 4 per kant. Jammer, want het beeld is echt fenomenaal. Hopelijk heb ik gewoon pech en een defect paneel. Wellicht dat ik weer een nieuwe krijg. Zien we dan wel weer.
Doe het nu driekwart jaar vrij veel en ik moet zeggen, nergens last van tot op hedenwackidth schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:27:
Inbranden van logo's zal bij mij niet snel gebeuren want er wordt hier (bijna) geen televisie gekeken.
Ja het blijft een terug kerend verhaal. Mijn VT30 omgeruild naar een VT50.
Wegens ingebrande logos.
De VT50 had er ook last van wel in mindere mate. En daarbij kwam er een groene zweem rechts. En ben er mee gaan leren leven. Geen zin in rompslomp en vrije dagen inleveren.
En TOCH ondanks dat weer een VT60 gekocht. Vanwege de laatste serie en van 55 naar 65 inch. En bijna geen enkele televisie de beeldkwaliteit kan evenaren.
Je kan zeggen wat je wil maar de service blijft top bij E-care/Panasonic.
Wegens ingebrande logos.
De VT50 had er ook last van wel in mindere mate. En daarbij kwam er een groene zweem rechts. En ben er mee gaan leren leven. Geen zin in rompslomp en vrije dagen inleveren.
En TOCH ondanks dat weer een VT60 gekocht. Vanwege de laatste serie en van 55 naar 65 inch. En bijna geen enkele televisie de beeldkwaliteit kan evenaren.
Je kan zeggen wat je wil maar de service blijft top bij E-care/Panasonic.
.
Ja, mijn ervaring is dat ze na een keer of 3 omruilen voor een groene zweem rechts ze er mee ophoudenwackidth schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:58:
Ja het blijft een terug kerend verhaal. Mijn VT30 omgeruild naar een VT50.
Wegens ingebrande logos.
vt30-vt50-vt50
en natuurlijk heb ik mijn pz85 een aantal keer wegens dode pixels teruggestuurd en mijn g10 was g ewoon helemaal stuk
Het bijzondere vind ik altijd nog wel, dat ik met mijn 42PX80 nooit ergens last van heb gehad.
Terwijl ik hier echt altijd gewoon keek wat ik wilde, hoe lang ik wilde en wanneer ik wilde. Wel 300 uur ingespeeld (zinnig of onzinnig laat ik in het midden) en af en toe wat IR gehad.
Dan bij een nieuwer topmodel wel zoveel last van hebben. Is toch wel jammer
. Als dit blijft doorgaan ga ik uitwijken naar de Samsung plasma's.
Terwijl ik hier echt altijd gewoon keek wat ik wilde, hoe lang ik wilde en wanneer ik wilde. Wel 300 uur ingespeeld (zinnig of onzinnig laat ik in het midden) en af en toe wat IR gehad.
Dan bij een nieuwer topmodel wel zoveel last van hebben. Is toch wel jammer
[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-01-2014 14:32 ]
Ow haha dus de limiet is drie. Ik heb niet eens meer gebeld naar E-care.
Mijn ouders hebben een 65 VT30. En daar is gewoon nog niets op te zien. Dus het kan wel.
Mijn ouders hebben een 65 VT30. En daar is gewoon nog niets op te zien. Dus het kan wel.
.
Ook die tv heeft, in een volkomen verduisterde ruimte en met je bakkes vlak op het beeld mega retentie en ingebrande 4:3 en 21:9 balkenwackidth schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:32:
Ik heb s'avonds op de dag dat de tv bezorgt was al even gegamed, Uurtje Gran Turismo 6 gedaan met de hud uit. (Alleen de achteruitkijk spiegel is dan nog een risico.)wackidth schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:27:
Nu game ik de laatste tijd nog maar vrij weinig op mijn consoles, En game ik in het algemeen lang niet meer zoveel als ik deed tot ongeveer een jaar geleden.
Klein uurtje GT 6 op de PS3 per dag en verder pc/laptop kaart en puzzle spellen op mijn Lumia 520.
Overigens met GT 6 helemaal niets gemerkt van de enorme input lag die deze tv zou moeten hebben.
Inspelen met speciale media daar voel ik weinig voor, Wel heb ik het contrast terug gezet naar 40 (True Cinema) en probeer ik ondertitels en logo's zoveel mogelijk te vermeiden.
als ik zo lees hoeveel toestellen er terug gesturd worden,verbaast het me niks dat ze ermee ophouden,lol.
Maar gamen kan wel, in het begin vooral niet te lang.
Sowieso niet te lang gamen,of in ieder geval niet continu hetzelfde spel,met dezelfde healthbars,metertjes ect.
Maar gamen kan wel, in het begin vooral niet te lang.
Sowieso niet te lang gamen,of in ieder geval niet continu hetzelfde spel,met dezelfde healthbars,metertjes ect.
Zekers,blijft het mooiste beeld naar mijn mening.Ik heb nog geen enke led scherm gezien bij kennissen,vrienden,familie die maar in de buurt komt qua beeld als mijn plasma
Maar plasma heeft z'n nadelen,die moet je voor lief nemen.Hetzelfde als LED ook z;n eigen nadelen heeft en voordelen.
Maar plasma heeft z'n nadelen,die moet je voor lief nemen.Hetzelfde als LED ook z;n eigen nadelen heeft en voordelen.
[ Voor 32% gewijzigd door freaky35 op 23-01-2014 15:55 ]
Heel erg leuk inderdaad
Beeldkwaliteit is zo bewonderenswaardig goed, dat ik het er gewoon voor over heb eigenlijk
Alleen op de slaapkamer komt wellicht een LCD-LED, omdat mijn vriendin die heeft en bij samenwonen verhuist die daar naartoe. Kan ik mee leven voor die Friends afleveringen die ik daar kijk
Ik heb op mijn oude 42PV70 (gelukkig) geen last van inbranden. Ik game bij vlagen vrij veel, en val ook regelmatig in slaap voor de tv, waar dan de gamebeelden lang op het scherm blijven staan (alhoewel de xbox360 wel het beeld wat dimt na verloop van tijd), of het menu van mijn PVR (Humax 5050C) op het beeld blijft staan nadat opgenomen programma is afgelopen.
Er is na zulke acties wel vaak even image retention, maar na een paar minuten verdwijnt dat weer, Gelukkig nooit echt ingebrand.
De 42PV70 bevalt mij nog steeds prima, alhoewel de zwartwaardes wat minder zijn geworden na de duizenden uren gebruik. Maar wil eigenlijk een 50GT60 zodra ik het geld bijeen heb (hopelijk voordat ze helemaal niet meer te krijgen zijn...), lijkt mij een fijne upgrade, de 42PV70 verhuist dan naar de slaapkamer om van z'n oude dag te genieten. Kan eindelijk die oude Philips Matchline CRT eruit die behoorlijk veel ruimte in beslag neemt. Wel heeft deze oude Philips een stuk beter geluid dan de 42PV70, maar ja, in die oude CRT zit meen ik een subwoofer ingebouwd (toch ruimte zat), in een platte tv zijn de speakertjes altijd wat magertjes. In de woonkamer loopt het geluid dan ook altijd via een receiver, maar in de slaapkamer moet ik dan maar genoegen nemen met wat minder mooi geluid. Een receiver op de slaapkamer is een beetje overdone.... :-)
Er is na zulke acties wel vaak even image retention, maar na een paar minuten verdwijnt dat weer, Gelukkig nooit echt ingebrand.
De 42PV70 bevalt mij nog steeds prima, alhoewel de zwartwaardes wat minder zijn geworden na de duizenden uren gebruik. Maar wil eigenlijk een 50GT60 zodra ik het geld bijeen heb (hopelijk voordat ze helemaal niet meer te krijgen zijn...), lijkt mij een fijne upgrade, de 42PV70 verhuist dan naar de slaapkamer om van z'n oude dag te genieten. Kan eindelijk die oude Philips Matchline CRT eruit die behoorlijk veel ruimte in beslag neemt. Wel heeft deze oude Philips een stuk beter geluid dan de 42PV70, maar ja, in die oude CRT zit meen ik een subwoofer ingebouwd (toch ruimte zat), in een platte tv zijn de speakertjes altijd wat magertjes. In de woonkamer loopt het geluid dan ook altijd via een receiver, maar in de slaapkamer moet ik dan maar genoegen nemen met wat minder mooi geluid. Een receiver op de slaapkamer is een beetje overdone.... :-)
Je bent je ervan bewust dat de tv een sleeptimer heeft die met blokken van 15 minuten tot maximaal 90 minuten in te stellen is en dan 3 minuten voor het aflopen van de ingestelde tijd nog waarschuwt om vervolgens de tv op standby te zetten.
Gebruikte dat zelf heel vaak op mijn 37pv7 als ik wist dat ik in slaap zou gaan vallen.
Het zit ook op de ST60 maar daar heb ik het nog niet op gebruikt.
---
Als ik zit te gamen (Met game mode aan) dan krijg ik na verloop van tijd van de TV de volgende melding: You have been playing for 30 minutes. Maar ik heb steeds het idee dat ik dan al langer aan het gamen ben, Ligt dat aan mij of klopt die mededeling niet helemaal?
Gebruikte dat zelf heel vaak op mijn 37pv7 als ik wist dat ik in slaap zou gaan vallen.
Het zit ook op de ST60 maar daar heb ik het nog niet op gebruikt.
---
Als ik zit te gamen (Met game mode aan) dan krijg ik na verloop van tijd van de TV de volgende melding: You have been playing for 30 minutes. Maar ik heb steeds het idee dat ik dan al langer aan het gamen ben, Ligt dat aan mij of klopt die mededeling niet helemaal?
Spannender spel spelenSato schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:38:
Maar ik heb steeds het idee dat ik dan al langer aan het gamen ben, Ligt dat aan mij of klopt die mededeling niet helemaal?
Zou best kunnen dat er een sleeptimer opzit. Kom echter zelden in de menu's van de tv. Bedien alles via AB van de Humax, de receiver en gaan daarmee ook aan en uit. Bovendien heb ik nooit het plan om in slaap te vallen voor de tv, maar het overkomt mij wel af en toe, zeker als er iets van drank o.i.d. in het spel is geweest... ;-)
Overigens geeft mijn tv nooit de melding hoe lang ik zit te gamen, die functie zat er toentertijd nog niet op (de PV70 serie is rond de 7 jaar oud).
Overigens geeft mijn tv nooit de melding hoe lang ik zit te gamen, die functie zat er toentertijd nog niet op (de PV70 serie is rond de 7 jaar oud).
Verwijderd
Ik ga morgen een nieuwe tv bestellen en twijfel nu nog tussen enerzijds een Sony W6 en anderzijds de Panasonic ST60, beide in 42" format. De tv zal voornamelijk gebruikt worden voor films en series via USB/HDMI. Klopt het dat de ST60 veruit de beste beeldkwaliteit biedt?
Aantal mensen hier zijn overgestapt van een w905 naar een plasma en erg tevreden..
Hier ook een probleemloze 42PX80 gehad en nu een week een 55VT60.StealthyPeanut schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:32:
Het bijzondere vind ik altijd nog wel, dat ik met mijn 42PX80 nooit ergens last van heb gehad.
Dan bij een nieuwer topmodel wel zoveel last van hebben. Is toch wel jammer. Als dit blijft doorgaan ga ik uitwijken naar de Samsung plasma's.
En hier ook een Marantz (een 6006) een HTPC en een Harmony.....gelukkig hoef ik geen Friends te kijken!
Ik durf het bijna niet (nogmaals) te vragen, maar hoe kom ik er achter of de foamfix geplaatst is?
Verwijderd
Nadelen......? Ik (her)ken ze niet. Heb al vier of vijf jaar een V10 serie en een ander el cheapo serie op de slaapkamer en op beide is alles bekeken. Ned1 met mooi logo, films met zwarte balken en er is uren op gegamed door de kids. Geen centje pijn.freaky35 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:36:
Zekers,blijft het mooiste beeld naar mijn mening.Ik heb nog geen enke led scherm gezien bij kennissen,vrienden,familie die maar in de buurt komt qua beeld als mijn plasma
Heb nu de 55ST60 en ook hier staat het contrast zoals ik hem mooi vind (voorlopig tot kalibratie) en ook nu na 3 weken geen problemen.
Beeld is nu met de nieuwe decoder ook beter geworden. Blijkbaar was oude decoder toch aan vervanging toe wat mij niet was opgevallen op mijn 42 inch V10.
Met 3 plasma's in huis kan ik voorlopig vooruit!
Verwijderd
JA !!!!Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:05:
Ik ga morgen een nieuwe tv bestellen en twijfel nu nog tussen enerzijds een Sony W6 en anderzijds de Panasonic ST60, beide in 42" format. De tv zal voornamelijk gebruikt worden voor films en series via USB/HDMI. Klopt het dat de ST60 veruit de beste beeldkwaliteit biedt?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 18:35 ]
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.