• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 10:07
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:45:
Gebruik je wel een HDMI 1.4 kabel? (just asking)
Wat is dat een HDMI 1.4 kabel?
Ken 1.4 HDMI compatibele aansluitingen, maar geen kabels...
PinkPanther1970 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:54:
[...]

Wat is dat een HDMI 1.4 kabel?
Ken 1.4 HDMI compatibele aansluitingen, maar geen kabels...
Hij bedoel een highspeed hdmi kabel :)

High Speed HDMI Cable – 1080p, 4K, 3D and deep color

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:58:
[...]

Hij bedoel een highspeed hdmi kabel :)

High Speed HDMI Cable – 1080p, 4K, 3D and deep color
Het was dan ook ironisch bedoeld.
;)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Nette prijs http://www.plasma-discounter.nl/weekendactie.aspx?id=1809464
ter info, ik heb hem ooit gekocht voor 625,-

www.casarodriguillo.com

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:40

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:42:
[...]

Als de output op 1080p staat i.p.v. Through zal er inderdaad een i/p-conversie in de receiver moeten plaatsvinden. Nogal vaag dan dat de tv alsnog een 1080i -signaal binnenkrijgt.
Van de manual :

• Video Convert
This unit is equipped to convert video signals for
monitor output.
This section explains how to set up conversion for
each type of video input.

Analog&HDMI:
This mode both up-converts and down-converts
analog video signals (Composite Video, S-Video,
Component Video). Furthermore, it up-converts
from analog video signal to HDMI. (It cannot downconvert
from HDMI digital video signals to analog
video signals.)
Analog Only:
This mode both up-converts and down-converts
analog video signals (Composite Video, S-Video,
Component Video). It does not up-convert to
HDMI.
Off:
This mode turns off all conversion features.

• HDMI Output Resolution
Selects the resolution of the video signal output
from the HDMI terminal of this unit.
Select from the following using the 1 or 2 cursor
buttons.
Auto ↔ Through ↔ 480p/576p ↔ 720p ↔ 1080i
↔ 1080p ↔ Auto ↔ ...

Volgens mij is dit enkel voor output naar een monitor of beamer ofzo?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Die had ik gedownload yes :)
HDMI Output Resolution
Selects the resolution of the video signal output
from the HDMI terminal of this unit.

Volgens mij is dit enkel voor output naar een monitor of beamer ofzo?
Dat lees ik er niet uit. Dan zet je hem toch even op 720p of zo, als test? :P

Nickname does not reflect reality

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-01 12:34
Zal deze vanmiddag dan maar gaan bestellen, Want die ST50's die de bcc had zijn schijnbaar al op.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Brad Pitt
Was gisterenavond tempted om voor de 65ST60 te gaan, heeft nette prijs. Zeker áls een MM verstiging hem toch in de BTW dagen gooit. Ga dan achteraf echter toch weer balen, "moet" een VT worden. Helaas is die nog even iets boven het budget, ook met die korting. Plus moet dan ook weer de VT50 kwijt. Zal wel via V&A moeten aangezien Marktplaats een werkelijk vreselijk volk aantrekt, imho dan uiteraard hè :)

Brad Pitt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:45:
Was gisterenavond tempted om voor de 65ST60 te gaan, heeft nette prijs. Zeker áls een MM verstiging hem toch in de BTW dagen gooit. Ga dan achteraf echter toch weer balen, "moet" een VT worden. Helaas is die nog even iets boven het budget, ook met die korting. Plus moet dan ook weer de VT50 kwijt. Zal wel via V&A moeten aangezien Marktplaats een werkelijk vreselijk volk aantrekt, imho dan uiteraard hè :)
Marktplaats trekt helaas raar volk aan. Je spreekt een prijs af, komen ze aan de deur met 20% minder geld en dan 'ja voor dit nemen we hem mee'. Zeg je nee dan worden ze echt boos :(

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:47:
Marktplaats trekt helaas raar volk aan. Je spreekt een prijs af, komen ze aan de deur met 20% minder geld en dan 'ja voor dit nemen we hem mee'. Zeg je nee dan worden ze echt boos :(
Ik vind het al een wonder dat er daadwerkelijk iemand op komt dagen :) Talloze middagen aan verziekt :X
Al bieden ze 5 Euro minder op een bedrag van 2000 Euro. No go. Succes, de groeten, daar is de deur, doei!

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 17-01-2014 15:49 ]

Brad Pitt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:48:
[...]

Ik vind het al een wonder dat er daadwerkelijk iemand op komt dagen :) Talloze middagen aan verziekt :X
Ik heb liever dat zulk soort mensen (sorry, maar meestal geen Nederlanders die te traceren zijn tot 1600: ) :) wegblijven

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Meest beleefde personen die ooit bij me binnen zijn geweest na een online verkoop waren 2 buitenlanders... Veel beleefder dan de gemiddelde Nederlander en Belg.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Brad Pitt
daffie82 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:54:
Meest beleefde personen die ooit bij me binnen zijn geweest na een online verkoop waren 2 buitenlanders... Veel beleefder dan de gemiddelde Nederlander en Belg.
Uitzonderingen bevestigen de regel :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:55:
[...]

Uitzonderingen bevestigen de regel :)
Nou... Heb 2 keer buitenlanders gehad die iets gekocht hadden. En zoals ik zei : meest beleefde wat bij mij langsgekomen is :)
Of ik had gewoon geluk natuurlijk :)

• Brad Pitt
daffie82 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:58:
Of ik had gewoon geluk natuurlijk :)
Nee kan wel kloppen hoor. Heb ook heel vaak super aardige Nigerianen gehad die gewoon méér boden dan ik voor het artikel wilde hebben. Verrassend. Moest het wel snel opsturen dan. Nooit van gekomen echter ;)

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Brad Pitt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:00:
[...]

Nee kan wel kloppen hoor. Heb ook heel vaak super aardige Nigerianen gehad die gewoon méér boden dan ik voor het artikel wilde hebben. Verrassend. Moest het wel snel opsturen dan. Nooit van gekomen echter ;)
Haha je moest zeker eerst de spullen opsturen en daarna krijg. Je jouw geld NOT!!

.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

wackidth schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:02:
[...]

Haha je moest zeker eerst de spullen opsturen en daarna krijg. Je jouw geld NOT!!
Als je dat doet ben je gewoon lomp.
Wie verstuurt nu producten als je je geld nog niet hebt?
Tenzij je de persoon kent uiteraard (en dan nog...)

daffie82 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Als je dat doet ben je gewoon lomp.
Wie verstuurt nu producten als je je geld nog niet hebt?
Tenzij je de persoon kent uiteraard (en dan nog...)
Andere kant op kan ook: wie betaalt er nu als je de producten nog niet hebt.

Ik ben altijd voorstander van gelijk oversteken :)
Veel vervelend volk op martkplaats, maar inmiddels heel erg veel verkocht, zowel direct als op afstand, zonder problemen. Het kan best goed gaan, je hebt iha snel door met wat voor volk je te maken hebt. Het meest frustrerende deel vind ik het onzin biedgebeuren + niet reageren en het beantwoorden van mails.
Er is bij mij ook nooit iemand met iets terug geweest. Een van de aardigste mensen was een Belg, kwam helemaal naar Amsterdam rijden om een Philips receiver op te halen omdat hij per se die wilde hebben.

Er is in die 8+ jaar slechts één keer een figuur onverrichterzake naar huis gegaan. Dacht een koopje te hebben door van een "domme" verkoper een notebook te kopen en verwachtte ondanks de foto's en uitgebreide beschrijving een product in nieuwstaat. 't is een handelaartje: die dingen verkoopt ie vervolgens duurder door. Later bood ie op een ander notebook van me eerst belachelijk laag en dan een paar dagen later nog eens met een vaag lulverhaal. Hij is tevens hier actief op V&A, ik pik zijn advertenties er zo uit. Ignore... :Y

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:19:
je hebt iha snel door met wat voor volk je te maken hebt. Het meest frustrerende deel vind ik het onzin biedgebeuren + niet reageren en het beantwoorden van mails.
Eens! Na een tijdje heb je dit snel door idd.
En het andere gedeelte ben ik het ook helemaal mee eens.
Vaak krijg je een belachelijk laag bod, daarna geen reactie meer.

Verwijderd

Ik heb bij verkoop via MP ook goede ervaringen met buitenlanders. Nederlanders daarentegen vaak onbeleefd of ze hebben vieze kleren en ze stinken of ze zijn zo gierig als de pest.
Maar is natuurlijk een persoonlijke ervaring.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:00:
[...]

_O-

Verwijderd

Ik was bezig voor die nieuwe decoder op MP. Kon een nieuwe kopen voor 3 tientjes. Heeft u factuur ivm garantie, lees ik koop geen gestolen waar? Nee, die heb ik niet. Laat maar zitten dan ..... Nooit aan meewerken!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08-2025
Zullen we maar weer over plasma gaan hebben ?

Anders moet ik straks ook gaan vertellen dat ik een bod van aardige nigeriaan en een rus heb gekregen.
Betaling met een cheque van Western Union en de rus beloofde mij een aandeel van het verdwenen goud van Sadam, en anders geld van een overleden tante via een notaris enzo ......
_/-\o_
Ondertussen vandaag met de Gt60 wezen spelen.
Streamen van 3d naar de tv, cool ! Niet altijd ondertiteling erbij, maar dat zoek ik nog wel op.
Had liever de 50"" gehad ipv de 42"", maar wou de vrouw niet......
Maar tevreden :)

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
Ik heb iets raar voor. Mijn pc is via een hdmi verbonden aan mijn avr. Vroeger had ik op de vorige tv gewoon een kopie van wat ik deed op de pc.
Nu met de VT60 zie ik gewoon mijn desktop, zonder startbalk. Ik mag openen wat ik wil en zelfs de muis bewegen maar er gebeurd niets, enkel zie ik de wallpaper van mijn desktop.
Is er iets dat ik moet instellen in de tv of zo want voorheen werkte alles?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

ikbenben schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:47:
Ik heb iets raar voor. Mijn pc is via een hdmi verbonden aan mijn avr. Vroeger had ik op de vorige tv gewoon een kopie van wat ik deed op de pc.
Nu met de VT60 zie ik gewoon mijn desktop, zonder startbalk. Ik mag openen wat ik wil en zelfs de muis bewegen maar er gebeurd niets, enkel zie ik de wallpaper van mijn desktop.
Staat overscan (beeldscan) aan op de TV? dan valt namelijk de startbalk weg.

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59
ikbenben schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:47:
Waarschijnlijk staat op je PC de desktop setting op 'extended' in plaats van op 'duplicate'.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

inXs

known as inXs

Cap schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:24:
Gefeliciteerd! Zouden ze je niet gewoon een VT60 hebben geleverd omdat de VT50 niet meer leverbaar was? Nog wel even nadenken hoe het zit met de garantie dan, je hebt een bon van de VT50 maar geen VT50 om ter reparatie aan te bieden, dat lijkt me evt bij CE-repair een lastig verhaal te worden.

Waar gekocht trouwens?
Bij www.plasma-discounter.nl ... Daar staat de VT50 overigens nu voor 2650, ik betaalde er 2300 voor, maar kreeg dus de vt60 ;)

En over de garantie:

Artikelnummer: TX-P65VT60E Product: TX-P65VT50E staat er op de factuur, dus de garantie moet wel lukken! Ben verder ook maar een domme consument en de nummertjes op de tv komen overeen met de factuur ;)

[ Voor 17% gewijzigd door inXs op 17-01-2014 22:08 ]

superB

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:41
Donderdag kwam panasonic de foam fix installeren (luide ventilatie) en nu al 2 dagen volop aan het genieten. Toch wel een grote impact vind ik persoonlijk.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32
Ik heb inderdaad ook een nigeriaan gehad die mijn dac (1000 euro) wilde overnemen via ebay. Hij zou 2 keer zoveel betalen en een eigen bezorgservice sturen. Ik zei dat ik dit niet ging doen, maar hij zou alles al in werking hebben gezet. Daarop zei ik dat ik hem zou aangeven via paypal en ebay, waarop ik niets meer hoorde.

Ik heb ook ooit een buitenlander gehad op een motorscooter, die wilde dat ik mijn verkochte monitor op zijn rug vastzette met tape, zodat hij goed bleef zitten ;).

ontopic: Ik vraag me trouwens af of de gt60 en st60 het zwart net als de gt50 grijs maken wanneer 3d wordt gebruikt.

• ikbenben
markvl schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:51:
[...]

Waarschijnlijk staat op je PC de desktop setting op 'extended' in plaats van op 'duplicate'.
Super, dit was het d:)b

Vind het raar want vroeger ging het wel en ik heb niets veranderd. Och ja, het werkt nu en dat is het belangrijkste :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb de TX-P42G30 en vraag me af hoe zinvol het is om nog te upgraden (nu Panasonic met plasma stopt) naar bv een ST60 of GT60. Hoeveel verschil in beeldkwaliteit zal er daadwerkelijk zijn vraag ik me af?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17

FreakNL

Well do ya punk?

ikbenben schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:32:
[...]

Super, dit was het d:)b

Vind het raar want vroeger ging het wel en ik heb niets veranderd. Och ja, het werkt nu en dat is het belangrijkste :)
Nooit met twee schermen gewerkt zeker :/

• Sato
Zo de 42ST60 is besteld, Na wat rondneuzen op diverse fora lijkt het erop dat de input-lag voor de games die ik speel geen probleem zal zijn. (Racegames, Platformers en Actiongames zoals Tomb Raider. Voor shooters wijk ik nu al liever uit naar mijn 23'' monitor omdat ik dan een veel beter overzicht heb en daardoor beter speel.)

Moeilijkste is achter de rug, Nu rustig afwachten tot ik gebeld wordt voor de bezorgafspraak.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
DervishD schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:19:
Ik heb de TX-P42G30 en vraag me af hoe zinvol het is om nog te upgraden (nu Panasonic met plasma stopt) naar bv een ST60 of GT60. Hoeveel verschil in beeldkwaliteit zal er daadwerkelijk zijn vraag ik me af?
Tweakers ('Gathering of Tweakers'/GoT) is een forum voor de gevorderde pc etc. gebruiker, d.w.z. het is hier niet de bedoeling te vragen naar ervaringen van anderen, zoals een beginner op www.beginnersweb.nl zou doen, maar zelf ervaring op te doen en dan die hier vervolgens te bespreken.

• inXs

inXs

known as inXs

ParkOverall schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 03:32:
[...]

Tweakers ('Gathering of Tweakers'/GoT) is een forum voor de gevorderde pc etc. gebruiker, d.w.z. het is hier niet de bedoeling te vragen naar ervaringen van anderen, zoals een beginner op www.beginnersweb.nl zou doen, maar zelf ervaring op te doen en dan die hier vervolgens te bespreken.
Valt wel mee toch? De vraag over het 2e beeld scherm valt daar ook onder ;) Het is eigenlijk meer een gebruikerservaring vraag, in hoeverre het beeld beter is. Hier wat sites:

YouTube: Panasonic ST30 vs. ST60 Part 2

http://www.flatpanelshd.c...c.php?f=5&t=4937&start=16

http://www.avsforum.com/t/1409163/panasonic-gt30-vs-st50

superB

• ikbenben
FreakNL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 02:05:
[...]

Nooit met twee schermen gewerkt zeker :/
Toch wel, simpelweg gewoon zo ver niet gedacht :P
Voordien was het pc scherm en Panasonic 46PZ85 en nu pc scherm en 55VT60.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

DervishD schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:19:
Mijn persoonlijke mening...puur over de beeldkwaliteit.

Ik heb nog een oudere PZ85 (nog ouder dan jouw GT30 dus) in de woonkamer en heb nu ook een GT60 hangen in de slaapkamer. Als ik heel eerlijk ben vind ik het verschil nauwelijks zichtbaar. Ja, de zwartwaardes zijn een stuk beter, de PZ85 diepste zwart is inmiddels niet meer zo zwart (plasma veroudert en de cellen worden steeds agressiever aangestuurd waardoor de zwartwaarde afneemt). De GT60 heeft verder minder/geen last van banding. Maar voor de rest zijn de kleuren op het ook even mooi, 24p deed de PZ85 al 100% perfect, de kijkervaring is niet of nauwelijks beter op de GT60.

Als ik de reviews door de jaren heen lees valt me op hoe lyrisch ze elk jaar weer zijn met elk modeljaar terwijl het verschil gewoon nooit zo groot kan zijn in je dagelijke kijkervaring als de TV's in eerste instantie al heel goed waren.

Wat wel een doorslag kan geven (en dat was het bij mij), nu kan je nog een goede nieuwe Panasonic plasma kopen, en over een jaar niet meer. Ik ben in ieder geval heel blij met mijn nieuwe GT60 (ook natuurlijk omdat ik in de slaapkamer van 21 inch naar 50 inch ging) maar ook nog steeds erg content met mijn PZ85.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Dat vind ik wel een opvallende conclusie, een stuk betere zwartwaardes, maar toch nauwelijks verschil zichtbaar. Een stuk betere zwartwaarde scheelt erg in kijkgenot. Vind ik dan he. :P Los van de ergernis van oplichtend "zwart" (grijs) krijgt het beeld ook gewoon een stuk meer "punch". Zeker bij het film kijken, met omgevingsverlichting op slaapkamerniveau. Voor het gemiddelde praatprogramma van de omroep is het inderdaad geen doorslaggevende factor.

Dat de kleuren van het oudere model net zo mooi zijn geloof ik wel: dat hadden ze bij plasma (en CRT) al lang onder de knie, waar LCD nog een inhaalslag moest maken. Maar ook die is inmiddels gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 18-01-2014 14:53 ]

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-01 13:13
Vanmorgen ook de knoop doorgehakt en voor €650,- een 42ST60 besteld bij plasma-discounter.nl. Wilde eigenlijk afwachten of/tot de BTW dagen bij MM, maar toch voor de zekerheid gegaan dat ik voor een erg goede prijs een mooie plasma TV heb :-) Koop sowieso al liever niet bij MM, en het is maar afwachten hoeveel goedkoper het dan die €650 bij MM dan gaat worden, plus het risico dat 'ie al misschien niet meer te verkrijgen is.
TL:DR: * Thedr is happy dattie een mooie TV heeft besteld :D

Verwijderd

Hallo allemaal,

mede door dit topic, heb ik een Pana GT60 gekocht.
Deze ga ik eerst nog laten inspelen en daarna zou ik graag zelf gaan calibreren.
Nu kwam ik deze mooie set tegen: Calman 5 tutorial en I1 display pro voor 249 dollar.
Is dit iets wat is jullie ervaring?

Ik heb ook naar de Datacolor Spyder 4 pro zitten kijken, nu de Calman zou auto calibratie hebben in combinatie met Panasonic. Is dit de moeite?

Dewelke van de 2 krijgt de voorkeur?

Mathieu
Ja, dat is goed spul, zowel de software als de hardware. Autocalibratie is niet de moeite, je kunt het net zo goed (beter) zelf. Ik denk ook niet dat dit inbegrepen zit in het Calman tutorial pakket, maar je kan vast upgraden (licenties bijkopen) bij Calman om naar uitgebreidere functionaliteit te gaan.

Spyder 4 etc: niet doen. De i1display pro van X-rite is beter.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:41
psy schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:30:
[...]

....

Wat wel een doorslag kan geven (en dat was het bij mij), nu kan je nog een goede nieuwe Panasonic plasma kopen, en over een jaar niet meer. Ik ben in ieder geval heel blij met mijn nieuwe GT60 (ook natuurlijk omdat ik in de slaapkamer van 21 inch naar 50 inch ging) maar ook nog steeds erg content met mijn PZ85.
Ik moet zeggen dat ik de omschakeling tussen mijn PZ85 en VT60 wel erg groot vond, vooral dan wat de zwartwaarden betreft. Nu, ik kom net van de MM en als je daar mijn PZ tegenover zet moet je al erg duur gaan om een beter plaatje te krijgen. Ben dus met beiden (PZ ook in de slaapkamer) nog steeds supergelukkig.

• cypress3d
  • Laatst online: 17-01 20:59
Thedr schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:37:
Vanmorgen ook de knoop doorgehakt en voor €650,- een 42ST60 besteld bij plasma-discounter.nl. Wilde eigenlijk afwachten of/tot de BTW dagen bij MM, maar toch voor de zekerheid gegaan dat ik voor een erg goede prijs een mooie plasma TV heb :-) Koop sowieso al liever niet bij MM, en het is maar afwachten hoeveel goedkoper het dan die €650 bij MM dan gaat worden, plus het risico dat 'ie al misschien niet meer te verkrijgen is.
TL:DR: * Thedr is happy dattie een mooie TV heeft besteld :D
Ben benieuwd hoe hij je zal bevallen voor gaming (xbox one/ps4 ) Ik las toch iets over een hoge Input lag en dat is iets wat je niet moet hebben bij gaming. Dat is ook de enige reden waarom ik nog niet overstag ben gegaan. Ik ga maandag maar eens wat rondkijken bij platte tv discounter in groningen... En idd MM kun je beter mijden voor een aankoop van een televisie...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32
cypress3d schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:40:
[...]

Ben benieuwd hoe hij je zal bevallen voor gaming (xbox one/ps4 ) Ik las toch iets over een hoge Input lag en dat is iets wat je niet moet hebben bij gaming. Dat is ook de enige reden waarom ik nog niet overstag ben gegaan. Ik ga maandag maar eens wat rondkijken bij platte tv discounter in groningen... En idd MM kun je beter mijden voor een aankoop van een televisie...
Mediamarkt kan hele goede aanbiedingen hebben hoor. Ik heb daar een nieuwe gt50 voor 600 euro gekocht in mei. Hopelijk is de gt60 ook weer zo goedkoop binnenkort, dan wissel ik hem om. Ik ga binnenkort even kijken hoe groot het verschil is, aangezien je dit nergens op internet kan vinden (ook in dit forum lijkt niemand te weten of het zwart grijzig wordt wanneer 3d wordt ingeschakeld).

• Sato
[...]

Dit hangt sterk af van twee factoren:
1. Hoe gevoelig je voor input lag bent. (En dat kan helaas niemand je vertellen.)
2. Het soort games dat je speelt, en belangrijker nog, of je dat offline doet of online.

Enigste reden die ik kon vinden om de ST60 niet te kopen vanwege de input lag is als je voornamelijk online shooters speelt (Call of Duty, Battlefield, Halo/Killzone, Ect.) of Fighting games (Beat'm up) en oude 2D Platformers waarbij timing heel belangrijk/kritiek is. (Van voor de PS2, Xbox en Gamecube. Bij moderne 2D Platformers wordt tijdens de ontwikkeling al rekening gehouden met input lag en zullen daardoor nooit onspeelbaar worden door de input lag van de TV.)

Met andere soorten games (En vooral offline) zul je er hoogstwaarschijnlijk geen last van hebben.

Aangezien ik bovenstaande genres zelf niet tot nauwelijks speel (Op een console) en desnoods nog kan uitwijken naar een ander scherm, Ben ik tot de aankoop van de 42ST60 overgegaan.

Mocht je toch nog twijfels hebben, Ik kan eventueel als mijn ST60 bezorgt is en ik erop gegamed heb hier in dit topic mijn bevindingen delen. (Houd er echter wel rekening mee dat ik al even niet meer zo heel actief game.)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
psy schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:30:
[...]

Ik heb nog een oudere PZ85 (nog ouder dan jouw GT30 dus) in de woonkamer en heb nu ook een GT60 hangen in de slaapkamer. Als ik heel eerlijk ben vind ik het verschil nauwelijks zichtbaar. Ja, de zwartwaardes zijn een stuk beter, de PZ85 diepste zwart is inmiddels niet meer zo zwart (plasma veroudert en de cellen worden steeds agressiever aangestuurd waardoor de zwartwaarde afneemt). De GT60 heeft verder minder/geen last van banding. Maar voor de rest zijn de kleuren op het ook even mooi, 24p deed de PZ85 al 100% perfect, de kijkervaring is niet of nauwelijks beter op de GT60.

Als ik de reviews door de jaren heen lees valt me op hoe lyrisch ze elk jaar weer zijn met elk modeljaar terwijl het verschil gewoon nooit zo groot kan zijn in je dagelijke kijkervaring als de TV's in eerste instantie al heel goed waren.

Opvallend dat je de oude in de woonkamer laat staan en de nieuwe juist op de slaapkamer,vanwaar die keuze vraag ik me dan gelijk af.

• cypress3d
  • Laatst online: 17-01 20:59
Sato schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:42:
[...]

Dit hangt sterk af van twee factoren:
1. Hoe gevoelig je voor input lag bent. (En dat kan helaas niemand je vertellen.)
2. Het soort games dat je speelt, en belangrijker nog, of je dat offline doet of online.

Enigste reden die ik kon vinden om de ST60 niet te kopen vanwege de input lag is als je voornamelijk online shooters speelt (Call of Duty, Battlefield, Halo/Killzone, Ect.) of Fighting games (Beat'm up) en oude 2D Platformers waarbij timing heel belangrijk/kritiek is. (Van voor de PS2, Xbox en Gamecube. Bij moderne 2D Platformers wordt tijdens de ontwikkeling al rekening gehouden met input lag en zullen daardoor nooit onspeelbaar worden door de input lag van de TV.)

Met andere soorten games (En vooral offline) zul je er hoogstwaarschijnlijk geen last van hebben.

Aangezien ik bovenstaande genres zelf niet tot nauwelijks speel (Op een console) en desnoods nog kan uitwijken naar een ander scherm, Ben ik tot de aankoop van de 42ST60 overgegaan.

Mocht je toch nog twijfels hebben, Ik kan eventueel als mijn ST60 bezorgt is en ik erop gegamed heb hier in dit topic mijn bevindingen delen. (Houd er echter wel rekening mee dat ik al even niet meer zo heel actief game.)
Dat zou top zijn! Ik game dus wel online en met name Battlefiel 4 en Forza 5. Straks komen daar Halo 5 etc nog bij. Dus voor mij is het erg van belang dat ik geen input lag heb of iig weinig. Ik heb nu een Sony bravia Full HD lcd en die heeft ook een beetje slowmotion/ghosting. Als ik dan een nieuwe tv ga halen moet het er iig niet erger op worden maar liefst helemaal niet. Ik wacht je bevindingen af :)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Zou een 55VT60 eigenaar even de afmetingen van de doos kunnen plaatsen? Die zijn op het net nergens te vinden.

• ikbenben
SanduTje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:37:
Zou een 55VT60 eigenaar even de afmetingen van de doos kunnen plaatsen? Die zijn op het net nergens te vinden.
168 x 87 x 32 ;)

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Oeps.....ik heb 'm net in de oud papierbak gepropt....

Enfin, woensdag de 55VT60 ontvangen, aangesloten en opgehangen.
Ziet er schitterend uit!
De oude 42PX80 is nu verhuisd naar kennissen die er heel blij mee zijn.
Er was ook eigenlijk nog niks mis mee: het beeld was ook zeer goed ondanks dat het HD ready was.
En hij was stiller dan de VT60! (geen fans)

Ik heb nog een paar dingetjes die ik graag aan zou willen passen.....indien mogelijk.

-wanneer ik via de HTPC content afspeel heb ik zwarte randen van zo'n 5cm rondom.
Hoe kom ik daar van af? Instellingen op de HTPC van W8 of nVidia of XBMC?

- Wanneer ik de TV aanzet kom ik op het homescreen. Wanneer ik naar de Apps ga (bijvoorbeeld Netflix) dan gaat dat allemaal prima, maar het geluid van de TV (die in het homescreen staat) blijf ik horen.....hoe krijg ik alleen het geluid van de app?

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ja, ik heb gezocht en nog niet gevonden.

Ik ben nieuw in 3D land.....wanneer ik een AVCHD-ISO afspeel met XBMC, zie ik 2x 3D beelden boven elkaar....hoe krijg ik die over elkaar?
Ridder schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:25:

Ik ben nieuw in 3D land.....wanneer ik een AVCHD-ISO afspeel met XBMC, zie ik 2x 3D beelden boven elkaar....hoe krijg ik die over elkaar?
Je tv in 3d mode zetten :_)

• Brad Pitt
Ridder schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:25:

Op de 3D knop drukken van de afstandsbediening en de correcte 3D-weergave kiezen?

• ikbenben
Ridder schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:03:
Oeps.....ik heb 'm net in de oud papierbak gepropt....

Enfin, woensdag de 55VT60 ontvangen, aangesloten en opgehangen.
Ziet er schitterend uit!
De oude 42PX80 is nu verhuisd naar kennissen die er heel blij mee zijn.
Er was ook eigenlijk nog niks mis mee: het beeld was ook zeer goed ondanks dat het HD ready was.
En hij was stiller dan de VT60! (geen fans)

Ik heb nog een paar dingetjes die ik graag aan zou willen passen.....indien mogelijk.

-wanneer ik via de HTPC content afspeel heb ik zwarte randen van zo'n 5cm rondom.
Hoe kom ik daar van af? Instellingen op de HTPC van W8 of nVidia of XBMC?

- Wanneer ik de TV aanzet kom ik op het homescreen. Wanneer ik naar de Apps ga (bijvoorbeeld Netflix) dan gaat dat allemaal prima, maar het geluid van de TV (die in het homescreen staat) blijf ik horen.....hoe krijg ik alleen het geluid van de app?
Ik ben van een 46PZ85 overgestapt naar de 55VT60. Bij is de VT60 net veel stiller, als bij de PZ85 het volume afstond hoorde je duidelijk de ventilatoren. Bij de VT60 moet ik al héél goed luisteren.

Vraag 1: zet overscan (beeldscan) af in het menu Beeldscherm

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

ikbenben schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Ik ben van een 46PZ85 overgestapt naar de 55VT60. Bij is de VT60 net veel stiller, als bij de PZ85 het volume afstond hoorde je duidelijk de ventilatoren. Bij de VT60 moet ik al héél goed luisteren.

Vraag 1: zet overscan (beeldscan) af in het menu Beeldscherm
Mijn oude 42PX80 had geen fans :P

Over die overscan: waar zet ik die uit?
Ik kan in XBMC instellingen wel het beeldscherm kalibreren (overscan aanpassen) maar dan blijf ik randen houden......wanneer ik het scherm groter maak, valt er gewoon een rand weg.Buiten beeld dus.....het XBMC logo linksboven zie je dan bijvoorbeeld niet meer.

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Brad Pitt schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Op de 3D knop drukken van de afstandsbediening en de correcte 3D-weergave kiezen?
Daar ben ik zojuist achter gekomen!
Op 3D zetten en dan "handmatig" op OU 3D zetten.
Uit zichzelf ging ie naar origineel 3D.

Dat werkt dus!
Het ziet er alleen niet uit....da's dan weer jammer.
De "alignment" van de 2 beelden is verre van OK.
Ik heb het idee dat ik wat te diep in het glaasje gekeken heb.
Kan je dat ook nog ergens afstellen of houdt mijn systeempje gewoon niet van OU 3D?

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ook nog geprobeerd om de ISO met Daemon Tools te mounten en daarna af te spelen met PowerDVD, maar dat ziet er even slecht uit: hoofdpijn.

• ikbenben
Ridder schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:34:
[...]

Ik kan in XBMC instellingen wel het beeldscherm kalibreren (overscan aanpassen) maar dan blijf ik randen houden......wanneer ik het scherm groter maak, valt er gewoon een rand weg.Buiten beeld dus.....het XBMC logo linksboven zie je dan bijvoorbeeld niet meer.
Bij beeldscherm > beeldscherminstellingen dacht ik. Weet het niet direct juist van buiten.
Zet eens bij je xbmc overscan ook uit.

• PinkPanther1970
Met overscan uit verklein je net het beeldoppervlak.

• ikbenben
Aan dan :p

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ridder schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:34:
[...]

Dat is ook opgelost.
Ik moest het dus zoeken in de AMD/nVidia Catalyst settings en de schermgrootte aanpassen.
Hmm volgend mij is de kalibratie van mijn vt50 wat aan het verlopen na 2000 uur erbij. Wit begint weer een flinke rode tint te krijgen...deze week maar eens nameten.

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ook nog een originele 3D BD geprobeerd, maar dat wil niet lukken: in 3D stand krijg ik een stilstaand beeld terwijl de film (geluid) op achtergrond verder gaat. Dat is met PowerDVD 10.
In 2D stand werkt het wel netjes.

Zou dat een kabelkwestie kunnen zijn?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

freaky35 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:02:
[...]

Opvallend dat je de oude in de woonkamer laat staan en de nieuwe juist op de slaapkamer,vanwaar die keuze vraag ik me dan gelijk af.
Wij kijken ook heel veel op de slaapkamer.
Verder is de nieuwe, nota bene grótere 50 inch GT60 een stuk lichter & handelbaarder om op te hangen aan een muurbeugel, dan de oude 42PZ85, 22,5kg tegen 30kg. Dat is vooruitgang _/-\o_
Ik heb hem in mijn eentje opgehangen, dat was met die PZ85 echt niet gelukt.

Ook zijn mijn kinderen nog op een leeftijd dat ze wel eens speelgoed gebruiken tegen het tv scherm aan. Hoe vaak ik dit al heb gezegd dat dat echt niet mag, er zitten toch een paar (kleine) krassen op. Nou, dan laten we fijn die PZ staan hoor beneden 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• ikbenben
Ridder schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:11:
Ook nog een originele 3D BD geprobeerd, maar dat wil niet lukken: in 3D stand krijg ik een stilstaand beeld terwijl de film (geluid) op achtergrond verder gaat. Dat is met PowerDVD 10.
In 2D stand werkt het wel netjes.

Zou dat een kabelkwestie kunnen zijn?
Al eens geprobeerd om er een iso van te maken en zo af te spelen met Powerdvd?

• ParkOverall
Voor ful hd 3D heb je een hdmi 1.4 uitgang nodig op je pc.

• inXs

inXs

known as inXs

MMm iets waar ik niet uitkom... Ik heb een pc aangesloten op mijn VT60. De pc heeft een intel HD 2500 chipset, ofwel gereed voor 3d. Ook zit er een hdmi 1.4 uitgang op en gebruik ik een high speed kabel. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid 3d blu-rays aan de praat in 3d. Ik gebruik hier oa. powerdvd voor (de nieuwste) en cyberlink heeft hier ook een test programma voor. Als ik dit programma run dan geeft hij ook aan.

3d display: panasonic TV: 3d ready: no! Kortom, het lijkt er op dat de pc mijn scherm niet herkent als 3d scherm.... Ik heb al andere drivers geprobeerd, maar dit mocht niet baten. Kent iemand dit probleem?

Edit, toevoeging: Ik heb een MSI wind box DC111 .. Ik kan eigenlijk nergens vinden of deze een 1.4 HDMI poort heeft. Ter info, ik heb een geripte (legale) blu ray op de schijf staan.

[ Voor 12% gewijzigd door inXs op 20-01-2014 00:11 ]

superB

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-01 13:13
[...]

Ik verwacht niet dat ik er veel op ga gamen, dus ik vrees dat je daarvoor op de bevindingen van anderen moet uitgaan.

• GreenStuff
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-01 21:45
Is er iemand die een mediaplayer weet die de ARC functie niet om zeep helpt?
GreenStuff schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:42:...
Mijn A.C. Ryan Playon!HD Mini hielp trouwens vakkundig de HDMI-ARC functie (naar Pioneer VSX-828 AVR) om zeep, wat geen onbekend verschijnsel is voor mediaplayers wat ik zo links en rechts lees. Zodra ik de Mini op de TV óf op de Pioneer aansluit heb ik geen geluid meer van de TV over de Pioneer. Ook bepaalde players van in ieder geval Mede8er en Eminenent schijnen dit probleem te veroorzaken. Ik weet dat elke fabrikant zo zijn eigen implementatie van ARC / CEC heeft en dat het allemaal niet lekker compatible is. Kan iemand me een goede mediaplayer aanraden die met deze combinatie wel met ARC werkt?

Panasonic TX-P55VT60 | Pioneer VSX-828-K | Mede8er MED600X3D

• Brad Pitt
GreenStuff schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:21:
Is er iemand die een mediaplayer weet die de ARC functie niet om zeep helpt?
Heb er geen problemen mee met een Mede8er 600x3d. Hetgeen dan blijkbaar een uitzondering is of ik snap de vraag/problematiek blijkbaar niet helemaal :P

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 20-01-2014 09:58 ]

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Sinds het weekend (na spontaan afschrijven van onze Bravia) staat er een P50GT60E in de woonkamer.
Alles werkt en wat men schrijft over het vermogen van een Plasma om een echt onderscheidend plaatje te maken; dat is gewoon waar. Met name de ingebakken kleurprofielen ( dus niet kalibreren maar de "Custom" en "THX" modus ) helpen je snel onderweg te zijn.

Maar nu kreeg ik de melding dat er nieuwe software (firmware) beschikbaar was:
Ver. 3.872 (Introduce Ziggo interactive function in Netherlands)

Dit komt snel via de download binnen en inderdaad 1 reboot verder en het Ziggo interactief gebeuren was werkend. Vervolgens loop ik wel direct tegen een BUG aan:

Op HDMI2 ( ARC Kanaal de Marantz in ) kan ik letterlijk het "MENU" niet open houden.
Situatie; je drukt op "menu" en het menu klapt ook uit ( ik wil dan naar Beeld->Profiel ) maar binnen 0,5 tot 1 seconde klapt het menu dicht.

Op de bron TV ( DVB-C ) blijft het "MENU" wel gewoon open en kan ik naar hartelust aanpassen.
Maar ja; juist de settings op HDMI2 ( de echte bronnen ) daar wil ik mee stoeien. Bijzonder irritant.

Zijn er andere Panasonic gebruikers op v387 die dit herkennen? Zou er een reset / factorydefaults moeten plaatsen vinden; iemand enig idee hoe hier mee om te gaan? Het autmatisch en direct sluiten van het menu is niet een grappig iets...

( PS ik heb HDMI 2 overigens ook andere signalen laten verwerken terwijl het MENU aangeroepen wordt; daar ligt het niet aan; ivm ARC ga ik ook niet stoeien met HDMI1 of 3; dat is een NO-NO).

Oh praktisch 1 ergnis van het GOS gebeuren op NED 1-2-3 ( voorlezen ondertiteling door de TV ) dat is zo niet handig dat dit automatisch gebeurd. Kijk ik tegen 20:00 op zondagavond naar de stand in de competitie; gaat dat ding als een robot de clubs en de punten voorlezen.... WTF zwaar irritant. Hoe disable je dat GOS helemaal?

( voor de rest is het en prachtige beeldverwerker; zeker als je een FULL-HD iets leuks naar binnen schiet! )

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Seven_of_Nine schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:46:
Maar nu kreeg ik de melding dat er nieuwe software (firmware) beschikbaar was:
Ver. 3.872 (Introduce Ziggo interactive function in Netherlands)

Dit komt snel via de download binnen en inderdaad 1 reboot verder en het Ziggo interactief gebeuren was werkend. Vervolgens loop ik wel direct tegen een BUG aan:

Op HDMI2 ( ARC Kanaal de Marantz in ) kan ik letterlijk het "MENU" niet open houden.
Situatie; je drukt op "menu" en het menu klapt ook uit ( ik wil dan naar Beeld->Profiel ) maar binnen 0,5 tot 1 seconde klapt het menu dicht.
Dit is een bekende bug en komt ook voor op de VT60 met de 3.872 firmware. Zodra je On Demand uitzet in het Common Interface menu zijn die problemen verdwenen.

Ik hoop dat er snel een update beschikbaar komt.

• Seven_of_Nine
Bitbull schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Dit is een bekende bug en komt ook voor op de VT60 met de 3.872 firmware. Zodra je On Demand uitzet in het Common Interface menu zijn die problemen verdwenen.

Ik hoop dat er snel een update beschikbaar komt.
Nice one - bedankt voor de reactie! Laten we maar hopen op een spoedige revisie van de software dan.

Nog 1 gerelateerde vraag; de oude CI+ CAM ( 1.0 ) die snapte hij niet; er zit zo'n @Smit in v1.3
echter de software release is versie 7 maar Ziggo heeft 106 beschikbaar ( melding ) -> het updaten lukt helaas niet; blijft ook erg eigenaardig dat ie wel ziet en zegt met naam en versienummer etc dat er nieuwe firmware is maar vervolgens "does not match .... STB" en stopt de download.

Zijn er hier ook gebruikers van een @Smit 1.3 CI+ CAM op Ziggo die dit tegengekomen zijn?
( ik zal dat interactief hiervoor ook eens stoppen; misschien dat dat ook invloed heeft! )

Nogmaals dit zijn kleine zaken; het plaatje = super maar deze kleine kinderziektes moeten er wel uit.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Is het mogelijk om met één enkele 1.3 CI+ module beide tuners te gebruiken? Ik heb ergens gelezen dat multi-tuner ondersteuning onderdeel is van de 1.3 spec.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• BottOm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 22:38
Hallo iedereen!
Sinds dit weekend eigenaar geworden van een spiksplinternieuwe P50GT60!
Wat me wel opvalt is dat hij een klein beetje naar voren leunt. Hebben jullie dit ook?
De montage is nochtans vlot verlopen en alle schroeven zitten goed vast.

• Seven_of_Nine
BottOm schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:39:
Hallo iedereen!
Sinds dit weekend eigenaar geworden van een spiksplinternieuwe P50GT60!
Wat me wel opvalt is dat hij een klein beetje naar voren leunt. Hebben jullie dit ook?
De montage is nochtans vlot verlopen en alle schroeven zitten goed vast.
Was mij ook opgevallen; heel lichtelijk helt ie iets over, ook bij mij.
( Ook sinds dit weekend een 50GT60 )
Ik stoor me er trouwens niet aan, het is meer dat software drama in de TV en in de CAM wat naar is.
En ik ben absoluut fan van de Viera Remote 2 app; maar elke numb-nut met die App op mijn LAN kan klooien aan de settings; daar ben ik ook niet zo'n voorstander van.

Voor de rest is het een TV; maakt een plaatje, een heel mooi plaatje.

PS software upgrade van de TV -> even met de hand doen; via auto update herkende hij de nieuwe versie niet.
( http://panasonic.jp/suppo...13/down_eu_uk_cis_03.html )

• GreenStuff
Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:57:
[...]

Heb er geen problemen mee met een Mede8er 600x3d. Hetgeen dan blijkbaar een uitzondering is of ik snap de vraag/problematiek blijkbaar niet helemaal :P
Mediaplayers willen de ARC link nog wel eens verbreken, zoals bijvoorbeeld ook hier wordt gemeld: Topic: Mede8er 400 x2s verbreekt ARC link

Maar bedankt, ik had al een oogje op die 600x3D of zelfs de 800, ga ik proberen :)

• Brad Pitt
GreenStuff schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:04:
[...]

Mediaplayers willen de ARC link nog wel eens verbreken, zoals bijvoorbeeld ook hier wordt gemeld: Topic: Mede8er 400 x2s verbreekt ARC link
Aha, op die manier. Hmm, bedien eigenlijk nooit de tv met de tv-remote zelf maar via de decoder. Zal vanavond eens kijken of de receiver harder en zachter gaat met de tv remote. Dit heeft sowieso wel gewerkt want deed dat in het begin (om te testen) wel. Nog niet geprobeerd na het aansluiten van de Mede8er.
Maar bedankt, ik had al een oogje op die 600x3D of zelfs de 800, ga ik proberen :)
Geen enkele garantie uiteraard hè ;)

Edit: Net, was toch te benieuwd, naar huis gegaan om te testen. Eerst dus de tv en de receiver aangezet om te kijken hoe of wat. Inderdaad was de receiver gewoon te bedienen (qua volume) met de tv-remote. Dan ook de Mede8er erbij aan. En het volume was alsnog prima te doen. Iets dat ik zelf niet wist: als je dan bij Viera Tools kijkt staat de Mede8er ook bij de te bedienen apparaten. Dus dat apparaat (was hier "Speler 2", Speler 1 was blijkbaar de Blu-ray speler) gekozen en je kan dan ook de Mede8er geheel bedienen. Andere subs kiezen, audio, whatever. En drukken op volume bedient alsnog de receiver.

Enige jammere vond ik dat de Blu-ray speler wel aan te zetten was via de Panasonic remote maar de Mede8er er pas bij kwam na deze zelf te hebben aangezet. Oh well, niet erg aangezien de Mede8er remote écht sucks en die van e tv (hooguit) acceptabel is dus alsnog een vooruitgang d:)b

Plus, de receiver was ook te bedienen met de Samsung decoder remote, dus HDMI CEC werkt best okay :)

[ Voor 38% gewijzigd door Brad Pitt op 20-01-2014 16:46 ]

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01 08:01
Ik ben sinds vorige week dinsdag eigenaar van een 50gt60, ik had hier al gepost dat ik er eentje gekocht had maar heb nog niet zo veel kunnen kijken aangezien ik nog midden in een verhuizing zit. Toch wou ik even mijn eerste indrukken over mijn nieuwe tv hier even posten.

Ik vind het design erg mooi en de metalen behuizing geeft het ook meer een kwaliteits gevoel dan mijn vorige tv(Philips 37PLF7605H, deze gebruik ik ook als pc monitor), ook vind ik dat hij redelijk snel aan gaat(ongeveer 2x sneller dan mijn oude tv).
Vooral het beeld is een stuk mooier, vorige week met mijn zus The Dark Knight op blu-ray gekeken(PS3) en het beeld is echt prachtig, kleuren zijn gewoon zoveel mooier dan op mijn oude tv en zwart is zwart.
Ook is hij natuurlijk een stuk groter wat natuurlijk meer kijkgenot geeft, ik zit op ongeveer 2,3m afstand en ik ben toch wel blij dat ik niet de 42inch variant gekocht heb. Mijn familie daarintegen vind hem te groot, noemen hem een bioscoopscherm en snappen niet dat ik zo'n "grote" tv koop terwijl ik op zo'n korte afstand zit...

Ik ben iig erg blij dat na weken "onderzoek" op het internet ik eindelijk de knoop heb weten door te hakken, waarbij dit topic(deel 1 en 2) toch wel een grote rol heeft gespeeld. Jammer alleen dat ik als de 50gt60 toe is aan vervanging ik geen nieuwe plasma zal kunnen kopen :( hopen dan maar dat hij lang genoeg mee gaat totdat Oled betaalbaar wordt... ;)

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 11:30
Heren ik heb nog een oude TH-42PZ80. erg veel plezier van beleefd maar inmiddels heeft deze het 10 keer rood knipperen probleem. Vele fora gevonden (vooral Amerikaans) die aangeven dat die een powerprobleem gaat zijn. Het is me 1 keer gelukt de tv te herstarten (koude omgeving en stroom was er lang af geweest) maar daarna niet meer. Alle trucjes van het internet geprobeerd zonder hem open te halen.

Wat is nu het beste om te doen. Een monteur laten komen om boarden te vervangen? Ik vind het nogal zonde dat dit gebeurd met een 5,5 jaar oude tv. Je zou verwachten dat ze wel 10 jaar mee gaan. Echter als reparatie 300 gaat kosten, overweeg ik meer om TX-P42G30 aan te schaffen.

Graag jullie commentaar.

- Squeeek !!!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

ParkOverall schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:18:
Voor ful hd 3D heb je een hdmi 1.4 uitgang nodig op je pc.
Ik heb een HTPC met Asrock FM2A75 Pro4-M mobo.
Bij de specs staat:

- Supports Blu-ray Stereoscopic 3D with HDMI
- Supports HDMI Technology with max. resolution up to 1920x1200 @ 60Hz
- Supports Full HD 1080p Blu-ray (BD) / HD-DVD playback with DVI and HDMI ports

Dat zou toch afdoende moeten zijn?

De HTPC hangt aan een Marantz SR 6006 receiver en de uitgang daarvan gaat naar de televee.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Is er een probleem bekend met de afstandsbediening in de st60 series? Ik heb nu bijna 2 weken de px42st60e, en merk op dat wanneer ik op en neer navigeer in het menu, dat hij dit vaak 2x registreert. Nu is het volgens mij beperkt tot de navigatieknoppen, heb het volgens mij met zappen nog niet meegemaakt. Maar het is wel vervelend tijdens het veranderen van instellingen.

Ook gerelateerd aan besturing: met de tv remote app 2 lukt het me niet om de toetsenbord-invoer te gebruiken. Er is nog nooit iets verschenen in een invoerveld nadat ik 'verstuur' in de app druk. Anderen die hier last van hebben?

4015Wp west (Dordrecht)

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Bij een invoerveld moet je op OK drukken (er opent dan een nieuw invoerveld) en dan de tekst versturen.
Zo werkt het in ieder geval bij mij.....
Tutti-frutti schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:04:
Is er een probleem bekend met de afstandsbediening in de st60 series? Ik heb nu bijna 2 weken de px42st60e, en merk op dat wanneer ik op en neer navigeer in het menu, dat hij dit vaak 2x registreert. Nu is het volgens mij beperkt tot de navigatieknoppen, heb het volgens mij met zappen nog niet meegemaakt. Maar het is wel vervelend tijdens het veranderen van instellingen.

Ook gerelateerd aan besturing: met de tv remote app 2 lukt het me niet om de toetsenbord-invoer te gebruiken. Er is nog nooit iets verschenen in een invoerveld nadat ik 'verstuur' in de app druk. Anderen die hier last van hebben?

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb PowerDVD 10 geüpdatet naar v13 ultradeluxe 3D hyper extra.
Nu is het wel gelukt om een 3D BD af te spelen!

Ik heb de Avengers BD geleend samen met 3 actieve Samsung 3D brillen......maar die heb ik nog niet aan de praat gekregen op de Pana.
De Pana brillen werken wel goed. Maar daar heb ik er maar 2 van.

Nu nog 3D OU aan de praat zien te krijgen......afspelen lukt wel maar het ziet er niet uit: alsof je dubbel ziet.

• ParkOverall
Ridder schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:10:
[...]

Ik heb een HTPC met Asrock FM2A75 Pro4-M mobo.
Bij de specs staat:

- Supports Blu-ray Stereoscopic 3D with HDMI
- Supports HDMI Technology with max. resolution up to 1920x1200 @ 60Hz
- Supports Full HD 1080p Blu-ray (BD) / HD-DVD playback with DVI and HDMI ports

Dat zou toch afdoende moeten zijn?

De HTPC hangt aan een Marantz SR 6006 receiver en de uitgang daarvan gaat naar de televee.
Ja klinkt goed, de Marantz is ook HDMI 1.4? Heb je 'high-speed' hdmi (1.3) kabel?

-edit- lees dat het gelukt is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ParkOverall op 20-01-2014 20:00 ]

• GreenStuff
Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:10:

Edit: Net, was toch te benieuwd, naar huis gegaan om te testen. Eerst dus de tv en de receiver aangezet om te kijken hoe of wat. Inderdaad was de receiver gewoon te bedienen (qua volume) met de tv-remote. Dan ook de Mede8er erbij aan. En het volume was alsnog prima te doen. Iets dat ik zelf niet wist: als je dan bij Viera Tools kijkt staat de Mede8er ook bij de te bedienen apparaten.
Bedankt voor het checken :)
Heb jij je Mede8er HDMI-uitgang op je receiver of op je TV aangesloten?

• Brad Pitt
GreenStuff schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:58:
Bedankt voor het checken :)
Heb jij je Mede8er HDMI-uitgang op je receiver of op je TV aangesloten?
Op de receiver uiteraard :)

Verwijderd

Ekitch schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:02:
Heren ik heb nog een oude TH-42PZ80. erg veel plezier van beleefd maar inmiddels heeft deze het 10 keer rood knipperen probleem. Vele fora gevonden (vooral Amerikaans) die aangeven dat die een powerprobleem gaat zijn. Het is me 1 keer gelukt de tv te herstarten (koude omgeving en stroom was er lang af geweest) maar daarna niet meer. Alle trucjes van het internet geprobeerd zonder hem open te halen.

Wat is nu het beste om te doen. Een monteur laten komen om boarden te vervangen? Ik vind het nogal zonde dat dit gebeurd met een 5,5 jaar oude tv. Je zou verwachten dat ze wel 10 jaar mee gaan. Echter als reparatie 300 gaat kosten, overweeg ik meer om TX-P42G30 aan te schaffen.

Graag jullie commentaar.
Precies wat je zegt, je verwacht dat hij 10 jaar meegaat. Ik zou leverancier of Pana benaderen en vragen of zij de reparatie kunnen regelen en ze je tegemoet kunnen komen in de kosten. Helemaal gratis gaat niet meer lukken denk ik maar 50/50 wellicht nog wel. Nooit geschoten, altijd mis!

NB: lees dit artikeltje even http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 21:43 ]

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:33:
[...]

Precies wat je zegt, je verwacht dat hij 10 jaar meegaat. Ik zou leverancier of Pana benaderen en vragen of zij de reparatie kunnen regelen en ze je tegemoet kunnen komen in de kosten. Helemaal gratis gaat niet meer lukken denk ik maar 50/50 wellicht nog wel. Nooit geschoten, altijd mis!

NB: lees dit artikeltje even http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
De winkelier moet je hiervoor benaderen. Panasonic hoeft helemaal niets te doen...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ridder schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:22:
Bij een invoerveld moet je op OK drukken (er opent dan een nieuw invoerveld) en dan de tekst versturen.
Zo werkt het in ieder geval bij mij.....

[...]
Nee, bij mij gebeurt er niets, dus ook niet als het onscreen toetsenbord in zicht is. Ik zal het binnenkort eens met een ander device proberen. Misschien een issue met de app icm Android Kitkat oid.

4015Wp west (Dordrecht)

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een 55ST60. Bevalt prima, ook met gamen. (FM5 en AC4 via de XboxOne atm)
Kom van een 42pv70 welke nu boven in de slaapkamer staat.

Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om in windows 8.1 de native "miracast" aan de praat te krijgen.
Tenminste, wat wel lukt is om een image in windows via PlayTo op de Panasonic ST60 te tonen, maar volgens mij moet je dus ook gewoon je normale windows beeld kunnen dupliceren/extenden.

Iemand hier ervaring mee?

(Heb ook wel de Andriod Panasonic app werkend, maar wil juist op mijn Windows laptop/tablet kunnen dupliceren)
Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:35:
[...]

Nee, bij mij gebeurt er niets, dus ook niet als het onscreen toetsenbord in zicht is. Ik zal het binnenkort eens met een ander device proberen. Misschien een issue met de app icm Android Kitkat oid.
Waarschijnlijk de app: bij de ene app werkt het wel, bij de andere niet (bijv de Skype login)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Cap schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Waarschijnlijk de app: bij de ene app werkt het wel, bij de andere niet (bijv de Skype login)
Zelfs bij het aanmelden voor Panasonic app store doet het niets, die lijkt me wel te moeten werken. Zal vanavond eens met tablet in plaats van telefoon proberen. En anders misschien fabrieksinstellingen eens laden. Dit is nog niet gebeurt na firmware update (wat in principe ook niet zou hoeven, maar wellicht is er een issue mee).

[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-01-2014 13:44 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:04:

Ik had dit dubbel registreren gisteren ook ineens in het settings menu van mijn st60, maar omdat het met een Harmony afstandbediening was en ik normaal alleen het uit- en aan-commando van de tv gebruik heb ik het niet verder onderzocht.
Heb dat voorheen niet opgemerkt toen ik met de originele afstandbediening werkte.

Zal waarschijnlijk ook geen generiek probleem zijn, anders was dat wel bekend.

• Sato
Mijn 42ST60 van plasma-discounter.nl is vandaag rond een uur of één bezorgt, Verassend genoeg gewoon door de doodnormale Post NL pakketservice. (Site van de shop suggereert iets anders.)

Desalniettemin na twee trappen overwonnen te hebben, De doos geopend, Voet gemonteerd, TV geplaatst, Stroom en HDMI kabel erin gestoken en vervolgens de kamer verlaten. Laat hem eerst maar eens op temperatuur komen.

Maar goed hoewel ik weet dat jullie dit soort berichten graag lezen was dat niet de reden dat ik ze plaats.

Er lijken namelijk een tweetal items te inbreken die volgens de handleiding wel meegeleverd worden.
De batterijen voor de afstandsbediening en de de kleine ferriet kern.
De zak van de accessoires was aan de onderkant open gescheurd en de twee grote ferriet kernen lagen dan ook ergens los in de doos. (En bij de meegeleverde touch pen zit wel een batterij)

Nu wil ik niet zeikerig overkomen en vind ik het ontbreken van deze zaken ook geen groot probleem. (batterijen voor de AB zijn al uit de oude geroofd, En dat andere ding daarvan zie ik het nut niet echt in.) Maar toch gaat er even een email naar plasma-discounter.nl, gewoon om te zien wat ze ermee doen.

Maar voordat ik dat doe straks eerst eens van het beeld genieten en de branduren checken. (Je koopt immers een nieuwe tv en dan moet deze ook nieuw zijn ;))

• Brad Pitt
Sato schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:27:
Nu wil ik niet zeikerig overkomen en vind ik het ontbreken van deze zaken ook geen groot probleem.
Dan ben je relaxter dan andere mensen want ik zou echt helemaal para worden. Moet zélf degene zijn die de doos als eerste heeft opengemaakt, tenzij anders aangegeven. Is duidelijk al eens open geweest, dús :(

• Seven_of_Nine
Daar was ik dus afgelopen vrijdag en heb de 50GT60 meegenomen; vrij prominent stonden de 42ST60's in het midden van de winkel op een keurige stapel; een stuk of 10. Al die units waren gewoon nieuw / sealed en niet open gemaakt. Beetje raar als ie open is geweest; die indruk kreeg ik niet van hun ook gezien ze op de site duidelijk de demo modellen aanprijzen e.d.
Zou echt een beetje raar zijn als je een opendoos unit hebt gekregen...
Pagina: 1 ... 21 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.