Nickname does not reflect reality
Dank je voor het overnemen van deze ondankbare taak van me. Jij doet dat iets subtieler dan ik altijd doe. Je bent een held.Brad Pitt schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:22:
[...]
Bij het oriënteren heb je niet meteen even dit forum een béétje doorgespit dan wel gezocht dus?
Ik heb dit forum wel een beetje doorgespit, maar vooral de discussies van de afgelopen dagen bijgehouden. Ook heb ik gezocht naar reviews, maar heb ik niet de 2013 plasma versies tegenover elkaar gezien in een review.Brad Pitt schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:22:
[...]
Bij het oriënteren heb je niet meteen even dit forum een béétje doorgespit dan wel gezocht dus?
Master_A
Eigenlijk moet die tekst gewoon elke ochtend even in het clipboard. CTRL-V en klaar. Dagelijkse kwestie dit.Adlermann schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:25:
Dank je voor het overnemen van deze ondankbare taak van me. Jij doet dat iets subtieler dan ik altijd doe. Je bent een held.
Ik krijg echter de greyscale niet mooi. Op grafiek ziet het er prima uit en kleuren zijn goed maar zwart wit weergave van oude films blijft maar een kleurzweem (rood / groen) houden in bepaalde grijsdekking. Dit kan komen door de gebruikte colorimeter (upgrade naar een spectro voor erbij zal spoedig volgen) of is dit normaal voor plasma. Een oude Kuro bij een maatje van mij doet zwart/wit wel prachtig.
De VT60 heeft een erg instabiel verloop met greyscale en ABL. Je moet eens proberen op een kleiner pattern te kalibreren. Of op een greyscale ramp proberen daar de regenboogkleuren eruit te halen.Bitbull schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:01:
Even een vraagje voor de kalibratie-experts hier in dit forum: Ben voorzichtig wat aan het kalibreren geslagen met de VT60 in combinatie met een X-Rite Display Pro en Calman 5 Control.
Ik krijg echter de greyscale niet mooi. Op grafiek ziet het er prima uit en kleuren zijn goed maar zwart wit weergave van oude films blijft maar een kleurzweem (rood / groen) houden in bepaalde grijsdekking. Dit kan komen door de gebruikte colorimeter (upgrade naar een spectro voor erbij zal spoedig volgen) of is dit normaal voor plasma. Een oude Kuro bij een maatje van mij doet zwart/wit wel prachtig.
Ik gebruik het kleinste venster. Zo uit mijn hoofd 2%. De greyscaleramp zal ik nog eens proberen. Tnx.Adlermann schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:03:
[...]
De VT60 heeft een erg instabiel verloop met greyscale en ABL. Je moet eens proberen op een kleiner pattern te kalibreren. Of op een greyscale ramp proberen daar de regenboogkleuren eruit te halen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bitbull op 14-01-2014 18:11 ]
Contrast? Mijn vraag had betrekking op de instelling ''color''Adlermann schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:20:
[...]
contrast trekt je hele greyscale gelijkwaardig omhoog. Dat gaat wel goed! Even oppassen met witdetail. Maar daar zijn patterns voor.
Heb ik gezegd dat ik niet tevreden was?SanduTje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:51:
Nog steeds niet helemaal tevreden met de kalibratie?
Volgende keer toch maar een meter halen en zelf doen
Vroeg me dit gewoon af, omdat ik soms het gevoel heb dat er iets meer kleur zou in mogen. Maar is ook kwestie van wennen denk ik.
Alles wat je zelf doet en goed doet, doe je beter. Maar ik heb niet zin om alles in het leven zelf te doen
Ben gewoon nooit snel tevreden, ligt meer aan mezelf. Niet aan het feit of de kalibratie door mezelf is gedaan of door iemand anders.
[ Voor 50% gewijzigd door daffie82 op 14-01-2014 18:16 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
Mea Culpa. Niet goed gelezen. Colour moet je niet aanzitten. Maar het kan niet heel veel kwaad. Colour pas in het cms gelijktijdig de luminance aan. Je kan het proberen. Maar het is wel moeilijk om dan in te schatten of je het beter/slechter maakt.daffie82 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:14:
[...]
Contrast? Mijn vraag had betrekking op de instelling ''color''
Dan even een grotere proberen. Even kijken welke het beste resultaat geeft.Bitbull schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:05:
[...]
Ik gebruik het kleinste venster. Zo uit mijn hoofd 2%. De greyscaleramp zal ik nog eens proberen. Tnx.
superB
Dat is zo en wat volgens een ander mooi is hoef jij natuurlijk ook zeker niet altijd mooi te vinden. En ik ken dat heel goed met dat niet snel tevreden zijn. Ik zou ook niet zo snel een kalibratie laten doen tenzij diegene net zo'n zeikerd is als ikdaffie82 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:14:
Heb ik gezegd dat ik niet tevreden was?
Vroeg me dit gewoon af, omdat ik soms het gevoel heb dat er iets meer kleur zou in mogen. Maar is ook kwestie van wennen denk ik.
Alles wat je zelf doet en goed doet, doe je beter. Maar ik heb niet zin om alles in het leven zelf te doen![]()
Ben gewoon nooit snel tevreden, ligt meer aan mezelf. Niet aan het feit of de kalibratie door mezelf is gedaan of door iemand anders.
Daar zijn er hier genoeg van in dit topicSanduTje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:28:
[...]
Dat is zo en wat volgens een ander mooi is hoef jij natuurlijk ook zeker niet altijd mooi te vinden. En ik ken dat heel goed met dat niet snel tevreden zijn. Ik zou ook niet zo snel een kalibratie laten doen tenzij diegene net zo'n zeikerd is als ik
Het is toch heel nuttig als ervaren forumleden de minder ervaren forumgebruikers kort edoch beslist de weg wijzen en ze stimuleren om zelf op onderzoek uit te gaan? Dat is nu eenmaal de manier waarop men het op GOT graag ziet, omdat het zo geen kansloze brei aan simpele "dat kan je googlen" zaken wordt maar er ruimte blijft voor interessante discussies (en getweak). Hierin onderscheidt GOT zich van de meeste fora met een "lagere instap". Zie ook de forum faqs.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:39:
[...]
je bent zo stoer, weet je vriendin dat al?
Het leek me geen onredelijk en duidelijk antwoord en je lokt de rest natuurlijk wel uit met zo'n persoonlijke aanval. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit nog een gevalletje oud zeer is, maar pardon me if I'm wrong?
Klopt! Dit heb je met de 60 serie. Ik zal je meteen al zeggen: de kans is vrij groot dat je hem sowieso niet helemaal mooi krijgt. De greyscale ramp is onverbiddelijk. Bij mijn VT60 blijft er altijd een restant rood-cyaan-rood-cyaan bandjes zichtbaar, met name in het 50-100% gebied. Het probleem is dat de zelfs de 10-punts witbalansregeling niet fijn genoeg is om deze smalle banden te elimineren: elimineer je de cyaan band op 70% helemaal dan is de rode band op 80% dubbel zo erg.Bitbull schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:01:
...
Ik krijg echter de greyscale niet mooi. Op grafiek ziet het er prima uit en kleuren zijn goed maar zwart wit weergave van oude films blijft maar een kleurzweem (rood / groen) houden in bepaalde grijsdekking. Dit kan komen door de gebruikte colorimeter (upgrade naar een spectro voor erbij zal spoedig volgen) of is dit normaal voor plasma.
Mijn taktiek is geweest: eerst 2-punts met 0-100% windows kalibreren. Dan 10-punts fijnstellen, en wel per 5% stap (21-step greyscale AVSHD) dan zit je wat kleurtemperatuur betreft gemiddeld goed. 10-staps is te grof omdat dan bijvoorbeeld 40% en 50% prima zijn maar 45% opeens veeeel te groen is.
Vervolgens ziet de greyscale ramp / greyscale steps er op bepaalde punten beroerd uit, dit moet je dan handmatig finetunen door te zoeken wat het goede aangrijpingspunt is (70, 80, 90 IRE, etc) en dan voorzichtig aanpassen terwijl je visueel checkt wat het effect is. Wel oude stand onthouden zodat je weer opnieuw kan beginnen.
Zo is het.Adlermann schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:03:
[...]
De VT60 heeft een erg instabiel verloop met greyscale en ABL. Je moet eens proberen op een kleiner pattern te kalibreren. Of op een greyscale ramp proberen daar de regenboogkleuren eruit te halen.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 14-01-2014 21:08 ]
Bedankt voor de info. Ik ga weer even pielen.Cap schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:40:
Dat zijn altijd lastige problemen. Het lijkt erop dat bij de videokaart van je HTPC niet alle "enhancements" uit staan (AMD Catalyst / Nvidia Control panel). Of dat er iets anders fout gaat bij de conversie tussen de kleurruimte van het bronmateriaal (YCbCr, YUV 4:2:0 met luma range 16-235) en de RGB kleurruimte van de pc (4:4:4 kleurruimte met luma range 0-255). Het plasma panel zelf werkt uiteindelijk natuurlijk ook met RGB, maar de interne conversie van YCbCr (bron) naar RGB (panel) gaat daar goed, zoals de interne mediaspeler laat zien.
Wellicht is de grafische kaart nodeloos conversies aan het doen en moet de tv daarna het signaal ook nog eens converteren. Elke conversie is een mogelijke veroorzaker van problemen, dus het beste is om een enkele conversie te doen. Hier staat het wel goed omschreven: http://madshi.net/htpc/page3.html en http://madshi.net/htpc/page4.html en ook http://sunmaiblog.wordpre...for-optimal-video-output/
Verwijderd
Ik ben nu echt tevreden over het beeld wat mijn 55ST60 geeft op alle bronnen behalve het reguliere tv beeld. Ik heb Ziggo televisie wat binnenkomt over mijn HD Humax decoder maar de kleuren, met name gezichten zien er niet natuurlijk uit en krijg ze niet lekker. Tevens vind ik het beeld niet mooi scherp. De scherpte is iets beter geworden door het uitzetten van alle poppenkastfuncties maar toch ....
Komt dit door mijn decoder of moet ik hier gewoon mee leren leven? Is dit beter te krijgen met een module en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen?
Een module kan wat beter beeld hebben, maar ik vermoed niet heel significant. Je kan het proberen.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:05:
Ja daar ben ik weer, de muggenzifter!![]()
Ik ben nu echt tevreden over het beeld wat mijn 55ST60 geeft op alle bronnen behalve het reguliere tv beeld. Ik heb Ziggo televisie wat binnenkomt over mijn HD Humax decoder maar de kleuren, met name gezichten zien er niet natuurlijk uit en krijg ze niet lekker. Tevens vind ik het beeld niet mooi scherp. De scherpte is iets beter geworden door het uitzetten van alle poppenkastfuncties maar toch ....
Komt dit door mijn decoder of moet ik hier gewoon mee leren leven? Is dit beter te krijgen met een module en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen?
Maar TV gaat sowieso nooit helemaal scherp zijn zoals bluray.
Je kunt dan het beste een goeie kwaliteit blu-ray gebruiken om te bepalen of je instellingen juist zijn. Alles wat dan vervolgens 'minder' is wordt per definitie veroorzaakt door de bron.
De 50 serie heeft een mooiere behuizing. En de standby ledjes en te hoog LG gehalte. Maar dat is een minor detail.
Van 55 naar 65 inch is wel een hele verademing. En toch doet hij niet (te) groot aan als hij uit is.
Eerst ff 200 uren er op zetten en de boel calibreren.
Wat ik nog steeds niet voor elkaar krijg is ARC icm met een Onkyo receiver.
[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 15-01-2014 12:09 ]
.
Ik heb ook al gemerkt dat er behoorlijk wat verschil zit tussen programma's/zenders onderling. Op zo'n groot scherm ga je uiteraard een wat mindere kwaliteit direct veel beter zien.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:05:
Ja daar ben ik weer, de muggenzifter!![]()
Toch heb ik al wat series zitten kijken die echt haarscherp waren.
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Vindt het een beetje absurd dat Netflix scherper en mooier van kleur is dan Ziggo. Dit zou toch niet moeten mogen????SToRM666 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:27:
[...]
Ik heb ook al gemerkt dat er behoorlijk wat verschil zit tussen programma's/zenders onderling. Op zo'n groot scherm ga je uiteraard een wat mindere kwaliteit direct veel beter zien.
Toch heb ik al wat series zitten kijken die echt haarscherp waren.
Ik ga haast denken dat je die decoder gewoon slecht hebt ingesteld en met SCART hebt aangeslotenVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:36:
[...]
Vindt het een beetje absurd dat Netflix scherper en mooier van kleur is dan Ziggo. Dit zou toch niet moeten mogen????
Verwijderd
Nope. Is een HD Decoder op 1080i met HDMI. Het is wel een van de oudere types die HD kan doorgeven.Adlermann schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:56:
[...]
Ik ga haast denken dat je die decoder gewoon slecht hebt ingesteld en met SCART hebt aangesloten
Het kan ook gewoon zijn dat je een gare decoder hebt die niet zo goed is hoor. Ik kan natuurlij het beeld niet zien. Maar het zou wel vergelijkbaar moeten zijn met netflix. Sterker nog, een goede HD uitzending op TV is bij mij wel vele malen beter dan Netflix.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:02:
[...]
Nope. Is een HD Decoder op 1080i met HDMI. Het is wel een van de oudere types die HD kan doorgeven.
Probeer eens op 768pVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:02:
[...]
Nope. Is een HD Decoder op 1080i met HDMI. Het is wel een van de oudere types die HD kan doorgeven.
Verwijderd
Al gedaan ..... Moet voor boven toch nog een HD Decoder hebben dus ga maar eens een andere scoren. Dan kan ik het verschil zien.
NB: aan bekabeling kan het toch niet liggen? Digitaal lijkt me wel of geen beeld.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 15:10 ]
Een andere HDMI-kabel zal geen beter beeld/geluid opleveren nee.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:
[...]
NB: aan bekabeling kan het toch niet liggen? Digitaal lijkt me wel of geen beeld.
Als de BER op nul staat is er weinig aan de hand, zou daar even naar kijken sowieso.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:14:
Ik bedoel de aanvoer Coax en aansluitingen.
Verwijderd
Heb nu ook een Samsung decoder en dat beeld is best okay. Als in: 95 van de uitzendingen sucken, 3 zijn er okay en 2 heel erg mooi ("dus" decoder is okay).Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:18:
Ga ik doen. Ik weet wel dat er behoorlijk verschil in decoders is want ik had vroeger ooit een Samsung en die was echt niet om aan te zien wat betreft kleur (in het scarttijdperk).
Maar da's met Blu-ray's vaak ook zo. Ben zelden écht impressed.
Reclames zijn vaak van de hoogste kwaliteit op TVBrad Pitt schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:20:
[...]
Heb nu ook een Samsung decoder en dat beeld is best okay. Als in: 95 van de uitzendingen sucken, 3 zijn er okay en 2 heel erg mooi ("dus" decoder is okay).
Maar da's met Blu-ray's vaak ook zo. Ben zelden écht impressed.
Raar maar waar. Natuurlijke kleuren en lekker scherp met veel detail.
Reclame = zappen. Al is het maar vanwege het bizarre geluidsniveau. Maar inderdaad, dát beeld is super.Adlermann schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:21:
Reclames zijn vaak van de hoogste kwaliteit op TV
Raar maar waar. Natuurlijke kleuren en lekker scherp met veel detail.
Verwijderd
Mijn St springt dan automatisch weg. Zit die functie niet op de duurdere modellen?Brad Pitt schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:22:
[...]
Reclame = zappen. Al is het maar vanwege het bizarre geluidsniveau. Maar inderdaad, dát beeld is super.
Op de VT (Vaste Transmissie) serie blijft het helaas gewoon zo staan. Eén van de nadelen van de VT.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:23:
Mijn St springt dan automatisch weg. Zit die functie niet op de duurdere modellen?
Heb ik op mijn tv nul last van, dus geen issue. Perfect apparaat werkelijk
Verwijderd
Komt waarschijnlijk door het vele instellen. Mijn tv is van slag ...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 15:28 ]
Heb méga retentie en aging en alles man, zoals op élke plasma. Zonder enige uitzondering
Dit gaan we nog even proberen :-) Die app vliegt er heer af en toe wel uit maar over het algemeen werkt het wel.Cap schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:06:
Klopt! Dit heb je met de 60 serie. Ik zal je meteen al zeggen: de kans is vrij groot dat je hem sowieso niet helemaal mooi krijgt. De greyscale ramp is onverbiddelijk. Bij mijn VT60 blijft er altijd een restant rood-cyaan-rood-cyaan bandjes zichtbaar, met name in het 50-100% gebied. Het probleem is dat de zelfs de 10-punts witbalansregeling niet fijn genoeg is om deze smalle banden te elimineren: elimineer je de cyaan band op 70% helemaal dan is de rode band op 80% dubbel zo erg.![]()
Mijn taktiek is geweest: eerst 2-punts met 0-100% windows kalibreren. Dan 10-punts fijnstellen, en wel per 5% stap (21-step greyscale AVSHD) dan zit je wat kleurtemperatuur betreft gemiddeld goed. 10-staps is te grof omdat dan bijvoorbeeld 40% en 50% prima zijn maar 45% opeens veeeel te groen is.
Vervolgens ziet de greyscale ramp / greyscale steps er op bepaalde punten beroerd uit, dit moet je dan handmatig finetunen door te zoeken wat het goede aangrijpingspunt is (70, 80, 90 IRE, etc) en dan voorzichtig aanpassen terwijl je visueel checkt wat het effect is. Wel oude stand onthouden zodat je weer opnieuw kan beginnen.Dit visueel checken gaat het best via de kalibratie controls in de Panasonic app (iPad en iPhone), dan zitten in beeld de menu's niet in de weg. Die menu's hebben trouwens zelf ook invloed op ABL en dus de greyscale, dus dat maakt het extra lastig.
Bedankt voor alle tips, ook Adlermann bedankt!Zo is het.Het gaat alleen niet helemaal lukken, tenzij je een zeldzaam egaal exemplaar hebt. Je moet eigenlijk ophouden als zwart-wit foto's er als zwart-wit uitzien, anders blijf je echt eindeloos bezig. Zie Norbert s. van Hififorum.de.
Ik weet niet wel type Humax decoder je daar hebt staan maar zelfs al ga ik met mijn neus op het scherm pipel-peepen zie ik praktisch geen verschil tussen mijn Humax 5050c en de ingebouwde CI+ decoder. Het ziet er beide prima uit.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:36:
[...]
Vindt het een beetje absurd dat Netflix scherper en mooier van kleur is dan Ziggo. Dit zou toch niet moeten mogen????
Net even panasonic gemaild, nu al antwoord:Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:25:
Weet iemand of er nog Uitzending Gemist, ned 1,2 en 3 gaat worden toegevoegd op het Smart platform?
Hartelijk dank voor het gebruik maken van onze Panasonic klantenservice.
Er is en komt helaas geen uitzending gemist App. U kunt de uitzending gemist bekijken via de Webbrowser in de TV.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Verwijderd
Wel antwoord, niet bevredigend... Waarom heeft dat ellendige Samsung dat dan wel?Tutti-frutti schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:09:
[...]
Net even panasonic gemaild, nu al antwoord:
[...]
Verwijderd
Eigenlijk is dat een beetje offtopic, maar vooruitVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:
Kan een 5100C Humax overnemen. Iemand ervaring met dit ding?
Beeldkwaliteit is prima voor zover ik kan weten zonder vergelijkingsmateriaal (qua decoders). Programma's zoals De Nieuwe Wildernis zien er gewoon erg goed uit. Zappen duurt meestal ~3 seconden. Menu is wat traag nadat ik een externe schijf had aangesloten. Wel raar is dat met SD kanalen er een dunne zwarte/grijze (=instelbaar) rand om het beeld zit, maar daar kijk ik toch nooit lang naar. Voor de rest een prima ding als de prijs onder de tachtig ofzo zit.
Verwijderd
Ongeveer 200 piek voor een i1d3, wil je software, dan komt daar nog 100-200 piek bij (weet de bedragen nietzo) of je gebruikt de gratis hcfr fork (wel wat moeilijker te gebruiken).Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:27:
Wat kost goede kalibratie gear , wil het zelf leren en doen, of is dat heel moeilijk omdat ik 0,0 ervaring er mee heb het leuke lijkt mij omdat zelf te doen ipv weer iemand langs te laten komen en je kan dan zelf elke keer testen en aanpassen
Wil je echt all in koop ookn og een gebruikte i1pro rev d.
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor dit offtopic antwoord!!! Zal niet meer gebeuren, maar wil gewoon het beste uit mijn Pana halen.basshead91 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:51:
[...]
Eigenlijk is dat een beetje offtopic, maar vooruit
Beeldkwaliteit is prima voor zover ik kan weten zonder vergelijkingsmateriaal (qua decoders). Programma's zoals De Nieuwe Wildernis zien er gewoon erg goed uit. Zappen duurt meestal ~3 seconden. Menu is wat traag nadat ik een externe schijf had aangesloten. Wel raar is dat met SD kanalen er een dunne zwarte/grijze (=instelbaar) rand om het beeld zit, maar daar kijk ik toch nooit lang naar. Voor de rest een prima ding als de prijs onder de tachtig ofzo zit.
Zoontje zit nu Star Wars 2d naar 3d te kijken en die vindt het helemaal geweldig. Papa kan niet meer stuk. Ik vind het helemaal niks ......Iedereen blij!
Ben nu in het bezit van een Panasonic tx-P42v10
Morgen maar eens kijken voor een nieuwe, keuze zal wel lastig worden denk ik
Wat voor mij voorop staat is de kwaliteit van het beeld bij films en sport ( voetbal Hd)
Toestellen waar ik naar ga kijken:
Panasonic tx-P42GT60
Panasonic tx-P50VT60 (reden infinite black ultra t.o.v. de gt60, zie ik het verschil ??)
Samsung ps51F8500 ( t.o.v de panasonics)
Samsung ue46F8000 ( led tv)
Banding filmpje mee op de usb stick en ben benieuwd...
Zullen natuurlijk nooit naast elkaar staan, dat blijft dus behelpen
Uiteraard de specificaties van de verschillende tv's doorgenomen
misschien iemand nog een tip... van let daar ook op ? ( uiteraard ga ik met de menu's spelen
[ Voor 0% gewijzigd door baasandre op 15-01-2014 19:56 . Reden: typo ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 21:27 ]
Zie topic start maar iov 000 info info infoVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:11:
Vraagje. Weet iemand toevallig hoe je de speeltijd van de VT60 kan oproepen? Dit is fijn om dit te weten, zodat ik weet wanneer ik iets af kan spreken voor de calibratie. De optie kan ik namelijk niet vinden op de tv en in de handleiding, het forum en google. Wellicht gebruik ik niet de juiste zoektermen.
Verwijderd
Merci maar zal vast iets fout doen. Maar krijg het schermpje niet voor me.Adlermann schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:38:
[...]
Zie topic start maar iov 000 info info info
-Gevonden-
Het is de -/V toets en drie keer de 'info' toets van de afstandsbediening. De eerste pagina spreekt over de 0 (nul) toets.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 23:56 ]
(Status 4 begint met A tot 100 uren, vervolgens B voor 100-199, vanaf 200 uren wordt het C)
staat toch ook in mijn post: zie de topic start voor informatieVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:49:
[...]
Merci maar zal vast iets fout doen. Maar krijg het schermpje niet voor me.
-Gevonden-
Het is de -/V toets en drie keer de 'info' toets van de afstandsbediening. De eerste pagina spreekt over de 0 (nul) toets.
Op mijn vt50 zit k nu op 2400 uur met een jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 16-01-2014 08:31 ]
Verwijderd
O jaa.... haha goedemorgen.. overheen gelezen.Adlermann schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:31:
[...]
staat toch ook in mijn post: zie de topic start voor informatieen ipv 000 gebruik info info info
Op mijn vt50 zit k nu op 2400 uur met een jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 09:26 ]
Verwijderd
Dank je wel.PinkPanther1970 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:09:
Veel eenvoudiger manier: Menu > Help > Version > Status4. Het cijfer na de letter is het aantal uren.
(Status 4 begint met A tot 100 uren, vervolgens B voor 100-199, vanaf 200 uren wordt het C)
Langs de M.M. Geweest en gekeken. Je kan merken dat plasma steeds minder aanwezig is....baasandre schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:56:
Ben nu in het bezit van een Panasonic tx-P42v10
Panasonic tx-P42GT60
Panasonic tx-P50VT60 (reden infinite black ultra t.o.v. de gt60, zie ik het verschil ??)
Samsung ps51F8500 ( t.o.v de panasonics)
Samsung ue46F8000 ( led tv)
Eerlijk is eerlijk de led/ lcd schermen zien er gelikt uit. Strakke beelden.
Verkoper erbij en eens praten over de toestellen, moest collega bijkomen die wat meer kennis had, geen probleem uiteraard.
Zijn advies was wel lcd, maar kon misschien tegenvallen als je plasma had.
Als eerste de f8000 bekeken en vervolgens usb stick erin en tv test banding afgedraaid.
De led tv kan het niet aan..., andere led tv houdt het niet bij.. ( voor de grap ook op een goedkopere scherm gedraaid....
Volgens de verkoper kon het liggen aan het kwaliteit van het filmpje, gedownload van youtube en maar 720p.
Vervolgens zelfde afgedraaid op de 50vt60..... En je raad het al, soms wel blokjes aanwezig....maar werkelijk meer dan 50% minder. Verkoper gaf eerlijk toe dat het ook voor hem een verassing was.
Dus absoluut is de plasma winnaar voor mij. Helaas kon ik de Vt niet vergelijken met de Gt, er zal wel verschil zijn, maar denk dat ik in mijn hart al heb besloten om een gt60 te nemen
Als het een hoogwaardig filmpje is, waarom niet? Zo te lezen was het gewoon een soort van apttern/ tv testfilmpje en dat kan prima van youtube.Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:52:
Goede beslissing maar wie gaat er nu een televisie beoordelen met een you tube filmpje?![]()
Ik !!!!! LolVerwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:52:
Goede beslissing maar wie gaat er nu een televisie beoordelen met een you tube filmpje?![]()
Ging mij om het verschil tussen de plasma en led/lcd. Dan voornamelijk met snelle beelden.
Wil gewoon perfect beeld hebben als ik voetbal in HD kijk.
Bij led/lcd kun je last hebben van tv banding (staat ook in diverse topics elders), en dan werkt een zo'n testfilmpje perfect hoor....meteen voor mij duidelijk, blijf plasma trouw !
Ik zou anders zeggen ga het ook eens testen....zie je meteen wat ik bedoel
Fuckmodus aan: Beetje vreemde opmerking voor iemand die zn tv beoordeeld op basis van een ouwe gare decoderVerwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:52:
+1BAM1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:47:
[...]
Fuckmodus aan: Beetje vreemde opmerking voor iemand die zn tv beoordeeld op basis van een ouwe gare decoder
Verwijderd
Ik hoef niet te testen....Ik ben al jaren een plasmafan! Ik heb persoonlijk nog nooit een mooie led gezien in de prijsrange tot €2000,-. Daar heb ik niet eens een testfilmpje voor nodig.baasandre schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:39:
[...]
Ik !!!!! Lol![]()
Ging mij om het verschil tussen de plasma en led/lcd. Dan voornamelijk met snelle beelden.
Wil gewoon perfect beeld hebben als ik voetbal in HD kijk.
Bij led/lcd kun je last hebben van tv banding (staat ook in diverse topics elders), en dan werkt een zo'n testfilmpje perfect hoor....meteen voor mij duidelijk, blijf plasma trouw !
Ik zou anders zeggen ga het ook eens testen....zie je meteen wat ik bedoel
Elke tv kan een perfecte bluray naar behoren weergeven. Het gaat vaak om de schaler die de tv zelf heeft, om te kijken hoe hij met mindere beeldmateriaal omgaatVerwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:52:
Verwijderd
Lekker eens een keer door een ander genaaid te worden dan mijn vrouwBAM1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:47:
[...]
Fuckmodus aan: Beetje vreemde opmerking voor iemand die zn tv beoordeeld op basis van een ouwe gare decoder
Zo ga nu via de tv app you tube dan maar eens serieus de kwaliteit van mijn tv beoordelen....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 16:22 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Mee eens, laat daarom de receiver deïnterlacen. Vond dat een merkbaar verschil. Niet méga, maar genoeg.StealthyPeanut schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:16:
Het gaat vaak om de schaler die de tv zelf heeft, om te kijken hoe hij met mindere beeldmateriaal omgaat. Denk aan kabeltv, dvd's, slechte blurays etc.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
+2
en hoe doe je dat precies in de praktijk ?Brad Pitt schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:27:
[...]
Mee eens, laat daarom de receiver deïnterlacen. Vond dat een merkbaar verschil. Niet méga, maar genoeg.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
Verwijderd
Hebben we allemaal lol want ik heb vanmiddag voor 5 tientjes bij Ziggo een HD Harddisk Decoder met winkelwaarde van rond de € 220,- geregeld. Omdat ik al ruim 20 jaar klant ben hebben ze me gematst. Warme douche voor Ziggo!!! Benieuwd of dat verschil gaat maken met mijn oude HD Decoder.baasandre schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:07:
[...]
+2lol, kon toch niet wachten, vanmiddag nog opgehaald.... Straks film kijken en morgen alles doornemen... Voorlopig tevreden !!
Veel plezier van je nieuwe Pana!!!
Gewoon het 1080i-signaal de receiver in en deze het laten omzetten naar 1080p en zodoende uitgeven.daffie82 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:21:
en hoe doe je dat precies in de praktijk ?
Thanks ! Jij veel plezier met je decoder
superB
Waar gekocht trouwens?
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 17-01-2014 00:25 ]
Maar mijn vraag of de 50" te groot is voor mijn kijkafstand en gebruik heb ik wel kunnen beantwoorden, Het zal een 42" gaan worden. Groter is alleen leuk met films en dat is niet het hoofdgebruik. (TV en gaming.)
Dan blijven er twee opties over: De 42ST60 a €720/750,- of de 42ST50 voor €200,- minder.
Voor zover ik uit een aantal forum topics begrepen heb zou de ST60 toch net iets mooier beeld moeten geven en heeft deze meer instel mogelijkheden/opties, De ST50 heeft als voordeel dat hij een lagere inputlag heeft. (Gebruik is ongeveer 45% TV, 40% Games en 15% films.)
Zijn er nog andere factoren die ik over het hoofd zie?
Edit: De huidige TV is een TH-37PV7, Een zeer basic toestel met minimale instel opties en destijds het instap model. Beide keuzes zijn dus sowieso een stap vooruit. (Einde edit.)
Jullie hulp is zeer welkom, Door omstandigheden die dit jaar niet zullen veranderen is het budget er helaas niet voor een GT60, Was dat wel zo geweest dan stond die er al.
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Sato op 17-01-2014 02:43 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 17-01-2014 08:18 ]
Wat zijn eventuele goede adressen hiervoor? Naar Duitsland rijden is geen enkel probleem.
Het is voor mijn broer. Die van mij komt gewoon uit NL
Was ook snooker aan het kijkenBrad Pitt schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:58:
[...]
Gewoon het 1080i-signaal de receiver in en deze het laten omzetten naar 1080p en zodoende uitgeven.
[afbeelding]
Maar anyway, volgens mij kan dit niet met mijn receiver
Heb wel een optie ''HDMI output'' en die kan je op 1080p zetten, maar als ik op info van de TV druk blijft er 1080i staan.
Volgens mij is die optie om de output te bepalen naar bijvoorbeeld een beamer.
Dus dan heb ik pech?
Ik heb begrepen dat de kleuren de eerste paar honderd uur nog kunnen shiften maar dat is voor mij geen probleem, omdat ik de kalibratie op elk moment zelf kan doen met m'n i1Pro 2 (dus niet de Display) en ColorHCFR.
Met mijn grayscale heb ik zonder al te veel moeite een gemiddelde dE van 0.73 kunnen krijgen, wat mij eigenlijk wel verraste. Wat is jullie ervaring?
Het viel me op dat ik de aangepaste Professional 1 en 2 instellingen kan kopiëren naar "alle" inputs, maar TV Digitaal (DVB-C) zit hier dan net niet bij. Analoog weer wel.... beetje vreemd. Ik heb daarom maar de instellingen (die ik via de mediaplayer heb gemaakt) met de hand overgenomen. Kan dat handiger?
Mijn A.C. Ryan Playon!HD Mini hielp trouwens vakkundig de HDMI-ARC functie (naar Pioneer VSX-828 AVR) om zeep, wat geen onbekend verschijnsel is voor mediaplayers wat ik zo links en rechts lees. Zodra ik de Mini op de TV óf op de Pioneer aansluit heb ik geen geluid meer van de TV over de Pioneer. Ook bepaalde players van in ieder geval Mede8er en Eminenent schijnen dit probleem te veroorzaken. Ik weet dat elke fabrikant zo zijn eigen implementatie van ARC / CEC heeft en dat het allemaal niet lekker compatible is. Kan iemand me een goede mediaplayer aanraden die met deze combinatie wel met ARC werkt?
Panasonic TX-P55VT60 | Pioneer VSX-828-K | Mede8er MED600X3D
Als de output op 1080p staat i.p.v. Through zal er inderdaad een i/p-conversie in de receiver moeten plaatsvinden. Nogal vaag dan dat de tv alsnog een 1080i -signaal binnenkrijgt.daffie82 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:09:
Heb wel een optie ''HDMI output'' en die kan je op 1080p zetten, maar als ik op info van de TV druk blijft er 1080i staan.
Correct me if I am wrong, maar het moet toch zijn dat als ik in Viera zit dat het geluid via de receiver gaat lopen?
Horizon op ingang via hdmi
En tv via hdmi out ARC op hdmi 2 op de Pana
Nu heb ik dit wel opgelost door een optical. Maar zou handig zijn als het zou werken.
.
Heb je in je receiver iets van HDMI-CONTROL aanstaan (zo heetdat op mijn Denon). Je zou het equivalent moeten opzoeken voor je Onkyo. en natuurlijk de viera link dingen aan op de Tv.wackidth schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:18:
Heeft iemand ARC werkend icm Onkyo?
Correct me if I am wrong, maar het moet toch zijn dat als ik in Viera zit dat het geluid via de receiver gaat lopen?
Horizon op ingang via hdmi
En tv via hdmi out ARC op hdmi 2 op de Pana
Nu heb ik dit wel opgelost door een optical. Maar zou handig zijn als het zou werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 17-01-2014 11:30 ]
Heb van allerlei instellingen geprobeerd. Wellicht zie ik iets over het hoofd?Adlermann schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:30:
[...]
Heb je in je receiver iets van HDMI-CONTROL aanstaan (zo heetdat op mijn Denon). Je zou het equivalent moeten opzoeken voor je Onkyo. en natuurlijk de viera link dingen aan op de Tv.
Ben zeer tevreden met de Onkyo maar benamingen van instellingen zijn ze geen held in.
Bijvoorbeeld doorgeven van beeld "hdmi through" of "hdmi direct"
Iemand met dezelfde combi?
Edit:
Las op Onkyo forum USA dat de tv op uitgang TV/CD moet staan. Staat nu op cable/sat. Dat maar ff proberen vanavond.
[ Voor 9% gewijzigd door wackidth op 17-01-2014 11:46 ]
.
HDMI Control (RIHD) op ONwackidth schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Heb van allerlei instellingen geprobeerd. Wellicht zie ik iets over het hoofd?
Ben zeer tevreden met de Onkyo maar benamingen van instellingen zijn ze geen held in.
Bijvoorbeeld doorgeven van beeld "hdmi through" of "hdmi direct"
Iemand met dezelfde combi?
Audio return op auto
receiver op TV.
Dat zegt de handleiding
Zie Edit vorige post
Ja alles 1.4 hdmi
[ Voor 12% gewijzigd door wackidth op 17-01-2014 11:51 ]
.
Nou ja, elke fatsoenlijke HDMI kabel voldoet. Ze zijn zo'n beetje allemaal highspeed tegenwoordig. Zelfs mijn oude kabels van 4 jaar terugVerwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:45:
Gebruik je wel een HDMI 1.4 kabel? (just asking)
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.