Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Op een tv van 2000 euro zullen die paar tientjes ook wel niet uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

De knoop maar doorgehakt en een P55VT60 besteld tezamen met de Newstar W560 en een Vogel's Cable 10M kabelgootje.

Kan ik nu alvast het meubel in gaan richten: Marantz AV receiver, HTPC, coax decoder, glasvezeldecoder, 8 poort switch, center speaker en misschien nog de Wii en de Xbox 360.
En natuurlijk heul veul kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Hier vonden we onze tv ook eerst heel groot en nu heel normaal. Ik weet nog dat onze buurman 2 jaar terug een grotere kocht en toen dacht ik echt: damn, wat bizar groot en nu hebben wij er eentje die nog groter is en vind ik dat redelijk normaal.

Enige nadeel is wel dat als je ergens komt waar een kleinere tv is (bijv. vakantiehuisje ofzo) je heel erg moet wennen aan zo'n kleine tv terwijl je misschien zelf ook zoiets voorheen had. Dat is wel apart.
Laten we het hopen. Met TV kijken is de gewenning er al. Maar nu nog als die uit staat :p Wat voor maat hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:27:
[...]

Laten we het hopen. Met TV kijken is de gewenning er al. Maar nu nog als die uit staat :p Wat voor maat hebben jullie?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Hier vonden we onze tv ook eerst heel groot en nu heel normaal. Ik weet nog dat onze buurman 2 jaar terug een grotere kocht en toen dacht ik echt: damn, wat bizar groot en nu hebben wij er eentje die nog groter is en vind ik dat redelijk normaal.

Enige nadeel is wel dat als je ergens komt waar een kleinere tv is (bijv. vakantiehuisje ofzo) je heel erg moet wennen aan zo'n kleine tv terwijl je misschien zelf ook zoiets voorheen had. Dat is wel apart.
Laten we het hopen. Met TV kijken is de gewenning er al. Maar nu nog als die uit staat en je op de rest van de kamer let :p Wat voor maat hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
Daarstraks maar eens even naar de lokale BCC gefietst. Daar hadden ze een P42ST60 staan als showmodel. Gelukkig was er daar niet al te veel verlichting zoals bij MM vaak wel het geval is zodat er iig wat verschillen te ontdekken waren. TV stond wat vreemd ingesteld (vond het ronduit slecht beeld) dus eerst maar eens wat met de instellingen gespeeld; op TrueCinema mode gezet en de beeldverbetering grotendeels uit. Daarna de helderheid wat omhoog geschroefd (+8) om een klein beetje te compenseren voor alle knallende LCDs ernaast. En dan zag ik toch aardige verschillen qua kleur en vooral ook contrast: iig een stuk mooier en natuurlijker dan de LCDs ernaast wat mij betreft.
Ben daar overigens een dikke 45 min binnen geweest (ook nog even wat andere dingen bekeken) en door niet één verkoper aangesproken, terwijl ik toch een goeie 20-30min met die TVs heb staan spelen :X

Ben er wel uit denk ik; ga mooi een 42ST60 bestellen voordat ze dadelijk niet meer leverbaar zijn (wilde eigenlijk nog even wachten om dat we pas rond 1 april in ons nieuwe huis kunnen) en dan kan ik over een aantal jaren mooi upgraden naar een 4K OLED als die betaalbaar/mainstream zijn er er voldoende beeldmateriaal voor is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thedr schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:43:
Daarstraks maar eens even naar de lokale BCC gefietst. Daar hadden ze een P42ST60 staan als showmodel. Gelukkig was er daar niet al te veel verlichting zoals bij MM vaak wel het geval is zodat er iig wat verschillen te ontdekken waren. TV stond wat vreemd ingesteld (vond het ronduit slecht beeld) dus eerst maar eens wat met de instellingen gespeeld; op TrueCinema mode gezet en de beeldverbetering grotendeels uit. Daarna de helderheid wat omhoog geschroefd (+8) om een klein beetje te compenseren voor alle knallende LCDs ernaast. En dan zag ik toch aardige verschillen qua kleur en vooral ook contrast: iig een stuk mooier en natuurlijker dan de LCDs ernaast wat mij betreft.
Ben daar overigens een dikke 45 min binnen geweest (ook nog even wat andere dingen bekeken) en door niet één verkoper aangesproken, terwijl ik toch een goeie 20-30min met die TVs heb staan spelen :X

Ben er wel uit denk ik; ga mooi een 42ST60 bestellen voordat ze dadelijk niet meer leverbaar zijn (wilde eigenlijk nog even wachten om dat we pas rond 1 april in ons nieuwe huis kunnen) en dan kan ik over een aantal jaren mooi upgraden naar een 4K OLED als die betaalbaar/mainstream zijn er er voldoende beeldmateriaal voor is :D
En de middenstand maar klagen hoe het komt dat mensen via internet kopen. Toegevoegde waarde van de gemiddelde verkoper, nul ! En als ze je aanspreken kraken de meeste plasma af. Goede beslissing maar koop minimaal een 50 inch. Ik kom van 42 inch en ben zo blij met mijn 55 inch. Film kijken is zo belachelijk mooi nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ridder schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:57:
De knoop maar doorgehakt en een P55VT60 besteld tezamen met de Newstar W560 en een Vogel's Cable 10M kabelgootje.

Kan ik nu alvast het meubel in gaan richten: Marantz AV receiver, HTPC, coax decoder, glasvezeldecoder, 8 poort switch, center speaker en misschien nog de Wii en de Xbox 360.
En natuurlijk heul veul kabels.
Ik heb gisteren nog geinformeerd voor een beugel. Advies is doodleuk een beugel zodat de tv plat tegen de muur komt. Echt niet dus!

Vanmiddag na twee uur spelen gevoeld bij de koelingplaatsen en dat is behoorlijk aan de temperatuur en met plat tegen de muur vertrouw ik de koeling niet meer. Mijn tv komt gewoon op zijn standaard op het tv meubel zodat hij lekker kan ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:57:
[...]... Goede beslissing maar koop minimaal een 50 inch. Ik kom van 42 inch en ben zo blij met mijn 55 inch. Film kijken is zo belachelijk mooi nu.
Mwoah, als je redelijk dichtbij je tv (moet) zitten dan is het absoluut niet verstandig té groot te gaan, want je ziet makkelijk alle pixels e.d. zitten (bij 1080p resolutie scherm), dat doet op een gegeven moment echt afbreuk aan de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:03:
[...]

Mwoah, als je redelijk dichtbij je tv (moet) zitten dan is het absoluut niet verstandig té groot te gaan, want je ziet makkelijk alle pixels e.d. zitten (bij 1080p resolutie scherm), dat doet op een gegeven moment echt afbreuk aan de ervaring.
Bij een led geef ik je gelijk maar plasma ??? Ik heb 2 banken. Een rechtervoor op 3,5 meter en een die schuin ervoor staat op kortste hoek 2,5 meter maar zie zelfs op de kortste afstand van 2,5 meter op mijn 55 inch geen pixels. Dat het op 2,5 meter niet prettig kijkt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Bartjuh schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:03:
[...]

:?
Had tot voor enkele weken een HDReady 42" (720p dus), nu een FullHD 50" en zit op 2m.
Op geen van beide zag/zie ik pixels.

Als je op 3-4 meter van een 42" gaat zitten, waarom koop je dan in godsnaam een 1080p scherm?
Koop je dan een veel goedkopere HD-Ready 720p... je gaat het verschil toch niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb overigens totaal geen last van inbranden van logo's of subs of wat dan ook op de oude 42PX80.
Is de oude HD-ready techniek daar niet zo gevoelig voor?

Ik lees in dit draadje veel inbrand-klachten bij de 50 serie.
Is de 60 serie verbeterd op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrr, ik word ondertussen een beetje moe van mijn ST60. Zoals gezegd had ik hiervoor een V10 en die stond jaren op THX stand met een minimale aanpassing en vind daarvan het beeld nog steeds super. Ik krijg mijn 55ST60 niet naar een plaatje waarvan ik zeg dit is het. Komt dit omdat deze niet THX gecertificeerd is of wat want anders ruil ik hem om naar een 50GT60?

Of komt dit wellicht omdat 55 inch toch te groot is op mijn 3 a 3,5 meter zit afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:35:
Of komt dit wellicht omdat 55 inch toch te groot is op mijn 3 a 3,5 meter zit afstand?
Prima beeld hier op een 65 inch VT50 en nog geen 3 meter afstand d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Grrrrr, ik word ondertussen een beetje moe van mijn ST60. Zoals gezegd had ik hiervoor een V10 en die stond jaren op THX stand met een minimale aanpassing en vind daarvan het beeld nog steeds super. Ik krijg mijn 55ST60 niet naar een plaatje waarvan ik zeg dit is het. Komt dit omdat deze niet THX gecertificeerd is of wat want anders ruil ik hem om naar een 50GT60?

Kom van een 50st50 en heb nu een st60 staan. Vind deze toch net weer een tikje beter! Gitzwart, vlijmscherp en zeer helder. Ik begrijp niet wat je bedoeld, heb nooit een v10 in levende lijve gezien...maar kan me eerlijk gezegd niet goed voorstellen dat die beter is dan een st60. Ik zit op 2.5 m van een 50 inch. Waar heb je precies last van? Met welke bronnen? Onder welke omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje

Grootte heeft niets met beeld kwaliteit te maken dus daar ligt het niet aan.

Wat betreft instellingen zou ik eerst alles terugzetten naar fabrieksinstellingen, vervolgens alle verbeteraars uit en m.b.v. AVS HD 709 je contrast en helderheid instellen.

Als je dat gedaan hebt neem dan een fatsoenlijke blu-ray en beoordeel dan nog eens of het beeld niet naar wens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx certificering boeit geen zak bij de Panasonics. Marketing plaatje. de fouten in truecinema zijn vergelijkbaar met thx.

Het kan ook gewoon zijn dat jij minder mooi beeld mooier vind. Elke st60 die ik heb gezien geeft een fors beter beeld dan de 10 serie die ik had.

(ik heb veel tv's gezien 50 en 60 serie ivm kalibreren)

55" is prima. Wat je kunt proberen is een kalibratie. Dan heb je in ieder geval de kleuren en greyscale perfect.

Of je dat mooi vindt of niet is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal alles weer eens op fabrieksinstellingen terugzetten en van scrap opnieuw beginnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:54:
Ik zal alles weer eens op fabrieksinstellingen terugzetten en van scrap opnieuw beginnen. 8)7
Je stelt echt veel te veel in. Om tot een zeer goed plaatje te komen hoeft er bij de ST60 al niet veel gedaan te worden. Out of the box settings verschillen wel met een gekalibreerde stand, maar (ik als zeer kritische kijker) kan prima na een default true cinema kijken (colourtemp warm) met alle zooi uit.

tenminste, bij anderen. niet bij mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Adlermann schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:38:
[...]

Je stelt echt veel te veel in. Om tot een zeer goed plaatje te komen hoeft er bij de ST60 al niet veel gedaan te worden. Out of the box settings verschillen wel met een gekalibreerde stand, maar (ik als zeer kritische kijker) kan prima na een default true cinema kijken (colourtemp warm) met alle zooi uit.

tenminste, bij anderen. niet bij mezelf ;)
Eens, true cinema of custom. Alle meuk uit. Contrast iets omhoog (persoonlijk) en ik heb niets te klagen! Dacht dat ik redelijk kritisch was, maar lijkt wel mee te vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Beste aanbeveling die ik kan geven: haal een paar trailers hier vandaan (bijvoorbeeld van de Panasonic, Samsung of Sony demo discs), bekijk ze en zeg dan nog eens dat het geen fantastisch beeld is.

Alles hangt af van de kwaliteit van de bron.

[ Voor 10% gewijzigd door PinkPanther1970 op 12-01-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
ik ben mijn 55st60 aan het testen, tot nu toe super tevreden maar heb een vraag. hij zou normaal 24p content naar 96hz moeten brengen maar de tv info zegt 24hz als de film start en de tv de refresh aanpast. (is dit mss alleen de input info en niet de output?)

ik gebruikt xbmc met de optie, adjust display rate to video. de tv opties 24p smooth staat op off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortexmerc schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:29:
ik ben mijn 55st60 aan het testen, tot nu toe super tevreden maar heb een vraag. hij zou normaal 24p content naar 96hz moeten brengen maar de tv info zegt 24hz als de film start en de tv de refresh aanpast. (is dit mss alleen de input info en niet de output?)

ik gebruikt xbmc met de optie, adjust display rate to video. de tv opties 24p smooth staat op off.
Klopt wel. Hij heeft het gewoon als 24hz aan bij de melding, maar speelt het gewoon op 96 hz als default.

Hij zegt gewoon dat hij in 24hz mode zit (dus eigenlijk 96) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
Adlermann schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:34:
[...]

Klopt wel. Hij heeft het gewoon als 24hz aan bij de melding, maar speelt het gewoon op 96 hz als default.

Hij zegt gewoon dat hij in 24hz mode zit (dus eigenlijk 96) :)
ah perfect :)

mij lijkt 24p materiaal dan smoother, hoe stellen jullie het in?

60hz input default met ifc off/low/mid/max
of
24hz input met 24p smoothing off/low/mid/max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Mmm ik ben ook weer druk aan het kijken, heb nu een panasonic tcp42 (geloof ik), wel full hd. In ieder geval een wat oudere viera plasma. Zit nu te kijken naar 65 inch (van 42 naar 65), het kan me niet groot genoeg zijn ;) Heb ruimte genoeg overigens, dus daar gaat het niet over. De 65VT50 is nu ong. 2400 euro en dat vind ik wel een mooie prijs, de VT60 vind ik wat te duur, of kan iemand me overhalen om de VT60 te halen? Voor mijn gevoel scheelt het niet zo heel veel.

De recensies zijn lovend, maar het lukt me niet om ergens deze tv goed te bekijken. Bij de saturn Amersfoort staat wel een 50 inch VT60, maar ik mocht hier geen andere bron op aansluiten en ik mocht niet met de beeldinstellingen spelen. Daarnaast stond wel een sony 4K tv, 65 inch met verbluffend beeld.... De panasonics zagen er maar zwak uit helaas.. Kan iemand mij even weer op het rechte pad zetten in dit forum, ik ben wel een panasonic aanhanger namelijk, dus geloof wel dat het ondanks dit een goede keus is!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Als je de VT50 voor een mooie prijs kunt vinden zou ik daarvoor gaan. De VT60 is in mijn ogen wel wat beter maar zoals je zegt ook een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

SanduTje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:26:
Als je de VT50 voor een mooie prijs kunt vinden zou ik daarvoor gaan. De VT60 is in mijn ogen wel wat beter maar zoals je zegt ook een stuk duurder.
Dat was mijn vermoeden ook al en dat zal ook waarschijnlijk mijn keuze worden. Het gaat ook vooral om beeld, niet om functionaliteit, heb er toch een micro pc aanhangen en flinke surround set. Ik zit er alleen vooral mee dat ik het nergens voor elkaar krijg om de panasonic in zijn volle glorie te aanschouwen... OLED en 4K tv's wel uiteraard, maar ik weet dat de Pana qua kleur en zwart dat ook (bijna?) moet kunnen, maar dan goedkoper ;) Mijn huidige panasonic heeft ook al top beeld en dit is sowieso beter, maar niet te zien in de winkels.. Voor dat geld ga ik toch (onterecht) twijfelen. Dus nog even een laatste duwtje voordat ik hem deze week bestel ;)

Iemand nog een mooie platte beugel voor aan de muur in gedachten?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 10:05
Zo de 65vt60 is binnen. Wat een geweldige TV. Heb om te beginnen een aantal basic settings overgenomen van avforums op THX Cinema en het is meteen erg mooi. Nu eerst 500 uur inspelen, misschien wel langer en dan een kalibratie uit laten voeren. Kan me niet voorstellen dat het nog veel beter wordt, maar als ik de mensen moet geloven gaat dit ook weer een wereld van verschil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

frankpaul1 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:23:
Zo de 65vt60 is binnen. Wat een geweldige TV. Heb om te beginnen een aantal basic settings overgenomen van avforums op THX Cinema en het is meteen erg mooi. Nu eerst 500 uur inspelen, misschien wel langer en dan een kalibratie uit laten voeren. Kan me niet voorstellen dat het nog veel beter wordt, maar als ik de mensen moet geloven gaat dit ook weer een wereld van verschil worden.
Nice, THX is dus wel een aanrader om aan te zetten? Ik lees her en der dat het niet zoveel uitmaakt. Wat gebeurd er met het beeld als je dit wel gebruikt?

Wat is nou verder echt een mooie film als showcase?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
inXs schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:52:
[...]

Nice, THX is dus wel een aanrader om aan te zetten? Ik lees her en der dat het niet zoveel uitmaakt. Wat gebeurd er met het beeld als je dit wel gebruikt?

Voor mij was het bijna direct een aangename ervaring om naar te kijken. Ik heb verder nog wel een aantal settings overgenomen van deze pagina:

http://www.avforums.com/t...ad.1747883/#post-18592817

Niks in de witbalans en dergelijke, dat laat ik voor de kalibratie.

Ik heb nog geen (volledige) film kunnen kijken, maar de trailers van http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php zijn wel erg smakelijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:38:
[...]

Dat was mijn vermoeden ook al en dat zal ook waarschijnlijk mijn keuze worden. Het gaat ook vooral om beeld, niet om functionaliteit, heb er toch een micro pc aanhangen en flinke surround set. Ik zit er alleen vooral mee dat ik het nergens voor elkaar krijg om de panasonic in zijn volle glorie te aanschouwen... OLED en 4K tv's wel uiteraard, maar ik weet dat de Pana qua kleur en zwart dat ook (bijna?) moet kunnen, maar dan goedkoper ;) Mijn huidige panasonic heeft ook al top beeld en dit is sowieso beter, maar niet te zien in de winkels.. Voor dat geld ga ik toch (onterecht) twijfelen. Dus nog even een laatste duwtje voordat ik hem deze week bestel ;)

Plattetv.nl in Breda heeft de de ST,GT en Vt hangen, alleen in de 60 serie. Zoveel verschil zal dat niet maken lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:39

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik heb een TX-P42VT30E . Weet iemand of die geschikt is om via een app Netflix te gebruiken ? Ik heb begrepen dat hij eigenlijk 'te oud' zou zijn, maar hopelijk vergis ik me.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
VT60 en VT65 zijn dezelfde zeker?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
ikbenben schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:10:
VT60 en VT65 zijn dezelfde zeker?
Ja, identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:57:
[...]

Plattetv.nl in Breda heeft de de ST,GT en Vt hangen, alleen in de 60 serie. Zoveel verschil zal dat niet maken lijkt me....
Bovendien kan je daar, en bij Foka, en bij platte tv discounter naar het schijnt ook nog een flinke extra korting eruit slepen als je ernaar vraagt (mailen). Althans, dat is hier enkele keren gemeld.

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 12-01-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Ik heb nu de P65VT60 een paar weken staan en het beeld is geweldig. Kom van een P50V20 en die vond ik al erg goed, maar had toch altijd wat last van logo's die een tijdje bleven staan. De VT60 heeft daar totaal geen last van.

Ik heb alleen twee kleinigheidjes, misschien weet iemand van jullie daar iets op:
  • Het beeld is ietwat grauw als ik de ambient sensor aan heb. Aangezien ik een vrij lichte kamer heb en ik graag wil dat de tv hier rekening mee houdt heb ik die sensor wel nodig, maar in het donker is het dus wat te. Als ik de helderheid van het scherm hoger zet dan wordt het wel iets beter, maar dan worden ook de zwarte stukken grijs. Is er geen mogelijkheid om de gevoeligheid van die sensor ergens in te stellen?
  • Ik dacht handig gebruik te kunnen maken van de functie beeld splitsen zodat je 2 dingen tegelijk kunt kijken. Dat blijkt totaal onmogelijk: Als je probeert om 2 tv-programma's tegelijk te kijken dan zegt ie dat eentje versleuteld is, en hdmi input is helemaal niet te splitsen, waardoor je ook niet met een 2e decoder naar een 2e zender kunt kijken. Of doe ik misschien iets fout? Ik heb Ziggo met de Quantis interactieve tv module in slot 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Die ambient sensor zou ik uitzetten en in plaats daarvan 2 profielen (overdag/avond) aanmaken. Dan heb je altijd de beste instellingen voor de juiste kijkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:28:
Die ambient sensor zou ik uitzetten en in plaats daarvan 2 profielen (overdag/avond) aanmaken. Dan heb je altijd de beste instellingen voor de juiste kijkomgeving.
Goed advies. Die ambient sensor is troep. Onberekenbare resultaten en groot effect op de gammacurve.

Het dagprofiel gewoon met hoogcontrast en lage gamma, het avondprofiel een gamma 2.4 en wat lager contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
inXs schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:52:
[...]
Heb net Baraka (Blu-ray) gekeken en dat is toch wel heel mooi. Verder zijn docu's als Planet Earth genieten. Wat wel opvalt is dat de gewone kabelzenders er soms een zootje van maken qua kleuren. Soms perfect, dan weer teveel kleur. Niet erger dan bij mijn oude plasma hoor, stoort me niet, maar in vergelijk met referentiemateriaal is het wel droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
Cap schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:55:
[...]

Bovendien kan je daar, en bij Foka, en bij platte tv discounter naar het schijnt ook nog een flinke extra korting eruit slepen als je ernaar vraagt (mailen). Althans, dat is hier enkele keren gemeld.
Ik heb voordat ik gewoon via mediamarkt mijn GT60 bestelde Platte TV discounter gemaild voor een deal op 42GT60, VSX-923, BDP-160 ... geen reactie gehad so fok it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:19
garathane schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:04:
Ik heb een TX-P42VT30E . Weet iemand of die geschikt is om via een app Netflix te gebruiken ? Ik heb begrepen dat hij eigenlijk 'te oud' zou zijn, maar hopelijk vergis ik me.....
Kijk even in de app store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb iets vervelends met m'n 42GT50. Ik zie met Cinema, Professional en in mindere mate THX Cinema dat donkerbruin haar en donkerbruine huid rare groen-grijzig tinten hebben. Wanneer ik Game of Normal op zet verdwijnt het zo'n beetje, ten koste van wat shadow detail. Het lijkt dus samen te hangen met de panel brightness. Ik vind het ook vreemd dat ik hier eigenlijk niet eerder van gehoord heb ofzo, zou er iets mis zijn met mijn exemplaar? Zien jullie ook iets op jullie plasma's in die richting? Ik zag dit eigenlijk al veel vroeger, maar ik dacht steeds dat het wel aan de bron zou liggen. Maar dit lijkt me niet normaal.

edit: Toch niet zo onnormaal... Wat ik zie komt precies overeen met de grafiekjes van de review van de 42GT50 op HDTVtest, en 42UT50. Ik had niet gedacht dat ik die kleur/gammafouten zou opmerken... Nou valt alles tenminste op z'n plek :) Ik ga straks eens kijken of het op het blote oog te verhelpen valt...

[ Voor 23% gewijzigd door basshead91 op 13-01-2014 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

[...]

Hoe bedoel je dat? Een mailtje in de trant van: Joh ik zie dat jullie nog de VT50 verkopen, een ouder model, voor 2000 euro ipv. 2300 ben je hem kwijt? (maar dan een iets andere toon wellicht)..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:22
[...]

Mij is dat niet gelukt, ik kreeg het volgende antwoord op mij mail:

Aangezien we met erg krappe marges werken, is het helaas niet mogelijk om iets met de prijs te doen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
basshead91 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 01:50:
Ik heb iets vervelends met m'n 42GT50. Ik zie met Cinema, Professional en in mindere mate THX Cinema dat donkerbruin haar en donkerbruine huid rare groen-grijzig tinten hebben. Wanneer ik Game of Normal op zet verdwijnt het zo'n beetje, ten koste van wat shadow detail. Het lijkt dus samen te hangen met de panel brightness. Ik vind het ook vreemd dat ik hier eigenlijk niet eerder van gehoord heb ofzo, zou er iets mis zijn met mijn exemplaar? Zien jullie ook iets op jullie plasma's in die richting? Ik zag dit eigenlijk al veel vroeger, maar ik dacht steeds dat het wel aan de bron zou liggen. Maar dit lijkt me niet normaal.

edit: Toch niet zo onnormaal... Wat ik zie komt precies overeen met de grafiekjes van de review van de 42GT50 op HDTVtest, en 42UT50. Ik had niet gedacht dat ik die kleur/gammafouten zou opmerken... Nou valt alles tenminste op z'n plek :) Ik ga straks eens kijken of het op het blote oog te verhelpen valt...
Op V&A kun je voor 50 euro je tv laten kalibreren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

En als jullie moesten kiezen tussen de VT50, of ST60? De ST60 65inch is zo'n 350 euro goedkoper, maar hoe zit het met het beeld? Op internet vind ik verschillende dingen, maar wat vooral naar voren komt is dat de ST60 een helderder beeld geeft en zelfs beter zwart! In dat geval ben ik voor minder geld beter af?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De ST60 heeft volgens mij een wat mindere inputlag, maar als je niet van plan bent om er op te gaan gamen maakt dat toch niets uit.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:03

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:47:
[...]

Ja en ik doe het voor 30 euro, heb er wel nul verstand van :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Moet je wel uit het noorden komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

basshead91 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 01:50:

Wat je ziet is DFC. Werd er de eerste maand dat ik mijn TV had ook gek van.
Ik zie het meer op mijn digibox (50hz content) dan bij Bluray (24hz content). Bij die laatste zie ik het eigenlijk zelden.
Na kalibratie is het ook zeker niet slechter geworden.
Dus gewoon even een maand wachten en laten kalibreren. Dan ga je het nog amper zien :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Volgens mij zijn er binnenkort twee tweakers (incl. ondergetekende) in het Noorden die je flink wat kratten bier willen geven voor een kalibratie aldaar ;-). Maar serieus, mocht je dit overwegen dan ben ik bereid om je een nette vergoeding te geven. Moet eerst 500 uur inspelen uiteraard, dus dat duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe TV. Ik heb nu een Panasonic TH-50PZ80 die nog altijd perfect werkt maar toch al wat ouder is (minder zuinig, geen 3D, zwartwaardes wat minder) en ik zit nu te twijfelen tussen Panasonic Plasma, Samsung 8500 of Samsung 8000, liefst 55".
Mocht mijn TV meubel niet precies 130cm breed zijn voor de TV dan had ik al de nieuwe VT60 55" gekocht, maar in tegenstelling tot de andere/oudere 55" modellen van Panasonic is die 132 cm breed en dit past absoluut niet (ander tv meubel is geen optie). De 55" van Samsung zijn kleiner, en er is ook de 55" ST60 van Panasonic die zou passen maar dit beeldscherm lijkt toch beduidend minder goed te zijn dan de VT60 (vooral inputlag). De oudere modellen (VT50) zijn moeilijk te vinden.
Ik zou graag bij plasma blijven maar de Samsung 8500 is toch €2000 (hoewel die niet beter is dan de VT60), of ik zou moeten gaan voor de 50" VT60 van Panasonic.
Iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

SToRM666 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:25:
De ST60 heeft volgens mij een wat mindere inputlag, maar als je niet van plan bent om er op te gaan gamen maakt dat toch niets uit.
Ik game vrij veel, dus dat is wel een 'dingetje....'. Ik heb even wat video's bekeken mbt. inputlag en dan met name bij de ST60, dat is toch wel te fors... Het wordt dus de VT50! (65inch).

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
inXs schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:17:

De recensies zijn lovend, maar het lukt me niet om ergens deze tv goed te bekijken. Bij de saturn Amersfoort staat wel een 50 inch VT60, maar ik mocht hier geen andere bron op aansluiten en ik mocht niet met de beeldinstellingen spelen.
Ik zou effe een andere verkoper aanspreken, want voor mij is daar gewoon een 3D bluray speler op verzoek aangesloten. Maar echt lekker kijkt het in zo'n winkel niet ivm de verlichting.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Ik game vrij veel, dus dat is wel een 'dingetje....'. Ik heb even wat video's bekeken mbt. inputlag en dan met name bij de ST60, dat is toch wel te fors... Het wordt dus de VT50! (65inch).
Volgens mij is die inputlag sterk overtrokken. Mijn zoons spelen fanatiek met een PS3 op een el cheapo Pana Plasma van 6 jaar oud en die hoor ik hier echt helemaal nooit over. Lees ander dit eens : http://reviews.cnet.com/8...-lag-how-important-is-it/ en deze : http://thewirecutter.com/reviews/best-tv-panasonic-st60/

Behoorlijk bak extra geld voor een beetje minder inputlag. Maar het is jouw feestje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er nog Uitzending Gemist, ned 1,2 en 3 gaat worden toegevoegd op het Smart platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:21:
Mijn zoons spelen fanatiek met een PS3 op een el cheapo Pana Plasma van 6 jaar oud en die hoor ik hier echt helemaal nooit over. Lees ander dit eens : http://reviews.cnet.com/8...-lag-how-important-is-it/ en deze : http://thewirecutter.com/reviews/best-tv-panasonic-st60/

Behoorlijk bak extra geld voor een beetje minder inputlag. Maar het is jouw feestje natuurlijk.
Je kan niet twee verschillende modellen één-op-één met elkaar vergelijken. Daar zit verschil tussen. Daarnaast is de mate van last dat je hebt van input lag afhankelijk van het type games dat je speelt. Er zijn Tweakers die melden dat ze er geen last van hebben. De waarheid zal dus ergens in het midden liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Naja en waar het mij om gaat is dat de ST60 hier extra last van lijkt te hebben, veel meer dan de ST50 bijvoorbeeld ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop hem bij Plattetv.nl en betaal 6 tientjes bij. Bevalt hij niet kan je hem binnen 4 weken omruilen met de omruilgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
daffie82 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:38:
[...]

Wat je ziet is DFC. Werd er de eerste maand dat ik mijn TV had ook gek van.
Ik zie het meer op mijn digibox (50hz content) dan bij Bluray (24hz content). Bij die laatste zie ik het eigenlijk zelden.
Na kalibratie is het ook zeker niet slechter geworden.
Dus gewoon even een maand wachten en laten kalibreren. Dan ga je het nog amper zien :)
Wat ik zie is geen DFC :) Met DFC heb ik inmiddels vrede gesloten O-)
Het zijn echt gamma en greyscale afwijkingen, heb m'n set al bijna een jaar trouwens haha.

Die afwijkingen heb ik niet helemaal weg kunnen krijgen op Professional, tenminste, ik vind donker haar er nog steeds te grijzig uitzien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een goed afgestelde Game mode (waar dus geen groen-grijzigheid te bekennen is) dan beter vind uitzien dan Professional. Alleen is %100 unassisted 50hz niet bepaald prettig om naar te kijken. THX Cinema is dan all things considered voorlopig het best.

Ik zie al voor me hoe ik steeds naar Game switch wanneer er veel groen grijzige haar te zien zijn om hem vervolgens weer op THX te zetten wanneer er veel actie is... :') Zit stiekem toch wel te overwegen om te upgraden naar een GT60 ondertussen.
SanduTje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:47:
[...]

Ik vermoed dat dat grijzige niet helemaal weg wil, zelfs met een professionele kalibratie. En dan nog, dan zou je het met die minder goede zwartwaardes moeten doen van de Pro modes, ik ben wel gehecht aan het non-kalibreerbare THX in dat opzicht :)

[ Voor 14% gewijzigd door basshead91 op 13-01-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik heb sinds 2 dagen een raar probleem met mijn TV.
Ik heb een oudje, een ST30 46".
HDMI 1 werkt ineens niet meer, en deze kan (als enigste volgens mij) mijn versterker enzo aansturen voor volume (en aanzetten). Ik heb helemaal geen beeld en geluid meer via de HDMI1. (verschillende devices geprobeerd, dus ook zonder versterker ertussen).
Nu heb ik nog 3 dagen garantie (tot de 16e, dan is meer dan 2 jaar oud).
Zijn er meer mensen die hiervan last gehad hebben?
Kan ik dit gewoon aanmelden bij Panasonic (de TV werkt nog, maar alleen op de andere HDMI poorten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basshead91 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:33:
[...]

[...]

Ik vermoed dat dat grijzige niet helemaal weg wil, zelfs met een professionele kalibratie. En dan nog, dan zou je het met die minder goede zwartwaardes moeten doen van de Pro modes, ik ben wel gehecht aan het non-kalibreerbare THX in dat opzicht :)
Een gekalibreerde PRO mode met goede 2.4 gamma is zo veel beter dan THX :)
Dat beetje mindere contrast kan je dan ook wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de twijfelaars die denken dat Oled snel betaalbaar wordt http://www.homecinemamaga...geen-goedkopere-oled-tvs/

Ik blij dat ik nu weer een tijd vooruit kan met mijn plasma. Heb er nu 3 in huis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:38:
Voor de twijfelaars die denken dat Oled snel betaalbaar wordt http://www.homecinemamaga...geen-goedkopere-oled-tvs/

Ik blij dat ik nu weer een tijd vooruit kan met mijn plasma. Heb er nu 3 in huis :*)
Ben je nu wel tevreden met je ST60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankpaul1 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:39:
[...]

Ben je nu wel tevreden met je ST60?
Heb alles weer terugzet naar fabrieksinstellingen true cinema met hele kleine aanpassing. Ik ga nu eerst maar eens "wennen" aan het beeld. Iemand zei hier, wellicht ben je zo gewend aan het "slechtere" beeld van de V10 dat het nieuwe anders overkomt en denk dat dat het geval is. Op mijn oude 42 inch valt slechte beeldkwaliteit van de omroepen door de maat ook gewoon minder op maar zoals hier werd gezegd is blueray de maat en dat ziet er gewoon super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badnews.nl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:55:
HDMI 1 werkt ineens niet meer, en deze kan (als enigste volgens mij) mijn versterker enzo aansturen voor volume (en aanzetten). Ik heb helemaal geen beeld en geluid meer via de HDMI1. (verschillende devices geprobeerd, dus ook zonder versterker ertussen).
Kan ik dit gewoon aanmelden bij Panasonic (de TV werkt nog, maar alleen op de andere HDMI poorten)?
aanmelden natuurlijk, dit is een defect, als al die apparaten op de andere hdmi aansluitingen wel gewoon werken, dan is die ene aansluiting defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:44:
[...]

Heb alles weer terugzet naar fabrieksinstellingen true cinema met hele kleine aanpassing. Ik ga nu eerst maar eens "wennen" aan het beeld. Iemand zei hier, wellicht ben je zo gewend aan het "slechtere" beeld van de V10 dat het nieuwe anders overkomt en denk dat dat het geval is. Op mijn oude 42 inch valt slechte beeldkwaliteit van de omroepen door de maat ook gewoon minder op maar zoals hier werd gezegd is blueray de maat en dat ziet er gewoon super uit.
Dat was inderdaad mijn boodschap, als blu-ray er goed uit ziet dan is dat de maatstaf. Weergave van tv-programma's is twijfelachtig, net als vaak de kwaliteit van de box van de kabelboer die het doorgeeft.
In ieder geval een goed plan dat je het eens een tijdje probeert met de aanbevolen instellingen zonder te gaan rotzooien met van het internet overgenomen waardes van 10-punts greyscale, 10-punts gamma en cms. Black level (brightness) en white level (contrast) kan je wel zelf checken met de basis schermen van AVSHD.

Aanbevolen instellingen voor de 60 serie, waarden kunnen per type (ST/GT/VT) en grootte (50/55/65 inch) en natuurlijk exemplaar verschillen, maar dit is in ieder geval een aardige richtlijn.
  • beeldmodus Professional mode
  • contrast afstellen met het white clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van de 40-50.
  • brightness afstellen met het black clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van 6-12 bij gamma 2.4 of 0-6 bij gamma 2.2
  • color 44-50
  • tint 0
  • scherpte < 15 of als dat je te zacht is dan maximaal 20, alles daarboven geeft echt vermindering van detail
  • kleurtemperatuur Warm
  • levendige kleuren, omgevingssensor, ruis reductie, mpeg-remasteren, resolutie remasteren, tekst scherper maken, helderheid verbeteren: allemaal uit
  • IFC naar believen
  • optie instellingen: gamemodus uit, HDMI bestandstype overal uit, HDMI RGB bereik overal normaal
  • 16:9 beeldscan uit
  • H-formaat H-Formaat 1
  • Geavanceerd: paneel helderheid Midden, Adaptieve gamma 0, Zwart versterker 0, kleurengamma Rec.709, Witbalans neutraal, gamma 2.4 of bij lichtere kamer 2.2, hele lichte kamer 2.0
Witbalans is eventueel 2-punts nog wel wat aan te doen met behulp van de AVSHD greyscale ramp en greyscale steps + goed oog + geduld.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 14-01-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Een oudje van nog geen 2 jaar??
Wat ben ik dan een tobbert met een 5 jaar oude 42PX80.......geen FullHD....
Maar goed, woensdag wordt de 55VT60 gebracht en de oude gaat verhuizen
badnews.nl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cap, bedankt voor dit overzicht. Had nog niet de HDMI instellingen aangepast en het lijkt erop dat dit het signaal van mijn Humax heeft verbeterd. Zie nu toch meer scherpte in de diepte waar het eerst een beetje een blur was.

Moet nu stoppen met instellen want de vrouw wil eens gewoon tv kijken..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Daarstraks aangemeld bij ce repair, werd binnen een uur al teruggebeld en komen donderdag het moederboard vervangen. gelukkig voor mij dat dit niet volgende week gebeurd zou zijn, dan had ik net pech met de garantie.
hopelijk heb ik nog jaren genot van deze tv, al lokt de 60series toch wel, zeker nu Panasonic stopt met plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badnews.nl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:03:
Daarstraks aangemeld bij ce repair, werd binnen een uur al teruggebeld en komen donderdag het moederboard vervangen. gelukkig voor mij dat dit niet volgende week gebeurd zou zijn, dan had ik net pech met de garantie.
hopelijk heb ik nog jaren genot van deze tv, al lokt de 60series toch wel, zeker nu Panasonic stopt met plasma.
Jew had altijd nog wel garantie kunnen claimen bij de winkelier (je hebt veel langer dan twee jaar garantie op zoiets). Maar dat is altijd gedonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Net even de AVS HD 709 patronen doorlopen. Voornamelijk bij dit patroon is het gek:

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/1864mcnt3i691jpg/ku-xlarge.jpg

Bij rood en blauw lopen de knipperbalken helemaal door (dus verder dan 235) en bij groen zijn totaal geen knipperende balken zichtbaar. Iemand een idee hoe ik dit aan kan passen? De rest van de patronen gaat prima, black level, white level en sharpness zijn heel duidelijk in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door frankpaul1 op 13-01-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie alle balken t/m 251. De 251 balken zelf kan ik alledrie nog nét zien, En dat is juist prima, zo heb je maximaal kleurdetail.

Mogelijke oorzaken van color clipping zijn analoog aan black en white clipping:
- te hoog contrast
- te hoge helderheid (zou je niet verwachten maar heeft toch dat effect)
- te hoge luminantie kleur (main control)
- te hoge luminantie kleur R/G/B (geavanceerd kleurbeheer, en dan R-, G- of B-helderheid)

Probeer maar eens, dan zie je het effect. Overigens is het geen ramp als je maar de balkjes tot het midden ziet of zo. De simple oplossing voor iemand zonder meter is checken of je contrast niet te hoog staat en zo niet, dan de color control stapsgewijs naar beneden bijstellen totdat je genoeg balkjes ziet. Je hebt nu dus teveel kleur in je beeld zitten.

Dit soort dingen krijg je alleen echt goed met een goede meter. Clipt je white niet, heb je je greyscale netjes rechtgetrokken en hebben je kleuren elk de goede luminantie tov de greyscale (dit regel je met de main color control i.c.m. de afzonderlijke R/G/B-helderheidscontrols en meet je na met de meter), dan is dit scherm ook automatisch goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 13-01-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Cap schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:52:
Ik zie alle balken t/m 251. De 251 balken zelf kan ik alledrie nog nét zien, En dat is juist prima, zo heb je maximaal kleurdetail.

Mogelijke oorzaken van color clipping zijn analoog aan black en white clipping:
- te hoog contrast
- te hoge helderheid (zou je niet verwachten maar heeft toch dat effect)
- te hoge luminantie kleur (main control)
- te hoge luminantie kleur R/G/B (geavanceerd kleurbeheer, en dan R-, G- of B-helderheid)

Probeer maar eens, dan zie je het effect. Overigens is het geen ramp als je maar de balkjes tot het midden ziet of zo. De simple oplossing voor iemand zonder meter is checken of je contrast niet te hoog staat en zo niet, dan de color control stapsgewijs naar beneden bijstellen totdat je genoeg balkjes ziet. Je hebt nu dus teveel kleur in je beeld zitten.

Dit soort dingen krijg je alleen echt goed met een goede meter. Clipt je white niet, heb je je greyscale netjes rechtgetrokken en hebben je kleuren elk de goede luminantie tov de greyscale (dit regel je met de main color control i.c.m. de afzonderlijke R/G/B-helderheidscontrols en meet je na met de meter), dan is dit scherm ook automatisch goed.
Hmmm, heb al die 4 dingen geprobeerd, maar zie geen enkel effect. De groene balk blijft een soort van effen groen, zie geen een knipperend balkje. Maar zwart en wit clippen niet, dus helderheid en contrast staan daar wel goed. Zit het dan in een combinatie van dingen die afgeregeld moeten worden met een kalibratie? Ook al aan de algemene kleur zitten tweaken, maar levert ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes een hele andere vraag , wanneer gaan de tv uitzendingen een keer naar 1080 p ? Sommige HD uitzendingen perfect en soms niet om aan te gluren , kalibratie heeft alleen zin met blue ray , anders is het zonde om iemand langs te laten komen , eens? Cap en adlermann dit is geen verwijt tegen over kalibrateurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankpaul1 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:14:
[...]

Hmmm, heb al die 4 dingen geprobeerd, maar zie geen enkel effect. De groene balk blijft een soort van effen groen, zie geen een knipperend balkje. Maar zwart en wit clippen niet, dus helderheid en contrast staan daar wel goed. Zit het dan in een combinatie van dingen die afgeregeld moeten worden met een kalibratie? Ook al aan de algemene kleur zitten tweaken, maar levert ook niks op.
Hmm dat zou wel moeten. Even afvinken: heb je de overige instellingen wel goed staan (professional mode, kleurruimte Rec709, HDMI bestandstype uit, hdmi rgb bereik normaal, etc? Zie mijn post hierboven. En hoe speel je de boel af? Misschien clipt je bron (speler) wel? Probeer het eens via de interne mediaspeler. Als je hier allemaal rekening mee houdt dan zou je de kleur toch terug moeten kunnen draaien naar niet clippend. ;)
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:40:
Eventjes een hele andere vraag , wanneer gaan de tv uitzendingen een keer naar 1080 p ? Sommige HD uitzendingen perfect en soms niet om aan te gluren , kalibratie heeft alleen zin met blue ray , anders is het zonde om iemand langs te laten komen , eens? Cap en adlermann dit is geen verwijt tegen over kalibrateurs
Heeft niet zozeer met de resolutie te maken, ook 720p kan er prachtig uit zien. Bij een goede uitzending weergegeven op een goede kabelbox of CI+ kaart is het beeld zeker het aanzien waard en levert kalibratie gewoon echt winst op. Maar uitzendingen die zich totaal niet aan de conventies (o.a. Rec709) houden, slecht belicht zijn of met een k*t camera, tja dat blijft er niet uit zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 13-01-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Jep, al die dingen staan goed. Speel af via een HTPC, zou natuurlijk kunnen dat daar iets fout gaat. Zal de interne speler eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Duidelijk, de HTPC doet iets niet goed qua groen. Via de interne speler is het gewoon prima. Eens kijken waar dat in zit, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel winst is er bij een kuro 9th generatie te halen heb alleen de witbalans aangepast en ziet er al beter uit dan m'n gekalibreerde Gt 60 voorheen , draai m'n sat reciever op 1080 p die doet het scalingswerk @ cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
En dat vraag je op een Panasonic forum? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cap schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:08:
[...]
Aanbevolen instellingen voor de 60 serie, waarden kunnen per type (ST/GT/VT) en grootte (50/55/65 inch) en natuurlijk exemplaar verschillen, maar dit is in ieder geval een aardige richtlijn.
  • beeldmodus Professional mode
  • contrast afstellen met het white clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van de 40-50.
  • brightness afstellen met het black clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van 6-12 bij gamma 2.4 of 0-6 bij gamma 2.2
  • color 48-50
  • tint 0
  • scherpte < 15 of als dat je te zacht is dan maximaal 20, alles daarboven geeft echt vermindering van detail
  • kleurtemperatuur Warm
  • levendige kleuren, omgevingssensor, ruis reductie, mpeg-remasteren, resolutie remasteren, tekst scherper maken, helderheid verbeteren: allemaal uit
  • IFC naar believen
  • optie instellingen: gamemodus uit, HDMI bestandstype overal uit, HDMI RGB bereik overal normaal
  • 16:9 beeldscan uit
  • H-formaat H-Formaat 1
  • Geavanceerd: paneel helderheid Midden, Adaptieve gamma 0, Zwart versterker 0, kleurengamma Rec.709, Witbalans neutraal, gamma 2.4 of bij lichtere kamer 2.2, hele lichte kamer 2.0
Witbalans is eventueel 2-punts nog wel wat aan te doen met behulp van de AVSHD greyscale ramp en greyscale steps + goed oog + geduld.
Kijk, dat is nu eens iets waar ik mee akkoord kan gaan.
Enkel kleur staat bij mij lager (44), anders wordt het te "in your face" en minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
SlasZ schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:12:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe TV. Ik heb nu een Panasonic TH-50PZ80 die nog altijd perfect werkt maar toch al wat ouder is (minder zuinig, geen 3D, zwartwaardes wat minder) en ik zit nu te twijfelen tussen Panasonic Plasma, Samsung 8500 of Samsung 8000, liefst 55".
Mocht mijn TV meubel niet precies 130cm breed zijn voor de TV dan had ik al de nieuwe VT60 55" gekocht, maar in tegenstelling tot de andere/oudere 55" modellen van Panasonic is die 132 cm breed en dit past absoluut niet (ander tv meubel is geen optie). De 55" van Samsung zijn kleiner, en er is ook de 55" ST60 van Panasonic die zou passen maar dit beeldscherm lijkt toch beduidend minder goed te zijn dan de VT60 (vooral inputlag). De oudere modellen (VT50) zijn moeilijk te vinden.
Ik zou graag bij plasma blijven maar de Samsung 8500 is toch €2000 (hoewel die niet beter is dan de VT60), of ik zou moeten gaan voor de 50" VT60 van Panasonic.
Iemand nog advies?
Ik ben net voor het verlof overgestapt van een PZ85 naar een VT60. Je zal er absoluut geen spijt van hebben. Het beeld is echt een enorm verschil (wel even de scherpte terugdraaien, tenzij je daar van houdt).

Het enige waar ik mij enigzins aan stoor op dit moment is het fan geluid aan de rechterzijde. Niet dat het extreem luid is maar het is wel zo'n toon die ik snel oppik en waar ik niet meer van af geraak eenmaal ik het gehoord heb. Ik denk dan ook om panasonic te bellen voor een fix, al zou ik eerst even willen weten of het echt de moeite is. Mijn vriendin hoort het namelijk niet en de meesten die ik er over aanspreek horen het ook zo goed als nooit. Bovendien is het enkel hoorbaar bij absolute stilte (en ben ik gevoelig voor zo'n zaken).

Voordeel is wel dat mijn PZ85 een stuk luider is, merkte ik toen ik hem dit weekend nog eens aanzette.

Iemand hier die reeds de foam fix heeft laten uitvoeren?

(Met DB meter kom ik niet boven de 45db, en ik denk dat dit dan vooral door de buzz is.
inXs schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:38:
[...]

Ik zou zeggen, niet gaan kijken in een Saturn/Mediamerkt/enz tenzij er een dedicated ruimte is.
Zelf heb ik volgende ervaring, geen enkele betaalbare 4K kan momenteel tippen aan het duurdere plasma beeld, zeker niet in de zwartwaarden.
OLED is een heel ander verhaal. De LG en Samsung (beiden rond de 6.000€) zijn wel aanzienlijk beter.
Vraag is wel of jij je kan vinden in het design. Die zijn namelijk apart :)

[ Voor 23% gewijzigd door Ekfad op 14-01-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
De foam fix kan ik je zeker aanraden. Het heeft het fan-geluid bij mij aanzienlijk verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sandutje het is nog altijd piosonic 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:25:
Weet iemand of er nog Uitzending Gemist, ned 1,2 en 3 gaat worden toegevoegd op het Smart platform?
Nu je het zegt.. dat verbaast me. Ik was ergens tegengekomen dat uitzending gemist gewoon aanwezig was, maar inderdaad niet te vinden tussen de apps. Jammer, want ik heb zojuist voor een ci+ module gekozen omdat ik dacht de 'interactieve diensten' voor terugkijken wel via het smart platform te hebben. Ben dus ook benieuwd of deze dienst nog beschikbaar gaat komen voor de panasonics.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:20:
[...]

Kijk, dat is nu eens iets waar ik mee akkoord kan gaan.
Enkel kleur staat bij mij lager (44), anders wordt het te "in your face" en minder natuurlijk.
Ok, aangepast. :)
frankpaul1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:21:
Duidelijk, de HTPC doet iets niet goed qua groen. Via de interne speler is het gewoon prima. Eens kijken waar dat in zit, iemand een idee?
Dat zijn altijd lastige problemen. Het lijkt erop dat bij de videokaart van je HTPC niet alle "enhancements" uit staan (AMD Catalyst / Nvidia Control panel). Of dat er iets anders fout gaat bij de conversie tussen de kleurruimte van het bronmateriaal (YCbCr, YUV 4:2:0 met luma range 16-235) en de RGB kleurruimte van de pc (4:4:4 kleurruimte met luma range 0-255). Het plasma panel zelf werkt uiteindelijk natuurlijk ook met RGB, maar de interne conversie van YCbCr (bron) naar RGB (panel) gaat daar goed, zoals de interne mediaspeler laat zien.
Wellicht is de grafische kaart nodeloos conversies aan het doen en moet de tv daarna het signaal ook nog eens converteren. Elke conversie is een mogelijke veroorzaker van problemen, dus het beste is om een enkele conversie te doen. Hier staat het wel goed omschreven: http://madshi.net/htpc/page3.html en http://madshi.net/htpc/page4.html en ook http://sunmaiblog.wordpre...for-optimal-video-output/

[ Voor 68% gewijzigd door Cap op 14-01-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Hoefde je niet te doen voor mij hoor, voor sommigen zijn de kleuren dan misschien weer te flauw op 44 (stonden aanvankelijk zelfs op 42).
Doet wel plezier dat je ermee rekening houdt. ;)

Het is vooral het rood dat me te fel is bij 48-50. Als je die stand wil aanhouden, moet je serieus gaan werken in de geavanceerde instellingen en dat is dan weer niet de bedoeling bij aanbevolen basisinstellingen...

[ Voor 3% gewijzigd door PinkPanther1970 op 14-01-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:31:
[...]

Hoefde je niet te doen voor mij hoor, voor sommigen zijn de kleuren dan misschien weer te flauw op 44 (stonden aanvankelijk zelfs op 42).
Doet wel plezier dat je ermee rekening houdt. ;)

Het is vooral het rood dat me te fel is bij 48-50. Als je die stand wil aanhouden, moet je serieus gaan werken in de geavanceerde instellingen en dat is dan weer niet de bedoeling bij aanbevolen basisinstellingen...
Meestal is het alleen de R luminance die te hoog staat. Dus je zou colour op default kunnen laten en nog iets met R luminance op het oog den.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Adlermann schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:39:
[...]

Meestal is het alleen de R luminance die te hoog staat. Dus je zou colour op default kunnen laten en nog iets met R luminance op het oog den.
Is al gebeurd, zo ben ik van 42 naar 44 gegaan.
Moet gewoon nog een rustig moment vinden (zonder iemand in de weg) om alles meer gedetailleerd in te stellen.

Trouwens, hoeveel kratten Belgisch bier om bij de zuiderburen te komen kalibreren? :*)

[ Voor 9% gewijzigd door PinkPanther1970 op 14-01-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring is dat problemen in het kleurgebied (bijvoorbeeld in jouw geval rode hoofden) vaak het gevolg zijn van afwijkingen in de witbalans. Beeld wordt immers opgebouwd als zwart wit luminantie waarden en de kleur wordt daar dan als het ware bovenop gelegd. Zit je bij stap 1 al fout dan kan een goede dosis van stap 2 toch tot een onnatuurlijk beeld leiden.
Dit effect kan eventueel nog versterkt worden door wat oververzadiging van een kleur. Het is dan voor een acceptabel beeld noodzakelijk de kleur terug te draaien. Dit is eigenlijk een paardenmiddel. Over het algemeen hoeft na het rechttrekken van de witbalans de kleur en luminantie niet of nauwelijks teruggedraaid te worden.

Edit: ik heb het hier natuurlijk alleen bij Panasonic plasma's. ;) Met niet of nauwelijks bedoel ik dan hoogstens 2 tikken naar beneden van de color main control en/of een paar tikken naar beneden in het CMS. Voorbeeld bij mijn VT60: main color control op default 50, R-luminance op +3, G op +6, B op -2. Bij mijn VT50 en ST50's kwam het ook op hetzelfde neer, de main color control ging 0-2 stappen naar beneden, in het CMS ging het ook om tussen de 0 en 8 tikken. Mijn +6 op groen is meteen ook de hoogste waarde in het hele CMS (hue, saturation en luminance van alle 6 kleuren), dus dan weet je wel hoe goed de standaard instelling van het CMS op mijn VT60 eigenlijk al is. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 14-01-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:44:
Mijn ervaring is dat problemen in het kleurgebied (bijvoorbeeld in jouw geval rode hoofden) vaak het gevolg zijn van afwijkingen in de witbalans. Beeld wordt immers opgebouwd als zwart wit luminantie waarden en de kleur wordt daar dan als het ware bovenop gelegd. Zit je bij stap 1 al fout dan kan een goede dosis van stap 2 toch tot een onnatuurlijk beeld leiden.
Dit effect kan eventueel nog versterkt worden door wat oververzadiging van een kleur. Het is dan voor een acceptabel beeld noodzakelijk de kleur terug te draaien. Dit is eigenlijk een paardenmiddel. Over het algemeen hoeft na het rechttrekken van de witbalans de kleur en luminantie niet of nauwelijks teruggedraaid te worden.

Edit: ik heb het hier natuurlijk alleen bij Panasonic plasma's. ;) Met niet of nauwelijks bedoel ik dan hoogstens 2 tikken naar beneden van de color main control en/of een paar tikken naar beneden in het CMS. Voorbeeld bij mijn VT60: main color control op default 50, R-luminance op +3, G op +6, B op -2. Bij mijn VT50 en ST50's kwam het ook op hetzelfde neer, de main color control ging 0-2 stappen naar beneden, in het CMS ging het ook om tussen de 0 en 8 tikken. Mijn +6 op groen is meteen ook de hoogste waarde in het hele CMS (hue, saturation en luminance van alle 6 kleuren), dus dan weet je wel hoe goed de standaard instelling van het CMS op mijn VT60 eigenlijk al is. ;)
Op mijn VT50: colour op default, R op 7, G op 8 en B op 5, YCM op -2. En dan hebben we het over helderheid.

(En dit is natuurlijk gekalibreerd op verzadiging 75% en helderheid op 100%).
Ik heb grote luminance verschillen op verzadig 75% en 100% :(

Maar op 25,25,50,75 heb ik nu alles perfect. Alleen op 100 is die wat euh, niet heel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 14-01-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:23:
Precies! Waarschijnlijk heb je dan ook een aardige witbalans. ;)
Mijn witbalans is wel euh erg goed :)

Als ik mijn colour settings reset naar default dan zie je wel wt verschil maar niet heel veel. Als ik mijn witbalans reset naar default wordt het euh, echt een stuk minder goed :)

[edit]
Het grote voordeel van mijn luminance fouten is dat de helderheid van rood op 100% verzadigin gewoon fors minder is. Daardoor is het NED1 logo minder fel lol :)

[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 14-01-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:30:
Ahhh... het is dus gewoon aan door Panasonic ingebouwde feature ter vermindering van retentie!
Precies. Helaas val ik nog weleens in slaap met iets op pauze. Zo had ik laatst het hoofd van david hasselhoff er twee dagen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:08:
[...]

*color 44-50
Vraag me iets af ivm bovenstaande.
Voor mijn kalibratie stond dit op 46. Nu nog steeds op 46 na calibratie.
Als ik dit licht zou willen verhogen naar bijvoorbeeld 48, gaat dit dan invloed hebben op mijn kalibratie (kleurbeheer denk ik dan ten eerste aan?). Of is dit gewoon een setting die je naar behoefte en naar smaak kan instellen, zonder dat het afdoet aan de kalibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Nog steeds niet helemaal tevreden met de kalibratie?

Volgende keer toch maar een meter halen en zelf doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:12:
[...]

Vraag me iets af ivm bovenstaande.
Voor mijn kalibratie stond dit op 46. Nu nog steeds op 46 na calibratie.
Als ik dit licht zou willen verhogen naar bijvoorbeeld 48, gaat dit dan invloed hebben op mijn kalibratie (kleurbeheer denk ik dan ten eerste aan?). Of is dit gewoon een setting die je naar behoefte en naar smaak kan instellen, zonder dat het afdoet aan de kalibratie?
contrast trekt je hele greyscale gelijkwaardig omhoog. Dat gaat wel goed! Even oppassen met witdetail. Maar daar zijn patterns voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Ik ben jarenlang het beeld van LCD/LED "gewend", maar vond het beeld niet altijd even mooi. Zo heb ik last van clouding op mijn Samsung LED tv. Anyways, ik ben nu aan het oriënteren voor een nieuwe televisie en ik heb al tijden mijn zinnen gezet op één van de Panasonic plasma tv's. Uiteraard ging mijn eerste keuze uit naar een 55VT60 (ik wil graag een 55 inch hebben), maar met 2000 Euro is deze vrij prijzig voor me. Daarom dacht ik; waarom geen GT60? Wat zijn de grote verschillen, en zijn deze echt merkbaar wanneer je de tv's niet naast elkaar hebt staan? Ik hou van films/series, en game ook op de tv.

Master_A

Pagina: 1 ... 19 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.