Einde van een tijdperk.Schizo007nl schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:14:
Panasonic Nederland heeft inmiddels vrijwel geen voorraad meer van de ST/GT/VT series dus de winkels zullen nu wel snel door hun plasma voorraad heen zijn..

Verwijderd
Einde van een tijdperk.Schizo007nl schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:14:
Panasonic Nederland heeft inmiddels vrijwel geen voorraad meer van de ST/GT/VT series dus de winkels zullen nu wel snel door hun plasma voorraad heen zijn..
Van wie heb je die info precies?PinkPanther1970 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:32:
[...]
Voor zover ik heb begrepen, gaan ze gewoon een lcd/led ter vervanging aanbieden of geld terug.
Gelezen op Engelse en Duitse fora.
Behalve het blauw, lijkt de groene knop onderaan ook niet echt de juiste kleur te hebben... Is dat zo op je scherm?
[ Voor 31% gewijzigd door PinkPanther1970 op 09-01-2014 14:10 ]
Contrast is prima, ergens tussen de 40 en 55 afhankelijk van de kijkomstandigheden vind ik optimaal.PinkPanther1970 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:13:
[...]
Ben nu een 2-tal weken met de instellingen van mijn 50GT60 aan het spelen.
Kom voorlopig op volgende basisinstellingen uit in Pro1 (met behulp van AVS HD 709 op een usb stick):
contrast: 48 (vreemd, daar de meeste instellingen op fora spreken over 70 tot 80, maar krijg er hoofdpijn van)
brightness: +9 (terwijl meestal 0 wordt aangeraden)
colour: 42 (idem)
gamma: 2.6 (in werkelijkheid het dichtst bij 2.4 op de 50")
Enig probleem waar ik blijf mee kampen is DFC, dit had ik nooit op mijn px80.![]()
Voorlopig staat panel luminance op mid en IFC soms op low en soms op mid, zou DFC minder zijn met luminance op low of high?
Klopt! Zoals gezegd is dat onderverzadiging van de kleuren door mijn camera. De rode, groene, gele en blauwe knoppen zijn in het echt een stuk minder flets van kleur. Maar wat juist wél aardig klopt is de grijzige kleur van de lijst zelf en de donkergrijze omlijsting van de lijst. Zet ik mijn kleurtemperatuur op "normaal" of "koel" in plaats van warm dan gaat het meer richting blauw uiteraard, zoals op de foto van Bitbull zijn VT60. Maar die actie zou het hele idee van mijn kalibratie (D65 weergave van grijstinten) om zeep helpen.PinkPanther1970 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:07:
[...]
Behalve het blauw, lijkt de groene knop onderaan ook niet echt de juiste kleur te hebben... Is dat zo op je scherm?
Bedankt.Cap schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:28:
[...]
Contrast is prima, ergens tussen de 40 en 55 afhankelijk van de kijkomstandigheden vind ik optimaal.
Brightness is ook normaal, de "0" aanbeveling ken ik alleen van de 50 serie. Mijn 50VT60 zit op +10, ik heb hier bij anderen ook waarden gelezen van +8, +12.
Colour staat bij mij op 50, in combinatie met een gekalibreerd CMS is dat prima.
Gamma 2.4 of 2.6 is een close call, bij mij kwam 2.4 meer overeen met 2.3 en de 2.6 instelling met 2.5. Omdat de beeldindruk voor mij beter was bij de 2.4 instelling heb ik die als uitgangspunt genomen. Maar 2.6 kan ook prima. Het hang ook af van je kijkomstandigheden. Hoe lichter je kamer, des te lager je je gamma gaat instellen.
Meen je dat nou?Cap schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:28:
[...]
Ik heb IFC op max, en dat bevalt mij gemiddeld het beste, levert voor mij het meeste rust in het beeld op.
Heb opnieuw even een foto gemaakt, ditmaal recht van voren en de rode gloed in midden is nu goed te zien. Ik heb verder geen aanpassingen gemaakt aan de foto. De foto is wel wat donkerder dan het beeld er in werkelijk uitziet. Als ik de foto lichter maak zie je daar de rode gloed niet zo goed meer.Cap schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:36:
Dat lijkt me stug, volgens mij is dit een computer gegenereerd patroon waar geen gradient in zit. Wat de foto betreft, volgende keer zou ik proberen deze zoveel mogelijk recht van voren te maken, dan heb je zo min mogelijk te maken met vervormingen veroorzaakt door de hoek icm afwijkingen in de lens en het toont ook overzichtelijker.
Ik had bij de vorige foto het contrast en kleur wat opgekrikt in photoshop, dus let niet te veel op de kleuren van de menu's enzo.Wat mij wel direct opvalt is dat de lijstweergave van de guide op jouw foto een stuk blauwer oogt dan de guide op mijn foto. Ook het donkergrijs dat de guide omkadert toont blauw/groeniger. Ik weet niet of dat een kwestie is van de camera of dat je dit ook in de werkelijkheid ziet? Nu is mijn iPhone 5s geen top camera - o.a. de kleuren van de guide worden wat onderverzadigd vertoond - maar het grijs van de lijstweergave dat ik op de foto zie als ik hem bekijk via mijn MBPr komt dicht in de buurt van de werkelijkheid. Misschien heeft mijn foto een tikje te weinig blauw maar dat is miniem.
Ik gebruik dan Professional Mode1, warm, gamma 2.2, contrast 50 en helderheid 0. Verder alle 'beeldverbeteraars' uit en verder geen aanpassingen aan cms en whitebalans.Welke beeldmodus staat er op die foto ingesteld, en welke kleurtemperatuur?
[ Voor 0% gewijzigd door Bitbull op 09-01-2014 14:43 . Reden: foute url ]
[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 09-01-2014 14:53 ]
Ja dat meen ik, omdat ik anders om de x minuten me zit te ergeren aan het geknipper van een vertikaal of horizontaal langsschuivend hoofd / lichaam / object in beeld.PinkPanther1970 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:33:
[...]
Bedankt.![]()
[...]
Meen je dat nou?
Ik kan absoluut niet overweg met het gigantische soap opera effect dat opduikt bij max, heb het al moeilijk met de mid instelling.
Natuurlijk heb je dan wel geen last van DFC.
Heb hem even gepimpt, even kijken of het nu voor anderen zichtbaar is, en belangrijker, of het zo wat de roze/cyaan plekken overeenkomt met wat Bitbull ziet? Ik vermoed van wel. Net zoiets als mijn plekken, alleen dan wel op andere plaatsen, dus een exemplarische eigenschap.Adlermann schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:52:
Ik zie niet zoveel op deze foto (maar ja brak TN scherm). Echter het is volgens mij lang nog niet zo erg als de gemiddelde groene drek op een 50 serie
Ik zie wel contrastverschillen op de foto.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 09-01-2014 15:07 ]
craptastic 5 jaar oude samsugn TNCap schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:20:
Op wat voor beeldscherm zitten jullie dit te bekijken? Er is heel duidelijk tintverschil te zien op beide foto's. Inderdaad wolken die afwisselend meer en minder rood en blauw bevatten. Het duidelijkste is inderdaad mijn foto, maar op die van Bitbull zie ik het ook heel duidelijk als ik het bekijk via mijn macbook retina. Op mijn iPad mini is het ook duidelijk zichtbaar, al vallen daarbij vooral de cyaan wolken op en oogt aller ertussen bijna "goed", maar nog steeds te rood (in vergelijk met de grijze forumachtergrond van de default tweakers_ng template zie ik dat meteen). Ook op het schermpje van mij iPhone 5s zie ik het gewoon direct. Er zijn toch wel meer mensen die dit zien.Het is bekeken vanaf een redelijk scherm echt pretty obvious.
Crappy Samsung SyncMaster op kantoor.Cap schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:20:
Op wat voor beeldscherm zitten jullie dit te bekijken?
Ik zit thuis te staren naar dit scherm. Te lui om een nieuwe te kopen lol (dit is alleen voor office + euh office)Cap schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:23:
Haha ok... dan hoor ik je wel als je straks thuis naar een beter scherm zit te staren...
[ Voor 5% gewijzigd door frankpaul1 op 09-01-2014 15:28 ]
Precies, kwestie van perspectief, je kunt die roze vlekken ook zien als wolken en het cyaan als de lucht. Super lelijk: ja!Adlermann schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:28:
Ik zie op mijn TV heel duidelijke cyaan, echt super lelijk
Met licht roze vlekken erbij.
En als je naar blu-ray kijkt?Cap schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:53:
[...]
Ik heb eigenlijk weinig last van een "soap opera" effect bij IFC op max, en in het algemeen vind ik het beeld van tv uitzendingen juist beter en rustiger dan zonder IFC.
Ja, maar met als voordeel dat stiekem panshots een stuk soepeler zijn en snelle panshots ook gewoon veel detail hebben (met 24p 24hz snelle pans hebben wat minder detail, ivm hoe de hersens werken).PinkPanther1970 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:35:
Maar met IFC op max kan je speler uitsturen wat 'ie wil, alles wordt dan omgezet in 60Hz toch?
Nou, inderdaad. Het went snel met zo'n nieuw scherm en dan leggen we de lat ook weer hogen en gaan we muggenziften over issues die vergeleken met de VT50 niks voorstellen. Mijn oude VT50 had een grote groene blob. De nieuwe VT60 geeft een absoluut prachtig beeld verder. Af en toe een wat rode gloed bij bepaalde grijstinten maar er is prima mee te leven.Adlermann schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:52:
Ik zie niet zoveel op deze foto (maar ja brak TN scherm). Echter het is volgens mij lang nog niet zo erg als de gemiddelde groene drek op een 50 serie
Ik zie wel contrastverschillen op de foto.
Gelukkig maar, begon me al zorgen te maken over mijn aankoop.Bitbull schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:50:
[...]
Nou, inderdaad. Het went snel met zo'n nieuw scherm en dan leggen we de lat ook weer hogen en gaan we muggenziften over issues die vergeleken met de VT50 niks voorstellen. Mijn oude VT50 had een grote groene blob. De nieuwe VT60 geeft een absoluut prachtig beeld verder. Af en toe een wat rode gloed bij bepaalde grijstinten maar er is prima mee te leven.
Nee, niet doen. Er is geen enkel scherm perfect zonder foutjes of problemen. Ik denk dat het tijd voor me wordt om weer eens naar een paar LCD schermen te gaan kijken om te beseffen hoe mooi de Panasonic plasma's zijnfrankpaul1 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:52:
[...]
Gelukkig maar, begon me al zorgen te maken over mijn aankoop.
Verwijderd
Verwijderd
staat de decoder wel op de juiste resolutie?Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:15:
Blijf een probleem houden. Beeld van mediaplayer en blueray is nu echt mooi. Met dezelfde instellingen naar Ziggo Humax HD Decoder kijken is niet mooi en krijg het gewoon niet echt goed. Kleuren/diepte/scherpte, het is het gewoon niet. Hoe los ik dit op?
Verwijderd
De decoder op 1080i zetten als het kan (dat is beter dan 720p voor de meeeste zenders)Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:15:
Blijf een probleem houden. Beeld van mediaplayer en blueray is nu echt mooi. Met dezelfde instellingen naar Ziggo Humax HD Decoder kijken is niet mooi en krijg het gewoon niet echt goed. Kleuren/diepte/scherpte, het is het gewoon niet. Hoe los ik dit op?
Verwijderd
Zo goed als blu ray word het natuurlijk niet,maar ik vind dat de module het beter doet,vooral qua kleuren oogt het natuurlijker.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:26:
Ah kijk, die vraag had ik hier al weggelegd maar nog geen antwoord. Geeft zo'n module echt beter beeld? En welke module is dan the one? Geen ervaring mee namelijk.
Maar dan kan ik weer niet digitaal radio luisteren met tv uit toch?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 19:49 ]
Content met een beetje leuke bitrate en het dingetje trekt het niet meer soepel hè. Just sayingVerwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:22:
[EDIT] Ah... al gevonden. De Raspberry Pi is (een externe oplossing) is te bedienen met de afstandsbediening van de tv.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
A ok.. dat wist ik niet. Dank je wel voor de informatie. Heb je nog tips?Brad Pitt schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:08:
[...]
Content met een beetje leuke bitrate en het dingetje trekt het niet meer soepel hè. Just saying
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 22:51 ]
Beam Me Up!
[ Voor 27% gewijzigd door nadroJ op 10-01-2014 11:04 ]
Sowieso schrijf je zo!
Oh ze mag mee naar de winkel hoor, als ze wil, maar ze geeft daar weinig omCap schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:25:
[...]
Tip: ga niet met haar naar de winkel, want daar gaat het je in ieder geval niet lukken, onder de TL-verlichting met alle blauwwitte torch-mode afgestelde LED tv's ernaast. Je zult het dus dmv argumenten moeten proberen.
[ Voor 0% gewijzigd door Thedr op 10-01-2014 12:33 . Reden: meeverbeteren :) ]
Even verbeterd.Thedr schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:41:
[...]
Voornaamste verschil (qua specs dan iig) tussen ST en GT serie lijkt mij het aantal kleurgradaties: 12.288 voor de ST tegen 30.720 24.576 voor de GT.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 12:19 ]
PSN id: NL_SToRM
Met gamma 2.2 en panel luminance op low?Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:13:
Gisterenavond deze instellingen in mijn 55st60 gekwakt http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1366730214 en heb nu voorlopig tot de ISF kalibratie een mooi plaatje.
Bwah, niks mis mee volgens mij.PinkPanther1970 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:35:
[...]
Met gamma 2.2 en panel luminance op low?
Vraag me af hoe ze aan zulke instellingen komen...
[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 10-01-2014 14:13 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Tja, het gaat hier wel over een HDTV, geen computerscherm.daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:07:
[...]
Heb dezelfde settings en na calibratie is mijn effectieve gamma 2.14...
Verwijderd
Wa je hoort is plasma buzz,Tutti-frutti schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:31:
Sinds gisteren een ST60 (42") in huis. Mooi beeld zo zonder al te veel aanpassen, maar daar moet ik een keer voor gaan zitten. Maar het viel me op dat de TV wat zoemend geluid produceert evenredig aan de hoeveelheid licht die het scherm moet produceren. Nu staat hij momenteel nog even in een ruimte waar ik er 1.5m vandaan zit, maar ik vroeg me af of andere ST60 eigenaren hier ook last van hebben.
Het is niet heel erg aanwezig, maar het valt me wel op. Ik heb de ontstoringsloodjes nog niet om de kabels gedaan, maar weet niet of dat iets uit gaat maken.
Is inderdaad de buzz zoals freaky32 zei.Tutti-frutti schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:31:
Sinds gisteren een ST60 (42") in huis. Mooi beeld zo zonder al te veel aanpassen, maar daar moet ik een keer voor gaan zitten. Maar het viel me op dat de TV wat zoemend geluid produceert evenredig aan de hoeveelheid licht die het scherm moet produceren. Nu staat hij momenteel nog even in een ruimte waar ik er 1.5m vandaan zit, maar ik vroeg me af of andere ST60 eigenaren hier ook last van hebben.
Dus het is straks definitief over en uit?Schizo007nl schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:14:
Wat Panasonic betreft zeker, Samsung waarschijnlijk ook (geen nieuw scherm op CES), enkel LG heeft nieuwe plasma's voorgesteld (maar je moet goed gek zijn om dat te kopen).
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:38:
[...]
Wa je hoort is plasma buzz,
heel normaal bij plasmas, maar het kan vervelend zijn
Ok duidelijkPinkPanther1970 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:41:
[...]
Is inderdaad de buzz zoals freaky32 zei.
Zit zelf op max. 2 meter van een 50" en hoor het enkel op een volledig wit scherm (dus bijna nooit).
Hangt ook af van hoe je de helderheid op je scherm hebt ingesteld.
Welke setting gebruik je nu?
De eerste 100 uur zou ik het wel doen ja, maar het mid-punt van brightness is niet langer 50 zoals vroeger maar 0.Tutti-frutti schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:12:
[...]
Is het met de huidige plasma-panels nogsteeds raadzaam om de eerste 200(?) uur dat een plasma aanstaat de brightness op max 50 te houden en contrast niet te hoog?
[ Voor 8% gewijzigd door PinkPanther1970 op 10-01-2014 15:19 ]
We spreken je later nog welSato schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:23:
Is ook niet erg want 50" is namelijk wel erg groot voor gewoon tv kijken en sommige games op mijn kijkafstand.
Verwijderd
Had hem eerst ook op medium maar vind het beeld in de avond al snel te fel. Met omgevingssensor wordt het beeld me weer te grauw. Dus vandaar toch maar weer naar low.daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:07:
[...]
Bwah, niks mis mee volgens mij.
Heb dezelfde settings en na calibratie is mijn effectieve gamma 2.14...
Edit : zie net dat ik panel luminance medium heb en niet low.
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 15:52 ]
Ik weet het,
Verwijderd
Omhoog brengen met je maatje.... kwartiertje werk, pffff.Sato schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:43:
[...]
Ik weet het,
Maar ik zit mezelf zwaar tegen te werken met twee argumenten:
42" Is makkelijker twee trappen op te krijgen. (En met een jaar of twee ook makkelijker te verhuizen naar een andere woning.)
En een 42" is €250,- goedkoper. (Had nooit zoveel moeten sparen want nu geef ik het liever niet uit dan wel.)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 15:50 ]
Tja, je zegt het ook zelf : streefdoel. Geen exacte wetenschap.PinkPanther1970 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:18:
[...]
Tja, het gaat hier wel over een HDTV, geen computerscherm.
Bij mijn weten wordt er dan eerder gestreefd naar 2.35 - 2.4
Ik heb onlangs mijn decoder (BE decoder) teruggezet van 1080i naar 720p.Adlermann schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:03:
[...]
De decoder op 1080i zetten als het kan (dat is beter dan 720p voor de meeeste zenders)
En tja, tv uitzendingen zullen nooit superscherp worden maar het zou wel prima moeten zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door daffie82 op 10-01-2014 16:25 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Klopt niet. De beeldverversingsfrequentie is hetzelfde, in jouw voorbeeld 50 Hz. Interlaced beeld wil zeggen dat elk frame maar de helft van de beeldlijnen van een volledig (progressief) beeld bevat. Bij 1080i is dat dus 540. Het beeld wordt opgebouwd door het snel afwisselen van frames met even en oneven beeldlijnen, met 50 frames per seconde. Dit is een erfenis uit het CRT tijdperk.daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:16:
[...]
Want ik las namelijk dat 1080i net minder Hz is omdat het interlaced is. Dus dat het eigenlijk 25hz is ipv 50hz (50 Hz als je 720p kijkt).
Weet niet zeker of dat klopt, maar dat heb ik me wel laten wijsmaken.
Verwijderd
Dat zou ik ook zeggen, ongeacht het nou waar of niet waar is.MaxHardcore schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:29:
Heb vanmiddag voor de grap de panasonic klantenservice eens gebeld.
Ze geven aan dat de support voor plasma's nog zeker een paar jaar zal blijven bestaan.
Maar hij kon helaas niet exact aangeven hoe het zit.
Maar voorlopig nog ondersteuning dus!
Hangt van de bron af.Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:20:
Grappig, net ook zitten stoeien met de decoder. 720p geeft bij mij veel beter beeld dan 1080i. Mensen op voorgrond zijn iets minder scherp, maar wat zich op de achtergrond bevindt is scherper. Ik laat hem voorlopig eens op 720p staan.
Ok, dank je voor de info!Cap schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:14:
[...]
Klopt niet. De beeldverversingsfrequentie is hetzelfde, in jouw voorbeeld 50 Hz. Interlaced beeld wil zeggen dat elk frame maar de helft van de beeldlijnen van een volledig (progressief) beeld bevat. Bij 1080i is dat dus 540. Het beeld wordt opgebouwd door het snel afwisselen van frames met even en oneven beeldlijnen, met 50 frames per seconde. Dit is een erfenis uit het CRT tijdperk.
Echter moderne platte tv's kunnen alleen progressief beeld weergeven, dus alle beeldlijnen tegelijk. Een signaal met interlaced video wordt door zo'n tv ge-deinterlaced. Hierbij worden de frames met even en oneven beeldlijnen gecombineerd, de beeldlijnen verdubbeld, of een combinatie daarvan met een of ander slim algoritme. Vrijwel elke LCD/LED/plasma kan dit. Natuurlijk is dit niet ideaal omdat de tv's er zelf iets bij moeten verzinnen. 1080p oogt daarom beter, die heeft immers ook een echte 1080 beeldlijnen resolutie. De bandbreedte van een 1080i signaal is wel half zo groot als een 1080p signaal.
Wikipedia: 1080i
Wikipedia: Deinterlacing
[ Voor 90% gewijzigd door Brad Pitt op 10-01-2014 17:33 ]
Sowieso kun je met een beetje babbelen er wel een oled uitslepen (eventueel met bijbetaling)daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:31:
[...]
Dat zou ik ook zeggen, ongeacht het nou waar of niet waar is.
Dus dat zegt eigenlijk niets![]()
Maar ik denk ook wel dat ze hun klanten niet in de kou gaan laten staan. Maar als je plasma binnen 2 jaar stuk is, wil ik nog wel zien hoe ze het gaan oplossen....
edit : bedoel eigenlijk dat de bronnen op mijn decoder (heb telenet) niet hoger uitzenden dan 720p, dus wat zou dan het voordeel van 1080i zijn?MaxHardcore schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:32:
[...]
Hangt van de bron af.
Volgens mij kun je 1080i beter niet ombatterijen naar 720p en vice versa.
Bij 1080i gooi je 640 verticale lijnen weg als je omzet naar 720p.
Bij 720p gooi je volgens mij 180 horizontale lijnen weg als je omzet naar 1080i.
[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 10-01-2014 17:35 ]
Welke heb je?daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:33:
[...]
Volgens mij kan mijn decoder sowieso niet hoger dan 720p, dus zou niet weten wat het voordeel zou zijn om het dan op 1080i te zetten...
Klopt niet meer hoor, o.a. VRT, Vier en Vijf zenden nu in 1080i uit.daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:33:
[...]
edit : bedoel eigenlijk dat de bronnen op mijn decoder (heb telenet) niet hoger uitzenden dan 720p
Heb ik ook, 1080i is echt wel beter.daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:11:
heb de dc-ad2100, dus dan toch maar op 1080i zetten ?
Kijk even op de site van Panasonic, daar kun je alle gegevens vinden, misschien zelfs ze in een vergelijk zetten.Bertus728 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:19:
Ik heb de laatste paar paginas doorgelezen maar kon niet echt een goed antwoord vinden op mijn vraag.
Mijn vraag is wat nu het daadwerkelijke verschil is tussen de ST, GT en VT series (pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver
pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT60E Zwart) ?
Wat raden jullie mij aan?
[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 10-01-2014 21:06 ]
Nou zeg, poeh poeh 2 keer dezelfde reactie! Ik wilde gewoon wat extra input van mensen hier die er verstand van hebben, en aangezien mijn vraag de eerste keer niet opviel/genegeerd werd postte ik het nog een keer.Cap schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:03:
@Bertus Binnen 6 uur 2 keer dezelfde reactie plaatsen is niet de bedoeling. Bovendien is het verschil tussen de ST, GT en VT serie tot in den treure uitgelegd en herhaald hier, en in deel 1 van dit topic.
Verwijderd
Cap heeft gewoon gelijk. Als ik het een paar weken geleden kon vinden, kan jij het ook. Er staat meer dan genoeg info hier op het forum. Succes met je keuze! Een foute is er niet (om het je makkelijk te makenBertus728 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:07:
[...]
Nou zeg, poeh poeh 2 keer dezelfde reactie! Ik wilde gewoon wat extra input van mensen hier die er verstand van hebben, en aangezien mijn vraag de eerste keer niet opviel/genegeerd werd postte ik het nog een keer.
Maar goed dat je er zo op let, en niet mijn vraag beantwoord. Daar moeten we er meer van hebben hier.
Het inderdaad púre rocket science, maar omdat je zo absurd vriendelijk bent: whammo!Bertus728 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:07:
[...]
Nou zeg, poeh poeh 2 keer dezelfde reactie! Ik wilde gewoon wat extra input van mensen hier die er verstand van hebben, en aangezien mijn vraag de eerste keer niet opviel/genegeerd werd postte ik het nog een keer.
Maar goed dat je er zo op let, en niet mijn vraag beantwoord. Daar moeten we er meer van hebben hier.
Lees af en toe dat de st60 minder geschikt is voor gaming dan de gt60 omdat de st60 meer inputlag heeft.Brad Pitt schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:19:
[...]
Het inderdaad púre rocket science, maar omdat je zo absurd vriendelijk bent: whammo!
Verwar je input lag niet met refresh rate?Sato schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:22:
[...]
daarnaast staat mij bij dat plasma's sowieso aanzienlijk minder inputlag hebben dan lcd's?
Verwijderd
Verwijderd
Hier vonden we onze tv ook eerst heel groot en nu heel normaal. Ik weet nog dat onze buurman 2 jaar terug een grotere kocht en toen dacht ik echt: damn, wat bizar groot en nu hebben wij er eentje die nog groter is en vind ik dat redelijk normaal.Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:28:
Gisteren heb ik de VT60 "55 geleverd gekregen. Het beeld is out of de box geweldig. Al moet ik wel bekennen dat ik moet wennen aan de maat. Ik vind de tv nogal overheersend aanwezig in de woonkamer. Wellicht wend dit de komende periode nog, zo niet dan ruil het toestel toch maar om voor een 50".
Heb je de instellingen van de Sony aangepast of gewoon zo gebruikt? De "bioscoop" instelling geeft namelijk totaal andere kleuren en een veel beter beeldlapino schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:47:
Omdat ik nu eenmaal nieuwsgierig beestje ben, vandaag eens een Sony store binnen gegaan en gevraagd of ik wat materiaal mocht testen op de w905. Toen ik buiten kwam, was ik blij dat ik voor de gt60 heb gekozen ipv de w905. Mooi beeld en kleuren hoor, maar die artificiele look. Bleh. Ben al jaren plasma gewoon dus kan aan mij leggen maar vond het beeld echt zeer onnatuurlijk overkomen, zeker bij beweging.
Denk er nu wel sterk aan mijn 50" nog in te ruilen (heb 4 weken de tijd) voor de 65vt60. Is dit of nog iets meer uitgeven voor een echt goede projector (heb nu een vrij low budget dlp hangen).
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Waarschuwing! Niet te lang wachten want dan zijn ze op. En dit is geen geintje.Ridder schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:32:
Ik zit te denken aan een 55" VT60........
Maar eerst maar eens dit draadje doorlezen, om er achter te komen of het een goede keuze is.
Het is toch zo'n 2000 euro.....
Waarschuwingen zijn welkom!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq