De Aquacell is zo compact door die zoutblokken en omdat het alleen op de waterdruk werkt.niek1974 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:27:
Hallo
Ik wil ook graag een waterontharder, en ben aan het rondkijken wat er op de markt is
Ik kwam een AquaCell A5 tegen , een zeer compactie apparaat (h=49cm hoog, b=20,5cm, d=44 cm)
Heeft iemand daar ervaring mee?
of een altenatief die ook zo compact is ?
De meeste andere merken/apparaten die ik tegen gekomen ben zijn echter goedkoper (<1000euro)
Maar daarentegen, zijn deze ook groter
Ik heb maar een standaard meterkastje (ter grote van de kunststof bodemplaat). de Aquacell past daar net in
Voordeel is dat alles compact is, ook het zout ( zout blokken). en is het een duo systeem , ofwel 3.000 liter per uur kalk vrij, en bijna geen druk verlies
Maar grote nadeel is systeem kost 2000euro en de zout blokken zijn ook nog eens duurder( afhankelijk van aquacell)
Mij waterverbruik/jaar is 160m3 en water is bijna 10dH. Volgens berekening van Aquacell ben ik dan 100euro/jaar kwijt aan zout.
Als je een foto plaatst van je meterkast, kan ik inschatten of er alternatieven mogelijk zijn, maar deze alternatieven zullen altijd groter dan de Aquacell zijn.
Nog een aandachtspuntje: Aangezien het volledig op de waterdruk werkt, zal het op vakanties niet kunnen spoelen. Dus dan staat het water stil in de harskern.