Toon posts:

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste
Acties:

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Tanuki schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:20:
[...]

Ik ken die ontharder niet specifiek, maar het lijkt me onwenselijk om gewoon zout te gebruiken; met deze (Regenit) tabletten (en de grote korrels die ik voorheen bij mijn ontharder had gekregen) is het super duidelijk wanneer het zout dat ik er in heb gegooid verzadigd begint te raken. Als ik geen of weinig hele tabletten zie weet ik dat het tijd is om weer eens wat erbij te gooien. :)
Ik gebruik deze: https://www.karwei.nl/ass...ontharder-25-kg/p/B168859
'Gewoon zout' was een verkeerde omschrijving :P Ik heb mijn bericht aangepast

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-02 07:04
Heeft iemand ervaring met magnetische waterontharding en meerbepaald de Safio MSF-7000 ?

Inventaris

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
tboheeren schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:59:
Heeft iemand ervaring met magnetische waterontharding en meerbepaald de Safio MSF-7000 ?
Dit levert geld op door te verkopen aan onwetende consumenten maar daar houdt het op; er zal niemand ervaring hebben met ontharden door magneten aangezien dit gewoon niet werkt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Dat is als vragen of er iemand ervaring heeft met Nike schoenen om over water te lopen.

Magnetisch ontharden is namelijk niet ontharden. Niet verder naar kijken dus wat mij betreft ;)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zie ook de eerste zin uit de topicstart

Hoi!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-02 07:04
EWK schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Zie ook de eerste zin uit de topicstart
Ja ik zag het ook ik vond het alleen bizar dat dit exemplaar ogenschijnlijk veel goede reviews had gekregen. Scam dus.

Inventaris

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
tboheeren schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:43:
[...]

Ja ik zag het ook ik vond het alleen bizar dat dit exemplaar ogenschijnlijk veel goede reviews had gekregen. Scam dus.
Als je kijkt op bv Bol, dan hebben alle 5 sterren reviews het product helemaal niet gekocht, en degenen die hem wel gekocht hebben geven allemaal 1-2 sterren.
Tevens krijgen negatieve reviews ook steevast veel meer duimen omlaag, ongeacht de kwaliteit van de review.
Jammer dat Bol gewoon meedoet met de scam...

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 08:15
Iemand ervaring met mooiwater?
Ben nu paar dagen aan het zoeken en zien er goed uit.

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-03 18:22
kdoornbo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:34:
Iemand ervaring met mooiwater?
Ben nu paar dagen aan het zoeken en zien er goed uit.
Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Er is wel het een en ander te vinden in het topic over ze. Als ik een beetje google op de prijzen vind ik het redelijk duur tov wat ik voor mijn eigen systeem betaald heb (WTR ).

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-03 21:58
mitsumark schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:55:
Klopt, Aqmos CM is met Clack klep, Aqmos R2D2 is met BNT klep.
Zie je dus direct verschil in prijs, maar ook kwaliteit/opties.
Wat kun je precies meer met de Clack klep dan de BNT klep? Wat voor voordelen zitten eraan?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
no11 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:49:
[...]
Wat kun je precies meer met de Clack klep dan de BNT klep? Wat voor voordelen zitten eraan?
Ik zou even BNT zoeken in dit topic, ik kan ook alleen maar napraten omdat ik met beiden geen ervaring heb.
(bv de reacties van de schrijvers van de topicstart)

Korte samenvatting: BNT lijkt een matige chinese Fleck namaak (niet aan sleutelen), Clack is amerikaanse degelijkheid en lekker simpel (bv voor revisie).

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:21
mitsumark schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:09:
[...]

Ik zou even BNT zoeken in dit topic, ik kan ook alleen maar napraten omdat ik met beiden geen ervaring heb.

Korte samenvatting: BNT lijkt een matige chinese Fleck namaak (niet aan sleutelen), Clack is amerikaanse degelijkheid en lekker simpel (bv voor revisie).
Na hoeveel tijd is zo'n revisie of vervanging nodig?

Lees al tijdje met regelmaat mee hier en de badkamer verbouwing is nu bezig, dus binnenkort ook de keus gaan maken welke ontharder er komt.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 09:00

koekjah

Luctor et emergo

Wij hebben in onze nieuwbouw woning een waterontharder laten installeren door WTR. Wat me nu opvalt is dat het water erg troebelig en melkachtig is. Is dat normaal?!

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• chevsticks
  • Laatst online: 22-03 18:22
koekjah schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:41:
Wij hebben in onze nieuwbouw woning een waterontharder laten installeren door WTR. Wat me nu opvalt is dat het water erg troebelig en melkachtig is. Is dat normaal?!
Lijkt me niet, hier althans geen last van gehad na de installatie van onze WTR ontharder.
Heeft hij al een keer een regeneratie cyclus gedaan?

• Kilumenati
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-03 18:33
Yellowneck schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:37:
[...]

Bij Hornbach is de laagste prijsgarantie 10% korting extra bovenop, bij Bauhaus zelfs 12%. Heb daar al meerdere keren handig gebruik van gemaakt. echter om aanspraak hier te kunnen maken moet het product identiek zijn (zelfde EAN nummer). De Bauhaus vermeldt geen EAN nummer, maar als ik de posts hier mag geloven gaat het vaak (niet altijd) om die van Regenit. Hornbach een ander merk, dus de laagste prijs garantie is dan niet geldig helaas.

Edit: Oh wacht, zou het natuurlijk bij Bauhaus wel kunnen proberen icm link van De Groot Diervoerders :D :+ . Helaas vermelden die geen EAN, maar de beschrijving en plaatjes zijn hopelijk voldoende. Weet dat bij de Hornbach er perse een EAN code vermeld moet zijn.

Edit2: Nou, het werkt. Regenit 25KG zak voor 8.77 euro met de laagste prijs garantie bij Bauhaus icm De Groot Diervoeders :*) d:)b

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan is de prijsverhoging van Bauhaus toch eerder een zegen :+
Vandaag zag ik bij de hornbach een Ion master-slave dimmer set die dezelfde EAN code had als die van 24LED webschob. Nadat ik dat had aangegeven wilde ik die korting hebben, maar die heb ik niet gekregen. De excuses was dat bij die set ook gratis draaiknoppen inbegrepen zaten en bij die van hun niet.
Vanaf dat moment heb ik besloten om voortaan ook alleen nog maar naar Bauhaus te gaan, want een product die goedkoper is en dezelfde EAN heeft waarbij je zelf meer krijgt is in mijn optiek gewoon sjoemelen.
Toevallig ook vandaag mijn pluskaart van Bauhaus binnen gekregen :)
Ook draaiknoppen voor dimmers waren bij Bauhaus 1,49 van hetzelfde merk en identieke kleur en afmeting als bij de Hornbach (2,05), maar alleen de EAN code was anders.
Voor mij vanaf nu alleen nog maar Bauhaus. Ik ga ook eens kijken of dat zout er nog is voor die prijs, dan breng ik die van de Hornbach direct terug.
Bedankt voor de tip!

• KalkREM
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-03 09:21
mitsumark schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:09:
[...]

Beetje "Wij van WC-eend" dit, maar BNT is eigenlijk een super degelijk regelventiel! Ze zijn "geïnspireerd 😅" door Fleck.

Persoonlijk zou ik een BNT verkiezen boven de Fleck door de simpliciteit! (en €)

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@KalkREM
Toch adviseren (adviseerde) jullie tussen 1 en 5 jaar een revisieset voor de BNT 1650
https://web.archive.org/w...or-regelklep-bnt-1650-179

Ik denk als er werkelijk problemen zijn dat je beter een nieuwe caniture BNT klep kan kopen als ik het filmpje bekijk.
https://www.amazon.de/-/e...-controlled/dp/B07CYVBN2K

Edit: commentaar onder het filmpje is ook veelbelovend :P
Voor zover ik weet nog geen (besturings)klachten van deze klep hier in dit topic gemeld. (behalve capaciteit niet gehaald)

Ik heb eens met een ierse verkoper van waterontharders gebabbeld via whatsapp.

maar ook dat is een verkoper natuurlijk ;)

[Voor 47% gewijzigd door AUijtdehaag op 03-03-2023 17:52]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:08
@AUijtdehaag Als je met capaciteit niet gehaald de BNT klep bedoelt, dan ligt dat niet aan de klep maar aan de leverancier die mooi weer speelt met cijfers.😉

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• KalkREM
AUijtdehaag schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:35:
@KalkREM
Toch adviseren (adviseerde) jullie tussen 1 en 5 jaar een revisieset voor de BNT 1650
https://web.archive.org/w...or-regelklep-bnt-1650-179

Ik denk als er werkelijk problemen zijn dat je beter een nieuwe caniture BNT klep kan kopen als ik het filmpje bekijk.
https://www.amazon.de/-/e...-controlled/dp/B07CYVBN2K

Edit: commentaar onder het filmpje is ook veelbelovend :P
Voor zover ik weet nog geen (besturings)klachten van deze klep hier in dit topic gemeld. (behalve capaciteit niet gehaald)

Ik heb eens met een ierse verkoper van waterontharders gebabbeld via whatsapp.
[Afbeelding]

maar ook dat is een verkoper natuurlijk ;)
Aqmos was onze leverancier en wij hebben dat advies overgenomen. Toen we ze spraken was het snel duidelijk dat ze nooit die onderhoudsset aanraden elke 5 jaar, maar alleen correctief onderhoud aanraden.

If it ain't broke, don't fix it.

• KalkREM
Niet normaal. Laat de kraan een tijdje door lopen en kijk of het dan nog aanhoud.

Troebel en melkachtig associeer ik meestal met lucht vermengd met water, maar dat klinkt niet plausibel.

Wat het kan zijn is dat de ontharder bestaande zooi losmaakt omdat het bindmiddel kalk verwijdert wordt. Zo hebben wij wel eens klanten die de kraan verstopt hebben door kalk wat loslaat in brokken.

Zou je fotos van je water kunnen sturen? Ben benieuwd!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-03 07:32
Onlangs een Aqmos CM-40 geïnstalleerd. De eerste keer mooi klein laagje water onderin de bak. Nu 2x op rij staat het water niveau erg hoog :S
Is dit normaal? Zo niet, hoe krijg ik het waterniveau lager? Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer qua instellingen.. Waterniveau komt nu tot de 'm'

Moet je deze verder nog tweaken? Qua zout verbruikt oid? We zitten hier rond de 12 a 13dH en probeer het terug te krijgen naar 4dH, met de stelschroef.
Alle tips zijn welkom :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Fethoz69
De hoeveelheid water in de zoutbak is afhankelijk van de instelling zout in Kg
Volgens de datasheet zou dat 1.6 kg moeten zijn voor de CM-40

Is het water wel volledig weg na de stap BRINE?
Anders zuigt hij geen water op.

je kan alle stappen versneld doorstappen met de knop regen kort indrukken tijdens een regeneratie. (regeneratie starten = regen ingedrukt houden)
Hiermee verstoor je wel de werking, dus doe daarna een volledige regeneratie.

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-03 07:32
AUijtdehaag schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:28:
@Fethoz69
De hoeveelheid water in de zoutbak is afhankelijk van de instelling zout in Kg
Volgens de datasheet zou dat 1.6 kg moeten zijn voor de CM-40

Is het water wel volledig weg na de stap BRINE?
Anders zuigt hij geen water op.

je kan alle stappen versneld doorstappen met de knop regen kort indrukken tijdens een regeneratie. (regeneratie starten = regen ingedrukt houden)
Hiermee verstoor je wel de werking, dus doe daarna een volledige regeneratie.

[Afbeelding]
Bedankt voor je snelle reactie.
Ja het water wordt wel opgezogen. Vind het alleen vreemd dat de waterstand ineens een flink stuk hoger is na het bij vullen van het zout. Er zit niets in het flotter oid. Ik zal bovenstaande instellingen straks thuis eens even nakijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Fethoz69
In de topicstart staan wat handleidingen
https://www.waterontharde...-1.0-1.25_INSTLKRT_V2.pdf
Niet de specifieke gegevens voor de aqmos staan daar in, maar dan kun je zien hoe je in de menus komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
Fethoz69 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie.
Ja het water wordt wel opgezogen. Vind het alleen vreemd dat de waterstand ineens een flink stuk hoger is na het bij vullen van het zout. Er zit niets in het flotter oid. Ik zal bovenstaande instellingen straks thuis eens even nakijken.
Dat het staat water hoger omdat zout zorgt dat het water stijgt.

Voor het opzuigen maakt dat niet uit, net als het opnieuw vullen, beide zijn tijd gebonden.

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:21
Geven jullie huisdieren, zoals honden en katten ook onthard water? Zitten er eventueel nadelen aan onthard water voor dieren ?

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Wij zijn (tot spijt van wie het benijd) ook dieren, dus lijkt me even veilig als voor jezelf.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• KalkREM
Trouwens, je kan even bypassen, kijken of het de ontharder is.

Ik vermoed dat het aan een expansievat ligt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
KalkREM schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Trouwens, je kan even bypassen, kijken of het de ontharder is.

Ik vermoed dat het aan een expansievat ligt.
Ik denk aan de 3-weg klep :P

Wie heeft er een tapwater expansievat in huis?
Die zijn vrij zeldzaam denk ik, ivm legionellagevaar
Een inlaatcombinatie is gebruikelijker voor warmte toestellen.

Het is vrij normaal dat bij 1e gebruik er een witte waas komt van het getapte water wat door de ontharder gaat.
Gaat vanzelf over. Gewoon ff wegspoelen.
(ik zou voordat er water gebruikt wordt, allereerst regenereren, dan zijn de meeste stoffen wel uit de ontharder. Het water kleurde eerst bruin met de ierse ontharder, daarna helder, dat heb ik liever niet in mijn drinkwater zitten)

[Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-03-2023 14:05]

• Ignace74
  • Laatst online: 20:23
KalkREM schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:27:
[...]

Die instellingen kan je inderdaad later aanpassen.
Een collega van mij weet de exacte instellingen, dus als je die nodig hebt mag je wel even aan de bel trekken.

Volledig zouten is met normale instellingen :)
wil je me de juiste instellingen eens bezorgen?
graag ook een nederlandse handleiding want die dat ik heb is voor toestel met 4 ipv 5 toetsen. Dat zou me wat duits vertaalwerk besparen :-)

• KalkREM
Ignace74 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:37:
[...]

graag ook een nederlandse handleiding want die dat ik heb is voor toestel met 4 ipv 5 toetsen. Dat zou me wat duits vertaalwerk besparen :-)
Ik zet het in mijn agenda voor morgen!

We zijn wel aardig druk in verband met de opstart van Aqmos Waterbehandeling, maar ik houd je op de hoogte.

Het gaat dan om de CM-ia neem ik aan?

• Tukker7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:15
Hoi , op de site van hotbath sanitair staat dat een ontharder niet lager ingesteld mag worden dan 4 . Iemand hier ervaring mee?

[Voor 60% gewijzigd door Tukker7 op 13-03-2023 20:05]

• KalkREM
Ignace74 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:37:
[...]

Ik heb helaas geen tijd gehad. Kan je ondertussen hiermee uit de voeten?
Engels zocht je toch? ;) :P

Download

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:19

Mr-D.

interpunctie? no hero here

@AUijtdehaag Ik heb net (eindelijk) de Ierse versie besteld.
Nu nog kijken of ik hem daarna nog aan mijn HomeAssistent kan hangen ;)

Als hij binnen is ga ik kijken wat ik nog precies nodig heb, eerst maar de meterkast van het weekend aanpassen en gereedmaken voor de unit.

stekker, pekelslang,bypass wat knelkoppelingen enzz.

[Voor 9% gewijzigd door Mr-D. op 14-03-2023 21:59]

sneller usenet? tips en tricks

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Mr-D.
Ik weet niet of er 3/4 of 1” aansluiting geleverd wordt en wat je voor flexibele slangen aan sluit naar hier heb je ze beide (1” en 3/4 yoke))
Incl eventueel een bypass.
Wordt de aansluiting op de kop wel langer van met die bypass. Moet maar net passen
https://www.waterontharde...-filters/328-distributor/

[Voor 10% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-03-2023 01:35]

• Speedyace
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:16

Speedyace

PUHZ-SW75YAA

Ik ben ook al een tijdje aan rondneuzen om een waterontharder aan te schaffen. Momenteel een verbruik van zo’n 240m3 met ze vieren. Maar binnen nu en 2jaar zullen de mannen het nest gaan verlaten en blijven wij nog met ze tweeën over. Dus wat is dan wijsheid! Nu voor een systeem gaan dat tot 300m3 gaat of nu al kijken naar een systeem dat een verbruik aan kan van 180m3.

Nu heb ik niet zoveel ruimte meer in de meterkast. Dus een groot gecombineerd systeem gaat niet passen. Ik ben dan ook aan het kijken naar een systeem met een losse hars cilinder en een losse/aparte zoutbak welke geplaatst zal worden in de kruipruimte.
Ik heb nu twee modellen gezien alleen is er een aardig prijsverschil. De Pentair 5600 SXT 14 liter en de Waterontharder Euro Twin 5600 SXT Fleck. Beide zijn Volumegestuurd, Tijdgestuurd en met bypass. Alleen een prijsverschil van €425. En volgens mij beide voorzien van één fleck kop.

Of zal ik alvast de kleinere variant nemen die wel inclusief zoutbak in de meterkast past. Alleen zit hier een hele andere kop op. Ik zit dan te denken aan de R2D2-32 van Aqmos en gaat tot 180m3.

Keuzes 🤔

WP: Puhz-SW75YAA - ERST30-VM2ED - SolarEdge SE5K 16 x 320WP IBC Solar

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
Tukker7 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:04:
Hoi , op de site van hotbath sanitair staat dat een ontharder niet lager ingesteld mag worden dan 4 . Iemand hier ervaring mee?[Afbeelding]
Zoek maar eens op ‘vlekken’ in dit topic ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• KalkREM
Speedyace schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:05:
Ik ben ook al een tijdje aan rondneuzen om een waterontharder aan te schaffen. Momenteel een verbruik van zo’n 240m3 met ze vieren. Maar binnen nu en 2jaar zullen de mannen het nest gaan verlaten en blijven wij nog met ze tweeën over. Dus wat is dan wijsheid! Nu voor een systeem gaan dat tot 300m3 gaat of nu al kijken naar een systeem dat een verbruik aan kan van 180m3.

Nu heb ik niet zoveel ruimte meer in de meterkast. Dus een groot gecombineerd systeem gaat niet passen. Ik ben dan ook aan het kijken naar een systeem met een losse hars cilinder en een losse/aparte zoutbak welke geplaatst zal worden in de kruipruimte.
Ik heb nu twee modellen gezien alleen is er een aardig prijsverschil. De Pentair 5600 SXT 14 liter en de Waterontharder Euro Twin 5600 SXT Fleck. Beide zijn Volumegestuurd, Tijdgestuurd en met bypass. Alleen een prijsverschil van €425. En volgens mij beide voorzien van één fleck kop.

Of zal ik alvast de kleinere variant nemen die wel inclusief zoutbak in de meterkast past. Alleen zit hier een hele andere kop op. Ik zit dan te denken aan de R2D2-32 van Aqmos en gaat tot 180m3.

Keuzes 🤔
Als je hetzelfde regelventiel wilt hebben als de R2D2, kan je ook een kleine BMX overwegen (BMX-32)
Zou moeten passen in een standaard meterkast.

In principe kan hier elk stuurventiel op wat je wil. Een Clack, een Fleck..

Als je geen grootste plannen hebt om je apparaat uit te lezen, dan is een BNT of Fleck stuurventiel dikke prima.

• AUijtdehaag
  • Niet online
@KalkREM
je website ligt eruit volgens mij.
Of moeten we bij aqmos punt nl zijn voortaan?

[Voor 33% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-03-2023 17:02]

• Speedyace
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:16

Speedyace

PUHZ-SW75YAA

AUijtdehaag schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:24:
@KalkREM
De website ligt er idd uit.

WP: Puhz-SW75YAA - ERST30-VM2ED - SolarEdge SE5K 16 x 320WP IBC Solar

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Onze waterontharder (Boshuis iQualQ Duo 200) is recent vervangen na iets meer dan een jaar, omdat deze lekte. Bleek dat we precies in een batch zaten waar dit een bekend productieprobleem was. Is kostenloos vervangen door Boshuis zelf, niet door de installateur.

Nu zat ik echter door de instellingen heen te kijken, omdat ons water heel anders voelt en smaakt dan voorheen. Voor de vervanging was het water echt glibberig, bij het handen wassen en douchen voelde je als het ware een filmlaagje op je huid. Het water smaakt ook anders, alsof de resthardheid hoger ligt.

De instellingen komen niet overeen met de handleiding van boshuis: https://www.boshuis.nl/uploads/file/bh_wo_iq_hndl_v6.pdf.

- Watervolume staat op 2000 liter, terwijl de hardheid hier ongeveer 9 is (aldus diverse websites, waaronder die van ons waterbedrijf). Dan zou deze instelling dus op 3111 liter moeten staan, aldus de tabel.
- Tegenspoeling staat op 2 minuten, terwijl de handleiding 1 minuut zegt.
- Pekel opzuig en trage spoeltijd staat op 18 minuten en 30 seconden, terwijl de handleiding 6 minuten zegt.
- Zoutbak vullen staat wel gelijk aan de handleiding: 3 minuten.
- Snel spoelen staat op 6 minuten en 30 seconden, terwijl dit 4 minuten zou moeten zijn.
- Regeneratie staat wel gelijk aan de handleiding: 7 dagen.

Ik vind de instellingen nogal random, maar allicht heeft de installateur van Boshuis dit bewust gedaan. Ik heb flink gezocht, maar ik merk dat ik er simpelweg te weinig affiniteit mee heb ("het moet gewoon werken") en dat er ook weinig informatie te vinden is specifiek van Boshuis gebruikers en preferente settings.

De resthardheid schroef kan ik zowel 2 hele slagen dicht als open draaien, maar wat dat betekent voor de resthardheid, geen idee. Ik heb dat voor de vervanging nooit gecheckt, dus ik weet niet of hij toen helemaal dicht stond of niet.

Kan iemand hier iets over roepen? Van mij mag de resthardheid op zich naar 0, ik kan me geen reden bedenken waarom ik dat niet zou willen. Moet ik dan die stelschroef gewoon dichtdraaien? Verder wil ik vooral dat het apparaat zuinig is met water en zout, maar het hoeft niet tot op de millimeter nauwkeurig afgesteld te staan. Ongeveer goed is ook prima.

[Voor 6% gewijzigd door BigSmurf op 15-03-2023 18:22]

• AUijtdehaag
  • Niet online
@BigSmurf
Hij is denk ik wel vergelijkbaar met een wtr ceramic 10 (al gok ik dat er +/- 8 ltr hars in de boshuis zit)
https://www.goedkopewater...ehandleiding-2021-2.3.pdf
Zelfde klep.

Beste een dH druppeltest setje kopen en spelen met de instelling van de stelschroef.
Maar hier staat die gewoon weer op 0 dH en komt er olie uit de kraan. (bij wijze van) ;)

[Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-03-2023 19:30]

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:12
Ik gebruik al een tijdje met volle tevredenheid de Aqmos r2d2-32.

Nu gaan wij in mei/juni de badkamer compleet renoveren en ben ik opzoek naar kranen (wastafels, badkraan en douchekraan). Nu moet ik nog steeds even de resthardheid instellen (drukte met andere klussen gehad), momenteel is m'n water dus gewoon 0dh.
Qua garantie lees ik bij o.a. Hotbath en Brauer dat je de resthardheid op minimaal 3 of 4dh moet instellen zodat het water minder agressief is. Is die agressieve inwerking op zowel matzwart als chroom?

Wat is jullie ervaring hiermee? Waar hebben jullie de resthardheid op staan?

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ruudstertje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:03:
Ik gebruik al een tijdje met volle tevredenheid de Aqmos r2d2-32.

Nu gaan wij in mei/juni de badkamer compleet renoveren en ben ik opzoek naar kranen (wastafels, badkraan en douchekraan).
Nu moet ik nog steeds even de resthardheid instellen (drukte met andere klussen gehad), momenteel is m'n water dus gewoon 0dh.
Qua garantie lees ik bij o.a. Hotbath en Brauer dat je de resthardheid op minimaal 3 of 4dh moet instellen zodat het water
minder agressief is. Is die agressieve inwerking op zowel matzwart als chroom?

Wat is jullie ervaring hiermee? Waar hebben jullie de resthardheid op staan?
Lees in de topicstart het stukje onder "Onthard water is corrosief- Niet waar" even. Daar staat goed uitgelegd dat onthard water helemaal niet agressief is (TLDR: natuurlijk zacht water wel, onthard water niet).

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:12
bebopper schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Lees in de tolpicstart het stukje onder "Onthard water is corrosief- Niet waar" even. Daar staat goed uitgelegd dat onthard water helemaal niet agressief is (TLDR: natuurlijk zacht water wel, onthard water niet).
Ja dat had ik gelezen. Ik heb op de site van @Brauer nog het volgende gelezen;
"Als je jouw waterontharder namelijk lager instelt dan 4 dH, komt er meer zout vrij voor het spoelen van de waterontharder en verhoog je het risico op beschadigingen."

Dus als ik het goed begrijp zouden de kranen volgens hun dus worden aangetast door de zout?

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:23
Speedyace schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:05:

Keuzes 🤔
Waterontharders gaan niet echt tot een bepaald aantal m3 per jaar ?
Zelfs de kleinste kun je gebruiken, echter moet je dan vaker regenereren bij een watergebruik boven het wat geadviseerd wordt.

Ik zou je zo de kleinste waterontharder aanbevelen van bijv. hydrotense-waterontharders.nl
Losse pekelbak ivm weinig ruimte en een Fleck kop die je lijkt te prefereren.

2.8 m3 capaciteit, dus bij 1 keer per week regenereren komt dat neer op een kleine 150 m3 op jaarbasis.
Lijkt me prima voor een huishouden van uiteindelijk 2 personen

• Ignace74
  • Laatst online: 20:23
KalkREM schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:34:
[...]

Ik heb helaas geen tijd gehad. Kan je ondertussen hiermee uit de voeten?
Engels zocht je toch? ;) :P

Download
Voor de CM-60 maar de site is nog onbereikbaar...
Via Whatsapp mag ook natuurlijk

• KalkREM
AUijtdehaag schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:24:
@KalkREM
Speedyace schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:45:
[...]

De website ligt er idd uit.
Klopt! We zijn bezig met alle domeinnamen door te linken naar Aqmos.nl

De download link is weer online maar zonder SSL.

@AUijtdehaag Mocht je de link op pagina 1 willen aanpassen, dan graag :)

• AUijtdehaag
  • Niet online
@KalkREM done.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Is het normaal dat de afvoerslang van de waterontharder vol staat?
Afgelopen dinsdag is er een waterontharder geïnstalleerd door WTR. Zelf handmatig de eerste regeneratie gedaan door het zoutvat met 5 liter water te vullen en regeneratie te starten. Geniet nu al twee dagen van 0 dH water. Maar zag dus dat er in de afvoerslang water zit, wellicht door de terugslagklep dat dit niet helemaal leegloopt?
(Links is de afvoerslang, rechterslang is de slang van de overloop van het zoutvat)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Yellowneck
Hou je vinger op een rietje als je hem uit een glas water haalt

Nee kan geen kwaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KalkREM
Yellowneck schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:03:
Is het normaal dat de afvoerslang van de waterontharder vol staat?
Afgelopen dinsdag is er een waterontharder geïnstalleerd door WTR. Zelf handmatig de eerste regeneratie gedaan door het zoutvat met 5 liter water te vullen en regeneratie te starten. Geniet nu al twee dagen van 0 dH water. Maar zag dus dat er in de afvoerslang water zit, wellicht door de terugslagklep dat dit niet helemaal leegloopt? [Afbeelding]
(Links is de afvoerslang, rechterslang is de slang van de overloop van het zoutvat)
Dit is normaal.
Anders zou je lucht in je leiding hebben!

+ als er nog lucht in je leiding zit, dan maakt het regenereren aanzienlijk meer geluid.

Edit: Was al beantwoord door AUijtdehaag

[Voor 2% gewijzigd door KalkREM op 17-03-2023 08:48. Reden: Niet de reactie van Auitdehaag gezien]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:13

M2M

medicijnman

Hmmm... Ik ben op zoek naar een waterontharder met zit met een wat praktische uitdaging. De ruimte waar ik 'm wil plaatsen (onder de trap) is kwa afmeting prima. 120cm hoog, 35+ breed en anderhalve meter diep. Echter is de doorgang die ik kan maken maximaal 80cm hoog * 21 breed.

Nu ben ik niet te beroerd om zo'n ontharder uit elkaar te schroeven en in de ruimte weer in elkaar te zetten of zelfs de dremel in de kap te zetten om 'm door 't gat te krijgen, maar de cylinder die erin zit kan ik natuurlijk niet even tijdelijk in tweeen zagen.

Kwa capaciteit zouden we aan een R2D2-48 prima zitten, maar ik heb bij voorkeur het liefst een aparte zoutbak, die ik eventueel zelf kan maken, maar ik vind het ook zonde om zo'n R2D2 te slopen. Het liefst heb ik een aparte cylinder en regelklep, maar die lijken allemaal 30cm+ in diameter te zijn.

-_-

• Tukker7
The Legend schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:09:
[...]

Zoek maar eens op ‘vlekken’ in dit topic ;)
Vorige week is de wtr ceramic high end 15 geplaatst. De hardheid is ingesteld op 3 , donderdag worden het hotbath sanitair geplaatst ( in zwart chroom )hopen dat het allemaal vlekvrij blijft 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:55
Tukker7 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Vorige week is de wtr ceramic high end 15 geplaatst. De hardheid is ingesteld op 3 , donderdag worden het hotbath sanitair geplaatst ( in zwart chroom )hopen dat het allemaal vlekvrij blijft 😉
Geen zorgen, dat Hotbath spul is al stuk voordat zich enige vlekken aan de oppervlakte kunnen hechten :+

All-electric.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RonJ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:47:
[...]

Geen zorgen, dat Hotbath spul is al stuk voordat zich enige vlekken aan de oppervlakte kunnen hechten :+
Kun je jouw ervaring met hotbath, al dan niet icm waterontharder, delen? :)

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 10:50
M2M schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:55:
Hmmm... Ik ben op zoek naar een waterontharder met zit met een wat praktische uitdaging. De ruimte waar ik 'm wil plaatsen (onder de trap) is kwa afmeting prima. 120cm hoog, 35+ breed en anderhalve meter diep. Echter is de doorgang die ik kan maken maximaal 80cm hoog * 21 breed.

Nu ben ik niet te beroerd om zo'n ontharder uit elkaar te schroeven en in de ruimte weer in elkaar te zetten of zelfs de dremel in de kap te zetten om 'm door 't gat te krijgen, maar de cylinder die erin zit kan ik natuurlijk niet even tijdelijk in tweeen zagen.

Kwa capaciteit zouden we aan een R2D2-48 prima zitten, maar ik heb bij voorkeur het liefst een aparte zoutbak, die ik eventueel zelf kan maken, maar ik vind het ook zonde om zo'n R2D2 te slopen. Het liefst heb ik een aparte cylinder en regelklep, maar die lijken allemaal 30cm+ in diameter te zijn.
Een BMX-40 of 60 kan natuurlijk ook:
https://www.aqmos.com/was...serenthaerter-bmx-40?c=20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tukker7
RonJ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:47:
[...]

Kijk ,.da's dan weer mazzel ,toch een goede keuze gemaakt 😉

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03
Vandaag een Aqmos R2D2-48 besteld bij Aqmos. Waterverbruik van 180m3 per jaar en met 2 kids zal dat alleen maar toenemen (was,douche,bad enz). Ben benieuwd naar de resultaten! Via dit topic veel nuttige informatie kunnen verkrijgen over dit onderwerp, top!

PVOutput | Solaredge SE3000H - 13 x Jinko Solar 350N - 4550Wp - 7x OZO [3 x 29º & 4 x 10º] / 6x WNW [1 x 10º & 5 x 29º]

• Tom.v.d.Sande
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:56
We overwegen een waterontharder te laten plaatsen. We lopen echter tegen het probleem aan dat we zonder significant breekwerk geen directe toegang hebben tot de riolering. We kunnen echter wel relatief simpel bij de spoelbak van de wc (een gaatje door de muur). Is het mogelijk de afvoer van de ontharder op de spoelbak van de wc aan te sluiten? De afstand tussen onze meterkast (waar we de ontharder willen plaatsen) en de spoelbak van de wc is ongeveer 1.5 meter, met minimaal hoogteverschil. Ik ben een soorgelijke vraag wel eerder tegen gekomen in het topic, maar kon het definitieve antwoord daar niet vinden.

• KalkREM
Tom.v.d.Sande schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:14:
We overwegen een waterontharder te laten plaatsen. We lopen echter tegen het probleem aan dat we zonder significant breekwerk geen directe toegang hebben tot de riolering. We kunnen echter wel relatief simpel bij de spoelbak van de wc (een gaatje door de muur). Is het mogelijk de afvoer van de ontharder op de spoelbak van de wc aan te sluiten? De afstand tussen onze meterkast (waar we de ontharder willen plaatsen) en de spoelbak van de wc is ongeveer 1.5 meter, met minimaal hoogteverschil. Ik ben een soorgelijke vraag wel eerder tegen gekomen in het topic, maar kon het definitieve antwoord daar niet vinden.
Je kan er in ieder geval op rekenen dat een ontharder circa 60-80L wegspoelt per regeneratie.
Dat is aardig wat voor een spoelbak..
Plus het is ontzettend kalkhoudend water. Ik verwacht dat je WC pot op een gegeven moment dicht groeit door het kalk :P

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38
KalkREM schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Je kan er in ieder geval op rekenen dat een ontharder circa 60-80L wegspoelt per regeneratie.
Plus het is ontzettend kalkhoudend water. Ik verwacht dat je WC pot op een gegeven moment dicht groeit door het kalk :P
En de WC is toch een van de dingen die je kalkvrij wilt houden lijkt me :).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Tom.v.d.Sande
KalkREM schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Mijn gedachte was dat het 1x per week is, en een vrij groot volume in een keer, waardoor het meeste direct het riool in verdwijnt.

Over hoeveel tijd spoelt hij de 60-80 liter weg?

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 10:21
Tom.v.d.Sande schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:32:
[...]

Mijn gedachte was dat het 1x per week is, en een vrij groot volume in een keer, waardoor het meeste direct het riool in verdwijnt.

Over hoeveel tijd spoelt hij de 60-80 liter weg?
Heb je niet een stampijp naar boven lopen ergens ?

Ik kwam laatst deze tegen en dacht OH had ik dat maar eerder gezien, het heeft mijn planning zo veel makkelijker gemaakt:
https://www.goedkopewater...x-50mm-manchetuitvoering/

• Tom.v.d.Sande
vormulier schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Heb je niet een stampijp naar boven lopen ergens ?

Ik kwam laatst deze tegen en dacht OH had ik dat maar eerder gezien, het heeft mijn planning zo veel makkelijker gemaakt:
https://www.goedkopewater...x-50mm-manchetuitvoering/
Nee helaas. Alle afvoer- en standleidingen naar boven lopen hier door de muur (we hebben spouw muren in huis). De afvoeren die beneden zitten verdwijnen meteen de grond op de plekken waar ze nodig zijn (wc, wasbak etc.). Ook hebben we geen kruipruimte.

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Tom.v.d.Sande
Ook geen regenpijp om de hoek? (enkel als hemelwater tesamen wordt afgevoerd met rioolwater!)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:55

LankHoar

Langharig tuig

Sinds een paar weken hebben wij ook onthard water. Ik had verwacht dat er geen aanslag meer zichtbaar zou zijn op waskranen, douchekop etc. maar ook op bijvoorbeeld de auto/motor na het wassen. Echter zie ik nog steeds aanslag. Weliswaar minder dan voorheen, maar ik zal nog steeds mijn motor en auto moeten afdrogen na het wassen.

Lees ik hier in dit topic, dan lijkt dit vooral bij waterontharders voor te komen die niet m.b.v. zout werken? Dat is in ons geval niet aan de orde namelijk. Of zijn mijn verwachtingen te hoog?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:16
LankHoar schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:01:
Sinds een paar weken hebben wij ook onthard water. Ik had verwacht dat er geen aanslag meer zichtbaar zou zijn op waskranen, douchekop etc. maar ook op bijvoorbeeld de auto/motor na het wassen. Echter zie ik nog steeds aanslag. Weliswaar minder dan voorheen, maar ik zal nog steeds mijn motor en auto moeten afdrogen na het wassen.

Lees ik hier in dit topic, dan lijkt dit vooral bij waterontharders voor te komen die niet m.b.v. zout werken? Dat is in ons geval niet aan de orde namelijk. Of zijn mijn verwachtingen te hoog?
In de was straat gebruiken ze osmose water, dat is water waar helemaal geen mineralen in achter blijven. In het ontharders die wij thuis hebben staan word er calcium en magnesium uitgehaald. Andere stoffen blijven nog in het water aanwezig, dit veroorzaakt de vlekjes die je nu nog ziet. Dus in dat opzicht is je verwachting misschien te hoog, maar wij thuis ervaren dat het wel een stuk makkelijker schoonmaken is als kalk afwezig is.

• Jazco2nd
  • Laatst online: 23:01
Wat ik echt niet snap:
Sinds we waterontharder hebben gebruiken we geen wasverzachter meer. Maar onze handdoeken en met name de wat oudere baddoeken komen als karton uit de was.

Ik heb de druppeltest gedaan met water uit de kraan waar de wasmachine op is aangesloten en die was goed. Iets meer dan 5ml, 1 druppel en direct lichtgroen.

Snap het niet. Moeten we toch gewoon wasverzachter gebruiken?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08
Jazco2nd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:47:
Wat ik echt niet snap:
Sinds we waterontharder hebben gebruiken we geen wasverzachter meer. Maar onze handdoeken en met name de wat oudere baddoeken komen als karton uit de was.

Ik heb de druppeltest gedaan met water uit de kraan waar de wasmachine op is aangesloten en die was goed. Iets meer dan 5ml, 1 druppel en direct lichtgroen.

Snap het niet. Moeten we toch gewoon wasverzachter gebruiken?
Ja, alleen minder dan je eerder deed ;)

• AUijtdehaag
  • Niet online
En bamboe baddoeken

Toverwoord is cappilaire adhesie, waarom ze hard zijn
https://www.newscientist....en-hard-worden-in-de-was/

[Voor 78% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-03-2023 20:04]

• Jazco2nd
  • Laatst online: 23:01
AUijtdehaag schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:02:
En bamboe baddoeken

Toverwoord is cappilaire adhesie, waarom ze hard zijn
https://www.newscientist....en-hard-worden-in-de-was/
Juist geen bamboe. Greenwashing.
Om bamboe zacht te maken worden zeer veel en giftige chemicaliën gebruikt die niet netjes worden opgeruimd. Gewoon katoen, liefst duurzaam geteeld blijft het beste..

Ik ga dus weer aan de wasverzachter :) thanks

Edit:
@AUijtdehaag sorry maar dat Newscientist artikel is echt slecht geschreven hoor. Vervolgens wordt aan het einde Azijn genoemd. Terwijl dat je was zeker niet zacht maakt. Staat los van het onduidelijke verhaal erboven..

[Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 22-03-2023 20:11]

• AUijtdehaag
  • Niet online
Wasverzachter en zout doorspoelen is ook niet zo best voor het milieu hoor ;)

Edit: Maar je hebt gelijk hoor, je moet verder kijken hoe iets zacht is gemaakt...en wat de impact is.

[Voor 40% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-03-2023 20:52]

• Tom.v.d.Sande
AUijtdehaag schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:49:
@Tom.v.d.Sande
Ook geen regenpijp om de hoek? (enkel als hemelwater tesamen wordt afgevoerd met rioolwater!)
Nope, ook in de muren weggewerkt (ja het is een raar huis qua ontwerp).

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 10:21
Tom.v.d.Sande schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Nope, ook in de muren weggewerkt (ja het is een raar huis qua ontwerp).
Dan is het beste toch een muurtje openhakken hoe vervelend het ook is..
Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste

Let op:
Aan alle behulpzame nieuwe users-met-dubbele-agenda:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/ en dan vooral 4.8.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee