Noord27 schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:52:
De kogel is door de kerk (hier). Er komt een waterontharder op basis van toevoeging van polyfosfaten. Dus elke circa 300m3 een nieuw (relatief duur) filter plaatsen wat de polyfosfaten mee geeft in het water.
Vrouwlief wilde geen gedoe met zout bijvullen, mogelijke herrie tijdens regeneratie en een by-pass omzetten als de tuin gesproeid gaat worden. Terugzetten zou vergeten gaan worden. Maar de voordelen zijn er wel degelijk, waardoor voor deze opzet gekozen is.
Dan blijft er alleen het andere systeem over wat bewezen werkt, met (bijna) geen omkijken. En nee dat is niet door middel van een magneet op de leiding..
Happy Drops, happy wife?

Sinds 12 weken ook de Happy Drops hier in huis en merk werkelijk geen verschil. Douche kranen hebben nog steeds even veel vlekken en moet nog even veel schoon gemaakt worden.
Enige voordeel is volgens Happy Drops dat het geen kalk is, dus heb je zulk hard water dat de bloemkolen uit de douchekop groeien is het misschien handig.
Ramen/auto wassen moet ook nog steeds met nadrogen en water smaakt hetzelfde.
Ik ben dus ontevreden over het resultaat en ben hierover in gesprek gegaan met Happy Drops.
Dan krijg je te horen dat alle kalkaanslag uit je leidingen nog weg moet slijten (dat werd van te voren ook al gemeld dat dit proces meerdere maanden in beslag kan nemen) en dat je het eindresultaat nog niet kan beoordelen. Ik ben te voorbarig met mijn conclusies word er gezegd.
Ze hebben daar een "niet happy, geld terug" garantie, maar die geld maar voor 1 maand waarin je de werking volgens Happy Drops zelf dus nooit kan beoordelen (vreemde actie).
Ik wilde nu eigenlijk voor een echte ontharder gaan op basis van ionen uitwisseling, maar ik twijfel ook of deze aan mijn verwachtingen kan voldoen (ramen/auto wassen zonder nadrogen en geen vlekken op kranen)
Mijn geld wat ik aan de Happy Drops heb uitgegeven ben ik dus kwijt (kopen iemand?

)
Mijn conclusie; lees je tot in detail in over iedere vorm van waterontharders en over wat ze wel en niet kunnen.
Mijn ervaring is dat er veel over geschreven is en dat ze allemaal kunnen toveren, maar dat het vrijwel allemaal "wij van WC eend..." promotie is en dus niet onafhankelijk.
Uiteindelijk twijfel ik nu om deze maar te laten zitten en er voor de rest maar niets meer mee te doen en ook geen andere aan te schaffen, want over de ionen ontharders lees ik ook allemaal "vlekken" verhalen.
Heeft iemand andere ervaringen met wat voor ontharder dan ook, hoor ik het graag.
Mijn verwachting is; weinig vlekvorming in de vorm van iedere soort aanslag