@
harryvos
Aqmos R2D2-32 heeft een chinese klep.
YouTube: Wechsel eines Kolben-und Dichtsatzes bei einer BNT 1650 Steuerung BN...
Aqmos CM32 heeft een amerikaanse klep.
YouTube: Wechsel eines Kolben-und Dichtsatzes bei einer Clack Steuerung Clack...
De chinese klep is goedkoper, maar ook onhandiger om (eens) te reviseren. Zie de filmpjes
Over de kwaliteit valt te twisten (te weinig ervaring hier op het forum), maar de clack gaat lang mee (zeggen ze)
De keuze is dan ook afhankelijk van je budget. (maar levensduur telt dan ook mee, nogmaals geen langdurige ervaring op het forum)
Volgens de gegevens heeft de R2D2-32 een 25 kg zoutreservoir en de CM32 een 40 kg zout reservoir (is dus groter)
Een CA beveiliging is noodzakelijk (volgens de waterleidingmij) , maar ik heb hem eruit gehaald en uitgewisseld voor een EA beveiliging.
Ik (en mijn 14 jr oude miele wasmachine op zolder) kon niet overweg met 0,7 bar minder waterdruk door de CA beveiliging (=veerdruk in de beveiliging).
Aquacell is een rebrand van de harvey softeners en overpriced
https://www.harveywatersofteners.co.uk/
Bovendien zijn de 4kg zout "blokken" duurder in gebruik dan de zakken zout van 25 kg
Afvoer moet op een airgap, om verontreiniging te voorkomen mocht het riool overstromen.
De kans is klein, maar niet onmogelijk.
Ik ben tevreden nu met
deze.
Voorheen een macvalve (gekocht bij aqmos) gehad. (zie een aantal posts terug van mij)
[
Voor 22% gewijzigd door
AUijtdehaag op 21-01-2021 21:50
]