Goed ik ben dus nog steeds aan het oriënteren voor een waterontharder op basis van hars&zout ipv de oneflow die ik nu heb.Dit omdat op mijn zwarte sanitair toch echt kalkstrepen achter blijven.
Nu gaat een ontharder helaas niet in de meterkast passen.
Kruipruimte is ook geen optie, totaal niet makkelijk toegankelijk.
Blijft de kast onder de trap over denk ik, of zijn er nog andere locaties waar je een ontharder kan plaatsen (zolder?)
De trapkast is in de keuken die door loopt naar de woonkamer zonder een tussendeur oid.
Het gaat om een open trap die uit komt op de eerste verdieping waar de slaapkamers aan grenzen.
Nu vroeg ik me af hoeveel geluid een waterontharder bij normaal gebruik maakt en bij regeneratie.
Ik kwam onderstaande filmpjes gepost door XyRuS tegen en schrok me rot.
Maakt regenereren zo'n herrie?
@XyRuS Sorry even schaamteloos je filmpjes gequote....
Dan zit iedereen bij iedere regeneratie rechtop in z'n bed (allemaal lichte slapers)
Nu gaat een ontharder helaas niet in de meterkast passen.
Kruipruimte is ook geen optie, totaal niet makkelijk toegankelijk.
Blijft de kast onder de trap over denk ik, of zijn er nog andere locaties waar je een ontharder kan plaatsen (zolder?)
De trapkast is in de keuken die door loopt naar de woonkamer zonder een tussendeur oid.
Het gaat om een open trap die uit komt op de eerste verdieping waar de slaapkamers aan grenzen.
Nu vroeg ik me af hoeveel geluid een waterontharder bij normaal gebruik maakt en bij regeneratie.
Ik kwam onderstaande filmpjes gepost door XyRuS tegen en schrok me rot.
Maakt regenereren zo'n herrie?
@XyRuS Sorry even schaamteloos je filmpjes gequote....
Als regenereren zoveel herrie maakt, dan is de trapkast dus ook geen optie.XyRuS schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:03:
Hier een filmpje van hoe backwash en fast rinse horen te klinken (bij mijn ouders)
[Video]
Hier een video van hoe het bij mij klonk na installatie tijdens backwash. Let dus op het piepende geluid wat veel te luid is om fatsoenlijk doorheen te slapen.
[Video]
Dit heb ik terug gekoppeld naar de leverancier maar omdat ik toch nieuwsgierig ben, ben ik zelf opzoek gegaan. Het heeft wat research gekost en heb het probleem kunnen herleiden naar de restrictie ring in de afvoerkoppeling. Deze was bij hoge flow naar de afvoer aan het resoneren.
Met als resultaat een stille backwash en quick rinse: [Video]
Dan zit iedereen bij iedere regeneratie rechtop in z'n bed (allemaal lichte slapers)