Zit al jaren te kijken naar aanschaf van waterontharder. Aquacell is in 2012 een keer op bezoek geweest en heeft offerte gedaan. Was best prijzig en er kwamen wat andere verbouwzaken tussendoor die prio kregen dus niet gekocht. Prijs was 1899 euro, inclusief installatie en voor een jaar zoutblokken.
Nu lees ik hier ook over de Harvey Crown, hetzelfde/originele apparaat uit de UK die veel goedkoper is. Even gegoogled en inderdaad rond de 850 Pond heb je er eentje. Ik heb vrienden in de UK dus laat het daar heen sturen en zij sturen het wel door naar mij, zal 20 tot 40 euro kosten gezien het gewicht. Nog even snel voor de Brexit anders betaal je misschien weer BTW en import en dan schiet het niet meer op. Installatie kan ik niet zelf, althans daar begin ik niet aan, een installatiemonteur zal 100 euro vragen? bespaar je zo'n 800 euro (even ruim geschat)
Maar... in UK kopen, nice zolang je geen garantie nodig hebt. Stel dat ding gaat kapot, kan je het naar de UK opsturen.. en misschien bijkomend gezever dat hij buiten de UK is gebruikt en ze misschien daar moeilijk over doen. Loopt communicatie met leverancier via de vrienden in UK wellicht, wil ik ze ook niet mee opzadelen..
Is dat het prijsverschil waard? tsja, wat is de kans dat ie kapot gaat binnen de 5 jaar?
Edit :
net online even offerte opgevraagd, damn prijs is flink gestegen:
Uw persoonlijke aanbieding:
AquaCell waterontharder €1734,71
Unieke garantie gratis
Stelpost installatie €206,61
Installatiemateriaal gratis
Eén pak zout gratis
BTW €407,68
Totaal eenmalig €2349,00
dat is dubbel de prijs van UK model. simpel gezegd: bestel er 1 in de UK.. gaat ie stuk, koop een nieuwe, ben je nog goedkoper uit alles bij elkaar. Of laat de kapotte repareren...
[
Voor 18% gewijzigd door
Petje72 op 24-10-2020 08:02
. Reden: aanvulling ]