Deels heb je gelijk als het rechtstreeks op de vraag terecht komt, zie onder.
Je bent eerder reclame aan het maken en volgens mij is dat niet toegestaan op dit forum.
Dat is aan de mods, iets anders gebracht is het wel een technology input.
Het wordt wrs ondersteund door dit patent of een met TAC technologie.
https://patentimages.stor...84e0b0/WO2018128881A1.pdf
Mijn chemische en fysische kennis zegt dat het zou kunnen werken, maar heb L+R nog wel mijn vragen/ twijfels.
Templating (TAC hier) is heel bekend in professioneel kringen, op chemisch en fysisch niveau. je kunt er zaken mee maken die op een ander manier niet efficiënt of zelfs helemaal niet gemaakt kunnen worden.
Het is daarmee niet perse een broodje aap of alleen een verkoop verhaal.
Ca 95% wordt in een andere kristal morfologie omgezet... maar geeft de rest dan niet nog steed de problemen, maar minder problemen?
Wat gebeurt er als je water kookt? Verandert dan de morfologie zodanig oiv de hitte dat je weer terug naar af gaat en toch kalkaanslag hebt, immers het kalk wordt er niet uitgehaald.
Werkt dat niet goed wat is de temperatuur waarbij het nog wel goed gaat (douchen die je bij ca 37 graden C, das een stuk lager).
Imho mag je het niet vergelijken met RO-water technologie, want dat is en claimt het niet. Niet doen dus.
Positief:
* Erg duurzaam concept (1e indruk)
* geen zout nodig
* geen water spills
* geen elektriciteit nodig
* Lage kosten ? (met voorbehoud zie onder )
Maar/twijfels :
* Hoe monitor je de kwaliteit? Het heeft geen zin om traditionele testers te gebruiken. Visueel? Hmmm als je een tijd wat minder oplet...

* Wat zijn de vervangingskosten na ca 3 jaar?
* Hoe lang gaat de hele installatie mee?
* ... (vast nog iets vergeten)
KALKNEUTRALISATIE SYSTEEM : hmmm dat suggereert dat er iets toegevoegd wordt, immers om te neutraliseren voeg je over het algemeen wat toe. Dit vind ik wat verwarrend.
Je voegt wel technologie toe om kalk afzetting te onderdrukken, maar dat klinkt anders dan neutraliseren.
Wat de juiste term is weet ik ook niet.
Het is mee een kalk-afzettings-beinvloedingssysteem, in die zin, de kalk blijft erin zitten maar via het templaten wordt de afzetting van deze kalk sterk onderdrukt. Het is daar een systeem toevoeging via de herkristallisatie mb templating, maar letterlijk worden er geen stoffen toegevoegd.
Uit het oogpunt van duurzaamheid zou ik de term "KALKNEUTRALISATIE SYSTEEM" zelf niet gebruiken, omdat er een zweem blijft hangen dat men toch wat toevoegt... niet iedereen weet hoe het exact zit, dat mag e niet veronderstellen. En een eerste indruk is wel een hele belangrijke...
@
Anoniem: 1162656 : graag je/uw feedback op, mag gerust technisch/chemisch inhoudelijk zijn.
[
Voor 20% gewijzigd door
route99 op 03-01-2019 14:37
]