Hallo allen,
Gisteren heb ik mijn Aqmoss LESS-15 geïnstalleerd.
Mijn water komt binnen in de meterkast maar daar pastte de LESS-15 helaas niet dus heb ik deze geplaatst onder mijn trap. Het was nogal een klusje, door 3x beton heen boren in een hoekje waar weinig ruimte is is best intensief. Waar ik van te voren nog had bedacht van er zou vast geen andere leiding liggen want dat zou best onlogisch zijn, bleek niets minder waar.. het was de waterleiding naar de buitenkraan in de tuin. Achteraf kwam het wel goed uit want deze wilde ik toch aanpassen zodat ik hier hardwater op bleef houden. (Schijnt beter te zijn voor de planten volgens internet)
Enige puntje wat ik achteraf toch anders had willen doen zijn de knie-koppelingen bij de waterontharder, rechte koppelingen waren verstandiger geweest. Maar al met al ben ik tevreden met het resultaat

.
Ik heb nu mijn ontharder nog ge-bypassed omdat ik nog wel een vraag heb over het in gebruik nemen:
Gisteren heb ik de waterontharder ingesteld met de instellingen van de instelkaart "Instelkaart LESS-Serie Droge zoutbak en proportioneel" en heb ik de ontharder gevuld met zout.
Welke actie moet ik nu doen om het in gebruik te nemen? Ik lees in de handleiding het volgende:
"Start manual regeneration of the system. Scroll regeneration to backwash if it isn’t the 1st step of
the sequence. When the control valve starts the backwash, turn on mains water supply slightly at
first. Air will be displaced from the system via drain line while the pressure tank is being filled with
water. When the tank is full, water will start flowing down the drain line. At this point, fully open
mains water supply.
Let the system complete regeneration, then perform one more manual regeneration."
Kan ik na deze actie de uitgaande afsluiten openen? Ik lees dit namelijk niet in de handleiding maar ik ga er eigenlijk wel van uit. But rather safe than sorry.
Als ik nog iets mis dan hoor ik het natuurlijk ook graag, bedankt!