Sinds een aantal weken heb ik nu een home wizard.
Na een hoop positive reactie's gelezen te hebben heb ik er besloten een aan te schaffen.
Tot nu toe heb ik er best spijt van.
Schakelingen werken niet, thermometers werken niet of nauwelijks, als het al werkt reageerd alles heel traag.
Weinig ondersteuning vanuit Home wizard.
Het volgende is het probleem.
Dit is een overzicht wat ik heb (niet echt op schaal):
Groter plaatje
Een aantal lampen die aangesloten zijn met een Ac-1000.
Een buiten en ganglamp die zijn geschakeld met een AWMR230 / acm1000
Verder nog een bel ACDB-7000BC deze zit met een relais tussen de bestaande bel.
Een AWST8800 gebruik ik om alles aan en uit kunnen te zetten.
Een AMST-606 die de lamp in de gang aanschakelt als je de voordeur open doet
en nog een schemerschakelaar op het balkon.
De Homewizard zelf hangt met zijn "rug" tegen een houtenplaat in de gang.
Sinds afgelopen maandag reageert de HW heel langzaam op schakelingen, de jb media box die ik heb om met de logitech de schalekaars uit te zetten werkt helemaal niet meer, hiermee kun je ze alleen nog aan zetten na 3-4 keer drukken.
Schakelaars aan/uit zetten met de HW gaat dan ook moeizaam en je moet soms ook wel 3 keer op uit drukken voor dat de lamp uit gaat.
De thermometers doen het tot dan nog goed, maar deze vertonen vanaf afgelopen woensdag ook weinig tot geen waarde's meer.
Nu heb ik op advies van Hw 1 voor 1 de kaku's er uit gehaald en een uur gewacht - geen resultaat op Thermometer.
Thermometers heb ik verwisseld van kanaal en een uur gewacht voor het terug plaatsen van de kaku's - Geen resultaat.
Ik heb de kaku's een voor een terug geplaatst, ook de magneetcontecten en de losse schakelaars gedaan, HW blijft traag reageren en geeft geen reactie.
De HW benaderen via http://192.168.1.999/wachtwoord/swlist - geen reactie van HW.
Nu is de vraag wat kan ik nog doen, of wat doe ik fout.
Heb er de afgelopen week best veel tijd ingestoken, maar echt verder kom ik niet.
Zoals ik al zei, heb nu best spijt van het systeem en snap al die positive reacties ook niet.
Heb met de JB media nooit poblemen gehad.