Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

brentnl schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:54:
Ik ben mezelf aan het inlezen over Home Wizard, maar zat nog met een paar kleine onduidelijkheden.

Ik zie bij veel schakelaars '6 geheugenadressen' staan. Wat houdt dit precies in? Dat ik totaal maar 6 lampen apart kan bedienen in m'n huis of?

Klopt het verder dat als ik een Mini inbouw dimmer/ schakelaar gebruik, zowel de bestaande uit/aan-schakelaar blijft werken, als wel de bediening met HW?

Heb verder al een lijst gemaakt met dingen ik geautomatiseerd wil hebben, maar wat ik nog niet in dit topic kon vinden, of iemand z'n trapverlichting op deze manier met een bewegingssensor heeft aangesloten. Iedere tree een ledstrip. Zoals deze video.

Laatste vraag; een magneetcontact, is die ook buiten te gebruiken? Voor bijvoorbeeld de tuinpoort?
6 geheugenadressen wil zeggen dat je 6 verschillende zenders kan koppelen aan die ontvanger.

Ja.

Nog niet gezien dat iemand dat hier heeft maar dat is zeker mogelijk.

Ja, die dingen zijn spatwaterdicht, gaat dus prima.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:00
JB schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:06:
[...]
6 geheugenadressen wil zeggen dat je 6 verschillende zenders kan koppelen aan die ontvanger.

Ja.

Nog niet gezien dat iemand dat hier heeft maar dat is zeker mogelijk.

Ja, die dingen zijn spatwaterdicht, gaat dus prima.
Bedankt voor de snelle response! _/-\o_

Dus je kan 1 lamp die geschakeld is met zo'n mini schakelaar, vanaf maximaal 6 schakelaars aanspreken dus? Laat ik het anders formulieren, op welke manier is die "6" belemmerend bij de aanleg? Ik ga niet overdreven veel aansturen, vooral verlichting binnen, 2x buiten en heat/energylink.

Wat betreft die LED: op wat voor manier leg je zoiets aan? Dat het tree voor tree verlicht wordt? Wat is er behalve een bewegingssensor nog meer benodigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
ivm het led ga je iets van een timer nodig hebben die iedere lamp (per trede) iets later aan/uit schakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

brentnl schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:11:
[...]

Dus je kan 1 lamp die geschakeld is met zo'n mini schakelaar, vanaf maximaal 6 schakelaars aanspreken dus? Laat ik het anders formulieren, op welke manier is die "6" belemmerend bij de aanleg? Ik ga niet overdreven veel aansturen, vooral verlichting binnen, 2x buiten en heat/energylink.

Wat betreft die LED: op wat voor manier leg je zoiets aan? Dat het tree voor tree verlicht wordt? Wat is er behalve een bewegingssensor nog meer benodigd?
Wanneer je 6 afstandbedieningen hebt, kun je deze alle 6 gebruiken op de desbetreffende ontvanger (dus jouw schakelaar). Zodra je een 7e afstandbediening hebt, bijv omdat de 1e kapot is gegaan dan verwijderd de ontvanger automatisch de eerst toegevoegde code (je 1e afstandbediening) om zo je 7e te kunnen koppelen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe versie HomeSense app staat nu in de store. Hierin zit oa de functionaliteit om HomeWizard Online te gebruiken en zit de fix voor het zwarte scherm probleem.

Geef vooral nog feedback op de app zodat ik hem nog stabieler kan maken!

PS: Binnenkort ook watermeten en rookmelders zichtbaar in HomeSense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

brentnl schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:11:
[...]

Een microcontroller met het juiste programma, dit is niet eenvoudig aan te leggen dus. Alles aan in 1x kan natuurlijk makkelijk, maar het langzaam aan/uit faden en 1 voor 1 heeft meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Heb hier een set gevonden. Enig idee of dit te combineren valt met HW? http://www.toekomst-licht...compleet-set-smd3528.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:45
Hallo,
Ik heb de deurbel ACDB-7000BC met drukknop met de HomeWizard.
De deurbel ACDB-7000BC werkt met de HomeWizard
Ik wil daar aan koppelen met de HomeWizard de deurbel ACDB-7000C
Als ik de deurbel ACDB-7000C in de Learn zet en ik druk op de deurbelknop van de deurbel ACDB-7000C pakt hij de code niet.
Moet ik hem ook aanmelden bij de HomeWizard.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door 1942jan op 19-11-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
Je moet de homewizard in learn zetten en dan op de deurbel drukken. De deurbel kun je geen code leren omdat deze een vaste code zend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

brentnl schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:21:
Heb hier een set gevonden. Enig idee of dit te combineren valt met HW?
De laatste keer dat ik mijn HW bekeek zat er geen IR led op :P
Vreemde toko trouwens, iemand die na werktijd 2 webshops met dezelfde spullen runt :O

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Speedy-Andre schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:51:
[...]

De laatste keer dat ik mijn HW bekeek zat er geen IR led op :P
Vreemde toko trouwens, iemand die na werktijd 2 webshops met dezelfde spullen runt :O
Ja dat van IR twijfelde ik al over. Maar hoopte dat je die IR sensors kon vervangen door de bewegingssensors van HW. Of eigenlijk gewoon die dim-controller op de HW aansluiten.

Op zich is het geen probleem als het buiten de HW om gaat, zolang het maar werkt. Achja, eerst de basis maar eens aanleggen! Koopwoning op het oog met een intergas HR comb-ketel uit 2009, weet alleen niet wat voor type.. hoop op OpenTherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter beveiliging van mijn huis gebruik ik de HW oa om de verlichting aan te zetten tijdens afwezigheid. Wat ik nog wil doen is het volgende: iemand belt aan of loopt rond het huis. Vervolgens wordt dit gedetecteerd door een KaKU zender. De HW pakt dit op en moet het geluid van een blaffende hond afspelen.

Iemand een idee hoe ik dit kan realiseren? Liefst zo eenvoudig en error proof. Ik kan mi iets bedenken dat de HW een alert of email stuurt. En een laptop welke reageert op de email en een geluid afspeelt.
Liever iets als een walkman oid welke gaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 19:02
Ik denk dat je beter kunt gaan voor een camera want wat jij wil is wel heel ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 20:32
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:31:
Voor de mensen die zijn geïnteresseerd. Zojuist heb ik de HomeWizard online functionaliteit toegevoegd aan de HomeSense applicatie. Certificering is inmiddels aangevraagd bij Microsoft. Binnenkort is de update beschikbaar in de Windows 8.1 store.

Ben benieuwd of dit bij jullie goed werkt!

[afbeelding]
Top app! Mooi dat hij nu ook met HW Online te gebruiken is.
De grafieken vind ik mooier dan in de HW webpagina.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:43:
Ter beveiliging van mijn huis gebruik ik de HW oa om de verlichting aan te zetten tijdens afwezigheid. Wat ik nog wil doen is het volgende: iemand belt aan of loopt rond het huis. Vervolgens wordt dit gedetecteerd door een KaKU zender. De HW pakt dit op en moet het geluid van een blaffende hond afspelen.
En vervolgens ligt de inbreker plat in de tuin van het lachen en breekt alsnog in. De buren denken; he de buurman heeft een hond gekocht, en er gebeurd niets.
Het is hier al heel vaak bepraat. Beste oplossing is veel licht inschakelen (met name in achtertuinen enz) en eventueel aangevuld met een camera. Wanneer de buren 'vreemde' zien lopen ondernemen ze vaak wel actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:35:
[...]

Ja klopt, maar bij de app.homewizard.nl webinterface ontbreekt mijn regenmeter bij "Sort Sensors". Deze kan ik dus niet markeren als favoriet. Hebben anderen dit ook?
Wil iemand dit voor mij nakijken? Ik heb dus geen regenmeter tussen de "Sort Sensors" staan bij de webinterface app.homewizard.nl, via de iPhone/iPad app kan ik deze wel zien en sorteren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanjaarsveld
  • Laatst online: 23-09 14:56
Ik zou graag zien dat de sort en favo functie globaal werkt ipv per device. De android app crasht op elke Miui android rom als je de sensoren wilt sorteren. Men vergeet dat leken ook gebruik maken van homewizard. Wel zo fijn als wij techneuten dit globaal kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Vraagje; in de screenshots van de HomeWizard app zie ik dat ze ook detecteren of bijv. een lamp aan of uit is. Dit kan KaKu standaard niet. Ik neem aan dat ze het aan/uit signaal afvangen/bijhouden en zo deze status bepalen.

Maar hoe gaat HomeWizard er mee om als je de lamp schakelt via de schakelaar op de muur? Want dan weet de controller de status niet meer? Staat de status dan verkeerd in de app? Of reset dit zich om de zoveel tijd?

Alleen werken met een afstand bediening is voor mij niet echt een optie. Ik wil ook graag de schakelaars kunnen gebruiken. Gemak dient immers de mens en soms is dit handiger. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
De code van de ab of wandschakelaar ook kun je ook aanleren in de homewizard. Dan wordt deze netjes bijgehouden en klopt de status.
Maak een scene, vervolgens bij code de code toevoegen dmv de leerfunctie, dan een keer op de ab klikken en de HW luistert ook naar de AB om de status te bepalen.

[ Voor 35% gewijzigd door PDankers op 20-11-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
JB schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:17:
[...]
Wil iemand dit voor mij nakijken? Ik heb dus geen regenmeter tussen de "Sort Sensors" staan bij de webinterface app.homewizard.nl, via de iPhone/iPad app kan ik deze wel zien en sorteren.
Klopt. Er wordt maar 1 regenmeter ondersteund dus je kunt geen favoriet hebben omdat je er maar 1 hebt. Dat dit in de app wel kan is dan ook een nutteloze functie vermoed ik.

Ik vind het juist prettig dat ik per device kan sorteren... Mijn vriendin en ik heb een andere lijst omdat we beide andere functies benutten van de HW. Maar misschien is een optie van copy to all devices wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PDankers schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:13:
[...]

Klopt. Er wordt maar 1 regenmeter ondersteund dus je kunt geen favoriet hebben omdat je er maar 1 hebt. Dat dit in de app wel kan is dan ook een nutteloze functie vermoed ik.

Ik vind het juist prettig dat ik per device kan sorteren... Mijn vriendin en ik heb een andere lijst omdat we beide andere functies benutten van de HW. Maar misschien is een optie van copy to all devices wel aardig
Dat zou verklaren inderdaad maar dat is zeker niet nutteloos. Verder kan ik de Wattcher wel als favoriet aanmerken terwijl dat ook de enige energiemeter is die ik heb (kunt er wel meer koppelen maar de favoriet functie voegt nu dus ook niets toe). Lijkt toch echt een bug in de webinterface :? Nu kan ik daardoor de regenmeter niet "boven" de temp sensors sorteren zodat deze zichtbaar is zonder naar rechts te moeten schuiven. Bij de app kan ik deze wel markeren zodat de regenmeter wel voor de temp sensors staat.

Per device kan inderdaad zeker prettig zijn, dus dat mag van mij ook zo blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 20-11-2013 12:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
PDankers schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:06:
De code van de ab of wandschakelaar ook kun je ook aanleren in de homewizard. Dan wordt deze netjes bijgehouden en klopt de status.
Maak een scene, vervolgens bij code de code toevoegen dmv de leerfunctie, dan een keer op de ab klikken en de HW luistert ook naar de AB om de status te bepalen.
Maar ik heb de modules AWMR-210 Mini inbouw dimmer achter mijn Busch-Jaeger standaard schakelaars gebouwd, dus deze zenden niet uit als ze worden geschakeld. In principe is de AWMR-210 alleen een ontvanger.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Joepv schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:26:
[...]

Maar ik heb de modules AWMR-210 Mini inbouw dimmer achter mijn Busch-Jaeger standaard schakelaars gebouwd, dus deze zenden niet uit als ze worden geschakeld. In principe is de AWMR-210 alleen een ontvanger.
Gaat niet. Dan kom je in een duurder segment als je dit soort functies wil gebruiken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Dat begrijp ik, maar ik vraag me af of de HomeWizard dat de laatste door de controller opgeslagen status onthoudt of dat deze om de zoveel tijd wordt gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanjaarsveld
De laatst bekende status zal bij homewizard blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
JB schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:29:
[...]

Gaat niet. Dan kom je in een duurder segment als je dit soort functies wil gebruiken.
Oh dit hoor ik nu voor het eerst, ik moet nog alles aanleggen, dus wil dit gelijk goed hebben;

In m'n toekomstige huis zitten al overal lichtschakelaars natuurlijk, deze wil ik kunnen blijven gebruiken. Daarnaast moet het ook te schakelen zijn via HW én moet de status altijd kloppen. Welke modules moet ik dan aansluiten achter de bestaande schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:43:
(...) Wat ik nog wil doen is het volgende: iemand belt aan of loopt rond het huis. Vervolgens wordt dit gedetecteerd door een KaKU zender. De HW pakt dit op en moet het geluid van een blaffende hond afspelen.
Iemand een idee hoe ik dit kan realiseren? (...)
Er bestaat zoiets als een elektronische waakhond (Conrad en Velleman verkopen elk een ander type; zoek ook op YouTube met electronic dog of barking dog alarm). Zo'n apparaat kan via een bewegingssensor en een schakelaar dooor de HW worden aangezet (en weer worden uitgezet). Maar deze apparaten hebben zelf ook een ingebouwde bewegingssensor. Ze zouden dus ook geheel los van de HW kunnen worden gebruikt. Toch kan de HW iets toevoegen, bijv. dat de hond niet eindeloos blijft blaffen (maximum bijv. 1 minuut). En twee bewegingssensors gebruiken voorkomt ook dat de hond te veel gaat blaffen, bijv. als er een vogeltje langsvliegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

brentnl schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:20:
[...]

Oh dit hoor ik nu voor het eerst, ik moet nog alles aanleggen, dus wil dit gelijk goed hebben;

In m'n toekomstige huis zitten al overal lichtschakelaars natuurlijk, deze wil ik kunnen blijven gebruiken. Daarnaast moet het ook te schakelen zijn via HW én moet de status altijd kloppen. Welke modules moet ik dan aansluiten achter de bestaande schakelaar?
Dan zul je in een heel andere prijsklasse moeten gaan rondkijken ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
JB schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:13:
[...]
Dan zul je in een heel andere prijsklasse moeten gaan rondkijken ;)
Iets anders als HomeWizard qua domotica? Of een duurdere module?

Neem aan dat jullie als Tweakers ook altijd de actuele status in de app willen hebben, dus iemand moet er vast wel een work-around voor hebben bedacht toch? O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Het kan wel, maar dan moet je achter alle schakelaars waar je de status van wilt bijhoude de AWMT-230 inbouwen. Ik heb dat niet gedaan, want het is niet zo heel erg om de status niet te weten.

Als je niet thuis bent kun je gewoon voor de zekerheid nog een keer een aan of uit commando sturen. Als je eenmaal alles hebt ingericht weet je wel hoe betrouwbaar dit is. In mijn geval bijna 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceluitzwolle
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08 21:30
chippie777 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:05:
[...]

Je zegt dat je hem hebt gepaired en dat de aflees unit van de watcher ook goed werkt. Heb je onderstaande instructie volledig doorlopen?
http://www.homewizard.nl/...pairen-met-de-homewizard/
Heb ik inderdaad al meerdere keren gedaan, ik heb nog steeds wel een uitlezing op de watcher zelf maar niet op de homewizard; heb nu beide zowat naast elkaar liggen, dus aan het signaal kan het niet liggen. (en ik kan hem dus WEL goed pairen zonder problemen, dus dan zou er volgens mij al helemaal geen probleem met het signaal mogen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Vandaag een nieuwe firmware update ontvangen voor de HomeWizard, heeft iemand een changelog?
Ik hoop dat de bug met de Heatlink opgelost is (halve graden bug) en dat er nieuwe functionaliteit bij zit.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:28
martgom schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:40:
Vandaag een nieuwe firmware update ontvangen voor de HomeWizard, heeft iemand een changelog?
Ik hoop dat de bug met de Heatlink opgelost is (halve graden bug) en dat er nieuwe functionaliteit bij zit.
ik heb hem ook net draaien maar weet niet wat er anders is.....
kan geloof ik niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:08
Ja ik hoop het ook dat ze dat opgelost hebben want het is nu behoorlijk buggy en traag.

Heb de firmware ook ontvangen merk nog geen verbetering met de heatlink maar dat zal waarschijnlijk pas komen als de app ge-update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerder gaf iemand hier aan nogal vreemde waarden te zien in de HW-app bij de thermometers.
Gisterenavond had ik dat ook.
Vreemde temperaturen HomeWizard app

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een nieuwe firmware update ontvangen voor de HomeWizard(...)
Welke update is dit? Wat is het firmwarenummer?

• Joepv
brentnl schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:17:
[...]

Iets anders als HomeWizard qua domotica? Of een duurdere module?

Neem aan dat jullie als Tweakers ook altijd de actuele status in de app willen hebben, dus iemand moet er vast wel een work-around voor hebben bedacht toch? O-) :+
Wat jij wil hebben is een systeem gebaseerd op z-wave. Hier heb je ook weer legio smaken in, maar een mooie betaalbare oplossing (en niet veel duurder als KaKu) is een Vera controller kopen en daarbij modules. De modules zijn duurder dan KaKu maar hebben diverse voordelen, zoals de status. Controlling gebeurt in de module en elke module is een repeater voor je netwerk, dus je krijg nauwelijks "bereik" problemen zoals bij KaKu. 8)

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:28
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:23:
[...]

Welke update is dit? Wat is het firmwarenummer?
Firmware: 2.48-3.50C
Update available: no
Time Information: 2013-11-21 17:14
(1421)

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 15:39
Op dit moment (do 21 nov) heeft bood een foscam camera in de aanbieding. Weet iemand of deze camera samenwerkt (of kan werken) met de HW?

het betreft deze camera:

http://nl-nl.forum.ibood...._camera_-_30m_nachtzicht/

Verwijderd

chippie777 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:39:
Op dit moment (do 21 nov) heeft bood een foscam camera in de aanbieding. Weet iemand of deze camera samenwerkt (of kan werken) met de HW?

het betreft deze camera:

http://nl-nl.forum.ibood...._camera_-_30m_nachtzicht/
Camera werkt op h264. Dit word tot zover niet ondersteund door homewizard. Dus het antwoord is nee. Deze word (nog) niet ondersteund. Misschien in de toekomst wel. Honewizard ondersteund tot nu toe alleen een aantal camera's die mpeg2 als codering gebruiken.

Stef
Dazzie schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:15:
[...]

Firmware: 2.48-3.50C
Update available: no
Time Information: 2013-11-21 17:14
(1421)
Iemand enig idee hoe je de firmware update kan forceren? Ik zit nog op 2.47-3.50c en er is volgens de webpagina van de HW geen firmware update beschikbaar.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• chippie777
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:51:
[...]

Camera werkt op h264. Dit word tot zover niet ondersteund door homewizard. Dus het antwoord is nee. Deze word (nog) niet ondersteund. Misschien in de toekomst wel. Honewizard ondersteund tot nu toe alleen een aantal camera's die mpeg2 als codering gebruiken.

Stef
thx, dat scheelt weer geld :)
FF verder zoeken naar een geschikte goede buitencamera die ook nog betaalbaar is O-)

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41

BPi

TD-er schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:34:
Eerder gaf iemand hier aan nogal vreemde waarden te zien in de HW-app bij de thermometers.
Gisterenavond had ik dat ook.
[afbeelding]
Dat was Ik
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v45/Bpi_NL/Screenshot_2013-11-21-20-41-28_zps44ff0d04.png

[ Voor 16% gewijzigd door BPi op 21-11-2013 20:53 ]

chippie777 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:30:
[...]

thx, dat scheelt weer geld :)
FF verder zoeken naar een geschikte goede buitencamera die ook nog betaalbaar is O-)
De foscam geschikt voor homewizard te koop bij homewizard wellicht :)
http://www.homewizard.nl/...tdoor-camera-fi8904w.html

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:29:
[...]Iemand enig idee hoe je de firmware update kan forceren? Ik zit nog op 2.47-3.50c en er is volgens de webpagina van de HW geen firmware update beschikbaar.
Hetzelfde geldt voor mijn HW. Hoe dan de update te krijgen?

• AJediIAm
  • Laatst online: 27-09 19:08
Gisteren ook de firmeware update gekregen. Aangezien de meeste zichtbare bugs gerelateerd zijn aan heatlink en temperatuur zou dit een voorbereidingen of onderwater bug fixes kunnen zijn voor dat ze de app updaten. Het is echter gokken...
Mogelijk heeft de HW hier vandaag ook een update gedraaid. In elk geval gaf 'ie vanavond aan dat de rookmelders vandaag waren afgegaan om 0.00 uur.
Nou geloof me, als die waren afgegaan hadden we dat gehoord.
Maar goed, in de log kan ik niets terugvinden, anders dan de test-sessies van een tijd terug bij het ophangen.
En de ene melding die volgens de HW wel een echte melding was (melders lagen op de tafel en iemand ging het filter van de stofzuiger ernaast uitblazen).

Iemand anders iets dergelijks ook meegemaakt, dat 'ie aangeeft dat er recent een melding was geweest?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

TD-er schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:21:
Mogelijk heeft de HW hier vandaag ook een update gedraaid. In elk geval gaf 'ie vanavond aan dat de rookmelders vandaag waren afgegaan om 0.00 uur.
Maar goed, in de log kan ik niets terugvinden, anders dan de test-sessies van een tijd terug bij het ophangen.
En de ene melding die volgens de HW wel een echte melding was (melders lagen op de tafel en iemand ging het filter van de stofzuiger ernaast uitblazen).

Iemand anders iets dergelijks ook meegemaakt, dat 'ie aangeeft dat er recent een melding was geweest?
Volgens mij heb ik al eerder eens in dit topic gelezen dat de melding om 00:00 een terugkerende test zou zijn. Je zou dan ook een pushnotificatie moeten krijgen dat je dient te testen, maar wellicht is die niet goed doorgekomen of heb je die uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notificaties heb ik wel aan staan, maar HW-online is de laatste tijd al wat minder goed bereikbaar de laatste tijd.
Vaak moet ik elders al een paar keer op retry klikken en laatst een paar keer dat ik HW-online thuis ook uit moest zetten om binnen het eigen WiFi netwerk verbinding te krijgen.
Kan dus maar zo zijn dat notificaties op dit moment niet heel betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanjaarsveld
AJediIAm schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:09:
Gisteren ook de firmeware update gekregen. Aangezien de meeste zichtbare bugs gerelateerd zijn aan heatlink en temperatuur zou dit een voorbereidingen of onderwater bug fixes kunnen zijn voor dat ze de app updaten. Het is echter gokken...
Ik denk dat je gelijk heb. Via de webapp kan ik nu mijn cv via heatlink op halve graden instellen. Via de app lukt dit niet, springt hij terug op programma van de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TD-er schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:21:

Dit is een maandelijkse "test", De rookmelders springen op "af gegaan" zodat je ze moet testen om ze weer van deze stand af te krijgen. Dit forceert een test dat je rookmelders nog werken. Het wordt alleen niet heel duidelijk gebracht op deze manier.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saencity
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Bij mij is na de update Firmware: 2.48-3.50C.
De snapschot van de ipcamera niet meer zichtbaar als er op de bel wordt gedrukt.
Hebben meer gebruikers dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Is er iemand die al eens gekeken heeft naar hoe HomeWizard stroomverbruik en temperatuur data aan biedt? Blijft alle data per minuut beschikbaar? of is er na verloop van tijd enkel nog uur/dag/week/maand gemiddelde beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Ook hier nog steeds de 2.47-3.50C firmware.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:07
Sinds een aantal weken heb ik nu een home wizard.

Na een hoop positive reactie's gelezen te hebben heb ik er besloten een aan te schaffen.
Tot nu toe heb ik er best spijt van.

Schakelingen werken niet, thermometers werken niet of nauwelijks, als het al werkt reageerd alles heel traag.
Weinig ondersteuning vanuit Home wizard.

Het volgende is het probleem.

Dit is een overzicht wat ik heb (niet echt op schaal):
Afbeeldingslocatie: http://www.iets-anders.com/Homewizard.jpg

Groter plaatje

Een aantal lampen die aangesloten zijn met een Ac-1000.
Een buiten en ganglamp die zijn geschakeld met een AWMR230 / acm1000
Verder nog een bel ACDB-7000BC deze zit met een relais tussen de bestaande bel.
Een AWST8800 gebruik ik om alles aan en uit kunnen te zetten.
Een AMST-606 die de lamp in de gang aanschakelt als je de voordeur open doet
en nog een schemerschakelaar op het balkon.
De Homewizard zelf hangt met zijn "rug" tegen een houtenplaat in de gang.

Sinds afgelopen maandag reageert de HW heel langzaam op schakelingen, de jb media box die ik heb om met de logitech de schalekaars uit te zetten werkt helemaal niet meer, hiermee kun je ze alleen nog aan zetten na 3-4 keer drukken.
Schakelaars aan/uit zetten met de HW gaat dan ook moeizaam en je moet soms ook wel 3 keer op uit drukken voor dat de lamp uit gaat.
De thermometers doen het tot dan nog goed, maar deze vertonen vanaf afgelopen woensdag ook weinig tot geen waarde's meer.

Nu heb ik op advies van Hw 1 voor 1 de kaku's er uit gehaald en een uur gewacht - geen resultaat op Thermometer.

Thermometers heb ik verwisseld van kanaal en een uur gewacht voor het terug plaatsen van de kaku's - Geen resultaat.

Ik heb de kaku's een voor een terug geplaatst, ook de magneetcontecten en de losse schakelaars gedaan, HW blijft traag reageren en geeft geen reactie.

De HW benaderen via http://192.168.1.999/wachtwoord/swlist - geen reactie van HW.

Nu is de vraag wat kan ik nog doen, of wat doe ik fout.
Heb er de afgelopen week best veel tijd ingestoken, maar echt verder kom ik niet.
Zoals ik al zei, heb nu best spijt van het systeem en snap al die positive reacties ook niet.
Heb met de JB media nooit poblemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:13:
Sinds een aantal weken heb ik nu een home wizard.
Na een hoop positive reactie's gelezen te hebben heb ik er besloten een aan te schaffen.
Tot nu toe heb ik er best spijt van.
...
Mijn appartement ziet er redelijk vergelijkbaar uit. Sinds ik de HW in de buurt van waar je je binnen thermometer heb hangen heb ik zelden last van storingen. Even een verleng snoertje er bij pakken en het ding wat heen en weer verplaatsen om de goede plek te zoeken.

Als ik thuis ben zet ik vaak HW online uit. Dat versnelt de boel aanzienlijk. Een schakelaar of thermostaat zou echter wel binnen een paar seconden zichtbaar moeten zijn. Misschien een keer opnieuw opstarten en wat dingetjes verwijderen en opnieuw toevoegen?

Het is ook handig om schakelaars te testen met een normale afstandsbediening. Die benaderen het van een andere hoek.

Het is soms wel wat fustratie en puzzelwerk, maar als het eenmaal goed werkt heb je er geen omkijken meer naar.

Het is soms wat lastig te meten, maar de vermoedens zijn dat in appartementen complexen de frequentie wel eens ondergespamd kan worden door de wat asocialeren apparaten van de buren. Je zou kunnen kijken of je tegen de balkon muur een beter bereik hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door AJediIAm op 22-11-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
De schakelaar bij de slaapkamer en de JB media box kunnen ook schakelen buiten de HW om, dit gebeurt nu dus ook niet tot nauwelijks.
De schakelaar bij de deur (AWST8800) moet ik 2 - 3 keer indrukken voor dat ik reactie krijg en je JB media wel 4 - 5 keer.
Dit heeft al ruim 9 maanden goed gewerkt, en daarvoor (ander huis) heeft het ruim 3 jaar goed gewerkt.
De kaku's bedienen met een afstandsbediening van kaku zelf ga ik nog even proberen, moet even zoeken waar die dingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt de HW ook wel maximaal weg van alle KAKU schakelaars geplaatst.

Mijn ervaringen:
- probeer de HW iets verder van een muur af te zetten, al is het alleen al als test.
- roteren van de HW kan ook schelen.
- thermometers paar cm verplaatsen kan wereld van verschil geven.
- draadloze weerstations in de buurt kunnen heel erg veel problemen geven wanneer hun batterijen bijna leeg zijn. Is vaak helaas niet iets waar je zelf wat aan kunt doen.
- bepaalde apparatuur en lampen kunnen kaku schakelaars storen.
- probeer te voorkomen dat je extra signalen moet versturen.

Die laatste is een beetje cryptisch, maar wat ik probeer te zeggen is dat je vaak een kaku-wandschakelaar beter direct kunt verbinden met een kaku-ontvanger en dan bij de HW aanmelden als 'extra code' voor een ontvanger of scene.
Punt is namelijk dat wanneer je ook kaku-sensoren hebt, dat die misschien net kunnen gaan zenden wanneer de HW reageert op een wandschakelaar of magneetschakelaar en dus elkaar storen. Het is echt vervelend dat er geen feedback komt van de ontvangers. Dus probeer de radio-communicatie zo kort mogelijk te houden en het liefst over zo'n kort mogelijke afstand. Vaak is het beter dat de HW uit sync is met een status dan dat een lamp niet aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Als eerste dank voor de antwoorden :)

Heb nu de HW verticaal neergezet op de plaats van ongeveer de R van woonkameR.
Moet zeggen dat het nu wel beter schakelt, krijg alleen geen melding meer van mijn voordeur (rechts naast de oude positie van de HW).

Ben ook niet zeker over de batterijen van de Thermometers dus ga zo maar eens nieuwe halen, nu zitten de standaard mee geleverde batterijen erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de voordeursensor heb ik vergelijkbare problemen.
Met name de magneetsensoren lijken nogal sterk te wisselen per exemplaar.
Ook maakt het volgens mij uit of je de magneet op de deur zet of de zender, al kan ik dat nog niet echt verklaren, want de deur is niet van staal ofzo ;)

Het kan ook per dag verschillen hoe groot je bereik is. Zo werkt hier de ontvanger in de slaapkamer ineens niet lekker meer vanaf de HW.
Misschien moet ik toch maar eens met repeaters gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
De weerstations kunnen inderdaad echt alles plat krijgen. Ik ken verhalen dat zelfs je ab van de auto niet meer werkt op het moment dat een weerstation continu code verzend door lage batterij spanning. Ondanks dat ik niet verwacht dat een auto ab met 433 mhz werkt...

[ Voor 16% gewijzigd door PDankers op 23-11-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PDankers schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:26:
De weerstations kunnen inderdaad echt alles plat krijgen. Ik ken verhalen dat zelfs je ab van de auto niet meer werkt op het moment dat een weerstation continu code verzend door lage batterij spanning. Ondanks dat ik niet verwacht dat een auto ab met 433 mhz werkt...
Volgens mij heeft mijn Ford Focus uit '99 wel een remote die op die frequentie werkt.

Bij afstandsbedieningen is het een afweging tussen formaat, bereik en fouttolerantie.
Lagere frequenties hebben veel minder last van obstakels, dus hebben geen line-of-sight nodig. Echter ze zijn relatief makkelijk te storen. mede door het grote bereik op die frequentie, maar ook omdat je weinig bandbreedte hebt en dus relatief lang moet zenden om een bericht over te sturen en dus grotere kans dat berichten elkaar kruisen.
Hoe lager de frequentie, hoe groter de antenne moet zijn. Het liefst kwart van de golflengte, maar je kunt wat ruimte winnen door gebruik van spoeltjes.
En je wilt er geen vergunning voor nodig hebben. Dus dan blijven over 433 of 866 MHz.
2.4 GHz heeft alweer te veel last van line-of-sight perikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 15:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:45:
Nieuwe versie HomeSense app staat nu in de store. Hierin zit oa de functionaliteit om HomeWizard Online te gebruiken en zit de fix voor het zwarte scherm probleem.

Geef vooral nog feedback op de app zodat ik hem nog stabieler kan maken!

PS: Binnenkort ook watermeten en rookmelders zichtbaar in HomeSense
Bij mij blijft de app zwart na opstart...
Als ik iets kan doen om te debuggen, laat het gerust weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de firmware-update eergisteren geen snapshots meer. Lekker.
HW-ontwikkelaars leer svp een goed testprogramma te maken EN uit te voeren.
Het lijkt wel vaste prik dat bij een update iets niet meer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 10:49
Graag zou ik willen zeggen, yes ik heb er ook een. Beetje kinderachter maar toch. Helaas is dit niet waar. Ik heb donderdag middag om half 2 besteld. Op de website van HomeWizard staat toch echt voor 5 uur besteld volgende dag in huis.

Nou staat mijn order status op voltooid maar ik heb nooit een track en trace gekregen. Deze kan ik ook nergens vinden als ik inlog. Waar hoort deze te staan?

Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik wil graag mijn verlichting schakelen via zowel de bestaande schakelaar als via de HW daarnaast heb ik een dubbele wandschakelaar waar 2 lampen achter zitten die ik wil dimmen. Het past nooit om daar 2 mini zenders in te zetten. Wat is de Elegantste en beste manier dit op te lossen?

Ik heb nog weinig materiaal gekocht, alleen de HW energy link en heatkit. Wil het graag in 1 keer goed doen e omdat ik wisselende verhalen lees over wat de beste oplossing is toch maar even voor de zekerheid de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Even met hun bellen. Had ook problemen met verzending. Pakket stond op "pakket word voorbereid door verzender" dan weet je dat er iets is blijven liggen als die status na een dag niet is veranderd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook een minizender kopen voor 2 schakelaars.
Of een wandschakelaar kopen als zender.
Nadeel is dan wel dat je een aparte ontvanger en zender oplossing moet. Dus 2 zenders (in 1 behuizing, zoals de AWMT-230 of AWMT-003, geen idee wat het verschil is) en voor elke lamp een ontvanger die je dan in de lamp inbouwt.
Let wel dat je de lampenwijzer van KAKU even moet raadplegen over welke lampen met welke ontvanger te schakelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Door dit topic wel wat aan het twijfelen geraakt of HW de juiste keuze is voor mijn eerste stap richting domotica. HW spreekt me erg aan qua gebruikersgemak en ook de interface is overzichtelijker als andere systemen, echter wil ik wel dat het systeem betrouwbaar is; als ik een commando geef moet ik ook zeker weten dat het werkt.
Mezelf ook even verdiept in Fibaro, dat ziet erg netjes uit, alleen is het per schakelaar wel dubbel zo duur als HW. Is er een kans dat HW ooit z-wave gaat ondersteunen? Dan is het euvel met bereik en status toch opgelost?

Wat wil ik nu (en in de toekomst) in mijn huis (hoekwoning, 100m2 woonopp.) automatiseren:
- Verlichting (beneden/boven/tuin)
- Temperatuur meten/regelen
- Energie/Gas verbruik meten
- Rookmelders aansluiten
- Camera
- Deurbel
- Bewegingssensor
- Magneet (open/dicht) sensor

Systeemeisen:
- betrouwbaar
- scene's instellen
- timers instellen
- boven/beneden voldoende bereik

Pre:
- correct status in app, ongeacht of een lamp met de app of wandschakelaar bediend is

[ Voor 11% gewijzigd door brentnl op 23-11-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier reageren sinds een paar weken 2 buiten ontvangers niet of nauwelijks meer op de homewizard. Ook met een afstandsbediening moet ik veel dichterbij staan. (Één van de ontvangers zit onder een houten steiger)
Ik heb al geprobeerd om alle batterijen uit de 2 temperatuur sensoren en cresta weerstation te halen, maar helaas geen resultaat.
Kan een bewegingsmelder (APIR-2150) storen? Of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanoj schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:53:
[...]

Bij mij blijft de app zwart na opstart...
Als ik iets kan doen om te debuggen, laat het gerust weten!
Hoi,
Afgelopen week is er een update beschikbaar gekomen die dit probleem moet oplossen. Heb je de app geupdate? Als je bij de instellingen de optie hebt om homewizard online te gebruiken, dan heb je de laatste versie. Laat het even weten, stuur me anders even een berichtje via mail, dan kan ik evt. Aangeven welke info ik nodig heb om dit probleem o te lossen.

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
In ons volgende huis (wat we binnen een jaar of 2 gaan aanschaffen) wil ik graag een grote slag in domotica maken. Ik ben me dan nu ook al aan het oriënteren, omdat ik in het volgende huis in één keer alles goed wil hebben. Zo zou het bijvoorbeeld zonde zijn als ik andere rolluikmotoren dan Somfy zou kopen (die wel bestuurd kunnen worden), en da's handig om vooraf te weten :)

Eén van de opties die ik bekijk is de HomeWizard. Het liefst zou ik ergens centraal een (Android) tablet aan de muur hangen, en van daaruit alles besturen. Net als via je telefoon dus, maar dan een 'mooi' controlpanel aan de muur.

Maar nu wellicht een heel stomme vraag: In hoeverre is HomeWizard afhankelijk van de fabrikant en de buitenwereld als ik het eenmaal heb aangeschaft? Ik zie tegenwoordig steeds meer producten die erg op de servers van de fabrikant leunen, en als die het niet doen (of de fabrikant failliet gaat) is je product nutteloos. Ofwel: Als ik dadelijk alles in huis heb hangen, en HW gaat failliet: Wat gebeurt er dan? Foutmelding op de HomeWizard omdat hij een verbinding met n server wil maken? Of blijft de boel gewoon werken (weliswaar zonder updates/ondersteuning/garantie/etc.), zodat de investering niet direct niks meer waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik vraag mij af of er een limiet is aan het koppelen van schakelaars ed bij de hw, je blijft wat uitbouwen maar waar stopt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

TD-er schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:23:
Met de voordeursensor heb ik vergelijkbare problemen.
Met name de magneetsensoren lijken nogal sterk te wisselen per exemplaar.
Ook maakt het volgens mij uit of je de magneet op de deur zet of de zender, al kan ik dat nog niet echt verklaren, want de deur is niet van staal ofzo ;)

Het kan ook per dag verschillen hoe groot je bereik is. Zo werkt hier de ontvanger in de slaapkamer ineens niet lekker meer vanaf de HW.
Misschien moet ik toch maar eens met repeaters gaan werken.
Van die magneet sensor bestaan ook 2 varianten. Ik had een versie met een pcb spoortje van +/- 5cm.maar als antenne. Maar ik kwam op internet varianten tegen met een gewikkelde spoel als antenne. Beide matig bereik wat mij betreft. Heb nu +/- 17cm draad er aan zitten. Spoortje van de antenne doorgekrast en aan GND gehangen voor wat extra "aarde". Gaat een stuk beter, maar net wel net niet qua melden. Wil de homewizard nog een paar meter verplaatsen, dan zit er een deur minder tussen wat vast zal schelen. Moet ik alleen de kabel even verlengen.

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 24-11-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brentnl schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:17:
Door dit topic wel wat aan het twijfelen geraakt of HW de juiste keuze is voor mijn eerste stap richting domotica. HW spreekt me erg aan qua gebruikersgemak en ook de interface is overzichtelijker als andere systemen, echter wil ik wel dat het systeem betrouwbaar is; als ik een commando geef moet ik ook zeker weten dat het werkt.
Mezelf ook even verdiept in Fibaro, dat ziet erg netjes uit, alleen is het per schakelaar wel dubbel zo duur als HW. Is er een kans dat HW ooit z-wave gaat ondersteunen? Dan is het euvel met bereik en status toch opgelost?

Wat wil ik nu (en in de toekomst) in mijn huis (hoekwoning, 100m2 woonopp.) automatiseren:
- Verlichting (beneden/boven/tuin)
- Temperatuur meten/regelen
- Energie/Gas verbruik meten
- Rookmelders aansluiten
- Camera
- Deurbel
- Bewegingssensor
- Magneet (open/dicht) sensor

Systeemeisen:
- betrouwbaar
- scene's instellen
- timers instellen
- boven/beneden voldoende bereik

Pre:
- correct status in app, ongeacht of een lamp met de app of wandschakelaar bediend is
De HW is ontworpen voor gebruik met zenders en ontvangers die niets anders doen dan alleen zenden of alleen ontvangen. M.a.w. Er is geen "handshake" en ook geen mogelijkheid om een status op te vragen.
Dat heeft wel een lagere kostprijs als resultaat.
De status die de HW aangeeft is dus gebaseerd op "events" en zolang de HW in bedrijf is wordt er van uitgegaan dat er geen events gemist worden door zenders en ontvangers in het systeem. Dat is dus niet 100% gegarandeerd. Als de HW uit geweest is of gereset is, dan is de kans groot dat er events gemist zijn en daarom is dan bij het opstarten de status van alles onbekend. Dat is ook een van de redenen dat systemen zoals de HW niet geschikt zijn voor een gedegen beveiligingssysteem, maar wel heel prettig voor betaalbare domotica. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 16:03
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:13:

De HW benaderen via http://192.168.1.999/wachtwoord/swlist - geen reactie van HW.
Mag hopen dat dit een typo is?
Adres kan niet werken omdat .999 niet kan bestaan.

Trouwens al iemand die kan bevestigen dat de Heatlink bug verholpen is (of snel gaat worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Ook ik heb sinds de firmware-update geen snapshots meer,
Iemand een oplossing ?

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:24:
[...] Ofwel: Als ik dadelijk alles in huis heb hangen, en HW gaat failliet: Wat gebeurt er dan? Foutmelding op de HomeWizard omdat hij een verbinding met n server wil maken? Of blijft de boel gewoon werken (weliswaar zonder updates/ondersteuning/garantie/etc.), zodat de investering niet direct niks meer waard is?
Ik weet niet in hoeverre de HW zelf nog connectie wil maken met een thuis-server.
Wat ik wel weet is dat wanneer je HW-online aan hebt staan en de HW-servers zijn onbereikbaar, dat je dan al niet eens via je WiFi thuis verbinding kunt maken met de HW in hetzelfde netwerk.
Echter wanneer je HW-online dan uitvinkt in de app, dan heb je meteen verbinding.
Dat zou suggereren dat je de HW-servers niet nodig hebt voor normale werking.
chundo schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:04:
ik vraag mij af of er een limiet is aan het koppelen van schakelaars ed bij de hw, je blijft wat uitbouwen maar waar stopt het?
Voor zover ik begrepen heb, is alleen het aantal scenes beperkt tot zo'n 20 stuks.
Bij het uitbouwen van schakelaars en sensoren zal je alleen wel aanlopen tegen een praktische beperking van het bereik. Ook kan je een praktische beperking bereiken dat de ether niet lang genoeg leeg is om foutloos een pakketje te versturen.
Ik lijk zelf tegen dat laatste aan te lopen bij het verlaten van 't huis 's ochtends vroeg.
Dan gaat in korte tijd het volgende door de ether:
- deur open
- licht in de gang aan, want deur open en nog donker buiten
- bewegingssensor buiten registreert beweging
- buitenlicht gaat aan, want beweging en nog donker buiten.

Gevolg is dat geregeld de ganglamp of buitenlamp niet aanspringt.
Misschien moet ik ook gewoon de buitenlamp al aanzetten als de ganglamp aangaat doordat de deur open gaat. Dat scheelt weer een tijdskritische update.
_ferry_ schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:11:
[...]

Van die magneet sensor bestaan ook 2 varianten. Ik had een versie met een pcb spoortje van +/- 5cm.maar als antenne. Maar ik kwam op internet varianten tegen met een gewikkelde spoel als antenne. Beide matig bereik wat mij betreft. Heb nu +/- 17cm draad er aan zitten. Spoortje van de antenne doorgekrast en aan GND gehangen voor wat extra "aarde". Gaat een stuk beter, maar net wel net niet qua melden. Wil de homewizard nog een paar meter verplaatsen, dan zit er een deur minder tussen wat vast zal schelen. Moet ik alleen de kabel even verlengen.
Hmm dat is wel een idee.
Maar dan nog is er een behoorlijk verschil in magneetsensoren. De voordeursensor doet moeilijk hier, terwijl de deur van de overloop het eigenlijk altijd doet. En die moet een stuk verder en door een stuk beton heen, terwijl de voordeursensor line-of-sight heeft.

Ik heb trouwens gisteren de AEX-701 signaalversterker van KAKU geïnstalleerd hier en mijn problematische schakelaars zijn nu geen probleem meer.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom er op staat: "Maximaal 1 versterker per omgeving"
Je moet die versterker namelijk de codes leren die nogmaals uitgezonden gaan worden, dus ik zou niet weten waarom er geen 2 gebruikt kunnen worden.
De enige reden die ik kan verzinnen is wanneer je gaat proberen om code 1234 nogmaals te versterken en dus die code 1234 op 2 versterkers instelt. Dan gaan ze namelijk steeds die code herhalen en zit je met een helemaal verstopte ether.
Maar als je code 1234 aan versterker 1 leert en 2345 aan versterker 2, dan zou ik niet weten waarom dat niet zou werken.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RinusS schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:04:
Ook ik heb sinds de firmware-update geen snapshots meer,
Iemand een oplossing ?

BvD
Ik verwacht dat de firmware eerder is dan de app update en daardoor dit niet meer werkt. Er zal vast een appupdate aankomen denk ik. Vreemde is dat ik nog steeds geen nieuwere firmware heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
brentnl schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:17:
Je moet goed bedenken dat op dit forum problemen besproken worden. De meeste van ons hebben al jaren een HW probleemloos draaien. Als je het mij vraagt is HW echt het perfecte instap systeem om mee te beginnen. De meeste willen toch niet meteen honderden euros neerleggen om iets uit te proberen, en omdat HW op standaard KAKU werkt is het naar mijn mening de beste investing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
AJediIAm schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:26:
[...]

Je moet goed bedenken dat op dit forum problemen besproken worden. De meeste van ons hebben al jaren een HW probleemloos draaien. Als je het mij vraagt is HW echt het perfecte instap systeem om mee te beginnen. De meeste willen toch niet meteen honderden euros neerleggen om iets uit te proberen, en omdat HW op standaard KAKU werkt is het naar mijn mening de beste investing.
Hier sluit ik mij bij aan. Ik heb het hier prima draaien en alles werkt. Nu is het nog „verdedigbaar” aan de rest van het gezin. Natuurlijk blijven er altijd wensen over maar aan de nadere kant wordt er toch met enige regelmaat door HW een update uitgegeven. M.a.w. met een budget van circa 500 euro kun je al een heel eind komen in een doorsnee huis, en ik denk niet dat dat met andere systemen voor die prijs ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:04:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan. Ik heb het hier prima draaien en alles werkt. Nu is het nog „verdedigbaar” aan de rest van het gezin. Natuurlijk blijven er altijd wensen over maar aan de nadere kant wordt er toch met enige regelmaat door HW een update uitgegeven. M.a.w. met een budget van circa 500 euro kun je al een heel eind komen in een doorsnee huis, en ik denk niet dat dat met andere systemen voor die prijs ook lukt.
Ik sluit me ook aan ;). Veel huishoudens hebben al vaak onderdelen van KAKU in huis en bied Homewizard een perfect aanvulling en meer dan dan dat. Hier werkt eigenlijk alles probleemloos. Natuurlijk heeft elk systeem zijn voor en nadelen. Alles valt en staat met je budget. Je zult bij HW moeten accepteren dat het geen foutloos systeem is mede omdat er geen handshake plaats vind maar daarmee wel een van de voordelige en toch complete systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik sluit mij hier ook bij aan, ik had geen hoge verwachtingen bij aankoop van het systeem maar ik ben aangenaam verrast. Er zitten fouten in maar dat neem ik er bij, dat wist ik toen ik het kocht. Er wordt aan gewerkt en als ik een probleem mail naar hun zelf krijg ik altijd een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
TD-er schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:38:
[...]

Ik heb trouwens gisteren de AEX-701 signaalversterker van KAKU geïnstalleerd hier en mijn problematische schakelaars zijn nu geen probleem meer.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom er op staat: "Maximaal 1 versterker per omgeving"
Je moet die versterker namelijk de codes leren die nogmaals uitgezonden gaan worden, dus ik zou niet weten waarom er geen 2 gebruikt kunnen worden.
De enige reden die ik kan verzinnen is wanneer je gaat proberen om code 1234 nogmaals te versterken en dus die code 1234 op 2 versterkers instelt. Dan gaan ze namelijk steeds die code herhalen en zit je met een helemaal verstopte ether.
Maar als je code 1234 aan versterker 1 leert en 2345 aan versterker 2, dan zou ik niet weten waarom dat niet zou werken.
Iemand een idee?
Zoals jij het beschrijft zie ik ook geen probleem. Misschien geven ze gewoon een standaard advies omdat wat jij hierboven beschrijft voor een consument al snel te complex is. En het is lastig te controleren of er geen loop ontstaat. Misschien is het advies dus gewoon een veilige keuze ipv technisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Lijkt mij ook. Maar 2 versterkers zonder overlap in codes zal vast prima werken. Anders zou je ook vaker last hebben van buren met kaku zooi.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Rudolfus schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:37:
[...]

Mag hopen dat dit een typo is?
Adres kan niet werken omdat .999 niet kan bestaan.

Trouwens al iemand die kan bevestigen dat de Heatlink bug verholpen is (of snel gaat worden)?
Dat is idd niet het juiste ip adres, maar hij werk niet.....
met geen enkel commando

Moet deze daarvoor op poort 80 staan, want dat staat hij bij mij niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Henkhuppelschot op 25-11-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 16:03
Als hij niet op port 80 staat, moet je na het juiste ip-adres een dubbele punt zetten, gevolgd door het juiste port nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
Weet iemand of de oude PAR-1000 ook werkt met homewizard?
Wil de HomeWizard gaan bestellen maar wil wel even weten of die ook werken aangezien het halve huis daar mee vol hangt.

Kon alleen een draadje van one more thing vinden maar das een vaag antwoord.
Thanks

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HW claimt wel de 'oude' klikaanklikuit "met codeschijfjes" te ondersteunen.
Bij het aanmaken van een schakelaar kun je ook de codes van dergelijke code-schijfjes selecteren.

Ik heb er alleen geen eigen ervaring mee, met het 'oude systeem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djkavaa schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:12:
Weet iemand of de oude PAR-1000 ook werkt met homewizard?
Wil de HomeWizard gaan bestellen maar wil wel even weten of die ook werken aangezien het halve huis daar mee vol hangt.

Kon alleen een draadje van one more thing vinden maar das een vaag antwoord.
Thanks
De oude par-1000 werken met homewizard, alleen het bereik ervan is bedroevend te noemen. Als je vanaf de plek waar je de homewizard wilt zetten alle lampen in huis met de gewone ab kunt bedienen lijkt me dit geen probleem. Maar het zal noet zo goed werken als de duurdere code sets

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb even een kleine vraag over de homewizard. Stel ik zou de homewizard gebruikt met een kaku sensor die ook lokaal bediend kan worden. Dus bijvoorbeeld een lamp die ik aan of uit zet. Zend de homewizard dan een signaal "aan" naar de schakelaar of alleen een schakel signaal. M.a.w.: Raakt de home wizard in de war als ik een lamp ook met de lokale schakelaar bedien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat gaat prima.
Je kunt het op veel manieren oplossen, maar de meest voor de hand liggende is de volgende:
- laat de HW een code genereren voor de schakelaar en leer die aan de ontvanger.
- laat de HW de code van de bestaande KAKU-zender leren als zogenaamde extra zendcode.

Wanneer je dan de bestaande zender gebruikt, zal de HW de nieuwe status meekrijgen (dus alleen luisteren) en bijhouden.
Wanneer je met de HW wilt schakelen, bijvoorbeeld op een event of timer, dan stuurt de HW pas iets naar de ontvanger.
Enige eis is wel dat de HW dichtbij genoeg hangt om de bestaande zender te horen. Anders zal de status in de HW uit sync gaan lopen met de werkelijke toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oke, ik begon namelijk een beetje te twijfelen aangezien aangegeven wordt dat kaku alleen maar één-richtingsverkeer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blueone schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:00:
Oke, ik begon namelijk een beetje te twijfelen aangezien aangegeven wordt dat kaku alleen maar één-richtingsverkeer ondersteund.
Dat klopt ook, daarmee word bedoeld dat de omtvanger Kaku geen signaal terug zend of het commando aangekomen is. Dat is het nadeel van Kaku. Er is dus geen verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geen snapshots meer sinds update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:53:
Ook geen snapshots meer sinds update.
Ik heb dat nu al een paar keer voorbij zien komen, maar wat is een snapshot?
edit:
Ah, gevonden, dat je met een camera beelden kunt schieten bij een event

Gisterenavond kwam ik erachter dat een inbouwschakelaar kennelijk een dimmer blijkt te zijn. Ineens was het licht gedimd tot zo'n 25%. Ik dacht toch echt dat ik een gewone schakelaar gebruikt had. Zonet even een dummy-dimmer aangemaakt in HW en weer op vol vermogen kunnen zetten, maar wel apart.
Van 't weekend maar even de schakelaar lostrekken en kijken wat het exacte typenummer is.
Ik kwam hier trouwens achter na een paar keer op de uit-knop drukken en die schakelaar zit sinds 't weekend achter de AEX-701 versterker.

[ Voor 5% gewijzigd door TD-er op 26-11-2013 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:42
Ik zit met een een raar iets. Ik heb de volgende situatie
- 2 x een plafond opbouwspot met 4 Ledspots van ieders 4 Watt
- in de plafonddoos een ACM-100 ontvanger (ingesteld op dimwaarde 3)
- Design dubbele wandschakelaar met in de muurdoos een AWMT-003 inbouwzender

Als ik met de wandschakelaar de opbouwspots wil dimmen dan doe ik AAN-UIT-AAN, dan gaat het licht pendelen, maar het duurt 20 tot 30 seconden voordat de lampen beginnen te dimmen, het dimmen gaat dan heel snel, zo'n 5 seconden, dan weer 20 tot 30 seconden weer 100% tot de lampen weer in 5 seconden van 100% naar zeg maar 5% weer naar 100% gaan, het is heel moeilijk om een gewenste dimstand te krijgen.

Nu heb ik met de HomeWizard app op mijn iphone de lampen als dimmers toegevoegd, nu het gekke, als ik met de slider de lamp wil dimmen dan is het dimbereik van 20% tot 1% dus boven de 20% blijven de lampen voluit aan.

Als ik het dimbereik van de ACM-100 verander dan dimmen de lampen bijna niet, in de handleiding staat ook dat je in stapjes naar beneden het dimbereik moet bepalen dus, stoppen wanneer de lampen bijna uit staan, is de juiste dimstand, in mijn geval "3" als ik de ACM-100 op 4 zet, dan is de minimale dimstand van de lampen weer te fel.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb en iemand hetzelfde herkent en misschien een oplossing heeft. Mijn gevoel zegt dat de HomeWizard (nog) niet helemaal geschikt is voor de ontvangers met dimstand selectie zoals de ACM-100, AWMD-250, ACD-200 of AILD-250

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
verkeerde transformator in combinatie met HomeWizard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Eigenlijk had ik de knoop doorgehakt en ging ik vandaag de HomeWizard bestellen, maar nu ga ik toch nog even rondkijken, na het lezen van deze slechte ervaringen...

Op zich heb ik x aantal dagen onder Belgisch/Nederland koop-op-afstand recht om het te retourneren, maar dat verloopt nooit vlekkeloos...

Ik wil mijn huis voorzien van voornamelijk sensoren om te detecteren of er iemand aanwezig is:
- +/- 10 magneetcontacten op de deuren/ramen
- +/- 3 pir bewegingssensoren buiten
- +/- 3 pir sensoren binnen
- een deurbel (+ camera)

Denken jullie dat dit normaal kan functioneren zonder gedoe met een zekerheid van >98%? Iets dat 75% van de tijd werkt, daar heb ik weinig aan...

Later ga ik ook programmeren en zelf complexe statements evalueren en daarna iets schakelen via de API (de webinterface). Ik lees hier echter dat dit bij sommigen totaal niet vlotjes gaat. Kan iemand me daar het tegendeel van zeggen? Werkt de http interface "normaal" of "klote-traag"?
Bv: regent het buiten (regensensor) en het raam staat open (magneetcontact), dan moet de rolluik (somfy) naar beneden zodat het niet binnen regent :-) -> Hoe zeker kan je zijn dat dit dan goed gaat?

En hoe moet ik het "zenden" zien? Als één toestel iets zendt, kan een ander dan nog zenden of zit de "ether" dan vol?

[ Voor 4% gewijzigd door ? ? op 26-11-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Randmr schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:24:
Eigenlijk had ik de knoop doorgehakt en ging ik vandaag de HomeWizard bestellen, maar nu ga ik toch nog even rondkijken, na het lezen van deze slechte ervaringen...

Op zich heb ik x aantal dagen onder Belgisch/Nederland koop-op-afstand recht om het te retourneren, maar dat verloopt nooit vlekkeloos...

Ik wil mijn huis voorzien van voornamelijk sensoren om te detecteren of er iemand aanwezig is:
- +/- 10 magneetcontacten op de deuren/ramen
- +/- 3 pir bewegingssensoren buiten
- +/- 3 pir sensoren binnen
- een deurbel (+ camera)

Denken jullie dat dit normaal kan functioneren zonder gedoe met een zekerheid van >98%? Iets dat 75% van de tijd werkt, daar heb ik weinig aan...

Later ga ik ook programmeren en zelf complexe statements evalueren en daarna iets schakelen via de API (de webinterface). Ik lees hier echter dat dit bij sommigen totaal niet vlotjes gaat. Kan iemand me daar het tegendeel van zeggen? Werkt de http interface "normaal" of "klote-traag"?
Bv: regent het buiten (regensensor) en het raam staat open (magneetcontact), dan moet de rolluik (somfy) naar beneden zodat het niet binnen regent :-) -> Hoe zeker kan je zijn dat dit dan goed gaat?

En hoe moet ik het "zenden" zien? Als één toestel iets zendt, kan een ander dan nog zenden of zit de "ether" dan vol?
Ik heb het 2 dagen getest, maar in 50% van de gevallen kwam het signaal gewoon niet aan. Ik was er snel klaar mee dus. Maar het is wel per huis afhankelijk (al heb ik bijna alleen maar houten vloeren enzo).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Randmr schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:24:
Werkt de http interface "normaal" of "klote-traag"?

Dan hoop ik ten eerste dat je raam niet naar buiten draait...:P
Maar de Homewizard zelf werkt nog niet met extra voorwaarden. Je kunt slechts op 1 event een actie ondernemen. In jou voorbeeld is het event regen, en dan kun je je rolluik laten zakken...maar dan kan er niet gekeken worden naar de status van het raam. Er is een alternatief via een derde partij (staat al ergens op t forum). En ik hoop dat HW dit zelf binnenkort ook gaat ondersteunen
Pagina: 1 ... 7 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!