BP on the move!!!
dan maak je toch meerdere actie's aan op 1 event?PDankers schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:50:
[...]
Dan hoop ik ten eerste dat je raam niet naar buiten draait...:P
Maar de Homewizard zelf werkt nog niet met extra voorwaarden. Je kunt slechts op 1 event een actie ondernemen. In jou voorbeeld is het event regen, en dan kun je je rolluik laten zakken...maar dan kan er niet gekeken worden naar de status van het raam. Er is een alternatief via een derde partij (staat al ergens op t forum). En ik hoop dat HW dit zelf binnenkort ook gaat ondersteunen
ik heb bv dat als me deur open gaat (via magneet) er 3 verschilende lampen aanspringen met andere tijden
na zons ondergang tot 23 uur eettafel
na 23.00 tot 23.45 uur de eetkamer tafel + wandlampen
na 23.45 tot 06 uur buitenlamp + eettafel + wandlampen
dan dat allemaal op 1 magneetcontact
Ondertussen 2 emails de deur uit gedaan waar gewoonweg niet op gereageerd word. Daarnaast gisteren telefonisch gesprek gehad. Word er mij verteld dat het naar huis nummer 7 was verstuurd inplaats van 7a en dat het daarom door postnl geweigerd was. Nou bestaat huisnummer 7 gewoon dus dat is al vreemd.
Daarnaast heb ik nooit een track en trace gehad van de verzending. Gisteren zou het direct weer opnieuw verzonden worden.
Tot op heden geen track en trace en geen pakket. Ik wilde bellen, helaas was ik erg druk en vergat de tijd. Was ik mooi 10 voor 5 klaar kon ik nog net even bellen:
Helaas zijn wij op dit moment gesloten........
Ik hoop dat als ik het wel krijg ik er een hoop plezier voor terug krijg.
Gezien je nog maar 1 voorwaarde voor een actie kan maken is het dan mogelijk om toch te zeggen wanneer Magneet contact 1 verbroken is en Alarm aan is moet brandmelder af?
EN functie zit niet in een actie dus gaat niet werken. En met wat wil je aangeven dat het alarm aan staat? Je kunt in een actie alleen sensoren toevoegen als definitie.TimK1990 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:05:
...
Gezien je nog maar 1 voorwaarde voor een actie kan maken is het dan mogelijk om toch te zeggen wanneer Magneet contact 1 verbroken is en Alarm aan is moet brandmelder af?
[ Voor 14% gewijzigd door martinvdm op 26-11-2013 19:58 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ja je zegt het zelf. Dit zijn meerdere acties op 1 event. Het probleem is juist dat je niet 1 actie kan schakelen op meerdere events. Dit noemen ze hier vaak de en/of voorwaarde. Dat heb je nodig om een dergelijke schakeling goed te laten functioneren.Dazzie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:58:
[...]
dan maak je toch meerdere actie's aan op 1 event?
ik heb bv dat als me deur open gaat (via magneet) er 3 verschilende lampen aanspringen met andere tijden
na zons ondergang tot 23 uur eettafel
na 23.00 tot 23.45 uur de eetkamer tafel + wandlampen
na 23.45 tot 06 uur buitenlamp + eettafel + wandlampen
dan dat allemaal op 1 magneetcontact
Niet elke trafo (van halogeen lampen) kan goed overweg met een dimmer op de netspanning.Bas Post schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:27:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Deze snap ik niet...
Dat zou kunnen verklaren waarom je zo'n beroerd bruikbaar bereik ervaart bij het dimmen.
Over het bereik.
Tsja dat is afhankelijk van heel veel factoren, maar feit is wel dat het relatief makkelijk te storen blijkt.
En dan is het jammer dat KAKU-spul alleen maar ofwel een zender is of een ontvanger en niet beide.
Daarvoor moet je dus echt Zigbee-achtig spul gaan werken, wat als een Mesh-netwerk werkt.
Dat werkt vooralsnog nog niet met HomeWizard en is ook een stuk prijziger.
En inderdaad, doordat je geen feedback krijgt, komt een pakketje dus al niet goed aan wanneer er 2 tegelijk zenden. Dat heb je al bij het indrukken van beide schakelaars van de 8802 wandschakelaar.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Stel dat ik met KAKU begin icm HW, is het dan mogelijk om later die schakelaars te gebruiken op bijvoorbeeld Fibaro?
Wil de Easy mogelijk aansluiten, in de veel gevraagde vragen (FAQ) staat:
Met welke andere merken cv-ketels is Nefit Easy te combineren?
In combinatie met de Nefit Easy Connect adapter werkt Nefit Easy met alle cv-toestellen met OpenTherm. Kijk hier voor de beschikbaarheid van de Nefit Easy Connect. OpenTherm (afgekort: OT) is een communicatieprotocol dat toegepast wordt in een centrale verwarmingsinstallatie tussen een cv-ketel en een thermostaat. De toevoeging open is bedoeld om aan te geven dat het een fabrikantonafhankelijk systeem is waarbij een thermostaat van fabrikant A aangesloten kan worden op een cv-ketel van fabrikant B. Vrijwel alle fabrikanten passen OpenTherm toe. Raadpleeg de handleiding van uw cv-toestel om vast te stellen of het gaat om een OpenTherm-toestel.
Nu is de vraag hoe standaard dit is ten opzichte van de Healtink. Mij was ook verteld dat de Nefit producten wel OpenTherm praten maar niet 100% compatibel zijn met modulerende werking.
Op de homewizard site staat bij de heatlink: Nefit ketels werken met een proprietary Nefit-protocol. Deze kunnen wel aangestuurd worden door de HomeWizard, dit vereist dan een OpenTherm converter en in de meeste gevallen ook een nieuwe (OpenTherm) thermostaat. Ook deze zijn bij te bestellen met de HeatLink.
Wat is jullie mening? dat de combinatie Nefit Easy en de Heatlink een gelukkig huwelijk worden of eindigt dit in een (v)echtscheding....
mvg Peter
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
In dit scenario gaan we er van uit dat de thermostaat (TS) en de CV netjes OT praat. Heatlink zit altijd tussen de CV en de TS. De regel is "laatste actie geld". Actie is vindt plaats wanneer je via homewizard de heatlink bedient of wanneer de TS van waarde wijzigt, dan wel via een programma of handmatig. Of dit goed gaat is dus simpelweg afhankelijk van de easy. Persoonlijk is een easy TS overkill, hopelijk heb je deze al in je bezit en wil je heatlink erbij vanwege de integratie met homewizard. De easy is immers al via een app te bedienen.peterpijpelink schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:07:
Hallo heeft er al iemand ervaring met de Heatlink in combinatie met de Nefit Easy?
Wil de Easy mogelijk aansluiten, in de veel gevraagde vragen (FAQ) staat:
Met welke andere merken cv-ketels is Nefit Easy te combineren?
In combinatie met de Nefit Easy Connect adapter werkt Nefit Easy met alle cv-toestellen met OpenTherm. Kijk hier voor de beschikbaarheid van de Nefit Easy Connect. OpenTherm (afgekort: OT) is een communicatieprotocol dat toegepast wordt in een centrale verwarmingsinstallatie tussen een cv-ketel en een thermostaat. De toevoeging open is bedoeld om aan te geven dat het een fabrikantonafhankelijk systeem is waarbij een thermostaat van fabrikant A aangesloten kan worden op een cv-ketel van fabrikant B. Vrijwel alle fabrikanten passen OpenTherm toe. Raadpleeg de handleiding van uw cv-toestel om vast te stellen of het gaat om een OpenTherm-toestel.
Nu is de vraag hoe standaard dit is ten opzichte van de Healtink. Mij was ook verteld dat de Nefit producten wel OpenTherm praten maar niet 100% compatibel zijn met modulerende werking.
Op de homewizard site staat bij de heatlink: Nefit ketels werken met een proprietary Nefit-protocol. Deze kunnen wel aangestuurd worden door de HomeWizard, dit vereist dan een OpenTherm converter en in de meeste gevallen ook een nieuwe (OpenTherm) thermostaat. Ook deze zijn bij te bestellen met de HeatLink.
Wat is jullie mening? dat de combinatie Nefit Easy en de Heatlink een gelukkig huwelijk worden of eindigt dit in een (v)echtscheding....
mvg Peter
Heeft iemand al geprobeerd dit te vergroten door middel van de antenne te verlengen?
Misschien andere oplossing 433 mhz signaal versterkers die wel alles doorgeven niet die van KAKU.
Ik hoor graag van jullie. Aangezien er veel te vinden is maar nog niks volgens mij wat tot een oplossing heeft geleid.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Antenne verlengen is volgens mij nog niemand gelukt wat ook echt verbeterde. Wat soms helpt is op zijn kant zetten, maar wat het beste resultaat geeft is goed uitzoeken wat de ideale plek is voor de homewizard.djkavaa schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:29:
Heb sinds vandaag de HomeWizard geïnstalleerd. en het bereik is echt niet je van het.
Heeft iemand al geprobeerd dit te vergroten door middel van de antenne te verlengen?
Misschien andere oplossing 433 mhz signaal versterkers die wel alles doorgeven niet die van KAKU.
Ik hoor graag van jullie. Aangezien er veel te vinden is maar nog niks volgens mij wat tot een oplossing heeft geleid.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ik heb antwoord van KAKU hierover:PDankers schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:51:
[...]
Zoals jij het beschrijft zie ik ook geen probleem. Misschien geven ze gewoon een standaard advies omdat wat jij hierboven beschrijft voor een consument al snel te complex is. En het is lastig te controleren of er geen loop ontstaat. Misschien is het advies dus gewoon een veilige keuze ipv technisch
Kortom, je kunt er wel 2 gebruiken, maar moet goed opletten dat ze niet beide luisteren naar dezelfde codes. Dan gaan ze namelijk steeds elkaar herhalen, zoals we al verwacht hadden.Geachte heer Noorlander,
Het is inderdaad niet mogelijk om 2 signaalversterkers hetzelfde signaal te laten versterken, aangezien ze de code dan continue aan elkaar doorsturen,
Het is echter wel mogelijk om 2 signaalversterkers te gebruiken die aparte codes verzenden.
Dus bijvoorbeeld versterker 1; 1234 te laten ‘versterken’ en versterker 2 de signalen; 5678! Zodoende komen ze niet in elkaars signalen en reageren ze niet op elkaar!
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| curl -qs http://<HOMEWIZIP>/<PW>/get-sensors | python -mjson.tool | sed -e '/kakusensors/,/}/!d' "kakusensors": [ { "cameraid": null, "favorite": "no", "id": 0, "name": "Lichtmeter", "status": "no", "timestamp": "17:05", "type": "light" }, |
Iemand hiermee toevallig ervaring?
Verwijderd
- traagheid
- als je met halve graden instelt werkt het meestal niet dan wel
- soms komt de ingestelde temperatuur in de app niet overeen met de thermostaat
Ik zou als ik jou was nog even wachten ook omdat je dezelfde combinatie als mij hebt.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, dan wacht ik inderdaad nog even tot er een update is geweest die deze probleempjes hopelijk oplostMediacj schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:32:
De Heatlink werkt op 866mhz dus bereik is geen probleem, ik heb de Heatlink ook samen met een Calenta maar ben nog niet helemaal positief, zit te wachten op een update die de volgende problemen hopelijk oplost:
- traagheid
- als je met halve graden instelt werkt het meestal niet dan wel
- soms komt de ingestelde temperatuur in de app niet overeen met de thermostaat
Ik zou als ik jou was nog even wachten ook omdat je dezelfde combinatie als mij hebt.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
De HW is niet verplaatst, de betreffende schakelaars ook niet...
Ook meerdere afstandsbedieningen geprobeerd om dat even uit te sluiten.
Maar het licht inderdaad aan de HomeWizard.
Ben ook nog steeds opzoek naar een oplossing om het bereik goed te vergroten met een externe antenne het liefste of wat dan ook.
Op z'n kant zetten werkt een beetje maar zou hem het liefst een grotere dekking willen geven.
Met name de inbouw schakelaars geven veel problemen met het bereik de normale valt nog wel mee.
Maar hoop dat daar echt wat verandering in gaat komen.
Ik weet ook niet of het mogelijk is om de zendsterkte wat te verhogen etc.
Misschien dat dat zelfs zelf in te stellen is... Maar dan moet je natuurlijk in de HomeWizards config / Software komen of zo...
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Ik heb hier idd ook wel eens last van gehad en er was niets veranderd. Nooit echt achter gekomen waar dat aan gelegen heeft, maar meestal werkte het een paar dagen later weer stukken beter. Zal het weer wel geweest zijn.Astra schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:34:
Sinds de laatste firmware update, heb ik afgelopen weekend geïnstalleerd, is bij mij de ontvangst van 'uit' signalen een behoorlijk stuk slechter geworden. Daarvoor nergens last van, maar ik heb nu meerdere KaKu schakelaars die geen gehoor geven aan een uitsignaal. Doe ik het met de afstandsbediening zelf, op dezelfde afstand als waar de HW staat, dan geen probleem.![]()
Dat is precies mijn probleem wat ik de laatste paar dagen last van heb.Astra schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:34:
Sinds de laatste firmware update, heb ik afgelopen weekend geïnstalleerd, is bij mij de ontvangst van 'uit' signalen een behoorlijk stuk slechter geworden. Daarvoor nergens last van, maar ik heb nu meerdere KaKu schakelaars die geen gehoor geven aan een uitsignaal. Doe ik het met de afstandsbediening zelf, op dezelfde afstand als waar de HW staat, dan geen probleem.![]()
Voor de volledigheid, app-versie is hier 2.61 en HW-versie is 2.47
Ik zat al druk te bedenken hoe ik de KAKU-versterker en HW misschien van plek zou moeten wisselen en de versterker dus omprogrammeren, maar kennelijk is het dus een ander probleem?
Vooral de schakelaar op de overloop krijg ik met geen mogelijkheid meer uit met de HW, terwijl de KAKU-schakelaars en de bewegingssensor wel perfect werken met die schakelaar.
Mijn ketel staat ook op zolder (Intergas) en de HW hangt op de BG in de meterkast tussen een router, schwitch, Ziggo modem/router, tv kabel versterker en een basisstation van een dect telefoon. Geen beste plek dus maar de Heatlink word prima bediend.Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:05:
Ik ben van plan om een heatlink te kopen maar onze ketel (Remeha Calenta) is geplaatst op de 2e verdieping en ben dus bang dat het bereik niet goed genoeg is. De homewizard staat gewoon op de begane grond. heeft iemand hier ervaring mee ?
Afstand is dus geen probleem.
Opvallend dat er meerdere met dit probleem zijn!
Die vraag stelde ik even geleden ook al. Heb ook al google afgestroomd maar kon niks vinden als alleen maar images van het board maar niemand die wist waar je wat aan kon solderen.tredelijkheid schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:03:
Heeft iemand nu eindelijk geprobeerd of die externe antenne invloed heeft op het signaal? Er komen steeds meer klachten over het bereik maar verder dan "op zijn kant zetten" of "de beste plek zoeken" komen we helaas niet...
Misschien is er hier iemand met voldoende kennis met een homewizard die het aan durft?
Het mooiste zou natuurlijk zijn om het signaal te boosten met iets. Denk hierbij aan het zelfde wat je bij routers hebt in Mw die je in kunt stellen.
Weet of zoiets kan met de home wizard. En anders een lang draadje??
[ Voor 51% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 29-11-2013 09:06 ]
... en oranje! :P
Ik heb je dinsdag een mail gestuurd.Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:06:
[...]
Hoi,
Afgelopen week is er een update beschikbaar gekomen die dit probleem moet oplossen. Heb je de app geupdate? Als je bij de instellingen de optie hebt om homewizard online te gebruiken, dan heb je de laatste versie. Laat het even weten, stuur me anders even een berichtje via mail, dan kan ik evt. Aangeven welke info ik nodig heb om dit probleem o te lossen.
Patrick
Ik heb het homewizard online vinkje dus het is zeker de juiste versie.
Verwijderd
Energylink is wel betrouwbaarder kwa data, maar hier is dan ook een slimme meter voor nodig.brentnl schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:39:
Is een energylink nodig als je alleen je stroomverbruik wilt meten? Of is een watcher dan voldoende? Wil wel m'n Intergas CV bedienen, maar daar heb je alleen een heatlink voor nodig toch?
Verwijderd
Maar doe gerust wat je niet laten kunt, want het is je eigendom.
Mensen die denken dat alles op 433 MHz met de HW zou moeten werken: helaas dat is niet zo.
Snapschot lijkt weer te werken.
Als je nu al af wilt zijn van het bereik kun je een 2e HomeWizard nemen. Hiermee maak je dan in theorie 2 zones. De app kan overweg met 2 of meer HomeWizards.
Indien je dat niet wilt wat natuurlijk logisch is.
Moet je nog even geduld hebben. Ze zijn aan het bekijken wat ze kunnen doen om het bereik te verbeteren.
Ze gaven mij hierin aan 'hier wordt momenteel over nagedacht'
Dus er is hoop.
De signaal versterkers van KAKU werkten ook niet 100% gaven ze aan, dit omdat ze natuurlijk ook maar met 6 kanalen werken en dat er vertraging in zit etc.
Advies is dus: Nog eventjes wachten tot de oplossing daar is. Of als je niet kunt wachten Knustelen met risico van:
Of een 2e HomeWizard kopen.Mensen die aan de HW willen gaan solderen om de antenne "te verbeteren" zijn kansloos. Verdiep je eens in HF-antennetechniek en zie... Ook verlies je alle garantie door te gaan knutselen aan het board.
Maar doe gerust wat je niet laten kunt, want het is je eigendom.
Mensen die denken dat alles op 433 MHz met de HW zou moeten werken: helaas dat is niet zo.
Yes!! Ik kreeg net ook een firmware update en bij mij werkt de snapshot functionaliteit ook weer!saencity schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:59:
Net om 10:00 uur een update van de Firmware HomeWizard 2.482
Snapschot lijkt weer te werken.
Misschien zijn ze ondertussen met de app aan het ontwikkelen zodat je meerdere snapshots kunt opslaan. Dat zou wel mooi zijn!
Waarschijnlijk is dat ook het enige verschil ten opzichte van 2.48, de Heatlink kan nog steeds niet lekker met halve graden overweg...
99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20
Nee ook hier nog steeds problemen met de Heatlink.martgom schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:55:
[...]
Waarschijnlijk is dat ook het enige verschil ten opzichte van 2.48, de Heatlink kan nog steeds niet lekker met halve graden overweg...
Springt jouw heatlink ook regelmatig terug naar het "regulier programma" als je de temperatuur wijzigt? En komt het bij jou ook soms voor dat de ingestelde temperatuur op de thermostaat niet overeenkomt met de app?
Me 2: Waar kun je updaten (Newbe)martinvdm schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:02:
Hoe kom julle toch aan al die firmware updates? Ik zit nog steeds op 2.47-3.50C, met de melding Update: No.
Je kunt volgens mij geen updates forceren, je krijgt vanzelf de melding dat er een firmware update is. Ik vind het echter vreemd dat sommige dus al twee firmware versies verder zijn dan mijn homewizard.
Een paar weken geleden ben ik nog bij HW langs geweest voor een Somfy update.
Hier kan je op wachten als je van te voren een afspraak maakt, doe je dat niet dan is er mogelijk geen medewerker aanwezig die dit kan doen.
Het heeft geholpen denk ik, m'n zonnescherm lijkt nu wel constant bedienbaar ipv soms niet.
Volgens mij heeft de HW nu een ander mac adres, mijn instellingen stonden er gewoon nog in maar de router gaf hem een ander ip dan degene die ik als voorkeur heb ingesteld.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Het ligt wel in de strategie van HW dat eerst de firmware uitgerold wordt en vervolgens niet veel later een app update verschijnt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:00:
Update gehad, snapshot werkt weer. Ik heb vernomen dat er ook op zeer korte termijn een update komt voor de app. Weet iemand daar meer van. Heatlink zou dan zichtbaar worden in startscherm.
Verwijderd
Volgens mij hebben alleen bezitters van een heatlink de update gehad, zou dat kunnen? Of zijn er mensen zonder heatlink die de update gehad hebben?martinvdm schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:15:
[...]
Je kunt volgens mij geen updates forceren, je krijgt vanzelf de melding dat er een firmware update is. Ik vind het echter vreemd dat sommige dus al twee firmware versies verder zijn dan mijn homewizard.
Verwijderd
Oke bedankt dan moet dat wel lukkenmike123 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:23:
[...]
Mijn ketel staat ook op zolder (Intergas) en de HW hangt op de BG in de meterkast tussen een router, schwitch, Ziggo modem/router, tv kabel versterker en een basisstation van een dect telefoon. Geen beste plek dus maar de Heatlink word prima bediend.
Afstand is dus geen probleem.
Via web naar de homewizard gaan of via de app?
Hoor graag van jullie.
Ik weet in elk geval dat wij niet gaan wachten op het bereik van de homewizard.
We gaan een 2e aanschaffen 1 voor Woonhuis 2. Schuur / lounge hk.
[ Voor 35% gewijzigd door Kavaa op 29-11-2013 19:44 ]
Oke, dan denk ik dat de update gefaseerd wordt uitgerold kan dat?TD-er schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:45:
Ik heb pas 1x een update meegemaakt (meteen na aanschaf) en die werd door de app gemeld. Een keertje bevestigen en de update werd geinstalleerd.
Aangezien ik hem net heb ook op Firmware: 2.47-3.50C zit.
En ik geen HeatLink Gebruik.
Dat ik ook echt elk ding waar een schakelaar bij kan ook een schakelaar bij wil hebben.
Zoals Dimmers etc. dat gaat nog allemaal komen dure hobby maar goed dan heb je ook wat.
Heeft iemand ervaringen met de bewegings melders. En dat er dan lichten aan / uit gaan.
Kan dit ook in samenwerking met een notificatie? Of zijn die melders puur alleen voor lichten aan en uit te schakelen. Aangezien ze bij het stukje signalering komen natuurlijk.
En is het mogelijk om de signalen naar Schakelaars etc. uit te schakelen binnen een bepaalde tijd?
Dit i.v.m. katten die door het Huis rekken en in de schuur ook nog wel eens de trap op lopen regelmatig dan hoeft het licht natuurlijk niet aan te springen.
Ben benieuwd of dat wel mogelijk is.
De heatlink zit tussen mijn intergas kombi kompact en de honeywell basicstat modulation. In de app kan ik zien dat de verwarming aan staat(vlam en verwarmingslogo). Maar ik kan niet d huis temperatuur zien. ook kan ik niet de temp regelen via de homewizard.
Verwijderd
Ja is allemaal mogelijk, gebruik zelf een bewegingsmelder buiten op platte dak uitbouw, als iemand op het dak komt sluiten de rolluiken. Mogelijkheden genoeg als je een beetje creatief bent.djkavaa schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:52:
Ik heb nu wel zoiets dat ik hem heb.
Dat ik ook echt elk ding waar een schakelaar bij kan ook een schakelaar bij wil hebben.
Zoals Dimmers etc. dat gaat nog allemaal komen dure hobby maar goed dan heb je ook wat.
Heeft iemand ervaringen met de bewegings melders. En dat er dan lichten aan / uit gaan.
Kan dit ook in samenwerking met een notificatie? Of zijn die melders puur alleen voor lichten aan en uit te schakelen. Aangezien ze bij het stukje signalering komen natuurlijk.
En is het mogelijk om de signalen naar Schakelaars etc. uit te schakelen binnen een bepaalde tijd?
Dit i.v.m. katten die door het Huis rekken en in de schuur ook nog wel eens de trap op lopen regelmatig dan hoeft het licht natuurlijk niet aan te springen.
Ben benieuwd of dat wel mogelijk is.
Verwijderd
Heeft hij het eerder wel gedaan?TimK1990 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:27:
Ik heb een aantal problemen waar ik niet helemaal uit kom.
De heatlink zit tussen mijn intergas kombi kompact en de honeywell basicstat modulation. In de app kan ik zien dat de verwarming aan staat(vlam en verwarmingslogo). Maar ik kan niet d huis temperatuur zien. ook kan ik niet de temp regelen via de homewizard.
Grappig... Waarom moet er iemand op het dak komen? Inbrekers bedoel je? En hoe snel sluiten de rolluiken dan?Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:17:
[...]
Ja is allemaal mogelijk, gebruik zelf een bewegingsmelder buiten op platte dak uitbouw, als iemand op het dak komt sluiten de rolluiken. Mogelijkheden genoeg als je een beetje creatief bent.
Erg goed en origineel gevonden! Al vraag ik me wel af, hoe vaak loopt er iemand op het platte dak dat je daar een bewegingsmelder voor installeert?Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:17:
[...]
Ja is allemaal mogelijk, gebruik zelf een bewegingsmelder buiten op platte dak uitbouw, als iemand op het dak komt sluiten de rolluiken. Mogelijkheden genoeg als je een beetje creatief bent.
En ik maar denken dat ik al bezig was met een originele vorm van domotica; door via de HW en een KaKu schakelaar de elektrische deken van mijn vrouw aan te kunnen zetten, zodat we daar niet meer voor naar boven hoeven te lopen...
Verwijderd
Ik krijg een dezer dagen de HomeWizard Awareness kit.
Nu heb ik al gelezen over een sirene aansluiten op het systeem wanneer een deurcontact geactiveerd wordt.
Stel ik koop deze sirene op 230 volt. http://www.conrad.nl/ce/n...oon?queryFromSuggest=true
Deze sluit in aan op een stekker en plaats deze stekker in een KUKA stekkerdoosschakelaar.
Dit moet dan toch werken wanneer ik deze programmeer met een actie?
Bedankt alvast voor het meedenken.
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Misschien een tip. Ik heb ook een makkelijk van buitenaf te bereiken plat dak en middels deze weg is meerdere keren (getracht) in te breken. Had hetzelfde aangelegd om de rolluiken te laten zakken bij beweging. Echter tijdens de storm maand geleden, moesten brandweermannen op mijn dak om een boom die op omvallen stond los te zagen en zij zagen de rolluiken dichtgaan toen ze naderde. Ze spraken me er op aan en ze vinden dit erg gevaarlijk ivm brand en vluchtgangen. Dus ik heb het nu zo aangelegd dat als ergens in huis een brandmelder afgaat alle rolluiken opengaan en het signaal van de bewegingsmelder wordt genegeerdVerwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:17:
[...]
ben bijna om om een HW aan te schaffen na dagen lang lezen hier. Heb gisteren een slimme meter gekregen en dat is de hoofdreden van aanschaf. Geleidelijk aan wil ik dan van X10 over naar KAKU.
Heb echter een vraag over de KwH meter van HW. De aansluiting die naar de P1 op de EnergyLink gaat. Wat voor signaal gaat daar over heen? Is dat een pulsje of 220?
Dit omdat ik al een KwH meter heb voor de Youless maar ik mis volgens mij die twee aansluitingen.
Na wat verder zoeken heb ik al gedeeltekijk antwoord op mijn vraag, het is dus een puls. Op mijn KwH meter staat "S0 pulsen 1000 Imp/kWh, DIN 43864, ti=90 msec, 27V, 27mA"
Weet iemand hoeveel pulsen de KwH meter van HW heeft?
[ Voor 20% gewijzigd door bing69 op 30-11-2013 10:37 ]
Bing
Wil je de tellerstand zien dan zijn daar online oplossingen voor (beperkt) en apparaatjes als de Raspberry pi waarmee je een log kan maken van het het verbruik en de tellerstanden.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Maar ik zie dat na de inschakeling dat je dan na x minuten weer uitschakeld.
Als ik hem aan een deur koppel en dan zeg dat er automatisch licht aan gaat. Gaat dat licht dan ook weer uit? Na x minuten.
Dus als ik hem koppel en dan een actie maak in de home wizard dan heb ik toch niks te maken met die x minuten het licht kan dan toch gewoon aanblijven.
En zitten hier stukjes dubbel zijdige Tape bij? Die geen plak resten achter laten als je hem eraf haalt? Of verf mee neemt hihi.
Graag jullie reactie.
Deze heeft de eerst dagen heeft deze wel goed gewerkt (een dag of 3)
Na die dagen is de waarde van de regenmeter in de - gekomen (negatief). En dat kan niet met de regen
Maar nu heb ik de regenmeter al een paar keer van de HW verwijderd. Maar dat heeft niks uitgehaald.
Ik heb ook de regenmeter zonder batterijen gelaten en gekeken of er data van een andere regenmeter binnen komt, maar dat is ook niet zo.
Als ik de HW wel instelt dat er een regenmeter op zit, maar die van mij is zonder batterijen. Dan geeft mijn HW nog steeds aan dat er 0mm is gevallen het afgelopen uur en de afgelopen 3 uur staat dan nog op -30,8mm
Nu vraag ik me af of het zin heeft om de HW te resetten zodat alles er uit is.
Of dat er andere opties zijn om er voor te zorgen dat ik weer normale waardes krijg
Wat misschien ook van belang kan zijn is dat ik een regenmeter had die het niet deed. Daarvoor heb een nieuwe gehad. Maar de oude gaf helemaal geen data door
Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag
Gr Remco
Ik heb precies hetzelfde. HW blijft zeggen dat er waarschijnlijk een andere regenmeter in de buurt is. Kwaliteits batterijen plaatsen helpt wel iets om de ontvangst te verbeteren maar mijn meter staat ook vaak in de min. Erg irritant want ik kan er ook geen actie aan vast binden op die manier.R.Hul schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:45:
Ik ben nu een korte tijd in bet bezit van een HW met regenmeter.
Deze heeft de eerst dagen heeft deze wel goed gewerkt (een dag of 3)
Na die dagen is de waarde van de regenmeter in de - gekomen (negatief). En dat kan niet met de regen
Maar nu heb ik de regenmeter al een paar keer van de HW verwijderd. Maar dat heeft niks uitgehaald.
Ik heb ook de regenmeter zonder batterijen gelaten en gekeken of er data van een andere regenmeter binnen komt, maar dat is ook niet zo.
Als ik de HW wel instelt dat er een regenmeter op zit, maar die van mij is zonder batterijen. Dan geeft mijn HW nog steeds aan dat er 0mm is gevallen het afgelopen uur en de afgelopen 3 uur staat dan nog op -30,8mm
Nu vraag ik me af of het zin heeft om de HW te resetten zodat alles er uit is.
Of dat er andere opties zijn om er voor te zorgen dat ik weer normale waardes krijg
Wat misschien ook van belang kan zijn is dat ik een regenmeter had die het niet deed. Daarvoor heb een nieuwe gehad. Maar de oude gaf helemaal geen data door
Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag
Gr Remco
Je hebt heel de instelling op het maneetcontact niet nodig, je kunt dit in de actie instellen in de HW. Verder zitter er wel dubbelzijdig plakkers bij, maar ik vind ze erg slecht van kwaliteit. Ik gebruik eigen tape dat blijft ten minste zitten.djkavaa schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:12:
Ik zat even te kijken naar die magneet contacten.
Maar ik zie dat na de inschakeling dat je dan na x minuten weer uitschakeld.
Als ik hem aan een deur koppel en dan zeg dat er automatisch licht aan gaat. Gaat dat licht dan ook weer uit? Na x minuten.
Dus als ik hem koppel en dan een actie maak in de home wizard dan heb ik toch niks te maken met die x minuten het licht kan dan toch gewoon aanblijven.
En zitten hier stukjes dubbel zijdige Tape bij? Die geen plak resten achter laten als je hem eraf haalt? Of verf mee neemt hihi.
Graag jullie reactie.
Ik heb zelf ook de Honeywell Basicstat modultation en het probleem al voorgelegd aan Homewizard. Hieronder de reactie, die ik op 11 november heb mogen ontvangen:TimK1990 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:27:
Ik heb een aantal problemen waar ik niet helemaal uit kom.
"Dit lijkt inderdaad aan overwrite te liggen, het probleem van de 0,0 graden is inmiddels ook bekend dus ik ga ervanuit dat hier ook op korte termijn wat aan gedaan zal worden, in iedergeval bedankt voor de uitgebreide feedback.
Uiteraard word je bedenktermijn verlend tot 14 nadat de update met overwrite beschikbaar is, naar varwachting zal dit binnen 2 weken het geval zijn, graag nog even geduld.
Met vriendelijke groet,
Dirk van der Zwan
HomeWizard Support & Sales"
We moeten dus nog even geduld hebben
Misschien aardig om dit eens even te testen. Ik heb namelijk eerder in het forum gelezen dat als de homewizard brandmelder afgaat, de brandmelder continu het afgaan-signaal afgeeft aan de homewizard, waardoor de homewizard geen singalen meer kan versturen. In het verleden waren er ook forum-gebruikers die de actie wilde: brandmelder gaat af -> alle lampen aan. Dit was toen in ieder geval niet mogelijk, maar mogelijk is e.e.a. veranderd (heb geen brandmelders van homewizard)SNIK0906 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:20:
[...]
Misschien een tip. Ik heb ook een makkelijk van buitenaf te bereiken plat dak en middels deze weg is meerdere keren (getracht) in te breken. Had hetzelfde aangelegd om de rolluiken te laten zakken bij beweging. Echter tijdens de storm maand geleden, moesten brandweermannen op mijn dak om een boom die op omvallen stond los te zagen en zij zagen de rolluiken dichtgaan toen ze naderde. Ze spraken me er op aan en ze vinden dit erg gevaarlijk ivm brand en vluchtgangen. Dus ik heb het nu zo aangelegd dat als ergens in huis een brandmelder afgaat alle rolluiken opengaan en het signaal van de bewegingsmelder wordt genegeerd
Ik ben ook heel benieuwd hoe je dit ingesteld hebt, want zover ik weet kun je brandmelders helemaal niet in een scène of actie gebruiken.SNIK0906 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:20:
[...]
Dus ik heb het nu zo aangelegd dat als ergens in huis een brandmelder afgaat alle rolluiken opengaan en het signaal van de bewegingsmelder wordt genegeerd
Dat is minder, met de Youless kan ik de stand gelijk maken aan de meterstand. Wellicht moet ik ze beiden blijven gebruiken of misschien nog beter kan ik de puls van de youless naar de HW brengenSpeedy-Andre schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:47:
Bedenk wel dat de HW alleen het verbruik in een periode weergeeft en niet de tellerstand van de meter.
Wil je de tellerstand zien dan zijn daar online oplossingen voor (beperkt) en apparaatjes als de Raspberry pi waarmee je een log kan maken van het het verbruik en de tellerstanden.
Bing
Verwijderd
Ja, dat lijkt me wel.verwp01 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:40:
(...)
Stel ik koop deze sirene op 230 volt. http://www.conrad.nl/ce/n...oon?queryFromSuggest=true
Deze sluit in aan op een stekker en plaats deze stekker in een KUKA stekkerdoosschakelaar.
Dit moet dan toch werken wanneer ik deze programmeer met een actie?
(...)
M.a.w. zijn ze weer bestendig?
Zijn spatwaterdicht dus ja dat kan.chippie777 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:01:
Heeft iemand ervaring met de magneet contacten wanneer de buiten geplaatst zijn?
Verwijderd
Ik heb twee stel buiten, maar nog niet lang. Werkt tot nu toe goed.chippie777 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:01:
Heeft iemand ervaring met de magneet contacten wanneer de buiten geplaatst zijn?
ik heb dr ook 1 buiten zitten en die werkt nog.....Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:35:
[...]
Ik heb twee stel buiten, maar nog niet lang. Werkt tot nu toe goed.
maar in de handleiding van de magneet staat dit...
WATER EN VOCHT
Dit product is niet waterbestendig en daardoor niet
geschikt voor gebruik buitenshuis. Reinig dit product
uitsluitend met een droge doek
dus we wachten wel af hoe land die het blijft doen......
[ Voor 6% gewijzigd door Dazzie op 01-12-2013 09:37 ]
Hoop dat dit misschien wel in de HW gemaakt kan worden.Speedy-Andre schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:47:
Bedenk wel dat de HW alleen het verbruik in een periode weergeeft en niet de tellerstand van de meter.
Slimme meter kan wel op afstand uitgelezen worden door de netwerkbeheerder over GPRS.
Benieuwd of dit ook over de P1 poort zou kunnen...
Beneden de energylink en alle stekkermodules vervangen door KAKU, inbouw blijft voorlopig X10 .
Ik ben benieuwd.....
Bing
Ik heb hem namelijk nog niet gehad. Ik gebruik geen HeatLink of Camera's
Hier ook nog steeds niets.djkavaa schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:13:
Hoe is het bij jullie met de update?
Verwijderd
Ook nog geen update gehad. Zou dit in porties gaan, bijv. op volgorde van serienummer? Mijn apparaat is nog niet lang geleden aangeschaft (serienummer 130105xxx).djkavaa schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:13:
Het is de bedoeling het te gebruiken als alarmsysteem (ja ja ik weet de beperkingen & gevaren, de dieven niet, dat is het punt).
Het is de bedoeling om alles via een PC te laten verlopen, zo'n minipc'tje 12cm x 12cm of via een netduino plus of een raspberry ofzo. Ik code wel eerst alles in C#.
Om een goed alarmsysteem te kunnen krijgen, heb ik er 2 kaku afstandsbedieningen bij besteld.
Een eerste opgave is om de afstandsbedieningen te kunnen instellen om het alarm in armed of unarmed te kunnen schakelen. Na wat gepruts en gebrainstorm is dat gelukt: ik heb een onbestaande switch gekoppeld aan de HomeWizard, deze van 2 extra codes voorzien van de afstandsbedieningen! :-)
Op een andere manier is het niet mogelijk, want als ik alarm inschakel, vriendin thuis komt en het wil uitschakelen, of haar alarmstaat bv al op uitgeschakeld stond, dan kan ze het niet "wijzigen" in uitgeschakeld... -> problemen die opgelost zijn.
Het tweede waar ik tegen aan loop is het alarm zelf
Ik heb echter een dimmer besteld i.p.v. een schakelaar en de sirene doet soms eens raar terwijl ze niks moet doen. Is waarschijnlijk te wijten aan de dimfunctie? Zou niet mogen.
Een derde probleem waar ik tegen aanloop is het tijdig detecteren van bewegingen, ALS het alarm AAN staat.
-> Big problemo's:
1. je moet vlug genoeg pollen om geen dingen te missen.
2. er is geen push mogelijkheid
1.
Ik doe een deur open en dicht binnen de 3 seconden en een dief zal zich ook wel haasten
Dat betekent dat ik continue de status van alle sensoren zou moeten opvragen om te controleren op wijzigingen. Dit kan via http://192.168.0.x:1234/xxx/get-sensors
Maar om de 2 à 3 seconden via WiFi iets doen, dat vind ik geen goede oplossing.
Een andere mogelijkheid is om de frequentie van polling te verlagen en de historiek van de magneetsensoren te gebruiken. Dit kan via view-source:http://192.168.0.x:1234/xxx/kks/get/0/log
Alleen weet ik niet hoe groot die log kan worden... Dus voor 10 magneetcontacten kan de grootte van alle data wel oplopen als dat elke 10 seconden verstuurd moet worden...
2. push dan maar?
Als het alarm aan staat, zal er normaliter nooit een magneet event komen. Tenzij er iemand inbreekt (of het alarm vergeet uit te schakelen). Dus om 300.000 keer per dag een http request te doen naar die HomeWizard is eigenlijk toch maf.
Brainstorm: hoe kan ik push onderscheppen?
- via aparte hardware (wat is het nut dan nog van die HomeWizard
- via de Apple notificaties misschien? -> lijkt me ondoenbaar
- via de led op de homewizard?
Aha! Op de HomeWizard zit een led die flikkert als er RF verkeer is. Op basis daarvan zou ik dus kunnen weten wanneer er (beter/sneller) geluisterd moet worden.
Hoe tappen we dat af?
- Als we een Netduino gaan gebruiken, kan dat met een photo optische sensor die licht meet. Hardwarehack
- Maar wat als we aan elk magneetcontact nu eens een camera hangen? Dan pollt de HomeWizard deze camera bij beweging...*
Dus als we zelf een eigen webserver maken en die als "camera" instellen, krijgen we op het moment dat er iets gebeurt een HTTP request voor de webcam image! Die negeren we, maar we hebben wel een push notificatie! Op dat moment controleren we of het alarm ingeschakeld staat en dan -> sirene aan
* Ik heb de defecte firmware versie waar de snapshot niet op werkt. Het zou natuurlijk niet de bedoeling zijn om telkens een snapshot te krijgen op mijn iPhone als er een webcam image request komt (=magneet aan/uit)
Zo, dat gaat ongeveer mijn alarm worden :-)
Als andere mensen ideeën of oplossingen hebben voor problemen waar ze tegen aan liepen, zet ze hier maar in dit topic!
Als ik dit alarm-deeltje opgelost heb, dan ga ik vervolgens kijken om een webinterface te maken met de plattegrond van het huis en de status van de contacten en historiek enz. Maar eerst het alarm werkende krijgen.
In de schuur hangt nu bijna een jaar een magneetschakelaar en onder een afdak buiten hangt hij ook bijna een jaar.Dazzie schreef op zondag 01 december 2013 @ 09:37:
[...]
ik heb dr ook 1 buiten zitten en die werkt nog.....
WATER EN VOCHT
Hangt dus niet direct in de regen maar wel de hoge en lage temperaturen van de weersomstandigheden.
Die we in Nederland hebben
Werkt nog prima.
Verwijderd
het is bij mij altijd een beetje een instabiele verbinding geweest ( ales op begane grond / ong. 80m2) dus ik had de hoop dat met de update de verbinding beter zou zijn...
helaas, vanmiddag kreeg ik via de app niets meer aan..
dus maar de kaku afstandsbediening gepakt...
nog meer mensen last van een instabiele verbinding?
Wat ik ook vaak heb, is dat de app aangeeft dat iets aan of juist uit is...en dat de praktijk het omgekeerde is...
ik kan er dus niet echt op bouwen, dus snap ook niet dat mensen een alarm-systeem creëeren met de hw..
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 17:17 ]
Dit is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de plaatsing van je HW, waardoor die signalen mist. Probeer eens een betere centrale plek te vinden voor je HW.Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:13:
ik heb gisteren wel een update gehad...
het is bij mij altijd een beetje een instabiele verbinding geweest ( ales op begane grond / ong. 80m2) dus ik had de hoop dat met de update de verbinding beter zou zijn...
helaas, vanmiddag kreeg ik via de app niets meer aan..
dus maar de kaku afstandsbediening gepakt...
nog meer mensen last van een instabiele verbinding?
Wat ik ook vaak heb, is dat de app aangeeft dat iets aan of juist uit is...en dat de praktijk het omgekeerde is...
ik kan er dus niet echt op bouwen, dus snap ook niet dat mensen een alarm-systeem creëeren met de hw..
Nou ja echt heel duur zijn ze ook niet, ik ga er eens eentje aanschaffen en kijken hoe dat werkt. Probeer hem een beetje uit de regen te plaatsen. Lijkt mij handig voor m’n rolluiken en deur in de schutting.Dazzie schreef op zondag 01 december 2013 @ 09:37:
[...]
ik heb dr ook 1 buiten zitten en die werkt nog.....
WATER EN VOCHT
Ik gebruik de Heatlink wel (met bug) maar ook nog geen update.djkavaa schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:13:
Zal inderdaad wel gespreid uitgerold worden om de HW server(s) niet teveel te belasten.
Verwijderd
thanks, voor mijn gevoel staat hij al centraal..wel wat hoger, ik weet niet of dat het is, daarnaast heb ik nog zo'n versterker (van kaku) zodat ik ook de schuur kan bedienen..martinvdm schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:41:
[...]
Dit is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de plaatsing van je HW, waardoor die signalen mist. Probeer eens een betere centrale plek te vinden voor je HW.
ik heb thuis een apple-omgeving, waardoor ik op mijn devices ook 2 netwerken zie...volgens mij is het wel 1 netwerk..en ik dacht op snelheid 2, 4 en 5ghz...ik kan uit beide kiezen op mijn iphone/ipad.....zou het de voorkeur voor 1 vd 2 hebben.??
De homewizard werkt alleen op 2,4 Ghz. Op de 5 Ghz band kun je hogere snelheden halen maar de reikwijdte is minder dan de 2,4 ghz band, maar dat puur voor uitleg. In jou geval zul je ook af moeten vragen of er geen apparaten zijn die storend zijn op de 433 Mhz band, denk bijvoorbeeld aan een regenmeter met slechte batterijen of iets wat continue zend zoals een bewegingssensor.Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:53:
[...]
thanks, voor mijn gevoel staat hij al centraal..wel wat hoger, ik weet niet of dat het is, daarnaast heb ik nog zo'n versterker (van kaku) zodat ik ook de schuur kan bedienen..
ik heb thuis een apple-omgeving, waardoor ik op mijn devices ook 2 netwerken zie...volgens mij is het wel 1 netwerk..en ik dacht op snelheid 2, 4 en 5ghz...ik kan uit beide kiezen op mijn iphone/ipad.....zou het de voorkeur voor 1 vd 2 hebben.??
[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 01-12-2013 19:58 ]
Verwijderd
Nee deze methode is er niet. Je zoue eens een dummysensor kunnen aanmaken en kiezen voor leer code. Als je vervolgens niets schakelt en er verschijnt wel een code dan staat er dus iets te zenden. Verder zit er heel veel op deze band, bijvoorbeeld je autosleutels, magnetron, alarmsystemen, weerstations etc. Probeer vooral niet de zaken te dicht bij elkaar te plaatsen.Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:04:
hmmm.. wat zou o.a. storen op het 433 mhz? ik heb wel airplay enzo draaien..een alarm..maar dat staat niet aan, als ik mijn homewizard gebruik...is er ook een methode om de home-wizard te checken qua sterkte van signaal??
http://www.dieselrepairs....larm-systemen-p-9896.html
Dat is een heel erg mooi stukje software!
Je zou er bijna een Windows tablet voor kopen.
Enige wat ik nog niet snap is hoe je via die app sensoren zou kunnen toevoegen.
Is ook niet echt nodig, want daar hebben we de Android app en HTML5-app (http://app.homewizard.nl/) voor.
En de weersverwachting, van welk gebied is die? Mocht het toch regionaal weer zijn, hoe weet 'ie dan je locatie?
Maximum netwerksneldeid is (bij mij) 11 Mb.martinvdm schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:56:
[...]
De homewizard werkt alleen op 2,4 Ghz. Op de 5 Ghz band kun je hogere snelheden halen maar de reikwijdte is minder dan de 2,4 ghz band, maar dat puur voor uitleg.
HW ondersteund schijnbaar alleen 802.11b
Via de HPM, zie hpm.homeip.net. Een brandmelder is direct op te nemen in een en/of vergelijking. Zie de voorbeelden op hpm.homeip.net/scenario.html werkt prima. Je kan ook het geluid van rookmelders los aansturen voor bv een alarmmartinvdm schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:19:
[...]
Ik ben ook heel benieuwd hoe je dit ingesteld hebt, want zover ik weet kun je brandmelders helemaal niet in een scène of actie gebruiken.
Naar mijn weten 802.11b en 802.11g.Rudolfus schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:21:
[...]
Maximum netwerksneldeid is (bij mij) 11 Mb.
HW ondersteund schijnbaar alleen 802.11b
Ok, ja dat schreef je er niet bijSNIK0906 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:39:
[...]
Via de HPM, zie hpm.homeip.net. Een brandmelder is direct op te nemen in een en/of vergelijking. Zie de voorbeelden op hpm.homeip.net/scenario.html werkt prima. Je kan ook het geluid van rookmelders los aansturen voor bv een alarm
Het alarm van de brandmelders kan je scripten via: http://ip/password/kks/testsmoke/id
waar id de id van je rookmelder is.

Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!