Mijn boefje is liev!
Met foscam camera die wel werkt in HW.
ja dus.
[ Voor 5% gewijzigd door ? ? op 02-12-2013 09:19 ]
Verwijderd
tja, is een overweging, alleen mijn ipad/iphones en macbook pakken dat wel....of die 5ghzt echt voordeel oplevert??PDankers schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:34:
HW max verbinding snelheid is volgens mij 24 Mb (dit is bij mij de max). Ik heb ook een airport staan. Sowieso als tip kijk eens wat er gebeurd als je de 5ghz uitzet. Ik heb nog niet een duidelijk voordeel van de 5ghz gezien, met uitzondering van dat het wat rustiger is met andere wifi netwerken. Veel hardware kan nog geen snelheid voordeel halen uit de 5 ghz (in mijn netwerk). En het is altijd het proberen waard. 11 mb is in ieder geval niet de max.
Verwijderd
Zou er iets fout in die upgrade kunnen zitten?martinvdm schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:13:
Hier ook eindelijk de firmware update binnen. Nu dus 2.482. Vreemd genoeg denkt de HW, na de herstart, nu in eens dat ik 650 W opwek met mijn zonnepanelen. Best grappig......het is pikke donker @ 00:12 uur
Ik kreeg gisteren niets meer uit...ook niet met de basis afstandsbediening..
daarmee...kreeg ik de lichten wel uit, en gingen ze gelijk weer aan...zowel met inbouw kaku als die standaard stroomblokken...wordt er echt gek van en denk weer terug te gaan naar ouderwetse schakelaars.
( ik ben nu aan het werk, en vriendin zit thuis zonder licht...)
het gekke is, ik heb zaterdag de update gedaan en kwam gisteren thuis en eigenlijk werkte niets meer goed..terwijl dat zaterdag nog wel goed ging..

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 02-12-2013 11:14 ]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
enkel nog een rood knipperend power lampje... uit/aan geen verschil, ook opnieuw toevoegen werkt niet meer....
iemand weet wat dit is of hoe hiermee om te gaan??
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
We've got that ring of confidence
Ooo, het was een pre-release...Homewizard Nieuwsbrief "Sinds de goed verlopen pre-release..."
Daar heb ik vast overheen gelezen bij het bestellen.
Ben benieuwd naar de echte versie
Nieuwe versie zit er goed uit. Zeker een mooie verbetering.
Er wordt nu duidelijk aangegeven wie er in controle is (thermostaat of heatlink) en het timer scherm werkt in android 4.4. Ook is er een extra informatie tab toegevoegd met Opentherm informatie zoals errors, druk, en water temperatuur, maar helaas vertelt mijn ketel het meeste niet
[ Voor 49% gewijzigd door AJediIAm op 03-12-2013 14:41 ]
Het vreemde aan de update is dat de ACM-100 inbouw dimmers niet bereikbaar zijn maar de APA2-2300R wel en die staan toch echt ietsje verder weg!
App ziet er trouwens wel goed uit!
[ Voor 6% gewijzigd door TimK1990 op 03-12-2013 16:08 ]
Bij mij ook alleen de CV watertemp.TimK1990 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:08:
Mijn ketel verteld ook weinig. Alleen de water temperatuur.
Ben benieuwd of dit een "tekortkoming" van de ketel is of van de thermostaat.
Oftewel, leest de HW de ketel uit of leest hij de thermostaat uit (beiden?)
Bij verhogen of verlagen van de temperatuur van de Heatlink werkt dit zeer vlot. Binnen de 30 seconden reageert de ketel er op. Weet niet of de thermostaat zo snel de ingestelde waarde laat zien, heb ik nog niet naar gekeken.
Alleen als ik probeer de vooringestelde temperaturen te wijzigen van bv Thuis of Afwezig dan moet dat nog met hele graden. Bij bv 21,5 dan geeft de app een foutmelding en maakt weer opnieuw verbinding.
Temp handmatig instellen per halve graden werkt wel.
Ik zie wel een waterdruk en een watertemperatuur.
Watertemperatuur momenteel 35 graden en waterdruk is (ff een instalateur bellen) 6,0 Bar. Lijkt mij aan de hoge kant.

De druk op de meter bij de ketel is rond de 2 Bar.
Kun jij vanuit een scene een rolluik zowel openen als sluiten?Yukkie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:20:
ik kan bevestigen dat het aansturen van rolluiken en gordijnen met de ASUN650 prima werkt. Ook de wired Somfy gordijnmotoren trouwens.
Ik kan namelijk alleen maar sluiten.
Mogelijk werk je niet met scenes, dan zul je geen problemen hebben. die heb ik bij normaal bedienen ook niet.
Maar bij een scene gaat het mis.
Mogelijk heeft iemand een idee ??
Kan jij de druk ook op je "gewone" kamerthermostaat aflezen.mike123 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:54:
Ik zie wel een waterdruk en een watertemperatuur.
Mijn thermostaat ondersteund dat niet.
Ik kan dan wel weer op halve graden bijstellen
[ Voor 8% gewijzigd door Rudolfus op 03-12-2013 20:36 ]
Verwijderd
Je kunt de sensoren niet invoeren. Deze app is (vooralsnog) alleen bedoelt om de gegevens mee te bekijken. Het invoeren doe je inderdaad eerst via de homewizard apps zelf.TD-er schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:46:
Ik heb vandaag weer eens plaatsgenomen achter de Windows 8 PC hier en HomeSense bijgewerkt, zodat 'ie nu ook echt werkt.
Dat is een heel erg mooi stukje software!
Je zou er bijna een Windows tablet voor kopen.
Enige wat ik nog niet snap is hoe je via die app sensoren zou kunnen toevoegen.
Is ook niet echt nodig, want daar hebben we de Android app en HTML5-app (http://app.homewizard.nl/) voor.
En de weersverwachting, van welk gebied is die? Mocht het toch regionaal weer zijn, hoe weet 'ie dan je locatie?
De weersverwachting is niet specifiek voor een regio. Deze weersverwachting is voor NL. Wellicht dat dit nog wel regionaal gemaakt kan worden maar dan moet ik eerst een goede (gratis) weer provider zien te vinden. Wat je nu ziet kom van buienradar.nl.
Waarom moet alles nu opeens ios7 alike ? Een beetje eigen styling kan toch geen kwaad lijkt me.
(Vind sowieso de apps momenteel een grote eenheidsworst worden met al die ios7 updates..)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ik vind veel ios7 looks ook erg plat en niet altijd een verbetering idd. Jou probleem heb ik niet zo last van want heb uberhaupt al veel meer schakelaars als dat op het schermpje pastLoneWolf schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:49:
Nou de iphone app is ook geupdate, wat waardeloos! Nu met die megagrote ios 7 sliders kunnen er 2 minder op mijn homescreen, waar ik voorheen 5 items had en 2 scenes zie ik nu nog maar 3 items en 2 scenes, voor de andere 2 schakelaars moet ik nu naar beneden scrollen..
Waarom moet alles nu opeens ios7 alike ? Een beetje eigen styling kan toch geen kwaad lijkt me.
(Vind sowieso de apps momenteel een grote eenheidsworst worden met al die ios7 updates..)
[ Voor 8% gewijzigd door martinvdm op 03-12-2013 21:21 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ja, ik kan op de thermostaat de huidige druk aflezen. Dat wist ik eigenlijk ook wel maar nooit verder in verdiept. Waarschijnlijk ondersteund mijn ketel dat niet. De thermostaat geeft namelijk wel aan een waarde van "60". Komt dus wel overeen met de HW. Alleen kan de ketel er niks mee. De HW doet dat dus toch goed. Gelukkig maar.Rudolfus schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:32:
[...]
Kan jij de druk ook op je "gewone" kamerthermostaat aflezen.
Mijn thermostaat ondersteund dat niet.
Ik kan dan wel weer op halve graden bijstellen
Halve graden lukt dus niet in de app als preset, wel handmatig dmv de + en - toets.
Verwijderd
In de handleiding staat neem een tweeaderige kabel en iets verder op wordt alleen gesproken over het aansluiten van slechts een ader. Is dat ook de bedoeling dat er slechts een draad wordt aangesloten??
Bing
Verwijderd
Het zijn 2 aders die aangesloten moeten worden van de kwh meter naar de energylink. Waarvoor je dus een tweelingsnoer kunt gebruiken.bing69 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:23:
Een vraagje over de S1 poort op de Energylink en de KwH meter.
In de handleiding staat neem een tweeaderige kabel en iets verder op wordt alleen gesproken over het aansluiten van slechts een ader. Is dat ook de bedoeling dat er slechts een draad wordt aangesloten??
Ik heb ook veel meer schakelaars, maar die staan niet als favoriet, ik schakel veel met 2 scenes, of conditioneel (tijd) Zo heb ik dus 5 favorieten, waaronder een paar dimmers voor oa slaapkamer en een lamp ind e woonkamer, juist om snel de sfeer aan te kunnen passen of een buitenlamp aan te doen... Maar door die mega sliders valt de boel nu weer buiten beeld.martinvdm schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:19:
[...]
Ik vind veel ios7 looks ook erg plat en niet altijd een verbetering idd. Jou probleem heb ik niet zo last van want heb uberhaupt al veel meer schakelaars als dat op het schermpje past. De grote slider vind ik ook niet echt een verbetering. De oude was prima eigenlijk. Nu heeft de dimmer twee regels nodig ipv eentje.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Verwijderd
Ik heb 3 lampen staan op verschillende codes i9, i10 en i11
Als ik er 1 aanschakel, gaat alles aan??
Moet ik alles misschien eestten?
Niet op gerekend maar wel op gehoopt dat mijn Somfy zou werken. Geen idee of het RTS is maar er zit een afstandsbediening bij. De homewizard beneden laten staan en met de iphone naar boven. Druk een keer op de omhoog toets nadat ik de HW op leren heb gezet. Code wordt ook netjes ontvangen. Maar daar houdt het mee op. De somfy reageert niet op de HW. Maak ik een denkfout?
Hetzelfde heb ik met een paar stekkermodules van de aldi, code wordt netjes ingelezen maar schakelen ho maar.
Bing
De HW genereert een code en de RTS ontvanger moet in de programmeerstand staan om deze nieuwe code te leren (zelfde werkwijze als Somfy remote toevoegen).
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
bedankt voor je reactie.Speedy-Andre schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:01:
Ja je mist wat, de handleiding die HW voor Somfy op hun website heeft staan![]()
De HW genereert een code en de RTS ontvanger moet in de programmeerstand staan om deze nieuwe code te leren (zelfde werkwijze als Somfy remote toevoegen).
Raak ik dan niet de bestaande instellingen van de somfy zender kwijt?
Sorry te snel, eerst lezen dan pas reageren!
Net Somfy aangesloten en het werkt als een trein!!
[ Voor 10% gewijzigd door bing69 op 04-12-2013 16:48 ]
Bing
Heb ik ook gehad met mijn HTC one. Ik heb moeten wachten op een nieuwe Firmware update van HTC om dit op te lossen. reden is dat HW een bepaalde library gebruikt om de grafieken te maken en niet iedere telefoon/tablet ondersteunt deze library. Kijk eens of je je naar een hogere firmware versie kan op je motorola. Anders even HW contacten. maar is lastige kwestie. Mij konden ze destijds niet helpen.Flappie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:44:
Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe Motorola Moto G met Android 4.3 Uiteraard direct de HomeWizard App geïnstalleerd, maar bij de regenmeter en temperatuursensoren krijg ik geen lijntjes in de grafieken. Iemand hiermee bekend? Als ik met mijn vinger ergens druk zie ik wel een waarde verschijnen maar de lijntjes vand e grafiek zijn gewoon niet zichtbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door SNIK0906 op 04-12-2013 17:54 ]
Verwijderd
Is het na de update van afgelopen week wat verbeterd of nog steeds dezelfde problemen ?Mediacj schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:32:
De Heatlink werkt op 866mhz dus bereik is geen probleem, ik heb de Heatlink ook samen met een Calenta maar ben nog niet helemaal positief, zit te wachten op een update die de volgende problemen hopelijk oplost:
- traagheid
- als je met halve graden instelt werkt het meestal niet dan wel
- soms komt de ingestelde temperatuur in de app niet overeen met de thermostaat
Ik zou als ik jou was nog even wachten ook omdat je dezelfde combinatie als mij hebt.
Ja dit kan maar de kleinst gemeten waarde is 0,7 mm.SNIK0906 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:54:
Weet iemand of je aan de Regenmeter voor HomeWizard (zie webshop HW) een actie kan koppelen. Ik heb een signaal nodig om te weten of het regent/niet regent. Grafiekjes ed zijn leuk maar bijzaak. Ik moet een "trigger" hebben dat het regent. alvast dank
[ Voor 27% gewijzigd door JB op 04-12-2013 19:17 ]
Mijn boefje is liev!
Als ik eerlijk moet zijn is het niet veel beter geworden, ze hebben het uit armoede proberen op te lossen door in de app twee weergaven te tonen, de echte thermostaat tegen de muur en de heatlink instelling als tweede mogelijkheid, hierdoor doen ze net dat de overide functie(die op mijn thermostaat overigens wel aanwezig is en aanstaat) niet meer noodzakelijk is maar het geeft enorm veel onduidelijkheid.Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:07:
[...]
Is het na de update van afgelopen week wat verbeterd of nog steeds dezelfde problemen ?
Als ik nu de in de app via het heatlink scherm de verwarming uitzet, verschijnt dat vaker niet dan wel op de echte thermostaat in de huiskamer en erger nog de pomp blijft continu draaien ondanks dat de brander wel uit gaat.
Verder gebeurt het nog steeds vaak dat als je op de echte thermostaat de temperatuur wijzigt het een paar minuten later weer terug schiet naar de temperatuur van het klokprogramma die je dus net overruled had, doe je het dan nog een keer op de thermostaat dan blijft het weer wel staan?? Mijn vrouw heeft het dus ook helemaal gehad met de heatlink en ik geef haar geen ongelijk.
Moet wel zeggen dat het heatlink gedeelte nu mooier is uitgewerkt en dat nu ook extra informatie over watertemp en druk etc goed doorkomt.
[ Voor 8% gewijzigd door Mediacj op 04-12-2013 20:17 ]
Verwijderd
Oke bedankt voor je info dan is er inderdaad nog niet echt een vooruitgang. nog maar even wachten tot het allemaal wat beter met elkaar functioneertMediacj schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:59:
[...]
Als ik eerlijk moet zijn is het niet veel beter geworden, ze hebben het uit armoede proberen op te lossen door in de app twee weergaven te tonen, de echte thermostaat tegen de muur en de heatlink instelling als tweede mogelijkheid, hierdoor doen ze net dat de overide functie niet meer noodzakelijk is maar het geeft enorm veel onduidelijkheid.
Als ik nu de in de app via het heatlink scherm de verwarming uitzet, verschijnt dat vaker niet dan wel op de echte thermostaat in de huiskamer en erger nog de pomp blijft continu draaien ondanks dat de brander wel uit gaat.
Verder gebeurt het nog steeds vaak dat als je op de echte thermostaat de temperatuur wijzigt het een paar minuten later weer terug schiet naar de temperatuur van het klokprogramma die je dus net overruled had, doe je het dan nog een keer op de thermostaat dan blijft het weer wel staan?? Mijn vrouw heeft het dus ook helemaal gehad met de heatlink en ik geef haar geen ongelijk.
Er zit een Intergas HR combi ketel in uit 2009.
ik heb een intergas hr combi uit 2001, met een remeha celcia thermostaat. werkt perfect, alleen de waterdruk zie je niet, maar dan moet je ketel wel een manometer op opentherm hebben zitten.brentnl schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:31:
De heatlink staat ook op m'n lijstje voor aanschaf zodra ik de sleutel van m'n nieuwe huis krijg. Is er een combinatie van thermostaat/heatlink die al wel lekker met elkaar werkt? Zal toch alles nieuw aan moeten schaffen, dus kan ik daar rekening mee houden.
ik heb de thermostaat getweaked, het temp bulbje los gesoldeerd, een stukje draad er aan, gaatje in de muur en nu zie je in de woonkamer alleen de temp bulb, thermostaat zit in de trapkast samen met de heatlink.
op de ipad die aan de muur hangt kun je nu dus de temperatuur instellen, samen met alle lampen en waar je je stroom verbruik kan zien, wat mij betreft werkt de heatlink super. ik zou niet weten hoe het werkt met een programma, dat gebruiken wij niet... op 2 wisselende roosters is geen programma te maken.
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Remeha Avanta en de Intergas HReco zijn vaak de best geteste, maar icm met de iSense van Remeha....werkt dit goed? Of wellicht een andere combi die goed werkt? Uiteindelijk wil je in de huiskamer toch ook nog wel een fraaie thermostaat hebben een top ketel, maar wel een goede combinatie met Homewizard. Mijn VR ketel is uit 2003 dus die moet ik toch ook een keer gaan vervangen.brentnl schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:31:
De heatlink staat ook op m'n lijstje voor aanschaf zodra ik de sleutel van m'n nieuwe huis krijg. Is er een combinatie van thermostaat/heatlink die al wel lekker met elkaar werkt? Zal toch alles nieuw aan moeten schaffen, dus kan ik daar rekening mee houden.
[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 04-12-2013 21:06 ]
Ik gebruik een Remeha Calenta in combinatie met de isense thermostaat van Remeha, zie mijn post hierboven voor mijn ervaringen.martinvdm schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:05:
[...]
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Remeha Avanta en de Intergas HReco zijn vaak de best geteste, maar icm met de iSense van Remeha....werkt dit goed? Of wellicht een andere combi die goed werkt? Uiteindelijk wil je in de huiskamer toch ook nog wel een fraaie thermostaat hebben een top ketel, maar wel een goede combinatie met Homewizard. Mijn VR ketel is uit 2003 dus die moet ik toch ook een keer gaan vervangen.
[ Voor 23% gewijzigd door hwvh op 04-12-2013 22:50 ]
Wat dat betreft heb je toch een veel verkochte combinatie. Hoop dat het ooit echt goed gaat werken, het is een mooi product met veel potentie.Mediacj schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:34:
[...]
Ik gebruik een Remeha Calenta in combinatie met de isense thermostaat van Remeha, zie mijn post hierboven voor mijn ervaringen.
Ik heb geen issues, dus heb mijn andere ios device ook bijgewerkt.hwvh schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:40:
Heeft iemand de app al geüpdatet? Ik hou mijn hart vast, ik vrees het ergste na de teleurstelling van de vorige grote update... Of hebben ze er nu eindelijk iets van gemaakt dat we weer trots kunnen laten zien aan iedereen? Wie plaatst screenshots?
Verwijderd
Als je ff uitlegd hoe ik foto kan plaatsen doe ik dat wel even.hwvh schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:40:
Heeft iemand de app al geüpdatet? Ik hou mijn hart vast, ik vrees het ergste na de teleurstelling van de vorige grote update... Of hebben ze er nu eindelijk iets van gemaakt dat we weer trots kunnen laten zien aan iedereen? Wie plaatst screenshots?
Hier ook geen problemen op iOS. Lijkt er ook op dat de Homewizard Online sneller verbinding maakt dan voorheen.martinvdm schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:42:
[...]
Ik heb geen issues, dus heb mijn andere ios device ook bijgewerkt.
Screenshots: https://itunes.apple.com/nl/app/homewizard/id468164187
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 05-12-2013 08:32 ]
Mijn boefje is liev!
Jeetje, het ziet er nog steeds suf en grauw uit! Bah. Dat vind ik toch een groot nadeel van Homewizard: je moet het doen met de app die je er bij krijgt. Een app die maar niet doorontwikkeld wordt en nog steeds gebreken bevat. Om even wat op te sommen:JB schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:28:
[...]
Hier ook geen problemen op iOS. Lijkt er ook op dat de Homewizard Online sneller verbinding maakt dan voorheen.
Screenshots: https://itunes.apple.com/nl/app/homewizard/id468164187
1. Ik heb "return to home" ingesteld. Maar als ik een grafiek bekijk en de app afsluit, start hij ook weer op met die grafiek. Return to home werkt dus niet goed.
2. Als ik de status van sensors wil bekijken, de bovenste regel in het venster, dan moet ik omslachtig via "home" weer terug. De "<back" knop ontbreekt nog steeds.
3. In de stroomgrafiek hebben we alleen maar dag- en maandtotalen. Weektotalen doet Homewizard niet aan, ondanks verzoeken. Het verbruik ten opzichte van vorig jaar ontbreekt. Soortgelijke beperkingen vind je ook in de neerslaggrafiek. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de app Meter Readings (https://itunes.apple.com/...readings/id320551309?mt=8). Daarin geeft de daggrafiek de dagtotalen aan, de weekgrafiek de weektotalen, de maandgrafiek de maandtotalen enzovoort, en in elke grafiek zie je het verbruik van het voorgaande jaar.
4. Over grafieken gesproken, in de jaarweergave van de temperatuurgrafiek, krijg je een compleet vertekend beeld. Dat komt omdat per maand het absolute maximum en minimum van de gehele maand wordt gebruikt. Eén uitschieter maakt de hele grafiek waardeloos.
5. Elke maand staat er in de app dat er een afgaande rookmelder is gedetecteerd. Ten onrechte, maar dat is Homewizard's manier om aan te geven dat ze getest moeten worden. Ik wil trouwens zelf bepalen of ik daar maandelijks mee lastig gevallen wil worden, van mij hoeft het niet.
6. Het bereik van de Homewizard is bar slecht. Zelfs op dezelfde verdieping werkt de aansturing regelmatig niet.
Nee, Homewizard, het had inmiddels een schitterend systeem moeten zijn, maar helaas.
[ Voor 65% gewijzigd door hwvh op 05-12-2013 09:13 ]
Als dat je niet bevalt kun je toch ook zelf wat maken?hwvh schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:50:
[...]
Jeetje, het ziet er nog steeds suf en grauw uit! Bah. Dat vind ik toch een groot nadeel van Homewizard: je moet het doen met de app die je er bij krijgt.
En als je geen App wilt maken of kunt maken. Maak je toch een web-interface die je op een web-servertje in je huis laat draaien?
Ik vindt de App gewoon goed.
Doet wat hij moet doen en is lekker "Simpel"
Ik heb zelf voor de fun gewoon eens zitten kijken om wat in een web-interface te bouwen. Maar de app voldoet gewoon. Zowel op Android als iPhone.
Ben er zelfs over aan het denken om een paar Cheap Ass tablets te kopen "Android" en deze op belangrijke punten te hangen om zo de HomeWizard etc. te bedienen.
Voorbeeld: pricewatch: Point of View Mobii 701 8GB Zwart
App erop en klaar.
Gaat misschien een beetje ver, ja dat klopt. Maar tis gewoon gaaf!
[ Voor 8% gewijzigd door Kavaa op 05-12-2013 08:58 ]
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Verwijderd
Toen je HW kocht wist je toch dat het een 'gesloten' systeem is en dat je afhankelijk bent van de ontwikkelingen van HW. Er zijn ook open alternatieven....
Ik heb inmiddels begrepen (roddels) dat er gekeken wordt naar de grafiek interface. Ik moet zeggen dat de HW club met een dermate klein bedrijfje in een start-up fase ontzettend veel werk verzet. HW krijgt waarschijnlijk van verschillende klanten veel verschillende wensen binnen. Als ontwikkelaar probeer je die te verzamelen, te beoordelen en vervolgens te prioriteren. Niet alle wensen kunnen worden opgepakt en sommige staan waarschijnlijk op een lage prio. Als je kijkt naar een weekgrafiek ben jij de eerste die dit in het forum noemt. Kan goed begrijpen dat ze daar nu geen energie in stoppen. Zeker wanneer ze overwegen om de gehele grafieken module aan te pakken.....
Wanneer je kijkt naar afgelopen jaar heeft HW hele slimme updates gerealiseerd die marktwaarde hebben en voor veel bestaande klanten toegevoegde waarde hebben. De look van de app is persoonlijk. Ik ben erg tevreden met de functionaliteit en eenvoud. Ik denk dat dit voor veel gebruikers zo is.
Wat ik graag zou willen is and/if/or combinaties voor acties... En dat is een wens die hier al vaak is geuit.
[ Voor 7% gewijzigd door PDankers op 05-12-2013 10:03 ]
Hoelang doe je met de batterij van zo'n ding? Zoek ook zoiets voor in de keuken als we weg gaan, dat ik snel de lampen kan uitmaken.Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:41:
Ik heb vorige week bij de Saturn een goedkope 7" Android tablet gekocht van Yarvik. Kosten waren nog geen 50 Euro. Deze hangt nu bij de deur in de woonkamer en is primair bedoeld om de Homewizard te bedienen.
Mijn boefje is liev!
Ik denk gewoon een kabeltje mooi wegwerken:DJB schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:21:
[...]
Hoelang doe je met de batterij van zo'n ding? Zoek ook zoiets voor in de keuken als we weg gaan, dat ik snel de lampen kan uitmaken.
En dan iets aanzetten of installeren waardoor het scherm niet uit gaat?
Of dimmen na x minuten zodat het niet zo fel is maar dat hij toch aan is?
Bij mij werkte het eerst ook (HW stond 2 meter van de SOMFY af). Na de laatste 3 firmware updates werkt het echter niet meer. Ik begreep dat je de HW ook kunt terugsturen voor een firmware update met SOMFY. Hoe gaat dit in zijn werk?bing69 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:21:
[...]
bedankt voor je reactie.
Raak ik dan niet de bestaande instellingen van de somfy zender kwijt?
Sorry te snel, eerst lezen dan pas reageren!
Net Somfy aangesloten en het werkt als een trein!!
Daar kan ik je geen antwoord opgeven, heb hem net 4 dagen. Hij staat hier een etage lager en hier werkt het rolluik (1 dag) perfect.studiodubio schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:01:
[...]
Bij mij werkte het eerst ook (HW stond 2 meter van de SOMFY af). Na de laatste 3 firmware updates werkt het echter niet meer. Ik begreep dat je de HW ook kunt terugsturen voor een firmware update met SOMFY. Hoe gaat dit in zijn werk?
Bing
Hangt uiteraard van de situatie af, bij mij hangt er een onder de carpoort dicht tegen een muur. Daar achter zit een berging. Kwestie van een gat er door heen boren.chippie777 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:10:
Ik heb eindelijk een camera aangesloten en alles werkt. Maar hoe werken jullie de bedrading weg. Ik heb een foscam zoals bij HW te koop daar zit echter een grote connector aan voor een utp aansluiting welke ook voor de voeding is. Hoe werk je dat nu netjes naar binnen? Iemand ervaring hiermee?
Aan de achterkant heb ik hem op powerline aangesloten(betrouwbaarder dan wifi). Dit heb incl. het stopcontact weggestopt in een zelfbouw vogelhuisje. Camera hangt er boven.
Bing
erg jammer.
hiervoor had een de Honeywell round modulation hangen en toen werkte het goed.
weet niet of het door de nieuwe update komt.
maar het lijkt wel op dat soms de communicatie niet goed aan komt of half.
Mediacj schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:59:
[...]
Als ik eerlijk moet zijn is het niet veel beter geworden, ze hebben het uit armoede proberen op te lossen door in de app twee weergaven te tonen, de echte thermostaat tegen de muur en de heatlink instelling als tweede mogelijkheid, hierdoor doen ze net dat de overide functie(die op mijn thermostaat overigens wel aanwezig is en aanstaat) niet meer noodzakelijk is maar het geeft enorm veel onduidelijkheid.
Moet wel zeggen dat het heatlink gedeelte nu mooier is uitgewerkt en dat nu ook extra informatie over watertemp en druk etc goed doorkomt.
Voor deze update was het ook al mis helaas dus we zijn niet veel verder, hopelijk pakt Homewizard het nu eindelijk op, als je ze belt krijg je iedere keer te horen, oh dat is nieuw voor ons!Dazzie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:30:
sinds gisteren ook de remeha isense, en ook de problemen zoals jij beschrijft. soms werkt de wel en soms niet.
erg jammer.
hiervoor had een de Honeywell round modulation hangen en toen werkte het goed.
weet niet of het door de nieuwe update komt.
maar het lijkt wel op dat soms de communicatie niet goed aan komt of half.
[...]
Ik vind de aansluiting voor de utp kabel wel erg groot, ik moet dan wel een heel groot gat boren. Ik had gehoopt dat het een kleiner kabeltje was geweest. Nu moet ik maar eens kijken of ik een andere oplossing kan vinden. Vogelhuisje is een goed idee trouwens.bing69 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:22:
[...]
Hangt uiteraard van de situatie af, bij mij hangt er een onder de carpoort dicht tegen een muur. Daar achter zit een berging. Kwestie van een gat er door heen boren.
Aan de achterkant heb ik hem op powerline aangesloten(betrouwbaarder dan wifi). Dit heb incl. het stopcontact weggestopt in een zelfbouw vogelhuisje. Camera hangt er boven.
en via de mail?Mediacj schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:34:
[...]
Voor deze update was het ook al mis helaas dus we zijn niet veel verder, hopelijk pakt Homewizard het nu eindelijk op, als je ze belt krijg je iedere keer te horen, oh dat is nieuw voor ons!
Niet gedaan, ze hebben tweemaal via de telefoon mijn gegevens genoteerd en zouden weer contact opnemen, tweemaal niets meer vernomen.
Neem bewust telefonisch contact met ze op aangezien ik op twee mails(over een ander onderwerp) in het verleden nooit een reactie heb ontvangen. Maar wel als je via een Tweet contact met ze opneemt
Begrijp me goed ik vind de HW een prachtig product maar de HL is voor onze combinatie van cv en thermostaat helaas nog in de betafase.
bij mij reageren ze snel op de mailMediacj schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:18:
[...]
Niet gedaan, ze hebben tweemaal via de telefoon mijn gegevens genoteerd en zouden weer contact opnemen, tweemaal niets meer vernomen.
Neem bewust telefonisch contact met ze op aangezien ik op twee mails(over een ander onderwerp) in het verleden nooit een reactie heb ontvangen. Maar wel als je via een Tweet contact met ze opneemt![]()
Begrijp me goed ik vind de HW een prachtig product maar de HL is voor onze combinatie van cv en thermostaat helaas nog in de betafase.
wel naar support(at)homewizard.nl gestuurd.
ik probeer er achter te komen of er een logica in zit want de ene keer doet die het wel goed en de andere keer werkt de isense niet met de heatlink
soms een foutmelding van kan "handmatige temperatuur schakeling mislukt"
jammer want de isense is mooi en de heatlink ook.....
Ja dat is bij mij inderdaad precies hetzelfde soms wel soms niet, onbetrouwbaar dus, en ook die foutmelding heb ik al meerdere keren gezien. Heb ook al diverse dingen getest om er grip op te krijgen maar dat bleef uit. Via de telefoon gaf men aan dat er verschillende firmware versies kunnen zijn van de isense thermostaat, maar daarvoor hebben we toch een open therm standaard.Dazzie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:10:
[...]
bij mij reageren ze snel op de mail
wel naar support(at)homewizard.nl gestuurd.
ik probeer er achter te komen of er een logica in zit want de ene keer doet die het wel goed en de andere keer werkt de isense niet met de heatlink
soms een foutmelding van kan "handmatige temperatuur schakeling mislukt"
jammer want de isense is mooi en de heatlink ook.....
Juist dat vond ik nou net zo mooi aan de HL je eigen thermostaat blijven gebruiken(de isense is perfect) met een systeem van HW er tussen, geniale oplossing.
[ Voor 13% gewijzigd door Mediacj op 05-12-2013 23:27 ]
ben al aant mailen geweest erover en hopen dat er snel een oplossing komt. Heb voor de zekerheid de externe toegang maar weer uit gezet anders denk je dat die uit staat en dan staat die dat nietMediacj schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:17:
[...]
Ja dat is bij mij inderdaad precies hetzelfde soms wel soms niet, onbetrouwbaar dus, en ook die foutmelding heb ik al meerdere keren gezien.
Juist dat vond ik nou net zo mooi aan de HL je eigen thermostaat blijven gebruiken(de isense is perfect) met een systeem van HW er tussen, geniale oplossing.
dus maar ff op de isense bedienen......
Eens, en ik vind overigens daarbij dat de api om technische aanpassingen te maken ook best ok is. Waardoor de toepassing ineens veel breder kan worden. Kost beetje huisvlijt maar dan kan er best veel. Kijk maar eens op het forum. Vele hebben zelf de HW functionaliteit uitgebreid. Ik zelf heb oa conditioneel schakelen (en/of) toegevoegd en beter gebruik van je rookmelders zodat je ze kan opnemen om er acties mee te kunnen voeren (bv rolluiken open als er brand is)PDankers schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:00:
@hwvh
Toen je HW kocht wist je toch dat het een 'gesloten' systeem is en dat je afhankelijk bent van de ontwikkelingen van HW. Er zijn ook open alternatieven....
Ik heb inmiddels begrepen (roddels) dat er gekeken wordt naar de grafiek interface. Ik moet zeggen dat de HW club met een dermate klein bedrijfje in een start-up fase ontzettend veel werk verzet. HW krijgt waarschijnlijk van verschillende klanten veel verschillende wensen binnen. Als ontwikkelaar probeer je die te verzamelen, te beoordelen en vervolgens te prioriteren. Niet alle wensen kunnen worden opgepakt en sommige staan waarschijnlijk op een lage prio. Als je kijkt naar een weekgrafiek ben jij de eerste die dit in het forum noemt. Kan goed begrijpen dat ze daar nu geen energie in stoppen. Zeker wanneer ze overwegen om de gehele grafieken module aan te pakken.....
Wanneer je kijkt naar afgelopen jaar heeft HW hele slimme updates gerealiseerd die marktwaarde hebben en voor veel bestaande klanten toegevoegde waarde hebben. De look van de app is persoonlijk. Ik ben erg tevreden met de functionaliteit en eenvoud. Ik denk dat dit voor veel gebruikers zo is.
Wat ik graag zou willen is and/if/or combinaties voor acties... En dat is een wens die hier al vaak is geuit.
Ook kan het alarmsignaal van de rookmelder aangestuurd worden in scenarios zodat een alarm met de HW ineens veel makkelijker is. (Kijk maar eens op hpm.homeip.net) Kortom prima basis product, en er blijven altijd wensen. Mijn grootste zorgpunten is het bereik. Dat is een lastig.
ben nu aan het experimenteren met een tweede homewizard, dan is de dekking goed maar het gebruik van de app wordt omslachtig. Je moet steeds wisselen..Ik ben nu aan het kijken of ik alle schakelaars en sensors binnen 1 HWapp kan tonen. Dus niet door te wisselen, maar dat alle schakelaars en sensors van 2 HW zichtbaar zijn. Zijn nog paar hoofdbrekens maar in de basis werkt het
Mijn Awb Thermomaster 3HR24T komt daarmee nooit in z'n ruststand omdat hij alsmaar valse starts krijgt.
Het is leuk wat je allemaal kan uitlezen, maar hij slaat ook allerlei wartaal uit die mijn Awb niet snapt.
Met een oude Chronotherm modulation werkt de Awb prima, alleen kan ik helaas de watertemperatuur niet instellen waardoor hij naar z'n max gaat (87 graden).
In de Awb manual staat dat een modulerende thermostaat leidend is en als je dan geen temperatuur kan instellen dan wordt blijkbaar het maximum gehanteerd

Een nog oudere Chronotherm III werkt goed en omdat die niet modulerend is gebruikt de Awb de intern ingestelde temperaturen.
Ik denk dat een recente Honeywell Vision modulation wel alles doet en kan zoals ik verwacht.
Dat de HL nog niet perfect is kan ik me goed voorstellen, niet iedere thermostaat houdt zich aan Opentherm en/of voegt er z'n merk-eigen rotzooi aan toe.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Over het bereik lees ik hier inderdaad ook veel klachten. Verder zijn het voornamelijk wensen ipv issueshwvh schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:50:
[...]
Jeetje, het ziet er nog steeds suf en grauw uit! Bah. Dat vind ik toch een groot nadeel van Homewizard: je moet het doen met de app die je er bij krijgt. Een app die maar niet doorontwikkeld wordt en nog steeds gebreken bevat. Om even wat op te sommen:
1. Ik heb "return to home" ingesteld. Maar als ik een grafiek bekijk en de app afsluit, start hij ook weer op met die grafiek. Return to home werkt dus niet goed.
2. Als ik de status van sensors wil bekijken, de bovenste regel in het venster, dan moet ik omslachtig via "home" weer terug. De "<back" knop ontbreekt nog steeds.
3. In de stroomgrafiek hebben we alleen maar dag- en maandtotalen. Weektotalen doet Homewizard niet aan, ondanks verzoeken. Het verbruik ten opzichte van vorig jaar ontbreekt. Soortgelijke beperkingen vind je ook in de neerslaggrafiek. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de app Meter Readings (https://itunes.apple.com/...readings/id320551309?mt=8). Daarin geeft de daggrafiek de dagtotalen aan, de weekgrafiek de weektotalen, de maandgrafiek de maandtotalen enzovoort, en in elke grafiek zie je het verbruik van het voorgaande jaar.
4. Over grafieken gesproken, in de jaarweergave van de temperatuurgrafiek, krijg je een compleet vertekend beeld. Dat komt omdat per maand het absolute maximum en minimum van de gehele maand wordt gebruikt. Eén uitschieter maakt de hele grafiek waardeloos.
5. Elke maand staat er in de app dat er een afgaande rookmelder is gedetecteerd. Ten onrechte, maar dat is Homewizard's manier om aan te geven dat ze getest moeten worden. Ik wil trouwens zelf bepalen of ik daar maandelijks mee lastig gevallen wil worden, van mij hoeft het niet.
6. Het bereik van de Homewizard is bar slecht. Zelfs op dezelfde verdieping werkt de aansturing regelmatig niet.
Nee, Homewizard, het had inmiddels een schitterend systeem moeten zijn, maar helaas.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Ik heb 5 rolluiken asun650, 3 cams, 23 schakelaars, HL en EL eigenlijk nooit problemen meer. Ik heb problemen gehad toen ik nog een goedkope chinese ledstrip aanstuurde. Heel lang gezocht waardoor het dan wel dan niet functioneerde. Nadat deze verwijderd was werkt alles vlekkeloos.
Verder heb ik een ipad in de keuken in de muur ingebouwd waarmee ik alles kan bedienen, deze staat idd altijd op stroom en om de kabels weg te werken heb ik er een rvs lijst omheen laten maken
gr Roel
Verwijderd
Als je me verteld hoe ik hier een foto kan plaatsen zal ik je een mooi voorbeeld laten zien hoe ik het opgelost hebstudiodubio schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:54:
Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie een cheap ass tablet aan de muur mooi weg werken zodat het constant stroom krijgt zonder irritante kabels.
Foto online zetten en met [img]URL[/img] werken.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:37:
[...]
Als je me verteld hoe ik hier een foto kan plaatsen zal ik je een mooi voorbeeld laten zien hoe ik het opgelost heb
Mijn boefje is liev!
Ik verwacht in de grafiek met titel "week" de weektotalen, in de grafiek met de titel "maand" de maandtotalen, enzovoort. In de huidige week- en maandgrafieken zie je nu gewoon dezelfde gegevens staan. Voor het stroomverbruik met de Wattcher geldt hetzelfde: geen weektotalen. Nu sta ik ondanks al deze dure 21e eeuwse apparatuur nog steeds elke week in de meterkast. Zoals gezegd, bekijk eens de app Meter Readings (https://itunes.apple.com/...readings/id320551309?mt=8), die gasten begrijpen wel hoe je een bruikbare grafiek maakt, inclusief vergelijk van verbruik ten opzichte van vorig jaar. Het zou toch leuk zijn, om bijvoorbeeld te kunnen zien hoeveel neerslag er vorig jaar in deze maand is gevallen?martinvdm schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:13:
@hwh @Pdankers @SNIK0906 : weekgrafieken zijn er toch gewoon in de HW. Als ik mijn verbruikgrafiek open kan ok onderin gewoon op week klikken of maand kiezen. Voor week zie ik alle dagen en kies ik maand zie ik netjes alle weken. Zie ik iets over het hoofd wat jullie bedoelen?
studiodubio schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:54:
Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie een cheap ass tablet aan de muur mooi weg werken zodat het constant stroom krijgt zonder irritante kabels.

Verwijderd
Ik begrijp wat je zegt, maar dat hw in week de afgelopen week laat zien en in maand de afgelopen maand is een andere denkwijze maar niet onlogisch. Maakt de app niet onbruikbaar of iets dergelijks. Hij heeft week en maand en jaar grafieken, meterstanden zou een toevoeging zijn en dingen ter vergeleken met vorig jaar zou een "leuke" feature zijn. Maar het lijkt me niet dat dat prioriteit is. Ik begrijp wat je zegt, maar begrijp je probleem niet.hwvh schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:07:
[...]
Ik verwacht in de grafiek met titel "week" de weektotalen, in de grafiek met de titel "maand" de maandtotalen, enzovoort. In de huidige week- en maandgrafieken zie je nu gewoon dezelfde gegevens staan. Voor het stroomverbruik met de Wattcher geldt hetzelfde: geen weektotalen. Nu sta ik ondanks al deze dure 21e eeuwse apparatuur nog steeds elke week in de meterkast. Zoals gezegd, bekijk eens de app Meter Readings (https://itunes.apple.com/...readings/id320551309?mt=8), die gasten begrijpen wel hoe je een bruikbare grafiek maakt, inclusief vergelijk van verbruik ten opzichte van vorig jaar. Het zou toch leuk zijn, om bijvoorbeeld te kunnen zien hoeveel neerslag er vorig jaar in deze maand is gevallen?
Stef
het tape moet inderdaad nog weg... maar verder is het wel afgewerkt hoor... wat zou je er nog aan afwerken dan? een gootje over de kabel? achter op het ipad hoesje een metalen strip gelijmd en magneten in de muur geboord, en de ipad opgehangen, via een magneet aan de achterkant en een bewegingsmelder wordt de ipad aan/uit gezet...Speedy-Andre schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:55:
Ik neem aan dat dit nog afgewerkt gaat worden
Zelf zou ik geen 'dure' ipad nemen, liever een Android tablet
Geniaal!!! alleen beetje zonde van die ipad:D
Ik ben het in die zin eens met Mesman. Ik heb de EnergyLink en niet de Wattcher en kan keurig week totalen zien onder het kopje maand. Een vergelijking net vorig jaar zie ik als leuke toevoeging maar ik heb voldoende aan de grafieken zoals ze nu zijn. Je opmerking over Home en Back knop zie ik meer als persoonlijke wens, ik heb er geen problemen mee zoals het nu is. Tuurlijk kiest elke designer een ontwerp en van HW is nou eenmaal zo. Ontvangst is idd een issue, dat had idd beter gemoeten, maar daarbij is elk huis anders en heb je te maken met een hoop factoren die dit beïnvloeden.hwvh schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:07:
[...]
Ik verwacht in de grafiek met titel "week" de weektotalen, in de grafiek met de titel "maand" de maandtotalen, enzovoort. In de huidige week- en maandgrafieken zie je nu gewoon dezelfde gegevens staan. Voor het stroomverbruik met de Wattcher geldt hetzelfde: geen weektotalen. Nu sta ik ondanks al deze dure 21e eeuwse apparatuur nog steeds elke week in de meterkast. Zoals gezegd, bekijk eens de app Meter Readings (https://itunes.apple.com/...readings/id320551309?mt=8), die gasten begrijpen wel hoe je een bruikbare grafiek maakt, inclusief vergelijk van verbruik ten opzichte van vorig jaar. Het zou toch leuk zijn, om bijvoorbeeld te kunnen zien hoeveel neerslag er vorig jaar in deze maand is gevallen?
Erg netjes. Als je goed de foto bekijkt zo je je magneetcontact op je deur zittenVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:17:
http://imageshack.com/a/img547/9379/7j8s.jpg
Hier die van mij, hoop dat het werkt
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor compliment.martinvdm schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:29:
[...]
Erg netjes. Als je goed de foto bekijkt zo je je magneetcontact op je deur zitten. Welke interface heb je gebruikt op de tablet? Waar heb je dat in gebouwd?

Verwijderd
Ik gebruik slimmemeter portal is echt perfect en zeer uitgebreid. Alle energie verbruik tabellen vergelijkingen tussen periodes in kwh en in euro,s. Super handig. En idd nooit meer naar de meterkast lopen. Misschien is dat wat voor jou.hwvh schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:07:
[...]
Wat denken jullie van het idee. om de homewizard uit te breiden met een Extender. om hiermee het bereik te vergroten.
Het idee hierbij is. een kastje net zoals de homewizard die een soort van slave gaat worden voor de homewizard.
Alles wordt dan ingedeeld in zones
HomeWizard: Zone1
Extender: Zone2
Je koppeld dan ook je schakelaars etc. aan een zone.
De homewizard zal altijd het hoofd apparaat blijven en de Extender zal slechts signalen doorgeven en terug koppelen aan de homewizard.
Hiermee heb je dus als je met je iphone een lamp in zone 2 uit zet dat het signaal via de homewizard naar de extender gaat en die het signaal weer aan je lamp geeft.
Het moet dan ook mogelijk zijn om meerdere extenders te koppelen.
(Zolang je wifi hebt op die plaats natuurlijk)
Het enige wat je dan moet doen bij je schakelaar etc. is de zone instellen waar deze zich in bevindt. en je bent eigenlijk klaar om te gaan.
Wat is jullie mening hierin?
Ze zijn bij Homewizard druk bezig om een extender/repeater te maken. Dus ja goed idee, ze zijn er zelfs al mee bezigdjkavaa schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:33:
Even snel een misschien wel geweldig idee. Graag jullie mening feedback en ingevingen.
Wat denken jullie van het idee. om de homewizard uit te breiden met een Extender. om hiermee het bereik te vergroten.
Het idee hierbij is. een kastje net zoals de homewizard die een soort van slave gaat worden voor de homewizard.
Alles wordt dan ingedeeld in zones
HomeWizard: Zone1
Extender: Zone2
Je koppeld dan ook je schakelaars etc. aan een zone.
De homewizard zal altijd het hoofd apparaat blijven en de Extender zal slechts signalen doorgeven en terug koppelen aan de homewizard.
Hiermee heb je dus als je met je iphone een lamp in zone 2 uit zet dat het signaal via de homewizard naar de extender gaat en die het signaal weer aan je lamp geeft.
Het moet dan ook mogelijk zijn om meerdere extenders te koppelen.
(Zolang je wifi hebt op die plaats natuurlijk)
Het enige wat je dan moet doen bij je schakelaar etc. is de zone instellen waar deze zich in bevindt. en je bent eigenlijk klaar om te gaan.
Wat is jullie mening hierin?
Ik heb ook een mail naar ze gestuurd. Hoop echt dat er zoiets komt zou echt super makkelijk zijn en als het dan ook nog een beetje betaalbaar is en geen 200 euro etc. dan zie ik wel dat meer mensen er een gaan nemen aangezien het bereik gewoon een beetje triest is hoe je hem ook plaatst.
Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!